PSV en AZ laten na van misstap Ajax te profiteren

door Jesse ter Haar 311

PSV en AZ laten na van misstap Ajax te profiteren

door Jesse ter Haar 311

Laatst geüpdatet

PSV en AZ hebben zondag nagelaten om van de nederlaag van Ajax tegen Feyenoord te profiteren. PSV kon inlopen, maar speelde gelijk tegen Vitesse, terwijl AZ de Amsterdammers zelfs kon passeren op de ranglijst. FC Twente won echter en gooide roet in het eten.

Bekijk hier de stand van de Eredivisie!

FT | FC Groningen - sc Heerenveen (0-2)

Opstelling FC Groningen:

Verrips; Balker, Blokzijl, Sørensen, Willems; Duarte (49' Antman), Suslov (88' Chalus), Hove; Manu (66' Van Gelderen), Pepi, Määttä.

Opstelling sc Heerenveen:

Mous; Van Ewijk, Van Ottele, Bochniewicz, Köhlert; Haye (79' Karlsbakk), Van Amersfoort, Tahiri, Nunnely (66' Olsson), Van Hooijdonk, Sahraoui.

Doelpunten:

0-1 Sydney van Hooijdonk (27')
0-2 Sydney van Hooijdonk (40')

FT | Excelsior - SC Cambuur (4-1)

Opstelling Excelsior:

Van Gassel; Horemans, Nieuwpoort (61' Seymor), El Yaakoubi, Zagre; Koopmeiners (61' Markelo), Goudmijn; Lamprou (69' Driouech), Azarkan (69' Naujoks), Baas; Agrafiotis (77' Kharchouch).

Opstelling SC Cambuur:

Ruiter; Van Wermeskerken, Bergsma (24' Mac-Intosch), Smand (46' Uldrikis), Bangura; Van Kaam, Paulissen (46' Jacobs), Foor; Balk (46' Maulun), Johnsen, Mahi (24' Hoedemakers).

Doelpunten:

1-0 Kenzo Goudmijn (6')
2-0 e.d. Léon Bergsma (11')
3-0 Siebe Horemans (20')
4-0 Lazaros Lamprou (33')
4-1 Alex Bangura (50')

FT | Vitesse - PSV (1-1)

Opstelling Vitesse:

Scherpen; Flamingo, Oroz, Isimat-Mirin, Cornelisse; Meulensteen, Tronstad; Kozlowski, Van Ginkel, Bero; Manhoef.

Opstelling PSV:

Drommel; Mwene, Brantwaite, Ramalho, Van Aanholt; Veerman, Sangaré, Simons; El Ghazi, De Jong, Silva.

Doelpunten:

0-1 Xavi Simons (8')
1-1 Ibrahim Sangaré e.d. (61')

FT | FC Twente - AZ (2-1)

Opstelling FC Twente:

Unnerstall; Brenet, Hilgers, Pröpper, Smal; Zerrouki, Vlap, Salah-Eddine; Cerny, Ugalde, Van Wolfswinkel.

Opstelling AZ:

Ryan; Sugawara, Goes, Hatzidiakos, Kerkez; Reijnders, Clasie; Odgaard, Mijnans, Karlsson; Pavlidis.

Doelpunten:

1-0 Manfred Ugalde (8')
2-0 Manfred Ugalde (11')
2-1 Jesper Karlsson (66')

Lees meer over:
Plaats reactie

komopajax777 +13340

Doekje voor het bloeden.

20-03-2023 11:31

brullie +7063

Hier hebben we gewoon geluk dat AZ er niet overheen komt. Het had een groter drama kunnen worden. Wij MOETEN 2e worden anders is een dik tranendal....

20-03-2023 07:13

Mijnclub33x +10147

En zag je die R. Willems bij Groningen. Voetballen kan hij niet meer maar een baan in de beveiliging zou hij goed doen🤗

20-03-2023 04:45

Breuk +25520

En dan een klap voor je kop incasseren? Daarna op TV vertellen dat het niet zo erg is want immers hij komt van R'dam zuid. Maar toch de volgende dag aangifte doen!! Watje !!

21-03-2023 22:41

Oxxer +165648 moderator

EL Sierd heeft het naar zijn zin😂

19-03-2023 23:00

Breuk +25520

Donny van the little river

21-03-2023 22:42

MrPink +82089

Wat een man die Sierd.

19-03-2023 22:58

Oxxer +165648 moderator

Barca jankt in de slotfase de 2-1 binnen, ouch.

19-03-2023 22:53

JordyAjacied +19474

Barcelona doet het wel

19-03-2023 22:52

MrPink +82089

12 punten voor op real nu

19-03-2023 22:52

Vik86 +42397

Voor real telt alleen de CL..

19-03-2023 22:58

MrPink +82089

haha 2-1

19-03-2023 22:52

Breuk +25520

Ik dacht dat ik Bassey zag lopen naar het is Camavinga. Nou ja qua niveau bijna hetzelfde.

19-03-2023 22:49

noppenkoning +41634

We kunnen wel mooi zeggen dat we het Bayern van Nederland zijn met die 2e plek

19-03-2023 22:43

TontoKarnaggel +42589

Hahaha, toch nog gelachen vandaag

19-03-2023 22:46

ZeGermans +788

Van der Sar speelt 3D schaak

19-03-2023 23:11

ajaxwestland09 +29185

Wat fijn zeg maar ben nog steeds pissed over de afgang in de 2de helft geen passie geen strijd schandalige vertoning

19-03-2023 22:34

Breuk +25520

Slecht gewisseld

19-03-2023 22:45

JanBiesbos +29414

Dit is ons gelukkie boys!!!! Fey kan nog steeds wedstrijdje verliezen en gelijk spelen, in de beker gewoon paar enkels breken van Giminez en idrissi

19-03-2023 22:31

GNBL +90566 moderator

In de zomer Xavi Simons halen.

19-03-2023 22:17

XRaY +19031

Klinkt heel realistisch...

19-03-2023 22:18

Vik86 +42397

Reken maar als ward komt ..dat er meer dan een halve elftal word vervangen..Een persoon als Ward komt alleen als die een volmacht krijgt..

19-03-2023 22:26

XRaY +19031

Jij denkt zeker dat er bij Ajax een geldboom staat?

19-03-2023 22:47

Vik86 +42397

Wat denk je dat hij gearriveerde spelers gaat halen?..Bij de topclubs in Engeland voetballen veel top talenten die daar niet aan bod komen maar wel wat kunnen betekenen voor ajax 1...Een speler hoeft niet veel te kosten als je maar weet wat je doet en dat je connecties hebt ..

19-03-2023 22:52

Heimwee +6772

Alsjeblieft geen spelers meer die bij psv hebben gevoetbald. Geef Bergwijn maar gratis aan psv. Hebben zij er volgend seizoen last van.

19-03-2023 23:10

MarkP +21834

Lekker opportunistisch

20-03-2023 00:07

NeeI +108353

Salah-Eddine terughalen. EU50.000 vergoeding voor Twente per wedstrijd dat hij eerder teruggehaald wordt.

19-03-2023 22:16

XRaY +19031

Laat die kneus Wijndal maar even zweten. Volgend seizoen kent hij zijn plaats. Op de bank.

19-03-2023 22:21

Breuk +25520

Heeft nu geen zin meer

19-03-2023 22:45

Amp +38179

Om vervolgens niet te mogen laten spelen? Klinkt logisch

19-03-2023 22:47

NeeI +108353

Pfff niet zo moeilijk doen.

19-03-2023 23:09

TontoKarnaggel +42589

Gek genoeg hoef ik helemaal geen 2e te worden. Ja maar cl geld hoor ik dan. Nou, als ik 1 ding geleerd heb in mijn carriere als Ajacied is het wel dat we niet met geld kunnen omgaan. Geld maakt lui, armoe inventief. En laten we nou groot geworden zijn door inventiviteit. Echt, hoe meer geld we hebben hoe beroerder beleid we gaan voeren. Kijk naar afgelopen zomer, kijk naar de periode na de beursgang. Serieus, welk succes hebben wij nou gehaald dankzij het uitgeven van shitloads geld? Nul toch?

19-03-2023 22:16

AFCACruijff14 +163139

Het gaat niet eens alleen om geld, maar ook om de affiches. Je wilt je meten met de Europese top. Wat voorgaande jaren aardig goed ging en dit seizoen even niet. Groepsfase EL betekent dat je tegen ploegen als Gent of Freiburg speelt, met alle respect want in onze huidige vorm is alles lastig.

19-03-2023 22:28

TontoKarnaggel +42589

CL is alleen leuk met een selectie die mee kan doen voor de prijzen, of vind je het leuk om kannonvoer voor de city's en psg's te zijn? Nee hoor, uitpotje tegen gent meepakken en daarna Ajax in de Arena naar een overwinning tegen freiburg schreeuwen, lekker hoor, zin in. Dan gaan we de cl wel weer in als we onze selectie weer op orde hebben. Echt joh, Ajacied zijn is zoveel meer dan alleen maar een potje tegen barcelona of liverpool mogen spelen ..

19-03-2023 22:37

AFCACruijff14 +163139

Je draait mijn woorden helemaal om, beetje jammer. Ajax wil zich meten met de top, daar gaat het om. Ongeacht of we de CL kunnen winnen. Dat doen vaak maar een paar clubs.

19-03-2023 23:41

Vik86 +42397

Ik denk dat ward een volmacht gaat krijgen om een project te starten..In Engeland zitten echt veel toptalenten bij de top clubs ..en daarnaast heeft hij connecties in zuid Europa en zuid Amerika.. Gaat een interresante zomer worden ..

19-03-2023 22:39

ElSandrini +18232

Ken jij die gast zo goed dan ? Ik ben denk ik slecht ingevoerd.... Hoe weet jij dit allemaal dat hij connecties heeft in zuid Europa en Zuid Amerika ?

19-03-2023 22:52

Vik86 +42397

Hij was de zuid Amerika scout voor city..Hij heeft bij de Portugese voetbal bond gewerkt..Die man heeft veel ervaring..

19-03-2023 22:55

ElSandrini +18232

Als ik jou zo hoor moeten we de handjes dichtknijpen met Ward... Maar hebben andere clubs geen interesse dan ? Van Liverpool naar Ajax zie je zelden

19-03-2023 23:01

Vik86 +42397

Hij is iemand die zich meer richt op jeugdige voetbal talenten..Clubs in Engeland hebben genoeg geld om gearriveerde spelers te halen ...Ik denk waar ajax voor staat in combinatie met zijn visie en ervaring mischien wel de perfecte match zijn..Hij kan straks een team samen gaan stellen met alleen maar toptalenten..Een toptalent krijgt meestal in het algemeen sneller een kans bij ajax dan bij een liverpool..

19-03-2023 23:09

Wobbo +11576

Dat is het probleem niet. Het probleem is die slappeling van een Flappie. Nul doortastendheid.

19-03-2023 22:56

A-west +5768

Schade wat betreft plek twee valt mee. Er zal toch wel een topwedstrijd gewonnen moeten worden.

19-03-2023 22:06

Ajacied33 +36969

Psv moet er maar aan gaan geloven dan..

19-03-2023 22:56

Tommyshelby +130413

Wat een geluk. Amper schade op plek 1 na dan.

19-03-2023 21:59

AFCACruijff14 +163139

Amper schade zegt 'ie...

De enige belangrijke prijs is vandaag definitief verspeeld.

P2 is slechts een pleister op de wond, maar goed, laten we maar blij zijn met PSV en AZ vandaag.

19-03-2023 22:00

JBM +2650

P2 is een flinke pleister op de wonden imo.
De inkomsten van CL zijn broodnodig

19-03-2023 22:03

AjaxMiddelburg +2956

En jij hoopt met deze selectie de voorronde door te komen….

19-03-2023 22:05

Petterson +25293

Heel dubbel gevoel. Geeft wel aan hoe verrot dat hele systeem van CL gelden is. Zou inderdaad geen kloot moeten schelen of je nu 2e wordt of 4e. Zou nooit een schrale troost mogen zijn. Maar de verrotte waarheid is dat het voor de toekomst van de club wel degelijk erg belangrijk is om 2e te worden (al wacht dan in augustus nog steeds een helse klus).

19-03-2023 22:06

Libero +19277

2010/11. Ajax stond na 26 wedstrijden 3e op 5pt van PSV en 3 van Twente. Soms blijken zaken niet zo definitief als ze lijken. Wie toen had gezegd dat PSV volkomen de weg kwijt zou raken en de competitie in de allerlaatste wedstrijd tussen Ajax en Twente beslist zou gaan worden zou voor gek verklaard worden.
Niet dat ik er nog veel hoop op heb, maar definitief is het pas als ze die schaal in letterlijk handen hebben.

19-03-2023 22:07

AFCACruijff14 +163139

Ik beweer ook niet dat p2 niet heel belangrijk is, maar ik vind de term ''amper schade'' nogal raar als je vandaag de Klassieker, de koppositie-poging en de titel verliest.

Dan maar tweede worden ja, maar het is een inktzwarte sportdag.

19-03-2023 22:08

noppenkoning +41634

Opta geeft Feyenoord 90% kans

19-03-2023 22:09

AFCAjax +17839

@AjaxMiddelburg
Niet met deze selectie, niet met deze trainer, ik hoop dat Ward of net wie het komt doen wat neer weet te zetten.

19-03-2023 22:15

Vik86 +42397

1e of 2e maakt nie uit..zolang je maar in de CL poule fase terrecht komt..

19-03-2023 22:21

AFCACruijff14 +163139

Buiten het feit dat het dus wel enorm uit maakt omdat je alleen met P1 een direct CL ticket krijgt is het echt een afschuwelijke gedachte. Alsof een landstitel bijzaak is. Bah. Schaam je, Vik86.

19-03-2023 22:24

Vik86 +42397

Ik vind Europa tegenwoordig belangrijker dan de titel..je kunt sowieso niet elke jaar kampioen worden ..

19-03-2023 22:28

Tommyshelby +130413

Alsof we na vandaag die schaal binnen handbereik hadden. Je was nog steeds geen favoriet gezien het schema.

In ieder geval is de hoop weg ja, ik had sowieso geen titel verwacht na die Schreuder-reeks. 74 punten was m'n voorspelling. Na vandaag had je gewoon 4e kunnen staan op punten en dan krijg je nog een hoop topteams.

19-03-2023 22:52

Amp +38179

De programma's waren ook wel een beetje anders toen

19-03-2023 22:52

Breuk +25520

Puntverlies psv en az. Het geluk van Heitinga

19-03-2023 21:58

derdehelft +1198

Kan Salah-Edine bij ons ook gewoon niet op het middenveld. 10x beter dan Taylor

19-03-2023 21:57

Breuk +25520

Echt he

19-03-2023 21:58

noppenkoning +41634

Bij twente zonder druk ballen is wel anders

19-03-2023 21:59

Sanderajaxforlive +1515

Ik zou denken aan een voetballende LB eindelijk weer. Die de bal wel bij de zelfde kleur kan inspelen.

19-03-2023 22:02

A-west +5768

Van Basten zei het al. Wanbeleid bij ajax.

19-03-2023 21:52

Tommyshelby +130413

Salah-Eddine is aan het strooien. Ik was al fan, maar hij blijkt nog completer dan gedacht.
Geweldige speler.

19-03-2023 21:51

Harrier Du Bois +39134

Weer een heerlijke pass van ASE

19-03-2023 21:51

A-west +5768

Salah Edinne. Daarvan werd gezegd dat hij niet goed genoeg was voor ajax1. En kijk wat er gebeurd als hij wel speelt. Hetzelfde is er aan de hand met Fitz Jim, Regeer en Baas. Spelen niet en ontwikkelen zich dus niet. Er wordt wanbeleid gevoerd door beleidsbepalers. Vooral de jeugd niet gebruiken en wel flutaankopen halen. De sukkels.

19-03-2023 21:45

sem +3366

Je mag toch aannemen dat er grondig schoon schip gemaakt gaat worden om plek te maken voor deze jongens.

19-03-2023 21:47

Sportvolgert +41003

Probleem is dat je dan dus 100 miljoen wegflikkert, maar wat mij betreft moet dat gebeuren. Hamstra moet gewoon wegwezen, wat een wanprestatie.

19-03-2023 21:50

Freddy +11535

Bassey, Wijndal, Sanchez moet je direct vanaf.

20-03-2023 02:33

Sportvolgert +41003

Met een mazraoui, blind, martinez , Anthony dan begrijp je nog dat deze spelers geen kans krijgen. Maar met zulke vervangers voor zoveel geld te halen daarmee heeft ajax zich zo'n slechte dienst bewezen.

19-03-2023 21:48

Flaco +19597

Tel daar ook Unuvar bij. Talenten worden verhuurd en middelmaat mag blijven en wordt gekocht.

19-03-2023 21:49

Tommyshelby +130413

Perfect omschreven. Als je alleen de exceptionele jeugd wil laten doorstromen, oké. Doe dan tenminste echt goede aankopen, die significant beter zijn dan de rest.

Nu doen ze kut aankopen en worden de jonkies genegeerd. Ze zijn helemaal de weg kwijt.

19-03-2023 21:50

Oxxer +165648 moderator

Door wie werd gezegd dat ASE niet goed genoeg was voor Ajax?

19-03-2023 21:50

Sportvolgert +41003

Anders verhuur je hem niet toch als je hem eigenlijk wil opstellen en gebruiken in ajax 1

19-03-2023 21:54

Oxxer +165648 moderator

Het afgelopen seizoen kregen jonkies geen speeltijd van ETH omdat hij al besloten had te vertrekken, nog een titel op zijn palmares staat beter.

19-03-2023 21:59

Libero +19277

@Sportvolgert Er is meer dan alleen goed genoeg of niet. Er is ook nog zoiets als talentvol, maar er nog niet klaar voor. Ik denk dat hij absoluut direct naar het eerste doorgestroomd zou zijn als hij niet op een cruciale leeftijd geblesseerd raakte. Het is heel makkelijk om nu te roepen dat hij wel even de 1e linksback zou worden, maar de realiteit wil dat hij het niveau van voor zijn blessure slechts bij vlagen toonde. Het duurde bij Twente ook lang voor hij meer speeltijd kreeg. We hebben het vaak over de stap naar het eerste die groter is geworden, dan is verhuren een goede manier om spelers naar een hoger niveau te tillen. De vraag is wel of ze niet beter aan iets mindere goden verhuurd moeten worden ivm kans op speeltijd.

20-03-2023 08:51

OwenStevenDalberg +27711

Valt mij zwaar tegen van Johnny. Hij komt ook nog eens van Jong Ajax. Had verwacht dat hij veel meer jeugd zou gebruiken. Hij komt zelf ook uit de Ajax jeugd en weet hoe het werkt bij Ajax.

19-03-2023 21:51

Martje +2939

Is verhuurd onder Schreuder heeft niks met Johnny te maken

19-03-2023 21:52

OwenStevenDalberg +27711

Hierboven wordt gezegd dat de jeugd geen kans krijgt over het algemeen. En dat klopt. Ook onder Johnny krijgen ze geen kans.

19-03-2023 21:54

Vik86 +42397

Als ward komt..zul je veel jeugd zien..maar of die uit de jeugdopleiding gaan komen ..Vergeet niet dat Ward connecties heeft en in Engeland zitten bij de topclubs echt veel top talenten die wel wat voor ajax 1 kunnen gaan betekenen..

19-03-2023 22:37

Danielson +50644

Speelde het eerste half jaar bij Twente ook niet. Dus dit is wel erg opportunistisch. In mijn optiek in de tweede seizoenshelft gewoon voorbeeld van een geslaagde verhuur.

19-03-2023 21:56

Vik86 +42397

Tja als Ward aangekondigd word..Dan gaan er zeker dingen veranderen..Ik denk dat die een volmacht krijgt om een project te starten en of dat ten goede komt voor spelers als fitz-jim,regeer en baas ..

19-03-2023 22:31

Biss +10723

Helemaal eens. Unuvar ook. Je moet zorgen dat talenten er vroeg klaar voor zijn en ze voor de leeuwen durven gooien. Dat is Ajax.

19-03-2023 23:17

supporter sinds +7914

helemaal met je eens. Nu is 50% van je transferinkomsten vorig jaar in 1 klap verbrand met flut aankopen terwijl ze ook nog eens de doorstroom hebben tegengehouden. De jeugdopleiding van AZ is je nu zelfs voorbij. Ik schreef het begin van dit Schreuder seizoen al ... Geld hebben maakt lui ! H2 en de gehele Ajax directie/bestuur hebben gefaald op dit gebied.

20-03-2023 14:20

LuisSuarez01 +5444

Die Courtois absurde reddingen hoor

19-03-2023 21:38

Tommyshelby +130413

Cerny in vorm is een genot.

19-03-2023 21:35

Breuk +25520

En dreigender dan Bergwijn en Kudus bij elkaar

19-03-2023 21:36

Rondo64 +3392

Van alle spelers om te noemen kom je met onze meest gevaarlijke speler? Kudus is een genot om naar te kijken joh

19-03-2023 21:39

Petterson +25293

Was vandaag ook redelijk onzichtbaar en ongelukkig. Draaide af en toe leuk weg onder druk, maar draaide dan opnieuw de drukte in (i.p.v. het spel te verleggen) met veelvuldig balverlies tot gevolg.

19-03-2023 22:09

Oxxer +165648 moderator

@PeakyBlinders

Dooie boel bij de Classico, Ik ga zo zappen naar Vasco vs Flamengo halve finale Campeonato Carioca, begint om 22:00u.

19-03-2023 21:47

Oxxer +165648 moderator

Als er echt een nieuwe td onderweg is zou ik het verstandig vinden als hij eist dat er geen 1 nieuwe speler gehaald wordt, zonder zijn toestemming Reijnders mocht de interesse waar zijn is echt geen speler die Ajax verder brengt.

19-03-2023 21:32

Tommyshelby +130413

Karlsson is echt in vorm momenteel. Die gaat AZ naar finale ECL leiden.

19-03-2023 21:29

jeffrey_van_der_sluis +30592

Speler voor ons?

19-03-2023 21:32

Tommyshelby +130413

Nee, vind hem iets te traag voor de vleugel eigenlijk.
Vind hem tussen een buitenspeler en een 10 in zitten.

19-03-2023 21:33

MarkAFCA +1161

Krijg een beetje Alireza vibes bij hem. Leuk bij AZ, maar kan geen echte stap hogerop.

19-03-2023 21:34

Oxxer +165648 moderator

Ajax kan zich beter richten op goede Latino’s, idg geen Mexico en eigen jeugd meer kansen geven. Aankopen zoals Sanchez zijn totale waanzin.

19-03-2023 21:38

Sportvolgert +41003

En weer een wedstrijd zo zie je maar

19-03-2023 21:28

RJB1979 +26120

Ok vooruit. Karlson wil ik wel.

19-03-2023 21:28

derdehelft +1198

Ik zie Ajax toch graag Brenet halen. Heeft zich echt goed ontwikkeld.

19-03-2023 21:28

Freddy +11535

Zou voor het Ajax spelletje een hele goede rechtsback zijn. Met een beetje geluk kost hij evenveel als waarvoor je Sanchez nog kunt verkopen.

20-03-2023 02:35

NeeI +108353

Wat een gelaten sfeertje bij Barcelona-Real Madrid.

19-03-2023 21:27

Amp +38179

Altijd daar met al die toeristen

19-03-2023 21:32

RJB1979 +26120

Zelden zag ik een team zo eenvoudig met zijn poepertje omhoog gaan liggen als dit AZ.

19-03-2023 21:22

Sportvolgert +41003

Ik heb vandaag een ploeg een tweede helft zien spelen, dat kwam aardig in de buurt.

19-03-2023 21:25

jeffrey_van_der_sluis +30592

Offtopic, zou Slot bij feyenoord blijven komend seizoen of als er een mooie club voor hem komt weg gaan?

19-03-2023 21:21

noppenkoning +41634

Weg natuurlijk kan alleen maar slechter gaan na kanpioenschap

19-03-2023 21:22

Rockanje23 +37211

Die is 100% weg.

19-03-2023 21:23

Tommyshelby +130413

Die zit duidelijk aan z’n limiet. Ook Europees schrijft ie geschiedenis dit jaar.

Wie weet is hij kieskeurig, maar ik zie hem vertrekken.

19-03-2023 21:23

Oxxer +165648 moderator

PL clubs doen ieder seizoen een stoelendans 5.0, Slot kon al naar Leeds, lijkt mij dat hij die kant op gaat.

19-03-2023 21:26

Sportvolgert +41003

Tja vreemd dat die engnek assistent van hem al een jaar verlengd heeft.

19-03-2023 21:26

Wendy.H +7211

Volgens mij werd er vanmiddag gezegd dat hij ging bij tekenen

19-03-2023 22:13

Jochieboy +1274

Salah Edinne hadden we goed kunnen gebruiken...

19-03-2023 21:20

jeffrey_van_der_sluis +30592

Salah Edinne onbetwiste basisspeler volgens seizoen bij ons?

19-03-2023 21:19

trodat4030 +97442

Als hij dit niveau blijft halen wel. En haal meteen Zerrouki maar op, maar dat roep ik al wat langer..

19-03-2023 21:20

A-west +5768

Kijk die Salah Edinne eens ballen man. Flappie goed kijken he.

19-03-2023 21:18

Breuk +25520

Hoe lang loopt zijn contract nog?

19-03-2023 21:19

trodat4030 +97442

Straf pegeltje van ASE..

19-03-2023 21:17

Tommyshelby +130413

Hahaha, wat een gênante eigen goal, heel pijnlijk voor Araujo.

Dit had Bassey ook kunnen overkomen vandaag.

19-03-2023 21:13

Tim.S +4003

0-1 real

19-03-2023 21:13

Breuk +25520

0-1 juve

19-03-2023 21:14

AFCACruijff14 +163139

0-1 Freiburg

19-03-2023 21:15

Oxxer +165648 moderator

Dumfries doet een Rensch , 0-1 Kostic.

19-03-2023 21:10

Ajaxfan16 +27559

Gelukkig vond Koeman het een goed idee om Frimpong niet op te roepen. Zit je dan met die lompe Dumfries.

19-03-2023 21:13

Oxxer +165648 moderator

Erg hè, Koeman is een trainer die kiest voor de veilige namen, daarom zitten Wijnaldum en de Roon erbij. Zit te wachten tot hij Strootman er weer bij haalt.

19-03-2023 21:15

AFCACruijff14 +163139

Ik vind Dumfries prima voor Oranje, maar het is wel lachwekkend dat Frimpong niet als optie 2 erbij zit nee.

19-03-2023 21:16

Oxxer +165648 moderator

Dumfries als international vind ik lachwekkend, hij is echt niet beter dan Frimpong en dat zeg ik niet om te papegaaien, de keren dat ik hem zie spelen snap ik niet waarom hij geen kans krijgt bij Oranje.

19-03-2023 21:24

Amp +38179

Dumfries wordt alleen maar niet gedropped doordat ie een aantal keer heeft gescoord de laatste jaren. Dan gaan de media ineens piepen. Dat ie verdedigend geen hol kan boeit ze geen fluit

19-03-2023 21:34

Oxxer +165648 moderator

Sterk en veel loopvermogen met oogkleppen op, respect hoe ver hij is gekomen met zijn beperkte skills, wil niet zeggen dat ik hem een goede voetballer vind.

19-03-2023 21:42

Ajaxfan16 +27559

Weet niet of het hier al gezegd is, maar Daramy ook weer gescoord. Denk dat die jongen vorig jaar een beetje te snel kapot is gemaakt, want hij begon zeker goed. Ik zie hem er volgend seizoen graag weer bij, net zoals Salah-Eddine natuurlijk.

19-03-2023 21:07

RFHK +12903

Ik kan niet meer genieten van andere wedstrijden/uitslagen vandaag, bah.

19-03-2023 21:06

NeeI +108353

Ook tijd voor de Spaanse klassieker hier.

Kut weekend.

19-03-2023 21:03

JordyAjacied +19474

Voor wie zijn we? Barcelona of Real Madrid hoor het graag hier onder!

19-03-2023 21:02

ajaxwestland09 +29185

Meer Barca dan real

19-03-2023 21:03

deMeester +11450

Real, ik heb niks met second city syndrom clubjes

19-03-2023 21:03

Tommyshelby +130413

Heb niks met beiden tegenwoordig. Een mooi potje met goed voetbal wil ik zien.

19-03-2023 21:04

JordyAjacied +19474

Wat jij zegt voel ik ook, de tijden met Xavi, Iniesta, Messi in zijn prime toen was ik echt wel verliefd op het Barcelona spelletje, voel voor beide niet veel, maar oké in de geest van Cruijff en omdat ik Frenkie een goede speler vind gun ik het Barcelona net iets meer.

19-03-2023 21:07

AFCACruijff14 +163139

Die hele Clasico boeit me geen reet. Barcelona is net zo bedorven als ik Madrid altijd al vond. Het tijdperk Ronaldo vs Messi was leuk, nu niet.

19-03-2023 21:07

JordyAjacied +19474

Jaa precies de BBC en MSN tijd, was zeer hoog niveau en leuk.

19-03-2023 21:08

Breuk +25520

Ik kijk alleen voor Vinicius. Wat een verschil met Bergwijn

19-03-2023 21:09

Percy.M +640

ik ook Barça alleen jammer dat het zo'n kxtclub is geworden...

19-03-2023 21:08

JordyAjacied +19474

Absoluut zonde, helaas kan je niet altijd de zelfde bestuurders behouden, kijk maar naar ons clubje #edjeout

19-03-2023 21:09

LuisSuarez01 +5444

Barca, Frenkie maar ook t altijd aanvallend denken en doen.

19-03-2023 21:34

Tim.S +4003

Ik ga Barca- real kijken:)

19-03-2023 21:01

JordyAjacied +19474

Dit trieste weekend maar afsluiten met Barcelona - Real Madrid met een vette hap…

19-03-2023 21:00

Breuk +25520

En een biertje

19-03-2023 21:16

MrPink +82089

ohja zo ook nog el clasico

19-03-2023 20:57

Concrete +3245

van Ewijk kopen

19-03-2023 20:53

ajaciedje90 +61017

Die is niet beter dan de gemiddelde back uit Ajax -14. Niet aan beginnen.

19-03-2023 20:55

Sportvolgert +41003

Wel beter dan rensch en sanchez.

19-03-2023 20:55

ajaciedje90 +61017

Ook niet.

19-03-2023 21:05

NeeI +108353

Ja, dat wel. Maar lijkt me geen criterium.

19-03-2023 21:07

ajaciedje90 +61017

Echt niet. Het probleem is altijd dat als Ajax verliest of niet draait dat mensen gaan roepen op redelijk presterende spelers van subtoppers in Nederland. Die spelers komen veel en veel te kort voor Ajax. Welke binnenlandse transfer van de afgelopen jaren is nou echt geslaagd? m.u.v. Berghuis dan. Gewoon niet aan beginnen. Wij moeten hoger mikken. Scoutingsapparaat weer aan slingeren daar zit ons succes. Niet dat bord op schoot scouten van dit soort spelers.

19-03-2023 21:09

Oxxer +165648 moderator

Zijn spelers uit de Eredivisie het niveau waar Ajax naar toe wil?

19-03-2023 21:06

Stefansuarez +19102

Proper zou ik best aandurven van NEC

19-03-2023 21:08

Oxxer +165648 moderator

😂😂😂, echt niet man, voor het bedrag van dat soort spelers haalt Veldmate een veel betere speler 6 uur terug.

19-03-2023 21:12

Oxxer +165648 moderator

Van Basten bij Ziggo met keiharde rake teksten over het huidige Ajax XI tal, schrikbarend slecht ingekocht door de verantwoordelijken.

19-03-2023 20:52

Sportvolgert +41003

En terecht. Geen 1 aankoop is een echte duidelijk le meerwaarde. Geen een. En dat voor 100 + miljoen. Echt schandalig slecht beleid.

19-03-2023 20:55

Opperhoofd +12767

Ben wel blij met Ruli.

19-03-2023 21:03

Oxxer +165648 moderator

Met dank aan vd Sar.

19-03-2023 21:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.