Pröpper zag beter Ajax na komst Conceição: 'Zij voetbalden er iets meer onderuit'

door Bart Veenstra 79

Bron ESPN

Pröpper zag beter Ajax na komst Conceição: 'Zij voetbalden er iets meer onderuit'

door Bart Veenstra 79

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

FC Twente-verdediger Robin Pröpper vindt dat zijn elftal donderdagavond niet het geluk aan zijn zijde had in het bekerduel met Ajax. De Amsterdammers wonnen dankzij een doelpunt van Mohammed Kudus met 0-1, al had FC Twente - zeker in de ogen van Pröpper - kansen op meer.

Over de hele wedstrijd gezien vond Pröpper FC Twente de betere ploeg, zo stelt hij bij ESPN. 'We hebben veel strijd geleverd en een aantal goede aanvallen gehad. Het zat ook niet mee met de kansen, want wij hebben in de eerste en de tweede helft eigenlijk de meeste kansen gecreëerd.'

Liet Conceição de wedstrijd kantelen?

Nadat Ajax Francisco Conceição inbracht voor Davy Klaassen werd het moeilijker voor FC Twente. Mohammed Kudus ging op het middenveld spelen en met Conceição kende Ajax in het laatste halfuur een echte buitenspeler op rechts. 'Ze werden net voor die goal ietsjes sterker, waardoor er grotere ruimtes kwamen. Maar ik vond alsnog dat het gelijk op ging. Met die wissel voetbalden zij er iets meer onderuit.'

Pröpper hoopt dat FC Twente, dat op dit moment vijfde staat en een achterstand van zes punten heeft op koploper Feyenoord, nog mee kan doen in de strijd om de titel. 'We doen niet onder voor Ajax en dit soort tegenstanders. Er zijn delen van de wedstrijd waarin we goed meedoen en de overhand hebben. Nu zijn we uit de beker en de concurrenten hebben nog Europees voetbal en de beker en daarin hebben wij misschien het voordeel', besluit de verdediger van FC Twente.

Lees meer over:
Plaats reactie

ovopiet +1522

Er zijn veel te veel mensen die de scheidsrechter proberen te be-invloeden, wat in mijn optiek ook gebeurd. Scheidsrechters zijn hier zelf schuld aan. Ze gaan discussies aan met spelers, trainers (zelf tot in de gang) en dan is het logisch dat ze niet meer objectief zijn. Je ziet zelfs scheidsrechters die spelers een aai over de bol geven en zodoende de indruk wekken dat ze een zwak hebben voor spelers. Bij hockey wordt er niet gepraat tegen scheidsrechters. Hier staat eenstraf op. Ik zou graag scheidsrechters als de italiaan Collina terug willen. Hij maakte ook wel eens een fout, maar niemand deed zijn mond open tegen hem.

11-02-2023 10:07

Rock69 +8411

Ik kijk altijd naar de lichaamstaal van de coach. Jans zag de bui hangen op een gegeven moment en even later viel de goal voor Ajax. Dat was heel mooi om te zien. En had Ajax rustiger gespeeld na deze goal, dan was het ook nog 0-3 of 0-4 geworden. Maar Conceicao is een handenbinder pur sang

10-02-2023 17:59

DeKes +3223

Opgelet!
Nu horen we het van een goede tegenstander!!
“Toen Chico op rechts erin kwam en KUDUS op 10 ging spelen werd Ajax véél gevaarlijker!!!!
Waren wij het al die tijd al van overtuigd!!,!

10-02-2023 13:06

Juan62 +46827

Het meeverdedigen ging natuurlijk niet zozo de vorige keren dat hij op 10 stond
Met alle gevolgen van dien
zoals het nu staat is het prima

10-02-2023 13:10

Eurysaces +29583

Nogal een verschil met een Klaassen waarbij het meevoetballen moeilijker is. Kudus hoort al maanden op 10.

10-02-2023 18:51

remco.p +1158

Ik dacht bergwijn die voetbalt de pannen van het dak constant dreiging ook zonder bal. constant bewegen.
Goed meeverdedigen
Heerlijke schoten op doel.
Genot om naar te kijken.

Dit is uiteraard sarcasme
Of verwachting die man moet een beetje redbull gaan drinken is niet vooruit te branden.

10-02-2023 13:03

Juan62 +46827

Klopt volkomen, ik dacht eerst dat hij zich spaarde voor het WK

Maar het begon allemaal slecht te worden nadat hem door verscheidenen journalisten/analisten/nablahers was verteld dat hij te goed, en het niveau van de eredivisie ontstegen was

10-02-2023 13:25

MarkP +21852

Hij was eigenlijk te goed voor de eredivisie….

10-02-2023 13:49

Simpelishetmoeilijkst +25519

Kan iemand Propper uitleggen dat je geluk ook kan afdwingen door hard te werken.

10-02-2023 12:39

NeeI +108423

Ja, repeterend verhaal dit...

10-02-2023 12:24

036AFCA97 +146682

Duh, als je Klaassen eruit haalt voor niemand krijg je zelfs nog meer voetballend vermogen.

10-02-2023 12:13

Josey Wales +11745

Hij loopt je niet meer in de weg in ieder geval.

10-02-2023 12:14

Krullen +8078

Ik denk dat Heitinga Kudus nog liever niet op 10 zet omdat hij daar in het omschakelen nog wat te licht wordt bevonden. En godzijdank heeft Heitinga wel door dat Kudus koste wat kost moet spelen. Gaat helaas wel ten koste van het spel, want iedereen ziet dat met Klaassen op het middenveld fatsoenlijk opbouwen gewoon veel moeilijker is. Maar Heitinga wil eerst stabiliteit, wat ik me op dit moment goed kan voorstellen.

Laten we hopen dat Kudus snel naar 10 kan, zodat Klaassen er niet meer in hoeft. Ik durf te wedden dat Taylor en Berghuis dan ook gelijk een stuk beter zullen spelen in balbezit, want dan hoeven ze niet direct een linie over te slaan in hun passing. En dan kan Conceicao echte stappen gaan maken.

10-02-2023 11:59

Martje +2939

Je kan ook Taylor daar neerzetten, vind hem als 8 itt 6 wel sterk. Gelijk twee vliegen in een klap

10-02-2023 13:07

DeKes +3223

HELEMAAL MEE EENS!

10-02-2023 13:09

Jutter1 +4326

Fysiek nog een vlieggewicht onze Portugeze vriend, maar er gaat wel dreiging van hem uit. En dat kan je toch moeilijk zeggen van Klaassen, Taylor en anderen. Ajax moet eigenlijk in elke linie een sterkhouder zien te vinden met het oog op de naaste toekomst, want er zit geen lijn/vastigheid in het elftal, te veel middelmaat dus. Het is te hopen dat het puntenverlies in de resterende wedstrijden beperkt blijft, maar ik heb er wat dat betreft een hard hoofd in. Het huidige Ajax maakt daarvoor te veel een labiele indruk. We gaan het zien.

10-02-2023 11:54

behangdelul +32958

Ik merkte het gisteren hier ook weer, Klaassen is de nieuwe Veltman, Blind 1e contract etc. Maar ook als je gisteren weer ziet, Klaassen jaagt af over het hele veld en levert zoveel arbeid, heeft ook bijna geen balverlies. Vergelijk dat eens met Taylor, Bergwijn en Berghuis gisteren. Om te janken. Maar nee Klaassen heeft het gedaan. Bij de wissel in beeld: meest gecreëerde kansen van het veld: Klaassen met 3, maar nee het is Klaassen zijn schuld. Die hetze hier tegen sommige echte Ajacieden, het is gewoon zielig. Bijnamen als wattenstaaf etc. asociaal.

Misschien is het ook wel zo dat iedereen denkt: oh dat lost Klaassen wel op, en als die gewisseld wordt: kut nu moeten we het zelf oplossen. Geen idee he....

10-02-2023 11:02

Chad +909

Bij balbezit werd er ongeveer 4-1-5
gespeeld dankzij de veel te diep lopende Berghuis en voor de zoveelste keer Klaassen.
Aanvallende middenvelders die zich staan te verstoppen bij balbezit..

Maargoed, Taylor is voor jou natuurlijk weer het makkelijke slachtoffer.

10-02-2023 11:36

behangdelul +32958

Ja als iemand over 3 meter nog geen fatsoenlijke pass kan geven uit nonchalance ja dan ligt het oa daar aan ja.

10-02-2023 11:38

Chad +909

Ja die 6 van de 48 passes van Taylor die niet aankwamen waren het grote probleem inderdaad.

Dat Klaassen maar 23 keer aan de bal kwam is prima.

10-02-2023 11:46

behangdelul +32958

Als dat zo zou zijn he, zien Van Gaal, ten Hag, Koeman etc het dan allemaal verkeerd, maar is de grote Chad de visionair?

10-02-2023 12:55

LukaLitmanen +82613

Wat een onzin behangdelul,

Klaassen had gisteren weer het minste balcontacten van Ajax spelers, dus logisch dat je dan geen balverlies lijdt.

Klaassen staat veel te diep waardoor Berghuis en Taylor steeds verzuipen.

Bovendien, toen Klaassen gewisseld werd ging het meteen beter lopen.

Was bij Excelsior ook al zo.

10-02-2023 11:41

remco.p +1158

Ja omdat kudus de 10 toen innam helder licht

10-02-2023 13:05

tijssenajax +14284

Klaassen had bijna geen balverlies. Logisch hij heeft ook geen bal geraakt.

10-02-2023 11:48

remco.p +1158

Idd opa klaasen verdient meer lof doet geel vies werk

10-02-2023 13:04

LukaLitmanen +82613

Elke keer als Klaassen gewisseld wordt, gaan we beter voetballen.

Dat is al meerdere keren zo gebeurd.

10-02-2023 10:55

3sterren +20205

Johnny Heitinga weet als geen ander wat het met je ontwikkeling doet als je van de trainer echt serieuze kansen krijgt om je verder te ontwikkelen.

Na zijn debuut in het eerste van Ajax kreeg hij van zijn trainer Ronald Koeman de kans om in de basis te blijven.

Dat bleek een goeie zet, want na dat jaar werden zijn inspanningen bekroond met een uitverkiezing tot ‘Nederlands Talent van het Jaar’.

Zal Conceição in zijn voetsporen treden, en dezelfde weg bewandelen ?

Zijn optredens tot nu toe smaken in ieder geval naar meer …

10-02-2023 10:45

RBP +7746

Ik zou lekker met Kudus op tien spelen, Klaassen banken.
Dan kan Conceicao op rechts.

10-02-2023 10:32

DnSchel +565

It aint rocket science haha

10-02-2023 10:59

Schip +23639

Chico moet spelen. Hij heeft een 100% pingel verdiend. Had Propper hem niet neergehaald, dan was het een assist of goal geworden. Hij is snel, speelt een back uit en is effectief.

Voor de Heit komt een keuze aan om Tadic, Berghuis of Klaassen te banken. Tadic was weer belangrijk en heeft die goeie klik met Kudus, Berghuis viel tegen, Klaassen komt brengt voetballend te weinig.

10-02-2023 10:17

eenAjaxfan +20425

Was inderdaad een strafschop, geen twijfel.
Ik vind dat "de Heit"(?) het tot nu toe goed doet.
Wisselt logisch en zegt rake dingen.
Dat hij Conceicao nog op de bank houd is prima.
Conceicao levert iedere keer, dus zijn kans in de basis komt vanzelf.
Hij is jong, dus doe maar rustig aan met hem, er komen nog genoeg wedstrijden aan.
Klaassen speelt degelijk en is op zijn manier ook belangrijk.

10-02-2023 10:47

Schip +23639

Als hij iedere keer levert, hoort hij dat vanaf de eerste minuut te doen en niet om wedstrijden in het slot te gooien.

Denk ook meer dat DE HEIT de hierarchie nog niet te veel overhoop wil gooien om vastigheden in het team te krijgen.

En Klaassen verricht altijd veel werk zonder bal, maar staat gewoon altijd hoog. En dat is een probleem als Berghuis dat ook standaard doet. Een tegenstander speelt ze met een dieptepass allebei in 1 x uit in een counter.

Daarom staat die restverdediging nooit goed. Ik denk dat je een keuze moet gaan maken.

10-02-2023 11:22

Danielson +50662

Hem langzaam brengen verdient denk ik de voorkeur. Komt bij dat hij als invaller meer kans heeft een wedstrijd te laten kantelen zoals gisteren. Ook dit doet Heitinga goed door hem dan ruim 30 minuten speeltijd te geven en niet (zoals De Clown) 5 tot 10 minuten. Chico komt er wel!

10-02-2023 10:57

Schip +23639

Een back moe laten worden en dan een snelle rechtsbuiten inzetten werkt inderdaad vaak. Ten Cate deed dat met De Mul ook geregeld. Jol ook met Rommedahl, maar meer omdat de Arena het dan zat was dat er weer niet met vleugels met gespeeld.

Maar leeftijd is een drogreden. Als hij zo traint en speelt, verdient hij een basisplaats. Tenzij het idee echt is om een tegenstander te verrassen halverwege de wedstrijd.

10-02-2023 11:19

Danielson +50662

Uiteindelijk krijgt hij die basisplaats ook wel. Het gaat meer om de route daar naar toe en dan is denk ik de weg die Heitinga lijkt te bewandelen de beste.

10-02-2023 11:41

cantharel +3528

De enige echt grote kans was die van Wolfswinkel maar voor de rest waren het kansen op een kans dus hij lult maar wat.

10-02-2023 10:04

trodat4030 +97495

Ik denk dat het meer aan Kudus op het middenveld lag dan aan Chico op rechts (al had die wel meer dreiging dan Kudus op rechts), als je een middenvelder hebt die zowel kan combineren als een individuele actie in huis heeft waarbij hij een man kan passeren ben je zoveel vrijer en heb je zoveel meer opties in je spel, het blijft krankzinnig dat Schreuder Kudus daar amper heeft gebruikt.

10-02-2023 10:03

Oxxer +165749 moderator

“ Nu zijn we uit de beker en de concurrenten hebben nog Europees voetbal en de beker en daarin hebben wij misschien het voordeel“

Propper is de favoriete speler van Schreuder, zij leggen beiden de lat lager dan laag.

10-02-2023 10:02

trodat4030 +97495

Volgens mij vat je die zin volledig verkeerd op. Hij ziet een voordeel bij een nadeel (hey, dat komt me bekend voor), hij is niet per se blij dat Twente geen Eu en beker speelt, hij ziet enkel het voordeel van de situatie zoals hij nu is.

10-02-2023 10:05

Oxxer +165749 moderator

Ik vat niks verkeerd op.

10-02-2023 10:28

Sies +4537

Dus eerder Cruyffiaans bedoeld...ieder nadeel heeft zijn voordeel..🤔

10-02-2023 11:00

Balgevoel +31465

Dat vond ik ook zo'n bizarre uitspraak. Leuke gozer hoor, die Robin, maar na zo'n pot net doen alsof je concurreert voor de titel als FC Twente zijnde... Geen idee wat ze daar allemaal gesnoven hadden, maar volgens mij gingen ze er niet helemaal goed op

10-02-2023 10:17

Oxxer +165749 moderator

FC Twente doet alleen mee om de titel als Munsterman ooit terugkomt of een cursus creatief boekhouden gaat geven in de Grolsch Veste.

10-02-2023 10:36

Balgevoel +31465

Haha ja, of lekker dealtjes sluiten met investeringsmaatschappijen... Ze zijn daar in ieder geval niet helemaal ongevoelig voor een schadelijke overdaad aan zelfvertrouwen.

10-02-2023 10:38

Marcw1972 +16911

Fc Twente kan alleen serieus meedoen als ze ook in uitwedstrijden punten gaan pakken. Buitenshuis zijn ze een heel stuk minder.

10-02-2023 10:45

Tinus +10471

Ik vind dat je overdrijft. Twente doet dit seizoen vooralsnog voetballend niet onder voor Ajax, PSV en Feyenoord. Ajax staat slechts een paar punten voor op ze. Is de kans groot dat Twente kampioen wordt? Nee, dat niet, maar ze staan er nog dichtbij en hebben een uitstekend team. Als je bovenin meedoet en je gaat niet voor de titel, dan is er pas wat mis met je.

10-02-2023 10:46

Balgevoel +31465

Ze doen inderdaad leuk mee, maar hardop roepen dat het misschien een voordeel is dat je geen Europees of bekervoetbal meer speelt, vind ik net zo weinig van topniveau getuigen als niet voor de titel gaan als je die kans krijgt...

10-02-2023 10:52

Oxxer +165749 moderator

Amen.

10-02-2023 11:00

tijssenajax +14284

Nou, vanuit hun perspectief gezien klinkt het niet gek. Ze hebben Ajax aardig onder druk gekregen en er was een moment waarop ik dacht de 1-0 gaat komen. Ze hadden natuurlijk wel hulp van zwakkelie.

10-02-2023 11:52

Balgevoel +31465

Haha. Het kan altijd erger...
https://www.vi.nl/nieuws/arbitrage-weer-teruggefloten-tweede-rode-kaart-nec-in-de-kuip-geseponeerd

10-02-2023 11:57

Josey Wales +11745

En Arne Slot maar lopen janken.

10-02-2023 12:04

Oxxer +165749 moderator

Tot aan de wissel van Klaassen speelde Ajax moeizaam, toch had ik geen moment het gevoel dat Ajax ging verliezen, FC Twente heeft Ajax niet weg gespeeld oid.

10-02-2023 12:09

Balgevoel +31465

Had ik ook niet. Ajax krijgt z'n ondergrens weer een beetje terug, lijkt het. Hopelijk 😂

10-02-2023 12:12

Balgevoel +31465

Haha, ik begrijp er geen hol meer van, van die handsregels. De KNVB ook niet, blijkbaar. Dit leek mij ook wel rood, heel eerlijk gezegd. Afzien van een schorsing begrijp ik wel, maar seponeren is: dit is dus geel en een pingel. Weer wat geleerd, en het zit ze daar niet tegen inderdaad, die pingel tegen Twente is wel goedgemaakt nu...

10-02-2023 12:16

TeringHenkie +28820

Vond ik ook, en ik heb geen haat naar Klaassen maar toen Chico erin kwam voor Klaassen had Twente meer problemen met Ajax dan daarvoor.

10-02-2023 12:16

Oxxer +165749 moderator

Beginnen met een serie van winstpartijen is ok, nu nog tegen echte sterke tegenstanders.

10-02-2023 12:19

Balgevoel +31465

Vond Klaassen eigenlijk nog niet eens zo slecht spelen, vond Berghuis ook wel rijp voor een wisselbeurt, eigenlijk. Aan Klaassen erger ik me eigenlijk niet meer sinds hij een heel stuk 'lager' speelt. Onder Schreuder liep hij maar balletjes af te wachten, wat waarschijnlijk ook de 'tactiek' was, dat zie ik nu heel veel minder.

10-02-2023 12:22

MarLuuk76 +3557

Tja en dan de moord actie van die tokkie. Die een wedstrijd of 4 zou moeten zijn. Niet gegeven hebben.

10-02-2023 13:49

eenAjaxfan +20425

@Oxxer: Als Twente-speler stelt hij dat ze nu meer kans hebben in de strijd om de titel...
Hoezo legt hij de lat "lager dan laag"?

10-02-2023 10:55

Balgevoel +31465

Ja, het verschil was groot na de entree van Conceicao. Vond dat niet per se aan Klaassen liggen, maar je merkte dat ze bij Twente eigenlijk alles zo hadden ingericht om Kudus te bestrijden en dat er wat onzekerheid ontstond toen hij naar het centrum verhuisde. Toen viel ook de rugdekking van Smal weg en kwam hij met regelmaat één tegen één met Conceicao, terwijl Salah-Eddine steeds meer naar binnen moest trekken. Slimme zet van John.

10-02-2023 09:55

MidMid +5728

Precies. En wat je ook vaak ziet, is dat de tegenstander na een uur toch wat vermoeid begint te raken. Veel ploegen kunnen 60 a 70 minuten behoorlijk weerstand bieden. Maar daarna is de pijp leeg. Dat zag je bij Twente ook. De eerste helft kunnen ze alle gaten dichtlopen. In de tweede helft ook nog een tijdje, maar ineens is het op. Dat zag je gisteravond ook. De goal viel ook niet helemaal toevallig rond de 70ste minuut. Je zag al dat Twente het moeilijker kreeg. Daarna was het sowieso wel gedaan.

10-02-2023 10:56

Balgevoel +31465

Klopt, denk ook wel dat het inherent is aan de 'tactiek'. Rennen, vliegen, druk zetten, loeren op foutjes, achterin zo compact mogelijk houden... Aan de bal verspeel je toch minder energie, in ieder geval mentaal. Twente liep er ook maar steeds achteraan, hadden eigenlijk nooit echt de bal en daarmee rust. Ajax eerste helft overigens ook niet, dat was ook de tweede helft een heel stuk beter... Maar al met al: zit nog na te genieten, uit bij Twente winnen is voor ieder Ajax-elftal een uitstekend resultaat, dus nu al helemaal.

10-02-2023 11:00

RadheAjax2021 +18028

Als Twente zo goed zou zijn hadden ze de kansen wel af gemaakt. Maar de laatste fase van hun aanval kwamen ze niet door de verdediging heen. Het probleem bij ons was dat er te slordig werd gespeeld. Met name het middenveld was qua balbezit een drama. Dat is nog het enige wat Johnny moet in gaan zien. Klaassen en Taylor samen is geen goede combinatie. Daarom zou ik Klaassen op 6 willen zien. Zeker als Alvarez in de verdediging blijft staan. Zo zou Kudus ook meer vrijer kunnen spelen en als je Chico op rechts hebt ontzettend veel diepgang.

Nu 3 overwinningen 2x de nul heeft Johnny het aardig voor elkaar. We zijn er nog lang niet. Maar dit zijn ontzettende goede stappen die gemaakt zijn. Hoop dat het fysiek bij spelers weer goed gaat zitten. Schreuder had dit elftal onder zijn bewind echt gesloopt. Het maakt me dan ook erg blij dat hij en die sufferd Kaltenbach zijn opgehoepeld.

10-02-2023 09:52

Breuk +25551

Zondag de eerste (van 3) thuiswedstrijd onder Heitinga. Ik ben zeer benieuwd naar de sfeer en wisselwerking met het publiek. Geeft dit weer extra boost? Lijkt me wel. Ik hoop dat Bergwijn snel een goal maakt voor zijn vertrouwen.

10-02-2023 10:01

EuforischeRealist +15683

Alvarez en Klaassen in de verdedigende driehoek (op 4 en 6) werkt niet. Dan heb je van de 3 centrale mensen 2 die niet kunnen opbouwen. Taylor is af en toe nog wat te onrustig maar heeft wel de kwaliteiten om daar te slagen. Dit team gewoon laten staan is het beste nu, met af en toe wat vaste wisselingen tijdens wedstrijden. Conceicao, Brobbey en Bassey brengen, af en toe FJ minuten geven en dan gaat het vanzelf beter lopen.

10-02-2023 10:40

Asociaal +2805

Ach ja, hij mag vinden dat Twente "beter" was. Uiteindelijk gaat het om het resultaat. Hoe vaak heeft Ajax wel niet een wedstrijd verloren terwijl ze "beter" waren en domineerden, maar meer doelpunten moesten incasseren? Dan was de kritieken ook altijd dat het om het resultaat gaat. Dus ook wel eens fijn dat het nu ook wel 's andersom is.

10-02-2023 09:43

MidMid +5728

Punt is alleen dat Twente niet beter was. In de eerste helft heb ik een goede kans gezien van Twente, na een fout van Timber. Daarnaast twee schoten van buiten de zestien, die beiden naast gingen. En nog een scrimmage vlak voor de rust, waar geen kans uitkwam, maar wat wel dreigend was. In de tweede helft hebben ze via een counter een goede kans gecreëerd, maar Van Wolfswinkel schoot hoog over. Inderdaad Ajax creeerde ook niet kans op kans. Maar de statistieken liegen niet. Ajax had 64 procent balbezit, zes schoten op doel (3x zoveel als Twente), veel meer passes en een veel hogere passnauwkeurigheid. Dat zijn gewoon de feiten. Dat Twente het gevoel heeft lekker meegedaan te hebben, dat klopt natuurlijk wel. Het was niet zo dat ze helemaal niet in het stuk zijn voorgekomen. Maar ze waren, objectief gezien, niet beter.

10-02-2023 11:02

Aliajax +32

Hoe komt t toch dat het er vaak op lijkt dat spelers van Ajax door de scheidsrechter van dienst als vogelvrij worden gezien? Overtredingen op Kudus en toch vrije trap tegen, obstructie Conceicao etc. Nog los van gele kaart Alvarez, terwijl twente continu spelbederf pleegde.
En waarom geen VAR, trouwens?

10-02-2023 09:35

Balgevoel +31465

Zo ver zou ik niet willen gaan, maar paar vreemde momentjes inderdaad:
- Cerny op Wijndal: geen kaart (was met VAR denk ik zomaar een check op rood)
- Volgens mij (heb het paar keer teruggespoeld) maakte iemand van Twente hands in de zestien en had Ajax allicht recht op een pingel, maar niemand (ook wij niet) appelleerde, dus allicht zag ik het volledig verkeerd
- Toen Álvarez twee keer aan 'de rem' trok brulde Driessen iets over goed wegkomen, in de tweede helft werd Kudus op exact dezelfde manier aangepakt, liep ook door, maar toen was hij 'niet te stoppen'
- Momentje met Conceicao kun je over twisten, zoekt natuurlijk het been op, maar Pröpper stapt bijzonder amateuristisch in, daar kun je 'm ook geven
- Overtreding 1e helft op Taylor (toch forse tik) waarbij Cerny (weer) als een busdebieltje tekeer stond te gaan, kun je ook gerust geel geven, voor zowel de overtreding als voor die achterlijke reactie van Vaclav

Makkelie heeft 't even niet, laat potjes ontsporen. Of dat per se alleen tegen Ajax is, daar wil ik niet in mee, het valt me vooral op dat we de laatste tijd heel erg veel thuisfluiters zien in de Eredivisie.

10-02-2023 09:46

Balgevoel +31465

Haha, het lijkt me bijzonder klote om kaal te worden, maar als ik dan onze eigen Davy samen met Cerny op zo'n veld zie staan, weet ik één ding zeker: kaal of kammen maakt wél uit...

10-02-2023 10:32

Altijdindestraat +40431

Uit de beker geknikkerd en het als voordeel zien... Daarom speel je bij FC Twente

10-02-2023 09:12

Breuk +25551

Hij moet toch wat zeggen.

10-02-2023 09:57

afca1985 +21619

Heb toch een andere wedstrijd gezien denk ik....

10-02-2023 09:09

JorgeDeLasTresPintas +1598

Tja, als je dan naar de statistieken kijkt.
Ajax 64% balbezit, 16 schoten waarvan 6 op doel,
Twente 36% balbezit en 13 schoten waarvan 2 op doel.

Statistieken zeggen natuurlijk niet alles, maar bij Twente was men vooral heel erg fel, lomp en ze waren hard aan het rennen. Echt gevaarlijk werd het alleen in een paar fases. Maar het aantal grote kansen was toch beperkt.

10-02-2023 09:00

Odysseus +14485

Het is werkelijk lachwekkend.

10-02-2023 08:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.