Naar verluidt: 'FC Barcelona maakt werk van nieuw contract De Jong'

door Cristian de Jong 116

Bron AS

Naar verluidt: 'FC Barcelona maakt werk van nieuw contract De Jong'

door Cristian de Jong 116

Bron AS

De transfermarkt is gesloten, maar dat betekent niet dat er geen geruchten meer zijn omtrent mogelijk oud-spelers van Ajax. In Naar Verluidt lees je de laatste transfergeruchten rondom oud-Ajacieden, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 21 mei

'FC Barcelona maakt werk van nieuw contract De Jong'

FC Barcelona werkt aan een nieuw contract voor Frenkie de Jong, zo meldt het Spaanse Sport. De Catalanen zijn zeer positief over de Nederlandse middenvelder. Het nieuwe contract zou beter uitkomen voor de Catalanen met betrekking tot het salarisplafond van La Liga. Het salaris van de Nederlander zou namelijk over meerdere jaren uitgesmeerd mogen worden. Daarnaast zou de oud-Ajacied zelf ook openstaan voor een contractverlenging.

Zaterdag 20 mei

'Manchester United krijgt ook 'nee' te horen voor transfer Gravenberch'

Naast Liverpool heeft ook Manchester United een 'nee' gekregen voor een transfer van Ryan Gravenberch, zo schrijft journalist Christian Falk bij CaughOffside. Bayern München wil de middenvelder aankomende zomer niet kwijtraken en hebben dit aan de zaakwaarnemers van Gravenberch doorgegeven. Trainer Thomas Tuchel is gecharmeerd van de middenvelder en zodoende mag hij dus niet vertrekken uit Duitsland. Hij heeft nog een contract tot medio 2027.

Dinsdag 16 mei

'Becker staat open voor overstap naar Premier League'

Sheraldo Becker staat open voor een overstap naar de Premier League, zo schrijft Florian Plettenberg op Twitter. De journalist van Sky Sports Duitsland meldt dat er veel clubs uit Engeland geïnteresseerd zijn in de diensten van de aanvaller en de oud-Ajacied staat zelf ook open voor een vertrek bij Union Berlin. West Ham, Fulham en Burnley horen bij de gegadigden, maar Becker kan rekenen op meer interesse. Hij heeft nog een contract tot medio 2024 in Duitsland. Zijn transferwaarde wordt geschat rond vijftien tot twintig miljoen euro.

Maandag 15 mei

'Van de Beek lijkt op weg naar uitgang bij Manchester United'

Donny van de Beek lijkt op weg naar een vertrek bij Manchester United, zo schrijft Fichajes.net. De Nederlandse middenvelder, die in 2020 voor 40 miljoen euro overkwam van Ajax, heeft niet kunnen overtuigen bij de Engelse club en zodoende hoopt men in Manchester in onderling overleg tot een afscheid te komen. Met slechts 294 minuten speeltijd in tien wedstrijden dit seizoen is zijn rol bij United marginaal geweest. Na de komst van voormalig Ajax-coach Erik ten Hag leek een grotere rol voor Van de Beek in het verschiet te liggen, maar dat heeft niet zo mogen zijn.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7035

Hoe snel kan het vergaan...eind vorig jaar moest hij nog vertrekken en wilde ze hem dumpen maar Frenkie hield zijn poot stijf, "never dat ik zomaar weg ga"...

23-05-2023 07:01

Oxxer +163926 moderator

1 ding is zeker in de voetballerij dat niks zeker is.

23-05-2023 07:11

MisterAFCA +6417

Smerig clubje toch dat Barca… heem eerst het leven bijna onmogelijk maken en nu is het allemaal weer fantastisch.

21-05-2023 21:20

Ajacied1981 +17412

De dag dat deze man weer in Ajax tenue te zien zal zijn....

21-05-2023 17:43

LukaLitmanen +82019

Rattenclub Barcelona

Eerst Frenkie lopen chanteren dat hij verkocht moet worden en nu hem willen verlengen

21-05-2023 16:41

AFCAMM +11342

Zal wel een loonsverlaging in zitten, een niet betaalde periode of een clausule dat ‘ie niets krijgt als het hen uitkomt. Wat een smerige club is dat geworden.. Johan draait zich om in z’n graf als hij ziet wat er bij zijn beide grote liefdes gebeurt.

21-05-2023 15:55

Manov +8581

Eerst willen ze hem wegjagen en nu een nieuw contract? Lees de kleine lettertjes Frenkie, vertrouw die club niet.

21-05-2023 15:24

Juan62 +46180

Ik heb het idee dat Barcelona een beetje misbruik maakt van het feit dar Frenkie daar beslist wil ballen.
Loonvermindering in het verleden , inclusief de chantage van voor dit seizoen.

De berichten van vorige week met weer een salarisverlaging, waar dit waarschijnlijk op aansluit,

Die bijvoeging 'Meer dan een club'' is echt verleden tijd

21-05-2023 13:33

Keizer +30080

Snap Frenkie ook niet hoor.

Maar ik heb dan ook een enorme hekel aan alles wat met die club te maken heeft.

Iedereen haat non stop op Juve, wat grotendeels terecht is. Maar die club uit Barcelona komt er gewoon mee weg. Die kunnen mij niet hard genoeg vallen.

21-05-2023 13:38

Orangesoul +5988

Mischien Taylor ophalen bij Ajax. Die schijnt volgens kenners van AS; Ajax vorig jaar kampioen te hebben gemaakt, is nog beter dan Gravenberch, is elke week de beste middenvelder van Ajax en nog beter dan Ziyech en vd Beek bij elkaar! Heeft het loopvermogen van vd Beek, de passes van Ziyech, kort voetenwerk, is behendig, snel, technisch, kan een speler makkelijk passeren en heeft het inzicht van Michael Laudrup, Zidanne, Xavi en Iniesta, de Jong, Pirlo bij elkaar.

21-05-2023 10:46

DrFootball +15144

Gast... Taylor is een jonge jongen van 21 jaar. Heeft keurig bijgetekend tot 2027 vorig jaar. een echte Ajacied. Talent zijn gaat met pieken en dalen. Hij mist alleen ervaren spelers om zich heen die hem echt beter maken. Je moet je pijlen richten op de volwassen spelers die geen deuk in een pakje boter schieten.

21-05-2023 12:07

Ozymandias +159568

Vroeger was de grote meerderheid van de Ajax fans supporter van zelf opgeleide talenten. Tegenwoordig lijkt een kleine meerderheid vol met rancune richting de zelf opgeleide talenten te zitten. Geduld hebben met onervaren spelers zit er sowieso niet meer in. De meeste wachten tot ze een excuus hebben om een talent af te zeiken. Kijk naar hoe Timber wordt behandeld nu hij een minder seizoen speelt (na twee geweldige seizoenen te hebben gespeeld). Kritiek hebben op het spelen van een talent is heel iets anders dan wat deze mensen doen (afzeiken).

21-05-2023 13:17

ProperFootball +14595

Eens. Timber is echt een van onze absolute topspelers. Behoorde ook dit seizoen tot de besten van het elftal, ondanks dat het met alles en iedereen, ook hemzelf dus, een pak minder was.

21-05-2023 19:51

WKtjee +692

Helemaal waar!

21-05-2023 21:28

Eurysaces +29527

Ik denk dat de kritische houding naar eigen talenten voort komt uit de wens, die ze al jong uitspreken, om te vertrekken bij Ajax. Andere clubs zijn altijd mooier dan Ajax, dat zijn geen teksten die nieuwe spelers laten horen als ze net aansluiten bij het eerste. Voordeel is ook vaak dat de aangetrokken spelers 4 of 5 jaar vast liggen, zie je zelden bij talent van Ajax.

22-05-2023 16:43

RSM +3918

En heeft een Sneijder schot...lol

21-05-2023 12:40

Been +12488

Maar het plan dat Bayern met Gravenberch heeft is nog steeds fantastisch hoor, jahaaaa.

21-05-2023 06:14

Tadic020 +1888

Gravenberch van de beek en ziyech zitten op de bank te verpieteren

20-05-2023 22:34

AFCA1996L +15887

Toch ook wel karma hoor. Nagelsmann ontslaan die sportief nog om alle prijzen streed met Bayern. Geen titel voor het Ajax van Duitsland en Bayern van Nederland

20-05-2023 20:23

Tommyshelby +128872

Als BVB nu geen titel pakt, moeten ze de club opheffen.

20-05-2023 20:18

wijzijndebeste123 +163850

Bayern 1-2 achter met nog n kwartier te spelen. Gaat ze de titel mogelijk kosten.

20-05-2023 20:07

Oxxer +163926 moderator

BVB is 1 van de grootste chokers in het Internationale voetbal .

20-05-2023 20:11

Nr.10 +111100

Vd Beek huren met optie tot koop.

20-05-2023 19:47

wijzijndebeste123 +163850

Aub geen Donny. Kost n topsalaris maar is n speler die bediend moet worden en tevens 3 jaar weinig gespeeld. Laten we met 3 middenvelders gaan spelen die bij n tegenstander weg kunnen draaien en zelf iets kunnen creëren.

20-05-2023 20:02

Nr.10 +111100

In zijn laatste jaar vond ik hem de beste speler bij ons, meest constant. Je weet niet hoe goed hij is na de afgelopen 3 jaar inderdaad, maar daarom huur je hem ook eerst. Ik vind hem een uitstekende speler, een all-round middenvelder die op alle posities op het middenveld kan spelen. Ik verwacht eigenlijk wel dat wij hem ophalen.

20-05-2023 20:04

Tommyshelby +128872

Liverpool uit de top 4, jammer

20-05-2023 17:51

Nr.10 +111100

Kane zou echt een aanwinst zijn voor United. Valt misschien wat minder op vanwege Haaland dit seizoen, maar hij heeft er gewoon 28 in liggen. Hij is over een periode van bijna 10 jaar nu heel constant in de PL, gemiddeld iets van 24 goals per jaar. En hij is niet alleen doelpuntenmaker, ook een teamplayer, leider, en iemand die het hele team makkelijker laat voetballen.

20-05-2023 14:26

NeeI +107740

Zwaar ondergewaardeerd buiten Engeland. Zeer multifunctionele, veelzijdige spits.

20-05-2023 14:31

DaNaRWaL +4331

Ik denk dat de prijzen die gevraagd worden door Engelse clubs eerder het probleem zijn. Onderling verkopen ze leuk door maar van Engeland naar buitenland worden achterlijke prijskaartjes aan zo'n speler gehangen. Ik geef ManU dan ook een goede kans om dit te bewerkstelligen

20-05-2023 15:58

Juan62 +46180

Vergeet niet dat hij eind Juli 30 jaar wordt.
Plat gezegd hij heeft geen enkele restwaarde.

20-05-2023 16:30

Nr.10 +111100

Dat maakt voor een club als United weinig uit. Als je 100 miljoen betaalt en je hebt de komende vier jaar een topspits, dan is dat uitstekend. Bovendien is Kane een top prof, die slijt niet snel, moet het ook niet van z’n snelheid hebben.

20-05-2023 17:04

MarcelvTol1971 +15330

Hai Eric, kom Taylor maar ophalen

20-05-2023 14:24

TheSpecialOne +8904

Erik is niet gek hoor. Hahaha. Hij wil alleen de krenten uit de pap. Jammer genoeg voor hem zijn alle krenten al verkocht.
Nu zal Erik op eigen kracht moeten laten zien dat hij een Diamantauge voor talent heeft. Bij Ajax had hij dat in ieder geval niet....

20-05-2023 15:49

MarcelvTol1971 +15330

Shit, je hebt het door...

20-05-2023 16:13

JanBiesbos +29051

Misschien belt ie overmars wel…

20-05-2023 17:42

leeuw58 +1938

Liefst gisteren nog.

20-05-2023 17:20

NeeI +107740

Wat een netwerk heeft Ten Hag; Martinez, Malacia, Weghorst, Eriksen, Timber, Gravenberch, Brobbey.

20-05-2023 13:32

TheSpecialOne +8904

Ten Hag acteert dat hij een vakidioot is, maar dat is hij niet. Anders zou hij niet steeds spelers willen kopen waar hij al eens mee heeft gewerkt of waar hij met voormalige teams tegen gespeeld heeft.

20-05-2023 16:01

JanBiesbos +29051

Mijn idee ook…

20-05-2023 17:48

TheSpecialOne +8904

Ik heb laatst de film Air gezien waarin een medewerker van Nike alle basketbalwedstrijden bekeek van hoog tot laag, van jong tot oud. En niet alleen in Amerika. Hij kende werkelijk elke basketspeler met potentie. Hij kende niet alleen hun kwaliteiten en statistieken maar ook hun levensgeschiedenis. Kijk dat is pas een echte vakidioot.

20-05-2023 18:33

C14 +22411

Ja, ook gezien, bijzonder hoe toen visionairs op meerdere belangrijke posities zaten en er zo samen een succes van maakten.

20-05-2023 21:31

TheSpecialOne +8904

Maar dan moet je niet een CEO zoals Van Der Sar aan het roer hebben. De CEO van Nike verzamelde mensen om zich heen die op hun ''gebied'' slimmer waren dan hij. Of was hij juist de slimste omdat hij erkende dat deze mensen speciale kwaliteiten hadden die hij niet bezat om zo het bedrijf naar nog grotere hoogten zouden brengen? Kortom een echt een goede CEO voelt zich niet bedreigd door ''slimme'' mensen.
Klinkt dat als Van Der Sar?

20-05-2023 22:37

Ajax4proud +10846

Als ik aan v/d Beek denk dan denk ik terug aan de training waarbij Ronaldo moest lachen toen hij wilde voetballen / dribbelen. Waarom dit überhaupt in het nieuws wordt gebracht, komkommertijd.

20-05-2023 13:27

brullie +7035

Als je v/d Beek nu terug haalt rendeert hij ook niet meer. Voor zijn vertrek werd hij gemaakt door de spelers om hem heen en na zijn vertrek werd dit pijnlijk duidelijk. Heler goede speler dat wel maar de jongens om hem heen moeten kloppen, hij onderscheidt zich niet.

17-05-2023 07:08

JanBiesbos +29051

Niet mee eens , Klaassen eruit en Donny erin typisch zo’n speler neusje voor de goal met tig betere techniek!💪🏻

20-05-2023 17:50

brullie +7035

@
JanBiesbos
Maar die gekke Klaassen schiet toch wel weer de verademing erin gisteren. Ik zie hem er graag bij blijven maar een basisplaats is afhankelijk van de tegenstander.

22-05-2023 06:58

Schip +23431

Zou ook wel typisch zijn voor deze directie om niet zelf iets te bedenken, maar te proberen Overmars te copy-pasten. Dus maar een oud Ajacied halen.

Maar Blind en Tadic werden gehaald omdat we een linker centrale verdediger en een 10 nodig hadden (dachten we althans, totdat gelukkig bleek dat Ziyech niet weg zou gaan).

We hebben nu al Taylor en Klaassen als lopende, diepgaande middenvelders. Nou vind ik vdBeek beter dan beiden, ik zie nog dat korte tikwerk met Tadic in de 16 in het Spurs stadion, maar hij voegt nu niets toe dat we niet al hebben.

Ajax mag zich trouwens wel afvragen waarom we steeds zulke types produceren: Siem de Jong, Klaassen, VdBeek, Taylor en zo weinig middenvelders die een man kunnen uitspelen.

16-05-2023 14:00

gi0vanni +7226

Die middenvelder die dat kan staat op RV omdat men geen RV wou aanschaffen.

16-05-2023 19:33

TheSpecialOne +8904

Spelers mogen van de Nederlandse trainers geen spelers proberen uit te spelen, want dan zou je wel eens de bal kunnen kwijtraken. Er zit nooit ''diepte'' in het spel van hun teams.
Nederlandse trainers zijn echte nitwits!

20-05-2023 16:04

C14 +22411

Taylor kan weldegelijk een mannetje passeren met vlot creatief voetenwerk, met name als de tegenstander op hem afkomt, in plaats van andersom.

20-05-2023 21:32

RJB1979 +25688

"Lijkt."

Ik ga even een schone onderbroek aantrekken. Dank voor de lol, AS.

16-05-2023 09:44

TooGoodToBeTrue +1929

Donny heeft sinds 2020 6x 90 minuten gevoetbald. 3x in 2020 en 3x 2021 voor Everton. In 2022/2023 heeft hij 0 keer 90 minuten gevoetbald.

Hij is 3 weken geblesseerd geweest in 2020/2021, 8 weken in 2021/2022 en 24 weken in 2022/2023.
Hij heeft in 3 jaar tijd alles bij elkaar opgeteld 1225 minuten gespeeld wat neerkomt op iets meer dan 13,5 wedstrijden. (incl. de 6x 90 minuten)

Hier moet je toch niet aan beginnen. We hebben spelers nodig die er meteen staan. Donny heeft effectief ruim 3 jaar de bank warm gehouden. Mede door blessures, maar zijn ontwikkelingen is daardoor ook stil komen te staan. Daarnaast is het blessure risico enorm zoals je ziet. Vaak zie je ook bij spelers die vaak langdurig geblesseerd zijn geraakt dat ze voorzichtiger de duels ingaan etc. om maar niet weer geblesseerd te raken. Dat werkt niet op het hoogste niveau. Het is zeer spijtig want ik was echt een fan, maar Ajax moet hier niet aan beginnen in geen 1 constructie.

16-05-2023 09:32

niquedegraaff +5289

Hij zal dus extra gretig zijn. Voetbal verleer je niet.

16-05-2023 09:40

Slang3 +45903

nog nooit van blessures gehoord?

16-05-2023 13:37

TheSpecialOne +8904

Helemaal mee eens! In topsport is stilstand achteruitgang. Je maakt dat nooit meer goed.

20-05-2023 16:05

AJAX020ADAM +6934

vd Beek niet halen, zo vaak geblesseerd, is na Robben de tweede man van glas.

16-05-2023 09:01

MaximilianRosse +9197

Vd Beek huren zou ideaal zijn.

16-05-2023 08:11

MarcelvTol1971 +15330

van de Beek niet huren, niet kopen, niet leasen helemaal niks. Als je Donny in een Ajax shirt wilt zien trek je maar één oude dvd uit de kast.

20-05-2023 14:27

Harold +10572

Ruilen met Klaassen?

16-05-2023 08:05

OwenStevenDalberg +27489

Donny is Klaassen 2.0. Niet terug halen, hebben voetbal nodig op het middenveld. Qua prijs / kwaliteit /prestatie verhouding verwacht ik dat het een Bergwijntje wordt.

16-05-2023 06:52

AlexLitmanen10 +14379

Donny is echt geen Klaassen 2.0

Technisch veel beter, op het allerhoogste nivo laten zien dodelijk voor de goal te zijn.

Kan op iedere positie op het middenveld. Gewoon een jaar huren

Ik ben normaal niet voor huren maar als je toch ziet dat de twee ploegen boven ons hun hele elftal huren en succesvoller zij dan ons geeft dat te denken.

16-05-2023 07:23

Omar +17166

Donny is beter op technisch vlak, maar is nog steeds een meevoetballer die het van loopacties moet hebben en niet iemand met een dragende rol. Absoluut horrorscenario is nog steeds een middenveld met Klaassen en van de Beek

16-05-2023 07:33

AlexLitmanen10 +14379

Het moet (!) dan ook in plaats van Klaassen zijn.. laat dat heeeeel duidelijk zijn.

16-05-2023 09:22

TheSpecialOne +8904

Jammer dat hij het bij Manchester op het allerhoogste niet heeft laten zien.

20-05-2023 16:11

JanBiesbos +29051

Klaasen eruit ! Donny erin idd

20-05-2023 17:54

JanBiesbos +29051

Hallo koekoek? Klaassen echt niet onder steen gelegen toen Donny voetbalde ofzo ?

20-05-2023 17:54

meerzicht +938

En hoppa weer een jeugdige speler naar de kloten voor het te vroege grote geld

16-05-2023 06:45

Saudara +7061

Donny is niet meer de Donny van onze hoogtijdagen. Dat beeld van hem in onze gloriejaren blijft wel altijd in mijn achterhoofd. Ik zou, hoe jammer ook, niet contracteren. Enige optie zou zijn een prestatiecontract.

16-05-2023 06:34

KKoossiiee +3060

Het hangt allemaal af van het prijskaartje.
Als hij duur is fijn verder laten kijken, bij redelijke prijs toeslaan.
Donny is beter dan alle huidige middenvelders.

16-05-2023 05:18

LukaLitmanen +82019

Zeker niet beter dan Berghuis en Kudus

16-05-2023 06:52

MarkP +21679

Ajax moet van de beek niet halen, 3 seizoenen weinig gespeeld dus veel blessures. Mentaal ook een jasje uitgedaan. De Oude Donny draaide goed in een fantastisch ajax maar ik zie hem niet vlammen of de kar trekken in een gemankeerd ajax. Ajax heeft vers bloed nodig geen mislukte ajacieden in het buitenland.

16-05-2023 04:32

Ferd +38482

juist. Iemand terughalen uit nostalgie is in 9 van de 10 gevallen een garantie op mislukking. Donny zou typisch zo'n speler zijn

16-05-2023 04:46

Bramble1988 +9283

Speelt van der Beek niet bij Heerenveen?🙃

16-05-2023 07:24

wijzijndebeste123 +163850

Zou typisch Ajax zijn om Vd Beek terug te halen want zogenaamd Ajax DNA. T horror middenveld Taylor Vd Beek Klaassen in aantocht. Ik wil graag 3 middenvelders die weg kunnen draaien bij n tegenstander en zelf iets kunnen creëren.

16-05-2023 01:30

champhead +14366

Klopt. Maar kan voor Ajax wel echt heel erg goed zijn in de 10 rol. Maar dan wel met 2 creatieve onder hem. Als Alvarez en (hopelijk) Klaassen weggaan, kan dit goed komen.

16-05-2023 02:59

vandenhaas4 +15080

Sowieso is argument met "Ajax DNA" volledig onzinnig. Goede spelers heb je nodig, al hebben ze nooit van Ajax gehoord.

21-05-2023 13:47

Robertini +39228

Drie seizoenen compleet stil gestaan, jammer. Was echt een topspeler, maar geen spelmaker. Zou natuurlijk mooi zijn, maar niet bepaald wat Ajax nodig heeft, dus ik zou er geen hoofdprijs voor betalen.

16-05-2023 00:48

HJC +8016

Donny is altijd een kwaliteitsimpuls voor Ajax

16-05-2023 00:12

Ozymandias +159568

Ik zou Vd Beek proberen te huren met een optie tot koop. Als hij bij Ajax weer het niveau van voor zijn vertrek kan terugvinden is hij een stabiele speler waar talenten zich aan op kunnen trekken. Zeker als er een hoofdtrainer komt die een speeltijl met een middenveld bij Ajax herintroduceert.

Mocht Bosz terug naar Ajax komen dan zou hij op het middenveld met Berghuis, Vd Beek en Taylor qua speelstijl in de buurt kunnen komen van zijn middenveld met Schöne, Klaassen en Ziyech.

16-05-2023 00:12

C14 +22411

@Ozy

Dat middenveld van Klaassen en Ziyech was niet bepaald ideaal in mijn ogen; allebei spelers die het liefst de bal pas hoger op het veld ontvingen, en allebei beslissend wilden zijn, waardoor weinig rust en geduld aan de bal en in het spel. Het spel onder Bosz was dan ook net wat te gegenpress-achtig in mijn ogen. Je zag het goed tegen Man U, waarbij Ziyech en Klaassen onaanspeelbaar diep stonden af te wachten.

Ik vind het middenveld dat jij noemt wat teveel van hetzelfde.
Ik zie liever ook gewoon eigen talent waar het kan. En met de punt naar achter. Met Vos heb je een echte 6. Ik zie Taylor dan graag op 8, en dan een creatieve handigert op 10, type Kudus/Misehouy. Of Taylor op 10 in de Van de Beek rol, en iemand als Fitz-Jim op 8, of een creatieve passer.

16-05-2023 00:49

Robertini +39228

Ik denk dat United liever direct verkoopt, maar huren met optie zou een heel goede optie voor Ajax zijn.

16-05-2023 01:03

Amsterdam4ever +2364

Huren met optie lijkt mij inderdaad een goede optie, mits het inderdaad lukt om Klaassen te slijten. Zo'n loper in je selectie hebben is wel een meerwaarde.

Liefst zou ik spelen met een controleur die goed aan de bal is, bijv Andre of later Vos, een dynamische 8 bijv Taylor en creatieveling die aansluit op 10 met overzicht, Guler bijv. Dat icm snelle buitenspelers die kunnen dribbelen.

16-05-2023 05:02

C14 +22411

Als je met zo'n type wil spelen, kan Taylor die rol ook invullen, dus overbodig.

16-05-2023 00:02

Litmanen85 +4626

Taylor is nog geen schim van de speler die Donny bij Ajax was.. Denk ook niet dat hij dat niveau zal halen.

16-05-2023 00:32

C14 +22411

Donny speelde in een andere, beperktere aanvallende rol, en in een vele malen beter team dat heel goede draaide. Is geen vergelijk dus. Taylor is sowieso completer, en ik denk in diezelfde Van de Beek rol zeker niet minder, qua voetenwerk en handigheid beter.

16-05-2023 00:38

Ferd +38482

Donny van 19 was ook geen schim van de Donny die bij Ajax vertrok.

16-05-2023 04:47

vandenhaas4 +15080

Van de Beek had twee jaar nodig om bruikbaar te worden.

21-05-2023 13:48

Robertini +39228

Compleet ander type speler, echt niet vergelijkbaar.

16-05-2023 01:04

C14 +22411

@Robert

Worden anders ingezet. Van de Beek was in de jeugd nog wat beter, doordat hij meer als half speelde, en niet als vooral lopende, diepe 10.

Taylor wordt ingezet als 8, en kan dat uitstekend, zeker in potentie, moet nog steady worden, maar heeft dan ook alleen nog maar in een kansloos Ajax 1 gespeeld.

Taylor heeft echter ook die diepgang met en zonder bal, en heeft ook de skills om te doen wat Van de Beek deed. Taylor is dan ook completer. Niet het precies dezelfde type als Van de Beek, maar in veel opzichten vergelijkbaar.

16-05-2023 13:46

Steffenhagen +37826

Donny natuurlijk nu niet terughalen : hij staat al lang stil en heeft misschien wel een jaar nodig om weer iets van vorm te tonen. Slechte investering zou dat zijn

15-05-2023 23:24

DEELM +11891

Prestatiecontract zou wat mij betreft nog wel een optie zijn.

15-05-2023 23:59

AFCACruijff14 +161449

Klaassen verkopen en vd Beek goedkoop halen en je gaat er voetballend op vooruit. En qua leeftijd ook. Qua fitheid niet. Vd Beek heeft in 3 jaar nauwelijks gevoetbald, Klaassen is altijd inzetbaar. Je neemt met Donny een groot risico, maar het ligt aan de transfersom of je daar op moet gokken. Voor 10 tot 12 miljoen ofzo zou ik het doen, voor 20 niet.

15-05-2023 23:19

Tommyshelby +128872

Ik zou hem huren. Deef-Jan naar DC United sturen.

15-05-2023 23:13

debetweter +10072

Nee joh. Kopen. Zou 17.5mln waard zijn volgens mij, maar dat is veel te veel. Van de Beek is inmiddels 26, met een paar blessures achter de rug. Zijn stats van de afgelopen tijd bij man u zijn dramatisch, dus voor een prikkie zou hij moeten komen volgens mij. Deef kan dan idd per direct 3 stappen terug van een basisspeler nemen met een aantal spelers voor hem in de pikorde. Verhuren lijkt mij de beste optie, met zijn ervaring en (30' jarige) leeftijd lijken mij er voldoende eredivisie clubs te zijn waar hij van grote waarde kan zijn. Wellicht is Vitesse (gezien de jonge selectie) een goede club voor hem.

15-05-2023 23:41

036AFCA97 +146646

Als Klaassen vertrekt is hij een prima vervanger, voor op de bank. Mits hij minder dan 5/7 miljoen kost. Voor de basis zou ik hoger mikken.

15-05-2023 23:12

RFHK +12888

Die luxe hebben we deze zomer niet..

16-05-2023 00:02

wijzijndebeste123 +163850

Vd Beek zal n Premier League salaris eisen en dus wordt t dan n erg dure bankzitter. Ik wil middenvelders die bij n tegenstander weg kunnen draaien en zelfs iets kunnen creëren.

16-05-2023 01:34

SCHREUDERNOPARTY +2498

ik zie een middenveld met Reijnders Vos en Donny wel zitten volgend jaar...

15-05-2023 23:12

FrancescosRavioli +15227

Ik niet. Reijnders is al 24 en pas sinds dit jaar basisspeler. Laat die AZ middelmaat maar weg.

15-05-2023 23:14

Intec2.0 +12425

Knap dat hij dan in één seizoen 125 wedstrijden heeft gespeeld voor Az. 2020 kwam hij terug van uitleent periode RKC 8 wedstrijden gespeeld en bij Jong Az 92 wedstrijden. Reijnders is een goede voetballer

15-05-2023 23:34

C14 +22411

@Sterspeler

Je geeft nu mooi aan hoe waardeloos stats en cijfertjes zijn zonder zelf te kijken.

Reijnders vind ik een hele goede voetballer. Alleen niet nodig bij Ajax.

16-05-2023 00:02

SCHREUDERNOPARTY +2498

Gozer is zeker geen middelmaat ik zie hem een beetje als type schone ook een laadbloeier die een hele nuttige kracht kan zijn

16-05-2023 00:12

FrancescosRavioli +15227

Dat kan. Ik vind hem alleen nu niet goed genoeg.

Dat alles al snel beter is dan Klaassen, wil niet zeggen dat alles voldoet

16-05-2023 06:32

FrancescosRavioli +15227

2020 speelde hij niet het hele seizoen basis en waren het ook voornamelijk invalbeurten. Gemiddeld 40 minuten per wedstrijd als je de cijfers van Transfermarkt erbij pakt.

Ik zeg niet dat die bij ons niet kan groeien, maar ik vind hem momenteel niet goed genoeg. En we hebben nu eerst 3 aankopen nodig die er direct staan.

16-05-2023 14:30

Ferd +38482

ik denk dat zoiets geen feest wordt!

Reijnders moet je al helemaal niet halen, als hij nu 18 of 19 was dan zou je het kunnen overwegen maar hij is al 24 en speelt pas een paar maanden goed.

16-05-2023 04:49

IndoorNinja +1856

Ik denk juist dat het goed voor de balans in een elftal is als je spelers hebt waarbij Ajax hun top is. Geen getrek aan ze, je kunt vastigheden inbouwen. Dus zoals Schone destijds.

16-05-2023 06:55

Ferd +38482

maar voor Reijnders ligt zijn top niet bij Ajax. Zijn top ligt lager.

16-05-2023 09:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.