Naar verluidt: 'Enkel nog een akkoord over betaaltermijnen en Onana is van Man Utd'

door Gino Haverkamp 233

Naar verluidt: 'Enkel nog een akkoord over betaaltermijnen en Onana is van Man Utd'

door Gino Haverkamp 233

De transfermarkt is weer geopend, dus dat betekent dat de geruchten omtrent mogelijk oud-spelers van Ajax weer toenemen. In Naar Verluidt lees je de laatste transfergeruchten rondom oud-Ajacieden, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zaterdag 15 juli

'Enkel nog een akkoord over betaaltermijnen en Onana is van Man Utd'

André Onana is vrijwel zeker speler van Manchester United, zo meldt Fabrizio Romano op Twitter. Vrijdagavond naderden Manchester United en Internazionale nagenoeg een akkoord, dat bepaalt dat de Britten vijftig miljoen euro overmaken aan de Italianen. Er zou dan nog vijf miljoen euro aan bonussen bij komen. Dat er nog geen definitieve deal is gesloten, komt doordat er nog geen volledige overeenkomst is over de betaaltermijnen. 'Slechts een kwestie van tijd voordat het papierwerk in orde gemaakt kan worden', aldus Romano.

Vrijdag 14 juli

'Bayern München werkt mee aan verhuur Gravenberch'

Bayern München is bereid om mee te werken aan een verhuur van Ryan Gravenberch, zo weet Kicker te melden. De middenvelder kwam in de zomer van 2022 over van Ajax, maar wist geen basisplaats te veroveren in het zuiden van Duitsland. Volgens het medium wil Bayern München enkel verhuren om Gravenberch de volgende stappen in zijn carrière te laten zetten. Afgelopen seizoen kwam de Amsterdammer tot slechts 559 speelminuten in de Bundesliga.

Woensdag 12 juli

'Torino vraagt 40 miljoen voor Schuurs vanwege doorverkooppercentage Ajax'

Torino vraagt een bedrag van veertig miljoen euro voor Perr Schuurs, zo meldt Nicolò Schira. De Italianen willen dit bedrag ontvangen, omdat Ajax een doorverkooppercentage van 15% heeft. De Amsterdammers verkochten Schuurs vorige zomer voor circa tien miljoen euro. Als Torino hem nu voor veertig miljoen euro verkoopt, dan maakt de club dertig miljoen euro winst. Ajax krijgt dan 15% van dat bedrag, wat neerkomt op zo'n 4,5 miljoen euro. Volgens Schira zijn Crystal Palace en West Ham United geïnteresseerd in de centrale verdediger.

'Schuurs nam al afscheid bij Torino en is op weg naar Premier League'

Perr Schuurs lijkt na een seizoen alweer te gaan vertrekken bij Torino. Volgens sportkrant Tuttosport uit Turijn zou het een kwestie van tijd zijn voordat Schuurs een transfer maakt. De oud-Ajacied zou zelfs al afscheid hebben genomen van zijn ploeggenoten en werknemers van Torino. Schuurs was bij de start van de voorbereiding aanwezig, maar dat bleek niet te zijn om deel te nemen aan groepsactiviteiten. De Limburger gaat ook niet mee op trianingskamp en dus lijkt een transfer aanstaande. Vanuit de Premier League zouden West Ham United, Crystal Palace en Liverpool interesse hebben getoond, waarbij laatstgenoemde club de beste papieren zou hebben om Schuurs in te lijven.

Dinsdag 11 juli

'Crystal Palace biedt 35 miljoen euro op Schuurs'

Crystal Palace zou een bod van 35 miljoen euro hebben gedaan op voormalig Ajacied Perr Schuurs, zo meldt DAZN-journalist Orazio Accomando. De club uit de Premier League zou de verdediger van Torino daarnaast aan contract van vier seizoenen hebben aangeboden. Of Torino het bod gaat accepteren, is nog maar de vraag. Eerder kwam naar buiten dat de club uit Turijn 40 miljoen euro voor Schuurs wil zien.

Maandag 10 juli

'Tottenham en Spartak Moskou onderhandelen over transfer Sánchez'

Tottenham Hotspur en Spartak Moskou onderhandelen over een transfer van Davinson Sánchez. Dat vertelt Fernando Shena, zaakwaarnemer van de oud-Ajacied, aan het Russische Championat. Volgens Shena is de Engelse club nu in gesprek met Spartak. 'Maar nog niet met Sánchez. Het is nu nog niet heel concreet, maar dat kan het wel worden', vertelt de zaakwaarnemer.

Lees meer over:
Plaats reactie

appiehappie +3043

MISlintat haal Gravenberch, dat zou raak zijn.

15-07-2023 09:14

koreem +806

Alstublieft niet. We hebben net 2 spelers gehaald op die positie.

15-07-2023 13:27

PeterLarsson +13285

Door het pilletje en het niet bijtekenen hebben we een hoop geld misgelopen.

15-07-2023 08:54

leeke +10399

Niet bijtekenen....kan ik begrijpen als ik nu lees wat Tadic verdiende.Vragen om scheve gezichten he

15-07-2023 10:06

PH2BOT +40287

Prima!! Zolang hij maar niet terug naar Ajax komt vind ik alles best. Één Taylor is wel genoeg.

14-07-2023 23:26

Tommyshelby +128872

Gravie zou er verstandig aan doen om een jaartje in Amsterdam te ballen, daarmee speelt ie zichzelf in de EK selectie. Denk dat hij dat wel belangrijk vindt. Maar verwacht alsnog geen transfer.

14-07-2023 21:18

HStorm +3149

Zou Gravies ego te groot kunnen zijn? Terugkeren is toch een beetje... te min voor hem misschien? Hij was Ajax namelijk al lang ontgroeid ...

15-07-2023 09:37

profoff +8380

Gravenberch is ondanks dat hij weinig scoort stukken beter dan Taylor.

14-07-2023 20:10

Patrick67 +9624

Dat is ook niet zo moeilijk.

14-07-2023 20:26

profoff +8380

As stond vol met berichten dat het goed was dat gravenberch wegging omdat Taylor beter zou zijn

14-07-2023 22:42

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25382

Typisch gevalletje van te vroeg zakken vullen niet spelen

14-07-2023 19:45

Ajax14AMS +25205

Ben normaal absoluut geen fan van huren, zeker niet van iemand die net weg is, maar nu de concurrenten zich versterken, wij financieel niet veel ruimte lijken te hebben om ons te versterken en toch echt een stuk meer kwaliteit nodig hebben, lijkt een huur van Gravenberch me toch niet een heel slecht plan.

Normaal gesproken absoluut niet aan zulke praktijken mee doen natuurlijk, maar dit jaar is een uitzondering daarin naar mijn mening.

14-07-2023 18:25

leeke +10399

Idd,of niet huren en ook Zoals de concurrent 2 spelers van Pec Zwolle halen,dan hebben we ons ook flink versterkt.....want verder hebben ze zich ook niet meer versterkt dan Ajax

15-07-2023 10:07

4EVERAJAX +8393

Als AJAX dit al wil. Alleen huren met terugkoopoptie voor reëel bedrag, anders nooit aan beginnen

14-07-2023 17:44

Bobje99 +7085

Terugkoop optie heb je niks aan als de speler niet wil en het lijkt me sterk dat Gravenberch na een seizoen op huurbasis defintief terug wil komen. Met een beetje geluk kun je hem een jaartje huren als lijkt me het middenveld momenteel de linie met de minste prioriteit.

14-07-2023 22:34

nicholas87 +818

Hoelang zal het duren voordat hij bij PSV opduikt

14-07-2023 15:56

Balgevoel +30857

Dat zie ik deze zomer nog wel gebeuren.

14-07-2023 16:54

ST +23077

We hebben juist voor zijn positie genoeg spelers met Taylor, Vd Boomen en Berghuis. Als je dan iemand zou huren, zou ik voor een spits gaan of een rechtsback.

14-07-2023 15:19

Eurysaces +29527

Zou toch vooral voor een 10 gaan, daar hebben we alleen Kudus als geschikte optie. Die zal toch echt willen vertrekken uit deze ellende.

14-07-2023 18:11

ST +23077

Berghuis en Kudus?

14-07-2023 21:22

vandenhaas4 +15080

Ga liever voor Mazraoui. Die maakt je team echt beter. Gravenberch heeft nog echt de talentstatus. Die kun je beter niet huren.

14-07-2023 14:54

Runnerlex +1729

Gravenberch is altijd welkom 😁

14-07-2023 13:35

AlexLitmanen10 +14379

Mazraoui ook graag!

14-07-2023 14:27

linksbuiten14 +550

PSV en Feye op de eerste rij? Ahaha
Zonde, op zijn leeftijd en een speler van zijn categorie, moet hij gewoon heel veel vlieguren maken, wil hij het waarmaken.

14-07-2023 13:26

DankzijCruijff +48712

Je moet er toch niet aan denken dat dat verschrikkelijke PSV hem huurt. Die gaan zich 100% melden. Ik zie hem graag een seizoen terug bij ons.

14-07-2023 13:17

NeeI +107740

PSV incoming in 3...2...1...

14-07-2023 13:09

Dolblij +45073

Gravenberch heeft bij Bayern zijn kansen niet gepakt en niet laten zien tot het gaatje te willen gaan. Met dezelfde flegmatieke houding is hij bij Ajax vertrokken, wisselde toen al goede met slechte vertoningen af. Denk niet dat Ajax Gravenberch terug moet halen.

14-07-2023 12:47

Patrick67 +9624

Eens. Hij heeft een jaar stil gestaan in z'n ontwikkeling.
Van alleen maar trainen wordt je niet beter. Ook niet bij één vd beste clubs ter wereld.

14-07-2023 13:46

Patrick67 +9624

Ik heb hem gezien tijdens het EK van Jong.
Zo gezapig en sloom. Hij zou er met kop en schouders bovenuit moeten steken alhoewel hij amper gespeeld heeft bij Bayern.
Het tegendeel was het geval.

14-07-2023 13:48

TeringHenkie +28355

Klopt en voor de rest was hij onzichtbaar

14-07-2023 15:35

ReconditeNL +6480

Voorspelbaar dat er veel mensen meteen roepen om hem te huren, maar laten we AUB posities versterken die het meest dringend versterkt moeten worden. Taylor en vd Boomen voor 8 positie is genoeg. We hebben een rechtsbuiten, spits, rechtsback en rechter centrale verdediger (eigenlijk 2) nodig.

Bovendien moeten we nooit spelers terughuren die net vertrokken zijn. Slecht signaal naar de jeugd toe.

14-07-2023 12:05

MarcelvTol1971 +15330

1 of 2 rechter centrale verdedigers heb je alleen nodig als Alvarez echt vetrekt

14-07-2023 12:45

AlexLitmanen10 +14379

Gravenberch kan uitstekend op zes
Echter daar hebben we nu al Tahirovic en Vos.

Huren is niet ideaal
Toch maar wel gewoon doen (hoop ik dan)

14-07-2023 13:09

020Dario020 +2069

Gravenberch is veel te speels op 6, op 8 vind ik hem prima maar op 6 niet

14-07-2023 13:22

Ajaxfan31183 +16391

Gravenberch moet je nu niet willen halen, dan gaat het net zo als twee seizoen terug, je ziet dat hij goed kan voetballen maar vw het niveau van de eredivisie gooit hij er dan een beetje met zn pet na omdat zoals hij toen al zei de motivatie niet had zoals tegen een Cambuur en noem maar op

14-07-2023 11:13

AlexLitmanen10 +14379

Was dat toen Gravenberch in de blessuretijd met een wereldgoal de winnende maakte bedoel je. Dat Cambuur?

14-07-2023 13:10

Godenzoon24 +15295

Maakte anders heel weinig goals en heel weinig assists. Was nuttig in de opbouw maar verder naar voren liep die zich altijd vast!

14-07-2023 14:04

AlexLitmanen10 +14379

Vorig jaar de opbouw gezien?

Kan best wel een boost gebruiken, of niet?

14-07-2023 14:24

Ajaxfan31183 +16391

Ja had 1 goed schot toen. Maar zoals je misschien nog kan herinneren was dat spel toen om te janken van heel ajax .

14-07-2023 18:02

Mokum31 +6128

Haal hem dan duitser

14-07-2023 10:57

DrFootball +15144

Van harte welkom! Echter Ajax moet waarde creëren. Winst maken op de transfermarkt is van ultiem belang. Met de huidige uitgaven moet Ajax minimaal 1 speler verkopen die ongeveer 50 miljoen waard is. En dat is in een seizoen dat je CL speelt. Anders moet je 2 van dit soort spelers verkopen. Na de verkoop van Alavarez, Timber en Kudus loopt er op dit moment geen speler rond die bij een dergelijk bedrag in de buurt komt. Dat wordt een grote uitdaging voor Sven en Maurice. De juiste spelers scouten waaraan Maurice waarde kan toevoegen door ze te laten presteren.

14-07-2023 10:26

Wendy.H +6874

Heb het gevoel dat Kudus blijft

14-07-2023 14:05

DrFootball +15144

Dat is nou juist de speler waarvan ik verwacht dat hij vertrekt en waar ook de meeste belangstelling voor schijnt te zijn.

14-07-2023 14:29

Wendy.H +6874

Toen hij terug kwam bij ajax en hij begon over de doelstelling van dit seizoen, kreeg ik het gevoel dat hij niet zo nodig weg hoefde maar ik kan me vergissen

14-07-2023 16:13

Grouster +1347

Direct halen als de mogelijkheid er is!

14-07-2023 09:49

Hollister +12590

Peter Bosz en PSV, kom er maar in

14-07-2023 09:46

behangdelul +32646

Als Ajax zijnde: niet aan beginnen. 15mio terugkopen ja, dan kan ie zijn opleiding afmaken, maar anders: nee.
Je koos voor de poen Ryan, dan moet je nu op de blaren zitten.

14-07-2023 09:41

Web +178830

Dan zal PSV zich snel aandienen

14-07-2023 09:35

AFCA-Driebergen +22213

Je bent mij voor. En nou denk ik niet dat dat aan ons ligt. Maar meer aan psv ;)

14-07-2023 09:46

Danielson +50330

Natuurlijk ligt dat aan ons. Als ie niet ex Ajax was, zou PSV hem echt niet willen.

14-07-2023 10:12

AFCA-Driebergen +22213

Ik bedoelde meer met ons, Web en mij dat wij zo dachten ;)
Maar dat is zeker waar. Als het een Ajax verleden heeft, is die gene daar hot.

14-07-2023 10:34

Mokum31 +6128

Dan breekt de pleuris pas echt uit

14-07-2023 10:58

Hor +276

Verkoop miskleun
Beter Schuurs dan Bassey

12-07-2023 23:58

Duggoutdennis +6344

Wel een makkelijk leven als je zo simpel denkt.. Dat Bassey (nog) geen goede aankoop blijkt is juist maar Perr was ook gewoon niet goed genoeg bij ons.. Heb echt werkelijk waar zo goed als niemand horen klagen toen hij vertrok...

14-07-2023 09:22

kampioenenjood +5057

Schuurs heeft het geweldig gedaan, maar 40 miljoen is toch wel het pure optimisme in de voetballerij ten top. Schuurs moet in een team spelen waar ze niet met veel ruimte in de rug spelen, zoals Ajax dat graag doet. De interesse van Liverpool kun je nauwelijks serieus nemen. Een mooie Engelse of Italiaanse club die verdedigend voetbal speelt zou het beste passen. Toch zou hij kunnen beseffen dat hij eindelijk een jaar aan spelen is toegekomen en dat nog een jaar of twee veel spelen belangrijker is dan in de Premier League op de bank zitten. Ik gun hem het allerbeste, maar vraag me af of hij deze zomer de juiste beslissing neemt.

12-07-2023 23:58

Eurysaces +29527

Waar komt toch dat verhaal vandaan dat hij niet met ruimte in de rug kan spelen? Heeft meer snelheid dan Timber en een betere tackel op snelheid, ook aan overzicht en inzicht ontbreekt het niet. Legt het alleen af in bewegelijkheid en startsnelheid, juist eigenschappen die je nodig hebt bij een ploeg die zich laat zakken. Daar werd hij door de supporters keihard op afgerekend.

Met 23 jaar is Schuurs een groot talent dat vorig seizoen Timber absoluut uit de basis gespeeld zou hebben. Al moet je dan wel meenemen dat in het huidige Ajax elke speler (behalve Alvarez in een anti Ajax seizoen) onderpresteerde. Dat Timber de voorkeur kreeg bij Ajax, was overigens terecht op basis van het seizoen waarin zij beiden in actie kwamen.

Liverpool is natuurlijk onzin, maar ik kan met een ploeg onder de top 5 prima voorstellen voor de basis, als hij zich in Italië een klein beetje ontwikkeld heeft.

13-07-2023 11:57

kampioenenjood +5057

Ik vond Schuurs persoonlijk positioneel erg zwak, want hij was toch vaak te laat of kwam in de problemen omdat hij verkeerd stond opgesteld. Startsnelheid was zeker ook een probleem, maar was niet altijd de reden dat hij te laat kwam.

14-07-2023 14:52

3sterren +20205

15%. Dat is een lekker doorverkoop percentage, daar is goed over nagedacht en kwam beslist niet Perr ongeluk tot stand ...

12-07-2023 23:06

Balgevoel +30857

Zo houden we er Perr saldo toch nog een leuk bedrag aan over. Oké, klaar nu... ;-)

13-07-2023 01:17

Magallan39 +573

Ik zou graag willen dat dit soort grappen Perr direct stoppen.

14-07-2023 10:12

Balgevoel +30857

Dat ben ik Perrtinent met je oneens... 🙃

14-07-2023 11:34

3sterren +20205

Dat is dan jouw Perrsoonlijke mening, en dat mag op AS ...

15-07-2023 08:08

Balgevoel +30857

Perr saldo lijken we het maar niet eens te worden...

15-07-2023 08:43

3sterren +20205

Ik hoef het toch ook niet Perr se met je eens te zijn ? …

15-07-2023 19:46

Concrete +3170

tja, als wij Schuurs hadden gehouden en opgesteld hadden we waarschijnlijk Timber voor een fooitje verkocht..... Achteraf kun je een koe in zijn kont kijken mits je haar staart op tilt....

12-07-2023 22:14

3sterren +20205

En maar hopen dat zij niet in je bek schijt …

14-07-2023 09:50

Web +178830

Schuurs zijn mindere punt is dat hij niet wendbaar is, moet op de bol van zijn voeten gaan staan ipv van platte voet ( iets overdreven)
En ik denk dat daar al aan gewerkt is, dit is heel goed trainbaar
En hij heeft moeite met ruimte in de rug

Ik snap dat ze in Engeland enthousiast raken van hem, want ik denk dat hij nog beter kan worden dat Botman
En ik denk dat hij beter past dat Timber in Engeland

Timber is ideaal voor Barcelona

12-07-2023 21:32

Kerel +1475

Ik weet , er zijn een hoop voors en tegens , maar toch , voor Ajax is een verdediger van 40 miljoen niet goed genoeg. 88 miljoen guldens. Ja ik ben oud. Daar kocht je in jaren 70 heel Amsterdam voor op.

12-07-2023 21:03

deMeester +11450

en die hebben wij verkocht en het dubbele betaald voor Bassey. Wat een ongekende vernedering!!

12-07-2023 20:34

Dirk +7026

Was Schuurs dan toch niet zo slecht, ...

12-07-2023 19:35

Godenzoon24 +15295

Uh nee. Had onoplettende momentjes. Maar verder gewoon een groot talent. En die momenten zouden met ervaring en zeker ook vertrouwen er wel uitgaan. Zoals te zien bij Torino.

12-07-2023 20:28

Aeter +6613

Lekker gewerkt, Perry! Goed bezig jongen.

12-07-2023 19:22

NW23 +5057

Dit had ook niemand verwacht vorig jaar. Ajax en Schuurs was gewoon net geen match. Ook een typisch voorbeeld waaruit blijkt dat timing ook erg belangrijk kan zijn.

Schuurs kwam na een halve finale CL en moest uiteindelijk de opvolger van De Ligt gaan worden. Daar kon hij gewoon niet aan voldoen. Ik denk dat hij nu, als opvolger van Timber nadat die ook een wisselvallig seizoen heeft gehad, al een hele andere indruk zou achterlaten.

Maar goed, het was logisch dat hij vorig jaar vertrok. Hij moest gaan spelen en met Timber voor zich ging dat niet lukken. Ik denk dat we hem nu, met komend seizoen meer reële verwachtingen, best goed kunnen gebruiken. Al met al dus zonde dat de timing bij Ajax verkeerd was.

Het positieve is dat we een mooi doorverkooppercentage hebben bedongen, waardoor er toch nog een paar miljoen bijgeschreven kan gaan worden.

12-07-2023 17:52

tripleA +3895

Schuurs werd echt genadeloos bekritiseerd, terwijl je een jonge verdediger met zo'n goeie trap, snelheid en fysiek gewoon rustig moet laten groeien. Wat me vaak opviel was niet alleen bij supporters maar ook commentators op tv dat Schuurs het nooit goed kon doen. Als golden boy Timber of zelfs klungel Rensch ernaast zitten hoorde je nooit wat.

13-07-2023 16:05

Duggoutdennis +6344

Hij was toch ook niet goed genoeg, dat romantiseren van vetrokken spelers loopt echt de spuigaten uit.. Had jij voorafgaand aan het seizoen Perr in de basis gezet en Timber op de bank?

14-07-2023 09:28

w86 +9396

Schuurs praat met een Limburgs accent, dat is al een reden om hem de grond in te trappen

14-07-2023 09:28

tripleA +3895

Duggoutdennis je mist het hele punt, verdedigers zijn pas veel later rijp. Hij is nu 40 miljoen waard. Wie heeft het dan fout gezien?

14-07-2023 16:04

Maxwell_5 +6977

Schuurs deed het bij Ajax gewoon heel goed, alleen had hij op cruciale momenten slippertjes. Koos vaak voor een voetballende oplossing, heeft een goede passing, dito schot. Naast de slippertjes ontbrak het hem ook aan een beetje slagersmentaliteit. Dat hij vanwege dat laatste naar Italië vertrok heeft hem hopelijk goed gedaan.

Ik herinner mij Vertonghen die ook in zijn eerste jaren op cruciale momenten keer op keer in de fout in ging, pas in zijn laatste seizoen was hij dominant en nagenoeg foutloos. Hij verliet de deur als een man. Jammer dat Schuurs niet voor die route heeft gekozen, maar zo is het ook goed, want hij werd terecht gepasseerd voor/door Timber. Ik gun het hem.

12-07-2023 17:02

GotnohairWedontcare +973

Zoals ik het me herinner mocht Verthongen ook veel meer minuten maken. Ook na de slippertjes bleef hij vaak staan dacht ik.

12-07-2023 17:12

Dubbelvla +8439

nu we lang genoeg naar de Brobbeys en Sanchezzen hebben gekeken was Schuurs inderdaad laaaaang zo slecht niet

12-07-2023 17:15

johanisajax +8836

Niet goed genoeg voor Ajax:

- Virgil van Dijk
- Sven Botman
- Perr Schuurs

12-07-2023 16:56

Danielson +50330

Wel goed genoeg:
-Kaplan

12-07-2023 17:18

johanisajax +8836

of Van der Hoorn! 😂

12-07-2023 17:34

Danielson +50330

blijft hij fit? WORDT hij fit..

12-07-2023 18:16

Godenzoon24 +15295

Super ! Kaplan noemen. Die jongen heeft door blessures niks kunnen laten zien.

12-07-2023 20:31

AFCA-pride +17350

Waren toch ook niet goed genoeg voor het Ajax spel. Ook van Dijk betwijfel ik met veel ruimte in zijn rug. Dan moet je als Ajax je hele speelwijze overboord gaan gooien om zulke spelers te laten renderen. Lijkt me toch niet…

12-07-2023 19:34

johanisajax +8836

Van Dijk is juist goed met ruimte in zn rug met zn snelheid - speelt bij liverpool he

12-07-2023 20:49

036AFCA97 +146646

Toch grappig dat zo’n Veltman, Botman en Schuurs het ergens anders allemaal wel halen. Ik zie dat met Bassey ook wel gebeuren.

12-07-2023 16:51

Ajaxfan31183 +16391

Bassey rendeert in een elftal waar ze met 5 man achterop staan en niet hoeven op te bouwen

12-07-2023 17:16

AlexIbarra +19250

Veltman heeft het ook bij Ajax 'gehaald', bijna 250 wedstrijden gespeeld.
Is wel gepasseerd geweest door RCV's als De Ligt en Timber, en op rechtsback door Mazraoui. Zeker geen schande en die spelers zijn ook gewoon beter imo.

Hij wilde zelf weg maar Ajax had hem toen nog een jaar nodig en hij heeft netjes een jaar bijgetekend ('geen aflopende contracten') met als voordeel voor hem die clausule van 1 miljoen.
Dus ik vind hem niet zo goed in het rijtje passen.

13-07-2023 02:59

Patrick67 +9624

Jij ziet het ook nog steeds zitten in Circus Rensch hè?
Schei uit man.

14-07-2023 10:40

AjaxGLM +1166

Schuurs voor 40mil, de voetbalwereld is ziek. En ga me niet vertellen dat die zich zo goed heeft ontwikkeld. Ken vele die het goed doen in Italie, zoals ook De Roon, Hateboer, Schuurs. Lekker inzakken, weinig ruimte in de rug, niet opbouwen. In Engeland, zal die falen.

12-07-2023 16:51

DeWijsneus +25717

Zal ik je eens wat vertellen: hij heeft zich goed ontwikkeld daar.

12-07-2023 17:53

Tommyshelby +128872

Zijn verkoop was gewoon terecht trouwens. Alleen heb je jezelf belachelijk gemaakt door Bassey te halen voor het dubbele.

12-07-2023 16:50

FTS95 +16055

15% van 40M komt neer op zo'n 4,5 miljoen....pffff, kom op AS.

Edit: gaat kennelijk alleen over de winst...My bad, i stand corrected.

12-07-2023 16:44

GGXIII +6511

15% van 30M. Het klopt hoor wat AS zegt.

12-07-2023 16:47

FTS95 +16055

Ja, ik zie het en heb het al gecorrigeerd

12-07-2023 16:48

Hollister +12590

plus kleine 2 % opleidingsvergoeding... ruim over de 5 miljoen

12-07-2023 17:32

FTS95 +16055

Op zich mooi

12-07-2023 17:33

Ajax4proud +10846

Schuurs is gewoon een prima verdediger. Te snel verkocht en daarbij te snel ingekocht met een Bassey..

12-07-2023 15:58

Rymesyt +7926

Niet helemaal mee eens. Schuurs is een prima verdediger, maar kwam bij Ajax net niet helemaal lekker uit de verf. Ik gun het hem dat hij het nu goed doet, maar heeft bij Ajax toch echt wel de tijd en de kansen gehad. Voor beide partijen was deze transfer goed.

Dat er te snel is ingekocht met Bassey kan niemand ontkennen natuurlijk.

12-07-2023 16:50

Godenzoon24 +15295

Had bij Ajax nooit het volledige vertrouwen! Denk dat het een jongen is die dat wel echt nodig heeft. Vertrouwen kan veel met iemand doen.

12-07-2023 20:35

Ajax4proud +10846

@Godenzoon24, klopt. Ik denk als hij uit de jeugd van Ajax was gekomen meer vertrouwen zou hebben gekregen.

12-07-2023 20:43

BakkalBijter +11634

Als ik het iemand gun is het Schuurs wel. Bescheiden, zelfreflectie, positieve instelling. Succes in Engeland!

12-07-2023 13:43

Eurysaces +29527

Mensen die roepen dat we Schuurs te makkelijk hebben laten lopen, hebben zijn positie bij Ajax niet goed voor ogen. Schuurs was bij Ajax gewoon een prima CV, die zich aan het ontwikkelen was, ik was er eigenlijk altijd wel enthousiast over. Timber maakte echter een geweldige ontwikkeling door en kreeg vanzelfsprekend de voorkeur. Schuurs heeft heel terecht voor speelminuten gelozen en dat heeft geweldig uitgepakt. Ajax kon daar weinig tegen doen denk ik en het bod was echt niet slecht toen.

Ajax had Schuurs ook kunnen verhuren, maar ik vraag me af welke club zich daarvoor geleend zou hebben. Schuurs was klaar voor het niveau bij Ajax, vind maar eens een club van dat niveau dat voor ons zou opleiden.

12-07-2023 13:41

BakkalBijter +11634

Achteraf had Schuurs vorig jaar LCV gespeeld als basisspeler.

12-07-2023 13:45

Jeugd +24779

Mooi gepraat.
Schuurs is als jonge gast ook weer een voorbeeld van veel te snel afgebrand.
Wat een blinde kon zien;
LENGTE
FYSIEK STERK
SNEL GENOEG
GOEDE PASS
GOED SCHOT

Tactisch kon hij zeker nog leren maar het was gewoon een jonge gast. Stuitend om te zien hoe de opportunisten hier ook deze jongen weer afgekraakt hebben.

12-07-2023 14:11

Tommyshelby +128872

Money money money

12-07-2023 13:06

Dolblij +45073

Wat een carriere voor Perr.........mooi man.

12-07-2023 12:44

Rob.C +8408

Fantastisch voor hem. Dik verdiend....

12-07-2023 12:11

Hollister +12590

Kan zomaar 5 tot 6 miljoen opleveren voor Ajax...
17 a 17,5 %

12-07-2023 11:30

Danielson +50330

Over de 'winst'.
En hoe weet je dat Ajax een doorverkooppercentage heeft bedongen?

12-07-2023 12:07

Ajax14AMS +25205

Mooi om te zien dat hij het zo goed doet. Had hem veel liever uitgeleend zien worden want dat hij potentie had was echt wel te zien.

Had je nu flink kunnen cashen of Timber's opvolger al in huis...

12-07-2023 11:15

Juichtoon +32512

Exact, ze hebben vorig seizoen de duvel en zn ouwe moer verkocht...
In een window 5 jaar weggooien....

12-07-2023 11:42

Gonzalez75 +5871

Helemaal met je eens. Ik gun het Per ook van harte.

12-07-2023 11:45

kesselcity +1297

Schuurs pas net als Botman totaal niet bij Ajax. Schuurs heeft bij Ajax heel veel kansen gehad en telkens ging er iets mis. Geen schande en fantastisch hoe hij zich nu profileert in Italië, gun het hem van harte en hopelijk gaat het in Engeland ook goed, daar ben ik wel benieuwd naar.

12-07-2023 13:11

Ajax14AMS +25205

Schuurs past veel meer bij Ajax dan wie wij nu hebben rondlopen. Ik kan me niet herinneren dat hij meerdere wedstrijden achter elkaar het vertrouwen kreeg naast een voor hem complementaire speler.

12-07-2023 13:20

Godenzoon24 +15295

Juist. Telkens korte periodes gespeeld. Nooit echt het vertrouwen gekregen!

12-07-2023 20:39

afca1985 +21333

4 Miljoen erbij dus, is toch lekker, maar tegelijkertijd heeft t iets pijnlijnks, eerst Botman nu Schuurs en wij zitten met Bassey van 23 Miljoen.

https://www.msn.com/nl-nl/sport/other/ajax-ontvangt-fraai-bedrag-uit-megatransfer-van-schuurs-naar-premier-league/ar-AA1dKCCI?rc=1&ocid=winp1taskbar&cvid=e4d041f5e3434174abe3ed9d18cb717c&ei=10

12-07-2023 11:03

Robertini +39228

Bizar bedrag voor Schuurs.

12-07-2023 10:56

Danielson +50330

Bizar dat wij Schuurs hebben 'ingeruild' voor Kaplan.

12-07-2023 12:09

Balgevoel +30857

Ja, dít. Prima speler hoor, maar om nou te stellen dat Ajax zich hiermee vorig jaar zo keihard in eigen voet geschoten heeft gaat me wat ver. Crystal Palace is een uitstekende keuze, hij moet - net als Botman - gewoon niet naar een club die beoogt dominant voetbal te spelen op de helft van de tegenstander. Laten wij dat nou net wél ambiëren...

12-07-2023 12:09

Jeugd +24779

Schuurs was voor een verdediger helemaal niet zo onhandig hoor. Bovendien dat overdreven gedoe over onze manier van spelen....pfff vermoeiend.
Types zoals Jaap Stam vergeten?

12-07-2023 14:21

Balgevoel +30857

Haha, dit vermoeiend noemen en dan over Jaap Stam beginnen, kom op... Schuurs had gewoon veel moeite met spelen met veel ruimte in z'n rug. Aan de bal prima verder, blonk ook uit tegen Liverpool toen we met de rug tegen de muur werden gezet en dat was een voorzichtige voorbode dat Ajax misschien niet helemaal de juiste club voor 'm was. Zoals nu blijkt.

12-07-2023 14:24

Robertini +39228

Zo geweldig was Jaap Stam ook niet bij ons, heeft het ook maar een seizoen volgehouden.

12-07-2023 14:35

Balgevoel +30857

Precies. Het was vooral heel boos kijken, licht maniakaal om zich heen schoppen en hele rare lange rushes naar voren proberen te maken met de bal aan z'n voet, waarbij de kanttekening geplaatst moet worden dat het toen niet bepaald lekker liep met Ajax. Verdedigen kon-ie nog wel, maar alles was geforceerd, er zat geen greintje ontspanning of rust in de periode van Jaap Stam bij Ajax. Naast Frank de Boer was hij op z'n best, in Oranje althans. Het was waanzinnig dat hij toen naar Ajax kwam, maar het was allemaal niet groots meer.

12-07-2023 14:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.