'Manchester United erkent dat het te veel heeft betaald voor Antony'

door Bart Veenstra 69

Bron ESPN

'Manchester United erkent dat het te veel heeft betaald voor Antony'

door Bart Veenstra 69

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Manchester United ziet in dat het mogelijk te veel heeft betaald voor Antony. Dat meldt ESPN. De Braziliaan maakte in de afgelopen zomer tijdens de slotfase van de transferperiode de overstap naar de Engelse topclub. Manchester United betaalde minimaal 95 miljoen euro voor Antony en die transfersom kan middels bonussen nog oplopen tot 100 miljoen euro.

Supporters van Manchester United zouden 'gefrustreerd' zijn omdat Antony tot nu toe een eendimensionale speler blijkt te zijn. Ook bij Manchester United ziet men in dat Antony de 100 miljoen euro - die het voor hem betaald heeft - nog niet waard is. De Braziliaan stond al op de scoutingslijstjes van Manchester United, voordat hij naar Ajax vertrok. De interesse nam toe toen Erik ten Hag overstapte naar de Engelse topclub.

In eerste instantie wilde Manchester United een bedrag van zestig miljoen euro betalen voor Antony, die in januari van 2022 bij Ajax al had aangegeven te willen vertrekken. Ajax zag in dat het meer kon krijgen voor Antony en wist Manchester United uiteindelijk zo ver te krijgen dat de transfersom kan oplopen tot honderd miljoen euro.

Manchester United had meerdere redenen om Antony alsnog te halen

Een halfjaar later zou Manchester United erkennen dat het te veel heeft betaald voor Antony. Wel waren er redenen om alsnog over te gaan tot de transfersom die voor Antony is betaald. Volgens directeur voetbalzaken John Murtough waren er weinig alternatieven beschikbaar. Daarnaast was men bij Manchester United gevleid dat Antony per se voor de club op Old Trafford wilde gaan spelen. Verder was men er bij Manchester United van overtuigd dat een speler als Antony alleen maar duurder zou worden.

Een bron binnen Manchester United zegt nu het volgende tegenover ESPN: 'We hebben betaald voor de speler die we denken dat hij kan worden, niet degene die hij nu is.' Vooralsnog speelde Antony zestien officiële wedstrijden voor Manchester United. Daarin was hij vijf keer trefzeker.

Weet Klaassen wederom te scoren in de thuiswedstrijd tegen FC Twente?!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Moooo +4009

Wat is te veel als elke speler te veel verdient en te duur wordt aangekocht?
Ze denken dat iedere speler een Neymar is of een Ronaldo waar je 100+ miljoen voor betaald.
De echte top (talenten) spelers van dit moment een Haaland, Mbappe betaal je 300 miljoen voor.
Beide worden het nooit een nieuwe Ronaldo of Messi.

Een Maguire koste ook veel geld voor een centrale verdediger.

14-01-2023 11:07

GinoAFCA +15066

Clubs in Engeland zijn gewoon dom in het uitgeven van geld 😂

14-01-2023 08:17

Spielmacher +10863

Iedere trainer wil een paar favoriete speeltjes meenemen, dat van EtH was een beetje duur. Marco wilde als speeltje Suleimani hebben, gebeurt wel eens.

14-01-2023 01:10

Balgevoel +31375

Nou en. Ook voor Weghorst.

14-01-2023 01:07

RobDAZ +2726

Wie betaalt tegenwoordig niet teveel aan voetbaltransfers.. Ajax betaalt ook veel teveel voor spelers als Bergwijn en Bassey.
T is een vrije markt, op gegevens moment keert wal het schip, prima.

13-01-2023 22:08

Asociaal +2805

Ach ja, ze lachen Ajax uit voor de "vriendenprijsje" voor Martinez... Nu lachen wij ze uit voor Antony's woekerprijs 🤣

13-01-2023 19:29

Bruno04 +15850

65 mil is geen vrienden prijs had je ergens anders ook niet gekregen

13-01-2023 20:23

Ajaxfan31183 +16391

Ach in Engeland vloeit geld als water in de Premier League, kijk naar die Harry maguire wat ze voor die gast toendertijd betaald hebben . De andere Europese clubs slaan daar gewoon een slaatje uit, want als Spaanse of Duitse club voor Antony waren gekomen hadden we blij mogen zijn als we de helft hadden gekregen

13-01-2023 19:07

Ferd +38681

je kan een homegrown speler (Maguire) niet vergelijken met een buitenlander. De homegrown-tax is zeker 50%

14-01-2023 06:31

LukaLitmanen +82519

En wij hebben veel te veel betaald voor Bergwijn Bassey en Brobbey.

13-01-2023 18:10

Ajaxfan31183 +16391

Dat is zekers een feit

13-01-2023 19:11

Ferd +38681

je vergeet Wijndal

14-01-2023 06:30

DaNaRWaL +4368

ManU is een dom handelshuis met dito domme mensen die het voor het zeggen hebben. Geluk voor hen dat ze EtH hebben, die maakt er nog wat van en durft CR weg te sturen.

Als ze het licht gaan zien dan wordt het weer de topclub die ze pretenderen te zijn.

13-01-2023 17:43

Mokum87 +2435

Leuke speler maar Ajax heeft hier echt de hoofdprijs voor ontvangen. Goed onderhandeld!

13-01-2023 17:25

Web +178830

100 miljoen is voor welke speler ook veel te veel
geld.

13-01-2023 16:35

AiasMaximus +6065

Haha! Ik zou mij eerder druk maken over die 87 miljoen die ze voor Maguire hebben neergelegd..

13-01-2023 16:24

Babangida83 +24004

Net zoals wij teveel voor Blind betaalden. Soms moet je je verlies pakken omdat je een speler heel erg nodig hebt.

13-01-2023 15:53

Juan62 +46786

https://www.theguardian.com/football/blog/2023/jan/12/lisandro-martinez-hostility-agility-help-bring-steel-back-manchester-united

Veel te weinig voor gekregen

13-01-2023 15:25

markk +8923

Joh. Dit krijg je als je kosten wat het kost een speler wil hebben die de club niet wil verkopen. Antony is wellicht 50 miljoen waard maar meer ook niet. Zijn rendement is niet zo hoog. Het zou grappig zijn als Conceição een verbetering blijkt te zijn ten opzichte van Antony.

13-01-2023 15:17

jordy888 +3161

Grappige reactie van jou. Als je de cijfers bekijkt heeft Conceicao namelijk ook een matig rendement.

13-01-2023 16:29

markk +8923

Als hij nu al een even matig rendement heeft als Antony, laat staan wat hij heeft als hij echt de kans krijgt en enkele weken in de basis staat.

13-01-2023 16:59

MPAjax +8475

Ze hebben hem toch niet voor niks “op de groei” gekocht, ze moeten hem beoordelen na een jaar of twee als hij ouder is, zal pas echt goed zijn vanaf 24 of 25 jaar maar ze zijn ongeduldig

13-01-2023 14:50

ajaxcied4life +26112

🤣🤣🤣🤣🤪🤪🤪🤪

13-01-2023 14:39

Juan62 +46786

Op ze Amsterdams; Ze moeten niet zeiken.
Ze halen een goede speler bij een Europese topclub weg, daar betaal je voor

Vind dat ze voor Martinez te weinig hebben betaald .
Helemaal als je die andere lapzwans in de verdediging ziet, en wat ze daarvoor hebben betaald

En gevleid zijn omdat iemand bij je wil werken?
Dat doet hij omdat hij dan meer kan verdienen
Welkom in de 'real world'

13-01-2023 14:30

Nr.10 +111771

Voor een club als United is dat niet zo erg, als je dan een goede speler hebt binnengehaald, die zich ook verder ontwikkelt, en dat gaat Antony echt wel doen want die heeft heel veel drive. Zij hebben dan voor de komende tien jaar een goede aanvaller. Denk dat dit bericht in zekere zin ook enigszins gedateerd is, want hij heeft afgelopen twee wedstrijden ook weer gescoord.
Maar ja, het is wel wat veel ja. :- )

13-01-2023 13:46

Redrum +96368

Grappig hoe die fans van United zich nog steeds zo verwend gedragen, terwijl ze sinds Ferguson weg is niets meer gepresteerd hebben.

13-01-2023 13:23

Sampaoli +39388

Wat is teveel? Er zijn amper grotere talenten op rechtsbuiten te vinden voor United. Bovendien presteren ze als ploeg uitstekend onder Ten Hag. Die supporters vinden het zo lang er punten gehaald worden en Antony er zo nu en dan een in de bovenhoek schiet allemaal goed.

13-01-2023 13:19

Nr.10 +111771

Die supporters daar zijn hartstikke blij. Het lijkt eindelijk weer eens ergens op, en ze hebben nu onder Ten Hag al evenveel wedstrijden gewonnen als in het gehele vorige seizoen. Antony heeft ook laatste twee wedstrijden weer gescoord, en ja, die 100 miljoen is natuurlijk veel, maar uiteindelijk hebben ze gewoon een hele goede speler aan hem denk ik.

13-01-2023 15:10

Soccerskins v2 +43608

Tja teveel voor Antony en te weinig voor Martinez. Uiteindelijk denk ik dat 167 miljoen voor Antony en Martinez voor PL begrippen niet heel gek is.

Trouwens heeft Ten Hag echt enorm veel respect afgedwongen bij de supporters van United. De beste man haalt Weghorst en ze vinden het prima omdat ze zoveel vertrouwen in hem hebben.

13-01-2023 13:15

Nr.10 +111771

😂 kan je nagaan…
Maar ff serieus, ze moeten natuurlijk investeren en hem een fatsoenlijke spits geven. Volgens Ozymandias doen ze dat nu niet omdat de Glazers de club willen verkopen.

13-01-2023 15:12

noppenkoning +41636

Ja je had hem in juni voor 65 miljoen kunnen halen, moet je niet zo laat actie ondernemen.

13-01-2023 13:08

Juichtoon +32943

100 mln was op.dat moment in het window marktconform. 80+20 voor de laatste dag en het heel graag willen kopen.

13-01-2023 12:58

PH2BOT +40642

....en wat hebben wij vervolgens met die centen gedaan? Voor 111M merendeels bagger binnen gehaald. Overigens moeten ze niet zo door blijven zeuren bij MU want Martinez hebben ze veel te goedkoop gekregen dus dat vereffend e.e.a. weer.

13-01-2023 12:52

Robertini +40039

Tja, laatste dag van de transfermarkt en hij was erg belangrijk in z'n eerste twee wedstrijden, dan betaal je een geinflatteerde prijs.

13-01-2023 12:52

Sterretje73 +5294

20 mil kunnen ze krijgen.

13-01-2023 12:47

Schip +23639

Hebben ze te danken aan het bokken van deze jongen. Die wilde per se weg bij Ajax. Anders was hij aan zijn contract gehouden en was iedereen blijer dan nu.

13-01-2023 12:36

Redrum +96368

Tja, eigen schuld. United wilde hem per sé hebben aan het einde van de transferwindow. Dan betaal je meestal teveel.

13-01-2023 12:30

Ajax27 +19263

Tjah, dat krijg je net als bij Ajax, als de wijze waarop grote transfers tot stand komen te wensen over laat. Op basis van welke facetten worden transfers voorbereid? Dergelijke grote transfers (bij Ajax 20-30 miljoen, bij een club als United 60-100+ miljoen, zouden altijd sterke goede scoutingsrapporten moeten hebben. Over langere tijd een speler volgen, wedstrijdanalyses, statistieken, potentie, atletisch vermogen, hoe is ie wel/niet aan de bal, zonder bal... alles zou ik tot in de puntjes willen zien als leidinggevende.

Daarom snap ik bij Ajax ook niet dat je 23 miljoen voor iemand als Bassey neerlegt, 30 voor Bergwijn en 19 miljoen voor Brobbey. Talenten zouden bij een club als Ajax nooit meer dan 10-12 miljoen mogen kosten op dit moment. En jongens van 20-30 miljoen moeten dragende spelers zijn, vanaf minuut 1 boven de jonge jongens staan, naast het voetbal natuurlijke leiders zijn op hun linie, een voorbeeld voor jonge talenten.

Als je dat soort profielen opstelt vallen er heel wat jongens af en haal je echt andere type spelers naar binnen. Kijk hoe je nog niet zo lang geleden de geweldige Ziyech binnen haalde voor 12 miljoen, hoe je dragende spelers Tadic en Blind voor 17-19 miljoen binnen haalde.

Je kunt onmogelijk zeggen dat je 4 jaar later alleen maar spelers van 20-30 miljoen kunt halen die kwaliteit hebben. Dan zoek je gewoon niet goed genoeg, of onderhandel je niet sterk genoeg. Conceicao is een mooi voorbeeld, jong grillig talent, speuren... zoeken... die parels moet je vinden. Niet lukraak kopen om het kopen.

13-01-2023 12:28

Matzet +5433

Helemaal eens!

Nog los van de bedragen moet je ook kijken wat je zelf hebt rondlopen. Je kan wel goede en betaalbare spelers scouten, maar dan nog moet je goed bedenken of je ze wil kopen. Ik vind Wijndal, Bassey en Bergwijn typische voorbeelden.

Al deze aankopen zijn gedaan omdat ze goede spelers zijn, maar het lijkt wel of ze niet gekeken hebben of ze passen in het Ajax-spel en of ze complementair zijn aan de spelers die je hebt. Dan is het niet gek dat ze niet renderen.

13-01-2023 12:50

Ajax27 +19263

Ook dat idd. En dat is ook de goeie concurrentie die talenten moeten/mogen hebben. Kijk iemand als Conceicao van 5 miljoen, daar kun je als jong zelf opgeleid talent mee concurreren. Ben je als jong talent van vergelijkbare of betere kwaliteit, dan komen die kansen wel.

Staat er echter een talent van +/- 20 miljoen voor je... denk je dan werkelijk dat je net zoveel kansen krijgt? Natuurlijk niet, Ajax wil die 20 miljoen nog meer waard maken. Dus die jongen krijgt veel meer kansen, anders is het simpelweg kapitaalvernietiging. En dan gaat je club financieel heel erg snel naar de klote.

13-01-2023 14:39

Matzet +5433

Daar ben ik ook bang voor inderdaad. In dat opzicht ben ik een voorstander van rigoureuze maatregelen om financieel gezien niet naar de kloten te gaan.

Dat begint natuurlijk bij het aanstellen van een nieuwe trainer, want met Schreuder en Kaltenbach ga je het niet redden. Ik zou in de zomer je verlies nemen en afscheid nemen van Bergwijn, Bassey en Wijndal. Daarbij ook Alvarez, Timber en Kudus laten gaan, wat je financiële verliezen gaat compenseren.

Een nieuwe trainer aanstellen en vanuit een heldere visie kijken naar wat je nodig hebt op elke positie. Eerst intern en daarna pas naar aankopen.

13-01-2023 15:38

Robertini +40039

Bergwijn is daarin wel een toppunt. Een jongen voor een positie waar de aanvoerder al speelt, halen voor minimaal dubbel de prijs die hij waard is, het is echt van de gekke.

13-01-2023 12:54

Ajax27 +19263

Idd, hele rare keuze. Je beste aankoop na (of samen met) Litmanen uit de geschiedenis. Nooit gesnapt waarom we daar zo ver voor wilde gaan. Het is ook totaal niet zo'n voorbeeld en/of leider zoals Tadic en Blind dat wel waren.

13-01-2023 14:45

Robertini +40039

Zoek maar terug, ik was er altijd al tegen. Na z'n eerste wedstrijden dacht ik even m'n woorden in te moeten slikken. Inderdaad was ik tdt niet zo populair met m'n mening.

Mijn mening was en is, voor 15 miljoen kun je het proberen, maar het bedrag dat we uiteindelijk betaald hebben is belachelijk voor een reserve van Tottenham. Voornamelijk omdat hij sowieso alleen maar minder waard gaat worden, hij gaat nooit meer voor meer dan 30 miljoen weg.

13-01-2023 14:59

wendoo9 +8148

Ajax erkent ook dat men te veel kwaliteit heeft laten gaan !!!

13-01-2023 12:21

Siemjo +7957

Ajax hoefde hem niet te verkopen, maar als je hem met alle geweld wilt hebben en je bent bereid om 100 miljoen te betalen moet je achteraf niet zeiken dat je teveel hebt betaald. Er was niemand die je day verplichte het is de eigen keuze geweest. Valt mee dat ze nog niet zijn geweest dat ze voor v.d. Beek ook teveel hebben betaald.

13-01-2023 12:17

Oxxer +165748 moderator

Ajax is geen club die een bod van €100M kan weigeren.

13-01-2023 12:21

GinoAFCA +15066

Haha lekker voor ze

13-01-2023 12:16

Keizer +30313

Weet eerlijk gezegd ook niet wat ze verwacht hadden. Het oogde in de Eredivisie af en toe spectaculair maar ook hier was het rendement er vaker niet dan wel. Lijkt me logisch dat het in een veel betere competitie dan niet veel anders gaat zijn.

Sterker nog, het had mij verbaasd als hij nu ineens wel een veel hoger moyenne zou hebben.

13-01-2023 12:09

trodat4030 +97469

Als je meer dan 80 milj betaalt voor Maguire, zelfs als je zijn Engelse nationaliteit mee laat wegen, is Antony gewoon spotgoedkoop. Eigen schuld, heel Engeland heeft de reputatie dat ze standaard véél te veel betalen, dus volkomen logisch dat iedereen jullie links en rechts de poten uitdraait. Heb je het zelf naar gemaakt door steevast over te betalen. Als ik miljonair ben ga ik ook niet lachend 4-7 euro betalen voor een brood, puur omdat ik het heb. Engelse clubs doen dat gewoon wel, dan maak je het er zelf naar.

13-01-2023 12:06

peterVKV +6478

Niemand is ooit 100 miljoen waard.

13-01-2023 11:59

trodat4030 +97469

Jawel hoor, ligt er gewoon aan hoeveel je er weer aan terug kunt verdienen. Sommige spelers zijn gewoon commercieel ontzettend veel waard. Niet Antony misschien, maar ze zijn er wel degelijk.

13-01-2023 12:08

wendoo9 +8148

Joao Felix 126 miljoen 😎

13-01-2023 12:29

Altijdindestraat +40396

Wat een onzin, Feliz koste ±125 miljoen al dat soort spelers wordt teveel voor betaald. Wat denk je dat Dortmund voor Antony had willen hebben als hij daar was begonnen. Dan was het misschien wel meer geweest.

13-01-2023 11:57

fc Barcelona_ke +19255

Klopt. Ajax wil hem nog niet laten gaan. Als je de niet weigerende bod krijg, dan moet de club antony laten gaan. Het is bedoeling dat hij dit seizoen bij ons blijft, in de zomer 2023 krijg je misschien wel tussen 60 en 80 mln ervoor..

13-01-2023 11:53

fanvooraltijd +6839

Voor Anthony ga je naar het stadion . Is zijn geld heus wel waard ,kijk eens wat voor merchandise het op levert .

13-01-2023 11:51

Keizer +30313

Voor United is hij geen uitzonderlijke speler (tot nu toe) dus die merchandising zal wel meevallen. Kijk even wat voor namen ze gewend zijn op Old Trafford. Daar kan Antony voorlopig alleen maar van dromen.

13-01-2023 12:03

trodat4030 +97469

Wat ze gewend waren bedoel je denk ik ;-) De laatste 10 jaar zijn er weinig echte absolute wereldsterren geweest, alleen Zlatan en Ronaldo denk ik en de laatste bakte er vrij weinig van toen de ploeg niet meer volledig in zijn dienst speelde.

13-01-2023 12:11

Breuk +25523

Hopelijk spellen ze wel zijn naam goed op het shirt.

13-01-2023 12:19

Saudara +7067

Hele transferwereld lag op z’n kop, net als de huizenprijzen. Voor middelmatige spelers werden/worden belachelijke prijzen gevraagd en betaald.

13-01-2023 11:39

AFCACruijff14 +163179

Antony is ook een one trick pony. Doet precies wat Robben ook deed. Dat is op zich niet erg, want Robben deed dat perfect en was niet te verdedigen. Wereldklasse. Antony doet er veel teveel show bij en voegt in de helft van zijn potjes niet veel toe. Bij Ajax was hij ook vaak slecht. Wel was hij dreigend, iets wat ik nu bij ons soms mis vanaf de flanken. Die 100 miljoen is wel ruim betaald natuurlijk. Denk dat hij misschien wel 30 of 40 miljoen overbetaald is. Maar hij heeft wel de potentie om over 3 jaar die 100 waard te zijn.

13-01-2023 11:39

TeringHenkie +28807

Klopt, maar dat heeft H2 uitermate goed gedaan, ik denk ook dat MU 40 mio teveel heeft betaald. Antony is nog lang geen Robben en ik vraag me af of hij dat ooit zal worden met zijn trucjes.

13-01-2023 11:46

AFCACruijff14 +163179

Jazeker, is een hele goede deal. Ajax hield de poot stijf en we hadden geluk dat Ten Hag daar de baas is en hem perse wilde. Had Antony liever nog een jaar gehouden, maar zo niet dan is 100 miljoen de jackpot.

Antony lijkt teveel op Neymar met zijn gebaartjes en zijn irritante gedrag. Dat gaat op den duur tegen je werken. In Engeland kijken ze ook al op hem neer. De gunfactor heeft hij zeker niet, net als Neymar. Maar ik blijf Antony een hele goede en mooie speler vinden. Uiteindelijk heeft Utd gewoon een topspeler aan hem over een jaar of 2, 3. Maar of hij de absolute wereldtop gaat zijn betwijfel ik ook.

13-01-2023 12:02

Oxxer +165748 moderator

Heel erg bedankt ETH, kom aub zsm die andere 2 ophalen, die wegwillen voor een vriendenprijs, Kudus £100M en Alvares £80M.

13-01-2023 11:37

AjaciedNB +134

als Alvarez voor 80m wordt verkocht is die 100M voor Antony een Action prijs

13-01-2023 11:45

Oxxer +165748 moderator

Jij hebt gelijk Alvarez gaat alleen weg voor biedingen vanaf £139M.

13-01-2023 11:48

pietvanvliet +4479

Niet janken, overmaken. Hup.

13-01-2023 11:33

Yaeron +6382

Tsja. Moet er meteen staan natuurlijk en is nog geen absolute top. Maar dat zou hij wel kunnen worden. Wij zijn iig blij met de transfersom!

13-01-2023 11:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.