Feyenoord en FC Twente scoren niet in onderling duel; ook AZ verspeelt punten

door Jon van Dam 2001

Feyenoord en FC Twente scoren niet in onderling duel; ook AZ verspeelt punten

door Jon van Dam 2001

Feyenoord en FC Twente hebben elkaar in De Kuip in evenwicht gehouden. Een spannend duel eindigde zonder doelpunten: 0-0. AZ verspeelde eveneens punten. Op bezoek bij sc Heerenveen werd in de slotfase één punt gepakt: 2-2. Go Ahead Eagles speelde met dezelfde cijfers gelijk tegen NEC, terwijl FC Volendam in eigen huis verloor van Fortuna Sittard: 0-1.

FT | sc Heerenveen - AZ (2-2)

Opstelling sc Heerenveen:

Noppert; Braude, van Beek, Bochniewicz, Köhlert; van Ottele (Haye 65'), Olsson; Wålemark (Nunnely 75'), Brouwers (van Ee 90'), Sahraoui; van Amersfoort (Karlsbakk 65').

Opstelling AZ:

Owusu-Oduro; Kasius, Bazoer (M. de Wit 80'), Penetra, Møller Wolfe; Mijnans (Odgaard 80'), D. de Wit (Goes 46'), Clasie; Lahdo (Poku 46'), Pavlidis, van Brederode (van Bommel 69').

Doelpunten:

0-1 Vangelis Pavlidis (20')

1-1 Jordy Clasie (24', e.d.)
2-1 Luuk Brouwers (51')
2-2 Pawel Bochniewicz (88', e.d.)

Rode kaarten: 

Denso Kasius (AZ, 41')

FT | Feyenoord - FC Twente (0-0)

Opstelling Feyenoord:

Bijlow; Geertruida, Trauner (70' Beelen), Hancko, Hartman; Wieffer, Timber, van den Belt (Lingr 62'); Nieuwkoop (Dilrosun 46'), Giménez, Igor Paixão (Minteh 62').

Opstelling FC Twente:

Unnerstall; Sampsted, Hilgers (van Hoorenbeeck 59'), Pröpper, Smal; Eiting (82' Steijn), Kjølø, Sadílek; Brenet (Taha 59'), Rots (82' Besselink), Vlap (Ünüvar 67').

Doelpunten:

-

FT | Go Ahead Eagles - NEC (2-2)

Opstelling Go Ahead Eagles:

De Lange; Deijl, Nauber (64' Baeten), Kramer, Kuipers; Linthorst (Blomme 33'), Llansana (80' Sow); Adekanye, Willumsson, O. Edvardsen (80' Breum); V. Edvardsen.

Opstelling NEC:

Cillessen; van Rooij, Sandler, Nuytinck, Verdonk; Proper, Hoedemakers; Hansen (70' Chery), Mattsson, Sano; Ogawa.

Doelpunten:

0-1 Magnus Mattsson (45+5', pen.)
1-1 Bas Kuipers (74')
1-2 Tjaronn Chery (83')
2-2 Victor Kaj Edvardsen (87', pen.)

FT | FC Volendam - Fortuna Sittard (0-1)

Opstelling FC Volendam:

Backhaus; Buur, Plat, Mirani (76' Semedo), Benamar, Cox; De Haan (83' Mühren), Le Roux, Twigt (76' Maulun); Ould-Chikh (63' Booth), Zeefuik.

Opstelling Fortuna Sittard:

Verrips; Pinto, Guth, Siovas, Dijks (64' Voet); Halilović (83' Özyakup), Rosier, Lonwijk (64' Oratmangoen), Ferati (46' Peterson); Sierhuis (89' Da Cruz), Cordoba.

Doelpunten:

0-1 Iñigo Cordoba (49')

Lees meer over:
Plaats reactie

Jarikoning +7482

We kunnen ook nog 1e worden maar plek 3 lijkt mij realistisch

29-01-2024 09:07

Invincibles +5287

Onze concurrenten blijven maar punten verspelen. Mooi zo! Nu zelf onze wedstrijden winnen en zorgen dat we door kunnen met Europese wedstrijden spelen.

29-01-2024 01:44

Artemio +32458

Kramer maakt naam voor zichzelf. Is nu ook al te gast bij studio voetbal.

28-01-2024 22:37

FlyingDutchMan +17318

Iedereen wilt Kramer zijn mening horen..

28-01-2024 23:02

ditisdebeslissing +4236

Onzin uitkramer

28-01-2024 23:40

microfoonannabool +5849

Ik blijf het raar vinden dat de knvb bij beslissende varmomenten geen communicatie meer naar buiten brengt. Normaal deden ze elk weekend wel een momentje op YouTube knallen.

28-01-2024 22:01

Sampaoli +39410

Een downfall voor AZ zou voor Ajax niet slecht zijn. Moeten weer volledige controle grijpen in de regio, voornamelijk wat betreft jeugdvoetbal en aantrekkelijkheid van de opleiding. Als we kijken naar Smit, Mastoras, Oerip, Owusu-Oduro, Addai etc. horen gewoon bij Ajax te spelen.

Sowieso is de gunfactor bij AZ volledig weg na die grootspraak vanuit Alkmaar.

28-01-2024 21:58

Ajacied1981 +17412

Ik zie allemaal verongelijkte teksten
Waarom kijkt er nog iemand naar
NOS
voorbeschouwing nabeschouwing ESPN
Voetbal Offside
Vandaag Inside

Je weet: Het is 90% anti Ajax
Dus waarom pijnig je jezelf?
Het is een keuze

28-01-2024 21:58

twynestar +28777

Wat goed van Eenhoorn he, hoe hij die topclub op tijd weet om te keren.

Kan iemand een lijstje maken van professionele analisten trouwens die sinds de zomer van 2022 riepen dat het niet te geloven was dat Ajax niet gewoon Noppert als 1e keeper haalde?

28-01-2024 21:11

Danielson +50662

Noppert zit in een wak.

28-01-2024 22:44

Altijdindestraat +40431

Heerlijk weekend, jammer van Noppert de 🤡

28-01-2024 21:08

Tommyshelby +130537

Pascal Jansen krijgt veel aanbiedingen vanuit het buitenland, hoop dat ie zsm een club uitkiest. Zijn we daar ook weer vanaf.

28-01-2024 21:07

Altijdindestraat +40431

Moet niet aan denken, we hebben wel even genoeg Schreuder en Steijn types gehad.

28-01-2024 21:09

PH2BOT +40642

Prima weekendje mannen....was alleen nòg mooier geweest als Noppert die blunder niet had gemaakt. Feyenoord en Twente verliezen beiden 2 punten....beste resultaat voor ons dit weekend.

28-01-2024 20:37

Koningtoto +60947

Ik vind het verdacht stil qua geruchten bij onze club. Ik denk dat er nog wat gaat gebeuren.

28-01-2024 20:32

ajaciedje90 +61076

Rijkhoff heeft het hele weekend op de bank gezeten bij Dortmund 019 en is ook niet bij Dortmund II aanwezig. Die is wel binnen.

28-01-2024 20:38

Altijdindestraat +40431

AUB ja, hem erbij nu zou heerlijk zijn als extra aanvalskracht.

28-01-2024 21:10

MichelAngelo66 +22335

En hij zou ons moeten helpen?

28-01-2024 21:35

Copa077 +2761

Belangrijkste is volgende week niet verliezen hopelijk overwinning dan sta je er goed voor op plek 2!

28-01-2024 20:28

PH2BOT +40642

Plek 2..?..leg 's uit

28-01-2024 20:38

Koningtoto +60947

Dat plek 2 haalbare kaart is, als je volgende week wint van psv.

28-01-2024 21:12

cl=5! +5388

Das de plek na plek 1 en voor plek 3. Twee is deux in het Frans en zwei in het Duits. Het is de plek waar Rotterdam Zuid eens een volksfeest om heeft gevierd en in het wielrennen eindigde Jopie Zoetemelk daar vaak....

28-01-2024 22:25

Lekkerhoor +3387

Op kantoor ben ik de Feyenoord fans nu al aan het stalken. Dat ik twijfel of ik ze elke vrijdag of elke dag kom melden dat Ajax ze met de rode lantaarn in de hand alsnog heeft ingehaald.

28-01-2024 20:18

Dolblij +45820

En gezien het enorm hoge niveau van de pot tussen fey en twente, waarbij de hoogtepunten een gemiste penalty door de steeds lager in virtuele waarde zakkende meksikanert en een opstootje tussen de bank van twente en Hartman, bij wie een stop doorsloeg, waren, denk ik dat die 2 mede-eredivisionisten nog wel meer punten zullen morsen, terwijl Schip zijn roer recht houdt.

28-01-2024 20:04

Lekkerhoor +3387

Als Ajax de komende weken redelijk schade vrij doorkomt dan kan het nog wel eens heel spannend worden! Vanaf hier beginnen voor ons de weken waar je het moet laten zien.

28-01-2024 19:44

paulis +10342

We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnen!

28-01-2024 20:09

Babangida83 +24004

En volgende week AZ-Feyenoord

28-01-2024 20:28

Jibberjabstep +1976

Hier hadden we toch geen cent voor gegeven toen we in Oktober op plaats 17 stonden. Hulde voor Schip dat 'ie toch het maximale lijkt te slijpen uit deze selectie.

28-01-2024 19:42

WantAmsterdam +116441

Ik vind Schip helemaal niet het maximale eruit halen.

28-01-2024 19:45

Jibberjabstep +1976

Jij had tweede willen staan met deze selectie? 3 maanden nadat we op plek 17 geparkeerd stonden?

28-01-2024 19:47

Geus +4778

Wat was dan het maximale geweest, als je reeel bent?

28-01-2024 19:51

KarimB +11988

Jou reactie is eigenlijk vrij eencellig. dat snap je zelf ook wel hoop ik. Ook ik vind van t schip t naar behoren voldoen, maar maximaal? nee. Sommige spelers komen nog steeds weg met ongeïnteresseerd sjokken bijvoorbeeld. Martha steeds opstellen etc

28-01-2024 19:53

WantAmsterdam +116441

Ik heb huet nergens over tweede. Maar ik kijk verder dan alleen de ranglijst, die is prima en Schip is uiteraard veel beter dan Steijn, maar hij haalt zeker niet het maximale eruit. Hij heeft A) heel onnodig tegen Almere en PEC puntenlaten liggen en B) is het spel nog steeds matig onder hem, nauwelijks duidelijke patronen te zien, en het zakt heel vaak (op gisteren na) in de tweede helft in elkaar. Verder maakt hij personeel genoeg foute keuzes. En ook had hij een niet al te zwaar programma waar de topwedstrijden nog niet zijn geweest.
Beter dan Steijn maar zeker niet het maximale eruit.

28-01-2024 19:58

FysioPat020 +26560

Schip is ongeschikt

28-01-2024 20:03

markk +8934

Ben het wel deels met je eens. Het voetbal ziet er met vlagen weer leuk uit maar is ook vaak niet om aan te gluren. Veel slordig balverlies, dramatisch verdedigen en met minimale marges wedstrijden winnen. Ik ben minder optimistisch als de rest. Het team speelt nog steeds niet als een team en ik hou mijn hart vast voor de wedstrijd tegen PSV. Het grote voordeel is dat PSV min of meer kampioen is en er iets minder prestige is maar als team functioneren zij zoveel beter als Ajax. Daarnaast vrees ik voor Bodo/Glimt. Een goed geolied team dat ons optimistische maar onzorgvuldige spel genadeloos kan afstraffen.

28-01-2024 20:15

Copa077 +2761

Hij gaat 2 wedstrijden weg gaat meteen fout dat ajax dat toe staat had dan iemand anders genomen

28-01-2024 20:26

Babangida83 +24004

@Want, Bij PEC was hij er niet. Vandaar. Maar kunnen wel eens dure puntjes worden.

Ik vond ook dat hij bij Almere had moeten winnen en teveel had gewisseld, waardoor het team onzeker was bij balverlies. Volgens mij speelde Mikautadze toen ook. Goede speler, maar bij balverlies doet hij niks.

28-01-2024 20:29

Johan4ever +10914

@WantAmsterdam

´maar hij haalt zeker niet het maximale eruit.´

Nog even. En ik begin te geloven dat mislintat een Top TD was die geweldige aankopen heeft gedaan, die de eredivisie en Europa op een hoopje voetballen...! Klote, ik wordt weer wakker...!😇

28-01-2024 20:44

WantAmsterdam +116441

Je hoeft dat niet te geloven om te zien dat Schip een matige trainer is.
Waarom moet ik het beter doen? Ik ben van beroep geen trainer.
Babangida, ja hij was er niet, maar zijn assistent doet precies wat Schip hem zegt.
Schip is het gewoon niet, hij staat hier goed op omdat het mooie kerel is en een echte Ajacied, en omdat hij een verademing tov Steijn is, maar het blijft een zeer matige train

28-01-2024 20:54

Jibberjabstep +1976

van 't Schip is ook niet aangenomen als nieuwe trainer in een normaal proces. Hij is een absolute noodoplossing geweest na het ontslag van Steijn. Als je als interim-trainer een ploeg die zo de weg kwijt was als Ajax dat was van de 17de plek naar potentieel de 3de plek loodst dan is dat een prestatie van formaat gezien de omstandigheden.

Die context is belangrijk als je de evaluatie maakt over hoe van 't Schip het doet.

Instappen bij een team waar zoveel druk op staat als Ajax en op een historisch dieptepunt en het dan iig qua resultaat omdraaien is wereldprestatie imo. John is niet de Ajax-trainer van de toekomst, maar dat was ook nooit het plan.

Als je naar de situatie kijkt als supporter en je besluit de man af te brandden over wisselbeleid of whatever, in plaats van immense respect te hebben voor hoe dit is opgepakt, dan ben je nauwelijks een fan in mijn ogen.

29-01-2024 12:46

WantAmsterdam +116441

Dat neem ik zeker allemaal mee hoor, maar hij zit er inmiddels 2 1/2 maanden en ik zie heel weinig progressie. Tuurlijk het werd snel beter dan onder Steijn maar verder staan we aardig stil. Het is me duidelijk dat het een hele moeilijke situatie is, maar ik wil toch de hand van de trainer zien, dat er een duidelijke lijn is, dat er progressie is kwa veldspel, dat spelers uitstralen duidelijk te weten wat ze moeten doen, dat de ploeg ook 90 minuten scherp is en een degelijk niveau haalt.
Ik zou het geen afbranden noemen, ik had gewoon liever iemand als Vos gezien. Die had zeker niet alles juist gedaan maar die krijgt altijd een duidelijke lijn en patronen in de ploeg, en er is altijd echte progressie kwa veldspel met hem.
Zo of zo “maximale eruit” vind ik zeer sterk overdreven.

29-01-2024 14:06

ElSandrini +18250

Almere en Zwolle thuis blijven je toch door het hoofd spoken

28-01-2024 21:47

koenos1 +7978

Prima weekend! Laten we niet te euforisch worden. Wat de uitslag volgende week ook mag worden, Ajax speelt in ieder geval weer leuker voetbal en de 3e plaats is best realistisch.

28-01-2024 19:39

Haarlemmer +20680

Die puntjes tegen Zwolle en Almere, dan had je gewoon al derde gestaan

28-01-2024 19:35

AFCAjax_1988 +3851

Als Naaihuis en de Var hun werk hadden gedaan stonden we nu al 3e idd

28-01-2024 21:08

SwissAjaxFan +3972

De tweede seizoenshelft wordt leuk.
010, AZ en Twente gaan veel punten verspelen.
Op naar de tweede plek en positief blijven🤩👊🏻🤩👊🏻

28-01-2024 19:32

emieltjuhh +18178

Ik zou die matsson wel aandurven echt een goeie speler

28-01-2024 19:29

JanBiesbos +29458

Gaat twente ugalde nog verkopen?

28-01-2024 19:21

JanBiesbos +29458

Ze zweten nu overal peentjes fey az en twente!!!

28-01-2024 19:17

Snu99les +1235

Ja ze zijn amper bijgekomen van het lachen toen wij 18e stonden

28-01-2024 19:17

MNJ7 +8748

Des te erger als we dan toch boven ze eindigen.

28-01-2024 19:31

Torcida +5835

En ook nog eens je halve selectie vervangen omdat je te veel spelers voor meer dan 40 miljoen pp hebt verkocht.

28-01-2024 19:53

emieltjuhh +18178

Als je 22 ptn kan inlopen dan kan je ook 9 ptn inlopen. In rdam zijn ze echt bang nu🤣😂

28-01-2024 19:11

Harrier Du Bois +39200

Zullen ze allemaal nerveus worden want Ajax komt eraan? Zal toch niet, nu moet ik me woorden inslikken over maximaal 3de en vast 4de. Je kan nu eigenlijk ook 2de worden, dat had ik nooit verwacht (zal ook niet gebeuren denk ik)

28-01-2024 19:10

Duke3D +3682

Gewoon al prachtig dat we het er over hebben joh. Stel je toch eens voor dat Henderson, verdedigend, echt het missende puzzelstuk is, dan ga we serieus nog mooie maanden beleven . Hup, hup met volle glazen 😎

28-01-2024 19:43

Snu99les +1235

Wat mij toch weer het meest verbijstert in het kwadraat; je geeft een pingel, iedereen kan zien dat die Braziliaan duikelt in het luchtledige, de VAR kan het tig keer terugkijken (ik zag het in 1x) en toch gewoon je goedkeuring geven aan die strafschop.

Teerstraal die VAR en dan uit man.

28-01-2024 19:08

Artemio +32458

Denk aan je hart snuggles. Die moet nog wat jaren mee.

28-01-2024 19:21

PietjePrecisie +2006

Probleem is: het moet een duidelijke fout zijn van de scheids. Ik heb de beelden niet gezien maar bij het lichtste contact (of mogelijke contact) kun je het al niet meer terugdraaien.

28-01-2024 19:46

AFCAjax_1988 +3851

Idd er was wel contact dus dan draait var het niet om

28-01-2024 21:09

emieltjuhh +18178

Filmpje op fb Arne slot v Valentijn driessen prachtig😆😂

28-01-2024 19:04

emieltjuhh +18178

Valentino zit te zuigen naar andwroorden

28-01-2024 19:23

Robertini +40064

Lekker weekendje, alle concurrenten puntverlies. Vijfde plaats lijkt wel binnen, dus gewoon Europees voetbal volgend seizoen. Derde plek nog maar vier punten en tweede is ook mogelijk met 9 punten.

Ik denk zelf dat we toch derde eindigen, maar Feyenoord creeerde vandaag echt niks, dus wie weet kan het nog. Tweede zou wel erg fijn zijn, om gewoon Champions League te spelen, maar voorronde is ook prima, dwingt ons in ieder geval om de selectie vroeg op orde te hebben.

Helaas denk ik dat we volgende week wel even een stapje op de plaats moeten maken, hopelijk gelijkspel, maar winnen lijkt me niet waarschijnlijk.

28-01-2024 18:58

emieltjuhh +18178

Sws geen playofffss

28-01-2024 19:04

Harrier Du Bois +39200

Eens met je hele post, ik hoop met je mee wat betreft een gelijkspel tegen de lampen. Dat gaat zwaar worden voor de spelers en Ajax kijkers.

28-01-2024 19:12

Robertini +40064

Ik hoop dat Hendo kan spelen en een schot in de roos blijkt, want met de huidige 11 lijkt het me heel moeilijk.

29-01-2024 00:20

AFCA_AJAX +451

Ik denk dat we zo nog maar eens 2e kunnen gaan eindigen!
Voorwaarde is wel dat we volgende week moeten winnen van die lampjes

28-01-2024 18:45

mickey2602 +4804

Is dat je enige voorwaarde? Je kan er nog aan toevoegen dat Feyenoord volgende week verliest van AZ;-)

28-01-2024 18:49

Henderson +75

Je kan er nog aan toevoegen dat we daarna nog een stuk of 14 wedstrijden spelen.

28-01-2024 18:51

Robertini +40064

Doe maar liever een gelijkspel, dan staan we meteen vierde, als we winnen van PSV.

28-01-2024 19:00

JanBiesbos +29458

Of beide gelijk spelen

28-01-2024 19:19

jeffrey_van_der_sluis +30596

St Juste misschien naar lampen. Twitter psv'ers komen klaar, wij waren bij die geruchten van de zomer niet blij. Mis ik hier iets?🤣

28-01-2024 18:42

FysioPat020 +26560

Ten Hag staat morgen op straat.

28-01-2024 18:41

Tommyshelby +130537

Hahaha, een minuutje door fr12 gescrollt en een aantal beginnen toch weer bang te worden voor ons aller Ajax 😄

28-01-2024 18:31

Artemio +32458

Haha het blijven van die angsthazen.

28-01-2024 19:22

jerryisthename +32159

Lekker dit voor die wijsneusjes en ettertjes van Feyenoord; Geertruida, Hartman, Timber en Gimenez met name. 😂

28-01-2024 18:18

VanOranjeNassau +1321

Hartman? Dat vind ik nou juist een van de sympathiekere daar. Zou hem graag bij ons hebben als linksback!

28-01-2024 18:52

jerryisthename +32159

Moet je even het laatste half uurtje terug kijken van vanmiddag. 😉
Ik denk dat je het dus niet gezien hebt dat Hartman, onze lieverd, iemand van de bank van de tegenstanders wilde trekken het veld op?
Ik had het nog nooit gezien en het was echt schandalig gewoon. Wieffer (boos op Hartman) moest hem bedaren en weg duwen...
Veel mensen zijn aardig, maar als het spannend wordt of ze staan onder druk of ze zijn aan het verliezen (in dit geval gelijkspel en puntverlies) veranderen ze in de grootste kolerelijers. 😂

28-01-2024 21:51

VanOranjeNassau +1321

Dat was zeker geen best half uurtje, maar nog steeds een beter half uurtje dan dat onze vrienden Wijndal, Sosa, Avila, Salah-Edine, etc hebben laten zien!

En eens; niet chique wat hij daar deed! Had hij beter mee om moeten gaan als international.

29-01-2024 15:22

Wieno +9249

Boh die 4 punten die we in de laatste minuten tegen Zwolle en Almere hebben weggegeven... Was de inhaalrace al bijna voltooid.

28-01-2024 18:17

Rockanje23 +37236

Ja dat gaat ons nog zuur opbreken aan het eind van de rit vrees ik.

28-01-2024 18:22

ajaciedje90 +61076

Anderzijds kregen we tegen Go Ahead 2 punten te veel.

28-01-2024 18:32

Juichtoon +32974

Tegen Zwolle was niet weggeven dat was een arbitrale dwaling...2-2 in 89e minuut had nooit geteld mogen worden ...

28-01-2024 18:51

wijzijndebeste123 +166682

Had toch liever gehad dat Twente verloren had. 4 punten en wij moeten tegen PSV terwijl zij tegen RKC thuis moeten. Dan kan t zomaar weer 7 punten zijn.

28-01-2024 18:10

nuff-said +1653

Ja maar ga je klagen over 2 verliespunten? Ze hadden ook kunnen winnen en dan was et geen verliespunt...

28-01-2024 18:17

Sjaakvaak +26610

Mwah, noem het arrogantie maar ik zie toch het liefst Feyenoord punten morsen. Twente pakken we wel en ik heb nog stille hoop voor plek 2.

28-01-2024 18:29

Opperhoofd +12772

Dat is behoorlijk misplaatst gezien ons spel.

28-01-2024 18:38

WantAmsterdam +116441

Want wat Feyenoord laat zien is zoveel beter? Hoe dan ook hebben na de winterstop al twee van de moeilijkste uitwedstrijden gewonnen. 9 punten zijn niet onmogelijk.

28-01-2024 18:47

Juichtoon +32974

Ja eigenlijk wel ..maar goed het gaat om punten ..

28-01-2024 18:52

Sjaakvaak +26610

Opperhoofd, er zal nog een stuk vooruitgang in moeten maar je ziet bij Berghuis al wat een impuls de aanwezigheid van Henderson lijkt te geven. Versterk je nog met een goede linksbuiten en laat elkaar verder op elkaar inspelen en ik geef het nog een gerede kans. Het is niet alsof de andere ploegen zulk mooi voetbal op de mat leggen.

28-01-2024 18:58

FysioPat020 +26560

Volgende week er konsequent voor zorgen dat de opbouw bij Ramalhinho begint.

28-01-2024 18:10

Duke3D +3682

Blijf gewoon dromen van het competitiewonder 23-24 en plekkie 2 . Enkel nog volle glazen hier 💪🏼

28-01-2024 18:07

jerryisthename +32159

En zo is het; niet onmogelijk iig.
Ze knijpen 'm behoorlijk daar in Rotterdam. 😂

28-01-2024 18:19

TontoKarnaggel +42632

Moet altijd enorm lachen om hoe geobsedeerd graag feyenoord een "superster" wil hebben. Doodnormale voetballers worden na anderhalve goede wedstrijd als niveautje real madrid bestempeld. Dat was al in de tijd met castagnios ( herriner u zich deze nog? ) clasie, pelle, en die gefrusteerde zweed ( even de naam kwijt, je weet wel, die schreeuwlelijk ) Nu ook weer met die giminez. Even een goede periode en gelijk een hele hype inclusief de onvermijdelijke documentaire. Ook gelijk transfersommen van 80 miljoen roepen en doen of heel de wereld over hem praat. Terwijl echt iedereen ziet dat het een doodnormale spits is die uiteindelijk 3 jaar bij valencia gaat voetballen, even bij sasuolo gaat buurten om vervolgens zijn carriere bij cruz azul ofzo af te sluiten. Maar nee hoor, in rotterdam is het na 1 seizoen een legende, een fenomeen, een cultheld en krijgen er 478 kinderen bij hun geboorte de naam santi mee....

28-01-2024 18:05

ajaciedje90 +61076

Dat komt omdat ze denken dat de bizarre transfersommen die Ajax weet te krijgen voor hun spelers komen door dat Ajax in de media dat roept maar dat is niet zo. Dat komt omdat Ajax spelers gewoon in het verleden bewezen hebben een meerwaarde te zijn bij hun nieuwe clubs (niet allemaal nautuurlijk)

28-01-2024 18:09

wijzijndebeste123 +166682

Vergeet Senesi niet die zogenaamd beter was dan De Ligt en dus 180 miljoen waard.

28-01-2024 18:11

superajax +11654

Waar zit die Chinesie ondertussen?Niets meer van gehoord.

28-01-2024 18:37

wijzijndebeste123 +166682

Bournemouth. Maar geen basis volgens mij.

28-01-2024 18:40

AFCACruijff14 +163311

Komt omdat Feyenoord van het cultiveren is. Van goed voetbal of exceptionele spelers hebben ze het zelden moeten hebben en dus zijn Kipprich, Bosvelt en Paauwe daar epische legendes.

Feyenoord een keer kampioen, soms komt het voor. Maar in Europa geven ze er geen fuck om. Henderson kent Ajax, internationale toptalenten kennen Ajax. Feyenoord is gewoon opvulling. Leuk stadion hebben ze, dat was het dan ook wel in het wereldbeeld.

28-01-2024 18:21

TontoKarnaggel +42632

Dat cultiveren valt me ook altijd op. Ze schijnen 60 jaren geleden ooit eens met een boot met 3000 supporters naar een europese uitwedstrijd te zijn gevaren. Dat weet ik omdat er 64 documentaires over zijn gemaakt. Allemaal beelden met rotterdammers die met vochtige ogen vertellen hoe dat "alleen maar bij feyenoord kan!". Dat er rond diezelfde tijd 30.000 Ajacieden naar Parijs reisden voor een belangrijke pot is natuurlijk volkomen vergeten

28-01-2024 18:28

AFCACruijff14 +163311

Ja, dat is de spijker op de kop. En de media doet er vrolijk aan mee. Feyenoorders moeten het altijd in het extreme cultiveren. Ze zijn de club van het Grote Lijden (ehm, informeer eens bij Top Oss of Helmond Sport ofzo) en Hun Fantastische Legioen is er altijd. Ja, net als de supporters van vele andere clubs die ook er altijd zijn. Uitvakje in Noorwegen van Ajax zit ook gewoon vol.

En dat hebben ze dus ook met spelers. Wie koesteren ze daar nu als echte wereldspelers? Van Persie en van Hanegem. Maar het is toch vooral dat ze over Kiprich, Gyan, Bosvelt, Obiku (potverdomme, er heeft er eens een keertje tegen Ajax gescoord in onze gouden jaren!) of nog erger, die debiele zweed Guidetti. Jeetje, een hattrick tegen Ajax. Niet normaal. Ajax werd dat jaar overigens gewoon kampioen, maar ach who cares. Of een keer 6-2 winnen en dan je eigen fans op de Open Dag het commentaar bij die samenvatting in laten springen. Ik lach me eigenlijk kapot om die lui, zo schrijnend is het.

En nu maken ze eens 2, 3 goede jaren door en dan weten ze eigenlijk niet hoe ze ermee om moeten gaan.

28-01-2024 19:55

TontoKarnaggel +42632

Hahaha, mooi en bijzonder raak beschreven....

28-01-2024 20:43

Juichtoon +32974

De topperiode van 'genie' Slot eindigt straks met zeggen en schrijven 1 titel.
Frank de Boer won er 4 op rij en die nemen wij niet eens serieus.
Even als referentie.. :-)

28-01-2024 18:55

MNJ7 +8748

En nog 1131 Gimenez

28-01-2024 19:41

Koningtoto +60947

Tweede worden en een huldiging aankondigen en de komst van een dvd wereldkundig maken. En een dagje later melden dat je dat niet gaat doen.

28-01-2024 18:02

AjaxDordt +14204

Tja, ik had toch liever 3 punten ingelopen op Twente

28-01-2024 18:00

Ajax The Best +16737

De ultieme wraak op deze beginstart zou zijn als we alsnog 2e worden. Dat we Feyenoord voorbij gaan en ons rechtstreeks plaatsen. De DVD van Ajax op de 18e plek kan dan weer ingeruild worden voor hun gejank dat ze toch achter ons zijn geëindigd.

28-01-2024 17:58

Ajax0342 +1171

In 010 kunnen zie de Var inmiddels wel als de Far12 beschouwen. Penalty van vandaag was ook weer een traditionele kuip presentje. Stop maar met die onzin.

28-01-2024 17:55

rambie +1087

En zo is plek twee opeens nog maar negen punten weg. Knappe prestatie gezien de dramatische start van Steijn.

28-01-2024 17:53

ajaciedje90 +61076

Tomas Rosicky komt ineens in mij op. Wat een speler was dat ook

28-01-2024 17:46

AjaxDordt +14204

Één van mijn favoriete spelers ooit. Wat een elftal hadden de Tsjechen toentertijd met Rosicky, Koller, Cech, Galasek en Poborsky

28-01-2024 18:01

ajaciedje90 +61076

Milan Baroš gap

28-01-2024 18:10

Oxxer +165749 moderator

Milan Baroš was ook een linkerd, volgens mij de uitblinker op het EK 2004 in de wedstrijd vs Duitsland. Het toernooi van de slechtste Oranje wissel ooit.

28-01-2024 18:11

ajaciedje90 +61076

& Pavel Nedved wereld team was dat

28-01-2024 18:11

AjaxDordt +14204

Zo ja, dan vergeet ik met Nedved nog de beste van allemaal haha

28-01-2024 21:08

TontoKarnaggel +42632

Wel bijzonder hoe de media feyenoord en slot altijd met fluwelen handschoentjes behandeld.
Neem nu even hun aankopen van dit seizoen:
Ivanusec
Zerroukki
Van de belt
Beelen
Stengs
Ueda
Nieuwkoop

Hahaha, echt nul kritiek terwijl ik ze zelfs dit jaar niet zou willen ruilen met onze aankopen.

28-01-2024 17:38

Rondo64 +3392

Wij hebben meer spelers die echte voltreffers kunnen worden (ramaj, vd boomen, mannsverk wellicht, tahirovic, sutalo misschien), maar als je kijkt naar hoeveel geld we ertegenover hebben gezet heeft feyenoord het toch echt wel beter gedaan

28-01-2024 17:57

TontoKarnaggel +42632

Beter? Omdat ze minder kosten? Dus als we 8 spelers van Schubbekutteveen 4 halen, die de man 3 knaken aan consumpties kosten, hebben we een goede transferperiode gehad?

28-01-2024 18:10

Rondo64 +3392

Nee natuurlijk niet, maar als je middelmaat haalt voor 20 miljoen zoals wij grotendeels deden en feyenoord hetzelfde doet voor veel minder geld is dat toch duidelijk beter

28-01-2024 18:26

TontoKarnaggel +42632

Nee, dan is het alle 2 kut. Financieel minder erg misschien maar sportief alle 2 kut. En daar gaat het uiteindelijk om ( plus dat ik nog wel eens wil zien wat onze aankopen van dit jaar uiteindelijk gaan presteren en opbrengen )

28-01-2024 18:35

AjaxMiddelburg +2956

Volgende week vol op de aanval. De verdediging van psv is hun zwakke plek. Klinkt gek maar ik geloof echt in de 3 punten volgende week. Brobbey op Ramahlo. Als we achteruit lopen dan zijn we de Sjaak. Gewoon de dood of de gladiolen. Hoofd opdracht, counter eruit halen. En niet op lijn verdedigen maar ouderwets met een laatste man.

28-01-2024 17:32

Rob1976 +9634

Elke tactiek zal fout gaan met Martha in het veld, die jongen heeft talent, maar is nog niet rijp voor ajax 1 en gaat ajax nog veel punten kosten als ze hem wel opstellen.

28-01-2024 17:34

WantAmsterdam +116441

Hij heeft talent maar zal nooit rijp zijn voor Ajax 1. Heeft het niveau gewoon niet.

28-01-2024 17:37

AjaxMiddelburg +2956

Volledig met je eens. Die jongen moet terug naar Jong. Of anders verhuren.

28-01-2024 17:48

Ajax4glory +3271

martha is gewoon geen back

28-01-2024 17:50

Ajax4glory +3271

ik hoorde vanmirgen iemand roepen laat ramalho maar vrij en het spel maken zo heeft Feyeniord het ook gedaan

28-01-2024 17:47

Kuningaz +5393

Nu moet je als Ajax zijnde doorpakken en nog twee versterkingen halen: een linksback en een rechtsbuiten. Twente en Az zijn echt aan het choken dus 3e plek is in zicht. Dat betekent voorronde CL en dan heb je in de zomer alle tijd om verder te bouwen en renoveren. De tweede plaats lijkt me onhaalbaar maar laat me graag verrassen!

28-01-2024 17:29

Koningtoto +60947

Tweede plek is niet onhaalbaar.

28-01-2024 17:30

MVG +16480

Alleen als je volgende week thuis wint van PSV.

28-01-2024 17:32

Kryptonite +77100

Zou een Godswonder zijn, de 2e plek. Wordt echt heel lastig zo niet onmogelijk.

28-01-2024 17:41

Ajax4glory +3271

dat dacht ik ook maar volgens mij kan het nog gek lopen. Als we volgende week niet verliezen van psv ga ik echt in die 2e plek geloven

28-01-2024 17:53

superajax +11654

Hans " geen enkel schot op goal" Kraay,wat een belachelijke interviewer is het toch ook.

28-01-2024 17:29

KarimB +11988

Deze,man is echt een man waarvoor je plaatsvervangende schaamte krijgt

28-01-2024 17:48

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25522

Ik gooi hem er even in

Niemand kan ons stoppen PSV gaat eraan


Arrogant ja misschien

Realistisch weet ik niet maar dat de griep bijna over is lijkt mij duidelijk

28-01-2024 17:27

afct +9030

Misschien nog een verrassing op de transfermarkt en hopenlijk de ziekenboeg die leeg loopt. Dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren. Normaal zijn we nooit op ons best rond de winter.

28-01-2024 17:24

Oxxer +165749 moderator

Is dit Feyenoord nog beter dan het Ajax van 2019?

“Op een gegeven moment zat je echt naar het Ajax uit 2019 te kijken.” Sterker nog, Driessen vond Feyenoord tegen SS Lazio woensdagavond (3-1) beter. “Nóg meer power en intensiteit. Het was echt genieten geblazen.”

28-01-2024 17:20

Koningtoto +60947

Driessen. Uit de klei getrokken mongool.

28-01-2024 17:22

Kryptonite +77100

Ah, never gets old haha.

28-01-2024 17:22

Oxxer +165749 moderator

Hij blijf het goed😂

28-01-2024 17:22

AFCACruijff14 +163311

Valentijn ''Ajax had Robin Propper moeten halen en niet Henderson'' Driessen...

28-01-2024 17:23

Oxxer +165749 moderator

Net zo hilarisch.

28-01-2024 17:23

afca1985 +21617

Niet Robin maar zijn broer Davy, degene die zelfs ff gestopt was met voetbal. Wat een nitwit die zuurpruim Driessen

28-01-2024 18:28

WantAmsterdam +116441

Hoort in een Psychiatrisch ziekenhuis opgesloten, die man. Echt pure waanzin, wij waren dat seizoen wereldtop, Feyenoord heeft nauwelijks CL niveau.

28-01-2024 17:39

Oxxer +165749 moderator

Ik neem de deskundigen van de Telegraaf nooit serieus, episch slecht hoe zij spelers linken aan Ajax, hebben de ballen verstand van voetbal.

28-01-2024 17:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.