Buitenland: Sánchez legt basis voor overwinning Galatasaray in topper

door Ajax Showtime 411

Bron AS

Buitenland: Sánchez legt basis voor overwinning Galatasaray in topper

door Ajax Showtime 411

Bron AS

Laatst geüpdatet

Na een drukke week vol met voetbal in Europees verband staat het weekend weer voor de deur. Dit weekeinde komen er meerdere oud-Ajacieden in actie in onder mee de Premier League, La Liga, Serie A, Bundesliga en Ligue 1. Volg de wedstrijden hier en praat mee!

Maandag 28 oktober

In de Turkse competitie stond de topper tussen Galatasaray en Besiktas op het programma. Bij de thuisploeg staan oud-Ajacieden Davinson Sánchez en Hakim Ziyech onder contract, maar alleen eerstgenoemde stond maandag in de basis bij de topclub uit Turkije. Al binnen het eerste kwartier wist Sánchez de openingstreffer te verzorgen, maar dat werd geen aanzet tot een makkelijke avond. Galatasaray moest er vol voor gaan, maar wist wel met 2-1 te winnen. Ziyech bleef maandag de gehele wedstrijd op de bank zitten.

In de strijd om de Kings' Cup in Saudi-Arabië kwam het Al-Ittihad van Steven Bergwijn in actie. Er wachtte een thuisduel met Al-Jandal. Bij zijn nieuwe club speelde Bergwijn tot op heden in zes competitiewedstrijden mee, waarin hij één keer trefzeker was en drie keer een assist gaf. Maandagavond begon hij op de bank, maar wel mocht hij nog invallen tijdens een 2-0 zege.

Zondag 27 oktober

Het Arsenal van Jurriën Timber en het Liverpool van Ryan Gravenberch stonden zondag recht tegenover elkaar in de Premier League. Beide oud-Ajacieden stonden in de basis en het liep uit tot een spannend treffen. Arsenal kwam tot tweemaal toe op voorsprong, maar Liverpool wist zich uiteindelijk naar een 2-2 gelijkspel te knokken.

Verder speelde het Manchester United van Erik ten Hag, André Onana, Lisandro Martínez, Matthijs de Ligt, Noussair Mazraoui, Christian Eriksen en Antony een uitwedstrijd bij West Ham United. Bij The Hammers staan Edson Álvarez en Mohammed Kudus onder contract, al zat de laatstgenoemde een schorsing uit. Op Antony na stonden verder alle oud-Ajacieden in de basis, maar dat leidde voor Ten Hag niet tot een positief resultaat. Álvarez en de zijnen wisten met 2-1 te winnen. Newcastle United ging zonder de geblesseerde Sven Botman op bezoek bij Chelsea en verloor met 2-1.

Voor Dani de Wit en VfL Bochum stond zondag de thuiswedstrijd tegen Bayern München op het programma. De middenvelder stond in de basis, maar kon een keiharde 0-5 nederlaag niet voorkomen. In diezelfde Bundesliga ging het Eintracht Frankfurt van Rasmus Kristensen op bezoek bij 1. FC Union Berlin. De Deen stond in de basis, maar moest zich voor rust al laten wisselen. Zijn ploeg speelde uiteindelijk met 2-2 gelijk. TSG Hoffenheim en Florian Grillitsch speelde een uitwedstrijd tegen 1. FC Heidenheim. De middenvelder stond in de basis, maar werd na bijna een uur spelen gewisseld tijdens een doelpuntloos gelijkspel.

In Spanje speelde Sébastien Haller met Leganés een thuiswedstrijd tegen Celta de Vigo. De spits stond in de basis en wist met 3-0 te winnen, maar scoren deed hij niet. In buurland Frankrijk kwam het Olympique Lyon van Nicólas Tagliafico en Georges Mikautadze thuis in actie tegen AJ Auxerre. Het werd de avond van laatstgenoemde, want de aanvaller scoorde tweemaal tijdens een 2-2 gelijkspel. Later op de avond speelde Gerónimo Rulli met zijn club Olympique Marseille Le Classique tegen Paris Saint-Germain. Rulli stond onder de lat, maar kon een 0-3 nederlaag niet voorkomen.

In Italië stond er ook een topper op het menu. In Milaan speelde Internazionale thuis tegen Juventus. Bij de bezoekers ontbrak Arek Milik wegens een knieblessure en dus moest de Pool een 4-4 gelijkspel missen. Vervolgens kijken we naar België, waar het Anderlecht van Jan Vertonghen en Kasper Dolberg op bezoek ging bij Club Brugge. Dolberg stond in de basis, terwijl Vertonghen afwezig was tijdens een 2-1 nederlaag. Ook Royal Antwerp kwam in actie. De club van Toby Alderweireld en Jaïro Riedewald speelde op eigen veld tegen Standard Luik, maar laatstgenoemde was daarbij niet aanwezig. Alderweireld stond ‘gewoon’ in de basis en won met 3-0.

Ook in de minder aansprekende competities kwamen zondag oud-Ajacieden in actie. Het Brøndby IF van Sean Klaiber ontving aartsrivaal FC Kopenhagen (waar Nicolai Boilesen ontbreekt vanwege een knieblessure) in de Deense competitie. Klaiber ontbrak zondag ook, waardoor het Ajax-DNA niet vertegenwoordig was. Het werd dan ook een doelpuntloos gelijkspel. In Schotland speelde Rangers FC, met Danilo Pereira en Vaclav Cerny in de gelederen, op Ibrox tegen St. Mirren. Pereira was afwezig, maar Cerny zorgde voor een belaengrijke treffer tijdens een 2-1 zege. In de Premier League van Oekraïne speelde Lassina Traoré met Shakthar Donetsk de topper op bezoek bij Dynamo Kiev. De spits viel een kwartier voor tijd in tijdens een 1-1 gelijkspel.

Koploper in Oostenrijk en werkgever van Kjell Scherpen, Sturm Graz, ging op bezoek bij LASK. De goalie stond onder de lat en wist met 1-2 te winnen. Daarnaast speelde collega-goalie Bruno Varela in de Portugese competitie een uitwedstrijd bij Estrela. Zoals altijd stond Varela onder de lat. Hij wist de nul niet te houden, maar kwam wel tot een punt met zijn ploeg: 2-2. Tot slot kijken we naar Turkije, want daar speelde Fenerbahçe een thuiswedstrijd tegen Bodrumspor. Bij de topclub uit Istanbul staat Dusan Tadić onder contract, maar hij begon op de bank. Hij viel twintig minuten voor tijd in tijdens een 2-0 zege.

Zaterdag 26 oktober

Voor Frenkie de Jong en FC Barcelona stond zaterdagavond El Clásico tegen Real Madrid op het programma. De Jong viel na rust in en won met zijn ploeg met maar liefst 0-4 in Madrid. Jasper Cillessen won in Spanje met Las Palmas van het Girona van Donny van de Beek en Daley Blind: 1-0. Daley Sinkgraven ontbrak bij de thuisploeg.

In de Engelse competitie pakte Justin Kluivert met AFC Bournemouth op bezoek bij Aston Villa in blessuretijd een punt: 1-1. Brighton & Hove Albion, waar Joël Veltman onder contract staat, verspeelde in eigen huis een 2-0 voorsprong tegen Wolverhampton Wanderers, waar Carlos Forbs als invaller in het veld kwam: 2-2. Het Fulham van Calvin Bassey en Kenny Tete verspeelde tijdens het uitduel met Everton in blessuretijd de zege:1-1. In de Championship speelde Maximilian Wöber met Leeds United doelpuntloos gelijk tegen Bristol City.

Daarnaast komen er ook in Italië twee oud-Ajacieden in actie. David Neres won met Napoli in eigen huis nipt van Lecce: 1-0. Mitchel Bakker speelde in de Franse Ligue 1 met Lille op bezoek bij RC Lens met 0-0 gelijk. Bij Stade Reims ontbrak Mohamed Daramy met een blessure tegen Stade Brest. Laatstgenoemde club won met 1-2. In de Turkse competitie verloor Stefano Denswil met Trabzonspor de uitwedstrijd tegen Göztepe met 2-1.

Vrijdag 25 oktober

Op vrijdag beginnen we in Italië, waar het Udinese van Jurgen Ekkelenkamp en Lorenzo Lucca het Cagliari van Razvan Marin ontving. In Cagliari trof Udinese een ploeg die zijn laatste drie duels ongeslagen is, terwijl voor Ekkelenkamp en Lucca met Udinese de laatste wedstrijd verloren ging.

Het laatstgenoemde duo wist dit vrijdagavond echter goed te maken door met 2-0 te winnen van Marin en de zijnen. Lucca stond in de basis en scoorde, terwijl Marin basisspeler was en het verschil niet kon maken. Ekkelenkamp op zijn beurt, was er wegens blessureleed niet bij. Noordelijker in Italië speelde het Torino van Perr Schuurs en Borna Sosa een thuiswedstrijd tegen Como. Torino was met 1-0, maar de oud-Ajacieden waren beiden afwezig wegens een blessure.

In Spanje ging het Sevilla van Nemanja Gudelj op bezoek bij het Espanyol van Naci Ünüvar. De Serviër stond daarbij in de basis, terwijl Ünüvar niet fit genoeg was om mee te doen. Zonder de oud-Ajacied ging Espanyol met 0-2 onderuit. Tot slot richten we de blik op Frankrijk. Hier speelde het Stade Rennes van oud-Ajacied Azor Matusiwa een thuiswedstrijd tegen Le Havre. De middenvelder was aanwezig, maar moest de hele wedstrijd vanaf de bank toekijken tijdens een 1-0 zege voor Stade Rennes.

Lees meer over:
Plaats reactie

papflapjes +7191

Eeeeeennnnnn Manchester Shitty staat weer bovenaan, gadverdamme.

27-10-2024 23:46

Tommyshelby +129133

Schjelderup met z'n eerste goal. Goeie speler. Zou hem graag verwelkomen in januari met koopoptie.

27-10-2024 22:07

guusvdajax +928

Denk dat koopoptie heel onrealistisch is om eerlijk te zijn.

29-10-2024 09:45

Tommyshelby +129133

Liverpool is ijzersterk dit seizoen. Dat heeft Heitinga echt goed voor elkaar gekregen, toptrainer.

27-10-2024 14:28

ajax4perez +9565

Liverpool gaat dit wel winnen denk

27-10-2024 12:55

FysioPat020 +25916

Come on Reds

27-10-2024 09:56

Patje2011AJAX +2111

Excuses aan Frenkie willen veel Barcelona supporters horen van de andere supporters. Terecht.

27-10-2024 09:28

superajax +11546

Jammer dat Courtois niet mee deed,die gunde ik wel 4 tegengoals.

27-10-2024 08:07

chriseverhard +3559

Unuvar nog niet 1 minuut gespeeld door blessures d8e jongen gaat er nooit komen.
Achteraf toch een middelmatige voetballer

27-10-2024 07:31

Dapperestrijders +4601

De Jong kan gelijk door naar het NLelftal want bijna alle middenvelders zijn geblesseerd

27-10-2024 01:57

PH2BOT +40328

Real miste m.i. duidelijk ook Courtois...die had die lob van Raphinha nog wel gepakt met zijn lengte.

27-10-2024 01:23

superajax +11546

Vrije trap van Schöne kon hij anders ook niet bij in 2019 ;-)

27-10-2024 07:50

Baco123 +6549

Wereld goal van onze lasse

27-10-2024 11:11

Nr.10 +111179

Yo wat is er met Barcelona gebeurd? Nagenoeg zelfde selectie als vorig jaar, halve middenveld geblesseerd en de beste verdediger (Araujo), maar ze winnen alles en rollen Real met 0-4 op in Bernabeu….?

27-10-2024 01:15

gaatjeniksaanpet +117

Mbappe effect bij real

27-10-2024 01:33

Juichtoon +32539

Yamal, Cubarski...

27-10-2024 07:39

Pingelaar +13293

Zo zie je maar dat het "eigen dna" niet altijd beter is. Xavi is een en al Barcelona, maar Flick blijkt het veel beter te doen en rolt even Bayern en Real Madrid (uit!) op. 8 doelpunten voor en 1 tegen.

27-10-2024 01:01

AlexLitmanen10 +14404

Met eigen DNA op het veld

27-10-2024 06:56

Pingelaar +13293

Dat klopt, net zoals bij ons. Maar het moet niet heilig verklaard worden, zoals hier in Nederland over Ajax wordt gezegd. (Niet door velen van onze supporters)

Denk aan media en oud spelers bijvoorbeeld, die denken dat Ajax-dna het heilige begrip is.

27-10-2024 09:40

Aurelius1 +19734

Xavi werd in z'n eerste volledige seizoen met een straatlengte en goed spel kampioen. Het kampioenschap in Spanje is gewoon stuivertje wisselen tussen Real en Barca.

27-10-2024 12:07

Oxxer +164339 moderator

Hansi Flick speelt met hetzelfde materiaal een paar klasse beter dan wat Xavi Hernandez afgelopen seizoen liet zien met deze selectie.

27-10-2024 00:24

RickyAFCA +1897

Ik kijk niet zo vaak wedstrijden van ander clubs of competitie, maar tering dit is gewoon een heel ander spelletje. Wat een niveau.

27-10-2024 00:12

Standby +10027

Cubarsí is echt een enorm talent, binnen een paar jaar is hij 1 van de beste verdedigers ter wereld. Aan de bal is hij dat eigenlijk al en ook nog maar 17 jaar oud.

27-10-2024 00:00

behangdelul +32776

Er loopt hier toch een dropstengel rond te verkondigen dat een coach niet zoveel invloed heeft? Meneertje Flick zet het even recht in de rust, goedemorgen....

26-10-2024 23:53

31xAjax +7949

Waarom deed meneertje Flick dat niet voor de wedstrijd en waarom kon Ancelotti, die een betere selectie heeft, niet hetzelfde doen als wat Flick volgens jou in de rust deed???

27-10-2024 06:39

FrancescosRavioli +15305

Iets met kop en spijker

28-10-2024 11:50

WantAmsterdam +116147

En sommige vonden Flick voor Barca een rare keuze lol.

26-10-2024 23:44

Tommyshelby +129133

Is een waanzinnige trainer. Ongekend dom van Bayern.
Ook Nagelsmann de deur uit gewerkt. Het lijkt wel Ajax 😂

26-10-2024 23:57

LukaLitmanen +82095

Weet jij waarom hij Duits elftal zo slecht deed?

27-10-2024 06:38

WantAmsterdam +116147

Nou, hij heeft daar ook niet heel veel tijd en vertrouwen gekregen. Maar club trainer en bondscoach zijn twee volledig verschillende dingen uiteraard.

27-10-2024 09:33

FrancescosRavioli +15305

Lijkt wel Ajax? Jij wil Schip, Steijn, Schreuder en Heitinga met die namen vergelijken?🤣

28-10-2024 11:51

AFCACruijff14 +161729

Ik dacht al wat weinig berichten over de clasico maar er was dus een ander topic voor 😋

26-10-2024 23:19

Indurain +898

Leuke wedstrijd, slechte beurt van de Koninklijke (vind ik helemaal niet erg) en heel erg tof dat Ajacied (ja, dat is die) de Jong bij 0-0 de band om krijgt en ze daarna Madrid helemaal afdrogen dankzij vooral een hele goede coach

26-10-2024 23:18

3*stars*3 +23457

Besef ff dat die Flick bijna een jaar “werkloos” thuis zat.
Beste versterking van Barca van laatst 5 jaar.
Binnen 1 week ff EU topteams als Bayern en Real ff martelen….

26-10-2024 23:17

Aurelius1 +19734

Lol. Het ligt natuurlijk niet aan het geweldige spelersmateriaal van Barcelona.

Dit is die geweldige Flick:

https://m.youtube.com/watch?v=AWmiGX8EG9M&pp=ygUWSGFuc2kgZmxpY2sgbG9ja2Vycm9vbQ%3D%3D

https://m.youtube.com/watch?v=3WcskJlE0_A&pp=ygUWSGFuc2kgZmxpY2sgbG9ja2Vycm9vbQ%3D%3D

Schopt waterbidons omver, duldt geen tegenspraak, is snel op z'n pik getrapt. Het is allemaal theater.

26-10-2024 23:51

behangdelul +32776

Haha lekker vol blijven houden hoor

26-10-2024 23:53

Aurelius1 +19734

Rafinha
Lewandowski
Yamal
Gavi
Pedri
De Jong
Olmo

Enough said, waar gaat het over.

26-10-2024 23:55

MaxPower +2626

Ja en bij real zitten natuurlijk allemaal prutsers. Ik bedoel maar zo'n Vinicius, Bellingham of mbappé...

27-10-2024 00:06

3*stars*3 +23457

@Aurelius1-wow in jouw lijstje staan aantal jeugdspelers en spelers die onder zijn leiding beter presteren!
1 aankoop die er bij is gekomen en momenteel bankzitter is en dat is Olmo.
Heb je Raphina en Lewa zo goed gezien in Barcelona????
Hand van de trainer is volgens mij duidelijk zichtbaar in Barcelona…
Als jij dat niet ziet of wil inzien, so be it.

27-10-2024 00:17

Aurelius1 +19734

"Ja en bij real zitten natuurlijk allemaal prutsers. Ik bedoel maar zo'n Vinicius, Bellingham of mbappé..."

Je kunt een keer een minder jaar hebben. Ik dacht dat Ancelotti 5 x de CL had gewonnen. Maar nu is Flick blijkbaar drie keer zo goed als hem...

27-10-2024 00:41

Aurelius1 +19734

"Hand van de trainer is volgens mij duidelijk zichtbaar in Barcelona…"

Jaja, men 'ziet' altijd vanalles, thuis vanop de sofa. You take a closer look, en Flick blijkt gewoon een gefrustreerde bidonschopper te zijn in de trend van 'kutkrant'.

En ik dacht dat Ancelotti een toptrainer was? Maar nu blijkbaar dus niet meer, Hansi Flick is de man...

Men is compleet borderline als het gaat om trainers, en hopt van de ene crush naar de ander.

27-10-2024 00:43

Pingelaar +13293

En wie ben jij dan wel om te veronderstellen dat een coach niet bijdraagt aan het team?

Ik heb posts van jou gezien, dat kan niet met gezond verstand geschreven zijn. Ik denk dat jij wel wat meer mankeert dan alleen borderline

27-10-2024 00:54

Aurelius1 +19734

"En wie ben jij dan wel om te veronderstellen dat een coach niet bijdraagt aan het team?"

O, dat veronderstel ik helemaal niet, dat is wetenschappelijk bewezen:

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://esb.nu/wp-content/uploads/2022/11/editie_pdfs_850786_tcm445-235931.pdf&ved=2ahUKEwjj7rXyjPCIAxXL0gIHHbbPLbwQFnoECCcQAQ&usg=AOvVaw2TOTXb6nNXo_uHsR5ElP_E

"Leidt ontslag tot betere resultaten? Bestaat het schokeffect? Uit onze analyse blijkt dat een nieuwe trainer de negatieve prestatiecurve ombuigt en een snelle stijging van het puntengemiddelde bewerkstelligt. Echter, de prestatieverbeteringen na het aanstellen van een nieuwe trainer overtreffen de daling van de resultaten voorafgaand aan een ontslag niet of nauwelijks (niet significant). Het is dus louter een terugkeer naar het seizoensgemiddelde. Uit de analyse van de controlegroep, waar trainers niet worden ontslagen, blijkt dat de prestatiedip (gegeven onze criteria) dieper is, maar dat ook hier de negatieve curve snel wordt omgebogen en opnieuw op het seizoengemiddelde uitkomt. Dit gebeurt zelfs sneller dan wanneer een nieuwe trainer het roer overneemt. Dit leidt tot onze eerste conclusie dat clubs gedurende het seizoen enkele prestatiedips meemaken, maar redelijk snel terugkeren naar hun gemiddelde score over een geheel seizoen. Het maakt hierbij geen verschil of een trainer wordt ontslagen/vertrekt of aanblijft."


Nederlandse competitie:

"We find that, after the head- coach has been replaced, teams perform better than before. However, the performance is also better than before for a control group of coach replacements that did not occur. From this we conclude that replacement of head-coaches does not improve team performance"

https://go.gale.com/ps/i.do?id=GALE%7CA441162414&sid=googleScholar&v=2.1&it=r&linkaccess=abs&issn=00952583&p=AONE&sw=w&userGroupName=anon%7E736a58d8&aty=open-web-entry

Engelse en Nederlandse competitie:

https://www.researchgate.net/publication/24075198_An_Econometric_Evaluation_of_the_Effect_of_Firing_a_Coach_on_Team_Performance

"Considering our empirical results, firing a coach occurs too often. Since it is not
clear that the results on the field improve after a change of coach, it is likely that fan and media pressure are also strong determinants of the tenure of a coach."

Duitse competitie:

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0017664

"We can show with an unprecedented small statistical error for the German soccer league that dismissing the coach within the season has basically no effect on the subsequent performance of a team. Changing the coach between two seasons has no effect either."

"Within the statistical error no difference to the variance of the CC teams is present. Note that a significant quality variation among the coaches would have resulted in a positive value of that difference."

Belgische competitie:

https://www.researchgate.net/publication/24125933_Does_sacking_the_coach_help_or_hinder_the_team_in_the_short_term_Evidence_from_Belgian_soccer

"We found that many of the teams whose performance had declined over approximately two months had dismissed their coaches. Within four games under the management of a new coach, team performance improved. However, further analyses revealed that this increase was due to regression to the mean and cannot be attributed to the new coach. A control group comprising teams that had an equal performance dip but did not dismiss their coach showed a similar improvement. We conclude that coach turnover in Belgian soccer is neither an effective nor efficient means to improve performance in the short term."

Spaanse competitie:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3592111/

"Results reveal no impact of coach turnover in the long term."

Engelse competitie:

https://analyticsfc.co.uk/blog/2021/03/11/special-ones-the-effect-of-head-coaches-on-football-team-performance/

"So what do our results say? Well, like other authors, we find that a new coach tends to make little difference.

Italiaanse comptetitie:

"it emerges that changing the coach does not produce a positive effect on team performance. Matching estimates confirm that changing the coach does not affect team performance neither when considering as dependent variable the number of points per match nor when looking at the number of goals scored or conceded."

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1527002511402155?icid=int.sj-abstract.similar-articles.7

"Een trainer wordt in het algemeen ontslagen na een reeks slechte resultaten. Dat een nieuwe trainer het dan op korte termijn beter doet is meestal niet zijn verdienste maar het gevolg van de statistische wet van de regressie naar het gemiddelde. Het effect van een trainerswisseling ebt bijna altijd weer weg"

27-10-2024 01:04

Nr.10 +111179

Aurelius. Zelfs voor jouw gebruikelijke niveau belabberd, bijna de helft van dat rijtje kon niet starten omdat ze net terug zijn van blessures. Sowieso is het verschil met vorig seizoen met nagenoeg dezelfde selectie bij Barca wel héél opvallend hè. Missen ze ook nog hun beste verdediger trouwens, én de keeper, haha.

27-10-2024 01:40

Aurelius1 +19734

Maar hoe kan dat nou, Ancelotti was toch de wereldtop?

En waarom worden die trainers telkens ontslagen als ze over een kunstje beschikken dat ze iedere keer kunnen inzetten en zou moeten werken? Flick bij Duitsland, Bosz drie keer achter elkaar, Frank de Boer vijf keer achter elkaar, noem maar op.

Hmm... je zou bijna denken dat trainers random afhankelijk zijn van de kwaliteit van het elftal in plaats van het elftal van hen...

Maar is deze discussie niet al duizend keer gevoerd? De onderzoeken zijn er allemaal al uit, het pleit is beslecht en het verdict allang geveld: trainers zijn allemaal inwisselbaar. Dat betekent dat het niet boeit of je Flick aanneemt of die trainer van 'kutkrant' of Ton Ojers in dit filmpje:

https://m.youtube.com/watch?v=oTh6_jScRZ8&pp=ygUKdG9uIG9pamVycw%3D%3D

Het is telkens hetzelfde riedeltje. Ze schoppen wat bidons omver, ze kijken semi-boos, ze verheffen voor de zoveelste keer hun stem. Ook de trainingen zijn allemaal hetzelfde; ze doen aan inlopen, rondootje, partijtje 7 tegen 7, afwerken op goal, uitlopen, fitness.

Ik heb dat trainerschap inmiddels al tachtig miljoen keer op verschillende manieren leeggeprikt - empirisch, historisch, logisch, anekdotisch, met observatie, case by case -, het is gewoon lachwekkend als je in die lege ballon blijft geloven.

27-10-2024 01:56

w86 +9436

Aurelius, altijd met je onderzoekjes. Het is je levenswerk hé? Maar in je onderzoek is geen enkele club meegenomen die Ton Ojers of een materiaalman heeft aangesteld, dus om te zeggen dat die allemaal hetzelfde kunnen is nergens op gebaseerd.

Tevens zegt het onderzoek ook niet dat als een trainer een keer verliest, dat ie dan niet meer goed is. In jouw opmerkingen hier Ancelotti. Het enige wat men hier terecht concludeerd is dat Flick meer uit de selectie haalt dan Xavi. Met alleen Olmo als aankoop is dat prima vast te stellen namelijk.

27-10-2024 03:38

Aurelius1 +19734

Uhm nee, je hebt de komst van olmo, wat een absolute topinjectie is, je hebt de terugkomst van de Jong en gavi, twee wereldspelers, je hebt de doorbraak van cubarsi en peña, je hebt het jaartje ouder worden van balde, yamal en Lopez, je hebt de terugkeer van fati, de komst van torre etc. Dat heeft allemaal niets met de heetgebakerde bij Duitsland ontslagen Flick te maken die bidons omschopt, dat zijn gewoon automatische processen.

En er is géén verband tussen trainers en resultaat, net zoals er geen verband is tussen het eten van ontbijtkoek en de hoogte van de aandelenportefeuille. Dat betekent dat er best mensen zullen zijn die veel ontbijtkoek eten en tegelijkertijd een hoge aandelenportefeuille hebben, maar die hoge aandelen hebben ze niet dóór het eten van ontbijtkoek. En zo is het ook bij voetbaltrainers. Er zullen best trainers het stokje hebben overgenomen en betere resultaten boeken, echter dat is niet te danken aan de trainer maar aan andere factoren. Dit is al bekend, en in alle topcompetities is dit al bewezen.

Hier zou helemaal geen discussie meer over zijn als mensen niet super religieus bezeten zouden zijn, want het is de logica zelve die spreekt.

Flick kan zoveel bidons omver schoppen als ie wilt, z'n stem verheffen als kimich weerwoord geeft, hij zal stuiten tegen de harde grenzen van de matrix, en dat is dat je met woorden geen DNA kunt beïnvloeden. Prestaties vinden daarom onafhankelijk van iedere trainer plaats, zo geven alle onderzoeken in alle competities ter wereld aan.

Overigens, Xavi werd gewoon in z'n eerste volledige seizoen kampioen. Niet dat dat bijzonder is, want of Barca of Real wordt kampioen, maar als Flick kampioen wordt is dat dezelfde prestatie.

27-10-2024 04:05

Dapperestrijders +4601

Hansie Flickt het gewoon,🤗

27-10-2024 05:00

Juichtoon +32539

Nee, de onderzoeken tonen alleen maar aan dat de meeste coaches niks bijdragen. De witte raven van het trainersgilde verdwijnen in de cijfers van het geheel..

27-10-2024 07:43

Aurelius1 +19734

Fout, je weet dat het niet zo is, dus ga dat niet koppig blijven herhalen:

"Within the statistical error no difference to the variance of the CC teams is present. Note that a significant quality variation among the coaches would have resulted in a positive value of that difference."

27-10-2024 08:39

Barra +5529

@Aurelius We hoeven Hansi Flick niet heilig te verklaren, maar om te stellen dat het niet uitmaakt welke trainer je voor de groep gooit is onzin. Je onderzoeken en statistieken laten alleen zien dat bij een team dat al in zwaar weer verkeerd het weinig zin heeft om een trainer te ontslaan om op korte termijn resultaat te boeken. Bij voetbal zijn er vele variabelen voor het boeken van succes. Waar een trainer ook 1 onderdeel van is, maar het is niet voor niets dat bepaalde trainers statistisch gezien meer succes boeken dan andere trainers. Om succes te boeken is het trainersprofiel belangrijk. Welke trainer en speelstijl/filosofie passen bij de spelersgroep en de club.

27-10-2024 08:50

Spelvreugde +4621

Ik probeer het nog een laatste keer.

Wat ik zwak vind aan jouw repeterend betoog is dat je jouw standaard punt - 'een trainer is niet sterker dan zijn materiaal' - te breed trekt en niet inziet dat daar uitzonderingen op zijn. Ik denk dat de wetenschappelijke onderzoeken waar je vaak naar verwijst grotendeels kloppen, maar ik heb je al vaker geschreven dat die uitkomsten GEMIDDELDES zijn. Dat het dus ALGEMENE conclusies zijn. Ofwel, als je bij een spelersgroep met een gemiddelde trainer omwisselt voor een andere gemiddelde trainer heeft dat geen zin. En dat is precies wat er bijna altijd gebeurt in het voetbal - want de meeste trainers zitten qua potentie in een grote grijze middengroep - en dus ook wat die wetenschappelijke onderzoeken meten. Dat is met het meeste wetenschappelijk onderzoek zo: Je krijgt de grote lijn door. Dat is heel nuttig. Echter, het vraagt een wat dieper nadenken om ook te begrijpen wat de onderzoeken niet, of niet goed, vatten. Dat zit hem bijna altijd in de uitzonderingen. In dit geval zit de uitzondering hierin: Als je een gemiddelde (of zwakke) trainer omwisselt voor een hele goede trainer, dan kan dat juist wel een groot verschil maken. En zeker als je dat doet bij een groep met veel potentieel en waar dat potentieel om allerlei redenen nog lang niet wordt gerealiseerd.

Met andere woorden, de stelling dat een trainer nooit beter is dan zijn materiaal klopt natuurlijk en dat kun je prima meten met wetenschappelijk onderzoek. Echter, die stelling is te vaag geformuleerd. De betere stelling is dat een trainer nooit beter is dan het maximale potentieel van het spelersmateriaal. Een hele goede trainer komt meestal veel dichter bij dat maximale potentieel dan een gemiddelde of zwakke trainer. Als je jou moet geloven dat kan je net zo goed je overbuurvrouw voor de groep hebben staan als Cruijff of Van Gaal of Pep of Slot. Absolute onzin natuurlijk. Kijk wat Hiddink deed bij de Koreanen. Dat had Steijn niet gekund. Wat Slot deed bij Feijenoord. Dat had Schip niet gekund. Wat Johan deed bij Ajax en Barcelona. Dat had jij niet gekund. En ik ook niet.

En ja, Ancelotti is een top-coach, maar het kan ook een keer uitgewerkt zijn. Bovendien spreek jij jezelf tegen. Als de spelers van Real zo goed zijn, waarom worden ze nu dan weggespeeld?

En Barcelona speelt grotendeels met dezelfde spelers als vorig seizoen. Wat is het grote verschil? Precies, de coach. En dat die in het verleden bidons omtrapte en het niet altijd goed heeft gedaan doet daar niks aan af.

Zo, en nu ben ik klaar met je, want je moet eigenlijk niet in discussie gaan met notoire nihilisten.

27-10-2024 08:55

Aurelius1 +19734

"Je onderzoeken en statistieken laten alleen zien dat bij een team dat al in zwaar weer verkeerd het weinig zin heeft om een trainer te ontslaan om op korte termijn resultaat te boeken"

Ook dit klopt niet:

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0017664

"We can show with an unprecedented small statistical error for the German soccer league that dismissing the coach within the season has basically no effect on the subsequent performance of a team. Changing the coach between two seasons has no effect either."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3592111/

"Results reveal no impact of coach turnover in the long term."

"Bij voetbal zijn er vele variabelen voor het boeken van succes."

Nee hoor, je kunt heel simpel, straightforward, het verband tussen trainers(wissels) en resultaat berekenen, zit niks complex achter. Dat hebben deze internationale toponderzoekers dan ook gedaan.

"maar het is niet voor niets dat bepaalde trainers statistisch gezien meer succes boeken dan andere trainers."

Uhm nee, is niet zo. Trainers zijn allemaal inwisselbaar. Lees de onderzoeken ajb, en maak jezelf geen zaken wijs die uit je onderbuik komen of wishfull thinking en verder helemaal niet door empirie onderschreven worden.

Er is gewoon geen verband tussen trainers en resultaat. Geen verband is geen verband, daar valt niet aan te tornen. En daarom zie je dat alleen de onderbuik tegensputtert, er zit geen enkele logica in de tegenargumenten, het zijn allemaal religieuze verklaringen zoals de kerk die ook heeft.

27-10-2024 08:59

Aurelius1 +19734

"maar ik heb je al vaker geschreven dat die uitkomsten GEMIDDELDES zijn. Dat het dus ALGEMENE conclusies zijn"

Ja, en ik heb al duizend keer gezegd dat er variantie analyses zijn gedaan met subgroepen gepercifieerde 'goede' en 'slechte' trainers, en ook daar is geen verschil gevonden. Daarnaast zijn de onderzoeken in meerdere competities/contexten gerepliceerd en zijn de steekproeven gigantisch groot. Dit alles maakt de uitkomsten, de conclusies die deze internationale topwetenschappers trekken, super super robuust. Er bestaat bijna geen fenomeen dat door de wetenschap zo hard is ontkracht/gedebunked als de mythe van het trainerschap.

"Kijk wat Hiddink deed bij de Koreanen"

Waarom kijk je niet wat Hiddink deed in z'n laatste termijn bij Oranje? Of in Turkije, waar ie is mislukt, of in Spanje, waar ie meerdere keren is mislukt. Zelfde geldt voor Bosz. Over Guardiola wil ik niet eens discussiëren. Beschikte over het beste elftal allertijden bij Barca en mocht 3 miljard euro investeren bij City.

"En Barcelona speelt grotendeels met dezelfde spelers als vorig seizoen. Wat is het grote verschil? Precies, de coach"

Jonge spelers zijn een jaartje ouder, de Jong en gavi zijn terug, fati terug, een topspeler als Olmo erbij, doorbraak cubarsi.

"Als de spelers van Real zo goed zijn, waarom worden ze nu dan weggespeeld?"

Dus de bidonschoppende Flick is plots veel beter dan Ancelotti? Wat een narratief ineens lol. Gewoon zomaar, hop, is er een nieuw narratiefje gecreëerd.

27-10-2024 09:09

Aurelius1 +19734

Xavi versus Flick teamtalk:

https://m.youtube.com/watch?v=K0b35Dak6vk&t=413s&pp=ygUPWGF2aSBsb2NrZXJyb29t

Gewoon bij beiden de usual pseudo-motivatiespeech die er bij spelers het ene oor in en het andere eruit gaan. Gewoon geen verschil.

Daarom vraag ik altijd: pinpoint nou eens waar trainer x of y het verschil maakt, op de training of in de kleedkamer. Wijs nou eens aan: met die en die oefening, met die en die speech, maakt ie het verschil. Maar dat kan men niet, want er is geen verschil, ook niet tussen de kersvers ontslagen Flick en Xavi, die in z'n eerste volledige seizoen met overmacht kampioen werd. En daarom geven de empirische gegevens ook continu aan: ze zijn allemaal inwisselbaar.

27-10-2024 09:45

sAFCAd96 +1852

Ongelooflijk, harder met je kop in het zand kun je niet zitten Aurelius. Heeft ook echt totaal geen zin om met jou een discussie aan te gaan. Knap voor de mensen die het proberen, maar verspilde tijd is het zeker.

27-10-2024 10:00

Aurelius1 +19734

- Onderzoeken niet gelezen
- Filmpje xavi versus Flick niet gezien

En dan kom je hier met werkelijk niets om handen behalve je onderbuik. Dat is inderdaad enorm knap.

Waar maakt de kersvers ontslagen Flick nou het verschil ten opzichte van xavi? Ga daar eens mee beginnen, want je lult maar een end raak.

https://m.youtube.com/watch?v=K0b35Dak6vk&t=413s&pp=ygUPWGF2aSBsb2NrZXJyb29t

Je komt hier met een grote mond, zonder enig empirisch bewijs of onderbouwing, en gaat daarmee mijn tijd verdoen.

27-10-2024 10:04

w86 +9436

Ik heb echt respect voor je hardnekkigheid, maar begin me ook zorgen te maken als je om 1u, 2u, 4u, 8u, 9u en 10u binnen 20 minuten kan reageren op een weerwoord. Dan heb je of kinderen die heel slecht slapen, of je woont in het buitenland.

De conclusie uit de onderzoeken is juist. Een trainerwissel tijdens een seizoen heeft geen zin. Dat geloof ik wel. Geen voorbereiding, geen invloed op de selectie. En vaak wordt ook een assistent of anderszins bekende dan aangesteld. Meer de hoop op een schokeffect, inderdaad de onderbuik.

Dat een trainer echter geen enkele invloed heeft blijkt niet uit de onderzoeken. Spelers worden beter? Door alleen te ademen of heeft een trainer invloed?

En soms pakt iets verrassend goed uit. Misschien wel Flick bij Barca wat niemand zag aankomen. Hiddink bij Korea, Rehhagel bij Griekenland. Of McClaren die Twente kampioen maakte, terwijl Twente echt niet beter was dan Ajax. Er zijn tientallen voorbeelden van teams die op enig moment pieken door een gelukkige combinatie van selectie en trainer.

27-10-2024 23:42

Aurelius1 +19734

"Dat een trainer echter geen enkele invloed heeft blijkt niet uit de onderzoeken. Spelers worden beter? Door alleen te ademen of heeft een trainer invloed?"

Dit is ook al duizend keer gezegd. Ze maken geen verschil ten opzichte van elkaar, ze zijn inwisselbaar. Zie het filmpje Xavi versus Flick en je begrijpt dat meteen. Dat betekent niet dat spelers niet hoeven trainen.

"En soms pakt iets verrassend goed uit."

Nee dat kan niet. Want er is geen verband tussen trainers(wissels) en resultaat. Net zoals er geen verband is tussen je schoenmaat en de beurskoers. Ik weet niet hoe vaak dat nog gezegd moet worden voordat het kwartje bij mensen valt.

27-10-2024 23:57

FrancescosRavioli +15305

Mourinho was ook altijd theater en die heeft ook wel wat prijzen gepakt..

28-10-2024 11:51

FrancescosRavioli +15305

Dat kan ook met timing te maken te hebben als ik je onderzoek zo lees. Jij haalt vooral situaties aan met dit onderzoek waar teams kut draaien en daardoor de trainer vertrekt. Dat is korte termijn denken. Kijk eens naar een team waar een trainer van omgeving wisselt waar het team er niet slecht op staat.

Tuurlijk maakt materiaal uit. Maar ik denk niet dat een Schreuder het met dit materiaal beter zou doen dan een Farioli. Sterker nog, stukken slechter.

Als een trainer geen reet aan invloed zou hebben zou je Steijn ook bij Real kunnen aanstellen en Den Uil bij Barcelona.

28-10-2024 11:55

Aurelius1 +19734

Schreuder is kampioen met Brugge geworden, welke prijs heeft Farioli gewonnen?

"Als een trainer geen reet aan invloed zou hebben zou je Steijn ook bij Real kunnen aanstellen en Den Uil bij Barcelona."

Ja dat kan. Het wordt echter niet gedaan wegens gebrek aan uitstraling en/of verleden als grote speler.

28-10-2024 13:06

Tommyshelby +129133

Zit Frenkie in de voorselectie bij NL?

26-10-2024 23:07

JanTa +15855

Nee natuurlijk niet. Koeman zoekt werkers en Frenkie is een voetballer.

26-10-2024 23:33

Baco123 +6549

Nee volgens mij niet en das maar goed ook zuinig zijn op Frenkie nu

27-10-2024 11:15

Ajaxdebeste35 +15493

Met Bayern de sixtuple. Alleen city kan dit Barca aan denk ik

Geweldige coach die flick. Zou ik ooit nog bij Ajax willen zien

26-10-2024 23:05

Oxxer +164339 moderator

Bijzonder hoevaak de grootste wedstrijden in Europese competities in hetzelfde weekend wordt gepland.

26-10-2024 23:04

AFCACruijff14 +161729

Alsof het bewust is. En ze het super sundays noemen!

26-10-2024 23:15

Oxxer +164339 moderator

Dat weet ik niet, valt wel wel op, voor de fans alleen maar mooi.

26-10-2024 23:23

AFCACruijff14 +161729

Ja paar keer per jaar is er zo'n weekend. Leuk concept, hele weekend krakers.

26-10-2024 23:45

Oxxer +164339 moderator

Bij een concept is er over nagedacht, lijkt mij hier sterk dat competitie planners internationaal contact hebben.

27-10-2024 00:03

AFCACruijff14 +161729

Het is echt zo.

Morgen overal topaffiches.

27-10-2024 00:09

Oxxer +164339 moderator

Dat weet ik, dat gebeurt vaker, schrijf het in mijn initiële post. Lijkt toeval dat het vaker gebeurt.

27-10-2024 00:18

PeterLarsson +13306

Drenthe voortaan ook maar thuislaten

26-10-2024 23:02

GinoAFCA +14861

Idd 😅

27-10-2024 00:16

Tommyshelby +129133

Flick is net zo lenig als van Gaal haha. Goede vent.

26-10-2024 22:58

LukaLitmanen +82095

Hoevaak heeft Mbappé buitenspel gestaan?

Wat een slechte wedstrijd

26-10-2024 22:55

Standby +10027

8 keer (Real Madrid in totaal 12 keer). Niet normaal.

26-10-2024 23:07

3*stars*3 +23457

En dan zie je hoe Lewandowski het subtiel doet.
De sluwe vos wint letterlijk.

Maar de combinatie Flick en Lewandowski is ook igevaarlijk.
De man is helemaal opgebloeid op 36 jarige leeftijd.

26-10-2024 23:20

JanTa +15855

6 of 7 keer buitenspel en dan is het geen toeval meer. Geweldige voetballer maar geen inzicht.

26-10-2024 23:36

Baco123 +6549

Ik heb genoten van Barça dus om te zeggen dik verdiende overwinning van ze , heerlijke 2de helft waar real niks tegen kom doen

27-10-2024 11:17

ajaxwestland09 +29002

Heerlijke 2de helft

26-10-2024 22:54

WantAmsterdam +116147

Real heeft echt verkeerd gegokt met Mbappé. Hadden meer vertrouwen in Endrick moeten steken.

26-10-2024 22:54

Ajax The Best +16582

Ik gun ze Mbappe wel. Zeker als hij straks vast zit.

26-10-2024 22:55

Tommyshelby +129133

Lopen ook al jaren zonder rechtsbuiten te ballen. Bernardo Silva had Bale op moeten volgen.

26-10-2024 22:55

Oxxer +164339 moderator

Endrick is intrinsiek veel beter dan MBappe, heb wel eens wedstrijden gezien in de jeugd van Palmeiras, vreselijk goed. MBappé houd zijn ontwikkeling tegen, hij is een type Romario, spectaculaire voetballer.

26-10-2024 22:57

LukaLitmanen +82095

En hij is linksbenig.

Maar Mbappé moet het eigenlijk alleen van zijn absurde snelheid en afmaken hebben… of doe ik hem daarmee tekort?

26-10-2024 23:02

WantAmsterdam +116147

Romario was echt heerlijk. Zonde, maar Endrick moet nu veel geduld opbrengen,

26-10-2024 23:04

Strawb Choco +1643

Hij is gwn zwaar overschat. Leuk in de Franse competitie, maar op het allerhoogste niveau komt ie gwn te kort. Bij het Frans elftal komt er ook vrij weinig uit.

26-10-2024 23:05

WantAmsterdam +116147

Ja dat doe je. Mbappé op zijn best is echt heel moeilijk te grijpen, echt enorme dribbel op snelheid. Maar daar is ie op dit moment heel ver van verwijderd en met Vinícius op het veld wordt het hem ook niet makkelijker gemaakt.

26-10-2024 23:07

Oxxer +164339 moderator

MBappé is extreem snel en zeer doelgericht, Real had hem niet moeten nemen. Slecht voor de groepsdynamiek, alleen voor Florentino Perez was het prestige hem te halen.

26-10-2024 23:08

WantAmsterdam +116147

Hahahaahahaha, „komt te kort“.

26-10-2024 23:08

Craain +4968

Ja ben mee eens. Het is geen verfijnde voetballer die veel rust uitstraalt.. soms onzorgvuldig met de bal en geen goede control. Te gehaast voetbal.

26-10-2024 23:10

Oxxer +164339 moderator

Ik vond en vind Vini altijd beter, Vini is veel completer, qua snelheid niet veel minder, en zijn dribbel is ongekend, zeer hoog niveau.

26-10-2024 23:10

3*stars*3 +23457

@strawberry Choco wow meen je dit nou of kan je niet objectief naar dingen kijken?
Mbappe liet het zelfs op hoger niveau zien dan die Ligue1, zoals CL, EK en WK.
Voor jouw info, ook een wereldtitel op zak met Frankrijk in 2018 waar hij een aandeel in had in 2018.
Wk 2022 finale draaide hij het om maar kwam het aan op penalty’s door die misser van die Kolo Muani.
Come on, begrijp me niet verkeerd want ik ben geen lid van de Mbappe fanclub maar weet en zie wel dat hij al heeft bewezen dat hij het op een hoge niveau kan.
Dat het mentale gedeelte ook zwaar telt zien we nu bij Mbappe tijdens dit seizoen.

26-10-2024 23:29

WantAmsterdam +116147

Ik vind Mbappé intrinsiek beter dan Vini, alleen had Real Vini al.

26-10-2024 23:43

LukaLitmanen +82095

@want, Oxxer heeft gelijk . Qua dribbel, playmaking, assists en skills is Vinicius beter dan Mbappe. Alleen is de laatste veel doelgerichter. Mbappe heeft sinds het WK ook niks bijzonders meer gedaan + tot bijna 26e in 5e competitie van Europa gespeeld

26-10-2024 23:47

4Ever14 +6613

"maar op het allerhoogste niveau komt ie gwn te kort."
WK-finale zeker niet gezien.

26-10-2024 23:59

Oxxer +164339 moderator

😂😂😂, MBappé is een geweldige speler. Wel handig om als club zulke spelers in de selectie te hebben.

27-10-2024 00:06

Craain +4968

Bij Ajax zou hij niet slagen hoor... Je hebt er geen ruimte om te counteren...

De meeste eredivisie clubs spelen op eigen helft als ze tegen Ajax in goede doen spelen..

27-10-2024 00:18

Oxxer +164339 moderator

In de Eredivisie maakt MBappé 40-50 doelpunten.

27-10-2024 00:20

WantAmsterdam +116147

Mbappé is kwa dribbel zeer vergelijkbaar, misschien nog beter in de kleine ruimte, Vini is ook geen betere playmaker. De Mbappé van de twee laatste twee WKs was echt een absoluut beest.

27-10-2024 09:36

WantAmsterdam +116147

Wordt met de dag belachelijker hier. Alsof Mbappé Romeo Castelen is.

27-10-2024 09:37

Dit is mijn club +10208

Leuke helft voor captain Frenkie.

26-10-2024 22:53

JanTa +15855

Bij de 0-2 gaf hij die aanvallende pass waaruit de voorzet kwam.

26-10-2024 22:55

tijssenajax +13949

heel leuk voor Vinicius

26-10-2024 22:53

JordyAjacied +19291

Heerlijk voor hem deze.

26-10-2024 22:53

LukaLitmanen +82095

Maandag Ballon d’Or winnaar

26-10-2024 22:54

GinoAFCA +14861

Ancelotti’ slechte verliezer dat je bent

26-10-2024 22:53

JordyAjacied +19291

Nare man, past heel goed bij de selectie, net zo naar.

26-10-2024 22:54

ajax4ever001 +18556

Hopelijk laat Farioli dit duel aan de boys zien voorafgaand ze tegen Feyenoord moeten om te laten zien hoe je Feyenoord aan moet pakken

26-10-2024 22:53

Tommyshelby +129133

Statement dit hoor. Doe maar bij onze Klassieker dezelfde uitslag.

26-10-2024 22:53

WantAmsterdam +116147

12:1 voor real.
Drie keer raden in wat.

26-10-2024 22:52

LukaLitmanen +82095

Lamine is gewoon nog kind hè

17 jaar en beugeltje 👏🏼😂

26-10-2024 22:51

Craain +4968

Mooi he... Ook hoe hij heeft gescoord... Hmmm... Zijn lichaam, om te scoren, doet alles perfect...niet te voorover of achterover maar gewoon stabiel.

27-10-2024 00:20

Baco123 +6549

En nu al zo goed een geboren talent
Genieten van hem en Barça week in week uit

27-10-2024 11:19

valentino88 +2546

MBuitenspel!!! Je kan beter tellen wanneer Mbappe deze wedstrijd niet buitenspel heeft gestaan.

26-10-2024 22:51

Craain +4968

Mbaspel...

27-10-2024 00:22

Standby +10027

Ik heb Peña nog nooit zo goed zien keepen. Geweldige wedstrijd van hem.

26-10-2024 22:51

WantAmsterdam +116147

Man of the match voor mij.

26-10-2024 22:52

Standby +10027

Voor mij ook denk ik. Martinez (geweldige pass op Rafinha) en natuurlijk Lewandowski vond ik ook goed vandaag. Al had Lewandowski zijn hattrick af moeten maken.

26-10-2024 23:05

WantAmsterdam +116147

Had lewandovski eentje meer gemaakt. Dan was ie ook een zeer verdiende MOTM gewest voor mij.

26-10-2024 23:10

Tommyshelby +129133

Real is nog gespaard, Barca had er 7 kunnen maken. Al keept Pena ook goed.

26-10-2024 22:51

Patrick020 +22412

gespaard is overdreven, Pena heeft inderdaad flink wat tegen gehouden. 0-4 een terechte uitslag.

26-10-2024 22:53

LukaLitmanen +82095

3-5 eerder

26-10-2024 22:54

JordyAjacied +19291

2-5 had realistisch geweest.

26-10-2024 22:54

JanTa +15855

Wat een afstraffing voor Real en nog verdiend ook.

26-10-2024 22:50

Dit is mijn club +10208

Cruijff won daar in 74 toch met 0-5. Ze hebben nog een paar minuten.

26-10-2024 22:50

Oxxer +164339 moderator

In dat seizoen won hij zij enige titel met Barca, daarna onmogelijk dankzij de arbitrage. Van Franco mocht alleen Real kampioen worden.

26-10-2024 22:53

Dit is mijn club +10208

Had Madrid ook geen betere ploeg met onder meer Netzer en Breitner.?

26-10-2024 22:58

Oxxer +164339 moderator

Keine ahnung.

26-10-2024 23:00

Oxxer +164339 moderator

Barca laat met zoveel eigen jeugd in de selectie zien wat er mis is met de jeugd van Ajax. Op de Toekomst wordt tegenwoordig vooral veel middelmaat opleid.

26-10-2024 22:49

ajax4ever001 +18556

Jeugd in Nederland is helaas vaak teveel met randzaken bezig ipv vol op hun voetbalontwikkeling te storten

26-10-2024 22:54

Oxxer +164339 moderator

In voetbalkooien lopen nog steeds ras voetballers, daar zou ik scouten. Heb al jaren geen hoge pet op van de opleiders bij Ajax, niet normaal hoeveel middelmaat daarvan komt. En bijna allemaal slappe hap.

26-10-2024 23:03

ijzerchef +3152

In de defensie breekt er regelmatig nog wat door, maar in de aanval en aanvallend middenveld totaal niet.

27-10-2024 00:31

Ajacied33 +36727

Wat een machine is Barca dit seizoen. Alleen deze week al 5-1 Sevilla, 4-1 Bayern en nu 4-0 Real

26-10-2024 22:48

tijssenajax +13949

Groot voetballend vermogen bijna overal.

26-10-2024 22:54

JordyAjacied +19291

UCL winnaar 2025, Barcelona!

26-10-2024 22:48

JordyAjacied +19291

City valt vooralsnog tegen maar inderdaad altijd een kanshebber en Madrid ook nog steeds, Barcelona sluit zich aan als kanshebber.

26-10-2024 22:52

Ajacied33 +36727

Je hebt City en Liverpool nog he

26-10-2024 22:50

Strawb Choco +1643

Zou mooi zijn idd

26-10-2024 23:06

JordyAjacied +19291

Flick troeft ancelotti keihard af.

26-10-2024 22:47

PH2BOT +40328

Raphinha-ha-ha-ha....wàt een goal zeg.

26-10-2024 22:47

Tommyshelby +129133

Pedri-Olmo-Frenkie met Casado, Gavi, Fermin en Bernal in je selectie

😓

26-10-2024 22:47

LukaLitmanen +82095

Gewoon beton en lopers liever

26-10-2024 22:49

JordyAjacied +19291

0-4….. 0-4 😍

Hopelijk overkomt ons dit niet aankomend weekend.

26-10-2024 22:47

Ajax The Best +16582

Dat wordt het woensdag!

26-10-2024 22:49

tijssenajax +13949

Geweldig lobje die lekker irritant langzaam in het doel verdwijnt

26-10-2024 22:46

LukaLitmanen +82095

Barcelona speelt zoals Real vroeger speelde en Real speelt zoals Barcelona vroeger speelde

26-10-2024 22:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.