Winter: 'Van 't Schip gaat al die jongens weer vertrouwen geven'

door Roemer Smid 111

Bron ESPN

Winter: 'Van 't Schip gaat al die jongens weer vertrouwen geven'

door Roemer Smid 111

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Aron Winter is er van overtuigd dat het "allemaal goed gaat komen" met Ajax na de aanstelling van John van het Schip. In een interview met ESPN laat de oud-assistent van, onder andere, Erik ten Hag zich lovend uit over de nieuwe (interim) hoofdcoach van Ajax.

Winter denkt dat Ajax de ideale man voor 'the job' heeft aangesteld. 'Van 't Schip gaat alle jongens weer het vertrouwen geven. Ik kijk er erg naar uit om hem als trainer van Ajax te zien. John werkt volgens de Cruijff-filosofie. En natuurlijk, de kwaliteit in de selectie is er niet naar om zo goed te voetballen als een paar jaar geleden. Maar het gaat erom dat je wel altijd probeert te voetballen.'

Wel zijn er volgens Winter een aantal versterkingen met ervaring nodig. 'John zal eisen op tafel hebben gelegd, voor de komende winterse transferperiode. Ik vind dat er zeker in de verdediging versterking nodig is. Maar ook op het middenveld mist Ajax spelers. Echte leiders en persoonlijkheden, zoals Dusan Tadic, Davy Klaassen en Daley Blind, die heb je nu niet bij Ajax. Het voetbalgogme dat die spelers hebben, mis je nu bij Ajax.'

'Toen waren de jongen in Jong Ajax twee jaar ouder'

Niet alleen het eerste team van Ajax, maar ook de beloften van Jong Ajax staan op de laatste plek. Winter legt echter uit dat er bij Jong Ajax veranderingen zijn doorgevoerd waardoor die laatste plek een vertekend beeld is. 'Toen (toen Jong Ajax kampioen werd) waren de jongens in Jong Ajax twee jaar ouder. Ze hebben die leeftijdsgrens bijgesteld, dus dan heb je het logischerwijs ook moeilijker tegen die grote kerels in de Keuken Kampioen Divisie. Ik ben het er zeker wel mee eens dat je dan nog niet 20ste mag staan, maar het is nog meer dan toen een opleidingselftal geworden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Petterson +24747

Wat doet Aaron tegenwoordig eigenlijk?

01-11-2023 15:40

Ferd +38293

Geen idee wat Aaron doet, maar Aron Winter is bondscoach van Suriname

02-11-2023 05:41

Petterson +24747

Ik vraag toch naar Aaron .. wat boeit Aron mij nou .. 😁

02-11-2023 08:21

Ferd +38293

En ik zeg dat ik geen idee heeft wat Aaron doet ;)

06-11-2023 03:52

Soccerskins v2 +43192

Hey een Ajacied die iets anders dan alleen maar negatief is over ‘zijn’ club.

- Marco Van Basten
- Edgar Davids
- Rafael Van der Vaart
- Wesley Sneijder
- Van der Meijde

Take notes!

01-11-2023 15:39

TontoKarnaggel +42344

Ik zie in Van 't Schip wel een trainer die het plezier terugbrengt en 1 waar de spelers coor door het vuur willen gaan, dan ben je al een heel stuk verder. Als dan ook nog het vertrouwen een beetje terugkomt ben je al een heel eind op weg om dit seizoen redelijk af te sluiten. Ik denk echter niet dat John een trainer is die op de langere termijn voor de oplossing gaat zorgen.kortom, prima tijdelijke oplossing maar nu ook op zoek naar een klasbak voor volgend seizoen....

01-11-2023 14:52

analist2399 +693

Ik ben nog steeds van mening dat al die aankopen tot op de puntjes zijn gescout en wel degelijk kwaliteit hebben. Ze hebben alleen erg lang onder Steijn in de verf vastgezeten en wanneer het vertrouwen ontbreekt lukt er ineens helemaal niks meer.

Realistisch gezien hebben we bij de laatste 2 wedstrijden ondanks de nederlagen duidelijk progressie kunnen zien. Ajax gaat er zeker bovenop komen.

01-11-2023 14:27

leeke +10374

Droom lekker verder,alles eraan blijven doen om Alleen Steijn de schuld te geven. Waarom denk je dat Overmars Avila zo makkelijk laat gaan na 6 maanden,omdat hij zo goed is.Steijn was nou eenmaal een verkeerde keuze,maar de aankopen zal 40% van slagen meer niet. Basis dingen zoals een bal aanemen is voor vele van hun al moeilijk ( maar ook dat lag aan Steijn)

01-11-2023 14:40

Jww +2271

Herinner jij je het seizoen 2000/2001 waarin op gegeven moment Hans Westerhof het roer moest overnemen. Toen had men ook moeite met de bal aannemen en over 5 meter passen. Check eens wie in dat elftal zaten: https://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax_in_het_seizoen_2000/01 Voor hun was het uiteindelijk achteraf niet te moeilijk. Waarom zou het bij deze jongens ook niet kunnen?

01-11-2023 14:52

leeke +10374

Niet zo Dom doen.vertel anders eens waarom Overmars hem zo snel verkocht.Meeprater

01-11-2023 15:42

leeke +10374

Ik zeg niet bij die jongens,er zullen er echt wel slagen hoor.Maar als jij bepaalde dingen niet ziet houd het op.

01-11-2023 15:44

Jww +2271

Dat moet je aan Overmars vragen, want jij weet dat ook niet.

01-11-2023 15:46

leeke +10374

Nee heb je gelijk in,maar heb je welleens naar reacties gekeken bij FC Antwerp (ook toen hij er nog speelde).dat zegt voldoende. Als Overmars een goudmijntje in handen heeft,verkoopt hij hem niet na 6 maanden, en zeker niet voor dit bedrag.kijk niemand weet wat de reden is.maar even logisch nadenken lukt een Leek nog wel

01-11-2023 15:53

Ferd +38293

NiEt Zo DoM dOeN.

02-11-2023 05:42

leeke +10374

O weer een papagaai op AS

02-11-2023 06:14

Sammy Sosa +741

En waar haal je die 40% vandaan? Die trieste rukkers van de Telegraaf. Over papagaaien gesproken… wat zegt dat over jou? Precies, een slappe.

02-11-2023 12:41

leeke +10374

Niks een slappe.40% Sütalo, Mannsverk,Sosa,Mikatautze En de keeper,want die doet het niet slecht en zal zijn kans grijpen.Ikbheb helaas niks met de telegraaf hoor.ik ben helaas iemand die niet iedereen napraat,dus een eigen mening heeft. Over Slappe gesproken.....isbdat niet ene Sammy Sosa

02-11-2023 12:48

MPAjax +8357

Klopt ja keep it positive en de trolletjes kunnen lekker opdonderen

01-11-2023 14:49

Jarivanheumen +5684

Er is geen één aankoop gescout. John steen olsen belde zelfs op naar Ajax dat hij niks van gaaie af wist en het absoluut geen aanrader van hem was. Het klopt wel dat ajax progressie maakt maar de aankopen maken juist alles behalve progressie

01-11-2023 20:04

Ferd +38293

en ook Jarivenheumen heeft ergens de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Perez heeft een gerucht de wereld in geholpen dat John Steen Olsen Ajax gebeld zou hebben, maar dat is bullshit. Steen Olsen is namelijk al met pensioen en is dus niet "de Deense scout van Ajax" waar Perez het over had.

02-11-2023 05:44

P.Russo +6272

Winter heeft gelijk wat betreft Jong Ajax. De selectie waarmee Reiziger en Bogarde kampioen werden van de JL was veelal tussen de 19 en 21 jaar met daarbij hier en daar een dispensatiespeler van Ajax 1. De huidige selectie van Jong Ajax is gemiddeld 18 jaar oud. Met sterke teams in de KKD zoals Groningen, NAC, ADO, Emmen, Willem II, Cambuur, De Graafschap en Roda JC, (die koste wat kost willen promoveren) lijkt het me logisch dat je met een veredeld (en wisselend) jeugdteam weinig klaarspeelt. Van onze A-selectie zijn er immers maar liefst 15 spelers die nog in aanmerking zouden (kunnen) komen voor Jong.

01-11-2023 14:27

Petterson +24747

En dan geeft de huidige positie ook nog wel een vertekend beeld vind ik. In een flink aantal wedstrijden had er echt wel een beter resultaat in gezeten (verdiend geweest), maar viel het kwartje de verkeerde kant op (ook wel structureel probleem van verslapping naar het einde toe).

01-11-2023 15:43

Oxxer +163748 moderator

@P.Russo & Petterson

Heb de jaartallen niet bij de hand, kan het kloppen dat Jong Ajax het lastiger heeft in de KKD en meer nederlagen lijd sinds Art Langeler in zijn tijd bij de KNVB o19 XI tallen afschafte?

01-11-2023 16:12

Petterson +24747

Dat durf ik niet te zeggen. Ken de jaartallen ook niet exact. Overigens denk ik wel dat het goed zo zijn als Jong Ajax ook wat oudere spelers zou herbergen dan nu het geval is. Beetje meer ervaring en stabiliteit komt ieders ontwikkeling ten goede.

01-11-2023 22:34

en88ajaxfan +2125

Nwgatief commentaar weer hier. Ik ben positief. Er is veel om voor te strijden:: knvb beker, Europa league en top 5. Eredivisie. Zodat je binnen Europa direct of indirect toch ook volgend jaar weer een grote rol kunt spelen. En dan weer doorgroeien naar de CL. Zo snel kan het gaan en dat gaat ook gebeuren. Ik heb vertrouwen in iedereen die nu is opgestaan en gaat staan om Ajax weer sterk te maken.. En uiteindelijk zal alle ellende niet voor niets zijn geweest. en is dat wellicht ook wel weer eens nodig om de aanwezige gebreken dier er al lagen in de succesperiode te Helen en te voorkomen dat dit in de toekomst weer zo kan gebeuren.

01-11-2023 13:53

Slang3 +45677

inderdaad veel om voor te strijden, des te vreemder om hem als trainer te kiezen

01-11-2023 14:05

Aurora +4539

21 tegendoelpunten in 8 wedstrijden. Dat herstel je niet met het herstellen van vertrouwen alleen. Begin nu met drie centrale verdedigers en een verdedigende middenvelder( Vos) daarvoor. Vertrouwen krijg je als je niet iedere keer in de omschakeling een goal om de oren krijgt. Dan durft niemand meer te voetballen. Geen tegendoelpunten meer. Dat geeft vertrouwen.

01-11-2023 12:54

Johan4ever +10914

Eerst zien, en dan geloven!...

01-11-2023 12:53

Oxxer +163748 moderator

''John zal eisen op tafel hebben gelegd, voor de komende winterse transferperiode''

Van 't Schip is interim wat valt er te eisen, regeren over zijn graf of zit er een voor het publiek verborgen addendum in het contract waardoor interim einde seizoen wordt omgezet naar definitief hoofdcoach.

01-11-2023 12:48

GNBL +89796 moderator

Ook Schip die al liet doorschemeren er wel oren naar te hebben. Je merkt aan alles dat het gewoon weer een Heitinga 2.0 situatie wordt.

01-11-2023 12:53

Oxxer +163748 moderator

Daar lijkt het wel op, waarom zou een club een interim trainer aankopen laten doen, als dit echt een tijdelijke klus is kan de nieuwe trainer hele andere ideeën hebben over de spelersgroep. In Engeland hadden / hebben managers veel zeggenschap over het spelers-beleid, wordt the Boss ontslagen erft zijn opvolger een groep die hij misschien niet wil.

01-11-2023 13:10

Amsterdamnoord +6003

Dat heeft hij helemaal niet gezegd

01-11-2023 15:20

Amsterdamnoord +6003

"Waarom zou een club een interim trainer aankopen laten doen"

Op basis waarvan denk jij dat Van het Schip de aankopen bepaalt, behalve een suggestie in een interview met Aaron Winter?

01-11-2023 15:21

Oxxer +163748 moderator

''Op basis waarvan denk jij dat Van het Schip de aankopen bepaalt, behalve een suggestie in een interview met Aaron Winter?''

Ik lees het topic waarin Winter heeft het over toezeggingen voordat Schip instapte.

01-11-2023 15:56

Sammy Sosa +741

Enige wat ik kan bedenken is dat Schippie volgend seizoen doorschuift naar een “technische” functie. En vanuit die rol zou je kunnen stellen dat je misschien wat transfer advies geeft?

02-11-2023 12:45

Dutch Schaefer +6097

Eens, sowieso onzinnig om in de komende transferperiode spelers aan te trekken. Je wordt namelijk geen 3e meer, althans dat zie ik niet gebeuren. Als je dan een speler aantrekt maakt hij hoogstens het verschil voor een plek daaronder.

01-11-2023 13:05

eenAjaxfan +20241

Eisen is misschien een groot woord.
Maar er zal vast gekeken naar en gesproken zijn over wat er ontbreekt in de huidige selectie. Daar mag je als interim best wat van vinden/zeggen.
Helemaal als je daarna een technische functie gaat bekleden en dus over de langere termijn praat.

01-11-2023 15:38

sucre +15096

Ik word dan wel weer blij van die foto van John met arm om Mikautadze heen, hopelijk gaat hij meer kansen krijgen.

01-11-2023 12:43

Web +178830

Dit hebben zo nodig die jongens

01-11-2023 12:46

Wobbo +11119

------------ Mikautadze
--------- Bergwijn - Brobbey
Sosa - van den Boomen - Vos - Gaaie
------- Hato - Sutalo - Rensch
-------------- Rulli

Zou zoiets iets zijn? Een soort kerstboom 343

01-11-2023 12:20

Web +178830

Helemaal geen gekke opstelling
Mijn hoop bij de aankopen waren Sutalo en Mikautadze
De eerste brengt het niet, de andere ben ik benieuwd na
Die minuten die hij wel kreeg, zag ik geen speler die iets afdwingt
Maar goed hij verdiend een kans

01-11-2023 12:40

MidMid +5660

Probleem bij deze opstelling is wel dat je drie spelers voorin hebt, die allemaal voor hun zelf gaan. Ze willen allemaal zelf de kans creëren en afmaken. Ik mis voorin vooral spelers die de ballen kan klaar leggen voor een ander. Zoals we met Tadic hadden. En Ziyech. En een doelpunt kunnen maken en een assist kunnen geven.

01-11-2023 12:59

BRR59 +356

Ik zou daarom Berghuis opstellen ipv Bergwijn

01-11-2023 13:27

sucre +15096

Gewoon Ramaj in de goal, zou dit ook wel eens willen zien. Weet niet wanneer Rensch eindelijk weer fit is?

01-11-2023 12:45

CruijffLegend +4976

Het is lastig om een fatsoenlijk elftal neer te zetten. Bergwijn, Brobbey, Berghuis, vd Boomen, Taylor, Gaaei, Avila, Rulli, Gorter.. ik zou ze allemaal niet willen opstellen. Wat blijft er dan nog over? Lastig verhaal..

Forbs - Mikautadze - Godts
Sosa - Misehouy
Vos
Hato - Rensch - Sutalo - Gooijer
Ramaj

01-11-2023 13:52

Web +178830

Van af morgen moet het gebeuren
Iedereen zal bij Jonnie op nul beginnen
Eigenlijk verwacht ik niet zoveel anders nog? Wat spelers betreft
Heel erg benieuwd of ze tegen de mindere ploegen de druk er op krijgen, en houden?
Kijk er toch weer naar uit

01-11-2023 12:17

GNBL +89796 moderator

"Iedereen zal bij Jonnie op nul beginnen"

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/van-t-schip-sprak-met-bergwijn-en-berghuis-zij-moeten-een-belangrijke-rol-vervullen

Niet dus.

01-11-2023 12:19

Web +178830

Wat bedoel je hier nu mee?
Ontzettend goed dat hij meer verwacht van Berghuis en Bergwijn
Ik vind dat dit zelfs moet
Ook die jongen zullen moeten leveren vanaf nu

01-11-2023 12:22

GNBL +89796 moderator

"Het zijn jongens die een belangrijke rol in het elftal hebben en die we nog groter moeten maken, want je staat niet voor niks op de positie waarop je nu staat."

Bergwijn krijgt een nog grotere rol, dus die zal nooit op de bank worden gezeten. Snap je het nu?

01-11-2023 12:23

Web +178830

Beter lezen wat ik schrijf

01-11-2023 12:24

GNBL +89796 moderator

Je snapt zelf niet eens wat je schrijft.

01-11-2023 12:25

Web +178830

Ik zeg dat Jonnie meer zal willen van die twee, ze zullen moeten leveren i
Is dit zo moeilijk te lezen?

01-11-2023 12:28

Soccerskins v2 +43192

Zijn er serieus mensen die verwachten dat de recordaankoop van 30 miljoen op de bank gaat belanden? Over kapitaalvernietiging gesproken…

Het maakt niet uit hoe slecht Bergwijn speelt, Ajax kan hem niet niet laten spelen. Daarmee gooien ze hun eigen ruiten in. Hem in de winter verkopen zou de beste optie zijn.

01-11-2023 12:39

Web +178830

Gaat helemaal niet om spelers
Het gaat om Web aan te pakken
Ze doen maar, brede rug

01-11-2023 12:42

Wendy.H +6744

Jij bent echt een nare zuurpruim he GNBL

02-11-2023 15:13

tmvde +2820

Hij was assistent van Van 't Schip bij Griekenland, dus hij heeft hem als trainer van dichtbij meegemaakt.

01-11-2023 12:10

Web +178830

Beide onder Cruijff gespeeld
Cruijff heeft Winter zelfs laten debuteren
Van af morgen moeten de punten binnen komen

01-11-2023 12:15

GNBL +89796 moderator

"Beide hebben onder Cruijff gespeeld."

Ze hebben als spelers onder Cruijff gevoetbald, dus moeten het wel goede trainers zijn. Dat is althans de logica van Web.

01-11-2023 12:17

Web +178830

Dat zeg ik nergens
Dat maak jij er uiteraard weer van
Als voetballer pik je de opdrachten die Cruijff je wekelijks mee geeft wel op
Vooral bij Johan vergeet je dit nooit
En of ze het dan allemaal over kunnen brengen moet je afwachten

Altijd de negatieve kant belichten
Daar ben jij ontzettend goed in

01-11-2023 12:20

GNBL +89796 moderator

"Altijd de negatieve kant belichten
Daar ben jij ontzettend goed in"

Je hebt zelf niet eens door hoe hypocriet dit klinkt uit jouw mond. In elk topic begin je te zeiken over de aankopen.

01-11-2023 12:26

Web +178830

Lees nu eens wat ik 12.17 plaats
Heel negatief toch?

01-11-2023 12:31

EuforischeRealist +15503

Ha de volgende pleitbezorger van onze nieuwe coach. Fijn dat zijn ex-teamgenoten in ieder geval al overtuigd zijn dat r de juiste stap is gezet.

Misschien voor morgen Sonny Silooy even bellen? Die kan vast ook een goed woordje doen!

Ik wacht het deze keer maar even af om een oordeel te hebben. Van het Schip komt prima over maar zijn resultaten als trainer spreken nou ook weer niet dusdanig tot de verbeelding dat we ineens over een verlosser kunnen spreken lijkt me.

01-11-2023 12:04

Web +178830

En dan ook zeker de kwaliteit van de selectie mee nemen

01-11-2023 12:08

GNBL +89796 moderator

Hoef je helemaal niet mee te nemen om een oordeel te kunnen vellen over het CV van Schip als trainer. Gewoon heel matig en zonder zijn Ajax verleden was hij nooit in aanmerking gekomen voor deze baan.

01-11-2023 12:21

Web +178830

Weet ik dit ook weer
Mij hoop is al weer weg
Want de almachtige GNBL heeft gesproken

01-11-2023 12:25

EuforischeRealist +15503

Ik waardeer af en toe best je enthousiastme Web, maar volgens mij heb je je over de afgelopen 3 trainers steeds enorm positief uitgelaten en ze lang verdedigd totdat telkens bleek wat voor miskleunen het waren. Misschien is het verstandig je wat gereserveerder op te stellen?

Just my two cents, doe er je voordeel mee!

01-11-2023 13:40

Web +178830

Ik zal nooit iemand ter discussie stellen tot het tegen deel bewezen is
En waarom?
Omdat ik ze niet ken
Vooroordelen is dat
En dan lijkt dat ik heel erg voor ben
Sven was ik door zijn praatjes ook enthousiast van

01-11-2023 19:55

Wendy.H +6744

Ik heb nog nooit een positieve reactie gezien van die gnbl, geen hoofdletters waardig

02-11-2023 15:17

Chrismokum020 +16369

Davy Klaassen noemen in combinatie met voetbalgogme slaat natuurlijk nergens op. Was zeker belangrijk voor de club maar had ons niet beter laten voetballen in deze fase.

01-11-2023 11:57

IndoorNinja +1854

Had wel vaak de 1-0 kunnen maken haha. Die missen we nu toch regelmatig.

01-11-2023 15:16

Wendy.H +6744

Klaassen stond anders wel vaak op de juiste plek om de bal binnen te tikken net als dat Alvarez vaak de bal onderschepte, ook die mis je nu. Net als de passes van Daley, Ajax had deze spelers nu allemaal goed kunnen gebruiken maar de meesten hier kunnen echte Ajacieden alleen maar afzeiken. En nu heb je deze selectie en loopt het niet dus weer veel gezeik, heel veel terecht , maar wat willen jullie nou?
Ik had graag gezien dat Klaassen, Blind en Alvarez er nog waren!!!

02-11-2023 15:23

Chrismokum020 +16369

Blind had in dit elftal gigantisch lopen zwemmen in die ruimte. Klaassen had voetballend 0,0 toegevoegd. Alvarez wel mee eens maar puur en alleen voor de duels. Al was ook hij heel erg matig in de 1 op 1. Die spelers zouden onder Steijn nog slechter zijn dan dat ze vlak voor vertrek waren, daar heb je enkel wat aan in goed draaiende elftallen

02-11-2023 19:10

Wendy.H +6744

Vergeet steijn, dat tijdperk is voorbij. Het gaat erom dat deze 3 jongens de ervaring hebben van het Ajax spelletje en het team op sleeptouw zouden nemen en over het dooie punt zouden kunnen trekken, door de leidersrol op zich te nemen. Nu heb je Bergwijn die doet geen moer, daarom ben ik blij als Branco speelt, dat is een leider in het veld, daarom zeg ik geef hem die band

02-11-2023 19:18

Chrismokum020 +16369

Branco zeker aanvoerder maken, ook voor de camera veel beter

02-11-2023 19:46

Aram +17805

Tweede punt van Winter is veel belangrijker dan het eerste:

Jong Ajax is nu veel jonger. Dat is een grote structurele wijziging. Precies wat er nodig is. Visie.

Er gaat ook wel eens wat goed. Maar dat zie je pas later.

01-11-2023 11:57

P.Russo +6272

Tot aan de winterstop heb je thuiswedstrijden tegen Volendam, Heerenveen, Vitesse en Sparta. Ondanks de kwaliteit in de spelersgroep (en het broze vertrouwen) ga ik er vanuit dat we in deze wedstrijden wel 12 punten binnen harken. Dan moet je ook uit tegen Almere, NEC, PEC en die paar minuutjes tegen RKC. Alleen NEC-uit kan wel een vervelend potje worden maar als je deze competitie echt nog wat wil, dan moet je in principe 9 punten (eigenlijk 12 punten) kunnen bijschrijven. Waarschijnlijk sta je dan met de winterstop onderaan het linkerrijtje. Dan moet je eigenlijk in de winter alles op alles zetten om een paar spelers te lozen en daarvoor minimaal 3 ervaren krachten te halen (de vraag is alleen even wie). Ik heb er wel vertrouwen in, zeker met Van 't Schip er nu bij. Europees gezien gaat het lastig worden. Je speelt nog wel 2 thuiswedstrijden tegen Brighton en AEK. Wellicht dat je daar nog resultaat in kan halen (voor de 2de plek in de poule). Marseille-uit gaat een hele vervelende wedstrijd worden vrees ik.

01-11-2023 11:53

Wendy.H +6744

Tegen heerenveen heeft Ajax het ook niet altijd makkelijk, daar kan Ajax zich best eens in vergissen, zou ze echt niet onderschatten

02-11-2023 15:26

mokum007 +6516

Dat is de probleem, vetrouwen, ieder spelers is bezig met zich zelf en ten koste van de elftal, en dat moet eruit

01-11-2023 11:43

GNBL +89796 moderator

Ga eerst maar eens de spelers die niet leveren op de bank zetten en andere jongens de kans geven. Dus Bergwijn, Brobbey en Taylor er sowieso uit.

01-11-2023 11:39

MichelBoerebach +29026

En wie er voor in de plaats?

01-11-2023 12:00

GNBL +89796 moderator

Godts/Forbs, Mikautadze en Vos/Mannsverk.

01-11-2023 12:00

MichelBoerebach +29026

Ok. Ik zou Brobbey overigens laten staan. Voor de balvastigheid dan (-;
Hoe dan ook: dit gaat Schip niet doen. Donderdag staan Bergwijn en Brobbey gewoon basis.

01-11-2023 12:03

Web +178830

Forbs speelt toch?
Mikautadze kunnen wij niet beoordelen
Als hij op de training er net zo bij loopt als toen hij in mocht vallen, kan ik snappen dat de trainer hier even over na denkt
Ik zag geen speler die er voor ging
Maar goed even afwachten

01-11-2023 12:13

TeringHenkie +28172

"Forbs speelt toch?"

Had tegen psv geen basisplaats meer.

01-11-2023 12:42

Web +178830

Dat is een wedstrijd mede door de tactiek
Ik denk niet dat dit structureel is

01-11-2023 12:45

AjaxAmsterdamnn +4186

Hij was geblesseerd

01-11-2023 12:55

Rolo +13590

Precies

Mannsverk is herstellende van een blessure. En Vos maakt ook zijn minuten. Dus beetje kul post weer.

01-11-2023 13:01

Rolo +13590

Volgens mij zat hij door een blessure niet bij de selectie. Normaal is hij de laatste wedstrijden gewoon basisspeler.

01-11-2023 13:05

MichelBoerebach +29026

Ik zou het zo even laten staan, toch? Berghuis gewoon weer op rechts.

01-11-2023 19:35

Wendy.H +6744

Forbs had tegen psv heupklachten daarom speelde hij niet

02-11-2023 15:29

Chadd +7759

Welke excuses ga je verzinnen als de aankopen van Mislintat erna ook weer door het ijs zakken?

Dan noteren we dat alvast.

01-11-2023 12:04

GNBL +89796 moderator

Dat mag je noteren, maar laten we dan ook direct afspreken dat we pas weer gaan praten wanneer alle aankopen echt net zoveel kansen hebben gehad als jongens zoals Bergwijn, Brobbey en Taylor. Dus niet 1 wedstrijd basis en dan weer op de bank en geen invalbeurten van 20-30 minuten.

01-11-2023 12:06

Web +178830

Vooral Sutalo, Avilla laten staan toch?
Man wat leveren die elke wedstrijd
Avila in een Ajax shirt moest verboden worden

01-11-2023 12:06

GNBL +89796 moderator

Avila stond in de basis omdat Sosa geblesseerd was, en de vraag is wie je in plaats van Sutalo moet laten spelen. Bovendien speelt Sutalo helemaal niet zo slecht als hier beweerd wordt. Met name jij hebt er een handje van om aankopen voortdurend af te zeiken alle eigen jongens in bescherming te nemen. Je zeikt liever op een speler die pas een paar maanden bij de club is, in plaats van op jongens zoals Brobbey en Taylor, die al meer dan een jaar niet presteren.

01-11-2023 12:11

Ron403 +6470

Je kan veel zeggen maar Sutalo presteert zeker wel zo slecht als hier beweerd wordt. Zijn passing is waardeloos, hij doet aan schijnverdedigen en weet absoluut niet hoe hij zich moet positioneren. Het is tot nu toe echt in niks ook nog maar enige meerwaarde voor Ajax gebleken. Voor dit bedrag mag je ontzettend veel meer verwachten, net zoals vorig jaar bij Bassey.

01-11-2023 12:16

Simpelishetmoeilijkst +25079

Gooier eens de kans geven, een Ajax jongen!

01-11-2023 12:23

Web +178830

Precies dat verdienen ze

01-11-2023 12:32

Web +178830

War moet je hier nop op zeggen
Iedereen maakt zich oprecht zorgen over Sutalo?
En jij vind hem helemaal niet zo slecht

01-11-2023 12:34

Harrier Du Bois +38536

"Bovendien speelt Sutalo helemaal niet zo slecht als hier beweerd wordt"

Whaha, verantwoordelijk voor vele tegendoelpunten en ongekend slap in de meeste duels, tenminste, als hij niet op afstand wijst dat een ander dat maar doet, op verdere afstand. Daar komt bij, Medic deed het beter, ja, dat niveau was al beter. Daar komt ook nog bij, we hebben ze hier en bij Ajax voor minder weggedaan

01-11-2023 12:41

Rolo +13590

En Gaaei, samen met Avila stonden ze continu aan de verkeerde kant te dekken of waren ze Bakayoko en Lozano finaal kwijt.

01-11-2023 13:02

Rolo +13590

Kijk anders eens even alle tegengoals terug van de afgelopen weken, en bij hoeveel Sutalo daarbij betrokken is.

Ik hoop dat het te maken heeft met vertrouwen...

01-11-2023 13:03

Schip +23333

Je zit gewoon proberen niet te hard op je bek te gaan, doordat je bij hoog en laag Mislintat hebt lopen aanbidden. En hebt ontkend dat zijn aankopen niet goed genoeg zijn.

Toen ik aangaf dat hij Lang, bijna Belgisch voetballer van het jaar, A international en nu dragende speler van de koploper, voor hetzelfde geld als houthakker en Championship speler Akpom had kunnen en moeten halen, reageerde je nog door te zeggen dat Bergwijn aanvoerder was en dat dus niet kon.

En nu wijs je Bergwijn als grote dissonant aan.

Bergwijn was toen geen aanvoerder bij het bepalen welke spelers gehaald dienden te worden, maar los daarvan: als TD ben je ook wel desastreus tekort geschoten als je Bergwijn niet vervangt. Ik pleitte daarvoor, maar Bergwijn zou wel even een topseizoen gaan draaien nu.

Hoe je het ook draait, de selectie zoals die nu is is zo gebrekkig, dat je alle diepterecords al maandenlang aan het verbreken bent en zelfs conference league voetbal gaat mislopen. En dat komt allemaal door de spelers en trainer die jouw onbegrepen genie heeft aangetrokken.

01-11-2023 15:52

Schip +23333

Precies GNBL. Gewoon de niet Mislintat aankopen aanwijzen als schuldige.

Want ondanks dat werkelijk iedereen - onder wie Winter maar ook selectieleden zelf - hardop uitspreken dat de selectie na de aankopen niet goed genoeg is nog verder moet worden versterkt, kan het niet aan de aankopen liggen toch?

Taylor heeft meer laten zien dan welke aankoop dan ook, zelfs al speelt hij nu niet overtuigend. Brobbey werkt zich een slag in de rondte en levert wel degelijk.

De achterhoede is een zootje, waar niemand ingrijpt. Gaaej misschien een keertje, maar Sutalo nooit en Avila is een lachertje.

01-11-2023 13:21

Johan4ever +10914

@GNBL

´Ga eerst maar eens de spelers die niet leveren op de bank zetten en andere jongens de kans geven.´

Met deze logica ben ik bang dat we geen 11 spelers kunnen opstellen...😇

´Bovendien speelt Sutalo helemaal niet zo slecht als hier beweerd wordt.´

GNBL met deze uitspraak kan ik je niet serieus nemen, sorry... :D

01-11-2023 13:52

Sjjsudj.J +1803

Wil het eerst maar eens zien met die kwaliteit. Hiermee kan je prima voetballen. Gewoon bij de winterstop 10 puntjes achter op Feyenoord daar moet je op mikken.

01-11-2023 11:36

derdehelft +1184

Je hebt geen invloed op Feyenoord. Wel moet de 5e plaats gewoon haalbaar zijn. Je inhaalwedstrijden winnen en je loopt nog maar 4 punten achter. Die moet je in de komende wedstrijden goed kunnen maken.

01-11-2023 11:43

MichelBoerebach +29026

Zeker nu AZ ook aan het rotzooien is, de laatste wedstrijden. Ook Twente wint alleen maar thuis.

01-11-2023 12:01

Indy2 +15254

@Sjjsudj.J

Ik wil het ook eerst maar eens zien met die kwaliteit. Zo heeft Steijn Mikautadze nooit in de spits gezet. Mannsverk wil ik aan het werk zien. Kaplan komt erbij. En zowiezo wil ik het hele team weleens zien spelen met een ingeslepen tactisch plan dat hout snijdt.

01-11-2023 12:08

Simpelishetmoeilijkst +25079

Gewoon voortborduren op wat Maduro begonnen is.

01-11-2023 12:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.