Vink uit zorgen: 'Vos had door Mannsverk en Tahirovic geen weg naar het eerste meer'

door Jesse ter Haar 89

Bron ESPN

Vink uit zorgen: 'Vos had door Mannsverk en Tahirovic geen weg naar het eerste meer'

door Jesse ter Haar 89

Bron ESPN

Marciano Vink maakt zich zorgen om de doorstroom van talenten bij de clubs in het Nederlands betaald voetbal. De analist van Voetbalpraat zag een lichting van Oranje O17 uitblinken op het jeugd-EK van 2022, om vervolgens te zien dat te veel talenten amper tot geen minuten maken. Hij noemt onder anderen Silvano Vos en Gabriël Misehouy als voorbeelden.

'Je moet je jeugdspelers wel perspectief bieden', luidt de kern van het verhaal van Vink. 'Op het moment dat jij een bank vol internationals hebt, is dat hartstikke leuk voor in de Champions League, alleen het signaal dat je naar je jeugdspelers afgeeft, is heel slecht. Dan krijg je taferelen zoals Ajax dat had onder Ten Hag en Overmars, waarbij een hele rits spelers via de zijkant zijn vertrokken. Dat zijn Lang, Dest, Botman, Matusiwa, noem ze maar op.'

'Daar moet je voor waken', is hij van mening. 'Je ziet bij heel veel clubs dat er willekeurige spelers van Hajduk Split worden gehaald, omdat dat relatief goedkoper is. Dan denk ik: we hebben met een bepaalde lichting in 2022 de EK-finale gespeeld. Daar zaten Babadi, Misehouy, Vos en Rijkhoff ook bij. Er zijn drie jongens die nu doorgebroken zijn, maar de rest zit ergens op de bank en komt helemaal niet aan spelen in een eerste elftal toe. Dat vind ik zorgelijk.'

Jonge talentvolle spelers vinden volgens Vink in Nederland te weinig doorgang richting een eerste elftal. 'Een beetje Engelse taferelen', noemt hij het. 'Ze hebben de stap te groot gemaakt, doordat ze Champions League-gedachtes hebben en het idee hebben dat wij op alle posities een bijna volwaardige international moeten hebben. Dan komt er ineens een Albanese international bij een middenmoter. Je kunt ook kijken bij clubs die Jong-teams hebben. Is daar een jonge speler van een jaar of 19 die ik zou kunnen huren of kan verleiden met een contract?'

Vink: 'Je kilt je eigen jeugdopleiding'

Doordat te weinig jeugdspelers doorstromen in Nederland en andere clubs uit eigen land het niet aandurven om talenten op huurbasis aan te trekken, ziet Vink geregeld grote talenten naar het buitenland trekken. 'Je kilt je eigen jeugdopleiding, waar je zo prat op gaat en waar Nederland bekend om staat. Ze gaan het zoeken bij Girona of komen bij Saint-Étienne in de opleiding. Er moet wel een oplossing komen, waarbij we onze jeugdopleiding iets meer waarborgen richting een eerste elftal. Het gaat niet de goede kant op, vind ik.'

Tot slot haalt Vink voorbeelden uit de jeugdopleiding van Ajax aan. De club verloor Misehouy al aan Girona, maar daarover wil Vink niet al te veel kwijt. Wel heeft hij een duidelijke mening over de manier waarop Vos naar AC Milan is vertrokken. 'Silvano Vos heeft zijn kans gekregen en niet gepakt, alleen de weg richting het eerste was er voor hem niet meer, doordat Mannsverk en Tahirovic werden gehaald. Dat zijn beslissingen waarbij ik denk: je neemt je eigen opleiding niet serieus of je neemt geen tijd om een speler de kans te geven om zich te ontwikkelen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vandenhaas4 +15028

De nieuwe Mike Verweij deze man. Wat een onzin komt er elke keer uit.

Willekeurige spelers van Hajduk Split? En Vos kreeg juist kansen omdat de spelers 'van buitenaf' niet voldeden (ik geloof dat hij nu bankzitter is in de serie c dus vooralsnog missen we er niet veel aan). En de (overigens succesvolle) tijd van Overmars en Ten Hag is al een tijdje voorbij, en toen profiteerde de jeugd juist met hoge salarissen. Het is zoals Van Gaal zei: als je nu niet doorbreekt in dit Ajax, dan ligt het aan je eigen kwaliteiten.

09-01-2025 08:55

Rock69 +8401

Wat hoor of lees je over Vos. Idem over een Misehouy. Als je goed bent, dan bestaan er geen twijfels. Zelfs van Gaal zegt het. Er zijn kansen voor iedere speler uit jong Ajax of de jeugd. Pak je kans. Met praten bereik je niks

09-01-2025 07:57

ach ja +5796

Iemand enig idee of hij het goed doet, momenteel?

08-01-2025 23:14

Ajax27 +19075

Brobbey, Taylor, FJ, Hato, Baas, Rensch... 6 basisspelers uit eigen jeugd.

Niet zo moeilijk doen. Als Vos het jongens als Mannsverk & Tahirovic zo moeilijk had gemaakt had ie wel gespeeld en ze gemakkelijk uit de basis gespeeld.

Het is vaak ook een stukje werkethiek. Sommige verwende nesten zien pas nadat ze bij Auax weg zijn hoe goed ze het hadden. De hele jeugdopleiding denken ze dat ze helemaal de shit zijn en het wel eventjes gaan maken wanneer ze het leuk doen bij o13-o17.

o19 is gelukkig weer terug, dat geeft te jonge talenten nog even een jaartje extra. En hopelijk met het opnieuw inrichten van de jeugdopleiding zien we over een jaar of 3-4 ook de eerste jongens met een hele andere mentaliteit doorstromen.

Maar zorgen over de geringe doorstroom? Wat een onzin... Dan kijk je letterlijk niet naar de huidige sllelectie en de kansen die al die jonge jongens krijgen.

08-01-2025 22:58

pjo +0

Het verhaal van Vink is vooral slecht omdat Misehouy en Vink nu juist vertrokken zijn naar clubs waar de stap naar het 1e naar alle waarschijnlijkheid NOG moeilijker is. De begeleiding en in brede zin de kwaliteit van de jeugdopleiding ("het plan") zijn m.i. wel oorzaak van ongewenst vroegtijdig vertrekkende spelers. Maar deze twee als voorbeeld: niet handig.

08-01-2025 21:33

Ajaxafc1986 +1001

Silvano had je goed kunnen gebruiken bij dit Ajax! Wanbeleid! Is al jaren zo. Club uit Eindhoven heeft echt een neus voor om goede spelers te halen en te laten slagen. Helaas!❌️❌️❌️💪💪💪

08-01-2025 18:13

cl=5! +5366

Droeg zelf ooit schaamteloos die vaatdoek van de pisvlekken.

08-01-2025 17:55

vanreenen +10187

Pffff, op naar de volgende wijsneus. Putten uit ervaringen van jeugdspelers van Ajax en dan roepen dat jij je zorgen maakt om jeugdspelers in Nederland. Vink, weleens gehoord van dikke middelvinger?

08-01-2025 17:14

JoshuaSmits +9299

Godts, Brobbey, Taylor, Fitz-Jim, Hato, Baas, Rensch. Allemaal basisspelers. De doorstroom gaat inderdaad niet best.

08-01-2025 16:51

JantjeBeton +2953

Precies. Dit dus. -;)

05-02-2025 16:59

Jutter1 +4311

Terechte zorgen van die Vink naar mijn idee! kijk maar eens naar dat hopeloos slechte Jong Ajax! Die Kroes bijv. bewijst eens te meer een rookie te zijn op transfergebied, alhoewel ook duidelijk is dat Ajax financieel grote zorgen heeft en het lijkt dat men slechts via huurconstructies spelers kan halen, Dan kom je uit op spelers die Ajax1 totaal onwaardig zijn. Kroes werd met veel bombarie bij Ajax binnengehaald, oorspronkelijk voor een AD functie, maar inmiddels is duidelijk dat hij na het Sulemana echec aan het begin van dit seizoen andermaal fors in de fout gaat, hij heeft meer dan waarschijnlijk niet de lijntjes die een ervaren TD WEL heeft!. Het is niets minder dan een crime om naar het huidige Ajax te moeten kijken, met deze ondermaatse selectie is normaliter zelfs een 2e plaats in onze bepaald niet indrukwekkende ED een utopie!. En dan krijg je iemand als Kroes die in zijn huidige functie de plank volledig misslaat wat het transfergebeuren betreft! Wat een ongelofelijke puinhoop bij een club die nog niet zo lang geleden op een haar na in de finale van de CL stond!

08-01-2025 15:48

MrGreen +1715

Sarcasme?

08-01-2025 17:18

Mitchjo +6121

You can't argue with stupidity.

08-01-2025 15:28

EdwinvanderSar +4342

Een matig onderbouwde opinie van Vink door juist Misehouy en Vos als voorbeelden te nemen. Er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de spelers zelf.

Vos heeft het niet waargemaakt in de voorbereiding onder Farioli (lakse houding), het verhaal van Misehouy kennen we. Die had in het huidige Ajax 1 echt meer minuten gemaakt dan nu in Girona.

08-01-2025 13:30

komopajax777 +13125

Flauwekul opmerking van Vink.Ajax houdt de jeugdopleiding nog steeds in ere.Kijk maar naar de selectie.Je kunt talenten alleen pas laten debuteren als ze er klaar voor zijn.Een Vos heeft het zelf verprutst en dat geldt ook voor Misehoey die voor het geld koos.

08-01-2025 11:59

AlexLitmanen10 +14359

Het verhaal van Vink slaat ook niet echt op Ajax maar meer op psv. Daar is de jeugd vrijwel compleet uit het elftal verdwenen (alleen Saibari en eerst Bakayoko)

Bij ons is het echt bijna alleen maar eigen jeugd en transfervrije spelers op dit moment

08-01-2025 12:39

Yeshyeshyall +10920

Ja precies, zodra je CL speelt is het gat groot en ga je proberen meer gevestigde namen te halen om dat gat te dichten. Deed Ajax onder Ten Hag destijds en psv nu. Dat is waar Vink het over heeft

11-01-2025 22:31

MPAjax +8369

kwestie van niet goed genoeg en te hoge salariseisen?

talent is geen garantie voor succes want daar moet je echt voor werken en constant presteren

08-01-2025 11:37

4keeroprij +576

Mannsverk is ongeveer alleen maar geblesseerd geweest dus die heeft niet in de weg gestaan. Tahirovic heeft wel het een en ander gespeeld, maar dat was ook niet je van het. Alle trainers die we hebben gehad het afgelopen 1,5 jaar hebben regelmatig laten zien jeugdspelers ruim de baan te geven als de aankopen ervoor niet rendeerden. De enige die zorgde dat er geen weg naar het eerste was voor Vos, was dan ook Vos zelf. Mentaliteit is altijd een grappig dingetje omdat iedereen van buitenaf altijd er maar vanuit gaat dat die perfect is en de beslissingen van binnnenuit een club niet begrijpen. Als je dit loslaat en gewoon luistert naar de verhalen die uit een club komen is het vaak veel makkelijker te begrijpen waarom bepaalde dingen gebeuren.

08-01-2025 11:22

delphiero +895

Normaal betrap ik Vink wel op zinnige teksten maar dit is echt echt larie. Vorig jaar hebben onder andere Hlynsson, Martha, Banel, Rasmussen en Vos de kans gehad. Er zijn inderdaad teveel aankopen gedaan voor de CM positie, maar Vos heeft genoeg kansen gehad om zich te laten zien ten opzichte van een matige Tahirovic of Mannsverk en is daarna puur voor de centen verkocht. Ook de uitspraak 'je neemt je eigen opleiding niet serieus of je neemt geen tijd om een speler de kans te geven om zich te ontwikkelen' staat al raar aangezien een Misehouy al op zijn 18e al basis moest staan bij 1 en zelf niet meer kon wachten. Had hij verlengt dan had hij 100% boven Hlynsson gestaan en was het onze 10 geweest, alleen dat had hij zelf wel een beetje meer geduld moeten opbrengen.

08-01-2025 11:03

JantjeBeton +2953

"Puur voor de centen verkocht." ... Hij is toch voor 0,5 of 3,5 miljoen - ik geloof dat die laatste het was, maar misschien zit ik er naast - van de hand gedaan, of heb ik het gruwelijk mis? Nog steeds veel geld hoor, daar niet van, maar toch. ;-)

05-02-2025 18:56

Myriad +7015

Hij heeft zeker gelijk, de oplossing zit in een beter plan met jeugdspelers.

Types als Misehouy zul je altijd hebben, die zijn teveel gericht op de centen om te behouden. Maar het overgrote deel van de talenten verleid je met een goed plan en veel speelminuten.

08-01-2025 10:53

ajaxfan83 +3351

Alsof vos nou zon groot talent was ...... Doe zien we over een tijd terug bij rkc of een Almere

08-01-2025 09:12

SamW +1411

Ik heb bij Vink en Van der Vaart altijd het gevoel dat ze extra kritisch zijn op Ajax in de media omdat hun zonen er spelen. Dat ze daarmee extra de indruk willen wekken dat ze objectief zijn.
Want ja, als je je zoon bij Ajax laat spelen, dan zal er toch best iets goed zijn daar. Of niet?

08-01-2025 08:55

mokum007 +6518

Precies D...

08-01-2025 11:02

Robertini +38919

Had volgens mij meer met de centjes te maken.

08-01-2025 08:26

Hans Verhagen +14046

Vos had geen kans, want de barkeeper had al een dealtje met Rome dat hij de overbodige Tahirovic voor teveel geld zou komen ophalen. Die Mislintat is een charlatan die gebruik maakt dat hij veel mensen om zijn vinger kan winden. Dit is hem bij Ajax ook gelukt. Zijn nog steeds mensen die hem de hand boven het hoofd houden. Had elke willekeurige supporter 115 miljoen gegeven en dan had je deze ellende niet gehad.

08-01-2025 08:13

Cornervlag +181

Er zit echt wel wat in, maar misehouy ging niet naar Girona, maar naar de City Football Group: dat ging gewoon om geld.

Van Vos is het jammer, maar het is niet alsof Tahirovic en Mannsverk nu zulke onbetwiste toppers zijn dat hij die niet voorbij had gekund.

08-01-2025 08:01

Tinus +10253

Precies. Hij gebruikt hier verkeerde voorbeelden. Vos heeft aardig wat kansen gehad maar gewoon niet gepakt. Ook in JA speelde hij zwak. Hij had zich makkelijk hoger in de pikorde kunnen spelen. Dat is Baas en KFJ ook gelukt. Wat wel zo is, is dat Vos jonger is en volgend jaar misschien nog had kunnen aanhaken. De vraag is of hij daar zelf wel het geduld voor had.

08-01-2025 08:20

jaripettersson +9431

Topcommenter heeft zijn oogkleppen weer op. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in Vinks observaties. Gelijk dat 'nietes' gejank. En nog een beetje op de man spelen.

08-01-2025 08:01

Okocha078 +13648

Ik denk dat Vos is vertrokken vanwege zijn houding. De staff vond hem moeilijk coachbaar. Ik weet nog dat in de voorbereiding Farioli druk aan het coachen lang de lijn was en je Vos lacherig hierover zag doen op de bank.

08-01-2025 07:59

FTS95 +15933

Avila, Sosa, Wijndal, Bassey, Rugani, Gaaei, Tahirovic, Mansverk, Forbs en nu straks weer Moro. Stuk voor stuk geen Ajax spelers en/of breedte spelers die absoluut niet aangekocht hadden moeten worden. Deze spelers blokkeren wel degelijk de doorstroming van je jeugdspelers. Ze krijgen hierdoor minder kansen en er is minder perspectief. Ajax moet alleen spelers halen die het elftal versterken en dus 100% basisspeler zijn. Uiteraard kan je ook wel eens een jong talent ergens van daan halen. Stoppen met al die onzinnige aankopen maakt automatisch ruimte voor je jeugd en ook nog in je portemonnee voor die ene topaankoop die je echt beter maakt.

08-01-2025 07:49

401Middenweg401 +5977

Is dit een betoog om toch maar weer Banel op te stellen als Godts geblesseerd is? Of. om toch maar weer geld uit te geven wat er niet is?

08-01-2025 08:10

FTS95 +15933

Zonder al die onzinnige aankopen is het geld er juist wel. En ja, desnoods Banel opstellen. Wel een extreem voorbeeld, want Vos en Misehouy zijn een andere categorie, maar het principe van jeugdspelers als back-up en geen dure onzin aankopen is helemaal juist.

08-01-2025 08:34

401Middenweg401 +5977

Dat is geen extreem voorbeeld, dat is een directe vraag omdat je Moro ook alvast toevoegt aan je lijstje. En dat geld is er nu dus niet.

08-01-2025 08:35

RuudKroket +813

Vink heeft allerlei lijntjes en belangen naar/bij bepaalde spelersmakelaars volgens mij.
Doorzichtig allemaal.

08-01-2025 07:26

Bassey +8184

Vos heeft vooral aan zich zelf te danken

08-01-2025 07:08

daslogisch1 +10027

Vink heeft belangen want zijn zoontje speelt bij Ajax in de jeugd.

08-01-2025 00:44

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Vind t een beetje kort door de bocht om te wijzen op dat EK onder 17 in 2022. In 2012 wonnen we ook het EK met de onder 17. Van die gasten zijn er ook maar een aantal succesvol. Aké, Vilhena, Bazoer, Olij, Van den Boomen en Hendrix. De rest is nooit verder gekomen dan de amateurs of onderste regionen van het Nederlands voetbal in hun profcarrière, terwijl die dan tijdens de jaren 2014-2015-2016 door zouden moeten breken. Dat waren jaren waarin het Nederlandse voetbal er beroerd voor stond, maar nog lukte het niet. Ook bij de lichting in 2019 zijn er heel wat spelers die het nooit hebben gered, en dat is niet door een gebrek aan kansen. Sommigen pieken nou eenmaal in de jeugd maar kunnen nooit de stap naar profvoetbal zetten. Anderen moeten het via een omweg doen. In 2022 zijn er ook voorbeelden van gasten die het wel hebben gered, zoals Milambo, Huijsen, die gast die nu naar Monaco gaat, Hato en Read. Anderen zijn nog 18, 19, 20 en kunnen het nog halen, als een Smit (AZ), Janse of een van de gasten die Vink aanhaalt, maar zelfs dan zal meer dan de helft nooit meer worden dan een huis-tuin keuken Eredivisievoetballer, dat gebeurt namelijk al decennia lang. De besten komen vanzelf bovendrijven of grijpen hun kans. Vos deed dat vooralsnog niet en hij verdiende heel goed, meer dan Tahirovic en Mannsverk. Daarna kwam ook Henderson, mede door zijn eigen zaakwaarnemer. Logisch dat hij dan verkocht wordt. Ik zie het liefst ook zelfopgeleide spelers, maar zelfs de grootste talenten kunnen door dollartekens, blessures, slechte keuzes of mentaliteit afvallen

08-01-2025 00:33

Aram +17827

Vos is verkocht om contanten te hebben om Weghorst te halen. Beide acties zijn erg slecht voor Ajax geweest.

08-01-2025 00:01

P.Russo +6294

Zonder de cruciale goals van Weghorst tegen Groningen-thuis, Heracles-uit en NEC-uit hadden we waarschijnlijk 8 punten minder gehad en stonden we nu met Twente rond plek 6.

08-01-2025 12:08

Francesco +5377

Het is zeker 'op dit moment' tamelijk overdreven dat Vink deze statement gaat maken.

Zoals de meesten al schrijven: Rensch, Baas, Hato, Taylor, Fitz, Brobbey en Godts gedeeltelijk zijn allemaal vaste basisspelers die uit de academy komen. Daarnaast komt Branco ook uit de jeugd.
En Rijkhof ook die ze teruggehaald hebben van Jong Dortmund.

Je kan van geen enkele club verwachten dat ze het 100 % goed doen en Ajax moet dealen met krachten van buitenaf met heel veel geld en tevens spelers die al veel te jong verleid worden en wild gemaakt worden.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk zo dat er elk jaar wel een fout gemaakt worden met 1 of 2 spelers, wie ook verantwoordelijk is. Maar er gebeuren ook heel veel goede dingen.

Het vertrek van Vos vond ik persoonlijk heel erg jammer, ik vond hem bv super goed spelen tegen Marseille, maar zoals anderen al aangaven, hij heeft niet zijn kans gepakt.

Daarnaast kan je heel veel eigen jeugd opstellen maar ze moeten wel goed genoeg zijn en de juiste "tadic, blind, Henderson, Schone, Ziyech, Tagliafico" achtige spelers hebben om zich op te trekken.

Bergwijn, Branco, Bassey, en nog een 10 anderen waren dat niet.

Ps: Als Vos, volgend seizoen basis speelt bij Ac Milaan ok.....50 % speelt in het eerste van alle wedstrijden, dan heeft Ajax wel een fout gemaakt. Zo eerlijk moet Ajax wel zijn.

07-01-2025 22:59

Soccerskins v2 +43195

Fitz-Jim bewijst zijn ongelijk.

Daarnaast is Vos helemaal geen 6 zoals Mannsverk en Tahirovic dat zijn. Hij had zoals Fitz nu ook gewoon als 8 door kunnen breken. Talenten hebben bij Ajax zelden te klagen over perspectief. Doe je het goed in Jong Ajax en laat je jezelf zien op de trainingen komt er altijd wel een kans.

07-01-2025 22:33

BillSplate +9677

Ben het met je eens, maar Tahirovic is ook geen 6. Dat is toch wel meer een 8.

08-01-2025 09:35

Soccerskins v2 +43195

Denk dat hij handelingssnelheid mist om als 8 in een 4-3-3 te spelen. Tahirovic past denk ik het beste in een systeem met 2 controlerende middenvelders. Een 4-2-3-1 bijvoorbeeld of een 3-4-2-1.

08-01-2025 10:21

Petterson +24810

Goh .. Fransie had Vos snel beoordeeld .. en afgeserveerd als serieuze optie. Zal hij vast wel een reden voor hebben gehad. Komt bij jong Milan ook niet aan de bak toch!?

Verder speelde Ajax eerder dit seizoen nog met iets van 9 spelers uit de eigen jeugd. Dus als ze ergens een kans krijgen (en zeker nu in de huidige situatie weer) dan is het wel bij Ajax.

07-01-2025 22:33

Broodjebal44 +5727

Ben ik zeker met je eens. Al had ik met het roulatie systeem van Farioli toch nog net wat meer jeugdspeler willen zien. Vind dat er behoorlijk wat talent rondloopt en een snuffelstage van af en toe een paar minuutjes kan m.i. geen kwaad.

07-01-2025 22:35

JohnDylan +21747

Gezien het feit dat Rensch, Baas, Hato, Fitz-Jim, Taylor, Brobbey en als je hem mee wil rekenen Godts in de basisroulatie heeft als talenten die recent vanuit de jeugd of Jong Ajax bij Ajax zijn doorgebroken lijkt dit me een vreemd moment om deze zorg te uiten. Dat had hij een paar jaar geleden moeten doen.

Vos is niet vertrokken vanwege de concurrentie op zijn positie maar omdat hij 1) als CVM werd misbruikt waardoor hij niet kon tonen hoe goed hij is en 2) Ajax geld nodig had en besloot in strijd met alles waar Ajax voor staat een groot talent te verkopen om dat geld binnen te halen. Misehouy vertrok omdat Ajax de afgelopen jaren laffe trainers hadden die een talent als Misehouy niet durften te gebruiken.

Vink heeft helemaal gelijk dat Ajax bijvoorbeeld geen spelers als Salah-Eddine en Regeer moet laten gaan om spelers als Wijndal, Sosa en Gaaei aan te trekken maar waarom sprak hij daar toen dan niet over? Natuurlijk heeft Vink het niet alleen over Ajax maar lijkt gezien zijn voorbeelden wel ook specifiek op Ajax te doelen.

07-01-2025 22:26

Koekie87 +20962

Misehouy heeft zelf de boel getreineerd door zijn contract niet te willen verlengen terwijl Ajax zelf dat wel graag wilde. Ligt dan toch gewoon aan zo een jongen zelf. Totaal geen medelijden mee, voor hem wel iemand anders die graag bij Ajax wil doorbreken.

07-01-2025 22:13

Polifinario +2095

Hoeveel spelen Vos en Misehouy nu?

07-01-2025 22:11

Koekie87 +20962

Vos speelt zijn wedstrijden op een bijveldje in het tweede van Milan!!!

07-01-2025 22:14

rpolleke +44

Dest was gewoon basisspeler.

En over Vos, nu haalt hij de vorige TD aankopen eruit. Volgens mij zijn we weer een nieuwe weg ingeslagen.

07-01-2025 22:10

Petterson +24810

Inderdaad. En ging voor tientallen miljoenen en dito salaris naar Barca toch!? Was onverantwoord geweest om dat tegen te houden. Zeker omdat Timber er ook aan kwam.

07-01-2025 22:34

rpolleke +44

Ja van het een beetje een flut artikel. Allemaal oude koeien, volgens mij zijn we juist nu weer de goede weg ingeslagen

07-01-2025 23:06

Artemio +31603

Casadei in serieuze belangstelling van Feyenoord. Verdomme die zag ik graag bij Ajax.

07-01-2025 22:02

wijzijndebeste123 +162974

Ik herinner me dat je hem een paar maanden geleden al noemde. Zou een enorme kwaliteitsinjectie voor t middenveld zijn geweest.

07-01-2025 22:10

Artemio +31603

Napoli en Torino zijn ook in de markt voor Casadei dus ik hoop/verwacht dat Feyenoord het zal moeten afleggen.

08-01-2025 14:17

Patrick020 +22226

Zou echt een kwaliteitsspeler zijn voor Feyenoord, maar lijkt mij niet haalbaar. Of ze moeten willen huren

07-01-2025 23:42

Artemio +31603

Voor Ajax helemaal.

08-01-2025 14:18

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Wij kunnen m beter gebruiken. Feyenoord heeft met Milambo Hwang en Timber dat middenveld aardig staan toch?

08-01-2025 00:37

Patrick020 +22226

Ik denk dat hij naar Italie vertrekt, het is een aardig middenveld ja. Maar daar achter zit niks en Timber presteert al sinds Utrecht uit kut.

08-01-2025 09:21

pietvanvliet +4413

Op zich eens met Vink. Uit principe geen breedte halen, maar jeugd laten doorstromen.

Staat wel tegenover dat ik moeite heb om, letterlijk, alle namen die hij noemt als 'groot verlies' te zien. Zelfs Botman niet. Dat is een prima speler geworden bij Lille, maar we hadden 'm na drie potjes bestempeld at 'tweede Van der Hoorn' als ie in Amsterdam achterin had moeten staan en dan was het nooit meer goedgekomen.

07-01-2025 22:00

patje0527 +1322

Hij speelt bij Newcastle maar goed

07-01-2025 22:19

Torcida +5528

Hij is een prima speler bij Lille geworden, en vervolgens naar Newcastle getransfereerd, maar goed.

Moeilijk, hè, lezen?

07-01-2025 23:43

wijzijndebeste123 +162974

Misehouy wilden we graag houden en had alle mogelijkheden om door te breken gezien het gebrek aan creatieve middenvelders maar die wilde teveel verdienen. Dus dat is geen goed voorbeeld. Daarnaast is Vos een 8 en geen 6 en dus concurreert hij niet met Mannsverk en Tahirovic. We zijn beter van je gewend, Marciano. Dit is populair geschreeuw.

07-01-2025 21:59

Broodjebal44 +5727

Slecht voorbeeld betreffende Vos. Die is geen 6, maar een 8. Ben groot fan van de speler Vos, maar heeft het bij Ajax niet laten zien de momenten dat hij de kans kreeg.

Waar Vink wel gelijk in heeft is dat de doorstroom naar 1 beter moet en kan. Als je ziet hoeveel spelers nu de doorstroom tegen houden is dat zorgwekkend. Hopelijk wordt er snel afscheid genomen van de huidige bankzitters en krijgen jongens als Faberski, Jansse en Mokio meer minuten. Ook Bounida (eerst tekenen) en Steur mogen wat meer ruiken aan 1. En zo loopt er nog wel wat rond. Hopelijk is er in de zomer een mega schoonmaak en renovatie waarbij die jongen gasten meer minuten kunnen maken aangevuld met een aantal sterkhouders 💪

07-01-2025 21:58

Amp +37337

Van welke vele spelers is de doorstroom tegen gehouden?

07-01-2025 22:06

Broodjebal44 +5727

Mokio maakt weinig minuten die had ik graag iets meer gezien dan Wijndal.

Op rechts hebben we Gaaei achter rechts waar ik graag eens Alders minuten had zien maken.

In het centrum krijgen Janse en Bouwman geen kansen, maar ze hadden wat mij betreft best wat meer minuten geven kleine clubs of in de beker mogen maken. Al is het 5 minuutjes, snuffelen aan speelminuten. Ik ben enorm blij met Rugani, maar hij houd daardoor wel doorstroom tegen.

Faberski had ik graag iets meer minuten zien maken op rechts, waar berghuis nu af en toe wordt neergezet die het eigenlijk niet heel lekker doet. Ook tijdens de blessure van Berghuis hadden we eigenlijk alleen Traore.

We weten natuurlijk niet of die gasten aanhaken, maar juist daarom had ik ze af en toe 5 minuutjes gegund zien worden wat volgens mij alleen met Mokio 2 wedstrijden in de EL is gebeurd.

Steur zou ik zelf een jaartje wachten is volgens mij ook 16 jaar en Bounida zou ik eerst wachten totdat er verlengd is en ook wat meer wedstrijden in Jong geven.

Wil je nog meer voorbeelden?

07-01-2025 22:20

Jeratino +780

@Broodje: Goede punten.

07-01-2025 22:31

NW23 +5010

Er zijn genoeg talenten doe wel de kans krijgen. M.b.t. Vos is dit overigens wel terechte kritiek. Maar bijvoorbeeld Misehouy daar ks alles aan gedaan om hem te behouden. Die koos gewoon voor het geld. Vorig jaar heeft Hlynsson heel veel gespeeld. Die minuten hadden voor Misehouy kunnen zijn als hij/zijn familie voor zijn ontwikkeling hadden gekozen i.p.v. voor het geld.

07-01-2025 21:56

Apoc9 +1662

Dat veel jeugdspelers vertrekken heeft volgens mij meer te maken met exorbitante salariseisen dan met een gebrek aan perspectief

07-01-2025 21:55

Wobbo +11145

Klopt. Tahirovic, Gaaei, Van den Boomen, Akpom enzo staan nu onze eigen jeugd in de weg.

07-01-2025 21:53

Ferd +38295

Welke eigen jeugd speler staat Akpom in de weg?

08-01-2025 02:20

renemar +427

De jeugd moet ook eens geduld hebben. Er zijn er maar weinig die snel de stap naar het eerste kunnen maken. Ze hebben geen zelfreflectie. Ze komen fysiek en qua inhoud gewoon nog teveel tekort maar denken dat ze op hun 18e al in de Arena moeten spelen. Nu lopen er bij JONG AJAX ook meerdere talenten met de potentie uiteindelijk AJAX 1 te halen. Maar nu zijn ze nog niet zover. Hij het eerste moet er gepresteerd worden.

07-01-2025 21:52

PeterLarsson +13200

Met Baas, Hato, Rensch, Taylor, Godts , Fitz Jim hebben we voldoende spelers die vanuit de jeugd zich in de basis hebben gespeeld of daar vlak tegenaan zitten.

07-01-2025 21:51

Babangida83 +23813

Als je ons tweede elftal ziet, dan is er nu ook nog steeds nauwelijks ruimte voor talent. Dat zou onze aanwas voor de toekomst moeten zijn, namelijk. Je hebt dan namelijk: Ramaj, Wijndal, Kaplan, Mannsverk, Gaaei, Klaassen, Fitz Jim, Vd Boomen, Akpom, Weghorst en Rasmussen.

Als je kijkt wat die bovendien verdienen, daar krijgt een paard de hik van, dat kan Ajax helemaal niet betalen. Ik vind dat je maximaal 4 CL-waardige spelers (aankoop of gelijkwaardig niveau talent zoals bijvoorbeeld Neres of Vd Beek.) op je bank mag hebben als Ajax-zijnde. Dat is dus voor iedere linie eentje, waarbij de meeste spelers multi-inzetbaar zijn. De rest moet talent zijn. Dan zijn de eerste 15 kwaliteit. Nummer 16 en hoger krijgt dan makkelijker kansen en zal zich daardoor ook sneller ontwikkelen. Bovendien in een goed elftal.

Dat gezegd hebbende, zouden die eerste 15 dan ook iets meer moeten en kunnen verdienen.

07-01-2025 21:50

Amp +37337

Vos had vooral door Vos zelf geen perspectief op het eerste. Liet t gewoon niet zien, is tevens geen geschikte nr 6 in een solo-rol. Dom gelul over aantrekken van mannsverk en tahirovic en in de weg zitten. Alsof farioli zal hebben gezegd "die jongen is echt geweldig en heeft zich echt bewezen, verkoop m maar". Als ie zo goed was, dan hadden ze tahirovic en mannsverk gewoon gepasseerd voor vos.
Grappig dat ie dan niks over misehouy zijn vertrek wil zeggen. En ook niks zegt over het feit dat rijkhoff die hij zelf noemt nota bene zelf vertrok naar Dortmund waar t perspectief natuurlijk altijd veel beter is dan bij ajax.

Ondertussen speel je bijna wekelijks met een baas, hato, godts, fitz jim die er wel voor wilden werken. Taylor en rensch bewust erbuiten gehouden omdat die er al langer bijzitten

07-01-2025 21:50

HStorm +3133

Slappe ouwehoer die Vink.

07-01-2025 21:56

Jeugd +24581

Het niveau Tahirovic en Mannsverk mag Vos niet in de weg staan totdat hij langere tijd de kans heeft gekregen

07-01-2025 21:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.