Vink bespreekt kwaliteiten Reijnders: 'Hij heeft een beetje Álvarez en Berghuis in zich'

door Jesse ter Haar 82

Bron ESPN

Vink bespreekt kwaliteiten Reijnders: 'Hij heeft een beetje Álvarez en Berghuis in zich'

door Jesse ter Haar 82

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Marciano Vink gelooft dat Tijjani Reijnders het bij Ajax zou kunnen redden. De middenvelder van AZ wordt aan de Amsterdammers gelinkt en dat kan de oud-Ajacied begrijpen. In de uitzending van Voetbalpraat velt Vink zijn oordeel over de kwaliteiten van de 24-jarige Reijnders.

'Ik vind Tijjani Reijnders één van de betere spelers', begint hij zijn verhaal. 'Hij heeft het de afgelopen twee jaar goed gedaan bij AZ en heeft met name in het dynamische een ontwikkeling doorgemaakt. Hij is overal op het veld. Je kunt hem er niet van betichten dat hij alleen maar controleur is. Hij is echt een acht.'

'Hij zou niet direct een opvolger van Álvarez zijn', voegt Vink er vervolgens wel aan toe. 'Hij heeft alles in zich. Hij heeft een beetje Álvarez in zich, een beetje Berghuis, hij is overal op het veld. Hij is een dynamische speler met oog voor de ruimte en hij heeft echt een goede, functionele techniek. Hij komt ook rond de zestien en zulke spelers zijn zeer gewild.'

Gezien zijn recente ontwikkeling is Vink van mening dat een stap naar de top van de Eredivisie een goede zou zijn voor Reijnders. 'De volgende stap is regelmatig spelen in de Champions League of Europa League en het daar dan ook laten zien. Ik denk dat een stap naar de top drie van Nederland een mooie zou zijn. Alleen AZ is niet zo heel erg meewerkend.'

Reijnders of Zerrouki?

Leonne Stentler op haar beurt, zou Ajax zijne de pijlen richten op een andere middenvelder in de Eredivisie. 'Hij is zo stabiel dat ik denk dat hij zou kunnen slagen bij Ajax, maar als ik Ajax was, zou ik op Zerrouki gaan zitten. Hij is veel meer een type Álvarez. En Reijnders ligt vast tot 2027 en Zerrouki tot 2024. AZ zal de volle mep gaan vragen en ze willen niet graag aan Ajax verkopen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

jerryisthename +31771

Nee. ❌🔒

AZ 👉🏼 Ajax = 👎🏼

AZ 👉🏼 💰💲💶🤑😍 = 🖕🏼

❌❌❌

16-03-2023 13:40

Spielmacher +10716

Ik zie toch meer Olaf Lindenbergh en Nemanja Gudelj. Geen 15 miljoen aftikken voor een speler die op zijn 24ste doorbreekt bij de kaasidioten aub.

16-03-2023 02:20

Thor +4042

Berghuis, Taylor, Fitz-Jim, Vos.
Kudus nog die wellicht blijft en naar het middenveld kan gaan.

Wat moet je dan met Reijnders?

15-03-2023 17:56

Robbie en de Kock +11170

Waan van de dag. Twee goede wedstrijden en dan moet hij gelijk door Ajax gekocht worden .

15-03-2023 16:55

HJC +8016

Ik zou het niet doen. Met Wijndal heeft ook iedereen zich vergist. Die kon ook bij AZ opvalllen, maar heeft voor Ajax geen extra voetbal kwaliteiten en kan ook nog eens niet de basis verdedigende taken hoed uitvoeren

15-03-2023 16:47

Schip +23431

Niet iedereen. Ik heb Wijndal echt altijd te licht gevonden. De druppel was wel dat hij bij oranje op het EK niet kon aanhaken. Terwijl er niet eens een echte concurrent was. En dan gewoon 10mj lappen.

Reijnders zie ik meer zitten, omdat hij mentaal juist een vechter is en geen mooi weer voetballer. Maar wat doe je dan met Fitz Jim of Taylor. Al is Reijnders wel creatiever dan Taylor. En hij is middengroep leeftijd, dus voor een evenwichtige groep zou dat prima zijn.

Linksback zal worden ingevuld met Hato, Salah Edine of Baas neem ik aan. Wijndal is exit lijkt me. Die uitspraken van hem waren tenenkrommend, dus ook qua zelfreflectie is hij niet een echte prof. Misschien gaat hij wakker worden, maar vind hem een lichtgewicht op meerdere vlakken.

Wat gaan ze doen voor de rechtsbckpositie? Rensch stelt echt teleur en die voelt die plek gewoon niet aan. Hoor ook weinig van Regeer op rechtsback. En in Jong moet je echt wel uitblinken om te laten zien dat je het eerste aan kunt (wat dan ook echt zo is).

En ik zie toch graag een echt creatieve middenvelder komen en niet een all round speler als Reijnders. Hoe mooi zou het zijn een nieuwe Ziyech, Odegaard of dare I say Xavi Simons te vinden? En die laatste is al een stuk minder creatief dan die eerste twee.

15-03-2023 20:37

Lazell +16989

Als we iets niet nodig hebben, is het een 8. We hebben daar op dit moment Fitz-Jim, Taylor, Regeer, Berghuis en Kudus. Een voetballende 6 is een must en dat is Reijnders niet.

15-03-2023 16:00

vanreenen +10244

De verslaggever bij de wedstrijd NAC vs Ajax 2-6 was vol lof over Fitz-Jim. Hij heerste over het hele veld. Mooi compliment en een waarheid als een koe op stal.

16-03-2023 09:29

Ans B +19827

Op welke positie stond hij? Op 6 of 8?
In mijn optiek kan hij op beide posities spelen n.l. en ik zie op voorhand veel mogelijkheden voor hem om de plek van Alvarez in te nemen. Maar ik ken hem ook weer niet goed genoeg om daar mijn hand voor in het vuur te leggen. Ik ben daarom erg benieuwd naar aanwijzingen die mijn vermoeden bevestigen - gezien hij (tot mij frustratie) nu geen speelminuten in Ajax1 krijgt.

P.S> Ik hoop dat ik je evt. antwoord ook daadwerkelijk te zien krijg, want daar schort echt iets aan hier op AS. IK heb al diverse keren ondervonden dat een reactie (die ik per mail binnenkrijg) niet terug te vinden is op de site.
Dus bij voorbaat dank als je reageert en ik je geen likeje kan geven als dank.

16-03-2023 11:22

Lazell +16989

Qua type is het geen echte klassieke 6, zoals Rodri, Busquets, etc. Het is een speler die veel aan de wandel gaat zoals Frenkie/Gravenberch, waardoor bij balverlies alles open zou liggen centraal als hij weg is. Je zou met hem op 6 kunnen spelen als er iemand is die de tegenovergestelde beweging van hem maakt. Dus als hij naar voren gaat, de ander die plek over neemt en vice versa. Als je dat niet hebt, zou ik hem als 8 gebruiken. In een systeem met een enkele 6 beperk je zijn vrijheid om te zwerven en ruimtes te zoeken alleen maar. Dat is zonde als je het mij vraagt.

16-03-2023 12:52

barry1988 +24015

Ik zag dat Ilias Akhomach van de zomer transfervrij is. Dan lijkt mij dat een interessantere aankoop. We hebben eerder een rechtsbuiten nodig dan een zes. En als je al een middenvelder haalt dan moet het een echte versterking zijn.

15-03-2023 14:20

Tommyshelby +128853

Dat zou nog eens een stuntje zijn inderdaad. Leuke suggestie.

15-03-2023 16:17

Simpelishetmoeilijkst +25206

Kijk maar inde eigen jeugd. Vos? Zonde van de centen. De laatste tijd wordt de jeugd steevast overgeslagen, niet goed.

15-03-2023 12:26

TweeBenig2 +16137

Als ik het voor het zeggen had: geen Reijnders en geen Zerrouki (te langzaam). Geef Fitz-Jim gaandeweg het seizoen meer speelminuten.

15-03-2023 11:21

Lazell +16989

Fitz-Jim is net zo zeer een 6 als Frenkie. Niet. Die presteren allebei het best met iemand naast zich zoals Schone, Busquets of in mindere mate De Roon en Koopmeiners. Die spelers zijn het beste met positionele vrijheid en de ruimte krijgen om te zwerven. Spelers als Frenkie en Fitzie moeten geen (voetballende) balansbewakers zijn, naar mijn mening.

15-03-2023 16:08

Robbie en de Kock +11170

Het is eerder andersom, Schöne kon uitblinken omdat Frenkie naast hem stond.Die was zo snel en haalde er verdedigend zoveel uit.

15-03-2023 16:51

Lazell +16989

Klopt ook wel, dat verdedigende is een onderschatte kwaliteit. Maar Frenkie was ook ontzettend veel weg. Hij dribbelt veel in en zwerft over het veld. Ontzettend goede kwaliteit, maar dan ben je ook kwetsbaar en heb je iemand nodig die positiegebonden blijft spelen. Zo'n type heeft Fitz-Jim ook naast hem nodig.

16-03-2023 07:50

Web +178830

Goede speler, zeer dynamisch en schuwt de duels ook niet, dat zij ik al toen bekend werd dat er belangstelling was
Hele andere categorie dan de andere AZ spelers van de laatste jaren

Dat spelers uit het verleden niet goed genoeg waren, dat zeg toch niets
Er was ook nooit een speler van Willem 11 goed genoeg voor Ajax, tot dan Frenkie kwam

15-03-2023 11:12

Marcw1972 +16580

Nooit een speler van Willem II die goed genoeg was voor Ajax? Wat dacht je van Overmars? En Galasek?

15-03-2023 11:31

Lazell +16989

Ken die hele Reijnders niet, maar wat ik over hem gelezen/gehoord heb is het meer een dynamische speler. Koop je hem, dan kunnen Taylor en Fitz-Jim weer een plekje naar achter. Was hij transfervrij, prima. Maar hij heeft een contract tot 2027, dus je betaalt er de volle mep voor..

15-03-2023 16:10

Jake the Snake +17349

Of net als Wijndal een afgesproken transfersom in ruil voor verlenging. We don’t know

17-03-2023 07:30

Lazell +16989

Weten we niet, maar wat vind jij het waard om hem erbij te hebben? Omdat ik liever jeugd zie, is hij voor mij gewoon de 3e of 4e keus (Taylor, Fitz-Jim, Berghuis) op 8. Heel misschien 5e als je Kudus meetelt.

17-03-2023 11:02

de echte causio +2263

Wie bepaalt eigenlijk of Reijnders een juiste aankoop is? Niet de nieuwe TD, want die zit nog in Engeland. Niet onze trainer, die is interim (voorlopig) en heeft zijn handen vol aan de selectie. Wellicht H2 Die lieten het in de zomer over aan een beunhaas, omdat ze zich zelf ondeskundig vonden. Of bepaalt de scouting wie wij volgend jaar in de selectie willen hebben. Of is het dan onze miljonair, die op alle terreinen heeft gefaald?
Ze kunnen, wat mij betreft, beter even geduld hebben met het informeren van spelers dat er belangstelling voor hen is.

15-03-2023 10:10

Web +178830

Beetje meer respect voor de beste keeper uit de geschiedenis van Ajax.

15-03-2023 11:13

Nr.10 +111093

Zit Reijnders eigenlijk bij het Nederlands Elftal?

15-03-2023 09:27

Nr.10 +111093

Wel opvallend, gezien het aantal matige middenvelders dat regelmatig naar het Nederlands Elftal mag.

15-03-2023 09:51

Yaeron +6379

Dat gaat niet lang meer duren.

15-03-2023 11:05

DankzijCruijff +48712

Stop even met spelers uit de categorie Zerrouki/Reijnders. Alleen echte kwaliteitsinjecties en anders eigen jeugd zoals Fitz-Jim een fatsoenlijke kans geven svp.

15-03-2023 09:15

Nr.10 +111093

Fitz-Jim komt uiteindelijk ook van AZ dacht ik, maar die was toen natuurlijk wat jonger (16?).

15-03-2023 09:28

wijzijndebeste123 +163813

Kappen met deze shit en Andrè Trindade voor op 6 halen.

15-03-2023 08:47

Vik86 +42397

En als nottingham degradeert danilo proberen te halen..

15-03-2023 10:12

Artemio +31976

Is dat die Danilo die bij Palmeiras heeft gespeeld?

15-03-2023 15:28

OntlastendeMiddenvelder +1987

"Op Zerrouki zitten"? Is dat niet minstens ongewenste intimidatie?

15-03-2023 08:24

wijzijndebeste123 +163813

Intimidatie is in de regel ongewenst. Intimiteiten wellicht?

15-03-2023 08:54

OntlastendeMiddenvelder +1987

Je hebt natuurlijk gelijk. Ter verdediging kan ik aanvoeren dat ik naar de wc moest.

15-03-2023 09:30

manvanglas +1336

Aldus OntlastingMiddenvelder ;)

15-03-2023 10:50

WesleySonck +1495

Die Grillitsch zal wel niks goed doen op de training... Ben benieuwd of zijn contract verlengd gaat worden als ze achter dit soort spelers aan gaan

15-03-2023 08:21

Nr.10 +111093

Zou me erg verbazen als Ajax doorgaat met Grillitsch.

15-03-2023 09:26

HendrikAjax +16834

Volgens Fitz-Jim was het zo een beetje de beste speler op de training

15-03-2023 09:42

Vik86 +42397

Dat is een aanname wat je doet..

15-03-2023 10:13

AlmightyAjax +5838

Niet doen! AZ wil de hoofdprijs voor middelmaat.

15-03-2023 08:13

Ajaxadam1 +31667

Na Kokcu en Sangare de beste controleur in de eredivisie.

15-03-2023 08:00

Merrick +6746

Ik zou eerst een goede vervanger voor Rensch halen want die is iedere week de slechtste van iedereen.

15-03-2023 07:44

brullie +7035

Liever wat minder Berghuis want die man is pas uit vorm zeg! Waarom een speler als hem halen terwijl je jeugd hebt lopen? Nu niks kopen en laat volgend seizoen maar wat jeugd instromen en daarbij een paar routiniers kopen die er direct staan en wij niet eerst een half jaar moeten opleiden zoals een Bassey. Bassey gaat er wel komen, helemaal als ze Bogarde terug halen. Reiziger weg, Bogarde terug, waarom niet?

15-03-2023 07:07

LukaLitmanen +82015

Afgelopen februari is Berghuis nog gekozen tot speler van de maand in de eredivisie.

Hij speelt minder goed dan in eerste seizoenshelft maar nog steeds belangrijk

15-03-2023 07:30

HendrikAjax +16834

Ik zou meer waarde hechten aan je eigen ogen dan aan zo een prijs. Dat hij die won sloeg namelijk helemaal nergens op. Alleen bij Ajax speelde die maand al 3 spelers beter en in de complete Eredivisie wel 10.

15-03-2023 09:45

Artemio +31976

Berghuis heeft zijn waarde, maar het is beter om na dit seizoen afscheid van hem te nemen. Hij is een grootverdiener. Hij heeft ook een leeftijd bereikt waarbij hij niet meer beter wordt en het middenveld kan wel wat andere types gebruiken.

15-03-2023 15:31

barry1988 +24015

Spelers als Reijnders en Zerrouki moet je toch zelf wel kunnen opleiden. Ze zijn allebei rond de 24 en niet meer dan leuke spelers voor de middenmoot. Leuk dat ze opgehemeld worden door dit soort programma's maar dit is toch niet het niveau wat je moet nastreven, en al helemaal niet wat prijs kwaliteit verhouding betreft.

15-03-2023 05:20

eenAjaxfan +20328

Dit vind ik altijd van die dooddoeners.
Ja, je zou ze zelf op moeten kunnen leiden.
Maar ja, sommige talenten kiezen er voor om elders te leren voetballen...
Ja echt, dat is ook een mogelijkheid.
En er zijn spelers die dat dan nog lukt ook.
En wat is er dan mis om te proberen die naar Ajax te halen, als blijkt dat eigen jeugd nog niet klaar is voor (een heel seizoen) Ajax 1.

15-03-2023 07:13

barry1988 +24015

Dat je spelers elders weghaalt prima. Maar deze twee spelers zijn niet meer dan modale spelers. Als je dan de jeugd overslaat dan moet de aankoop ook echt een versterking zijn zoals Martinez, Antony en Kudus dat waren. En niet spelers van het niveau Sanchez en Wijndal die alleen de jeugd in de weglopen.

15-03-2023 07:53

eenAjaxfan +20328

Natuurlijk moet het een versterking zijn.
Maar dat geldt voor een jeugdspeler ook.
Dat is altijd maar weer afwachten.
Zo werd er over Martinez in het begin ook geroepen dat het niks was...
Dat afwachten, ofwel iets of iemand een kans geven, schijnt tegenwoordig heel moeilijk te zijn.
Het oordeel is al heel snel gegeven.

15-03-2023 09:58

Lazell +16989

Ajax kon ook Veerman halen, maar koos voor Taylor. Datzelfde geldt nu met Fitz-Jim. Die is in potentie een stuk beter. Dit soort spelers moet je, als het gaat, uit je eigen opleiding plukken. Met Berghuis en Taylor heeft de 8 positie ook niet de hoogste prio.

15-03-2023 16:14

eenAjaxfan +20328

@Lazell, Fitz-Jim is in potentie inderdaad beter dan Veerman.
Maar Fitz-Jim is net als Taylor nog jong. Berghuis daarentegen al wat ouder. Vooral vanwege dat laatste snap ik wel dat er naar een jongen van halverwege de 20 wordt gekeken.

15-03-2023 16:31

1991 +7787

Daarbij is hij voor de transferwindow alweer 25..

15-03-2023 07:28

Ferd +38482

Zerrouki hebben we ook zelf opgeleid. Speelde tot z'n 18de bij Ajax.

15-03-2023 09:19

Nr.10 +111093

@barry1988. Dit is inderdaad een dooddoener. Wij hebben een behoorlijk aantal goede middenvelders afgeleverd de laatste jaren, met bijvoorbeeld Donny v/d Beek, Frenkie de Jong, Ryan Gravenberch en nu Kenneth Taylor (en wat Ferd al zegt: Zerrouki komt eigenlijk ook bij ons vandaan). Ons probleem is gewoon dat ze na een paar jaar in het eerste alweer weg zijn. Je kan niet elk jaar een middenvelder van dat niveau afleveren, zoveel middenvelders van dat niveau zijn er niet eens in heel Nederland.

15-03-2023 09:30

ricky10 +5892

Gewoon die miljoenen lekker op de bank houden en uit de jeugdopleiding putten, want die zijn niet minder. Reijnders is een goede voetballer, maar is al 24 en is typisch zo'n speler die zich goed voelt in Alkmaar, omdat de druk er gewoonweg minder groot is. Ga maar op zoek naar Ajax waardige backs.

15-03-2023 05:00

Michael 1974 +21985

Eens als we een goede 6 zouden hebben waar we een heel seizoen op kunnen bouwen. Wie is dat? En ja, fritzie zou daar kunnen staan, maar je weet niet of die het gaat redden en zeker geen heel seizoen

15-03-2023 06:50

ricky10 +5892

Fitzg jim, vos, timber kun je doorschuiven je hebt grillitsch. Opties genoeg om het in te vullen en als je niet het risico durft te nemen dan kom je swz nergens en blijf je kopen en jeugd passeren.

15-03-2023 08:57

HendrikAjax +16834

Grillitsch heeft in de Bundesliga een hoger niveau gehaald dan Reijnders bij AZ en je hebt met Vos en Fitz-Jim 2 toptalenten voor die positie.

15-03-2023 09:48

Simpelishetmoeilijkst +25206

Het probleem van de laatste tijd; er wordt veel teveel gekocht.

15-03-2023 12:32

Michael 1974 +21985

Grillitsch eens, daar ben ik ook van gecharmeerd. En vos en fritzie moeten de kans hebben het waar te maken. Wat mij betreft is wat eerder genoemd is twee goede backs belangrijker.

15-03-2023 15:47

afcas +3782

Zoals hij zegt, "een beetje". Niet genoeg.

15-03-2023 04:12

Ans B +19827

Reijnders ken ik niet goed genoeg, maar zal allicht een goede ontwikkeling hebben doorgemaakt na een heel seizoen in de basis. Maar is hij dan beter dan Fitz Jim bijvoorbeeld? Die is ook heel dynamisch, technisch en kan zowel op 8 als 6.
Maar omdat hij véél te weinig speelminuten krijgt van zowel Schreuder en nu ook Heitinga komt Fitz Jim niet tot een soortgelijke ontwikkeling. Hoe kun je hem dan beoordelen als volwaardig concurrent?
En hoe zit het met Regeer en Baas? Helemaal geen speelminuten (meer).
En Salah Edine dan? Komt volgens seizoen terug en schijnt het heel goed te doen bij Twente als 6.

Ik baal zo enorm van dat gebrek aan een planmatige doorstroming van jeugdspelers vanwege het gebrek aan speelminuten en een soort ad hoc beleid qua uitlenen (Salah Edine bij Twente plaatsen, waar die linksback vorig seizoen al één van de sterkhouders was; kom even niet op zijn naam)!
Ik word er een beetje moedeloos van.
Verdienen ja, dat moet nog steeds, maar van de kant van Ajax mag er ook wel iets komen qua betere doorstromingsplannen en -opties. Via gericht BELEID. Dat moet je niet alleen aan de trainers overlaten, want die hebben hun eigen belangen (presteren, dus die hebben vaak de neiging om 'op zeker' te spelen en zoveel mogelijk extra risico uit te bannen - helemaal als ze nieuw zijn). Reken ze óók af op speelminuten van jeugdspelers, bepaal tevoren welke jeugdspelers voorrang hebben (dat kan op meerdere momenten in het seizoen) en wat je dan van ze verwacht. Enz. enz.
Hoe lang en hoe vaak hebben b.v. Van de Beek en Cerny wel niet speelminuten gekregen toen zij op de deur klopten?

15-03-2023 01:17

HallelujahAmsterdam +10641

Ik zie Fitz Jim ook liever een kans krijgen. Sowieso ben ik het wel eens met wat je zegt over een 'doorstroom beleid' .
Probleem nu vind ik wel en beetje , is dat in de huidige situatie de ploeg nog niet stabiel oogt.
Het is nog steeds voortploeteren van wedstrijd naar wedstrijd , waarbij de langere termijn ten aanzien van jeugd ondergeschikt wordt.
In deze situatie moet je nog oppassen dat zo'n speler als je die laat spelen , niet juist slachtoffer wordt.
Maar ten aanzien van Reijnders denk ik ook dat er eerst vooral naar onze jeugd gekeken moet worden.

Bij AJAX debuteren ze jonger en zou Reijnders in verhouding dan bij AJAX komen op 25 jarige leeftijd (aankomend juli) , en ALS ie gelijk mee zou kunnen zou je ivm met het gevaar op restwaarde na 2 jaar moeten kunnen verkopen.
Dan ook nog moeten overnemen van een club dat de pretentie heeft , niet willen te verkopen aan een 'concurrent'.
Nee , een speler die je haalt op 25 jarige leeftijd moet je : niet in huis hebben , meerwaardige speler zijn en een betere cv hebben.

15-03-2023 07:23

Ans B +19827

De ploeg komt van ver en is inderdaad nog niet zo stabiel, maar an sich vind ik dat niet persé een probleem. Ik snap jouw redenatie natuurlijk wel, maar bij Fitz Jim heb ik juist de indruk dat hij tamelijk stoïcijns is - al ken ik hem misschien nog niet goed genoeg. Bovendien ligt het er aan op welke manier je ze het veld in stuurt (met welke houding/woorden): je kunt in principe ook een stuk spanning wegnemen, bijv.: 'Kijk maar eens of het jou lukt om meer lijn te brengen, het baltempo te verhogen en vooral de nauwkeurigheid' - meer vrijbljvend a.h.w. zodat het meer een uitdaging wordt i.p.v. een opdracht, en al impliciet dat het niet makkelijk is en het hem niet wordt aangerekend als hij er ook niet slaagt).

Wat betreft leeftijd: dat ben ik met je eens in algemene zin. Maar er zijn altijd uitzonderingen, de laatbloeiers (om wat voor reden ook). Als iemand tot die categorie behoort en je hebt heel veel vertrouwen in de kwaliteiten van zo'n speler (incl. persoonlijkheid!) dan moet je het gewoon toch doen. T.a.v. Reinders heb ik geen idee of hij tot die categorie behoort. Ik had 'm 2 jaar geleden (of was het toch vorig jaar?) al in het vizier als een interessante speler (ik kende zijn leeftijd nog niet), maar ik heb hem nog nooit een hele wedstrijd zien spelen en dit seizoen heb ik 'm nog helemáál niet zien spelen (ik kijk steeds minder voetbal, Ajax en Oranje uitgezonderd; kost me gewoon te veel tijd en voetbal moet het toch te vaak van enkele hoogtepunten hebben. Heel anders dan mijn eigen sport: handbal. Daar kijk ik dan op zaterdag en/of zondag (CL) vaak liever naar: duurt minder lang en daar gebeurt zovéél meer dat het aankijken leuk maakt. En zelfs daar vind ik het soms nog 'te veel tijd kostend' (ik ben extreem vrijheidslievend, in de zin van oningevulde tijd). Ook jammer, want ik mis daardoor ook veel van wat ik juist één van de leukste dingen vind aan voetbal: het volgen van specifieke spelers.

15-03-2023 09:59

HallelujahAmsterdam +10641

Ja , qua leeftijd moet dat niet uitmaken. Alhoewel ik wel vind dat zeker op een voor AJAX begrippen voor een speler die ouder is , ook de meerwaardige voorwaarde geldt. Tagliafico bijvoorbeeld en Tadic (noem ik er gelijk 2 op zeg) , waren spelers die gelijk bijdraagden aan het spel. En dan accepteer je de restwaarde die qua leeftijd overblijft.

Persoonlijk zie ik het wel zitten in Fitz Jim. Hij heeft de capaciteiten om zijn voetbal intelligentie om te zetten in het vermijden van duels , passing en controlerend te zijn.
Wanneer geef je hem echt de kans ?
Ik hoop toch nog dit seizoen meer speeltijd.

Zelf kijk ik alleen AJAX over het algemeen.
Voor de rest misschien samenvattingen. Kijk wel veel buitenlandse voetbal , daar maak ik wel eens tijd voor. Ben op een leeftijd dat vrije tijd een invulling en aanvulling is. Net als jij kijk ik liever naar een sport die ook dichtbij mij staat , (amateur) boksen.
Maar kan in Nederland alleen genieten van AJAX.

15-03-2023 12:38

CruijffLegend +4976

Voor wat er gevraagd wordt voor spelers als Reijnders en Zerrouki haal je waarschijnlijk Hatate op..

15-03-2023 01:09

Keizer +30078

24 al? Dacht dat ie veel jonger was.

Hoe dan ook, niet aan beginnen.

15-03-2023 01:06

LukaLitmanen +82015

Vind je 24 jaar oud dan?

Hoe oud ben jezelf?

15-03-2023 07:31

Dondy +1877

Wat is dat nou weer voor argument “hou oud ben je zelf” hahaha

15-03-2023 08:17

Lazell +16989

Als je op je 24e pas doorbreekt in de Eredivisie bij AZ, is dat inderdaad best oud om nog een stap te maken naar een club die structureel in de CL wil overwinteren. Laat staan met winst doorverkopen. Die gaat geen hele grote stappen meer zetten en je betaalt er de hoofdprijs voor gezien zijn contract tot 2027

15-03-2023 16:19

afca1985 +21328

Nee dank je, dan zie ik liever een jeugdspeler voor noppes dan ons weer helemaal scheelbetalen aan pure middelmaat van de subtop.

15-03-2023 01:03

Tommyshelby +128853

Wellicht kunnen we eens stoppen met deze H2-aankopen. Beiden niet goed genoeg.

15-03-2023 00:14

AFCAWormerveer +4449

Ik zou Stentler halen als assistent voor volgend seizoen.

15-03-2023 00:12

FlyingDutchMan +17314

Zit helemaal iedereen met een headset op in de kleedkamer..

15-03-2023 01:34

Odysseus +14284

Ik zou ze gewoon allebei niet halen.

15-03-2023 00:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.