Vermeulen kritisch op Mislintat: 'Sluit niet uit dat hij over een paar maanden weg is'

door Jon van Dam 198

Vermeulen kritisch op Mislintat: 'Sluit niet uit dat hij over een paar maanden weg is'

door Jon van Dam 198

Laatst geüpdatet

Arno Vermeulen sluit niet uit dat Sven Mislintat over een aantal maanden niet meer werkzaam is bij Ajax. Dat zegt de analist bij Studio Voetbal van de NOS. Vermeulen is uiterst kritisch op de handelswijze van de directeur voetbalzaken en plaatst zijn vraagtekens bij bepaalde aankopen.

'We weten dat Mislintat volkomen solistisch heeft gehandeld. Wie wind zaait zal storm oogsten. Hij heeft het op alle fronten niet voor elkaar. Mislintat heeft niet eerder gewerkt als directeur voetbalzaken omdat hij een scout was. Toch is hij naar Ajax gehaald voor de rol als directeur voetbalzaken. Dan komt er een machtsvacuüm door het vertrek van Edwin van der Sar. Mislintat stapt in dat vacuüm en heeft daarnaast geen mensen om mee te praten over voetbal. Hij gaat daarna op de solo-tour allerlei spelers halen', zo zegt de analyticus.

Vermeulen gaat vervolgens in op het aankoopbeleid van Mislintat. 'Hij haalt voor honderd miljoen euro aan spelers. Soms uit de tweede divisie, soms uit een jeugdteam, waarvan we allemaal denken: 'Dat is wel heel vreemd'. Van St. Pauli haalt hij onder andere een centrale verdediger (Jakov Medić, red.), hij haalt de ene na de andere linksback. Hij koopt geen speler die aan de rechterkant in de voorhoede kan spelen. Als je kijkt naar de bedragen dan heb je het idee dat Mislintat telkens het dubbele betaalt van wat ze hadden moeten betalen.'

Even later is Vermeulen van mening dat het opmerkelijk is dat zo goed als alle contracten van de nieuwe spelers een duur van vijf jaar hebben. De analist gelooft niet dat het te maken heeft met begrotingsbeleid. 'Stel nou dat Mislintat over een paar maanden weg is, wat ik niet uitsluit. Dan zou het goed kunnen dat veel spelers tegen blijken te vallen. Er komt dan een nieuwe directeur voetbalzaken, een nieuwe leiding. Dan zit je met allerlei spelers die nog een vijfjarig contract hebben waar je vanaf wil. Dat kan je een ongelofelijk bedrag gaan kosten.'

'Hoe slecht moeten die jeugdspelers dan wel niet zijn?'

Studio Voetbal-collega Ibrahim Afellay vindt dat Ajax niet genoeg vertrouwt op de jeugdopleiding. 'Hoe slecht moeten die jeugdspelers dan wel niet zijn, als dit je aankopen zijn. Het zijn ook geen aankopen die je voor een of twee miljoen hebt gehaald. Het zijn serieuze bedragen.' Afellay krijgt vervolgens bijval van Vermeulen. 'Je hebt gelijk Ibi. Ze hebben de weg naar de jeugdspelers volkomen afgesneden. In het verleden keken ze met Overmars naar wat ze hadden en dat versterkten ze met een aantal hele goede spelers. Als jij talent bent bij Ajax en je ziet dat Mislintat elf spelers koopt, waar van je nog maar moet afwachten hoe goed ze zijn. Dan denk je toch: 'Wat doe ik eigenlijk bij deze club?'.

Lees meer over:
Plaats reactie

Danielson +50662

Vermeulen zit er zelf toch ook nog? Terwijl hij als chef sport op z'n minst medeverantwoordelijk was voor het onveilige werkklimaat bij Studio Sport.
Altijd een grote mond over (met name) Ajax, maar zelf z'n handen in onschuld wassen.
Onze Witte (lelieblanke) Chinees.

18-09-2023 20:04

Sunny +9597

@Topreactie

Het zou wel heel fijn zijn maar ik denk niet dat er iemand verwacht dat een nieuweling direct het verschil kan maken.
Wat je wel mag verwachten is dat aankopen in ieder geval laten zien een meerwaarde te kunnen worden en dus blijk geven van bovengemiddelde kwaliteiten. Niets moeilijks hoor maar de elementaire zaken als techniek, drive, positionering, passing, slimheid, duelkracht, etc.
Daarover heb ik bij elke transfer wel veel gehoord en gelezen maar heb ik op het veld niets van kunnen ontdekken.
Gebrek aan kwaliteit maskeren met hoop op betere tijden gaan ons niet verder brengen. We zitten bestuurlijke en sportief al geruime tijd in een sos situatie.

18-09-2023 15:51

Sense of.H +5484

Die gaat niet weg, maar z'n Haagse onderdaan wel.

18-09-2023 15:47

Babangida83 +24004

Arno geeft er ook wel weer een dramatische draai aan. Hij gaat er voor het gemak maar vanuit dat alle aankopen miskopen zijn.

18-09-2023 12:31

Sunny +9597

Voorlopig heeft nog geen 1 aankoop indruk weten te maken toch.
Dus hoezo voor het gemak?

18-09-2023 15:35

en88ajaxfan +2125

En wat dacht je van de trainer. Waar is het tactisch spel ?Wat is de opdracht? Welke lijn is te herkennen? Ik zie nog niks.

18-09-2023 17:15

milan-jantje +2839

Ibi mag echt niets zeggen over de jeugd van Ajax, bij PSV staat ook alleen Saibari en Teze uit eigen jeugd erin bij ons Hato en Rensch dus is om het even. Daarbij hebben zij er een paar vanuit onze jeugd erin helaas.

18-09-2023 11:32

Babangida83 +24004

Ik ben wel blij dat bij Ajax de lat wat hoger ligt dan 2. Jij?

18-09-2023 13:03

De Rop En De Rover +393

Eigenlijk is het hetzelfde als vorig jaar.
In de voorbereiding redelijk elftal. Dan gaat de rechtsvoor op de laatste dag weg *Anthony (de enige die kon voetballen), kut seizoen !
Dit jaar; ziet er redelijk uit in de voorbereiding. Rechtsvoor weg op een van de laatste transferdagen *kudus (de enige die kan voetballen), kut seizoen !

18-09-2023 11:10

Babangida83 +24004

En dan doen ze de backup van de rechtsvoor ook nog op de dag van de deadline weg...Dat was wel briljant. Zonder goed en wel een wedstrijd te spelen had Mislintat al gezien dat die er niets van kon, blijkbaar.

18-09-2023 13:04

Sunny +9597

Gokken, onkunde en een ramp in slow motion. (U mag zelf aangeven wie er verantwoordelijk zijn!)
- Alfred niet al vervangen tijdens de WK
- Een op dit niveau relatief onervaren Heitinga middenin een extreem hectische situatie voor de groep zetten
- Alle kaarten zetten op de "diamanten" know how van (een niet overal even geslaagde) Mislintat en hem n.b. de sleutels geven
- Een op dit niveau relatief onervaren trainer Steijn voor de groep zetten
- Bergwijn aanvoerder maken (kom op jongens, dit kan toch echt niet)
- Aankopen die geen van allen bovengemiddelde kwaliteiten hebben laten zien (combinatie van techniek, dynamiek, agressie, snelheid, individuele actie, slimheid, wilskracht)
- Aankopen die veel te laat zijn gehaald en/of binnengekomen (er was toch ruim voldoende tijd vanaf het moment dat Mislintat werd aangesteld)

Observaties
- Steijn heef al eerder aangegeven dat deze selectie niet de zijne is maar zal het ermee moeten doen. Hem treft vooralsnog geen blaam want ga er maar tegenaan staan met zo'n matige selectie en nauwelijks voorbereiding.
- Luis van Gaal ... kom aub terug. Heeft een geweldig palmares en bleek al eerder het kunstje te verstaan om een team op korte termijn te laten presteren.
- Het is bij ons al een tijdje sportief en bestuurlijk een hopeloos zootje
- Tijd om een goed team te formeren zal ons nauwelijks helpen want als je de spelers niet hebt!
- In deze situatie niets doen en blijven hopen op een wel goed draaiend team is niets anders dan gokken en wordt een uiteindelijk 5e plaats helemaal niet ondenkbeeldig.
- Ik waarschuw al vanaf einde Alfred periode voor deze nu langzaam maar zeker realiteit wordende situatie en zie de reacties op deze post ook al voor me variërend van Louis bejaard, Sutalo waar de hele wereld achteraan zat, geweldige stats van die, meesterlijk dit, fantastische dat, tijd nodig, etc. etc. Ondertussen komt de ijsberg dichterbij maar speelt het orkest rustig door en hopen we ons de diepte in.
- Ik mis spelers zoals een Alvarez en een Kudus.

18-09-2023 10:27

DEELM +11891

In de huidige situatie kun je helemaal niets uitsluiten.

Maar wat ik me voornamelijk afvraag is wat er met Mislintat is afgesproken door het bestuur. Er was al contact met Mislintat sinds eind vorig jaar, dus ik mag toch aannemen dat er gezegd is dat de selectie snel rond moest zijn en niet dat hij pas in augustus met geld mocht gaan smijten alsof het water is. Elke leek weet toch dat als je 12 spelers aantrekt en er nog meer vertrekken dat je tijd nodig hebt.....? Of je moet een wonder trainer aantrekken, maar met Steijn hebben ze dat niet gedaan en dat wisten ze ook gewoon.

Ik hoop dat Alex Kroes stiekem al een beetje begonnen is en met veel echte Ajacieden aan het praten is over hoe het er weer uit moet gaan zien. Als hij ook denkt het in z'n eentje te kunnen....

18-09-2023 10:22

Myriad +7182

Moraalpaus Vermeulen met zijn wekelijkse ‘dit moet u ook vinden’ heeft zichzelf weer eens uitgenodigd op TV. Lakei Ibi is er voor de bevestiging van de nieuwe mening voor het ganse volk.

Daar ga ik niet vrijwillig naar kijken.

Dit artikel bevestigd maar weer dat dat een goede keuze was.

18-09-2023 10:15

Sense of.H +5484

Het zal wel even duren voordat er een goed op elkaar ingespeelde team staat, maar tegen dan is het al winterstop en kan ajax zich op enkel richten op de KNVB BEKER en hopen op het halen van Europees voetbal.

18-09-2023 10:00

debarbaar +8257

Kan iemand Vermeulen uitleggen dat een voetbalclub geen door de belastingbetaler gesponsord mediabedrijfje is en dat je dus wel 5 jarige contracten moet aanbieden om de afschrijving te kunnen uitsmeren?

Kan iemand Vermeulen ook uitleggen dat Mislintat geen spelers heeft gekocht als: Magallan -11 miljoen, Labyad 7 miljoen, Klaiber 7 miljoen pf spelers zoals Marin, Wober, Mike van der Hoorn, Heiko Westermann,Luis Orejuela en Rasmus Kristensen maar zijn grote idool Overmars? Kan iemand de man ook uitleggen dat hij achtereenvolgens Neres, Alvarez en Martinez (net als Driessen voor miskoop versleet) en dat het algemeen bekend is dat in deze prijscategorie de helft mislukt 25% redelijk is en 25 een succes wordt?

18-09-2023 09:54

fmol11 +1247

Het is gewoon een tussenjaar. Ajax wil dat natuurlijk niet zo communiceren, maar het heeft nu eenmaal tijd nodig om weer een sterk team te bouwen. Sowieso is er altijd sprake van een mindere periode na een goede periode. Zo werkt het bij bijna alle voetbalclubs.

Al die nieuwe spelers zijn nauwelijks drie dagen op de toekomst geweest, kennen elkaar niet, wonen nog in hotels, hebben geen familie in de buurt enz.. Dat gaat gewoon tijd nodig hebben. Helaas is die tijd er nu niet en zit het programma ook niet mee. Had je nu thuis Almere en uit RKC gehad, dan had je met wat geluk gewoon twee keer gewonnen.

Nu alle mensen er weer uit gooien is helemaal kapitaalvernietiging. Er is voor een bepaalde lijn gekozen en dat moet nu even de tijd krijgen. De rijen gesloten houden en samen ervoor gaan.

18-09-2023 09:49

fmol11 +1247

Zit trouwens net te kijken. PSV speelt op 29 oktober tegen Ajax zijn eerste echt moeilijke wedstrijd. Wij hebben tegen die tijd Twente uit, Feyenoord thuis, Az thuis en Utrecht uit al gehad.

PSV heeft in november en december een reeks met uitwedstrijden bij Feyenoord, AZ, Utrecht en Ajax. Die gaan daar ook geen 12 punten halen. Maar ja, wellicht staan er ze er wel 15 voor tegen die tijd.

18-09-2023 09:59

020forlife +1198

Het meest pijnlijke vind ik toch wel dat we onze eigen jeugd hebben laten gaan. Regeer speelde gisteren een geweldige wedstrijd. Ünüvar viel heel sterk in. Vos een mega talent die geen kans krijgt. Als je deze jongens samen met ervaren spelers Berghuis, Klaassen en Ziyech had laten spelen dan waren we zeker niet minder dan nu.

18-09-2023 09:41

fmol11 +1247

Dit is het lot van Ajax. Er lopen in de eredivisie zoveel oud-spelers rond dat je ze bij elke ploeg tegenkomt. En die doen dat altijd net even extra hun best om te laten zien dat Ajax het niet goed heeft gezien. De rest van het jaar spelen ze dan minder.

Er was toch niemand hier die vorig jaar Regeer vaker in het team had willen zien?

18-09-2023 09:46

debarbaar +8257

Ja daar zijn de zieners van der sar en Overmars ook verantwoordelijk voor. Het is lekker makkelijk nu de nieuwe mensen de schuld te geven. Totdat van der Sar de beslissing had genomen dat hij weg wilde was hij tegen de komst van Bosz, torpedeerde hij Alex Kroes als TD en vergat Overmars topscorers in de jeugd een contract te geven want hij was te druk en kan niet lezen en schrijven.

18-09-2023 09:57

slumpf +4596

Wel als kanttekening dat deze spelers bij Ajax altijd tegen een muur moeten spelen en nu zeeën van ruimte hadden. Ik denk eerlijk gezegd dat Ünüvar bij het eerste van Ajax nooit twintig meter alleen voor de keeper zou komen te staan. Daardoor komt hij, vooralsnog, beter tot zijn recht bij Twente.
Verder was het gisteren natuurijk een puinzooi...

18-09-2023 10:15

komopajax777 +13370

Twaalf nieuwe spelers en drie dagen voorbereiding...Natuurlijk is het dan een puinzooi!

18-09-2023 12:38

komopajax777 +13370

Makkelijk redeneren zo.Alleen lieten Regeer en Unuvar het niet zien bij Ajax en daarom zijn ze ook verhuurd.Bij clubs als Twente is het veel makkelijker spelen.Bij Ajax is de druk vele malen hoger.En dat ze goed waren komt ook vooral omdat Ajax nog niet staat.

18-09-2023 12:36

Frank14 +292

De 8 = Hato.

18-09-2023 09:37

djhl +1429

Wegwezen!

18-09-2023 09:28

Cruijffthebest +13505

Die hele RvC helpt mijn club naar de klote. Geen Bosz, geen rechtsbuiten, geen Spertsyan ( ojee, je zal maar een speler uit de Russische competitie halen, ook al deden dat bijna 100 andere clubs wel! ) en een selectie die aan alle kanten rammelt.
De RvC moet heel snel oprotten en er moeten echt voetbalmensen terug komen met een Ajax-hart en Ajax-visie, wegwezen kut RvC!!!!

18-09-2023 09:17

debarbaar +8257

Ha ha ha ha ..... degene die jouw club naar de kloten hebben geholpen zijn een pikkentrekker en een keeper. De potloodventer liet Ajax zonder een geschreven document achter en met Hamstra. De Keeper ging het transferbeleid zelf doen en schoot Kroes en Bosz af. Lekker makkelijk om nadat Bosz met PSV in gesprek was je bezwaar te laten varen. Het was ook gewoon de oude RVC die Mislintat aanstelde op voorstel van Sar en Lenderink en het was de oude RvC die de kosten uit de hand liet gieren.

18-09-2023 10:00

Ajacider +4953

Dit team is los zand. Kapitale blunder van wederom de directie om te laat de pinpas vrij te geven. Elke FD met een voetbalachtergrond had verkoop van Timber / Alvarez en Kudus al ingecalculeerd. Op Sutalo na had je alle inkopen lang en breed voor aanvang heracles al binnen kunnen hebben.

Maargoed. Wordt een klote jaar, sportief gezien. Gelukkig wel vrouwtje zwanger, gaan we daar maar op focussen.

18-09-2023 08:56

noppenkoning +41668

Vader worden brengt je veel goed, kijk maar naar Rensch, nee geintje, gefeliciteerd.

18-09-2023 09:09

komopajax777 +13370

Met een schuld van 100 miljoen geef ik mijn pinpas ook niet af.Of wou je Ajax gaan supporteren in de derde divisie?

18-09-2023 12:39

Redrum +96371

We weten helemaal niets Arno. De media heeft zelf bedacht dat Sven alleen heeft gehandeld en rekent hem daar nu op af. Tot nu toe kunnen we maar van één aanwinst zeker stellen dat het een complete mislukking en is en die aanwinst heet Maurice Steijn. Zolang die amateur bij onze club rondloopt gaat het niet beter worden. Deze man heeft werkelijk geen idee waar hij mee bezig is.

18-09-2023 08:45

goajaxgo +14193

Vooralsnog is Steijn de allergrootste fout van Mislintat.

18-09-2023 08:38

10Sneijder10 +3072

Is die duitser nou nog niet weg?

#MISLINTATOUT

18-09-2023 08:16

komopajax777 +13370

Nepsupporter!Ga lekker naar 010 0f 030.

18-09-2023 12:41

10Sneijder10 +3072

Ga lekker zelf!
Als ik vind dat er geen klote van het huidige beleid klopt dan uit ik daar gewoon kritiek op. De selectie is niet eens rond want we missen kwaliteit op belangrijke plekken.
Wij zijn gvd Ajax, geen experimentclubje a la vitesse.

18-09-2023 18:02

gebakkenperen +3128

Ben zeer zeker geen voorstander van deze barkeeper met zijn Aldi koop gedrag. Schrijnender is dat het bedrijf Ajax dit allemaal heeft laten gebeuren.

18-09-2023 08:07

komopajax777 +13370

Niveautje Driessen en Verweij,mafkees!!!

18-09-2023 12:42

profoff +8421

Kunnen we weer anderhalf jaar zonder doen

18-09-2023 08:02

Ajax14AMS +25205

Samenspelen is een leuk excuus, maar zo een Sutalo die gewoon 5x op de verkeerde plek rent en uit frustratie in eigen penaltygebied bijna Regeer een been armer maakt, Mannsverk die trager handelt dan dat een Playstation 1 opstart en Mikautadze, Tahirovic en Akpom die je gewoon de hele wedstrijd niet ziet....

Dat is een kwaliteitprobleem. Daar heb je niet meerdere wedstrijden voor nodig om dat te zien.

18-09-2023 08:02

Bramble1988 +9344

Sutalo is een veelbelovende verdediger, stond niet voor niets bij meerdere grote clubs op de radar, iedereen vergeet in deze dat geen enkel individu rendeert in een bagger team. Genoeg voorbeelden van..

18-09-2023 08:07

Bramble1988 +9344

Idd, al zet je Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt in het elftal, die zouden er in zo’n wankel geheel ook niet uitzien!


Verder vind ik er geen een mislukking tussen zitten, je kunt je echter wel afvragen of “jeugdspelers” dit elftal moeten gaan trekken. Tahirovic en die nieuwe Noor; zullen echt grote talenten zijn maar het verschil met vroeger is dat er een basis stond waarin jonge spelers zich heel makkelijk aan op konden trekken.

18-09-2023 08:34

Ajax14AMS +25205

Net als die domme inspeelbal bij die laatste goal... En toen hij uitgleed was hij zijn man al kwijt omdat hij waardeloos instapte... Hij werd ook kinderlijk eenvoudig weggespeeld 1 minuut na rust en probeerde vervolgens Regeer zijn been eraf te hakken door met gestrekt been in te springen... Of die keer dat hij vergat dat hij op verdedigen zat en naar de man van Hato rent terwijl hij zijn eigen tegenstander helemaal vrij laat alleen voor het doel....

Maar alles moet maar goedgepraat worden toch? Sutalo speelde slechter dan Magallan op zijn allerslechtste wedstrijd. Dat mag gewoon benoemd worden hoor...

18-09-2023 08:38

Ajax14AMS +25205

Je bent sarcastisch in je eerste zin toch?

Mannsverk of Tahirovic had je helemaal niet nodig, je hebt namelijk Vos al. Okk Fitz-Jim schrijf ik nog niet af.

Dat met een basis hebben waar jonge spelers zich aan op kunnen trekken ben ik het mee eens. Als je dan vervolgens spelers als Tahirovic, Mannsverk, Avila, Akpom, Mikautadze en Ramaj gaat halen dan heb je dus gefaald als technisch directeur. Dit zijn allemaal gokjes.

Dan zou je nog denken: "een goede trainer kan dat vast wel managen en er een geheel van maken", maar ook dat hebben we niet. Ons genie Mislintat besluit namelijk de trainer van Sparta aan te stellen!

18-09-2023 08:43

Bramble1988 +9344

Een slechte wedstrijd spelen is wat anders dan zeggen dat ie er niks van kan, daarnaast zeg ik dat velen vergeten dat niemand uitblinkt in zo’n eenlingen legioen. Ook Messi niet

18-09-2023 10:03

slumpf +4596

Visser wijst daar in de Volkskrant ook op. Alles ging fout bij Ajax, zelfs het schoeisel was niet goed, er gingen constant spelers van Ajax onderuit. Viel mij gisteren ook al op.

18-09-2023 10:19

Ajax14AMS +25205

Messi speelt nu ook sinds kort in een team vol prutsers toch... Hoe vind je dat hij het doet?

18-09-2023 17:28

Bramble1988 +9344

Een team met prutsers is sterker dan een 11tal met eenlingen! Als je Miami wat volgt, zie je dat daar een team staat die volledig in dienst speelt vanmdie kleine man

18-09-2023 17:54

jaripettersson +9567

En fantoom berghuis blijft weer buiten schot.

18-09-2023 08:27

Ajax14AMS +25205

Als je heeeel goed leest dan zul je merken dat ik het alleen over de aankopen had.

Gorter, Bergwijn, Rensch en Berghuis waren ook beschamend.

18-09-2023 08:35

komopajax777 +13370

Dat is geen kwaliteitsprobleem, maar een teamprobleem.Er staat nog geen team.Er zijn nog geen automatismen en de spelers kennen elkaar nog amper.Dat zijn feiten, geen
excuses!Traag handelen komt door onwennigheid en een gebrek aan samenhang en
zekerheden.De nieuwe spelers moeten nu dus stuk voor stuk eerst nadenken voordat ze de bal spelen.Het is een groot zoekplaatje voor hun!

18-09-2023 12:46

Ajax14AMS +25205

Een speler gaat niet opeens traag handelen en in paniek raken onder druk omdat hij in een nieuw team speelt, dat is gewoon onzin.

Als jij van werkgever overstapt vergeet je toch ook niet opeens alles wat je daarvoor wel kon?

18-09-2023 17:30

BokkieBokstra +11372

Zie Steijn en Mislintat nog niet zomaar gaan. Want als dat zo is dat is het ook einde bericht voor de mensen die dit beleid hebben gemaakt en de zegen hebben gegeven. Kon er wel eens op uitdraaien dat het een great reset wordt.

18-09-2023 08:01

Ajax14AMS +25205

Schreuder 2

18-09-2023 08:02

NeeI +108423

Ik word zo doodmoe van enerzijds de media die Mislintat ongegeneerd vanaf dag 1 bij de enkels afzaagt en anderzijds de Ajax-supporter die de Duitser vanaf dag 1 in z'n reet kruipt.

De nuance en objectiviteit is compleet zoek.

18-09-2023 08:01

Ajax14AMS +25205

Nu kun je hem heel genuanceerd en objectief al beginnen af te schrijven. Dit is echt schandalig.

18-09-2023 08:03

10Sneijder10 +3072

Het is zo'n wij-tegen-de-wereld houding. Uiteindelijk is het vooral de hoop dat hij wel een gouden greep lijkt te zijn.

18-09-2023 08:07

komopajax777 +13370

Ja maar Sven verdient nog steeds alle krediet.

18-09-2023 12:47

hoolimike +2463

Over paar dagen klinkt beter

18-09-2023 07:38

MPAjax +8478

Vermeulen moet zich lekker bij z’n leest houden, wedstrijd verslag geven

18-09-2023 07:25

ajaxcied4life +26118

Een aantal zaken kloppen niet. Mislintat was bij VFB Stuttgart Technisch Directeur en kon daar blijven. Ook de supporters waren tevreden over zijn werk. Hier is voor de liefhebbers een youtubelink naar een podcast van twee VFB-supporters die een vraaggesprek hebben met Mislintat: https://www.youtube.com/watch?v=UqdI_N1l1Xk Kortom, onze hoofdredacteur van de Nederlandse Omroep Stichting heeft zijn feiten weer eens niet op orde.

Of de aankopen goed genoeg zijn, kun je geen oordeel vellen. Nog steeds niet. Ook niet na de dramatische pot van gisteren.

Als er zoveel spelers vertrekken als bij Ajax het geval is dan kun je die niet allemaal gaan opvangen met jeugdspelers. Deze mensen vergeten voor het gemak even dat Salah-Eddine en Aertssen de hele voorbereiding de kans hebben gehad en geen potten konden breken.

De RvC voelde zich na het debacle van de transferzomer van 2022 genoodzaakt om eerst te moeten verkopen en dan pas te kopen. Hetgeen begrijpelijk is, maar er had vond ik eerder een strategiewijzingen moeten plaatsvinden. Zij zijn er in de basis verantwoordelijk voor dat Steijn zo laat zijn selectie rond heeft kunnen krijgen.

De allereerste fout zit in het feit dat Ajax jaren geleden al kennelijk zonder enige terughoudendheid op CL is gaan begroten.

De volgende fout is de dwaze actie van Overmars die zijn pik liet zien.

De fout die daarop volgde is dat de directie hem meteen heeft ontslagen in plaats van hem op non-actief te stellen, waardoor er nooit een fatsoenlijke overdracht heeft plaatsgevonden.

De volgende fout is dat van der Sar de komst van Kroes als Technisch Directeur heeft geblokkeerd omdat hij samen met H2 wel even het technische beleid zou gaan voeren, met alle gevolgen van dien.

De fout die daar weer op volgde is de aanstelling van Schreuder, waardoor Kroes niet meer wilde komen.

Toen het al heel snel duidelijk werd dat Schreuder en Ajax geen match waren en het hele journaille riep dat Alfredo vooral moest blijven in tegenstelling tot vandaag de dag waarbij ze een persoon die voor de langere termijn is aangesteld meteen willen zien vertrekken (mislintat) er niet veel eerder uit hebben gegooid.

De fout die daar weer op volgde is de aanstelling van Heitinga ten faveure van Reiziger. Die zich terecht gepasseerd voelde.

De volgende fout die is gemaakt door de toenmalige directeur is dat hij richting Heitinga halve beloftes heeft gemaakt.

De fout die daarop volgde is dat de RvC het toeliet dat een klinisch dode Directeur de volgende Technische Directeur kon en mocht aanstellen.

De fout die daarop volgde is dat de RvC de komst van Mislintat niet goed heeft voorbereid en met de gehele technische afdeling heeft doorgesproken. De RvC en overige directieleden weten wel hoe Mislintat te werk zou gaan, maar kennelijk was men daar op de werkvloer amper van op de hoogte.

De volgende fout is dat de RvC toen zij zagen dat Dortmund zich niet meldde voor Álvarez zij geen wijziging in de transferstrategie hebben doorgevoerd door Mislintat toch al bepaalde spelers te laten halen. Boekhoudtechnisch moest Ajax het beste jongetje van de klas zijn. Waardoor er pas heel laat een competitieve selectie rond was. Timber zijn transfergeld is namelijk voor het grootste gedeelte gebruikt om het CL-gat op te vullen.

De volgende fout is dat Mislintat die wist dat de kans groot was dat de selectie pas heel laat rond zou zijn geen opbouwcoach heeft aangesteld en een trainer met veel meer ervaring. Steijn heeft nimmer zo een omvangrijke klus gedaan. Dit stijgt hem boven de pet.

Ik heb vertrouwen in de spelers die hij haalde en dat geneuzel over de eigen jeugd is pathetisch. Gisteren speelden Gorter, Rensch, Hato, Brobbey en vielen van den Boomen en Taylor nog in. Misehouy zat op de bank.

Het Nederlandse sportjournaille is een grap. Dat de nieuwe spelers niet uit de verf komen/kwamen heeft veel meer te maken met het gegeven dat onze Nederlandse coach zwalkt en per wedstrijd spelers nieuwe opdrachten geeft, waardoor die totaal niet weten wat ze moeten doen. Akpom RB zetten is gewoon een niet te volgen actie terwijl hij juist sterk in de box is en met een Berghuis op RB die met zijn indraaiende ballen hem zou kunnen bereiken Ajax veel sterker zou zijn.

Heel goedkoop om nu al de schuld neer te leggen bij de TD en nieuwe spelers en dat de Nederlandse mensen RvC, Trainer en Nederlandse spelers en van der Sar buiten schot blijven. Mislintat kun je pas aan het einde van dit seizoen beoordelen. Wat hij nu wel alvast voor elkaar heeft gekregen is dat hij de salariskosten drastisch heeft verlaagd, overbodige spelers (tijdelijk) heeft weggezet en uiteindelijk op iedere positie, behoudens de RB-positie voor een dubbele bezetting heeft gezorgd.

Ik begrijp de kritiek op Mislintat zeer en zeer goed, want de nieuwe spelers lijken nog geen schot in de roos maar in een team dat niet staat, kun jij als nieuweling niet het verschil maken.

18-09-2023 07:18

Ajax14AMS +25205

Dat Akpom op rechtsbuiten staat is omdat Mislintat een selectie heeft samengesteld die geen enkele echte rechtsbuiten heeft, terwijl hij juist de selectie in balans moest brengen. Ook heeft hij veel te veel geld uitgegeven, waarvan er geen een van die spelers een zekerheidje is.

Tot slot heeft hij ook deze trainer aangesteld. Dan krijg je gewoon een dikke onvoldoende.

18-09-2023 08:08

ajaxcied4life +26118

Overmars dan ook maar een onvoldoende geven omdat hij Keizer heeft aangesteld en we tijden kenden dat Sigthorsson op linksbuiten stond of Schöne op rechtsbuiten?

Mislintat heeft al aangegeven dat hij meerdere transferperiodes nodig heeft om de selectie helemaal rond te krijgen. De markt voor rechtsbuiten (linkspoten veelal (exoten)) is lastig en daarnaast heeft Berghuis het meerendeel van zijn wedstrijden daar gespeeld en heeft als hij wil een prima voorzet. In combinatie met Akpom op 10 was dat veel logischer.

Mislintat en de gehaalde spelers nu al afrekenen getuigt van grenzeloos simplisme en intellectuele luiheid. Weet je wie je wel al kunt beoordelen? Van der Sar, Overmars, H2 en de vorige RvC. Waarom doet niemand dat?

18-09-2023 08:25

mvm18781 +599

De tijden dat Sigi en Schöne als buitenspeler opgesteld werden waren financieel magere tijden waarin Ajax nauwelijks een cent te besteden had. Mislintat heeft 100 miljoen over de toonbank gesmeten zonder enig oog voor de balans in de selectie.

18-09-2023 08:46

Ajax14AMS +25205

In de tijden van Sigthorsonn en Schone hadden we, hoewel hun daar opstellen niet ideaal was, nauwelijks geld te besteden. Overigens was Sigthorsonn alleen uit nood linksbuiten, maar echt nog nooit was hij de eerste keuze.

Mislintat heeft meer dan 100(!) miljoen uit mogen geven en wist GEEN ENKELE rechtsbuiten of creatieve nummer 10 te halen. Dat is gewoon onacceptabel.

Berghuis zelf heeft aangegeven zich veel prettiger te voelen als 10, en hij speelt al jaren niet meer op rechts. Hem dus als optie noemen slaat eigenlijk helemaal nergens op.

Niemand beoordeelt H2, de vorige RvC, Sar en Overmars omdat we dat een seizoen geleden al gedaan hebben. We leven in het nu, en de realiteit van nu is dat Mislintat alleen maar gokjes heeft gehaald (inclusief trainer) voor een selectie die vastigheid en juist zekerheidjes nodig had. Ook is de selectie uit balans.

De enige conclusie die je dan kunt trekken is: onvoldoende.

18-09-2023 09:03

ajaxcied4life +26118

Je vergeet even dat Ajax nog steeds geen cent te makken heeft, aangezien ze eerst moesten verkopen en dan pas konden aankopen. In dat opzicht is er niet veel veranderd.

18-09-2023 09:17

Ajax14AMS +25205

En toch heeft hij meer dan 100(!!!!!) miljoen er doorheen mogen jagen. Dan mag je meer balans in de selectie verwachten, en ook minder gokjes.

In dat opzicht heeft Mislintat gewoon gefaald.

18-09-2023 09:28

ajaxcied4life +26118

Nogmaals zal ik herhalen dat Mislintat meerdere malen heeft aangegeven meerdere transferperiodes nodig te zullen hebben om de selectie helemaal op en top te krijgen. De markt voor rechtsbuitens is zeer lastig momenteel.

Je kan nog zo vaak roepen dat er 100 mln is uitgegeven, maar dat bedrag zegt vooralsnog helemaal niets. Niet alle spelers zullen slagen (geen enkele td heeft een 100% track record) maar je kan ze pas echt gaan beoordelen zodra er iets meer een team staat. Van nieuwelingen moet en kun je niet gaan verwachten dat zij de boel op sleeptouw zullen nemen. Het zijn vooral de eigen jongens die het momenteel vaker dan ons lief is het laten afweten. Rensch bijvoorbeeld en Berghuis of Brobbey (al speelde die gisteren niet eens zo heel slecht, maar miste- over beter gezegd- raakte hij de bal niet eens bij een opgelegde kans van de zijkant die later nog door Akpom tegen twentespeler werd aangeschoten.) de zogenoemde zekerheidjes zullen we maar zeggen.

Mislintat is aangesteld voor de langere termijn en kun je hem op zijn vroegst aan het einde van het seizoen beoordelen. Je weet vooraf niet wie een zekerheidje is of niet. We dachten ook dat Marcio Santos (Wereldkampioen 1994 met Brazilië) een zekerheidje zou worden, of Frank Verlaat bij zijn terugkomst, of Idrissi omdat hij het bij AZ prima deed. Niemand had kunnen dromen dat Chivu, Tranbelsi, Maxwell, Pienaar de nieuwe dragende spelers van Ajax zouden worden. Allemaal spelers uit lagere competities dan de Eredivisie. Redelijk eendimensionaal gedacht dat een naam zekerheid biedt.

18-09-2023 09:28

Balgevoel +31456

Dat we geen rechtsbuiten hebben, is wel duidelijk. Verder zijn alle posities keurig dubbel bezet en natuurlijk zullen er miskopen tussen zitten. Maar tot op heden heeft zichtbaar letterlijk niemand enig idee van wat nou het plan zou moeten zijn. De aankopen niet, maar ook de anderen niet. Of Mislintat gefaald heeft, gaan we onder Steijn nooit te weten komen. Ja, diens aanstelling gaat een grote bananenschil worden, maar deze selectie kan ik toch echt niet beoordelen als een trainer ze de wei instuurt met Akpom vanaf rechts en anderhalve pot praktisch met tien man en één of andere variant op catenaccio laat aankl*ten om achteraf z'n 'twee zessen' de schuld te geven...

18-09-2023 09:34

ajaxcied4life +26118

Dat dus balgevoel.

18-09-2023 10:27

mvm18781 +599

Pima dat ie een paar transferperiodes nodig heeft om het op en top te krijgen, maar het gebrek aan balans dat we nu hebben is belachelijk.

En dan kan je wel lopen verkondigen dat de markt voor rechtsbuitens lastig is, maar je gaat mij niet wijsmaken dat we de voor bijvoorbeeld die gecombineerde 26 miljoen(!) die we voor Akpom en Forbs hebben betaald niet één rechtsbuiten hadden kunnen halen. Om nog maar niet beginnen over het feit dat we letterlijk op het laatste moment nog een rechtsbuiten hebben verhuurd aan Porto...

Het klopt dat geen enkele TD een 100% record heeft, maar de meeste TD's nemen ook niet zoveel risico als Sven, die alleen maar voor onbekende mogelijke pareltjes is gegaan. Er is niks mis mee om af en toe een gokje te wagen. Overmars deed dat ook met jongens als Neres, Martinez, Daramy en Kudus. Hij haalde echter daarnaast ook mannen als Tadic, Blind, Huntelaar, Haller etc. met een achtergrond in de Eredivisie én ruime ervaring in topcompetities. Dat soort mannen konden dienen als steunbakens in het elftal voor de jonge talenten. Precies dat soort invloed missen we nu, doordat Mislintat alleen maar jongens aan wil trekken die niemand kent, zodat hij later kan pronken met zijn "diamantogen" mochten ze toppers blijken te zijn.

18-09-2023 10:46

Ajax14AMS +25205

De markt is lastig voor rechtsbuiten, dus halen we maar een linksbuiten (waar onze recordaankoop en aanvoerder al staat), 2 spitsen en 2 linksbacks. Oh en de enige rechtsbuiten die we hebben, die laten we gaan!

Wat is dat voor beleid? Een creatieve 10 heeft hij ook al niet gehaald. (terwijl hij zei dat hij dat wel wilde doen)

Van de gekochte spelers hoef je niet te verwachten dat ze de ploeg dragen, maar bij Mannsverk zie je na 2 acties al dat hij de handelingssnelheid niet heeft.
Van Sutalo mag je ook wel verwachten dat hij normaal kan positioneren en timen, maar dat ging ook 5x mis met bijna rood, een penalty en 4 a 5 tegengoals tot gevolg.

En niemand dacht trouwens dat Idrissi een zekerheidje zou worden.

18-09-2023 11:38

Jariiii +22474

Wauw, @ajaciedforlife. Indrukwekkend. En een welkom geluid.

18-09-2023 09:04

Gonzalez75 +5906

Arno Vermeulen is net zoals de mensen van de Teringgraaf, op zoek naar sensatie en brandjes om olie op het vuur te gooien. Dat hij het lekker bij commentaar tijdens wedstrijden houdt.

18-09-2023 06:51

niquedegraaff +5296

Exact. Er is op dit moment ook geen lek meer bij Ajax. Geen wonder dat de media loopt te stoken. Zoals ik al eerder schreef heeft dit team tijd en vertrouwen nodig. En wij, supporters moeten hen dat wel geven. Hoe pijnlijk het ook is om te zien dat er nu nog niets staat. Dit kan in de loop van de komende maanden helemaal omslaan.

18-09-2023 06:57

Gonzalez75 +5906

Klopt. Na goede seizoenen komt er ook een moment dat het weleens minder gaat. Dat zie je bij genoeg andere teams in andere competities. Het is nu de kunst om de schade te beperken en zorgen dat de achterstand op de top 3 niet teveel wordt. Het is nog even door de zure appel heen bijten.

18-09-2023 12:49

MPAjax +8478

Hij is net zoals de rest van de kneusjes

18-09-2023 07:23

Rockanje23 +37236

Voor de eerste en hopelijk voor de laatste keer, 100% eens met Vermeulen en Affelay.
Mislintat heeft geen enkel idee waar hij mee bezig is. Een verkoper van gebakken lucht die Ajax nog verder de afgrond induwt.

18-09-2023 06:47

niquedegraaff +5296

Volgens mij staat er geen team. Ik zie wel individuele kwaliteiten hoor. Het zijn vaak de inspeel passes die niet goed zijn. De loopacties. Linies die niet goed samenwerken. Dit zijn allemaal inspeel / intuïtie problemen omdat ze gewoon geen tijd hebben gehad om elkaar voetballend te leren kennen. Dat heeft tijd nodig., Maanden. Geen dagen..

Met het ontslaan van Sven gaan we echt niet beter voerballen. Het is nu de taak van Steijn en Maduro om er een team van te maken. En daar ligt voor mij wel het grootste vraagteken. Ik heb vertrouwen in Maduro, maar niet in Steijn. Nog niet iig. Ik zou beginnen met automatismen. Heel veel trainingen op automatismen. En daarnaast niet te veel wisselen van samenstelling in wedstrijden. Wat dit team nodig heeft is vertrouwen en automatisme.

Ik ben altijd voorstander geweest van Bosz, omdat bij hem gewoon helemaal duidelijk is wat hij wil. Bij Steijn heb ik het gevoel dat hij maar wat doet. Maar goed, laten we even bezinken mensen! Ik vind dat dit vernieuwde Ajax (helaas) gewoon een jaar verdient om te bouwen. En dan maar hopen dat we alsnog 2e worden. Daar teken ik voor.

De bal ligt nu bij Steijn. En bij ons. Geef ze tijd en vertrouwen. Wij zijn supporters, geen vijanden. Hoe pijnlijk de huidige situatie nu ook is, dit kan zomaar over een maand of 4 helemaal anders zijn. Daarom wil ik graag een oproep doen aan mijn mede supporters, Kom op! Kop op! Schouders er onder!

18-09-2023 06:47

MrMartinez +2990

Hoe noemde Co het ook al weer? Scorebordjournalistiek!
Ik word zo moe van die Vermeulen.

18-09-2023 06:39

Daanafcak +3079

Ik zeg ‘t niet graag en ben allesbehalve fan van zowel Valentijn en ‘Ibi’, maar deze uitspraken zijn spot on ten opzichte van het Ajax anno vandaag

18-09-2023 06:29

FransHoek +9000

Zitten genoeg talenten tussen zoals Vos, Misehouy, Hlynsson en Godts. Je moet ze alleen een kans geven zoals bij Timber en laten staan als ze een keer wat minder spelen. Groot voordeel is ook dat de meeste jeugdspelers elkaar kennen en makkelijker een team van te maken is dan van een vreemdelingen legioen.
Ik heb zelf gevoetbald en mijn ervaring is dat een hecht team heel ver kan komen. Als je vanaf de jeugd met elkaar speelt, zoals De Ligt, vd Beek etc...krijg je een zeer goed team, ook al kunnen sommige spelers individueel nog niet goed genoeg zijn.
Daarom had ik de lichting Unuvar, Taylor, Brobbey, Regeer heel graag zien samenspelen in Ajax 1. Ze waren echt geweldig in de jeugd.

18-09-2023 06:15

fluwelenlinker +12038

Inderdaad. Het is misschien nog wat vroeg maar ik zie niet wat Mannsverk voor heeft op Vos, Gaaei op Gooijer/Regeer, Akpom op Misehouy/Unüvar, Forbs op Godts, VD Boomen op Fitz-Jim/Hlynsson...
Mislintat had zich in eerste instantie moeten beperken tot échte aanwinsten zoals Sutalo (ok, was gisteren niet best), Sosa en Tahirovic. En een echte rechtsbuiten.

18-09-2023 06:31

31xAjax +8021

Ondanks dat velen hier de schuld bij Steijn willen leggen, die natuurlijk verre van vrijuit gaat, heeft Sven Ajax (en dus Steijn) opgescheept met een veel en veel te duur kwaliteitsarm vreemdelingenlegioen.

Er zijn vele miljoenen te veel betaald voor matige spelers zonder een goed CV die niet eens actief waren op het niveau van Ajax of net daaronder. Nee ze waren actief bij weinig tot niets zeggende clubs, in nietszeggende competities soms zelfs op het 2e niveau. Roekeloos en waanzinnig!!!

Ik hoop dat de Follow the Money beweging snel voldoende reden ziet om een aantal transfers eens grondig te onderzoeken....

18-09-2023 06:07

Ricoteb +53178

Ik vind dat gezeik over Mislintat en de aankopen zo verschrikkelijk simpel. Ja er had wel een rechtsbuiten bij gemoeten. En ipv Mikautadze of Akpom had je ook best een goeie 10 kunnen halen. Klopt allemaal. Maar hoe kun je nu al gaan zeggen dat aankopen niks kunnen?

- Akpom speelde op rechtsbuiten, die wist duidelijk niet wat ie moest doen. Kan hij er dan niks van, of wordt er niet duidelijk aan hem uitgelegd wat zijn rol daar is? En past die rol sowieso bij zijn kwaliteiten? Zelfde met Mikautadze vorige week 2 weken geleden op 10.
- Mannsverk en Tahirovic worden nu zomaar samen op een middenveld gegooid. Die eerste heeft amper meegetraind. Er wordt druk gezet op een manier wat erg zwaar en onduidelijk voor het middenveld is. En door de tactiek van zowel Ajax als Twente krijgt Mannsverk constant 2 tegenstanders in zijn zone. Is dat dan zijn schuld?
- Sutalo was niet best vandaag, maar liep met datzelfde probleem: Vlap kwam steeds vrij voor z’n neus waardoor hij constant keuzes moest maken.
- Van den Boomen was de beste man in de voorbereiding toen ie regisseur mocht zijn op het middenveld. Ook tegen Heracles creëerde hij erg veel. Steijn had opeens kritiek omdat hij wel wat veel balverlies leed, net als Ziyech in sommige periodes had, en Branco is niet meer dezelfde geweest. Kan hij er opeens niks meer van, of haalt de trainer zijn grootste kwaliteit onderuit waardoor enkel de zwaktes overblijven?
- Forbs wordt als linksbuiten voornamelijk op rechts gebruikt. En de wedstrijd dat hij op links staat, wordt ie continu met z’n rug naar de goal en in stilstand aangespeeld. Is hij dan opeens, na het grootste talent van City te zijn geweest, een verschrikkelijk slechte voetballer, of worden zijn kwaliteiten niet optimaal benut?
- Medic is een back-up voor 2 miljoen, en voor dat geld heeft ie toch echt niet verkeerd gedaan.
- Ramaj heeft nooit een eerlijke kans gehad omdat ie niet Nederlands is en Steijn pissig is dat ie Olij niet gekregen heeft.
- Avila wordt 1 wedstrijd neergezet waarbij de hele ploeg stilstaat, en dan moet hij maar eventjes na 2 trainingen de opbouw gaan verzorgen.

Ik weiger om ook maar 1 van deze spelers af te schrijven voordat ze eens eerlijk op hun kwaliteiten gebruikt worden. De enige aankopen die voorlopig op hun kwaliteiten gebruikt worden, zijn Gaaei (al is het als invaller) en Sosa. En verdomd, dat zijn ook alle 2 aankopen die voorlopig toch een prima indruk lijken te maken.

18-09-2023 05:14

FransHoek +9000

Beide kunnen wel eens niet de juiste mensen voor onze club zijn. Mislintat haalt Steijn toch zelf of is daar als TD in ieder geval verantwoordelijk voor. Mislintat kijkt niet naar de jeugdopleiding en haalt 12 spelers die mij nog niet overtuigen. Als je ze haalt moeten ze aantoonbaar beter zijn dan je eigen jeugd.
Steijn is alleen maar negatief in het nieuws geweest met van Hooijdonk en zijn onhandige uitspraken over de spelers. Dit alles gaat ten koste van onze mooie club. Wanneer gaat de focus weer op voetbal?

18-09-2023 06:02

Ricoteb +53178

Klopt ook zeker. Mislintat heeft Steijn aangesteld en wanneer die wordt ontslagen, moet Mislintat daar ook zeker verantwoording voor afleggen. Ook zeker als driekwart van de aankopen straks miskopen blijken te zijn. Het punt is alleen dat Mislintat en zijn aankopen nu van alles de schuld krijgen, terwijl grootste miskoop van Mislintat, Steijn, volledig buiten schot blijft in de media.

Het stukje over eigen jeugd ben ik het alleen niet helemaal met je eens. Welke eigen jeugd is er nou beter of op z’n minst gelijkwaardig met de aankopen dan? Vos zou kunnen, maar heeft ook nog veel tijd nodig. Voor de plek van Misehouy is er eigenlijk helemaal niemand gekocht, behalve types als Mikautadze en Akpom die “daar kunnen spelen”. In de verdediging is er geen enkel interessant talent. Godts blinkt amper elke week uit in Jong, Van Axel Dongen is altijd geblesseerd. En voor jongens als Unuvar, Baas, Frits en Regeer was het sowieso beter om lekker veel Eredivisie wedstrijden te spelen in plaats van een heel seizoen Jong met invalbeurten bij het eerste.

18-09-2023 06:17

niquedegraaff +5296

Eerlijk gezegd denk ik dat Steijn is gehaald omdat zijn eerste opties niet mochten. Ik geloof er geen bal van dat hij Steijn wilde halen. Laat staan dat hij hem kende.

18-09-2023 06:37

AjaxDeBesteClub +18786

Er 1 hoofdschuldige voor de slechte resultaten





█ ██▄ █ ██ ███ ╬╬ ██ ███ ██ █ ╬█ █╬╬█
█ █▄█ █ ▄█ █▄█ ╬╬ █▄ ╬█╬ █▄ █ ╬█ ██▄█
█ █▄█ █ █▄ █╬█ ╬╬ ▄█ ╬█╬ █▄ █ ██ █╬██

18-09-2023 02:01

Sjaakvaak +26610

Afellay en Vermeulen zijn gewoon stekeblind. Los van het niveau van Mislintat en zijn aankopen, er lopen simpelweg amper goede spelers rond in de jeugd op dit moment. Dat eeuwige gegeil op de jeugd is leuk maar spelers als De Ligt lever je niet vaak af. Nous en Donny waren leuk maar ook niet alles. En heel voetbalminnend vergeet keer op keer dat Frenkie toch echt bij W2 vandaan kwam en geen eigen jeugd is.

18-09-2023 01:38

wijzijndebeste123 +166682

T zijn allemaal cliches die er uitgebraakt worden. Meer jeugd, meer Ajax-DNA, aankopen deugen allemaal niet, er is veel teveel betaald. Dit komt puur doordat ze totaal niet geinformeerd zijn. Ze kennen de jeugd niet, realiseren zich niet dat er vorig jaar volop Ajax-DNA aanwezig was en we toch n waardeloos seizoen hadden, volgen geen internationaal voetbal waardoor ze de huidige aankopen niet kennen en niet weten dat Sutalo, Sosa, Mikautadze, Mannsverk, Gaaei er internationaal gewoon goed op staan. Akpom en Mikautadze zouden we voor de helft hebben kunnen krijgen terwijl Lens al 12 miljoen voor Akpom geboden had en Metz n bod van 14 miljoen voor Mikautadze eerder in de transferwindow afwees. Schandalig dat deze desinteresse beloond wordt met n riante gage.

18-09-2023 01:42

Johan4ever +10914

@wijzijndebeste je bent wel heel opzichtig Mislintat aan het beschermen! En veel van jouw comments zie ik grote afkeer tegen Ajacieden die veel voor de club hebben betekent! En ook telkens jouw stokpaardje met Ajax-DNA was het ook niet best. Vraag ik me oprecht af of je wel goed de historie en de waarde v.d. club kent...

18-09-2023 06:24

PH2BOT +40642

Unüvar deed bij Twente een RKC'tje zoals Jan Vertonghen.

18-09-2023 00:59

Johan4ever +10914

Toen waren we nog in de race voor het kampioenschap, zie ik dit jaar niet meer gebeuren...

18-09-2023 01:06

AjaxHoorn +32989

Ik begrijp Unuvar zeker. Ik las al op FB dat velen hem niet meer bij Ajax willen zien. Wat een domme stumper ben je dan. Meteen uit de vriendenlijst gegooid. Dat zal ze leren!

18-09-2023 06:16

PH2BOT +40642

Haha..de 'analyticus' Vermeulen. Laten we nou even welwezen zeg...Arno is Arno en staat meteen basis bij de Muppet show als ze hem vragen. Alles wat die gast uitkraamt is voor de repeater bedoeld: er moet reuring gegenereerd worden = kijkcijfers. Met intelligente analyse heeft dit voetbalgezwets niets meer van doen. Feyenoord heeft 3 verliespunten minder dan wij...zondag kunnen we ipv verliezen of gelijkspelen ook winnen...zeker met alle fans als 12e man. En bij Twente kunnen PSV , Feyenoord en AZ ook gewoon verliezen...iedereen weet dat. Wanneer Ajax verliest is dat altijd groter nieuws dan wanneer Feyenoord of PSV winnen. Zo gaat het al decennia....waarom?! ...omdat wij de grootste en meest succesvolle club van NL zijn. Dáárom dus!!

18-09-2023 00:55

freak31 +5676

Waarom zat die mokkerdomme idioot Kramer bij Studio Voetbal. Om nog even te bevestigen dat het geen Studio Ajax is maar Studio Feyenoord/PSV? Had niets te melden behalve dat het jochie maar weer even moest laten blijken dat hij anti Ajax is en vooral voor Feyenoord is i.p.v. voor RKC zijn broodheer. Ik zou trots op die gast zijn als ik RKC was....

18-09-2023 00:24

wijzijndebeste123 +166682

Irrelevante figuren praten graag over Ajax om zo toch relevant te zijn.

18-09-2023 00:25

freak31 +5676

Hij zat er vorig seizoen ook al eens, en er kwam niets uit dan wat gebrabbel, en ik heb haat aan Ajax, tenminste daar kwam het op neer....

18-09-2023 00:25

Jeremias +1661

Over een paar maanden?? Die prutser moet per direct met de eerste beste vliegtuig terug naar Duitsland.

Zsm...!

18-09-2023 00:24

Davidovski +1296

Met alle respect maar als Steijn hier geen team van weet te maken ligt dat uiteindelijk aan hem, in de basis heb je gwn een prima elftal. Nu komen de dagen dat de selectie langer bij elkaar is en mag hij laten zien dat hij kan waarvoor hij aangesteld is.

18-09-2023 00:21

deMeester +11450

Zouden Misehouy, Godts en Vos slechter zijn dan wat er nu rondloopt?? Geloof er niets van.

Aankopen van Metz en Stuttgart, clubs die blij zijn als ze de degradatie ontlopen. Deze spelers zijn niet gewend om te moeten winnen en het duurt wel even voor dat er in zit.
Als Stuttgart 43 uit 34 haalt en Metz 47 uit 38 vieren ze feest, bij Ajax is eigenlijk de tweede plaats al niet genoeg.

18-09-2023 00:10

AINIESTA +45872

Gooi Misehouy, Godts en Vos maar in het elftal voor Tahirovic, Berghuis(al mag die ook op rechts) en Bergwijn. Tenminste wat Ajax identiteit en spelers die een man kunnen passeren.

18-09-2023 00:26

Kryptonite +77100

"Je hebt gelijk Ibi. Ze hebben de weg naar de jeugdspelers volkomen afgesneden."

Vandaag begonnen in de basis 4 jeugdspelers (Bergwijn niet meegerekend). Op de bank zaten nog eens 4 jeugdspelers en daarvan viel eentje in (Branco niet meegerekend). Dus ongeveer 40-50% van het team bestaat uit jeugdspelers, daarmee lopen we nog altijd voorop op alle andere (top)clubs.

Natuurlijk moet je de lat altijd hoger leggen en natuurlijk moet je ook kritisch kijken naar de jeugd en of er wel genoeg (aanvallende) talenten doorstromen, maar dat de weg naar de jeugd zou zijn afgesloten is volkomen onzin.

18-09-2023 00:09

Mv9494 +16681

er worden anders wel aankopen gedaan die bepaalde spelers tegenhouden. Forbs kan er geen klote van, maar mag wel eerder starten dan Godts

18-09-2023 01:35

JanTa +15870

Over enkele maanden vind ik best lang. liever gisteren dan vandaag dat hij via de achterdeur vertrekt.Deze man ia Ajax aan het kapotmaken.

17-09-2023 23:59

niquedegraaff +5296

Laten we iemand ontslaan in september, wat heeft dat nou voor zin. Laat die emotie even zakken en denk eens na. Ik denk dat er tijd nodig is om ingespeeld te raken. Ik zie zeker wel kwaliteit. Maar er staat geen team. En dat is de taak van Steijn e.d. Ik zeg eerlijk ik had veel liever Bosz gezien of die Scandinaviër.

18-09-2023 06:40

JanTa +15870

Deze man heeft bestuurlijk nu al de plank behoorlijk misgeslagen en om verdere schade te voorkomen moet je hem zo snel mogelijk de deur wijzen.

18-09-2023 12:32

Henkje Netherlands +10380

Begin eens met het hervormen van de jeugdopleiding. Er komt zo weinig talent aan dat het niveau heeft voor Ajax 1. In het verleden werd het elftal gedragen door talenten aangevuld met een paar aankopen nu is het andersom…. De hele opleiding ligt op z’n gat, Alkmaar is ons ondertussen voorbij.

17-09-2023 23:53

Frank14 +292

Helemaal gelijk. De laatste twee jaar doorgebroken: Rensch, Taylor en Hato. Een 5, een 6 en een 8. Dan teer je heel snel in en wordt je een koopclub...

17-09-2023 23:57

MichelBoerebach +29504

Van die drie is er overigens maar één die voldoet.

18-09-2023 00:40

Frank14 +292

De 8 is voor Hato.

18-09-2023 09:38

MarcoCruijff +1142

Ik zie graag dat onze jeugd de kans krijgt. Eruit met die flut aankopen. Vos en Misihouy op middenveld. Voorin wordt het lastig zonder echte rechtsbuiten. Verder direct in winterstop alle troep eruit. Vd aankopen zie ik alleen Sutalo en Sosa als potentiële basisspelers. De rest allemaal twijfelgevallen of totaal geen Ajax voetballers (oa Akpom).

17-09-2023 23:49

Jeremias +1661

Verschillende aankopen moeten wijken voor de jeugd van Ajax. En Ünüvar terug. Zo snel mogelijk.
Ook Mislintat eruit.

18-09-2023 00:29

YRGI +33019

Lekker man. In plaats van 10e in de Eredivisie worden we dan 18e met jeugdspelers die laatste in de KKD staan.

18-09-2023 00:52

AINIESTA +45872

Mislintat is gewoon te geforceerd bezig geweest met het zoeken naar diamantjes en is veel te weinig bezig geweest met wat het elftal nodig heeft.

3 spitsen: Brobbey, Akpom, Mikautadze

3 linksbuitens: Bergwijn, Godts, Forbs

Geen enkele nr 10, misschien kan Misehouy verrassen?

Geen enkele rechtsbuiten.

Ook had Ajax duidelijk behoefte aan middenvelders met techniek en handelingssnelheid die onder druk kunnen ballen. Wie halen wij? Een trage van den Boomen die heel kwetsbaar is onder druk, Tahirovic, een houterige lompe 6 die onder druk ook kwetsbaar is. En een gokje uit Noorwegen.

Verdediging is qua posities wel goed ingevuld alleen is het afwachten wat ze kunnen brengen.

Veel gokjes uit zwakke competities, maar zo'n Forbs dat kan toch niet dat we die halen voor 14-19 miljoen? Lijkt amper op een voetballer. Alsof je Usain Bolt ziet voetballen ofzo.

17-09-2023 23:47

Rob1976 +9634

Heel goed verwoord!

17-09-2023 23:56

Tommyshelby +130537

We hebben 3 zessen gehaald (Branco extreem traag en te houterig voor een 8) en geen enkele verbindingsspeler, dus dat kan er ook nog wel bij.

18-09-2023 00:10

AINIESTA +45872

Branco is ook geen 6. Gewoon geen Ajax voetballer. Nog zo'n gokje van Mislintat zonder dat we überhaupt een trainer hadden.

18-09-2023 00:18

Tommyshelby +130537

Branco is defensief en onder druk ook veel te zwak voor een 6, maar in een goed draaiend elftal zou hij daar nog kunnen overleven. Al is het niet de aankoop waard nee.

18-09-2023 00:22

YRGI +33019

Was transfervrij.

18-09-2023 00:53

Babangida83 +24004

@Rob, Grootendeels met je eens. Maar..

Die spits van AZ.... dat is toch hetzelfde niveau? Doet in ieder geval niet veel voor mekaar onder.

Ik vind ook dat je óf Tahirovic haalt, óf Mannsverk, maar niet allebei. Je hebt Vos nog. En voor dit niveau heb je dus Regeer en Fitz Jim verhuurd... Al vind ik Tahirovic zelf wel echt een goede. Daar gaan we echt nog wel plezier aan beleven in mijn optiek.

18-09-2023 12:50

MichelBoerebach +29504

Het kleine broertje van Bryan Roy. Nul rendement. Het werk van die kwakzalver.

18-09-2023 00:41

Craain +5013

Kijk maar Feyenoord...

"Ook had Ajax duidelijk behoefte aan middenvelders met techniek en handelingssnelheid die onder druk kunnen ballen."

Dat hebben Feyenoord ook niet..

Ook niemand? Hoe? Slot. het is een trainer die het elftal kan bouwen en heeft een aanvallende denkwijze. We hadden Bosz kunnen halen maar Vd Sar verbied dat.

18-09-2023 03:57

Amp +38307

😂
OK das wel slecht van ajax idd. Dus mislintat was scout bij arsenal en Stuttgart...?
En ibi: die spelers uit de jeugd hebben in de voorbereiding en nu in de kkd laten zien hoe goed ze op dit moment zijn. Ibi zei blijkbaar ook dat mannsverk in de 70e minuut werd uitgescholden door een boze brobbey vanwege een verkeerde pass, las ik net op voetbalzone. Ik zou als spits ook kwaad worden als een gewisseld speler een bal naar mij zou passen terwijl hij op de bank zit en ik in t veld...

17-09-2023 23:42

GNBL +90743 moderator

Dat was Tahirovic die speelde Brobbey aan terwijl hij buitenspel stond. Die 'analisten' zouden eens moeite moeten doen om zich in te lezen.

17-09-2023 23:46

Amp +38307

Ja, of zichzelf gewoon cancellen. Scheelt een heleboel troep op tv, ipv dat zogenaamde analist spelen en popi jopie doen als je niet eens weet wat er op t veld staat of welke functies iemand heeft gehad

17-09-2023 23:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.