Van Hooijdonk gaat niet mee in enthousiasme rond Henderson: 'Niet groter maken dan hij is'

door Jesse ter Haar 188

Bron NOS

Van Hooijdonk gaat niet mee in enthousiasme rond Henderson: 'Niet groter maken dan hij is'

door Jesse ter Haar 188

Bron NOS

Jeroen Stekelenburg en Ibrahim Afellay is van mening dat Ajax te veel geld betaalt voor de diensten van Jordan Henderson. Aan tafel bij Studio Voetbal is men niet bijzonder onder de indruk van de middenvelder, zo ook Pierre van Hooijdonk.

'Het was Henderson-mania', begint de oud-spits. 'Als hij in een elftal speelt dat het resultaat haalt dat gevraagd wordt, dan kun je hem credits geven. Alleen als je gaat kijken naar wat hij daadwerkelijk heeft gedaan op het veld… Hij heeft geen onnodige fouten gemaakt, maar van zijn passes ging vijftig procent naar Sutalo en die andere naar Hato en Taylor over korte afstand.'

Daarmee is het nog niet gedaan. Van Hooijdonk gaat duidelijk niet mee in het enthousiasme dat rond Henderson is ontstaan. 'Natuurlijk kan hij in Nederland prima mee, maar het is niet iemand die je groter moet maken dan hij is. Hij kan prima renderen als Brobbey, Bergwijn en Berghuis geweldig presteren. Voor de rest wil ik het nog weleens zien tegen wat mindere tegenstanders, als Ajax weer lekker naar voren gaat lopen en de ruimtes waarin hij dan terechtkomt.'

Salaris Henderson

Journalist Stekelenburg ziet de waarde die Henderson met zijn ervaring toevoegt aan de ploeg, maar is tegelijkertijd van mening dat er te veel salaris wordt betaald door Ajax. Er wordt gesproken over bedragen tussen de vierenhalf en zeven miljoen euro per jaar en dat vindt hij hoe dan ook te veel. 'Het is belachelijk veel geld voor iemand die je voetballend niet beter maakt', oordeelt hij.

Voormalig international Afellay gaat mee in het verhaal van Stekelenburg. Hij vindt de speler Henderson niet bijzonder genoeg om zo veel geld te betalen. 'Dat soort bedragen leg je neer voor spelers als Tadic. Tadic is bezig met zijn spelers, maakt het elftal beter, maar voegt zelf ook zo veel toe aan het spel van Ajax. Dat hebben ze ook gedaan met Blind. Deze speler geeft het goede voorbeeld, maar het is geen speler die à la Schouten of Veerman splijtende passes tussen de linies gaat geven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCCruyff +4043

Wind je niet zo op allemaal. Als Feyenoord hem had aangetrokken was het DE Henderson die aanvoerder was bij het grote Liverpool, een internationale speler van wereldklasse en international van het sterke Engeland. En dat is wat hij is niets minder.

05-02-2024 22:00

Cohen67 +386

Van Hooijdonk ik weet niet welke wedstrijd je hebt gekeken? Henderson liep alle gaten dicht stuurde de jonkies aan en psv had hier geen antwoord op! Nu zag je ook hoe kwetsbaar die ploeg is en hoeveel vertrouwen onze aanvallers hadden dit is de 1e keer dit seizoen dat ik het vertrouwen kreeg naarmate de wedstrijd vorderde

05-02-2024 20:58

erwtenpeller +2008

Neem van Hooidonk eens mee naar het Ajax museum dan moet hij twee dagen vrij nemen.bij zijn eigen club heb je van die HEMA draaideuren en sta je binnen 10 minuten weer buiten.meschien houdt hij zijn klapper eens wat meer dicht.

05-02-2024 20:02

erwtenpeller +2008

Neem van Hooidonkse

05-02-2024 19:54

maxwellstyle10 +4667

Dit is toch pure laster van meneer van Hooijdonk net als met Steijn toen! Wat een schande dat hij dit durft te zeggen.. Hij verwacht gelijk maar ff dat Henderson hetzelfde voetbalt als Wieffer en focking Veerman.. Tjonge jonge, totaal andere types man!! Ga je huiswerk doen van Hooijdonk!! Echt serieus ik word hier zo boos om van zulke gasten die nooit niet wat gepresteerd hebben.. En dan Affelay met ze grote bek van 'verkeersregelaar' .. man hij blaast je van het veld met je grote mond!

Verwachten ze nou werkelijk dat Henderson ff de mooiste acties maakt, de beste dribbels.. Hij is niet voor die rol GEHAALD!!! Sodemieter op en nou ben ik er klaar mee!!!

05-02-2024 19:33

RSM +3917

Er valt ook niks groter te maken. Ajax speelde gewoon goed voor nu en slecht voor het gemiddelde niveau wat men gewend is van Ajax van de laatste paar jaren. Maar dat Henderson tegen PSV heeft meegespeeld is wel degelijk zeer belangrijk geweest voor Ajax. Ik heb Ajax geen achterlijke fouten zien maken op het middenveld zoals in bal over de grond pasen die wordt onderschept. PSV was gewoon daarop aan het loeren. Maar het gebeurde niet.

05-02-2024 19:31

Sagaris +13

De mannen hebben m één wedstrijd gezien en ze kunnen nu al bepalen dat Henderson te veel betaald krijgt. Zo snel kan je dat niet zeggen. Zelfs als hij zelf een 7 is qua voetbal maar wel een 9 qua leiderschap waardoor de rest een half punt hoger scoort, dan is hij dat geld al waard.

Off: van Hoojidonk is zijn geld bij studio voetbal nog nooit waard geweest. En daar hebben we ondertussen genoeg van gezien om dat HEEL goed te kunnen beoordelen.

05-02-2024 19:11

Bergkam +4653

Very interesting wat van Hooijdonk er van vindt. In een Engelse comedy serie ooit sprak een sergeant steevast als iets hem niet interesseerde: oh dear, how sad, never mind.

05-02-2024 19:11

JanTa +15823

FIFA Club World Cup 1x 2019
UEFA Champions League 1x 2018/19
UEFA Super Cup 1x 2019
Premier League 1x 2019/20
Football League Cup/EFL Cup 2x 2011/12, 2021/22
FA Cup 1x 2021/22
FA Community Shield 1x 2022
Ik ben bang dat Afalai v. Hooidonk en Driessen nog nooit van hem gehoord hadden en daarom ook niet zijn cv heb en gelezen. De heren analisten mogen nog niet eens zijn schoenen poetsen.

05-02-2024 19:07

JanBiesbos +29011

Hahahaha pi air WIJ KOMEN ERAAN INMIDDELS GEDEELD 4de!!!
Fey en psv storten langzaam in en wij komen voor plekje 3 en 2 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
Niks ineenstoring gewoon herijzen like a fenix vanaf plek 18 !!! Losers!!
❌❌❌WZAWZDB❌❌❌

05-02-2024 18:34

FidoDido +4105

Ajax doet er nog steeds toe!
In Nederland draait het alleen om onze mooie club! Zure reacties, negativiteit! Heerlijk!

"All we ever hear from you is blah blah blah
So, all we ever do is go ja ja ja
And we don't even care about what they say..."

❌❌❌

05-02-2024 18:14

JanBiesbos +29011

Idd blablablabla

05-02-2024 18:33

The "O" +784

Hij laat bewust positieve statistieken weg of veranderd deze. Dan vraag ik mijzelf af wat dan het motief is om dit te doen. Zou het echt kinderachtige haat zijn, is hij echt zo zielig?

05-02-2024 17:39

JanBiesbos +29011

Ja dat fey bakt er niks meer van namelijk

05-02-2024 18:33

jo1974 +184

Komt die rare vogel weer ,hij magde schoenen nog niet vast maken van henderson, wat heeft hij gepresteerd ,alleen maar afzeiken wat ajax haalt ,ik zie ,die jongen heeft altijd top gespeeld ,van hooidonk en affelay zijn net zo,n huffters als driessen van de telegraaf

05-02-2024 17:27

JS16 +2774

Vieze kakkerlak

05-02-2024 17:25

Opnaarde4eSter +1588

Stekelenburg: een fervent feyenoord mannetje
Hooijdonk: een oud-feyenoorder
Affelay: oud PSV-er
Nos Studio Sport: een en al Ajax-haat

Dus een uitermate objectief gezelschap, zou je denken

05-02-2024 16:40

barry1988 +23997

In zijn eerste wedstrijd tegen het door de media perfect geachte PSV op de sloffen meekunnen. En een gammele verdediging helpen om toveren in een bijna 90 minuten lang solide verdediging......maar verder absoluut geen bijzondere speler.....ook met geluk de CL en PL gewonnen 😜
Je kunt wel weer zien dat Ajax op de goede weg is. Ipv te lachen zoekt de media alweer naar excuses om de resultaten te bagatelliseren.

05-02-2024 16:30

MPAjax +8393

Voor een eerste wedstrijd en gelijk een topper net uit de zandbak heeft hij het goed gedaan. Wacht maar tot hij ingespeeld is en wedstrijdfit dan gaat Pierre vervroegd met pensioen.

05-02-2024 15:54

Asociaal +2771

Denk vooral dat de media hem "groter maakt dan hij is". Of Van Hooijdonk heeft dat zelf niet door, of hij probeert dit gewoon in de schoenen van alle mensen die Ajax een warm hart toedraagt (spelers, trainers, technische staf, medewerkers, fans etc) te schuiven.

De bovengenoemde mensen zijn gewoon blij dat Ajax nu een type speler heeft dat juist hetgeen brengt wat Ajax tot zover heeft gemist. Niks meer dan dat.

05-02-2024 15:11

ajax4perez +9526

Pierre is weer zuur. Die ziet Ajax natuurlijk stabieler worden en een punt pakken tegen psv, iets wat hun nog niet gelukt is (beker daar gelaten).

Feyenoord gaat met vallen en opstaan de rest van het seizoen door dus altijd spannend wie er dan tweede eindigt

05-02-2024 15:04

vandenhaas4 +15047

Niemand die 'voetballend' gebruikt om een speler te beoordelen neem ik serieus. Als in: "hij kan goed verdedigen, maar is voetballend minder dan zijn concurrent". Een vaag en leeg begrip is het. En een die het belang van sommige aspecten van, jawel, het voetbal niet onderschrijft.

05-02-2024 12:41

Nr.10 +110979

Helemaal eens. Gebeurt hier ook veel, en is een soort reductie van het voetbalspel tot iets als: wat kan een speler als de bal voor zijn voeten ligt, en dan vooral tot oog op dribbelen, draaien en passen. De mentale, fysieke, tactische kwaliteiten en dingen als verdedigen, koppen, loopvermogen, etc wordt dan helemaal van afgezien. Het kan ertoe leiden dat sommigen hier volhouden dat Fitz Jim een betere voetballer is dan iemand als Alvarez. Benieuwd wanneer Fitz Jim het gaat maken in de Premier League…

05-02-2024 15:02

Nr14 +9

Als Taylor die bal van Henderson had gescoord en Ajax had gewonnen had ie waarschijnlijk een wereldwedstrijd gespeeld in de ogen van deze analisten. Heeft niks meer met verstand van voetbal en kijk hebben op voetbal te maken dat analistenvak.

05-02-2024 12:33

Hebbendiekip +4741

Het is toch ongelofelijk dat dit soort gasten, die zelf op hoog niveau gevoetbald hebben, zo ongelofelijk blind zijn voor kwaliteit. Zal wel zuur zijn

05-02-2024 12:29

wijzijndebeste123 +163207

Laten we Haaland ook beoordelen op zn passeeractie. Waardeloze speler die Noorse spits.

05-02-2024 12:02

Ajax25 +1245

De rust en coaching die Henderson meebracht, was precies wat de jongens nodig hadden. Kleine gebaartjes om rust te creëren, de juiste keuzes te maken, zorgde ervoor dat meerdere jongens op hoger niveau speelden.

05-02-2024 11:47

Ans B +19809

Dit sluit wel aan bij wat Van Hanegem terecht constateert: wat verwacht je eigenlijk van Henderson?Want inderdaad, hij is geen creatieve speler à la Veerman (om maar iemand te noemen die belangrijk is voor zijn team), noch de best denkbare 6 die het voetbal te bieden heeft.
Ik zie hem vooral als leider, coach, organisator en puur voetballend als een slimme, in de basis technisch goed onderlegde, betrouwbare, vooral functioneel en tactisch sterk spelende middenvelder.

Ik zou, als Ajax op een 'normaal niveau' zou zitten, de heren misschien wel gelijk geven als je zijn salaris erbij pakt, maar dat is nou precies wat Ajax NU niet heeft: een normaal niveau. En dat is waar de heren veel te makkelijk aan voorbij lopen in hun commentaar (althans zoals het hier wordt verwoord; ik heb ze niet zelf gehoord).

De problemen die NU spelen (en gespeeld hebben) bij Ajax liggen juist op het gebied van het gemis van een leider achterin/centraal, het gemis van een speler die het cement vormt tussen de linies, iemand die de controle en het overzicht heeft én technisch/voetballend gezien (i.t.t. Alvarez) de kwaliteiten heeft om de balans te bewaken en ANDEREN daardoor beter maakt - mede dankzij zijn aansturende kwaliteiten.
Het is te gek voor woorden dat de heren (en andere critici) dit NIET meenemen in hun commentaar.

Want als je dit afweegt, de rol die Henderson in dit team nu al heeft (en ja het zal heus ook wel eens mis gaan), dan moet je je afvragen of dat niet RUIM voldoende opweegt tegen de financiële investering. Sterker, of dit niet inderdaad - zoals de technische staf heeft geanalyseerd - de enig juiste beslissing is geweest, zelfs een blunder zou zijn geweest als ze hem NIET hadden gehaald.

Uiteraard weet ook ik de antwoorden nog niet op deze vragen, maar puur afgaand op wat ik nu zelf heb gezien en op de verhalen over zijn leiderschap, plus hoe daar door de spelers zelf op wordt gereageerd, vind ik de reacties van de heren erg kortzichtig.

05-02-2024 11:40

arnold076 +1246

Henderson mania zegt Pierre, dat een Engels international voor een club uit de eredivisie kiest is bijzonder, vandaar al de pers uit binnen- en buitenland. Dat is nog geen club gelukt in Nederland. Dat er Henderson shirts verkocht worden dat geloofde Pierre ook niet zo. Ik heb meer Henderson shirts gezien , de enige shirts met de naam van Hooijdonk erop waren die van Pierre en Sidney, maar die hebben ze gratis gekregen.

05-02-2024 11:40

Medoz +4322

Het kijken naar voetbalanalisten is even tijdverspillend als het swipen van tiktok-filmpjes. Veel voetbanalisten zijn BV'tjes die hun lege ego's proberen te vullen met vluchtige aandacht. Als tv-maker zou ik een onderscheid maken tussen analisten die daadwerkelijk een ANSLYSE maken en stemming- en meningmakers. Deze laatsten geven misschien sjeu aan een programma. Maar ik zou ze elk jaar vervangen.

05-02-2024 11:25

Elayais +5058

Wat ontbrak aan dit Ajax? Wat had Ajax nodig? Een spits die er 20 in schiet in een seizoen? Die hebben we al. Iemand die de splijtende pass kan geven? Hebben we al.

We hadden iemand nodig die ervaring en leiderschap mee brengt zodat de jonge spelers zich beter kunnen ontwikkelen. Iemand die op het veld de verdedigende organisatie goed neer kan zetten zodat we minder ruimte weggeven. Daar lag het grote probleem van Ajax en dat probleem moest opgelost worden om kans te maken op de derde plek en CL volgend seizoen.

Dat is precies waarvoor Henderson gehaald is en ook precies wat hij tegen PSV heeft gebracht. En dat maakt hem zijn geld waard.

Daarnaast gaat hij ander spelers ook beter maken (of beter laten lijken), ik vond bijvoorbeeld Sutalo één van de beste spelers tegen PSV, maar het gaat ook makkelijker voor hem worden als voor hem ook beter verdedigd wordt en hij minder aan het zwemmen is.

05-02-2024 11:01

willem1958 +8740

Pierre en Ibi verwachten hele verkeerde dingen van hem, het is vooral een dienende spelen die het elftal coacht en bij elkaar houdt, da's precies waar Ajax behoefte aan heeft.
Affelay zegt dan dat Henderson zo goed leiding geeft in de gym maar hij is jaren aanvoerder bij Liverpool geweest onder Klopp terwijl van Dijk ook daar speelt en ook een persoonlijkheid is, dat dan toch Henderson de captain is zegt iets over wat hij voor een elftal betekent en da's niet omdat je voorop loopt in de gym.
Wie een balkunstenaar ala Kudus verwacht of iemand die 15 a 20 goals per jaar maakt die heeft 't mis want dat is Henderson niet.

05-02-2024 11:00

Dirk.v +14927

Wie is van Hooikoorts Uhm Hooijdonk?

05-02-2024 10:57

Rho1980 +1487

Draaiboek Studio Voetbal is onwijs doorzichtig; als
Ajax wint ligt het aan de tegenstander, zoals nu de ‘vele’ afwezigen bij PSV en de mindere bank die zij zgn hebben. Als Ajax gelijkspeelt moeten we het allemaal niet te groot maken want er ging nog genoeg verkeerd en tegen een verzwakte tegenstander mag je van geluk spreken. Als Ajax verliest dan zien zij toch in ene positieve aanknopingspunten en ontwikkelingen in tactische omzettingen, iets waar ‘zij in Amsterdam verder op kunnen bouwen en 3e plek iets realistisch zou kunnen zijn’.

Jammer dat we Cruijff niet meer kunnen horen, die had over Hendo gezegd; logisch, wat ie doet is simpel maar simpel voetballen is het moeilijkste wat er is.

05-02-2024 10:45

RuffRhythim +24837

Ja ineens was het zo dat psv 6 spelers miste en ze daarom niet konden winnen waar even de nadruk op gelegd moest worden wawawa.....kan me niet herinneren dat in een zelfde situatie waarin Ajax bovenaan de ranglijst staat zoiets ooit over Ajax aangehaald wordt. Dan is het niet relevant schijnbaar...

05-02-2024 10:59

MickS +6232

Pierre van Hooijdonk.... is dat niet die vader die riep dat zijn zoon de beste spits was en per se in Oranje moest spelen, en te goed was voor de top van de eredivisie? Dat jochie, hoe heet hij ook al weer.... oh ja Sydney die nu van ellende uitkomt bij Norwich in de championship....
Zoveel kijk heeft hij er op.

05-02-2024 10:36

Amsteraaij +2224

clubvoorkeur en afgunst vieren weer hoogtij in de media. inhoudelijk reageren heeft bijna geen zin hierop. Maar als je niet kan zien hoe belangrijk Henderson was tegen PSV dan heb je niet gekeken. Geen onnodige fouten gemaakt en blbla passjes naar sutalo. Verder maar zwijgen over het altijd goed staan, coachen van medespelers en de restverdediging op orde houden. En over dat salaris ook muil houden. 2,5 jaar salaris plus tekengeld. Geen aankoop som. Dus al met al valt dat reuze mee voor wat je krijgt natuurlijk. Waarom kunnen we in Nederland niet blij zijn dat dit soort gasten in Nederland komen ballen, ook al is het niet bij jouw club?!

05-02-2024 10:34

Rymesyt +7889

Om nog even door te gaan in mijn rant: 'Ik moet het nog maar zien tegen kleinere tegenstanders als Ajax meer de bal heeft'. Ergens is dit natuurlijk waar, maar tegelijk is het ook heel makkelijk roepen. Er was een moment in de wedstrijd waar Ajax een vrije trap krijgt redelijk diep op de helft van de PSV. Terwijl iedereen de vrije trap aan het organiseren is, doet Henderson juist de verdediging neerzetten en instrueert hij Gooijer als laatste man over het plan bij een tegenaanval. Dit is een kleine aanwijzing voor hoe Henderson juist zou kunnen helpen om de organisatie beter te hebben juist in potjes waar je veel de bal hebt. Inan benoemt het in zijn stuk voor het AD. Niemand van de analisten hier aan tafel benoemt het. Zo zijn er meer momenten. Je bent analist, alleen maar roepen 'ik moet het zien' is veel te makkelijk. Analyseer het.

05-02-2024 10:24

RuffRhythim +24837

Ja dat sloeg ook weer als kut op Dirk die opmerking.
Als Ajax meer de bal heeft en die kleinere tegenstanders loeren op de omschakeling dan is het toch de bedoeling dat Henderson dit ook bewaakt en ervoor zorgt dat het achterin niet meer zo open ligt als voorheen?

05-02-2024 11:03

JanTa +15823

Van Hooidonk is een kleinzielig mannetjes die het zwaar achter zijn ellebogen heeft en amper tegengas kreeg aan die tafel. Ravi werd echt gemist.

05-02-2024 10:24

MrMansell +60

Betaal je het uit eigen zak Jeroen? En wat een lul is die van Hooijdonk toch ook

05-02-2024 10:15

Danielson +50195

Ik vind Stekelenburg erger. Een fielterig mannetje.

05-02-2024 10:29

4xEC1 +7712

"Je moet hem niet groter maken dan hij is." Maar wie doet dat dan? Iedereen weet dat Henderson voor zijn ervaring èn leiderschapskwaliteiten is gehaald, en niet voor zijn passeerbewegingen, alle analisten riepen mee dat Ajax een leider ontbeerde,
nu speelt Ajax qua organisatie, waar Henderson zichtbaar steeds mee bezig was, gewoon een goede wedstrijd tegen de nummer 1, terwijl het tegen mindere tegenstanders nog steeds gatenkaas was, en nóg overheerst de negativiteit rond zijn persoon.

05-02-2024 10:13

Danielson +50195

Bij ons niet. Wel bij de 'vijand'.

05-02-2024 10:29

4xEC1 +7712

Dat bedoel ik ook.

05-02-2024 11:18

Rymesyt +7889

'In Nederland kan dat prima'. Inderdaad. Op hoger niveau kom je hier nooit mee weg. In bijvoorbeeld de Premier League is dit onmogelijk, een Henderson zou zich nooit staande houden bij, ik noem maar wat, een Liverpool. Het 'ik moet het nog maar zien tegen mindere tegenstanders' is helemaal irritant. Wekenlang hoor ik dat Ajax een makkelijk programma heeft en we het maar moeten zien tegen een PSV. Maar nu telt dat ook weer niet en moeten we een Henderson eerst maar zien tegen kleinere tegenstanders.

Jongens als je helemaal niets kunt in het leven kan je altijd nog analist worden in het voetbal. Al deze 3 clowns gooien er complete onzin uit die vrij makkelijk te weerleggen is. Het is echt niet moeilijk om een serieuze analyse over Henderson te schrijven zonder hem onnodig op te hemelen, kijk naar bijv. Van Hanegem.

05-02-2024 10:04

JohnnyHeitinga3 +8000

Afellay was als voetballer al behoorlijk dom. Simpele ziel voor de camera bij interviews. Hij is analist geworden bij studio voetbal om de diversiteit te bevorderen, inhoudelijk voegt hij namelijk niets toe. Bij het Nederlands elftal was het altijd zo'n zielig meelopertje van Van Persie. Zelf heeft Afellay geen karakter.

Ook deze uitspraak. Het is geen Veerman of Schouten... Nee, dat klopt. Het is de aanvoerder van het Engelse elftal en voormalig aanvoerder van het CL winnende Liverpool. Die mag de veters niet strikken van Veerman en Schouten!

05-02-2024 10:12

Danielson +50195

Omgekeerd het laatste mag ik hopen!😉

05-02-2024 10:30

Ajax27 +19086

Hahaha heerlijk om al die zuurpruimen gisteren aan tafel te zien. Hoe slechter ze over Ajax praten, hoe beter het met Ajax gaat. Henderson is een geweldige aankoop! Eentje waarvan we over 2,5 jaar kunnen zeggen... wauw, wat heeft die in relatief korte tijd een enorme impact gehad op de selectie en het Ajax van vandaag.

05-02-2024 10:00

SamW +1438

Laat ze allemaal maar lullen. Als je in het stadion zat, heb je kunnen zien hoe groot de inbreng van Henderson was. PSV heeft niet een uitgespeelde kans gehad omdat de organisatie goed stond. Hij bracht rust aan de bal, was aanspeelbaar, dekte door als dat nodig was, schermde passlijnen af en, last but not least, coachte als een malle. Alle spelers om hem heen speelden beter dan in de vorige wedstrijden.
Henderson verdient een groot compliment. Juist omdat hij in zijn kracht speelde en ondanks de ophef van de laatste weken geen gekke dingen ging doen. Ik liep in ieder geval vrolijk het stadion uit. Een beetje omdat we PSV bij hielden en met een beetje geluk hadden kunnen winnen. Maar vooral omdat dit een voorbode was voor een mooi restant van dit seizoen. En laten we eerlijk zijn, dat verdienen we ook wel met zijn allen.

05-02-2024 09:34

MickS +6232

helemaal dit! Hij moest zo veel corrigeren en (aan)wijzen dat hij soms ternauwernood nog op tijd op zijn eigen plekkie was bij hoekschoppen. Onze jonkies gaan zoooo veel leren van deze man!

05-02-2024 10:38

Ajaxsoul +3349

Van 't Schip en De Lang hebben tot in den treuren herhaald waarom Henderson is aangetrokken: Voor zijn ervaring, persoonlijkheid, leiderschap en coaching. En wat doen Truus van Hooijdonk en Willemien van Hanegem, die beoordelen hem op zaken waarvoor hij helemaal niet voor is aangetrokken en die men bij Ajax helemaal niet van hem vraagt en verwacht. Dit is zo typisch Nederlands. Als je een beroemdheid bent die uitblinkt in zingen, dansen en presenteren, zal men overal in de wereld van je zeggen dat je heel veel talent hebt. Behalve in NL, daar zal men over je zeggen: "Ja maar hij (of zij) kan niet acteren!".

05-02-2024 09:34

dp92 +11221

Zet Wieffer of Schouten in dit Ajax en ze zouden compleet verzuipen. Daarom is Henderson gewoon een top aankoop. Heeft de status en kunde om spelers te coachen en sturen. Maar dat is blijkbaar niet zo belangrijk volgens van Hooijdonk. Zegt genoeg over de "expertise" van hemzelf.

05-02-2024 09:19

krachtpatser66 +542

Al die analisten, en vooral meneertje Driessen, van Hooijdonk, Affelay(is en blijft een psv'er: als Henderson bij PSV had gespeeld, had hij er niks negatiefs over gezegd) allemaal zo negatief, kritisch. Ze verwachten gewoon te veel. Benader het 's een keer wat positiever. Ajax komt van ver. Na lange tijd was het geen gatenkaas.

05-02-2024 09:17

musicradio +3893

hopelijk komen deze hufters de harde kern een keer tegen om hun de grote waffel te snoeren hup harde kern

05-02-2024 09:30

MickS +6232

waarom je verlagen tot dat niveau? Sowieso anderen oproepen strafbare feiten voor jouw lol uit te laten voeren is wat jammer he, ga dan zelf.
Dat gezegd hebbende: laat de Driessens en vHooijdonks etc maar lekker stom lullen, hoe groter ze voor lul staan. Mooi toch? Ik vergeet Driessen nooit met zijn 'ik ga niet naar Real-Ajax, verliest Ajax toch kansloos!' Prachtig!
En op alles wat hij zegt, weet je bijna 100% zeker dat het precies anders om is 🤩

05-02-2024 10:41

krachtpatser66 +542

Geen splijtende pass tussen de linies?. Ehhh...Was de bal op Taylor in de 1e helft dan geen splijtende pass?.
Iedereen verwacht gelijk het beste van Henderson te zien. Jeetje, hij heeft net z'n 1e wedstrijd in de benen. Ajax stond organisatorisch stukken beter. Ruimtes waren kleiner, waardoor PSV geen oplossing had om er doorheen te kunnen voetballen, op een paar momenten na. En ik denk dat dit organisatorisch gedeelte op dit moment het allerbelangrijkste is om het goed neer te zetten. En dat deed Henderson heel goed. Trouwens: hij was ook degene, die een aanval van PSV blokkeerde, en in de daarop volgende counter werd het 1-0.

05-02-2024 09:11

BillyAjax +1239

“Henderson maakt Ajax voetballend niet beter”. Ik vind die journalisten soms van zo’n kinderlijk niveau. Iedereen was het er mee eens dat Ajax qua organisatie regelmatig helemaal weg was tijdens wedstrijden. Niemand bij Ajax heeft geroepen dat Henderson is gehaald om Ajax voetballend beter te maken. Henderson is juist gehaald om die balans en organisatie op het veld te herstellen. En op die manier kun je Ajax juist wel beter laten voetballen als team en als team sterker te maken. Ook zal hij andere spelers beter kunnen laten renderen.

Wat die Stekelenburg daar regelmatig in de uitzending doet is mij echt een raadsel. Voegt helemaal niks toe. Als je dit soort dingen zegt heb je er toch helemaal niks van begrepen.

05-02-2024 09:00

krachtpatser66 +542

Wat een topreactie is dit. Volledig mee eens. Echt, BillyAjax. Jij hebt tenminste een betere kijk op de situatie dan al die domme, irritante analisten op tv. Super analyse👍👌.

05-02-2024 09:21

Mokum2018 +2103

Wij gaan niet mee in enthousiasme rond Van Hooijdonk : 'Niet groter maken dan Van Hooijdonk is

05-02-2024 08:54

jake1972 +493

Beetje jaloers iedereen die niet voor Ajax is. Wees blij dat een speler als Henderson in de eredivisie wil komen spelen. Zijn salaris te hoog? Geen transfersom betaald scheelt ook. Wat dan te zeggen van Bergwijn €30 mln voor betaald en zal de best verdienende speler zijn in de selectie. Presteert ook daadwerkelijk helemaal niets. Daar hoor je niemand over.

05-02-2024 08:50

Manny420AJAXisLeven +112

Had ook geen andere reactie van hem verwacht. Volgende seizoen gewoon weer kampioen !!

05-02-2024 08:47

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

En maar negatief zijn over lange ballen die nu gespeeld worden om vervolgens te zeggen dat er wel gevaar uit kwam.

Dan krijg je van mijn de trofee CLOWN VAN HET JAAR

05-02-2024 08:40

FransHoek +8964

Jahoor...Ajax heeft de laatste tijd vrijwel alle toppers van Psv verloren. En zelfs een amateur team kon veel tegen ons scoren..kregen kans na kans. En nu spelen we ineens gelijk tegen Psv, waarbij we hadden moeten winnen en weinig kansen weggaven. Dat is allemaal toeval zeker?
Spelers als Henderson en bijvoorbeeld ook Blind worden enorm onderschat, maar zijn ontzettend belangrijk voor een team.

05-02-2024 08:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.