Van der Vaart ziet Van Basten wél verschijnen bij AC Milan: 'Ben een beetje teleugesteld'

door Jesse ter Haar 148

Bron Ziggo Sport

Van der Vaart ziet Van Basten wél verschijnen bij AC Milan: 'Ben een beetje teleugesteld'

door Jesse ter Haar 148

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Rafael van der Vaart is teleurgesteld in Marco van Basten. Recent voelde laatstgenoemde er niets voor om zijn gezicht te laten zien bij de Ajax Legends, maar in het afgelopen weekend dook hij wel op bij AC Milan en dat raakt Van der Vaart.

'Ik houd van Marco. Ajax bestaat 125 jaar, we zijn er allemaal en Marco heeft geen zin. Hier staat hij wel op het veld. Ik ben een beetje teleurgesteld in jou', aldus Van der Vaart bij Rondo, waarna Van Basten reageert. 'Ruud belde me op, want ik zou ook hier niet naartoe gaan.' Op zijn beurt haakt Van der Vaart er weer op in. 'Moet ik je dan bellen de volgende keer?'

'Hij gaat wel daarheen', gaat de begaafde linkspoot van weleer verder. 'Hij is de spits die elke Ajax-spits wil zijn en hij wil niet bij het 125-jarig jubileum zijn. Ik vind het jammer dat Ajax 125 jaar bestaat, iedereen er is en mijn grote spitsenheld is er niet. En dan staat hij hier (in Milaan, red.) op het veld.'

Het Ajax van nu

Vervolgens komt Van der Vaart te spreken over het niveau van het Ajax van nu. 'Je hebt geen sterspelers', stelt hij vast. 'Ze vinden het tegenwoordig allemaal wel heel leuk om voor Ajax te voetballen. Ook om onder die trainer te spelen, wat ik best apart vind aangezien er zo veel gewisseld wordt. Het spreekt voor de trainer, dat hij toch iedereen een beetje tevreden weet te houden. Maar Lazio heeft ook geen wereldploeg. Drie, vier jaar geleden poetste je Dortmund nog weg.'

'Ik denk dat het voor deze ploeg veel makkelijker is om tegen dat soort ploegen te spelen', doelt hij op clubs als Feyenoord en PSV. 'Henderson is een speler die in de topwedstrijden niet veel aan de bal hoeft te doen, waardoor je gaten dicht gaat lopen. Tegen Almere en Lazio moet hij het gaan bedenken en dat kan hij dan niet.'

Ruud Gullit op zijn beurt, ziet dat Ajax qua resultaten naar behoren presteert. 'Je zit nog steeds in de titelrace, hè. Ik denk dat hij (Francesco Farioli, red.) met wat hij heeft het maximale eruit krijgt. Niemand had dit verwacht. Ik denk dat hij het stapje voor stapje probeert. Alleen het was zo’n contrast, omdat je zo geweldig speelde tegen Feyenoord en PSV. Na die wedstrijden dachten we: het lek is boven.'

Alen Halilovic

Als Ajacied geeft Van der Vaart aan tot nu toe behoorlijk tevreden te zijn met het huidige seizoen. Hij gunt Farioli het succes dat hij behaalt, maar is van mening dat de ploeg in de winter van een creatieve impuls moet worden voorzien. Hij laat de naam van Alen Halilovic vallen. 'Ik mis creativiteit bij Ajax. Ik zeg niet voor de basis, maar als je iets nodig hebt en je hem erin brengt, dan kan hij iets. Dan kun je weleens een keer niet meeverdedigen, maar zo’n speler is bijna gratis op te halen bij Fortuna. Dan zou ik er niet eens over nadenken.'

Tekst gaat verder onder de foto.

josip sutalo alen halilovic ajax fortuna sittard
De 28-jarige Alen Halilovic staat dit seizoen op vijftien wedstrijden in het shirt van Fortuna Sittard, waarin hij vijfmaal betrokken was bij een doelpunt.
Lees meer over:
Plaats reactie

BasseyAdriaan33 +13760

Ik ben die rancune van van Basten echt helemaal beu! Het ligt er zo ongelofelijk dik bovenop. Hij kan niets anders dan Feyenoord en spelers van Feyenoord de hemel in prijzen bij rondo, iedere week weer. Fantastisch gedaan door van de vaart, wie in mijn ogen wel een echte Ajacied is! Van Basten is voor mij klaar, heb helemaal niets met die narcist!

19-12-2024 19:52

pietvanvliet +4479

Puntje voor Raffies 'moet ik je dan bellen?'. Is wel de branie die ik in het huidige Ajax mis.

Als je in Milaan nog steeds als heilige wordt vereerd en bijna net zo groot bent als god, ga je daar natuurlijk heen. Dat lulverhaal van 'Ruud heeft me omgepraat' moet Marco gewoon niet doen. Zelfs al was het waar.

Ik zet in op dat onze grootste aan god gevraagd heeft waarom hij in zijn stoel zat. Dat is zowel 'logisch' als 'niet Marco'.

19-12-2024 18:55

Ajacider +4953

Marco is wat mij betreft toch een beetje bipo. Heeft denk ik ook op een dag gedacht "wat Derksen kan, kan ik ook en ik ben een wereldvoetballer geweest".

Van der Vaart scoort weer wat extra puntjes na zijn Steun Steijn campagne. Nog steeds Halilovic niet halen.

18-12-2024 21:27

Rob1976 +9636

Grote klasse van vd Vaart hoe hij van Basten de waarheid zegt. Die van Basten is af en toe een vreemde pannekoek.

18-12-2024 15:58

eenAjaxfan +20425

Jammer dat hij er bij Ajax niet bij was.
Ik begrijp dat gullit hem heeft overgehaald om toch naar Milan te gaan.
Je ziet in het filmpje vanuit San Siro ook wel een beetje ongemak op zijn gezicht te lezen...
Misschien doen dit soort momenten nog te veel met hem?
Hij moest natuurlijk veel te vroeg stoppen...

18-12-2024 15:48

KingOfTheMatch +7088

Er is wel een verschil tussen meespelen met een legends wedstrijd, wat van Basten fysiek waarschijnlijk gewoon niet meer kan opbrengen met z'n nog altijd kapotte enkel... of gewoon opdraven met een beker in je hand.
Ik denk ook dat niemand Marco gewoon heeft uitgenodigd en hij ook niet zichzelf gaat uitnodigen ondanks hij Van Basten is. Iemand had hem gewoon moeten uitnodigen zonder dat hij ook nog eens tegen een balletje aan hoeft te trappen.
En in Milan is hij erelid geworden.

Allemaal punten wat Milan organisatorisch beter aanpakken dan wij. Helaas.

18-12-2024 08:34

lexy88 +8837

Hij kan toch ook naast Rijkaard op de tribune gaan zitten? Niemand zet een pistool op zijn hoofd en dwingt hem om op het veld te staan. Maar je krijgt de indruk dat Sjaak Swart hem hoogstpersoonlijk een uitnodiging moet overhandigen anders komt van Basten niet. Nee, ik kan er geen begrip voor opbrengen maar ik ben ook helemaal niet verrast.

Overigens, denk je dat spelers als Chivu, Seedorf, Arveladze, Schoenaker etc etc wel zijn uitgenodigd en van Basten niet? Nee ik denk dat er gewoon één grote mailing / brief is uitgegaan met een uitnodiging en dat van Basten er geen zin in had.

18-12-2024 12:32

KingOfTheMatch +7088

Het feit dat er dus gewoon een grote mailing / brief uit is gegaan bevestigd dus precies mijn punt. Is op zich niet erg, maar dan moet je ook niet klagen dat mensen zich minder geroepen voelen om te komen.

18-12-2024 20:07

afca95 +1320

Heel goed dat Raf er even op terug komt na die sneer van van Basten op Ziggo richting Ajax

18-12-2024 06:59

EinSteijn +4854

San Marco is een pannenkoek, maar wel ónze pannenkoek.

17-12-2024 19:12

Cesc88 +6222

Raf m'n held. Je hebt in alles helemaal gelijk hier, en Gullit klein kind vind dit prachtig, moet gewoon lekker z'n waffel houden!

17-12-2024 18:36

Nr.10 +111831

Wat voor belang heeft van der Vaart in de carrière van die Halilovic genomen dan?

17-12-2024 18:05

Bowie +2384

Ze hebben wel veel contact heeft vd Vaart aangegeven, richting het vriendschappelijke. Waar dat ooit ontstaan is, geen idee

17-12-2024 18:29

5ccjfywp6n +57

Halilovic naar Ajax zou ik zeer aanmoedigen. Kost praktisch niks. Krijg bij hem een beetje een Schone gevoel, die kwam smtransfervrij en is meer dan nuttig gebleken.

Halen! Zie hem liever invallen dan van den Boom, Hlynson en noem maar op.

17-12-2024 16:16

Hamstelaar +15450

Heb ook niks met Gullit als persoon. Laat altijd blijken wat voor hekel hij aan Ajax heeft

17-12-2024 14:48

CDX +3265

Net als Kieft te veel bavaria gedronken in Eindhoven.

17-12-2024 15:25

Noxin +15673

Is ook gewoon een zeurpiet. Wint de Fanny Blankers-Koen prijs en kan vervolgens alleen maar speechen over huidskleur.

19-12-2024 03:30

Evil-phantoom +1019

Wij hebben basisspelers nodig en géén wissels.

17-12-2024 14:33

Evil-phantoom +1019

Van Basten is een hypocriete die nog altijd verbolgen is over dat hij als trainer werd uitgescholden voor pannenkoek.

17-12-2024 14:30

Kaatje +4837

Ben trots op je Raffie.

17-12-2024 13:54

Boegroe +5917

Wie nu nog niet snapt dat van Basten een fantastische voetballer was maar als mens een klootzak is die wilt het niet snappen.
Zit daar als analyst puur vanwege z’n verleden want ook als analyst is hij 1 van de slechtste en dat zegt wel wat want het niveau is al heel matig.

17-12-2024 13:28

AFCA127 +468

Helemaal mee eens, en dat zeg ik ondanks dat Van Basten mijn eerste en eigenlijk enige echte voetbalheld is geweest.

17-12-2024 13:54

Spectre +2359

Klootzak vind ik wat ver gaan maar het is idd een vreemde snuiter. Voor heel veel Ajacieden is van Basten hun absolute jeugd idool, alleen ik denk dat van Basten zelf van binnen nooit echt een Ajacied is geweest, ik weet zeker dat hij met AC Milan meer heeft.

17-12-2024 22:14

cabenb +1604

Wat er gebeurd is tussen Marco en Ajax weet ik niet, maar hij zal zijn redenen wel hebben.

Hij blijft een van de allergrootsten die we ooit gehad hebben en dat zal nooit veranderen!

⭐️⭐️⭐️

17-12-2024 12:39

Evil-phantoom +1019

Het is een pannenkoek.

17-12-2024 14:34

cabenb +1604

Het is een Ajax-icoon sukkel

17-12-2024 19:48

Evil-phantoom +1019

Klopt en een pannenkoek.

18-12-2024 23:54

CDX +3265

Hij is ontslagen als de 1e de beste pannekoek

17-12-2024 15:26

maxwellstyle10 +4774

nee hoor.. Hij heeft zelf ontslag genomen omdat hij zich niet goed genoeg voelde voor Ajax. Desondanks vind ik het een treurige situatie dat v Basten gezegd had niet naar Milan te gaan, maar uiteindelijk toch gaat.. Net als toen hij loog over de situatie met Brobbey..

De mens v Basten valt hier door de mand.. de voetballer, dat blijft voor mij een geweldige herinnering want het was een geweldige voetballer en ik denk persoonlijk als ie niet zo vroeg had moeten stoppen vanwege dat gedonder met die enkel; had er nu een andere v Basten gestaan/gezeten..

17-12-2024 22:00

NeeI +108423

Bleef Van Basten maar altijd die prachtige spits.

17-12-2024 11:35

Freddy Ax +1389

Eens met Raffie en dat anti Ajax houdinkje van Gullit begint toch wel trist te worden. Ik vind dat van Basten erbij had moeten zijn bij de 125 jarige viering ,geldt ook voor Bergkamp en Jonk. Los van alle persoonlijke toestandjes met ex bestuurders enzovoorts.
Raffie is wel een echte merk je.

17-12-2024 11:25

Ajax412 +1334

Je kunt van Raffie zeggen wat je wilt, maar hij is wel een Ajaccied in hart en nieren. Zeg het hem maar eens Raf, die Marco mag wel eens wat dankbaarder zijn en wat meer "zin" optrommelen om dergelijke evenementen bij te wonen.

17-12-2024 10:41

Ajaxadam1 +31678

Toen hij vorig seizoen zn liefde voor Steijn belangrijker vond dan zn liefde voor Ajax was hij even geen Ajacied in hart en nieren hoor.

17-12-2024 19:51

booya4afca +133

En terecht. Het is een grote schande dat van Basten niet bij een 125 jarig Jubileum op komt dagen van de club die hem groot gemaakt heeft...

Eerst dat gejokkebrok rondom Brobbey. Toen heel zielig lopen doen dat zijn lichaam het allemaal niet aan kan, om vervolgens wel met volle trots een bekertje het veld op te tillen in Milaan?

Ik snap best dat van Basten in Milaan ook een grote meneer is. Net zoals Cruijff dat was in Barcelona...

Maar kom op zeg...

17-12-2024 10:38

AjaxMaluku +2496

Eens met Raf, maar het is trekken aan een dood paard. Marco heeft nul interesse in Ajax, alleen in ze afzeiken. Mooi ook gewoon nergens meer voor uitnodigingen dan. En zeker niet als ze weer succes hebben.

17-12-2024 10:30

Aram +18288

Veel mensen vinden het erg grappig om een icoon van de club, “pannekoek” te noemen. Dat is betreurenswaardig.

17-12-2024 10:06

hans_van_kins +1325

Van Basten heeft niets, maar dan ook helemáál niéts met Ajax, of het moet het feit zijn, dat hij Ajax als springplank heeft gebruikt richting Milan en Berlusconi. Geeft niets, maar zeg het gewoon. Het is trouwens de grootste zuurpruim, die er rondloopt als analist.

17-12-2024 09:27

Patrick1967 +2206

Vd Vaart heeft volkomen gelijk. Maar dat Van Basten niet aanwezig was boeit mij eigenlijk niet zo. We weten inmiddels wel hoe zijn gevoelens zijn ten aanzien van Ajax. Die zijn er amper. Zijn gedrag t.o.v. Cruijff in 2008 en tijdens de Fluwelen Revolutie met als dieptepunt een column in VI waarin hij het plan Cruijff affakkelde. Dat was zeer teleurstellend en onnodig.

17-12-2024 09:03

Altijdindestraat +40431

Zijn gevoelens voor Ajax zijn er wel degelijk, anders is hij niet zo vaak gefrustreerd door Ajax.

17-12-2024 09:10

GAjax31 +16444

Ik vond het ook opmerkelijk toen ik Marco het veld op zag lopen bij Milan, na zijn uitspraken bij Ziggo.
Als je wel naar Milaan kunt gaan, waarom dan niet bij Ajax op de tribune zitten zoals bijv. Rijkaard wel deed. Maar goed, is natuurlijk zijn eigen beslissing.

17-12-2024 09:03

Jariiii +22474

Van Basten staat in mijn top 3 van spelers van wie ik in het stadion het meest heb genoten, maar hier moet ik Van der Vaart wel gelijk geven.

17-12-2024 08:55

BokkieBokstra +11372

Het was een leuk gesprek en van der Vaart was heel grappig tegen van Basten en Gullit. Gullit moest zijn mond houden die houdt niet van Ajax. Maar van Basten is zeker een Ajax man dat is wel duidelijk uit wat hij zegt in Rondo en dat hij fel wordt als het over Ajax gaat. Het is een aparte, begreep dat hij naar Milaan met frisse tegenzin heenging. Wat hij zei was wel een waarheid, Milan nu een hele andere club dan Milan toen. Wat moeten ze met zo een grijze duif zei hij. Dat geldt als Ajax supporter ook, Ajax nu is een andere club dan 40 50 jaar geleden. Dan staat er als grote held in ene een jongen met grote ogen die pannenkoek roept. Zo ben je de held zo is het anders.

Van Basten blijft voor mij een grootheid beste voetballer na Cruijff.

17-12-2024 08:44

Akpom +896

Helemaal met je eens . In Milaan wordt San Marco op handen gedragen en haalt niemand het in zijn botte hoofd om hem voor pannenkoek ( italiaanse variant ken ik niet) uit te maken. Vond dat toen tenenkrommend en onbeschoft maar veel mensen schenen het wel leuk te vinden . Kan mij best voorstellen dat hij meer met Milan dan met Ajax heeft. Is ook niet erg maar had het wel klasse van hem gevonden als hij bij de legendwedstrijd aanwezig was geweest

17-12-2024 08:52

BokkieBokstra +11372

Klopt, vond ik ook tenenkrommend. Het schijnt hartstikke leuk gevonden hier lees ik, van Basten voor pannenkoek uitmaken. Dan weet ik ook waarom ik weinig met die Arena heb. Ik miste wel meer mensen bij de legendswedstrijd trouwen

17-12-2024 09:00

hans_van_kins +1325

Akpom, Pizza?😜

17-12-2024 09:30

Akpom +896

😂 ja zal wel zoiets zijn 😄

17-12-2024 12:15

Leo Valk +1368

@Akpom... pannenkoek italiaans = crespella. Komt van crepe! 😉😋😋

23-12-2024 03:56

meerschehelden +2330

Ik denk dat Marco toch ergens een bittere nasmaak heeft overgehouden aan zijn tijd als trainer bij Ajax. In NL heeft hij een reputatie met twee kanten. In Milaan daarentegen wordt hij louter geprezen. Italianen zijn daar ook meer van.
Ik denk dat dit ook kan meespelen.

17-12-2024 08:42

JaapStam +137939

Dit voelt als een middelvinger naar de legendarische nummer 14. In 2006 stonden Johan Cruijff en Marco van Basten samen nog op het veld in het Emirates Stadium met Ajax tegen Arsenal. Jaren later is Cruijff er niet meer, en weigert Van Basten mee te doen, terwijl zijn vriend Frank Rijkaard alleen op de tribune zat.

Wel naar de AC Milan Legends gaan, maar het 125-jarig jubileum van Ajax weigeren en dan in de Ziggo Sport studio gaan zitten? Sorry, dit snap ik echt niet. Je laat je ex collega’s in de Johan Cruijff Arena gewoon stikken. Niemand kan dit accepteren, tenzij je bijvoorbeeld ziek was, maar dat was hij niet.

Met alle respect, hier toont San Marco zijn slechte kant zien. Nu snap ik waarom sommigen hem een pannenkoek noemen.

17-12-2024 08:26

Patrick1967 +2206

Heeft meerdere keren Cruijff dwars gezeten en verraden. Zodanig dat Danny hem de deur wees toen hij bij Cruijff langs wilde gaan. Cruijff had één weg, zijn weg en daar ga je volledig in mee, of helemaal niet. Halverwege gaan lopen miepen en achteraf de dolk in Cruijff’s rug door in een column zijn plan volledig af te kraken. Dat is Van Basten.

https://nos.nl/l/2059258

17-12-2024 08:50

JaapStam +137939

Ik had iets met San Marco, maar hier toont hij zijn ware gezicht en verliest hij veel van mijn sympathie.

https://prnt.sc/DxG-eH4dvwBe

17-12-2024 08:52

BokkieBokstra +11372

Vond wel dat van basten gelijk had, ging om macht. Iedereen die niet deugde moest oprotten. Daar had van basten problemen mee.

17-12-2024 09:06

Patrick1967 +2206

Dus stap je naar de media i.p.v. Cruijff het in zijn gezicht zeggen? Snap wel dat Danny hem de deur wees. Dit is niet hoe je als vrienden met elkaar omgaat.

17-12-2024 09:09

4xEC1 +7761

Van Basten is altijd al een rare vogel geweest. Geen andere pure nummer 9 die beter is geweest dan hem in NL, heeft veel betekent voor Ajax natuurlijk, maar als speler was het af en toe ook een rare, en een stiekemerd ook, als trainer kon hij totaal niet omgaan met sterke persoonlijkheden, dus dit soort acties wat vd Vaart aanstipt, ik ben er niet verbaasd over. En toch denk ik zeker dat het een grote Ajax fan is, en altijd zal blijven.

17-12-2024 08:07

eros +4842

Farioli haalt verreweg het beste uit dit Ajax. Vooraf zou ik tevreden zijn geweest met een plek 4 met de huidige selectie. Nu sta je 2e, met een beetje geluk ga je met 3 á 4 punten achterstand de winterstop in, heb je Feyenoord en PSV verslagen.

17-12-2024 07:19

brullie +7063

Raffie heeft gewoon gelijk.

17-12-2024 06:57

FelixGassenlicht +9028

Zoals een echte topspits betaamt, ikke, ikke, ikke en de rest kan…..

17-12-2024 06:29

Gooseman +11916

15 jaar geleden was er één persoon op de tribune die het goed heeft gezien.

Marco, je bent een pannenkoek.

17-12-2024 06:08

Wouter.H +11164

Die derde ster, hiero

17-12-2024 07:47

AFCA1996L +16074

Ik heb bij Marco nooit gemerkt dat hij enige affiniteit voor Ajax heeft, althans dat is zolang ik Ajax volg nooit bij me opgevallen. Het zal ws ook te maken hebben dat ik de voetballer Van Basten nooit heb meegemaakt. Zal dat deels ook te maken hebben aan z'n mislukte avontuur als coach van Ajax? Wellicht. Maar als ik aan Van Basten denk dan schiet er maar één club te boven bij mij en dat is Milan.

17-12-2024 04:41

Simpelishetmoeilijkst +25519

Rafael Van Der Vasrt is eenechte Ajacied, en laat het zien. Heel goed gedaan van hem, em
N VsnnBasten zou hier iets van moeten leren. Had er bij moeten zijn, misschien niet op hetveld maar wel acte de présence geven. Had hij met Sjakie kunnen kletsen!

17-12-2024 03:35

daslogisch1 +10199

Net als Bogarde speelt hier pure rancune. Hij is er uit geflikkerd als trainer, werd uitgescholden als 'pannenkoek' door zijn eigen supporters destijds, tja dat speelt mee. Al die oud spelers hebben korte lontjes. Koeman idem, altijd rancuneus als het over Ajax gaat in analyses of keuzes voor spelers. Brobbey steevast 'Brubbey' blijven noemen in het begin. Wim Kieft heeft het ook, haat Amsterdam, haat Ajax en heeft meer met PisV. Het is me wat met die egootjes....

17-12-2024 01:22

Jariiii +22474

Eén supporter, ook nog, omdat hij er als trainer niets van bakte.

17-12-2024 08:54

Tizo +1888

Heel goed Rafael!!

17-12-2024 01:17

Keizer +30339

Snap de frustratie van Rafael wel, maar Marco heeft gewoon niet zoveel meer met Ajax. Heeft hij ook meermaals aangegeven. De absolute hoogtepunten van zijn loopbaan waren bij Milan dus snap wel dat hij daar wel heen ging. Maar vanuit Ajax perspectief is het natuurlijk zonde.

17-12-2024 00:25

Talentje020 +20169

Van Der Vaart snijd hier wel een goed punt aan, wel gevoelig, maar niet minder waar! het is toch wel raar en ook wel veelzeggend dat hij wel bij Milan aanwezig was en niet bij het 125 jarig jubileum van Ajax waar hij gewoon voor was uitgenodigd. En komt vervolgens met een slap excuus dat Ruud hem gebeld heeft,

Van Basten was een groots spits voor ons Aller Ajax, maar hij wekt al tijden de indruk dat Ajax hem koud laat, heeft nog wel in een klankbord groepje van Cruijff gezeten gedurende de hervormingen, maar dat beviel hem blijkbaar ook niet

17-12-2024 00:23

Keizer +30339

Milan was ook het 125 jarig bestaan ;)

17-12-2024 00:26

Talentje020 +20169

Oh oké dacht dat het een gewone wedstrijd was, zal het aanpassen thnx

17-12-2024 00:26

Pep01 +935

Hoeveel bonus zou Halilovic aan Van der Vaart beloofd hebben als hij hem bij Ajax naar binnen weet te praten?

17-12-2024 00:23

LarryHoover +182

Van basten mooi paard maar verder niks. Leven na voetbal lastiger dan menig simpele ziel voor hem

17-12-2024 03:00

Robertini +40081

Waarom zou Fortuna Halilovic gratis laten gaan? Lijkt me niet hoor. Die jongen is 28 en speelt bij Fortuna, denk niet dat hij Ajax naar een hoger plan trekt, ondanks dat hij wel kan voetballen. Als wisselspeler zou het kunnen, maar is ook een beetje een moeilijke jongen die denk ik niet graag op de bank plaatsneemt. Raf is echt een beetje blind fan van hem en ziet daardoor z'n fouten niet.

17-12-2024 00:20

Robertini +40081

Hij heeft Ajax nooit dat pannenkoek-moment vergeven volgens mij. De ironie is dat hij daarmee wel aantoont een beetje een pannenkoek te zijn, het is 15 jaar geleden.

Hij is altijd negatief over Ajax, dus verbaast me absoluut niet dat hij er niet bij was.

17-12-2024 00:12

Tov +1798

Van der Vaart een echte Ajacied 🙃 Als het aan hem had gelegen hadden we nog steeds een zekere M Steijn als coach gehad.

16-12-2024 23:32

Broodjebal44 +5727

Dat staat toch los van wat hij hier over van Basten zegt?

16-12-2024 23:43

Tov +1798

Ik kan het niet los zien van het Steijn verhaal. Dat hij commentaar heeft op v B, prima maar alles wat hij zegt neem ik met een schep zout.

16-12-2024 23:51

Robertini +40081

Dan kan hij toch nog steeds wel een echte Ajacied zijn? Geen potentiaal technisch directeur, maar wel een jongen met een Ajax-hart volgens mij.

17-12-2024 00:14

TeringHenkie +28820

Een Ajaxhart heeft hij niet meer, al jaren niet meer.

17-12-2024 08:57

Robertini +40081

Waarop baseer je dat?

17-12-2024 10:58

#WZAWZDB +2574

Vd Vaart is zeker wel een echte Ajacied. 100% . Wat betreft steijn was die wat koppig. Maar vd Vaart vond ook dat de spelers meer moesten leveren vorig jaar. En daar zat ook zeker wat in.

18-12-2024 00:51

Torcida +5835

In Milaan roept niemand 'pannenkoek' naar Van Basten. En als een of andere dwaas het toch probeert, wordt hij meteen gelynched. En terecht.

En elke keer als iemand hier Van Basten voor pannenkoek uitmaakt, zie ik weer die doorgesnoven kop van die klapmongool voor me. Wat een onsmakelijke en weerzinwekkende domheid van het laagste allooi.

16-12-2024 23:24

Broodjebal44 +5727

Ja maar in Milaan hebben ze ook een half leeg stadion als van Basten het veld op komt, en bij Ajax worden ze het veld op geroepen met 55.000 man!

Dat negatieve sentiment iedere keer. Van Gaal benoemde het nog; “het is on Nederlands wat hier gebeurd”. 55.000 man voor een stel oudjes, fantastisch toch.

16-12-2024 23:44

AFCACruijff14 +163319

Lekker boeiend of een fan 15 jaar terug wat onaardigs heeft geroepen. Dan nog kom je gewoon opdagen, helemaal als naar het feestje van Milan gaan wel kon.

16-12-2024 23:54

Torcida +5835

Van Basten mag doen wat hij wil, en alle simpele stervelingen die nooit iets in hun leven gepresteerd hebben en dat ook nooit zullen doen, hebben hierover hun kop te houden. En al helemaal die jolige dikke bitterballenvreter.

17-12-2024 00:32

jokers +1195

Van Basten en alle voetballers zijn gasten die zo goed als niets gepresteerd hebben.
Dat jij vind dat ze wel gepresteerd hebben in het LEVEN is dat jij voetbal heeeeeel erg belangrijk vind terwijl het in feite niets maar dan ook helemaal niets in het leven voorstelt. Menig sterveling bereikt meer in het leven dan hij.

Elk simpele sterveling werkend in het ziekenhuis is met zijn linker teen al meer waard dan hij, hij die afhankelijk is van water die een simpele sterveling voor hem regelt, in een huis woont omdat een simpele sterveling wel kan bouwen.

Denk na er is hier maar 1 simpele sterveling

17-12-2024 08:26

TeringHenkie +28820

Precies, volgens zijn beredenering staat Noa Lang ook ver boven de gewone sterveling omdat hij zoveel bereikt heeft volgens hem!

Noa Lang!!

17-12-2024 09:04

booya4afca +133

Gaat het wel goed met je?

17-12-2024 10:34

Broodjebal44 +5727

Klagen dat iemand van Basten pannenkoek noemt maar zelf van de Vaart een dikke bitterbal noemen.

Jezus man 😅

18-12-2024 08:15

AFCACruijff14 +163319

Vrij ironisch inderdaad.

18-12-2024 09:31

Torcida +5835

Ik kan niet veel met een speler die Litmanen uitlacht, zich door Sylvie Meis laat castreren, voor lul door Zlatan laat zetten, en met de staart tussen de benen voor een spotprijs naar Hamburg SV wegsluipt. Dat ben ik allemaal niet vergeten.

En het ergste van alles is dat hij in de buurt had kunnen komen van de legende-status die mensen als Van Basten hebben. Maar dat mislukte faliekant omdat hij een kutmentaliteit had en nog steeds heeft. En als de man dan een beetje lollig tegen een levende legende gaat doen op tv, en al die sukkels hier 'pannenkoek dit, pannenkoek dat' gaan roepen, dan heb je aan mij een kwaaie.

Van Basten is een levende legende en elke Ajax-supporter moet op de knieën voor de man zijn bijdrage aan de fabelachtige reputatie die Ajax wereldwijd heeft. Zonder mensen als Van Basten was Ajax helemaal niets geweest. Niets!

Dus eenieder die Van Basten even de maat neemt met z'n meninkje, of die 'pannenkoek' wel grappig vindt, is geen echte Ajax-supporter, maar een onderbuik-proleet die helemaal niets van voetbalcultuur begrijpt. Het is alles of niets.

Nogmaals, roep in Milaan 'pannenkoek' naar Van Basten, en je wordt gelynched. En terecht.

18-12-2024 17:29

Babangida83 +24004

Mijn interpretatie uit zijn eigen opmerkingen was dat hij eigenlijk ook niet naar AC Milan wilde gaan. Kennelijk is hij veranderd van mening.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze Van Basten niet gevraagd hebben. Sowieso heeft Van Basten buiten het speler zijn veel voor Ajax proberen te betekenen. Aan zijn liefde voor Ajax twijfel ik niet. Helemaal gezien zijn kritiek op de club en ook destijds op plan Cruijff. Dat doe je niet als je niet om die club geeft. Dat doet hij echt wel.

16-12-2024 23:14

HansBrobbey +1044

Nou de kritiek begint soms ook op rancune te lijken

16-12-2024 23:50

AFCACruijff14 +163319

Ik twijfel juist enorm aan zijn Ajaxliefde. Sterker, die is er denk ik niet meer. Er zijn vast dingen voorgevallen maar de fans hebben hem altijd vereerd. Zelfs in dat rukjaar met hem als trainer en de jaren erna.

16-12-2024 23:56

Robertini +40081

Ik heb het idee dat die liefde wel verdord is, hij is altijd negatief over Ajax, zelfs wanneer het niet nodig is.

17-12-2024 00:16

LarryHoover +182

Van Basten aub.. wereldspits punt

16-12-2024 23:10

AFCACruijff14 +163319

Dit zei ik gister ook al op deze site.

Waardeloze actie van Marco. Voor mij is de man geen echte Ajacied ondanks zijn verleden hier.

16-12-2024 23:09

Wieno +9249

Marco had gewoon moeten stoppen, af en toe een interview en de mythe in stand moeten houden. Dan was hij voor altijd die grootheid, maar zonder smetje.

16-12-2024 23:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.