Van der Vaart: 'Hoe Medić dit doet, zie je dat hij aan de bal matig is'

door Gino Haverkamp 141

Van der Vaart: 'Hoe Medić dit doet, zie je dat hij aan de bal matig is'

door Gino Haverkamp 141

In de ogen van Rafael van der Vaart is Jakov Medić simpelweg een matige voetballer. In zijn ogen moet de Kroaat zich vooral richten op het verdedigen, want qua voetbal is het volgens hem matig.

Van der Vaart vond Ajax zaterdag tegen Excelsior (2-2) over het algemeen erg matig. 'In alles eigenlijk', zegt hij bij het NOS-programma Studio Voetbal. 'Het is traag, iedereen neemt die bal maar mee en wandelt; er zit echt geen idee achter en dan speel je een ploeg als Excelsior niet kapot.'

De oud-Ajacied neemt daarbij zomeraankoop Medić onder de loep. Door een opbouwende fout van hem, hij leverde de bal in bij een Excelsior-aanvaller, konden de Rotterdammers vlak na rust op voorsprong komen. 'Als je dan ook nog eens fouten gaat maken, zoals Medić doet, dan heb je gewoon een hele zware middag.'

'Zo goed was hij ook weer niet'

Van der Vaart noemt de verdedigende fout van Medić 'een schande' en geeft daarbij commentaar bij beelden van de tegengoal. 'Hier staat iedereen stil. Als je de bal wil hebben, dan moet je erheen sprinten en vragen, dan kan je een driehoekje maken en is het klaar. Dat wil niet zeggen dat je dit moet doen als verdediger.' Medić kan volgens de analist simpelweg niet bijzonder goed voetballen. 'Hoe Medić dit doet, zie je eigenlijk dat hij aan de bal matig is. Hij schoot die bal lekker in de kruising, maar zo goed was hij ook weer niet. Dat kwam deze wedstrijd extreem tot uiting.'

Pre-order de gloednieuwe Johan Cruijff-collectie via de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Professor +11134

Het voetbal is traag en er is veel te weinig beweging daar moet inderdaad nog heel veel aan gebeuren.

21-08-2023 18:48

ajaxmastery +1439

Moet gewoon nog wennen aan allerlei aspecten:
- spelen voor mooiste club vd wereld ;)
- nieuwe medespelers
- kunstgras
- snelle druk van tegenstanders
- enz.

Maak me minder zorgen om de kwaliteit.
De mentaliteit vind ik vooral bedroevend.

We hebben een ervaren kracht nodig.
Die iedereen op scherp zet.

Bergwijn laat zijn voeten spreken, als vervanger van Tadic.
Maar er moet ook iemand verbaal spelers op scherp zetten.

In de technische staf heb je ook weer alleen brave jongetjes…

21-08-2023 18:40

De Rop En De Rover +392

Maar heeft Rafael nog niet in de gaten dat we sinds Mislintat, RedBull Ajax heten.
Hij verwacht volgens mij nog steeds een technisch tiki taka voetbal.
Velen hier volgens mij ook.

21-08-2023 17:46

KaleBalzak +1464

Vorige week vond hij hem nog geweldig hahahahaha..

21-08-2023 17:20

PH2BOT +40262

Vaartje vergeet bovendien een aantal omstandigheden waar veel nieuwe Ajaxspelers nog maar weinig ervaring mee hebben: op een plakkerig, warm en (bewust!) slecht gesproeid stroef veld te moeten spelen waar de kans op ernstige blessures significant hoger is ...zeker wanneer je niet gewend bent er regelmatig op te spelen. Volgens Excelsior was de watertank ineens onverwacht leeg...en de KNVB vindt het allemaal weer prima omdat ze geen enkele regelgeving noch handhavingsbeleid hanteren m.b.t. het sproeien van die plastic velden. Wacht dus nou eerst 'ns een paar wedstrijden af voordat je die nieuwelingen gaat downplayen. De constatering dat Rensch, ASE, Wijndal maar ook Taylor en Brobbey tekort komen voor de Europese ambities van Ajax lijkt inmiddels wel terecht. Jammer maar helaas.

21-08-2023 17:03

Bruno04 +15742

Medic is gewoon een back up. Was al lang bekend toch. En als back up krijt ie nu aan de bal genoeg training bij Ajax.

21-08-2023 15:47

AlexIbarra +19244

MEDIC IS EEN VERSCHRIKKELIJK SLECHTE VOETBALLER, NET ALS BASSEY!!!

Nu dat duidelijk is: Zullen we stoppen met deze jongens 10 meter van hun achterlijn (of minder) de bal toe te spelen zonder reden?
Ik geef Gorter niet de schuld maar waarom kiezen wij ervoor om een doeltrap met alle tijd en ruimte vd wereld, zo te nemen dat Medic in onze 16 onder druk wordt gezet om snel te handelen?

Je kunt Conceicao bij elke corner zoeken door de lucht, en als dat steeds niet werkt gaan klagen dat hij zo klein is. Maar aangezien je dat al wist, kun je er beter voor kiezen om de corner anders te nemen.
Hetzelfde geldt in mijn ogen ook voor een doeltrap, speel dat maar zo uit met Blind, Martinez en Timber. Niet met Medic en Rensch.

21-08-2023 15:43

DeMeer1976 +3095

Natuurlijk is Medic een matige voetballer. Anders had iemand hem wel ontdekt voor zijn 24e en had hij niet meer bij St Pauli gespeeld, met alle respect.
Matige aankoop voor de breedte. Alleen vind ik die moet je dus op zijn minst in je opleiding hebben. Als tweede of derde keus.

Wie weet bloeit ie misschien op met Josip in de buurt ! Maar ik heb er hard hoofd in

21-08-2023 14:55

Balgevoel +30849

Geen idee of het goed gaat met 'Raffie', maar hij begint toch wel met toenemende regelmaat ongecontroleerd te raaskallen aan talloze talkshowtafels waardoor negeren een niet te onderschatten opgave blijkt. Natuurlijk is Medic aan de bal geen geschenk van God aan de mensheid, die lopen sowieso zelden tot niet rond in de Eredivisie.

Medic is 'gewoon' een verdediger van een miljoen of 2, 3, die gehaald is als back-up en, wie weet, zich bij Ajax prima verder kan ontwikkelen. Goed dat hij zich vorige week roerde in de 'discussie' en Pierre even confronteerde met z'n gestook, maar ik hoor verder eigenlijk inmiddels alleen nog maar superlatieven.

Heeft het over Halilovic alsof-ie de nieuwe Litmanen ontdekt heeft, noemt Quinten Timber de beste middenvelder ('tien', zelfs) van Feyenoord (de Eredivisie, volgens mij zelfs) en vond ook dat Xavi Simons de spin in het web moest worden van Oranje na drie aardige potjes.

Zowel in houding als gedrag en toon vind ik hem inmiddels als analist echt bloed- en bloedirritant worden. Jammer, want hij begon fris en leuk.

21-08-2023 14:24

Joko +5063

1 pot goed, 1 pot slecht, laten we kijken wat het is na 24 potjes.

21-08-2023 13:04

-Wes- +2830

Gorter moet in eerste instantie Medic de bal daar niet geven.. Je ziet hetzelfde bij Manchester United met Onana. Als keepers kunnen voetballen, creëren ze alleen maar onrust door overdreven te willen opbouwen als de tegenstander je gewoon vastzet.
Ja, áls het lukt om onder die druk uit te voetballen heb je plots gigantische veel ruimte, maar als het mislukt heb je een tegengoal...

21-08-2023 13:02

Roy Derksen +1085

Het is zo fijn dat Van der Vaart altijd maar topwedstrijden heeft gespeeld :) , ontzettend veel prijzen heeft gewonnen, en de échte laatste nr 10 is de we kennen!

21-08-2023 12:57

MichelAngelo66 +22256

Een open deur Raf. Natuurlijk maakt hij een grote fout, maar waarom krijgt hij die bal daar? Ik hou van mooi opbouwend spel, maar gaan we inmiddels vanaf de doellijn opbouwen? Ook gewoon kut bal van Gorter. Medic is niet gehaald om als Cerezo de fluwelen voortzetting te gaan verzorgen, maar om de kopduels te winnen en vastigheid te bieden naast Hato, die weer wel beter aan de bal is.

21-08-2023 12:15

Betuwe85 +20553

Medic is geen voetbal wonder hij is een verdediger en nee dit mag hem niet overkomen maar deed een vertonghen dit ook niet wel is 😉 en hij is je back up maar daar is hij goed genoeg voor

21-08-2023 11:49

Rock69 +8411

Ik vind van der Vaart steeds meer kakelen als een kip zonder kop. Er werd totaal geen rekening gehouden met het feit dat het voor deze jongens ook nieuw is om te spelen op kunstgras. Het was een enorm traag en stroef veld zeiden de spelers. Maar om nu Medic aan te wijzen als de zondebok is net ff iets te kort door de bocht. Er ging ook iets aan vooraf namelijk. Verder speelt ook deze jongen een ander soort spel als eerder bij St Pauli. De ene wedstrijd zal voorlopig beter gaan dan de andere. Maar van der Vaart is ook een schande, hoe hij daar vorige week zat te blaten en nu weer. Deze volgevreten piranha mag van mij ook gerust de ramen gaan lappen op de Wallen.

21-08-2023 11:47

DEELM +11891

Maar als het Bassey was geweest was alle kritiek terecht geweest. Hij mag toch wel een probleem/zwakte aanstippen?

21-08-2023 11:53

Rock69 +8411

Het is geen probleem namelijk. Hoe zei van Gaal het altijd. De spelers moeten elkaar coachen. Wat Bassey en Sanchez betreft en de kritiek. Ze hebben beiden weinig echte kansen gehad. Dus die vergelijking gaat bij mij niet op.

21-08-2023 11:55

Matzet +5359

We prijzen iedereen de hemel in na 1 goede wedstrijd en fakkelen iedereen af na 1 slechte wedstrijd. Heet je Klaassen, Rensch of Taylor dan is het nog 3x erger. Opportunisme ten top.

Kritisch zijn mag, maar van dat gezanik gaat niemand beter voetballen. Ga achter de ploeg staan en steun de jongens.

21-08-2023 11:14

CruijffLegend +4976

'We'.. Het zijn gewoon verschillende groepen met verschillende meningen die naargelang de aard van de prestatie tevoorschijn komen. Grofweg: de ene groep, noem ze positivo's of naievelingen, zingt hosanna na een goede prestatie. De andere groep, negatievelingen, of critici, komen met kritiek na een slechte prestatie.

21-08-2023 11:40

DEELM +11891

We moeten denk ik maar gewoon helemaal niks meer zeggen. Dan kunnen anderen ook geen kritiek meer hebben op wat we zeggen.

21-08-2023 11:55

CruijffLegend +4976

Kritiek kunnen we wel tegen, alleen niet alle kritiek snijdt hout. Daar mag best op gewezen worden.

22-08-2023 17:28

B2tob4 +12078

Turbo@: Niveautje back up. Soort Schuurs met minder talent.

Tjonge jonge, van hero naar zero he..! Dus jij laat je oren ook al hangen naar die analisten die menen nu al met voorbarige meningen te komen. Spelers krediet gunnen is er niet bij, nee direct "de botte bijl" erin bij een gemaakte fout. Dat die fout door keeper Gorter veroorzaakt wordt, lees ik niet of nauwelijks. Welke keeper speelt nou een bal op zo'n rubberen mat naar een speler in het strafschopgebied, omringt door tegenstanders! Dan vraag je werkelijk om ellende. Makkelijk om dan de speler die de mist ingaat de schuld te geven...! Jammer dit soort onnodig afbranden van nieuwe spelers...!

21-08-2023 11:07

Turbo +41924

Ik riep precies hetzelfde na de wedstrijd tegen Heracles. Als je het wil lezen, het topic had "Medic: denk nog steeds dat ik droom" of iets in die richting als titel.

Schuurs vond ik een aardige speler. Medic is ietsje minder imo. Niet gelijk zo panisch doen omdat het over een aankoop gaat.

Oh en de fout bij Gorter in de schoenen schuiven is bezopen. Pure aankoopsgeilheid. Medic maakt een foutje. Jammer. Shit happens. Mijn mening heeft niks met de fout te maken.

Plaats je ook dit soort stukjes mbt "krediet gunnen" als Taylor of Rensch voor de 83e keer door midden gezaagd worden btw?

21-08-2023 11:12

Kampioen2324 +1458

Medic is 20x de speler die Schuurs is. Ik zie Medic tenminste niet een keer of 3 per wedstrijd een enorme verdedigende blunder maken. En nee een bal niet goed verwerken in balbezit is geen verdedigende actie (die ook nog eens voor 50%+ op rekening van Gorter komt, als je dat niet snapt tja... waarom praat je uberhaupt over voetbal dan)

21-08-2023 14:39

B2tob4 +12078

Turbo@: Plaats je ook dit soort stukjes...

Ik bekijk en beoordeel inkomende spelers pas als ze meerdere wedstrijden met elkaar hebben gespeeld. Ga dan af op wat ik zelf zie, en niet wat bijvoorbeeld die "hetzemakers" van die T-graaf consequent blerren. Rachtsback Rensch heeft bij mij zeker nog "krediet", de linksbacks Wijndal, en inmiddels ook Salah Edinne, inmiddels niet meer. Dat laatste op basis van het slappe verdedigen, niet meelopen met hun tegenstander, gaten laten vallen omdat ze te lang voor blijven hangen etc...! Met zoveel nieuwe instroom is het niet meer dan normaal dat spelers aan elkaar moeten wennen. De een doet dat makkelijker en sneller dan de ander. Benjamin Tahirović is zo'n speler die nu al speelt alsof die langer in het elftal staat, zich niet van de wijs laat brengen, en opvalt binnen de ploeg. Dat zijn de gasten die het blijkbaar snel oppakken, anderen hebben simpel meer tijd nodig...!

21-08-2023 14:45

Turbo +41924

Eens. Niveautje back up. Soort Schuurs met minder talent.

21-08-2023 10:46

Web +178830

Word geen basis speler

21-08-2023 17:13

Henkjanklaas +20619

Martinez en Alvarez stonden er ook niet meteen. Die kwamen pas wat later tot volle wasdom. De zogenaamde analisten moeten niet denken dat Ajax na zo’n puin seizoen er ineens weer staat. Daarom is duidelijk dat Ajax nog even tijd nodig heeft. Geen van de top 3 staan er al. Het geroemde PSV had tegen Vitesse ook net zo goed tegen een zeperd kunnen aanlopen. Het steeds weer gedwongen moeten verkopen nekt onze “ topteams “ en een Feye ervaart dit nu ook eens.

21-08-2023 09:48

Web +178830

Voor de wedstrijd gaf ik al aan
Medic deed alles goed vorige week, na de goede kleur spelen en een bijzondere goal
Dat was niet de echte Medic
Het is een degelijke speler die best veel weg heeft van Schuurs, verder niet overdrijven

En prima speler om er bij te hebben
En ik denk dat het geen basis speler word?

21-08-2023 09:38

komopajax777 +13229

Ze zouden die praatprogramma's af moeten schaffen.Voor al die onzin die ze uitkramen wordt dure zendtijd verspild.Medic is pas TWEE WEKEN bij Ajax en moet zich het spel nog eigen maken.
Hij werd vol onder druk gezet en had geen afspeelmogelijkheden op Tahirovic na en die stond ook
onder druk.Gorter deed ook niets.Ik vind Medic rustig aan de bal en hij speelt bijna altijd naar de juiste kleur.In deze wedstrijd speelde hij niet op zijn best.Hij moet zich meer laten gelden met zijn lengte en kopkracht en in de duels.Hij moet de baas willen zijn!Voor alle aankopen geldt dat ze een aanpassingsperiode nodig hebben.De heren analytici smijten daarentegen met goedkope oneliners.Kroegpraat meer niet!

21-08-2023 09:32

Ans B +19823

Ik wilde zelf ook al over al die praatprogramma's beginnen (niet alleen die over voetbal gaan). Ik vind ze een puist in het tv-landschap en ontzettend bijdragen aan de negativiteit en de tweedeling in ons land. En 'puist' is dan nog een eufemisme voor regelrecht rioolwerk, canceling, enz. enz.
Natuurlijk wordt er af en toe ook iets zinnigs gezegd, maar de manier waarop elk detail onder een vergrootglas komt te liggen, iedereen er tienmaal overheen gaat en mensen de grond ingeboord worden, vind ik ronduit walgelijk en zéér maatschappij-verziekend.

21-08-2023 10:09

YRGI +32928

Het is ook 9 van de 10 keer heel negatief.

21-08-2023 10:44

Patrick78 +51871

Geen woord over onze topspits Brobbey?

#Brobbeast!

21-08-2023 09:04

Web +178830

Wat had je graag gehoord dan?
Dat hij niet super hard werkt?
Geef die jongen nu eens de tijd, vorig jaar een verloren jaar, spelers niet fit enz

21-08-2023 09:40

Artemio +31953

Het is al bemoedigend dat hij hard werkt waarvan hij vorig jaar werd bericht dat het niet zo was. Hij zal nooit een van Basten worden. Misschien een soort Lukaku. Daar ga je wel potten mee breken in Europa/Eredivisie.

21-08-2023 11:40

Sterretje73 +5233

Jezus als Medic nu eens eerst 2 maanden in dit team ingespeeld is ipv 1 week hier en nog druk bezig met allerlei randzaken e.d. dan pas heb je recht van spreken. Vd Vaart zou dit moeten weten want hijzelf heeft ook absolute draken van wedstrijden gespeeld direct na transfers. Beetje jammer dit....

21-08-2023 08:59

YRGI +32928

En Medic was niet eens zo slecht.

21-08-2023 10:45

Rock69 +8411

Medic is een jongen die zeer leergierig is en ook moet wennen aan het spel en aan zijn medespelers. Dat geldt straks ook voor onze Zagreb speler en voor onze nieuwe linksback. Ik las dat de coach van de Oranje dames ook iets was opgevallen, dat de spelers lang zijn. Dan gaat het veldspel niet zo snel meer. Hoe mooi kun je het bedenken. Hahahahaha

21-08-2023 11:53

Mözil +2521

Natuurlijk een gruwelijke fout van Medic, een fatsoenlijke keeper coacht een speler ook dat die bal terug gegeven kan worden.

Van der Vaart had het ook over Circus Rensch, wat eindelijk een keer benoemd wordt. Die jongen komt er echt goed vanaf in de media.

21-08-2023 08:50

willem1958 +8752

Misschien was het 't weer en/of het veld maar van der Vaart heeft gelijk, mensen komen te weinig in beweging als iemand de bal heeft.
Loop vrij en biedt je aan als iemand de bal heeft, op die manier ontstaat dynamiek, bewegende spelers en vorm driehoekjes ipv te blijven staan kijken wat de ander doet.
Oefen dat en één keer raken zodat de bal snel rond gaat, het was zaterdag veel te statisch en stroperig.

Het is wel erg dat dit gezegd moet worden terwijl dat eigenlijk op de training bij Ajax er in gestampt moet worden.
Vorig jaar zag je ook dat mensen teveel op elkaar wachten, dan wordt het stroperig met als gevolg dat een tegenstander zich makkelijk kan instellen.

21-08-2023 08:32

Kampioen2324 +1458

Hoeveel trainingen had Medic al meegemaakt op dat punt? 3 maximaal?

21-08-2023 09:33

willem1958 +8752

Maar al die gasten voetballen toch al vanaf hun jeugd en dan leer je als het goed is samenspelen en dan bedoel ik je aanbieden, vrijlopen enz, nu stonden ze op sommige momenten stil te kijken wat de ander doet, het moet nog dynamischer in dit opzicht.

Over Medic zeg ik niets, ik zie in hem gewoon een solide verdediger maar eerlijk is eerlijk; hij had ruimte en had gewoon die bal een eind naar voren kunnen schieten maar schiet tegen die aanvaller op, da's niet echt handig natuurlijk terwijl hij een prima pass heeft en bijna tweebenig is dus hij kan 't wel.

21-08-2023 09:44

Kampioen2324 +1458

het ajax spelletje is anders, hoe vaak moet dat nou nog uitgelegd worden?
En hij had daar niet aangespeeld mogen worden ten eerste, ten tweede bood niemand zich aan, en ten derde had op een normaal veld die bal net wat verder gerold zodat ie hem wel langs die speler had gepeerd.
Zo aan het zoeken naar helemaal niets sommigen hier pfff

21-08-2023 09:47

willem1958 +8752

Het Ajax spelletje is niet je aanbieden en samenspelen, dat leren ze toch bij elke club?
Volgens mij had van der Vaart het daarover en dat is waar ik op duidde.
Maar als jij slecht met kritiek op Ajax kan omgaan prima hoor, je hebt gelijk.

21-08-2023 10:39

Kampioen2324 +1458

Als je denkt dat ze bij andere clubs ter wereld er precies dezelfde spelprincipes op nahouden dan wij bij Ajax zijn we wel klaar hier. Daarnaast had hij nog nooit op droog plastic gespeeld en heeft hij misschien 3 keer getrained met zn medespelers...

21-08-2023 11:13

Barra +5529

Rafael houdt alleen van technisch begaafde middenvelders, het liefst met een linkerbeen. Medic is voetballend geen wonder, maar heeft wel gewoon een prima basis om de bal achterin rond te laten gaan. Meer hoeft hij ook niet te doen, want deze fout zorgt er hopelijk voor dat hij zichzelf niet meer gaat overschatten.

21-08-2023 08:30

komopajax777 +13229

Het was geen overschatting ,maar warmte, een stroperig kunstgrasveld, vol onder druk gezet worden en niemand helpt en onwennigheid.Normaal gesproken zou hij die bal een ros gegeven hebben en zo hoort het in die situatie ook.

21-08-2023 09:38

OviMivO +1761

Ik vond het hele spel van Ajax matig. Sommige spelers hadden nog leuke en mooie individuele acties, maar over de hele wedstrijd was het nog steeds los zand.

Hopelijk komt daar in de komende maand zichtbaar verandering in, aangezien de selectie meer en meer compleet raakt.

21-08-2023 08:25

komopajax777 +13229

En toch nog zoveel kansen creëren waardoor je deze wedstrijd met twee vingers in de neus had moeten winnen.

21-08-2023 09:39

OviMivO +1761

Dat klopt, maar ook het “eind spel” was dus matig, of beter: slechte afronding.

Leuk dat we kansen creëren, maar daarmee win je geen wedstrijden. Goals moet je maken.

Ik zeg bewust dat het spel matig was en niet slecht, want er zat best meer in. Maar tot heden ontbreekt het nog steeds aan echte killersmentaliteit

21-08-2023 13:07

FransHoek +8964

Medic is gehaald voor achter Sutalo denk ik. Waarschijnlijk om zich rustig te ontwikkelen en omdat we 2 spelers voor die positie nodig hebben. Aertssen is nog niet zover. Je kan toch een foutje maken op zo'n klote veld.
Daarnaast is RCV een lastige positie bij Ajax. Na de Ligt nooit meer een echte CV gehad. Alvarez werd een middenvelder en Timber werd daar neergezet door een idee van Bogarde.

21-08-2023 08:15

Aspers Art +2772

Zoals ze in de rust al aangaven tijdens de wedstrijd bij ESPN.....een enorm slecht en traag veld.

21-08-2023 07:55

Aurelius1 +19722

Dat was al bekend op basis van een youtube filmpje van 5 minuten.

21-08-2023 07:49

Hans Verhagen +14116

In Nederland mag je geen fouten maken, want op die ene fout blijf je beoordeelt worden. Dat heeft al heel veel voetballers de kop gekost. Recent was het Bassey. Die speelde de eerste wedstrijden prima tot een fout en hij kon er ineens geen klote meer van. Zelfs zo erg dat die jongen er zelf ook niet meer in geloofde. Kristensen was ook zo´n voorbeeld en eigenlijk werd Schuurs ook niet serieus genomen.

21-08-2023 06:17

Odysseus +14274

Juist gesproken.

21-08-2023 07:22

Aurelius1 +19722

Alledrie kwamen ze tekort. Terecht dat ze weg zijn.

21-08-2023 07:33

Aurelius1 +19722

Ja boeiend. Ik heb schuurs vaak genoeg zien spelen bij Ajax. Altijd wel één foutje in de wedstrijd. Dat ie bij een middenmoot in de serie A goed speelde zegt niks. Schuurs, kooomeiners, schouten, allemaal spelers die bij de middenmoot/subtop serie A meekunnen, maar niet bij Ajax, want Ajax heeft een hoger niveau dan de middenmoot serie A.

21-08-2023 07:51

Allesreiniger +3361

Ajax heeft niveau europaleague momenteel en ludogoretz gaan we waarschijnlijk wel winnend afsluiten (hopen we na excelsior) 🤣
Nee serieus, Ajax mikt zéker op hoger dan middenmoot any-league, en ik heb veel meer vertrouwen in de potentie van dit elftal en deze trainer, maar afgelopen jaar hoorde Ajax simpelweg niet thuis in "hoger dan de subtop". Hoe spijtig ook.

21-08-2023 09:04

Kampioen2324 +1458

en hij zou nog steeds falen bij Ajax, zelfs met een schone reet

21-08-2023 09:34

hetje +2171

Diezelfde verslaggevers vonden hem best ok aan de bal vorige week en na een fout is het gelijk niet goed aan de bal, hoe kut ook hier leert die jongen van, je zag het ook aan hoe hij op de bank zat. Hij baalde zichtbaar van zijn fout.

21-08-2023 07:39

OviMivO +1761

Laat ik beginnen met: ik vind Medic een prima speler voor wat ie heeft gekost, en ik denk dat ie heel bruikbaar gaat worden dit en komende seizoenen (afhankelijk van zijn progressie).

Maar, ook vorige week was hij “best ok” aan de bal ja, dat is alles behalve “heel goed”.

Hij speelde sober, bal naar de juiste kleur, geen gekke dingen en focus op verdediging. Zoals een speler ala Medic, zeker in het begin, moet spelen bij Ajax. Hij moet her (nog) niet van z’n voetballende kwaliteiten hebben.

Na die wereldgoal werd er een hosanna sfeertje gecreëerd alsof hij gehaald is om Ajax hogerop te brengen. Dat is natuurlijk kolder. Hij is gehaald als back-up voor Sutalo. En ik denk dat jij daarvoor heel prima is, heeft nog potentie om aan de bal zekerder en beter te worden, en is verdedigend een sterke gast. Zeker wanneer er kopduels gaan komen in een eindfase van een wedstrijd is dat heel fijn.

21-08-2023 08:22

YRGI +32928

Veltman is ook een goed voorbeeld.

21-08-2023 10:47

deMeester +11450

Ja lekker makkelijk om een speler die er net is te gaan bekritiseren. Als Brobbey eens wat meer kansen afmaakt win je gewoon met 1-4.

Die heeft al een vormcrises van meer dan een jaar, liep gratis weg, wist het allemaal zo goed, kreeg heimwee, wordt voor 18 miljoen teruggekocht en blijft maar aanmodderen. Vervolgens komt er een aankoop van 2 miljoen en daar gaat van der Vaart helemaal op los. Gefeliciteerd!!!

21-08-2023 05:29

Hans Verhagen +14116

Helemaal mee eens en als het 1-4 is iedereen euforisch en is er niks aan de hand.

21-08-2023 06:18

debetweter +10062

Alle ballen op Akpom. Ja laten we dat nemen als uitgangspunt. Ik denk dat het na de vorige wedstrijd wederom duidelijk is dat op 1 man rekenen niet voldoende is. Is het toeval dat Branco niet goed speelde en Ajax ook gelijk minder. Als je dan een 10 hebt met een leuk schot en een het leuk kan doen de kleine ruimte geloof ik dat we mega stappen kunnen maken. Spertsyan is dan misschien geen dribbelaar, maar wat ik van hem gezien heb heeft hij sterk positie spel, laat zich niet makkelijk van de bal zetten en heeft een prima schot. Zie hem graag komen. Ik geloof dat hij een qua spel een belangrijk puzzelstukje is in aanvallende situaties.

21-08-2023 06:40

komopajax777 +13229

Alsof Van der Vaart geen klotewedstrijden heeft gespeeld voor Ajax en elders.Kon hij er dan ook niks van?

21-08-2023 09:54

nightgoat +30951

Remember Heiko Westermann.

21-08-2023 05:28

PH2BOT +40262

Raffa lult lekker weg...maar hoe kunnen die 2 Excelsior spelers op dat moment volledig ongedekt staan waaruit een van die 2 de goal maakt. Medic was wat nonchalant... maar staat er pas net. Wanneer je die bal in de kruising van vorige week downplayed zoals vdV deed kun je dat net zo goed ook met deze mistrap doen. Raffa is trouwens ook met zijn steeds maar heilig verklaren van Bosz ook wel overdreven bezig.

21-08-2023 01:50

Jeremias +1661

Vd Vaart heeft in mijn optiek weldegelijk gelijk.
Excelsior moet tegenover de grote Ajax kapot kunnen worden gespeeld.
En Raffa zegt ook precies zoals ik eerder aankondigde op deze site.... => Er zit totaal geen idee achter <=
Bovendien is de linkerflank achterin bij Ajax te kwetsbaar nog.
Velen hebben kennelijk in detail nog begeleiding nodig.

Die Steijn is niet zo goed voor Ajax ben ik bang.

21-08-2023 02:05

Hans Verhagen +14116

Steijn is afhankelijk of die kansen erin gaan of gemist worden. Als ze erin gaan zijn we lyrisch over Steijn en worden ze gemist dan is Steijn niet zo goed. En lopen lullen dat er geen enkel idee achter zit is een modedingetje. Ze droeftoeteren elkaar allemaal na in de media en de bron van dit papegaaien is vi inside.

21-08-2023 06:23

komopajax777 +13229

Er zit duidelijk wel een idee achter het spel van Ajax.Het gaat om de uitvoering en om het rendement.Benut de vele 100% kansen en ineens is het een wonderelftal!de selectie is ook nog niet compleet en het team moet nog groeien.Over Steijn op dit moment niets dan lof.

21-08-2023 09:58

Jeremias +1661

Ja witlof

21-08-2023 13:32

PH2BOT +40262

Vaartje vergeet bovendien een aantal omstandigheden waar veel nieuwe Ajaxspelers nog maar weinig ervaring mee hebben: op een plakkerig, warm en (bewust!) slecht gesproeid stroef veld te moeten spelen waar de kans op ernstige blessures significant hoger is ...zeker wanneer je niet gewend bent er regelmatig op te spelen. Volgens Excelsior was de watertank ineens onverwacht leeg...en de KNVB vindt hetvallemaal weer prima omdat ze geen enkele regelgeving noch handhavingsbeleid hanteren m.b.t. het sproeien van die plastic velden. Wacht dus nou eerst 'ns een paar wedstrijden af voordat je die nieuwelingen gaat downplayen. De constatering dat Rensch, ASE, Wijndal maar ook Taylor en Brobbey tekort komen voor.de ambities van Ajax likkt inmiddels wel terecht.

21-08-2023 17:00

Jeremias +1661

Dus heeft Raffa gewoon gelijk.
Raffa bedoelt te zeggen :"Kom op! Dit is DE Ajax!!!".

21-08-2023 21:11

YRGI +32928

Medic was ook gister helemaal niet slecht. Ook aan de bal was hij gewoon rustig en oké. Maakt alleen een keigrote fout, wat bij Ajax echt niet kan. Moet die bal gewoon de tribune in rossen. Ook had Gorter wel iets meer mogen nadenken. Speelt hem daar niet lekker in.

Over Medic kun je nog niet veel zeggen, maar vind het juist aan de bal helemaal niet slecht. Echt veel beter dan Bassey bijv. die 23 miljoen was. Ook een stuk beter dan HW4, die Raf zo geweldig vond.

21-08-2023 01:09

Jeremy1987 +297

Shit ej, nu kraak ik toch mn hersenen over wie HW4 is?

21-08-2023 08:22

Tommyshelby +128760

Ook Medic heeft moeite met kunstgras. Gelukkig is Sutalo er nu.

21-08-2023 00:53

Bc te P +22130

Conclusies trekken in korte tijd zijn Nederlanders echt meester in. Misschien daar toch eens over nadenken

21-08-2023 00:50

Chadd +7759

Ja dat hebben we vorig seizoen gezien.
Bassey is meer dan een half jaar door een hoop Nederlanders de hand boven het hoofd gehouden.

21-08-2023 01:54

rich67 +6658

Had ie zn borrel nu meegenomen?

21-08-2023 00:49

Toramanggg +7168

Haha vd Vaart die extra kritisch op Ajax wilt zijn om het beeld van ‘niet objectief naar Ajax te zijn’ weg te halen..

21-08-2023 00:41

champhead +14354

Boeit hem echt niet hoor. Zegt gewoon wat ie denkt.

21-08-2023 00:46

YRGI +32928

Zegt vooral heel veel onzin.

21-08-2023 01:11

PH2BOT +40262

Soms denkt ' ie helaas niet.

21-08-2023 02:08

Jeremias +1661

Ik ben het met je eens.
Ajax is op dit moment niet goed
2-2 tegen Excelsior? Is eerder een slecht signaal dan dat er sprake kan zijn van groei-potentie.

Voor mij als aanhanger van Ajax.. Je staat er of niet. Dan pas kan ik zelfs nog het begrip opbrengen wanneer het minder gaat.

21-08-2023 03:04

komopajax777 +13229

Dat denken van Raffie is niet altijd helder en nogal opportuun.

21-08-2023 10:15

komopajax777 +13229

Hij mag kritisch zijn maar hij mag ook wel nuances aanbrengen zoals; amper 2 weken bij de club,heel warm weer, slecht kunstgras, aangespeeld worden met 3 man kort op hem,geen goede afspeelmogelijkheden,een keeper die passief blijft.

21-08-2023 10:19

komopajax777 +13229

Ajax creëerde met een elftal dat nog niet staat en nog incompleet is heel veel kansen om met gemak te kunnen winnen.Hoe goed moet je dan zijn in dit stadium?

21-08-2023 10:21

Petterson +25008

Het is al gezegd, maar vind het vooral kwalijk dat hij in die positie wordt aangespeeld en dat hem kennelijk al is aangepraat dat hij het altijd voetballend moet oplossen. Ros hem maar gewoon naar voren in zo’n positie hoor en ga hoger op het veld het duel maar winnen. Dan maar een keer niet de schoonheidsprijs, maar dit kunnen dure foutjes worden.

21-08-2023 00:23

Odysseus +14274

Precies dit.

21-08-2023 07:26

komopajax777 +13229

Hij leert hiervan en moet in zijn kracht gaan spelen.

21-08-2023 10:22

Slang3 +45839

kan me de Ligt bij Excelsior uit herinneren (2x misschien wel), die kan er ook niks van dus

21-08-2023 00:20

Chadd +7759

Klopt, alleen was De Ligt toen 17.

21-08-2023 01:56

komopajax777 +13229

Hij maakt nog steeds weleens een fout zoals elke speler en elk mens.

21-08-2023 10:23

PH2BOT +40262

...zit inmiddels wel op de bank na die 3-0 tegen RBL haha

21-08-2023 02:09

Giovanni36 +1069

Sven moet/ had meer spelers moeten halen die der direct staan. Medic, forbs, gaaei, ramahj en akpom zijn allemaal grote vraagtekens. Misschien leuk voor de toekomst, maar we moeten dit jaar gwn cl halen.

21-08-2023 00:19

Kampioen2324 +1458

Dat gaat niet als je geen CL speelt he.
Het ging erom de spelers die niet goed genoeg zijn voor ajax te vervangen door betere spelers en dat is gelukt.
Of je moest massaal jeugd in gaan passen maar om nou te denken dat 16/17/18 jarigen er wel direct staan is natuurlijk waanzin....

Dat een speler als Sutalo komt is bijna een wonder te noemen en de backs die we gehaald hebben kunnen ook nooit slechter zijn als Rensch, Wijndal en SE

21-08-2023 00:22

DeKenner +9292

Met o.a. Kristenssen, Orejuela, Klaiber en Sanchez ligt er toch wel wat bewijs dat ze altijd slechter gehaald kunnen worden.

21-08-2023 00:48

YRGI +32928

Kristensen is denk ik beter dan de Rensch van dit moment. En sowieso beter dan Wijndal.

21-08-2023 01:12

stopperspil +11176

Vorig jaar voor 13 miljoen gekocht door Leeds

21-08-2023 01:30

Kampioen2324 +1458

slechter dan 0/10 kan niet nee, ze kunnen alleen even slecht zijn maar aangezien er nu wel gescout is zullen ze toch wel wat beter zijn

21-08-2023 09:27

komopajax777 +13229

Dat kan altijd en dat blijft ook zo bij inkomende transfers.De spelers moeten het waarmaken en dat lukt niet een ieder.Ik heb de indruk dat de tot nu toe gehaalde spelers stuk voor stuk goed genoeg zijn om te slagen.Het zijn winnaars en hebben een goede mentaliteit.Daar is ook op ingekocht.

21-08-2023 10:34

komopajax777 +13229

Het zijn spelers die er meteen staan, omdat het goede spelers zijn.Veel beter stuk voor stuk dan de meesten van vorig jaar.Het team en de spelers zullen alleen nog moeten groeien gedurende het seizoen.

21-08-2023 10:28

Jeyson.R +1772

Medic was idd slecht bij de 2-1. Maar die jongen had moeite met het veld. Ook de timing bij kopen na stuit van de bal. Dat viel wel op. In de Arena was die toch redelijk in de lucht met if zonder stuit. Alle nieuwe jongens moesten wennen aan het kunstgras. Begin was het glad 20 min later stroef. In de pauze konden ze niet sproeien. Water tank was leeg zeiden ze bij Espn.

Is pas nog de 2e wedstrijd. Aan het team wordt nog gebouwd.

Excelsior uit moeten gewoon 3 punten zijn. Dat klopt wel.
Ik maak me meer zorgen om brobby. Hoeveel 100% kansen die hij mist.

21-08-2023 00:10

profoff +8368

Het lAg aan het veld dat hij die bal niet wegschiet

21-08-2023 00:14

wijzijndebeste123 +163603

Gorter moet Medic daar ook nooit inspelen.

21-08-2023 00:20

Jeyson.R +1772

Ja man mieren neuken is ook een kunst. Ik zeg toch dat die slecht was bij de 2-1 of begin je pas op de helft te lezen ?

21-08-2023 00:35

PH2BOT +40262

100% is geen kans meer ...maar yep . . ik begrijp wat je bedoelt.

21-08-2023 02:10

Jeyson.R +1772

Is toch een wonder hoe die mist.
100 is idd geen kans meer. Hahahaha

21-08-2023 14:38

Ajax1969 +4162

Bassey 2.0, maakt ook fouten onder druk, maar voor 1/10 van de transfersom en 1/3 van het salaris (schatting). Dus geen slechte aankoop.

21-08-2023 00:04

YRGI +32928

Medic is veel beter aan de bal dan Bassey. Fysiek lijken ze wel op elkaar, maar Bassey was sneller.

21-08-2023 01:13

komopajax777 +13229

Medic is vooral heel rustig aan de bal en doet geen gekke dingen.

21-08-2023 10:35

MarkP +21671

Heerlijk dat opportunisme, vorige week was medic de held en verlosser nu is het een houthakker v sankt pauli die er helemaal niks van kan. Geef die man wat tijd zelfde voor de andere aankopen.

20-08-2023 23:59

B2tob4 +12078

Juist dat: van hero naar zero. Medic had niet zijn gelukkigste wedstrijd, maar dat waren er meer op de rubberen mat. Van Boomen speelde normaal ook veel beter, maar was gisteren (door omstandigheden?)) ook niet echt de speler die we normaal zien.

21-08-2023 00:08

emieltjuhh +17870

Medic is puur voor de opvulling aangekocht 14’e man.

20-08-2023 23:58

Mv9494 +16625

die gaat ook banken als Sutalo er is.

20-08-2023 23:59

komopajax777 +13229

Alle posities moeten dubbel bezet zijn en de vervanger moet ook van niveau zijn en dat is Medic.

21-08-2023 10:44

komopajax777 +13229

Medic is en potentiële basisspeler en geen opvulling.Jij bent zo te lezen slechts opvulling!

21-08-2023 10:44

Mv9494 +16625

hij heeft wel gelijk bij die 1-1 van Excelsior. Niemand verdedigt door. Blijven allemaal statisch staan.

20-08-2023 23:53

PH2BOT +40262

2 Excelsiorspelers stonden volledig vrij inderdaad.

21-08-2023 02:12

komopajax777 +13229

Bergwijn lette ook niet op!

21-08-2023 10:46

komopajax777 +13229

Wat een lachwekkende goal die 1-1!Zoveel Ajacieden in en rond de 16 en iedereen staat te kijken met Rensch als dieptepunt.

21-08-2023 10:45

TeringHenkie +28324

Brobbey moet gewoon weg !!

20-08-2023 23:47

PH2BOT +40262

Bank is prima. Net als bij RBL

21-08-2023 02:12

komopajax777 +13229

Die bank bij jou thuis zit vast zo goed dat je vergeet te kijken...

21-08-2023 10:48

komopajax777 +13229

Doe niet zo raar GekkeHenkie.Brobbey is een topspits in wording die je beter in je team kunt hebben dan tegen je.

21-08-2023 10:47

TeringHenkie +28324

* PROEST *

21-08-2023 11:21

Kampioen2324 +1458

Nu er een topic over de NOS uitzending is moet ik het hier toch ook nog even posten omdat ik er gewoon verbijsterd van ben dat degene die vorige week aangevallen werd zich zit te verontschuldigen maar de dader er makkelijk mee weg komt en de baas van het programma niet eens excuus maakt.

"Dit is te gek voor woorden, nou zit VD VAART nota bene zn excuses aan te bieden....
En zo te horen is die rat binnen een paar uitzendingen gewoon weer terug aan tafel bah"

20-08-2023 23:47

emieltjuhh +17870

Dat moest van de Nos 100% hij moest zijn excuses aanbieden

20-08-2023 23:49

Kampioen2324 +1458

Dan zou ik meteen ontslag nemen en lekker bij Rondo aanschuiven voortaan oid

20-08-2023 23:49

emieltjuhh +17870

Naja als je een contract hebt tot aan de EK is best wat muntjes wat hij misloopt.

20-08-2023 23:50

Dit is mijn club +10176

Ja, Ajax was niet goed, maar dan had het nog steeds 2-5 of 3-6 moeten worden. Zo vermoeiend al die kenners die hun plasje moeten doen terwijl we eind augustus pas de selectie op orde hebben en het elftal zich in de komende maanden nog volledig zal moeten vormen.

20-08-2023 23:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.