Steijn maakte indruk bij Sparta Rotterdam: 'Prettige trainer, volkomen duidelijk'

door Jesse ter Haar 92

Bron Veronica Offside

Steijn maakte indruk bij Sparta Rotterdam: 'Prettige trainer, volkomen duidelijk'

door Jesse ter Haar 92

Bron Veronica Offside

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn staat er zeer goed op bij de spelers van Sparta Rotterdam, zo vertelt Hugo Borst maandagavond bij Veronica Offside. De oefenmeester van Ajax maakte in zijn tijd in Rotterdam indruk en dat kreeg ook de columnist mee.

'Ik heb de jongens van Sparta veel gesproken en die steken de loftrompet over hem', aldus Borst. 'Hij is een hele prettige trainer en is volkomen duidelijk. Hij geeft zijn assistenten ook goed de ruimte, dat vindt hij heel belangrijk. Volgens mij is Steijn nu happy met zijn assistenten, maar of hij dat met de rest is…'

Met Ajax staan Steijn wedstrijden tegen opeenvolgend FC Twente, Olympique Marseille en Feyenoord te wachten. Borst vreest voor de reeks die de in Den Haag geboren hoofdtrainer te wachten staat. Voor de interlandperiode werd er met 0-0 gelijkgespeeld tegen Fortuna Sittard en het is allesbehalve een zekerheid dat de komende duels meer Amsterdams succes opleveren. 'Ze kennen elkaar pas net. Het is een onmogelijke opgave voor Steijn.'

'Ik begrijp niet: waarom heeft Ajax met bijna 300 miljoen euro op de bank niet proactief ingekocht?', voegt Borst er vrijwel direct aan toe. 'Als ze dat eerder hadden gedaan, kon hij er ook eerder mee werken. Ze hebben zo lang gewacht. Eerst moesten Álvarez en de rest verkocht worden, terwijl ze reserves hadden. Ik vind dat toch raar.'

Werkrelatie Steijn en Mislintat

Jan Boskamp, eveneens aanwezig in de uitzending, bespreekt de opmerkingen van Steijn over de aankopen die Sven Mislintat namens Ajax deed. 'We hebben onze ideeën als staf voorgelegd, maar hij (Mislintat, red.) heeft daarin andere keuzes gemaakt', sprak de trainer. Boskamp vindt er het zijne van. 'Ik vond de opmerking van Steijn niet zo goed. Als je trainer bent, heb je ook inspraak. Als hij zegt dat het niet zo is, dan denk ik niet dat die twee het lang uithouden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Balgevoel +30849

Ik hoop vooral dat Steijn niet de Martin Jol-weg bewandelt en alleen inzet op optimale benutting van individuele kwaliteiten. Niet omdat ze allebei uit Den Haag komen, maar het is de weg van de minste weerstand en die zal verleidelijk gaan worden, ook voor Steijn. Maar goed, half oktober ga ik eens rustig een balans opmaken, wie weet staat Ajax er dan veel beter voor op allerlei vlakken.

15-09-2023 13:20

stopperspil +11176

Morgen 2x 30 minuten tegen JongAjax spelen en stilleggen waar nodig: ze moeten als team automatismen oefenen

13-09-2023 15:04

Marcus +2019

Wat ik bij Steijn onvoldoende vind is zijn tactisch vermogen. Vantevoren twijfelde ik al, omdat Dick Advocaat iemand was met wie hij graag sparde.

We zijn nu 3 (+2 europese) wedstrijden verder en ik baal echt wat ik zie qua veldspel. Met Ludogerets thuis als dieptepunt.
Linies staan zo ver uit elkaar dat druk zetten niet goed werkt. Doordekken zie je niet. Geen driehoekjes, omdat de veldbezetting niet goed is, Ajax speelt echt met de handrem erop. Mocht Ajax deze pittige reeks van Twente, Marseille en Feyenoord negatief afsluiten dan is hij wat mij betreft niet meer te houden.
Volle bak voor Knutsen gaan, die wel bewezen heeft het in zich te hebben.

13-09-2023 08:37

Balgevoel +30849

Dít. Je ziet helemaal níéts dat ook maar in de verste verte een heel klein beetje lijkt op een tactisch plan, of de ontwikkeling naar de uitvoering daartoe. Ook niet bij de gasten die er 'gewoon' al de hele voorbereiding bij zitten. Ik herinner me het eerste potje, Den Bosch-thuis, nietszeggend niemendalletje. Helftje 1: Ajax 1, onder leiding van Steijn. Het leek letterlijk nergens op. Helftje 2, Jong, onder leiding van Dave Vos. Dat leek er al héél veel meer op. Ben er zelf ook niet gerust op en "Geen idee", op de vraag waarom het niet liep tegen Ludogorets-thuis (tweede helft daar was ook dramatisch) beschouw ik ook niet als vertrouwenwekkend...

13-09-2023 11:02

TheSpecialOne +8889

Het zou heel verstandig zijn als Ajax Dave Vos doorschuift als trainer van Ajax1 op het moment dat Steijn ontslagen wordt vanwege tegenvallende resultaten.

15-09-2023 15:31

Artemio +31958

Steijn had nooit aangesteld moeten worden bij Ajax. Dat Maduro is gehaald voor een belachelijke 6 ton is grotendeels voor het Ajax verleden.
Mislintat wordt geroemd om zijn creativiteit mbt halen van spelers, maar bij de technische staf heeft hij vooralsnog de plank mis geslagen bij Ajax.

13-09-2023 08:24

KingOfTheMatch +7026

De spelers van Sparta staken de loftrompet op over Maurice omdat ze hem simpelweg goed konden verstaan. Dit vreemdelingenlegioen zal tijd nodig hebben om te begrijpen wat er in steenkolen Engels uitgelegd wordt. Hopelijk dat Hedwiges met wat uitgetekende lijnen een en ander kan verduidelijken.

13-09-2023 06:53

Web +178830

Als je hier op AS de posten leest heeft Ajax al verloren van Twente en Feijenoord

Onder Ten Hag won je ook uit bij Heracles niet
Nu heb je 2 punt meer verspeeld

Wat een paniek
PSV en Feijenoord gaan geen punten inleveren die winnen alles
Foutje
Feijenoord heeft even veel verlies punten als Ajax

12-09-2023 17:29

GNBL +89918 moderator

Ik kijk niet naar andere clubs. Ik zie Ajax verliezen van Ludogorets en gelijk spelen tegen Excelsior en Fortuna. Nog kwalijker dan het puntverlies is dat er totaal geen lijn in het spel te ontdekken is. Ik heb echt nul aankopingspunten gezien. Noem het pessimisme, ik vind het eerder realisme. Dit Ajax maakt weinig kans tegen Twente en Feyenoord.

12-09-2023 17:43

wijzijndebeste123 +163628

Dus omdat Ten Hag ook verloor van Heracles maakt het niet uit dat we straks mogelijk 10 punten achterstaan na 5 wedstrijden? Deze logica ontgaat me om eerlijk te zijn.

12-09-2023 18:07

TheSpecialOne +8889

Dit zijn mensen die pertinent weigeren de realiteit onder ogen te zien. Want als er ''niets'' aan de hand is, dan hoef je immers ook niets te veranderen.

15-09-2023 15:38

Strawb Choco +1643

Natuurlijk is er hier al paniek als zelfs de trainer in paniek is. Het is inmiddels overduidelijk dat dit huwelijk niet lang meer zal duren. Na de eerste 2 missers Alfredo en John kan deze natuurlijk niet uitblijven. Eerst maar is vanuit de top de zaken op orde en dan de rest. Gaat nog wel even duren, maar dat we een totale makeover nodig hebben is wel duidelijk. Jonk Bergkamp Reiziger Seedorf Bogarde Jari, allemaal terughalen. Wesley als TD.. zie het wel zitten.

12-09-2023 21:32

Redrum +96078

Wesley als TD 😂😂😂

12-09-2023 23:39

TheSpecialOne +8889

Nogmaals het technisch directeurschap is een '''zware'' managementfunctie met een grote financiële verantwoordelijkheid. Daar heb je meer competenties voor nodig dan alleen maar een grote naam in de voetballerij te zijn. Die competenties heeft Sneijder gewoon niet.

15-09-2023 15:43

AINIESTA +44615

Steijn moet eens laten zien dat ie een visie heeft. Positiespel en patronen erin krijgen. Inzien dat van den Boomen en Tahirovic het niet is als blok.

Die vage tactiek met uiteindelijk Hlynsson op rechtsbuiten sloeg nergens op. Geef spelers handvaten ipv vage tactiekjes waar ze het zelf moeten invullen.

12-09-2023 12:38

leeke +10398

Tja valt niet mee he,als je pas voor de wedsteijd tegen Fortuna de complete selectie tot je beschikking hebt.dit alles waar jij het over hebt gaat nog zeker 5 weken duren,ook nu heeft hij pas Donderdag de beschikking over alle spelers . Je he t gewoon een achterstand van 5 weken tegenover de rest . Die hadden wel alles op tijd in orde

12-09-2023 14:58

AINIESTA +44615

Oh dus dit was acceptabel tegen Ludogorets thuis en Fortuna uit?

12-09-2023 15:29

leeke +10398

Huh waar zeg ik dat....geen ene trainer krijgt er een systeem in,na 1 training.Kijk hoe lang Slot nodig had . Alleen een Bosz is het in een week gelukt , mede omdat het team grotendeels bij elkaar is gebleven . Daarbij komt dat hij Alleen spelers heeft gehaald die in zijn Visie in het team zouden passen . Allemaal logische spelers.Lang,Schouten,Dest.en Nu Chukky ,allemaal spelers die de competitie kennen ,en weinig aanpassingen nodig hebben.Is wel een verschil bij Ajax he.

12-09-2023 15:34

AINIESTA +44615

Dan nog mag je verwachten dat er een team staat met een plan. Druk zetten gaat nergens over, positiespel zit er totaal niet in. Spelers doen maar wat.

12-09-2023 18:29

leeke +10398

Tja,wie heeft voor dat vreemdelingen legioen gezorgd,de trainer of de TD

12-09-2023 19:17

AINIESTA +44615

Hele slechte smoes.

12-09-2023 19:40

leeke +10398

Wat is daar slecht aan,of je houd je dom of je bent ....O ik begrijp het al ,sorry Steijn heeft al die spelers gehaald ,zoals Schreuder vorig seizoen . Ach ik ben ook net pas op de hoogte gebracht

12-09-2023 20:35

AINIESTA +44615

We spelen tegen fucking Ludogorets, Excelsior en Fortuna en spelen 2 keer gelijk en verliezen 1 keer. Alsof die geen nieuwe teams hebben.

12-09-2023 21:41

leeke +10398

Idd,die zijn nog voor 80%bij elkaar,ga je eerst verdiepen in die ploegen

13-09-2023 05:25

NipeB +15793

De trainer stelde tegen Ludogorets de spelers op die er de hele voorbereiding al waren. Ze leken wel voor het eerst met elkaar op het veld te staan. Geen idee wat de staf in de voorbereiding heeft gedaan maar werken aan automatismen of een duidelijke spelopvatting zat er niet bij. De wedstrijd tegen Ludogorets was veel erger dan Fortuna. Steijn is gewoon een matige trainer. Hij heeft prima spelers gekregen. Wist al weken dat het zo zou lopen dat je pas laat je selectie bij elkaar hebt en bereidt zich daar niet op voor, zet spelers op verkeerde posities neer, weet niet eens waar de nieuwe spelers goed in zijn. Mag hopen dat hij zich nu wel heeft verdiept in zijn spelersgroep. Duidelijkheid geven, compact staan. Dat is even het devies. Dat zou toch zelfs Steijn moeten kunnen.

13-09-2023 07:31

leeke +10398

En welke spelers staan op de verkeerde plaats......en er stonden wel degelijk spelers in die er pas waren , of nog bijna niet getraind hadden. En dat Steijn er een systeem en automatisme in krijgt heeft hij bij Sparta laten zien.en bij een VVV alleen heeft dat tijd nodig zoals bij iedere trainer met 9 nieuwe spelers in het team

13-09-2023 08:30

TheSpecialOne +8889

Excuses, excuses...

15-09-2023 15:44

TheSpecialOne +8889

De trainer heeft het zelf laten gebeuren. Dan moet hij achteraf niet gaan piepen. Sla dan meteen keihard op de tafel met je vuist en laat je niet piepelen.
Daaraan zie je dat Steijn totaal geen ervaring heeft met werken in de top waar het veel slinkser aan toe gaat en waar de belangen groter zijn dan op een lager niveau.
Ajax geeft teveel mensen kansen die helemaal niet over de juiste competenties beschikken en het resultaat daarvan wordt nu op pijnlijke wijze zichtbaar.

15-09-2023 15:49

TheSpecialOne +8889

Bij zijn vorige clubs hoefde hij er alleen maar voor te zorgen dat zijn spelers überfit waren om tegenstanders 90 minuten voor de voeten te kunnen lopen en ze zo het voetballen onmogelijk te maken. Dit was zijn enige tactiek. Deze tactiek zal niet werken bij Ajax.

15-09-2023 15:55

leeke +10398

Wauwww.wat een onzin allemaal zeg.jij was er toch niet bij toen Steijn onderhandelt heeft . Jij weet toch niet wat er is afgesproken , miss heeft hij wel toezegging gehad dat hij bepaalde spelers mocht halen. En over dat andere tja , Sparta niet zien voetballen vorig seizoen ( met redelijk matige spelers). Zat echt wel meer voetbal in dan alleen de tegenstander voor de voeten lopen.En daarbij komt,dat je net doet dat het onder Ten Hag iedere wedstrijd zo geweldig was,laat staan vorig seizoen .

15-09-2023 16:33

mokum007 +6522

Is Steijn tacties sterk? Ik denk het niet,

13-09-2023 01:31

Artemio +31958

Daar is kroonprins Maduro voor gehaald.

13-09-2023 08:20

Web +178830

Rust bewaren hoop ik binnen Ajax
De buitenwacht smult er van, de kwijlen lopen uit de mond bij de heren
Na 6 succesvolle jaren kunnen ze los

12-09-2023 10:44

GNBL +89918 moderator

6 succesvolle jaren?

12-09-2023 11:34

Web +178830

Ok 5 jaar en een jaar met Bosz de EL finale

12-09-2023 17:22

leeke +10398

Tja , maar hoe kan je de rust bewaren met 3 moeilijke wedstrijden die eraan komen . Je hebt gewoon een achtersatand van 5 weken . Ajax had gewoon eerder spelers moeten halen , ze wisten toch 99% dat Timber,Alvarez, Kudus zouden vertrekken ( dus geld kwam toch wel).En net wat Borst roept , had gericht ingekocht.Maar nu heb je 3 spelers voor de 6 (met Vos erbij).Een Forbes 18+ terwijl je Gods hebt,achter Bergwijn.Had je dan niet beter voor een pure rechtsbuiten kunnen kijken.Ik houd mijn hart vast na de aankomende 3 wedsteijden wat er gaat gebeuren . Want niet 1 trainer krijgt dit op de rit binnen 5a6 weken

12-09-2023 15:03

Web +178830

Net als of de rest meer dan 80 punt gaat halen
En dan maar geen wereld CV halen maar tweede keus?

Als Brobbey de kansen niet maakt het op

Maar hier is het al zeker
Ajax verliest van Twente en Feyenoord

12-09-2023 17:25

leeke +10398

Die CV was toch gekomen,maar is een groot verschil als je een Lang,Dest en Schouten haalt,en dan nog aan gaat vullen met spelers. Dan was je al wel verder geweest.

12-09-2023 17:44

Vak420 +963

// 'Ik begrijp niet: waarom heeft Ajax met bijna 300 miljoen euro op de bank niet proactief ingekocht?', voegt Borst er vrijwel direct aan toe. //

Omdat er geen 300 miljoen aan contanten op de bank stond.

// 'Ik begrijp niet: waarom heeft Ajax met bijna 300 miljoen euro op de bank niet proactief ingekocht?', voegt Borst er vrijwel direct aan toe. //

Als je het maar vaak genoeg blijft herhalen wordt het vanzelf waarheid. Maar laten we nou niet doen of er allemaal koekenbakkers gehaald zijn. Ja het is lastig, maar iedereen die wel eens gevoetbald heeft weet ook dat er veel wél mogelijk is op het veld ook al heb je elkaar 5 minuten voor de aftrap voor het eerst gezien.

// 'Ik vond de opmerking van Steijn niet zo goed. Als je trainer bent, heb je ook inspraak. Als hij zegt dat het niet zo is, dan denk ik niet dat die twee het lang uithouden.' //

Er zijn maar weinig trainers die ik echt vertrouw om met een open blik te scouten en niet alleen voor de bij hun bekende namen te shoppen. Zelfs de bondscoaches van het Nederlands elftal hebben daar moeite mee. En inspraak is niet hetzelfde als je zin krijgen.

12-09-2023 10:18

Redrum +96078

Dit is precies het probleem met mensen als Hugo Borst. Ze begrijpen het niet. Maar dat zou alleen een probleem voor hen zelf moeten zijn. Het wordt alleen ook andermans probleem zodra dit soort clowns publiekelijk hun mening gaan geven over zaken die ze dus niet begrijpen.

12-09-2023 10:38

eenAjaxfan +20319

Het wordt vooral een probleem omdat te veel mensen de mening van "dit soort clowns"(goeie omschrijving, daarom overgenomen) voor waarheid aanzien...
Wat betreft Steijn: geef die man tijd en steun en dan heb ik er wel vertrouwen in dat hij een goed draaiend team kan smeden. Zijn uitspraak was niet handig, maar ik geloof niet dat hij het zo negatief bedoeld heeft als dat de media (die clowns weer) nu maar al te graag willen doen geloven.

12-09-2023 12:42

leeke +10398

Tuurlijk bedoeld hij het niet zo,zoals de media roept . Hij wil er alleen mee zeggen ,dat hij niets weet van die spelers . Is ook niet raar he,de laatste kwam net voor de wedstrijd tegen Fortuna binnen,en er waren spelers waar hij oas 1 keer mee getraind had .

12-09-2023 15:07

cantharel +3523

Steijn gewoon ontslaan nu het nog niet te laat is en niet door laten modderen zoals Schreuder vorig jaar.

12-09-2023 09:44

FrancescosRavioli +15199

Zullen we hem gewoon een fatsoenlijke kans geven? Je kan dat toch niet vergelijken met elkaar?
Steijn heeft 1 aankoop gekregen die hij wilde. De rest van het materiaal kent hij niet em heeft die welgeteld 1 wedstrijd mee gespeeld..Schreuder kreeg wat hij wilde en maakte er een enorme teringzooi van.

Ook is het een compleet nieuw team.

12-09-2023 10:12

Web +178830

@Sterspeler
Gewoon er een ander voorzetten en dan met 3 maand er ook weer uit flikkeren

Een compleet nieuw team en zelfs nog niet bij de derde wedstrijd

Hij is niet handig geweest in zijn commentaar over de selectie
Maar geef hem een kans nu

12-09-2023 10:48

FrancescosRavioli +15199

Dat zeg ik: geef hem een kans. Wordt zo moe van die opportunisten.

Toen schreuder werd aangesteld was de fanbase een stuk milder. En daar zagen we al veel sneller dat die er geen kloot van kon. Plus dat hij bekend stond om hrt lekken naar de TG

12-09-2023 11:19

Balgevoel +30849

Rationeel ben ik het met je eens hoor. Maar toch... Alles in de voorbereiding gezien, van de oefenpotjes tot alle beschikbare trainingsbeelden, interviews, analyses, verzin het maar. Dit kan alleen maar werken als de rijen gesloten blijven en dat het nou net Steijn is die het mediamonster gretig lijkt te voeren, zit me niet lekker. Hij heeft echt wat te bewijzen, nu extra...

12-09-2023 12:07

Hersenspinsel +8014

3 maanden?
Wij op AS geven de trainer maximaal 3 dagen om zich te bewijzen.🙏

12-09-2023 13:56

FrancescosRavioli +15199

Gelukkig luistert Mislintat daar niet naar.

Je kan niet resultaten verwachten met een compleet nieuw elftal.

12-09-2023 19:40

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25363

Zullen we een site voor suc6 supporters inrichten? Het kost gewoon tijd en Maurice moet je die tijd gunnen. Geen paniek voetbal koop je niks voor.

12-09-2023 14:50

Aurelius1 +19722

'Het kost gewoon tijd'. Het zoveelste voetbalcliché. Feyenoord werd vorig jaar kampioen met 14 nieuwe spelers. Tijd is niet nodig.

12-09-2023 17:51

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25363

Die hadden de mazzel dat zowel Ajax als PSV niet presteerde na 17 wedstrijden stonden wij zelfs 5e. Nu is de concurrentie wel in goede doen.

12-09-2023 18:41

B2tob4 +12078

Borst is een Sparta man, die kan je dus niet serieus nemen als hij over zaken spreekt die Ajax betreffen. Makkelijk praten om te insinueren dat Ajax sneller geld had vrij moeten maken voor aankopen, Ajax is geen Barcelona die zich inmiddels voor meer dan 1 miljard euro in de schulden hebben gewerkt. Al meermalen hier gememoreerd,maar Steijn had nooit zo openlijk in zijn persmoment Mislintat mogen afvallen. Als trainer bij een grote club bespreek je zulke zaken binnenskamers met je TD. Zolang Maurice Steijn niet presteert met zijn staf, blijft hij de zwakste schakel bij het huidig Ajax. Minder praten met de pers, meer tijd investeren met je spelers, dat moet zijn komend motto worden..!

12-09-2023 09:42

Redrum +96078

Maurice is waarschijnlijk een hele fijne trainer voor clubs als Sparta en VVV. Ajax trainen is alleen wel ff een heel ander verhaal. Tot nu toe lijkt het er sterk op dat Maurice totaal niet met de druk om kan gaan.

12-09-2023 09:31

Myriad +7064

Als een van de weinige vind ik het buitengewoon boeiend hoe Ajax, en dan met name Mislintat, het probleem met de spelersselectie en de financiën heeft opgelost.

Ik hoop alleen wel dat hij een goede relatie met Steijn houdt, ze moeten het toch samen doen. Steijn moet het schip drijvende houden totdat iedereen een beetje met elkaar ingespeeld is.

Als fan heb ik er vrede mee dat dit geen top seizoen wordt, er is uit noodzaak een compleet nieuw team uit de grond gestampt. Dat heeft even tijd nodig.

De media leeft op gezeik. Ik ben vooral benieuwd. Na jaren van Tadic, Blind, Klaassen en Alvarez is het tijd voor iets nieuws.

12-09-2023 09:24

WTFPers +825

Steijn wil de gewoon liever sambo, quitelano en lauritsen. Kon hij lekker in het Nederlands praten. Want Engels, daar is hij niet zo goed in, blijkt…

Ook lang had hij graag gewild, blijkt achteraf, terwijl we op dat moment al tadic, godts en Bergwijn hadden voor linksbuiten.
Donny vd beek , had aangegeven richting Ajax geen interesse te hebben(al zal hij zich nu wel hebben bedacht),
Zirkzee werd afgeraden door de scouting.

Wat mij betreft is de grootste inschattingsfout om dest niet te benaderen. Dan hadden we een extra keuze gehad op zowel links als rechts voor een aanvallende opkomende back. Op het moment dat gaaei geblesseerd is of Sosa, moeten we nl weer terugvallen op statische backs(Avila en Rensch) , waardoor je je hele speelwijze moet aanpassen.
En dat is eigenlijk de grootste fout van mislintat , hij had , samen met Steijn, voor een speelwijze moeten kiezen, en daarop moeten aankopen. Niet Steijn allerlei verschillende types moeten geven voor 1 positie., zodat de speelwijzekan worden en moet worden aangepast bij blessures.

12-09-2023 07:55

Been +12474

Eens met je verhaal behalve mbt Dest. Als Sven zoveel moeite steekt in het herstructureren van het salarishuis dan past Dest daar (zeker als modale back) niet in met zijn topsalaris.

12-09-2023 08:52

leeke +10398

Lang had je gewoon moeten halen,zoals Dest en Schouten ook een optie waren , nederlandse jongens zonder aanpassings problemen.Nu haal je een Forbs 18+ Terwijl je toch ook Bergwijn en Gods hebt. Nu zit je met een vreemdelingenlegioen dat er direct moet staan . Nou dat lukt Bosz of Slot niet eens om dat in 1 week voor elkaar te krijgen

12-09-2023 15:13

JanBiesbos +29045

Ach man gaan we weer hele programma’s worden gevuld over ajax man man man.

12-09-2023 07:43

MarcelvTol1971 +15319

Ik denk dat Ajax helemaal niet slecht heeft ingekocht maar wel veel en veels te laat, en als het er nou 2 zijn maar er zitten gewoon 7 beoogde basisspelers tussen.

En dus hebben de directie en Mislintat de nieuwe coach in de problemen gebracht.
En de media smult want elke foute aanname of pass van een nieuwe speler krijgt meteen een stempel "dat is niks " en als Steijn zijn mening geeft is dat de slagroom op het toetje.
En iedereen die niet voor Ajax is wacht met grote vreugde op de komende drie wedstrijden want als dat volledig fout gaat dan is dit seizoen klaar.

Ik snap heel goed dat Steijn pissed off is.

12-09-2023 06:43

JanBiesbos +29045

Nee de rvc brengt ajax in gevaar vorig jaar en dit jaar precies hetzelfde niet proactief ingekocht na de voorbereiding zelfs een ezel doet dat niet, hoe dom kun je zijn

12-09-2023 07:45

Hans Verhagen +14116

Lenderink heeft teveel gehandeld in de geest van een bedrijf die een slecht boekjaar achter de rug heeft gehad. Dat boekjaar was niet slecht, maar de resultaten op het veld wel. Je moet boekjaar en resultaten op het veld niet door elkaar halen want nu loop je de kans 70 miljoen mis te lopen.

12-09-2023 06:11

JanBiesbos +29045

Juist resultaten op veld zorgen voor inkomsten niet poen op de bank, dat mens schijn het nog steeds niet te snappen.

12-09-2023 07:47

Been +12474

Hugo en zijn gespeelde domheid.

12-09-2023 03:49

AJAX020ADAM +6930

Hij denkt met weemoed terug, aan zijn periode bij S.P.A.R.T.A.

12-09-2023 00:57

Aurelius1 +19722

Ik vind het een complete individualist. Directheid wordt in Nederland gewaardeerd alsof het een deugd is, in elke andere cultuur wordt het als complete idiotie en achterlijkheid beschouwd. Steijn heeft nu al een spoor van vernieling aangebracht op basis van 'lekker Hollands direct zijn'. Mislintat en hij praten niet meer met elkaar, en de spelersgroep heeft te horen gekregen dat het clowns op voetbalschoenen zijn. Op zich is dat ook te prijzen, als je nergens belang bij hebt. Het zijn ook clowns op voetbalschoenen en waarschijnlijk heeft Mislintat de ene na de andere miskoop gemaakt. Maar er is natuurlijk een compleet onwerkbare situatie en de eerstvolgende opportunity pakt Mislintat z'n kans om Steijn eruit te keilen.

11-09-2023 23:37

wijzijndebeste123 +163628

'Het zijn ook clowns op voetbalschoenen en waarschijnlijk heeft Mislintat de ene na de andere miskoop gemaakt.'

Hele vreemde post. Dit baseer je op werkelijk niks. Je kent de nieuwe spelers duidelijk niet. Dus waarom dit soort uitspraken doen? Ik ken de meeste aankopen inmiddels wel. En op Akpom en Avila na zullen dit allemaal versterkingen blijken. Aan Steijn om er zsm een team van te maken. Dat is zijn werk. Dus laat hem daar op focussen ipv al bezig te zijn met damage control.

12-09-2023 00:46

Biss +10068

Versterkingen ten opzichte van vorig seizoen? Of ten opzichte van 18/19? Waar ligt de lat van de Mislintat fan boys?

12-09-2023 09:01

insectenverdelg +23431

Duidelijk is ie zeker. Ook over t aankoopbeleid van Sven....

11-09-2023 23:33

Jariiii +21953

Zo is het ook. Veel goeds gedaan bij Sparta, knap werk geleverd.
Maar Ajax is een heel andere kop thee. Steijn heeft hier met veel meer factoren en vooral ook veel meer tegenwind te maken. En dat lijkt een kant in hem naar boven te halen die we bij Sparta niet zagen. Ik heb zeker nog vertrouwen in hem maar hou ook mijn hart vast.

11-09-2023 23:26

Frank14 +292

Gaat bij Ajax de laatste jaren meer om geld (transferbalans, eigen vermogen etc.) dan om goed voetbal... Ajax is toch een VOETBALCLUB.

11-09-2023 23:22

trodat4030 +96587

Nee, al heel lang niet meer. Welkom in de 21e eeuw!

12-09-2023 11:32

Frank14 +292

Ok. Dan heb ik het verkeerd begrepen. Verkoop dan alles maar...

12-09-2023 22:06

hmmm +1861

Ik vond hem tot zijn interview twee weken geleden wel een prima indruk maken voor de camera maar de laatste 2 wedstrijden zag je de zenuwen groeien. Wat me wel tegenvalt is dat je nog geen enkele lijn of visie terugziet in het spel sinds de voorbereiding. Ook al heb je je team nog niet op orde je wilt toch de hele selectie daarin meenemen. Ben benieuwd naar de komende wedstrijden. Mocht je de komende 2 verliezen en er weinig progressie zichtbaar zijn dan is zijn positie al zowat onhoudbaar.

11-09-2023 23:16

Aurelius1 +19722

Nee, de laatste drie wedstrijden zijn de resultaten slecht, en daardoor draai jij als een blad aan een boom om, net als vele supporters, en is de perceptie van Steijn plots anders. Terwijl Steijn al sinds zijn komst precies dezelfde Steijn is en de directe Hollandse individualist uithangt.

11-09-2023 23:42

hmmm +1861

Ja dat zal zeker zo zijn. Toch maakte hij tot heracles een andere indruk wat ook logisch is gezien de resultaten. Blijft staan dat ik geen visie in het spel terugzie.

11-09-2023 23:58

Aurelius1 +19722

Er bestaat ook geen 'visie in het spel'. Er bestaat enkel de kwaliteit van spelers, en die is niet goed genoeg, waardoor je shitspel ziet en tegen puntverlies aan loopt.

12-09-2023 00:01

hmmm +1861

Ja dat we kwaliteit tekort komen ben ik het mee eens maar een trainer heeft toch een spelopvatting? Drukzetten, het spel in balbezit e.d. Frank de boer had 1 wedstrijd( ac milan) nodig om ajax totaal anders te laten spelen als zijn voorganger. Dan bepaald de individuele kwaliteit hoe goed het uiteindelijk kan worden.

12-09-2023 00:14

Biss +10068

Stein loopt al een tijdje mee in de ED. Ooit op een visie kunnen betrappen?

12-09-2023 09:03

Bky +56453

300 miljoen op de bank? Wat een gelul, het is minstens 2 miljard.

11-09-2023 23:08

Rymesyt +7923

Je vergeet dat we een reservekeeper hebben gekocht voor 800 mil

12-09-2023 08:39

DeKenner +9292

Het is makkelijk geld verdienen als analist. Ze praten elkaar de hele week al na.

11-09-2023 22:23

freak31 +5676

En dan meestal de Telegraf....

12-09-2023 00:58

Transvaalkade +1635

Ja hoor gaan we weer. Als Ajax wint is Ajax backoffice en dus ook Lenderink geniaal En nu is het allemaal stront. . Geef die mensen nou wat langer het vertrouwen. Borrelpraat.

11-09-2023 22:13

wijzijndebeste123 +163628

'Ik begrijp niet: waarom heeft Ajax met bijna 300 miljoen euro op de bank niet proactief ingekocht?', voegt Borst er vrijwel direct aan toe. 'Als ze dat eerder hadden gedaan, kon hij er ook eerder mee werken. Ze hebben zo lang gewacht. Eerst moesten Álvarez en de rest verkocht worden, terwijl ze reserves hadden. Ik vind dat toch raar.'

Dit mag je Lenderink en de RvC aanrekenen. Sven heeft hier al meermaals wat over gezegd. Dit korte termijn denken kan je t seizoen kosten. Tegen de tijd dat je ingespeeld bent sta je 12 punten achter.

11-09-2023 22:10

Raydo +1517

Borst lult maar wat. Er stáát geen 300 miljoen op de bank. Er is 200 miljoen eigen vermogen, maar dat is iets anders dan 200 miljoen cash.

11-09-2023 22:21

wijzijndebeste123 +163628

Dat klopt helemaal. Maar feit is dat Ajax afgesproken had met Kudus Alvarez en Timber dat ze deze zomer n transfer gegund werd. Dus die zouden sowieso vertrekken. De RvC en Lenderink hebben ervoor gekozen om te wachten tot ze daadwerkelijk vertrokken waren voordat t geld uitgegeven mocht worden. Met als resultaat dat je dus 0.0 voorbereiding hebt gehad met de aanwinsten en nu dus al 2x puntverlies daardoor hebt geleden (en daar zal t niet bij blijven).

11-09-2023 22:22

Raydo +1517

Het is een risicoafweging natuurlijk. Stel je haalt een vervanger voor veel geld vóórdat je verkoopt, maar je speler loopt een spierblessure op waar hij maanden door uit de roulatie is. Het hele transferfeestje gaat niet door, maar je zit wél met dubbele salariskosten en dubbele afschrijvingen. Daarnaast heb je ineens twee spelers voor dezelfde positie, waardoor je nooit meer die hoge transfersom zult incasseren (clubs weten namelijk dat Ajax van de speler af moet; of nog erger, hij loopt uit zijn contract).

Speel je Champions League, dan kun je wel een gokje wagen. Maar nu we meedoen om de Mickey Mouse trofee (dank Schreuder), misschien beter niet.

11-09-2023 22:35

wijzijndebeste123 +163628

Tis idd n afweging. Beide kanten brengen risico's met zich mee. Door pas te kopen als je verkocht hebt vergroot je de kans op sportieve schade (in t begin direct op grote achterstand raken van PSV/Feyenoord en in de EL n modderfiguur slaan) en daarmee ook financiële schade (mogelijk geen CL halen). Je kan je dan afvragen of n dubbel salaris niet n minder groot risico is.

11-09-2023 22:37

Aurelius1 +19722

De voorbereiding boeit helemaal niks, dat is het zoveelste voetbalgelul. Als je gewoon een speler met kwaliteit haalt en die sluit 1 september aan, dan staat ie er gewoon de eerste wedstrijd.

11-09-2023 23:45

mido1988 +4294

juist ja. Ik vind kritiek op Sven echt te makkelijk. Hij had direct moeten kunnen investeren. En ja dat is risico vol, maar met 2 cl plaatsen (en 1 voorronde) wel de gok waard.

11-09-2023 22:38

HumbertoPan +1713

Snap wat je zegt, aan de andere kant mag je verwachten dat Ajax zelfs met een C-elftal had moeten winnen van Fortuna en Excelsior. Voor deze potjes hoef je normaal gesproken dat financiële risico niet te nemen.

11-09-2023 22:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.