'Manier waarop Ajax naar kampioenschap voetbalde was al heel moeizaam'

door Gino Haverkamp 57

'Manier waarop Ajax naar kampioenschap voetbalde was al heel moeizaam'

door Gino Haverkamp 57

Laatst geüpdatet

Dat Ajax niet goed presteert, zat er volgens Dick Sintenie al lang aan te komen. Hij stelt in het NH Radio Sportcafé dat het vorig seizoen al duidelijk was dat Ajax kwakkelt met de vorm. Alfred Schreuder heeft daarin niet de gewenste aanpassingen doorgevoerd.

De 1-6 nederlaag van Ajax op Napoli was de bevestiging van de slechte vorm van de Amsterdammers. 'Maar je ziet het toch eerder aankomen?', stelt Sintenie de vraag. 'Niet eens in de wedstrijd, maar nog eerder: eind vorig seizoen al. De manier waarop Ajax naar het kampioenschap voetbalde, was al heel moeizaam. De klad zat er toen al in.' Ajax worstelde in de laatste weken van het seizoen 2021/22 ook al met de vorm, maar pakte nog wel de titel.

'Schreuder heeft eigenlijk met heel veel andere spelers de manier van spelen voor een groot deel doorgetrokken', vervolgt Sintenie. Daar is het vooral misgegaan, suggereert hij. 'Dan is het ook helemaal geen verrassing dat dat tegen Napoli helemaal misging en tegen Liverpool en AZ ook. Tegen AZ kon het met opportunistisch voetbal nog opgelost worden, maar niet dus op de manier waarop Schreuder dat wilde.'

Een onderdeel van die manier van spelen is het één-op-één verdedigen achterin, een riskante filosofie volgens Sintenie. 'Er is geen ploeg ter wereld die zo vaak achterin met één-tegen-één komt te staan als Ajax. Het klopt niet op deze manier.'

Israël: 'Ajax is gewoon zwakker geworden' 

Tafelgenoot Rinus Israël vat het simpel samen: 'Ajax is gewoon zwakker geworden'. Iets wat volgens Willem Vissers, eveneens te gast in het radioprogramma ook niet gek is. 'Dat is logisch als je vijf of zes basisspelers verkoopt. Het is onmogelijk om dan vijf of zes van hetzelfde niveau terug te halen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40182

Nu kunnen we zien wat het voortzetten van dit Ten Hag beleid ons aller Ajax1 allemaal oplevert. Niks.

09-10-2022 22:20

PH2BOT +40182

Vanaf het moment dat Antony geblesseerd raakte werd het van kwaad tot erger omdat we geen speler meer hadden die een tegenstander kon uitspelen. Dat werd dus vooral weer heel veel breiles èn billenknijpen tot aan het eind. Nu hadden e eindelijk een droom voorhoede met 2 spelers die wèl een tegenstander kunnen uitspelen èn die een goed cross schot in benen hebben. En toen dacht een zekere Leen(dert) Meijaard dat het verkopen van Martinez en Antony Ajax lekker wat zakken geld zou kunnen opleveren...ging buiten zijn RvC boekje en verpatste beide spelers terwijl het seizoen net al begonnen was zonder dat Ajax er nog voldoende kwaliteit voor terug kon halen en zette daarmee iedereen in de technische staf zwaar voor schut.

09-10-2022 21:55

sanderven +747

Ajax had maar 1 speler moeten halen, koste wat het kost: Ziyech! Die mis je nu enorm in het Ajax systeem

08-10-2022 20:33

trodat4030 +96439

Ajax heeft gewoon zijn piek gehad en zal nu weer moeten bouwen aan een nieuwe succesploeg. Dat gaat, vooral in het eerste jaar, vaak met vallen en opstaan. 18/19 was een piekjaar, daarna zijn we gaan bouwen aan de nieuwe ploeg die moest pieken in 21/22, waarna er weer wat jaren komen waarin je een nieuwe succesploeg moet boetseren. Kut, maar wel gewoon het lot van een club als Ajax. Helaas accepteren sommige supporters de realiteit niet en verwachten ze succesjaar na succesjaar, maar we zijn geen Real Madrid..

08-10-2022 14:44

Oeroeboeroe +18342

Een van de eerste uitlatingen van Schredder was dat hij het spel van ten Hag met een paar kleine aanpassingen zou doorvoeren. Zoals beschreven liep het de laatste weken van vorig seizoen ook al kudt. Als het dan kudt blijft verander dan iets. Je spelers, de strategie, de mindset, de acceptatie van de gevestigde orde om op de bank tebgaan zitten bespreekbaar maken, en... en... en...
Maar als je dat niet doet en je grossiert in fouten dan faal je als staf en danmet name de hoofdverantwoordelijke: Schreuder

08-10-2022 14:07

Sjonnie +18814

"Zoals beschreven liep het de laatste weken van vorig seizoen ook al kudt."

Zeg maar gerust, het was de laatste maanden van vorig seizoen kud ... !!

08-10-2022 14:26

Tov +1764

Het was zeker maanden al K maar er zat nog wel geloof in want er werd niet verloren (op de beker na) mede ook dankzij Taylor. Maar sinds Liverpool uit is ook dat verdwenen.

08-10-2022 14:38

El Pistolero +4932

"Geen van die jongens heeft in de CL aangetoond Ajax naar een hoger niveau te kunnen tillen, eerder een flinke stap terug".

Benieuwd hoe je dat voor je ziet, het lijkt mij persoonlijk heel lastig om je ploeg naar een hoger niveau te tillen, terwijl je op de bank zit en de meeste van de aankopen brengen daar het grootste deel van hun tijd door. Alleen Bergwijn en Bassey zijn redelijk goed verzekerd van een basisplaats. Het probleem zit natuurlijk niet bij Ajax of bij de spelers, het zit bij de volgers die een chronisch gebrek aan realiteitsbesef hebben en zichzelf lijken te hebben wijs gemaakt dat die spelers van die Duracell konijntjes zijn waar je alleen maar een nieuwe batterij in hoeft te stoppen om ze weer te doen gaan als de brandweer. En zo werkt het natuurlijk niet, een compositie vergt tijd. Ondanks dat Ajax de afgelopen jaren steeds haar beste spelers heeft moeten laten gaan en de coach een paar maanden nodig had om de automatismen er op nieuw in te slijpen, lijkt het kwartje bij sommige mensen maar niet te willen vallen terwijl dat eenvoudiger zou moeten zijn dan voorgaande jaren omdat er deze jaargang veel meer sterkhouders tegelijk zijn vertrokken dan voorgaande jaren. De nieuwelingen komen op Brobbey na allemaal van buitenaf en hebben op wellicht Bergwijn na omdat die een deel van zijn opleiding bij Ajax heeft genoten, geen enkele ervaring met het spel van Ajax. En zullen zich dat dus aan moeten leren. Het is volstrekt logisch dat die spelers daarvoor tijd nodig hebben en de verwachting dat ze dat in deze fase van de competitie al onder de knieën zouden kunnen hebben, is volstrekt irreëel. Met zoveel vertrokken spelers en zoveel nieuwelingen die van buitenaf komen, zal het tijd vergen om een team te formeren dat zo goed als veel supporters verwachten. Daar is misschien wel een heel seizoen voor nodig en daar gaat ook het wk dat voor een onderbreking gaat zorgen die Ajax op dit moment helemaal niet kan hebben, ook invloed op hebben.

Sommige supporters schreeuwen nu al om de scalp van de trainer zonder rekening te houden met de omstandigheden en in de veronderstelling dat een andere trainer, als die al beschikbaar is, zou kunnen wat Schreuder op dit moment nog niet goed lukt. Dat zal die trainer niet gaan lukken al helemaal niet als hij zo volstrekt onervaren is als Heitinga wiens naam je steeds vaker voorbij ziet komen. Als die zou worden aangesteld zou daarmee zomaar een veelbelovende carrière in de knop kunnen worden gebroken. Daar lijken die supporters niet echt mee te zitten, als Heitinga 3 wedstrijden zou verliezen zouden ze weer net zo hard schreeuwen dat ook hij moet vertrekken. Gelukkig worden zij ver van de knoppen weg gehouden, directie en rvc zullen ongetwijfeld doen wat die supporters nalaten en dat is hun emoties parkeren en een grondige analyse maken van wat er goed gaat en wat beter kan. Zij zullen ongetwijfeld net als ik tot de conclusie komen dat het geen enkele zin heeft om Schreuder te ontslaan omdat zijn eventuele opvolger met dezelfde selectie en dus ook met dezelfde problemen te maken zou krijgen en het volstrekt onrealistisch is om te verwachten dat hij wel zou kunnen wat Schreuder (nog) niet lukt zonder daar tijd nodig voor te hebben. Het ontslag van Schreuder zou de club alleen maar verder terug werpen omdat een nieuwe trainer helemaal opnieuw zou moeten beginnen en nog meer tijd nodig zou hebben om de boel weer aan de praat te krijgen. Alleen met de aanstelling van één van zijn assistenten als hoofdcoach zou dat kunnen worden voorkomen, maar de verwachting dat die op korte termijn voor elkaar zouden kunnen krijgen wat Schreuder niet lukt, lijkt me niet heel erg realistisch en dan ben je maanden verder en opnieuw terug bij af. De kans dat de directie en rvc, die ook daar toestemming voor moet geven op korte termijn overgaan tot het ontslaan van de coach lijkt me dan ook zo goed als nihil.

08-10-2022 13:49

Simpelishetmoeilijkst +25155

Denk dat je geheel gelijk hebt, en het mooi hebt opgeschreven. Zou alleen veranderen van trainer, als je iemand van het kaliber Guardiola kon krijgen, en die voor langere tijd tejpkent.

09-10-2022 18:46

deMeester +11450

Alleen die foto al boven het artikel. Man, man, man dat is toch geen attitude van een Ajax trainer?
Lijkt eerder de kop van een trainer die met 0-3 achterstaat tegen een mede degradant.

08-10-2022 13:22

Strawb Choco +1643

Spreekt boekdelen

08-10-2022 13:24

WillyBrokamp +11117

Inspirerende foto van Alfredo inderdaad. Dan zakt alle moed wel in je schoenen...

08-10-2022 13:28

Oxxer +163876 moderator

Zou zomaar een foto kunnen zijn van de altijd vrolijke Leo Driessen.

08-10-2022 15:37

willem1958 +8747

Ja, als je koste wat kost volgens het Ajax systeem wil blijven spelen terwijl je daar de spelers en kwaliteit niet voor hebt maar niet realistisch bent dan straffen sterke tegenstanders dat gewoon af.
Ook van Gaal doet aanpassingen omdat ie niet de spelers heeft om het Nederlandse totaalvoetbal te spelen.
Als je 200 miljoen binnen krijgt en vervolgens verdedigers scout die niet kunnen opbouwen zoals Bassey, daarnaast Blind hebt staan die problemen geeft met veel ruimte achter de verdediging en voorin scout je niet op diepgang en snelheid dan moet je anders gaan spelen.
Ik begrijp werkelijk niet als je Neres en Antony verkoopt dat je Ocampos dan terughaalt, da's toch een hele ander speler?
Maar met H2 die wat dat betreft verkeerd scouten en een coach hebt die niet ziet dat je nu moet aanpassen en spelers die niet presteren toch blijft opstellen krijg je de resultaten die je nu hebt.
Je kan je spel wel aanpassen aan de spelers die je hebt maar een spelsysteem hanteren terwijl de spelers dat niet kunnen dan loop je tegen problemen aan.

08-10-2022 12:51

leeke +10393

Bassy is niets mis mee,je kan hem als trainer op links zetten,en Blind in het centrum. Of 5-3-2 gaan spelen.

08-10-2022 13:28

Simpelishetmoeilijkst +25155

Bassey heeft tijd en individuele training nodig.

09-10-2022 18:49

Nick14 +25889

100 miljoen uitgegeven en vervolgens niet de kwaliteit hebben om 4-3-3 te spelen.
Werkelijk waar, sluit de tent maar dan.

08-10-2022 13:49

afcaman +2902

Beste optie is inderdaad om te stoppen met Ajax.

08-10-2022 14:05

wendoo9 +8110

Naar het einde liep het niet omdat Antony geblesseerd was, eerste wedstrijden met Antony was het weer hoopgevend en nu zonder Antony is het gewoon zeer matig. Stel maar die 94milj maar op zou ik zeggen. Men gaat nu Ocampos de schuld geven die geen voorbereiding heeft meegemaakt, maar wel verwacht in die 35 minuten waar hij in total heeft gespeeld het waar moet maken. Rensch speelt tig jaar bij Ajax en bakt er niets van op die rechtsbackpositie.

08-10-2022 12:45

leeke +10393

Omdat het voor Rench niet meevalt als je een lantarenpaal zoals Tadic voor je hebt staan,Probleem is er niet met deze selectie,probleem is Schreuder ,die Tadic na al die voetbaljaren op rechts gaat zetten (waar je niets aan hem hebt).en Blind als linksback blijft opstellen,waarbij de backs ook nog een veel te hoog moeten staan.Ga met deze selectie lekker zoals Van Gaal spelen,komt iedereen beter in zijn recht.En als je het goed invult is het ook zeer aanvallend

08-10-2022 13:32

Ajaxisart +18768

Natuurlijk zijn we er minder op geworden t.o.v. vorig jaar, maar als je voor 100 miljoen inkoopt, moet dat beter zijn dan de rest in de Eredivisie. Als je dan kijkt naar de resultaten, faalt Schreuder hopeloos. Waar Schreuder ook hopeloos in faalt, is het zorgen voor een stabiele basis. Hij wil niet doorselecteren en zorgt zo voor scheve gezichten binnen de selectie. Ook tactisch faalt Schreuder. Tegen een Napoli in vorm moet je niet zo open spelen, dat is zelfmoord en dan sta je wereldwijd voor paal. Ingrijpen wilde Schreuder ook niet, wat des te meer aangeeft dat hij ongeschikt is.

08-10-2022 12:44

Maikel +6862

Precies. Op z'n laatst na de 1:4 vlak na rust had hij de bus moeten parkeren omdat het debacle zich aankondigde. Maar nee, lekker open vol op de aanval.
Ik heb tijdens het live topic in minuut 6 geschreven " wordt niks"
Hij had Alvarez eruit moeten halen na een kwartier voor Grillitsch, die ik sowieso had laten beginnen omdat hij veel comfortabeler aan de bal is.
En Tadic was een regelrechte ramp. Geen enkel balcontact het eerste half uur
De duitse commentator begreep er ook niks van dat hij het liet staan.

08-10-2022 13:24

Oxxer +163876 moderator

Na Volendam vs Ajax spelen om 18:30u BVB vs Bayern, ik twijfel nog tussen die laatste pot omdat op hetzelfde moment de korfbal interland Engeland vs Uganda word gespeeld.

08-10-2022 14:19

Maikel +6862

Voor mij zeker BVB- Bayern.
Topvoetbal met een kansloos Dortmund.
Zonder Gravenberch en Nous.

08-10-2022 14:28

El Pistolero +4932

"Hij wil niet doorselecteren en zorgt zo voor scheve gezichten binnen de selectie. Ook tactisch faalt Schreuder".

Heel bijzondere reactie. Hilarisch! Schreuder van tactisch falen beschuldigen en zelf oreren dat er doorgeselecteerd moet worden terwijl een blinde met zijn stok kan zien dat de problemen van Ajax organisatorisch van aard zijn en worden veroorzaakt door het ontbreken van vastigheid. Dat probleem ga je natuurlijk niet oplossen door spelers op te stellen die 0,0 ervaring hebben met het voetbal dat Ajax speelt en totaal niet weten wat er bij Ajax van hen gevraagd wordt. Zelfs de twee die wel wekelijks spelen, Bassey en Bergwijn, hebben daar duidelijk grote moeite mee, dat heeft helemaal niets met hun kwaliteiten te maken. Er is maar één oplossing voor de problemen en dat is de spelers en de technische staf de tijd te gunnen om aan een nieuw team te bouwen. Een nieuwe coach zou met dezelfde problemen te maken krijgen en bovendien helemaal opnieuw moeten beginnen. Dat zou de kans dat je aan het eind van het seizoen met lege handen staat alleen maar doen toenemen met alle gevolgen van dien.

08-10-2022 14:03

Ajaxisart +18768

Wat een onzin kraam je uit. Vastigheid creëren doe je met spelers op de juiste plaats zetten. Voldoet een speler niet, moet je doorselecteren en niet een andere plek voor die speler in de basis gaan zoeken. Zo verschuift de balans. Schreuder moet je niet meer tijd geven, want in de 3,5 maand dat hij bezig is met deze spelersgroep is het voetbal niet om aan te zien. Hij kan het gewoon niet, niet wachten maar reageren!

08-10-2022 14:53

Simpelishetmoeilijkst +25155

Moeten ze jou aanstellen, de man die het précies allemaal weet op te lossen?

09-10-2022 18:53

Nick14 +25889

Schreuder is natuurlijk incompetent maar de mensen die opeens doen alsof we hiervoor 4 topjaren hebben gehad zijn ook niet helemaal lekker.

08-10-2022 12:33

AFCACruijff14 +161156

Nou, wat waren die 4 jaren slecht zeg. 3 titels, 1x eerste, 2 bekers, 2x overwintering in de CL, 1x halve finale CL, topspelers als Frenkie, de Ligt, Ziyech, Antony, Martinez waar je naar mocht kijken. Als dat al niet als topjaren mag worden gezien ben je een te verwende supporter.

08-10-2022 12:56

Maikel +6862

Helemaal mee eens.
Als je gelijk hebt zeg ik het ook.
No hard feelings 😉

08-10-2022 13:26

leeke +10393

Ook toen waren er heel veel matige tot slechte wedstrijjden he.En dan nog niet te spreken over het laatste half jaar

08-10-2022 13:34

AFCACruijff14 +161156

Noem me 1 seizoen zonder slechte tot matige wedstrijden. Die speelde Ajax ook in de jaren 70 of 90 met wereldspelers. Kijk naar deze eeuw, de jaren met ten Hag waren veruit het best qua niveau sinds de selectie met Zlatan en Chivu onder Koeman.

08-10-2022 13:41

Nick14 +25889

Waar zie je mij zeggen dat het slecht was?
Zit er in jouw hoofd niks tussen 'top' en 'slecht' ?

Hoewel, Ten Hag had het grootste geluk van de wereld dat Corona uitbrak.
Dat seizoen werd op een gegeven echt schrijnend.

08-10-2022 13:41

Maikel +6862

Je moet die 4 jaar wel vergelijken met wat daarvoor was... Niet 25 jaar terug.

08-10-2022 13:28

El Pistolero +4932

"Schreuder is natuurlijk incompetent maar de mensen die opeens doen alsof we hiervoor 4 topjaren hebben gehad zijn ook niet helemaal lekker".

Ten Hag heeft op de CL na alle prijzen gewonnen die een club als Ajax normaal gesproken kan winnen. Kennelijk verwacht jij dat Ajax de CL wel even wint en als dat zo is, ben je vooral zelf niet helemaal lekker. Ajax heeft de afgelopen 4 jaar uitstekend en naar de mogelijkheden van de club gepresteerd, dat dat voor jou kennelijk niet genoeg is, zegt vooral is over jouw en je gebrek aan realiteitsbesef en helemaal niets over Ajax.

08-10-2022 14:08

Hans Verhagen +14116

In dit soort gevallen moet je terug naar de basis en niet steeds blind in het mes lopen. Resultaat moet boventoon voeren en nu even niet het prachtige spel en veel doelpunten, want dat lukt niet en dat geeft veel schade.

08-10-2022 12:08

The Class of 2019 +894

In die zin is er wel een parallel te trekken met wat Ten Hag heeft gedaan bij United. Die is eerst heel erg op resultaat gaan spelen vanuit een bepaalde basis. Dit moet Schreuder nu ook doen, anders is het snel afgelopen voor hem ben ik bang.

08-10-2022 12:30

MichelBoerebach +29176

Dat 'terug naar de basis' hoor en lees ik overal. Wat wordt hier nu precies mee bedoeld? Kan iemand dit voor mij uiteenzetten?

08-10-2022 13:27

El Pistolero +4932

"In dit soort gevallen moet je terug naar de basis en niet steeds blind in het mes lopen".

In dit soort gevallen moet je goed analyseren wat er fout gaat en daarop anticiperen. Duidelijk is dat Ajax vooral organisatorische problemen heeft vanwege het ontbreken aan automatismen. Dan moet je als trainer in mijn optiek je spelers zoveel mogelijk houvast geven door ze daar neer te zetten waar ze zich het meest thuis voelen en het best tot hun recht komen. En ze niet iedere week op een andere positie neerzetten. Ajax heeft op dit moment behoefte aan continuïteit en duidelijkheid, terwijl Schreuder continu bezig lijkt met experimenten. Het zou Ajax in dat kader enorm ten goede komen als Schreuder de spelers op de juiste plaats zou zetten en in de punt een aanspeelpunt als Brobbey zou posteren ipv een speler die voortdurend aan het zwerven is en daarmee niet alleen de tegenstander maar ook zijn eigen ploeggenoten in verwarring brengt. Wat Schreuder nu doet, kan alleen bij een team dat op elkaar is ingespeeld en het is zonneklaar dat Ajax nog lang niet zover is. Is ook niet verwonderlijk na al die mutaties.

08-10-2022 14:17

Flaco +19583

Ja Sintenie, je zag vorig jaar al dat Blind, Tadic en Klaassen te langzaam en te voorspelbaar werden. Dan is toch niet gek dat je met dezelfde spelers niet beter gaat voetballen. Noem dan namen ipv zo laf alles in het midden te laten. De huidige trainer heeft al bewezen geen lef te hebben om door te selecteren. En dat is, hoe moeilijk ook voor veel mensen, precies wat we nu nodig hebben.

08-10-2022 11:56

linksbinnen +8127

Blind en Tadic kwamen op hun prime naar Ajax. We zijn nu 4 jaar verder en het is niet vreemd dat het beste eraf is. Ook zij hebben niet het eeuwige topvoetballeven. Dat werd vorig seizoen al duidelijk en moet door de technische leiding gewoon erkend worden. En dat is wat anders dan totaal afschrijven.

08-10-2022 13:21

El Pistolero +4932

"Ja Sintenie, je zag vorig jaar al dat Blind, Tadic en Klaassen te langzaam en te voorspelbaar werden".

Tunnelvisie. Blind is nooit snel geweest en heeft zich ondanks dat gebrek altijd prima staande gehouden. Dat gebrek aan snelheid is een obsessie geworden door bepaalde mensen die dat veel groter maken dan het in werkelijkheid is. Ik zou je adviseren om eens andere wedstrijden dan die van Ajax te bekijken, dan zie je vanzelf dat Blind niet de enige back is die er wel eens uit wordt gelopen. Er zijn backs die dat veel vaker overkomt terwijl hun ploeg met veel minder ruimte in de rug en met veel minder mensen voor de bal speelt. Het komt regelmatig voor dat backs er door aanvallers worden uitgelopen en dat is ook logisch omdat backs die net zo snel zijn als aanvallers niet voor het oprapen liggen. Ook een back wordt gescout vanwege zijn kwaliteiten en iet omdat hij de 100 meter in 11 seconden kan lopen. Als hij dat zou kunnen was hij ongetwijfeld de atletiek in gegaan. Als je langzamer bent dan je tegenstander zal die je er uit lopen en dan maakt het helemaal niets uit of die tegenstander nu twee of vier keer zo snel is als jou omdat je hem sowieso niet meer gaat bijhouden. Dit soort reacties tarten zelfs de kleinste vorm van logica en zijn niets meer dan een idee-fixe.

Tadic is al sinds hij is terug gekeerd in NL de veruit meest waardevolle speler van de eredivisie gebleken. Er is geen enkele andere speler die zijn rendement zelfs maar weet te benaderen. Voetbal is geen atletiek, hard lopen is geen doel op zich voor welke voetballer dan ook, hooguit een middel waar een speler zijn voordeel mee kan doen. Tadic heeft genoegzaam bewezen dat hij die snelheid helemaal niet nodig heeft en dat zijn rendement helemaal niets te lijden heeft door het gebrek daaraan. De bewering dat Tadic niet meer zou kunnen omdat hij niet snel genoeg zou zijn, is helemaal nergens op gebaseerd en ook een bevestiging van een ver gevorderde tunnelvisie. Dat Ajax op dit moment niet goed uit de verf komt, heeft helemaal niets te maken met de aanwezigheid van Tadic en Blind, maar met de afwezigheid van al die sterkhouders die zijn vertrokken en met wier vertrek het team behoorlijk wat kwaliteit heeft ingeleverd.

08-10-2022 14:39

Soccerskins v2 +43271

Een idee: meer voetballers en minder ‘’brekers’’ op het veld. En doorselecteren helpt ook wel enigszins.

08-10-2022 11:43

kaka1988 +2139

Hoeveel "brekers" tel jij in de opstelling van Ajax tegen Napoli? Ik los van Alvarez 0. De "voetballers" waren overigens wel erg slecht dus dat doorselecteren ben ik met je eens!

08-10-2022 11:51

Soccerskins v2 +43271

Brekers is inderdaad niet de juiste benaming. Wat ik bedoel is dat er te weinig dynamiek in de basis staat op dit moment. Dan met name op 6 inderdaad en ook op beide back posities. Ik hoop heel erg dat Schreuder in de toekomst kiest voor Grillitsch op de plaats van Alvarez en Sanchez en Wijndal als rechts- en linksback.

08-10-2022 12:23

Nick14 +25889

En Alvarez was niet slecht?

08-10-2022 12:33

Steffenhagen +37818

Precies en daarom had je nooit schreuder moeten aanstellen . Je wist dat hij op de oude voet zou doorgaan .

08-10-2022 11:33

Biss +10005

Vd Sar heeft ook gewoon gezegd dat ze dat ook wilde na het vertrek van Ten Hag. De lijn moest worden door getrokken.
Dit is het resultaat en ik vrees dat het komende jaren alleen maar minder zal worden. Ook wb talentontwikkeling en dus doorstroming naar 1.

08-10-2022 13:14

Steffenhagen +37818

Ik was het toen al hartgrondig oneens met Sar . En kijk nu : hoe langer dit duurt hoe groter de consequenties.

08-10-2022 13:20

sebasvdv +566

Op zich waren veel mensen het hier daar ook best mee eens. Alleen wordt die lijn niet echt doorgetrokken op dit moment, omdat het vanuit achteruit aan creativiteit en bravoure ontbreekt en we nu een trainer hebben die onzeker wordt bij tegenslag, geen ander tactisch plan heeft. Ten Hag kan je van alles over zeggen, maar die was wel volhardend en liet blijken een visie te hebben waar hij ook echt vol voor ging.

08-10-2022 13:48

Keizer +29999

2e seizoenshelft was slecht omdat de selectie niet breed genoeg was. Plus er waren toen al tekenen dat bij Tadic en Blind de rek eruit was. We hebben inmiddels alle sterkhouders verkocht en minder voor teruggekocht. Dat is op zich niks nieuws, alleen zijn de betaalde prijzen wel aan de hoge kant. Geen van die jongens heeft in de CL aangetoond Ajax naar een hoger niveau te kunnen tillen, eerder een flinke stap terug. En dat was toch de ambitie.

Schreuder blijft maar vasthouden aan de oogappels van 2019 die over de top zijn en aan een speelwijze die niet werkt met dit team. Opbouwen met bassey en alvarez gaat nooit lukken, elke tegenstander weet dat inmiddels. Over Tadic en Blind is genoeg geschreven de afgelopen dagen. Volgens mijn bescheiden mening is er matig ingekocht, spelers als Bassey en Ocampos zijn bijvoorbeeld totaal niet geschikt voor het Ajax spel.

Ben wel bang dat als we op deze voet door gaan we binnen no time weer zitten op het niveau van 8 a 10 jaar geleden.

08-10-2022 11:24

BattieSr +2411

Inderdaad Keizer en Schreuder heeft ook niet het tactisch inzicht om het wel goed neer te zetten of uberhaupt maar met een passende speelwijze op de proppen te komen.

Nee, in plaats daarvan krijgt hij voor elkaar om alle spelers er slecht uit te laten door ze in hun zwakte te zetten. Ook best knap, maar hoop toch dat hij het licht nog gaat zien (ben er alleen niet gerust op).

08-10-2022 11:44

Andersen de man +1999

Of wel het inzicht, maar kan het onduidelijk overbrengen door teveel ruis in zijn boodschap of weet ik veel. Wisselbeleid is inderdaad vaak niet goed te volgen

08-10-2022 12:12

Andersen de man +1999

Het heeft ook met vertrouwen te maken. Timber kan met meer ervaring niet slechter zijn dan vorig jaar, maar brengt het in een slecht draaiend elftal ook niet. Als op topniveau je captain het laat afweten en niet voor het eerst, dan verdampt er wel wat branie denk ik. Zeker bij de nieuwe jongens. Tijd voor wat drastische keuzes

08-10-2022 12:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.