Sintenie hard: 'Traoré slechtste speler bij Ajax'

door Bart Veenstra 46

Sintenie hard: 'Traoré slechtste speler bij Ajax'

door Bart Veenstra 46

Laatst geüpdatet

Dick Sintenie, journalist bij Het Parool, is niet bepaald te spreken over de prestaties van Chelsea-huurling Bertrand Traoré bij Ajax. De aanvaller uit Burkina Faso scoorde weliswaar de 0-2 tegen ADO Den Haag en besliste daarmee definitief het duel, maar volgens Sintenie had hij wel wat vaker moeten scoren.

'Bertrand Traoré schoot in de tweede helft raak op aangeven van Younes, maar had minstens drie goals op zijn naam kunnen zetten. Hij verzuimde en leed daarnaast veel onnodig balverlies', schrijft de verslaggever. 'De vleugelspeler is daardoor - ondanks dat ene doelpunt - uitgeroepen tot slechtste speler aan de kant van Ajax', is Sintenie vervolgens hard in zijn oordeel.

Wel was de journalist te spreken over Daley Sinkgraven, Davy Klaassen en Lasse Schöne. 'Beter bij de les waren uitblinker Daley Sinkgraven, die steeds meer op een 'echte' back begint te lijken, en Davy Klaassen, die op aangeven van de wederom prima presterende Lasse Schöne de score opende. Het was goed genoeg om te winnen van ADO, maar het is nog maar de vraag of Ajax op deze manier de week doorkomt', doelt hij op de aankomende wedstrijden tegen Celta de Vigo (donderdag) en Feyenoord (zondag).

Nieuw: een winterjas van Ajax?

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

Zelf ben ik niet zo bezig met het rendement van een individu. Voetbal is een teamsport, en hoort het publiek te vermaken. Zowel Younes als Traoré voldoen in mijn ogen aan dat criterium. Ze zijn grillig, en verliezen misschien iets te vaak de bal. maar als een actie wel lukt is het smullen geblazen. Neem nu Younes, toch knap hoe hij zich vrijspeelt en vervolgens een steekpass geeft waaruit Traoré kon scoren. Dan ben ik weer een poosje een gelukkige supporter van Ajax...

Dus zolang het teamrendement hoog blijft, en dat is al een hele poos 100%, zal het mij worst wezen wie er scoort.

18-10-2016 15:45

fanvooraltijd +6837

Het rendement van zowel Traore als El Gazhi is veel te laag.En ik zie er ook geen verbetering ,El Gazhi kan niet beter en Traore gaat straks weer weg. Ik denk dat het tijd wordt voor Cerny,2de seizoenshelft.

18-10-2016 10:48

Johan1 +3011

Mee eens, Traore speelde alleen maar voor Traore. De rest van het team deed volgens hem niet mee. Leuk hoor die technische hoogstandjes, maar het rendement is 0,0.....ik moet wel zeggen dat Younes ook veel te weinig rendement heeft.

17-10-2016 23:04

Barra +5531

Het rendement is idd nog te laag, maar hij scoort wel en Younes gaf de assist. Je ziet met deze 2 spelers wel dat ze telkens 2 man bezighouden waardoor er elders op het veld ook ruimte ontstaat. Ik vind dat we onze handen mogen dichtknijpen met spelers die een mannetje kunnen passeren, want zo krijgt het spel ook wat onvoorspelbaars. Ik zelf ben geen fan van El Ghazi, want wanneer de ruimtes klein zijn dan komt hij bijna nooit zijn mannetje voorbij. Afgelopen zondag viel hij goed in en waren de ruimtes iets groter omdat ADO wel iets van de goal af moest komen bij een 2-0 achterstand.

17-10-2016 23:22

JPC40 +3

Wat ik grappig vind, dat ik 2 maanden geleden al kritisch was op Traore,omdat ik weinig tot geen vertrouwen heb in die jongen, en toen was de competitie niet eens begonnen, en nu al wordt er over hem geklaagd.
Sanchez en Ziyech zijn de enige die hun tegendeel bewezen heb, zij hebben hun voeten laten spreken, toegegeven, ze zijn zeker een gouden aanwinst, nu Traore nog, alleen zie ik hem gewoon niet slagen bij Ajax, en aan eind van seizoen met half leeg handen weer terug gaan naar Chelsea.

17-10-2016 21:53

Knalpot +3653

Haha je ziet bij Traore juist dat ie in alles te goed is voor deze eredivsie, het punt is alleen dat ie moet beseffen dat telkens de focus voor 100% erop moet en dat het ook niet verkeerd is om af en toe makkelijk te voetballen. Als ie echt scherp is en de volle focus erbij heeft is ie niet af te stoppen.

18-10-2016 21:11

JPC40 +3

Dat is onzin als hij zo goed is, behoort Traore de sterren van de hemel te spelen, en dat is nou juist wat hij niet doet, er is niet voor niets zoveel kritiek op hem, op dit moment.

18-10-2016 21:22

Knalpot +3653

Sterren van de hemel spelen is alleen in doelpunten/assists? Dat geef ik aan daar is de focus niet goed in en moet ie strenger in zijn. Maar puur voetballend is deze eredivisie een maatje te klein voor hem. En begrijp me niet verkeerd ik was zondag de 1e die om een wissel riep puur om dat je zag dat ie niet voor 100% met het voetbal en het team bezig was. Maar hopelijk gaan we zondag de ware Traore zien en draait ie die tractoren daar in rotterdam helemaal schijtziek.

18-10-2016 23:51

JPC40 +3

Dat hoop ik ook voor hem, ook omdat Bosz niet het eeuwig geduld zal tonen, of kunnen tonen, ergens houd het voor hem ook op, en het geduld van de supporters idem dito.

19-10-2016 21:23

Barra +5531

Traore leed afgelopen wedstrijd idd teveel balverlies en mist vooralsnog teveel kansen. Aan de andere kant toont het ook aan waar we als voetballand de plank finaal misslaan, want Traore en Younes zijn bij uitstek spelers die een mannetje kunnen passeren en wat anders brengen, maar oh wee als dit gepaard gaat met balverlies. Ik ben blij dat we eindelijk eens wat op de flanken hebben waar iig dreiging van uit gaat en ja het is vooralsnog niet altijd even effectief, maar ik hoef niet alleen maar tikkies terug te zien bij een flankspeler. Dit zijn spelers die wat anders brengen en ja daar zitten soms mindere wedstrijden bij, maar dat neem ik graag voor lief.

17-10-2016 20:25

blava +2

v.d. Beek wordt voor minder genegeerd door Bosz. Bosz lijkt vooralsnog met twee maten te meten.

17-10-2016 19:29

carel romijn +3

Even op bank, of naar het circus daar kan je jongleren met een bal.

17-10-2016 19:05

Godenzoon88 +34

Een ding weet ik wel. Als je die ballen vroeger op zon manier overschoot, zo van t kan me niet schelen dan kreeg je hard op je flikker. Dit ging toch nergens over.. En je zag dolberg ook al kijken dit doet ie vaker..

17-10-2016 17:26

Fredschuit1 +1538

Die hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen..

17-10-2016 17:21

MankeNelis +7

Heerlijk om naar te kijken. Mooi dat zo'n ventje er plezier in heeft. Hij passeert alsof die verdediger er niet staat. Het gaat hem net ff te makkelijk af, daarom oogt hij nonchalant. Komt wel goed. Als hij er volgende week twee binnenschuift. Dan hoor je niemand meer.

17-10-2016 17:09

4xbestevaneurop +0

Ballen achter je standbeen halen, 1e helft een panna willen geven ruim op eigen helft en dan balverlies lijden. Schietkansen die gewoon tussen de palen moeten. Een van z'n 1e wedstrijden schoot hij ook een bal hoog over vanaf 7 meter.Tegen Rostov uit had hij in het begin en halve kans voor de keeper, als je uitzonderlijke klasse hebt dan maak je dat soort halve kansen.
Verder ben ik wel blij dat er eindelijk eens iemand met lef op rechts staat en dingen doet die je niet vaak meer ziet bij Ajax. El ghazi kan 30 meter achter zijn directe tegenstander hebben en dan nog te schijterig zijn om op snelheid erlangs te gaan.
Ik vind dat tegen clubs uit het rechter rijtje de buitenspelers van Ajax elke back zo gek moeten spelen dat hij in de rust al gewisseld wil worden.
Hoop niet dat in belangrijke potjes die nonchalance van Traore ons goals gaat kosten. Die goal tegen paok was lekker, maar een beetje keeper pakt die bal gewoon in de korte hoek.

17-10-2016 16:48

Suarez16_ +9395

Gister in de 1ste helft had die 1 op 1 er in gemoeten (waar die bal in de rebound bij hem kwam, maar het een buitenspelgoal was). Verder had hij 1 kans die er niet per se in hoefde, maar 35 meter over ziet er knullig uit. Tegen utrecht had die bal in de 94ste minuut er in gemoeten. Die missen de F'jes nog niet. Voor de rest kan ik me niet echt kansen meer herinneren, maar hij schuift de bal te vaak bij de keeper in de handen of 25 meter over. Gelukkig staat er met Dolberg wel iemand die alles er in schiet of waar het er in ieder geval waanzinnig lekker uit ziet zoals die bal op de lat.

17-10-2016 17:05

MS22 +0

Hij is idd wat nonchelant, miss is het niveau wel te makkelijk maar dan mag die donderdag en zondag mooi Laten zien dat die wel goed genoeg is. Gewoon iets geconcentreerder. Hij is met Ziyech samen gewoon de beste bij ons.

17-10-2016 15:51

milantenhave1 +0

El ghazi was 10x zo slecht... die kan al helemaal niet afronden hij heeft in die tijd dat hij erin stond ook wel minimaal 2 goals moeten maken...

17-10-2016 15:47

10Sneijder10 +3059

Ik heb het gevoel dat hij het allemaal niet zo serieus neemt.
Kijk alleen al hoe hij de eerste helft liep te trucen op eigen helft.
Denkt het op halve kracht te kunnen doen.
Nog één keer op deze manier en dan meteen terugsturen naar Chelsea.

17-10-2016 15:13

A Cohen +1

Feit is wel dat Traoré al in diverse wedstrijden dikke opgelegde 100% kansen, die veel makkelijker waren dan de 0-2 gisteren in Den Haag domweg om zeep heeft geholpen.
Vele malen ballen voor het inschieten tijdens diverse wedstrijden, waarbij de bal echt hoog over de goal vloog.

Ffff extra trainen hierop deze week svp en zondag iets lager mikken.
Dan is Sintenie maandag weer tevreden en wij ook.

17-10-2016 14:39

JohnDylan +23129

Traoré moet aan zijn productiviteit werken maar hij houdt wel steeds twee (of meer) tegenstanders bezig en zorgt daarvoor dat de ruimtes bij andere spelers groter worden. Dat is nu ook precies waarom het spelen met buitenspelers tactisch zo goed is. Zelfs als een buitenspeler individueel niet goed in de wedstrijd zit kan hij belangrijk zijn voor het presteren van het team als geheel.

17-10-2016 14:12

Kingoffdatoilet +17294

Traore is een leuke speler die de top niet gaat halen als hij de kunst van het schieten en scoren niet leert. Daarnaast ben ik nog steeds niet zo'n fan van z'n aannames. Wel een hele goede dribbelaar.

17-10-2016 14:10

mvdk +44566 moderator

Hij is technisch geweldig, maar onbezonnen voor het doel. Ik vraag me echt af wat er door het hoofd spookt wanneer hij een kans krijgt. Het is alsof hij boos is op de bal. Waarom geeft ie hem zo'n rotschop?

17-10-2016 14:00

J00DT0TMIJND00D +0

Volgens mij heeft de bal iets met zijn zus gehad, daarom is hij waarschijnlijk zo piss off :P

17-10-2016 14:40

ajaxinho +13

Gelukkig hebben ze het nog niet over Sinkgraven.

Dat wordt de onbetwiste linksback van Oranje.

Gisteren een paar lekkere slidings gezien.
En die strakke passing van hem zie je alleen bij Barca en Madrid.

17-10-2016 13:47

3*stars*3 +23698

Qua passeren zit het goed maar je merkt gewoon dat hij vaak met 2 vingers in z'n neus loopt te ballen, erg laconiek maar ben wel een fan van hem.
Geen fan van zijn schoten -_-

17-10-2016 13:34

ajaxinho +13

Alleen 1 speler was in beste doen: Schone.

En Sanchez, maar die had een hele matige spits tegenover zich.

Ik zag een aantal keer de opening om a la Messi binnendoor te gaan.
Maar op een of andere manier ging Traore er niet voor.
Zoals hij zijn eerste goal scoorde.

Z'n blessure misschien?

17-10-2016 13:32

JohnDylan +23129

Sinkgraven was voor mij de MOTM met Schone die hem op zijn hielen volgde. Sanchez was weer geweldig maar net wat minder dan die twee.

17-10-2016 14:13

ajaxinho +13

MOTM kan hij niet zijn,
omdat Schone van directe invloed was op het resultaat.

Maar hij was idd top!

Laten we dat tussen ons houden... de KNVB slaapt...

17-10-2016 14:27

Pauw +2255

Het is ook een mentaliteitskwestie. Althans, voor zover aan de oppervlakte zichtbaar is. Suarez baalt als hij 4x scoort maar de 5de mist. Traoré lijkt een misser hier en daar weinig te doen. Een ontspannen en daarmee gezonden levensstijl wel, maar in een wereld waar t om resultaat draait vervelend om naar te kijken.

17-10-2016 13:29

Freddy Al +11

Traore is een goede speler maar kan veel effectiever spelen,hij lijkt het niet allemaal serieus te nemen en er echt een spelletje van te willen maken.
Bosz zei het goed,dat moet echt beter maar hij is ook nog erg jong.
Ik vond Klaassen ook niet geweldig maar had weer een paar goeie momenten,Ziyech had ook niet zijn beste dag.
Viergever doet het steeds beter,ik vind het inschuiven prima maar is wel dankzij Sanchez dat dit mogelijk is,Sanchez weer een 10 met een griffel.

17-10-2016 13:09

godezonensuper +1

En wat deed Klaassen buiten die goal dan precies goed? Het was alweer hetzelfde liedje.

17-10-2016 12:53

godezonensuper +1

Het paard van Anky van Grunsven heeft ook goede loopacties. Een middenveld hoort uit voetballers te bestaan.

17-10-2016 15:36

Lazell +17013

Jezus, kan het nog dommer? Zeg dan niks. Als speler ben je maar een paar minuten per wedstrijd aan de bal. Voetbal is voor het overgrote gedeelte goed positie kiezen d.m.v. goede loopacties.

18-10-2016 10:25

Ferd +38681

Nee! Klaassen speelde veel beter dan de laatste maanden, speelde minder verstoppertje.

17-10-2016 13:30

AFCABart +2

knalde nog maar eens een vrije schietkans van 11 meter het stadion uit.

17-10-2016 12:42

CHRISSSSZ +2

Leuk allemaal, totdat hij volgende week de Klassieker beslist en dan is het weer de held. Traore is, by far, de beste voetballer die Ajax heeft lopen. De gemakzucht waarmee hij soms voetbalt komt omdat hij gewoon een paar maatjes te groot is voor de Eredivisie. Ik denk dat het een fout van hem is geweest om terug naar de Eredivisie te gaan, hij wordt hier veel en veel te weinig uitgedaagd.

17-10-2016 12:40

Redrum +96337

Nee, hij zit hier prima op zijn plek aangezien hij nog steeds niet fatsoenlijk op goal kan schieten. Hij slalomt vaak als een gazelle langs een paar man, maar hij zal toch echt aan zijn schot moeten werken wil hij in Engeland gaan slagen.

17-10-2016 12:45

Ajax4life16 +4

Hij speelde niet goed nee, maar hij blijft toch veel beter dan el Ghazi. En stel je voor dat hij in vorm komt, dan scoort hij er 2 per wedstrijd..

17-10-2016 12:37

Kingoffdatoilet +17294

El Ghazi kan dan wel echt beter schieten :p

17-10-2016 14:08

Redrum +96337

Traoré hoeft op deze manier niet te rekenen op speeltijd bij Chelsea in de toekomst. Zijn afwerking is echt om te huilen gewoon. Die kerel had eerste in het topscorersklassement kunnen staan gewoon. Hij speelde gister sowieso heel erg nonchalant en leed daardoor veel onnodig balverlies. Hij zal hier toch serieus aan moeten gaan werken, maar hij kan verder wel fantastisch voetballen natuurlijk.

17-10-2016 12:36

Michael25 +822

Wellicht toch onderschatting van het "kleine" ADO? Het heilige vuur ontbreekt duidelijk bij hem. Ik vond El Ghazi goed invallen, en Cerny hijgt hem ook in de nek, terwijl Dolberg nu de vaste spits is. Traoré moet oppassen dat hij zijn basisplaats niet kwijtraakt. Idem voor Younes, wat stond die weer te ploeteren zeg...

17-10-2016 13:43

Kingoffdatoilet +17294

Younes is nog niet in vorm. Wij hebben vorig jaar allemaal gezien wat voor topwedstrijd Younes gaat spelen als hij het vertrouwen blijft krijgen en de vorm met 1 geweldige actie en goal kan terugvinden. Dan speelt hij weer heel het seizoen alle verdedigers weg

17-10-2016 14:14

Afcagauke95 +0

Als je het spel bekijkt, en ziet hoeveel moeite Feyenoord heeft met NEC (met alle respect) kan je eigenlijk niet zeggen dat Ajax moet uitkijken.. Spelen frivoler dan Feyenoord die het de laatste wedstrijden niet overtuigend meer kan winnen.. Celta is en blijft een apart geval, eerst winnen van Barcelona en gister 5-0 de boot in tegen Villareal

17-10-2016 12:35

Knalpot +3653

Feyenoord heeft juist de kwaliteiten om ons voetballende middenveld onschadelijk te maken door keihard te werken en veel druk op de bal uit te oefenen. Ziyech is in allen wedstrijden die hij tegen El Ahmadi heeft gespeeld iedere keer van het veld geveegd, klaassen treft in Vilhena een lopertje die met gemak net zoveel kilometers aflegt, Schone zal continue die blonde katwijker om hem heen hebben, youness zal veel vaker dan hem lief is veel te veel meters terug moeten maken om achter karsdorp aan te gaan. Laten we aub nog niet gaan denken dat we die kakkies zondag ff makkelijk over de knie kunnen leggen want onderschatten dat mogen we ze nooit en te nimmer.

18-10-2016 21:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.