Pot hoopt op respect voor Onana: 'Uitfluiten zou treurig zijn'

door Terrence Riepma 44

Bron Het Parool

Pot hoopt op respect voor Onana: 'Uitfluiten zou treurig zijn'

door Terrence Riepma 44

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Menno Pot hoopt dat André Onana zal worden gerespecteerd door de Ajax-supporters, zo schrijft de columnist en presentator van de Branie-podcast voor Het Parool. Hoewel hij vindt dat de doelman Ajax een slechte dienst heeft bewezen door zijn contract niet te verlengen, verwacht hij dat Erik ten Hag hem wel zal opstellen na zijn schorsing. Fluitconcerten van boze Ajacieden mogen volgens Pot dan ook vooral uitblijven.

Dat Onana zijn aflopende contract niet verlengd heeft, is bij veel supporters verkeerd gevallen, ziet Pot. Desondanks verwacht de schrijver en groot Ajax-fan dat Onana wel zal terugkeren in de basisopstelling van de Amsterdamse club: 'Velen vinden dat Ten Hag hem geen speeltijd meer moet gunnen, maar die stelt zijn enige internationale topkeeper heus wel op, zodra het weer mag.'

'Gaan we Onana dan uitfluiten?', vraagt Pot zich af. Zelf hoopt hij vooral van niet: 'Het zou treurig zijn. In 38 jaar Ajaxbezoek zag ik maar één keeper die beter was (Edwin van der Sar, red) en geen enkele met een beter humeur, of het zou Joey Didulica moeten zijn.'

Pot ziet loyaliteit Onana

Pot vindt dat Onana zelfs best wel loyaal is gebleven naar Ajax, ondanks aanbiedingen van Europese topclubs: 'Hoe lang blijven buitenlandse toptalenten Ajax doorgaans trouw? Seizoentje of drie? Onana was al vóór zijn schorsing aan zijn zesde bezig. Toen hij zijn contract tussentijds verlengde, had hij als Europa Leaguefinalist de buitenlandse clubs voor het uitkiezen. Na een wereldseizoen in de Champions League wuifde hij opnieuw een roedel topclubs weg. Qua loyaliteit kon hij een potje breken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DeMeer1976 +3095

Eigen spelers moet je nooit uitfluiten. Is hij eikel? JA. Maar hij heeft ons ook hele mooie avonden bezorgd!

12-09-2021 13:22

Spielmacher +10715

Menno Pot heeft gewoon ongelijk. Dat verhaal van dat "per ongeluk verkeerde pilletje" is natuurlijk een leugen. Onana gebruikte gewoon plaspillen om op gewicht te blijven. In economische zin heeft deze beslissing ons waarschijnlijk minimaal 25 miljoen euro gekost. Hij heeft Ajax zowel sportief als financieel benadeeld. Sportief had je met Onana hoogstwaarschijnlijk AS Roma wèl uitgeschakeld. Dan moet Onana zo redelijk zijn dat Ajax niet de volledige schuld betaalt van zijn fouten. Verlengen dus tot 2024, eventueel met een gelimiteerde transferclausule in zijn contract van 20 miljoen. Dàn zou Onana loyaliteit en karakter tonen. Nu is hij slechts de zoveelste inhalige, egoïstische topvoetballer die helemaal schijt heeft aan de rest van de wereld. Ik dacht dat Onana anders in elkaar stak, maar het blijken nu praatjes voor de vaak.

11-09-2021 14:47

Babangida83 +23887

Mooi verwoord. Ik vind ook dat Onana zijn transfer verdiend heeft en Ajax daarin zou moeten meewerken. Echter vind ik ook dat hij tijdens zijn schorsing wel wat salaris mag inleveren. Eigenlijk zou Ajax dat contractueel in ieder salaris moeten laten vastleggen.

10-09-2021 22:52

Juichtoon +32481

Het publiek kan maar een paar dingen en daar is afkeer uiten er één van. Ik.zou niet weten waar ik iemand die Ajax in het hart raakt niet zou mogen uitfluiten. Hij is geen amateur, maar een full prof. Dit hoort erbij.

08-09-2021 21:21

Ajacied1981 +17412

Pot vindt dat Onana zelfs best wel loyaal is gebleven naar Ajax, ondanks aanbiedingen van Europese topclubs

LAAT ME NIET LACHEN !

08-09-2021 18:07

Mike1234 +2642

Lol wat verwacht tie ? Dat hij een helden ontvangst gaat krijgen ?

Weet je wat treurig is ? Om je club waar je zoveel aan te danken hebt, je salaris betaalde tijdens je "foutje" , achter je stond en je verdedigde tijdens je foutje , om die club en goede mensen vervolgens een dolk in de rug te steken en een denkbeeldige middelvinger te geven, dat is pas triest!!!!

08-09-2021 17:38

Hetzijnmaar +5453

Niet bijtekenen zou treurig zijn Menno na wat Ajax allemaal voor hem gedaan heeft
Nu houd hij iedereen aan het lijntje zowel Ajax als Lyon
Hij kan veel tekengeld krijgen bij Inter maar willen die hem nog wel zoveel geld betalen als hij niet speelt...
Nu zogenaamd de good guy spelen met zijn zaakwaarnemer OHWWW nog nooit zo fit geweest onze Andre
Bijtekenen dat Ajax er ook nog wat aan terug verdiend anders wieberre en Gorter opstellen
die keept zich binnen een half jaar in Oranje

08-09-2021 14:50

Minsc +1520

Uitfluiten? Ik ga het wereldrecord poep gooien verbeteren als ik Onana zie.

08-09-2021 13:28

Ferd +38469

Fluiten zal ik niet doen, maar applaudisseren wanneer hij wordt aangekondigd ook niet

08-09-2021 09:12

Sjakio +2369

loya;iteit? er zijn geen grote clubs voor hem gekomen. anders was hij wel op de trein gesprongen....

08-09-2021 08:41

Dutch Schaefer +6107

Dit dus. Wat een ongelofelijke portie onzin wordt er weer op internet geflikkerd zeg. Bah. Loyaal zegt ie gewoon….

08-09-2021 08:57

Murph +961

Hij heeft er zelf een Potje van gemaakt Menno.

08-09-2021 07:43

PierreHeno +6530

Wie heeft het hier over 'respect'? You get what you earn.

08-09-2021 02:05

OdjePils +6316

Dat bepalen wij wel Menno!

07-09-2021 23:15

ToekomstTalent +9550

Maar hij heeft wel gelijk want daarmee wordt de club Ajax niet geholpen. Nog los van al het goede wat hij ons gebracht heeft zoals die redding in de laatste seconde in Lissabon.

07-09-2021 23:18

mokumnorth82 +2362

Gaat toch totaal niet om zijn prestaties dat snap je toch zelf ook wel?

07-09-2021 23:36

ToekomstTalent +9550

Maar dat weegt wel mee in de beoordeling

08-09-2021 00:57

PierreHeno +6530

....of zoals het weggeven van de finale CL door ondanks meerdere scheidsrechterlijke waarschuwingen toch maar door te blijven gaan met opzichtig tijdrekken wat hem zowel geel opleverde als een unicum: de scheids trok ook nog extra tijd bij in de extra tijd ( wat helemaal niet gebruikelijk is wanneer je al geel gekregen hebt voor dat laatste tijdrekken.....deze scheids deed dat dus wèl........en laat ons dat nu net de finale kosten. Met net zoveel dank aan Onana's tijdrekken. Je kunt niet alles zomaar tegen elkaar gaan wegstrepen.

08-09-2021 02:08

Rechtspootoprechtsbuiten +1800

Denk dat je de plank totaal misslaat hiermee. Deze man heeft geen fatsoen. Of hij dat pilletje nou bewust of onbewust heeft genomen dat maakt niet uit. Feit is wel dat hij de club hiermee benadeeld heeft. Ajax staat alsnog achter hem en hij krijgt netjes z’n salaris nog steeds gestort. Je zou dan denken ik verleng m’n contract zodat Ajax in ieder geval een redelijk transfersom kan incasseren. Niet gebeurd. En hij wilt nog transfervrij weg ook! Dat ongenoegen mag toch geuit worden?

08-09-2021 10:23

Alvarez352009Ajax +12061

Haha Menno ga toch weg! Beter ga jij naar een moralistische politieke partij. Kun je daar de grote moralist uithangen samen met naïeve vriendjes.

07-09-2021 22:58

MichelAngelo66 +22256

Die Menno heeft een klap van de molen gehad. Snapt er weinig van als hij zegt dat het verkeerd is gevallen dat hij zijn contract niet verlengt. Dat is de helft van het verhaal nono.

07-09-2021 22:41

3sterren +20205

Ik kan me niet herinneren dat een speler zoiets eerder heeft geflikt. Onana was vreselijk populair, zeg maar gerust geliefd.

Maar de liefde bleek eenzijdig, dus wat mij betreft kunnen zowel Menno als André de pot op...

07-09-2021 20:17

Anti-040-Loserclub +1893

Respect voor Onana? Flikker toch op een eind op man!
Onana verdient geen respect meer wat alles wat die geflikt heeft & hoe hij zicht heeft opgesteld.
Als supporters hem uitfluiten of uitkotsen dan heeft hij dan ook zelf naar gemaakt. Daar hoeven we absoluut geen medelijden mee te hebben met die vieze vuile tyfus rat. Heeft ook NOOIT zijn excuses daar voor gemaakt. Nobody fuck with Ajax!

07-09-2021 20:17

Qifesh +24917

Dehumaniseren deden mensen ook tegen Joden.. chill the fuck out man..

08-09-2021 08:39

roodwit007 +14204

en heb je dit ook aan onana gevraagd respect ??? nee dus

07-09-2021 19:52

wendoo9 +8113

Ajax is geen filantropische instelling maar een bedrijf dat geld moet maken door verkoop van spelers en vooral als hij al gebudgetteerd is. Wie wind zaait, zal storm oogsten De rest mag je zelf in vullen hoe ik er over denk.

07-09-2021 19:25

Harrier Du Bois +38749

Ach, gewoon negeren. Maar laat iedereen vrij om er een mening over te vormen, als het op een normale manier kan. Voor mij is het wel een gesloten boek.

07-09-2021 19:11

linksbinnen +8140

Wij mogen Onana best laten weten hoe we over hem zijn gaan denken hoor Menno!

07-09-2021 17:48

Juan62 +46179

Ben benieuwd naar welke aanbiedingen van welke topclubs waar Pot het hier over heeft.
Geloof er geen flikker van omdat Onana al jaren roept dat hij weg wil.
Als er topclubs waren geweest was hij allang pleite
Eneh respect moet je verdienen, mijn respect is hij al een tijd kwijt

07-09-2021 17:16

Redrum +96078

Precies, het kwam bij mij meer over als dat hij met tegenzin bleef omdat zijn droomclubs niet kwamen. Hij is erg kieskeurig bij het uitkiezen van zijn nieuwe club, maar het heeft niets met loyaliteit te maken dat hij bleef.

07-09-2021 17:41

Msc +14160

Hij was kieskeurig nu niet meer nu is “een” club prima maar vooral een club die wat geld voor hem en z’n zaakwaarnemer over heeft

07-09-2021 18:04

mokumnorth82 +2362

Een club was ook niet gewoon voldoende (zie Lyon)

07-09-2021 23:35

NeeI +107700

Ja, laten we lekker gaan klappen met z'n allen. Als dank dat de grote Onana, uit loyaliteit, nog bij ons kleine Ajax voetbalt.

07-09-2021 17:11

Web +178830

Gewoon niks doen
Zwijgen
Maar ik denk dat wij hem niet meer in het Ajax shirt zien spelen

07-09-2021 17:47

Hollister +12577

Tuurlijk lekker toejuichen... belonen voor zijn loyaliteit. En dan meteen andere spelers als Gravenberch Nico, en Mazraoui lekker ook laten zien dat ze gerust d uit hun contract kunnen lopen en vele miljoenen mogen opstrijken aan tekengeld. Overmars moet toch eens in de leer gaan hoe PSV dat steeds doet... daar loopt nooit iemand gratis de deur uit.. zelfs een Ihataren die als een hele grote dissonant mag worden beschouwd pakken ze nog 6 miljoen plus een vette doorverkoop op. Zelfs voor een gratis opgehaalde Viergever vragen ze rustig nog wat geld... Gotze tekent rustig nog 2 jaartjes bij en zal hoogstwaarschijnlijk rustig over een jaartje voor 20 miljoen plus worden verkocht, waardoor ze hem gratis hebben gehad.... die hebben toch minder problemen met contracten te verlengen als Overmars. Die moete eerder aan de bel trekken bij spelers... hij wacht vaak te lang met verlengen of verkopen

07-09-2021 17:00

Picard +3605

Bij PSV krijgen speler/spelersagent een gigantisch percentage bij verkoop. Bij Malen kostte die constructie hun 30% van de transfersom. Weet niet of dat een goed idee is op de lange termijn, om een hoop verschillende redenen.

07-09-2021 17:28

RuffRhythim +24837

Ik heb hartelijk gelachen om elk woord wat ik van je heb gelezen, dank daarvoor, was topamusement 👌

07-09-2021 18:29

Hollister +12577

Graag gedaan.. ik vermaak graag mensen die die in het leven al zoveel moeten missen

07-09-2021 18:44

AFCAWormerveer +4448

Beter verliezen zonder deze minkukel dan paar extra met. Ajax heeft steeds minder zelfrespect door dit soort oplichters de hand boven het hoofd te houden.

07-09-2021 16:58

Web +178830

Ik heb 30 jaar een seizoen kaart gehad, door omstandigheden nu niet meer ( jammer ) maar accepteren
Ik heb nog nooit een speler uitgefloten, en komt niet in mij op
Waarom doe je dit?
Nee ik kan Onana ook niet pruimen op dit moment
Maar uit fluiten heeft geen zin, benadeel je de club ook nog eens mee

07-09-2021 16:52

NeeI +107700

Uitfluiten is nog netjes. Hoe moet een supporter anders zijn of haar ongenoegen uiten?

07-09-2021 17:13

Web +178830

Stel je even voor
Hij keept in het eerste, en het publiek gaat fluiten
Daar word Ajax niet beter van, en krijg je een kloten sfeer in het Stadion,
Totaal negeren ook nooit bij een redding klappen
Niets doen

07-09-2021 17:49

Qifesh +24917

Ja ik begrijp die kleuters ook niet.. het werkt alleen maar tegen je.. emoboys fluiten hun eigen keeper uit.. krulletjes, Ajax is een nv bedrijf geworden ga daar eens over fluiten en aandelen kopen.. dan kun je nog iets rechtzetten.. als het gaat om loyaliteit is Ajax allang een gepasseerd station..

08-09-2021 08:45

Sunny +9553

Dus gewoon niet opstellen want er gaat zeker gefloten worden en hopelijk niet zo'n klein beetje. Tenzij hij bijtekend.

08-09-2021 14:33

AFCAMM +11341

Gewoon totaal negeren. Niet fluiten, niet juichen, niks.

07-09-2021 16:42

JariJari +15216

Treurig? Treurig?

Hij mag blij zijn dat we geen supporters als Feyenoord hebben anders kon Judas zich over meer zorgen maken dan uitfluiten.

07-09-2021 16:41

hakimziyech +18246

Uitfluiten vind ik idd overbodig. Maar je hoeft hem ook niet toe te juichen. Gewoon een stilte als hij wordt omgeroepen. Zou wel een grappig gezicht zijn haha. Maar ook geen spreekkoren aub. Bereik je toch niks mee.

07-09-2021 16:37

Rikkie66 +22812

Menno heef het nieuwe Ajax shirt gekocht maar iets teveel aan de bijbehorende sigaret getrokken 🐥🐤🐥

07-09-2021 16:37

AFCA-1983 +17723

Deze gast snapt er helemaal niks van..

07-09-2021 16:16

Sunny +9553

Natuurlijk fluiten we wel iemand uit die ons vele miljoenen door de neus boort en daarmee ons businessmodel torpedeert en aan toekomstige spelers het verkeerde voorbeeld geeft.
Pot is v.d. pot gerukt als hij verwacht dat er niet gefloten gaat worden.
De oplossing is eenvoudig: niet opstellen tenzij hij verlengt en trainen op een bijveld met Sjakie als keepertrainer

07-09-2021 15:33

Het_Olympisch_Stadion +5628

Uitfluiten hoeft niet. Maar Rihanna draaien voor de wedstrijd hoeft ook niet meer.

07-09-2021 15:33

kampioenenjood +5057

Uitfluiten lijkt me heel fout natuurlijk. Uiteindelijk weten wij ook niet welke afspraken er gemaakt zijn met Onana. Wie weet heeft Ajax wel het een en ander beloofd waardoor hij zo lang gebleven is en beroept hij zich nu gewoon op die afspraken. Natuurlijk zie ik Onana liever de deur uit gaan met een mooie transfersom, maar zijn bijdrage in het CL jaar was geweldig en daar zouden de supporters hem dankbaar voor moeten blijven zijn.

07-09-2021 15:22

Redrum +96078

Ja hij beroept zich ook op zijn afspraken, maar dat is juist het hele kwalijke. Die afspraken kunnen gewoon door de plee gespoeld worden door zijn eigen handelen. Dat zou voor iedereen met een klein beetje fatsoen en loyaliteit logisch zijn, maar voor Onana niet. Die ziet zichzelf als slachtoffer en is niet van plan om zijn eigen fouten invloed te laten hebben op zijn carriereplanning. In plaats daarvan mag Ajax de klap opvangen en loopt het gigantisch veel geld mis. Dan ben je echt wel een ongekende viespeuk hoor.

07-09-2021 16:22

Simpelishetmoeilijkst +25195

Heel goed geschreven, al vind ik het fout van Onana dat hij niet 2 jaar wil bijtekenen bij de club waaraan hij praktisch alles aan te danken heeft.

07-09-2021 16:32

Bc te P +22130

Menno, je begrijpt het niet he, laat ook maar.

07-09-2021 15:12

AFCA1961 +3302

Pot begrijpt het al vele jaren niet. Die man is zo in zichzelf gaan geloven........

07-09-2021 15:27

AFCA-pride +17346

Best een zelfingenomen mannetje ja, kan ik uit eigen ervaring vertellen.

07-09-2021 16:05

AFCA1961 +3302

Ja vriend, ik denk vele met jou. Laat ik zeggen dat "onze" Menno niet de populairste was in mijn tijd op de F-Side.....zijn boek had daar veel mee te maken....

08-09-2021 01:51

HallelujahAmsterdam +10641

Nou Menno Pot , je ziet wat 'netjes blijven' je oplevert.

AJAX is naar Onana altijd netjes gebleven , kijk wat het ze nu oplevert.
Maar wij als supporters moeten , volgens Menno , het wel kunnen opbrengen om fatsoenlijk te blijven. Ik vind dat Pot de rollen omdraait : AJAX heeft Onana groot gemaakt, maar na het slikken van de pil , is hij weer wat kleiner, vergeten.
Dus tot zo ver de bijdrage van Onana , meneer Pot. Dat Onana groots heeft gespeeld bij AJAX doet niets af wat de mens Onana nu doet. En volgens mij hing het verlengen van zijn contract destijds samen met de interesse van de clubs die niet geïnteresseerd waren , niet uit loyaliteit.
Uitfluiten? Dat doe ik niet. Omdat hij mijn aandacht niet meer waard is.

07-09-2021 15:07

Altijdindestraat +40036

Probleem van het uitfluiten is dat je het ook het team ermee benadeeld en dat moet je nooit willen...

07-09-2021 15:02

Dennis129 +11883

Ook daarom moet je Onana dus niet meer opstellen.

07-09-2021 15:51

Musica Merlo +8206

Uitfluiten schiet niemand wat mee op. Als echte Ajax fan laat je nooit je team in de steek ook al zou hij dan nog niet verlengd hebben. Stel je voor dat bij elke speler die zijn contract niet verlengd een fluitconcert plaats vind dan kunnen we elke wedstrijd wel blijven uitfluiten. Stop met die onzin.

07-09-2021 15:01

Dennis129 +11883

Niet bij elke speler die zijn contract niet verlengd. Maar wel bij elke speler die maandenlang geschorst is omdat hij zo dom is een verboden pil te slikken, zijn club zwaar dupeert en daarna niet verlengt.

07-09-2021 15:53

7172AFCA7395 +10299

Ik denk dat Onana op zich al genoeg gestraft is.
Als je een willekeurige fan in Europa vraagt wie hij is,
dan zullen er al flink wat zijn die hem vergeten zijn.
Zo gaat dat in de vluchtige voetbalwereld.

07-09-2021 14:45

Altijdindestraat +40036

Nou valt mee hoor, hij wordt nog steeds gezien als een geweldige keeper.

07-09-2021 15:03

7172AFCA7395 +10299

Dat laatste moet nog blijken of ie nog wel
zoveel ballen gaat stoppen...Maar geloof me,
in Barcelona zijn ze zelfs al vergeten waarom hij
bij Ajax niet meer onder de lat staat.

07-09-2021 15:26

Redrum +96078

Ik ben ook niet van het uitfluiten, dat vindt zo'n jongen als Onana waarschijnlijk nog alleen maar mooi ook. Persoonlijk vind ik dat we hem gewoon dood moeten negeren. Net doen alsof hij er gewoon niet staat. Geen enkel geluid wanneer zijn naam door de speaker wordt omgeroepen en geen reactie als hij een mooie redding maakt. Dat heeft psychologisch veel meer impact en je verspilt je energie niet aan deze viespeuk.

07-09-2021 14:39

Altijdindestraat +40036

Precies, doodzwijgen, tenzij hij alsnog bij zinnen komt en het juiste doet.

07-09-2021 15:02

Ajax27 +19129

Kortzichtig gejank...
Wat is ie de club verschuldigd? Omdat Ajax een jaar z'n loon heeft doorbetaald? Hij heeft Ajax 100 x meer gebracht. Een EL finale, halve finale CL, paar kampioenschappen. Door al die rondes die we door kwamen werden onze spelers meer en meer waard en kwamen er tientallen miljoenen extra's binnen.

En ja, daar heeft hij met z'n katachtige reddingen een enorm aandeel in gehad.

Dus omdat iemand gewoon zijn contract wat Ajax en Onana hebben getekend uitdient en transfervrij vertrekt, wat in deze corona tijden een enorme plus is voor veel grote clubs, daarom moeten we Onana maar vervloeken?

Hou toch op man Redrum. Er komen vaak zinnige dingen uit je hier op AS, maar bij dit onderwerp denk je niet verder als een simpele fan.

07-09-2021 15:11

mokumnorth82 +2362

Dom gelul van jou ja, wat een slappe hap

07-09-2021 23:29

Ajax27 +19129

Want? Omdat de meeste hier alleen maar denken als fans (wat logisch is), maar niet kunnen relativeren dat een speler aan z'n carriere denkt en nadenkt over hoe hij bij zo mooi mogelijke clubs in beeld komt?

Transfervrij staan er wellicht 15-20 clubs voor 'm klaar. Met een transfersom van 10-25 miljoen is dat een heel ander verhaal.

Door omstandigheden is hij in deze situatie gekomen. Dat is kak. Maar een feit is dat in coronatijden clubs zo min mogelijk willen uitgeven. En al helemaal niet aan een keeper. Transfervrij 1 van de 10 topkeepers van Europa kunnen ophalen is dan een enorme buitenkans.

08-09-2021 08:53

Francisco81 +4298

Dan snap je er echt geen reet van Menno. Ik vind het ook een geweldenaar en altijd fan van Onana geweest. Maar wat hij nu doet bij Ajax kan ik geen enkele manier begrip voor opbrengen. Als hij voor 2 jaar bijtekend en dan volgende zomer voor een mooi bedrag weg gaat dan word hij vast weer in de armen gesloten. Weet wel dat het niet zo werkt in de voetballerij, maar hoe dit allemaal zelf heeft veroorzaakt kun je in principe niet maken om dan gratis de deur uit te lopen

07-09-2021 14:33

gi0vanni +7174

Zou niet weten waarom hij loyaal moet zijn aan een club die dat niet aan hem is.

07-09-2021 14:56

Ajaxadam1 +31667

Ik ben totaal geen voorstander van uitfluiten. Maar ik hoop van harte dat Onana getrakteerd wordt op een striemend fluitconert.

07-09-2021 14:32

Dennis129 +11883

38 jaar Ajax bezoek en dan zo een belachelijk stukje tekst neerpennen.
En dan met onzin argumenetn aankomen dat hij eerder wel zijn contract heeft verlengd.
En die buitenlandse clubs die hij zogenaamd voor het uitkiezen had zat echt geen hele grote club tussen.

07-09-2021 14:28

AFCA-pride +17346

En bij dat verlengen ook flinke salarisverhoging heeft gekregen.

07-09-2021 16:09

noppenkoning +41217

Hij wordt als held ontvangen als hij gewoon 1-2 jaar bijtekent en afspraak met Overmars maakt voor 15-20 mln weg gegarandeerd.

07-09-2021 14:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.