Öztürk: 'Dit is de eerste trainer ooit die een ploeg 4-3-3 laat spelen met wingbacks'

door NielsOpdam 198

Bron Voetbal International

Öztürk: 'Dit is de eerste trainer ooit die een ploeg 4-3-3 laat spelen met wingbacks'

door NielsOpdam 198

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Süleyman Öztürk vindt dat er niets positiefs is aan het optreden van Ajax tegen Olympique Marseille, zo vertelt de voetbaljournalist bij Voetbal International. De Amsterdammers speelden donderdagavond met 3-3 gelijk tegen de Franse ploeg. Öztürk zet zijn vraagtekens bij het tactische plan van Ajax-trainer Maurice Steijn.

'Wat mij opviel bij het kijken naar Ajax is dat ik na een kwartier dacht: Is dit nou voetbal? Ja, dit is een voetbal, want er is een bal en er zijn 22 spelers, dus dit moet voetbal zijn', vertelt Öztürk, waarna hij kritiek uit op de opstelling van Ajax. 'Ik heb nog nooit een opstelling gezien met vier man achterin en twee wingbacks. Dit is de eerste trainer ooit die een ploeg 4-3-3 laat spelen met wingbacks. Dan kun je na afloop wel zeggen: Ik heb die jongens nog zo gezegd: als de een gaat, moet de ander blijven. Maar als de één gaat, moet de ander blijven is wel een tactiek uit de midden jaren '90.'

Öztürk zag de 1-0 van Ajax en vindt dat een fout van de verdediger van Olympique Marseille. De journalist verbaasde zich dan ook over de reactie van Steijn. 'Het leek wel alsof er superveel getraind op de lange bal van Gorter op Forbs en dat hier - na weken trainen - een trainingsmoment eruit komt. Ik begrijp het wel, het is ontlading na vier of vijf dagen van gezeik. Maar eigenlijk kan dit niet: op dit niveau blij zijn met zo'n goal. Het is gewoon een ongelooflijke fout van Marseille, daar profiteer je van.'

'Er is niets positiefs aan het optreden van Ajax tegen Marseille'

De VI-journalist snapt dat de Ajax-trainer ergens zijn hoop vandaan moet halen. 'Maar om na afloop te zeggen dat je een heel goed Ajax hebt gezien, terwijl letterlijk alles wat met voetbal te maken heeft fout gaat bij Ajax, echt alles. Er is niets positiefs aan het optreden van Ajax tegen Marseille', concludeert Öztürk.

Pieter Zwart vindt ook dat er gekeken moet worden naar de tegenstander van donderdagavond. Daar zat een interim-trainer op de bank, die net de avond daarvoor is aangesteld. 'Hij kon niet meer trainen. Ze hebben het hele seizoen 4-4-2 gespeeld, zonder bal en super georganiseerd, maar dat vonden ze bij Marseille allemaal te defensief. Die trainer is weg, de nieuwe trainer stapt binnen en zegt: Jongens, we gaan 4-2-3-1 spelen met heel veel druk naar voren. Hij heeft er niet op getraind en stuurt ze zo het veld in, dus daar speel je tegen...'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferry.B +270

Ik weet precies waar de zwakke plekken zitten bij Ajax. Op de bank. Steijn is tactisch ongeschikt. Hij weet zich geen raad hoe dit probleem aan te pakken . Elke week een half elftal vervangen daar ga je geen automatismen mee kweken. Dus moet hij het volgens hem sterkste elftal op stellen en die gewoon een paar weken laten staan. Vertrouwen geven heet dat. Dat vertrouwen is op dit moment niet te vinden op het veld. En daar moet een coach voor zorgen

23-09-2023 12:55

AlexIbarra +19215

Je hebt dus eerst Feyenoord tegen 9 man van Celtic in de CL zitten kijken, dan snap ik dat je bij Ajax-OM denkt: Welke sport is dit?
Heeft natuurlijk niets met echt voetbal te maken. Echt lullig dat je als 'journalist' niet nog eens lekker Mostar-AZ integraal terug mag kijken.

Het was gewoon een aantrekkelijke wedstrijd met veel kansen en veel fouten, waarin beide ploegen wilden winnen maar het na 6 goals bij een gelijkspel bleef. Als je niet als zure Ajacied turfjes bij elk balverlies zet omdat je dit als een examen ziet voor alle spelers, maar gewoon als neutrale voetballiefhebber kijkt, was dit volgens mij een prima pot.

Ik ben zo'n eerder genoemde zure Ajacied dus heb een hele hoop te zeiken over elke speler. Maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat een gemiddelde voetballiefhebber weg is gezapt naar Sparta Praag - Aris Limassol en toen dacht: Hehe, eindelijk voetbal.

We hebben met Forbs ook nog een genomineerde voor speler van de week in de EL, toch knap gedaan zonder te voetballen.

22-09-2023 23:54

S_020 +4104

Shüt the fück üp!

22-09-2023 23:43

Chalana1984 +4393

Het kan en moet allemaal een stuk beter. Dat weten we allemaal, maar we moeten nu ook niet doen of Olympique Marseille een stelletje prutsers is. Er zijn best wel wat lichtpuntjes, maar die moet je natuurlijk ook wel willen zien.

22-09-2023 22:29

Ajax14AMS +25205

Steijn stelt de backs op die Sven heeft gehaald, en het is Steijn zijn schuld.. 🤦‍♂️

Ik begin bijna te denken dat er een aantal hier stiekem aandelen hebben in het bedrijf van Mislintat.

22-09-2023 22:10

Omar +17158

Niet serieus te nemen dit

22-09-2023 21:39

stefanwillem +11979

Jawel hoor, verhaal klopt 100%. Ik zat gisteren op 120 met meerdere mensen die zich afvroegen wat dit voor voetbal was.

22-09-2023 22:00

Tinus +10262

Als je uit de wedstrijd tegen OM geen lichtpunten kan halen, dan heb je ze gewoon niet willen zien.

22-09-2023 23:19

stefanwillem +11979

Lichtpuntjes die ik gezien heb waren puur individueel. Als je tegen OM niet hebt kunnen zien dat er tactisch geen zak van klopt dan wil je het ook niet zien.

23-09-2023 09:25

Urzaiz +122

Jouw Sven heeft hem aangesteld...

22-09-2023 21:21

Richard Duizer +237

zo speelde ze vorig jaar ook al. met veel te hoge backs en daardoor altijd slechte restverdediging, niets nieuws, maar voor deze heren blijkbaar wel

22-09-2023 20:41

HJC +7943

Niet voor niets ging het vorig jaar fout

22-09-2023 20:47

RSM +3916

Ajax speelde gewoon een goede pot na enkele wedstrijden en natuurlijk was dit niet het gewenste niveau. Maar je moet wat als team en als je dan na eenmpaar potjes lelijke wedstrijden met 2-0 voorkomt dan zit er wel progressie in alleen het volhouden en door blijven drukken moeten ze verder ontwikkelen en tuurlijk hebben we geen topspelers en toptrainer maar we doen ons best en we gaan ons langzaam naar boven werken. Kampioen worden wordt heel moeilijk maar liefst 2e of 3e worden zit er mogelijk wel in.

22-09-2023 20:26

RijkdeGooier +2875

Wat een onzin allemaal! Het wordt gewoon elke keer een stukje beter

22-09-2023 20:26

musicradio +3893

waarom heeft die media het niet over het slechte spel van psv en az

22-09-2023 20:24

Appels34 +1613

Er is maar één club in NL die er echt toe doet

22-09-2023 22:02

JordyAjacied +19130

Marseille onderschat, echt een behoorlijke ploeg, Auba, Harit, Ounahi, Clauss, Lodi, zouden bij Ajax allemaal basis staan, centrum inderdaad zwak, maar doe nou niet alsof we tegen FC Balophetdak 4 hebben gespeeld. Zo Nederlands weer, zijn we goed is de tegenstander slecht, zijn we slecht ligt het aan ons.

22-09-2023 19:36

Dondy +1877

Zouden ze ook bij ons basis staan in 2018/2019? Lijken het nu niet vooral goede spelers vanwege het feit dat wij nu op dit moment zo ondermaats spelen en ver beneden ons “normale” niveau?

23-09-2023 10:41

Caelintroy +1652

Hier heeft hij wel gelijk. Lichtpuntje voor mij was, dat ik Vos goed heb zien spelen en werd gebracht. Taylor die echt wel heeft geknokt gisteren en waar ik een enorme verbetering heb gezien. Heel blij mee, want hij heeft mij gisteren positief verrast. En ik ben echt niet altijd fan van hem geweest. Hoop dat hij deze lijn voortzet en as zondag gaat knallen tegen de kakkies.

Verder was het matig tegen een matig Marseille.

Alleen ik zag wel wat verbetering….ik zag weet wat meer dreiging, lef…..Ajacieden zeggen Branie. Niet veel, maarwel wat en dan gaat mijn Ajax hart weer hoop krijgen en probeer ik Hoop en Vertrouwen te halen uit: “het is de klassieker en een wedstrijd op zich”.

Dus resumé…..er is hoop en Ajax hoeft zeker niet kansloos te zijn. Wij zijn Ajax Amsterdam, je bent in onze stad en we zijn niet van plan om ons zomaar gewonnen te geven. Ik ga deze gedachte in ieder geval als een mantra opnoemen en door mijn hoofd laten spoken en probeer zondag positief te benaderen.

XXX

22-09-2023 19:34

Web +178830

Het was gewoon een goede ploeg met een slecht centrum
Veel beter dan ik had verwacht

22-09-2023 19:25

rafael32 +982

Steijn stelt de backs op die door Sven zijn gehaald. Sven-aanhang: zie je nou wel, Steijn is een idioot.

22-09-2023 19:17

Web +178830

Normaal is dit niet zo vreemd
Sven is voor langer tijd en Steijn niet
Die is een passant

22-09-2023 19:26

insectenverdelg +23374

of Sven voor de langere termijn is valt nog te bezien....

Maar het is vreemd dat Steijn en Mislintat niets op elkaar afstemmen. Sreijn doet maar wat met de spelers die Mislintat heeft gehaald en Mislintat haalt maar apelers met goede stats,'of ze nu wel of niet in het ream nodig zijn.

22-09-2023 19:40

Ajax14AMS +25205

Ja het is echt te gek voor woorden. Denk dat een aantal mensen hier ook aandelen heeft in Sven zijn bedrijf.

22-09-2023 22:10

JesperDeVlo +5412

Ik kan me nog een Ajax ploegje herinneren met ene Maxwell op linksback en ene Trabelsi op rechtsback. Was best een lekker ploegje.

Speelde we ook 4-3-3 met Petri Pasanen en Chris Chivu centraal in de verdediging.

Maxwell en Trabelsi waren ook type wingbacks. Die Trabelsi bleef maar opkomen op de rechtervleugel.

22-09-2023 19:10

linksbinnen +8074

Trabelsi wingback klopt, Maxwell was veel meer type Mazraoui. Inverted back dus, prachtige speler!

22-09-2023 19:58

Sytze Vliege +419

Beide waren prachtig.

22-09-2023 20:41

JesperDeVlo +5412

Zou Sosa als inverted back ook tot zijn recht komen? Ik vind hem wel erg comfortabel aan de bal.

22-09-2023 21:10

linksbinnen +8074

Ik denk het wel. Je geeft zelf al aan waarom.

22-09-2023 22:03

Ajacied33 +36629

Marseille verbaasde me, had ze niet zo sterk en frivool verwacht. Hoop dan ook dat ze zondag PSG gaan verslaan. Ik had het Marseille nog voor m'n geest dat tegen Feyenoord speelde recent. Dat was niet veel toen

22-09-2023 18:58

wijzijndebeste123 +163057

Enkele leuke behendige voetballers. Ounahi en Harit heerlijke spelers.

22-09-2023 19:10

w86 +9338

Vooraf: Marseille is een sterke ploeg, Ajax mag z'n borst natmaken.

Achteraf: Marseille stelt niks voor, Ajax moet zich schamen dat ze niet gewonnen hebben.

22-09-2023 18:50

eenAjaxfan +20265

@w86
Ajax: story of my life

22-09-2023 18:55

Redrum +95927

Ja en dat dan terwijl Marseille gewoon een stuk sterker was dan iedereen voorspelde.

22-09-2023 19:28

Spielmacher +10681

Gelul. Taylor eindelijk een keer knokkend en goed, van Forbs hebben we goede dingen gezien en Vos viel uitstekend in. Vond wel Gorter zwak bij twee van de goals, maar had ook een paar hele goede reddingen. Verder: de vleugelbacks moeten soberder, harder en sneller spelen. In vergelijking met de wedstrijd tegen Twente was het tegen Marseille natuurlijk niet perfect, maar wel een stap(je) in de goede richting. Oostturk lult dus uit zijn nek.

22-09-2023 18:42

MichelBoerebach +29080

Oostturk? Woont 'ie in Enschede?

22-09-2023 18:45

wijzijndebeste123 +163057

Haha hij is leuk! Dank!

22-09-2023 18:48

MichelBoerebach +29080

Graag gedaan!

22-09-2023 20:06

SoNick +333

Het houdt natuurlijk niet over, maar je moet lichtpuntjes willen zien om de weg naar boven te pakken. Alles afbranden is het gemakkelijkste wat er is. Feiten; drie goals, nog meer kansen en een puntje. Volgende keer weer net alles een beetje beter doen.

22-09-2023 18:38

ricky10 +5852

Kan iemand deze lamp uit doen

22-09-2023 18:34

Harrier Du Bois +38565

Ik vind hem best een aardige vent, maar sommige takes van hem zijn zo waardeloos. Misschien was Steijn wel zo blij omdat er op dat moment heel wat emotie vrijkomt, staat onder druk, het is een grote wedstrijd, je moet goed beginnen en eigenlijk het liefst winnen. Nou, dat begin was er, in een kolkende Arena, Steijn juicht dan even hard, mag het. En er is niks positiefs? Niks, gewoon niks volgens hem? En dat nemen sommige serieus.

22-09-2023 18:25

Raydo +1517

Suley is de koning van de hyperbool, neem het vooral niet letterlijk.

22-09-2023 18:53

Ajax14AMS +25205

Als hij chagrijnig blijft zitten gaan dit soort types daar ook weer over klagen...

22-09-2023 22:13

Louis.K +2104

Dat meiske maak zich erg druk

22-09-2023 18:24

Merrick +6739

Misschien moet Ozturk wedstrijden in Turkije gaan volgen. Er is namelijk niets positief aan Ozturk. Dus Ozturk vond het optreden van Forbs, Vos en Taylor niet positief. Dat komt dan omdat hij Pisvee supporter is.

22-09-2023 18:19

musicradio +3893

ook zo/n mislukkeling psv eraf met 4-0 hahahaha

22-09-2023 20:29

Hersenspinsel +7993

4-3-3 spelen met wingbacks.
Ik had eigenlijk moeten stoppen met lezen.

22-09-2023 18:12

3sterren +20205

Wees blij dat je bent gaan doorlezen, want anders had je dit sterk staaltje puur cabaret gemist. Gratis op AS.
Ik piste zowat in mijn broek van het lachen bij de zin ”Ja, dit is een voetbal, want er is een bal en er zijn 22 spelers, dus dit moet voetbal zijn” ...

22-09-2023 19:25

musicradio +3893

beste stuurlui staan aan wal

22-09-2023 20:30

Danielson +50149

PSV en Feyenoord zouden eveneens grote moeite met OM hebben, trouwens Feyenoord had dat twee jaar geleden ook. Thuis werden ze weggespeeld maar OM miste kans op kans.

22-09-2023 18:09

Dusbaba +15322

Ik vind dat Zwart Marseille toch iets te kort doet. Die waren echt heel lekker aan het combineren met een paar heerlijke spelers. Nee, de organisatie van Ajax stond niet goed, maar om het alleen daar op af te schuiven, doe je Marseille toch iets te kort is mijn mening.

22-09-2023 17:56

Ajax14AMS +25205

Marseille was wel echt rijp voor de slacht

22-09-2023 22:15

William.V +210

Ozturk valt onder de categorie driessen

22-09-2023 17:56

linksbinnen +8074

Ajax was niet goed, maar ik vond OM een heel behoorlijk team met veel voetballend vermogen en beweging. Hij Ozturk doet net of we tegen fc Balophetdak speelden. Zo kan ik ook een excuusverhaal verzinnen, al naar gelang het me uitkomt. Bah!

22-09-2023 17:54

arnold076 +1246

Hij roept maar wat wil graag ook eens vermeld worden met een stukje hier en het is gelukt ook nog.

22-09-2023 18:46

Pep01 +915

Volgens mij spelen Ajax en het Nederlands elftal al sinds de 70-er jaren met 4 verdedigers waarvan 2 wingbacks. En dat heeft af en toe toch best wel een leuk succesje opgeleverd...

22-09-2023 17:49

OleguerPresasRenom +393

Het Barcelona van Guardiola (i.m.o. het beste voetbal dat de afgelopen 20 jaar is gespeeld) speelde 4-3-3 met Jordi Alba en Dani Alves op de back posities. Dit zijn nu niet bepaald backs die achterin blijven hangen. Öztürk slaat hier de plank mis.

22-09-2023 17:42

wijzijndebeste123 +163057

De uitzondering op de regel. Dat bijna geen enkel ander team zo speelt zegt toch genoeg? Guardiola speelt bij City met Walker op back omdat hij verdedigend ijzersterk is. Arteta speelt met Ben White op back (van origine n CV). Dat is allemaal niet zonder reden.

22-09-2023 17:55

Ajacied1981 +17412

Het anti Ajax gedeelte van dit land valt over elkaar heen om te zeiken over dit Ajax. Het zit zo diep bij die mensen dat ze elke kans aanpakken om te zaniken, zo erg hebben ze naar dit moment uitgekeken'.
Iedereen weet dat Ajax nog steeds de enige echte internationale topclub is en dat doet waarschijnlijk veel pijn

22-09-2023 17:40

Noxin +15461

Je hebt helemaal gelijk, al heb ik de hand van Steijn ook nog niet gezien. Het lijkt wel alsof we voortborduren op Schreuder en Heitinga.

22-09-2023 17:54

Ferry.B +270

Waarschijnlijk veel pijn?? De haters hebben jaren niet kunnen slapen door het succes van Ajax. Dus grijpen zij hun kans terwijl zij niet willen zien dat Ajax de meeste punten heeft binnengehaald voor de UEFA klassering.

23-09-2023 12:44

Mv9494 +16610

Net ook Kokkie gekeken. Kokkie had gelijk, niemand van de technische staf coacht in het veld. Zitten alle 3 alleen op hun stoel

22-09-2023 17:22

wijzijndebeste123 +163057

Kokkie heeft er goed kijk op. Kale snapt er heel weinig van.

22-09-2023 17:24

Mv9494 +16610

Kale is vaak te geëmotioneerd, maar Kokkie is altijd heel erg rustig en legt het perfect uit.

22-09-2023 17:26

wijzijndebeste123 +163057

Kale heeft ook vriendjes in t old boys network (Ajax zaterdag) en is daarom niet objectief. Is daarom vanaf dag 1 anti-Mislintat en Hendriks en pro Kroes.

22-09-2023 17:27

4Ever14 +6586

Vind ze beiden niet bepaald objectief wanneer het aankomt op spelers waar ze goed bevriend mee zijn, met name Klaassen destijds. Maar naar mijn mening heeft Kokkie inderdaad er een betere kijk op dan Kale.

22-09-2023 19:34

Oxxer +163797 moderator

Mee eens, misschien komt het door nog niet ingespeeld zijn , zie de staf vol aandacht naar de iPad kijken na weer een tegengoal, een nieuwe trent, vind het op momenten er erg slecht uitzien.

22-09-2023 17:28

Ricoteb +53174

Omdat ze ook niet weten wat ze moeten doen. Ze hebben geen idee waar het fout gaat

22-09-2023 17:59

karlhof +4700

Grote probleem van Ajax is de veldbezetting op het middenveld. Ele no.10 gedraagt zich als een diva niet niet mee hoeft te verdedigen. Daarom verzuipen bijna alle middenvelders bij Ajax. Ajax speelt al meer dan een jaar zonder rechtshalf. De 10 positie en de rechtshalf is Ajax achilles' hiel. Tegenstanders weten dat. ook Bergwijn moet meer verdedigend werk opknappen.

22-09-2023 17:20

Josey Wales +11633

Precies , zet Hanco of Trauner op die plek van Sutalo met ons middenveld en ze gaan ook schutteren. Er klopt geen moer van ons middenveld ,geen duelkracht ,ze staan niet goed ,lopen te huppelen of ze verschuilen zich.

22-09-2023 17:23

deMeester +11450

Wat een gezeik, de azijn was zeker weer eens in de aanbieding

22-09-2023 17:20

Ricoteb +53174

Hierbij de link van de video. In 25 minuten wordt heel duidelijk, zonder dubbele agenda, uitgelegd wat er mis is met het spel van Ajax. Wat er al ruim een jaar mis is met het spel van Ajax. Er zijn genoeg mensen hier die denken dat als we Mislintat en Hendriks eruit gooien, dat het dan opeens gaat lopen. Forget it. Je hebt gister een verschrikkelijke wedstrijd gespeeld tegen een tegenstander waar de chaos nog groter is dan bij ons.

https://www.youtube.com/live/frihBiqssaQ?si=_ku-yA-Ui8T9xwy9

22-09-2023 17:05

TheSpecialOne +8825

Mede dankzij Mislintat en Hendriks zit Ajax in deze ellende.
Steijn gooit nog meer olie op de uitslaande brand die op dit moment bij Ajax woedt door zijn enorme gebrek aan tactische kennis.
Alles hangt met elkaar samen.

22-09-2023 17:21

Ricoteb +53174

Hoe weet je dat? Buiten wat gestook van de Telegraaf weet niemand wat de rol van Hendriks precies is geweest afgelopen jaar. En vanwege het enorme gebrek aan tactische kennis bij Steijn, kan je de meeste van Mislintat’s aankopen totaal nog niet beoordelen.

22-09-2023 17:41

TheSpecialOne +8825

Het gebrek aan tactisch vernuft van Steijn is precies het hele probleem! Haha.
En wie hebben Steijn aangesteld? En verder gaat het fantastisch met Ajax dankzij Hendriks en ondanks het gestook van De Telegraaf.
Oja, Was Hendriks niet de Chief Sports Officer?

22-09-2023 19:39

GGXIII +6511

Ik zou mensen inderdaad aanraden dit te kijken. Dan begrijpen ze tenminste wat er zoal mis ging en gaat onder Steijn.
Ze leggen het daar prima uit dat het voor iedereen redelijk te begrijpen is.

22-09-2023 17:24

EuforischeRealist +15504

Tjonge toch fijn dat de alom bekende Süleyman Öztürk even haarfijn uitlegt dat je niet mag juichen of blij mag zijn nadat je scoort uit een fout van een tegenstander.

Je wordt tegenwoordig op alle vlakken dood gegooid met mensen die wel even voor een ander gaan bepalen wat wel en niet mag dus deze man met enkel kennis uit een boekje kan er ook nog wel bij.

Zwart is ook weer eens geheel objectief bezig... NOT Aan de ene kant een tegenstander downplayen omdat ze onder een andere trainer in een nieuw systeem spelen, maar met hetzelfde argument omgekeerd Ajax afkraken omdat het speelt zonder automatismen.

Ik blijf het zeggen, makkelijkste beroep wat er bestaat is journalist. Feiten heb je niet nodig, je kiest gewoon een pispaaltje uit en daartegen ga je tekeer. Niemand die je ter verantwoording roept of terechtwijst, sterker nog er is altijd wel een kudde schapen te vinden die achter je aan huppelt.

22-09-2023 17:02

LukaLitmanen +81896

Ik weet niet of ik durf te kijken zondag.

Slot weet precies de zwakke plekken..

22-09-2023 17:01

MetersBuitenspel +2930

Gewoon kijken man. Soms moet je even door de pijn heen. Word je alleen maar sterker van.

22-09-2023 17:06

wijzijndebeste123 +163057

Ik zit weer in t stadion maar ga er heen met de verwachting dat t pijnlijk wordt. Steijn zal t tactisch wel weer prima neerzetten maar de spelers voeren t simpelweg niet goed uit. N onbegrepen genie, aldus Maurice zelf

22-09-2023 17:07

LukaLitmanen +81896

Zat je er gisteren ook?

Geef toe, jij was ook blij met Gaaei ipv Rensch?

De basisopstellingen zijn beter dan van Hag en Heitinga.

22-09-2023 17:17

wijzijndebeste123 +163057

Ik was er gister ook ja. Ik ben itt velen wel blij met Gaaei. Jij? Tis niet geweldig en vooral verdedigend schort er genoeg aan (dat wisten we al van de verhalen) maar dat is bij Rensch net zo. En itt Rensch komt Gaaei lekker veel op waardoor Forbs ook zeer gevaarlijk kon worden. Gaaei heeft ook n lekkere voorzet. Ik vind de basisopstellingen iets beter maar hij moet Mikautadze opstellen. Geloof me nou, dat is echt n geweldige speler. Iedereen die hem kent beaamt dat. Sprak gister id rust Marseille supporters en die snappen er niks van dat hij niet speelt. Vinden hem n geweldenaar.

22-09-2023 17:20

LukaLitmanen +81896

Steijn moet 5-3-2 spelen dan zet je Gaaei en Sosa in hun kracht en krijg je minder snel van die levensgevaarlijke lompe counters tegen en kan je Avila ook nog inpassen.

Mikautadze is een 9 of hangende rechtsbuiten?
Wil hem best kans geven hoor. Iedereen verdient kansen. Bovendien is Brobbey en Berghuis na 70 minuten toch leeg dus kan hij voor Brobbey sws gebracht worden
Persoonlijk zou ik Bergwijn een keer banken. Ik begin langzaamaan vertrouwen in te verliezen, net als Rensch.

Off: had nog gereageerd op de andere posts.

22-09-2023 17:30

wijzijndebeste123 +163057

5-3-2 zou ik ook wel zien zitten. Mikataudze is veruit t beste op 9 maar kan ook als rechtsbinnen als je per se 4-3-3 wil spelen. Dat is t enige wat ik Sven kwalijk neem (buiten Steijn). Akpom is overbodig als je Brobbey hebt en Mikautadze haalt. Forbs is voor rechtsbuiten gehaald (dus we hebben wel n rechtsbuiten).

Die andere posts mis ik door alle notificaties steeds. Welke bedoel je? Welke topics?

22-09-2023 17:32

De-King +20122

Ik ben het zo eens met je wat betreft Mikautadze. Ik heb hoge verwachtingen van hem, maar denk je niet dat het probleem kan zijn dat hij de enige Franstalige speler is? Daar denk ik namelijk aan. Ik denk dat zodra Mikautadze de basisbegrippen begrijpt en zich zelf ook verstaanbaar kan maken in het veld het heel snel kan gaan met Mikautadze.

22-09-2023 18:08

LukaLitmanen +81896

Forbs schijnt meer linksbuiten te zijn, maar prima voor nu. Mikautadze mag van mij kans krijgen, laat maar zien. Tegen Fortuna slecht, maar is geen 7 dan of met 2 tienen speelden

Posts van dit artikel hieronder

22-09-2023 18:20

GiiaAfca +9064

Kan je Mikautadze niet op de plek van Bergwijn zetten? Denk dat die veel meer dreiging kan brengen itt Bergwijn

22-09-2023 19:02

Diana KLaverweide +1761

Wat moet zo een Steijn die jongens leren. Liever een coach die hoog gevoetbald heeft.

22-09-2023 16:59

MarkP +21527

Zoals mourinho en v gaal?

22-09-2023 17:00

Diana KLaverweide +1761

Uitzonderingen

22-09-2023 17:03

MarkP +21527

Beenhakker, adriaanse, hiddink, ten hag, tuchel….

22-09-2023 17:10

4Ever14 +6586

Klopp(t).

22-09-2023 19:45

Ajax14AMS +25205

Schreuder

22-09-2023 22:22

Oxxer +163797 moderator

De ploeg met de beste achterhoede, minste tegengoals, wordt 999 van de 1000 x kampioen, had L'OM het beter uitgespeeld was de uitslag 7-10 oid geworden. De achterhoede van Ajax is zo lek als een vergiet, elke tegenstoot gister was gevaarlijk. Het eerste wat Steijn hoort te doen is de verdediging dicht spijkeren, zoals Ajax nu speelt is het achterin Haagse roulette.

22-09-2023 16:55

Vik86 +42397

Casino steijn

22-09-2023 17:00

Oxxer +163797 moderator

Casino achter de Duinen met vanavond uw vaste croupier Maurice Bosz.

22-09-2023 17:05

Vik86 +42397

Ik zat meer te denken aan een shady illegale casino

22-09-2023 18:30

Oxxer +163797 moderator

Golden Ten, jaren terug was er 1 op het Rembrandts, heb ik van horen zeggen😉

22-09-2023 20:01

Vik86 +42397

Haha tjaaaa, mijn oom was een croupier in de jaren 80 en 90...

22-09-2023 20:40

7172AFCA7395 +10269

Oxxer helemaal eens. Niets wijst op een stijgende lijn bij dit Ajax.
Die verdediging is KKD niveau en juist daarop heeft een trainer
invloed. Maar ik zie dat (ook) nog niet.

22-09-2023 17:08

Oxxer +163797 moderator

@7172AFCA7395

Volgens mij hebben andere trainers waaronder ETH en Slot eerst de achterhoede goed neergezet en zijn toen verder gaan bouwen. De concurrent uit Brabant werd afgeserveerd en Ajax kwam gister goed weg.

22-09-2023 17:15

7172AFCA7395 +10269

Precies. Als een trainer niet eens in staat is om een
verdedigende organisatie neer te zetten ben je volgens
mij ongeschikt, zeker voor Ajax begrippen. Het aantal tegengoals
zal razendsnel omlaag moeten want anders is het seizoen volgende
maand voorbij.De betere keepers zitten bij Ajax op de bank en ook
qua systeem zou ik een aanpassing doen.

22-09-2023 17:25

Oxxer +163797 moderator

Wat ik eerder schreef achterin dichtspijkeren, Ajax heeft zeer snelle jongens voorin, laat Feyenoord maar komen en pak ze in de omschakeling, dit is niet het moment om vol in de aanval te gaan en in het mes te lopen. Ik ben goed ziek van nederlagen en vooral die tegen Feyenoord en PSV trek ik heel slecht.

22-09-2023 17:32

TweeBenig2 +16063

Je verwacht het niet hè, altijd downplayen. Wat hebben gezegd over OSV en AZ en eigenlijk ook Feyenoord tegen 9 man?

22-09-2023 16:53

WTFPers +825

Sileyman vind ik gewoon altijd heel clean in zijn analyses en heeft er een goede kijk op. En hij heeft toch gelijk : de tactiek sloeg nergens op.
Het was leuk en spectaculair om naar te kijken , en voor mij was het een echte “thriller” in de slechte zin, als Ajax suppportet.
En dat heeft niets met Steijn of mislintat te maken.
Ik denk dat mislintat interessante spelers heeft gehaald, maar door bijv geen rechtsbuiten te halen al een fout heeft gemaakt, daarnaast is er duidelijk voor een aantal spelers gewoon teveel betaald.
Ik vind Steijn ook niets.

Dus wat mij betreft allebei eruit. En helemaal opnieuw beginnen.

22-09-2023 16:51

wijzijndebeste123 +163057

Forbs speelde gister toch prima op rechtsbuiten? Die heeft Sven voor rechtsbuiten gehaald (ondanks dat hij vaker op links speelde). Kijk de interviews maar terug.

22-09-2023 16:54

luigi_murciano +1447

Wow, attacking with wingbacks.
Guy clearly never heard of Suurbier and Krol

22-09-2023 16:49

Ricoteb +53174

Ja je gaat een tactiek van de jaren 70 vergelijken met het huidige voetbal? Zegt genoeg dat je zover terug moet voor een goed voorbeeld

22-09-2023 17:01

luigi_murciano +1447

It was an omage to Ajax. ;) But there are a few recent examples: Denmark national team, the latest. Or Atalanta (ok, they play in a 3-4-3 or 3-4-1-2 system)

22-09-2023 17:06

Scherpschutter +1848

Onzinverhaal. Onder Ten Hag stonden de backs vaak hoog op het veld (Mazraoui en Tagliafico) in de eerste fase van de opbouw en zakte één van de dubbele zessen terug in de laatste lijn. Dus je zou prima met twee aanvallende vleugelverdedigers kunnen spelen als er maar kwaliteit is aan de bal en het middenveld actief terugschakelt bij balverlies (Taylor lees je mee?).

Ook één van beide backs laten opkomen en de ander achter houden kan een prima tactiek zijn, mits de uitvoering goed is en je niet teveel vroeg balverlies lijdt. Helaas grossierden Tahirovic en Berghuis daar wel in, daar is tactisch niets tegen te beginnen.

22-09-2023 16:43

Caparzo +4219

Gelul natuurlijk, je maakt er 3 en hebt een paar aanknopingspunten, en een paar lichtpuntjes, we zitten in de fase dat je die zegeningen moet tellen.

22-09-2023 16:42

Ajaxrilitmanen +1135

Eens. Zo veel kansen weggegeven. Een keeper die er twee per wedstrijd weggeeft. Gewoon waardeloos beleid en dat zien we dan op het veld terug. Marseille stelde niks voor

22-09-2023 16:40

JanBiesbos +28964

Ozturk doet wedstrijdje met falenteiltje wie het verst azijn kan zeiken over ajax

22-09-2023 16:32

profoff +8340

Precies, geen kritische stukken meer omdat onze tere zieltjes het niet aankunnen.

22-09-2023 17:00

JanBiesbos +28964

Flikker op Vieze Feyenoord en psv likker en geiler

22-09-2023 16:30

LimboGodenzoon +251

Heerlijk weer die nepfans hier. Alles maar Glory-supporters die journalisten nalullen.
Het was en is niet goed...MAAR ga jij eens op je werk werken met 11 nieuwe collega's die verschillende talen spreken.
Jij zal zeker ook niet je normale aantallen halen....pffff

22-09-2023 16:27

Aurelius1 +19697

Op het veld hoef je niet met elkaar te praten. Voetbal is een intuïtief spel.

22-09-2023 16:29

Assie14 +919

Jij hebt nooit op een hoog niveau gevoetbald/verdedigd. Hoe ga je de coaching begrijpen als je niet begrijpt wat de ander zegt. Een goede verdediging coach elkaar de hele tijd.

22-09-2023 16:41

TheSpecialOne +8825

Op het veld kan je niet eens met elkaar praten. Teveel lawaai.
Vroeger speelde je ook partijtjes op het pleintje tegen en met jongens die je niet kende. Je speelde toen puur op intuïtie zonder een trainer en dat waren meestal de mooiste partijtjes voetbal.

22-09-2023 16:45

Knalpot +3606

Wat is dit voor onzin, als keeper of centrale verdediger hoef je Brobs 50 meter verder niet te bereiken maar de man die 10-15 meter voor of naast je staat kun je prima coachen hoor ondanks dat lawaai en dan is het echt wel handig als je van elkaar begrijpt wat knijpen, dek die 10, 3 metertjes naar links, hij loopt weg in je rug etc is.

22-09-2023 16:58

Aurelius1 +19697

Communicatie in het voetbal wordt echt zwaar overschat. Goede spelers hoeven niet gecoacht te worden. Die doen de dingen al goed omdat ze goed staan, de juiste motoriek hebben en technisch vaardig zijn. Als je op het veld gaat lopen lullen en schreeuwen, dan is het kwaad al geschied.

22-09-2023 17:19

Mv9494 +16610

wat een kromme vergelijking.

22-09-2023 16:37

Ajaxrilitmanen +1135

Bij mij op werk nemen ze ten eerste niet 11 mensen aan die een andere taal spreken en dat heeft er mee te maken dat we worden geselecteerd op bepaalde kwaliteiten die we moeten bezitten om ons werk naar behoren uit te kunnen voeren. Voetballers worden ook geselecteerd op talent en andere kwaliteiten die nodig zijn om in het spel te renderen. Als taal zo’n struikelblok is dan is er klaarblijkelijk niet goed geselecteerd en zijn de verkeerde spelers aangetrokken maar taal is niet het issue hier. Het is het onvermogen van het elftal. De helft van het elftal zou niet eens uitblinken bij Almere City

22-09-2023 16:43

hoolimike +2453

Sowieso al belachelijk om zoveel nieuwe spelers te halen.

22-09-2023 16:46

Knalpot +3606

Er hadden er zeker minder gehaald kunnen worden alleen zijn er hier een beetje teveel overtuigd dat je dat gemis met 18-jarige talentjes op kunt vullen. Daar kun je best een aantal keer mee wegkomen maar nergens in de wereld zul je met een man of 5 in as van rond de 20 jaar resultaten halen als je er ook nog eens een onervaren/onrustige keeper hebt staan en een kroaat die niet met je kunt communiceren.

22-09-2023 17:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.