'Onana ergste van allemaal qua tijdrekken'

door SJvanveen 28

'Onana ergste van allemaal qua tijdrekken'

door SJvanveen 28

Laatst geüpdatet

Ook Willem van Hanegem heeft zich gemengd in de discussie omtrent Björn Kuipers. De scheidsrechter gaf Django Warmerdam van FC Groningen zijn tweede gele kaart voor tijdrekken, waardoor Ajax de slotfase tegen tien man speelde. Uiteindelijk scoorden de Amsterdammers twee keer en wonnen ze het Eredivisie-affiche met 2-0.

Ajax speelde sterk, maar had moeite om het net te vinden. Uiteindelijk brak Lisandro Martínez de ban, kort nadat Warmerdam moest inrukken. Na de wedstrijd ging het voornamelijk over de tweede gele kaart van de ex-Ajacied en ook Van Hanegem vond het een gekke beslissing, zo laat hij weten in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Elke ploeg doet aan tijdrekken, doelman André Onana van Ajax is zo’n beetje de ergste van allemaal', haalt de Feyenoorder in zijn column de keeper van de thuisploeg aan.

De tweede gele kaart an sich vond Van Hanegem niet erg, wel de willekeur die op de Nederlandse velden te zien is. 'Treed daar als scheidsrechter dan elke week ­tegen op, en niet volkomen willekeurig. Voor mij was het wel duidelijk wat hier aan de hand was; de scheidsrechter wilde weer zijn eigen Bjorn Kuipers-showtje opvoeren. Ik zeg niet dat Ajax door die beslissing de wedstrijd heeft gewonnen, ze waren al veel beter, maar het heeft wel geholpen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Meerkoet +2

Hahaha, Onana moet ook heel vaak tijdrekken ..........
Moet van Hanegem zich niet drukker maken om het schoppen van dat cluppie van hunnie.

30-09-2019 20:04

ambtenaar +23

Wel bijzonder dat een tweede gele kaart alle aandacht krijgt.

30-09-2019 16:50

BRAMHOUTEN +3813

weet je wat mij verbaasd is dat iedereen het over deze rode kaart heeft maar niet over het goede en leuke spel van ajax tegen groningen. de ballen gingen er pas laat in maar het spel was gewoon uitstekend. jammer dit

30-09-2019 15:40

BRAMHOUTEN +3813

Ik had ook niet verwacht dat jij tevreden zou zijn. Ik heb jou hier nog nooit iets positiefs horen zeggen. zelfs de uitwedstrijd tegen real uit heb jij niet genoten, dus tja, wat moet je ermee

30-09-2019 16:27

3*stars*3 +23367

Gewoon laten gaan man.
Zie deze man ook alleen maar zeiken en zeiken.
Spel kan altijd beter maar zag echt wel mooie combi’s en die gasten werden scheel getikt.
Ontbrak aan scherpte.
Meneer Salamis hierboven, nooit eerder gezien en komt met zo’n reactie.
Dan weet je wel genoeg...

30-09-2019 20:16

Amsterdam Loyals +2019

Haha geen verstand. Voetbal werd zelfs minder na de 2-0

30-09-2019 17:20

Saanchez +3117

Moet je voortaan Ajax kijken ipv psv

30-09-2019 18:51

JSF +0

En waarom denk je...?

30-09-2019 19:15

Godenzoon24 +15268

Bullshit! Kregen legio uitgespeelde kansen en zette goed druk. Paar x wel dat Groningen onder druk uitkwam en Met een ook gevaarlijk werd. Maar verder prima spel

30-09-2019 19:22

RuffRhythim +24837

Als Onana de ergste is van allemaal, waarom komt hij er dag zo vaak mee weg, want hij krijgt namelijk niet elke keer een kaart daarvoor, dus zal het allemaal wel meevallen...want hij doet dit namelijk alleen als de stand of het resultaat daarom vraagt en niet gelijk vanaf minuut 1 omdat ie niet wil verliezen, net zoals ELKE andere keeper in die situatie.

Echt een totale non-discussie dit hoor...alsof er niks interessanter te melden valt in het voetbalgebeuren.

30-09-2019 15:31

Klasseman +2

Hij speelt bij Ajax wel een verschilletje

30-09-2019 19:03

Henkjanklaas +20606

Willem houdt altijd een gekleurde bril hoewel hij zijn cluppie ook met enige regelmaat afkraakt.
Onana is een fantastische keeper maar laat onverlet dat hij een van de oorzaken is waarom we er
In de blessure tijd tegen Tottenham uit werden geknikkerd.

30-09-2019 14:55

DeWijsneus +25657

Wat een onzin zeg.

30-09-2019 15:23

GvanderK +2743 moderator

Willem valt wel mee hoor, geweldige man! Hij is de Sjaak Swart van 010.

30-09-2019 17:31

TOOL +3

Onana doet het inderdaad ook! Wat daarbij wel anders is is dat hij het dan meestal doet als de tegenstander het al 60 min gedaan heeft en de bus heeft geparkeerd staan. Dan opeens haast maakt want Ajax heeft toch een goal weten te maken. Waarom zou dan opeens Onana haast moeten maken terwijl de tegenstander 60 minuten lang heeft staat rekken.

30-09-2019 14:16

RuffRhythim +24837

Hehe, eindelijk iemand die het snapt !
Daarom heb ik precies in die situatie geen enkel probleem met dat tijdrekken van Onana

30-09-2019 15:29

AFCAsphere +9

Willempie heeft het natuurlijk niet over het feit dat Feyenoord een hele minuut langer mocht door voetballen tegen Emmen, waardoor ze de gelijkmaker scoren. Ook heeft hij niets gezegd over de rode kaart die Berghuis moest hebben tegen AZ. Die is dubbel discutabel, want hij scoort tegen Twente het eerste doelpunt, terwijl hij eigenlijk een aantal wedstrijden geschorst moest zijn.

30-09-2019 12:55

Redrum +95938

Beide dingen die veel kwalijker zijn, want die hebben Feyenoord overduidelijk voordeel opgeleverd. Ajax was met 11 tegen 11 al zeer dominant en had een shitload aan doelpogingen. De kans dat hij met 11 tegen 11 alsnog was gevallen is zeker aanwezig. Feyenoord had zonder die extra minuut 100 % aantoonbaar verloren van Emmen. Het Berghuis-geval lijkt me helemaal duidelijk. Maar goed, het is anno 2019 blijkbaar nog steeds de gewoonste zaak van de wereld dat er in de Kuip aanslagen gepleegd worden zonder straf. Ook het zoveel geprezen publiek in de halfgevulde Kuip heeft zich weer van zijn beste kant laten zien door vuurwerkgeluiden te maken, om Twente even te herinneren aan een ramp waarbij meerdere doden zijn gevallen. Hoor je niks over in de media. Maar Kuipers die een tweede geel geeft aan iemand die opzicht tijd aan het rekken is en waarschuwingen negeert, daar moet iedereen heen zijn schande even van spreken hoor!

30-09-2019 13:50

Dubbelvla +8402

schrijft Willempie in zijn column ook iets over Berghuis en de VAR.. offehh?

30-09-2019 12:50

Schip +23351

100% eens met Willem, dus kom maar met de eierdop minnetjes.

Tijdrekken moet je consequent bestraffen, je moet als scheids niet een speler pakken die niet overdreven tijdrekt en al geel heeft, wel een Padt die als een dorpsidioot zo'n toneelstukje opvoert met een schoen.

En ook zonder rood had Ajax die pot alsnog gewonnen. En tot slot, ja, Onana doet als eerste mee aan tijdrekken en ik heb me echt kapot geërgerd aan hem tegen Spurs. Dan kun je wel zeggen dat de rest van het team te aanvallend stond. Maar dat is een kwetsbaarheid die AJax AJax maakt. Tijdrekken is iets voor ploegen die te stom zijn om op de juiste manier een tegenstander te bespelen.

Mooie storm in een glas water, op naar Valencia en kappen met dat tijdrekken. Onana is ook een veel te goeie gast om zo'n naam te krijgen.

30-09-2019 12:24

stefanwillem +12014

Eens over het tijdrekken, maar wat mij het meest stoort is dat de hele media weer loopt te janken terwijl ik afgelopen week meer dan genoeg discutabele zaken heb gezien waar ze allemaal hun kop over houden. Maar als het om Ajax gaat vallen ze over elkaar heen om als eerste hun gal te kunnen spuwen, tezij het iets positiefs is dan zijn ze ook allemaal stil. Ik denk dat de meerderheid van de ajax supporters zich daar het drukst over maken.

30-09-2019 12:29

EersteAanname +2172

Eens. Ik probeer het altijd maar als een compliment te zien. We zijn de beste, grootste en mooiste club van het land met het meeste geld, de mooiste historie, de beste spelers, het mooiste voetbal, de meeste internationale faam, ook nog spelend in de mooiste stad van Nederland. Dat steekt blijkbaar bij veel mensen die voor andere clubs zijn. Prima, laat ze naar lullen. Wij weten wel beter

30-09-2019 12:57

Klasseman +2

En dat is niet eerlijk oh nee PAASEI

30-09-2019 19:06

GdlT +1004

Onana heeft al verschillende keren een gele kaart gekregen voor het tijdrekken. Daar viel niemand over, daar hoorden we de "experts" niet over klagen. Maar nu het iemand overkomt die aan het tijdrekken is tegen AJAX, vallen de "experts" over elkaar heen om er schande over te spreken.

30-09-2019 12:43

Red Devil +3604

Dat tijdrekken heeft Ajax de finale gekost tegen Spurs en ook het domme verdedigen toen.
Veel sneller kaarten geven bij tijdrekken en bij herhaling gewoon die 2e gele kaart trekken ook bij keepers.

30-09-2019 12:51

Godenzoon24 +15268

Ja want zonder tijdrekken had Spurs niet gescoord. Domme opmerking. Slecht verdedigen kost Ajax de finale!

Daarbij mag overdreven tijdrekken best eens bestraft worden. En niet alleen een nietszeggende gele in 90 ste minuut. Consequent fluiten is een goed punt. Maar dat is toch overal mee. Zo ook de niet rode van Berghuis etc!

30-09-2019 14:05

Rentokill +4606

Pfff hou jij je zo bezig met minnetjes? pathetic

30-09-2019 14:56

JesperOlsen74 +1

Dit toont maar weer eens aan dat Ajax de grootste club van Nederland is en dat roept nu eenmaal afgunst op, soms zelfs pure haat.
Het feit dat elke "kenner" hier weer dagenlang zijn plasje over moet doen en de conclusie bij hun allen hetzelfde is bevestigd dit beeld maar weer eens.

Vanuit die afgunst probeert men Ajax al decennia lang te ondermijnen, op welke manier dan ook, maar Ajax blijft doen waar ze goed in zijn, stoïcijns en met klasse en stijl toonaangevend zijn.

In plaats van dat geëmmer elke keer zou de hele Nederlandse competitie Ajax op de blote knieën moeten bedanken.

30-09-2019 12:15

Cello +52849 moderator

Over één ding ben ik wel eens met Willem. Dit horen ze gewoon consequent te doen.
Vaak zal het goed gaan, omdat een speler nog geen kaart had....maar als een speler al een gele kaart heeft hoort het geen belemmering te zijn om hem dan zijn tweede te geven. Immers als je gaat tijdrekken met geel heet dan ongelofelijk stom en dom te zijn.

30-09-2019 11:55

dezengene +2

Daarom krijgt Onana er regelmatig geel voor. Hij is gelukkig slim genoeg om het niet te opzichtig te doen als hij al geel op zak heeft.

30-09-2019 11:44

Tinus +10266

Dat laatste klopt niet, want zelfs dan gaat hij gewoon door. Daar moet hij echt mee stoppen.

30-09-2019 11:55

Hagmag +9

Onana doet het TE opzichtig en dat is dom.
Vraag voor Willem v.H te H:
Heb jij Onana ook al eens opzettelijk zijn schoen uit zien trekken, om vervolgens handschoenen uit te doen etc. etc. ??
Laat WvH zich focussen op Zuid, hebben ze hard nodig.

30-09-2019 11:36

31xAjax +7869

1 van de zeldzame keren dat ik het volledig met Willem eens ben....

30-09-2019 11:33

booya4afca +108

De gele kaart had natuurlijk ook veel eerder gegeven moeten worden. Zeker als je , zoals Kuipers zelf al aangaf, vanaf minuut 17 al bezig bent met waarschuwen van spelers.

En inderdaad, Onana is wat dat betreft echt een irritant ventje. Want hij doet niets anders...

30-09-2019 11:09

Rentokill +4606

Hij doet het inderdaad ook. Dat is ook prima. Maar ga niet zeiken als het bestraft wordt.

30-09-2019 11:42

AlexIbarra +19231

Onana krijgt toch ook weleens geel?

Ik vond die verbazing bij Warmerdam mooi, iets in de trant van: "Ja maar ik heb al geel.."
Alsof je dan immuun bent tegen nog een gele kaart.

30-09-2019 11:02

Rentokill +4606

Precies. Overigens ben ik er niet van overtuigd dat Kuipers wist dattie al geel had...

30-09-2019 11:45

AFCAsphere +9

Kuipers had een aantal spelers in de rust blijkbaar al gewaarschuwd voor het rekken van tijd, dus ik denk dat hij wel degelijk wist dat hij hem al geel had gegeven.

30-09-2019 13:10

DeWijsneus +25657

Vanaf minuut 17 las ik ergens! Toch bizar... Maar ook ik denk dat 'ie het niet wist.

30-09-2019 15:24

Suarez16_ +9174

Was dit bij vvv-heereveen gebeurt dan was er alleen maar lof geweest voor Kuipers. Ik erger me al tijden dood aan dat tijdrekken van tegenstanders in de Arena. Goed dat ze het nu eens voelen. Je kan padt er wel 1 geven, maar die pakt hooguit 3 gele kaarten in een seizoen als keeper.

30-09-2019 10:35

Robeerke +1219

Willem is stiekem Ajacied. Over Berghuis vs Koopmeiners hoor je hem niet, maar als het over z'n échte cluppie gaat klimt ie meteen in de pen.

30-09-2019 10:32

Bocarra +14

Willempie kan het nog steeds niet verkroppen dat zijn clubje heel ver is weggezakt en Ajax weer bij de Europesche subtop behoort. Alles wat Ajax betreft staat bij Willempie ter discussie.

30-09-2019 10:20

migilo +2

Piep piep piep ze zijn al zoveel beter dan de rest en dan worden ze ook nog geholpen. Niet eerlijk.

30-09-2019 10:12

Edski +329

Zuivere speeltijd invoeren, lost een heleboel op.

30-09-2019 09:57

Venta +148

Of zoals het nu is, maar dan de blessuretijd berekenen. Stel: de zuivere speeltijd over een gemiddelde (eredivisie) helft is 30 (?) minuten, dan kunnen we afspreken om dat als de standaard te gaan zien. Dus heb je tijdens een helft 32 minuten zuivere speeltijd gehad, dan komt er geen tijd bij. Maar is er, om welke reden dan ook (blessures, wissels, juichen, weersomstandigheden, streaker, whatever), maar 10 minuten zuivere speeltijd geweest.. dan komt er 20 minuten blessuretijd bij. En idem voor de 2e helft!

30-09-2019 10:09

JariHeijden +5590

Ik ben niet voor zuivere speeltijd. Het probleem met tijdrekken is dat je de tegenstander uit hun flow haalt. Nu kun je op heel verschillende manieren tijdrekken en alles uitbannen is ook niet mogelijk. Dat hoeft van mij ook niet. Ik ben voor het geven van een vrije trap aan de tegenstander als er sprake is van tijdrekken. Geen gele kaart, alleen maar een vrije trap voor de tegenstander.

Als Padt iedere keer een vrije trap tegen zou krijgen omdat hij aan het tijdrekken was, dan zou hij snel stoppen. Ook bij een ingooi. Als het te lang duurt, vrije trap (of de ingooi) voor de tegenstander. Dan is er een directe consequentie. Ik denk dat dat het beste werkt.

30-09-2019 10:45

AFCAsphere +9

Het probleem is dat niet iedere scheidsrechter die regel van jou eerlijk zou toepassen. We zien nu al dat sommige scheidsrechters (Nijhuis) die lekker rebels willen zijn en het randje opzoeken. Dan heb je ook nog te maken met thuisfluiters, scheidsrechters die te bang zijn om sommige regels toe te passen omdat ze geen reactie van het publiek willen.

Zuivere speeltijd is daarentegen duidelijk en eerlijk, daar kun je als speler en als scheids niet omheen. Je kunt zolang de bal bij je houden als je wilt, maar je rekt er toch geen tijd mee. Doe je het toch, om de tegenstander uit haar spel te halen, dan kun je een gele kaart krijgen. Maar het belangrijkste voordeel, het winnen van tijd, bestaat dan niet meer.

30-09-2019 13:06

JariHeijden +5590

Ik snap je punt goed. Maar je blijft zitten met dat je door te vertragen je tegenstander ook uit hun flow kan halen. En dat is ook nadelig. Op een of andere manier ben ik geen groot voorstander van zuivere speeltijd. Waarschijnlijk is het ook gewenning.

30-09-2019 16:39

PJK54 +1

Klopt maar heeft ook voor- en nadelen natuurlijk, voordeel is dat het eerlijker is en het eigenlijk geen nut heeft om tijd te rekken. Nadeel is dat een wedstrijd behoorlijk kan uitlopen waar je weer te maken hebt met TV rechten ed.

30-09-2019 10:52

Cisco2 +0

Ja en Onana krijgt daar ook geel voor, maar die doet het niet als hij al geel op zak heeft. Dat is namelijk nogal dom....

Over inconsequent gesproken, Feyenoord mocht tegen Emmen 1,5 minuut langer door voetballen. En een corner + vrije trap nemen. Terwijl sommige scheidsrechters op exact 45 minuten afblazen.

Zolang scheidsrechters menselijk zijn, zal er inconsequentie blijven.

30-09-2019 09:43

PJK54 +1

Ik denk dat het tijd rekken van Onana binnen de club moet worden aangepakt ten 1e past het niet bij Ajax en ten 2e dupeer je met een eventuele kaart het hele team dus Erik doe er wat aan!! Overigens vind ik dat ook van het reageren tegen een scheidsrechter die heeft nu eenmaal gefloten dus laat het zo goed of fout het veranderd toch niet tenzij het machtige VAR ingrijpt.

30-09-2019 09:38

trodat4030 +96403

Het reageren op scheidsrechters is een psychologisch spelletje, niet om die situatie, maar vooral om de volgende discutabele situatie sneller voordeel te krijgen. De zogenoemde goedmakertjes. Bij sommige scheidsrechters werkt dat ook absoluut, dus ergens begrijp ik dat men het probeert. Toch kan ik meer genieten van de manier hoe rugbyers met scheidsrechters omgaan, dat zou een voorbeeld zijn voor het voetbal, maar ik vrees dat dat eerder in het rugby de kant van het voetbal op gaat, dan andersom.

30-09-2019 10:00

Rentokill +4606

Das al het 4e bericht hier over de indirecte rode kaart...
Ik vind het alle 4 onzin van deze commentatoren... maar zou ik dan toch teveel met een Ajax sjaaltje om zitten?

Je weet toch dat Kuipers korte metten maakt met praten en rekken? Je was toch al tig keer gewaarschuwd door hem zelf?

En het kan allemaal zo simpel opgelost worden: 10 seconden na t fluitje vd scheids gaat de bal naar de tegenstander.
Geen geel meer nodig.
Flitsender voetbal.

30-09-2019 09:32

PJK54 +1

Mee eens heb ik ook al geroepen zal het zekere allemaal sneller maken zelfde als de bal oppakken gaan staan en dan tegen een ander zeggen "doe jij het maar".

30-09-2019 09:35

ETM +3

Op 2 punten eens. Onana moet dat niet doen. En ja er mag meer tegen opgetreden worden.

Toch gaat men in geval Kuipers aan veel voorbij.
In de rust heeft Kuipers dus al specifiek aan de spelers laten weten dat hij het niet meer ging toestaan. Vervolgens doet die gozer het toch, en krijgt hij van assistenten te horen dat hij nu echt moet opschieten. Dat doet hij vervolgens niet. Tsja dat is puur ondermijnen van gezag. Geel, en dus rood in dit geval.
Al deze zaken zijn keurig toegelicht en nog komen al die nep-analisten tot de meest bizarre conclusies.

30-09-2019 09:14

suske +25

100% met je eens jammer dat je de actie van Pad vergeten? hebt. Kijk Onana trek ook wel eens tijd niet goed . Maar Pad doet eerst zelf zijn schoen uit en gaat dan die weer uitgebreid aantrekken veters eerst los maken en dan is Groningen in alle staten als kuipers rood geeft ( Twee maal geel ) aan Warmedam.
Maar zoals ik al begon in mijn reactie ik ben het 100% met je eens.

30-09-2019 09:32

vanreenen +10229

Waarom zegt niemand iets in de media over die Pad van Groningen? Kan beter een rolletje nemen in de Luizenmoeder omdat het een geweldige toneelspeler is. Rood kan toch ook nog achteraf gegeven worden door de KNVB?

30-09-2019 09:08

trodat4030 +96403

Rood niet, wel een schorsing. Kaarten kunnen tot 30 min na het laatste fluitsignaal gegeven worden. Op zn minst zou een forse publieke berisping vanuit de KNVB naar Padt wel op zn plaats zijn, al weet ik niet of een schorsing gegeven kan worden in dit geval. Miss een wedstrijd voorwaardelijk ofzo. Maar een signaal dat hij op deze manier het spel in diskrediet brengt zou zeker niet misstaan.

30-09-2019 09:54

AFCAPolarBear +542

Alleen wij (Ajacieden) zien dat. In de ogen van de buitenwacht is alles geoorloofd om Ajax tegen te werken, en schreeuwen ze van de daken welk onrecht ze toegedaan zijn als er wel een keer een rechtvaardige scheidsrechter hiertegen optreedt. Ik ben dat inmiddels wel gewend :-)

30-09-2019 11:59

GvanderK +2743 moderator

Onana krijgt regelmatig een gele kaart en geeft ook toe dat hij het expres tijd rekt wanneer het nodig is. Maar hij is niet zo dom om tijd te rekken met al een prent op zak. Groningen moet lekker in de spiegel kijken.

30-09-2019 08:47

Stuyvesant +1442

Maar seniele Willempie horen we dan weer niet over het niet geven van een donkerrode kaart aan Berghuis. Dat was vele malen erger dan die terecht gegeven gele kaart voor Warmerdam.

30-09-2019 08:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.