Kieft oordeelt hard: 'Šutalo grootste drama dat Ajax ooit heeft kunnen binnenhalen'

door Roemer Smid 149

Bron Veronica Offside

Kieft oordeelt hard: 'Šutalo grootste drama dat Ajax ooit heeft kunnen binnenhalen'

door Roemer Smid 149

Bron Veronica Offside

Laatst geüpdatet

Wim Kieft is geschrokken van de verdediging van Ajax en met name van Josip Šutalo, zo vertelt hij aan tafel bij Veronica Offside. Volgens Kieft is Šutalo zelfs het 'grootste drama dat ze ooit hebben kunnen binnenhalen' bij de Amsterdamse club.

Ondanks de verdedigende formatie waarmee Ajax aantrad tijdens de wedstrijd tegen AZ lijkt het lek nog niet boven bij de Amsterdammers. 'Ik schrik daar wel van. Hoeveel mensen je ook achterin bij Ajax neerzet, ze dekken gewoon niet', aldus Kieft, die de duurste aankoop van de afgelopen transferzomer voorop ziet gaan in de malaise. 'Moet je eens op Šutalo letten bij de 1-0. Die loopt achter Van Bommel aan, maar stopt gewoon met lopen. Als hij doorrent en Hato dwingt hem een beetje naar zijn verkeerde been, dan kan Šutalo hem afsnijden. Maar als je zelfs die bereidheid niet hebt...'

'Toen Senesi begon bij Feyenoord dacht ik ook dat hij er niks van kon. Dat was ook geen geweldenaar, maar die hakte er wel elke keer in. Die Šutalo vind ik echt het grootste drama dat ze ooit hebben kunnen binnenhalen bij Ajax', vervolgt Kieft. De Kroatisch international stond vorige week donderdag eveneens negatief in het daglicht nadat hij een rode kaart tegen FK Bodø/Glimt pakte. 'Die rode kaart pakte hij omdat hij verkeerd staat, die gozer leest het hele spel niet. Het is een drama', oordeelt de oud-spits hard.

Registreer je bij Bezwaarmaker.nl en maak gratis bezwaar tegen je WOZ-waarde!

Lees meer over:
Plaats reactie

Simon.H +0

Ik vind sutalo heel slecht en hoop dat hij geen basisplek meer krijgt

03-03-2024 18:12

Marko9 +885

Realiteit

01-03-2024 12:56

robbertvd +2403

Onzin van die Kieft, daarom werkt hij ook niet bij een club! Gaat mee in de waan van de dag! Dom gezwam.

01-03-2024 10:59

hoolimike +2453

Helaas de realiteit

29-02-2024 15:58

Ajax14AMS +25205

Kansloze aankoop.

Dit is de moderne Sulejmani-aankoop.

29-02-2024 15:56

Bjorn2321 +2062

Maar Sulejmani kon wel voetballen, alleen te duur. En duidelijk was F. de Boer geen fan van hem en zat 'er mee opgescheept'

01-03-2024 19:23

Lekkerhoor +3357

Hoe meer de selectie publiekelijk word afgezeken des te minder zijn ze straks waard. Beter stopt Kieft met zijn mening verkondigen. Daar heeft niemand wat aan.

28-02-2024 22:48

HJC +7940

Helemaal eens met Kieft. Hij legt de vinylplaten de zere plek. Sutkan niet eens de bereidheid opbrengen.
Kijk maar eens wat wedstrijden terug . Hij WIL niet goed spelen of winnen . Hij maakt blunders en verstopt zich.

28-02-2024 18:14

MosesD +14637

‘Vinylplaten op de zere plek’?

29-02-2024 09:06

Hersenspinsel +7988

Klinkt sarcastisch.
mAaR dAt mOet jE aAngEven tEgEnwoOrdIg.

29-02-2024 09:49

MosesD +14637

Ken alleen de vinger. De vinylplaat is nieuw voor mij. 😊

29-02-2024 10:08

1818 +1039

Roerend eens met Kieft. Je ziet dat hij best kan voetballen maar die gast is zo slap, laat zich zo vaak aftroeven heeft echt 0,0 grinta en ik snap werkelijk niet waarom hij steeds opgesteld wordt.

Dan maar Medic centrum rechts, Kaplan ook prima maak er maar iets van maar Sutalo moet echt banken.

28-02-2024 13:46

RSM +3916

Heeft Mislintat wel de echte Sutalo toen aangekocht?? Hoop niet dat het een dubbelganger is....🤣🤪

28-02-2024 07:23

brullie +7031

Jongen is klaar in Amsterdam, maanden geleden al. Het ergste is dat Mislintat deze jongens aan trok en ze hierdoor ook gelijk kapot heeft gemaakt, ze hebben het niveau gewoonweg niet.

28-02-2024 06:59

Dapperestrijders +4536

Ongelooflijk dat Schip deze zombie nog steeds opstelt.

28-02-2024 06:21

MichelBoerebach +29064

Laten we hopen dat we tijdens het EK Kroatie treffen. In ieder geval de helft van hun verdediging kan er werkelijk helemaal niks van!

27-02-2024 23:18

Hersenspinsel +7988

Dat kan vies tegenvallen.
Die jongens kunnen echt wel voetballen maar moeten duidelijk wennen, heimwee?

29-02-2024 09:52

MichelBoerebach +29064

Ga je van heimwee sjokken alsof je een strandwandeling aan het maken bent?

29-02-2024 12:29

Hersenspinsel +7988

Als ik bij Al Nassr voetbalde zou ik misschien ook sjokken.
Je moet misschien eerst beleving krijgen bij de club en supporters, dat is nu misschien even net wat lastiger.

29-02-2024 15:33

Mofson +8143

Ik hoop juist dat ie de sterren van de hemel speelt op het ek zodat we hem zonder verlies kunnen verkopen

29-02-2024 10:09

Jarikoning +7201

Hato net zo goed. Die 2 verzwakken elkaar. Net peppie en kokkie

27-02-2024 20:47

RSM +3916

Dat is waar maar Hato heeft toch wel redelijk wat potentie. Bij Timber zag je ook dat hij op een gegeven moment als een natte krant ging spelen door collectiviteit

28-02-2024 07:25

YRGI +32889

Hato hadden ze nooit aanvoerder moeten maken op 17-jarige leeftijd. Nu moet hij alles zogenaamd spelen, terwijl hij af en toe gewisseld moet worden.

28-02-2024 12:56

RSM +3916

Denk niet dat ze er zo over zullen denken.

28-02-2024 14:10

Sunny +9522

Dus het ligt niet aan Sutalo zelf maar aan zijn medespelers en trainer dat hij in 7 maanden tijd hooguit 2 acceptabele wedstrijden speelde en de overige wedstrijden dikke poep waren en hij de directe oorzaak van meerdere tegengoals was?

Prima hoor en ik verheug me op de dag dat hij het wel laat zien en ons allemaal gruwelijk blij maakt.
Maar ongeacht de oorzaken; gezien zijn huidige langdurige vormdip zou hij dan toch op de bank mogen plaatsnemen of met de jeugd meespelen. Geen druk en alle tijd om zijn vorm terug te vinden.

Overigens kan je je afvragen of een speler die zo weinig laat zien en mentaal plm. 7 maanden de weg kwijt lijkt te zijn, wel geschikt is als profvoetballer!

27-02-2024 20:23

MichelBoerebach +29064

Als het kan, van de zomer meteen weg doen. Al krijg je er maar 15 miljoen voor.

27-02-2024 23:19

Dapperestrijders +4536

Ik denk dat je de club die Sulletjetalo zou willen, wat ik me niet kan voorstellen, juist nog 5 miljoen extra moet meegeven anders raak je die zombie nooit meer kwijt. Of ontslagen.

28-02-2024 06:26

Rockanje23 +36927

In vraag me serieus af hoe lang Sutalo al op voetbal zit. Heb echt nog nooit een verdediger bij Ajax gezien, die zo slap en slecht verdedigt. En dat wil wat zeggen want ik heb in de jaren 70, Ton Wickel en Cees Zwamborn nog meegemaakt.

27-02-2024 20:11

MichelBoerebach +29064

En Pietje Wijnberg! Edo Ophof! Dat waren bikkels! Konden niet voetballen, maar wel verdedigen!

27-02-2024 23:20

Rockanje23 +36927

Disco Pietje ja, haha.

28-02-2024 06:20

PetrusKeizer +10739

al die lui die overlopen van begrip voor die arme, ontheemde Sutalo die echt wel kan voetballen. In wat voor wereld leven we in godesnaam. Hij bakt er gewoon niks van, capisce?

27-02-2024 18:07

MichelBoerebach +29064

Nee, Sutalo kan niet voetballen. En zijn maatje aan de andere kant ook niet. Kroatisch international of niet (Bovendien is Kroatie nu niveau Bulgarije, dus dat zegt ook niet zo veel)

27-02-2024 23:22

YRGI +32889

Kroatië tikt Nederland weg.

28-02-2024 12:57

MichelBoerebach +29064

Nu niet meer, hoor.

29-02-2024 12:30

El22salvador +614

Sutalo is echt een verschrikking, werkelijk elke wedstrijd minimaal direct bij 1 of meerdere tegengoals betrokken. Nee ligt niet allemaal aan hem, maar naast dst ie verdedigend best veel fouten maakt is z'n opbouw dus al helemaal kut.

Z'n harde trap richting de tribune geven, dan rest van het seizoen jong Ajax. Mag die de voorbereiding volgend seizoen zich weer bewijzen.

27-02-2024 14:49

YRGI +32889

Hato speelde slechter.

27-02-2024 13:40

myway25 +2439

Hato was waanzinnig slecht. Hoe kan je over Sutalo oordelen als de backs slecht staan en Hato dramatisch is. Daarbij lopen de middenvelders niet mee. Wat een gigantische onzin lullen ze weer allemaal. En als er volgend jaar een trainer staat die het goed neerzet en hij rendeert goed dan is het weer een wereldspeler? Ga toch lekker naar Rob Janssen man met je domme gelul.

27-02-2024 14:31

YRGI +32889

Maar staat wel in Ajax 1. Dan word je beoordeeld als Ajax 1-speler. Gaaei is 21. Martha 20. Tahirovic 20. Banel 19. Als ze kut spelen, benoem je dat. Hato speelt al lange tijd slecht. Misschien nog wel slechter dan Sutalo.

28-02-2024 12:54

Mofson +8143

Bullshit , Hato heeft tenminste nog goede potjes gespeeld .

29-02-2024 10:13

pietjehaag +16

Verbazingwekkend om re zien hoe goed Sutalo een jaar geleden speelde. Kijk eens op YouTube en je ziet een snelle, felle, sterke, technisch bekwame verdediger die zelfverzekerd corrigeert, dribbelt en passt. Die 20+ miljoen is dan wel te begrijpen. De grote vraag die rest is: Wat is er met die jongen aan de hand? Totaal gebrek aan (zelf)vertrouwen breekt hem blijkbaar op. En voor wie van de inmiddels zo krachtig uitgekotste nieuwkomers geldt dat nog meer? Sosa? Akpom? Nogmaals: bekijk die filmpjes - en dat zijn geen oefenpartijtjes - en vraag je af wat er aan de hand is.

27-02-2024 13:38

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Tja, als je tussen een stel pubers staat en zelf ook nog maar 23 bent, een middenveld hebt wat totaal niet aansluit en een trainer hebt die er geen systeem in weet te krijgen, dan snap ik het wel…

Misschien Henderson een tijdje naast hem zetten…

27-02-2024 17:39

Michiel Kapteijns +5372

Ach ja, het is allemaal de schuld van de spelers die naast en voor Sutalo staan. Als de 17 jarige Hato slecht speelt ligt het aan Hato zelf, maar als Sutalo als een natte krant speelt ligt het aan de spelers om hem heen. Klinkt logisch, maar niet heus.

27-02-2024 19:11

Heimwee +6649

tweelingbroer

27-02-2024 23:34

Schip +23342

Die Sandler wordt nu opgepikt door VI, maar een teamgenoot van hem pleitte al voor hem bij Ajax. Komt uit onze jeugd, heeft leergeld betaald bij City en in de Belgische competitie, bouwt subliem op en geeft meer leiding dan Sutalo ooit heeft gedaan.

Met Hato ernaast is dat een mooi duo. Kaplan als stand in en er verschijnt bijna iets van een solide kern.

Malacia erbij als linksback, prima all round terrier, Fitz Jim of Gooijer op rechts - Rensch vind ik centraal een optie. Bogarde erop als linietrainer.

27-02-2024 13:08

B2tob4 +12075

Schip @: Kaplan als stand in

Hoezo Kaplan als stand-in? Speelde zondag na invallen een degelijke pot. Laat zo'n gast eerst eens de kans krijgen, in plaats van die praatjes van al die zelfbenoemde analisten te volgen die Sandler nu de hemel in prijzen...!

27-02-2024 14:52

Schip +23342

Fair enough, valt zeker wat voor te zeggen. Maar Kaplan is linkspoot net als Hato. Dat is voor je opbouw niet altijd optimaal, omdat je naar rechts toe spelers niet altijd op hun goede been kunt aanspelen. Het is beter dan met Sutalo, dat zeker.

Maar Sandler is opbouwend wel van een andere orde. Zoals Veijnovic dat een paar jaar terug was. Of Blind in het seizoen 2020. Die speelde als centrale verdediger 'gewoon' Tadic in als 9 die al klaar stond om een kaats te geven op een aanvallende middenvelder waar direct een kans uit zou ontstaan. Zulke speler kunnen strak en hard inpassen, zodat het veel moeilijker is om druk te zetten op de bal voor een tegenstander. Zitten ze er een half metertje naast, dan is hun man al ingespeeld. Zitten ze er te kort op, dan loopt hun man makkelijker weg om daarna pas de bal aangespeeld te krijgen. Zulke verdedigers zijn echt een wapen hoor. Dan liever een Sandler erbij en kijken wat werkt. Twee goede linkspoten als alternatieven is ook wel iets wat Ajax moet willen in plaats van de huidige absurd dunne bank.

28-02-2024 10:57

Juan62 +46061

Ben al meer dan halve eeuw Ajacied , en de slechste aankoop ooit is overdreven.
Volgens mij spreekt die jongen geen woord over de grens, daar ligt ook het probleem.
Je ziet dat hij de weg kwijt is.

27-02-2024 12:54

YRGI +32889

Inderdaad. We hebben ook Wielaert e.d. gekocht.

28-02-2024 13:00

arigold +7837

Bij Sutalo is echt meer aan de hand.
Het zit volgens mij tussen zijn oren niet goed. De blik in zijn ogen en zijn gezichtsuitdrukking op de foto bij dit artikel is exemplarisch daarvoor. Een ongekende faalangst, heimwee oid.

Misschien is dat de reden dat hij in eigen land en in het nationale team het tot voor kort wel goed deed.

27-02-2024 12:47

Bensco +7162

Dat er teveel voor hem betaald is is mij volledig duidelijk. Je had op basis van zijn eerdere prestaties die conclusie al kunnen trekken. Maar dat hij bij Ajax door het ijs zakt is niet alleen omdat hij de individuele kwaliteiten ontbreekt. Dat heeft ook te maken met het feit dat die hele verdediging een grote gatenkaas is. En daar hij is hij niet de enigste in. Ajax moet Bogarde weer terug halen of een andere coach gaan aanstellen die zich puur en alleen met de verdediging bezig gaat houden. Ik snap niet dat je leunt op bakkati om dit aspect van het spel te organiseren. Hier moet zsm een man met ervaring op dit gebied gaan binnenhalen. Alleen des te meer je er over nadenkt des te meer je tot de conclusie komt dat Bogarde DE man bij uitstek is om dit te doen. Oud Ajacied, levende legende, staat als een huis op de trainingsvelden en heeft er ervaring mee. Hij zou niet alleen als verdedigende coach een cruciale rol spelen maar tevens als rechterhand van de trainer een sterke indruk achterlaten.

27-02-2024 12:25

Skajhigh +2258

Knipoogkroaat 2.0, we hebben het paard van Troje binnengehaald.

27-02-2024 12:18

Dennizzz +313

Nieuwe Bassey. Proberen te verkopen en geen verlies te maken.

27-02-2024 10:51

GAjax31 +15985

Sutalo speelt slecht hoor, al waren Hato, Sosa, Gaaei en Rensch afgelopen zondag echt niet beter. Maar waarom zou je hem het grootste drama ooit noemen bij Ajax? Daar gaat ie echt niet beter van spelen, maar goed je haalt er wel weer wat headlines mee. In plaats van Sutalo er tussenuit te pikken kun je als analist toch ook kijken hoe het komt dat de gehele verdediging iedere week niet goed staat?

27-02-2024 09:14

Indy2 +15254

Stel nu eens even dat Pieter Zwart gelijk heeft als hij zegt dat er voornamelijk een tactisch probleem is; dat er geen structuur is, geen vaste afspraken en dat Ajax "verdedigend maar wat doet". Kortom dat Schip, net als zijn 3 voorgangers, er een zooitje van maakt.
Dan had dus niet Henderson moeten worden aangetrokken, maar een nieuwe trainer.

Schip is er in geslaagd om de Lang & Beuker wijs te maken dat het probleem "disbalans" in de selectie was, maar dat blijkt nu dus dure onzin. Het nummer 1 probleem is gebrek aan structuur. De wedstrijd tegen Bodo/Glimt maakte dat nog eens pijnlijk duidelijk. Dat probleem moet aangepakt worden en de rest is onzin.

27-02-2024 09:12

Barra +5529

Schip weet het tactisch niet neer te zetten en krijgt er geen vastigheid in. Maar ik snap er ook weinig van dat een flink aantal spelers in onze selectie ook totaal geen voetbalverstand hebben. Echt alles moet ze voorgekauwd worden lijkt wel. Een Sutalo bv heeft afgelopen wedstrijd waarbij hij de meest centrale verdediger was ook geen enkele keer rugdekking gegegeven. Bleef telkens op 1 lijn met de rest lopen, wat is dan het punt van 532. Nu pik ik Sutalo er even uit om een punt te maken, maar dit geld voor veel meer spelers. Is het dan echt zo slecht gesteld dat ze het niet zien en snappen?

27-02-2024 09:29

ijzerchef +3132

Hij heeft zijn hele leven waarschijnlijk in één systeem gespeeld in een goed draaiende team.

27-02-2024 10:22

Louis.K +2104

Schip is niet als de andere na TenHag.om spelers op hun natuurlijke plek te zetten
Begin er eens mee. Maria is geen back . Taylor is geen controleur. Die ijsland is een middenvelder
Geen buiten speler

27-02-2024 12:16

Indy2 +15254

En Akpom is geen 10. Schip heeft ons al heel wat "rare" opstellingen voorgeschoteld.

27-02-2024 12:36

DEELM +11891

Wat er toch met Sutalo aan de hand is....? Kan me niet voorstellen dat dit z'n werkelijke niveau is, maar je kunt inmiddels een compilatie van een wedstrijd maken met beelden waarin hij verkeerd staat, niet doordekt of juist verkeerd instapt, simpelweg niet ingrijpt, aan de verkeerde kant dekt of gewoon echt de bal kwijt is. Het is echt amateurniveua momenteel. Dus Van 't Schip, neem deze jongen even tegen zichzelf in bescherming en zet 'm een tijdje op de bank.

27-02-2024 08:48

emieltjuhh +17731

Ik was echt blij met sutalo maar die is echt Aff bij mij zsm verkopen.!

27-02-2024 08:35

AFCA-Driebergen +22039

Het grootste drama wat Ajax heeft binnen kunnen halen is toch echt Mislintat

27-02-2024 08:33

PetrusKeizer +10739

dat mag je niet zeggen, hoor! Kom niet aan t Germaanse opperwezen, dat mag niet van de Sfanclub!

27-02-2024 18:10

driehoekjes +3331

Sutalo op 6 zetten! Hendo ernaast. Komt niemand meer doorheen en heeft de verdediging ook een keer een normale wedstrijd

27-02-2024 08:29

XXXFCA +2669

Want sutalo kan zo lekker voetballend het spel verdelen?

27-02-2024 09:06

driehoekjes +3331

Zult eerst de bal moeten veroveren, dit ajax moet niet teveel denken in balbezit. Verdelen zijn anderen voor.

27-02-2024 09:15

driehoekjes +3331

Kon Alvarez dat?

27-02-2024 09:17

Barra +5529

Nee man, daar verzuipt hij helemaal. Heeft helemaal niet het voetballende vermogen om op het middenveld te staan en ook niet het tactische vermogen lijkt wel. Het moet ze echt allemaal voorgekauwd worden want ze zien het niet.

27-02-2024 09:33

driehoekjes +3331

dit ajax heeft een stofzuiger nodig op het middenveld, net als wouters, neeskens, anita, Alvarez, Martinez. Er vanuit gaande dat we met 4 verdedigers spelen, moet er echt een bikkel op 6 die overal als een tijger op afgaat, anders blijft het gatenkaas. Het verdedigen en drukzetten van hendo, boomen en tahirovic is veel te lafjes.

27-02-2024 09:41

Barra +5529

Ik vind Sutalo helemaal geen stofzuiger en al helemaal niet in huidige vorm. Sutalo heeft als verdediger al moeite om de bal snel rond te laten gaan en als middenvelder zet je hem totaal niet in zijn kracht. Heeft hij niks te zoeken, durft nu al geen enkel initiatief te nemen. We missen ook voetballend vermogen op het middenveld dus ik denk er totaal anders over.

27-02-2024 11:01

driehoekjes +3331

je zegt alleen wat er niet is

27-02-2024 11:24

Barra +5529

Je verwacht dingen van Sutalo die hij helemaal niet kan.

27-02-2024 12:25

driehoekjes +3331

ik verwacht maximaal verdedigen en druk zetten op de 6 positie, zeker met huidige onervaren verdediging. En daarna de bal naar de goede kleur spelen, ook al is dat terug, net zoals Alvarez deed. Jij verwacht dingen..

27-02-2024 12:58

Jutter1 +4311

Hele dure miskoop deze Sutalo net zoals zijn Kroatische landgenoot Sosa, zo snel als mogelijk van de hand doen en nooit meer in zee gaan met Kroaten, dat lijkt mij duidelijk!! En dan maar hopen dat de één of andere club nog wat ziet in degelijke spelers, maar dat Ajax vervolgens fors moet interen op het aankoopbedrag lijkt meer dan duidelijk!!. Ook talrijke anderen, Gaaei, Rensch, Taylor, Hlynsson, Akrom, Forbs lijkt een dergelijk lot beschoren, met ook al fors verlies zeker met de spelers die recent zijn aangetrokken en langlopende contractern hebben (2028)!!. En Bergwijn en Berghuis hun middelmatige vorm meer dan waarschijnlijk elders kunnen gaan etaleren! Ajax is inmiddels afgezakt naar een nauwelijks voor te stellen positie in de ED, een bepaald niet hoogstaande competitie overigens. Ook dat Jong Ajax deelt in de malaise waar niet alleen de kwaliteit ontbreekt maar ook de inzet ernstig te wensen overlaat. Deze gasten gooien er ook met de pet naar, net zoals vele spelers van het A team, het is ongekend allemaal. Bij een club die dus in alle geledingen dood en doodziek is. Dat zal nog wel een een tijdje duren vrees ik zowel op het veld maar zeker ook daarbuiten, zeker nu het geldpotje ook nog eens fors aangetast is/lijkt te zijn Een ongeluk komt nooit alleen dat is momenteel bij Ajax meer dan het geval, alles onheil komt te samen. Nogmaals het is ongekend en nog nooit eerder gezien!!

27-02-2024 08:26

B2tob4 +12075

Jutter1 zegt: nooit meer in zee gaan met Kroaten,

Lijkt erop dat je weinig echt verstand van voetbal hebt! Namen als Luka Modric, Joško Gvardiol, Ivan Perišić, Mateo Kovačić zijn maar een paar namen van Kroatisch topvoetballers...!

27-02-2024 09:09

wijzijndebeste123 +162974

Verrassend. Een huisvriend van Rob Jansen zeikt n Mislintat aankoop af.

Rob Jansen die n haatcampagne jegens Mislintat ontketende omdat Mislintat zijn client Heitinga buitenzette terwijl Jansen zijn andere cliënt Vd Sar aan Heitinga allerlei beloftes had laten doen.

De 2e seizoenshelft gaat Hato werkelijk iedere wedstrijd id fout en Rensch bakt er ook niks van. Oftewel de hele verdediging is n drama. Zou t dan misschien niet aan de spelers liggen maar aan de coach die er na 5 maanden geen enkele structuur in heeft weten te brengen zoals Pieter Zwart ook concludeerde.

27-02-2024 08:09

JaapStam +136517

Kieft is een anti-Ajax-vaxxer!!!

Alleen een boel mensen hebben het nooit bij hem door!!!

27-02-2024 08:10

PetrusKeizer +10739

Amen. Geduld is een schone zaak. Rustig blijven wachten op de resultaten van het onderzoek naar de handel en wandel van Herr Mislinstat.

27-02-2024 18:14

JaapStam +136517

Snap ik, Kieft gelooft alleen nog in poedersuiker op een kaasplankie!!! Ik geloof nog wel in de voetballer Šutalo!!! Met de juiste trainer aan 't roer, begint hij weer zijn oude niveau te halen, zoals bij zijn vorige club Dinamo Zagreb!!!

27-02-2024 08:09

Jake the Snake +17314

Mislintat wist wat hij moest halen: spelers met karakter die echt voor Ajax wilden spelen. Daar was hij heel duidelijk over. Resultaat: op een enkeling na geen enkele speler met karakter of kwaliteit om voor Ajax te spelen.

Probleem was de gebrekkige organisatie die Mislintat aanstelde en niet controleerde. En wat hebben we nu bijna een jaar later? Wachtend op een AD zonder track record, geen TD, geen hoofd jeugdopleiding. Alleen de RvC is gevuld maar bestuurt niet.

Los van het voetbal en de dramatische spelers en resultaten is het echt te schandalig voor woorden hoe lang het duurt bij Ajax om weer een gezonde voetbalclub neer te zetten die beleid moet gaan voeren zodat we hoop hebben dat we over een paar jaar uit deze ellende zijn. Wat een rampzalige club.

27-02-2024 07:54

NipeB +15786

Zo doorzichtig. De ESPN verslaggever heeft tegen AZ alleen maar alle aankopen genoemd die slecht speelden, alsof Hato, Rensch en Hlynsson niet dramatisch speelden. Kieft hakt ook weer in op Sutalo die al weken sterker speelt dan Hato, alleen zijn ze allebei van een dramatisch niveau.

27-02-2024 07:54

Benjiben +4297

Als je maar een beetje strijdbaar bent gaat het al zoveel beter, vorig jaar met bassie was al zoveel beter maar ook niet optimaal.

Sutalo voegt echt helemaal niks toe.

27-02-2024 07:38

Ajaxbrl +13619

Heel de uitstraling al van deze man... Echt een softie...

27-02-2024 07:28

sucre +15101

Ik heb hem lang verdedigd, maar ik word zo moe van deze slapzak... elke keer is er wel iets. Of een stapje te snel instappen, of een doorgebroken speler aantikken of verkeerd dekken of verkeerd inspelen of... ik weet het niet, hij is zeker niet de onaantastbare, met een ongekende inspeelbal wereldverdediger waarvoor hij werd versleten.. Hoe dan? Dan kan Ricoteb in de topreactie verwijzen naar Pieter Zwart, maar we zien toch allemaal dat Sutalo 100% tegenvalt? Geen enkele uitstraling, lijkt wel een bange puppy. Ongekend voor zo'n grote gozer, die met veel bombarie werd binnengehaald. Hopelijk krijgen we hiervoor iets terug wat in de buurt komt van de ruim 20 miljoen die hiervoor is uitgegeven.

27-02-2024 07:26

Eriksen10 +4761

Kan er inderdaad niks van. Is een Bambi op ijs tijdens indribbelen, pass nauwkeurigheid is bedroevend en verdedigend een pussy. Slechtste centrale verdediger die ik in een Ajax shirt heb zien spelen.

27-02-2024 07:26

GGXIII +6511

Jaa we weten het nu wel, Sutalo kan er niets van. Net als Sosa, Tahirovic etc. De aankopen moeten het allemaal ontgelden in de media.
Waar blijft de kritiek op Rensch, Hato, Taylor, Hlynsson, Bergwijn etc. Die doen net zoveel fout als ze spelen

27-02-2024 07:22

TheSpecialOne +8778

Dus je mag pas kritiek op Sutalo, Sosa en Tahirovic hebben als je maar ook Rensch, Hato, Hlynsson, Bergwijn, etc. meteen in je kritiek meeneemt?! Sapperdeflap zou Pipo de Clown zeggen...

27-02-2024 08:05

GGXIII +6511

Nee hoor, maar als je kritiek heb op iemand moet je niet alleen diegene aanpakken als er nog andere net zoveel fout doen.
Zou jij dat leuk vinden als er meerdere in je team dezelfde fouten maken of net zoveel fout doen maar alleen jij constant eruit wordt gepikt?

27-02-2024 10:14

TheSpecialOne +8778

Net zoals het toen gebeurde met Bergwijn en Brobbey? Deze jongens werden constant gebasht terwijl nu juist is gebleken dat wanneer uitgerekend zij niet meespelen dit Ajax team absolute bagger is. Sutalo daarentegen is basisspeler en maakt er vaak zowel voetballend als qua inzet maar een potje van.

27-02-2024 11:56

GGXIII +6511

Bergwijn heeft echt heel weinig kritiek gekregen vanuit de media. Brobbey nog wel maar ook veel minder al dan niet terecht.

Op AS is het wat anders maar in de media viel het echt reuze mee, vooral van Bergwijn.

27-02-2024 17:00

PetrusKeizer +10739

ja, het is echt gemeen, oneerlijk ook. die arme Josip pesten, kunnen 'ze' wel!

27-02-2024 18:17

jo1 +4584

Weg doen. Alles boven de 10 miljoen accepteren. Dit is met Avilla de grootste miskoop

27-02-2024 07:02

debarbaar +8217

Toch gaat sutaloi gewoon zijn aankoopbedrag opleveren bij een verkoop. Niet Sutalo, Hato of Gaaei zijn het probleem, maar Schip en zijn eerste assistent. Kieft ziet at niet en als hij toevallig in een podcast naast de charlatan van der Sar zit dan stelt hij geen vragen. Dat vinden Kieft en Gijp dan zielig. Dan komt Kieft niet verder als "je ziet er goed uit". Zeg erachter aan: En Ajax ziet er slecht uit na jouw keuze voor Schreuder, heitinga, mislintat, huntelaar en hamstra.

27-02-2024 06:06

Cosey2 +6967

En er nooit eruit gehaald na een half uur struikelen over van alles en nog wat.

27-02-2024 05:54

RSM +3916

Sutalo is hoofdoorzaak nummer 1 waardoor er direct tegengoals vallen. Ajax moet hem in het 2e laten voetballen en daar experimenteren met hem en niet meer in 1.

27-02-2024 04:54

Arnold.L +2609

Sutalo is gewoon een miskoop! We hadden er allemaal hoge verwachtingen van, maar het is gewoon niks.
Maar misschien met wat meer ervaring naast hem dat het er dan toch nog uit komt? Nu is het niks en ben benieuwd hoe lang hij mag blijven aanmodderen. We hebben allemaal Kaplan zien invallen en hopelijk van 't Schip ook.

27-02-2024 04:41

Harrier Du Bois +38541

Een nieuw centrum met Kaplan en Hato, het kan en het is tijd. Ik vind Sutalo een type Magallán, die was toch ook niet goed genoeg?

27-02-2024 02:32

jo1 +4584

Magallan die is nog beter. Zegt misschien genoeg

27-02-2024 07:03

jo1 +4584

Magallan die is nog beter. Zegt misschien genoeg

27-02-2024 07:03

NipeB +15786

Hato is minder dan Sutalo, al weken. En die moet dan wel spelen in een Bambi centrum met Kaplan. Verandert helemaal niets aan de enorme hoeveelheden tegendoelpunten hoor. Blijft een dramatisch centraal duo zonder enig niveau.

27-02-2024 07:56

Tommyshelby +128361

Ik had er veel meer van verwacht iig. En als je bijv. Kaplan in ziet vallen, die maakt ondanks 2/3 fouten gewoon een betere indruk. Passes enorm strak en zuiver, speelt door zonder aanname en wint ook meteen z'n kopduels. Straalt ook vertrouwen uit. Kwaliteit is kwaliteit.

27-02-2024 00:50

Steffenhagen +37723

Stop de discussie maar : Sutalo kan er geen kloten van . Ik kan mij geen slechtere Ajax- verdediger herinneren en we hebben toch ladingen aan kneuzen gehad

27-02-2024 00:37

emieltjuhh +17731

Rob willeart

27-02-2024 08:37

KleineReus +6424

Ja, maar hij is Kroatisch international...

Elke keer wanneer hij iets van verbetering laat zien, blijkt het weer van korte duur. Ik hoop zo dat er meer in het vat zit en dat het er door tal van redenen (aanpassing nieuw land, mentale gesteldheid, vorm vh team) niet uit komt, maar ik zie echt heel weinig aanknopingspunten.

27-02-2024 00:12

jo1 +4584

Ik heb nog niks goed gezien. Nou vooruit zijn haar is altijd netjes geschoren

27-02-2024 07:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.