Jansen: 'Doorselecteren gaat het begrip van deze zomer zijn'

door Jesse ter Haar 107

Bron Pak Schaal Podcast

Jansen: 'Doorselecteren gaat het begrip van deze zomer zijn'

door Jesse ter Haar 107

Bron Pak Schaal Podcast

Laatst geüpdatet

Freek Jansen heeft het idee dat Sven Mislintat tijdens de komende transferzomer flink gaat doorselecteren bij Ajax. De Amsterdammers halen gedurende het huidige seizoen niet het gewenste niveau en dus is er werk aan de winkel voor de directeur voetbalzaken.

'Ik hoor goede verhalen over Mislintat', begint de Ajax-watcher in de Pak Schaal Podcast. 'Zowel van mensen binnen Ajax als mensen van buiten Ajax hoor ik dat hij een goede, frisse en scherpe indruk maakt. Hij is duidelijk in wat hij wil en het doorselecteren gaat het begrip van deze zomer zijn. Het klinkt veelbelovend, alleen uiteindelijk gaat het om de invulling. Wie gaat er weg, wie komen er en wie komt er voor de groep te staan?'

Eén van de Ajacieden van dit seizoen die op behoorlijk wat kritiek kan rekenen, is Kenneth Taylor. De verslaggever is helemaal niet zo negatief over de tweebenige voetballer en neemt het voor hem op. 'De periode waarin hij nu doorkomt, is voor een jeugdspeler heel vervelend. Hoe lekker is het als jeugdspeler als je doorkomt in een lekker draaiend team? Dan is het heel makkelijk wijzen naar Taylor, maar daar ga ik niet in mee. Hij heeft absoluut kwaliteiten en is echt een goede speler voor Ajax.'

Wat dit seizoen rest voor Ajax, is het beperken van de schade. Door de nederlaag in de competitie tegen PSV lijkt ook het behalen van plek twee in de Eredivisie een lastig karwei, maar Jansen zou dat - Ajax zijnde - nog niet uit het hoofd zetten. 'PSV is ook niet goed en kan bij Sparta verliezen op zaterdagavond. En je hebt AZ – PSV nog. Als Ajax moet je de rug rechten en volle bak voor plek twee gaan. Het is cruciaal richting de transferzomer, de inkomsten en komend seizoen.'

Ajax - AZ

Ondanks dat weet Jansen dat ook een zege voor Ajax tijdens komend weekend allesbehalve vanzelfsprekend is. 'AZ is fris en fruitig. Ze hebben twee weken rust gehad', weet hij immers. 'Tegen Ajax staat AZ er vaak. Als ze daar gaan voetballen zoals ze kunnen voetballen, dan heeft Ajax een probleem. Ajax moet gaan stormen, in het begin. Je hebt ook te maken met het publiek, dat nu heel cynisch is. Als het 0-1 wordt, gaat de boel fluiten en worden het nog vier lijdenswegen.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Rock69 +8411

Zet er net als een frisse en scherpe Mislintat ook een scherpe en frisse nieuwe selectie neer met daarbij een superscherpe coach met zijn staf. Maar ik heb al wel in de gaten dat Ajax flink op de schop gaat. Deze selectie zie ik als een doodlopende weg.

05-05-2023 14:52

Vik86 +42397

Tadic.. Berghuis..klaassen sowieso proberen kwijt te raken.. Er moet ruimte gemaakt worden qua salarissen en hun zijn ook wel toe aan iets nieuws..

05-05-2023 11:31

debetweter +10081

Is Mickey van de Ven haalbaar voor ons denk je? 1.92, Nederlands, linkercentrale verdediger en kan wel voetballen.

05-05-2023 08:13

Soccerskins v2 +43369

Nee, hij is net 22 geworden, maakt veel indruk bij Wolfsburg en heeft een contract tot 2027. Ik zou niet weten waarom ze hem voor minder dan 40 miljoen zouden verkopen.

05-05-2023 08:59

JanBiesbos +29109

Er zijn verschillende redenen waarom Sven Mislintat een uitstekende technisch directeur (TD) voor Ajax is:

1. Ervaring: Mislintat heeft ruime ervaring als technisch directeur bij topclubs zoals Borussia Dortmund en Arsenal. Hij heeft een bewezen trackrecord van het ontdekken van talentvolle spelers en het opzetten van succesvolle teams.

2. Focus op jeugdontwikkeling: Ajax staat bekend om zijn sterke jeugdopleiding en Mislintat heeft in het verleden bewezen dat hij talentvolle jeugdspelers kan ontwikkelen. Hij heeft bijvoorbeeld een cruciale rol gespeeld bij de ontwikkeling van spelers als Pierre-Emerick Aubameyang en Christian Pulisic.

3. Innovatie: Mislintat staat bekend om zijn innovatieve aanpak en het gebruik van geavanceerde technologieën en data-analyse bij het identificeren van spelers. Ajax heeft al een sterke reputatie op het gebied van innovatie en het aanstellen van Mislintat zou kunnen bijdragen aan verdere vooruitgang op dit gebied.

4. Netwerk: Mislintat heeft een uitgebreid netwerk in de voetbalwereld en kan helpen om spelers aan te trekken uit verschillende landen en competities. Dit kan bijdragen aan het versterken van de selectie van Ajax en het behalen van successen op nationaal en internationaal niveau.

Kortom, Sven Mislintat zou een uitstekende keuze zijn als technisch directeur voor Ajax vanwege zijn ervaring, focus op jeugdontwikkeling, innovatieve aanpak en uitgebreide netwerk.

04-05-2023 22:08

Aurelius1 +19736

Laten we nou maar even afwachten wat het resultaat zal zijn van zijn aankopen.

04-05-2023 23:52

duinen +417

Heb je Chat GPT weer gevraagd om een reactie voor je te schrijven?

05-05-2023 05:23

FTS95 +16078

Mislintat heeft 0,0 te maken met de ontwikkeling van Pulicic en Aubameyang..

05-05-2023 06:33

RadheAjax2021 +17901

Doorselecteren zal zeker een belangrijke factor worden. Wat gaat er weg, wie hou je en wat ga je binnen halen. Als ik er al aan denk krijg ik koppijn. Hoop echt dat we onze Ajax weer terug krijgen met mooi voetbal en geweldige resultaten.

04-05-2023 21:36

Yaeron +6379

Ik zit eens te kijken bij teams die op degraderen staan, bijvoorbeeld Southampton. Hebben met James-Ward Prowse een middenvelder van wereldklasse. Schiet er zo 10 vrije trappen in per seizoen, top traptechniek. Weten we nog dat Ajax interesse had in Hojberg? Nou in die vijver zouden we nog steeds moeten vissen. Blind en Tadic kwamen tenslotte ook.

Nog een paar andere interessante namen;
Orsic (linksbuiten) bij vertrek Bergwijn
Kamaldeen Sulemana (stond eerder in belangstelling van Ajax maar die gingen voor Daramy)
Romeo Lavia (groot talent maar zal wel onhaalbaar zijn)
Marc Oliver Kempf (Hertha BSC) - centrale verdediger
Lucas Tousart (Hertha BSC) - Defensieve middenvelder
Ejuke & Lukebakio (Hertha BSC) - Vleugelspelers
Denis Suarez (Espanyol) - Aanvallende middenvelder
Cesar Montes (Espanyol) - Centrale verdediger en international van Mexico

Goed, niet iedereen is even goed haalbaar maar met teams die op degradatie staan is het toch leuk om te kijken wat er dan rondloopt.

04-05-2023 20:19

Ozymandias +159568

"Kamaldeen Sulemana (stond eerder in belangstelling van Ajax maar die gingen voor Daramy)"

Sulemana koos voor Rennes en is afgelopen winter voor 25 miljoen door Southampton gekocht.

04-05-2023 20:51

MosesD +14683

Aan welke 6 ervaren spelers denk jij? Ik zou ook n grote schoonmaak houden, maar Berghuis zou ik er toch bijhouden. Als rcv is er een geweldige kandidaat: Stefan de Vrij.

04-05-2023 21:51

Yaeron +6379

Klopt. Verkeerd verwoord.

04-05-2023 22:19

Ozymandias +159568

@MosesD
Claudinho (26), Malcom (26) en Wendel (25) van Zenit en Gabriel (26) van Flamengo zijn vier spelers die ik graag naar Ajax zou zien komen maar niet alle vier. Aangezien je dan waarschijnlijk een kliekje van Brazilianen krijgt die geen Engels spreken en daardoor hun ervaring nauwelijks zullen en kunnen delen met de onervaren talenten die Ajax in huis heeft. Ik zou maximaal drie van die vier kopen en daarnaast drie ervaren Engels- of Nederlandssprekende spelers.

04-05-2023 23:06

36 +8680

Ward Prows mag zo komen

04-05-2023 21:58

Intec2.0 +12429

Je roept gewoon een paar namen. Die jongens van Hertha heb je niks aan geen Ajax spelers allemaal niet. Sulemana raakt werkelijk geen knikker meer. Ward Prowse is wel geweldig

04-05-2023 22:03

Ajaxlee +5560

Borna Sosa en mavropanos (Stuttgart).
Aouar transfervrij.

05-05-2023 17:00

Keizer +30191

Kik ruikt z'n kans waarschijnlijk 😂

04-05-2023 19:02

BackInBlack +14536

Als nu OPNIEUW de scouting wordt genegeerd.......


Ik houd mijn hart vast

( om over de grootste talenten uit Jong Ajax maar te zwijgen.... duimen dat ze worden doorgeschoven)

04-05-2023 18:30

Ajax The Best +16583

Beginnen bij een nieuwe TD? 😅

04-05-2023 18:07

Keizer +30191

Die is er nu toch?

04-05-2023 19:00

Ajax The Best +16583

Ja, was niet serieus

04-05-2023 20:36

GAjax31 +16196

Heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Er zijn een boel spelers die niet goed genoeg (meer) zijn maar wel een enorm salaris verdienen. Het liefst zie je die vertrekken, maar dan moeten er wel clubs geïnteresseerd zijn waar ze graag heen willen zonder dat ze al teveel op hun salaris hoeven in te leveren.

Het hangt wat mij betreft ook af van in hoeverre spelers bereid zijn om akkoord te gaan met een reserveplek. Ik zou het bijvoorbeeld mooi vinden als Tadic zijn carrière bij Ajax afsluit, maar nog in een jaar alles in de basis hoeft van mij niet zo.

Dit seizoen had er eigenlijk al doorgeselecteerd moeten worden maar dan kiezen ze eerst voor Schreuder die nog allemaal spelers kent uit zijn tijd als assistent en daarna voor Heitinga. Daarom hoop ik echt op een buitenlandse trainer zonder een verleden met Ajax die niet naar prestaties uit het verleden kijkt maar gewoon de beste 11 opstelt.

04-05-2023 17:51

JaapStam +137323

Bosz en Bogarde in!!! #VanderSarOut!!! ❌❌❌

04-05-2023 17:41

ST +23080

Zo is het Jaap!

04-05-2023 17:43

JaapStam +137323

Heb al een krabbeltje ✍️ ondertekend van je petitie!!!

04-05-2023 17:46

ST +23080

Thanks maat!

04-05-2023 18:38

MosesD +14683

Er zijn veel betere kandidaten dan Bosz. Wat heeft Bosz nou eigenlijk allemaal gepresteerd?

04-05-2023 21:52

Eyongtarkaenoh +2555

Is Marcelo Bielsa al met pensioen?

04-05-2023 17:29

Dit is mijn club +10211

Tik jij 12 miljoen per jaar af?

04-05-2023 18:03

BackInBlack +14536

Weigert Engels te (leren) spreken

04-05-2023 18:31

Haarlemmer +20614

En terecht. Doorselecteren.

04-05-2023 17:10

Slang3 +45963

Als Chico, Vos en Godts maar meer minuten krijgen dan spelers die worden door geselecteerd

04-05-2023 17:06

Ajaxbrl +13816

Ik zou het liefst afscheid nemen van iedereen boven de 19 behalve Rulli…

04-05-2023 16:58

Ozymandias +159568

Ik zou afscheid (proberen te) nemen van Stekelenburg, Tadić, Berghuis, Klaassen, Grillitsch, Bergwijn, Álvarez, Sánchez, Wijndal, Bassey, Pierie en Lucca. Stekelenburg wordt dit jaar 41 en de laaste keren dat hij speelde zag hij er ook echt als een 40 jarige uit. Tadić, Berghuis, Klaassen, Grillitsch en Bergwijn verdienen allen te veel voor wat Ajax sportief (nu nog) waard zijn. Álvarez, Sánchez, Wijndal, Bassey en Lucca passen allen niet bij het Totaalvoetbal wat Ajax hoort na te streven.

In ruil voor die elf spelers (twaalf maar Pierie was verhuurt en was ook daarvoor niet iemand die speeltijd in het eerste kreeg dus tel ik maar even niet mee) zou ik twee ervaren verdedigers, twee ervaren middenvelders en twee ervaren aanvallers kopen. Daarbij keren Daramy en Salah-Eddine terug en de rest zou ik opvullen met jeugd vanuit Jong Ajax. Gorter zou ik tot de zomer van 2025 verlengen aan een club in de Eredivisie in de hoop dat hij daarna Rulli kan opvolgen.

04-05-2023 16:51

Odysseus +14308

Toch jammer dat je - volgens mij - geen aspiraties hebt om bij Ajax in de leiding te gaan zitten.

04-05-2023 16:56

Ozymandias +159568

Hell no, ik heb nu al een probleem met insomnia en zou dan al helemaal nooit meer slapen. ;-)

04-05-2023 16:56

Odysseus +14308

Hahaha (alhoewel, insomnia is weinig grappigs aan), ik snap het. Wel jammer dat al deze inzichten verloren gaan voor Ajax.

04-05-2023 17:15

michaellaudrup +4660

Hey Ozzy wat zie jij in Taylor? Is een half uur redelijk en daarna begint het verstoppen en mannetje laten lopen.

04-05-2023 17:36

Ozymandias +159568

Dat halve uur redelijk is dan al een stuk meer dan het gros van de rest van de spelersgroep en dat voor de meest onervaren speler die veel speeltijd krijgt.

04-05-2023 18:40

Soccerskins v2 +43369

Denk je dat we het beste van Bergwijn al gezien hebben? Ik denk zelf dat hij een stuk beter kan. Met de rest ben ik het volledig eens overigens.

04-05-2023 17:02

fluwelenlinker +11811

Ben ik het wel mee eens. Bergwijn kan veel beter dan wat hij tot nu toe heeft laten zien. Enkel in de eerste weken van het seizoen heeft hij zijn potentie laten zien. Ik zou hem erbij houden met Godts als jong talent achter hem die komend seizoen zijn minuten kan gaan maken en het seizoen erna het stokje overneemt.

04-05-2023 17:22

LukaLitmanen +82103

Timber en Brobbey verdienen net zoveel als Bergwijn, Tadic en Berghuis overigens.

04-05-2023 17:15

Ozymandias +159568

Timber heeft in tegenstelling tot Berghuis en Bergwijn aangetoond dat hij een heel seizoen een wereldtop niveau kan halen en dat voor een jonge speler. Tadić kon dat maar kan dat niet meer. Brobbey verdient een stuk minder dan Tadić, Bergwijn en Berghuis.

04-05-2023 18:43

LukaLitmanen +82103

Dit seizoen is Timber al een heel seizoen matig.

Vorig seizoen was Timber ook niet altijd goed hoor, vooral verdedigend:
Verloor kopduel van Darwin Nuñez tegen Benfica waardoor we uitgeschakeld werden bijvoorbeeld

04-05-2023 19:17

Ozymandias +159568

Inderdaad, dit seizoen is hij net als elke andere Ajacied matig na een geweldig seizoen en daarvoor een goed seizoen. Welke centrale verdediger heeft er ooit goed gepresteerd in een team waarin er totaal geen verdedigende organisatie is en de ruimtes tussen de linies groot genoeg zijn om een vliegtuig op te landen?

Ik vind het vreemd hoe gemakkelijk jij de vorige seizoen lijkt te zijn vergeten. Ik verwacht van fans van Ajax wel enige loyaliteit aan spelers die de club al veel goeds hebben gebracht. Daar lijkt jij bij Timber echt totaal niet over te beschikken.

"Verloor kopduel van Darwin Nuñez tegen Benfica waardoor we uitgeschakeld werden bijvoorbeeld"

Inderdaad, en Martínez was Haaland een paar keer geheel kwijt. Er is geen enkele centrale verdediger die een perfect seizoen heeft gespeeld. Timber speelde een fantastisch seizoen.

05-05-2023 13:25

ST +23080

Helemaal mee eens. Hoewel Tadic van mij nog wel zijn laatste contractjaar mag afsluiten bij Ajax, mits hij zo nu en dan genoegen neemt met een plaats op de bank.

04-05-2023 17:49

BackInBlack +14536

Ik zou Tadic graag binnen de club willen houden en eigenlijk Berghuis ook bij de selectie willen behouden.
Voor de rest eens.

Maar ik hoop eigenlijk vooral dat Ajax de scouting niet opnieuw negeert en dat ze de vele talenten in Jong Ajax meteen doorschuiven naar de A Selectie.

04-05-2023 18:33

Kingoffdatoilet +17192

Ik zou misschien 5 spelers halen. Er zijn in ieder geval 3 toppers nodig voor 3 belangrijke posities in de as. Verder kun je nog 2 leuke spelers halen maar er komt best veel talentvolle jeugd aan.

Ik ben het in iedergeval helemaal eens metje lijstje wat weg moet.

05-05-2023 11:30

Ajaxlee +5560

Als Timber en alvarez gaan moet je wel meer dan 2 verdedigers hebben lijkt me. Ervaren gasten met doorgroei mogelijkheden: mavropanos en Sutalo. Voor de backs: Ian Maatsen en Kadioglu. Voor het middenveld zou ik graag Aouar zien komen met Andre en Guler. Eventueel zou je kunnen denken aan transfervrije jongens als Van de Boomen en Spierings. Linksbuiten lijkt voldoende bezet met Daramy, Godts, unuvar en ik zou nog geen afscheid nemen van Berwijn. Dat kan nog wel wat worden. Spits? Brobbey, aankoop (Milik?), zou Vitor Ruque te halen zijn? Rechtsbuiten Conceicao en aankoop Angelo Gabriel of Giovani? Ben benieuwd naar jouw mening hierover. Jij zegt normaal gesproken zinnige dingen en reageert vaak inhoudelijk.

05-05-2023 17:06

020forlife +1175

Goed om te lezen! Door velen al afgeschreven vanwege zijn uiterlijk. Don’t judge a book by it’s cover!

Laat Mislintat zijn werk doen deze zomer en bouwen aan een nieuw team. Tweede plaats en voorronde CL lijkt essentieel te zijn voor aantrekken nieuwe talenten al kunnen we, ondanks alles, nog steeds talenten halen vanwege onze naam en recente geschiedenis in Europa.

Ik heb er vertrouwen in!

04-05-2023 16:34

Drukwerk1968 +7111

Bij voetbalpraat: ajax wordt geen 2e gezien het programma. Nu kan het opeens wel. Hij praat met de meute mee.

04-05-2023 16:34

Johan4ever +10914

Weer een goede analyse van open deur Jansen...

04-05-2023 16:31

Ajaxfan31183 +16391

Wie was toendertijd td'er toen trabelsi, Maxwell , pienaar, grygera , Zlatan en noem maar op werden binnengehaald. Ik hoop dat ze zulke spelers weer binnen hengelen ipv dat ze aankomend seizoen weer types als een bassey halen

04-05-2023 16:30

Drukwerk1968 +7111

Beenhakker denk ik. Denk niet dat die het nog doet.

04-05-2023 16:36

GNBL +90060 moderator

Tadic gaat echt geen plek op de bank accepteren. Er moeten een paar hele moeilijke beslissingen worden genomen deze zomer maar het is echt noodzakelijk.

04-05-2023 16:27

Lavie +2305

Freek. De kritiekloze Ajax watcher.

04-05-2023 16:26

gi0vanni +7272

Het grootste probleem is dat aan aantal spelers helemaal niet accoord zal gaan. En dat is lastig want de regels waren eerst spelers weg voor er nieuwe bij konden. We gaan er maar vanuit dat Ajax ook wat geld in de selectie gaat stoppen i.p.v. alleen maar de top te verkopen en van de winst wel de bonussen te krijgen maar geen vervanging te halen.

04-05-2023 15:57

remco.e +728

Het probleem wat ik voorzie bij Tadic is dat hij geen genoege gaat nemen met een reserverol. Ook zal hij de aanvoerdersband niet zomaar afgeven. En dat terwijl er geen één positie meer is waar hij duidelijk de beste is. Dat kan wel eens zorgen voor scheve gezichten als er weer een nieuwe trainer komt. Eigenlijk speelt dat zich dit seizoen ook al af.

Ik ben benieuwd hoe dit wordt opgelost of dat we op dezelfde manier blijven voortborduren.

04-05-2023 15:52

AFCACruijff14 +161910

Tadic is nog steeds een uitstekende spits als zijn teamgenoten wat beter zijn. Tadic creeert de meeste kansen van alle spelers in Europa.

04-05-2023 16:02

leeke +10399

Als je naar het geheel gaat kijken .met diepgaande vleugels,is Brobbery de beste oplossing.

04-05-2023 16:08

Lavie +2305

De statistieken van Tadic zijn niet onaardig. Bergwijn lijkt een betere klik te hebben met Brobbey. Als Brobbey het vertrouwen krijgt wat Tadic krijgt komt hij tot vergelijkbare statistieken.

04-05-2023 16:19

Ricoteb +53174

Dat blijft het grote probleem bij Tadic, op elke positie heeft hij grote gebreken. Als linksbuiten is ie niet snel genoeg en heeft hij geen actie. Als spits mist hij scorend vermogen en heeft hij niet meer de fysiek om tegen grote, sterke verdedigers op te boxen. Als 10 mist hij een hoop loopvermogen. Ik denk dat dat laatste nog het beste is op te vangen, maar in mijn ogen verdient hij niet meer om standaard elke wedstrijd 90 minuten te spelen

04-05-2023 16:16

020forlife +1175

Ik betwijfel het. Tadic is op en top prof en weet wanneer het tijd is om een stapje terug te doen. Mijn inziens gaat het om de wijze waarop dit wordt gecommuniceerd met Tadic. Geef hem een duidelijke rol binnen het team of in de staf.

04-05-2023 17:02

DieNase +7172

Zowel binnen de selectie doorselecteren als daarbuiten. Edwin oprotten.

04-05-2023 15:51

Drukwerk1968 +7111

Hij heeft het idee..... Ieder mens met verstand van voetbal weet dat er doorgeselecteerd gaat worden. Freek brengt het alsof hij de bedenker is.

04-05-2023 15:46

MarkP +21762

Grote bezem erdoorheen bijna niemand wordt gespaard, tadic trainerscursus aanbieden, verlies pakken je krijgt het volledige aankoopbedrag niet meer terug v deze miskopen. Volgend seizoen met nieuw elftal beginnen aangevuld met jeugd. Brobbey moet nog een kans krijgen mits er een leuk bod komt dan strik eromheen en verkopen. Zou alvarez wel behouden.

04-05-2023 15:41

1991 +7787

Wat is die Freek een ongelofelijke raaskal.

04-05-2023 15:40

JohnnyHeitinga3 +8015

Bassey, Brobbey en Bergwijn hebben een langlopend contract. Die moet je alleen verkopen als je het bedrag van aankoop enigzins kan terugverdienen. Dus bedragen van boven de 22,5 miljoen voor Bergwijn en Bassey. Anders gewoon houden. Hebben beide wel degelijk de kwaliteiten om in een goeddraaiend elftal te excelleren.

04-05-2023 15:36

JanBiesbos +29109

Open deuren intrappen ook……

04-05-2023 15:35

Yaeron +6379

Ik wil Bassey weleens zien met een team wat vertrouwen heeft.

04-05-2023 15:26

PetervanAmsterdam +2100

Kluivert, Van Ewijk, Salah-Eddine, Van den Boomen en Spierings. Die laatste twee maken volgens de kenners en volgers dit seizoen indruk in de Franse competitie en zijn op 30 juni transfervrij af te halen.

Zomaar enkele goede Nederlandse kandidaten waarmee je met de juiste ploeggenoten om hen heen weer stappen naar voren zou kunnen gaan maken.

04-05-2023 15:26

PetervanAmsterdam +2100

Bij Daramy heb ik stand van zaken vandaag nog steeds het gevoel dat hij veel meer geschikt is voor een elftal dat veelal op de counter speelt. Maar goed, hij mag mij gaan verrassen.

04-05-2023 15:37

guusvdajax +928

Zie inderdaad wel liever Daramy dan Kluivert ook om het feit dat we de ene al hebben en de ander weer moeten kopen. Plus denk dat er in Daramy echt wel meer zit dan wij misschien denken. Je zag af en toe wel hoe makkelijk hij zijn mannetje voorbij komt en dat hij ook wel prima kon afwerken.

04-05-2023 15:52

JanBiesbos +29109

Kostte ook 12 milj …

04-05-2023 16:24

leeke +10399

Van den Boomen was toen bij Jong al een goede speler,en Sallah moeten ze zoiezo halen voor de linkerkant.spelers kan je voor weinig halen kijk maar naar de kampioen,probleem is een trainer die moet er een team van maken.altijd dure aankopen is totaal geen garantie voor een goed team

04-05-2023 16:13

PetervanAmsterdam +2100

Het probleem van Van den Boomen destijds was vooral dat zijn handelingssnelheid onvoldoende was voor het niveau van het eerste elftal van Ajax. En op dat onderdeel blijkt hij zich inmiddels enorm verbeterd te hebben. Daarbij springen met name zijn assists in het oog.

04-05-2023 16:20

leeke +10399

Het probleem is dat ze hem gewoon een kans moesten geven,want hoe meer je met goede spelers teaint en speelt,hoe beter dat dat wordt

04-05-2023 16:21

Tommyshelby +129244

Zowaar goede teksten van Freek. Ik zou er sowieso 7 verkopen:
- Timber
- Álvarez
- Kudus
- Sanchez
- Bassey
- Wijndal
- Klaassen

Lucca vertrekt zelf, Grillitsch loopt ook af, Steek ook. Biedingen overwegen voor Bergwijn en Brobbey. Verder met de rest.

04-05-2023 15:24

EricAjax1 +7506

Je vergeet Berghuis

04-05-2023 15:40

Tommyshelby +129244

Niet per se, Berghuis is goed genoeg voor een extra jaar Ajax, hij is de enige met een splijtende pass in z'n benen. Dat heeft ie onder Schreuder afgedwongen.

Na januari is het wel zorgwekkend, zou er ook niet rouwig om zijn als ie gaat. Maar ik zie hem liever nog een jaar blijven, samen met Tadic.

04-05-2023 15:52

LukaLitmanen +82103

Jij snapt het @TommyShelby

Was de beste speler in het Schreuder tijdperk.

Na de winterstop wel wisselvalliger idd, maar in februari nog uitgeroepen tot beste speler van de eredivisie en tegen RKC, NEC, Cambuur, Feyenoord thuis, Fortuna nog de beste.

Maar wisselvalligheid moet wel minder worden.

04-05-2023 15:59

EricAjax1 +7506

Vind Berghuis qua kwaliteit ook goed genoeg hoor. Maar dat slappe houdingkje als het even tegenzit ben ik persoonlijk echt beu. Je kan van bijv. Alvarez van alles zeggen, maar dat is de enige met een ijzeren wil en die laat nooit zijn koppie hangen. Dat mis ik bij te veel spelers. Berghuis is inmiddels de 30 gepasseerd en dan verwacht ik wel een wat meer volwassen houding.

04-05-2023 16:39

HertogH +15883

"Hij is duidelijk in wat hij wil en het doorselecteren gaat het begrip van deze zomer zijn."

Doorselecteren: Stekelenburg (einde carrière), Bassey, Wijndal, Sanchez, Berghuis, Klaassen, Lucca (einde huur).

Alvarez en Kudus zullen sowieso een transfer maken, en Tadic zal duidelijk gemaakt moeten worden dat hij niet langer onomstreden is.

04-05-2023 15:20

LukaLitmanen +82103

Berghuis hoort echt niet in dat rijtje thuis.

Is een van de betere dit seizoen.

Tadic ook nog steeds belangrijk

04-05-2023 15:22

HertogH +15883

Tadic overlegt nog steeds goede cijfers inderdaad, maar zie jij in Tadic nog basismateriaal voor volgend seizoen? Zo ja, op welke positie?

In de spitspositie vind ik hem niet overtuigen, dan blijft de linksbuitenpositie over waar Bergwijn en Godts ook voor in aanmerking komen.

04-05-2023 15:38

JanBiesbos +29109

Berghuis niet en ook wijndal zou ik niet afschrijven.

04-05-2023 15:37

Soccerskins v2 +43369

Sanchez. Bassey, Wijndal, Lucca, Klaassen, Berghuis en Tadic.

3 spelers die over hun top zijn en 4 miskopen van het afgelopen seizoen.

04-05-2023 15:16

alex1987 +1027

Tadic en Berghuis moet je gewoon houden.
Tadic is een leider en weet wat het is om alles voor het voetbal te doen. Berghuis is in een deel van het seizoen ene van de weinige goede spelers geweest.

04-05-2023 15:17

Soccerskins v2 +43369

Ik vind ze beide niet goed genoeg wanneer het niveau omhoog gaat. Ajax wint dit seizoen geen topwedstrijden omdat sterkhouders zoals Tadic, Berghuis en Klaassen niet thuisgeven. En ze verdienen een te hoog salaris om alleen het verschil te maken tegen Fortuna.

04-05-2023 15:22

alex1987 +1027

Maar je hebt ook ervaring nodig binnen een selectie.
Tadic zou ik er altijd bij houden. En hierna de staf in.

04-05-2023 15:23

LukaLitmanen +82103

Volgens mij heeft Tadic nog 2x gescoord tegen Feyenoord en was berghuis beste in de CL en nog assists tegen Psv en Feyenoord thuis

04-05-2023 15:29

Soccerskins v2 +43369

Tegen Feyenoord (3x) , PSV (4x) en AZ (1x) dit seizoen:

Tadic: 8 wedstrijden: 2 goals, 0 assist
Berghuis: 8 wedstrijden: 0 goals, 2 assist
Klaassen: 8 wedstrijden: 2 goals, 0 assist

Met z’n drieën in totaal bijgedragen aan 6 goals in 8 topwedstrijden. Dit noem ik veel te weinig.

04-05-2023 15:37

LukaLitmanen +82103

En de CL-wedstrijden?

Berghuis/Tadic vergelijken met Klaassen is echt lachwekkend.

Beide spelers zijn al 5 jaar lang MVP van de eredivisie en echt 3 klassen beter dan Klaassen.

Bovendien staan Berghuis en Tadic bovenaan (top10) in eredivisie met meeste assists, gecreëerde kansen, keypasses, voorzetten, succesvolle passes naar 16m

(Eredivisie.nl)

04-05-2023 15:54

alex1987 +1027

Dan heb je het over dit seizoen waar vrijwel iedere speler een slecht seizoen heeft,
En het seizoen ervoor dan?

04-05-2023 15:58

Soccerskins v2 +43369

@LukaLitmanen

In de CL:
Tadic: 5 wedstrijden, 0 goals, 1 assist
Berghuis: 6 wedstrijden, 2 goals, 2 assist
Klaassen: 5 wedstrijden, 1 goal, 0 assist

Zoals ik hierboven ook al zeg leveren met name Berghuis en Tadic wel tegen de onderkant van de Eredivisie, maar niet zodra het niveau omhoog gaat.

Ik noem Klaassen hierbij omdat hij in mijn ogen net zoals Berghuis en Tadic een te hoog salaris krijgt voor zijn prestaties.

Berghuis doet het in de CL iets beter, al is dat vooral door zijn 2 goals en 1 assist tegen Rangers. Als de slechtst presterende CL ploeg aller tijden ook niet een al te hoog niveau.

@Alex1987

Wat ze in het verleden hebben gepresteerd lijkt me door hun leeftijd niet relevant.

04-05-2023 15:58

LukaLitmanen +82103

Goed dat je met voorbeelden komt👍
Berghuis speelde in de CL voornamelijk als 8 en dan heb je minder mogelijkheden dan als aanvaller.

Nogmaals Berghuis en Tadic zijn zeker wel geld waard! (Zie wat ik hierboven gezegd heb) en ervaring is ook noodzakelijk

Als salariskosten voor jou een probleem zijn, waarom noem je dan Bergwijn, Brobbey en Timber niet? Zij verdienen ook 4miljoen per jaar.

En hebben veel meer steken laten vallen.
En de eerste 2 voor recordbedragen gekocht

04-05-2023 16:06

alex1987 +1027

Dus de wedstrijd van vorig jaar augustus(JC Schaal) valt niet onder het verleden maar de wedstrijden van het seizoen ervoor, zo'n 3 maanden verschil, tellen niet mee?
Interessant.

04-05-2023 16:09

Soccerskins v2 +43369

@LukaLitmanen
Klopt inderdaad wel dat Berghuis als 8 minder in de positie komt om g/a af te geven. Ik noem Timber, Bergwijn en Brobbey niet omdat er meer rek zit in deze 3 heren. Maar ook hun hebben ondermaats gepresteerd dit seizoen.

@Alex1987
Je moet ergens de streep trekken en ik doe dat in dit geval bij dit seizoen. Maar zoek vooral op wat ze vorig seizoen hebben gepresteerd als je je daar fijner bij voelt.

04-05-2023 16:13

alex1987 +1027

Snap dat dat kan, alleen de streep trekken waar het voor jou uitkomt vind ik grappig.
Maar goed, ieder z'n mening.

04-05-2023 17:09

Soccerskins v2 +43369

De streep doortrekken naar waar het jou het beste uitkomt ook. Ik denk dat het vooral bij spelers (ver) over de 30 heel normaal is om bij het evalueren te kijken naar hun laatste seizoen en niet verder terug.

04-05-2023 17:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.