'In mijn ogen meten ze met twee maten'

door Finn Dekker 34

'In mijn ogen meten ze met twee maten'

door Finn Dekker 34

Laatst geüpdatet

Bij Veronica Inside heeft men gereageerd op de tweede gele kaart van Django Warmerdam bij FC Groningen tegen Ajax. De oud-jeugdspeler van de Amsterdammers ging opnieuw op de bon na tijdrekken, hetgeen door veel mensen als overdreven werd beschouwd.

'Ik vond het écht zielig van Kuipers. Er stond er eentje op het veld, die doet het al vier jaar', doelt Jan Boskamp op doelman André Onana van Ajax. 'En die heeft volgens mij nog nooit een gele kaart gekregen. In mijn ogen meten ze met twee maten.'

'Je weet dat je al een gele kaart hebt gegeven. Het is zo makkelijk op te lossen. In plaats van drie minuten blessuretijd, doe je er gewoon nog drie bij', luidt de oplossing van de oud-voetballer. René van der Gijp snapt beide kanten van het verhaal. 'Ik vond het zwaar gestraft. Aan de andere kant was het een optelsom. Kuipers had er genoeg van.'

Johan Derksen vindt de kritiek onzin. 'Ik heb mij ontzettend zitten ergeren aan Groningen. Om zo vroeg vervelend te gaan doen. Het is echt spelbederf. De scheids had al een paar keer gewaarschuwd. De scheids hoeft er geen rekening mee te houden dat Warmerdam geel heeft, dat moet hij zelf doen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Suarez16_ +9174

Voor het eerst in lange tijd dat ik het eens ben met derksen. Spelbederf=spelbederf, de scheids hoeft er geen rekening mee te houden dat hij al geel heeft. Had hij zelf maar slimmer moeten zijn.

02-10-2019 01:13

Cisco2 +0

Waar de fack komt dit artikel vandaan. Uit de dikke stemming makerij duim van AS.....?

Top hoor. Boskamp er bij halen, lekker makkelijk, zodat iedereen gaat schelden op een "kakkerlak". Boskamp zat er niet eens! En iedereen aan tafel, incl Derksen, was er mee eens dat wat Groningen deed dom en onacceptabel was

01-10-2019 21:19

vanreenen +10224

Het feit dat AS steeds meer artikelen plaatst van 010 en 040 wijst erop dat men erop uit is om de reclames door je strot te duwen. De inhoud van de artikelen is niet belangrijk meer, maar het verzinnen heeft tot doel dat men reageert, zoals ik nu doe en er een aantal reclames doorheen pompen, Die leveren geld op en niet dat geouwehoer van ons, de supporters.

01-10-2019 22:06

insectenverdelg +23379

Onana vorig jaar eredivise 3x geel. Tegen Vvv Utrecht en PSV. Alle 3 voor tijdrekken. Verder nog tegen Spurs en Dit jaar tegen PAOK en tegen Lille. Had m dit jaar ook trgen PSV kunnen krijgen maar kreeg m nog niet. Echter, Onana doet het niet met geel op zak. zo stom is ie (voorlopig) nog niet.

Waren 9 andere spelers die ook de ingooi konden nemen, waarvan er 8 nog geen geel hadden. Stom dis dat Warmerdam het doet. Zeker na t voorval Padt, waar Kuipers wist dat hij in de zeik genomen werd, maar t niet kon bewijzen. Toen was de maat vol. Dat moet je aanvoelen. Buijs had met voorval Padt 2 minuten lang de tijd om illegaal zn team te instrueren over wie de ingooi moest nemen om tijd te rekken ( want het zijn bij Groningen gewoon team afspraken) Slecht gemanaged dus..

01-10-2019 18:48

stefanwillem +12008

Nijhuis na Groningen Ajax: Onana had de bal moeten spelen dan zou hij namelijk geen schop hebben gehad. Toen hoorde ik echt niemand.....

01-10-2019 16:15

Capi86 +0

Terwijl Onana juist een schop kreeg toen hij wilde schieten ja. "Tja, had hij maar niet zoveel risico moeten nemen"!...
Mijn klomp brak helemaal vorig jaar toen Frenkie gemaand werd de bal maar eerder af geven. WHAAAT!!?

01-10-2019 20:24

PetrusKeizer +10739

dat was toen die fluitist van niks , die Higler.

02-10-2019 17:55

TontoKarnaggel +42379

Hahaha, de insteek van die boskamp zegt natuurlijk al alles. " Het is zo makkelijk op te lossen" zegt ie. Maw er is dus schijnbaar een probleem ( groningen speler hoort een gele kaart te krijgen met als gevolg rood ) maar daar is makkelijk iets op te verzinnen zodat er geen rood hoeft te worden gegeven. Eigenlijk zegt hij dat het belachelijk is van Kuipers om de regels te volgen terwijl er ook andere oplossingen zijn die niet in voordeel van Ajax zijn.

01-10-2019 15:08

Redrum +95938

Daar komt het triest genoeg wel op neer ja. Het probleem is niet dat Kuipers niet volgens de regels floot, het probleem is dat Ajax hier voordeel van had. Ze zeggen het eigenlijk allemaal nog net niet letterlijk.

01-10-2019 15:35

AFCA1961 +3302

Precies.,.......domme kakkerlak die Boskamp en die Kraaij is nog een tandje erger. In feite zeggen ze...."een speler die al geel heeft mag tegen Ajax doen wat ie wilt als je maar geen rood geeft want dat is oneerlijk" Zal wel weer een hoop minnetjes krijgen van de "kenners" maar ik word schijtziek van zulke imbecielen en dat is geen Calimereo gedrag. Zo`n Kraaij is iedere week bezig met z`n anti Ajax campagne. Zit ie geen spelers naar het buitenland te lullen dan heeft ie wel weer wat te zeiken over de wedstrijd, de scheids of de VAR.....kakkerlak

01-10-2019 17:40

Redrum +95938

Er wordt zeker met twee maten gemeten in Nederland ja, vooral door de media. Als Ajax benadeeld wordt en daardoor punten verspeeld moeten ze niet zeuren, want dan hadden ze maar beter moeten spelen. Als Ajax volledig terecht wint na een discutabele beslissing in het nadeel van de tegenstander dan worden ze weer geholpen. Naar de feiten wordt totaal niet gekeken.

01-10-2019 14:58

AFCA1961 +3302

Precies......allemaal zitten ze vol verwachting te wachten op dat moment dat Ajax punten verliest en ze de zaak weer lekker op kunnen stoken. Die kop van zo`n v Gangelen met die grote ogen, daar word je toch doodziek van?? Affijn noem ze allemaal maar op.....Kraaij, Perez, engnek Genee, Derksen......ze leven helemaal op als Ajax voor schut gaat en dat noemt zich dan objectieve journalisten.

01-10-2019 17:45

JBM +2589

Ze zeggen gewoon wat de meeste mensen willen horen joh! En aangezien en nog steeds meer mensen tegen Ajax zijn dan voor...

01-10-2019 18:00

KlasseLasse +4

boskamp is echt scheel?? onana heeft al heel vaak een prent gehad voor tijdrekken

01-10-2019 14:27

insectenverdelg +23379

Vreemde wss, Boskamp zat er gisteren niet eens bij.

01-10-2019 18:57

RusselWestbrook +21

Eens met Derksen.

Vreemd gevoel haha.

01-10-2019 13:44

Dit is mijn club +10104

Zat Boskamp onder de tafel dan? Kieft, Gijp en Derksen vonden het allemaal acceptabel. Alleen Gijp vond het aan de zware kant.

01-10-2019 13:27

EersteAanname +2172

Jezus wat een stel jankerds zeg, gaat het nou nog steeds over die gele kaart waar Warmerdam al sinds zijn eerste naar solliciteerde?

01-10-2019 13:10

Rentokill +4606

Ja er moet natuurlijk ook een dwarse aap tussen zitten. Niet om de inhoud maar gewoon om de kijkcijfers.

Zouden ze vantevoren lootjes hebben getrokken: Jij bent tegen, jij voor en tegen en jij voor?

01-10-2019 13:05

AFCA1961 +3302

Ja die oerdomme Genee zei het gisteravond zelfs letterlijk in zijn pure wanhoop dat iedereen het eens was met Kuipers. "Dit programma is toch zo dat er een mening is en er eentje daar steeds keihard tegenin gaat"......walgelijke narcist

01-10-2019 17:48

TontoKarnaggel +42379

Onana heeft meerdere gele kaarten ontvangen voor tijdrekken ( oa bij Ajax-psv door Kuipers notabene ) maar hee... waarom zou je je ook aan de feiten houden hè, Jantje? Het gaat immers over Ajax en dan zijn feiten altijd van die lastige en storende details, gewoon niks van aantrekken, veel makkelijker.

01-10-2019 13:01

Godenzoon24 +15268

Huh bij Vi zat Kieft toch? En vonden ze het allemaal wel min of meer terecht!

01-10-2019 12:56

nahfahlaar +179

Extra blessuretijd is echt belachelijk. Dan geef je de spelers een vrijbrief om tijd te rekken, want ze worden toch niet bestraft.
Het was natuurlijk wat ongelukkig dat precies Warmerdam er geel voor kreeg, maar het risico is voor hem. En het is ook wel een beetje gerechtigheid. Als je die actie van Padt ziet, dan lijkt het er gewoon op dat Groningen het veld in is gestuurd met de opdracht de wedstrijd te ontregelen met tijdrekken.

01-10-2019 12:46

Bullmajor +305

Met tijdrekken gaat natuurlijk ook het tempo uit de wedstrijd. En de tijd die ermee 'gewonnen' wordt, krijg je met blessuretijd nooit helemaal terug. Ik denk trouwens dat Kuipers hiermee Groningen collectief straft voor het vele tijdrekken. Gewoon speler eraf. Niet zozeer pro-Ajax, maar gewoon tegen al dat tijdgerek.

01-10-2019 12:55

AFCZlatan +1

Volgens mij heeft Onana bijna het record voor de meeste gele kaarten ooit vanwege tijdrekken, Jantje Boskamp...

En daarnaast heb ik Ajax vrijwel nooit tijd zien rekken (al helemaal niet in de eredivisie), dus dat argument gaat ook niet op.

01-10-2019 12:39

Milko1971 +0

Wat ongelooflijk zielig en kortzichtig van Boskamp en enkele andere analisten om het tijdrekken van Onana er bij te halen. Ten eerste heeft Onana wel degelijk geel gekregen voor tijdrekken, maar dat was in de CL , in de eredivisie rekt Ajax geen tijd want dat is nergens voor nodig , dus een complete scheve vergelijking. Ten tweede, en nog veel belangrijker, is het een groot verschil om tijd te rekken in de eindfase vd wedstrijd, of om daar na 10 min al mee te beginnen. Koekkoek!

01-10-2019 12:21

Bullmajor +305

Het vreemde is eigenlijk dat Kuipers aangeeft dat ie al vanaf minuut 17 aan het waarschuwen is dat ze moeten stoppen met dat vervelende gedrag. Waarom hij niet in minuut 20 ofzo meteen geel trekt, is mij een raadsel. Want dan ben je gewoon af van dit gezeik, en krijg je (wel) een leuke wedstrijd.

01-10-2019 12:17

Redrum +95938

Ja dat is het enige da tje hem wel kan kwalijk nemen ja. Had eerder een kaart gegeven aan één van die spelbedervers.

01-10-2019 12:21

4EVERAJAX +8368

de ergste was padt, vanaf het begin af aan.....

01-10-2019 12:06

Babangida83 +23821

Krokodillentranen. Als je tijdrekt kun je geel krijgen. En ook Warmerdam was vrij opzichtig onnodig lang over de ingooi aan t doen. Dom, met al veel op zak. Want de scheids kan m geven. (Al geeft ie m helaas maar weinig)

01-10-2019 11:52

GerardAjax26 +2

Onana heeft vaak zat een gele kaart gekregen voor tijdrekken in de CL. In de Eredivisie weet ik het niet, maar daar is ook minder aanleiding om tijd te rekken voor Ajax. Derksen heeft gelijk, Warmerdam nam zelf het risico op een tweede gele kaart door te gaan tijd rekken met al geel op zak.

01-10-2019 11:42

Redrum +95938

Tja, Jan Boskamp lijkt me een sympathieke vent, maar hij is natuurlijk wel heel erg simpel. Onana rekt wel eens tijd, maar dat is niet in de eredivisie voor zover ik me kan herinneren. Dat was in de CL en daar is hij meerdere malen voor bestraft met geel, net als Warmerdam dus. Dat die lul van een Warmerdam al geel op zak had is natuurlijk geen reden om hem te sparen, terwijl hij zo opzichtig aan het tijdrekken is.

01-10-2019 11:42

Amsteraaij +2224

keertje dat gijp en Derksen met name het wel goed zien. inderdaad hoeft kuipers er geen rekening mee te houden dat die jongen al geel heeft. dat moet ie zelf doen. net zoals je geen tackles op t randje zou moeten zetten, waar niet nodig, als je al geel hebt. spelers spelen dan ook met een rem erop. zet je die tackle wel, riskeer je tweede geel. dat is hier net zo.

01-10-2019 11:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.