'Iedereen vindt dat Kudus moet spelen, maar waar moet hij spelen?'

door Gino Haverkamp 148

Bron ESPN

'Iedereen vindt dat Kudus moet spelen, maar waar moet hij spelen?'

door Gino Haverkamp 148

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Leon ten Voorde, journalist van Tubantia, is erg benieuwd naar hoe Alfred Schreuder de de selectie van Ajax gaat managen. Volgens hem heeft de nieuwbakken Ajax-coach een luxeprobleem, wat mogelijk ontevredenheid onder spelers die niet voetballen kan veroorzaken. In het ESPN-programma Voetbalpraat gaat hij hier verder op in.

'Wat wel heel interessant wordt, is hoe hij de kleedkamer gaat managen', steekt Ten Voorde van wal. 'Als je kijkt naar wat hij allemaal heeft...' De journalist denkt dat Schreuder een flinke kluif zou krijgen aan het tevreden houden van alle spelers, zeker de voetballers die minder uitzicht op speeltijd hebben. 'Bergwijn gaat spelen, Tadic is onomstreden en Antony is dat ook. Moet je eens kijken wat hij nog achter de hand heeft.'

Ook op het middenveld is er keuze genoeg volgens Ten Voorde. Zaterdag, in de Johan Cruijff Schaal-wedstrijd tegen PSV (5-3 verlies), stonden Kenneth Taylor, Steven Berghuis en Edson Álvarez op het middenveld. 'Klaassen zat op de bank. Kudus zat op de bank. Iedereen vindt dat hij moet spelen, maar waar moet hij spelen? Berghuis kreeg ook zo'n gezicht (Ten Voorde beeldt een lang gezicht uit, red.) toen hij gewisseld werd.'

Ten Voorde: 'Ga er maar aanstaan'

Ten Voorde weet dus wat het moeilijkst wordt voor Schreuder: het managen van de kleedkamers. 'Om al die kikkers in de kruiwagen te houden. Dat wordt een enorme klus. Iedereen vindt zich daar geweldig en vindt dat 'ie moet spelen. Ga er maar aanstaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

thelordjoshua +10641

Sommige AS profielen die compleet Anti Kudus waren het nu zo moeilijk uit hun mond krijgen om te zeggen dat ie wel in de basis eventueel het zou kunnen proberen

04-08-2022 21:50

suleman_yussif +18

Absolutely they completely wrote him off . Now finding it difficult swallow their words back

06-08-2022 04:41

Masz +3731

De spelers krijgen na een wedstrijd cijfers, vaak 6jes. Laat de spelers die constant een 7 of hoger krijgt gewoon staan.

03-08-2022 21:20

michaellaudrup +4669

ST lijkt mij een prima opstelling.

03-08-2022 18:57

Krullen +8078

Hij kan praktisch overal in de as. En daar staan er momenteel een paar die het een stuk minder doen momenteel.

03-08-2022 18:09

Amsterdamnoord +6208

Kudus is een speler die de goede kanten van Klaassen, Frenkie verenigt en daar het korte draaien, schoten aan toevoegt. Echt een heerlijke speler die altijd in de basis moet staan

03-08-2022 11:33

Nr.10 +111766

Ik vind Klaassen en Berghuis allebei tot nu toe niet een hele overtuigende indruk maken in de voorbereiding. Berghuis lijkt bovendien ook weer voor 8 in aanmerking te komen. Dus ja, je kan Kudus een keer op 10 opstellen en kijken wat hij er van bakt.

03-08-2022 11:30

Ajax35 +4292

Makkelijk, op de plek van Berghuis. Die speelt al sinds januari verstoppertje.

03-08-2022 07:30

remco.p +1158

Op het veld

03-08-2022 00:59

delphiero +939

Hoop vooral dat Schreuder in tegenstelling tot Ten Hag meer gaat rouleren. Zeker op het middenveld zijn er veel smaken en ligt de kwaliteit niet veel uit elkaar. Combinaties zoals Alvarez - Kudus - Taylor, Alvarez - Berghuis - Kudus en Taylor - Kudus - Klaassen zijn wel interessant om te proberen. Zolang Alvarez en Klaassen niet tegelijkertijd spelen en Kudus de belangrijke wedstrijden speelt is het prima.

02-08-2022 23:46

Nick14 +25889

Ten Voorde is een huisvriend van de Ten Hagjes.

02-08-2022 17:46

ShiekTakTiek +6022

Kudus op 10. Heeft in de voorbereiding bewezen te kunnen koppen (komt in de 16), over de grond een voorzet naar binnen kan werken, kort kan draaien en versnellen en ook met zijn zwakke been kan scoren en tegen PSV kwam helemaal aan het licht dat je hem dicht bij de goal moet hebben. Controleren, snel handelen en direct afwerken waarmee hij echt een fantastische goal maakte.

Kudus is momenteel ook een van de weinigen die in vorm en fit is. Heeft sws loopvermogen en kracht. Hij hoort erin. Ik opperde al om hem naast Berghuis te zetten met Blind erachter. Dan heb je een ervaren middenveld waarbij blind tactisch goed is met 2 spelers achter hem die kunnen doordekken als het moet (Bassey/Timber) en Berghuis als routinier die sws wel redelijk balvast is en goed kan combineren. Taylor nog te flegmatiek, wil soms teveel en verliest de bal op gevaarlijke plekken.

Pasveer
Sanchez Timber Bassey Wijndal

Blind
Berghuis Kudus

Antony Tadic Bergwijn

Dan heb je echt een sterke basis 11 met daarachter een ijzersterke bank die als het moet ook het spel kunnen omgooien met Brobbey, Lucca, ihattaren, Conceicao, Klaassen, Rensch, Regeer, Alvarez, Taylor die ook direct een impact kunnen hebben. Ook de spelers in de basis kan je zelfs mee schuiven mits nodig, Blind naar LB, Alvarez op 6 als je via de backs wil opbouwen als het centrum vaststaat, Tadic naar links, Bergwijn naar de punt, noem maar op tal van mogelijkheden.

02-08-2022 16:02

Sambavleugels +18782

Overigens een goede ontwikkeling dat het tij aan het keren lijkt wat betreft Kudus hier. Er waren tijden dat horden Klaassen boven hem prefereerden. Ben ervan overtuigd dat het een sensatie wordt, mits ie fit blijft en ook omringd door voetballers. Niet dat ie zoals Graaf tussen Alvarez en Klaassen in moet spelen zeg maar.

02-08-2022 15:32

AjaxHoorn +32989

Serieus? Bijna niemand die toch Klaassen boven Kudus zette?

02-08-2022 19:45

Sambavleugels +18782

Oh echt wel. Ga voor de grap de reacties vooral in 20/21 maar na.

02-08-2022 20:20

TheRiviera +5510

In specifieke situaties is Klaassen ook een betere optie dan Kudus.

04-08-2022 15:31

Eurysaces +29583

Met Kudus die duidelijk weer in vorm aan het komen is, zou ik hem toch graag weer wat meer betrokken zien in de opbouw. In de beginperiode vond ik hem op 10 een goede speler, maar wat lager op het veld werd het in mijn ogen speciaal.

Met het korte draaien is hij nauwelijks te verdedigen en toen hij meer wedstrijdritme had, gaf hij in de passing ook veel minder weg. De manier waarop hij soms met een lange kaats het hele veld open gooide, was zelfs iets dat hij beter deed dan Frenkie.

Dat maakt eigenlijk dat Kudus in de eredivisie op alle posities op het middenveld in mijn ogen de voorkeur zou moeten krijgen. Hoogstens kan je in de Champions League kiezen voor Blind als CVM, of Alvarez als je Blind naar linksback schuift. Met Alvarez heb je dan wel 2 goede voetballende middenvelders naast hem nodig, dan kan je dus niet met Klaassen spelen.

02-08-2022 15:06

michaellaudrup +4669

Ik vond hem in de beginperiode zelfs nog beter dan Anthony spelen, wat was hij goed toen. Todat dat miskende talent erin kwam, die het zo wat nooit heeft laten zien.

03-08-2022 19:04

mbwun +35

Doel: Pasveer
Achterin: Rensch (of Regeer), Timber, Bassey, Wijndal (of Blind)
Middenveld: Berghuis, Kudus, Taylor
Voorin: Antony, Brobbey, Bergwijn

02-08-2022 15:02

Zomer +1862

Het feit dat iedereen hier een andere opstelling heeft, geeft al aan dat het best moeilijk is.

02-08-2022 14:55

YRGI +32989

@Topreactie. Alvarez heeft al bewezen niet te renderen op de CV positie..

02-08-2022 13:52

DiAngelo +2411

Kudus speelt afhankelijk van de tegenstander ipv Taylor of Berghuis op de 10 of de linkshalf. Ik denk dat hij op de 10 belangrijker is omdat hij vanaf die plek zijn scorend vermogen kan benutten. We hebben goals nodig met het wegvallen van Haller. Zowel Taylor als Berghuis zijn niet bepalend genoeg waarbij Berghuis te weinig aan de bal komt en Taylor iedere keer net n fractie dan wel te laat dan wel de verkeerde keuze maakt. Mis toch net wat inzicht als t snel gaat. Denkt misschien iets te veel na ipv hij op gevoel speelt en dus minder direct. Dat betekent verder dat Tadic en Brobbey om de spits positie vechten, waarbij Tadic uiteraard op meerdere plekken inzetbaar is bij wissels en blessures. Bergwijn links en Antony vast op rechts.

02-08-2022 13:17

ajax4perez +9614

Pasveer

Rensch - Timber - Bassey - Wijndal
Alvarez

Kudus - Taylor

Antony - brobbey - Bergwijn

Wissels: Blind - Tadic - berghuis - Klaasen -ihattaren -Conceicao - Schuurs - baas - regeer - Unuvar

02-08-2022 12:37

Eurysaces +29583

Wie gaat de opbouw verzorgen? Alvarez en Wijndal in ieder geval niet, Rensch is er wat dat betreft ook nog niet, blijft alleen Timber over en dan moet je hopen dat Bassey net zo goed is als Martinez of Blind. Dat kan ik je vast verklappen, dat is Bassey niet, Bassey heeft weer andere kwaliteiten.

Blind die voor Bassey en Timber staat, brengt de balans die nodig is voor de opbouw. Daarnaast hebben we met Bassey en Timber dan de snelheid die Blind achter zich nodig heeft.

Verbaas me echt over opstellingen zonder Blind, vraag me dan af of we een nieuwe groep supporters krijgen die geen waarde meer hechten aan balbezit.

02-08-2022 13:28

Qifesh +24917

Wijndal kan opbouwen hoor

02-08-2022 14:11

Eurysaces +29583

Komt totaal niet in de buurt van Blind als opbouwer natuurlijk. Daarnaast moet je Wijndal juist in de opbouw aanspelen, daar is hij van waarde.

02-08-2022 14:28

strakkevoorzet +4196

Wijndal ken amper onder druk ingespeeld worden

02-08-2022 16:16

Eurysaces +29583

Er zijn maar weinig spelers die we onder druk zorgeloos aan kunnen spelen. Als Wijndal onder druk staat, betekend dat mandekking, dan zal er tussen de linies ruimte zijn voor een pass van Blind. Staat Wijndal niet onder druk, is het een gevaarlijke speler.

02-08-2022 16:57

ajax4perez +9614

Blind is opbouwend inderdaad erg goed maar dan moet je dus Bassey eruit halen en je haar geen aankoop die er direct moet staan van 22 miljoen op de bank plaats laten nemen.

Blind links back is geen optie dat zagen we wederom tegen psv

02-08-2022 17:27

Eurysaces +29583

Daarom gaf ik ook aan dat Blind voor Bassey en Timber moet staan, die gaat dan dus de rol van Alvarez over nemen.

Met Timber en Bassey heb je de snelheid en het fysiek dat Blind mist. Blind kan zich in de opbouw laten zakken tussen Timber en Bassey en dan heb je een mooie linie voor de opbouw.

02-08-2022 17:49

ST +23098

Onbegrijpelijk dat je nog vertrouwen in Rensch hebt na afgelopen seizoen en de gehele voorbereiding + JC schaal.

02-08-2022 18:37

ajax4perez +9614

Ik snap je reactie maar het is puur op basis van de huidige selectie. Ik zie liever Sánchez komen

02-08-2022 18:43

OntlastendeMiddenvelder +1987

Desnoods zet je hem achter de keeper neer, maar die jongen hoort te spelen.

02-08-2022 10:35

HStorm +3184

Voor dames 1, het e-team en de amateurs ook inschrijven svp!

05-08-2022 13:43

willem1958 +8918

Probleem is dat Kudus op bijna elk onderdeel bovengemiddeld is, snelheid, kracht, techniek, dribbelen, bewegen in de kleine ruimte en wegdraaien en juist de combinatie van al die eigenschappen maakt dat hij zo'n intuïtieve voetballer is omdat het bij hem vrij gemakkelijk gaat.
Bij elkaar maakt het dat hij moeilijk te lezen is voor de tegenstander en onvoorspelbaar.
Dat is het mooie aan onvoorspelbaar en soms met riisico spelen, risico gaat ten koste van veiligheid en voorspelbaarheid, je kan niet beide tegelijk hebben.
Daardoor voert hij de taken niet altijd uit zoals de trainer graag ziet omdat hij vertrouwt op eigen kunnen en dan teveel opgaat in de aktie wat in het teamspel niet altijd de beste oplossing is en zich daardoor soms vastloopt.
Dat is wat de meesten hem verwijten maar andere spelers hebben ook dat akties niet altijd lukken, Taylor of Antony lopen zich ook wel vast, Berghuis of Klaasen hebben soms helemaal geen rendement en toch wordt het Kudus zwaarder aangerekend dan de anderen en dat is jammer want naast soms de missers die hij heeft kan je ook kijken naar wat hij wel brengt en dat is meer dan de meeste anderen.
Hij is in staat door een geniale actie of plotseling wegdraaien een wedstrijd open te breken en hij kan bijv de Frenkie rol vervullen maar moet dan leren iets meer gedisciplineerd te spelen.
Als hij daarin de balans weet te vinden en hij krijgt een bepalende rol; op het middenveld dan heeft Ajax goud in handen.

02-08-2022 10:32

Qifesh +24917

Iedereen vergeet dat ook Frenkie heel wat steekjes liet vallen voordat ie tot zijn plekje kwam.

02-08-2022 12:18

willem1958 +8918

@Qifesh; klopt wat je zegt, een speler moet ook de tijd krijgen om in z'n rol te groeien en het lijkt er vooralsnog op dat Kudus die tijd niet krijgt.
Elke speler moet een tijdje op een plek spelen om zich in die positie comfortabel te voelen en te schaven aan de eigenschappen die daarvoor nodig zijn.
Schreuder vindt de eigenschappen van Kudus en de onvoorspelbaarheid aan de ene kant een pluspunt maar houdt niet van het risico wat daarmee soms gepaard gaat.

02-08-2022 13:01

Qifesh +24917

Buitencategorie die we bijna nooit zien.. maar goed ik speel soms wel een beetje met teveel ideeën en die luxe heeft een coach van Ajax niet echt:

Bergwijn--Brobbey---Antony
-------------- Tadic -----------
Kudus ------Blind------Alvarez
---Wijndal-Bassey-Timber---
------------Pasveer--------

Een elftal vol ervaring en intelligentie in iedere linie. Iets wat je altijd bij topelftallen ziet is dat ervaring in iedere linie het beste is

02-08-2022 13:55

HStorm +3184

Tadic achter Brobbey is volgens mij een gouden zet, daar kan Tadic volgens mij echt nog het verschil maken ipv Klaassen/Berghius. Grote Kudu links, verassend! Dit is wat mij betreft echt wel een mooie zo, en lekker rouleren ...

Klaar voor!*

*Dus het zal wel totaal een andere opstelling worden :)

05-08-2022 13:50

Bals +3784

Ferguson gaf ooit aan dat zijn grootste fout in zijn trainerscarriere was dat hij te lang met de gearriveerde spelers is doorgegaan, waarna hij, zijn opvolger en het team in een vrije val terecht kwamen. MU heeft daarvoor veel leergeld betaald.

Niemand is groter dan de club; óók Tadic en Blind niet! Michels en Van Gaal hadden geen moeite om gearriveerden tweede viool te laten spelen of te zien vertrekken. Het gaat erom wat goed is voor AJAX!

02-08-2022 08:51

Eurysaces +29583

Ik weet niet hoe je tot zo'n conclusie komt, maar moet Liverpool dan van Dijk er gewoon maar naast zetten? Heeft daar een tijdje onvrijwillig gezeten, die hele ploeg stortte in elkaar.

Je moet de beste spelers opstellen, bij Tadic kan daar twijfel ontstaan met de grote concurrentie, die moet je op een bepaald moment inderdaad vaker gaan wisselen. Blind heeft die concurrentie niet, dat was hoogstens Martinez in de opbouw als hij een topdag had, nu komt er niemand in de buurt. Blind moet altijd spelen met de huidige selectie. Als je het dan over een "gearriveerde" speler hebt die gewisseld zou moeten worden, denk ik als eerste aan Blind die de positie van Alvarez over neemt.

02-08-2022 13:41

Dico +54

Zet hem maar desnoods rechtsback....

02-08-2022 07:49

Spielmacher +10859

Zo dus:



Kudus----------------------Klaassen

--------------Taylor--------------------

02-08-2022 05:03

YRGI +32989

Klaassen onttrekt zich teveel aan het spel.

02-08-2022 13:57

Eurysaces +29583

Je wilt aan die rechter kant juist iemand die de combinatie met Antony aan kan gaan. Eigenlijk kun je aan die kant niet om Kudus heen met de huidige backs.
Kudus heb je aan de linker kant niet nodig, daar heb je Wijndal en Blind al die Bergwijn kunnen voorzien.

02-08-2022 14:58

Blazehaze +2845

Op 10 achter de spitsen, man niet teveel opdrachten meegeven maar lekker laten ballen.. man heeft eigenlijk alles, snelheid, balvast, scorend vermogen en kan iemand passeren.

02-08-2022 01:16

NW23 +5079

Noet zo moeilijk, op de plek van Taylor. Kudus is een veel betete verbindingsspeler.

02-08-2022 01:12

mido1988 +4305

Is 3-4-3 geen optie?

02-08-2022 00:59

Eurysaces +29583

Bergwijn-Brobbey-Antony
Taylor-Blind(6)-Berghuis(10)-Kudus
Bassey-Timber-Schuurs
Pasveer

Als ik heel eerlijk ben, jazeker.

02-08-2022 13:46

Ajax4ever86 +3967

Ik denk dat de tijd is gekomen dat Tadic niet meer elke week een basisplaats kan eisen. Hij wordt gewoon ouder en dat is echt terug te zien in zijn spel.
Hoe spijtig ook, maar wel de keiharde waarheid.

Ik weet dat Tadic een icoon is die alles geeft voor onze club. Maar voor het spel dat we willen spelen zie ik geen plek voor Tadic meer. Hooguit als 10.

Maar Kudus behoort ten allen tijden basis te staan. Veruit onze beste middenvelder. Heeft de basis voor werkelijk alles. Heeft een goed schot vanaf de 16 en daarbinnen, heeft techniek, kan dribbelen, heeft grote sprongkracht, heeft een goede pass en steekpass, sprintsnelheid op de eerste meters, kan verdedigen, heeft tactisch inzicht.

Tuurlijk moet hij op elk vlak verbeteren en op de 1 meer dan de ander. Maar de potentie zie je in alles wat hij doet. Men moet zich echt beseffen dat we goud in handen hebben met Kudus. Als hij zijn potentie haalt, speeltijd, vertrouwen krijgt en blessurevrij blijft pffff… durf ik makkelijk te zeggen dat hij beter dan een Pogba kan worden.

De ideale opties voor de opstelling is in mijn ogen:

Bergwijn Brobbey Anthony

Berghuis (Kudus/Tadic/Ihattaran)
Kudus (Taylor)

Alvarez/Blind/Klaassen

Wijndal Bassey Timber Nieuwe rb (tot die tijd Regeer)

Pasveer

02-08-2022 00:17

neutraaltje +366

Klinkt goed, maar dan zouden wel de regels veranderd moeten worden. Heden ten dagen mag er nog niet met 12 spelers gespeelt worden

02-08-2022 11:11

Ajax4ever86 +3967

Hoezo 12. De 6 met / ertussen zijn gewoon de opties. Dus 1 van de 3 (Klaassen, Blind of Kudus)

02-08-2022 19:01

gi0vanni +7381

Wie is Ihattaran? 🤣

02-08-2022 12:47

BxM +4079

Eens, alhoewel het voor een trainer natuurlijk verdomde lastig is om zo’n beslissing te maken en mocht die keuze doorgevoerd worden zal dat helaas pas later in het seizoen plaatsvinden wanneer dit ‘duidelijk’ wordt op zo’n manier dat de trainer er niet meer om heen kan denk ik.
Ajax zal op een gegeven moment toch weer een nieuwe Tadic/Blind moeten gaan kopen met dezelfde soort clubliefde, dat gaat nog lastig worden.

Schreuder heeft in ieder geval genoeg opties en ik denk dat het vooral aan hem en de staf gaat liggen waar onze lat ligt dit seizoen, er is wel echt veel mogelijk met deze selectie. Ben ik heilig van overtuigd… wat een kwaliteit!

02-08-2022 16:20

Ajacied1995 +10789

Op t middenveld, echt verspilling van je lucht dit meneer ten voorde

02-08-2022 00:08

Oxxer +165716 moderator

Antony en Bergwijn zijn onomstreden voorin, Tadic op 9 niet.

01-08-2022 23:42

OsteoPat +227

Als Antony geen ondersteuning van een goede back heeft, kan Tadic ook niet optimaal presteren op 9.
Dan beter op 10 oxxer 😉

02-08-2022 18:00

Oxxer +165716 moderator

Dat is niet de reden dat hij niet presteert op 9, Tadic is niet de jongste, de variant met hem centraal voorin is klaar. Hij op 10 ? Dat mag Schreuder uitvogelen, misschien gaat dat werken. Dat van de back in de combi met Antony zeker met jou eens.

02-08-2022 18:05

Dolletje +28

Berghuis moet gaan voetballen ook als er op aan komt maar dan zie je hem nooit,en Kudus moet eerst om zich heen kijken en afspelen en niet al met de bal lopen.het is eigenlijk één blind paard.

01-08-2022 23:37

Rodsje +14924

Troll allert

02-08-2022 11:39

MichelAngelo66 +22304

Wat dacht je van het middenveld?

01-08-2022 23:35

DonQ +6081

Antwoord is flink rouleren. Qua transferuitgaven zit Ajax bij de top, daar hoort ook een ander selectiebeleid bij.

01-08-2022 23:20

Jeugd +24959

Schreuder heeft allang gezegd hoe hij gebruik wil maken van Kudus. Al die nummers kunnen me gestolen worden. Kudus zal alleen in een vrije rol zonder al teveel opdrachten worden ingezet. Ik voorzie speeltijd in de wedstrijden waarin Ajax als dominant wordt geacht.

01-08-2022 23:19

NeeI +108369

Ah, Ten Voorde. De tukkerse kontkorst van Ten Hag.

Ajax staat voor bluf en creativiteit. Opbouwen van achteruit, ruimtes klein houden, druk naar voren en snelle combinaties maken. Dan kies je dus voor voetballers die dit kunnen waarmaken. Hoe kun je dan géén plaats hebben voor het grootste diamant Kudus?:

Bergwijn, Tadic, Antony
Berghuis, Kudus, Taylor
Wijndal, Bassey, Timber, Regeer
Keepertje

Blind roulatiespeler op zes. Blind zijn gebreken zonder bal zijn te groot achterin in t centrum. Dynamiek en snelheid van Bassey is noodzakelijk.

01-08-2022 22:51

DonQ +6081

Eens, verder zou je in veel wedstrijden ook Timber als rechtsback kunnen opstellen en Blind het centrum laten vormen met Bassey. Zeker wanneer er qua rechtsbacks niets bijkomt.

01-08-2022 23:22

WantAmsterdam +116307

Ruimtes klein houden? Zonder bal ja, met bal moet je het veld zo groot als mogelijk maken.

02-08-2022 03:34

mbwun +35

Tadic mag wel ff banken, geef Brobbey de kans. Voor de rest top

02-08-2022 15:19

ProfessorX +19827

Ik weet de oplossing waar hij moet spelen .

Op het veld !

01-08-2022 22:21

RadheAjax2021 +18003

Kudus kan op 10 spelen of de positie overnemen op de linkshalf waar hij al speelde voordat hij tegen Liverpool gebleseerd raakte. Berghuis kan het niet op 10 en zeker als ploegen zich massaal ingraven. Kudus kan dat veel beter!

01-08-2022 21:43

Jan.E +41

Probleem zo op gelost arvelas met blind ruilen heb je gelijk kop krijgt achter in en snel heid centrum timber/arvelas

01-08-2022 21:27

Mözil +2570

Arvelas, is dat onze nieuwe rechtsback?

01-08-2022 21:34

gi0vanni +7381

Arvelas is die linksbenige top CV die heel veel snel heid heeft. En als ze hem met Blind ruilen een kop krijgt zodat hij alles goed kan zien.

01-08-2022 21:49

ProfessorX +19827

Jaaaasa in Ward gok 😅

01-08-2022 22:21

thepower1990 +35726

Arveladze? Shota?

01-08-2022 21:36

ProfessorX +19827

Zijn zus is voor dames dan

01-08-2022 22:22

ProfessorX +19827

Arme Jan probeer nog eens komt goed .

Misschien dyslecties kan en geef niks ook ik schrijf kut

01-08-2022 22:23

Mözil +2570

Uiteraard kan het dyslectie zijn, geeft ook helemaal niks en een geintje moet kunnen toch?

01-08-2022 23:28

TooGoodToBeTrue +1943

Het hele probleem is niet waar zet je Kudus het hele probleem is hoe wil je opbouwen?
We hebben eigenlijk maar 1 speler die kan opbouwen en dat is Blind. Het probleem is dat Blind te langzaam en te klein is voor CV en op 6 worden er gewoon 2 man op hem gezet zoals ze dat ook destijds deden bij Schone en later Frenkie. Het verschil tussen toen en nu was dat Blind er dan achter stond en dus alsnog het spel kon maken als Schone of frenkie dat niet kon. Als je naar nu kijkt als Blind de oplossing niet vindt moet Timber het doen of Bassey nou dat zie ik niet gebeuren. Dus het hele probleem is de opbouw. Kan je Kudus, Berghuis, Taylor, Klaassen, Tadic, Conc, van mijn part Messi er neer zetten het maakt niet uit wie je als aanvallende middenvelders opstelt als ze niet bereikt kunnen worden houdt heel het verhaal op.

01-08-2022 21:12

Amsterdamnoord +6208

Mooie analyse, dan misschien toch Taylor in een meer controlerende rol?

Overigens vind ik dat Kudus ook een opbouwende rol aan zou moeten kunnen

01-08-2022 21:28

TooGoodToBeTrue +1943

Weet je wat het is met zowel Taylor als Kudus. Het zijn hele goede spelers, maar het Ajax systeem valt of staat bij het feit dat je minimaal 2 spelmakers moet hebben.

Bijv een 4 en een 6 die beide de opbouw kunnen verzorgen zoals destijds Blind en Schone dat deden door middel van inschuiven blind in balbezit naar de 6.

Of bijv. zoals Blind vanuit de CV, Frenkie op de 6 en Ziyech aanvallend zwervend deed in een meer dynamisch vloeiende opstelling.

In deze systemen speelde Ajax het beste spel van het afgelopen decennium.

Zodra we met 1 spelmaker spelen is het te makkelijk voor de tegenstander want die zet gewoon 2 man op die spelmaker en dan komen de lange ballen. We hebben geen lange spelers dus balverlies.

Dus om dit op te lossen zul je een 2de spelmaker nodig hebben naast Blind.

Dit kan op verschillende manieren.

Met de punt naar voren i.p.v. naar achter. Dus bijv. Blind en Taylor op de 6. Vleugels wat meer naar achteren en Vleugelverdedigers net zo hoog als ze nu staan. Kortom compacter gaan spelen dan ontstaat er ook ruimte voor Bergwijn en Antony om op snelheid er langs te gaan. A la Overmars vroeger.

Dynamische driehoek met een 8. Op 6 blind op 8 kudus/taylor of berghuis, maar die laatste wil niet verdedigen want die aanvallend gericht en ik denk dat hij vanuit de 8 niet zijn beste spel kan laten zien. Taylor weet ik niet of hij de inhoud heeft om tussen 6 en 10 te pendelen en op te bouwen vanaf 6 en de aanval voort te zetten op 10. Kudus heeft de inhoud wel, maar bij hem vraag ik mij af of hij opbouwend sterk genoeg is om het verschil te maken consistent.

Het idee om Kudus op 10 te zetten werkt gewoonweg niet zoals het wel werkte met Ziyech omdat je destijds en Blind en Frenkie had die de bal daar kunnen brengen. Nu is simpelweg die afstand gewoon te groot voor Blind alleen. Met als resultaat lange ballen. Die met onze vleugels ook wel voor gevaar zorgen, maar het is gewoon geen solide basis. Zeker omdat we ook geen lengte hebben om die ballen vast te houden en omdat we geen ruimte hebben voor de vleugels om eroverheen te gaan want we staan te ver naar voren omdat we altijd de bal hebben en tegenstanders zich ingraven.

Of je moet de opstelling omgooien en vanuit je sterkte gaan spelen in bijv. 3-4-3.
met Blind op 6 kudus en taylor op MCR MCL en dan achter de spits tadic, of berghuis zwervend. Dat zou ook nog kunnen.

Echter in dit huidige systeem. zie ik geen oplossing met het spelersmateriaal wat we hebben. Maar misschien ziet iemand anders wel de oplossing.

02-08-2022 00:07

Chrismokum020 +16496

Timber is ook goed in de opbouw toch. Laat ze dan maar 2 man op Blind zetten (als 6), krijgen de andere middenvelders of de backs meer ruimte. Taylor is ook iemand die de opbouw kan doen als 8, zie 1e helft psv. Berghuis is een spelverdeler en heeft tevens de passing in huis vanaf die positie. Wijndal maakt aanvallend ook een goede indruk, dus mits we niet met Alvarez en Klaassen op de midden spelen zijn er genoeg opties

02-08-2022 09:36

TooGoodToBeTrue +1943

Ik weet niet of Timber kan opbouwen want alle ballen worden ingeleverd aan Blind momenteel. Taylor kan inderdaad opbouwen, maar heeft hij de inhoud om tussen de 6 en 10 positie heen en weer te pendelen 90 minuten lang. Berghuis is een spelverdeler en heeft een passing in huis vanaf de 10 positie, maar hij is niet echt in vorm al een hele tijd, maar dat kan ook komen omdat hij vaak het kind van de rekening is.

02-08-2022 11:57

Chrismokum020 +16496

Vorig seizoen heeft Timber dat vrij constant laten zien. Zou zelfs op 6 uit de voeten kunnen met zijn techniek. Met name voor de 8 positie komen er meerdere spelers in aanmerking, benieuwd hoe dit ingevuld gaat worden

02-08-2022 12:39

ÁlvaroRecoba +13695

Als Schreuder niet met alle drie wil spelen, maar Álvarez of Blind op 6 wil zetten, dan is het toch prima om Taylor, Berghuis en Kudus op de voorste twee middenveldposities te rouleren? Twee derde speeltijd is uitstekend voor alle drie, nog buiten schorsingen en blessures gerekend. We hebben méér dan elf spelers nodig -- als Klaassen maar niet meer in aanmerking komt voor de basis.

01-08-2022 21:07

Sjonnie +18814

10.
In mijn ogen de beste combi (valse) 9/10 is Tadic met Kudus, dat zag je in de voorbereiding eigenlijk ook al.
Tadic kan dan afwisselen met Kudus; Tadic alleen maar in de rol van valse 9 werkt in mijn ogen niet meer. Tadic vindt het ook fijn om op 10 te spelen. Beiden zijn super in de combinatie wat het spel door het midden alleen maar ten goede komt.
De combi Brobbey als pure 9 met Kudus op 10 werkt in mijn ogen ook.

Daarachter is een kwestie van smaak: Berghuis of Taylor, Blind of Alvarez.
Klaassen pinchhitter.
Ik zie overal plus- en minpunten maar het belangrijkste: de combi Tadic/Kudus

01-08-2022 21:01

Danish_dynamite +1595

Helemaal mee eens, ik vind Berghuis ook het best tot zijn recht komen als linkshalf. Ook met zijn lange bal op Antony die vaak heel goed is en het versnellen van het spel. Ik denk wel dat daarnaast Taylor of Blind moet zijn, in ieder geval iemand die zich meer aanbied in balbezit dan Alvarez. Kudus is in vorm, doelgericht en een parel van een speler. Hoop dat dit zijn seizoen wordt en hij er ook de minuten voor krijgt. Met alle respect voor de echte Ajacied Klaassen, elke minuut die hij krijgt in de basis ipv Kudus is er één teveel.

01-08-2022 21:06

Nr.10 +111766

Dit wordt in mijn ogen altijd zo overdreven. Uiteindelijk zijn het allemaal profs die gewoon willen presteren. Dat ‘tevreden houden’ van spelers… het zijn geen afhankelijke kleuters. En Ajax wil meedoen in de CL, dan heb je meer dan drie toppers in de aanval nodig.

01-08-2022 20:50

ck69 +13181

Is beter dan iedere middenvelder dus maakt niet uir waar je hem zet

01-08-2022 20:43

Ajaxafc1986 +1005

Ik vind dat Berghuis ook altijd moet spelen.
En is gewoon belachelijk dat hij altijd gewisseld wordt.
Hij is zo geweldig aan de bal.

Ik zou op dit moment dit middenveld kiezen.

Kudus Berghuis
Blind

01-08-2022 20:42

OwenStevenDalberg +27711

Berghuis mag je wel wat meer van verwachten dan hij in 2022 tot nu toe heeft laten zien. Hij is één van de meest ervaren spelers en zou de ploeg op sleeptouw moeten nemen als het minder draait. Maar juist hij is één van de spelers die als eerste verzuipt als het minder gaat. Was bij Feyenoord niet anders. Kudus zou het niet minder doen en kan op den duur veel geld opbrengen. Ik zou voor heb kiezen.

01-08-2022 20:48

Ajaxafc1986 +1005

Berghuis heeft uitstekend gespeeld op 10 en later op 8
Zijn beste positie vind ik op 8 hij is heel goed aan de bal vrije trappen en corners kan hij goed nemen. Hij is een speler die gewoon altijd moet blijven staan.

01-08-2022 21:16

HaberBosch +184

Ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Met Kudus meer als 8 en de gaten voor Blind eventueel dichtlopend ala Frenkie/Schone en Berghuis als 10 kan dat heel lekker zijn.

Klaassen achter de hand als extra kopper als het nodig is.

01-08-2022 20:51

RFHK +12903

Blijft lastig, ik vind op dit moment dat Taylor ook echt een basisplaats moet krijgen..

01-08-2022 21:00

Slang +14994

Het is niet dat Berghuis in 2022 echt in vorm is geweest, ook dit seizoen niet echt. Dus die keuze lijkt me niet zo moeilijk

01-08-2022 20:34

ST +23098

Zolang Bassey geschorst is en Sanchez nog niet binnen is zou ik zo spelen met Kudus:

—— Bergwijn - Tadic - Antony ——
——Taylor ———————- Kudus ——
———-——-——- Blind ———————-—
Wijndal - Timber - Alvarez - Regeer
—————-— Pasveertig ——————-—

60e minuut: Brobbey en Berghuis erin voor Tadic en Taylor.

01-08-2022 20:32

arufred +9865

Alvarez naast Timber lijkt mij prima en Regeer op rechts daar is ook niks mis mee.

01-08-2022 20:34

Rob.C +8417

@ST...Haha...Pasveertig....👌🏻😂😂

01-08-2022 20:38

JJFajax +3564

Berghuis altijd boven Taylor in de basis.

01-08-2022 20:50

ST +23098

Berghuis kan niet echt meeverdedigen en Taylor kan zowel aanvallen als meeverdedigen. Is wel handig als middenvelder. Daarnaast vind ik 3 aanvallers wel genoeg. Het is niet het belangrijkste, maar Berghuis gaat ons nooit wat opleveren qua transfer inkomsten. Taylor kan ooit een tweede vd Beek worden en de kas spekken. Dan kies ik liever voor hem. Hoewel ik met beide spelers kan leven.

01-08-2022 20:52

JJFajax +3564

Taylor zal Ajax never nooit 40 miljoen opbrengen.

01-08-2022 20:54

ST +23098

Deze noteer ik even ;)

01-08-2022 20:56

ck69 +13181

Taylor is inderdaad zo'n speler die nooit echt door gaat breken en voor een miljoen of 8 naar Italië vertrekt.

01-08-2022 21:31

DankzijCruijff +48731

Mooie opstelling, maar ik zou dan Alvarez gewoon banken, Timber op zijn eigen plek en Rensch eindelijk eens de kans geven op zijn echte positie (LCV). Dan zul je zien dat we met z'n allen "opeens" weer begrijpen waarom Rensch al jarenlang wordt gezien als een van de grootste talenten van de jeugdopleiding.

01-08-2022 21:50

Tinus +10467

Lijkt me geen slechte opstelling. Hoewel ik liever Timber op z’n vertrouwde positie terug in vorm zie komen.
Voor wat betreft minuut van wisselen, laten we de wedstrijd ff afwachten😜

01-08-2022 22:43

MrGreen +1715

Ik zie dit niet... Alvarez is geen CV, Timber is RCV, geen LCV.
Zeker tegen Fortuna, zou ik zonder Alvarez spelen. Je hebt dan geen extra slot op de deur nodig.

02-08-2022 10:02

Eurysaces +29583

Ik weet dat Schuurs het zwaar te verduren krijgt, wat ik vrij onterecht vind. Het is geen de Ligt op Timber en hij maakt of en toe een "de Boertje" of een "Veltmannetje", maar ik heb toch ook geweldige ingrepen gezien en wedstrijden waarin hij foutloos was. Daarnaast is hij veel comfortabeler aan de bal dan Alvarez.

Alvarez die eigenlijk zelden een degelijke indruk heeft gemaakt centraal achterin, dat komt echt door zijn matige positionering en zijn gebrek aan topsnelheid.

Ik zou dus Schuurs op de plek van Alvarez zetten bij deze opstelling, maar goed, als je Alvarez op de bank zet, ben je natuurlijk iemand zonder verstand van voetbal. Dat zal ik dan wel zijn.

02-08-2022 13:55

arufred +9865

M.i. zijn de volgende spelers basisspelers: Pasveer,Antony,Timber,Bassey,Alvarez,Bergwijn,Kudus,Tadic.
Aangevuld met nog 3 anderen uit de volgende spelers: Berghuis,Blind,Taylor,Wijndal,Brobbey,Gorter,Concencao,Rensch/Regeer,Univar en een nog te kopen rechtsachter en doelman.
Verkopen:Klaassen,Klaiber,Bande
Verhuren: Daramy,Hansen,Baas,Fitz-Jim

01-08-2022 20:29

DankzijCruijff +48731

Ik hoop dat Taylor meer basisspeler zal zijn dan Alvarez.

01-08-2022 20:31

Amp +38184

Op 10 of 8,simpel. Berghuis levert al maanden niet en taylor is niet per se beter dan kudus

01-08-2022 20:20

Sambavleugels +18782

Klaassen verhuren aan Antwerp zodat ie ritme op kan doen richting het WK en je 'm daarna kan verkopen.

01-08-2022 20:20

Tommyshelby +130422

Verbaast me dat deze Tukker het over de inhoud heeft en niet over het lekkende gedoe.

01-08-2022 20:16

Oxxer +165716 moderator

Precies , dat is het 1e waar ik aan dacht bij Tubantia en Leon ten Voorde.

https://www.twenteinsite.nl/kritiek-op-lekkende-schreuder-wij-weten-dat-nog-van-fc-twente.html

01-08-2022 20:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.