Farioli krijgt complimenten: 'Dan kan je alleen maar respect hebben voor Farioli'

door Roy Jansen 71

Bron ESPN

Farioli krijgt complimenten: 'Dan kan je alleen maar respect hebben voor Farioli'

door Roy Jansen 71

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Anco Jansen is positief te spreken over het spel van Ajax zonder bal en de verdedigende bereidheid, zo vertelt hij in Bellen met Anco Jansen bij ESPN. Hoewel de analist niet enthousiast wordt van het spel, deelt hij wel veel complimenten uit over de ontwikkeling van Ajax dit seizoen. 'Ondanks dat het enorm tegen mijn voetbalhart ingaat, vind ik het wel ongelooflijk knap wat daar gebeurt.'

Als de quote 'Ondertussen lijkt Ajax fluitend op weg naar de titel' voorgeschoteld krijgt, blikt Jansen in eerste instantie terug op waar Ajax vandaan komt en deelt de analist complimenten uit aan Farioli: 'Als je terugkijkt naar vorig seizoen en dan dit in de selectie weet te brengen, dan kan je alleen maar respect hebben voor Farioli. Ze verloren vorig jaar van Hercules in de beker en hebben 18e gestaan in de competitie.'

Stabiele achterhoede en eenheid binnen selectie sleutel tot succes

Jansen concludeert dat het succes van Ajax mede te danken is aan de stabiele achterhoede en de eenheid van de ploeg. 'Als je dan nu zo weinig goals tegen krijgt en er echt een team van weet te maken, chapeau', zo vertelt de analist tegenover ESPN. Ook is het volgens de oud-prof te danken aan de werklust die Ajax op de mat legt: 'Zonder bal sprinten ze massaal terug. Natuurlijk ziet het er vaak niet uit. Maar zonder bal is Ajax gewoon het beste team van Nederland. Daar kun je ook kampioen mee worden.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Ajax wordt bewierookt voor werklust: 'Zonder bal is Ajax gewoon beste team van Nederland'
Jansen benoemt Klaassen en Berghuis als voorbeeld voor de werklust binnen de Ajax-selectie

Vervolgens wordt aan Jansen gevraagd of het huidige spel van Ajax niet tegen de eeuwenoude Ajax-voetbal wetten ingaat. De analist denkt niet dat Farioli zich hier heel erg druk om zal maken. 'Farioli kijkt gewoon naar de ranglijst van vorig seizoen en ziet dat er toen defensief helemaal niks van klopte.' Ook benoemt de analist twee spelers die het voortouw nemen in het verdedigende werk. 'Davy Klaassen en Steven Berghuis die de longen uit hun lijf lopen, rennen, vliegen. Alles om de 0-1 tegen Almere over de streep te trekken.'

Ook denkt de analist dat de fans van Ajax niet wakker liggen van het spel dat de Amsterdamse ploeg momenteel op de mat legt: 'Over twee maanden staan ze weer met zijn tienduizenden op het Museumplein, een jaar nadat de club volledig was afgebrand. Dat is nu het enige dat telt in Amsterdam.' Jansen sluit het gesprek over Ajax vervolgens af met de conclusie: 'Voor mooi voetbal moet je dit seizoen nou eenmaal niet in Amsterdam zijn. Dan moet je lekker naar Barcelona kijken.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Odysseus +14485

Hoe zou het toch met Aurelius1 zijn?

04-03-2025 16:20

TeringHenkie +28818

Roep hem nou niet!!

04-03-2025 16:23

TeringHenkie +28818

Hoe zal het met Web zijn? Die heb ik al een tijdje niet meer gezien, of heeft hij nog steeds een ban?

04-03-2025 16:24

Odysseus +14485

Ik dacht een permaban

04-03-2025 16:33

TeringHenkie +28818

Oww dat heb ik gemist! WTF heeft hij gedaan?

04-03-2025 16:48

Odysseus +14485

Geen idee

04-03-2025 17:05

JanBiesbos +29457

Niks fluitend kampioen wat een geluk, elke wedstrijd 120% inzet en energie om ze over de streep te trekken , ja pisvee laat het liggen en de rest ook dank je wel!!!!!

04-03-2025 00:04

401Middenweg401 +6083

"Dan moet je naar Barcelona kijken." Barcelona is al jaren verworden tot een semi-failliete pisclub vol aanstellers. Ik kijk nog liever drie keer Almere-Ajax in slowmotion terug dan dat ik die randclub opzet. Met hun Super League. Dat ze maar snel definitief failliet gaan.

03-03-2025 18:23

KarimB +11984

Iemand die de loopgraven optrekt tegen Almere uit bij een 0-1 stand. Gedogen is de max. Complimenten gaat ver

03-03-2025 16:53

Dolblij +45819

Je leest de kop van dit artikel en je weet : dat komt niet van de TG. Die vuilspuiters lijken stil, ome Willem te R trouwens ook.

03-03-2025 16:42

TeringHenkie +28818

Stam jij van zo`n stommeling af dan, met je oom?

03-03-2025 16:45

Dolblij +45819

Leg eens uit wat je bedoelt ?

03-03-2025 16:56

TeringHenkie +28818

Geintje man, je had het over Oom Willem. Ik vind dat namelijk een stommeling-)

03-03-2025 17:08

Dolblij +45819

Oh okee.....:)

03-03-2025 18:28

Bjorn +12820

Berghuis? Gisteren niet hoor. Snipperdagje.

03-03-2025 16:41

TicoNagliafico +1308

Haha iemand dat interview van Peter Bosz gezien? Eerlijk is eerlijk mooie reactie van hem

03-03-2025 15:52

ajax4ever001 +18770

Nicoooooo Nicoooo😁

03-03-2025 16:24

afca1985 +21607

Bedoel je deze?

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1261401/ajax-grapje-van-bosz-valt-niet-goed-bij-fans-psv-ik-moet-zeventien-zeggen.html

03-03-2025 16:26

KarimB +11984

Direct dat ontslag eissen etc.... De wereld is echt veranderd in mensen met een lontje die naar binnen gaat

03-03-2025 16:55

Wieno +9249

Haha mooi man. Peter Bosz heeft geen p$v dna zegt er dan eentje... Nee want dan had Petertje wel op de counter gespeeld en vorig jaar spuuglelijk kampioen geworden met kopdoelpunten van de Jong in minuut 94 en 96....

03-03-2025 17:08

Redrum +96371

De totale schaamteloosheid daar in Eindhoven om nu te doen alsof aanvallend voetbal in hun dna zit. Dan negeer je dus even 100 jaar clubgeschiedenis en kijk je alleen naar de laatste anderhalf jaar, wanneer een coach met een duidelijke Ajax-visie voor de groep staat. Compleet delusional ben je dan.

03-03-2025 18:52

JanBiesbos +29457

We behoren bij de beste zestien ploegen van Europa. Misschien moet ik zeventien zeggen, want Ajax staat boven ons", aldus Bosz op de persconferentie. Veel PSV-fans kunnen niet echt lachen om die opmerking.

04-03-2025 00:07

Odysseus +14485

😭😭😭😭😭

04-03-2025 16:22

Dolblij +45819

Open sollicitatie is dat. Wel mooie opmerking natuurlijk. Durf te wedden dat vanavond de lampen-tokkies in zijn tuin staan.

03-03-2025 16:41

TeringHenkie +28818

Mijn angst slaat toe wanneer ik me bedenk dat Klaassen volgend seizoen onze nieuwe nummer 6 gaat worden!!

03-03-2025 15:46

MarcoB1971 +4790

Sorry op zes is Klaassen een openbaring. Maar ja he Klaassen kan het toch niet meer goed doen.

03-03-2025 16:06

TeringHenkie +28818

Huhhh dat kun je nooit menen!!!

03-03-2025 16:13

Wobbo +11619

Openbaring kom op hee. Verwachtingspatroon bij Ajax supporters is ook wel gedaald naar een dieptepunt.

03-03-2025 16:41

TeringHenkie +28818

Haha wat een grappenmakers zitten er hier he!

03-03-2025 16:48

Clubliefde34 +6276

Ik ben fan van klaassen. Aleen al om zijn inzet, echte ajax hart en zijn belangrijke goals. Maar ik zie hem toch echt in de rol als invaller als we een goal nodig hebben. Onze nieuwe 6 gaat wel erg ver. En als taylor en FJ gewoon fit zijn horen die altijd de starten.

03-03-2025 16:54

KarimB +11984

Klaassen een openbaring....... Damn man

03-03-2025 16:55

TeringHenkie +28818

Hahaha LOL

03-03-2025 17:09

401Middenweg401 +6083

Je zegt het tegen de verkeerde, Marco. Henk is lid van de anti-Klaassen brigade. Heeft nog nooit iets positiefs daarover gezegd.

03-03-2025 18:26

TeringHenkie +28818

Ben zelfs voorzitter!!

03-03-2025 18:30

31xAjax +8021

Dat is de meest pijnlijke conclusie en het compliment dat geen enkel team zou willen krijgen. Maar helaas wel waar.....

03-03-2025 15:44

meerschehelden +2330

2 seizoenen kampioen worden en je bent weer helemaal check financieel, dan maar met grafbal.
Daarna weer domineren met aanvallen combinatievoetbal.

03-03-2025 15:44

Jeugd +24959

Nee dank je.
Je moet gewoon stoppen met de grootheidswaanzin van de belachelijke salarissen voor matige spelers waarvoor je 10x beter eigen jeugd kan inzetten. Daarmee houdt je de boel gezond, ook als je geen CL haalt.
Grafbal spelen is geen optie voor Ajax.
Ik ben zo'n Ajax liefhebber die soms liever naar jong of 017 kijkt. Ik ben zo iemand die liever 2e of 3e wordt met heerlijkere spelers die nog domme fouten maken en fijn voetbal spelen dan dit dodelijk saaie Farioli voetbal.
Je haalt een zwik Italianen naar binnen en je krijgt resultaat voetbal.
Alle scorebord supporters lullen alles wat die man doet goed. Bah, wedstrijdje Ajax kijken is niet meer leuk.
En dan hele hordes die doen alsof het een wereld prestatie is, alsof we de 16e selectie van Nederland hebben en 1e staan.
Ja want vorig jaar......alsof dat de norm van het meer dan honderd jaar oude Ajax moet zijn.

03-03-2025 15:53

KarimB +11984

Jeugd!! Je maakt mijn dag. Ik dacht dat ik er alleen zo naar keek. Ik kan dit voetbal ook niet meer zien.

03-03-2025 16:03

meerschehelden +2330

Je hebt natuurlijk gelijk en je doel is hetzelfde als elke ajacied. Alleen soms moet je even investeren om op de lange termijn consistent je doel te halen. Nu aanvallend spelen haal je geen CL mee en dan heb je zo 10 jaar lang ellende ipv 2 seizoenen.

03-03-2025 16:16

Jeugd +24959

Verklaar u nader!
We hebben toch een top 3 selectie gegeven aan die man?
Waarom zouden wij geen CL halen met een aanvallende wedstrijd instelling.
We hoeven op z'n minst niet in te zakken na iedere moeizaam bij elkaar gevoetbalde 1-0.
We spelen verdomme tegen Almere City. We hebben toch Traore, Godts, een fantastische opkomende back met een heerlijk voorzet. Een Hato die binnenkort door de top wordt gehaald.
Er loopt eigen jeugd rond die weet wat aanvallen is. We hebben Berghuis toch ook niet gehaald omdat het een betonvoetballer is.
Nu komen Mokio, Bounida, Steur er nog langzaam bij.
Jullie zijn blind en je bent er allemaal ingetrapt.
Het heeft niks met Ajax te maken.
Maar ja zolang we bovenaan staan is de meute blij. Dat het altijd dat onze supporters schare anders in elkaar zat, niet dus.

03-03-2025 17:31

dp92 +11301

Vorig jaar is de norm omdat de selectie nagenoeg hetzelfde is.. anders gaan we lekker de norm op 18/19 zetten terwijl de selectie vele malen slechter is.

Daarnaast boeit het echt vrijwel niemand wat jij liever ziet. Bij Ajax gaat het nu om resultaat en als je dat niet bevalt, dan kijk je lekker niet. Niemand die je zal missen.

03-03-2025 18:03

Jeugd +24959

Niemand verwacht 18/19… dommig gelul.
Er zijn toch honderdduizend voorbeelden van ploegen die met dezelfde selectie slecht spelen. Waarom kan City er ineens niks meer van?
Daar gaat het niet om. Ajax heeft een top 3 selectie en moet top 3 presteren. Als je dan zo'n wanvertoning tegen Almere City speelt met saai Italiaans voetbal dan is dat gewoon slecht en geen Ajax.
Jij snapt niks van Ajax. Het gaat nooit alleen om resultaat.
Maar jij bent ook een scorebord supporter.
Bah!

03-03-2025 22:29

cantharel +3528

Hoezo een zwik italianen , volgens mij zijn er maar twee en de rest met andere nationaliteit dus niet roepen om het willen roepen zoals Derksen.

05-03-2025 11:12

Gortelaar +962

Heb het hele seizoen het besef gehad dat we met beperkte middelen werken. Dan relativeer je vaak het vertoonde spel.
Maar gisteren was echt afschuwelijk om te zien. Met het elftal wat aan de aftrap verscheen kan je daar geen excuses meer voor verzinnen.

03-03-2025 15:39

YugoVik +33426

Bloed zweet en tranen.. Verschrikkelijk.. Ik zie liever een ajax die het beste is met de bal of de intentie en spelopvatting heeft om de beste te zijn.

03-03-2025 15:28

gi0vanni +7381

Door de financiële situatie en de huidige selectie onmogelijk. Ajax opbouwen gaat veel tijd en geld kosten. Maar ik neem aan dat ze over 3 seizoenen een selectie hebben die meer kan als nu.

03-03-2025 15:34

Rymesyt +8201

Ik mag hopen iets eerder dan 3 seizoenen. Als je dit seizoen al kampioen kunt worden en dan in de zomer geld krijgt van de CL moet daar toch iets mee te regelen zijn.

Ik hoop alleen dat we nu toch is gaan kijken voor een creatieve middenvelder, eerder gaf Kroes aan dat die noodzaak er niet was omdat we Berghuis hebben.

03-03-2025 15:41

Breuk +25544

Er komen ook weer veel verhuurde spelers terug van de zomer. Daar moet Kroes ook naar kijken natuurlijk. Als je je plaatst voor de CL, wanneer ontvang je dan het eerste geld? Pas na de zomer transferperiode lijkt mij.

03-03-2025 15:44

gi0vanni +7381

Zolang de selectie te groot is mag hij niets kopen.
Geld heeft Ajax genoeg. Maar ze draaien elk jaar verlies. Als er genoeg spelers zijn vertrokken komt er ruimte in het salarishuis. Maar dat is lastig want sommige willen niet vertrekken.
Spelers verkopen en talenten testen zal in de zomer belangrijk blijven. Zelfs met cl voetbal zijn de mogelijkheden beperkt.

05-03-2025 16:46

Rock69 +8411

Het zijn prachtige woorden van Anco. Ajax heeft gewoon de beste verdediging, de beste eenheid binnen het team, het elftal heeft zich per individu enorm ontwikkeld, houdt x op x de nul, En iedere idioot die dit niet ziet of wil zien mag gelijk opzouten naar een groot gesticht. Zwart zijn woorden!

03-03-2025 15:24

Bergkam +4706

Ben ik de enige die vind dat Kroes Ihattaren moet ophalen bij RKC, tegen bv. een prestatie contract. Z'n 'woellige' jaren lijken achter de rug te liggen en het blijft natuurlijk een prima voetballer die niet al te duur hoeft te zijn, vermoed ik.

03-03-2025 15:08

GAjax31 +16434

Eens, maar denk dat het aan de bal ook wel weer beter wordt als Sutalo en Henderson terug zijn. Davy en Rugani zijn heel degelijk hoor, maar mij wat te weinig voetballend vermogen in de as met hen.

03-03-2025 14:35

RJB1979 +26148

Bosz is lekker bezig tijdens de persco.

https://x.com/RikElfrink/status/1896546384809169089

Bosz begrijpt dat het veel over het puntenverlies van PSV gaat en grapt nog tijdens de persconferentie: ''We zitten bij de beste zestien ploegen van Europa en daar zou het eigenlijk over moeten gaan. Nou ja, misschien de beste zeventien. Ajax staat boven ons in de competitie."

03-03-2025 14:35

Jww +2414

Ik vind het wel heerlijke sarcasme eigenlijk

03-03-2025 14:47

RJB1979 +26148

Ik ook maar in Lampengat zien ze het net nog niet als hoogverraad.

03-03-2025 14:56

Jww +2414

Des te beter, want het zorgt alleen voor meer onrust in Boerenhol :P

03-03-2025 15:18

profoff +8408

Klopt, maar supporters en zelfspot is vaak lastig

03-03-2025 15:27

Balgevoel +31452

Natuurlijk heeft Anco gelijk. Tegelijkertijd was die pot van gister ook weer niet zó maatgevend dat je zou moeten stellen dat Ajax niets kan mét bal. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd, maar je mag van journalistjes, analistjes en meer van dat tuig, toch verwachten dat ze over één potje heen kunnen kijken. Ajax maakt na PSV ook gewoon de meeste goals, als je daadwerkelijk gelooft wat er zoal gezegd en geschreven wordt, is dat praktisch onmogelijk omdat we de meest duivels hardnekkige vorm zouden spelen van catenaccio ooit vertoond. Feit: het doelsaldoverschil met PSV is 'maar' 10...

03-03-2025 14:28

Dubbelvla +8549

"Zonder bal is Ajax gewoon beste team van Nederland", volgens mij zijn we onder de streep überhaupt gewoon de beste van Nederland, anders sta je niet op nr. 1 ❌ ❌ ❌

03-03-2025 14:27

xstaniox +15326

Ja alleen zijn we nu niet de beste met bal. Dat bedoelt hij te zeggen

03-03-2025 18:06

Dubbelvla +8549

Snap ik natuurlijk, ik maakte maar een flauw grapje

04-03-2025 09:20

xstaniox +15326

Ahhh, excuus

04-03-2025 09:29

Dubbelvla +8549

no worries ❤️

04-03-2025 16:22

GNBL +90720 moderator

Berghuis noemen als voorbeeld voor de werklust binnen de selectie. Nee, daar slaat Anco de plank echt volledig mis.

03-03-2025 14:27

tijssenajax +14267

Inderdaad, zijn verhaal was ok, maar als hij goed op Berghuis gelet had, was hij nooit tot die uitspraak gekomen.

03-03-2025 15:28

ajaciedje90 +61074

Met de bal ook. Want we zijn dodelijk effectief met de bal. Dat is ook kwaliteit.

03-03-2025 14:24

YugoVik +33426

Je maakt jezelf dat wijs.. Als je elke team in Nederland je wil op legt dan ben je de beste. Niet omdat je effectief bent.

03-03-2025 15:27

ajaciedje90 +61074

Als je in staat bent om tegen elk team je speelplan te laten slagen dan ben je de beste.

03-03-2025 15:36

Rymesyt +8201

Niemand in Nederland legt elk team zijn wil op dit jaar. Dus wie is dan de beste van Nederland?
Ik zie ook wel dat er bij Ajax veel mis is met het spel, maar ik ben ook niet bepaald onder de indruk van PSV en al helemaal niet van Feyenoord.

03-03-2025 15:42

ajaciedje90 +61074

Goed verdedigen en goed efficiënt met je mogelijkheden omgaan is het spel toch?

03-03-2025 16:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.