Driessen over terugkeer Van Gaal: 'Ik denk dat het een geweldige zet is'

door Roemer Smid 159

Bron De Telegraaf

Driessen over terugkeer Van Gaal: 'Ik denk dat het een geweldige zet is'

door Roemer Smid 159

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Valentijn Driessen denkt dat Ajax hele goede zaken doet met de terugkeer van Louis Van Gaal, zo vertelt hij in een interview met De Telegraaf. Van Gaal gaat de Raad van Commissarissen adviseren op voetbaltechnisch gebied. Een beslissing die de club, volgens Driessen, hard nodig heeft.

De Telegraaf meldde eerder al dat Van Gaal openstond voor een terugkeer bij Ajax, al werd het gerucht later weer ontkracht door Van Gaal zelf. Zijn gezondheid zou het op dit moment niet toelaten om een vaste rol te bekleden bij de Amsterdamse club. Nu is het toch zo ver, niet in een vaste rol, maar als adviseur op voetbaltechnisch gebied. 'Ik denk dat het een hele goede zaak is. Bij de komst van de nieuwe commissarissen Leo van Wijk en Michael van Praag leek het er al op dat Van Gaal zou komen. En nu is het in officiële vorm gegoten', aldus Driessen.

'Van Wijk en Van Praag zullen over het bestuurlijke aspect gaan en Louis over de technische zaken. En dat is hard nodig. Van Gaal is een man van duidelijkheid en van structuren. En de technische structuur bij Ajax is een zooitje op dit moment.' Driessen denkt dat Van Gaal deze rol prima vanuit Portugal kan vervullen. 'Hij heeft ook een huis in Noordwijk, dus hij is regelmatig in Nederland. Zijn huis in Portugal was ook de reden dat hij geen directe rol heeft gekregen in de Raad van Commissarissen. Al denk ik overigens dat je zo een functie ook vanuit Portugal kan bekleden. En ik sluit niet uit dat deze stap een opmaat is naar een commissariaat van Van Gaal.'

In de media werd gesproken over een 'rol op de achtergrond' voor Van Gaal. Volgens Driessen zit het niet in het karakter van de succescoach om op de achtergrond te blijven. 'Louis kennende gaat hij zich overal mee bemoeien, zelfs met welke kleur toiletpapier er hangt in de wc's. Maar ik denk dat Ajax dat op dit moment ontzettend nodig heeft. Ik denk dat het een geweldige zet is. En hierna moet je hem gewoon zien te strikken voor de RVC.'

Danny Blind

Driessen denkt daarnaast dat het een kwestie van tijd is voordat Danny Blind van Gaal volgt. 'Ik acht de kans ook groot dat Danny Blind terugkeert bij Ajax, misschien wel als hoofd jeugdopleiding. Dat is altijd een ambitie van hem geweest en die rol ligt in feite open. En als Blind terug is, in combinatie met eventueel een nieuwe trainer, dan kan Van Gaal prima vanuit Portugal toezicht houden.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Kale +1206

Ja tuurlijk, lekker lijntjes met Blind, de hele ouwe, bejaarde kliek weer bij elkaar. What can possibly go wrong

04-10-2023 19:53

MrMartinez +2990

Ik heb altijd sterk de neiging om iets níet goed te vinden als Valentijn het goed vindt.

04-10-2023 18:54

A-west +5768

Waarom denk je dat Driessen zo reageert?
Hij heeft een draai om zijn oren gehad afgelopen week van van Praag. Hij kijkt wel even uit nu voordat hij helemaal
persona non grata is.

04-10-2023 18:09

mvdk +44600 moderator

Hij is nog steeds duizelig.

04-10-2023 18:12

31xAjax +8013

Hij heeft helemaal geen draai om de oren gehad. Van Praag heeft zich juist volslagen belachelijk gemaakt met z'nemotionele uitbarsting.....

04-10-2023 21:13

Ajacied33 +36972

Heel apart om te lezen dit, maar Driessen heeft een positieve noot over Ajax/van Gaal gedropt. Moet ff bijkomen...

04-10-2023 17:47

Andronixos.c +8222

Off topic WK 2030 in 6 landen

Spanje 🇪🇸
Portugal 🇵🇹
Marokko 🇲🇦

Uruguay 🇺🇾
Paraguay 🇵🇾
Argentinië 🇦🇷

In 2034 is Azië weer aan de beurt. Ik hoop op Noord-Korea 🇰🇵 en China 🇨🇳 dat is een uitdaging 😂😂😂

04-10-2023 17:45

Rikkie66 +22904

Wat is er met Driessen aan de hand 😳 Zoveel positivisme. Is hij jarig? Oooooooo het is dierendag vandaag.

04-10-2023 17:44

DeMeer1976 +3095

Grappige is dat RvC alleen de directie poppetjes neerzet. Ze hebben daarnaast een controlerende rol geen uitvoerende.
Hooguit dat ze als vraagbaak gebruikt worden maar de dagelijkse beslissingen liggen zeker niet op hun bord…..
Dat wordt vaak vergeten door media lijkt het

04-10-2023 17:43

JanTa +15870

Driessen is na Derksen nu ook al positief. Het kan niet op allemaal.

04-10-2023 17:18

rodnet +10347

Alle gluiperds verzamelen zich om maar kwijlend in de gunst van koning, wat zeg ik, keizer Louis te komen. Eerst bij iedere gelegenheid Ajax messen in de rug steken omdat de organisatie ontdaan was van lekkende kranen en nu is het hosanna want van Gaal's vazallen zullen de bevriende media weer volop van inside information voorzien.

04-10-2023 17:07

twynestar +28756

Hoofd Jeugdopleidingen is 1 van de weinige rollen waarin ik Blind zou verwelkomen. Zolang het gaat om de juiste trainers binnen halen en zorgen dat er overlegd wordt tussen jeugdtrainers. Jeugdscouting ligt toch al elders geloof ik.

04-10-2023 17:07

JanTa +15870

Is jong Ajax beter gaan voetballen onder Vos dan Heitinga, ik zie namelijk geen enkele progressie meer bij deze ploeg wat wel de bedoeling zou moeten zijn. Jong Ajax straat uit wat er met de opleidingen aan de hand is terwijl het barst van het talent.

04-10-2023 17:26

Simpelishetmoeilijkst +25487

Was Reiziger nog maar trainer bij Ajax. Onder hen liep Jong als een trein.

04-10-2023 19:00

Ozymandias +159568

Als hoofd jeugdopleidingen lijkt hij me juist het meest problematisch gezien zijn verleden als hoofd jeugdopleiding.

04-10-2023 17:44

twynestar +28756

Overschatte baan.

04-10-2023 18:14

kngbolo +575

Driessen die blij is met van Gaal? Haha ze hadden echt geen ingang meer met Mislintat.

04-10-2023 17:04

FelixGassenlicht +9021

Blind terug als lid RvC: liever gisteren dan vandaag. Die gaat echt geen hoofd Jeugdopleiding worden, moeten wij ook iet willen.
Valentijn lult maar wat (zoals wij gewend zijn), waarom nog die kutstukjes van hem op AS plaatsen? Ook krijgen de Sneijders e.d. echt geen functie, onze Louis is niet gek.

04-10-2023 16:54

PH2BOT +40642

Vuilspuitfontijn Tweessen 'denkt dat.. ' Nou...hij weet in elk geval dat Louis hem stevig weerwoord zal geven bij eventuele interviews.

04-10-2023 16:48

Ramon19792101 +2047

Heel fijn al doe clowns eruit aub Louis

❌❌❌

04-10-2023 16:46

Altijdindestraat +40396

Driessen is even op zijn plek gezet en nu krabbelt hij weer terug met complimentjes... yeah right

04-10-2023 16:20

Mokum2018 +2118

Driessen en denken??

04-10-2023 16:09

Ajacider +4948

De persoon en trainer Louis van Gaal kan ik zeer waarderen. Ik hoop alleen dat het niet de bekende namen show gaat worden (Blind en Andries Jonker) want daar gaan we echt niet op vooruit. Wat echt op de schop moet imo ogen, en waar Louis echt verstand van heeft als oud gymnastiek leraar, is de jeugdopleiding. De jeugd heeft de toekomst, ajax for the future, het zijn allemaal loze kreten als je na verkoop van pak m beet 24 spelers in de afgelopen jaren alleen je selectie aanvult met Taylor en Vos. Gorter reken ik niet mee want als Rulli niet geblesseerd raakt is die verhuurd en Brobbey is weer terug gekocht.

04-10-2023 16:01

kngbolo +575

Niet op vooruit ten opzichte van? Volgens mij is nu alles beter dan wat we hebben/hadden. Alleen Steijn mag nog wieberen.

04-10-2023 17:06

Ajacider +4948

Alleen Steijn nog wiebelen en dan. Zonder TD, AD en coach verder dit seizoen. Ik weet dat het trendy is tegenwoordig zzp-er (verkapt of niet) te worden maar lijkt mij voor een professionele voetbalorganisatie wel erg amateuristisch om zo dunbezet een topclub te besturen. Alsof je elke wedstrijd maar 7 elftalspelers het veld opstuurt.

04-10-2023 17:38

GGXIII +6516

Blind moet echt geen functie met teveel bevoegdheden krijgen binnen Ajax. Bij geen enkele club eigenlijk, deze man presteert het altijd om er een ware ramp van te maken.

In de RvC is het hoogste wat je Blind moet geven. Een beetje advies geven en controleren met andere. Dan kan hij niet teveel schade aanrichten.
Ik snap ook niet hoe het komt dat Blind nog steeds functies krijgt waarin hij veel bevoegdheden heeft. In letterlijke alle functies die hij heeft gekregen is hij daarin gefaald en heeft hij een ware ravage achtergelaten. En nu wordt hij straks hoofd jeugdopleiding.

Garantie op mislukkingen en stilstand jeugd is onderweg.

04-10-2023 15:49

Ajaxfan31183 +16391

Wie kan er ff 112 bellen voor valentijn, het gaat niet goed met hem, hij zegt zomaar iets positiefs over ajax .

04-10-2023 15:43

Biss +10799

Volgens laatste berichtgeving over het beleid binnen Ajax, de ‘te varen koers’, volgen wij nog steeds plan Cruijff (toch, Edwin?).
Hoewel Cruijff vlak voor zijn dood zich al distantieerde van het beleid binnen Ajax, omdat vele elementen van Cruijff’s visie niet gevolgd werden door o.a Bergkamp, Overmars, vd Sar en van Duivenbode, heeft vd Sar altijd vol blijven houden dat plan Cruijff nog gewoon gevolgd word. Daarmee misbruikte hij de naam Cruijff en eigenlijk doet Ajax dat nog steeds. En de meeste supporters geloven het, al kunnen ze gewoon met eigen ogen zien dat we met de week verder van deze visie vandaan raken.
Welk plan is er nu? Welk beleid wil Ajax nu voeren? Moet ik kijken naar een Mislintat om te ontdekken welke kant Ajax op wil? Of naar de keuze voor van Gaal als adviseur?
Als Ajax Cruijff niet wil, zeg dat dan en kies voor een andere visie, ander beleid en communiceer dat! Wees duidelijk naar je achterban.

04-10-2023 15:36

Ozymandias +159568

Ik zou graag zien dat Ajax overstapt op de organisatiestructuur die Cruijff voor de Fluwelen Revolutie voorstelde zonder algemeen directeur en technisch directeur maar met een zakelijk directeur en een sportief directeur die leiding geeft over een technisch hart bestaande uit de hoofdtrainer, hoofd jeugdopleiding en hoofd scouting.

Geelen als zakelijk directeur, Lenderink als financieel directeur en Kroes als sportief directeur met daaronder Ten Hag als hoofdtrainer, Huntelaar als hoofd jeugdopleiding (als voorzitter van een technisch hart met iemand als Vd Kraan als hoofd jeugdcoaching, Westerveld als hoofd talentontwikkeling en Doesburg als hoofd jeugdscouting) en De Lang als hoofd scouting.

04-10-2023 15:49

Ozymandias +159568

Inderdaad, aan het begin was de officiele titel van Overmars ook nog 'directeur spelerszaken' maar hij heeft daar geen moment genoegen mee genomen. Al vanaf het begin heeft hij samen met De Boer het technische hart buitenspel gezet. Terwijl hij alleen de uitvoerende arm van het technisch hart hoorde te zijn.

04-10-2023 16:10

AFCA020! +6145

Lenderink hoort er al niet thuis…

Ten Hag… tsja kan, maar daar kan je ook een ander voor neerzetten. Ten Hag was ook geen geweldenaar (behalve dan dat hij voor Bayern uit z’n belangrijkste spelers bij zich riep en naar hen luisterde en hun plan uitvoerde. Dat is ook een kwaliteit, velen kunnen dat niet.)
Huntelaar is idd een goeie, Geelen natuurlijk, Kroes heb ik vertrouwen in. Overmars graag zsm terughalen. RvC cachet geven met oud Ajacieden met specifieke kwaliteiten, en ik zou een klankbordgroep opzetten met oud spelers door de jaren heen, die dan eens per maand of kwartaal samenkomen, maar die je verder ook (als ze dat willen) in kunnen zetten als specialisten trainer (of een stage als beginnend trainer), of scout of om een deur te openen in het buitenland (als ze dat zelf ook zien zitten) etc.

Zo behoud je de identiteit binnen de club. En tuurlijk kan je niet jaarlijks kampioen worden, maar als het dan onverhoopt een keer niet lukt, dan heeft men er (meer) vrede mee omdat de club vanuit een juiste visie door eigen mensen wordt geleid

04-10-2023 19:27

Roel.J +127

Scholletje en sneijder niet aan beginnen.
Bogarde ja e.n misschien co adriaanse

04-10-2023 15:34

Been +12585

Co is 75 jaar. Wat voor rol zie je hem invullen bij Ajax?

04-10-2023 15:46

Roel.J +127

Bestuurs functie

04-10-2023 17:32

Roel.J +127

Als speler,nou goed

04-10-2023 18:17

MidMid +5721

Toevallig ken ik Co een beetje, die heeft geen enkele interesse. Laatst nog met hem gesproken over de situatie bij Ajax. Hij zal geen enkele functie aanvaarden als hij wordt gevraagd. Hij golft liever.

04-10-2023 16:01

Wendy.H +7211

Blij te horen dat hij niet wil, hopelijk blijft dat zo, vindt hem helemaal niks

04-10-2023 16:16

Roel.J +127

Wat er nu zit,is wat.......

04-10-2023 18:16

Been +12585

Wellicht dat Sneijder onder de hoede van Louis & Kroes in een rol kan groeien bij Ajax.
Als men het organisatorisch zo kan neerzetten dat nieuwe spelers enkel nog op basis van gedegen scouting & data gehaald worden dan zie ik wel mogelijkheden voor Sneijder als TD en Huntelaar als hoofd jeugdopleidingen.

04-10-2023 15:28

MPAjax +8475

Mario Been ben jij dat? Sneijder hoort bij FC Utrecht, net als van Halst bij Twente hoort ookal heeft hij het daar verpest…… moet ze het niet ook nog eens bij ons komen verpesten want het is al verpest genoeg

04-10-2023 16:56

LukaLitmanen +82518

Valentijn Driessen kan ik beter hebben dan dan Mike Verweij.

Verweij heeft een dubbele agenda.
Driessen is van nature gewoon zuur en cynisch

04-10-2023 15:27

MPAjax +8475

Die twee kunnen beter een snackbar gaan runnen en voetbal met rust laten

04-10-2023 16:59

Ozymandias +159568

Ik zie liever dat ze inzetten op de generatie van Huntelaar met mensen als Van Praag en Van Gaal daar als controleurs en adviseurs relatief dicht bovenop dan dat ze weer terugvallen op de oudere generatie die al heeft aangetoond ongeschikt te zijn.

04-10-2023 15:23

MVG +16480

Dan hoop ik dat je niet Sneijder bedoelt in elk geval. Wie zie jij uit die generatie als geschikte kandidaten? We hebben met Maduro en Huntelaar al twee namen uit die tijd. Robben, van de Vaart, Nigel? Ik zie zelf graag Bogarde terug komen.
Als het geen crisis was had ik ook best wel Gio eens aan het werk willen zien als trainer, maar ik denk dat we een ander type nodig hebben op dit moment.

04-10-2023 15:31

Ozymandias +159568

Nee, Sneijder zeker niet maar Nigel inderdaad wel. Robben ook maar ik weet niet of hij interesse heeft in een rol bij Ajax. Litmanen zou ik graag weer terug zien keren. Lasse Schöne zou ik graag terug zien keren zodrat hij stopt met voetballen. Over Van Bronckhorst denk ik precies hetzelfde. Interessante trainer voor een Ajax wat goed wordt bestuurd maar niet voor het huidige Ajax.

Vd Vaart zou ik graag als jeugdtrainer bij Ajax zien terugkeren. Volgens mij zal hij dat zelf ook het leukst vinden, in kleine groepjes met de technisch grootste talenten van Ajax werken om ze te leren het maximale uit hun techniek te halen.

04-10-2023 15:32

wijzijndebeste123 +166578

Mijn ideale scenario is een combi van vooruitstrevende, innovatieve erkende vakmensen met capabele Ajax-jongens. Zo kan je de wetenschappelijke benadering gaan toepassen op de Ajax-filosofie. Best of both worlds. En qua Ajax-jongens denk ik dan ook aan Nigel de Jong, Huntelaar, Maduro, Siem de Jong etc. En zeker geen Sneijder.

04-10-2023 15:37

MidMid +5721

Ja Litmanen!
Ja Schone!
Nee de rest!

04-10-2023 16:02

Ozymandias +159568

Wat is er volgens jou mis met De Jong?

04-10-2023 16:03

Wendy.H +7211

Vd Vaart wil vokgens mij ook wel

04-10-2023 16:19

Wendy.H +7211

Litmanen wil niet weg uit finland, al zo vaak gezegd

04-10-2023 16:20

MPAjax +8475

Ja Tadic

04-10-2023 16:59

Ozymandias +159568

"Er zijn wel momenten geweest dat ik met Ajax heb gesproken", vertelt Litmanen in gesprek met De Telegraaf. "Dat is om verschillende functies gegaan. Maar dan was het steeds het goede moment niet, of het paste niet goed voor de familie. Of ik zat bij de Finse bond, waar ik beloofd had vier jaar te blijven. Het is dus nooit heel diep gegaan."

Litmanen sluit niet uit dat hij in de toekomst een rol zal vervullen bij Ajax. "In principe ben ik wel iemand die van het voetbalgedeelte houdt. Ik sta het liefst zo dicht mogelijk bij de spelers en het veld als het kan. Voorzitter worden is niks voor mij."

04-10-2023 17:02

Ajax27 +19263

Want? Die jongere generatie zonder ervaring gaat het wel even op de rit krijgen? Heitinga heeft laten zien dat dit niet zo simpel is. Huntelaar heeft aangetoond dat je gewoon rustig in de luwte gebracht moet worden en kan nu rustig zijn reputatie als Technisch Manager van de Jeugd opbouwen om zodoende over 3-5 jaar met de juiste bagage TD zou kunnen worden.

Maar noem maar eens ff wie van die generatie met een achtergrond bij Ajax geschikt zijn voor hoge posities bij Ajax? Of het trainerschap?

Die 'oude' generatie van de jaren '90 lijkt mij nou juist DE perfecte groep mensen waartussen je moet gaan zoeken. Het is een groep kerels die de afgelopen jaren op allerlei plekken in binnen- en buitenland ervaring hebben opgedaan.

Kijk naar Bosz... die heeft het bij Ajax aardig gedaan, daarna in het buitenland niet veel, komt terug en is nu een stuk rijper om een club als PSV gewoon lekker te laten voetballen. Ik geloof dat iemand als Frank de Boer dat ook heeft. Rijper geworden, geleerd van zijn ervaringen/fouten in het buitenland. Dat zou nu een perfecte man zijn om dat zooitje nieuwe spelers sneller in de pas te laten lopen en resultaat te halen.

Die gasten zijn allemaal eind 40, begin 50, dat is juist de mooie leeftijd waarbij ze de benodigde ervaring op hebben gedaan.

04-10-2023 17:29

Gonzalez75 +5902

Daar is die weer, onze roddel en klaagzang valentrijn driesje. Och och och, wat is hij toch blij dat hij weer eens wat positiefs mag schrijven over Ajax i.p.v. dat continu onrust stoken, roddelen en klagen. Weg dat figuur.

04-10-2023 15:22

Andronixos.c +8222

Ik zou als ik Ajax was heel goed letten wie je wel en niet moet halen.
Louis heeft een hekel aan de Telegraaf. Maar volgens mij was Blind heel geliefd bij dat krantje...

Ik zou Blind niet terug halen, mede omdat hij vele functies bij de club al had, wat niet goed was uitgepakt. Maar dit is slechts een mening.

04-10-2023 15:21

MVG +16480

Ik denk ook dat je beter met nieuwe namen kan komen en dat verwacht ik eerlijk gezegd ook. Iedereen doet alsof er een hele kliek aan Louis vast hangt, maar dat valt best wel mee.
Daarbij is Ajax nog steeds baas in eigen huis en ga ik ervan uit de Kroes op de achtergrond al mee wordt genomen om in de te kiezen koers.

04-10-2023 15:24

Sentinel +9052

Ga weg met die Faalentijn joh, misselijke vent.

04-10-2023 15:15

Aeneas +1202

Wel apart, die wisselwerking tussen Driessen en de reageerders hier. Driessen heeft vaak de neiging zich tegen Ajax te tonen en alles af te branden wat met de club te maken heeft en wordt hier daarom vaak verguisd, maar als hij zich een zeldzame keer positief toont over de club, dan hebben reageerders hier juist vaak weer de neiging om datgene waar hij positief over is (en daarmee onze eigen club) af te branden.

Laten we nou eerst gewoon even afwachten wie er écht komen, en vooral blij zijn dat er eindelijk weer wat mensen bij de club komen die hebben laten zien enig inzicht in de club én in management te hebben. We mogen allang blij zijn dat die hiertoe bereid zijn, want geen enkele ervaren bestuurder die geen of minder affiniteit met de club heeft, zal zin hebben om zijn handen hieraan te branden met hoe we er nu voor staan.

04-10-2023 15:09

Ozymandias +159568

We wachten heus niet af wat Driessen zegt om onze mening op af te stemmen. Het fenomeen wat jij omschrijft komt omdat Driessen niet denkt aan wat goed is voor Ajax maar wat goed is voor hem en wat goed is voor Driessen is vaak niet goed voor Ajax. De Telegraaf verkoopt meer krantjes en krijgt meer traffick naar hun website wanneer het bij Ajax onrustig is. Driessen wil dus logischerwijs dat het bij Ajax onrustig is. Het is namelijk niet zo dat hij een fan van de club is en daarom het beste voor de club wil. Ik denk dat Van Gaal een goede adviseur is voor de RvC maar zijn adepten hebben niet zijn vermogen.

04-10-2023 15:15

Aeneas +1202

Grotendeels eens hoor, maar over de aanstelling van Van Gaal zijn we blijkbaar toch een keer eensgezind met Driessen. Voor sommigen hier lijkt dat helaas meteen een reden om de aanstelling van Van Gaal zelf te betwijfelen.

04-10-2023 23:17

Wendy.H +7211

Volgens mij is driessen stiekum een ajacied, hij weet het alleen verdomd goed verborgen te houden onder het mom van neutraal stukjes te kunnen schrijven voor de krant en dan juist vooral vaak negatief over Ajax. Tis zomaar een hersenspinsel.

04-10-2023 16:25

Tommyshelby +130422

Blind als hoofd opleidingen is een ware nachtmerrie.

04-10-2023 15:02

wijzijndebeste123 +166578

There is plenty more where that came from. Vol gas Ajax-DNA. Heitinga, Kluivert, Sneijder, Van t Schip gaan Ajax op n broodje ossenworst terug naar de top brengen. In de winter verkopen we Mikautadze Sutalo Avila en Mannsverk en halen we Donny Vd Beek, Denswil, Tete en Marten de Roon. Heerlijk Nederlands bord-op-schoot werk.

04-10-2023 15:06

MVG +16480

Echt allemaal gelul zonder enige basis. De namen die jij allemaal noemt zijn totaal niet aan de orde. Tot nu toe is Van Gaal alleen een adviserende rol toebedeeld. Hij is nog niet eens in dienst bij Ajax (als hij dat al komt) en je doet al alsof er een dna vloedgolf komt en we terug worden gegooid naar het stenen tijdperk. Af en toe zeg je best zinnige dingen ook al ben ik het er niet altijd mee eens. Maar stop eens met dat populistische geleuter, daar is niemand van onder de indruk.

04-10-2023 15:11

wijzijndebeste123 +166578

Haha ik zal er op letten ; )

04-10-2023 15:12

MidMid +5721

Is Bergkamp nog ergens in beeld in dit alles?

04-10-2023 16:02

MPAjax +8475

Je lijkt Overmars wel en dan een dickpic van een Ossenworst op het einde

04-10-2023 17:01

AjaxHato +4612

Valentijntje die een keer positief is over Ajax.

04-10-2023 15:01

rob +682

Mooi man, die Driessen wordt door Van Praag als schooljochie op z'n plek gezet en plots is het volgende artikel misschien wel z'n eerste zonder roddel en stoken.

04-10-2023 15:01

Breuk +25523

Volgens mij is Ozy tegen.

04-10-2023 14:59

Ozymandias +159568

Niet tegen Van Gaal. Wel tegen Blind.

04-10-2023 15:01

MVG +16480

Waar staat er precies dat Blind terug is bij Ajax?

04-10-2023 15:04

Ozymandias +159568

Nergens, hoezo?

04-10-2023 15:04

MVG +16480

Omdat je net doet alsof Blind en allerlei andere namen al terug zijn bij Ajax om de boel een beetje op te naaien en je verhaal kracht bij te zetten.

04-10-2023 15:06

Ozymandias +159568

Ik ga in op de naam van Blind omdat hij door Driessen wordt genoemd. Trouwens acht ik (net als Driessen) de kans wel groot da Blind bij Ajax terug zal keren.

04-10-2023 15:29

MVG +16480

Ik hoop het niet in elk geval. Maar als hij terugkomt dan is dat waarschijnlijk in de RVC en zal dat geen technische functie zijn.

04-10-2023 15:40

Dit is mijn club +10468

Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat samenvallen met de aanstaande rol van Alex Kroes. Heeft hij straks als algemeen directeur dan geen enkele inspraak op het technische vlak. In lampengat werken de AD en TD (en trainer) nauw samen op technisch gebied en in Rotterdam vervult Te Kloese zelfs beide functies. Het is wel te hopen dat Kroes en de technische verantwoordelijken straks op dezelfde lijn zitten. We moeten uit de crisis komen en niet op weg naar gaan naar nieuwe problemen.

04-10-2023 14:56

wijzijndebeste123 +166578

Ik verwacht dat Kroes in de Te Kloese rol gaat functioneren en dat Huntelaar technisch manager wordt (dus meer uitvoerend). Liefst zou ik Huntelaar in zijn huidige rol behouden want t verlengen van jeugdcontracten doet hij geweldig en De Condé als TD zien komen (levert geweldig werk bij Genk).

04-10-2023 15:01

Ozymandias +159568

Van Gaal heeft hetzelfde probleem als Cruijff en dat is dat de meeste van zijn adepted zijn visie niet kunnen vertalenen in een goed beleid. Als hij het zelf niet doet dan werkt het niet. Zo werd de jeugdopleiding kapot gemaakt door zijn mensen nadat Van Gaal zelf was vertrokken.

In de periode vanaf 2000 tot 2002 braken er nog talenten als Vd Vaart, De Jong en Sneijder door vanuit de jeugdopleiding van Ajax. Daarna werd het in een rap tempo veel minder.

04-10-2023 14:50

Jeugd +24959

Wordt niks dit!
Zonder er bovenop te zitten ga je dit niet redden. Op afstand, behalve dat het een enorme mismatch met de persoon van Gaal is om het op afstand te doen, gaat er binnen de kortste keren ruzie en onrust ontstaan.
Mark my words......

Lijk me trouwens ook niet verstandig voor van Gaal om met zijn kwetsbare gezondheid een stressvolle klus op te pakken.

04-10-2023 14:45

AjaxPositivo +6972

Van Van Halst. Maduro en Emanuelson als emige Ajacieden in bestuur ennsraf naar een hele trits CL-winnaars met decennia ervaring bij Ajax. Oude logo terug, Adidas eruit en we're back

04-10-2023 14:44

en88ajaxfan +2125

Wat een negatievelingen weer op deze site. NATUURLIJK IS HET GOED DAT BLIND EN LOUIS TERIGKOMEN!!!!! Eindelijk een goed begin. Nu verder gaan met de juiste poppetjes plaatsen.

04-10-2023 14:43

Ozymandias +159568

Kan je niet herinneren wat voor een drama Blind als hoofd jeugdopleiding, directeur spelersbeleid, hoofdtrainer en technisch manager was?

04-10-2023 14:46

wijzijndebeste123 +166578

Heeey Ozy, kijk uit he? Je benoemt nu feiten. Daar doen we niet aan. T gaat om de onderbuik. Sentiment is alles dat telt.

04-10-2023 14:50

Ozymandias +159568

Ajax-DNA!! Champions League!! 1995!!

04-10-2023 14:51

TeringHenkie +28801

" Nu verder gaan met de juiste poppetjes plaatsen."

Inderdaad...maar dan moet je Blind niet hoofd opleidingen maken!!

04-10-2023 17:43

en88ajaxfan +2125

Ja jullie weten het allemaal veel beter

04-10-2023 22:17

TeringHenkie +28801

Juist snotneus, wij hebben dit allemaal allang al een keer meegemaakt met Blind!

04-10-2023 23:12

Kluivert95 +1358

Vrees geen Jordi Cruijff dus..

04-10-2023 14:42

ajax4ever001 +18712

Die had al eerder aangegeven geen functie bij Ajax aan te gaan

04-10-2023 14:43

Nadamesmo +2266

Een geweldige zet? Ik waag dit ernstig te betwijfelen.
Als extern adviseur heb je maar heel erg weinig invloed op de dagelijkse bestuurlijke gang van zaken, zeker op afstand. En bovendien is eeen dergelijke functie tamelijk vrijblijvend.
Bovendien moet van Gaal ook nog eens af zien te rekenen met volstrekte ego'tjes zoals van Praag, van Wijk en niet in de laatste plaats Hendriks die nu nog vaster in het pluche zit na die idiote bonus voor helemaal niets doen.
Ajax heeft niets geleerd van het recente verleden. Ook Cruijff zaliger dacht de fluwelen revolutie vanuit Barcelona te kunnen beinvloeden en besturen. Maar niets is minder waar. Binnen 1, 2 jaar werd deze revolutie een volkomen puinhoop met name door gebrek aan directe communicatie, egotripperij en betweterigheid.
Ajax heeft het kiezen van de minste uit voorhanden opties een soort handelsmerk gemaakt.

04-10-2023 14:38

en88ajaxfan +2125

Negatieveling. Weet iemand die het totaal niet snapt.

04-10-2023 14:44

Yeswecan +240

Als zoveel lezers van je site zeggen niet geïnteresseerd te zijn in de opvattingen van Telegraaf-journalisten, waarom blijf je die dan toch publiceren? Geen enkel normaal bedrijf negeert zijn klanten zo erg als AS dat doet.

04-10-2023 14:31

AjaxPositivo +6972

Omdat iedereen toch klikt. Als we allemaal elk artikel met Mike en Valentijn zouden mijden, dan is het gauw klaar

04-10-2023 14:37

wijzijndebeste123 +166578

Haha. Zoals voorspeld gaan we waarschijnlijk vol Ajax-DNA. Dus geen vooruitstrevende, innovatieve, wetenschappelijke benadering met erkende vakmensen. Maar oud-voetballers die een functie krijgen op basis van hun naam en beslissingen maken middels t blote oog, onderbuik en losse pols. Alles op n broodje ossenworst want vroeger deden we t ook zo en toen waren we heel goed. Donkere tijden breken aan met mensen als Danny Blind, Van t Schip, Kluivert, Davids, De Boer, Sneijder. Dit is echter wat de meeste supporters graag willen. Je krijgt de club die je verdient.

04-10-2023 14:26

en88ajaxfan +2125

????? Wat beweer jij? Hansworst die je bent

04-10-2023 14:40

MVG +16480

Die innovatieve Duitser van jou zit lekker zijn geld te tellen en lacht zich helemaal dood na alle derderangs spelers die hij Ajax in de maag gesplitst heeft voor veel te hoge transfersommen.
Echte clubmensen mogen de rommel opruimen.
Jammer dat hij de door hem gedoopte ‘overperformer’ niet meteen mee heeft genomen.

04-10-2023 14:41

wijzijndebeste123 +166578

Derderangs spelers? Op basis waarvan? De enkele potjes dat ze meededen? Haha aub zeg. Waarom spelen de NL jongens dan ook onder hun niveau? Steijn speelt nu notabene met 8-9 NL jongens id basis die hij al maanden inclusief voorbereiding onder zijn hoede en t lijkt nog steeds nergens op. Zou t dan misschien aan de trainer liggen ipv de spelers? Laat ook maar. Je snapt er simpelweg niks van. Sterkte daarmee in t leven.

04-10-2023 14:44

MVG +16480

Het ligt aan beiden. De trainer kan er geen kut van en de spelers zijn gewoon heel matig. Als je je als aankoop van meer dan 20 miljoen niet kan onderscheiden ten op zichtte van een talent van 17 die onder dezelfde trainer speelt, dan heb je weinig te zoeken in het topvoetbal. Ook hebben we ‘het grootste talent op zijn positie’ Tahirovic meerdere keren volledig door de mand zien vallen.
Er is misschien leuk ingekocht voor een fantasie elftal dat alleen maar digitaal op data met andere teams de strijd aan moet gaan, maar in het echte leven is de selectie hopeloos uit balans.
Ik denk trouwens eerder dat ik jou sterkte moet wensen. Voor jou is de toekomst één groot doemscenario nu de grote Sven ons aller Ajax niet meer bij de hand kan nemen.

04-10-2023 14:56

wijzijndebeste123 +166578

Om überhaupt te kunnen beoordelen of de spelers matig zijn moeten ze eerst eens n serie wedstrijden de kans krijgen onder een normale trainer.

04-10-2023 14:57

Aeneas +1202

Volgens mij valt het echt wel mee. Ik meen me te herinneren dat Van Gaal in zijn tijd bij AZ groot voorstander was van data-analyse en moderne technologie om die data te vergaren. Ik vind hem een man die best wel met de tijd meegaat en nog altijd een groot inzicht heeft in voetbal, dat als sport echt niet zo veel veranderd is in de afgelopen jaren, terwijl hij ook de vaardigheden bezit om het structureel goed neer te zetten.

Daarnaast neem ik geen deel aan de hetze tegen Danny Blind, die als trainer inderdaad niet geschikt was en dat ook erkend heeft, maar qua voetbalinzicht naar mijn inzien nog altijd van meerwaarde zou zijn voor de club. Hij is een beetje verguisd toen hij als commissaris actief was, maar het is sinds zijn vertrek echt niet beter gegaan. Sowieso verdient hij het niet om in één adem genoemd te worden met Sneijder, omdat hij echt wel meer zijn sporen heeft achtergelaten en intelligentie heeft getoond in bestuurlijke functies dan laatstgenoemde.

04-10-2023 14:54

Lazell +17016

Wie zegt dat Van Praag, Van Wijk en Van Gaal niet vooruitstrevend kunnen denken? Leeftijd zegt niet alles.

04-10-2023 15:14

wijzijndebeste123 +166578

Dat kunnen ze wellicht wel. Maar Van Gaal valt wel altijd terug op dezelfde vriendjes. Zoals Blind, Jonker, Davids, Kluivert etc.

04-10-2023 15:18

Hans.D88 +3787

Ik ben het hier wel mee eens, we slaan nu weer door de andere kant op, alleen maar ons-kent-ons Ajax dna. Ik snap niet waarom we niet vooruitstrevende vakmensen kunnen combineren met een jongere garde ex-Ajacieden.

04-10-2023 15:33

wijzijndebeste123 +166578

Dit is ook mijn ideale scenario. Een combi van vooruitstrevende, innovatieve erkende vakmensen met capabele Ajax-jongens. Zo kan je de wetenschappelijke benadering gaan toepassen op de Ajax-filosofie. Best of both worlds.

04-10-2023 15:35

Schip +23639

Aldus de soepkip die de grootste flop uit de Ajax historie met hand en tand verdedigt en die een trainer aanstelt op basis van oppervlakkige cijfertjes.

04-10-2023 15:41

wijzijndebeste123 +166578

Hahaha. Mij een soepkip noemen terwijl je zelf laat blijken totaal de feiten niet op een rijtje te hebben. Vd Sar is de drijvende kracht achter Steijn geweest en de hoofdreden dat Bosz niet kwam. Ajax heeft intern bij Mislintat aangedrongen op n NL trainer. Vd Sar heeft gepusht voor Steijn en liet zijn veto voor Bosz pas last-minute varen. Toen was Ajax al vergevorderd met Steijn en vond Mislintat dat hij t niet meer kon maken om Steijn af te bellen. Je moet dus naar Vd Sar wijzen.

04-10-2023 15:43

Schip +23639

Beste, ik heb ook bij andere posters gezien die jou aanspreken op je best wel radicale mening, dat je ze gelijk van fake news etc beschuldigt. Alsof jij wel eventjes bepaalt welke feiten zijn gecontroleerd en welke niet.

Dit zei je bijvoorbeeld van mij toen ik aangaf dat Mislintat de jeugd niet voldoende kans geeft. Was allemaal smaad en laster, want Steijn wilde een controleur of i.d.

Je leest niet goed en begrijpt het dus ook niet. Mislintat is degene die als eerste een 6 aantrok.

Dus jouw riedel dat anderen de feiten niet op een rij hebben is maar gedroeftoeter van een nogal teleurgestelde poster, dat zijn steun en toeverlaat de boel op een ongekende wijze in de soep heeft gedraaid.

Mislintat was al lang met Ajax in gesprek toen de gesprekken met Steijn begonnen. Heb je daar wel eens bij stil gestaan? Dat een kandidaat TD eerst zijn wensen en eisen neerlegt om te kijken of het zin heeft om ergens aan te beginnen?

En dat eerst andere trainers zijn geprobeerd? Zoals Hjulmand en Knutsen. Knutsen wilde niet halverwege weg. Die is dus eerst benaderd.

Waar blijf je dan met je Steijn verhaal?

De kandidaten komen allemaal uit de koker van Mislintat. Dat kon je ook al afleiden uit de persco van jouw dierbare Sven met zijn over perform redenering.

Sar mag bezwaren hebben gehad tegen Bosz - kan ik me wat bij voorstellen - maar toen hij zag waar Ajax op uit zou komen - geen Knutsen en Hjulmand - heeft hij alsnog een voorkeur uitgesproken voor Bosz. Naar het schijnt. Ik ben er niet bij geweest, maar mijn bronnen zijn dezelfde als die van jou. Dus geen cherry picking.

En wilde Mislintat, Hendriks en de RvC niet. Het lijkt erop dat het voetbalverstand van Sar dit toch beter zag dan het op data gebaseerde lijstje van Der Sven.

Pijnlijk feit, kun je niets mee natuurlijk. En dan ga je natuurlijk dit onderuit halen door te wijzen op andere beslissingen van Sar. Zeker, Sar heeft dat niet in de vingers. Maar hier had hij gelijk. En dat kon je vooraf inschatten. Ondergetekende heeft het vooraf gezegd. Jij liep toch nog als een verliefde bakvis in de wolken rond dat Svennie eraan kwam.

04-10-2023 16:03

wijzijndebeste123 +166578

Je kan er van alles bijhalen en dingen verzinnen. Mijn verhaal over de rol van Vd Sar mbt Bosz en Steijn klopt gewoon. KlerryHunstra en de Telegraaf bevestigden dit. Steijn was daarbij degene die Vos niet ver genoeg vond en op n externe vervanger van Alvarez aandrong (zijn Steijns eigen woorden). Dus wederom louter feiten. Dat je er zo emotioneel van wordt moet je iets aan doen.

04-10-2023 16:11

Schip +23639

'Mijn verhaal ...klopt gewoon'. Klinkt als een stampvoetende kleuter die zijn zin niet krijgt.

Wat is er bij verzonnen? Je bent toch zo feitelijk?

En het kwartje valt nog steeds niet he? Tahirovic was aangetrokken tijden voor die Manssverk. Maar Sven is toch zo autonoom als TD? Dan weiger je toch een extra controleur? Ik geloof niet in Steijn hoor. Die zit ver boven zijn niveau te werken. Maar Steijn is Sven's idee. Dus alles wat jij afschuift of Steijn, komt voor rekening van jouw precious.

04-10-2023 16:35

wijzijndebeste123 +166578

Steijn was degene die naast Tahirovic nog een vervanger voor Alvarez wilde omdat hij Vos niet rijp vond. Mislintat heeft die wens ingewilligd waarmee ik gelijk t frame dat Steijn geen inspraak had in t transferbeleid ontkracht.

04-10-2023 16:38

Schip +23639

En Steijn is degene die door Mislintat is gekozen op grond van zijn overperformance.

Mislintat is degene die Tahirovic haalde en daarmee al de eerste 6 haalde. Of Steijn dat nou wil of niet, Mislintat is degene die bepaalt en het beleid naar de jeugd moet waarborgen. NIET Steijn. Die kan ervoor kiezen iemand een kans te geven. Duidelijk moge zijn dat zowel Mislintat als de door hem gekozen trainer knetterhard de plank missloegen.

En luister de podcast nog maar eens terug. Sar zat er nog, maar in niets wordt beweerd dat hij Steijn wilde hebben. Er was een lijst van drie trainers waar Mislintat de keuze in heeft gemaakt. Voor een ongeschikte trainer, wat je zonder data analyse al direct ziet.

Jij maakt voetbalkennis en een goed oog belachelijk. Oude garde, gedateerd etc.

Daarmee toon je je eigen ongelijk al aan. Je huppelt mee op een nieuwe ontwikkeling en dat is jouw religie. Data is slechts ondersteunend. Zelfs Mislintat moet dat erkennen. En als het ergens nou uit blijkt, is het de aanstelling van Steijn wel. Had je zijn ploegen en trainingen bekeken, dan weet je beter.

Maar geen biggie verder. Wat is nu de schade joh.

04-10-2023 17:02

wijzijndebeste123 +166578

Nogmaals. Vd Sar heeft Bosz tegengehouden. Ajax wilde per se n NL trainer. Vd Sar heeft Steijn aangeraden en Mislintat is daarin meegegaan. Dat is t verhaal. Ik zeg btw nergens dat wetenschap leidend moet zijn. Ik schreef notabene n uur geleden t volgende:
Mijn ideale scenario is een combi van vooruitstrevende, innovatieve erkende vakmensen met capabele Ajax-jongens. Zo kan je de wetenschappelijke benadering gaan toepassen op de Ajax-filosofie. Best of both worlds. En qua Ajax-jongens denk ik dan ook aan Nigel de Jong, Huntelaar, Maduro, Siem de Jong etc. En zeker geen Sneijder.

https://www.ajaxshowtime.com/opinie/driessen-over-terugkeer-van-gaal-ik-denk-dat-het-een-geweldige-zet-is?comment=6107701#comments

04-10-2023 17:12

Schip +23639

Tegen een capabele staf kan niemand zijn. Maar dat een bepaalde cultuur qua spelopvatting en een voetbaloog gelijkwaardig kan zijn daaraan, is onder Overmars gebleken.

Ben je dan afhankelijk van Overmars? Ja. Dat is de kwetsbaarheid inderdaad. Met een bredere staf niet.

Die data instroom vindt al plaats van onderaf. In de opleiding wordt dat gebruikt. Ik vermoed bij AZ nog een stuk meer, maar dat is een educated guess. Het kan geen kwaad daar nog eens vergelijkend onderzoek voor te doen. PSV doet het namelijk ook prima qua opleiding.

Eerste keer dat ik je hoor pleiten voor een combi. Kan ik enkel onderschrijven. Maar dat zul je geleidelijk moeten opbouwen. Jonk was altijd erg vooruitstrevend in dit soort zaken.

Ajax mensen buiten data houden is vragen om moeilijkheden. Dat zag je al aan Bergkamp en Jonk. Communicatie is key hier, omdat het vertrouwen in data moet groeien. Dat kun je niet opleggen, zoals ik de indruk heb dat olv Hendriks bijna stilzwijgend is gebeurd.

Ik vind het ook compleet tegenstrijdig dat hendriks nu zijn handen overal van aftrekt en dat Sar degene was die met Mislintat aankwam, maar dat hij dan zelf zijn eigen trainer wilde doordrukken nadat Mislintat was aangesteld. En Sar schijnt juist uiteindelijk voor Bosz te hebben gekozen, maar in een te laat stadium.

Hoe dan ook. Ik zou Huiberst een serieuze optie vinden. Die komt uit een organisatie waarin aanvallend voetbal wordt gespeeld, jeugd doorstroomt en op een hoog niveau acteert, veel met data wordt gewerkt, maar de hand redelijk op de knip blijft qua uitgaven. Enige manier om weer wat op te bouwen.

04-10-2023 17:36

Jarivanheumen +5684

En tahirovic is een gigantische miskoop

04-10-2023 19:12

Ricoteb +53178

Dat zat er sowieso dik aan te komen. Vanwege de vele stromingen is het onmogelijk om er een Brighton-achtige club van te maken, wat stiekem het droombeeld van heel veel mensen hier is, alleen weten ze dat zelf niet. Voordeel aan Van Gaal als adviseur is dat hij wél data-gedreven heeft gewerkt. Hij gebruikte het zelf voor oa het “scouten” van spelers voor het Nederlands Elftal en bij de keuze voor de keepers. Ook is hij, net als Van Praag, Van Wijk en Kroes, nou geen type die op basis van sentiment keuzes maakt. Danny Blind heeft hij inderdaad hoog zitten, dus het zit er dik in dat hij terugkomt. Maar voor jongens als Sneijder is er nog totaal basis om te denken dat Van Gaal perse gaat adviseren om hem een belangrijke functie te geven. Hij heeft immers zelf ervaren hoe vermoeiend het is om Sneijder gemotiveerd te krijgen.

De enige positie waar ik me voor kan stellen dat er geen écht goeie kandidaat komt, is voor de positie van TD. Dat zal Alex Kroes graag zelf grotendeels in de hand nemen met z’n netwerk en kennis van de zaakwaarnemerwereld. Daar zie ik de wel iemand neerzetten die vooral een bekend gezicht is, terwijl Kroes op de achtergrond de touwtjes ook stevig in handen heeft.

04-10-2023 16:07

Jarivanheumen +5684

Jij bent net zo gestoord als mislintat

04-10-2023 19:10

MosesD +14730

Eens. En daarbij van Gaal is iemand die graag controle heeft. Als er niet naar zijn adviezen geluisterd wordt, gooit hij de handdoek terwijl die nog droog is. Blind er ook weer bij. Ouwe wijn in nieuwe zakken, zoiets.

04-10-2023 22:00

RadheAjax2021 +18005

Baantjes jager Blind is weer terug maar met versterking koning Louis. Blind weet dat Louis hem zal beschermen. Ik ben geen fan van Danny Blind omdat hij via de achterdeur altijd ergens probeert binnen te komen en vaak een spoor van vernieling achter laat. Als Hoofdopleidingen zou dat misschien hem wel liggen. Zolang hij maar geen trainer wordt van het 1e van Ajax of als Technisch Directeur aan de slag gaat.

Daarnaast verbaasd Valentijn me wel, hij is een keer positief. Blijft een flapdrol die vent.

04-10-2023 14:24

Ozymandias +159568

Natuurlijk is hij positief, zijn bronnen zullen terugkeren naar Ajax.

04-10-2023 14:26

FTS95 +16160

Wie zijn dat dan? Danny zou kunnen, maar Louis lijkt mij integer.

04-10-2023 14:30

RadheAjax2021 +18005

Louis kan het bloed van Valentijn wel drinken. Die zal denk ik niks doorgeven. Blind daar en tegen lijkt me wel een type dat bepaalde zaken gaat doorgeven.

04-10-2023 14:32

Ozymandias +159568

Ik heb geen idee of Van Gaal daar te integer voor is maar zijn hele kliek is dat in ieder geval niet met Blind voorop. Iemand als Patrick Ladru zal ook vast weer terugkeren met diens tent in de tuin van De Telegraaf.

04-10-2023 14:32

Mocrodammerr +23122

Blind. Het is werkelijk niet te geloven

04-10-2023 14:24

Ozymandias +159568

Alle Marokkaanse talenten in de jeugd kunnen alvast naar een andere club opzoek.

04-10-2023 14:25

AjaxPositivo +6972

Die allemaal keihard zouden doorbreken anders?
Mazraoui is de enige. Vele toptalenten van Marrokaanse komaf haalden het al niet....

Blind laat Bounida heus wel lekker voetballen

04-10-2023 14:40

en88ajaxfan +2125

Wat een Kut opmerking. Opflikkeren, zakkenwasser

04-10-2023 14:45

Mocrodammerr +23122

Dat is zeker een garantie Ozy

04-10-2023 17:15

jaripettersson +9543

Alle ouwe lullen adviseren ouwe lullen! Ik ben er niet meteen gerust op.

04-10-2023 14:22

Ozymandias +159568

Van Gaal's Dream Team: Blind als technisch directeur, De Boer als hoofdtrainer en Jonker als hoofd jeugdopleiding. Yikes!!

04-10-2023 14:17

AjaxPositivo +6972

Ozy wil liever allemaal Mislintats en Hendriksen

04-10-2023 14:41

Ozymandias +159568

Blind was een DRAMA als hoofd jeugdopleiding, directeur spelerszaken, hoofdtrainers en technisch manager van Ajax. Ik neem aan dat je oud genoeg bent om dat te herinneren. De Boer heeft in één seizoen meer dan 80 punten gehaald als hoofdtrainer. Tegenwoordig wordt je geen kampioen van de Eredivisie meer met minder dan 80 punten.

04-10-2023 14:42

AjaxPositivo +6972

Haha zeker oud genoeg en ik volg dat hij geen goede td of trainer is.... Als voetbalcommissaris en hoofd jeugdopleiding lijkt het me beter passen. En ik denk dat ik ook liever Blind heb dan een of andere pipo die we halen van az of uit het buitenland.

04-10-2023 14:48

Ozymandias +159568

Hij is al eens hoofd jeugdopleiding geweest. Dat was een drama. Hij was een van de hoofd jeugdopleidingen die de jeugdopleiding kapot heeft gemaakt. Daarvoor draaide het nog goed met spelers als Vd Vaart, De Jong en Sneijder.

04-10-2023 14:48

AjaxPositivo +6972

Ik geloof er niet in dat dezelfde talenten dan direct niet doorbreken.
En denk meer in golfbewegingen.

04-10-2023 17:15

Kryptonite +77077

De terugkeer van Blind als technische man is denk ik idd een reëel risico en dat zou het begin van het einde zijn. Alle vernieuwing direct uit de club gesloopt. Terug naar obsessie met Nederlandse trainers en spelers en aanstellingen op basis van 'oude jongens krentenbrood'.

Ajax wordt in een wurggreep gehouden door dinosaurussen, bloedzuigende spelersmakelaars en media die er hun businessmodel van hebben gemaakt om negatief nieuws over de club te verkopen.

04-10-2023 14:13

Indy2 +15261

Waarom komt het vervangen van de in alle opzichten falende Maurice Steijn telkens op de laatste plaats van iedere to-do-list? Waarom moeten eerst alle anderen *weg* (Mislintat, RVC) en al het andere (jeugdopleiding) gereorganiseerd worden? Waarom moet eerst nog de kantine gerenoveerd worden en nieuwe koffiedames aangesteld, voordat we EINDELIJK beunhaas Steijn ontslaan en een capabele trainer aanstellen?

04-10-2023 14:10

JohnnyHeitinga3 +8028

Omdat we eerst een capabele directie en RvC moeten hebben geinstalleerd. Van Halst laten bepalen wie de opvolger wordt is niet verstandig.

04-10-2023 14:14

Indy2 +15261

@JohhnyHeitinga3

Van Halst doet er uiteraard verstandig aan om het advies van Van Gaal m.b.t. een nieuwe trainer over te nemen & uit te voeren.

04-10-2023 14:31

AFCA020! +6145

Omdat dit allereerst niet Steijn z’n fout is, daarbij zal nu niemand in willen stappen (vroegstens in de winterstop), tot die tijd schaadt het met dit materiaal alleen maar je carrière en tot slot (en zeker niet onbelangrijk) moet je eerst van bovenaf vernieuwen, omdat dat degene zijn die de keuzes moeten maken. Als je clowns als Eringa, Mislintat, Lenderink, Hendriks, Mosman en Schlick eerst allerlei nieuwe mensen laat aanstellen en dan pas zijzelf weggaan, blijft het dus verkeerd lopen.

04-10-2023 14:15

Indy2 +15261

Het is Steijn zijn fout niet dat hij een beunhaas is. Dat kan hij idd niet helpen. Maar het is wel onze fout als we nog langer wachten met zijn ontslag.

04-10-2023 14:33

AFCA020! +6145

En dan?

De incapabele mensen weer een trainer laten aanstellen? En weer een ontslag vergoeding moeten betalen?

Daarbij: voor de winter wilt toch niemand in dit soepzootje stappen. Wat valt er te winnen voor een willekeurige trainer met deze zooi van Mislintat en de rest van de nobodies bovenin?

04-10-2023 14:39

Indy2 +15261

Wat een waardeloze instelling heb jij. Bah! Je hebt het al opgegeven.

04-10-2023 14:46

Capocapo +12001

Van Gaal is adviseur, van Praag in de rvc, maar Steijn nog niet ontslagen. Toch weet jij het beter?

04-10-2023 17:36

AFCA020! +6145

Wat lul je nou stom Indy?

Ik zeg dat je eerst moet reorganiseren voordat je incapabele mensen belangrijke en overhaaste beslissingen laat nemen.
Zorg dat daar eerst mensen met verstand komen te zitten, mensen die Ajax door en door kennen, en ga daarna belangrijke beslissingen nemen omtrent spelers en staf…

Het is toch achterlijk om de mensen die overal een puinhoop van maken nu nog even op de valreep een technische staf te laten samenstellen.
Hoe had je dat voor je gezien? (Daar ga je steeds niet op in)

Je conclusie raakt echt kant nog wal

04-10-2023 19:06

GeleenAjax +1670

Ik heb het artikel niet gelezen, maar w.t.f.?! Driessen met een positieve reactie m.b.t. Ajax?!

04-10-2023 14:06

Ozymandias +159568

"Ik acht de kans ook groot dat Danny Blind terugkeert bij Ajax, misschien wel als hoofd jeugdopleiding."

Dan krijgen de jeugdtrainers straks les in "hoe schreeuw ik zo hard mogelijk in het gezicht van een 12 jarig jongetje" en "hoe trap ik een bal zo hard mogelijk naar het hoofd van een 13 jarig jongetje". Goude tijdens toen onder de leiding van Blind als hoofd jeugdopleiding. Er is in de jaren daarna ook zo lekker veel talent naar het eerste doorgestroomd als... umm... umm... Emanuelson?

04-10-2023 14:05

peterVKV +6478

hoe kom je daarbij?

04-10-2023 14:07

Ozymandias +159568

Toen Danny Blind hoofd jeugdopleiding was voerden jeugdtrainers een schikbewind richting jeugdspelers. Het was normaal dat jeugdtrainers te keer gingen tegen talenten en Ben Rienstra kreeg omdat hij een foute pass gaf een bal tegen zijn kop getrapt van zijn jeugdtrainer Robin Pronk (momenteel hoofd jeugdopleiding van FC Utrecht).

04-10-2023 14:09

IndoorNinja +1858

Haha die Robin Pronk heb ik ook nog als trainer gehad bij de lokale vereniging. Nukkige man.

04-10-2023 14:31

Ajaxfan31183 +16391

En wie weet leren ze ook wel hoe je in een belangrijke finale , de beslissende strafschop in de linkerbovenhoek knalt

04-10-2023 14:12

Ozymandias +159568

We hebben gezien hoeveel talent hoofd jeugdopleiding Blind oplevert: Ergens tussen de 'helemaal niets' en 'nul noppes nada'. Vreemd genoeg ontwikkelen talenten zich niet goed wanneer ze elke dag met tegenzin naar De Toekomst gaan.

04-10-2023 14:14

AFCA020! +6145

Hahaha wat een kortzichtige onzin weer. En weer over de rug van een echte Ajacied (zoals altijd bij jou). Ben jij wel voor Ajax? Ben jij überhaupt wel ergens voor? Of ben je altijd alleen maar tegen?

Blind is tussen 2003 en 2005 hoofd jeugdopleiding geweest. Jij komt alleen maar met international Emanuelson aanzetten. Maar er zaten er natuurlijk veel meer in de jeugdopleiding destijds:. Wat te denken van een Vertonghen? Omdat Blind een samenwerking met de GBA jeugd aanging? Vermaelen, Alderweireld, zelfde laken een pak. Eriksen werd in 2005 in de jeugd gestalt. Nouri zat in de opleiding, Klaassen zat in de opleiding, evenals uiteindelijk belangrijke spelers/internationals als oa Veltman, Tete, Vd Wiel, Babel, en ga zo maar door.

ON:
Blij dat hij nu ook weer terugkomt! Hopelijk volgen er rap nog meer kundige clubhelden! 💪🏼

04-10-2023 14:37

en88ajaxfan +2125

@ afca020: jij zegt zoals iedereen zou moeten denken. Dank je, eindelijk een positief iemand die oud Ajacieden respecteert en op waarde schat. Het is gewoon voor alle andersdenkenden gewoon nooit goed, al was Johan Cruijff zelf opgestaan als hij nog had geleefd dan nog was het niet goed geweest. Zou fijn zijn als er op AS een extra filter zou komen die het commentaar van leeghoofden, respectlozen en negatievelingen zou kunnen weren.

04-10-2023 14:53

Ozymandias +159568

"Ben jij wel voor Ajax? Ben jij überhaupt wel ergens voor? Of ben je altijd alleen maar tegen?"

Wat een onzin. Ik verdedig de spelers en veel mensen binnen Ajax juist constant. Blind is een RAMP als leidinggevende.

"Wat te denken van een Vertonghen? Omdat Blind een samenwerking met de GBA jeugd aanging? Vermaelen, Alderweireld, zelfde laken een pak."

Haha, de beste spelers de jeugdopleiding van Blind heeft voortgebracht zijn voor het grootste deel opgeleid door een andere club... Dat zegt me al meer dan genoeg.

"Eriksen werd in 2005 in de jeugd gestalt."

Eriksen kwam pas in 1 januari 2009 naar Ajax.

"Nouri zat in de opleiding"

Nouri begon in 2005/06 en heeft de mazzel gehad dat Wim Jonk in 2011 hoofd jeugdopleiding werd.

"Klaassen zat in de opleiding, evenals uiteindelijk belangrijke spelers/internationals als oa Veltman, Tete, Vd Wiel, Babel, en ga zo maar door."

Precies, middelmaat. Dat je denkt dat dit goede voorbeelden zijn...

04-10-2023 14:57

TeringHenkie +28801

Ze kunnen beter de docu "daar horen ze Engelen zingen"bekijken en weten hoe harder er aan toegaat wanneer de camera`s niet draait.

Pure kindermishandeling in die jaren toen!!

04-10-2023 17:52

AFCACruijff14 +163155

Valentijn moet wat minder speculeren.

Overigens geen idee of Blind een goede man voor de opleiding is. Ergens snapt hij wel hoe Ajax werkt. Ben er niet direct op tegen, maar aan die man kleeft wel een heel negatief imago dat hij alles verpest.

04-10-2023 14:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.