Boskamp hoopt op functie Sneijder bij Ajax: 'Die gozer heeft zoveel verstand van voetbal'

door Brent Tomassen 122

Bron Veronica Offside

Boskamp hoopt op functie Sneijder bij Ajax: 'Die gozer heeft zoveel verstand van voetbal'

door Brent Tomassen 122

Bron Veronica Offside

Laatst geüpdatet

Jan Boskamp denkt dat Wesley Sneijder een goede kandidaat zou zijn om een functie bij Ajax te bekleden. De oud-Feyenoorder benadrukt dat de status van de recordinternational van grote waarde kan zijn voor de club. Eerder werd bekend dat Ajax en Sneijder met elkaar in gesprek zijn voor een rol in de technische staf van Maurice Steijn.

Boskamp en Sneijder waren tijdens het afgelopen seizoen regelmatig te zien als analist bij Veronica Offside. In een interview ter voorbereiding op het programma zegt de oud-voetballer nog niet te weten of zijn collega ook komend seizoen aan tafel zal zitten. 'We hebben een hele toffe groep. Even kijken wat Wes gaat doen, ik weet niet of hij naar zijn club gaat. Persoonlijk hoop ik dat hij naar Ajax gaat, die gozer heeft zoveel verstand van voetbal.'

'Als ze als een krentenbol spelen dan zegt hij dat ook'

Ondanks de negatieve reacties die er in eerste instantie waren na het bericht dat Sneijder mogelijk zou terugkeren bij Ajax, is Boskamp ervan overtuigd dat Sneijder een op en top Ajacied is. 'Hij is gewoon puur Ajacied. Net als ik een Feyenoorder ben, is hij een Ajacied.' Boskamp voegt daarbij wel toe dat hij de negatieve reacties voorbij hoorde komen wanneer de Utrechter zich kritisch uitsprak over de Amsterdamse ploeg. 'Als ze als een krentenbol spelen dan zegt hij dat ook, dat wordt hem niet altijd in dank afgenomen.'

Het valt Boskamp op dat zeker de woorden van een bekend figuur als Sneijder vaak leiden tot veel publiciteit in de media en reacties. 'Hij heeft, geloof ik, honderdvijftig keer voor de nationale ploeg (Sneijder speelde 134 A-interlands, red.) gespeeld. En je ziet natuurlijk die uitstraling, als hij wat zegt dan staat het de volgende dag in de krant'

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Lekkerhoor +3380

Sneijder zegt "ik weet het nog niet. Ik ga alles op een rijtje zetten". Steijn zegt: "Sneijder kwam bij ons en wilde zich op het trainerschap storten. Dan moeten wij hem een podium geven. We komen bij Sneijder terug".

Hehe mooie vent die Sneijder. Altijd doen alsof hij het mannetje is waar mensen op moeten wachten.

08-08-2023 14:37

b.hulshof +3754

Sneijder die dronken op iemands auto klimt en er overheen piest en nu weer als een dronken puber in Chersonisos rondhangt. Ik denk toch niet dat deze persoon een versterking in de staf van ajax is.

08-08-2023 09:55

AlexLitmanen10 +14370

Ik zie meer in een functie voor vd Vaart.
Sneijder is meer een vd Gijp plus.

Toch kan een positieve impuls wel iets teweeg brengen. Zet ze maar eens in een kamer met Rensch en Wijndal en scheld ze helemaal de huid vol dat ze nog niks voorstellen en de top niet gaan halen zo

07-08-2023 11:56

S_020 +4104

Sneijder? Neen!

07-08-2023 00:16

Capocapo +12001

Ok stoere hooligan

07-08-2023 09:36

S_020 +4104

Dank voor je begrip.

07-08-2023 18:48

JS16 +2800

Het is en blijft een domme dikke trol die vol van zichzelf is maar die talenten kunnen zeker wat van hem leren en kijken tegen hem op. Ondanks zijn lengte. Als hij idd zij excusses heeft aangeboden. Fouten heeft toegegeven dan moet je er ook overheenstappen en deze jongen niet te veel verantwoordelijkheden geven en binnen halen. Ja toch wes? Ik weet dat je mee leest.

06-08-2023 22:11

Capocapo +12001

Jij bent ook vrij kansloos

07-08-2023 09:37

Floor +141

Ajax aub zet alles aan de kant ,en haal hem binnen.
Neem aan dat het bestuur beslist en niet de f side.

06-08-2023 16:09

Berghuis +14346

Alles goed? De F Side heeft allang z'n excuses geaccepteerd.

06-08-2023 19:29

PetrusKeizer +10739

Zolang hij Maduro niet voor de voeten gaat lopen vind ik t allemaal best.

06-08-2023 14:33

PetrusKeizer +10739

Zolang hij Maduro niet voor de voeten gaat lopen vind ik t allemaal best.

06-08-2023 14:33

sebasvdv +566

Ik blijf het zeggen: geen paard van Troje voor de Telegraaf binnenhalen!

06-08-2023 08:59

sebasvdv +566

Heet jij Wesley of zo?

07-08-2023 23:27

Thaschja +10242

Sneijder wel in de gaten houden met die dochter van Maurice S want Sneijder likt op dit moment alles af.

06-08-2023 08:56

Berghuis +14346

Die willen er wel meer even likken hoor..

06-08-2023 19:30

Thaschja +10242

Dat denk ik ook wel

06-08-2023 19:35

AlexLitmanen10 +14370

Samen in de jacuzzi 🤨

07-08-2023 11:57

Ferd +38469

Ik hoop ook op een functie van Sneijder bij Ajax. Het lijkt me geweldig om, als ik weer een keer op De Toekomst ben, de kantine in te kopen en dan een biertje en een broodje bal bij Wes te bestellen

06-08-2023 04:21

Mijnclub33x +9856

Wat kan die Sneijder goed zingen he🤣
Stop met die onzin en kom Ajax helpen

06-08-2023 01:52

Roesie46 +178

Als ik boven op de Dom sta.. kijk ik even om me heen... dan zie ik een wereldstadje, daar voorbij Vinkeveen... Jaaaahhh daar is de Cruijf Arenaaa.. daar geven ze voetballes.. En dat doen ze met Maduro, Stein en kleine Wes.... Jaaah dat doen ze met Maduro...Stein en Kleine Wes...

hahaha laat maar komen!!!! Welcome home Wesley!!!

06-08-2023 00:50

MNJ7 +8672

Het gaat nu jammer genoeg heel slecht met de club maar als je naar de feiten kijkt zijn we gewoon de mooiste club van Nederland en horen we bij de grootste in de Wereld, met 4 CLs. En dat met veelal eigen jeugdspelers ! Als Ajax z’n topspelers gewoon kon behouden hadden we ieder jaar hoge ogen gegooid in de CL, kijk wat we nu theoretisch konden hebben.

Onana
Nous De Ligt Martinez Nico
Alvarez Frenkie
Ziyech
Antony Haller Bergwijn

Bank
Timber
Schuurs
Rensch
Hato
Wijndal
Van de Beek
Taylor
Vos
Godts
Berghuis
Kudus
Brobbey

05-08-2023 23:20

DankzijCruijff +48712

Ronduit absurd om Alvarez nog in de basis te zetten met deze prachtige selectie.

05-08-2023 23:34

Intec2.0 +12414

Prima gozer Boskamp maar hier slaat hij de plank mis. Met Sneijder haal je een hoop ellende binnen plus een lek naar de buiten wereld.

05-08-2023 23:18

babanightshift +8999

Hopelijk laat hij dan wel z’n tv schnabbels links liggen en verschijnt hij niet meer zo vaak voor de camera’s

05-08-2023 22:40

Ferd +38469

Dat moet in z’n contract staan! Net zoals Ajax dat met Van Halst heeft gedaan

06-08-2023 04:20

MichelAngelo66 +22256

Jantje heeft gelijk.

05-08-2023 21:53

Ajax14AMS +25205

Ben het ermee eens, zag er wel een meerwaarde in, maar dan zie je hem vervolgens weer opduiken in Cherso....

Dan denk ik bij mezelf, moet je er wel aan beginnen...?

05-08-2023 21:17

MrIvez +3506

Denk wel dat nieuwe spelers zullen opkijken naar namen zoals Sneijder, huntelaar etc. Vind het zelf altijd wel mooi.

Sneijder moet zichzelf alleen niet te serieus gaan nemen, maar op het veld met de jongens kan hij denk ik wel waarde toevoegen. Weghouden van commerciële zaken (tenzij het een rol in marketing reclame spotje is)

05-08-2023 20:29

JaapStam +136905

Ah joh donderstraal een end op joh!!!

05-08-2023 19:00

JaapStam +136905

Waajom moet je mij altijd voor joke zetten????!!! Het is wejkelijk waaj niet te geloven!!!

05-08-2023 19:00

Michael25 +822

Heerlijk de taal van die man.

05-08-2023 19:40

JaapStam +136905

Ontiegelijke mooie affiche; Saus Hampton tegen Sjelsie!!! Wejelds!!! 😂😂😂!!!

05-08-2023 19:42

Michael25 +822

Fledderus of Fludderus, maakt geen reet uit!

06-08-2023 17:25

Bruno04 +15742

Ik denk dag Steijn ook wel zo iemand is die hem de deur wijst als het niet loopt en Sneijder functioneert niet.

05-08-2023 18:52

edalm +4931

En waarom functioneert hij niet?

05-08-2023 19:09

Bruno04 +15742

Boeiend. Ik woon onder de rook van Eindhoven en in principe is dat ook “mijn stad” van jongs af aan daar op stap. Nu nog elk weekend naar het terras daar met vrienden. Toch niet gek dat je veel binding hebt met waar je opgroeide. Heeft toch niks met club voorkeur te maken.

Ik ben 100% trotse Brabander en ook 100% Ajax

05-08-2023 18:51

Mentir +2432

Zolang er goede afspraken worden vast gelegd in een contract hoe wat hij wel en niet mag zeggen tegen de media vind ik het best. Inderdaad hij heeft bergen van informatie als speler maar moet geen ingang worden voor telegraaf in de binnen kamers van Ajax zoals in het verleden.

05-08-2023 18:50

Web +178830

Boskamp denkt er net zo over dan ik hier laatst gepost heb
Sneijder ziet het spel echt wel
Maar hij heeft het verknald door zijn uitlatingen en zijn postuur
Daar stap ik wel over een

05-08-2023 18:29

twynestar +28302

Ziet hij het spel echt? Ik bedoel: het is echt niet zo moeilijk om pijnpunten bij een slechte wedstrijd te benoemen. Maar iemand aanleren om het beter te doen is gewoon een vak. Dan moet je ze kunnen raken, geïnteresseerd houden, nieuwe invalshoeken bedenken, consequent zijn, juiste balans tussen veeleisend als vaderlijk, het groepsproces snappen, intensiteit simuleren. Niet dat je dit bij de KNVB in de cursus perfect leert, want een groot deel is aanleg en de rest is leren in de praktijk en/of bij cursussen.

Sneijder is niet gemotiveerd voor een opleiding bij de KNVB, maar ik vraag me af of hij het doorzettingsvermogen wel heeft om het dan in de praktijk te leren. Ik denk ook niet dat hij een idee heeft hoe hij spelers aan kan leren om de fouten van vorige keer niet meer te maken. Want dat doe je dus niet alleen door ze te benoemen.

Als ie al aan mag sluiten dan als een hele junior assistent. Kilometers maken net als iedereen. Een rol die niet bij hem past.

05-08-2023 18:37

Web +178830

Dan kunnen wij van afstand moeilijk in schatten
Maar de kneepjes van een speler met beelden er bij, waar zet je druk, waar zak je in, hoe draai je open enz
Dat kan hij echt wel van meerwaarde zijn denk ik?

En ook even je bij de jeugd eens bij vrije trappen staan, aanwijzing geven
Thuis komen PA, hartstikke enthousiast zijn

Maar dingen afbakeren, duidelijke afspraken maken

05-08-2023 18:45

twynestar +28302

Moeilijk inschatten inderdaad, maar dat geldt voor alles hier. Maar we hebben allemaal empathie en we herkennen toch wel een beetje wanneer je te maken hebt met iemand die het werk wil doen of iemand die liever vooral de credits krijgt? Je ziet toch dat het niet zo'n slimme jongen is die wel net slim genoeg is om een aantal mensen om zijn vinger te winden met een bepaalde mate van populisme?

Ik heb niet zo'n moeite met zijn uitspraken, wel met zijn niveau.

Als ie echt een soort techniektrainer wenst te zijn en zich in die rol zou schikken, is ie welkom. Als is het maar voor traptechniek. (niet voor het meeverdedigen want Wesley heeft het schijnverdedigen uitgevonden).

05-08-2023 18:57

Web +178830

Dat laatste hoop ik
En heel duidelijk zijn taak omschrijven
Overtuigd kan ik ook niet wezen

05-08-2023 19:13

Oxxer +163915 moderator

Bosco heeft gelijk, Sneijder kent het spelletje en Maurice Steijn kan een type als Sneijder handelen, zie het punt niet. Eerst het verlies van zijn moeder een plek proberen te geven voor zover het mogelijk is en dan Ajax helpen.

05-08-2023 18:29

Heemskerk❌❌❌ +754

Hier ging het om he:

https://www.instagram.com/reel/CvhSo2NtvkG/?igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==

05-08-2023 18:28

GotnohairWedontcare +972

En hier om:

https://www.soccernews.nl/news/bizarre-beelden-dronken-wesley-sneijder-sloopt-auto/

https://www.vi.nl/nieuws/sneijder-doet-boekje-open-over-cillessen-ging-de-boel-echt-verzieken

05-08-2023 18:50

GotnohairWedontcare +972

En hier om:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/157861/sneijder-piet-en-ik-hebben-er-om-gelachen

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2021/11/sneijder-stopt-met-trainerscursus-door-knvb-lastig-werken-zo

https://www.nu.nl/privacy-gate/accept?redirectUri=https%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fvoetbal%2F6236154%2Fsneijder-stopt-alweer-met-bijstaan-ihattaren-hij-kan-de-knop-nog-niet-omzetten.html&authId=19ae58c8-d5b8-4c46-a88d-3d0780a3779f&referrer=https%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2F

En nog tal van dingen die hem gewoon ongeschikt maken om bij Ajax aan de slag te gaan. Die excuses vond ik ook idoot. Hij doet maar wat en ik heb hem geen zinnig ding zien zeggen of doen sinds hij niet meer binnen de lijnen staat.

05-08-2023 18:50

Caelintroy +1652

Lekker boeiend……..tering he, Sneijder is een x dronken en sloopt wat en roept of zingt wat.

Van mij is die wekom, tenzij uiteindelijk blijkt dat die nul toevoegt. Dan mag hij weer gaan.

05-08-2023 20:14

Heemskerk❌❌❌ +754

Ik sta er een beetje dubbel in.
Ik zit ook niet perse op hem te wachten. Maar als het iets toevoegt….. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Is natuurlijk wel een Ajax icoon. Maar dat zijn er ook meer.
Ja, lastig dus.

06-08-2023 08:45

makaveli +943

Ik denk dat hij echt een meerwaarde kan zijn. Hij heeft een enorme drive en heeft er echt zin in denk ik heeft met de grootsten getraint en kon zelf ook aardig wat met een voetbal. Enige waar ik dan bang voor ben is dat hij te veel in zichzelf gelooft en boven het trainers team wil staan. Als hij zich schikt in z'n rol voegt hij echt wat toe aan dit team.

05-08-2023 18:21

GeorgeL04 +110

Snel doen die Sneijder
Ziet het spel goed en weet wat het Ajax spel vraagt van spelers
En een fantastisch netwerk

05-08-2023 18:00

Juan62 +46179

Welk netwerk?
alleen omdat je bij een paar topclubs hebt gespeeld heb je nog geen 'fantastisch netwerk'

05-08-2023 18:21

AFCACruijff14 +161347

Rare topcomment. Er zijn zoveel nette Feyenoorders. Van Bronckhorst bv. Zelfs John de Wolf lijkt me een aardige vent. Niet iedereen die een domme schopper op het veld was, is ook een vervelend mens.

05-08-2023 17:56

Musica Merlo +8206

Heeft Wes een diploma? Of alleen zijn zwemdiploma?

05-08-2023 17:55

Heimwee +6705

heeft vorige week z'n strikdiploma gehaald

05-08-2023 18:02

Web +178830

Steijn voelt aan waar hij zelf te kort in schiet
Dat zijn de allerbeste trainers
Halen wat je zelf niet hebt

05-08-2023 18:31

Musica Merlo +8206

Wesley heeft vooral een hele hoge dunk van zichzelf. Als hij met zichzelf gaat leuren om ergens aan een baan te komen, dan moet er toch ergens een belletje gaan rinkelen.

05-08-2023 17:53

Musica Merlo +8206

Cruijff (toen nog bij leven en welzijn) gaf ooit in een tv interview antwoord op de vraag : wie heeft verstand van voetbal ? Cruijff 's antwoord was : iedereen. Dus wat Boskamp zegt over Sneijder dat hij zoveel verstand van voetbal heeft moet met een hele grote korrel zout genomen worden.

05-08-2023 17:50

MPAjax +8405

Jan van Hanegem is dat zelfde als Han van Jalst?

05-08-2023 17:48

Aurora +4549

Wes is een leeghoofd. Hij kon heel goed voetballen, maar of hij dat kan overbrengen is een heel ander verhaal. Hij heeft een IQ van een strandbal en lult veel te veel met de pers. Ajax verdient beter.

05-08-2023 17:47

Ajax '69 +3838

WS kan een hoop gezeik opleveren, maar ik hoop eerlijk gezegd dat zijn gedrag in de jaren voordat hij op tv kwam als analist, een periode was van stoom afblazen. Je komt toch in een zwart gat als je stopt met betaald voetbal, lijkt me. Beetje alsof je naar Lloret de Mar gaat na je schoolexamen. Dat heeft ie hopelijk achter de rug. En dan kan het een hele interessante toevoeging aan de staf van Ajax zijn. Kan de club ook weer wat flair teruggeven. Mooie set van karakters, als in niet-doorsnee, ook met bijvoorbeeld Mislintat. Als Steijn dat goed kan managen zou het top zijn. Gevaar van intern gezeik ligt altijd op de loer. Ook bij doorsnee figuren. De scouting van Ajax de afgelopen jaren? Leek wel een stel kleuters als ik het mag geloven..

05-08-2023 17:42

trodat4030 +96587

Ik heb gezonde twijfel bij Wesley bij Ajax. Hij heeft wellicht aardig wat verstand van voetbal, maar ik heb zo het idee dat dat ook het enige is waar hij enigszins verstand van heeft, dus wat dat betreft is een rol binnen de voetballerij hem op het lijf geschreven. Helaas heeft hij zelf wel het idee dat hij enórm veel verstand heeft en dat hij de neiging heeft zichzelf erg te overschatten, zeker gezien zijn 'managersdroom' die hij eigenlijk uit het niets wilde na gestopt te zijn en een paar jaar te lanterfanten. Of Wes daadwerkelijk iets toevoegt aan de staf zal hij moeten bewijzen, ik heb gezonde twijfels daarbij, maar laat me graag verrassen. Ik ben alleen ergens een beetje bang dat hij een Steijn gaat overschaduwen en toch, al dan niet bewust, de 'manager' gaat proberen te spelen. Daar moet echt een duidelijke lijn in getrokken worden imo. Wes is nogal een dominante persoonlijkheid.

Daarbij vind ik persoonlijk de chemie tussen Wesley, Andy en Jan bij Voetbal Offside erg goed, zou jammer zijn als Wes daar vervangen zou worden door een Dirk Kuijt of een andere nono waar nooit een zinnig woord uitkomt, maar waar de kaken wel aan 1 stuk blijven bewegen.. Dan is ook dat programma weer een groot deel van de charme kwijt. Ja, persoonlijk kan ik erg genieten van een uurtje onzinnig voetbalgerelateerd gebral. Dat andere programma met Gijp en Derksen kijk ik niet meer nu ze nog amper over voetbal snateren is de lol er voor mij wel af. Of VO moet Raf weg kunnen kapen bij NPO, wat ik niet verwacht, of Theo erbij kunnen betrekken (wat ik ook niet verwacht gezien zijn rol bij Vitesse momenteel), maar verder zijn er weinig mensen uit de voetballerij die mij in dat programma kunnen bekoren. En dat heeft overigens niks te maken met hun achtergrond bij Ajax hoor, het is meer de type humor die zij hebben die me trekt.

05-08-2023 17:41

Web +178830

In de rol van assistent denk ik dat het kan?
Maar geen verantwoordelijkheid geven
En ook duidelijk zijn taak omschrijven

05-08-2023 18:34

Ajax The Best +16513

Wesley is na het stoppen met voetbal zijn discipline kwijt. Ben bang dat het vooral onrust geeft als hij in de staf zou komen. Ik zou er niet aan beginnen.

05-08-2023 17:28

Ajax '69 +3838

Het kan waar zijn maar ik hoop eerlijk gezegd dat het een periode was van stoom afblazen. Je komt toch in een zwart gat als je stopt met betaald voetbal, lijkt me. Beetje alsof je naar Lloret de Mar gaat na je schoolexamen. Dat heeft ie hopelijk achter de rug. En dan kan het een hele interessante toevoeging aan de staf van Ajax zijn. Kan de club ook weer wat flair teruggeven. Mooie set van karakters, als in niet-doorsnee, ook met bijvoorbeeld Mislintat. Als Steijn dat goed kan managen zou het top zijn. Gevaar van intern gezeik ligt altijd op de loer. Ook bij doorsnee figuren. De scouting van Ajax de afgelopen jaren? Leek wel een stel kleuters als ik het mag geloven..

05-08-2023 17:37

Jariiii +21953

Eens. Dat heeft Wesley zeier. Denk eigenlijk dat die kennis hier nogal onderschat wordt. En vergeet niet dat hij een heel grote meneer is en dat spelers echt wel iets van hem aannemen.

05-08-2023 17:22

BlueDuke +4473

Hij heeft zeer veel kennis over voetbal, maar over heel veel zaken heeft hij weer geen kennis. Ook heeft hij zichzelf niet zo in de hand.

05-08-2023 17:30

Jariiii +21953

Dat hij zichzelf niet helemaal in de hand heeft is inderdaad wel een dingetje. Maar ik denk dat hij spelers veel kan meegeven en over groot inzicht beschikt.

05-08-2023 18:33

Musica Merlo +8206

Vooral een " grote mijnheer"

05-08-2023 17:51

RJB1979 +25662

Je kan veel van Wesley zeggen maar niet dat die een heel grote meneer is.

05-08-2023 18:29

Jariiii +21953

Ik wist natuurlijk wel dat deze grappen zouden komen. Maar ik blijf bij mijn woorden.

05-08-2023 18:32

RJB1979 +25662

Sorry man. Hij lag er net iets te lekker voor. Verder ben ik het echt wel met je eens.

05-08-2023 18:34

Jariiii +21953

Sorry? Nee joh, ben je gek.

05-08-2023 18:37

Ans B +19823

Ik vind Sneijder weliswaar een ongeleid projectiel, maar ook een prima kerel waarmee je moet weten om te gaan. En ja voetbalkennis kan hem zeker niet worden ontzegd.
Ik vind het alleen maar mooi om weer zo'n clubicoon (zo zie ik hem) in huis te hebben.
Als je een goede werkverhouding met Sneijder kunt hebben, dus qua karakters een match hebt, dan moet je het doen. Denk je dat degene die met hem moeten werken geen goede match vormen, dan niet doen.
En zo moet je het a.h.w. steeds opnieuw bekijken en/of een vast aanspreekpunt voor hem bedenken.

05-08-2023 17:10

IndoorNinja +1856

Waar ik een beetje bang voor ben is dat we opnieuw een lek richting de TG gaan krijgen.

05-08-2023 19:32

Ans B +19823

Daar heb ik niet aan gedacht. Als hij een link heeft met de T dan zou dat wel balen zijn, ja. In dat geval zou ik me kunnen voorstellen dat je daarover tevoren met hem overlegt en een soort deal maakt.
Geen idee of dat werken kan.
Maar ik erken dat dat dit een risico kan zijn.

05-08-2023 20:15

FUNKADEL!C +4491

Aldus Jan Boskamp, die welliswaar een echte liefhebber is en veel wedstrijden kijkt maar die ik nog nooit op een intelligente tactische analyse heb kunnen betrappen. Net als Wesley trouwens, ik moet het nog zien.

De metafoor van Co Adriaanse houdt nog steeds stand: “Een goed paard maakt nog geen goede ruiter.”

05-08-2023 17:09

VanOranjeNassau +1304

Je kent zijn resultaten als coach? Is geen pannenkoek..

05-08-2023 17:11

FUNKADEL!C +4491

Ik heb hem destijds als trainer in Belgie zien werken ja, het was een people manager, geen tactisch brein.

05-08-2023 17:12

AjaxDordt +14037

Vooral onverstaanbaar gebrul vanaf de bank hahaha

05-08-2023 17:15

Joko +5063

Dat is onzin, was een top trainer in belgue

05-08-2023 17:20

FUNKADEL!C +4491

Anderlecht was destijds met kop en schouder de rijkste en beste club in Belgie, hij kwam in een gespreid bedje terecht en werd een aantal keer kampioen idd, maar speelde niks klaar in Europa. Dat mag jij een topprestatie noemen. Ik blijf echter bij mijn standpunt dat ik nog nooit een intelligente tactische analyse van hem heb gehoord, dat mag jij onzin vinden, maar dat is gewoon mijn mening.

05-08-2023 17:26

AFCACruijff14 +161347

Wat een onzin. In de 6 jaar voor Boskamp er werkte werden zij 1x kampioen. Na zijn vertrek werden ze pas 4 jaar later kampioen.

Met Anderlecht bereikte Boskamp zelfs net niet de halve finales van de CL, dus Europees ook behoorlijk gepresteerd.

Echt, hoe kom je bij die teksten.

05-08-2023 18:00

FUNKADEL!C +4491

Hoe ik erbij kom is dat ik destijds religieus elke week Eurogoals keek, dat Anderlecht team had verreweg de beste spelers. Mijn geheugen heeft mij in de steek gelaten wat betreft die kwartfinale CL, touché. Maar als ik het kopje Anderlecht op zijn wikipedia lees dan wordt mijn mening alleen maar bevestigd.

05-08-2023 18:29

FUNKADEL!C +4491

Maar maakt 3x op rij kampioen worden je automatisch een toptrainer? Dan is Frank de Boer ook een toptrainer zeker? “Scoreboard journalistiek” zou Co het noemen.

05-08-2023 18:32

FransHoek +8964

Moet hij dan een tactische analyse kunnen geven? Daarvoor hebben we Steijn en Maduro mag ik toch hopen. Sneijder heeft wellicht andere kwaliteiten, zoals Guus Hiddink bijvoorbeeld ook niet bekend stond om een tactisch brein.

05-08-2023 17:37

FUNKADEL!C +4491

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is het enige waar ik hem tot nu toe via zijn tv-optredens op kan beoordelen. Of hij een goede people manager is moet nog blijken en dat kan Jantje ook nog niet weten. Dus moet het nog zien, dat betekent niet dat ik erop tegen ben trouwens.

En wil ook niet zeggen dat Wes geen verstand van voetbal heeft, dat lijkt me van wel. Maar of het een goede hoofdtrainer wordt is maar de vraag.

05-08-2023 17:42

PaulEast +7873

Allebei zijn het geen voetbal intellecten maar spreken wel de taal van het volk.

05-08-2023 17:04

DeKenner +9292

Ik zie Sneijder niet als een vaste assistent-trainer, maar wat mij betreft is hij welkom om af en toe mee te lopen. Laat hem maar aan de slag gaan met jongens zoals Taylor en Brobbey. Ik ben ervan overtuigd dat zij bij Wesley aan zijn lippen zullen hangen (figuurlijk). Wesley zal heel eerlijk, direct en hard durven zijn naar die jongens. Hij heeft het zelf ook meegemaakt onder Louis van Gaal. Zet ze meer eens op scherp/aan het denken. Peper in die konten duwen (weer figuurlijk).

05-08-2023 17:04

Joko +5063

Ja leuk af en toe, als spelers dan ook af en toe trainen. We moeten af van af en toe in de hele maatschappij

05-08-2023 17:22

afcsjonnie426 +3966

Jantje frikadel mooie kerel de enige waar ik een zwak voor heb bij de kakkies.

05-08-2023 17:01

Breuk +25133

Bami hapje

05-08-2023 17:07

afcsjonnie426 +3966

Lekker haringkje er achteraan.

05-08-2023 17:08

sucre +15139

Mosseltje

05-08-2023 17:09

Barra +5529

Ik zie geen tactisch meesterbrein in Sneijder, maar het is wel altijd een speler geweest die goed in de groep lag en bepaalde jongens kan bereiken. Heeft een aardige carrière erop zitten en een CL op zak. Kan me wel voorstellen dat jonge spelers naar zoiets opkijken. Hoe vaak hebben we wel niet van spelers gehoord dat ze bijna starstruck zijn als ze hun oude helden tegenkomen op de club. Wordt nogal onderschat.

05-08-2023 16:57

Koningtoto +60284

Jan Boskamp. De enige feyenoorder die ik kan pruimen. Prachtige vent.

05-08-2023 16:56

AjaxDordt +14037

Samen met Peter Houtman

05-08-2023 17:15

Delaney +14764

@Koningtoto

Hier ben ik het volkomen mee eens, hij heeft overigens ook gewoon een redelijk goede én realistische kijk op het hedendaagse voetbal.
Ook is hij niet bang om Ajax complimenten te geven wanneer ze dat ook verdienen, zelfs als dat ten nadele van Feyenoord is.

05-08-2023 17:45

MrIvez +3506

Willem ookwel (ondanks dat die zo cynisch is)

05-08-2023 20:37

Jeugd +24736

Wesley zegt goede dingen over voetbal maar waarom zou Wesley in dienst willen en als werknemer ergens aan de slag gaan. Zie hem dat niet doen. Is al heel lang gewend te flierefluiten. Mijn gevoel zegt, wordt niks.

05-08-2023 16:53

AjaxPositivo +6958

Sneijder is van harte welkom.
Geen hoofdtrainer of directeur maken, maar iets anders kan zeker

05-08-2023 16:52

Bergkam +4672

Dat slappe gelul van Boskamp is iedereen gegeven. Als hunnie dit en hullie dat weet ik nu wel. Als Wesley op basis van de opinie van Boskamp dit als aanbeveling mee krijgt, dan staat hij daarmee met lege handen aan de Ajax poort m.i.

05-08-2023 16:51

A.C.A.B +93

Zet wes samen met andy voor de groep

05-08-2023 16:50

Nr.10 +111040

Tuurlijk. En Royston Drenthe laten we de financiën doen.

05-08-2023 17:05

sucre +15139

🤣🤣🤣🤣

05-08-2023 17:09

Heimwee +6705

Ja en Onana de medische kant

05-08-2023 18:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.