Basisspeler verkopen in de winter? 'In het geval van Ajax zou het misschien wel weer goed kunnen zijn'

door Bart Veenstra 68

Bron Algemeen Dagblad

Basisspeler verkopen in de winter? 'In het geval van Ajax zou het misschien wel weer goed kunnen zijn'

door Bart Veenstra 68

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Sjoerd Mossou sluit niet uit dat het voor de groepsdynamiek van Ajax goed zou zijn als er basisspelers verkocht zouden worden. De Amsterdamse club maakt een slecht seizoen door en zou in januari de markt op willen voor nieuwe spelers. Daar hoort mogelijk ook het verkopen van enkele spelers bij, zo vertelt Mossou in de voetbalpodcast van het Algemeen Dagblad.

Bij clubs als PSV en Almere City hebben de trainers aangegeven dat zij - vanwege de groepsdynamiek - geen mutaties in hun selecties willen. Bij Ajax is dat anders, zo denkt Mossou. 'In het geval van Ajax kan het goed zijn om spelers kwijt te raken en dat kunnen ook basisspelers zijn', zegt de sportverslaggever. 'Dat kunnen spelers zijn die in het huidige basisteam hun waarde hebben of altijd spelen. Ik noem met Bergwijn het meest logische voorbeeld. Het kan juist de groepsdynamiek ten goede komen op het moment dat je gaat verversen.'

'Je kunt pas een nieuw team bouwen als je ook van spelers afkomt', gaat Mossou verder. 'Dat wordt weleens onderschat. Het lijkt wel alsof het een kwestie is van kopen, maar het is vrij cruciaal om juist ook spelers kwijt te raken met het oog op de dynamiek.'

Kan Ajax in januari voldoende spelers verkopen?

Het verkopen van spelers bij Ajax wordt deze maand een lastige klus. Veel zomeraankopen hebben dit seizoen immers al voor twee clubs in Europa gespeeld en zouden dan ook alleen nog verkocht of verhuurd kunnen worden aan clubs uit pakweg Zuid-Amerika, clubs uit het Midden-Oosten of de Verenigde Staten.

Wel is het zo dat enkele aankopen in een relatief lage salarisschaal zitten. 'In dat opzicht kom je er iets makkelijker vanaf', zegt Mossou. 'En het is toch Ajax, dat internationaal de naam van een talentenfabriek draagt. Dat maakt spelers toch wat waard. In het verleden hebben we dat vaker gezien: spelers die niet bijzonder of overbodig waren bij Ajax die toch voor een aardige prijs weggingen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DEELM +11891

De selectie is nog nat achter de oren en Mossou heeft het over 'verversen'. Mossou probeert hier volgens mij gewoon op een nette manier te zeggen dat Bergwijn totaal niet functioneert, maar wel de enige is die waarde vertegenwoordigt en Ajax dat geld beter kan investeren in andere spelers.

03-01-2024 09:57

80HD +1550

Het seizoen is alweer gered als je Bergwijn zonder verlies kan verpatsen

03-01-2024 07:07

Jeremias +1661

Ik kan mij indenken dat enkele jonge voetballers in een gehavende of mindere fase van Ajax weg willen.
Op zoek naar avontuur en het grote geld bij een succesvolle club. Maar of het een succes wordt voor die individu is nog altijd de vraag. Eerst maar eens rijpen bij Ajax voor de jonkies lijkt mij want in Amsterdam is er genoeg uitdaging.

Jongen als Wijnberg bijvoorbeeld mag wat mij betreft vertrekken. Gisteren al...

03-01-2024 01:18

kampioenenjood +5057

Mossou schitterde weer met een aaneenschakeling van open deuren, wat een amateurisme weer. Overigens zou ik alleen spelers als Bergwijn/Berghuis verkopen als de trainer ze een stoorzender in de kleedkamer acht. Het wordt lastig een vervanger aan te trekken die direct een kwaliteitsimpuls kan geven.

02-01-2024 22:53

NW23 +5056

Bergwijn moet je direct verkopen als je er nog een bedrag rond de 20m voor krijgt. Is z'n dure transfersom en met name z'n salaris echt totaal niet waard. Als je dat van de begroting kunt krijgen moet je niet aarzelen.

Berghuis moet je juist belangrijk maken. Daar moet je alleen een paar spelers omheen zetten die ook makkelijk voetballen. Niet van die rouwdouwers/dravers als Bergwijn maar juist gasten die het balletje laten gaan en de bal afspelen voordat ze zich vastlopen. Berghuis deed het uistekend toen er meer goede voetballers om hem heen stonden. Maar hij is niet goed genoeg om het alleen te doen. Sterker nog, dan gaat hij forceren en daar gaat hij juist niet beter van spelen. Maar dat betekent niet dat hij niet goed genoeg of bruikbaar is. Berghuis is de beste speler in dit Ajax.

Berghuis vertegenwoordigt ook relatief weinig restwaarde. Voor het geld dat je voor hem krijgt, haal je geen speler met zijn kwaliteiten. Berghuis kan cruciaal zijn in de wederopbouw en moet je daar ook op inzetten. Dan zien we later wel hoe lang hij nog mee kan of wanneer hij gepasseerd wordt door iemand met een hoger plafond. Dat is nu totaal niet aan de orde.

03-01-2024 02:59

Godenzoon24 +15295

Bergwijn meteen aub. Al krijg je er maar 10 voor. Scheelt een hoop geld en ergernis en beter voor de mentaliteit in de groep!

02-01-2024 22:26

Juan62 +46179

Dus die speler die eindelijk inzet laat zien dit seizoen die wil hij eruit hebben.
De speler die van mij nooit had mogen komen, laat dat duidelijk zijn, maar Bergwijn probeert dit seizoen eindelijk wel zijn team te helpen en is beter dan het alternatief op zijn positie.
Ik zou beginnen met spelers die aangetrokken zijn voor de bank ( WTF 3 miljoen betalen voor een reserve!! ) te verkopen.

02-01-2024 13:59

PH2BOT +40269

Hato gaat duidelijk niet bijtekenen dus die zal wel verkocht mòeten worden met nog 1.5 jr contract. Zo gaat dat tegenwoordig bij het Ajax van nu. Het karretje staat voorlopig nog tot aan de assen in de stront....dat moge inmiddels wel duidelijk zijn. Geduld hebben blijft echter een schone zaak en dit transferwindow je vooral zien te ontdoen van al dat brandhout in de.spelersgroep en nu vooral even geen aankopen doen want 5e plek lijkt maximaal haalbare dit seizoen...zeker na die bekerblamage tegen Hercules waarmee een kans op rechtstreekse plaatsing EL ook al vervlogen is. En tegen die Noren gaan we er hoogstwaarschijnlijk sowieso ook af...zeker met de 3 brandhout assistent coaches die we nu op de bank hebben: 2 wedstrijden... tegen PEC en de amateurs 3e klasse van Hercules ...maar het zag dit trio tactisch al scheel voor de ogen. Wàt een afgang van deze 3 naar de grond staarders!!

02-01-2024 13:30

Juan62 +46179

En ook een gelukkig nieuwjaar, optimist;)

Hato tekent bij
We worden minimaal derde
Tegen die Noren gaan we twee prachtige potten spelen

02-01-2024 14:06

31xAjax +7911

De beste wensen rasoptimist maar 3e gaan niet meer worden want als de tegenstand iets meer is dan Vitesse komen we direct in de problemen.

En we hebben al van te veel jeugdspelers moeten geloven dat ze zouden bijtekenen maar er is nooit inkt op het papier gekomen. Hato zou zo maar eens de volgende in dat rijtje kunnen zijn.....

02-01-2024 15:56

Jeremias +1661

Hato gaat nog niet weg...

03-01-2024 01:23

AlexLitmanen10 +14370

Ze wachten tot hij 18 wordt.
Anders kan er maar minimaal verlengd worden

03-01-2024 22:31

Ferd +38470

je bent nog altijd even zuur he, Hato gaat gewoon bijtekenen zodra hij 18 is.

05-01-2024 05:49

MarkP +21671

Ik vrees dat er weinig gaat gebeuren als het huidige bestuur aanblijft. We hopen maar dat kroes wat gaat veranderen.

02-01-2024 13:07

Lavie +2292

Als we zonder verlies van Bergwijn af kunnen komen dan gaat dit 100% gebeuren. Zelfs met Champions League kan Ajax zich een dergelijke transfersom en salaris eigenlijk niet veroorloven. Oliedomme aankoop geweest.

02-01-2024 13:30

ajax4ever001 +18433

Meest domme is dat Ajax Mislintat en Steijn in zee is gegaan dat vind ik nog veel erger dan de aankoop van Bergwijn die overigens weldegelijk van waarde kan zijn als hij in goede doen is.. we weten ook niet wat er bij die gozer momenteel speelt in zijn hoofd waardoor hij niet zo voldoed zoals we graag zouden zien.

02-01-2024 15:19

Lavie +2292

Wie heeft Schreuder, Hendriks, Heitinga, Mislintat, Steijn aangesteld en Steven Bergwijn gekocht voor meer dan 30 miljoen met een jaarsalaris van 5? Precies. Dat is de man die Ajax binnen no time kapot heeft gemaakt.

02-01-2024 20:45

Jeremias +1661

Die gozer is te wisselvallig en kan de kar niet trekken in de eerste. Wijnberg is de man die betere voetballers om zich heen moet hebben om tot individuele actie over te gaan. Wat overigens wisselvallig lukt. Meer is hij niet.

03-01-2024 01:29

willem1958 +8759

Wat Mossou zegt interesseeert me niet echt maar Bergwijn is niet echt een leiderstype, praat niet makkelijk dus beter een ander voor hem.
Als Ajax Bergwijn kwijt kan voor een goed bedrag (bijv naar de zandbak) dan moet je dat doen en dan kan je van dat geld twee ervaren spelers kopen op posities die nu niet goed worden ingevuld zoals een rechtsbuiten en op zes.
Bergwijn is gewoon een te dure speler ivm wat ie bijdraagt op het veld en daar kan je dan die andere twee voor op de loonlijst zetten.

02-01-2024 12:17

Sampaoli +39171

Het enige wat we als supporters kunnen hopen is dat op magische wijze de huidige spelers het gaan laten zien. Sutalo, Sosa, Berghuis, Taylor en Bergwijn, ik kijk naar jullie.

Rensch, Brobbey, Hato en Ramaj geven het goede voorbeeld. VD Boomen komt daar nog bij. Dan staat er in principe een elftal dat goed genoeg hoort te zijn.

Tahirovic, Gaaei, Forbs, Van Axel Dongen, Godts, Vos en Hlynsson horen geen dragende krachten te moeten zijn. Allen spelers met potentie, maar eigenlijk alleen als invaller of in de roulatie.

02-01-2024 11:59

Heldhaftig +11456

Prima uiteenzetting. Van mij mogen ze de bovengenoemde (rijtje Sutalo, Bergwijn etc) allemaal van de hand doen als ze niet wat beter gaan presteren, misschien met uitzondering van Taylor.

02-01-2024 12:21

wim_wenderson +1412

Ik heb de naambetekenis van Taylor nog eens opgezocht, en vond in het oud Deens: "Taylor, is hij die de indruk kan wekken goed te zijn, zonder het te wezen!¨

02-01-2024 12:58

Ferd +38470

grappig, ik zocht "wenderson" op en kreeg "iemand die graag anderen afzeikt zonder zelf ooit iets bereikt te hebben"

05-01-2024 05:50

Steffenhagen +37822

Wat mij betreft verkopen ze de halve selectie : slechter dan nu wordt het niet

02-01-2024 11:55

Nr.10 +111041

Je hebt al een onwijs probleem met een tekort aan leiderschap, en dan zou je de aanvoerder ook nog even verkopen in de winterstop? Hoe dom zou je dan zijn…

02-01-2024 11:54

Lavie +2292

Een aanvoerder zonder leiderschap die voor 12 miljoen per jaar op de begroting drukt (zonder verlies) verkopen is precies wat Ajax nodig heeft. Is een oliedomme aankoop gebleken van Edwin en Klaas Jan.

02-01-2024 13:35

Nr.10 +111041

Dan verkoop je hem toch in de zomer, als het gaat om zijn salaris. Je gaat toch niet halverwege het seizoen je aanvoerder weg doen? En al helemaal niet met zo’n stuurloze groep. Er moet juist wat bij, we moeten de 3e plek halen.

02-01-2024 13:49

Lavie +2292

Derde plek gaat niet meer lukken man. AZ en Twente spelen niet meer Europees en hebben een betere trainer. Bergwijn is echt veel te duur voor een club die twee seizoenen achter elkaar niet meedoet aan de Champions League.

Edwin van der Sar heeft onze club naar de klote geholpen en we zullen opnieuw moeten beginnen!

02-01-2024 14:14

RuffRhythim +24837

Welke "aanvoerder"? 🤨

02-01-2024 13:44

Ferd +38470

als de aanvoerder geen leider is dan heb je weinig aan hem als je leiderschap zoekt.

05-01-2024 05:51

Nr.10 +111041

Volgens andere spelers is hij wel een leider. We moeten daar ook niet zo overdreven over doen.
Als de vraag is: hoeveel echte, natuurlijke aanvoerders heeft Ajax nu? Dan is het antwoord: nul.
Maar als de vraag is: wie in die stuurloze selectie brengt op dit moment het meeste leiderschap? Dan is het antwoord: Bergwijn.
Dan moet je die natuurlijk niet weg gaan doen.

05-01-2024 08:08

wijzijndebeste123 +163632

Bergwijn Avila Rulli verkopen.

In:
Voetballende ervaren 6
Creatieve nummer 10
Kwikzilverachtige buitenspeler

Dan heb je de belangrijkste zwakke punten ingevuld.
Ramaj
Rensch Sutalo Hato Sosa
Aankoop
Vd Boomen Aankoop
Berghuis Brobbey Aankoop

02-01-2024 11:37

leeke +10398

Zou Berghuis ook zeker verkopen.Type Taylor, alsbhet loopt heb je er wat aan loopt het niet is hij ook niks waard

02-01-2024 11:45

wijzijndebeste123 +163632

Je hebt al weinig ervaring (dat is juist wat we missen). Als je dan zowel Bergwijn als Berghuis verkoopt mis je direct 2 ervaren spelers. Dus ik zou Berghuis deze winter niet verkopen. Daarnaast is Berghuis nog steeds je MVP. Wel vind ik zn salaris te hoog dus eventueel in de zomer verder kijken.

02-01-2024 11:47

Lavie +2292

Ik ben het eens met je verkopen. We moeten niets kopen deze winter. Met de selectie eindigen we wel in de top 5. Derde plaats zit er sowieso niet meer in.

02-01-2024 13:37

Babangida83 +23894

Als er geen ervaring bijkomt, dan zou ik op z'n meest Berghuis weg laten gaan. Ik ben het wel eens met de groepsdynamiek.

Ik zou daarbij ook echt onderscheid gaan maken tussen middelmaat, zeer capabele waterdrager en absolute top / potentiële absolute top. Er is een groot aantal spelers die nog in de laatste categorie kan vallen. Dat is de potentie van dit team met veel jeugd erachter en aankopen die op potentie gekocht zijn. Berghuis schaal ik onder middelmaat. Bergwijn ook. Pasveer en Gorter ook. Sosa wat mij betreft ook een duidelijke. Martha en Banel kunnen nog stappen maken en spelen bovendien makkelijk mee. Zijn ook geen grote salarispost. Zeer nuttige opvulling op dit moment.

Middelmaat: mag als eerste weg. Ook al hebben ze een goede mentaliteit. Spelers van buiten prioriteit boven eigen jeugdspelers die toch makkelijker meespelen. Minstens Berghuis, Bergwijn, Sosa, Pasveer en Gorter.

Zeer capabele waterdrager: zijn het cement in het team. Daar schaar ik op dit moment enkel Vd Boomen en Médic onder. Als het niveau volgend jaar omhoog gaat, dan ben ik benieuwd of hij meegroeit. Voor nu houden. Médic kan breken en de rest van de verdedigers zijn erg jong, dus ook houden.

Absolute top/ potentiële absolute top: Akpom ben ik nog benieuwd naar. Maar anders een capabele waterdrager op dit moment. Sútalo en de rest van de jeugdspelers en aankopen. Dit is je kern om straks op CL-niveau actief te kunnen zijn. Van de meeste aankopen zou ik in de voorbereiding op het volgende seizoen pas de knoop doorhakken. Dat vind ik nu nog te vroeg. Mislintat heeft op potentie gescout en dat is wel zijn sterktepunt. Daar zou ik op vertrouwen.

Verder zijn een aantal posities 3-dubbel bezet. Daar zou ik ook ruimte maken. Dus Mikautadze verhuren. Die heeft de concurrentiestrijd verloren. Mannsverk zou ik aan het eind van het seizoen pas een beslissing over nemen. Heeft maar 1 wedstrijd in de benen. Ávila is ook boventallig en die heeft de concurrentieslag gewoon verloren.

Verder vind ik dat je in iedere linie een ervaren speler nodig hebt, waarvan er minimaal één op topniveau gespeeld heeft. Dus Sútalo, Vd Boomen en nog iemand in de aanval. Berg & Berg vallen voor mij af. Médic en een keeper voor op de bank ter ervaring. Die ervaren keeper zou ik nog halen, als Rulli weggaat.

02-01-2024 11:16

NipeB +15793

Sosa middelmaat? Die op het WK en EK alles speelde voor een veel beter land dan Nederland? In de BL enorm veel assists had en gewoon een goede aanvallende back is en verdedigend zwakker? Die heeft hier geen kans gehad een reeks van wedstrijden te spelen. Was al neergesabeld voor hij begon net als alle anderen. Belachelijk als je die in een rijtje met Pasveer of Gorter. En dan non-talenten als Martha of Banel nog stappen ziet maken. Die kunnen met Jong Ajax al niet mee en mogen alleen maar spelen omdat ze nu eenmaal Ajacieden zijn. De meeste aankopen zijn er allang klaar mee, met Ajax en de staf en spelersgroep. Zegt genoeg dat Van Praag verbaasd was hoe ze hier zijn opgevangen. De nieuwe visie is duidelijk: alleen spelers uit eigen opleiding en alleen staf uit eigen opleiding en alleen Ajacieden in de organisatie. Jammer alleen dat er niet zoveel goede Ajacieden zijn. Kennelijk hebben wij het voetbal uitgevonden en snappen alleen wij hoe het allemaal werkt. Alle aankopen dus weg. Berghuis wel verkopen. Icoon Bergwijn natuurlijk niet. Verder met toppers Banel op rechts en Martha als linksback. De Boer voor de groep. Dan wordt het: Gorter, Gooijer, Rensch, Hato, Martha, van de Boomen, Taylor, Hlynsson, Bergwijn, Brobbey, Banel. Kampioenschap duidelijk en CL binnen handbereik.

02-01-2024 11:50

trodat4030 +96589

Ja, middelmaat ja. EK, WK, het zegt geen ene flikker, alleen over hoe zwak hun linksbackpositie is ingevuld, niet dat hij dús en goede back is. Wij hebben al jaren de Roon rondschoppen op 6, ik bedoel maar..

02-01-2024 13:07

Oeroeboeroe +18355

Martha en Banel spelen makkelijk mee??? Die hebben zelfs nog moeite om zich bij Jong staande te houden. Echt absoluut no-go die 2. Er zit ook geen "wil om te winnen" in. En Medic het cement? Wellicht heb je een stucadoor nodig, dan heb je wellicht aan Medic een goeie. Verder is hij kwalitatief niet veel soeps. En Taylor wordt niet genoemd? Die mag van mij samen met vriendje Brobbey als eerste naar iets anders uitzien. Nou weet ik wel, dat ik alle Brobbey-pijpers op m'n dak krijg, maar dan zeg ik: als een spits van Ajax minder scorend vermogen heeft dan de spits van fucking NEC, dan voldoet hij niet. Zeker als je het salarisverschil erbij neemt. Ook bij deze generatiegenootjes mis ik, net als bij Banel en Martha, het heilige vuur om echt een wedstrijd te willen winnen. Al is dat laatste aspect bij Brobbey iets verbeterd is, maar het houdt nog echt niet over.

02-01-2024 11:53

Nr.10 +111041

Eens behalve over Brobbey, een van de besten bij ons dit seizoen.

02-01-2024 11:57

Oeroeboeroe +18355

Waaruit blijkt dat? Goals? Neuh... Assits? Neuh... Ok, dan alleen aanspeelpunt? Ja mag het ff voor een salaris van 7 cijfers. Dan dat nonchalante wat daarbij komt... nee. Maar ik laat me graag overtuigen met veel betere argumenten. Maar bedenk dan wel dat hij dé spits van Ajax is en die rekenen we vnl. af op zijn scorend vermogen, toch?

02-01-2024 12:02

Babangida83 +23894

Martha en Banel spelen 10x makkelijker mee dan Mikautadze bijvoorbeeld. Of Sosa. Of als Gaaei, die inmiddels zijn draai wat gevonden heeft. Dat heeft alles met het Ajax-systeem te maken en de Ajax-opleiding, waarbij een goede pass en techniek standaard zijn.

Ik stel hierboven zelf dat zij op dit moment middelmaat zijn. Maar tig keer liever middelmaat uit eigen jeugd, dan een middelmatige aankoop die je nooit meer kwijtraakt met een goed salaris.

02-01-2024 19:54

YugoVik +33116

Bergwijn, rulli, avila, mikautadze verhuur en je bent er al..

Ajax moet dan 2 spelers van rond de 27 a 28 huren met een optie tot koop...

02-01-2024 11:12

Okocha078 +13782

Bergwijn heeft net het nieuws gedeeld dat zijn vriendin zwanger is, denk dat hij voorlopig gewoon in NL wil blijven.
Zou in de winterstop eerst een aantal spelers proberen te lozen.
Als er een club uit de VS of ZA voor Avila komt kan hij weg. Forbs zou wmb ook mogen gaan als er een PL club voor hem komt. Als er een nieuwe 6 komt zou Tahirovic ook verkocht mogen worden.
Sosa kan je (nog) niet verkopen, stel hem maar op en laten we hopen dat hij zich op het EK laat zien en er een mooie club komt in de zomer.Mikautadze lijkt al terug te gaan naar Mertz. Rulli mag ook weg. Verder beginnen er geruchten over Wijndal en Sanchez te komen, mocht er een club ze willen overnemen, gelijk doen.

Bergwijn,Brobbey,Berghuis
Taylor/Hlysson
Matusiwa,Van der Boomen
Sosa,Hato,Sutalo,Rensch
Ramaj

Taylor is een talent, maar verdedigend (nog) te zwak, zou hem afwisselend met Hlysson gebruiken als meest aanvallende middenvelder.
Zou sowieso proberen Matusiwa te halen. Goede leeftijd, bekend met de club en verdedigend sterk. Verder hoop ik echt dat ze voor Lucas Bergvall gaan. Type Frenkie en echt een toptalent, kan een half jaartje wennen en aankomend seizoen het stokje van van der Boomen overnemen. In dit geval zou ik Mannsverk terugverhuren aan Molde, kan hij in een vertrouwde omgeving weer minuten maken. Blijf hopen dat Conceicao in de zomer gewoon terugkomt, blijft een toptalent voor op rechts en kan het stokje van berghuis overnemen, die wmb in de zomer weg mag.

02-01-2024 11:00

YugoVik +33116

Gelukkig ben jij geen td, want dan zou ajax naar de klote gaan..

Alles wat jij zegt is totaal niet reëel.. Manssverk en Tahirovic blijven gewoon bij ajax..

02-01-2024 11:09

Okocha078 +13782

Want Tahirovic heeft zoveel indruk gemaakt? Forbs past niet bij Ajax, meer bij een counterploeg, daarbij is Chico gewoon technisch veel beter. Mannsverk verhuur zou goed zijn voor die jongen. Bergvall is een toptalent die opbouwend zeer sterk is, kan bij een mannetje wegdraaien en verdedigend ook prima.

02-01-2024 11:33

YugoVik +33116

Porto heeft een optie tot koop op conceicao..manssverk heeft nog geen kans gehad en volgens mij waren er er geluiden dat ze onder de indruk van hem waren op de trainingen voordat hij geblesseerd raakte..

02-01-2024 12:02

Okocha078 +13782

Porto heeft een optie bij een bepaald aantal minuten en dat gaat hij niet halen. Als ze hem toch willen overnemen moet er opnieuw onderhandeld worden. We zijn op zoek naar een 6 en met VDB die terugkomt gaat Mannsverk niet veel minuten maken bij ons. Mikautadze scheen op de trainig ook indruk te maken, gaat ook weer terug.

02-01-2024 12:10

YugoVik +33116

Mannsverk is een veel betere speler dan van Boomen

02-01-2024 12:14

TeringHenkie +28344

Ik weet dat niet, heb maar 1 helft gezien bij Ajax van hem en dat beloofde niet veel goeds.

Maar toen was ook het hele elftal waardeloos.

02-01-2024 12:21

Nr.10 +111041

Je kan een zwangere vriendin prima meenemen naar het buitenland hoor.

02-01-2024 11:58

TeringHenkie +28344

Eerlijk gezegt zie ik de hype over Hlysson ook nog niet zo goed.

02-01-2024 12:22

JaapStam +136908

Die jongen heeft echt totaal geen niveau meer!!! Hij is de grootste miskoop uit de Ajax geschiedenis!!!

Uiteraard; Steven Bergwijn!!!

Deze man dingt zeker mee naar de titel “miskoop van de eeuw” bij Ajax!!! Spreekt als een 10-jarige!!! 31,25 miljoen door de plee gespoeld!!! Krijg je nooit meer fatsoenlijk kwijt!!!

02-01-2024 10:55

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25367

Deze man praat zoveel onzin dat hij bijna zichzelf gaat geloven.

02-01-2024 10:11

Odysseus +14279

Eens. Ik zou Berghuis en/of Bergwijn verkopen. En ik zou een nieuwe 6 halen en Tahirovico of Mannsverk verkopen (een van beide overbodig. Liefst nog een ervaren 10 en een snelle rechtsbuiten.
Verder mogen van mij weg:
- Taylor (ik vind FJ en Vos beter)
- mikautadze (niet vanwege zijn potentie, maar is totaal verneukt en zie ik niet meer goed komen
- Gaaei (zie ik niet het niveau halen)
- Rulli en Gorter
-Martha en Banel (hebben het niveau niet)

Vanuit jeugd erbij: Misehouy, Gooijer, Godts (is er feitelijk al bij). Terug (al dan niet komende zomer): FJ en Unüvar

Op 6 halen: Dahoud of Hojberg
Op 10: geen idee
Op 7: Pepe (?), Bailey (?)

02-01-2024 10:05

Jarivanheumen +5684

En nog mikagaucruiff blijven verdedigen. Hij heeft zichzelf geneukt. Door geen bal uit te voeren in wedstrijden. En hij is gewoon niet zo goed. Tweede divisie van Frankrijk. In de Belgische competitie ook niet uitgblonken. Niet eens een sterspeler bij Georgië

02-01-2024 10:14

Odysseus +14279

Tsja. Hij heeft dus wel uitgeblonken in België dus dat klopt al niet. En hij kon naar behoorlijkk grote clubs, dus ik deel jouw mening niet. Maar dat gebeurt wel vaker, hahaha .

02-01-2024 11:16

Dolblij +45046

Jammer dat het laatste voor jounalisten geen opgeld lijkt te doen. Die blijven maar zitten.........

02-01-2024 09:53

FissaDeGekste +3374

'Sjoerd Mossou sluit niet uit dat het voor de groepsdynamiek goed zou zijn als..'


FissaDeGekste sluit niet uit dat een bal op de paal het verschil kan maken.
Joop de Hoop sluit niet uit dat stamppot rauwe andijvie zonder spekjes niet te vreten is.
Frits de blitz sluit niet uit dat ..

Ik word hier moe van.

02-01-2024 09:51

Dolblij +45046

Nou lijkt Bergwijn toch vaak wel op het spekje in de pot.

02-01-2024 09:54

FissaDeGekste +3374

Toch even hardop gelachen achter mijn PC!

02-01-2024 09:57

ProfessorX +19827

Maar spekjes zonder andijvie heerlijk is 🙃

02-01-2024 13:02

Capocapo +12001

Maar wel klikken, lezen en reageren ;)

02-01-2024 14:55

PaulEast +7873

Dom, dommer, domst. Dit vond men ook van Tadic, Alvarez, Kudus … enz. De bodem is nog niet in zicht. Routine is heel belangrijk voor een club wiens jeugdspelers al lang niet meer het CL niveau hebben.

02-01-2024 09:34

DeWijsneus +25707

Haha Bergwijn in dat rijtje wauw.

02-01-2024 09:54

jollie18 +9862

Ajax heeft geld nodig dus als Bergwijn weg wil zou ik het zeker doen

02-01-2024 09:31

Intec2.0 +12414

Berghuis en Taylor ook.

02-01-2024 09:34

jollie18 +9862

Berghuis mag van mij ook weg

02-01-2024 09:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.