'Ajax moet Wijndal de komende tien dagen eigenlijk nog van de hand doen'

door Jesse ter Haar 169

Bron Voetbal International

'Ajax moet Wijndal de komende tien dagen eigenlijk nog van de hand doen'

door Jesse ter Haar 169

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Freek Jansen is van mening dat Ajax er goed aan zou doen om Owen Wijndal in het restant van de zomerse transferperiode van de hand te doen. In de Pak Schaal Podcast schetst de journalist Ajax' bezetting op de linksbackpositie en stelt hij vast dat het perspectief van Wijndal er niet beter op is geworden met de komst van Gastón Ávila.

Bovendien oordeelt Jansen dat Wijndal het simpelweg nog niet heeft laten zien in Amsterdam. 'Als jij met Schreuder, Heitinga en Steijn drie hele verschillende type trainers hebt gehad, bij alle drie moet je een prima linksback voor Ajax zijn en bij alle drie ben je dat niet, dan moet je hem de komende tien dagen eigenlijk nog van de hand doen. Je gaat er niet zo veel meer aan hebben.'

Een andere Ajacied kan op meer krediet rekenen bij de verslaggever: Davy Klaassen. 'Als ik Ajax was, zou ik Klaassen absoluut willen houden. Als hij erin komt, brengt hij energie in de ploeg. Hij komt er dan bij in de spits en is doelgericht. Ik vond het een superknappe goal tegen Excelsior. En als Kudus de bal teruglegt, zie ik Klaassen ook zomaar de 2-3 nog maken. Ik zou proberen hem aan boord te houden.'

Ajax-voetballer Lang

Ajax trok tot op heden al negen spelers aan in de transferperiode, maar zag voormalig Ajacied Noa Lang naar PSV verkassen. Jansen is nog steeds van mening dat de PSV'er erg bij Ajax past. 'Ik vind Noa Lang nog steeds een Ajax-voetballer. Alleen toen (hij naar PSV ging, red.) wisten mensen nog niet dat Tadic weg zou gaan. Met de kennis van nu was Noa Lang in mijn ogen de perfecte Ajax-aankoop geweest. Nu heb je Carlos Forbs gehaald, daar heb je veertien miljoen voor betaald en we moeten allemaal afwachten hoe dat zal gaan.'

'Als Noa Lang twaalf miljoen en oplopend naar vijftien miljoen kost, dan had ik voor Noa Lang gekozen', vervolgt de opiniemaker. 'Forbs en Bergwijn willen het liefst vanaf links spelen, dus in de komende maanden gaan we weer meemaken dat je naar een situatie gaat waarin je twee goede spelers vanaf links hebt en er weer keuzes gemaakt moeten worden.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferd +38469

"'Forbs en Bergwijn willen het liefst vanaf links spelen, dus in de komende maanden gaan we weer meemaken dat je naar een situatie gaat waarin je twee goede spelers vanaf links hebt en er weer keuzes gemaakt moeten worden.'"

En waar speelt Lang het liefst? Links!

28-08-2023 08:12

Rentokill +4607

Lang is een probleem speler. In z’n hoofd is ie Messi. In het echt zal hij zich daarom altijd miskend voelen. Gaat mis straks tussen hem en Bosz.

Forbs blijkt een succes aankoop tot nu toe. Dus niks mis mee.

Wijndal? Meh.

25-08-2023 08:35

Spielmacher +10715

Ajax moet Wijndal helemaal niet "eigenlijk" nog van de hand doen dit transferwindow, Ajax moet Wijndal "absoluut" van de hand doen. Er klopt iets niet in zijn hoofd of zo. Hadden misschien toch even navraag moeten doen bij Frank de Boer die hem als bondscoach wel selecteerde voor het EK, maar hem al snel naar de klaverjastafel dirigeerde zonder hem ook nog maar een blik waardig of één minuut speeltijd te gunnen.

24-08-2023 14:20

Bijlmerboy93 +2521

Leuk om dit te roepen, maar wie heeft een goed bedrag voor Wijndal over? en bij Klaassen ging het gerucht dat hij meer speeltijd verlangt...

24-08-2023 00:12

Hollister +12577

In vrijwel iedere speler van Ajax is interesse... hij is werkelijk de enige waarvan ik nog geen club heb gehoord die hem wel wil overnemen, dat terwijl al enige tijd bekend is dat Ajx hem niet goed genoeg vindt... Als Sven hem, Sanchez, Klaassen en eventueel Chico weet te slijten heeft hij topwerk geleverd wat uitgaande transfers betreft........ wat inkomende transfers betreft is het echt afwachten.... mis nog zeker 1 of 2 echte klappers aanvallend, zeker als Kudus ook nog mocht vertrekken

23-08-2023 21:13

ProfessorX +19827

Te koop lachende linksback voor €10 mio op te halen .

23-08-2023 20:02

AjaxHoorn +32989

Nu 70 procent off. 3 miljoen en hij is van jou.

23-08-2023 20:26

ProfessorX +19827

😂👊🏻

23-08-2023 20:27

Hollister +12577

Gezien het geniepige lachen wat hij continue doet, doet mij vermoeden dat hij het wel prima vindt zoals de situatie nu is... waarschijnlijk heeft hij een aardig salaris weten te bedingen en zit hij helemaal niet te wachten op een andere club, zeker niet als hij daarvoor salaris moet inleveren. Meneertje wordt gewoon een 2e Bogarde... Benieuwd of Ajax hem zover weet te krijgen dat hij door de voordeur vertrekt

23-08-2023 18:36

AjaxHoorn +32989

Het is niet perse geniepig, ik denk dat hij alles totaal niet serieus neemt. Hij heeft dit ook bij AZ gehad.

23-08-2023 20:36

Hollister +12577

Het geniepige vond ik het lachje van hem, nadat we achter stonden, met de scheids

23-08-2023 21:10

Ferd +38469

hij is te jong om een Bogarde te doen.

28-08-2023 08:58

BBAFCA +9756

Denk dat zelfs Sven met z’n vlotte babbel dit niet voor elkaar krijgt 😂

23-08-2023 17:58

Opperhoofd +12578

Wijndal krijg je nooit meer verkocht.

23-08-2023 17:43

MaximilianRosse +9197

als je hier nog 5 miljoen voor krijgt moet je dat direct doen.

23-08-2023 17:07

supporter sinds +7891

Het rare is dat ik die Wijndal bij AZ wel altijd gif en winnaarsmentaliteit zag uitstralen ... Bij ons is het allemaal zo tam en nonchelant .. typisch een geval van een gozer die denkt dat hij er al is. Gaat denk ik ook niet meer beter worden. Lekker verhuren of verkopen - gooi hem maar naar een Engelse Championship club.

23-08-2023 16:50

Bijlmerboy93 +2521

Klopt, mentaliteit had hij wel. Heb hem nog mooie duels zien uitvechten tegen Dumfries bijvoorbeeld. Alleen, dat niet kan voetballen was toen ook lang en breed duidelijk.

24-08-2023 00:15

Ferd +38469

nee hoor, niet "altijd", alleen in topwedstrijden. Voor de rest was het helemaal niets met die gozer. Ik was daarom ook één van de weinige tegenstanders van zijn komst hier op AS

28-08-2023 08:59

Thaschja +10242

Mag ook binnen 5 dagen mag die lach niet meer zien.

23-08-2023 16:41

Bruno04 +15742

Wijndal moet je gewoon lozen. Gewoon heel simpel.

23-08-2023 16:24

TweeBenig2 +16132

Ja, misschien zou hem moeten verkopen, maar alleen al vanwege het gezeik iedere keer van de Freeks, Mike's, Valentijns etc. van deze wereld gewoon houden.

23-08-2023 15:50

VichoWazig +3451

Als ik het mij goed herinner, dan heeft Noa Lang in het verleden bij Ajax gespeeld. Ajax speelde toen voetbal van een niveau dat we willen nastreven. Noa was op zijn 21e toen nog geen basisspeler. Hij heeft in zijn laatste seizoen 4 doelpunten in de eredivisie gemaakt, waar 3 in 1 wedstrijd. In de CL wedstrijden zakte Noa al helemaal ver weg qua niveau.
Soms is de harde conclusie dat iemand het niveau niet heeft en niet gaat halen. Ik snap dan heel goed dat ajax liever 14m wed op een speler van 19 die het misschien wel gaat halen en bovendien heel duidelijk bijzondere kwaliteit bezit (snelheid en behendigheid), dan dat het 12m uitgeeft aan een speler waarvan ze weten dat die het niveau niet heeft en niet gaat halen.
Prima speler die Noa, ik wens hem een fijne carriere, ook al is het bij Pisvee. Maar laten we nu alsjeblieft ophouden met het gezeur dat Ajax hem had moeten halen. Niet gebeurd, klaar.

23-08-2023 14:36

VichoWazig +3451

Ik vind nog steeds dat Modric echt een Ajax voetballer is. Die hadden ze moeten halen….

23-08-2023 14:21

Opnaarde4eSter +1591

is hij niets voor PSV???
Koopt toch alle voormalig Ajacieden op

23-08-2023 13:43

Andronixos.c +8146

We moeten stoppen met spelers van AZ te halen. Geschiedenis leert wel dat bijna geen 1 echt geslaagd is in Amsterdam. Ik zou Wijndal verkopen, zijn vorm uit zijn AZ tijd komt niet snel terug.

23-08-2023 13:31

Kingoffdatoilet +17155

Dat El Hamdaoui is mislukt vind ik echt jammer. Wat een duo was dat met Suarez.

24-08-2023 20:53

ErikAjax1983 +717

Niet goed genoeg of passend genoeg gebleken; verlies nemen en door...

23-08-2023 13:24

JJFajax +3547

Ja dan ga je Noa kopen voor de bank want ook hij is het beste op linksvoor. Rechtsvoor of 10 is hij toch een stuk minder. Denk niet dat akkoord zou zijn met een reserverol. Daarbij moet Ajax eens leren alleen spelers te kopen voor posities waar zij het beste tot hun recht komen en niet een speler kopen en dan denken ohhh op die positie zal hij het ook wel goed doen.

23-08-2023 13:01

Thomas15 +438

Wijndal moet verhuurd of verkocht worden. Het liefst verhuren en hopen dat die daar opleeft waardoor die volgend jaar voor goed bedrag verkocht kan worden. Nu zijn er denk ik weinig clubs die 5+ miljoen gaan betalen.
ASE moet als backup, is eigen jeugd en heeft nog ruimte om te groeien + salaris valt binnen de huidige Ajax normen. Denk dat hij ook minder een stoorzender zal zijn binnen de groep.

23-08-2023 13:01

lexy88 +8818

idd. ik geloof niet dat Wijndal qua sfeer een stoorzender is, maar qua houding en gedrag wel killing. Ik denk dat Tadic zich ook groen en geel aan hem heeft geërgerd

23-08-2023 16:54

Thomas15 +438

Inderdaad. Als je gisteren ook alweer de trainingsbeelden zag met Wijndal...

24-08-2023 07:31

PJS +4991

Opzouten met Wijndal. Voegt enkel ergernis toe dus weg er mee. Liever vandaag dan morgen.

23-08-2023 12:24

EeuwigeBankzitter +1531

PSV, kom er maar in! Terug naar AZ mag ook, maar dan wel voor het dubbele!

23-08-2023 12:09

Ferd +38469

terug naar AZ voor 7 miljoen maar dan Kroes direct vrijgeven zodat hij AD kan worden op 1 september

28-08-2023 09:02

RuffRhythim +24837

Kunnen we nou voor eens en altijd dan ook kappen met het halen van spelers van az? Ik kan de succesvolle spelers die van daar naar Ajax zijn gekomen op een vinger tellen....

23-08-2023 11:00

Musica Merlo +8206

Naast Wijndal, kan ook Klaassen, en Sanchez en wat mij betreft ook Taylor, Rensch, Aertssen, Rasmussen naar een andere werkgever uitkijken. Kudus mag voor 47 miljoen vertrekken en een vervanger voor de rechtervleugel inclusief rechtsback is dan wel belangrijk. Spertsyan ook halen, ophouden met dat gezeur over Poetin sponsoren.

23-08-2023 10:54

thelordjoshua +10641

Aertssen pas 18, zou hem eigenlijk willen zien groeien in een CVM/RB rol ipv CV. Voetballend is hij uitstekend, t zit hem meer in zn verdedigende inzicht.

23-08-2023 13:15

pieter_snats +1398

Oke Sven. Bedankt voor deze analyse.

23-08-2023 14:12

Lazell +16989

Snap niet waarom fans degelijke talenten die niet tot de buitencategorie horen toch direct weg willen doen. Spelers zijn amper 21 en prima invallers met doorgroeimogelijkheden.

23-08-2023 15:49

Kingoffdatoilet +17155

Volgens jou kunnen wij de jeugdafdeling wel opdoeken of niet dan

24-08-2023 20:54

LOCAmpos +10489

Marc zal hem wel voor een spotprijsje ophalen

23-08-2023 10:17

MVG +16469

Wie wil die gast nou kopen. Over het paard getild mannetje.

23-08-2023 10:11

pieter_snats +1398

Riep je dat ook bij Schuurs en Botman? En Bassey, Daramy?

23-08-2023 14:13

MVG +16469

Nee, dat zijn jongens die naar hun kwaliteiten voetballen zonder een grote mond te hebben.

23-08-2023 15:55

pieter_snats +1398

Oke, dan waren het dus anderen die dat wel dachten.....

23-08-2023 16:24

Yaeron +6379

'Forbs en Bergwijn willen het liefst vanaf links spelen, dus in de komende maanden gaan we weer meemaken dat je naar een situatie gaat waarin je twee goede spelers vanaf links hebt en er weer keuzes gemaakt moeten worden.'

Daar ben ik dus ook bang voor.

23-08-2023 10:07

Eurysaces +29521

Vind het een rare keuze van Sven, we hebben nu bijna 50 miljoen uitgegeven aan 2 linksbuitens.

23-08-2023 10:12

pieter_snats +1398

Volgens jou is het kennelijk een pure linksbuiten.......... Mislintat echter ziet dat anders.

23-08-2023 14:14

Eurysaces +29521

Ik zie het probleem ook niet zo, maar zelf schijnt hij dus op links te willen spelen. Als dat vanaf het begin af aan duidelijk was, is het een vreemde zaak met Bergwijn die daar speelt en hoort te spelen.

23-08-2023 14:17

ProperFootball +14587

Inderdaad.

23-08-2023 10:31

Dusbaba +15365

Plus dat ook Godts minder speeltijd gaat krijgen. Ik vond Bergwijn al een rare aankoop en eigenlijk heb ik dat bij Forbs ook. Maar ik geef meteen toe dat ik hem niet ken en alleen de verhalen over hem heb gelezen. Wie weet blijkt hij zich prima thuis te voelen als rechtsbuiten. En als Sven het heeft gedaan omdat hij al opteert voor een vertrek van Bergwijn komend seizoen, vind ik het weer wel een mooie aankoop. Ik hoop het laatste.

23-08-2023 11:00

AFCAHELLMOND +2240

Laat hem lekker achter in de ballenbak van de IKEA!

23-08-2023 10:04

Rob1976 +9471

Veel mensen zien Fits Jim als een meisje, maar Wijndal is ons enige echte meisje, met zijn eeuwige gegiechel en slappe handjes tijdens het voetballen, walgelijke speler die mij verschrikkelijk is tegengevallen. En dan te bedenken dat door deze walgelijke vent (samen met oorzaak Schreuder) Blind is vertrokken.

23-08-2023 10:03

4Ever14 +6609

“ En dan te bedenken dat door deze walgelijke vent (samen met oorzaak Schreuder) Blind is vertrokken.”

Dat is wel erg vergezocht , Blind is vertrokken omdat 1) hij ruzie had met Schreuder en vervolgens besloot om aan werkweigering te doen tegen Emmen uit. 2) hij kon het niveau niet meer aan en stond garant voor balverlies en tegengoals.

Snap dan niet hoe jij tot de conclusie komt dat Wijndal een van de oorzaken was.

23-08-2023 11:51

Rob1976 +9471

Zonder Wijndal had blind op die positie gespeeld en was er nooit gezeik geweest.
Maar Schreuder is sws een sukkel die zelf niet wist wat hij moest doen en dat aan bepaalde spelers overliet en toen Blind daar wat van zei werd hij de zondebok

23-08-2023 12:40

pieter_snats +1398

Wijndal speelde amper of niet. Dus dat is het niet.

23-08-2023 14:15

Rob1976 +9471

Oke dan ben ik zelf dement aan het worden😂

23-08-2023 14:42

4Ever14 +6609

In het begin begon Wijndal op linksback, toen raakte hij geblesseerd en sindsdien was Blind in principe de vaste linksback. Pas toen de ruzie begon, ging hij van 1ste keuze naar 3de/4de. Kortom Wijndal had nul invloed op zijn vertrek.

23-08-2023 19:55

Rob1976 +9471

Dan heb ik foute herinneringen en trek ik die beschuldiging in

23-08-2023 20:24

Hollister +12577

Zowel Klaassen en Wijndal kunnen verkopen levert je naast transfer inkomsten ook nog een besparing van zo n slordige 5 miljoen aan salaris

23-08-2023 10:03

johanisajax +8833

Wijndal heeft gewoon geen topsport mentaliteit, stond na de goal van Excelsior te lachen met de scheids. Dat zou een (ik noem maar wat) Tadic nooit doen, die zou boos/chagerijnig zijn en zn ploeg staan te coachen om het om te draaien. Had je zoiets bij een coach als Guardiola geflikt was ie direct uit de selectie gezet.

Hij kan best wel voetballen, maar hij heeft gewoon geen mentaliteit. Dan ga je het gewoon niet redden in de top - prima voor de subtop waar je niet altijd hoeft te winnen.

23-08-2023 10:02

johanisajax +8833

ff ter aanvulling: je gaat hem aan de straatstenen niet verkopen nu, dus verhuren is veel beter.... aan de andere kant: is ASE een waardige 2e Ajax-back? Ik weet het niet...

23-08-2023 10:04

ProperFootball +14587

Er is echt wel een middenmoter uit een van de grotere competities die hem voor een leuk bedrag wil overnemen. Goede leeftijd, ex-international, komt van Ajax, dus een middenmoter die nog naarstig op zoek is naar een backup-back wil hem wel. Als Ajax wil verkopen ze hem wel.

Wijndal moet alleen zelf ook willen en akkoord gaan met de voorwaarden van de nieuwe club (salaris, bankzitten).

23-08-2023 10:32

Dusbaba +15365

Ik heb op ASE zitten letten tegen Excelsior, maar ik kon werkelijk geen enkele kwaliteit in hem ontdekken. Ik hoop maar dat het een momentopname was anders begrijp ik er zo mogelijk nog minder van dan bij Wijndal.

23-08-2023 11:05

Ans B +19823

Is een momentopname. Tot die wedstrijd was een (licht) opgaande lijn merkbaar, maar zijn belangrijkste probleem momenteel is mentaal: hij is té veel bezig met zich in één te spelen (hoge interne druk) en dat werkt tegen hem.
Hoeft geen probleem voor de langere termijn te zijn, want is niet abnornaal in zijn situatie. Hij moet nog leren om in zo'n situatie juist z'n hoofd vrij te maken en iets onbevangener te spelen, te genieten i.p.v. te knokken voor dat plekje.
Ik ga hierbij uit van zijn reputatie als jeugdspeler (altijd als groot talent gezien) en op de weinige eigen observaties: ik zie absoluut zijn potentieel en ik geloof in deze fase zeer zeer zeker dat hij beter kan en zal gaan spelen. Hij heeft in principe genoeg in huis om in Ajax 1 te spelen, maar mentaal moet hij nog groeien.
Een nu nog plek in de luwte, als backup, zal hem weer terug kunnen brengen naar de basis hoop ik. En omdat hij een totaal andere type LB is dan Ávil (zo lijkt) zou hij in principe voldoende kansen moeten krijgen om zich te revancheren - ook omdat je bij Ávila regelmatige schorsingen mag verwachten.

23-08-2023 11:41

johanisajax +8833

Goed verhaal, over Avila: 1 gele kaart gepakt in de Bel competitie vorig jaar. Niet alles gespeeld maar toch meer dan 20 wedstrijden gespeeld.

23-08-2023 11:54

Brooklyn +4142

Topsport mentaliteit beetje probleem ter rechter én linkerzijde verdediging. Op talent alleen leunen ga je het gewoon niet redden. Niet bij Ajax.

23-08-2023 13:52

fmol11 +1236

Met Lang (en ook Dest) moet ik het allemaal nog zien bij PSV. Typisch spelers die altijd goed beginnen en later weer afzakken. Bovendien altijd goed voor de nodige kaarten en kortsluiting als de spanning oploopt.

Wat mij betreft een goede ontwikkeling om wat minder van dit soort karakters in de ploeg te hebben. Ik heb veel vertrouwen in Mislintat en de jongens die erbij zijn gekomen.

23-08-2023 09:57

davidsglory +798

Dest liep als een kip zonder kop over dat veld. Die denkt dat hij Neymar is en probeert iedereen te dollen, maar struikelt over z'n voeten.
Nog te vroeg om te oordelen, maar ik denk dat Dest een miskoop wordt

23-08-2023 10:26

Kingoffdatoilet +17155

Dest was echt heel slecht tegen Rangers. Lang kan wel wat. Heeft alleen geen IQ.

24-08-2023 20:57

fmol11 +1236

Wijndal verkopen levert nu waarschijnlijk een grote verliespost op. Bovendien heb je toch ook een tweede linksback nodig. Salah Edine laat het voorlopig ook niet zien. Mocht er geen goed bod op Wijndal komen, dan zou ik het toch nog even aankijken met hem. Er komen altijd schorsingen en blessures en dan kun je maar beter een brede selectie hebben.

Hoewel ik er steeds minder vertrouwen in heb, blijft het toch wonderlijk hoe ver hij is afgegleden. Ik vond het bij AZ toch een prima speler. En hij was daar ook niet voor niets aanvoerder. Het kan toch niet zo zijn dat dit helemaal weg is?

23-08-2023 09:56

RuffRhythim +24837

Noem eens een speler op die van AZ naar Ajax is gekomen die écht succesvol bij Ajax is geweest? Succes met het vinden daarvan.

Spelers van AZ naar Ajax is standaard gedoemd tot mislukken

23-08-2023 11:03

AjaxPositivo +6958

En lang wil net zo goed graag op links....
Ik had hem ook wel graag zien komen gezien Tadic weg is... Zijn creativiteit is nu eigenlijk alleen te zien bij Kudus en Godts.

Maar goed, beter dat hij z'n hoofd af en toe verliest bij psv en ruzie krijgt met Bosz, Veerman, De Jong en evt Dest. Dan helpt hij ons cluppie ook

23-08-2023 09:53

DEELM +11891

Mooi verhaal weer. Zeggen dat Ajax Lang had moeten halen voor linksbuiten om vervolgens zelf aan te geven dat Tadic nog niet weg was toen Lang naar PSV ging. Zeg dan niets

Ajax had Lang gewoon moeten halen als 10! Heb 'm al meer steekballetjes zien geven dit seizoen dan de hele Ajax selectie bij elkaar. Ondanks dat ik fan ben van zijn persoon is het een type speler die Ajax zeer goed kan gebruiken.

23-08-2023 09:45

EuforischeRealist +15535

Ik begrijp niet zo goed waarom mensen fan zijn van (een spelers als) Lang op 10?

Ja aanvallend heeft hij de kwaliteiten om spelers in stelling te brengen en ze voor de keeper te zetten. Maar zonder bal heb je er niks aan op die positie, hij schakelt niet om, maakt nauwelijks verdedigende meters en helpt zijn medespelers niet.

Vooruit druk zetten wordt dus al lastig met zo'n type speler op een centrale positie en laat Ajax nou net daar zo ongelofelijk kwetsbaar zijn. Aan de bal is het leuk bij ons en maken we langzaam stappen, maar verdedigend is het af en toe nog net zo'n gatekaas als vorig seizoen. Dat vererger je alleen maar door bijvoorbeeld Lang op 10 op te stellen.

23-08-2023 10:08

Freddy +11401

Maar welke club gaat hem overnemen? Zal toch zeker een miljoen of 7 a 8 moeten kosten.

23-08-2023 09:38

JohanCruijf +2963

Verlies pakken en 5 vragen als dat überhaupt al lukt

23-08-2023 09:39

sebasvdv +566

Kwestie Klaassen lijkt me zeker anders dan die van Wijndal. Wijndal duidelijk verhaal. Klaassen veel respect voor, maar brengt het niet meer voldoende (en niet 90 minuten lang). Liefst door de voordeur laten vertrekken en anders zich schikken in een soort pinch hitter rol. Maar met alle respect en open communicatie blijven behandelen aub!

23-08-2023 09:32

Bram +2046

Als klaassen in de rol van invaller kan schikken zou ik hem erbij houden. Wijndal en kudus verkopen. En die rus/Armenier kopen. Berghuis rechtsbuiten dan heb je gewoon een heel goed team

23-08-2023 09:48

PuurGeluk +4810

Heel fijn, weer een openstaande deur open getrapt.

23-08-2023 09:28

jerryisthename +31759

Eens. Weg met die slappe vent.
Hij heeft nu onder 3(!) trainers de kans gehad en niet gegrepen. Bizar...dan ben je écht een ongemotiveerde slappe lul en mag je wel in de spiegel kijken met zijn kwaliteiten. Want hij kan wel degelijk beter, maar hij is gewoon niet serieus ofzo en heeft de verkeerde mentaliteit imo. Is in principe natuurlijk beter dan SE, heeft hij bewezen bij AZ en even in Oranje, maar aangezien SE een echte Ajacied is, moet je hem gewoon als back-up houden voor Ávila en Wijndal verkopen. Kun je ook nog aardig wat voor vangen, ook voor een nieuwe 10 en/of 7.
Hopelijk wordt SE wat zekerder en brutaler, ontwikkelt hij zich meer dit seizoen en trekt hij zich op aan het niveau van Ajax 1 in de luwte van onze Argentijn. Dat zou fantastisch zijn en gun ik hem wel.
Mocht het nodig zijn en je speelt tegen een hele sterke tegenstander, dan kun je Hato altijd nog bij uitzondering op LB zetten, mocht Ávila geblesseerd zijn.

23-08-2023 09:24

HertogH +15843

Wijndal, Sanchez en Klaassen nog zien te slijten de komende 1,5 week.

Mocht Kudus vertrekken nog investeren in een rechtsbuiten en een creatieve nr. 10.

Wat dat betreft begrijp ik de aankoop Forbs nog steeds niet zo goed met Bergwijn en Godts reeds in de selectie voor linksbuiten. De behoefte aan een nr. 10 en rechtsbuiten is veel groter.

23-08-2023 09:10

DEELM +11891

Klaassen behouden. Gaat z'n inbreng zoals tegen Excelsior nog vaak genoeg hebben dit seizoen. Is ook naast het veld belangrijk en een e hte Ajacied!

Forbs begrijp ik ook niet. Zeker niet als blijkt dat hij eigenlijk alleen maar op links rendeert. De enige plek in de voorhoede waar we na een basisspeler ook nog genoeg talent voor hebben rondlopen.

23-08-2023 09:50

Eurysaces +29521

Dan moet Klaassen zich wel rustig houden en zijn rol als pinch hitter accepteren. In wedstrijden waar we op voorsprong staan, mag hij er nooit in komen. Zal de meeste wedstrijden dus (zeer terecht) op de bank zitten.

Waar merken we aan dat hij naast het veld belangrijk is? Tot goede resultaten heeft het vorig seizoen in ieder geval niet geleid. En dat echte Ajacied gelul ben ik wel klaar mee, dan levert hij die 3 miljoen die hij jaarlijks uit de kas trekt in en dan gaat hij op de bank zitten, net als alle andere echte Ajacieden. Als Davy de kwaliteiten had, zat hij nu natuurlijk niet bij Ajax.

23-08-2023 10:19

Henkjanklaas +20619

Als je lang gisteren zag worstelen tegen Rangers dus op nog niet eens een super hoog niveau dan begrijp ik wel waarom hij niet gehaald is. Van heel PSV hoeven we trouwens niet bang te worden. Viel erg tegen. Maar eerst maar even zelf een goed team smeden. Met de nieuwe aankopen zijn we. Op de goede weg.
Ik ken de laatste drie aankopen niet dus eerst maar eens een paar keer live in actie zien.
Begin oktober kun je pas echt zien of we een goed team hebben of niet. Gaat Kudus dan moet daar ook nog vervanging komen en van formaat. Wijndal blijft een raadsel. Zo snel mogelijk bij voorkeur verhuren want in beginsel is het een goede speler.

23-08-2023 09:09

Koningtoto +60281

5 miljoen en een grote strik er om heen. Weer een salarispost minder.

23-08-2023 08:38

Eurysaces +29521

Ik heb het idee dat Wijndal het wel prima vind. Heeft zijn dikke contract binnen en zit zijn tijd wel uit. Ik zie geen enkele vooruitgang of intentie om er iets van te maken bij Ajax. Speelt ook gewoon minder dan in zijn tijd bij AZ.

Mensen klagen wel over de stille Kudus en zijn slechte mentaliteit, maar Wijndal is denk ik veel giftiger voor een selectie.

23-08-2023 08:37

debetweter +10062

Zolang wij Kudus hebben hebben we Lang niet nodig. Als Kudus vertrekt zouden we daar eventueel een discussie over kunnen voeren, ik ben geen voorstander van Lang. Ik snap ook niet waarom hier een probleem gemaakt word van het halen van Forbs voor linksbuiten, en Lang dan als betere optie gezien word. Lang is een probleemmaker, die gaat vervelend doen als hij niet speelt. Forbs is in theorie een mogelijkheid voor rechtsbuiten aangezien hij linksbenig is, en daarmee binnendoor kan. Op links heeft zijn beenvoorkeur juist de potentie om buitenom te gaan en te schieten in de korte hoek (kijk de video's maar). Bergwijn is rechtsbenig en schiet vaker in de verre hoek, dat is ook makkelijker.

Ben ik nou zo slim, of....

23-08-2023 08:16

Ajax-Amsterdam +4191

Vervelend zeg zo'n betweter... Nee, helemaal mee eens. Je ziet duidelijk dat Forbs talentvol is en genoeg kwaliteiten heeft, met name zijn snelheid. Daarnaast heeft hij verbeterpunten waaraan gewerkt kan worden. Is ook iemand die gehaald is voor de toekomst. Hij kan prima rechtsbuiten gaan spelen uiteindelijk. Hij zal een andere mindset moeten hebben voor deze positie, omdat hij vaker naar binnen zal moeten gaan of zijn voorzetten met zijn rechterbeen moeten geven. Daarop kan geoefend worden.

Bij Lang wist Ajax al wat het binnen zou halen. Hij heeft nog altijd potentie, maar had naar mijn mening ook al verder kunnen zijn in zijn ontwikkeling. Zijn instelling en gedrag is hierbij een ding. Vind het dus wel prima dat Ajax voor een andere speler is gegaan.

23-08-2023 09:27

debetweter +10062

Thansk voor de toevoeging van de voorzetten.

23-08-2023 09:35

ossenaar +875

Wijndal is zo iemand die in zijn ajax trainingspak door de stad loopt om populair te doen. Dat deed ik vroeger ook toen ik bij TOP Oss voetbalde in de jeugd. Achteraf gezien super triest maar goed.

23-08-2023 07:53

Web +178830

En zo kun je nog uren doorgaan
Als ik dan toch een kritische noot mag plaatsen
Waarom haal je een linksbuiten als je Bergwijn en Godsz hebt, dat heb je Lang en Forbes in mijn ogen niet nodig

En wie wil Wijndal?
Ik denk geen ploeg als je hem gevolgd hebt
Waardeloze prof is het

23-08-2023 07:48

BungTahamata +1964

Ik nog steeds zo verbaasd hoe een speler zo ver kan afzakken. Ben nooit fan geweest maar heb nu het gevoel dat hij niks meer kan gewoon

23-08-2023 08:10

debetweter +10062

Wijndal zouden we moeten verhuren

23-08-2023 08:17

Henkjanklaas +20619

Sanchez hebben we toch ook voor een fraai bedrag verkocht. De wonderen ….

23-08-2023 09:11

Web +178830

Dat is waar

23-08-2023 15:29

Oxxer +163915 moderator

Het zou mij als speler zwaar irriteren een ploeggenoot die bij een achterstand zit te lachen met scheidsrechter Hilgers in een wedstrijd waarin het niet loopt.

23-08-2023 07:46

Harold +10572

precies. Dan ben je niet gefocust op je uit te voeren taken.

23-08-2023 08:46

Newbee34 +6720

Weet niet of er een club nog zoveel wil uitgeven voor de helft van de beste linkerflank.

23-08-2023 07:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.