Vos nadert contractverlenging bij Ajax

door Thijs Zwagerman 118

Bron Ajax Showtime

Vos nadert contractverlenging bij Ajax

door Thijs Zwagerman 118

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

De kans is groot dat Silvano Vos binnenkort zijn contract bij Ajax zal verlengen. Zijn huidige verbintenis loopt medio 2024 af, maar Ajax wil graag langer met Vos door. Gesprekken over deze nieuwe deal zijn inmiddels in gang gezet.

Als beloning voor zijn stormachtige ontwikkeling en om zijn toekomst bij Ajax veilig te stellen hoopt Ajax het volgend jaar aflopende contract van Vos spoedig open te breken, op te waarderen en te verlengen. Vos, die zijn toekomst ook bij Ajax ziet en graag in Amsterdam definitief wil doorbreken, lijkt zich te gaan opmaken voor een contractverlenging tot medio 2027.

De achttienjarige middenvelder kent een ijzersterk seizoen in Jong Ajax en speelde inmiddels ook al drie wedstrijden in Ajax 1. Spaanse en Engelse topclubs hebben Vos nadrukkelijk op de radar staan. In het verleden toonden FC Barcelona, Real Madrid en Chelsea al hun belangstelling voor de Ajax-middenvelder.

Ook Setford en Misehouy stevenen af op contractverlenging

Naast Vos stevent Ajax ook met Charlie Setford en Gabriël Misehouy af op contractverlengingen. Het contract van Setford loopt volgende maand af, maar ondanks concrete interesse van Borussia Dortmund en Tottenham Hotspur is er inmiddels een doorbraak in de onderhandelingen met Ajax. Misehouy ligt bij Ajax evenals Vos nog vast tot medio 2024, maar ook met hem wil Ajax al in een vroeg stadium verlengen. Setford en Misehouy debuteerden nog niet in de Ajax-hoofdmacht, maar behoren wel tot de grootste talenten van Jong Ajax.

Thijs Zwagerman (Twitter: @ThijsZwagerman | e-mail: t.zwagerman@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Henk.S +242

Dat zou prima nieuws zijn als Silvano verlengd goede speler met een prima mentaliteit 👍👌

25-05-2023 17:35

kesselcity +1297

Dit is goed nieuws! Vos en Misehouy zijn zeer bovengemiddelde talenten, hopelijk kunnen ze de volgende stap snel maken

24-05-2023 22:36

Clubliefde34 +6171

Goed nieuws! Ik zie wel dat vos een waardige basis speler kan worden in de toekomst. Potentie genoeg!

24-05-2023 20:26

Lavie +2301

Vos opvolger van Alvarez. Kansloos dat Heitinga hem niet durfde op te stellen tegen Emmen (en Groningen).

24-05-2023 20:25

Michael 1974 +22029

Lekker!!! Dan verleng ik mijn seizoenkaart ook weer tot 2027

24-05-2023 18:40

talentenvolger +130

Ik hoor alleen niks over youri regeer wat gaat er met hem gebeuren gaat het om huren of verkoop naar fc Twente ik hoop 2 jaar verhuur en dan een tweede kans bij ajax of een terug koop optie in zijn contract ik had meer van hem verwacht

24-05-2023 17:36

Babangida83 +23920

Die is verkocht met een optie tot terugkoop.

20-07-2023 14:10

DieNase +7170

Nu ook bevestigd door Fabrizio R

24-05-2023 16:53

fc Barcelona_ke +19255

Mislintat begint aan de werk en slaagt tot nu prima talenten en pasveer aan de contract houden. ga door!

24-05-2023 16:45

TeringHenkie +28389

Maar de talenten is toch de afdeling van Huntelaar?

24-05-2023 16:56

Betuwe85 +20655

Top voor vos maar wacht nog iedere dag op een nieuwe trainer

24-05-2023 16:36

Henkjanklaas +20638

Als we volgend seizoen weer zo’n beetje ons oude niveau terug hebben komt zo’n jonge speler bij invalbeurten ook steeds beter uit de verf. Uitzondering: Hato is wonderwel al erg goed notabene in een sterk haperend elftal. Ik hoop dat deze jonge spelers zich wel te tijd gunnen en niet de ‘ Brobbey fout ‘ gaan maken.

24-05-2023 16:23

ProperFootball +14679

Ik nader op mijn 50e ook een contract bij Ajax. Denk ik...

24-05-2023 15:45

Tommyshelby +129094

Dit zijn de mooiste berichten.

24-05-2023 15:07

AlexIbarra +19270

Is het stukje over de nieuwe zaakwaarnemer nu weer weg?

24-05-2023 12:51

xstaniox +15097

Is het nou al mogelijk om spelers tot 2028 vast te leggen? Of kan dat pas vanaf 1 juli?

24-05-2023 12:29

Lazell +16989

Als de spelers 18 zijn geweest wel. Dan bied je ze een contract aan dat start op 1 juli 2023 en stopt op 30 juni 2028. Als ze 16 of 17 zijn mogen ze slechts tot 2026 vastgelegd worden.

24-05-2023 14:30

xstaniox +15097

Ja maar als het contract nu ingaat, is het dus Max tot 30 juni 2027?

24-05-2023 14:32

Amp +37737

Nee tot 24 mei 2028, heb je dus 5 hele jaren. Alleen is dat in voetballand altijd een beetje raar en ongelukkig. Gaat echt om jaren op de dag af geteld dat het contract kan lopen. Als je dat bedoelt tenminste

24-05-2023 21:35

MelleAfca +14307

Eens te meer zo’n belangrijke reden dat Ajax de juiste keuze maakt voor het hoofdtrainerschap. Het is lang geleden dat er zo veel absolute toptalenten op het punt van doorbreken stonden; Hato, Vos, Misehouy en Godts zijn zekerheidjes. Dan is het de taak aan Rensch, Brobbey, Taylor en Bergwijn om de handschoen op te gaan pakken. Tel daar grote talenten als Salah Edinne, Unuvar, Fitz-Jim en van Axel Dongen bij op en je hebt een lichting die je simpelweg in haar volle potentie moet gaan benutten.
We staan op de afslag van mogelijke nieuwe top jaren, als er goed beleid wordt gevoerd.

24-05-2023 12:14

en88ajaxfan +2125

Ja eens zoals je dit verwoord. Er gloort toch echt weer hoop (hopelijk komende zondag al als het geluk ook wat mee zit tegen Twente, want de kentering qua voetbal en spelplezier is voorzichtig zichtbaar)

24-05-2023 13:48

Ajax The Best +16581

Het zou heel fijn zijn als het beleid weer wordt om veel van deze spelers door te laten breken in plaats van spelers te kopen die hun doorbraak in de weg staan.

24-05-2023 16:10

Henkjanklaas +20638

Het moet een combi zijn anders ga je nooit meer presteren in de CL. Dit jaar is bijzonder slecht ingekocht zodat een logische reactie is meer jeugd inpassen.
Maar er moeten echt 6 CL waardige spelers worden aangekocht en de jeugd komt dan in een goed draaiend elftal veel beter tot zijn recht eerst via goede invalbeurten

24-05-2023 17:01

MelleAfca +14307

Heb je gelijk in, maar ik ben wel met Henk wat betreft het creëren van een mix, uiteindelijk wil je een topteam en niet alleen toptalenten.
Waarbij ik in het meest rigoureuze scenario ook tot 6 versterkingen kom. Een keeper, rechts en linksback, een controlerende en aanvallende middenvelder en een rechtsbuiten. In mijn fantasie zouden dat dan Verbruggen, Boey, Barco, André, Güler en Ziyech moeten worden ;).
Keeper wellicht het meest verrassend; ik zit niet bepaald op de Rulli hypetrain.

24-05-2023 17:10

Ajaxlee +5560

Ik verwacht dat timber gaat, dus snap niet helemaal waarom je geen centrale verdedigers noemt: ik zou gaan voor 4 nieuwe verdedigers, een controlerende middenvelder en een 10, en een rechtsbuiten en een spits, want zeg nou eerlijk, wie hebben we achter Chico en brobbey? Ik zou dan gaan voor: Kadioglu, Sutalo, Mavropanos, Ian Maatsen, André, Guler, Lukébakio. spits ben ik nog niet helemaal uit. Zou mooi zijn als ze een ervaren spits zoeken voor achter brobbey… Misschien Milik? Of Munir el Haddidi?

24-05-2023 23:31

Henkjanklaas +20638

De leiding moet beter worden dat betekent dat weg en een andere leider. Gelukkig komen er nu iets lager in de org.al wat goede mensen binnen althans dat hoop ik.

24-05-2023 16:59

Oxxer +164250 moderator

Nu nog de andere Vos laten bijtekenen, Buffels vangen geen vossen.

24-05-2023 12:12

Johan4ever +10914

Zo slim als een Vos...

24-05-2023 12:05

Grouster +1347

Fantastisch! Volgend seizoen bij Ajax 1 aansluiten. Misehouy en Setford ook goed nieuws. Het doel voor grote talenten moet altijd Ajax 1 zijn 😉

24-05-2023 12:01

noppenkoning +41263

Ben wel fan van Setford, goede ontwikkeling dat er weinig talenten vertrekken naar buitenlandse clubs en blijven

24-05-2023 11:59

AFCA-pride +17357

Setford volgend jaar volledig in jong laten keepen. Ook Tommy is veelbelovend

24-05-2023 12:02

ÁlvaroRecoba +13695

Hoe goed is deze jongen nou? Zou het volgend seizoen al basismateriaal kunnen zijn, of komt dat te vroeg? Naar Hato kijkend...

24-05-2023 11:56

AFCA-pride +17357

Ik heb veel vertrouwen in Silvano, als hij net als Hato een echte kans krijgt, zou hij zomaar eens kunnen blijven staan. Wellicht wordt het dan wel iets te jeugdig, met weinig verschillende leeftijdsopbouw wat meestal nodig is om goed te presteren.

24-05-2023 12:00

ÁlvaroRecoba +13695

Ja, dat is wel een punt: we hebben sowieso een nieuwe (echte) linksback nodig, en dan heb je achterin verder Hato, Timber (hopelijk) en Rensch... en dan Vos en Taylor op het middenveld is niet bepaald in balans, op dat vlak, nee. Maar: wel leuk, zeker na zo'n seizoen. Andere boeg.

24-05-2023 12:02

Prutser +2933

Vergeet Kaplan niet hoewel die ook centraal is. Hopelijk kan die in de voorbereiding mee knallen na zijn blessure.
Linksback heb je dan ASE, Baas en Wijndal. Ik zie niet direct noodzaak voor een nieuwe linksback.

24-05-2023 14:23

ÁlvaroRecoba +13695

S-E heb ik niet goed genoeg gevolgd de laatste tijd, hoe heeft hij het gedaan? Sowieso wel talentvol, maar er klaar voor? Baas vind ik niet bijzonder, Wijndal vrij matig. Ik zou een goeie halen, zeker als de rest van de verdediging staat.

24-05-2023 14:38

Prutser +2933

Heeft bij Twente eerste helft van het seizoen meer op de bank gezeten. Tweede helft heeft hij het goed gedaan als controlerend middenvelder.
Aangezien je 3 linksbacks hebt, zie ik zelf de noodzaak niet. Hoe Wijndal bij ZA speelde, zo zou ik heb mij Ajax ook graag zien. Maar om een of andere reden liet hij het nu niet zien.
Mocht het in de voorbereiding nou echt tegenvallen met de progressie van die 3, kun je altijd nog besluiten te kijken naar een linksback.
Ik zie andere plekken waar meer noodzaak is voor een goede aanvulling.

24-05-2023 14:42

Henkjanklaas +20638

Basis niet want Ajax gaat terecht een paar sterkhouders kopen. De jonkies kunnen zich dan aan t nieuwe niveau optrekken. Beter dan nu in een zwalkend team.

24-05-2023 17:03

AFCA-pride +17357

Mooi zou dit zijn. Setford eigenlijk niet verwacht, aangezien hij niet keepte in jong de laatste tijd. Wel concurrentie van Gorter/Kremers/de Graaff en zijn eigen broertje Tommy.
Vos bij Fulco is goed, is wel redelijk goed met Ajax en weegt clubbelang en spelersbelang meestal goed af.

24-05-2023 11:50

Dirigent +6872

Hoe kan zo een groot talent maar een contract hebben tot 2024....

24-05-2023 11:45

wolterx +6310

Omdat hij met 16 tekende in 2021 voor 3 jaar wat het maximale aantal jaar is voor spelers onder de 18..?

24-05-2023 11:49

Dirigent +6872

Maar dat bedoel ik juist Vos is een groot talent! Waarom niet eerder verlengd, had in 2022 alweer verlengd kunnen worden! Gravenberch wachten ze ook al heel lang mee, dan gaan die jongens twijfelen omdat ze geen vertrouwen voelen.

24-05-2023 11:58

wolterx +6310

Omdat hij toen 17 was en dan had je nu weer moeten verlengen?

24-05-2023 12:00

MV3 +2668

Goeie zaak. Leuke speler met grote potentie. Hopelijk kan hij het waar gaan maken. De branie lijkt er in ieder geval goed in te zitten. Eerst een paar jaartjes in Ajax 1 en dan wellicht een mooie stap om financieel een klapper te maken. Voorlopig lijken de jonge jongens afgeschrikt door de "mislukte avonturen" van Donny, Ryan enz.

24-05-2023 11:29

Jake the Snake +17349

Je kunt zeggen wat je wilt, maar Huntelaar is sinds hij bij Jong zit goed bezig met het verlengen van contracten. Laat hem dat maar een paar jaartjes doen.

24-05-2023 11:22

AFCACruijff14 +161660

Gelukkig zijn jongens als Axel-Dongen en Vos slimmer dan figuren als Brobbey en Gravenberch die meteen weg holden voor de centen maar daarna sportief volledig stil kwamen te staan.

Blij met Vos, dat is nou echt een groot talent die ik toekomst in Ajax 1 zie hebben samen met bv Hato ipv al die lichtgewichtjes die het nooit gaan halen. Heel mooi dat hij blijft. Komend seizoen proeven aan Ajax 1 en daarna een vaste waarde worden.

24-05-2023 11:18

Slang3 +45938

Gravenberch heeft 100 wedstrijden Ajax op zijn naam

24-05-2023 12:02

Freddy +11432

En als hij bij Bayern blijft spoedig ook 100 wedstrijden op de bank

24-05-2023 12:04

AFCACruijff14 +161660

Zeker maar iedereen zag dat een vertrek veel te vroeg was.

24-05-2023 12:04

AFCA-pride +17357

Maar is eigenlijk nog te vroeg weggegaan naar Bayern (top Europa). Ik dacht echter dat hij daar wel meer zou spelen gezien de dominantie van Bayern normaal gesproken. En zich op zou trekken aan het niveau.

24-05-2023 12:06

Slang3 +45938

Hij is niet te vroeg weggegaan, hij is alleen naar een te hoog niveau vertrokken

24-05-2023 13:13

Web +178830

@Slang
Gravenberch is wel te vroeg weggegaan
Die had zich nog heel goed door kunnen ontwikkelen bij Ajax
Bij Ajax kom je heel vaak aan de bal en speel je op de helft van de tegenstander in een kleine ruimte
Daar leer je het meest van

24-05-2023 14:14

NoPants +7489

Dat is het gevaar van talenten voor hun 18e al veel speeltijd geven. Ze mogen nog geen kang contract tekenen voor die tijd, maar krijgen al speeltijd dus aanbiedingen van poenclubs die ze goude bergen beloven.

24-05-2023 12:08

AlexIbarra +19270

Gravenberch is zo’n slecht voorbeeld in dezen, al begrijp ik helemaal wat je bedoelt.

Zit bij de club van honderd, heeft toch 20 miljoen opgeleverd en probeert het nu bij een top-5 club in Europa, waar het heel normaal is dat je niet meteen basis staat.
Wordt hier meestal afgezeken als vroegtijdig vertrekker die alleen voor het geld koos.

Ik heb ook liever dat ze 5 jaar blijven en voor 100 mln weggaan maar zie wel onderscheid tussen een Timber / Gravenberch / Mazraoui of Brobbey / Bakker, etc.

24-05-2023 12:49

AlexIbarra +19270

Gravenberch had zeker nog een seizoen kunnen blijven, of twee. Maar nu heeft hij ongetwijfeld bij Bayern ook wel het een en ander geleerd, na 12 jaar bij Ajax.

Mijn punt is dat er veel betere voorbeelden zijn dan Ryan van jongens die écht te vroeg vertrokken zijn. Neem Brobbey.
Als Ajacied wil ik ook graag dat iedereen blijft tot ze een treble hebben gewonnen met Ajax maar dit vertrek vind ik best logisch.

Jongste debutant, 2 seizoenen alles gespeeld, 2 titels, Oranje gehaald, zich redelijk laten zien in Europa, fysiek klaar voor meer uitdaging, alle topclubs kijken al jaren mee.
Hoe lang blijf je nee zeggen?
De drie stappen vooruit die hij moet maken om van een bruikbare speler bij Ajax een leidende speler bij Bayern te worden, kan hij misschien net zo goed daar zetten.

Maar de tijd zal het leren.

25-05-2023 00:41

vandenhaas4 +15085

Veel nieuws over Vos en Vos de laatste tijd hier. Misschien kunnen we AS omdopen tot Fox News.

24-05-2023 11:16

MaximilianRosse +9197

Top nieuws. Onze eigen 6 uit de jeugdopleiding.

24-05-2023 11:14

DrFootball +15144

Ben overigens wel benieuwd wat ze met Salah-Edinne en Unuvar gaan doen? Mogen ze blijven, worden ze verhuurd of verkocht. Sven heeft een hoop z'n bordje.

24-05-2023 11:01

wolterx +6310

Salah-Eddine keert terug en wilt voor plek in Ajax 1 gaan van wat ik begreep.

24-05-2023 11:02

fascino +1289

Baas verhuren en dan heb je met Wijndal en Salah een aardige bezetting. Toch is het ook wat dun en hoop ik dat ze Wijndal weten te verkopen en er een concurrent komt voor Salah die ook nog kan spelen voor JA (geen echte 5 volgend seizoen als je Baas verhuurt).

En hopelijk is het (door de blessure ik weet het) vervroegd terughalen van Ünüvar ook een teken dat hij een serieuze kans krijgt als 10. Kudus en Klaassen verkopen. Berghuis en Ünüvar is prima voor op 10 in de voorbereiding met ook Bergwijn als joker lijkt me.

24-05-2023 11:12

Wendy.H +6916

Heb ik ook gelezen z zouden snel om de tafel gaan met twente erbij als ik het gped begreep maar hij wil zelf idd voor zn kans bij Ajax 1 gaan.

24-05-2023 15:33

36 +8656

Goed nieuws dit

24-05-2023 11:00

WijZijnAjaxAmsterdam +11631

Top nieuws! Veel vertrouwen in deze
topper!

24-05-2023 10:58

Soccerskins v2 +43330

Huntelaar lijkt in deze rol een stuk slagvaardiger dan Hamstra ooit was. Ik heb geen verschil gemerkt tussen Overmars met en zonder Hamstra.

24-05-2023 10:57

ajaxcied4life +26051

Goed. Vorig jaar rond deze tijd zou ik nimmer hebben gedacht dat ik dit zou schrijven maar misschien heeft het NRC ons onbedoeld en ongewenst ontzettend geholpen met het kielhalen van onze clubheld en transfermagiër (ja hij had ook misperen) Overmars. Ajax werd hierdoor uiteindelijk gedwongen om de boel flink te reorganiseren en te vernieuwen. Natuurlijk moet het allemaal wel nog in elkaar klikken maar ik vind de vooruitzichten goed. Dertigers en veertigers met veel intellectueel voetbalbagage die over de grens hebben gewerkt, waardoor ze nieuwe ideeën en inzichten hebben opgedaan en de markt kennen. Daaraan toegevoegd dat het ernaar uitziet dat het organogram zo wordt ingevuld dat voor alle disciplines iemand verantwoordelijk is. In dat licht bezien vind ik een norse nestor als Hendriks die de verwende millennials in check houdt en aanstuurt met een eigenzinnige joviale Mislintat geen slecht idee.

Want de wijze waarop Ajax werd aangestuurd onder Overmars was natuurlijk niet professioneel en van deze tijd.

24-05-2023 10:47

Flaco +19583

Geweldig nieuws zou dit zijn. Vos en Misehouy zijn talenten met veel potentie die ik graag in Ajax 1 zou willen zien. Dit betekent wel dat er afscheid moet worden genomen van de dure middelmaat die nu de bank warm houdt.

24-05-2023 10:46

KJHuntelaar +3675

Hehe eindelijk meerdere positieve berichten, lekker bezig Huntelaar (en Mislintat?) Dit zijn de berichten die we nodig hebben, grote talenten die blijven!

24-05-2023 10:45

Slang3 +45938

doet Huntelaar onderhandelingen? die zit toch spelers te scouten

24-05-2023 12:03

KJHuntelaar +3675

Hij heeft Jong Ajax onder zijn hoede gekregen. Waar Hamstra in 1e instantie voor aangenomen was.

24-05-2023 12:38

DieNase +7170

Goed zaakie dit!!!! Doorpakken met andere jeugd.

24-05-2023 10:45

debetweter +10077

Ik hoop zo dat het vos gaat lukken te slagen bij ajax.

24-05-2023 10:40

FlyingDutchMan +17314

Die drive van Vos is geweldig, hopelijk gauw akkoord zodat hij kan shinen!

24-05-2023 10:35

Robertini +39324

Best zuur voor zo'n zaakwaarnemer, net voordat het grote geld binnen komt. Zou deze meneer hem naar de uitgang hebben proberen te lullen?

24-05-2023 10:32

gi0vanni +7243

Als dat zo is zou hij het eerste talent zijn die het grote geld weerstaat. Gelukkig is er met spelers als Hato en Vos weer kans op doorbraak van talenten met kwaliteiten om het niveau aan te kunnen.

24-05-2023 12:02

Robertini +39324

Mwa, er zijn wel meer geweest. Elk Ajax talent heeft minstens 20 clubs die aan hem trekken.

24-05-2023 13:17

gi0vanni +7243

Maar ik heb er niet een zijn zaakwaarnemer weg zien doen.

24-05-2023 23:36

AjaxPositivo +6958

Ben benieuwd wat de doorslag gaf om bij Setford en Misehouy nu toch te tekenen. Sneller handelen of meer geld en meer beloften doen?
Als je soms hoort hoe jonge Ajacieden een mooi plan krijgen voorgespiegeld door buitenlandse topclubs (waar dan vervolgens niets van terecht komt) kunnen wij dat misschien ook wel doen. Setford, we voorzien dat je binnen een jaar 1e keeper bent. Als je goed presteert natuurlijk...

24-05-2023 10:30

Robertini +39324

Dat laatste zal best eens kunnen als Rulli fouten blijft maken 😅

24-05-2023 10:33

AjaxPositivo +6958

Rulli en Godts zijn tot nu toe de enige goede aankopen van afgelopen jaar.

24-05-2023 14:09

Robertini +39324

Godts wel, maar Rulli ben ik het echt niet mee eens. Veel teveel fouten en veel te onrustig.

24-05-2023 15:25

Sampaoli +39201

Van Axel Dongen en Setford leken te vertrekken, maar tekenen nu toch. Vos en Misehouy was vorig contract al lastig maar gaat nu relatief makkelijk. Proactief handelen bij jeugdcontracten is zeer belangrijk en het lijkt erop dat Ajax dit heel serieus neemt.

Gooijer, Milovanovic, Fitz-Jim, Muzambo en Kalokoh next! En ga ook maar vast met Hato in gesprek, voor als hij 18 wordt.

24-05-2023 10:27

Robertini +39324

Van Axel Dongen heb ik gemist volgens mij, dat is zeer goed nieuws.

24-05-2023 10:34

nicholas87 +818

Muy manero... dan heeft Vos in ieder geval Henk Spaan achter zich staan

24-05-2023 10:23

Ricoteb +53174

Al deze acties zijn zo logisch, dat je niet kan begrijpen dat het zo lang heeft geduurd dat er eindelijk eens iets gedaan werd. Mislintat is begonnen. Hij begint niet meteen keihard allemaal spelers aan te trekken, maar doet het in de juiste volgorde. Eerst de organisatie neerzetten, hoofd jeugdopleiding, hoofd scouting, technische staf. Ondertussen Huntelaar alle jeugdcontracten van de échte talenten opwaarderen. Als je het andersom doet, ben je al die gasten waarschijnlijk in september kwijt of vragen ze het dubbele. Hopelijk is ie inmiddels al flink bezig met een technische staf aan te stellen, en kan ie bij het einde van het seizoen meteen met de selectie beginnen.

24-05-2023 10:18

ajaxcied4life +26051

Ik denk dat deze kennelijke voortvarendheid mede toe valt te schrijven aan dat er nu echt een man zit op de contracten van de jeugd in de naam van Huntelaar. Eerder werd ook al knap de overeenkomst van Van Axel-Dongen verlengd.

In de tijd van Overmars was het m.i. teveel hapsnap en ad hoc reageren op contractsituaties.

Ik ben erg blij met deze ontwikkeling.

24-05-2023 10:16

Robertini +39324

Klopt, mooi om te zien, dat is echt de levensader van de club.

24-05-2023 10:35

RSM +3918

Beter, hij lijkt een goede te worden.

24-05-2023 10:10

Web +178830

Volgens mij hebben de jonge spelers steeds meer door dat ze eerst een onomstreden speler in Ajax moeten zijn, en dan pas verder kijken
Zeer onverstandig om te snel willen cashen, sportief wil je toch wekelijks aan het spelen komen. En niet zoals Gravenberch toch?
Die was bij Ajax ook miljonair geworden

Volgend seizoen een goede ervaren trainer die aanvallend voetbal wil spelen. Met veel jonge talentvolle spelers, een paar zeer gerichte aankopen waar de jeugd tegen op kijkt
Een rust punt in je ploeg, ervaren en gedreven zijn

Niet raak kopen, doordacht en met visie

Vos, Godtz, Hato, Rensch, Brobbey, Timber, Bergwijn, Taylor

Taylor, Rensch, Brobbey en Bergwijn hebben het heel lastig in een zwakkelt team
Het valt mij zo zwaar dat vele AS mensen Taylor constant afvallen, verdorie zijn eerste jaar vast in het eerste
Ik begrijp hier NIETS van, wat hoort nu bij Ajax?

24-05-2023 10:05

AjaxPositivo +6958

Idd Taylor verzuipt juist niet. Hij speelt redelijk en doet Gravenberch vergeten. Bovendien was Eriksen in z'n eerste jaar basis ook nog geen geweldenaar.

24-05-2023 10:31

Web +178830

Klopt, elke jeugdspeler heeft aanpassingen nodig
En dan is het zoveel makkelijker als je in goed draaiend team komt

24-05-2023 10:57

MosesD +14662

Geheel met je eens. Wel heb ik twijfels bij Rench en Taylor. Die zijn nog zo wisselvallig. Is dat de leeftijd? Dat zou goed kunnen, maar soms zie ik ook dingen waarvan ik denk dat ze toch niet het gewenste niveau aan kunnen tikken. Dat heb bij de net 17 jarige Hato bijvoorbeeld totaal niet. Godts is imo ook een geweldig talent. Ajax moet komend seizoen echt weer talent veel kansen geven. Ik vind dat belangrijker dan spelen in de CL, want winnen zullen we die niet snel. Je kan met een extreem goeie lichting een keertje echt ver komen in de CL. Maar kijk eens naar Sevilla, heeft al iets van 6x de Europa League gewonnen. Ook echt mooi toernooi. De UEFA moet echter de verdiensten van beide toernooien dichter bij elkaar brengen. Zo wordt e.e.a. eerlijker verdeeld in Europa.
Voor komend seizoen zijn nodig: een rechtsback , een vervanger van Timber (als die vertrekt), een vervanger van Alvarez, een vervanger van Kudus en een hele goede multi functionele 10. Max 5 spelers dus, maar wel van hele goede kwaliteit.

24-05-2023 10:32

Web +178830

Natuurlijk weet ik ook niet of Rensch en Taylor het halen
Maar echt in dit team zo lastig voor die jongens

24-05-2023 10:34

Rolo +13702

Die twee missen inderdaad ervaring die ze bij de hand kan nemen om zich heen. Echter bij ons zakt de ervaring totaal door de ondergrens dit seizoen.

Ik ben er van overtuigd dat zowel Taylor, Brobbey en Rensch prima meekunnen op het niveau wat Ajax nastreeft wanneer ze kar niet hoeven te trekken.

Taylor speelde vorig seizoen 13 wedstrijden in de hoofdmacht, waarvan deels als invaller. En als je dan ziet hoe hij hier neergezet wordt op AS, absurd.

24-05-2023 10:50

MosesD +14662

Eens. Maar het zal lastig worden om ervaring met de gewenste kwaliteit te halen. Sowieso vind ik Luis Chavez in dat kader een hele interessante speler. 27 jaar, betaalbaar en die echt wat kan toevoegen.

24-05-2023 11:03

EuforischeRealist +15561

Je lult veel maar je zegt weinig. Rustpunt in de ploeg klinkt leuk, maar vervolgens heb je wel al heel de as van je team vol staan met jeugdige talenten. Dat gaat m dus niet worden!

24-05-2023 11:01

Web +178830

@Euro
Want die gaan elke week spelen denk jij
Dat alleen al denken, dan snap je er al helemaal NIETS van

En weet je wel wat ik bedoel met een rustpunt , nee dus
Een speler die je ondersteunt in het veld, waar je de bal aan kwijt kan

Weet je hoe Rijkaard en Cocu terug kwamen, vraag maar eens aan Kluivert en Seedorf

Zeg ik ook GERICHTE aankopen

Jou posten worden ingelijst hier toch?

24-05-2023 14:21

EuforischeRealist +15561

Je haalt met iedere volgende post je eigen standpunten onderuit. Dat doe je eigenlijk in ieder topic en dat zegt al vrij veel over je. Je wilt een elftal bouwen om een aantal spelers en vervolgens is het raar dat mensen denken dat die spelers dan iedere week gaan spelen bij je???

Er zomaar vanuit gaan dat iemand niet weet wat een rustpunt betekent,
Wat heeft de terugkomst van Cocu bij PSV te maken met Kluivert en Seedorf?
Eigen jeugd en gerichte aankopen...

Het zijn allemaal behoorlijk wat open deuren, kortom je lult veel en zegt eigenlijk niks. Want met dit soort opmerkingen kun je het overal mee eens zijn, van een basisplek voor Hato tot aan de aankoop van Urzaiz.

24-05-2023 15:34

thelordjoshua +10641

Wil je goed de balans tussen gerichte aankopen en kwalitatieve jeugd, zou ik Heitinga aanhouden. Vind dat mensen hem beoordelen op iets dat hem niet kwalijk te nemen valt. Als er iemand is die de jonge jongens van binnenuit diep kent is het Heitinga en zeker deze lichtingen. Ook heeft hij er deels voor gezorgd dat de ontwikkelingen van een Timber, Brobbey, Gravenberch, Taylor, Rensch, Hato etc zo spoedig verliepen. En nu met een Amo, Vos, Misehouy etc. Zijn zijn lichtingen geweest.
Als je ook hoort hoe meerdere spelers in de A-Selectie over hem spreken is dat mooi en zegt dat veel. Zeker een Kudus of een Bergwijn, dat zijn geen simpele types en spreken er ook echt over uit als het niet klopt.
Heitinga aanhouden met een enorm sterke technische staf en zorgen dat alles bij de hogere functies klopt, zodat dat geen zorg hoeft te zijn. Ik heb bij Jong in 21/22 meermaals enorm dynamisch en vernieuwend veldspel gezien, dus hij kan het wel, alles moet gewoon kloppen, binnen de gehele organisatie.

24-05-2023 11:14

Nr.10 +111145

Goed nieuws, go Hunter!

24-05-2023 10:00

Amoaxeldongenn +3586

Waarom zet Ajax zo hoog in op Setford? Voor m’n gevoel is de kans dat hij gaat doorbreken echt heel klein en is hij nou zo goed? Tuurlijk talent van het jaar als keeper etc etc, maar durft iemand hier met volle overtuiging te zeggen dat dit dé Ajax keeper wordt?

24-05-2023 09:59

Nr.10 +111145

Je kan hem ook nog verhuren en verkopen. Zelfs op Scherpen hebben wij nog wat verdiend als ik mij niet vergis.

24-05-2023 10:01

trodat4030 +96810

Engels jeugdinternational, das gewoon een investering. Haalt hij het, top, haalt hij het niet, kan je hem voor goed geld altijd nog verkopen. Geld eveneens voor zn broertje Tommy. No-brainers wat mij betreft.

24-05-2023 10:10

DrFootball +15144

Lopen heel veel jeugdcontracten af in 2024. Ik zou Muzambo graag aan dat rijtje van verlengingen toegevoegd zien worden. Echter ook Gooijer, Speksneijder, Kalokoh. Daarbij mogen ze Godts van mij, als hij in juni 18 wordt, direct een contract aanbieden voor langere tijd.

24-05-2023 09:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.