Van 't Schip vertrekt bij Ajax; club en technisch manager in goed overleg uit elkaar

door Jesse ter Haar 533

Bron Ajax.nl

Van 't Schip vertrekt bij Ajax; club en technisch manager in goed overleg uit elkaar

door Jesse ter Haar 533

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

John van 't Schip is niet langer werkzaam bij Ajax, zo maakt de club bekend via Ajax.nl. De beslissing komt van twee kanten en is dan ook in goed overleg genomen. De voormalig trainer en speler van de club vervulde dit seizoen een rol in het technisch management van de recordkampioen van Nederland.

'Ajax en John van ’t Schip beëindigen in goed en gezamenlijk overleg de arbeidsovereenkomst', zo omschrijft Ajax de ontstane situatie. De oud-speler van de club schoot Ajax in oktober 2023 te hulp in een rol als interim-hoofdtrainer en verving daarmee Maurice Steijn. Van 't Schip maakte het seizoen af als hoofdtrainer en ging vervolgens verder in een nieuwe rol. Per 1 juli 2024 behoorde Van 't Schip tot het technisch management van Ajax.

Zijn nieuwe rol is voor hem niet geheel geworden waar hij op had gehoopt, zo geeft Van 't Schip toe. Om die reden vertrekt hij dan ook bij de club. 'Dat het dit seizoen niet is geworden wat we destijds voor ogen hadden is jammer. Het ging vorig seizoen in beginsel om mijn rol als hoofdtrainer.'

'Dat waren intensieve maanden, zowel sportief als privé, waarin we de doelstelling om Europees voetbal veilig te stellen met een vijfde plaats hebben behaald', gaat hij tevreden verder. 'Ik wil Ajax bedanken en ik zal de fantastische steun van de supporters nooit vergeten. Eens een Ajacied, altijd een Ajacied.'

'Wij zijn John ontzettend dankbaar'

Alex Kroes, technisch directeur van Ajax, biedt uitleg over het vertrek van Van 't Schip en spreekt zijn waardering uit. 'Dat John vorig seizoen onder hele moeilijke omstandigheden als trainer is ingestapt, heeft ons enorm geholpen. Daar zijn we hem dan ook ontzettend dankbaar voor', begint de bestuurder van Ajax zijn verhaal.

'Helaas is hetgeen hij dit seizoen voor Ajax zou gaan doen niet geworden wat we er beiden van verwacht hadden. Dat hebben we eerlijk naar elkaar uitgesproken en leek het ons beter om de samenwerking te stoppen. We gaan op een goede manier uit elkaar. John is en blijft een ras-Ajacied die altijd welkom is bij de club. Ik wens hem veel succes in de toekomst.'

john van t schip ajax
'Ik wil Ajax bedanken en ik zal de fantastische steun van de supporters nooit vergeten. Eens een Ajacied, altijd een Ajacied', aldus hoofdrolspeler John van 't Schip zelf.

In verschillende rollen heeft Van 't Schip veel voor Ajax betekend. Als speler kwam hij tot een totaal van 348 wedstrijden namens de club, waarin hij 33 keer scoorde en ook 38 assists wist te leveren. In 2009 hielp hij Ajax vervolgens al eens in een rol als interim-hoofdtrainer, maar dat bleef toen bij één wedstrijd.

Vorig seizoen vond hij Ajax terug op de laatste plaats, waarna hij snel orde op zaken stelde. Uiteindelijk wist hij als vijfde te eindigen met de club en verzekerde hij de Amsterdammers van deelname aan de voorrondes van de Europa League. Diezelfde voorrondes stond Ajax in de openingsfase van het seizoen goed door en inmiddels bezet de club de tweede plaats op de algehele ranglijst van de Europa League.

Lees meer over:
Plaats reactie

Jp777 +8748

Echte Ajacied, zeer veel respect wat hij voor Ajax heeft gedaan en daar laat zien dat het een gouden gozer is en een supporter.

Maar als trainer zwaar ongeschikt, mislukt in zijn huidige rol. Geef hem een seizoenskaart voor het leven en maak hem ambassadeur

15-11-2024 07:07

Jan Doedel +4281

Hele sympathieke kerel maar voegt helaas weinig toe op voetbalgebied.

14-11-2024 08:02

Ferd +38316

ik denk dat niemand precies wist wat de rol van Schip nu daadwerkelijk was, zelfs Schip en Kroes niet. Er is geforceerd een functie voor hem gecreëerd, en dat blijkt nooit te werken, nu ook niet.

14-11-2024 03:58

Sentinel +8794

Groot Ajacied.

13-11-2024 06:54

Amsterdamnoord +6008

John van het Schip : clubman, billenman, borstenman

12-11-2024 18:08

BillSplate +9679

Nu z’n naam nog goed schrijven en hij klopt helemaal 😏

12-11-2024 22:54

Kaatje +4791

Bedankt John voor de stap die je maakte om Ajax uit het slot te trekken. Hoewel veel mensen hoopte da het goed ging komen met Ajax, was jij de enige die ook daadwerkelijk stappen ondernam. Van plek 18 naar plek 5, geen speld tussen te krijgen. Niet zomaar iets, want je had te maken met een groep spelers die weinig vertrouwen meer hadden in zichzelf, in trainers, in de prestaties, in de club. Jouw instap op een privémoment van groot verdriet en emotie, getuigt van diep respect.
Ondanks de afspraak voor een andere functie na die interim periode heb je altijd gehoopt trainer van het 1e te mogen blijven. Het is niet zo gelopen. En ik geef toe dit niet erg te vinden, want Ajax had voor het nieuwe seizoen iets anders nodig en dat elders te zoeken was goed van Ajax.
Neemt niet weg dat ik je bewonder om wie je bent en hoop dan ook dat je niet alleen Ajacied op papier blijft maar regelmatig een kijkje neemt bij Ajax, bij de jeugd, of zomaar.
Veel succes met alles watt op je pad komt.

12-11-2024 14:43

JohnDylan +21803

Off-topic: Ten Hag zou in beeld zijn bij Roma maar als ik hem was zou ik mezelf aanbieden als manager bij Schalke 04. Die clubs is de grootste slapende reus in het Europese voetbal (met een jeugdopleiding die met regelmaat goede spelers bij het eerste aflevert) en dreigt uit de 2. Bundesliga te degraderen. Ten Hag kan zichzelf onsterfelijk maken door Schalke 04 terug naar de subtop van de Bundesliga te leiden. Daarbij past hij goed bij het Duitse voetbal.

12-11-2024 11:47

OuweDibbes +11724

Neefje van Joey Veerman als keeper was laatst daar op proef om in de jeugd te spelen en zijn opa is weer Frans Hoek. Jongen wil zelf heel graag naar Ajax. Maar laat hem maar naar BMG gaan, het Ajax van duitsland.

12-11-2024 11:56

Ajax-Amsterdam +4190

Interessante keuze, lijkt me inderdaad een mooie uitdaging en eentje die goed te doen is. Voor een talentvolle beginnende coach zou dat perfect zijn. Voor Ten Hag lijkt dit me wel een te grote stap terug. Daarvoor zou hij zijn ego opzij moeten kunnen zetten. Ook brengt het risico's want als hij daar faalt kan het ook een groot negatieve impact hebben op zijn carriere, die nu al op wankelende poten staat door reputatieschade bij Man Utd.

Hij kan misschien beter richten op een club waar al een goed directie incl. TD aanwezig is, waarbij Ten Hag zich volledig kan focussen op de trainingen en coaching. Een beetje dat gespreid bedje waar Bosz ook in terechtkwam.

12-11-2024 12:19

JoeBlow +8161

Daar zit Van Wonderen nu toch?

12-11-2024 18:56

WantAmsterdam +115969

Dat zou een absoluut bizar domme keuze zijn imo. Schalke naar de Duitse (sub)top brengen (en dan niet sporadisch). Er is daarvoor ook veel meer nodig dan alleen een goeie trainer, dat weet je zelf. Een als het hem niet lukt om Schalke snel significant beter te maken en ook hij eruit gegooid wordt heeft die aardig tijd en kracht verspild en het staat ook alles lekker op je CV.
En als het hem lukt, maakt die zich bij Schalke onsterfelijk ja. Maar is dat belangrijk voor hem? Is Schalke zijn droom club? Ik denk dat hij niet al te veel ermee heeft.
Een trainer van zijn kunnen op dit moment in zijn carrière zou echt nooit bij zo een club moeten werken. En waarom jezelf aanbieden bij een club die al een trainer heeft? Allesbehalve netjes.
Soms ben je geniaal, maar soms ook “waanzinnig”. Dit is echt een absolute zwakzin als je het mij vraagt.

13-11-2024 22:47

Ferd +38316

Van Wonderen heeft twee weken geleden getekend bij Schalke. Ten Hag is niet achterbaks genoeg om hem er uit te gaan werken

14-11-2024 03:56

AlexLitmanen10 +14361

Bedankt dat je er voor Ajax was
Bedankt dat je voor Ajax vertrekt.

Ik gun hem een mooie nieuwe relatie en een nieuwe baan (iets op tv ofzo)

12-11-2024 11:46

Jariiii +21829

Fijn mens, was bereid ondanks moeilijke persoonlijke omstandigheden Ajax uit de brand te helpen (ook al lukte dat dan niet helemaal). Hoop dat het hem goed zal gaan.

12-11-2024 11:29

OuweDibbes +11724

Jammer, had schippie graag in een begeleidende rol willen zien bij Ajax. Denk zeker in een sociale en coachende capaciteiten met een Ajax hart moet Ajax vaker in staat zijn dit soort club mensen voor de club weten te bijhouden.

12-11-2024 09:37

GNBL +89853 moderator

Wie had hij moeten begeleiden dan? Talenten? Trainers? Daar is hij toch helemaal niet geschikt voor.

12-11-2024 10:04

OuweDibbes +11724

Zeker, hij was ooit ook degene die de lans brak voor Rafeal van der Vaart.

12-11-2024 10:06

ck69 +13058

Sec begeleiden had misschien wel gekund, maar voetbalinhoudelijk moet hij echt niets zeggen.

12-11-2024 11:14

OuweDibbes +11724

Westerhoff was wezen informeren bij schippie.. Schippie: Stel hem gewoon op deze jongen beschikt over uitzonderlijke kwaliteiten. Hij trainde ook een lange tijd mee bij Zwolle mee onder Schip toen Van der Vaart geen club had.

12-11-2024 11:46

wijzijndebeste123 +163070

Haha t talent herkennen van Van der Vaart lijkt me geen hogere wiskunde. En al zou dat het wel zijn maakt je dat niet automatisch geschikt als coach of begeleider. Daarnaast zag Schip ook talent in Banel en Martha dus daar liet zijn zogenaamde eksteroog hem flink id steek.

12-11-2024 12:18

OuweDibbes +11724

Dat is spijkers met koppen.. Banel werd ook geprobeerd door Fariolli..

12-11-2024 13:34

wijzijndebeste123 +163070

Banel werd geprobeerd door Farioli omdat Kroes alle linksbuitens verkocht heeft. Schip had Bergwijn Forbs Godts en ook Akpom. Schip vond Banel een betere linksbuiten dan Forbs en Akpom en Martha een betere back dan Sosa en Wijndal. Lachwekkend.

12-11-2024 22:35

fanvooraltijd +6788

Juiste man op de juiste plaats op dat moment .Bracht rust ,kalmeerde de emotie en maakte dat sommige bestuurders gingen nadenken .

12-11-2024 08:47

Schip +23351

Lijkt me het beste. De club is echt een andere kant op gegaan en bij Farioli is de inzet van jeugd wel veilig, wat heet. Heerlijk een hoofdtrainer die een Baas gewoon op een van de lastigste posities op het veld durft te zetten en FJ eveneens in de basis zet.

Heb er jaren om gevraagd. Iemand als TH had er nooit de kloten voor, maar ook daarna vond ik het bij Schreuder, Heitinga en Schip tegenvallen. Steijn kan ik niet serieus nemen. Leuke coach voor de onderkant van de eredivisie, verdienstelijk zelfs, that's it.

Schippie: bedankt. Je stond er tenminste en incasseerde de klappen die een ander had moeten krijgen.

12-11-2024 08:32

Rob1706 +1678

Hoe zou Jelle ten Rouwelaar zich nu voelen? Koos voor het geld voor Manchester United. Had bij de echte dreamclub Ajax kunnen werken!

12-11-2024 07:57

Duggoutdennis +6302

Wel onze droomclub maar niet de zijne, hiervoor heeft hij goed werk geleverd bij Brighton (dacht ik?) dus hij heeft zo weer een baantje...

12-11-2024 08:15

nevs11 +1124

Krijgt snel weer ergens een kans. Daarnaast antwoord op je vraag: €€€€

12-11-2024 08:54

JoeBlow +8161

Die heeft in een paar maanden net zoveel verdiend als in een jaar Ajax, dus die gaat gewoon eens lekker rondkijken. Hij heeft volgens mij best een goede naam, dus die komt vast wel weer ergens terecht.

12-11-2024 18:58

Juan62 +46160

Jammer dat er zoveel zure domme nare kinderachtige uit de onderbuik niet kloppende reacties zijn.
Dit op een Ajacied die in de zwartste periode in zijn leven de club kwam helpen.

En al waren die omstandigheden er niet geweest , een beetje meer respect hier voor hem en voor elkaar zou fijn zijn.

12-11-2024 07:23

ajaxamsterdamajax +665

"nee!! Ajax hielpen hem!"

12-11-2024 10:18

Robertini +39028

Ja, ik snap niet waarom Schip-bashen zo populair is. Het was niet geweldig onder hem, en ben wel blij dat hij geen hoofdcoach is geworden, maar hij heeft Ajax nooit wat verkeerds aangedaan.

12-11-2024 11:26

Ajax-Amsterdam +4190

Ik snap er ook niets van. Van 't Schip kwam nooit binnen als de verlosser, maar als iemand die Ajax uit de slechtste periode in clubgeschiedenis moest zien te loodsen toen de coaches niet voor het oprapen lagen. Dat heeft hij gedaan. Hij heeft ook goede dingen gedaan, dat vergeten veel mensen weer. Vooral het menselijke aspect teruggebracht tussen de staf en spelers. Er had inderdaad meer in gezeten, dat hebben we allemaal kunnen concluderen. Gelukkig hebben we nu eindelijk een directie zitten die dat ook eens inziet en gewaagde maar logische keuzes durft te maken (Farioli aanstellen).

12-11-2024 12:22

Robertini +39028

Precies, het was niet geweldig, maar hij heeft het naar de situatie best ok gedaan. Daarnaast nooit iets negatiefs over Ajax gezegd, gewoon een echte Ajacied.

Zeg niet dat we hem een baan moeten aanbieden, maar wel gewoon respect voor hebben.

12-11-2024 12:32

JoeBlow +8161

Ik kon me Schip wel voorstellen als vriendelijke oom toen de wereld in brand stond. Maar hij is wel te lang blijven zitten. En dat is niet alleen hem aan te rekenen.

12-11-2024 18:59

brullie +7031

John heeft ons geholpen en daar kan je hem zeer dankbaar voor zijn en dat ben ik. Geen ideale trainer voor Ajax 1. Nu zal hij vast de tijd nemen. John bedankt.

12-11-2024 06:46

cabenb +1603

Bedankt John en nog steeds heel veel sterkte gewenst 🤗

⭐️⭐️⭐️

12-11-2024 06:42

JanMolby +1442

Eigenlijk een hele rare/nare instelling. Om zo'n bericht te gebruiken om weer ns lekker je gal te spuien. Of ASijn te zeiken. Ik moet dit natuurlijk nuanceren: want "je mag natuurlijk altijd opbouwende kritiek hebben". Dat zit ook in ons Ajax - DNA. Kuch..

12-11-2024 03:11

Dapperestrijders +4537

Ja, een zinkend Schip die stuurloos ronddobberde tussen wal en Schip

12-11-2024 02:35

Dapperestrijders +4537

Ik geef Steijn minder dan een half jaar, dan wordt hij er ook uitgeflikkerd bij Sparta.

12-11-2024 02:42

PuurGeluk +4810

Leuk gesprek met jezelf?

12-11-2024 06:18

Ferd +38316

John sorteert daarop voor en heeft Sparta laten weten dat hij beschikbaar is 😉

12-11-2024 06:58

Dapperestrijders +4537

Ja toch?😃

12-11-2024 07:32

Dolblij +44897

Dank voor alles John .

11-11-2024 23:51

Artemio +31735

Het dienstverband van dit seizoen van John was eigenlijk een wassen neus. Gedoemd om te mislukken.
Maargoed zolang beide partijen content zijn en niet moddergooien is het prima.

11-11-2024 23:46

GNBL +89853 moderator

De keuze voor Schip was kiezen voor de makkelijkste weg, net zoals de keuzes voor Schreuder, Heitinga en Steijn voor hem. Hem daarna op basis van sentiment een nietszeggende, gecreëerde functie geven was een vervolg op dat beleid. Gelukkig is Farioli er nu, want ik wil niet denken aan het scenario waarin we nu weer met een trainer van het kaliber Schip zouden zijn opgescheept.

11-11-2024 23:16

ajaxamsterdamajax +665

Je hoeft er ook niet over te denken.. of doe het wel en kies de moeilijkste weg.

12-11-2024 07:35

Sjjsudj.J +1803

Nou dat is wel even een opluchting. Kom me al voorstellen hoe ongemakkelijk dat moet zijn geweest voor Johnny. Als een blinde bij een brillenwinkel.

11-11-2024 22:45

Yeshyeshyall +10924

Nette manier om afscheid te nemen van iemand die eigenlijk niet echt meer een rol had. Mooi dat hij is ingestapt vorig jaar, had ie ook niet kunnen doen. Top Ajacied!

11-11-2024 22:39

WantAmsterdam +115969

Tot slot wil ik hier nog een paar mythes te ontkrachten:

Mythe 1:
“Schip was de enige die erin wilde stappen”. Op helemaal niks gebaseerd. Zover we weten is hij naast van Gaal de enige die gevraagd werd.

Mythe 2:
“Schip flikte 13 positiestijgingen. Hij heeft het goed gedaan.”
Op verliespunten stonden we 11de toen Steijn eruit werd geflikkerd. Het verschil in verlies punten tussen ons en de toenmalige nummer 5 Twente was 8 verliespunten toen Schip erin stapte . En dan moet je de wedstrijd tegen RKC waar maar enkele minuten over waren en we voor stonden ook niet vergeten.

Mythe 3:
“Schip is in zijn periode derde geworden als we maar de wedstrijden uit zijn periode bekijken. Hij heeft het goed gedaan”.
Schip had een bizar makkelijk programma toen hij het in de tweede helft van de eerste seizoenshelft overnam. Als we alleen de tweede seizoenshelft nemen, wat veel eerlijker is voor een vergelijking, dan waren we, als mijn berekeningen correct zijn (en vergeef me als die fout zijn) precies ook 5de geëindigd.

11-11-2024 22:38

Cello +52828 moderator

@WantAmsterdam

Gelukkig lig ik niet zo wakker van de mythes, die jij wilt ontkrachten. Dan denk ik: het zal wel.

Het enige wat ik wel opmerk, dat is bij jouw mythe 1, dat je zegt 'zover we weten....'. Punt is, dat we het ook niet kunnen weten. We waren er als supporters niet bij toen mensen gepolst werden of ze interesse hadden om de vacante positie van hoofdcoach in te vullen. Dat slechts de namen van vGaal en Schip naar buiten kwamen betekent nog steeds niet dat er niet meerdere benaderd zijn geworden. Dus eigenlijk is dan jouw aanname op niks gebaseerd.

11-11-2024 23:01

WantAmsterdam +115969

Als je het niet kunt weten dan ga het ook niet roepen.

11-11-2024 23:03

wijzijndebeste123 +163070

Lol. Dit is de omgekeerde wereld. Iemand beweert dat niemand anders wilde instappen maar hoeft daar geen enkel bewijs voor te leveren. Nee sterker nog. De mensen die daar tegenin brengen dat de kans dat Schip de enige op de hele wereld was die Ajax wilde trainen nihil is moeten daar daarentegen wel bewijs voor leveren.

11-11-2024 23:14

Cello +52828 moderator

@WantAmsterdam

Maar ben jij, nu in jouw post, degene die roept dat slechts vGaal en Schip benaderd zijn?. Okay.... dat kun je niet je niet weten en toch roep je het?. Ik ben verbaasd.

11-11-2024 23:14

WantAmsterdam +115969

Reactie van WZDB123. Ik ben niet diegene die iets moet bewijzen. Ik heb de nul hypothese aan mijn kant.

11-11-2024 23:17

Cello +52828 moderator

@wijzijndebeste123

Dit is complete onzin in mijn ogen. Het draait helemaal niet om bewijs te moeten leveren. Het draait om de woorden "zover we weten". En wij als supporters weten eigenlijk helemaal niks over wat er achter de schermen gebeurt. De namen van vGaal en Schip werden idd bekend gemaakt, maar dat betekent helemaal niet dat er niet meerderen zijn benaderd. Ze hoeven namelijk niet alle namen bekend te maken hè?. Daar kunnen redenen voor zijn. Discretie bijvoorbeeld, omdat een benaderde trainer elders werkzaam is/was.

11-11-2024 23:35

WantAmsterdam +115969

Gozer, waar heb het weer over? Noch ik noch 123 beweren dat we met zekerheid kunnen stellen dat ze de enige twee zijn die benaderd zijn. Alleen is er geen enkel bewijs dat nog iemand anders is benaderd (daarom ook zover we weten) en dat claimen dat Schip de enige was die erin wilde stappen dus onzin is.

11-11-2024 23:41

TheSpecialOne +8830

Van 't Schip is in het zadel geholpen door Sjaak Swart. De man met teveel macht op De Toekomst. Verder hebben ze niemand anders gepolst.

11-11-2024 23:50

Cello +52828 moderator

@WantAmsterdam

En ik dus het tegenovergestelde, dat dat claimen juist geen onzin hoeft te zijn. Dat er geen enkel bewijs is, voor ons buitenstaanders in deze, dat anderen benaderd zijn, dat betekent nog steeds niet dat het achter de schermen wel degelijk gebeurd kan zijn. En derhalve hoeft die claim dus helemaal geen onzin te zijn.

Maar goed.... daarin verschillend we dan maar van mening. Ook goed.

11-11-2024 23:55

WantAmsterdam +115969

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een meningsverschil is maar dat jij het niet begrijpt. Weet je wat een nul hypothese is? Burden of proof?

11-11-2024 23:59

Cello +52828 moderator

@WantAmsterdam

Ik heb jouw nul-hypothese gelezen, er genoeg argumenten gevonden om jouw nul-hypothese te verwerpen en mijn hypothese, de alternatieve hypothese derhalve, aan te nemen. Dat is namelijk wat er altijd gebeurd met een nul-hypothese, die wordt dan zogezegd getest. En jouw veronderstelling komt niet door de test in mijn ogen.

12-11-2024 00:35

WantAmsterdam +115969

Er is niet “jouw nulhypothese”. Als je iets claimt dan moet je hiervoor bewijs hebben en niet roepen “kun je bewijzen dat het niet zo is”. Roepen dat Schip de enige was die erin wilde stappen wat impliceert dat anderen gevraagd werden, en dan zeggen “kun je bewijzen dat andere niet gevraagd werden” is idioot.

12-11-2024 00:40

Artemio +31735

Is er wel een zoektocht geweest? Er was vrij weinig leiding te bespeuren.

11-11-2024 23:38

WantAmsterdam +115969

Persoonlijk denk ik dat ze de de moeite niet wilden nemen dat te doen ondanks dat het niet veel had gekost. Volgens Ronald werd Frank De Boer niet benaderd, dat is toch raar? Niet dat het mijn droomkandidaat is maar toch logischer dan Schip.

11-11-2024 23:44

Artemio +31735

Eens Frank de Boer was een veel logischere keus geweest.
Blijft een hele rare situatie.

11-11-2024 23:50

ajaxamsterdamajax +665

Frank traint al jaren geen ploeg en moet nu in actie komen..

12-11-2024 07:42

WantAmsterdam +115969

Frank de Boer zat vergelijkbaar lang zonder ploeg als Schip voordat Schip trainer werd. Er is geen rationele reden te bedenken waarom Schip wel werd gevraagd en Frank niet.

12-11-2024 11:46

Ajax4proud +10798

@Cello, deze persoon roept een hoop onzin gebaseerd op gebakken lucht. "zover we weten". En wij als supporters weten eigenlijk helemaal niks over wat er achter de schermen gebeurt. Geef ik je 100% gelijk. Deze persoon probeert te schreeuwen op de dam gebaseerd op zijn mening.

Mensen die Schip haten om 0 reden of omdat hij niet hoger geplaatst is met Ajax waarin er nergens een verwachtingspatroon was dan beter presteren dan de 18e plaats. Geen bron helemaal niks hebben waarom Schip nog beter zou moeten presteren dan de 5e plaats.

12-11-2024 11:15

WantAmsterdam +115969

Haha. Jij bent precies diegene die deze mythes pusht en nu ik ze ontkracht heb ben je aan het zwemmen want je hebt geen enkele argument meer. Jij roept onzin gebaseerd op gebakken lucht, maar om dat te begrijpen, ben je blijkbaar niet slim genoeg.

12-11-2024 11:20

Ajax4proud +10798

En jij regeert om mijn reactie terwijl het voor Cello bedoelt is. Ik ga niet zoals Cello op gebakken lucht reageren. Dat heeft 0.0 zin voor iemand die elke mening disrespecteerd.

Dat jij jezelf zo slim acht zegt ook al genoeg. Die bubbel waarin je leeft, blijf daar vooral inzitten want waarom zou je daar ook uit gaan.. Een meningsverschil niet kunnen accepteren, respecteren en daarbij mensen voor dom neerzetten. Neem nog wat azijn, het zal je echt goed doen.

12-11-2024 11:27

WantAmsterdam +115969

Haha. Je reageert gewoon onder mijn reactie direct op mij. Dan ga ik natuurlijk ook reageren.
Of ik slim ben is een andere discussie. Dat jij niet eens begrijpt dat je bewijs moet hebben als je iets claimt en dat het niet aan andere is om bewijzen dat het niet zo is, is pijnlijk.
Jij was een van die mensen die altijd riepen dat niemand erin wilde stappen buiten Schip. Maar je hebt geen enkel bewijs dat meer mensen buiten Schip en Van Gaal gevraagd werden.

12-11-2024 11:36

Ajax4proud +10798

Lees vooral de tekst door. Nee, zo werkt dat in jouw ogen. Je kan direct reageren op een bericht maar voor een ander bedoelen. Dat staat ook in de tekst gelijk als @. Daar lees je graag overheen. Begrijpend lezen noemen ze dat. Ook weer wat geleerd voor vandaag. Krijg je een sticker van mij.

Nu het volgende, waarin staat dat ik dat niet begrijp, bepaal jij dat?
Ze noemde Schip noodtrainer, dat is niet voor niks.. Waarin staat dat Ajax meerdere trainers moet benaderen. Dat bepaald Ajax uiteindelijk. En wat er achter de schermen is gebeurd dat weet geenéén supporter alleen degene die achter de schermen werken. Een supporter kan een hoop willen maar dat wil nog niet zeggen dat dat gaat overrulen.

Jij kan een hoop leren van Cello. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

12-11-2024 11:57

WantAmsterdam +115969

Je reageert niet op Cello. Dit is geen Instagram,. Je kunt hem niet “taggen”. De enige op die je reageert ben ik
Hahaha. Je bent echt hilarisch. Weer dingen verdraaien. En dat zeggen ik kan een hoop van Cello leren. Oh is hij je held? Wat kan ik precies van hem leren?

Geef gewoon toe. Je geloofde in deze mythes. “Nood trainer” zegt helemaal niks, dat is een woord dat jij gebruikt. Hij is een dramatisch slechte trainer die never nooit trainer van Ajax 1 had mogen worden. Punt uit.

12-11-2024 12:01

Ajax4proud +10798

Heeft niks met taggen te maken. Ik geef aan dat ik naar hem praat zoals zovele dat hier op deze site dat doen. Je hebt het gezien maar gewoon genegeerd, dat is wel lachwekkend.

Ja maar volgens mij wil je niks bijleren omdat je "jezelf al zo slim vind". Dat is helemaal aan jezelf.

Waaraan moet ik toegeven, aan jouw gebakken lucht teksten wat jij graag wilt laten geloven aan andere. Noodtrainer bestaat wel degelijk.

https://www.nu.nl/voetbal/6287794/is-van-t-schip-geschikt-voor-monsterklus-bij-ajax-ideale-crisismanager.html.

Nog een leuke term crisismanager. Maar feitelijk was hij interim-hoofdtrainer om het allemaal speciaal voor jouw goed te verwoorden. En jij kan je er druk om gaan lopen maken of hij in jouw ogen zo slecht was. Het blijft in ieder geval geschiedenis en feitelijk dat hij Ajax officieel van de 18e plaats naar de 5e plaats heeft geholpen.

Droom lekker verder welk term je ook past.

12-11-2024 16:06

WantAmsterdam +115969

Leuk al dit termen. Wat moet wij ermee? Schip is een absoluut waardeloze trainer, mogelijk de slechtste ooit, en dat hij daadwerkelijk het hoofdtrainerschap kreeg werd is wanbeleid van de bovenste plank. Corruptie omdat hij de juiste mensen kent.
En jij betwijfelt dat blijkbaar niet. Want je brengt nul argumenten.

Als je op Cello wilt reageren. Dan reageer op Cello en niet op mij nitwit.
Maar het is voor iedereen te zien dat je aan het zwemmen bent. Je hebt zelf zo weinig in te brengen dat je zelfs de nutteloze mening van iemand anders gaat delen. Omdat meer dan nutteloze termen gooien al te veel van je gevraagd is.

12-11-2024 16:49

Ajax4proud +10798

Je lijkt wel op ChatGPT. "slechtste" 2x hetzelfde vermelden, wat wil je daarmee bereiken. Ik zie je dat overigens wel vaker doen in reacties. Dat komt omdat je het niet meer weet en je radeloos bent van je eigen wereld.

En als ik op Cello reageer dan reageer ik daarop. Daar heb jij niks op te willen. Jij bent diegene die constant reageert op je eigen droom mening. En die termen vat je totaal verkeerd op maar laat ook maar er valt je toch niks bij te brengen in die trip die je maakt waar naartoe het ook mag leiden.

12-11-2024 17:10

WantAmsterdam +115969

Ja omdat je het met de eerste keer niet begrijpt en steeds weer met nietszeggende termen komt inplaats van argumenten.
Het punt is, je reageert niet op Cello, die man krijgt geen notificaties. Jij reageert op mij. Ik krijgt notificaties. Als je op hem wilt reageren. Dan doe dat. Maar nu reageer je op mij, al de hele tijd. En dan ga ik daar wat van zeggen.

12-11-2024 17:22

Ajax4proud +10798

Zoals ik al zei ik reageer wel degelijk op Cello. Cello heeft al argumenten gegeven en ik geef hem 100% gelijk.

Hij krijgt wel notificaties maar hij negeert ze van jouw en ik geef hem groot gelijk,

13-11-2024 13:02

Ajax4proud +10798

En nog wat, zelfs Cello de moderator gebruikt @.

13-11-2024 13:05

WantAmsterdam +115969

Ja, onder een reactie van iemand. Nu reageer je niet op Cello.
Btw, Cello komt niet met argumenten maar een foute logica daarom heeft die de discussie ook opgegeven.

13-11-2024 16:02

Ajax4proud +10798

Hij heeft zeker geen foute logica.

13-11-2024 19:13

WantAmsterdam +115969

Natuurlijk dat heeft die zelfs begrepen. Net zoals naderen onder zijn reactie.

13-11-2024 20:28

Ajax4proud +10798

Hij heeft jouw reacties een kans gegeven en daar zijn conclusies uitgetrokken met de hoop dat je het zou gaan begrijpen.

13-11-2024 21:34

WantAmsterdam +115969

Hij heeft niet eens conclusies getrokken. Eens begrijpend lezen. Hij heeft dingen verdraait. Namelijk dat de burden op proof op bij zou liggen (of gelijk aan allebei kanten). Dat is absolute onzin. Jij/jullie maken de claim. Dan moet jij ervoor bewijs vinden en moet ik niet bewijzen dat het niet zo is.

13-11-2024 21:36

Ajax4proud +10798

Ik moet niks, jij gaat mij op deze site niks opdringen. Al ga je op je hoofd staan. Wat ik al zei ik ga niet in op je mening. Blijf vooral in je droom / bubbel leven.

13-11-2024 21:45

WantAmsterdam +115969

Haha, jij bent echt zo ontzettend kleuterachtig. Je kunt niet eens begrijpend lezen. Ik leg uit waarom Cello fout lag.
Jij moet inderdaad niks. Maar als je onzin vertelt mag je ook niet klagen als anderen dat juist stellen.

Btw, JIJ reageert onder mij. Over een reactie van mij. Dus ga niet janken.

13-11-2024 21:49

Ajax4proud +10798

Volgens mij ben jij diegene die aan het treuren is, als je een tissue nodig hebt zul je toch echt niet hier moeten zijn.

Jij vind het onzin, ik vind het geen onzin wat Cello aangeeft. Maar ga vooral door met waar je in gelooft. Dat is natuurlijk ieder z'n recht.

13-11-2024 22:26

WantAmsterdam +115969

Ik ben niet die die treurt. Ik ben wel enorm verveeld door je, sorry, echt ontzettend gebrek aan cognitief vermogen. Je kunt niet eens uitleggen waarom je Cello zijn reacties prima vond.

13-11-2024 22:30

Ajax4proud +10798

Wat jij denkt hoef het niet zo te zijn.

14-11-2024 12:28

WantAmsterdam +115969

Ja maar bij gaat het niet zover dat je “denkt”. Je weet niet eens wat je zelf schrijft.

14-11-2024 13:03

Ajax4proud +10798

Helemaal gelijk.

14-11-2024 14:59

WantAmsterdam +115969

Goed dat ie het zelf inziet dan kunnen we eindelijk stoppen hier.

14-11-2024 15:25

Ajax4proud +10798

Wow hij vind zichzelf groot!

14-11-2024 15:38

MaxPower +2583

Niet lullig bedoeld maar 33 doelpunten en 38 assists in 348 wedstrijden is toch eigenlijk bizar weinig voor een rechtsbuiten van Ajax?

11-11-2024 22:29

BillSplate +9679

Eens. Dat viel mij ook op. Dat was Sigi ook wel gelukt op zo’n positie én dat zegt wat.

11-11-2024 22:35

Sjjsudj.J +1803

Lesley de Sa zou ook tot dit soort cijfers komen

11-11-2024 22:46

BillSplate +9679

Eens. Weet iemand daarom waarom Van ‘t Schip tot zoveel wedstrijden is gekomen met zulke matige (wellicht zelfs belabberde) cijfers?

12-11-2024 22:31

Cello +52828 moderator

@MaxPower

Kwa doelpunten kan het nog wel voor een rechtsbuiten. Kwa assists zou je kunnen zeggen dat het wat magertjes is. Alhoewel...de periode dat hij bij Ajax speelde had je doorgaans veel goede spelers die denk ik ook genoeg assists op hun naam hadden. En bijv een spits als vBasten, die ook regelmatig zijn eigen kansen wist te creëren (kom daar tegenwoordig nog maar eens om bij een ajax-spits).
Daarnaast betekent het aantal van 348 duels niet dat ie ze ook volledig heeft gespeeld hè?. Ookal val je maar een minuut in dan wordt ie al geteld. En hoe dat bij Schip is dat zou ik niet weten.

11-11-2024 22:44

MaxPower +2583

En misschien werd er vroeger iets minder obsessief naar dit soort cijfers gekeken? Het was verder voor zover ik me kan herinneren wel een leuke en sierlijke speler.

11-11-2024 22:55

Ajax The Best +16430

In die tijd had je geen 5 wissels. Schip was gewoon basis, en speelde heel goed. Qua cijfers valt het me idd ook wat tegen.

11-11-2024 23:18

Prometheus +1005

Sterker nog: op zijn laatste seizoen na was er zelfs niet eens sprake van 3 wissels maar slechts 2.

12-11-2024 02:34

jerryisthename +31683

Klopt, maar je kunt de jaren '80 niet vergelijken met de laatste decennia....hij was echt een ouderwetse buitenspeler, zoals je die vandaag de dag niet meer ziet - aan de zijlijn geplakt, het veld breed houden en vooral voorzetten geven. Tegenwoordig is een links- of rechtsbuiten meer een linker- of rechterspits.
Vaak naar binnen komend en schieten op goal.
Laat dat 'buiten' maar weg tegenwoordig. 👍🏼

11-11-2024 23:01

TheRiviera +5476

Het is onzin dat er geen links en rechtsbuiten spelers zijn. Niemand ziet Traore of Godts als rechter en linker spitsen. Op basis van het systeem dat je hanteert zal je altijd een links/rechtsbuiten hebben maar de manier waarop je moet spelen aan die kant heeft een invloed op de betrokkenheid bij de doelpunten en assists.

12-11-2024 05:40

ajaxamsterdamajax +665

Het is geen onzin, die looplijnen zijn echt anders. Stijf linksbuiten is effe anders dan wat godts doet.

12-11-2024 07:46

jerryisthename +31683

Riviera...ze gaan allemaal naar binnen om te schieten.
Schip was een klassieke rechtsbuiten. Basta.
Was een hele andere tijd, man.
Je bent duidelijk wat jonger en hebt die tijd niet meegemaakt.

12-11-2024 10:00

jerryisthename +31683

Precies, aja. 👍🏼

12-11-2024 10:01

TheRiviera +5476

Het waren andere tijden destijds. Maar voor nu zouden dit slechte cijfers zijn ja. Maar aan de andere kant zijn we tegenwoordig ook veel kritischer. Neem bijvoorbeeld Bergwijn. Ondanks twee mindere seizoenen speelde hij wel 1 op 2 maar dat was niet genoeg voor vele. Of misschien was het niet genoeg omdat het Bergwijn was voor sommige.

12-11-2024 05:42

JoltTrommels +758

Die hebben dus sinds mei elke week of elke twee weken een kop koffie gedronken, om te bespreken wat hij zou kunnen doen. Ben benieuwd hoe die gesprekken gingen, zeker de laatste 10 weken - toen alle Head Coach of Coaches achtige rollen al wel waren besproken.

Verstandiger dat ze nu uit elkaar zijn. Nieuws gaat verder lekker over Oranje; dan is het hierna maar klaar met eventuele vragen over wat het plan is, en kunnen beide partijen weer wat vrijer plannen maken.

11-11-2024 22:21

ElSandrini +18084

Offtopic: nieuws rondom blessure Mika Godts ?

11-11-2024 22:13

WantAmsterdam +115969

Op Instagram zegt die dat ie “sterker terugkomt”. Dat impliceert voor mij dat hij er maanden uitligt.

11-11-2024 22:21

OpaHooligan +3552

Wel erg pessimistisch. Leek mij op de beelden toch niet al te ernstig.

11-11-2024 22:22

WantAmsterdam +115969

Hij kon lopen. Maar hamstring is altijd slecht nieuws. Ik denk dat het niet realistisch is dat ie tot de winterstop nog speelt.

11-11-2024 22:23

Cello +52828 moderator

@WantAmsterdam

Hamstring is idd altijd slecht nieuws. Maar is het niet zo dat je daarin ook gradaties hebt?. Ik bedoel maar.... een lichte verrekking is doorgaans sneller genezen en duurt dan ook minder lang. Maar ja....dat gezegd hebbend is het over 5-6 weken alweer winterstop als ik het goed heb. Is wel korte tijd dus....

11-11-2024 22:32

Breuk +25046

Zeker als je rekening houdt met de medische staf van Ajax.

11-11-2024 22:39

WantAmsterdam +115969

Gradaties zeker maar dit leek helaas wel van de ergere natuur.

11-11-2024 22:41

JariJari +15075

Hamstring is 3 weken tot 3 maanden normaal gesproken.

11-11-2024 23:40

AFCA-1983 +17721

Offtopic:

Oa Ten Rouwelaar weggestuurd bij United 😂
Lekker voor hem!
Je wou zoo graag na een paar dagen alweer weg bij Ajax, nu karma op je muil!! 😂

11-11-2024 21:51

gaalmeister +952

Ik snap wel dat hij ging, was volgens mij zelfs van tevoren netjes besproken. Hopelijk komt hij terug bij Ajax.

11-11-2024 22:26

AFCA-1983 +17721

Uhh nee . Opgestaan plaatsje vergaan!

13-11-2024 19:42

Rob1976 +9448

Heel even dacht ik dat die foto midden in het artikel in grijze trui Maurice was😅

11-11-2024 21:34

Mundus +1224

En Ten Rouwelaar ontslagen bij United. Die sprong op de verkeerde trein dus. Karma.

11-11-2024 21:33

WantAmsterdam +115969

Hij zal er denk ik niet van vaker liggen met dat geld dat nu binnenstroomt.

11-11-2024 21:34

sirfugy +535

Precies de goeie trein juist. Heeft zich in 3 maanden tijd financieel onafhankelijk gemaakt.

11-11-2024 22:02

steen +468

Mooie vent, helaas geen goede trainer. Althans te licht voor Ajax.

11-11-2024 21:33

Eyongtarkaenoh +2519

wist iedereen al lang toch, tussen de Kroes en Beuker past een van het Schip ook niet. Zonder wrok uit elkaar, bedankt John kom nog eens lekker op het ere terras zitten

11-11-2024 21:24

Ajaxfan16 +27411

AS er zit weer iemand mijn reacties aan te passen.

11-11-2024 21:21

TeringHenkie +28261

Respect voor Schip. Waar andere iconen alleen maar riepen en blaaten sprong hij erin. En ook nog in een voor hem hele moeilijke periode .

11-11-2024 21:16

Tommyshelby +128441

Godts schrijft net ‘coming back stronger’ op Instagram. Z’n scan was vandaag. Volgens mij ligt ie er wel een hoop weken uit…

11-11-2024 21:09

ajax4ever001 +18406

Klopt.. die moeten we voorlopig even missen. Denk dat Traoré dan maar op links afwisselend met Faberski gaat en Berghuis op rechts?

11-11-2024 21:10

Tommyshelby +128441

Akpom zal de eerste keuze blijven denk ik. Heel misschien FJ hangend op links.

11-11-2024 21:12

MaxPower +2583

Faberski zat zelfs bij jong op de bank

11-11-2024 22:22

Breuk +25046

Rouleren.

11-11-2024 22:41

JariJari +15075

Ik zag hier de suggestie Taylor voorbij komen en ik hoop dat Farioli dat een kans geeft.

11-11-2024 23:42

Danielson +50165

Dat vrees ik ook dan. Tot na de winterstop.

11-11-2024 21:22

WantAmsterdam +115969

Als ie in de tweede seizoenshelft er bij is zou ik heel blij zijn. Want zoals het nu klinkt en eruit ziet is alles vroeger een wonder.

11-11-2024 21:35

Rockanje23 +36950

Nog 9 wedstrijden tot de winterstop. Dat is erg veel hoor zonder linksbuiten en met één, ook niet okselfrisse, rechtsbuiten. Dat kan ons wel eens heel veel punten gaan kosten.

11-11-2024 21:49

WantAmsterdam +115969

Aaai, klinkt naar meerdere maanden aan de kant. Hij kon lopen dus ik houdt hoop dat hij dit seizoen nog terugkomt.

11-11-2024 21:23

Jeffrey.W72 +457

Het ga je goed John. Een echte ajacied indd

11-11-2024 21:09

Joodhannus73 +3579

Hoe kan je hem aanstellen twee weken nadat zijn vrouw is overleden? Dan heb je als bestuurder een enorme plaat voor je kop (hetgeen ook klopt). Zo iemand moet je voor zichzelf in bescherming nemen en anders hadden mensen uit zijn privé leven dat moeten doen. Nu is de klap dubbel zo hard aangekomen. Als dat geen emotionele burn-out is, dan weet ik het niet meer...

11-11-2024 21:08

ajaxamsterdamajax +665

Bestuurders is het. Meervoud. En dat maakt het nog dommer

11-11-2024 21:14

Jeffrey.W72 +457

John heeft de klus geaccepteerd omdat zijn vrouw dat had gevraagd voordat ze overleed. Je kunt je naam beter veranderen in lulhannes.

11-11-2024 21:16

jimmyafca +159

Is een volwassen man die laat zich niets vertellen of het loopt goed of het gaat niet als gehoopt als zijn vrouw zegt wat ze heeft gezegd gaan naasten echt niet zeggen moet je niet doen neem ff je tijd denk niet dat wij kunnen oordelen wat wel of niet goed voor hem was of is iedereen gaat op zijn manier met zoiets om dat weet ik uit eigen ervaring wel zeker en hij heeft ons iig weer een stuk naar boven gekregen gaat je goed john

11-11-2024 21:31

Opperhoofd +12565

Echte Ajacied… bedankt

11-11-2024 21:04

Raoul14 +3077

Wat kunnen mensen toch vreselijk naar en bot zijn! Echte Ajacieden worden hier in de regel weggezet als idioten. Zegt genoeg over degeen die dat posten!

11-11-2024 21:02

ajax4ever001 +18406

Precies dat! Ik iriteer mij hier erg aan van het gedrag van sommige hier op AS hoe respectloos ze echte Ajacieden die hart voor de club hebben en zich altijd hebben ingezet. Ik moest mij eerder vanavond echt inhouden toen ik al die reacties van sommige las. Diegenen die echte Ajacieden zo wegzetten alsof ze helemaal niks waard zijn moeten echt eens bij zichzelf te rade gaan of het wel correct is om iemand die altijd hart voor de club heeft gehad zo respetloos weg te zetten.

11-11-2024 21:07

WantAmsterdam +115969

Niet idioten. Maar mensen gaan wel zeggen als iemand incompetent is. Wat heeft echte Ajacied ermee te maken?

11-11-2024 21:36

Bensco +7166

Ja precies! Ik ben ook een echte Ajacied maar mij moet je ook niet voor een ploeg zetten. John mag wellicht voldaan hebben aan de vraag maar voor het trainerschap is hij niet geschikt. Dan kon je op voorhand al stellen adv zijn eerdere prestaties. Het is gewoon wanbeleid geweest om hem aan te stellen en die Steijn zolang aan te laten sukkelen.

11-11-2024 22:21

WantAmsterdam +115969

100% dit.

11-11-2024 22:22

OpaHooligan +3552

Okay, maar wie was er dan op dat moment als alternatief beschikbaar?

11-11-2024 22:40

WantAmsterdam +115969

Ron Jans, Frank de Boer, Dave Vos, de koffie juffrouw.

11-11-2024 22:43

TheSpecialOne +8830

Serieus?! Weet jij hoeveel trainers er op de wereld zijn?!
Bij Ajax waren ze gewoon te lui om voor de duivel te dansen.

11-11-2024 23:58

TheSpecialOne +8830

Hallo. Hij was geen god of zoiets hoor.

11-11-2024 23:56

Catenaccio +2752

Goeie gozer als mens, maar kwa voetbal moet hij er maar gewoon van genieten.

11-11-2024 21:00

Dulle10 +45

Echte Ajacied en prima vent.
Matige trainer, maar dat hij die Valkanis assistent maakte is echt niet te begrijpen. Grootste afgang ooit is verlies tegen Hercules.
Wat is er eigenlijk gebeurd met die Australische daklozenkrant verkoper?

11-11-2024 20:59

Ewald +6674

Toch fantastisch wat voor inzet hij heeft getoond voor Ajax. Hopelijk gaat het hem goed

11-11-2024 20:48

Cocles +1846

Inderdaad, John, eens een Ajacied, altijd een Ajacied! Wij zijn één familie van rood en witte schare. Heel veel sterkte.

11-11-2024 20:43

Amsteraaij +2224

Dank je wel held! Stapte in toen de club het echt nodig had! Terwijl jij misschien nog wel veel meer steun nodig had! We kunnen van alles vinden hoe het is gegaan. Maar je bracht ons van de 18e naar de 5e plek. Voor eeuwig ajacied. Voor eeuwig dankbaar!

11-11-2024 20:41

FdJMdL +4505

nu kan ie lekker verder gaan met Instagram modellen scouten

11-11-2024 20:41

Sander31 +7690

Haha idd, ik was het al even vergeten. Ik kijk daardoor wel anders tegen hem aan

11-11-2024 20:57

FdJMdL +4505

denk dat Ajax blij is dat ie weg is, een 2e overmars kunnen we niet gebruiken nu

11-11-2024 21:02

BakkalBijter +11624

Wat was dit? Heb dit even gemist.

Edit, heb het even opgezocht maar pfffff hahah. 21, Mooie leeftijd!

11-11-2024 21:05

FdJMdL +4505

hij wilde afspreken met jonge Instagram meiden via dm

11-11-2024 21:10

wijzijndebeste123 +163070

Ik weet uit vrij betrouwbare bron dat Van t Schip intern door Ajax hierop is aangesproken.

11-11-2024 21:17

WantAmsterdam +115969

Valt me echt vies tegen van hem.

11-11-2024 21:25

FdJMdL +4505

alleen aangesproken of meer dan dat?

11-11-2024 21:47

OpaHooligan +3552

"hij wilde afspreken met jonge Instagram meiden via dm"

Wil ik ook hoor! Alleen aangesproken, en nog verrekte onhandig ook. En boven de achttien. Ja, het is beetje hopeloos dat je denkt kans te maken, maar ik verwijt 't hem niet.

11-11-2024 22:15

Simpelishetmoeilijkst +25108

Ieder zijn mening hier, en zo hoort het. Ik ben Schippie erg dankbaar, dat hij in de moeilijkste dagen van zijn leven, geprobeerd heeft zijn club te helpen. Niet dat hij een groot succes was, maar dat vind ik in deze niet zo belangrijk. Hij heeft echt hart voor onze club, en mooier bestaat niet. Het ga hem goed, en hopelijk komt er nog een gepast afscheid in de Arens. Lijkt me gepast.

11-11-2024 20:35

TheSpecialOne +8830

Waarom praat niemand over het gigantische salaris dat hij heeft gevangen voor het draaien van een onvolledig en rampzalig verlopen seizoen?
Hij deed het echt niet voor liefdewerk oud papier.

12-11-2024 00:01

Simpelishetmoeilijkst +25108

Weet helemaal niets van wat hij betaald werd. Jij wel?

12-11-2024 00:34

ajaxfan1972 +2473

Stoer van John dat ie dr ingestapt is was alleen een gevalletje van zelfoverschatting dus goed dat ie stopt
Nu t volgende geval van zelfoverschatting nog weg Alex kroes

11-11-2024 20:35

DankzijCruijff +48659

Veel sentimenteel gelul hier. Feit is dat Schip never nooit trainer van Ajax zou zijn geworden als hij er niet toevallig had gevoetbald, omdat hij gedurende zijn loopbaan als trainer heeft laten zien heel weinig talent te hebben voor het vak. Die trend heeft hij niet bepaald weten om te keren gedurende zijn dienstverband hier afgelopen seizoen - integendeel. Dat Schip Ajax "geholpen" zou hebben in een voor hem moeilijke periode is ook een verdraaiing van de feiten; Ajax heeft Schip net zo geholpen door hem een fantastische baan te bieden - de kans van zijn leven - en afleiding van zijn persoonlijke verdriet.

Ik krijg waarschijnlijk weer veel emo-gelul over me heen, omdat het niet populair is om het vrij bot te stellen, maar het is voor Ajax heel goed om zsm weer vakmannen op de juiste plekken te hebben zitten. Dat ziet er overigens goed uit; afgezien van de redelijk onbegrijpelijke keuze voor Peerenboom bij Jong zitten er best wat talentvolle trainers in de jeugd inmiddels, en heb ik veel vertrouwen in het pad van Beuker&Co.

11-11-2024 20:31

ajaciedje90 +59729

Ik deel je mening.

11-11-2024 20:38

ajaxamsterdamajax +665

"Dat Schip Ajax "geholpen" zou hebben in een voor hem moeilijke periode is ook een verdraaiing van de feiten; Ajax heeft Schip net zo geholpen door hem een fantastische baan te bieden - de kans van zijn leven - en afleiding van zijn persoonlijke verdriet."

Allebei kan alsnog toch? Verdraaiing vind ik wat overdreven.

11-11-2024 20:48

WantAmsterdam +115969

Fantastische reactie waarin je het niet beter had kunnen zeggen.
Als je de prestaties van Schip tegenover die van Steijn zet, met tegenstanders die ze allebei hebben gehad. Dan is er niet eens een significante verbetering te zien. Ondanks dat het veel makkelijker is om later in het seizoen te presteren met zo een selectie.

11-11-2024 20:50

ajaxamsterdamajax +665

En toch was er een tijdelijke verbetering die er niet aan leek te komen als steijn was gebleven. Wel eens met het feit dat we iemand anders hadden kunnen laten plaatsnemen. Een reiziger bijvoorbeeld, die zet Jong Oranje goed neer en de spelers komen wel beter terug.

11-11-2024 21:17

WantAmsterdam +115969

Dat is moeilijk te zeggen. Want Schip zijn beginprogramma was echt bizar makkelijk.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik liever Steijn had gehouden, maar dat allebei nooit trainer van Ajax hadden mogen worden.

11-11-2024 21:21

Devid87 +3532

Laat de moraalridders het niet lezen hoor, dan krijg je namelijk te horen dat je geen 'ekte Ajacied' bent.

11-11-2024 21:00

Regada +571

Bedankt Schppie, ondanks dat het niets werd, respect !

11-11-2024 20:25

Stamhoofd +11514

Volgens mij wist ook niemand wat nou precies zijn rol moest worden.

11-11-2024 20:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.