Van 't Schip spreekt hoopvol over fitheid Mannsverk en Vos, Van den Boomen kwestie van weken

door Jesse ter Haar 93

Bron ESPN

Van 't Schip spreekt hoopvol over fitheid Mannsverk en Vos, Van den Boomen kwestie van weken

door Jesse ter Haar 93

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

John van 't Schip vindt het moeilijk om te zeggen wanneer hij weer op Branco van den Boomen, Sivert Mannsverk en Silvano Vos kan rekenen. Op de persconferentie na afloop van Go Ahead Eagles - Ajax geeft hij wel aan dat Vos en Mannsverk relatief dicht bij een rentree zijn, terwijl er voor de diensten van Van den Boomen nog wat geduld moet worden betracht.

'Het is lastig om te zeggen. Een paar keer hebben ze een terugval gehad, dus ik wil daar niet te veel over zeggen', geeft de oefenmeester allereerst aan. 'Sivert sluit deze week aan, maar in hoeverre hij al heel veel mee kan gaan trainen… Branco is nog niet zover. Silvano Vos is wel weer wat dichterbij.'

'Dan praat je over drie zessen waar we nog niet op kunnen bouwen. Zeker voor volgende week niet', vervolgt de oud-speler van Ajax zijn verhaal. 'Hopelijk kunnen we de week erna op één van die drie een beroep doen. Branco is nog wel twee, drie weken weg voordat hij weer een beetje kan gaan trainen op het veld.

Zonder de middenvelders wist Ajax zondag drie punten te pakken op bezoek bij Go Ahead Eagles. Wat dat met Van 't Schip doet? 'Ik ben héél blij met de drie punten, want we speelden tegen een ploeg waar Ajax de laatste jaren veel punten heeft laten liggen. Het is ook wel duidelijk geworden waarom. Het publiek, het veld en de manier van voetballen, complimenten voor Go Ahead. We hadden het gewoon moeilijk.'

Verdedigend werk Ajax

Uiteindelijk kreeg Ajax twee doelpunten om de oren tegen Go Ahead Eagles, maar dat hadden er ook meer kunnen zijn. 'We hebben het er continu over en we werken eraan', zegt de trainer erover. 'Het is een proces dat niet van de ene op de andere dag beter gaat. Qua voetbal is er vooruitgang geboekt, maar we krijgen nog steeds te snel en makkelijk goals tegen. Het is ook de balans in de selectie die daar een beetje voor zorgt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

3sterren +20205

“Van den Boomen kwestie van weken”.

Dat was ook de prognose aan het begin van zijn blessure.

Ik vrees dat we hem dit seizoen niet meer in de basis terug zullen zien …

15-01-2024 16:56

Hijosdedioses +6523

Tadic was altijd fit!

15-01-2024 15:51

BackInBlack +14431

De zogenaamde voetballende verbetering vind ik nogal tegenvallen eigenlijk

15-01-2024 12:46

Indy2 +15254

Erg goed nieuws dit. Het levensgrote probleem is het middenveld. En of Henderson nu wel of niet komt, met Van der Boomen was Ajax al een klasse beter. Mannsverk en Vos komen er ook aan. Dit is toch wel echt reden voor wat optimisme hoor.

14-01-2024 23:53

Koningtoto +59874

Onze medische staf. Echt jongen wat triest. En dat al jaren.

14-01-2024 22:14

Intec2.0 +12395

Conditie trainers ook.

14-01-2024 23:02

Tommyshelby +128318

Vd Boomen zei bij Ajax Life dat ie over 2 weken terug was.. blijkbaar aan de optimistische kant.
Vos vind ik geen 6. Van Mannsverk weet ik dat niet.

14-01-2024 22:02

j0rnnn +5091

Mannsverk vind zichzelf een type Frenkie de Jong. Dus we moeten hier geen Alvarez 6 verwachten. Die heeft deze selectie niet.

14-01-2024 22:17

OwenStevenDalberg +27424

'Het is een proces dat niet van de ene op de andere dag beter gaat.' De ene op de andere maand bedoeld hij zeker? Inmiddels al een paar maanden voor de groep, maar nog net zo'n gatenkaas als daarvoor...

14-01-2024 22:01

Altijdindestraat +39752

Weken? Duurt dus nog lang

14-01-2024 21:35

Professor +11098

Mannsverk wordt echt een versterking.
Vos ook een zeer goede speler.
En Kaplan is nog even afwachten maar ben positief over hem. Graag twee aankopen en het zal echt beter worden dan het nu is.
Moet van ‘t Schip er wel een team van maken dat goed staat en beter kan verdedigen.

14-01-2024 21:02

Professor +11098

V d Boomen een zes nee natuurlijk niet.
Veel te langzaam en kan totaal niet verdedigen.
En bij het huidige Ajax moet de zes absoluut goed kunnen verdedigen en gaten dichtlopen.

14-01-2024 20:59

MarcHogervorst +35302

De Deef hadden we nooit weg moeten doen. Die liep zich het apezuur!

15-01-2024 13:05

markk +8881

Stel dat Mannsverk en Kaplan hun potentie waar maken en je haalt Henderson dan heb je met:

Ramaj
Rensch Kaplan/Sutalo Hato Sosa
Henderson Akpom Mannsverk
Berghuis (Is hier geen betere speler voor?) Brobbey Bergwijn

Een best leuk elftal

14-01-2024 20:44

Omar +17156

Dat middenveld is echt gewapend beton

14-01-2024 21:08

markk +8881

Precies wat Ajax nodig heeft; een sterk middenveld.

14-01-2024 23:18

AjaxSoCal +1961

Akpom is geen middenvelder, lekker op de bank en als supersub gebruiken voor in de spits. Mannsverk is nog maar afwachten, als hij echt zo goed is als jij denkt zal het de eerste successvolle aankoop van Mislintat zijn. Heb dus helaas mijn twijfels..

Henderson, met Vos of Taylor en Berghuis of Hlynsson zal het worden denk ik. Branco zou ook nog kunnen op 8. Hoop zelf dat Misehouy zich zal door ontwikkelen en uiteindelijk op 10 komt te spelen.

15-01-2024 01:24

AjaxAdvocaat +12677

Eerste goede aankoop van Mislintat? En Ramaj dan? 😂

15-01-2024 05:10

Jan.T55 +421

Ramaj is ook de enige goede aankoop de rest is middelmaat en modaal. Zal nog een flinke klus worden om die spelers zonder verlies te kunnen slijten.

15-01-2024 10:25

AjaxSoCal +1961

@AjaxAdvocaat Dat is inderdaad de enige maar is een keeper. Zoals Jan hierboven aangeeft, alle Mislintat veldspelers zijn Vitesse niveau of lager.

15-01-2024 16:17

ajax4perez +9510

Mika Godts ipv Berghuis.

15-01-2024 07:53

Eurysaces +29498

Ik hoop dat Mannsverk een beetje waar kan maken wat hij op de beelden liet zien, dan hebben we een enorm groot probleem in de opbouw opgelost. Op 10 blijft het bittere armoede, het blijft onbegrijpelijk dat die positie niet versterkt is. De hele ploeg is naar de knoppen door het dramatische middenveld. Hopelijk gaat dat snel veranderen.

14-01-2024 20:35

OpNaarNummer4 +1974

Erg blij als deze jongens en Henderson terug/er zijn. Wordt je middenveld een stuk volwassener van.

14-01-2024 20:12

twynestar +28128

Oei, heb je wel een goeie advocaat geregeld dan?

14-01-2024 20:03

twynestar +28128

Taylor, Hlynsson en Tahirovic zouden allemaal prima renderen in een middenveld dat al staat, dat zij niet hoeven te dragen. Het hoogste plafond zit bij Tahirovic maar die heeft tactisch en mentaal nog zo enorm veel te leren. Fysiek komen ze alle 3 tekort en Taylor ontloopt duels en moeilijke periods gewoon, dat zal hij van Berghuis geleerd hebben.

Als een Henderson zou komen (geloof ik nog steeds niet) en je vult dat aan met een Berghuis (10), Boomen of Manssverk (die meer wedstrijden ervaring heeft) dan kunnen dit soort jongens zich erin knokken (Tahirovic, Vos, Fitz-Jim), afvallen (Taylor, Salah-Edinne) of als 15e man hun nut hebben (Hlynsson, Missehouy).

14-01-2024 19:55

HertogH +15836

Middenveldje Mannsverk, Henderson, Misehouy over een maand?

14-01-2024 19:04

twynestar +28128

Lijkt me prima. Denk met die 2, en Boomen/Fitz-Jim en Vos/Tahirovic als backups, het al een stuk minder spannend is wie je daarvoor op 10 zet want iedereen gaat beter voetballen met een goede linie achter zich.

14-01-2024 19:56

Jake the Snake +17311

Mannsverk wordt hier ook steeds beter hoe langer hij niet speelt 😂

14-01-2024 19:04

HertogH +15836

Vooral het huidige kwaliteitsarme middenveld maakt Mannsverk met de dag beter.

14-01-2024 19:05

Panna +5042

Kaplannetje……

14-01-2024 19:06

Robbie78 +3781

Een bekend tegeltje, hoe ouder ik word, hoe beter ik was :)

14-01-2024 19:09

Tommyshelby +128318

Het Kaplan-effect

14-01-2024 19:11

Wouter1989 +2229

Dat viel mij ook op - doet mij ook beetje denken aan de weken toen we op Sutalo aan het wachten waren.

14-01-2024 21:10

3sterren +20205

En in het gevan van Branco:
Ik heb een mooie toekomst achter me …

15-01-2024 16:50

Sense of.H +5430

De 2 betere middenvelders, zitten in de lappenmand, Mannsverk kan ik nog niks over zeggen, heeft nog niet veel laten zien in het AJAX shirt

14-01-2024 18:59

OuweDibbes +11706

Schippie is een mooi team aan het smeden..

Sosa, Akpom, Martha, iedergeval eind van het seizoen proberen te verkopen. Avila en Midkautadze, Sanchez verkopen.. Wijndal maar een herkansing volgend jaar?

14-01-2024 18:48

Stefansuarez +19011

Berghuis en bergwijn mogen ook weg

14-01-2024 18:51

OuweDibbes +11706

Bergwijn was vandaag best redelijk, ben bang als hij verkocht wordt dat er niks fatsoenlijks terug komt..

14-01-2024 18:52

Stefansuarez +19011

Ik snak naar Braziliaanse samba op de vleugels

14-01-2024 18:57

OuweDibbes +11706

Ja ik mis onze Neres nog elke dag..

14-01-2024 18:58

Ajax1812 +9046

Bergwijn redelijk? Heeft geen enkele goede keuze gemaakt. Als hij overtalsituaties fatsoenlijk uit kon spelen had je 3 extra goals gemaakt.

14-01-2024 19:20

OuweDibbes +11706

Nah ik klaag vaak over Bergwijn, maar vond hem vandaag redelijk.. Iedergeval inzet.. moet alleen niet janken tegen de scheidsrechter als er niet gefloten wordt. Je zag al in minuut 5 dat Van Boekel een thuisfluit dag had.

14-01-2024 19:22

LukaLitmanen +81881

Assistenkoning Berghuis had 2 top assists maar dat hoor ik niet...

14-01-2024 20:03

AFCA-pride +17304

Gaaei en Medic mogen ook weg. Forbs twijfel. Wijndal geen herkansing vind ik

14-01-2024 19:01

OuweDibbes +11706

Ohh shit Medic mag wat mij betreft per direct terug naar Hamburg.. Hoop dat de CFleague ons goed gezind is, zodat een aantal spelers in de etalage mag.

14-01-2024 19:09

AFCA-pride +17304

En met Ajax etiket nog minimaal hetzelfde opleveren als waar ze voor gekocht zijn.

14-01-2024 20:09

PeterLarsson +13200

Wijndal heb ik vorig jaar mij dood aan zitten ergeren met dat laconieke lachje, dus liever ook verkopen.

14-01-2024 19:06

OuweDibbes +11706

Ik heb nog ooit een blauwe maandag tegen jou gevoetbald Peter.. Trainde ik met Ajax jeugd mee.. Kwam Larsson en Litmanen dat begeleiden... Half jaartje later was Litmanen de grote man.

14-01-2024 19:11

Hijosdedioses +6523

Met Henderson erbij heb je weer wat mogelijkheden op het middenveld

14-01-2024 18:46

HertogH +15836

Eindelijk eens een Mannsverk update. Als hij zich weet te profiteren als 'Frenkie-light' (zoals hij werd genoemd) kan hij wellicht een mooi duo vormen met Henderson.

Met het huidige middenveld komen we in ieder geval nooit aan fatsoenlijk voetbal toe.

14-01-2024 18:45

ajax4ever001 +18353

Ik ben heel benieuwd naar die Mannsverk

14-01-2024 18:42

BackInBlack +14431

Mooi
Alledrie erin meteen
Hlynsson erbij

Taylor lekker naar het bankie

14-01-2024 18:39

profoff +8339

Geen kritiek op taylor hè daar kan zn zaakwaarnemer niet tegen

14-01-2024 18:41

BackInBlack +14431

Die goser denkt dat ie een geweldenaar is.

Maar goed, hij naait wel een beroemde Instagram tante
Dat dan weer wel.

Zal hij zich ook wel met een Jantje van Leiden vanaf maken

14-01-2024 19:47

RuffRhythim +24837

Wat voor monitoring is er als die geblesseerde spelers "een paar keer een terugval hebben gehad?"

Een paar keer?? Hoe kan dat man???

14-01-2024 18:29

Psychevore +21186

Ik heb al jaren mijn bedenkingen bij de medische staf van Ajax. Spelers zijn vaak langer uit de roulatie dan gedacht en nooit sneller fit dan gedacht.

14-01-2024 18:42

Magic24 +588

Word tijd dat die IJslander ( wil z’n naam niet verkr*chten )weer ff gaat banken
Voegt niks speciaals toe op de 10 positie
Heeft alleen tegen Utrecht een leuke pot gespeeld

14-01-2024 18:27

profoff +8339

Nee berghuis heeft 3 spelers nodig die voor hem lopen, anders heb je niks aan hem

14-01-2024 18:41

Magic24 +588

Hij is de enige die iemand vrij voor de goal zet kijk bij die goal van rensch

14-01-2024 18:55

profoff +8339

Toen stond hij in de as. Hij heeft op rechtsbuiten weinig te zoeken. Hij kan vandaag ook 2x schieten, maar moet hem eerst klaarleggen waardoor een man voor z'n neus staat

14-01-2024 19:58

Kryptonite +76738

Een blok van Mannsverk en Hendo lijkt me wel wat. Maar wie op 10 moet spelen, geen idee. Heel teleurstellend wat Hlynsson en Taylor vandaag lieten zien. Berghuis was, op zn mooie assist na, ook vreselijk. En ook als je hem ondanks zn tekortkomingen op 10 zet, wie zet je dan rechtsbuiten? Forbs was ook dramatisch vandaag.

Je mist al met al naast een ervaren middenvelder als Henderson ook een creatieve middenvelder en een rechtsbuiten.

14-01-2024 18:25

GrandMasterFlex +980

Henderson, Mannsverk en Taylor op 10

14-01-2024 18:32

BackInBlack +14431

Taylor naar de bank

Vos

14-01-2024 18:39

GrandMasterFlex +980

Taylor verzuipt, omdat hij dingen moet doen die hij niet kan. Combineren en doorstoten in de 16 is hij het type voor.

Vos is nog lang niet basis niveau op die verdedigende positie op het middenveld

14-01-2024 22:53

Artemio +31571

Forbs is gehaald als rechtsbuiten…..

14-01-2024 18:49

Bjorn2321 +2062

Maar heeft nooit op voetbal gezeten, lijkt haast. Die kan er pas echt niets van.

14-01-2024 19:15

Artemio +31571

Dat hij ooit bij Man city heeft gezeten…

14-01-2024 19:20

Kryptonite +76738

Niet alleen bij City gezeten, maar een van de grootste aanvallende talenten. Niets van terug te zien idd, al wil ik hem nog niet opgeven..

14-01-2024 19:21

Artemio +31571

Grootste aanvallende talenten weet ik niet, maar heeft hij ooit bij de selectie gezeten van het 1e van Man City?

14-01-2024 19:25

Kryptonite +76738

Nee. Maar het is City he. Zelfs een wereldtalent als Foden zat pas rond z'n 18e/19e bij de selectie. Forbs is ook pas 19.

14-01-2024 19:49

Artemio +31571

Rick lewis is 19 zit regelmatig bij de selectie evenals Oscar Bobb (20 jaar) en Mahamadou Sissoho 18 ook.
Als aanvaller is het helemaal lastig om door te breken, maar het is toch een teken aan de wand.

14-01-2024 20:03

WantAmsterdam +115866

Wel met het eerste meegetraind.

14-01-2024 20:21

ijzerchef +3121

Ik vermoed dat we dan in een 3223 gaan spelen zoals van 't Schip het in de eerste wedstrijd voor ogen heeft. Bij balbezit zal het ongeveer zo uit gaan zien.

Sosa - Brobbey - Berghuis
Bergwijn - Hlynson/Taylor
Henderson - Mannsverk/vd Boomen
Hato - Sutalo - Rensch

Sosa zal het meest al wingback fungeren en Bergwijn staat meer in de halfruimte en middenveld. Ik denk dat zo de meeste spelers in hun kracht gebruikt worden. Op dit moment is Taylor op 8 defensief te kwetsbaar en in de opbouw te matig. Als aanvallende middenvelder komen zijn sterke punten zoals loopacties veel beter tot uiting.

14-01-2024 19:54

LukaLitmanen +81881

Berghuis had 2 assists maar wel mee eens verder

14-01-2024 20:04

Sies +4465

Moet je ook erover nadenken dat als je deze drie spelers terug hebt natuurlijk ook het niveau weer een beetje opgekrikt wordt op de training

14-01-2024 18:22

Cosey2 +6942

Niet veel van gezien, ben wel hoopvol over deze man.
Voorlopig bestaan er meer röntgen dan actie foto’s van hem.

14-01-2024 18:19

Helmond0492Ajax +873

"Qua voetbal is er vooruitgang geboekt".....
Sorry, maar ben ik dan de enige die dit niet ziet?

14-01-2024 18:18

Amsterdam4ever +2358

Denk ik. Onder Steijn kwamen we regelmatig tot nul schoten en een xG onder de 0,5.

Dat is wel verbeterd, conditie en verdedigende kwaliteiten van met name Tahirovic niet.

Als vd Boomen en Henderson op het veld staan gaat dat al veel beter zijn, al hoef je niet te rekenen op Bosz-ball.

Conditie, mentaliteit en kwaliteit in de middenlinie is nu wel grootste probleem, eerste 30 min vond ik bijv prima vandaag, daarna werd het snel minder.

14-01-2024 18:25

Danielson +50013

Ja. Onder Steijn creëerden we helemaal niets. Nu wel. Verder stond het achterin nog slechter dan nu, mede dankzij Gorter overigens.

14-01-2024 18:27

Cosey2 +6942

Nou vooropgesteld dat menig club het hier lastig heeft en we op een moment in de eerste helft 72% balbezit hadden, dan mag je hier niet eens ontevreden over zijn.
En het was beter dan afgelopen drie potjes, dat moet je met me eens zijn!

14-01-2024 18:27

Sampaoli +39112

Mannsverk was het grootste talent van Noorwegen toen hij naar ons vertrok, dus benieuwd wat hij kan gaan brengen. Heeft fysiek en kan voetballen, dus kan hij onze opbouw en restverdediging verbeteren.

14-01-2024 18:14

Laudrup10 +17032

Zijn eerste 45 minuten waren dramatisch maar ga ervan uit dat hij echt wel wat kan.

14-01-2024 18:17

Sampaoli +39112

Steijn-tax, dus die 45 minuten moeten we hem maar vergeven ;)

14-01-2024 18:18

Artemio +31571

Mannsverk is ook redelijk ervaren met minimaal 150 wedstrijden in de benen voor Molde en diverse Europese campagnes meegemaakt. Op papier lijkt het een voltreffer.

14-01-2024 18:22

GrandMasterFlex +980

Zal een voltreffer blijken mits fit en gewend

14-01-2024 18:34

WantAmsterdam +115866

Mannsverk en Henderson zou zomaar een gigantisch verschil kunnen maken.

14-01-2024 19:58

Danish_dynamite +1581

Kunnen we goed gebruiken en ben heel benieuwd naar Mannsverk. Er zijn wel een aantal hele rare aankopen gedaan maar toch denk ik dat er aan het einde van dit seizoen best een aardig team staat. Hopelijk kunnen we derde worden en met een deel van dit team volgend jaar weer om het kampioenschap strijden!

14-01-2024 18:14

Voetbalfan2002 +5528

Doe mij maar een middenveld van Mansverk- vd boomen- Henderson! Geen een middenvelder die er nu staat voldoet!!

14-01-2024 18:13

Amp +37332

Op zich niet verkeerd. Niet veel creativiteit en snelheid, maar wel loopvermogen en wat meer voetballen vernuft. En branco speelde in Frankrijk ook vaak zat als een zwervende 10. Wat we daar nu hebben lopen is ook niet best

14-01-2024 18:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.