Van Gaal selecteert vier spelers van Ajax; Gravenberch en Rensch ontbreken

door Bart Veenstra 74

Bron Ons Oranje

Van Gaal selecteert vier spelers van Ajax; Gravenberch en Rensch ontbreken

door Bart Veenstra 74

Bron Ons Oranje

Laatst geüpdatet

Bondscoach Louis van Gaal heeft in zijn voorselectie van het Nederlands elftal ruimte gemaakt voor vier spelers van Ajax. Steven Berghuis, Daley Blind, Davy Klaassen en Jurriën Timber zijn opgenomen in de voorlopige selectie van Oranje voor de oefenduels met Denemarken en Duitsland.

De namen van Ryan Gravenberch en Devyne Rensch ontbreken in de voorselectie van Oranje. Het duo behoort geregeld tot de (voorlopige) selectie van Oranje, maar dit keer staan zij niet tussen de voorlopige namen.

De voorselectie van het Nederlands elftal kent verder twee opvallende namen. De eerste is die van Jeremie Frimpong. De 21-jarige verdediger van Bayer Leverkusen maakt zijn debuut in de voorlopige selectie van Oranje. Verder is ook Jordy Clasie (AZ) terug te vinden op de lijst met namen. De laatste keer dat Clasie tot de Oranje-selectie behoorde was in 2016.

Meerdere oud-spelers Ajax in voorselectie Oranje

Van Gaal heeft in zijn voorlopige selectie ook ruimte gemaakt voor enkele oud-spelers van Ajax. Tim Krul, Steven Bergwijn, Frenkie de Jong, Noa Lang, Matthijs de Ligt en Donyell Malen kennen een verleden bij de Amsterdamse club.

Het Nederlands elftal speelt in de komende interlandperiode twee oefenwedstrijden. Oranje oefent tegen Denemarken en Duitsland. Voordat het zover is, speelt Ajax nog enkele belangrijke wedstrijden. In de Eredivisie wachten wedstrijden tegen RKC Waalwijk, SC Cambuur en Feyenoord, terwijl het elftal van trainer Erik ten Hag in de Champions League de return tegen Benfica speelt.

Lees meer over:
Plaats reactie

willem1958 +8768

Wel logisch dat Gravenberch en Rensch er nu even niet bijzitten, ze steken niet in de beste vorm.
Omdat achterin centraal al drie goede verdedigers staan hoop ik dat van Gaal Timber voor de verdediging neerzet, die kan prima met Frenkie en bijv Berghuis op het middenveld.
Je laat een voetballer als Timber toch niet op de bank zitten omdat achterin geen plek is?
Juist voor de verdediging kan hij het goed doen, zowel hij als Frenkie kan wegdraaien en daardoor ruimte vinden op het middenveld waardoor tegenstanders dit maar lastig kunnen verdedigen.
Staan er twee man bij Frenkie dan gaat Timber er vandoor en lopen ze met z'n tweeen bij Timber dan kan Frenkie makkelijk de ruimte vinden en Berghuis zet je ervoor, dan heb je veel voetbal.
Juist omdat ze dit zo makkelijk kunnen afwisselen wordt het voor een tegenstander heel lastig om nog controle op het middenveld te krijgen.
En dan heb je Koopmeinders die het nu erg goed doet in Italië dus waarom Clasie mee?

05-03-2022 11:27

werner86 +310

Vreemd om Clasie erbij te halen. Wat heeft die kerel in hemelsnaam gepresteerd?
Om nog even wat frustratie te uiten: onze middenvelder heet Ryan Gravenberch, niet Gravenberg of Gravenbergh. Zo moeilijk is het toch niet?

05-03-2022 10:30

Therealist2021 +2698

Dan volg je Clasie niet echt, zijn maar weinig spelers in Nederland die zo snelle bal behandeling hebben op 6. Staat laatste maanden altijd basis bij AZ en zijn met hem zowat nog ongeslagen in de competitie. Lijkt op de speler die bij Feyenoord eerste jaar erg opviel, ik begrijp het wel.

05-03-2022 10:37

Bloedzweetentranen +4985

Snelle bal behandeling en clasie hahaha lachwekkend

05-03-2022 23:58

Robbie en de Kock +11207

Ik vind het eigenlijk best wel tendentieus van van Gaal om Gravenberg niet te selecteren.
Ook niet slim. Ik denk niet dat dit de prikkel is om Ryan beter te laten presteren.

05-03-2022 09:51

afca85meer4ever +2955

Davy Klaassen gaat mee voor de sfeer. Dat kan niet anders.

05-03-2022 06:41

PH2BOT +40307

Beiden halen het benodigde Oranje niveau niet. Zeker nu niet....hopelijk in de toekomst misschien. Zet ze maar in Jong Oranje. Weet Ryan tenminste ook weer waar hij staat momenteel.

04-03-2022 22:16

michaellaudrup +4660

Gelukkig nog iemand die ziet dat Gravenbergh nog lang niet op het Ajax niveau zit. Wat Blind betreft die is goed voor 45min en circus Rensch is ook nog lang niet goed genoeg.

04-03-2022 20:18

Newbee34 +6722

Nog meer wedstrijden voor Blind die nu al moe oogt.

04-03-2022 20:00

ÁlvaroRecoba +13695

Hè? Ik zie net op Transfermarkt -- voor wat dat waard is -- dat Frimpong op dit moment een marktwaarde van twíntig miljoen wordt toegedicht. Is hij echt zó goed, of heeft een idolate fan zijn inzending wat overdreven? (En ik dacht nog: misschien iets voor de opvolging van Mazraoui, maar dat wordt lastig. Zou hij überhaupt geschikt zijn, wie kent hem beter?)

Qua voetballend vermogen is het wel een héle verbetering t.o.v. Dumfries. Stel je voor: Van Gaals 3-5-2 met Frimpong en Danjuma op de flanken. Met de Grote Muur van Van Dijk-De Vrij-De Ligt erachter zou het nog best kunnen ook.

04-03-2022 19:10

Libero +19165

Vaste basisspeler bij de #3 van Duitsland, geen gek bedrag denk ik. Wijndal, ongeveer dezelfde leeftijd, speelt bij AZ en staat al op 12mio.

04-03-2022 21:42

PH2BOT +40307

Forget it. Wij doen niet mee voor de titel...wij doen mee. That's it. Met Bijlow, Cillessen of Drummel op goal gaan we echt niet ver komen.

04-03-2022 22:13

FelixGassenlicht +8955

Goed signaal van Van Gaal richting Gravenberg. Meneer wil niet bijtekenen en denkt dat hij klaar is voor Bayern. Veel erg dan Onana die 7,5 jaar verder gaat kijken (Onana haters kom er maar in).

04-03-2022 18:59

superajax +11538

man,man,man,Jordy Fucking Clasie.Neem dan gelijk de altijd dom kijkende Martins Indy ook mee,wat een vreselijke aansteller was dat gister.

04-03-2022 18:49

36 +8656

# van Gaal out

04-03-2022 18:53

Ferd +38491

Hoe meer niet Ajacieden hij selecteert, hoe beter. Des te minder Ajacieden lopen kans op blessures en overbelasting.

05-03-2022 04:24

BackInBlack +14508

Klaassen en Clasie ......??

04-03-2022 18:44

Sjonnie +18814

Jaja Ryan, laat dit een wake-up call zijn. Fans die vinden dat je niet je beste spel laat zien, zijn niet de enige ... Wat heet.

En Rensch moet aan z'n wedstrijdmentaliteit werken. Die arrogantie moet echt uit het spel en daarvoor in de plaats moet intensiteit en concentratie komen. Dan komt het met Rensch vanzelf goed!

04-03-2022 18:19

NeeI +107778

Wijnaldum zit 90% van de wedstrijden op t bankie. Klaassen geeft gemiddeld 15 passes per wedstrijd en is al t gehele seizoen de zwakste Ajacied. Til is hetzelfde type speler (verstoppertje spelende loper) als Klaassen. De Roon een simpele balafpakker. En tot slot Clasie.. Juist, ja.. Clasie.

Dan vind ik het schandalig dat Gravenberch er niet bij zit.

04-03-2022 18:36

ÁlvaroRecoba +13695

Eens, Neel. Maar gelukkig betreft het oefenpartijen; als je dit als signaal ziet, kan het een functie hebben. Dat Berghuis-Klaassen een wedstrijd of twee goed werkte, zette hem ongetwijfeld ook aan het denken. Toen hij inviel, leek hij wat agressiever. Laat hem zijn plaats maar (her)veroveren. Het talent is onmiskenbaar, de (ogenschijnlijke) gemakzucht lijkt soms tegen hem te werken. Wie weet pakt dit goed uit.

04-03-2022 18:42

Sjonnie +18814

Eens. Vreemd van Wijnaldum. En vreemd dat Klaassen *wel* wordt geselecteerd.
Maar dat Gravenberch wordt overgeslagen, dat vind ik -zoals eerder gezegd- helemaal niet vreemd. Ik vind hem op dit moment te wispelturig en kennelijk zijn er mensen die dat ook vinden.
Laat hem maar weer eens een constant niveau halen; daar wordt Ajax alleen maar beter van. En Oranje komt dan vanzelf wel weer aan de orde. Hij is jong zat.

04-03-2022 19:06

MichelAngelo66 +22258

Eens, maar je kan moeilijk iedereen thuis laten. Als ik het lijstje bekijk dan wordt ik er niet vrolijk van. Wat een belabberd zooitje. Als je dit afzet tegen het verleden dan schieten de tranen in je broek.

04-03-2022 22:32

HStorm +3149

Clasie of Gravenberch?

05-03-2022 04:15

AjaxDaniel +14526

Hahahahahaha Clasie, wat een grap

04-03-2022 17:42

ÁlvaroRecoba +13695

Nu Van Gaal vermoedelijk naar 3-5-2 zal willen overschakelen, zitten we met de linkerflank. (Op rechts ben ik nog steeds geen grote Dumfries-fan, maar die zal wel onomstreden zijn, lijkt me.) Ik herinner me België-uit, van een paar jaar geleden, met Danjuma als linkerwingback -- en scoorde hij toen niet? Hij is inmiddels meer spits geworden, dus misschien verpesten we hem ermee en zou hij het liever niet willen, maar het lijkt me nu een interessante optie, ook voor het naar binnen trekkende gevaar van links:

------------Memphis--Malen------------
--------Koopmeiners---Berghuis---------
Danjuma--------Frenkie---------Dumfries
--------Van Dijk--De Vrij--De Ligt--------
-------------------Bijlow-----------------

04-03-2022 17:34

ÁlvaroRecoba +13695

Dan kunnen Koopmeiners en Frenkie om beurten het gat wat opvullen, als Danjuma echt weg is, en met Van Dijk erachter (die dat met zijn rechterbeen best kan) is het veilig.

04-03-2022 17:36

Ajaxadam1 +31667

Mooie opstelling zou drnk ik toch Malacia op linksback zetten. Danjuma is volgens mij een rechtspoot?

04-03-2022 18:26

ÁlvaroRecoba +13695

Ja, dus het voordeel is dat hij naar binnen kan komen voor een schot, het nadeel is dat buitenom wat lastiger is -- en Van Dijk erachter is ook rechts... Maar hij is wel een klasse beter dan Malacia, toch? Ik dacht: Dumfries het breed laten houden, iets meer verdedigend ingesteld, en dan op links een gedurfdere variant. Met die muur van drie achterin moet het kunnen?

04-03-2022 18:39

ÁlvaroRecoba +13695

Ik hoop op Frenkie-Koopmeiners op het middenveld. Wat doet die laatste het ontzettend goed bij Atalanta, zeg. Echt onder de indruk: assertief, volwassen, spelverdelend, inmiddels zelfs afmakend en diepgaand. Beter dan Wijnaldum, nu.

04-03-2022 17:26

Mocrodammerr +23048

schandalig dat Clasie in voorselectie zit. wel een teken voor Ryan om harder te werken aan zn ontwikkeling. . Offtopic: Broeder Clarence Seedorf bekeerd tot de Islam.

04-03-2022 17:24

AjaxDaniel +14526

Jaaaaaaa we worden helemaal gek door dit geweldige nieuws

04-03-2022 17:43

Redrum +96117

Het is duidelijk dat Truus tegenwoordig de selectie doet.

04-03-2022 17:23

ToekomstTalent +9550

Van Gaal is ook al aan het dementeren met zijn de Roon, Til en Clasie het is echt verschrikkelijk!

04-03-2022 17:05

AFCACruijff14 +161662

Clasie, wat een grap. Roep dan niemand op.

Heel eerlijk, Gravenberch heeft in deze vorm niks in Oranje te zoeken maar Clasie heeft er sowieso niks te zoeken. Misschien bij het middelmatige dwergenelftal van de KNVB.

Ik hoop voor Donny dat zijn transfer wat uit gaat pakken met een terugkeer in Oranje. Lijkt me wel. Als Donny slim is zet hij er alles op in om ook na de zomer bij Everton te spelen en het WK zo te halen, want nooit spelen zoals bij Man Utd is terecht geen selectie.

04-03-2022 16:43

AlexLitmanen10 +14398

Bijna helemaal mee eens.
Gravenberch was gisteren echt de beste van het veld. Zie je meteen het verschil met nobody CLasie

04-03-2022 17:00

AFCACruijff14 +161662

Gravenberch kan het wel, hopelijk laat hij het zien komende maanden. Dan gaat hij sowieso mee naar het WK. Idem Donny.

Maar je moet wel spelen en presteren. Gravenberch speelt dit seizoen gewoon wisselvallig, best wel vaak matig of slecht.

04-03-2022 17:14

ToekomstTalent +9550

En de Roon natuurlijk ook niet wat een afgang

04-03-2022 17:06

NoPants +7489

Bijlow
Timber-de ligt-van dijk-malacia
Wijnaldum-frenkie
Berghuis
Bergwijn-malen-depay

Vooral voorin matig, maar best een lastig te verslaan team.

04-03-2022 16:24

Champy95 +1512

Toch vreemd dat Bergwijn die in 3 maanden niet eens 2 volledige wedstrijden aan speelminuten heeft gespeeld geselecteerd is en Kluivertje blijkbaar in een goede vorm zit niet eens geselecteerd is.

04-03-2022 16:31

Dirk +7031

Verlos ons eindelijk van Wijnaldum. De meest overschatten Nederlandse speler aller tijden als hij meedoet speel je met 10

04-03-2022 16:33

Indy073 +8967

Ryan “ ik ben al uitgeleerd bij ajax” gravenberch niet opgeroepen, dat is verdient. Als die dalijk ergens 80% van de tijd op de bank zit is die iig gewent aan zijn collegas te mogen aanschouwen op tv.

Maar clasie ja? Hadden ze nog een vogelverschrikker nodig op het voetbal veld?

04-03-2022 16:06

WillyBrokamp +11117

Ach Lowie, nog een paar maanden en dan is het klaar met onze egomaniak.

04-03-2022 16:00

Noxin +15539

lol, Clasie

04-03-2022 15:56

Juichtoon +32529

Zou Louis denken dat Clasie een hobbit is en gemakkelijk ongezien door de linies loopt?

04-03-2022 15:54

Dubbelvla +8460

Dat je Gravenberch even overslaat kan ik nog inzien, maar neem dan Donny van de Beek mee ipv Clasie.

04-03-2022 15:49

KingJames23 +11444

Want Donny heeft wel geteld 1,5 wedstrijd gevoetbald en moest de laatste wedstrijd met kramp er af.

04-03-2022 16:33

Dennisvm +1745

Gravenberch er niet bij kan ik nog wel begrijpen gezien z'n vorm, maar wat moet je nou in godsnaam met clasie? Of is dit een artikel van de speld

04-03-2022 15:48

Juichtoon +32529

Clasie hahaha.

04-03-2022 15:46

Gonzalez75 +5875

Dat is niet verrassend. Kan Blind ook thuisblijven?

04-03-2022 15:33

ToekomstTalent +9550

Wie doet het beter dan hem?

04-03-2022 17:12

Web +178830

van Gaal kijkt voor welke positie hij iemand nodig heeft
Rensch er niet bij vind ik terecht
Klaassen niet in zijn beste vorm
Maar trainers zijn en blijven enthousiast over hem
Al zal hij geen basis plaats krijgen denk ik?
Gravenberch blijf ik een goede speler vinden. Zeer jong nog
Gaat wel goed komen denk ik?
Moet hij wel bijtekenen
Volgende stap is hij nog lang niet aan toe

04-03-2022 15:31

ToekomstTalent +9550

Bij Manchester United in de PL lopen spelers in de basis die in hun hele lichaam niet de kwaliteit bezitten die Gravenberch in zijn linker kleine teen heeft.

04-03-2022 17:13

fanvooraltijd +6813

Oefenpotje, ik hoop dat geen een Ajacied wordt geselecteerd. Kunnen hun rust wel gebruiken.

04-03-2022 15:30

AFCACruijff14 +161662

Dat dacht ik ook toen ik dit las, maar toen zag ik dat Gravenberch en Rensch naar Jong Oranje gaan. Dus daar hebben we geen fluit aan.

04-03-2022 16:44

Msc +14160

Wijnaldum wel selecteren ??

04-03-2022 15:29

Rommy5 +1169

Middenveld Wijnaldum en Klaassen 2 techniekloze prutsers.

04-03-2022 15:27

Heldhaftig +11456

Pasveer, Brobbey, van de Beek en Gravenbergh zijn wel echt spelers die deze selectie een klasse omhoog zouden helpen.

04-03-2022 15:17

SAE +4167

Berghuis
Frenkie-Timber als middenveld

04-03-2022 14:58

Rommy5 +1169

Timber op 6

04-03-2022 15:26

Keizer020 +1583

Hoe kan je Clasie en Drommel oproepen? Deze selectie schreeuwt op enkele posities echt om armoede.

04-03-2022 14:43

ajax4perez +9562

Clasie wel maar een vd beek niet. Ondanks dat hij weinig tot geen minuten maakt is hij wel beter dan Clasie

04-03-2022 14:52

NoPants +7489

‘Beter zijn’ is zo’n subjectief iets als je niet speelt.

04-03-2022 15:10

4Ever14 +6612

Hoezo? Hij maakt gewoon minuten bij Everton, overigens al veel meer dan wat hij bij Man U heeft dit seizoen.

04-03-2022 15:52

Opperhoofd +12608

Clasie is ook wel een talent, schat dat ventje op een jaar of 12.

04-03-2022 14:40

afca1985 +21336

Zijn IQ ook, kan niet eens fatsoenlijk een woord spellen ;)

04-03-2022 15:33

stefanwillem +12136

Logisch dat hij Gravenberch en Rensch niet oproept. Maar het selecteren van Clasie is een 100% teken van dementie.

04-03-2022 14:35

Jariiii +22085

Beetje respect voor Van Gaal, ja. Kennelijk wil hij zo'n type er bij hebben. Een bijtertje.

04-03-2022 14:40

stefanwillem +12136

Dan kun je ook een hamster selecteren.

04-03-2022 15:36

Adam24 +39121

Clasie mee en dan Gravenberch niet meenemen. Hoe kom je op het idee? Voorin is het echt uitzonderlijk matig. Achterin bizar sterk (op de keerpers na).

04-03-2022 14:32

Kingoffdatoilet +17182

Best logisch dat Gravenberch en Rensch ontbreken

04-03-2022 14:29

YRGI +32950

Wat een matig middenveld zeg. Jezus. Mag hopen dat Berghuis op 10 staat.

04-03-2022 14:29

mokum_1980 +728

Prima gezien sir van Gaal, Rensch en Ryan zijn niet readyy en laatsgenoemde zag dit niet aankomen

04-03-2022 14:27

Sambavleugels +18734

Wat een middenveld he. Zo dan.

04-03-2022 14:26

Nick14 +25889

Op Frenkie na zijn de middenvelders toch wel heel treurig.

04-03-2022 14:12

Ajax_026 +3057

F. de Jong, Wijnaldum en Berghuis. De andere zou ik niet eens wisselen.

04-03-2022 14:26

Adam24 +39121

Koopmeiners en Klaassen zijn nog wel aardig.

04-03-2022 14:33

ÁlvaroRecoba +13695

Nooit naar Atalanta gekeken? Koopmeiners speelt er echt uitmuntend.

04-03-2022 19:03

Ajax_026 +3057

volg Atlanta idd niet las wel dat hij het goed doet

04-03-2022 19:49

Schip +23455

Kluivert klopt aan de deur en zal lastig te passeren zijn als hij zo blijft spelen. Gravenberch en Rensch zijn logisch, Vilhena doet het dacht ik ook niet onaardig en Clasie zit er bij de gratie van een schrijnend gebrek aan creatieve middenvelders bij. Maar die kan dueltechnisch echt niet mee op interland niveau. Als hij zijn gebrek aan fysiek nou compenseert met een hogere handelingssnelheid, maar nee. Had het dan bij Koopmeiners en Frenkie gehouden.

Donny komt er ook weer aan. Benieuwd hoe het met de fitheid van Ihattaren is gesteld.

Bergwijn gaat weer buiten de boot vallen als hij niet gaat spelen. Iets met eigen schuld en een bult.

04-03-2022 14:07

NeeI +107778

Kan niet wachten op een middenveld met Clasie, Til, Klaassen en De Roon. Met dit wereldklasse middenveld tikken we elke tegenstander scheel. Daarvoor de supersterren Luukinho de Jong en Weghorst en we zijn niet meer te stoppen.

04-03-2022 14:05

Sambavleugels +18734

Verschrikkelijk. Oranje is al sinds 2008 over het algemeen een verschrikking om naar te kijken. 2008 was overigens een uitzondering, omdat de vier jaar met Van Basten ook niet bepaald bijzonder waren op esthetisch vlak en de twee jaar met Advocaat ook niet. We moeten echt terug naar '98 en 2000 voor een stabiele periode van Oranje als genot om naar te kijken.

Het erge is dat je op zich best de spelers hebt om mooi en dominant voetbal te spelen. Je moet het alleen wel willen. Een middenveld met Klaassen en Til als aanvallende halven zou je eigenlijk een stadionverbod moeten opleveren.

04-03-2022 14:28

AlexIbarra +19270

Je heet nota bene Sambavleugels..
Ik vind de NL vleugels in alle linies belabberd, daarmee kun je geen goed voetbal spelen.

Natuurlijk kun je Blind, Berghuis, Depay, Timber, Malen enz. allemaal vleugelspelers noemen en er wat van maken, maar die zijn beter centraal of in een vrije rol.
Dumfries, Wijndal, Danjuma, Gakpo. Dat zijn onze echte vleugelspelers vind ik.
Daar zit (nog) geen wereldklasse bij.

Jammer dat we niet alleen een as kunnen opstellen, 2-2-2-2-2.
De Ligt, vDijk; Timber, De Vrij; Frenkie, Blind; Berghuis, vdBeek; Luuk, Depay.
En dan vóór de wedstrijd Dumfries de zijkanten van het veld laten stuktrappen of zo.

04-03-2022 15:09

Sambavleugels +18734

Met Danjuma-Memphis-Bergwijn, en daarachter een middenveld Frenkie-Berghuis-Koopmeiners/Gravenberch/Wijnaldum kan je echt wel dominant spelen. Bergwijn op rechts is niet ideaal, maar hij kan er goed genoeg uit de voeten. Je kan ook Berghuis weer op rechts zetten zodat je nog vaster bent in balbezit. Dan moet je alleen wel een creatieveling op 10 hebben ipv Klaassen of Til, een voetballende spits (Memphis) en snelheid op de andere vleugel (Danjuma/Bergwijn. Noa Lang zou daar bijvoorbeeld goed uit de voeten kunnen op 10, omdat het iemand is die met een actie iets kan forceren en je zo net dat extra beetje aanvallende directheid geeft dat je met Berghuis enigszins inlevert op rechts.

Op het middenveld zijn Frenkie en Koopmeiners/Gravenberch een goede combinatie. Graaf als je een balvaste pendelaar wil die kan passeren, Koopmeiners als je meer een passer nodig hebt. Frenkie en Donny kunnen ook goed samen spelen. Zolang je andere middenvelder maar een creatieveling met dreiging naar voren is zoals Berghuis of Lang.

Links achterin speel je met Wijndal of Blind (afhankelijk vd tegenstander) en rechts Frimpong, die naast z'n aanvallende dreiging ook aan de bal goed is. Essentieel voor een verzorgde spelopvatting. Dumfries blijft toch een olifant in een porseleinkast. Wel respect voor z'n instelling die 'm gebracht heeft tot waar ie nu is.

Ik zeg niet dat je bij de top van de wereld hoort zo, maar je zit wel in de groep eronder die kan verrassen. Daar hoef je echt geen twee lopers op het middenveld voor te hebben. In welke wedstrijd dan ook zouden Til en Klaassen nooit samen op het middenveld mogen staan.

05-03-2022 11:14

AlexIbarra +19270

Ik zou zeggen dat je met Clasie, De Roon en Til al zoveel kwaliteit hebt, dat er geen vierde man op het middenveld nodig is.
Beter een extra spits erbij zetten, we spelen toch alleen maar in hun 16. ;)

04-03-2022 14:40

Kuningast +5079

Zoo klaar met die oefeninterlands he. Die nations league is al erg genoeg

04-03-2022 14:04

Golden Boy +3919

Goede wake-up call voor Gravenberch om te weten dat hij nog lang niet klaar is voor een stap naar een top competitie. Moet nog minstens twee jaar in de basis bij Ajax spelen. Verder is Clasie natuurlijk niet beter.

04-03-2022 13:49

fc Barcelona_ke +19255

ik weet waarom van Gaal Veerman niet wilt geselecteerd. hij heeft bij Jong Oranje vaak afgemeld en wil niet meer beschikbaar. dan dus voor grote oranje ook niet?

04-03-2022 13:48

Sjakio +2379

goed dat Gravenberg moet presteren en dat selectie voor nederlands elftal geen zekerheidje is...

04-03-2022 13:43

Sjakio +2379

zou wat anders neuken dan mieren...

07-03-2022 08:57

AFCA-pride +17358

Doe ik ook 😜
Nou als er nog steeds zo veel mensen zijn die Gravenbergh schrijven ipv Gravenberch en Anthony ipv Antony.
Wellicht ben jij het gewend dat ze jou Sjakio noemen ipv Sjaak.

07-03-2022 09:53

AFCA-pride +17358

Clasie, pfff
Drommel pfff

04-03-2022 13:43

Simpelishetmoeilijkst +25240

Je moet er om lachen, want die Romnelheb je weinig tot helemaal niets aan.

04-03-2022 13:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.