Van der Sar weerspreekt interne machtsstrijd bij Ajax: 'Heeft er totaal niet mee te maken'

door Jesse ter Haar 195

Bron Ajax Life

Van der Sar weerspreekt interne machtsstrijd bij Ajax: 'Heeft er totaal niet mee te maken'

door Jesse ter Haar 195

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Edwin van der Sar benadrukt dat men binnen Ajax hard aan het werk is om uit de dip te komen. Hij is zeker niet ontevreden over het werk dat Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar tijdens de voorbije transferzomer hebben verricht en hij gaat in gesprek met Ajax Life dan ook in op de opvolging van Marc Overmars.

De voormalig directeur spelersbeleid is nog niet opgevolgd binnen Ajax, maar volgens de huidig algemeen directeur heeft dat niets te maken met een interne machtsstrijd. 'Dat heeft daar totaal niet mee te maken. Er is wel rondgekeken naar een opvolger van Marc, maar deze is nog niet gevonden. Gerry Hamstra werkte al een jaar samen met Marc en had daarvoor op eigen benen gestaan bij andere clubs. Klaas-Jan Huntelaar had aangegeven ambitie te hebben in deze richting. Als club willen we mensen graag een kans geven zich te ontwikkelen.'

Bovendien is Van der Sar zeker niet ontevreden over de manier waarop Hamstra en Huntelaar het gezamenlijk invullen. 'Het was een extreem drukke transferzomer, met zoveel spelers die vertrokken. Ook nog een paar op het laatste moment, omdat er een bod kwam waar we geen "nee" op konden zeggen. Het team is nu, ook met Alfred Schreuder als nieuwe trainer, in ontwikkeling.'

Hoewel Ajax momenteel niet in zijn beste fase van de afgelopen jaren zit, is Van der Sar niet van mening dat de Ajax-fan ver terug in de tijd moet om aan successen te denken. 'Ik denk dat we de laatste jaren voldoende wedstrijden hebben gezien met fantastisch voetbal. Vorig seizoen wonnen we alle zes groepswedstrijden. We hebben dit seizoen in de eerste maand ook goede wedstrijden gespeeld. Daarna kwam inderdaad een dip, maar we zijn hard aan het werk om daaruit te komen.'

Van der Sar over derde ring op Johan Cruijff ArenA

Tot slot gaat de beleidsbepaler in op het al dan niet plaatsen van een derde ring op de Johan Cruijff ArenA. 'In de afgelopen jaren hebben we al zo’n vijfduizend extra plekken weten te creëren door de grachten en vier wangen dicht te maken. Er is weleens gekeken naar een derde ring achter de doelen, maar dat kost zoveel geld dat het niet rendabel is. En dan zit je halverwege de hemel naar Ajax te kijken, dus ik denk niet dat dat gaat gebeuren.'

Sportbookies behaalde afgelopen weekend een percentage van 91% aan correcte wedtips. Bekijk de beste wedtips voor het WK nu!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Altijdindestraat +40445

Sinds wanneer is een beursgenoteerd bedrijf een plek om te oefenen op directie niveau

24-12-2022 08:21

Voetballover +3083

Het gaat pas keihard rommelen zodra de titel dit jaar naar Feyenoord of PSV gaat. 100 miljoen uitgegeven, 100 miljoen waardedaling selectie 50 miljoen cl gelden die je misloopt en dan in de zomer weer 100 miljoen uitgeven om de selectie op orde te krijgen. Met andere woorden in 1 seizoen kan alles kapot gaan wat er in 10 jaar tijd zorgvuldig is opgebouwd. Het Bayern München van Nederland is verder weg dan ooit.

18-11-2022 19:49

debarbaar +8257

Van der Sar moet met afstand de slechtst opgeleide en minst interessante CEO zijn van een serieus beursgenoteerd bedrijf. Je zou deze man als katvanger verwachten bij een frauduleuze SPAC. De man is volslagen incompetent. Natuurlijk is er geen machtsstrijd want die verliest van der Sar. Van der Sar is de trekpop en klikspaan van de rvc voorzitter. Als die voorzitter zijn termijn inderdaad niet verlengt is, geven ze van der Sar een warme hand.

18-11-2022 19:33

RobDAZ +2726

Met verzachtende omstandigheid dat bij AFC Ajax een beursgenoteerd bedrijf nóóit norm mag zijn, laat staan aan infuus.

#beursexit

18-11-2022 20:45

3sterren +20205

Een dip is wel erg eufemistisch uitgedrukt.
De (wan)prestaties zijn het logische gevolg van complete chaos in het hoofd van de huidige trainer, of in ieder geval wat daarvoor door moet gaan. Het zogenaamde rouleren van spelers maakt onzekere voetballers. Zelfs de zo rustige Pasveer oogt af en toe als een groentje.

Gezien de omvang van het hoofd is het niet moeilijk in te schatten hoe groot de chaos is inmiddels is.

Maar het seizoen is nog niet verloren. Stuur de goochelaar de laan uit en laat een bekwame trainer Ajax brengen waar het hoort; bovenaan …

18-11-2022 18:25

Doediemaar +1001

Volgens mij moet jij het woordje woke even gaan bestuderen woke 62 is typisch een voorbeeld van het verschijnsel van hoe een persoon moet reageren en wat die persoon wel of niet mag zeggen

18-11-2022 10:21

RobDAZ +2726

Overtuigd dat Ajax in sterke structurele eenheid, eigen clubcultuur en natuurlijke doorstroming in uitvoering nóóit interne machtsstrijd zal ervaren. #teambuilding

Geef de ego's geen kans..

'Geef Ajax z'n gezicht terug'
#corporate_identity

18-11-2022 10:17

Henkjanklaas +20686

Sar heeft van nature al niet die zeggingskracht om in deze crisissituatie echt op te treden en als een leider op te staan. Daar is hij veel timide voor en mist de uitstraling, charisma.
Zonder een Overmars zie je duidelijk de tekortkomingen bij vd Sar. Een lichtgewicht binnen de leiding en van hetzelfde niveau als Hamstra met zijn waardeloze aankoopbeleid.

18-11-2022 09:27

jerryisthename +32159

'Een dip'....Whuahahaha! 😂 Laat me niet lachen...
Donderstraal toch op, man! Totaal ongeschikt deze vent! Lachwekkend....ga je schamen.

18-11-2022 01:56

Arjuna +3732

Je hebt gelijk Clarence maar ik ben niet de AD bij Ajax. Dat hij zijn kop in het zand steekt komt ook door de rvc, akkoord. Die kliek binnen Ajax die vooral bezig is met politiek en zaken doen vergeet de fans, het interesseert ze blijkbaar niet. Voor Edwin vd Sar een geweldige kans om zich te profileren als de grote leider, de vriendelijke reus, de regisseur van de organisatie..De club.
Maar op de man spelen is idd te makkelijk.

17-11-2022 22:46

Arjuna +3732

Je hebt gelijk; dat was niet netjes.

17-11-2022 22:40

Michiel Kapteijns +5372

Van Basten zei vorig jaar eens tijdens de euforie rond groepsfase CL dat Ajax een fantastisch team heeft, maar geen fantastische spelers. Kwam San Marco natuurlijk op veel negatieve reacties te staan, maar in de kern had hij wel degelijk gelijk. Het collectief was de basis waarin spelers individueel konden uitblinken, en waarin hun zwakke punten werden opgevangen. En toen het team in de 2e seizoenshelft terugviel, kwamen de zwakke punten van Tadic, Blind en Klaassen genadeloos aan het licht. Dat is hen ook niet aan te rekenen, anders hadden ze wel bij Real Madrid gespeeld
Ik ben ervan overtuigd dat als het tactisch allemaal klopt Tadic, Klaassen en Blind nog prima van waarde kunnen zijn. Sterker nog, ik verwacht dat Tadic en Blind een prima WK gaan spelen. Ben er ook van overtuigd dat Schreuder het niet meer aan de praat krijgt.

17-11-2022 21:42

MVG +16480

Flikker op, Edje.

17-11-2022 21:23

Telamon +9192

Dat was niet zomaar een dip. Moedeloos word je ervan. Ajax werd door zowel Liverpool en Napoli eindelijk eens écht op zijn zwakte gewezen, ook al onder Ten Hag, namelijk het gebrek aan een gevariëerde en goede opbouw over de grond, en vooral het niet onder druk uit kunnen voetballen.

Dat heeft met te maken met de type spelers die worden opgesteld, met de tactiek van de trainer, en het gebrek aan oog en focus voor het combinatiespel van achteruit.

Dat is waarom Ajax nu kansloos tegen Liverpool en Napoli was, en tot veel beter voetbal kwam tegen Rangers, net zoals Ten Hag tot veel beter voetbal kwam tegen het totaal uitgebluste Dortmund, en veredelde en uit vorm zijnde Besiktas en Sporting, die allen geen druk zetten, en relatief veel ruimte lieten om in te voetballen. Tegen Benfica, dat wél compact speelde, Ajax meteen eruit, en in de eredivisie, waarin men zich eindelijk op Ajax was gaan aanpassen, was het ook enorm kansloos qua spel, overwegend.

Waarom zien topbestuurders met een Ajax achtergrond dit zelfs niet? Dat is echt ronduit schandalig.

En toch weer verdedigers halen die niet kunnen opbouwen, met Wijndal, Bassey en Sanchez. Alvarez laten staan. Dus na jaren wordt er wederom niks gedaan aan de grootste zwaktes, terwijl dat juist de basis van het Ajaxspel is, en dus een kracht zou moeten zijn.

17-11-2022 20:00

Ajax '69 +3868

Ook al zou Schreuder, rationeel gezien, steun verdienen van de directie, bijvoorbeeld omdat zij zélf zich niét aan de afspraken met Schreuder hebben gehouden, dan nog moeten ze afscheid nemen. De selectie pruimt hem niet meer en de supporters walgen van (de keuzes van) Schreuder. Dan moet je de ballen hebben om dus tóch afscheid van Schreuder te nemen. Hij zal er niet armer en wél gelukkiger van worden, want dit werkt voor alle partijen niet.

17-11-2022 19:45

jerryisthename +32159

Juist. Ajax wordt geleid door slapjanussen en mensen die er puur voor zichzelf zitten. Héél frustrerend dit!
Gaan we weer straks 5 maanden ergeren...🙄
Snel uit de EL en geen kampioen. Weg jarenlange progressie. Maar hey, zij ontvangen hun geld wel.
En Schreuder moet uiteindelijk toch weg in mei, let maar op. Als resultaat van dit wanbeleid misschien ook geen CL volgend jaar. Sukkels...🤬 Ik ben er klaar mee!

18-11-2022 02:01

PetrusKeizer +10739

'Huntelaar had aangegeven ambitie in deze richting te hebben', nou dat moet je dan natuurlijk meteen honoreren, dat spreekt toch vanzelf?

17-11-2022 19:20

Tinus +10473

Als het bij iemand past moet je een echte Ajacied zeker de kans geven. Ik snap niet dat je daar negatief over doet.
Ik zie KJH echt wel als iemand die met de juiste begeleiding het TD-schap in de vingers kan krijgen. Wel met de juiste begeleiding natuurlijk.

18-11-2022 08:35

PetrusKeizer +10739

Als stagiaire bij een gepokte en gemazelde TD, ja. Maar die is dus weg.

18-11-2022 09:39

Tinus +10473

Die is weg idd, maar volgens jou betekent dat dan ook dat KJH het maar kan schudden? Ik denk dat KJH het zich ook anders had voorgesteld vooraf. Die was graag bij Overmars in de leer gegaan natuurlijk. Helaas voor hem moet hij het nu doen met Hamstra.

18-11-2022 14:48

TheSpecialOne +8995

Ajax hoort geen organisatie te zijn die keer op keer mensen met een "afstand" tot de arbeidsmarkt een kans moet geven. Hallo! Dit is een beursgenoteerde onderneming hoor!

19-11-2022 16:45

Tinus +10473

Ik weet niet precies op wie je allemaal doelt met ‘keer op keer’. Maar spelers met talenten en interesses moet je zoveel mogelijk koesteren. Ik ben er groot voorstander van trainer/leerling koppeltjes te maken. Zoals de bedoeling was met KJH naast een topper als Overmars.

19-11-2022 20:09

Dusbaba +15458

Waarom vraagt die interviewer nou niet even door hoe het nou precies gegaan is bij die transfer van Ocampos? Hoe kan je daar "niet ontevreden" over zijn?

17-11-2022 19:18

Aldek +5101

Wat een slapjanussen bij Ajax…

En straks na twee of drie wedstrijden… toch Schreuder wegsturen…

Of niet en 3e of 4e worden… eigenschuld dikke bult…

Beide opties niet goed en daardoor verloren seizoen!

17-11-2022 19:05

jerryisthename +32159

Juist. En de spelers (lievelingetjes uitgezonderd) en de supporters zijn de dupe. Wat een ellende dit seizoen!

18-11-2022 02:07

Ajaxisart +18810

Nog een wedstrijd of 3 punten verliezen, kans op de titel verspelen en ze zullen Schreuder alsnog moeten ontslaan, alleen dan is het te laat. Wat een wanbeleid….eerst met goedkeuring van Schreuder veel spelers kopen, vervolgens het slechtste voetbal ooit spelen, de trainer niet ontslaan, weer nieuwe spelers kopen en Schreuder voor de 2e keer de boel laten verneuken. WANBELEID

17-11-2022 18:41

FrancescosRavioli +15473

Ik kan me oprecht niet voorstellen dat er nog mensen zijn die niet zien dat Schreuder er helemaal geen fuck van bakt.

En nog erger, dat ze deze vogelverschrikker niet terug fluiten.

17-11-2022 18:39

jerryisthename +32159

De überpositivo's en grootste sukkels/nerds zijn dat. Lachwekkend! Net als Edje van der Sar. De grootste sukkel binnen Ajax. 🤮

18-11-2022 02:09

michaellaudrup +4676

Wat moet je met deze niksnut? Heeft Schreuder aangesteld dus kan hem niet ontslaan anders moet hij ook weg. Dus lult Sar weer recht wat krom is.

17-11-2022 18:36

MarkP +21856

Zegt de tiktokker vd sar.

17-11-2022 17:46

MarcHogervorst +35303

Als er geen interne machtsstrijd is, iedereen is tevreden, zijn ze dus allemaal zo dom. Gaat lekker zo..

17-11-2022 17:35

IRBaboon +6852

Met deze uitspraken heeft Sar zijn lot verbonden aan dat van Schreuder. Domme zet. Wel jammer om een Ajax-icoon zo van z'n voetstuk te zien vallen.

17-11-2022 17:09

FrancescosRavioli +15473

Van der Sar laat al jaren zien incompetent te zijn. Het komt nu alleen net wat duidelijker naar voren.

17-11-2022 18:29

IRBaboon +6852

Klopt. Maar velen gaven hem tot nu toe nog het voordeel van de twijfel. Hoe hij de situatie Schreuder (zal ik het maar noemen) managet getuigt van 0 leiderschap.

17-11-2022 19:18

FrancescosRavioli +15473

Situatie Nouri was toch ook schandalig? Nu ook weer. De club staat in de fik en meneer vertrekt naar Zwitserland voor een of andere commissie.

17-11-2022 21:47

WantAmsterdam +116453

Wat vond je precies zo schandalig aan de situatie Nouri? Heb het niet meer zo in mij hoofd.

Als je met schandalig dat Ajax 8 miljoen aan de familie Nouri betaalde, nadat ze al een huis hebben gekocht en alles voor appie betalen,

17-11-2022 21:52

jerryisthename +32159

Het is uiteindelijk allemaal netjes opgelost WantAdam, maar ik denk dat hij bedoelt dat het allemaal te lang duurde en duurde...geen daadkrachtig optreden, terwijl er wel degelijk - bijna noodlottige - fouten zijn gemaakt.

18-11-2022 02:11

FrancescosRavioli +15473

Precies dit.

18-11-2022 18:41

michaellaudrup +4676

Het is een zeer goede keeper, maar van zaken doen heeft hij geen kaas gegeten. Ik vraag me echt af wat hij daar nou loopt te doen voor dat vette salaris.

17-11-2022 18:39

TheSpecialOne +8995

Hij is helemaal geen clubicoon. Ik zie hem nog net na de gewonnen Champions League op Bogaerde inbeuken die hem toen in het feestgedruis onbedoeld iets te hard omhelsde. Bogaerde keek toen heel vreemd op van deze actie, maar liet het toen gaan. Van der Sar liet toen even zijn ware aard zien. Hij is een phoney!

19-11-2022 16:56

RobDAZ +2726

De echte machtsstrijd betreft welk AJAX.
Daarover moet gewone Ajax-supporter zich uitspreken. Van onderaf de Club opbouwen incl. wakkere Bestuursraad.

'Geef Ajax z'n gezicht terug'
#éénAjax
#beursexit

17-11-2022 16:58

Breuk +25559

Van onderaf bouwen. Nou ik ben benieuwd naar jouw plan van aanpak. Hoe ga je dit allemaal organiseren? Of zit je gewoon maar wat stoer/stom te schreeuwen robbie

17-11-2022 21:52

3sterren +20205

@Juan62
Voor wat betreft het neersabelen van echte Ajacieden kan ik met je meegaan, maar de club kapot laten maken door buitenstaanders die over de rug van Ajax hogerop willen komen, zoals A. Schreuder, dat gaat mij echt te ver.
Of de man het moedwillig doet of er totaal geen kijk op heeft is mij om het even.
Maar een elftal samenstellen die uiteindelijk op elkaar is ingespeeld, moet toch wel haalbaar zijn ?
En goed presteren in de CL kan eens een seizoen iets minder gemakkelijk zijn, maar om je dan voor de ogen van alle voetballiefhebbers van de hele planeet voor schut te laten zetten is echt een Ajacied onwaardig. Daar moet tegen worden geprotesteerd. En niet uit frustratie, maar uit pure liefde voor ons aller Ajax ...

17-11-2022 16:44

michaellaudrup +4676

Heb je spuit elf weer met zijn slappe gelul, wat ben jij een loser zeg.

17-11-2022 16:29

Drukwerk1968 +7127

Hij zegt niets raars. Dat jij een andere mening hebt maakt hem geen spuit elf of slappe zak. Hij verdiend meer respect. Hij steekt zijn nek uit voor ajax

17-11-2022 17:13

AFCAjax +17839

hij steekt zijn nek uit voor schreuder.. tegen Ajax. hij zal het vast niet slecht bedoelen tegenover Ajax, maar dat toont alleen maar zijn incapabiliteit aan

17-11-2022 17:44

Drukwerk1968 +7127

Hij legt al 11 jaar zijn ziel en zaligheid in de club. Nee, hij doet niet alles goed. Maar wel veel

17-11-2022 17:49

michaellaudrup +4676

In welk opzicht steekt hij zijn nek uit dan?

17-11-2022 18:41

The "O" +786

Hij verbond zijn toekomst aan die van ten Hag, samen met Overmars, toen iedereen na een half seizoen riep om de kop van ten Hag.

17-11-2022 21:00

Drukwerk1968 +7127

Als je dat niet wilt zien zie je het niet. Zo makkelijk roepen van de zijlijn. De rvc is in ieder geval tevreden. De rest van de directie blijkbaar ook. Dat zit ook mevrouw lenderink en de heer geelen. Niet de minsten.

17-11-2022 22:02

michaellaudrup +4676

Volgens mij deelde Overmars de lakens uit en is van der Sar een meeloper zonder verstand van zaken.

18-11-2022 09:21

Qifesh +24917

stel je doet al jaren aan gezamenlijk ontbijt en ineens komt er alfred die zegt: eigen verantwoordelijkheid..

17-11-2022 16:20

Arjuna +3732

Slappe lul, doe eens wat voor de club.

17-11-2022 16:19

MichelAngelo66 +22339

“Hard werken om uit die dip te komen.” Het heeft alleen helemaal niks te maken met hard werken, ei. Gewoon logisch nadenken dat je kut spelers voor de verkeerde plekken hebt gehaald, omdat jullie in paniek waren. Daarnaast een trainer erop zetten die niet de ballen heeft om er dan toch een team van te maken. Ik verbaas me steeds vaker hoeveel onzin sommige ex topspelers kunnen spuien. Totaal ongeschikte dommigheid.

Het team ontwikkelt zich helemaal niet. Is Edwin blind of zo? We zitten in november meneer de directeur. Totale onkunde.

17-11-2022 16:11

mokum007 +6530

Vd Sar en H&H zijn ook mede verantwoordelijk dat het niet goed loopt met Ajax, stelletje lamzakken

17-11-2022 16:21

michaellaudrup +4676

En dat is je algemeen directeur die domme sukkel.

17-11-2022 16:30

michaellaudrup +4676

Echt he precies dit om je helemaal kapot te ergeren aan die kneus.

17-11-2022 18:45

paulis +10342

6-jes cultuur met de directeur voorop.

17-11-2022 15:51

Catenaccio +2771

Niet ontevreden over Hamstra??
Edwin pak jij ook maar je biezen

17-11-2022 15:46

Noam +4138

In ontwikkeling???!?!? Met deze selectie had je iig vitesse en emmen helemaal kapot moeten spelen

17-11-2022 15:39

Rentokill +4616

"omdat er een bod kwam waar we geen 'nee' op konden zeggen"...

Essentieel. Van WIE kon je geen nee zeggen?

17-11-2022 15:07

MosesD +14730

100 mio kan je idd niet weigeren, zeker als de speler ook absoluut weg wil.

17-11-2022 15:14

Rentokill +4616

Hoezo kan je 100m niet weigeren dan? Is daar een regel voor? En hoezo zeker niet als de speler zelf ook weg wil? Hij heeft toch een contract? Iedereen lult elkaar maar na maar als Ajax de pegels al binnen had met hem… waarom dan ook nog Martinez en al die anderen? Het succes van Ajax zat m juist in t feit dat key spelers werden vastgehouden.

17-11-2022 20:17

MosesD +14730

100 mio dat is 2/3 van de jaarbegroting, dat is voor Ajax, maar überhaupt internationaal n krankzinnig bedrag. Antony verdient in Engeland het vijfvoudige en hij wilde per se weg. Dan ben je gezien. Zo simpel is dat. Als je m aan zn conttact had gehouden, was hij gaan muiten en een rotte appel binnnen de selectie. Ook hele slechte pr naar toekomstige talenten uit bijv Zuid Amerika.

18-11-2022 00:39

ProfessorX +19827

Kort van geheugen zeg pfoe!

Je zet je aardig voor lul zo , maar we helpen je wel hoor !

Wat moses zegt ook Martinez Mazraoi Tagliafico Gravenberch wilde perse weg

Haller moest toch zo nodig weg van hier op AS?

17-11-2022 17:26

Rentokill +4616

Niet van mij hoor. We hebben behoorlijk ingeleverd met de overschatte Brobbey. Mooie kaatser hoor maar de goals van Haller?

17-11-2022 20:19

Steffenhagen +38283

Van der sar vertelt niet helemaal de waarheid . Er is mogelijk wel gesproken met kandidaten , maar omdat de RVC een minder machtige TD terug wilde , is dat op niets uitgelopen. Daarom duurt het ook zo lang : de functie is niet meer wat het was en dus bedanken de echt sterke kandidaten

17-11-2022 14:39

DarkChild +3451

Dat is correct. Men wil geen 'type Overmars' meer, maar een kneedbaarder persoon(lijkheid).

17-11-2022 14:49

Rentokill +4616

Zo zit het. De poppetjes van weleer (van vóór plan Cruijff) nemen het langzaam weer over. Met alle gevolgen van dien.

17-11-2022 15:09

ProfessorX +19827

Cruijff wilde ook geen td meer .

17-11-2022 17:27

Rentokill +4616

Hij wilde dat de TD in het technisch hart zou plaatsnemen. Overmars zat daar en had daar het ‘gewicht’ ook voor. Cruijff wilde dat daar iemand met Ajax dna zat. Zit er nu niet en ik ben bang ook straks niet.

17-11-2022 20:13

Dolblij +45841

Godenzonen verkeren altijd tussen hemel en aarde.

17-11-2022 14:20

Artemio +32482

Best jammer dat er geen heil wordt gezien in het uitbreiden van het stadion. Ajax verdient een stadion van minimaal 65.000 man met de tribunes wat dichter op het veld. Althans de fanatieke vakken.

17-11-2022 14:01

Hans.D88 +3793

Van der Sar in 2026: Rangers thuis was goed hè!?

17-11-2022 13:58

Opperhoofd +12772

Lijkt wel of niemand binnen Ajax echt in de gate heeft wat de huidige situatie is.

17-11-2022 13:56

Eurysaces +29586

Van der Sar mag van mij het veld wel ruimen. Als je het niet voor elkaar krijgt de belangen van de club te verdedigen, moet je ergens anders heen.

Op geen enkele manier is het goed te praten dat hij Schreuder laat zitten, daarmee kiest hij voor de ondergang van de club.

17-11-2022 13:45

trodat4030 +97498

Pas op de plaats maken snap ik zeker, maar dit is geen pas op de plaats maken, dit is er een enorme puinhoop van maken, nogal een verschil in mijn ogen. En het is niet zo dat we 10 nieuwe basisspelers in moeten passen, er zijn 2-4 posities die worden ingevuld door nieuwelingen (per wedstrijd verschilt dat ietwat). Dat vind ik totaal wat anders dan het excuus dat men gebruikt van: we zijn x aantal spelers kwijtgeraakt en moeten dús blijkbaar totaal vanaf de absolute grond beginnen met opnieuw te bouwen. Pasveer, Rensch, Timber, Blind, Alvarez, Taylor, Berghuis, Klaassen, Kudus, Brobbey en Tadic waren er al en vormen nu ook doorgaans het overgrote deel van de basis. En je zag ook in het begin van het seizoen dat er nog alleraardigst gespeeld werd. Echter gaat het gewoon vanaf Liverpool met de wedstrijd slechter en slechter, imo vooral door het gehussel elke keer. Velen hebben geen flauw idee meer waar ze aan toe zijn. Spelen ze wel of niet, op welke positie worden ze nu weer gebruikt en wie staat er om hun heen (Berghuis of Klaassen op 10, kan het verschil groter zijn dan dat?). Kan me voorstellen dat er dan onzekerheid in de ploeg sluipt en dat er dan onvrede binnen de selectie is. Imo is de ploeg kapot gewisseld de laatste weken en dat kan je toch wel 1 persoon aanrekenen, die vent die elke speler vooral wil pleasen en elke speler die zijn onvrede uit in de media de volgende wedstrijd weer snel opstelt om maar tevreden te houden.. Brobbey doet het bijv goed als basisspeler, scoort en doet zn ding en moet plots in de CL banken omdat de roep om Kudus (op 10 natuurlijk) te groot wordt. Vervolgens doet die het óók goed en wordt er 'opeens' weer terug gewisseld naar Brobbey. Leg het maar uit aan die knapen zonder dat ze denken: yeah right, het zal wel.. Blijkbaar kan Schreuder dat niet, want je ziet nu letterlijk de hele bank met een verongelijkt gezicht plaatsnemen. En ik kan ze geen ongelijk geven, hoe goed je het ook doet, je bent totaal nergens zeker van. Op enkele spelers na, die mogen keer op keer falen tot en met en verliezen hun plek niet, hoogstens wordt er voor hen uit alle macht een plekje gezocht, al gaat dat ten koste van anderen, het team in zn geheel en vooral de automatismen.

17-11-2022 13:32

Qifesh +24917

Als je nu Mussiala zou halen is ie binnen een half jaar minder als de helft waard met Herr Alfret..

Ik heb het idee dat deze man niet zomaar weggaat en een hele lange lijst aan argumenten op tafel heeft gelegd. Zoals bij die persconferentie ongeveer. Dan gaat Edwin toch overstag.

17-11-2022 13:16

Professor +11259

"we zijn hard aan het werken om eruit te komen" hoe dan vd Sar. Wat zijn jullie aan het doen om eruit te komen? Vertel dat de supporters eens.

17-11-2022 13:10

Picard +3632

Meer aankopen jaaaaaaaa

17-11-2022 13:52

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1812

In feite zie je dit bij alle teams gebeuren die een enorm goede periode hebben meegemaakt. Te lang vasthouden aan de oude succesfactoren, te weinig doorselecteren en vernieuwen. Kijk naar Juve, Madrid, AC Milan, Man United, Barca en zo zijn er nog wel meer clubs te noemen die in deze val getrapt zijn.

Ook als Ten Hag was gebleven hadden we dit zien gebeuren. Je zag het vorig seizoen eigenlijk al aankomen. De koek is gewoon op in dit team. Dan kan je door rommelen met 2 of 3 aankopen deze winter (middelmaat voor de hoofdprijs), maar dat gaat je niet helpen.

Ajax zal weer terug moeten naar de basis. Nieuwe, avontuurlijke trainer, veel jeugd, muitende oudjes eruit. Zou wel Tadic houden, die kan het echt nog wel op linksbuiten en kan goed de topsportmentaliteit overbrengen op de jeugd.

17-11-2022 12:50

Web +178830

Helemaal mee eens

17-11-2022 12:57

Bedero +366

Madrid is juist een voorbeeld van hoe het wel moet. Zij hebben steeds van tevoren al jongere kwaliteit gehaald die dan direct klaarstaat om hun op te volgen, met Vinicius voor Ronaldo, Alaba/Militao voor Ramos en Camavinga / Tchouameni voor Casemiro en volgende jaren Kroos/Modric, Mendy voor Marcelo, Rodrygo voor Bale. En vorig jaar wonnen ze de Champions League en Primera Division met dit beleid. Hier kunnen vele andere clubs een puntje aan zuigen.

17-11-2022 13:45

Bedero +366

De bedragen waar het om gaat zijn anders, maar het principe is hetzelfde. Je kunt anticiperen op het ouder worden van bepaalde spelers en daar al van tevoren kwaliteit als back-up voor halen, die klaarstaat zodra de oudere spelers hun kwaliteit verliezen. Dat is doorselecteren. Het maakt daarbij niet uit om welke bedragen het gaat. Ajax heeft btw ook 100 miljoen uitgegeven, maar op verkeerde posities, aan verkeerde spelers, om de verkeerde spelers te vervangen.

17-11-2022 15:45

Web +178830

Real als voorbeeld
Hoe bedenk je het
Ajax zal nooit aanhaken
Heb je echt niet door dat Tadic en Blind iets met Ajax hadden
Anders hadden die ook nooit gekomen
Bovendien is het risico enorm. Hoeveel ouderen zijn wel niet mislukt

17-11-2022 15:54

Bedero +366

Web, ik heb het puur over het onderwerp 'tijdig doorselecteren na een succesvolle periode' en dat Real Madrid een van de weinige clubs is die dat succesvol heeft gedaan de afgelopen tijd. Ajax doet dat nu duidelijk niet goed en kan daarin iets leren van Madrid.

18-11-2022 09:20

Sjaakie +5837

Het gaat niet primair om H2, maar om jou Sar.
De overeenkomst is wel dat hij, Hamstra én Schreuder alle drie niet in de spiegel kijken.

17-11-2022 12:41

Talentje020 +20170

Treurig hoe Ajax momenteel geleid wordt, als een schip zonder kapitein, hopelijk

17-11-2022 12:36

RN +14719

Mannen, welke vier teams zitten bij de laatste 4 op het Wk?

17-11-2022 12:34

Web +178830

Brazilië, Argentinië en Duitsland
Mits de loting zo uit komt
Die drie landen zijn veruit het beste

17-11-2022 12:36

Web +178830

Mag toch hopen dat de sfeer snel omslaat hier
Ook leren accepteren dat het eens een keer niet voor de wind gaat
Ajax gaat nooit Europees aan haken
De jonge supporters denken dit misschien wel?
Koesteren wat er gebeurt is


De laatste 5 jaar was heel bijzonder alles viel op zijn plek. Aankopen Blind, Tadic, Ziyech, Tagliafigo het doorkomen van de Ligt, Frenkie, Nous en Donny

Daarna kwamen Antony, Martinez en Haller
Doorkomen van Gravenberch en Timber
Het was iets minder, maar nog steeds een dikke voldoende

En dan raak je in een jaar Martinez, Antony, Gravenberch, Nous, Tagliafigo, en Haller kwijt
De oudjes raken op, dat is niet te vervangen daar moeten wij ook heel eerlijk in wezen
Ook bij Overmars was dit gebeurt
Die liet zelfs Nous uit zijn contract lopen en dacht dat Gravenberch nog een optie had

Dat neemt niet weg dat ik het erg vind dat Schreuder nog niet weg gestuurd is

Dat ze nu zeggen dat Schreuder niet ter discussie staat zegt mij niets
Want dat staat hij wel

Ook in mindere tijden achter je club staan
Ajax heeft nog nooit constant een hoog niveau gehaald

In de zeventige jaren was het vier jaar
1995 en 96 twee jaar
En toen was het nog makkelijker de realiseren dan nu

17-11-2022 12:34

Simpelishetmoeilijkst +25526

Web,realiteit! Goed beschreven, al is het wel pijnlijk op dit moment.

17-11-2022 12:54

Web +178830

Zeker, doet pijn

17-11-2022 12:55

Simpelishetmoeilijkst +25526

Inderdaad, op dit moment is het minder fijn Ajacied te zijn, maar we komen altijd terug zoals het onze klassieke club, net als bijv. Real Madrid en Benfica 0, betaamt.

17-11-2022 15:29

Talentje020 +20170

Ik snap je punt Web, ondanks de crisis moeten we wel proberen om positief te blijven denken, maar het valt niet mee, nu was de kans om het tij te keren en je weet dat als na de winter de resultaten tegenvallen Schreuder alsnog ontslagen wordt, Ajax verspilt nu gewoon tijd, maargoed proberen om positief te blijven haha

17-11-2022 13:16

Web +178830

@Talentje20
Voor ons allen balen wat er nu gebeurt
En het niet doorpakken met Schreuder
Kost je straks misschien weer punten en vooral ook geen leuk voetbal

17-11-2022 13:21

Sjonnie +18814

Helemaal eens Web!

Kijk periode 83-87 is wel leuk.
Werden niet altijd kampioen maar:
- er kwam jeugd door
- het voetbal was goed (bij vlagen oogstrelend)
Dat je dan niet atijd kampioen werd, dat deed geeneens pijn. Je keek er altijd naar uit om een wedstrijd van Ajax mee te maken. Die ene dubbele schaar, de omhaal, de hattrick daarmee was de week weer goed!

Net als in de periode 83-87 winnen we ook nu niet altijd maar oh oh oh wat is de sfeer slecht.
Het voetbal is k*t, er zit ook geen positieve ontwikkeling in, jeugd krijgt haast geen kans en de trainer maakt heel, heel rare keuzes. Domme keuzes zelfs.
Daarbij spelers ogen heel ontevreden en Schreuder moet wel heel erg z'n best doen om het tij te keren. Ik zie het niet gebeuren maar oke ...
Management kiest hiervoor en we moeten het wel accepteren.
Maar als het januari weer tegenvalt (en dat zou zo maar kunnen), dan kunnen er krachten los gaan komen uit de supportschare die men niet kan controleren.
Dat is wel de consequentie van de keuze die management nu maakt.

Ik hoop dat men zich daarvan bewust is en ik hoop niet dat men dat onderschat.

17-11-2022 14:19

Web +178830

@Sjonnie
Of ze daar van bewust zijn
Zegt ik een groot vraagteken bij?

17-11-2022 16:04

michaellaudrup +4676

Dat het een seizoen niet loopt, kan gebeuren is ook helemaal niet erg. Maar je moet dan ook bekennen dat je op deze voet niet door kan gaan, deze puinhoop kan je voor 50% op het conto van Schreuder schrijven, dat zit iedereen. Als je dan als Sar gaat zeggen dat er niets gaat veranderen en er hard gewerkt wordt dan jij je geloofwaardig kwijt. En al helemaal omdat jij Schreuder hebt gecontracteerd dus is dit ook eigen belang.

17-11-2022 19:06

Dusbaba +15458

Aan 95 vooraf gingen ook nog wel een paar mooie jaren.

17-11-2022 19:08

Dutch Schaefer +6186

0 persoonlijkheid. Ajax is klaar, volledig terug bij af.

17-11-2022 12:28

Web +178830

In het begin was iedereen enthousiast over Hamstra en Huntelaar
Schreuder vind ik een ander verhaal

Nog nooit in de geschiedenis gehoord dat een directeur de onrust naar buiten brengt
Niet te serieus nemen dus

17-11-2022 12:17

OwenStevenDalberg +27727

Het is dus gewoon een tactisch verhaal. Schreuder laten zitten en de wachtlijst voor seizoenkaarten verdampt vanzelf. En dan hoef je het stadion dus ook niet meer uit te breiden. Nu valt voor mij eindelijk het kwartje, dit verklaart een hoop!

17-11-2022 12:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.