Valkanis: 'Wilden in de winterstop vijfde staan en dat staan we'

door Jesse ter Haar 136

Valkanis: 'Wilden in de winterstop vijfde staan en dat staan we'

door Jesse ter Haar 136

Laatst geüpdatet

Michael Valkanis baalt van het gelijkspel van Ajax tegen PEC Zwolle, maar weet tegelijkertijd dat de Amsterdammers aan de doelstelling hebben voldaan. De club, inclusief de spelers en technische staf, wilde vijfde staan in de winterstop en dat is gelukt.

Na afloop van het treffen met PEC Zwolle kwam Valkanis in de kleedkamer desondanks teleurgestelde Ajacieden tegen. 'We komen van een hoogtepunt tegen AEK en vandaag was er de kans om in een vroeg stadium druk te zetten op de derde en vierde plek. Ze zijn teleurgesteld', schetst de oud-voetballer. 'Soms reik je niet tot de hoogtes waartoe je wilt reiken. De verwachtingen zijn hoog bij Ajax, maar we moeten vooruitkijken.'

'Er staat een wedstrijd voor de deur', weet Valkanis immers, doelend op het bekerduel met Hercules. 'We willen die wedstrijd winnen en in die competitie blijven spelen. Het belangrijkste is om positief te blijven. In de winterstop wilden we vijfde staan en dat staan we. We wilden in Europa blijven en dat zijn we ook gebleven. We moeten de positieve zaken eruit pikken, ervan leren en doorgaan.'

Focus van Ajax

Het contrast tussen een 3-1 zege op AEK Athene en een 2-2 gelijkspel tegen PEC Zwolle is groot. Toch gelooft Valkanis niet dat het met een gebrek aan focus te maken heeft gehad. 'PEC was sterk in het vasthouden van de bal en mensen vooruit krijgen in de counter. We moeten ernaar kijken en het oplossen. Het is tot aan nu geen groot probleem geweest. We werden er beter in. We moeten het evalueren en bekijken hoe we het kunnen oplossen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Noam +4112

Wat een loser die Valkanus. Niet eens in staat om onder zijn leiding thuis van Pec te winnen en dan ook nog dit soort onzin uitkramen. Twente en Az blijven punten morsen. Je had al tegen plek 3 moeten staan.

20-12-2023 05:25

JoeBlow +8182

Snap er geen reet van dat die Valk Anus ineens de honneurs waar moet nemen. Kent de club niet, spreekt de taal niet en is volgens mij nou ook geen tactisch licht.

20-12-2023 04:22

jerryisthename +31771

Ja, klopt. Maar het had met 2 punten meer moeten zijn, waardoor je 7 punten verwijderd zou zijn nu van die echt wel haalbare derde plek.
Die gaan we alsnog pakken, maar je maakt het jezelf zo onnodig moeilijk. Zonde!
Net als tegen f.cking Almere City, die je ook had moeten winnen.
Ben blij als Schip weer terug is. Deze Valkanis is duidelijk een pure assistent met zijn halve ambities. Had je nog beter Maduro de leiding kunnen geven, man...

20-12-2023 00:33

HJC +8016

Nou nou wat een geweldige prestatie. Dat heb je dan toch voor elkaar gekregen door dat zwaar bevochten gelijkspel tegen PEC eruit te slepen.

19-12-2023 11:52

brullie +7035

Dat was het wel ook weer. Gaat ook niet veel hoger worden ben ik bang. Kut seizoen, alweer.

19-12-2023 07:09

jerryisthename +31771

We worden echt wel derde minimaal. Onze concurrenten zijn hiervoor Twente en AZ, hè? Geen Feyenoord of PSV.
Keep your head up, brullie! 👊🏼

20-12-2023 00:34

Odysseus +14284

Nou… wat een winnaar deze man. Dat hij het uit z’n mond krijgt.

18-12-2023 17:24

7172AFCA7395 +10299

Je had op zes punten van AZ kunnen staan mate.

18-12-2023 11:33

JoeBlow +8182

4 - met dat misbaksel tegen Almere meegerekend.

20-12-2023 04:24

PH2BOT +40286

Wat ben je me dan toch ook voor een oetlul wanneer je dit nog durft te zeggen na zo'n ongelooflijk slappe flutpartij als gisteren tegen Europese topploeg PEC!!!!!...waarbij de hele santekraam aan spelers en die 3 flutassistenten John 100% in de stront hebben laten zakken. De overtreffende trap van slecht wisselen en abominabele coaching heeft gisteren binnen Ajax weer eens een nieuwe dimensie aangenomen. En dan komt die Griekse assistent Pipo met zo'n statement aanzetten zeg. Je moet toch maar lef hebben....lef dat we gisteren in de wedstrijd thuis tegen PEC nergens gezien hebben in elk geval.

18-12-2023 11:27

Fissah14 +207

Je wil 3e worden, je krijgt ondanks je zwakke selectie daar nog alle kansen voor. Vervolgens verpruts je het tegen teams die nog een veel zwakkere selectie hebben. Daar moet Ajax zich echt voor schamen.

18-12-2023 11:22

Percy.M +625

het is wat het is.....het duurt wat langer om de top weer te bereiken!

18-12-2023 11:03

PH2BOT +40286

...alleen al de top in NL is ver weg...laat.staan de Europese top.

18-12-2023 11:28

3sterren +20205

Co Adriaanse is ooit ontslagen voor een uitspraak van “gelijke” strekking.
Nu is de vijfde plek een doel.

Ik zal nooit meer naar Ibiza op vakantie gaan …

18-12-2023 09:38

Berghuis +14351

Lekker ambitieus als je dit roept... Je had gewoon moeten winnen, dus verschuilen achter t feit dat je 5e wilde staan bij de winterstop is wel heel goedkoop. Je komt 2-0 voor tegen een degradatie kandidaat en onze dames zakken zoals vanouds weer volledig door t ijs. Berghuis moet voor z'n actie 10 weken banken en Sutalo moet je wegsturen vd winter. Ik heb werkelijk op Avila na nog nooit z'n slechte verdediger in ons shirt gezien. Zelfs Kristenssen en Vd Hoorn waren beter en die gingen al finaal door de ondergrens.

18-12-2023 08:22

4xEC1 +7722

Gelukkig heb je wel zelfkritiek, Berghuis.

18-12-2023 18:50

PetrusKeizer +10739

Slecht uit het Engels vertaald, dus lijkt het af en toe wartaal.

18-12-2023 08:14

Jarivanheumen +5684

We hebben een paar goede voetballers. Daardoor staan we nu nog vijfde. De rest de tahirovic,gaaei en sosa van deze wereld is gewoon het niveau zwolle.

18-12-2023 07:39

AjaxDeBesteClub +18786

Ik heb er nog eens over nagedacht en mijn conclusie is dat de slechte coaches het grootste probleem zijn. Er zijn de afgelopen 2 jaar 15 goede spelers vertrokken, dus het duurt even voordat deze jongen spelers weer op niveau zijn. Maar met deze coaches, met deze onbegrijpelijke keuzes, komen we er nooit bovenop. Van Gaal en Kroes moeten NU een geschikte technisch directeur en een geschikte trainer halen. Als we volgend seizoen weer een acceptabel niveau willen halen, moeten we een geschikte trainer 6 maanden de tijd geven met deze selectie en hem in de komende zomerstop mee laten beslissen waar er versterkt moet worden. Dan kunnen we ook meteen beoordelen of de trainer goed genoeg is. Als de nieuwe trainer pas aan het begin van volgend seizoen komt, hoeft hij maar een paar wedstrijdjes (o.a. CL voorrondes) te verliezen en het is weer crisis en er is weer een seizoen verpest.

18-12-2023 06:22

Qifesh +24917

"Als we volgend seizoen weer een acceptabel niveau willen halen, moeten we een geschikte trainer 6 maanden de tijd geven met deze selectie en hem in de komende zomerstop mee laten beslissen waar er versterkt moet worden. "



Dus van 't schip is nu ineens ongeschikt? Je begint zelf over 6 maanden, en John is hier net een beetje ah puinruimen. Men ziet gewoon niet in dat hij heus wel ziet waar de bottleneck zit bij bepaalde spelers. Heeft ook totaal geen inspraak gehad qua aankopen maar hij ziet op de training dat oa Avila mikautadze en de rest van Sven's aankopen gewoon niet goed genoeg zijn of minder presteren dan onze speler op de toekomst. De meesten van die gasten zouden nooit door de selectieprocedure van de toekomst heenkomen. Dat is wat van 't schip iig inziet en hij heeft het lef om die aankopen ook te laten banken.

18-12-2023 06:58

AjaxDeBesteClub +18786

Van het Schip heeft nooit bewezen geschikt te zijn. De enige reden waarom hij hier zit, is omdat ze niemand anders konden regelen. Ik vind een interim periode van 3/4 seizoen alleen wel heel lang. Hoe sneller de lange termijn optie kan komen, hoe beter. En het is natuurlijk lachwekkend dat je Martha boven Sosa en Mikaudatze verkiest. Mikaudatze heeft al iets van 80 doelpunten gemaakt in het betaalde voetbal. Martha en Banel hebben bij elkaar niet eens 20 goals gemaakt in Jong Ajax. Ik heb sterk de indruk dat er smerige spelletjes worden gespeeld. En dat is niet in het belang van Ajax.

18-12-2023 07:39

Qifesh +24917

"Van het Schip heeft nooit bewezen geschikt te zijn. "

Holle frases...
Wanneer kom jij eens met bewijs dat IE NOOIT heeft bewezen geschikt te zijn..

Ik vind het belachelijk dat je ervan uitgaat dat iemand die in Frankrijk en Duitsland goed speelt automatisch in een Ajax systeem kan spelen.. er zijn zoveel goede spelers die er niks van kunnen bij een club met een Ajax spelsysteem waarbij je toch effe wat meer moet kunnen. Misschien kun je het prima voor Mikautatze en sosa opnemen maar zul je nimmer begrijpen dat ze dat geld totaal niet waard zijn. Een Hato speelde ook veel beter dan sutalo met al die zogenaamde routine. Net zoals je niet begrijpt dat Seedorf op zijn 16e al beter was dan al die spelers die zogenaamd beter geschikt waren met hun ervaring. Ajax staat niet zomaar bekend om een uitstekende jeugdopleiding en daarom zien we ook dat een sosa pupillenfouten maakt in de verdediging. Die had het in een Ajax systeem nooit gered op de toekomst. Als je spelers haalt moet je ze in context van Ajax bekijken. Een Sven weet daar echt niet zoveel van als je denkt anders hadden we natuurlijk allang een mikautadze in de basis gezien. Dat zien we niet want hij kan geen bal vasthouden en bied zich niet slim aan.. elke Ajax fan weet dat een hlynsson daar verder in is.

18-12-2023 08:01

PetrusKeizer +10739

Je mag Martha met Sosa vergelijken want die spelen op dezelfde positie. Mikautadze heeft daar niks mee te maken dus waarom die erbij gehaald wordt plus hoeveel goals hij gemaakt heeft.... je haalt van alles door elkaar.

18-12-2023 08:19

Qifesh +24917

Het is gewoon de wanhoop van mensen die niet willen erkennen dat John een stap vooruit is in vergelijking met al die koekenbakkers die hem voorgingen.. Dat niet willen toegeven is gewoon een teken van zelfoverschatting en dat gaat vaak gepaard met anderen onderschatten. Respectloos naar onze John die zoveel opzij heeft gezet om hier te kunnen zijn. De spelers voor elkaar laten rennen en strijden is iets wat je niet zomaar voor elkaar krijgt binnen no time. Dat lukte ten Hag ook niet eens in het tijdsbestek dat John heeft gehad.

18-12-2023 08:29

fmol11 +1236

Helemaal eens. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat spelers als Martha en Banel nu ineens de voorkeur krijgen boven Mikautadze of Avila. Je kunt van alles van die jongens vinden, maar ik geloof er niets van dat Martha of Banel beter zou zijn. Er is wellicht teveel voor betaald, maar er was in deze spelers ook veel interesse van andere clubs. Hebben ook veel meer ervaring in de benen.

Dat Sosa zo vaak niet basis staat is echt onbegrijpelijk. Iemand met zoveel ervaring als international en in de bundesliga. Je moet hem echter wel de kans geven wat ritme op te doen. En kiezen voor een linksbuiten die naar binnen trekt zodat de ruimte buitenom vrijkomt.

18-12-2023 12:40

AjaxDeBesteClub +18786

PetrusKeizer,

In deze selectiesamenstelling komt Mikaudatze (naar mijn idee) het meeste in aanmerking als rechts en linksbuiten. Daar heeft Martha de laatste wedstrijden gespeeld, terwijl Mikaudatze op de bank zat.

18-12-2023 19:47

AjaxDeBesteClub +18786

Qifesh,

Het bewijs is dat hij bij kleinere clubs als Zwolle ontslagen is als trainer. En voor de rest alleen in de krochten van het internationale voetbal heeft getraind. Zelfs met zijn naam is er nooit een (middel)grote club in hem geïnteresseerd geweest. Waarom zou hij dan nu de trainer zijn die Ajax uit het slop gaat trekken?
Het geen wat jij totaal niet kunt bewijzen is dat Sosa zijn 8 miljoen en Mikaudatze zijn 16 miljoen 'totaal niet waard gaan zijn'. Om daar over te kunnen oordelen zul je ze toch eerst de kans moeten geven. En één van mijn punten was nou juist dat dat onvoldoende is gedaan door zowel Steijn als Van het Schip. En inderdaad, je moet spelers wel een beetje de tijd geven om zich aan te passen, voor je ze beoordeeld en afrekent.

En verder heeft John het niet onaardig gedaan hoor. Zeker beter dan Steijn. Beter dan Heitinga weet ik niet. Ik vind hem zeker geen toptrainer. En daarbij was mijn punt dat je de lange termijn optie het beste zo snel mogelijk kunt laten beginnen. En ook liever halverwege het seizoen dan straks aan het begin van het volgende seizoen. Dat heeft niet met respect voor Van het Schip te maken, het lijkt me een zeer sympathieke man.

18-12-2023 19:58

Qifesh +24917

"Er is wellicht teveel voor betaald, maar er was in deze spelers ook veel interesse van andere clubs. Hebben ook veel meer ervaring in de benen."

andere clubs zijn geen ajax, en ajax leidt spelers op in een ander systeem dan de meeste clubs. Als je zoveel ervaring hebt in een ander systeem kan het ook tegen je werken.

"Dat Sosa zo vaak niet basis staat is echt onbegrijpelijk. Iemand met zoveel ervaring als international en in de bundesliga. Je moet hem echter wel de kans geven wat ritme op te doen. En kiezen voor een linksbuiten die naar binnen trekt zodat de ruimte buitenom vrijkomt."

Sosa is geen basisspeler omdat ie vaak genoeg heeft laten zien vaak verdedigend niet thuisgeeft evenals avila. Ritme heeft enkel zin als je merkt dat ie daar aan toe is. Kiezen voor een linksbuiten die naar binnen trekt? dat doet bergwijn toch? maar een martha maakt net zoveel fouten als een aankoop, alleen al daardoor weet je dat sosa/avila voorlopig een miskoop is. Voorlopig zie ik geen potentiële maxwell of tagliafico in die mannen. Hoeveel wedstrijden heeft ie nodig als het een routinier is? Hij laat namelijk best wat mannetjes lopen en dat kunnen we ons niet permitteren als we in het rechterrijtje staan. Dat kunnen we ook niet met een sutalo die vele malen meer kost hoor dus met aankoopbedragen heeft het niet eens veel te maken. Het is meer omdat het een risicospeler blijft ondanks alle ervaring.

18-12-2023 20:52

Qifesh +24917

MIkautadze mist pure snelheid en heeft niet zoveel passeerbewegingen als je denkt. Ik vind het op de flank niet eens in de buurt van een younes niveau.

18-12-2023 20:53

Qifesh +24917

"Waarom zou hij dan nu de trainer zijn die Ajax uit het slop gaat trekken?"
dat is hij momenteel aan het doen he... we stonden in het rechterrijtje.

"Om daar over te kunnen oordelen zul je ze toch eerst de kans moeten geven. En één van mijn punten was nou juist dat dat onvoldoende is gedaan door zowel Steijn als Van het Schip. En inderdaad, je moet spelers wel een beetje de tijd geven om zich aan te passen, voor je ze beoordeeld en afrekent."

gaan we wachten tot we in de kkd belanden? Om sven's punt te moeten bewijzen?
Nee sorry, mensen vergeten heel snel uit welke put we kwamen. Je moet eens terugspoelen naar 8 wedstrijden geleden, dan zag je effe hoe spelers ook niet eens meer in elkaar geloofden.. Het collectief is nu veel meer voor elkaar aan het rennen. Het publiek vergeet snel dat we een tijdje geleden ook geen strijd zagen. John heeft ze laten trainen op een hoger niveau en met betere spirit op laten draven. Dat moet je wel erkennen, en daar begint het mee.

18-12-2023 20:59

AjaxDeBesteClub +18786

Je had beter kunnen zeggen: je hebt gelijk. Maar even kort nog. De ranglijst geeft nogal een vertekend beeld. We liepen 2 wedstrijden achter, we hadden de top 4 al gehad en Steijn deed het natuurlijk dramatisch. Schip heeft een aantal wedstrijden gewonnen van laagvliegers en heeft er ook 2 gelijk gespeeld tegen laagvliegers. Zo geweldig is het dus ook niet. Heitinga won zijn eerste 7 wedstrijden tenminste.

En juist Banel en Martha zijn KKD spelers, waar ze overigens ook geen verschil maken. Sosa had vorig seizoen nog de meeste assists in de Bundesliga. En de verdedigende fouten die jij zogenaamd ziet bij Sosa, zijn er alleen bij Martha. Mikaudatze heeft dit seizoen nog 2 keer gescoord in de 3 wedstrijdjes dat hij in de Franse competitie meedeed met zijn relatief kleine clubje. Hij is 2 jaartjes ouder dan Martha en Banel, maar heeft al 80 goals gemaakt in het betaalde voetbal ipv niet eens 10 in Jong Ajax. Dus er worden daarin gewoon onbegrijpelijk keuzes gemaakt. Ook zeker in de wissels begrijp ik er vanaf de eerste wedstrijd al heel erg weinig van.

18-12-2023 21:14

karlhof +4708

Sorry wat een gelul van Valkanis. Ajax vervalt weer in oude fouten tegen PEC. Een twee mans middenveld, aanvallers die niet mee verdedigen, verkeerde veldbezetting, de slechtste speler van JA in de basis, Sosa linksback. Het lijkt wel of de technische staf door de concurrentie wordt betaald.

Tweede helft was ouderwets een puinhoop door een slechte conditie. Berghuis die na een week rust een absolute wanprestatie leverde. Brrr 2023 is wat dat betreft een rampjaar. De winst op AEK is eigenlijk het enige hoogtepunt (naast het ontslag van Steijn en Schreuder). Dat zegt genoeg.

18-12-2023 06:16

slot +2046

ik wou gewoon eerste staan en alle tegenstanders met hoofd omlaag van het veld zien lopen.
respect van alle topclubs van Europa hebben.
en gewoon meedoen voor de dubbel en de champions league.
eerst is er niks aan de hand nu moeten we binnen 1 jaar blij zijn met de 5e plaats

18-12-2023 02:41

Simpelishetmoeilijkst +25209

Ik zou ontslag nemen als ik niet nummer 1 was in mijn vak, en ik werkte in de horeca in grote hotels.

18-12-2023 02:54

Henkjanklaas +20625

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/mario-van-der-ende-gelijkmaker-pec-zwolle-tegen-ajax-had-moeten-worden-afgekeurd~a5c75d66/

Mario van de Ende was duidelijk

18-12-2023 02:04

VOETBALisOORLOG +1780

Wat was die Berghuis weer slecht! Ajax onwaardig!

18-12-2023 00:37

ShiekTakTiek +5913

Valkanis aan het roer met Maduro en Bakkati. Wat had je verwacht? Niet voor niks dat John 90 min lang coachend langs de lijn staat, spelers hebben gewoon veel sturing nodig en er word niet veel gepraat/gecoacht onderling. Ook niet gek als je kijkt naar de spelers, we hebben geen leiderfiguren. De enige die imo een leider is, is de jongste van het stel. Daarvan kan en mag je dat niet verwachten.

18-12-2023 00:22

Jarikoning +7211

Waarom komt er niet nu een top trainer. Schip brengt niets extras. Is al ruim 20 jr trainer zonder resultaat. Haalt een Griekse valkuil. Dan die 2 assistenten Maduro en Bakkati wat ook lichtgewichten zijn. Wees eens ambitieus. Trek ergenseen toptrainer weg. Desnoods Slot met een zak geld. Liever een buitenlander maar dat willen ze niet hier, kneuterige mensen.

18-12-2023 00:19

Jeffrey.A +10

Waarom zo negatief, je lijkt wel geen ajax fan.
John van het Schip heeft het fantasties gedaan, en zeg jij zomaar dat hij niks brengt onzin praat jij.
In 1 maand van de 18 de plaats naar de 5 de plaats, is dat niet iets speciaals.
Voor mij en vele ajacieden wel.
Stop met deze onzin te schrijven.
En dan met nog 18 wedstrijden te spelen zeg ik, dat er nog veel kan gebeuren.
Waarom een andere trainer halen, het is nog maar de vraag of die andere trainer het ook zo goed doet.
Er wordt gezegd Arne Slot halen, maar die laat zijn ploeg op dit moment ook niet goed spelen.
Wacht gewoon dit seizoen af en ga al niet van te voren dingen roepen dat het niks wordt.
We kunnen alle steun nu goed gebruiken ook die van jou, dus positiviteit is nu gewenst.
Anders hou je mond dan gewoon.

18-12-2023 02:14

Simpelishetmoeilijkst +25209

In veel met je eens, masr ik vind John geën top trainer. Hij heeft het fantastisch gedaan, en ik waardeer dst enorm, zoals jij. Toch denk ik. Dat we op de duur iemand andersnodig hebben om weer echt furore te maken op mondiaal niveau, en ik ben al Ajax supporter meer dan 50 jaar, dus ik ken de club wel een beetje.
Net verl waardering voor je commentaar, groeten vanuit de VS.

18-12-2023 03:00

Jarivanheumen +5684

Ze geven alles en iedereen de schuld behalve mislintat

18-12-2023 07:01

Qifesh +24917

"Heeft het fantastisch gedaan maar is geen toptrainer.."

Weet je hoeveel toptrainers het niet fantastisch doen in hun carrière? Heel wat hoor. Ik heb liever iemand die het fantastisch doet dan een zogenaamde toptrainer die het niet fantastisch doet.

18-12-2023 07:03

Jarikoning +7211

Zal dat niet komen door het programma?

18-12-2023 12:53

Jarikoning +7211

Griekse lul. Hebben een ontzettend eenvoudig programma achter de rug.
Zand inde ogensfrooien heet dit. Het lek is nog lang niet gedicht.

18-12-2023 00:04

Jeffrey.A +10

Nee als we jou horen niet, blaaskaak.
Hou eens op met al die negativiteit rondom ajax, of jij het beter weet en doet.
Het gaat goed de weg naar boven hebben we gevonden, de 5 de plaats is gehaald.
Tot dusver heeft ajax het goed gedaan.
Ga lekker ergens anders blaaskaken wil je :😡😡😡

18-12-2023 02:17

Simpelishetmoeilijkst +25209

Met je eens, behalve dst het vandaag belabberd was.

18-12-2023 03:02

Ajaxtrouw +6344

Ik ben Ajacied in hart en nieren maar wat heb ik een pesthekel aan deze selectie, in al die 50 jaar dat ik mijn club steun, heb ik dit nog nooit gehad. Ergens voelde ik mij altijd nog wel met de nodige spelers verbonden maar sinds Mislintat z’n verwoestende werk heeft gedaan, is dit helemaal weg.

17-12-2023 23:50

Cello +52945 moderator

@Ajaxtrouw

Wat jij zegt klinkt me bekend in de oren....voel dat ook wel een beetje.

17-12-2023 23:56

Simpelishetmoeilijkst +25209

Ajax trouw, ik ben nog langer supporter, maar het komt echt wel weer goed. Ellende hebben we wel vaker meegemaakt.

18-12-2023 03:03

Ajaxtrouw +6344

Dat het goedkomt geloof ik ook, daar zit m’n punt niet. Al zitten we nu wel heel diep. Mijn punt zit vooral dat ik nog nooit zoveel afstand heb ervaren en dat ik totaal geen verbinding voel van de spelers met onze club. Er zit geen Ajax ziel in deze ploeg en dat heb je wel nodig, om dat stukje extra te kunnen geven.

18-12-2023 04:42

Ajaxtrouw +6344

Valkanis……hoe diep zijn we geschonken….

17-12-2023 23:45

JanBiesbos +29050

Psv is onhaalbaar, slot zat vandaag weer te janken over de scheidsrechters tijdens persco en AZ en Twente zit zand in de motor. Plek drie is haalbaar 18x3=54 punten te halen en wij moeten nog tegen az en twente en zij tegen elkaar.
Wij hebben 8! Geblesseerde ,psv en fey beide 1!
Er klopt iets niet bij de medischestaf en/of de conditietrainers !

17-12-2023 23:44

Voetballover +3083

Jammer van dat rotdoelpunt in de 89e minuut. Juist op een dag dat twente en AZ punten verspelen. De achterstand op Feyenoord is inmiddels 13 punten die inhalen zou een ongekende prestatie zijn. Plek 3 is echt een must

17-12-2023 23:26

Ricoteb +53174

Dit zijn natuurlijk geen uitspraken waar je vrolijk van wordt, maar het is nou eenmaal de situatie nu. Anderhalve maand geleden stond je laatste, werd je elke wedstrijd weggespeeld ongeacht de tegenstander, en was er naast Hato en een beetje Brobbey geen enkele speler die enigszins een acceptabel niveau haalde. In ogenschouw nemen waar je toen stond, ziet de wereld er echt stukken rooskleuriger uit. Want ook vandaag had je gezien de kansen gewoon moeten winnen.

We zijn echt nog ver verwijderd van het niveau wat we nastreven, in alles. Qua tactiek, fitheid, niveau van zowel de aankopen als eigen jeugd, spelerkeuzes door de trainer. Maar wat hadden nu dan verwacht vergeleken met anderhalve maand geleden? Er is een stijgende lijn zichtbaar, het plafond ligt duidelijk een stuk hoger dan het begin van het seizoen. In de winter moeten we nu ook gaan zorgen dat de ondergrens naar een acceptabel niveau gaat. We zijn echt wel op de goeie weg, maar in de mindere wedstrijden is het verval nog té groot.

17-12-2023 23:22

Henkjanklaas +20625

Zonder echt goede spelers erbij blijft het ook na de winterstop aanmodderen. Zeker verdedigend zijn we na 16 wedstrijden nog geen steek verder

18-12-2023 02:07

Ricoteb +53174

Dat we verdedigend niet verder zijn, ben ik niet met je eens. Kijk de wedstrijden tegen Sparta en AEK. Daar sta je toch voor langere tijd best onder druk, maar geef je amper kansen weg. Het gaat vooral om het drukzetten wat nog steeds van een onacceptabel niveau is. Dat zal deels door fitheid komen, maar je hebt inderdaad ook 1-2 transfers ala Tadic nodig die kwaliteit en leiderschap brengen.

18-12-2023 07:52

Henkjanklaas +20625

Onnoemelijk veel tegengoals bewijst mijn stelling en gewoon goed kijken. Bij balverlies en dat hebben we te vaak is de (rest)verdediging armoedig. Dan begint al voorin. Gezien de matige kwaliteit van het elftal moet je gewoon veel compacter gaan spelen. Nu konden PEC middenvelders eerst naar huis bellen bij een aanname en was er geen Ajacied te bekennen. Dat kwam doordat hij Akpom had opgesteld en dus een echte middenvelder miste. Tactisch was het dus ook een wanorde

18-12-2023 10:26

Jeffrey.A +10

Helemaal met je eens.

18-12-2023 02:20

ElFlaco +3649

Iedereen die alles (of veel) goed praten :
Wakker worden!!!
Het is dramatisch en het moet veel en veel beter. Kan echt niet zoals er vandaag gespeeld is. Kom je (gelukkig) op een 2-0 voorsprong en dan geef je het nog uit handen. Ik vond het op bijna alle gebieden beschamend. Klaar.

17-12-2023 23:18

Yeshyeshyall +10938

Enorm teleurstellend maar we wisten dat dit Ajax nog wel punten zou gaan morsen. Typisch dat het tegen Pec is, onnodig als je 2-0 voor staat, maar goed. We zijn beter gaan spelen, mogelijk kunnen we ons nog versterken, dan ziet de 2e helft er straks misschien beter uit. Ik vrees dat we plek 4/5 moeten aanhouden, er mist echt wel wat balans en denk toch ook kwaliteit.

17-12-2023 23:10

dp92 +11232

De drama queens hier kunnen eindelijk weer even los. Nadat ze eerst riepen dat Ajax zou gaan vechten voor degradatie, later bijgesteld naar middenmoot en met een beetje geluk play-offs. Is dat nu de 5de plek het hoogst haalbare is, terwijl je 8-9 punten achter staat op AZ en Twente met nog 18!!! wedstrijden te gaan.

17-12-2023 22:57

Cello +52945 moderator

@dp92

Drama queens?. Je geeft gewoon weer heel gemakkelijk 2 punten weg!. Je staat idd nu 8 en 9 punten achter op AZ en Twente, maar je had bij winst vandaag dus 6 en 7 punten achterstand kunnen hebben. Met na de winterstop oa het duel Twente/AZ waarbij één of misschien beide weer punten kunnen verspelen en het gat nog kleiner wordt dan die 6 en 7 punten....
Dan zijn de zgn. drama queens toch heel goed te begrijpen?. Op deze manier wordt inlopen heel moeilijk, om maar te zwijgen om er overheen te gaan.....

17-12-2023 23:08

dp92 +11232

In een wedstrijd of 8-9 is Ajax 11-12 punten ingelopen.

Als je dan vervolgens roept dat het onmogelijk is dat Ajax 8-9 punten kan inlopen over 18 wedstrijden.

Dan ben je inderdaad een drama queen. Onze concurrenten zijn zelf 2 teams die punten laten liggen tegen 10 van Sparta en NEC thuis.

17-12-2023 23:12

Cello +52945 moderator

@dp92

Jawel....maar vergeet niet dat af te zetten tegen de sterkte van je tegenstanders, hè?. Het programma was nu ff wat makkelijker als daarvoor het geval was voor Ajax. Straks zijn de rollen weer omgedraaid, hebben wij een moeilijker programmadeel en zij een makkelijker deel in het programma en kunnen zij weer mogelijk wat uitlopen als wij punten laten liggen. En dat laatste gaat ook nog gebeuren.....

17-12-2023 23:20

Jarikoning +7211

Met ons eenvoudige programma idd.
Als we weer tegen linkerrijtje ploegen moeten is het weer gedaan

18-12-2023 00:06

Henkjanklaas +20625

Kijk gewoon naar het vertoonde spel en de kwaliteitsarme selectie met een matige tot zwakke instelling bij een groot aantal spelers om maar te zwijgen over pure onkunde

18-12-2023 02:09

Jeffrey.A +10

Ja je hebt gelijk blaaskaken zijn het gewoon, stelletje verwende gasten, ajax moet mooi voetbal spelen, ajax dit ajax dat, maar als het even tegenzit, dan roepen ze gelijk het is niks dit moet anders, hou toch op, als het goed gaat dan zijn wij de beste, maar als het even niet loopt, dan zijn jullie niet thuis.
Ook in mindere wedstrijden moeten jullie achter ajax staan, in voor en tegenspoed.
Stelletje engnekken zijn jullie bah bah

18-12-2023 02:24

Danny.S +2251

Je moet Godverdomme alles in het werk stellen om nog 3e te worden Paasei.

En Niet 'blij' zijn met een vijfde plek.

17-12-2023 22:47

Cello +52945 moderator

@Danny.S

Je kunt het best wel zonder te vloeken toch?. Dat ze blij zijn met die 5de plek, daar kan ik wel inkomen er vanuit gaande dat we na 8 speelrondes (!) met slechts 5 puntjes helemaal onderaan 18de en laatste stonden.
Waar ik niet in kan komen, dat is dat wederom 2 punten 'voor niets' gemorst worden. Evenals dat dat gebeurde oa tegen AlmereC. Dat maakt dan voor de plaats op de ranglijst misschien niet zo veel uit, want je had dan ook 5de gestaan, maar het verschil naar de teams boven je had 2 en met dat gelijkspel in Almere erbij 4 punten kleiner kunnen, nee moeten zijn!.

17-12-2023 22:59

FlyingDutchMan +17314

Alles in het werk stellen om, ik krijg een KNVB deja vu 😆

17-12-2023 23:01

Dondy +1877

We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu alles moeten winnen

18-12-2023 00:16

NatteKrant +1776

Je moet alles op alles zetten om derde te worden in de Eredivisie om die CL voorronde in te gaan en deelname af te dwingen om die deelname miljoenen te pakken. Niet realistisch om daar hoge ogen te gooien, maar derde in de poule en dan EL is prima. Dan heb je tenminste de deelname miljoenen én zijn spelers weer zichtbaar internationaal.

17-12-2023 22:26

MarkP +21679

Met deze verdediging en het gemankeerde middenveld is het onmogelijk om 3e te worden.

18-12-2023 04:49

WeirdAJAX +12194

Als je als ploeg nog IETS wilt betekenen dit seizoen dan moet.je dit soort potjes winnen man.

17-12-2023 22:19

3*stars*3 +23430

Tja, je kan zeggen…bekijk het maar met een halfvolle glas, dan kan je iets lekkerder slapen, tja…

17-12-2023 22:15

Kuningaz +5316

Haha we krijgen nog een trap na van onze assistent trainer. Sja als je middelmaat haalt krijg je middelmaat resultaten en kennelijk ook teksten. Goed gedaan man! We staan 5e!

17-12-2023 22:12

AFCA-pride +17350

De lat zo laag leggen past niet bij Ajax, ondanks alle problemen die we de afgelopen maanden hebben gehad. Thuis in een volle Arena met 2-0 voor en dan niks meer laten zien en eachtenvtot de onvermijdelijke tegengoals komen.

17-12-2023 22:10

mvdk +43982 moderator

We konden vandaag 2 punten inlopen op Twente en 3 op AZ. Het was een hele dure 'nederlaag.'

Ja een gelijkspel tegen Pec is een nederlaag.

17-12-2023 22:09

Chrismokum020 +16404

Ongekend eigenlijk wat voor puinhoop men van onze club gemaakt heeft. De gemiddelde fifa of FM speler had een betere en meer in balans zijnde selectie samengesteld dan die Duitse clown. Martha en Akpom op de flanken, mede door blessures, maar dan nog. Hopelijk iedereen weer topfit na de winterstop (Godts, Vos, vd Boomen, Bergwijn) en dit aanvullen met 3 ervaren krachten (Angelino, Eriksen/6 + een buitenspeler), dan kun je gas geven en makkelijk 3e worden. Niveau van az en twente is ook bedenkelijk

17-12-2023 22:02

afct +8963

Iedereen vergeet hier dat we het seizoen voor die Duitste clown ook al een geen td hadden en 100 miljoen hebben uitgegeven. Het ergste nu hebben we nog steeds geen technisch directeur.

17-12-2023 22:06

NipeB +15793

Geen punt joh. Alex Kroes komt en die gaat het allemaal doen. Heeft een Nederlands netwerk en was al eens betrokken bij een deal van een speler van 5 miljoen. Prima niveau voor ons als middenmoter! De miljoenen zijn er sowieso niet meer.

17-12-2023 22:14

Slang3 +45902

+ juist door dat seizoen liepen we CL voetbal mis en moest er gekort worden op de miljoenen salarissen. En goede spelers haal je alleen met salaris

17-12-2023 22:20

b.hulshof +3754

Vanaf de 1-2 werd er alleen nog maar achteruit gespeeld, om gek van te worden vooral Martha en Rensch.

17-12-2023 21:58

noppenkoning +41231

Wie de fuck is dit boertje uit Griekenland eigenlijk?

17-12-2023 21:56

Stoffel +18544

Ambitieus hoor

17-12-2023 21:48

Simpelishetmoeilijkst +25209

Valkuil is door de mand gevallen vandaag.

17-12-2023 21:48

DesmondHume +1552

Lol. Nou ik ben er super blij mee (not really).

17-12-2023 21:45

RichardWitschge8 +5197

En over doorgaan in de EL hebben we het dan maar even niet.

17-12-2023 21:45

B2tob4 +12080

Jammer van zo’n assistent-coach dat zijn ambitie-niveau niet hoger ligt..!

17-12-2023 21:43

MarkP +21679

Het doel is bereikt we staan 5e, was getekend een tevreden valkanis. Hij is dus ook Ajax onwaardig net als 4/5 vd selectie.

17-12-2023 21:43

ajaxwestland09 +28948

Punten verspeelt tegen Almere en Pec Zwolle om je dood te schamen! Dan blij zijn dat je 5de staat hou toch op hadden dichterbij AZ en Twente moeten staan slappe zak

17-12-2023 21:40

TheSpecialOne +8904

Daarom zullen dit soort trainers nooit in de top van het voetbal terechtkomen. Nou ja, Behalve dan bij Ajax waar middelmatige trainers en spelers volop kansen krijgen.. Daar is het inmiddels beleid om niet voor het hoogste te gaan en de echte ''overperformers'' structureel te passeren.

17-12-2023 21:47

AFCACruijff14 +161448

Ik ga die man niet afbranden op 1 potje en vh Schip al helemaal niet, maar vijfde staan is ook best een minimum. Het was geen al te lastig programma, toch 4 punten ingeleverd. Je had nu Twente en AZ echt in de nek moeten hijgen met warme adem die ze al voelen. Nu is het gat nog loeigroot.

17-12-2023 21:39

AJAX4EVER62 +1328

Bedoelt ie dan dat ie op safe speelde??

17-12-2023 21:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.