[Update] 'KNVB geeft groen licht voor meespelen Rugani tegen Jagiellonia Bialystok'

door Bart Veenstra 157

Bron De Telegraaf

[Update] 'KNVB geeft groen licht voor meespelen Rugani tegen Jagiellonia Bialystok'

door Bart Veenstra 157

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax doet er alles aan om Daniele Rugani speelgerechtigd te krijgen voor de heenwedstrijd van Ajax in Polen tegen Jagiellonia Bialystok. Dat meldt De Telegraaf woensdagmiddag. Ajax voert op dit moment 'koortsachtig overleg' met de KNVB en de UEFA over de speelgerechtigdheid van de huurling van Juventus.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Woensdag bracht Ajax naar buiten dat het Rugani dit seizoen op huurbasis overneemt van Juventus. Technisch directeur Alex Kroes legde uit hoe belangrijk de komst van Rugani wordt geacht. 'Met Daniele Rugani halen wij een speler binnen die jarenlange ervaring heeft in een van de grootse Europese competities. Het is een intelligente, lange verdediger die sterk in de duels is. Zijn komst betekent een ervaringsimpuls voor onze selectie en relatief jonge achterhoede. Op deze manier komt de ploeg beter in balans.'

De Telegraaf schrijft dat tijdens de medische keuring is gebleken dat Rugani superfit is. Daarna trok men de conclusie dat hij tegen Jagiellonia Bialystok als invaller eventueel al minuten kan maken. Wanneer Ajax het tweeluik met de Poolse landskampioen weet te overleven, plaatst het zich voor het hoofdtoernooi van de Europa League. Bij verlies daalt het af naar het hoofdtoernooi van de Conference League.

Rugani heel blij met transfer naar Ajax

Rugani op zijn beurt gaf aan 'heel blij' te zijn met zijn transfer naar Ajax. 'De afgelopen week heb ik weinig geslapen, maar ik ben eindelijk hier en ik ben heel blij', aldus de Italiaan, die uitlegt waarom hij niet goed kon slapen. 'We moesten tot een overeenkomst komen en we moesten nog op wat dingen wachten, maar deze week kwamen Ajax en Juventus tot een overeenkomst. Ik ben heel blij om hier te zijn', zegt hij nogmaals.

De Italiaan vertelde onder meer vol trots over de club en de stad Amsterdam. 'Ik houd veel van Amsterdam. Ik ben er een paar keer geweest, dus toen ik hoorde dat Ajax interesse had, was ik erg opgetogen. Ik ben blij dat alles gelukt is. Heel blij. Iedereen kent de geschiedenis, de spelers die hier speelden, de jonge spelers. Iedereen kent Ajax en deze prachtige stad. Ik ben trots om hier te zijn. Het is me een genoegen.'

Bij Ajax komt Rugani te werken met zijn landgenoot Francesco Farioli. Hij sprak al meerdere malen met de trainer van Ajax. 'Ik denk dat hij een belangrijke rol heeft gespeeld in mijn keuze. Hij kent mij en door met hem te praten werd ik zekerder van mijn toekomst. Dat was heel belangrijk voor mij', aldus Rugani, die zowel links als rechts in het centrum van de verdediging kan spelen. 'Voor mij is het allebei goed.'

Update - 18.05 uur (21 augustus 2024) - 'KNVB geeft groen licht voor meespelen Rugani'

Daniele Rugani kan donderdagavond zijn debuut maken in het shirt van Ajax. De KNVB heeft het licht namelijk op groen gezet voor het meespelen van de Italiaan tijdens de uitwedstrijd tegen Jagiellonia Bialystok. Volgens Mike Verweij van De Telegraaf zal de speeltijd van Rugani in Polen 'hoogstwaarschijnlijk niet veel meer zijn dan een paar minuten als invaller', schrijft de Ajax-watcher op X. De Amsterdamse club maakte woensdag bekend dat het Rugani voor een jaar huurt van Juventus.

Lees meer over:
Plaats reactie

FlyingDutchMan +17314

Whoop Whoop Rugani, nu gaan we door!

21-08-2024 22:59

Ajaxfan31183 +16391

Het kan aan mij liggen hoor maar Sinds wanneer gaat de knvb over de potjes in de Europa League, dacht dat dat van de UEFA was

21-08-2024 21:58

Simpelishetmoeilijkst +25195

Dit is goud waard. De kneuzen van de KNVB, die Ajax meestal zoveel mogelijk dwars zitten, laten Rugani spelen. Ze hebben vast punten nodig voor Nederland, of is dat een complottheorie van mij?

21-08-2024 21:28

xstaniox +15071

Wat heeft de KNVB met de inschrijving van Rugani voor de Europa League te maken?

21-08-2024 19:52

maarten0909 +6393

Vroeg ik mij ook af idd. Gaat dat niet gewoon via de uefa?

21-08-2024 21:19

Cello +52937 moderator

@xstaniox

Ik denk dat het te maken heeft met het feit, dat zolang een speler niet speelgerechtigd is verklaard bij een nationale bond (KNVB) het al helemaal niet mogelijk is dat een speler speelgerechtigd is bij de UEFA. Heeft dus denk ik te maken met de volgorde. Zodra een bond toestemming geeft aan een speler dan is toestemming bij de UEFA doorgaans een formaliteit al moet men dan niet vergeten het welbekende vinkje aan te zetten (weten we nog van Haller destijds).

21-08-2024 22:07

hendo +4769

Fitz-jim naar psv?
https://x.com/Rudeboy8865/status/1826256718478835962

21-08-2024 19:44

Rockanje23 +37037

Als het op internet staat is het waar, dus dit zal ook wel kloppen.

21-08-2024 19:55

AFCACruijff14 +161347

Klaas Klok met 267 volgers. Nou nou.

21-08-2024 20:02

hendo +4769

Nee, klopt maar je weet maar nooit he

21-08-2024 20:17

Jeugd +24736

Nou kunnen we Ajax wel opdoeken

21-08-2024 20:06

Dirk +7014

Gaat hij meteen spelen zonder een training...
Dat word spannend,

21-08-2024 19:41

ajax4perez +9534

K ken deze speler helemaal niet… komt beetje over qua situatie en reacties zoals Sutalo “de verlosser” vorig jaar werd geadoreerd.

21-08-2024 19:41

xstaniox +15071

Dat je hem niet kent ligt aan jou

21-08-2024 19:53

AjaxHato +4612

Goed nieuws. En hij was topfit bij de medische keuring dat is eens wat anders dan de twee B's.

21-08-2024 19:20

Techno303 +2577

Die zitten bij de Mac

21-08-2024 23:03

Tommyshelby +128781

Dan zorg ik wel dat z’n vrouw fit en speelgerechtigd is voor morgen.

21-08-2024 19:18

hendo +4769

Voor de afleiding, denk dat er meer naar zn vrouw word gekeken dan na het voetbal😉😉

21-08-2024 19:28

Clubliefde34 +6146

Kaplan ligt er weer uit. Ben geen fan van rugani hoe die bij juventus was.. maar hopelijk verrast hij me.

21-08-2024 18:49

Ajaxfan31183 +16391

Als je 200+ wedstrijden heb gespeeld in de serie a dan zal je geen koekenbakker zijn

21-08-2024 21:59

willem1958 +8757

Het schijnt een voorbeeldprof te zijn als ik de verhalen moet geloven; komt als eerste aan en gaat als laatste weg, nou ja voor Farioli dan natuurlijk. ;-)
Volgens Pieter Zwart is het iemand die met zo min mogelijk overtredingen en kaarten z'n verdedigende werk doet maar behalve dat is het ook handig als ie op een gegeven moment iets meer met opbouwen gaat doen alhoewel ik daar over twijfel van wat ik zag van de beelden.

Eigenlijk is het vreemd dat Rugani die bij Juventus en ook Sutalo als international niet goed kunnen opbouwen.
Je mag toch verwachten dat dit in het basispakket zit als je verdediger op niveau bent, verdedigers bij Ajax die na wat jaren in het eerste te hebben gestaan zijn over het algemeen complete voetballers, niet alleen verdedigen maar ook opbouwen.

Maar goed, zo snap ik ook niet waarom Brobbey nog steeds niet goed kan koppen of slimmer afwerken, het is echt een gemis wat dat betreft.

21-08-2024 18:26

MarkP +21671

Als hij verdedigend top is vind ik het prima.

21-08-2024 18:33

debalisrond95 +2324

In de analyse van zwart staat juist dat hij ook goed kan opbouwen. Met name een pass op de backs in de loop zodat ze niet met de rug naar de tegenstander aangespeeld worden. Iets wat we goed kunnen gebruiken.

21-08-2024 18:45

TeringHenkie +28342

Het is geen opbouwer!

21-08-2024 18:48

willem1958 +8757

@debalisrond95;

dat las ik ook dat ie waarschijnlijk een goede pass heeft en Sutalo begint nu zelfs te dribbelen dat hadden we helemaal nooit verwacht dus wie weet leert Rugani ook nog wel wat bij voor het Ajax spelletje ;-)

Maar als er eerst rust en stabiliteit is met een paar goede passes in het begin dan hoor je me niet klagen, de eerste echte test voor het centrum is tegen Feijenoord, als ze dan de nul houden ben ik al heel tevreden.

21-08-2024 18:50

debalisrond95 +2324

Goede onderbouwing!

21-08-2024 19:05

Ajax4glory +3263

en dan in de 97 minuut een pingel die Brobvey dan onberispelijk binnen schiet.

Dromen mag .... toch

21-08-2024 19:37

Runnerlex +1729

Laat me verrassen 🥳

21-08-2024 18:22

Petterson +25008

In ieder geval positief dat men er nu bovenop zit. Beter dan de tijd waarin men u ergauot vergat om spelers aan te melden.

21-08-2024 18:22

Sportvolgert +40403

Die goede oude tijd.

21-08-2024 18:55

Rolo +13682

Ik snap wel dat die fit is als je zijn vrouw ziet. Die blijft wel op conditie.

21-08-2024 18:20

RichardWitschge8 +5197

Haha die is lekker ja. Nou ik denk eerder dat hij regelmatig helemaal kapot van vermoeidheid is.

21-08-2024 18:29

TeringHenkie +28342

Juist, mijn ex lijkt er wel een beetje op en in die tijd zat ik elke avond naast haar op de bank.. handje vasthouden en dronk ik alleen maar groene thee en ging elke avond kneiter nuchter het bed in!

Nu zit ik elke avond uitgezakt innde luie stoel en mijn 10 jaar jongere vriendin haalt steeds kaud bier voor me!

21-08-2024 18:51

Rolo +13682

Nu snap ik je nickname....

Je ex dacht iedere avond, Tering Henkie, weer niks?

21-08-2024 20:02

gi0vanni +7175

De KNVB? Regelen die ook Europese wedstrijden?

21-08-2024 18:19

JariJari +15219

Nee maar hun toestemming is een vereiste.

21-08-2024 18:22

OpaHooligan +3854

Ah, okay, want ik had inderdaad dezelfde vraag, ik dacht da's iets voor de UEFA.

21-08-2024 19:03

BrianBribbey +226

Welke 8 wijzigingen ten opzichte van NAC-uit verwachten we morgen?

21-08-2024 18:19

Gwoon_Paul +286

De opstelling van tegen Panathinaikos, met de wijziging dat Berghuis op de plek van Fitz-Jim op het middenveld inneemt en Rasmussen weer op rechtsvoor vrees ik.

21-08-2024 18:22

BrianBribbey +226

Berghuis op het middenveld is top. Rasmussen basis zou een schande zijn. Ik vroeg me zelfs af waarom hij is meegereisd

21-08-2024 18:25

Gwoon_Paul +286

Ja, ik snap ook niet wat ze daar in zien. Zet dan Gaaie maar rechtsvoor. Die heeft tenminste nog een goede voorzet. Ik heb van Rasmussen dit seizoen nog niets gezien waarom hij elke keer in de basis zou moeten staan.

21-08-2024 18:31

JariJari +15219

Gorter, Vos, Wijndal, Tahirovic, ünüvar en Avila zou wel echt iedereen verbazen natuurlijk 😅

21-08-2024 18:24

BrianBribbey +226

Lijkt me wel. Die hebben wel de meest frisse benen... dus beste opstelling

21-08-2024 20:54

Petterson +25008

- andere stad
- andere scheids
- ander resultaat
- ander shirt (blauw ipv wit)
- langere reis
- ander tijdstip
- ander bier
- andere competitie

21-08-2024 18:25

NouridolbergNeres34 +1906

We krijgen onze hogesnelheidstrein Forbs weer terug op links, wordt weer genieten om hem te zien struikelen over zijn eigen benen.

22-08-2024 00:03

MrPink +81745

Nou ben benieuwd.

21-08-2024 18:09

afca1985 +21279

Hij is inmiddels speelgerechtigd

21-08-2024 17:51

Rob1976 +9472

Bergwijn, Brobbey en Traoré ga je schamen tov Rugani mbt jullie fitheid.

21-08-2024 17:48

debetweter +10062

Wanneer is Rugani gestart met trainen dan?

21-08-2024 18:14

Rob1976 +9472

Rugani is topfit aangekomen

21-08-2024 18:31

Slang3 +45854

omdat hij in de selectie zit? dat zitten die andere 2 ook. Daarnaast heeft Rugani geen blessure gehad en zeker geen EK gespeeld

21-08-2024 18:33

NipeB +15793

Heb je het artikel gelezen? Bij de medische testen bleek hij superfit te zijn en daarom is hij gelijk mee.

21-08-2024 18:49

TeringHenkie +28342

Nog fitter dan B&B van ons?

21-08-2024 18:52

debetweter +10062

Ja maar wanneer is hij gestart met trainen. Hoeveel weken geleden?

21-08-2024 18:58

Gaza +4381

In Italie trainen ze altijd harder vooral fysiek.

21-08-2024 18:17

Babangida83 +23890

Duidelijk dat Kroes primair bezig is de selectie evenwichtiger te krijgen. Ondertussen is Beuker de jeugdopleiding aan het laten opleven en die doorstroming op gang te brengen op alle posities. Ik denk dat het geen toeval is dat Faberski nu uitblinkt, ik denk dat ze erg gericht met hem bezig zijn. Ze gaan dus ook niks te veel kopen, ondanks dat sommigen graag veel aankopen zien. Dan gaan ze voor de jeugd.

Lijkt mij een duidelijke visie en een duidelijk plan, waarbij ze op korte termijn stabiliteit beogen en op langere termijn groei met de jeugd als katalysator.

21-08-2024 17:36

Petterson +25008

Laten we het hopen dat dat het plan is en dat het zo uitpakt. Vooralsnog zie ik in de jeugd weinig echt grote talenten.

21-08-2024 18:26

Babangida83 +23890

Rugani lijkt me ook niet echt een talentje :-(

21-08-2024 18:38

afcaman +2904

Steur, Mokio, Faberski, Janse, Jette, Messouri,, Acheampong, Alders,..

21-08-2024 18:38

Petterson +25008

Heb ze allemaal gezien. Zijn dit nu echt grotere talenten dan de jongens die het afgelopen jaren allemaal niet gered hebben? Unuvar, Regeer, Hansen, etc

21-08-2024 18:42

Petterson +25008

Nog niet zo lang geleden speelden onze jeugdteams iedere tegenstander zoek. Ook Jong Ajax speelde de pannen van het dak (lichting Nouri Donny) en/of haalde volwassen resultaat en zelfs kampioenschap (lichting De Wit, Nous). Tegenwoordig doet het pijn aan de ogen om naar onze jeugd elftallen te kijken. Af en toe een kleine flard van kwaliteit en meer niet.

21-08-2024 18:48

Babangida83 +23890

Ik denk dat daar in de doorstroming en fysieke opbouw ook wel wat fout is gegaan. En Ajax 1 is ook onderdeel van de doorstroming.

21-08-2024 18:51

Babangida83 +23890

Zeker een aandachtspunt. Ik vond dat overigens met O16 niet het geval.

21-08-2024 18:55

3sterren +20205

@Petterson

”Zijn dit nu echt grotere talenten dan de jongens die het afgelopen jaren allemaal niet gered hebben?”

Nee. Denk dat het meer met de bomen te maken had.
Die groeiden tot in de hemel, waardoor zij over het hoofd werden gezien.

Tegenwoordig met de penibele financiële situatie krijgen jonkies noodgedwongen meer kans.
Wat ik persoonlijk op zich wel weer toejuich.

Het is nu aan hen om die kans te verzilveren ...

21-08-2024 20:34

wilbert.b +3104

En dat is die inmiddels

21-08-2024 17:14

MarcelvTol1971 +15319

Hij is superfit, dus daar wordt bij de medische keuring dus blijkbaar WEL op gelet.
Dan vraag ik me af, wat was de conclusie na de medische keuring van Traore ??

21-08-2024 16:59

Magallan39 +573

Traore was gratis, dus fit of niet een goede investering. Mocht hij een goed seizoen draaien (of twee) is alles wat je krijgt winst (op basis van transfersom). Dat is anders dan wanneer je iemand huurt & er helemaal niets aan zou hebben als hij eerst een paar maanden fit moet worden.

21-08-2024 18:11

JariJari +15219

Gratis? Wat denk je dat onze ouwe gabber aan tekengeld en salaris ontvangt?

Serieus schaamteloos die gast. En dan niet eens een penalty normaal nemen.

21-08-2024 18:25

Magallan39 +573

Gratis idd niet het juiste woord. Maar gezien de financiële situatie durf ik wel de aanname te doen dat het een goede deal was voor Ajax (volgens mij niks bekend over hoeveel tekengeld hij heeft gehad/voor welk salaris).

21-08-2024 18:44

ajaxfan1972 +2473

Hij had van mij niet perse hoeven komen maar nu die dr toch is in iedergeval wel fijn dat ie dr gelijk staat wat een verschil met traore bergwijn en brobbey

21-08-2024 16:44

PaulEast +7873

Rugani is ook een paar jaar Linker CV geweest bij Juve. Het is dus nooit de bedoeling geweest om Sutalo te verkopen. Hij gaat Baas vervangen. Dat is nu zeker…

21-08-2024 16:42

BlueDuke +4473

Baas gaat zijn wedstrijden wel spelen. Backup voor Hato, Rugani en Sutalo (schuift Rugani naar rcv). Janse en Mokio vooral in jong met af en toe een invalbeurt in 1. Tenzij Kaplan blijft en fit wordt, dan moet hij de strijd aan met Kaplan voor centrale posities.

21-08-2024 16:47

Jayq +3365

Prima rol voor Baas dit seizoen.
En samen met Kaplan zou helemaal fijn zijn.
2 backups voor 3 posities.

21-08-2024 16:53

PaulEast +7873

Zeker…. Talent genoeg.

21-08-2024 18:37

Bensco +7168

Op Juventus fora wordt gesuggereerd dat Ajax zijn volledige salaris betaald maar daar maken ze onderscheid in bruto 3 miljoen en netto 1,5 miljoen. Hebben wij hier bronnen van?

21-08-2024 16:34

JariJari +15219

AD schreef deel van het salaris. Italiaanse bronnen hebben het allemaal over volledige salaris (3.7M bruto, geschift veel).

21-08-2024 18:26

NipeB +15793

Zijn salaris is 3,5 miljoen volgens Capology. Hij blijft wellicht belasting betalen in Italië dan?

21-08-2024 18:52

Bensco +7168

Zo werkt dat niet. Hier inkomen is hier belasting betalen. Hij kan alleen aanspraak maken op 30% regeling.

21-08-2024 19:12

YugoVik +33116

Tja die gaat voor baas erin komen

21-08-2024 16:28

JoeBlow +8181

En toch is het best apart.

Een 30 jarige Italiaan die nauwelijks heeft gespeeld de afgelopen jaren komt naar Ajax en is superfit.

Twee Ajacieden van 21 en 26 spelen elk seizoen en hebben een hele EK voorbereiding meegedraaid - en zijn na 4 weken voorbereiding nog steeds niet fit genoeg om te spelen.

Tja, hoe dan?

Misschien goed om naast het aantal wedstrijden en goals ook “fitheid” te definiëren in prestatiecontracten met spelers.

21-08-2024 16:10

Babangida83 +23890

Helemaal uitgerust :-D

21-08-2024 16:28

JoeBlow +8181

Of gewoon het verschil tussen spelers die snappen hoe topsport werkt en onvolwassen kleuters.

21-08-2024 16:40

Babangida83 +23890

Ze hebben het over een aantal minuten invallen. Niet over heel veel. Dus in principe zo fit als Traore na een aantal weken. Omdat hij inderdaad gewoon zijn werk goed doet, in wezen. Dat denk ik ook.

Maar frappant is het natuurlijk wel.

21-08-2024 16:49

Lazell +16989

Nauwelijks is niet helemaal waar. 18 westrijden met gemiddeld 70 minuten per pot.

21-08-2024 18:22

Petterson +25008

Lichaamstype van Brobs en Bergwijn lijkt me ook gewoonweg niet gemaakt voor een sport als voetbal met heel veel korte sprints en toch ook veel totale kilometers. In hedendaagse voetbal heb je kennelijk gewoon een minimum aan atletisch vermogen nodig. Vraag me ook oprecht af hoe talenten van het kaliber Sneijder en Van de Vaart nu door zouden breken.

21-08-2024 18:30

LasseAjax +195

Dus deze speler is zonder wedstrijdritme klaar voor een basisplek? Voor wie? Waar? Zonder te weten wat je medespelers doen en hoe ze reageren? Lijkt ietwat op paniek voetbal maar ach, dat zijn we al even gewend bij Ajax.

21-08-2024 16:05

Babangida83 +23890

Het gaat hier om een basisfitheid. Niet de wedstrijdfitheid. Zijn twee verschillende zaken. Ook heeft hij geen onderliggende blessures kennelijk, die enige voorzichtigheid zouden vragen.

21-08-2024 16:29

Oeroeboeroe +18355

Lijkt me eerder dat jij in paniek bent 😝

21-08-2024 19:04

LasseAjax +195

Ik niet hoor, in die 60 jaar nooit geweest.

21-08-2024 19:21

Aram +17990

Ajax houdt geen rekening met wat hun acties doen met andere spelers.

Pasveer op doel => Ramaj wil weg
met Weghorst flirten => Brobbey gedesillusioneerd
Rugani halen => Kaplan wil weg

Er is geen enkele sprake van reflectie en er wordt 0 stappen vooruitgedacht. Straks zitten we weer zonder spelers van 20-25.

21-08-2024 15:47

Orangesoul +5988

Kaplan, Janse, Hato, Sutalo, Baas je zit prima in de verdedigers..

21-08-2024 15:50

Tinus +10308

Ik denk dat het wel meevalt wat dat betreft. Met Rugani erbij zal Farioli het ook weer eerder aandurven met Ramaj. Als Ramaj bij een beetje tegenslag al wil vertrekken, dan zegt dat ook genoeg over hem.
Wat betreft Weghorst en Brobbey hetzelfde. We zijn Ajax, daar horen toch 2 spitsen rond te lopen die elkaar tot het gaatje laten gaan? Als Brobs hiervan gedesillusioneerd raakt is er echt iets goed mis met hem. Beetje topsportklimaat kan geen kwaad.

21-08-2024 16:07

Spelverdeler +4644

Liever Kaplan de kans geven dan Rugani als linker centrale verdediger gaan gebruiken. Maar als een basisplek voor Rugani betekent dat Farioli het weer aandurft met Ramaj, dan zie ik liever Rugani spelen. Liefst natuurlijk Kaplan en Ramaj in de basis en hun leren om meer te coachen..

21-08-2024 16:21

Tinus +10308

Vooralsnog is Kaplan nog amper bij Ajax1 geweest, maar als hij zo goed is als veel mensen zeggen, dan zal hij snel genoeg Baas verdrijven van zijn plek. Van daaruit kan Kaplan dan voor een vaste basisplaats gaan vechten.
Ik vraag me echter af of het zover gaan komen. Als er concrete interesse komt voor Kaplan en/of Ramaj, dan zie ik ze helaas beide nog wel vertrekken. Maar beiden zijn op dit moment geen spelers waar we niet zonder mee kunnen. Dus als door verkoop een speler kan worden gehaald met een directe positieve impact op het spel (een creatieve middenvelder of een goeie rechtsbuiten), dan is dat voor nu beter denk ik.

21-08-2024 19:00

FdJMdL +4505

als brobs al bang wordt van Weghorst kan ie beter voor altijd bij Ajax blijven

21-08-2024 16:28

Babangida83 +23890

Ik ben het wel eens met de zienswijze dat je normaal gesproken in iedere linie een ervaren speler nodig hebt. Wel eentje met kwaliteit.

In 1995 was ons centrum alleen ervaren en hadden we verder nog wat twintigers die al wat verder waren.

In 2019 hadden we met Tadic, Blind & Schone in iedere linie een ervaren speler. Vooral die eerste twee trokken de rest van het team naar een veel hoger plan.

In principe was de argumentatie ook zo dat als Rugani speelt, dat Ramaj dan weer terug kan in de basiself, omdat Pasveer nu achterin als enige voor wat ervaring zorgt. Heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Pasveer heeft ook wel echt zijn kans gepakt. Ramaj is natuurlijk weer beter aan de bal, maar vorig jaar ons met een aantal blunders ook echt wel punten gekost.

21-08-2024 16:31

TeringHenkie +28342

"Rugani halen => Kaplan wil weg"

Ik denk niet dat Kaplan zelf weg wil, maar dat Ajax Kaplan naar de achterdeur duwt.
Kaplan heeft nog marktwaarde, en Kroes heeft geld nodig!

21-08-2024 16:39

Rolo +13682

Als Brobbey al gedesillusioneerd is van het feit dat Ajax bezig zou zijn met Weghorst. Dan is dit zijn eindstation en hoeft hij nooit geen stap meer te maken naar een top 3 competitie. Ook niet bij de kleintjes.

21-08-2024 18:22

JariJari +15219

Brobbey had je überhaupt al moeten verkopen. Is geen prof.

21-08-2024 18:28

Petterson +25008

Anderzijds hebben spelers als Ramaij, Brobs en Kaplan ook wel een vreemde topsportmentaliteit als dat waar is. Hebben eigenlijk stuk voor stuk nog erg weinig geleverd voor hun geld (geldt ook zeker voor dure Brobs). En dan zouden ze de concurrentie met deze over-the-Hill 2e garnituur voetballers niet aandurven of willen!?

21-08-2024 18:33

Aram +17990

Ja klopt en dat is ook niet goed.

Maar het punt is, als directie moet je die dingen voor zijn.

21-08-2024 18:54

Hunkelaars +3365

Brobbey gedesillusioneerd??
Op basis van wat is Brobbey dit, op fitheid en prestaties kan het niet gebaseerd zijn.
Hij heeft de fitheid nog steeds niet, heeft nog steeds geen balbeheersing en ziet eruit als een vermoeide boxer. We hebben hier 16 miljoen voor betaald, en een megasalaris beurt deze gast per jaar voor wanpresteren.

21-08-2024 22:07

Aram +17990

Misschien is het andersom he.

21-08-2024 23:01

Arnold.L +2617

Breng hem maar voorzichtig. Kan wel fit zijn, maar gewenning kan ook wel fijn zijn.

21-08-2024 15:41

willem1958 +8757

Ik lees net op VP dat Rugani speelgerechtigd is bevonden door de KNVB en UEFA.
Ben benieuwd want hij schijnt superfit te zijn als hij morgen minuten maakt of hij met Sutalo samen een stabiel centrum gaat vormen.

Vraag me wel af wat er met Kaplan gaat gebeuren want het stomste zou zijn als Ajax die verkoopt, een jonge goed voetballende verdediger is het, die moeten ze echt niet wegdoen.

21-08-2024 15:38

Mivado +3327

Wel heel vaak geblesseerd. Er zijn ook meer grote talenten aanwezig op zijn positie. Ik snap het wel, zeker gezien hij nog genoeg waard is.

21-08-2024 15:41

Web +178830

En ik maar denken dat Kaplan een hele mooie carrière bij Ajax tegemoet ging, fanntastiche techniek, hard in de duels, en een goede lange bal
Een beetje Frank de Boer van vroeger
Maar die komt nu niet meer aan bod met Rugani, mag in de uitverkoop met Ramailj
Ik was echt optimistisch over deze twee spelers
Het word bij Ajax oer degelijk straks

21-08-2024 15:31

Danielson +50314

En oer oud...
Niet des Ajax'

21-08-2024 15:44

Web +178830

Precies en daar maak ik mij zorgen om

21-08-2024 15:58

Ibrahimofiets +1071

Even een open vraag, ik kan het niet goed vinden op internet.

Klopt het dat hij na dit seizoen tranfervrij is? Dat Ajax mogelijk daarom voor een jaar huurt en hij misschien daarna gewoon kan tekenen bij ons?

21-08-2024 15:31

Cello +52937 moderator

@Ibrahimofiets

Hij heeft, naar wat ik begrepen heb, een doorlopend contract bij Juve tot 2026.

21-08-2024 15:33

Ibrahimofiets +1071

Ah okee! Thanks!

21-08-2024 15:39

Jayq +3365

https://www.transfermarkt.nl/daniele-rugani/profil/spieler/162959

21-08-2024 16:58

JariJari +15219

Nee hij heeft in mei net voor 2 jaar bijgetekend.

21-08-2024 18:29

nummer14 +4969

Nou die uitkomst weten we al. Die heeft hooguit vrijdag zijn werkvergunning te pakken

21-08-2024 15:09

Ajax1969 +4162

Geen werkvergunning nodig. Italiaan.

21-08-2024 15:41

JariJari +15219

Ja en zo niet dan kost het weken, niet 3 dagen dus vrijdag sloeg nergens op.

21-08-2024 18:30

nummer14 +4969

Zal er volgende keer een knipoog achter zetten. Ik was sarcastisch omdat het bij ons soms allemaal net wat langer lijkt te duren

22-08-2024 01:28

Barra +5529

Hoop niet dat Sutalo en Rugani straks ons centrale duo wordt, helemaal als je weet dat Farioli er van houdt om achterin rond te tikken om de tegenstander te lokken. Tenminste ik neem aan dat dat het idee erachter is. Als je van achteruit wilt voetballen zul je ook cv's moeten opstellen die behoorlijk comfortabel aan de bal zijn.

21-08-2024 15:04

Patrick.L +2615

Rugani is juist sterk aan de bal, maar oké...

21-08-2024 15:15

Barra +5529

Ik heb hem bijna nooit zien spelen, maar hij zegt zelf dat hij een praktische ipv technische verdediger is. Daarnaast hoor je ook overal dat hij het niet van het voetballen moet hebben. Zou mooi zijn als hij het wel kan, maar anders heb je met Sutalo en Rugani geen voetbal van achteruit. Ons middenveld herbergt ook weinig voetballend talent, dat wordt wel heel magertjes dan.

22-08-2024 09:40

FysioPat020 +25688

Fit en werkvergunning = voor de leeuwen.

21-08-2024 15:02

Raydo +1517

Als Italiaan heeft hij binnen de EU geen werkvergunning nodig.

21-08-2024 15:07

mokum007 +6522

Tuurlijk samen met Sutalo in de centrum ....

21-08-2024 15:00

7172AFCA7395 +10299

Uitgeleend geweest aan Empoli. Die wilden hem niet meer ?Toch stof tot nadenken.

21-08-2024 14:47

Cello +52937 moderator

@7172AFCA7395

Ik zou niet kunnen zeggen of je het zo zwart-wit kunt stellen.
Het kan net zo goed zo zijn, dat Empoli hem wel wilde behouden, maar dat er anderen dingen waren, waarom het niet kon. Misschien salaristechnisch, misschien vanwege te hoge transfersom, misschien wilde Rugani zelf niet.
Hoe dan ook heeft Juve hem nu 9 jaar, met nog 2 jaar te gaan, straks 11 jaar onder contract gehad. Dus hebben ze in Turijn meerdere keren met hem verlengd. Dus wel degelijk enig vertrouwen in hem gehad over de jaren heen om dat te doen. Dat ie dan niet bijzonder veel gepeeld heeft, heeft natuurlijk ook te maken met de grote concurrentie aan verdedigers. Wat overigens geen schande is in een land dat juist bekend staat of iig bekend heeft gestaan om verdedigers van grootse klasse.
En laten we eerlijk zijn... als Rugani wel onbetwiste basisspeler zou zijn bij Juventus hadden wij niet eens hem kunnen halen. Dan was Ajax kansloos en on-interessant geweest om meerdere redenen. Zowel financieel als sportief op dit moment.

Ik ga het iig proberen neutraal te bekijken vanaf nu, want hij is er nu eenmaal. Een negatief oordeel vellen kan altijd nog. Dat ga ik iig niet nu doen, want hij heeft bij Ajax nog geen bal geraakt.

21-08-2024 15:06

Jayq +3365

Juventus kocht Rugani in 2013 van Empoli en heeft hem toen direct tot 2015 aan Empoli terug verhuurd.

Sinds 2015 altijd bij Juventus gespeeld. Behalve het seizoen 2020/2021 (het coronaseizoen), toen hij verhuurd werd aan Reims (okt 20 - jan 21) en Cagliari (feb - jun 21)

21-08-2024 17:04

7172AFCA7395 +10299

Okay Dacht dat de Empoli verhuur recentelijk was, niet dus.

21-08-2024 17:08

Luie +1209

Hoppa! eerst fitte speler in onze selectie.

21-08-2024 14:47

JohnDylan +22021

Ajax durft weer geen stap achteruit te zetten (door flink te investeren in de jeugd) om er vervolgens weer twee vooruit te kunnen doen. Daardoor zal Ajax nog een tijdje pas op dezelfde plaats maken. Tot er weer een technische directeur komt die verstand en van zaken en voldoende Amsterdamse bluf heeft.

21-08-2024 14:39

Artemio +31960

Precies. Dit beleid vertoont veel tekenen met het beleid wat Feyenoord ooit voerde met Bosz als TD. We weten allemaal hoe dat afliep.

21-08-2024 14:50

Raydo +1517

Welke tekenen precies? Het was destijds een groepje matige, over-the-hill spelers (Makaay, De Cler, Hofland, Landzaat) die gehaald werden met hoge salarissen en op permanente basis. Hier gaat het om een huurdeal.

21-08-2024 15:06

Artemio +31960

De beoogde versterkingen.

21-08-2024 15:18

Bruno04 +15742

Domme opmerking die werkelijk nergens op slaat.

21-08-2024 15:12

Ibrahimofiets +1071

Als de doelstelling is plaatsing voor CL komend seizoen. En je verliest van de nummer 8 van de kkd en creeërt nauwelijks kansen, dan snap ik sommige keuzes wel.

Weghorst als pinchhitter tegen NAC had best wat kunnen doen, net als op het EK. Eriksen met zijn inzicht en techniek creeërt meer dan een FJ, Taylor of Vos uit eigen jeugd. Rugani is met zijn ervaring een prima vervanger van Medic en een Baas en Kaplan zijn er niet klaar voor nog 34 wedstrijden lang.

In mijn ogen is het best logisch deze namen gezien de situatie. Ja, het zijn allemaal geen namen voor de toekomst, dat weten we allemaal. Maar het doel CL dit seizoen is volgens mij belangrijker dan transferwaarde van jeugdspelers over 1 a 2 jaar.

We zouden het liefst nu weer jongens uit Zuid-Amerika halen voor 12 tot 15 miljoen met enorme potentie. Maar helaas zitten we niet in de positie meer om die investeringen te doen.

21-08-2024 15:36

Tinus +10308

Ajax kan zich op dit moment geen stap achteruit veroorloven. We hebben vorig seizoen gezien wat spelen met alleen maar jeugd ons brengt. Jeugdspelers moeten ingepast worden met ervaring eromheen.
Ik zou het overigens ook zonde vinden als Kaplan verkocht wordt, maar hij is niet onmisbaar en als dat betekent dat we ons (eerder) kunnen versterken op cruciale posities op dit moment, dan is het maar even zo.

21-08-2024 16:14

MosesD +14651

Eerlijk gezegd vind ik een centraal duo Sutalo/Rugani voetballend wel de horror. Sutalo moet als pure verdediger meer een voetballer naast zich hebben. Baas, maar vooral Kaplan ernaast is natuurlijk veel beter. Aan de zijkanten: Hato is voetballend natuurlijk uitstekend, maar ook op rechts is het voetballend matig. Gaaie zou in net een wat ander systeem prima kunnen renderen, Rensch heeft het talent, maar ontbeert het mentale.

21-08-2024 14:24

Cello +52937 moderator

@MosesD

Ik denk, dat je de komst van Rugani ook in een ander licht kan bezien. En daarbij is een huurdeal niet eens zo heel slecht. Een jaartje Rugani erbij geeft natuurlijk ook de 'luxe' dat je jonge spelers die er heel dicht tegenaan zitten en vaak zelfs al goed genoeg zijn om hun wedstrijden in Ajax-1 te spelen niet te hoeven overbelasten en daarmee niet gelijk helemaal hoeft af te branden. Je kunt ze dus wat rustiger brengen, wat meer rust in te bouwen als dat nodig is, zodat wellicht over een jaar dat ze helemaal klaar er voor zijn en ze nog makkelijker 'het stokje' over kunnen nemen èn je iemand als Rugani misschien niet meer nodig hebt.
Zou je nu een Rugani voor meerdere jaren al vast leggen dan heb je, zeker vanaf volgend seizoen, het probleem dat ie juist dan een jongere verdediger in de weg loopt.

21-08-2024 14:34

MosesD +14651

Ik vind Kaplan in alles beter dan Rugani. Begrijp er dus niets van.

21-08-2024 14:46

MosesD +14651

Prima, je hebt ook Janse en Baas nog. Kaplan is daarbij natuurlijk niet zwaar geblesseerd.

21-08-2024 16:03

AFCA-pride +17346

Nou bij Ajax kan dit zomaar enkele maanden duren….

21-08-2024 18:18

eenAjaxfan +20320

Goed uitgelegd, Chello!
Fijn om te constateren dat er nog mensen zijn die nuchter naar Ajax kunnen kijken.

21-08-2024 19:59

3sterren +20205

@MosesD

Wanneer heb jij Rugani dan zien spelen ?
Doorgaans houdt hij de bank warm bij Juventus ...
; )

21-08-2024 20:21

JariJari +15219

Rugani en Sutalo lijken mij alternatieven voor dezelfde positie.

Ik hoop dat Kaplan er gewoon naast komt wanneer hij eindelijk fit is.

21-08-2024 14:53

Laudrup10 +17054

Denk niet dat Rugani voor de bank komt en Sutalo op de bank zetten zou pure kapitaalvernietiging zijn. Aan de andere kant is kroes constant kapitaal aan het vernietigen door Ramaj en Vos voor een foot van de hand te willen doen. Zijn voorgangers met Chico en Mikautadze ook miljoenen door de plee hebben gespoeld. Straks met Weghorst halen die geen enkele transfer waarde tegenwoordigd. Gaat lekker zo...

21-08-2024 15:22

JariJari +15219

Mikautadze schrijf ik ook aan Kroes toe. Was alleen officieel niet in dienst.

21-08-2024 17:28

MosesD +14651

Twee hele goede spelers huren, het is niet meteen des-Ajax, maar nood breekt wetten. En het kan heel goed uitpakken, zie Fnoord en Psv. Maar Ajax huurt Rugani... Is dat het Kroes' buitenkansje? Ik word er wel een beetje triest van. Het mannetje kwam met een tamelijk grote mond binnen, nadat hij eerst nog een aandelenpakket heeft gekocht, maar hij bakt er tot nu toe weinig van.

21-08-2024 17:45

Cello +52937 moderator

Hoe was het ook alweer met het aanmelden van een speler voor een Europese wedstrijd?. Was het uiterlijk 24 uur voor de aftrap van het eerste duel uit een tweeluik?.

21-08-2024 14:24

Breuk +25133

In ieder geval een vinkje zetten

21-08-2024 15:11

Robbie78 +3792

Klinkt ook weer als een goed plan: een volledig nieuwe verdediger die niemand (en de taal?!) kent, laten debuteren in een belangrijke Europese pot...

21-08-2024 14:24

Jeugd +24736

Nog meer chaos, een speler die net gearriveerd is meteen erin knikkeren zonder een training

21-08-2024 14:23

daslogisch1 +10185

Trainen? Daar doet Rugani niet aan, die staat er gelijk en weet wat hij moet doen.

21-08-2024 14:54

Robbie78 +3792

Meeste moeten eerst een jaar in jong om aan het Ajax spel te wennen..

21-08-2024 15:48

stefaanovic +2690

Ook wel eens lekker dat er een speler wel fit is en dat zo vroeg in het seizoen

21-08-2024 14:19

BobaAjax +702

Dan moet hij wel fit zijn, gelukkig.

Niet eerst 3/4 weken meetrainen.

21-08-2024 14:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.