[Update] Klaassen traint mee met selectie van Jong Ajax; contract bij Ajax niet de insteek

door Jesse ter Haar 1025

Bron ESPN

[Update] Klaassen traint mee met selectie van Jong Ajax; contract bij Ajax niet de insteek

door Jesse ter Haar 1025

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen traint per direct mee bij Ajax, schrijft ESPN. De oud-speler van de Amsterdamse ploeg zit momenteel zonder club aangezien hij transfervrij mocht vertrekken bij Internazionale, nadat hij vorige zomer de overstap maakte naar de club uit Italië. Klaassen doet bij Ajax mee aan de teamtrainingen om ervoor te zorgen dat hij zijn conditie op peil kan houden.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Klaassen mocht vorig seizoen vertrekken bij Ajax en op deadline day werd duidelijk dat de middenvelder had getekend bij Internazionale. De ploeg uit Milaan hoefde destijds geen transfersom te betalen voor de speler. Internazionale laat Klaassen na één seizoen dus ook weer transfervrij vertrekken. Klaassen speelde in totaal dertien wedstrijden voor de Italiaanse club en kwam daarin geen enkele keer tot scoren. Wel pakte de middenvelder de landstitel en de Italiaanse Supercup met de ploeg.

Het was vanaf 1 juni al duidelijk dat Klaassen mocht gaan uitkijken naar een nieuwe werkgever. Fabrizio Romano communiceerde dat het contract van de Nederlander niet verlengd zou worden. Momenteel zit de speler zonder club, maar wordt hij begeert door Royal Antwerp. Klaassen heeft de Belgische club voorlopig in de wachtkamer gezet. De 41-voudig international ziet Royal Antwerp als Plan B en hij hoopt dan ook op andere aanbiedingen.

Het wachten gaat Klaassen dus in Amsterdam doen. De speler mag volgens de berichtgeving vanaf maandag 9 september al meetrainen op De Toekomst en hij zal ook gewoon meedoen met de groepstrainingen. Zo kan de middenvelder zijn conditie bij Ajax op peil zien te houden. De Amsterdamse club is natuurlijk geen vreemde plek voor Klaassen aangezien hij maar liefst negen seizoenen voor de hoofdmacht wist te spelen. Daarnaast doorliep de speler natuurlijk ook de jeugdopleiding.

Een derde periode bij Ajax?

Ajax is nog altijd op zoek naar een creatieve middenvelder. Klaassen past niet echt in dat plaatje waardoor een derde periode in Amsterdam waarschijnlijk niet tot de mogelijkheden behoort. In dienst van Ajax kwam Klaassen uiteindelijk tot 221 officiële wedstrijden waarin hij maar liefst 74 doelpunten wist te maken. In zijn tweede periode bij Ajax kwam Klaassen bekend te staan als 'Mister 1-0', aangezien hij onder Ten Hag meermaals de openingstreffer wist te produceren.

Update - 17.05 uur (9 september) - Klaassen traint mee met selectie van Jong Ajax; contract bij Ajax niet de insteek

Davy Klaassen traint vanaf maandag mee met Jong Ajax, zo kreeg De Telegraaf te horen van een woordvoerder van de Amsterdamse club. De middenvelder mag bij zijn oude werkgever zijn conditie op peil houden, om zo vanuit een goede basis op zoek te kunnen naar een nieuwe werkgever. De middenvelder traint dus mee met Jong Ajax en niet met Ajax 1.

Klaassen is sinds afgelopen zomer transfervrij en vond nog geen nieuwe club. Ajax lijkt die 'nieuwe' club vooralsnog ook niet te gaan worden. 'Ajax benadrukt dat er vaker oud-spelers bij de club meetrainen in afwachting van een nieuwe werkgever en dat er nog geen sprake is van een mogelijk contract in Amsterdam', schrijft men bij de genoemde krant.

Weet jij de juiste winnaar van Nederland - Duitsland te voorspellen? Zet in en ontvang een odds boost van 50 of 100 keer je inzet! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Redlum +1698

Laat m lekker op de bank gaan zitten, wel voor max 1 mln salaris. 1 jaar contract. Kan echt wel van waarde zijn voor dit Ajax.

12-09-2024 06:43

NouridolbergNeres34 +1889

Weghorst en Klaassen in de basis straks, dat wordt echt genieten. Mag echt hopen dat Kroes nog een beetje verstand heeft.

11-09-2024 23:26

Darkbird +2497

Prima speler voor erbij, hoop ervaring en passie voor de club. Prestatie contract geven en hij kan dit jaar echt van toegevoegde waarde zijn. We moeten straks 3 wedstrijden per week voetballen….

11-09-2024 20:28

MosesD +14637

Klaassen een jaarcontract, Hlynsson een jaar aan de juiste club verhuren. Zo gek is dat niet. Kijken of Hlynsson zich ontwikkeld. Komt vooopig tekort voor Ajax1.

11-09-2024 18:20

Turbo +41801

Hlynsson kan alles wat Klaassen kan. Is daarnaast sneller, fitter, jonger en heeft een veel betere traptechniek.

11-09-2024 18:34

MosesD +14637

Scoort veel minder enof hij sneller is betwijfel ik. Ik denk sowieso dat hij tekort komt, dus huur goede optie

11-09-2024 18:52

Redlum +1698

Trap techniek van Klaassen is heel goed hoor. Moet Deef wel goed gebruiken natuurlijk, maar is wel een Ajax voetballer. Goede coach helpt dan wel

12-09-2024 06:44

Ferd +38316

Als Klaassen naar Ajax komt koop ik aandelen in bic aanstekers

11-09-2024 16:57

Qajax +761

Klassen is echt een prima baas en heeft mooie dingen kunnen doen voor Ajax, maar is op dit moment m.i. niet de persoon die het middenveld kan dragen. Het feit dat hij clubloos is zegt ook eigenlijk genoeg. En tuurlijk moet je als Ajax zo'n Ajacied een plek geven om zn conditie op peil te houden, maar Antwerpen lijkt me een betere eindpunt voor Davy.

10-09-2024 20:04

Oeroeboeroe +18312

Ik schrik toch elke keer weer, van Klaassen met een volle haardos.

10-09-2024 13:55

Ferd +38316

Ik schrik van Klaassen in een Ajax 24/25 shirt

11-09-2024 16:55

Oeroeboeroe +18312

En bedankt hè, ik had het nl. niet voor mogelijk gehouden, nu heb ik overdag al nachtmerries.

11-09-2024 18:44

Joop Maria.D +364

Ajax bied Davy een contract aan aub!!! deze jongen heeft vaak bewezen dat hij belangrijke goals kan maken waar van vaak de 1e goal waar door de wedstrijd werd opgebroken.

10-09-2024 12:31

Ajaxsupporter02 +13851

Hij komt momenteel zwaar te kort. Kunnen niet altijd naar het verleden kijken.

10-09-2024 13:19

Oeroeboeroe +18312

Wat moet die verdienen? Toch gauw 1-2 miljoen. En dat voor een paar doelpunten?

10-09-2024 15:15

PH2BOT +40010

Waarom zou 'ie 1-2 M moeten krijgen? ..hoogstens wanneer hij dat ook daadwerkelijk waar maakt...maar dan nog: dergelijke salarissen passen helemaal niet meer bij het huidige Ajax. Eerst maar weer 'ns een heel seizoen leren om te presteren. Op dit moment maakt in elk geval geen van de spelers het krijgen van een miljoenensalaris waar.

10-09-2024 20:12

Vak425 +221

Als back-up kan hij heel waardevol zijn voor Ajax. Zo’n brok ervaring kunnen we best gebruiken, op en naast het veld.

10-09-2024 11:42

Professor +11123

Als Kroes Klaassen een contract aanbiedt is dat de kers op de taart van de transfer window bij Ajax. Ja totaal een mislukking.

10-09-2024 09:40

TheSpecialOne +8830

Dat betekent dus dat Deef binnenkort weer in het Ajax shirt te bewonderen is.

10-09-2024 08:56

OpaHooligan +3552

Ja, even naar het buitenland om zijn haartransplantatie te betalen, en dan weer terugkomen, dat is het.

10-09-2024 09:28

TheSpecialOne +8830

Hahaha. Deef begint echt de comeback kid te worden.

10-09-2024 09:33

MPAjax +8384

hoorde dat hij nogsteeds in een Ajax pyjama slaapt

10-09-2024 15:39

ProperFootball +14500

"nog geen sprake".

Het woordje 'nog' stelt niet gerust.

10-09-2024 08:25

Mijnclub33x +9782

Heeft Klaassen tegenwoordig een haarstukje (pruik) of heeft hij haren laten implanteren. Toen hij wegging bij Ajax had hij alleen zo'n kransje🧑‍🦲👱

10-09-2024 08:18

kelvin_de_jong +1251

Dat je zelf onder een steen ligt is nog tot daaraan toe maar val ons niet lastig met je onnozelheid.

10-09-2024 08:35

twynestar +28209

omg ja hoe kan hij ook niet naar rtl boulevard kijken, kelvin 🤡

10-09-2024 18:25

OpaHooligan +3552

https://www.soccernews.nl/news/davy-klaassen-betaalde-flinke-bak-met-geld-voor-haartransplantatie-ik-was-duur-uit/

De Deef heeft even geld gespaard in Italie om zijn haartransplantatie te betalen, maar komt nu weer gewoon terug. Slimme gast!

10-09-2024 09:31

VOETBALisOORLOG +1780

Misschien kan AS hier een polletje aanmaken, 'wel of geen contract voor Klaassen'.

Ik ben namelijk benoemd naar de uitkomst.

10-09-2024 08:07

Dude125 +1183

Beter een poll of mensen de realiteit als universeel erkennen of liever in hun eigen gemaakte fantasiewereld leven, 1 waar poll uitslagen er toe doen etc.

10-09-2024 09:51

MPAjax +8384

denk dat je met de huidige smartphone generatie al gauw op 10% / 90% uitkomt

10-09-2024 15:39

twynestar +28209

maar jullie niet he

10-09-2024 18:25

Oempaloempa +1475

Zeer ervaren Ajacied, heeft veel voor de club betekent, veel goals gemaakt, mister 1-0.
Heel goed om die ervaring in huis te hebben, kunnen de jonkies van leren. Goede mentor.
Mag van mij blijven.

10-09-2024 07:51

Devid87 +3532

Complete armoede hoor als hij mag blijven. Als je Klaassen nodig hebt als mentor…

10-09-2024 07:55

Oempaloempa +1475

Bij armoede denk ik aan jou, vooral intellectuele armoede.

10-09-2024 16:11

Devid87 +3532

Ach gossie; kan je het verbaal niet aan dus ga je het persoonlijk maken .

10-09-2024 22:03

Ajaxsupporter02 +13851

Altijd dezelfde non argumenten. Als speler is het gewoon klaar.

10-09-2024 14:31

Noam +4075

Wat een armoede dit

10-09-2024 07:35

Bky +56354

Hoeveel lui hem een contract willen geven hieronder. Bijna schrikbarend. Alsof we een filantropische instelling zijn.

10-09-2024 07:14

DeBankzitter +2587

Er zijn natuurlijk allerlei vormen te bedenken qua contract waarbij je er als Ajax niet op achteruit gaat. Bijv. een vorm waarbij Klaassen betaald krijgt per gespeelde wedstrijd, of een laag basiscontract met daar bovenop bonussen voor doelpunten en assists.

10-09-2024 08:13

TheSpecialOne +8830

Ze hoeven niet zijn salaris van minimaal drie miljoen te betalen. Het is makkelijk om iemand anders geld uit te geven.

10-09-2024 08:58

Baco123 +6138

Zie het wel gebeuren dat ze hem voor 1 jaar een contract gaan geven, kwestie van tijd denk ik

10-09-2024 07:06

themons +740

Prima speler voor dit jaar. Prestatiecontract geven en stabiele, ervaren kracht erbij. Kan ook goed in een 442-systeem als lopende centrale middenvelder. Want bij gebrek aan buitenspelers zal onze vurige Italiaan toch iets moeten...

09-09-2024 22:42

Devid87 +3532

Stabiel in wat? Verstoppertje spelen op het veld? Komop zeg, hij is gewoon echt niet goed genoeg.

10-09-2024 07:56

Mijnclub33x +9782

Klaassen is zoveel beter dan al die troep van Mislintat samen, heeft niet voor niets negen jaar bij ons gevoetbald.

10-09-2024 08:22

themons +740

Ik vind niet dat Klaassen alleen maar verstoppertje speelt. Ik vind ook niet dat hij het niveau heeft waar je weer naartoe moet. Maar welke (waarschijnlijk relatief) goedkope speler, die ook nog eens uit de voeten kan op een positie waar je nogal dun bezaaid bent, is er dan nu voorhanden en aantoonbaar beter dan Klaassen? Gewenningstijd e.d. heeft hij ook al niet nodig. En hij zal zich best schikken als 12de/13de man in de selectie. Daarnaast natuurlijk ook nog een voorbeeldige prof. Dus voor een jaar lijkt het mij prima.

10-09-2024 08:59

Ajaxsupporter02 +13851

442.. Zitten we hier op een Ajax site?

10-09-2024 10:19

themons +740

Ja 442. Liever niet natuurlijk. Ik ken de huisstijl. Maar als er geen buitenspelers zijn, speel ik liever 442 dan 432.

12-09-2024 07:46

themons +740

Toen Koeman trainer was van Ajax koos hij ook regelmatig voor 442. Hij werd er kampioen mee. Schoonheidsprijs? Nee. Attractief? Mwah... Zou ik nu tekenen voor 442 en kampioen? Ja tuurlijk.

12-09-2024 07:53

Ajaxsupporter02 +13851

Eigenlijk dus resultaatvoetbal..

12-09-2024 08:22

themons +740

Ja soms kan dat nodig zijn

12-09-2024 08:42

3sterren +20205

@Ajaxsupporter02
“Eigenlijk dus resultaatvoetbal.”

Na seizoenen zonder voetbalresultaat zeg ik volmondig ja graag.

Bouwen aan een flink vollere oorlogskas, zodat er gerichte aankopen kunnen worden gedaan die de selectie aantoonbaar aantrekkelijker zullen laten spelen.

Anders blijf je mikken op maximaal de derde, vierde of zelfs de vijfde plaats.

Is dat dan wel des Ajax ? …

12-09-2024 12:06

Ajaxsupporter02 +13851

Met deze selectie kan je prima resultaat halen met 4-3-3, beter dan 4-4-2 in mijn ogen + beter voetbal.

12-09-2024 13:04

joost.v84 +184

Europees mag ie niet meedoen. Voor eredivisie denk ik nog altijd goeie middenvelder. Voor in de breedte en kleedkamer goeie jongen. Maar ligt natuurlijk ook aan wat hij moet kosten....

09-09-2024 22:37

VichoWazig +3442

De dag die je wist dat zou komen…

Hij zou passen in de aankopen van Kroes. Hij is op leeftijd en heeft eigenlijk exact dezelfde kwaliteiten als spelers die we al hebben, maar zal waarschijnlijk qua salaris wel meer vragen dan de spelers die we al hebben.

09-09-2024 21:56

Mosquito +4263

Wie is exact hetzelfde in de huidige selectie als Klaassen? Vertel.

10-09-2024 07:27

Jayq +3339

Hlynsson

Overigens zegt Vicho niet eens dat we een exact dezelfde speler hebben. Maar spelers met dezelfde kwaliteiten.

10-09-2024 09:29

Mosquito +4263

“exact dezelfde kwaliteiten”
Patato - Patato

Hlynsson heeft overigens niet dezelfde kwaliteiten als Klaassen.
Klaassen is meer een Weghorst op het middenveld. Iemand met ervaring, gaat er volle bak voor en maakt heel belangrijke doelpunten. Is technisch niet sterk, maar zet zijn positieve kwaliteiten op het juiste moment in. Mentaliteit is ook een kwaliteit.

Hlynsson is een creatieve speler, die weinig laat zien de laatste tijd, maar vind ik een heel goede voetballer. Ik zie Hlynsson meer als een rechtshalf en Klaassen als een 10.

10-09-2024 16:49

3sterren +20205

Patato - Patatoe …
; )

12-09-2024 12:12

Mosquito +4263

Als je dan betweterig wilt zijn, had je kunnen zeggen: Patato - Patahto
;-)

“It means that even if two things seem different to each other, in essence they are still the same thing. The phrase originates from the different pronunciation of potato: potato, potahto. But it doesn't matter because it refers to the same thing.”

12-09-2024 16:39

AjaxNr1 +1685

Davy heeft een Ajax hart. Zak altijd 100% inzetten voor Ajax. Geef Davy een contract.
Prima speler voor het middenveld.

09-09-2024 21:53

Godenzoon24 +15266

Om wat te doen? Wat bezield mensen. Echte Ajacied en alles, heeft niks met gebrek aan respect te maken, maar Klaassen was al niet goed genoeg meer en is dat nu zeker niet. Buiten dat hij ook absoluut het type niet is wat we nu nodig hebben!

09-09-2024 22:34

TheSpecialOne +8830

Inter had al binnen een jaar gezien dat Klaassen niet het niveau had waar ze naar streven.

10-09-2024 09:00

Godenzoon24 +15266

Dat ze hem haalden vind ik al bijzonder!

10-09-2024 10:07

Devid87 +3532

Nee, geen prima speler voor het middenveld en ook niet voor de bank.

Dat slappe gelul. Jij zal ook vast een Ajax hart hebben maar ik zie je liever ook niet op het middenveld.

10-09-2024 07:58

twynestar +28209

shit de lobby werkt al goed zie ik

10-09-2024 18:26

joman1234 +279

Geef hem nou gewoon een contract voor een jaar. Lost de creatieve problemen op het middenveld op.

09-09-2024 21:38

HansKraayJr +668

Ja want Davy is lekker creatief. 😂

09-09-2024 21:44

joman1234 +279

Davy is de beste nummer 10 die ajax de laatste 15 jaar gehad heeft mafketel.

10-09-2024 01:20

Louis.K +2104

Houte klaas niet aan beginnen. Wordt niks en was niks.

10-09-2024 06:00

Devid87 +3532

Beste nummer 10 in de afgelopen 15 jaar?

Wat voor medicijnen slik jij? Asking for a friend

10-09-2024 08:07

Johannes1996 +53

Nou nou nou, mafketel nog wel. En dat omdat we een afgeserveerde speler niet hoeven zien bij Ajax. Wat we missen is creatieve spelers, niet spelers die de spits in de weg lopen. Deef is een goede gozer met een Ajax hart, maar van mij hoeft het niet.

10-09-2024 10:35

Ajaxsupporter02 +13851

Ziyech, Van de Beek en Berghuis allen beter en dat is alleen al de laatste 5 jaar.

10-09-2024 15:53

HansKraayJr +668

Precies dit.

10-09-2024 22:26

Erik20 +7365

Ben je zijn laatste seizoen al vergeten? Hij speelde gewoon als spits. Hij was niet te bekennen op het middenveld.

09-09-2024 22:13

Godenzoon24 +15266

Nee en onze 10 die dus enkel ballen afwacht, scoort dus gemiddeld 1 op 3 wedstrijden. Zo geweldig is dat nou toch ook weer niet.

09-09-2024 22:37

TheSpecialOne +8830

Klaassen creatief?! Ben je nu echt serieus?!! Hij is goed in verstopprtje spelen en balletjes afwachten. Dat is alles wat hij doet in het veld.

10-09-2024 09:02

joman1234 +279

Jij kijkt zeker al 10 jaar lang enkel samenvattingen. De eerste aanname en het tempo waar hij vervolgens het spel mee verlegt zijn van grote klasse.

11-09-2024 09:39

TheSpecialOne +8830

Ik ben echt met stomheid geslagen over deze reactie.

11-09-2024 09:47

joman1234 +279

Gelukkig luisteren ze wel naar mij, mafketel. Contract aanstaande.

13-09-2024 16:36

TheSpecialOne +8830

Ben jij dat Alex?!!

13-09-2024 17:56

Piet Henk Kippenhof +2710

Mooi ook dat je je eigen onnozelheid niet ziet, Jaap Stam. ''Pas als ze de club verlaten, verandert het verhaal voor mij''... Klaassen heeft de club verlaten....Volgens mij heb je zelf ook gezeken op ex-Ajacieden, dus waarom is dat anders?

Als je je eigen comment nog 50x liket, ga ik het misschien geloven, maar vooralsnog nog niet.
Succes, Jaapie!

09-09-2024 21:37

GarciaDeLaTorre +22881

Zag Davy zaterdag al in ‘t Vondelpark op z’n fatbike met z’n vrouwtje. Dus Davy en Ajax in een bericht kon niet lang uitblijven

09-09-2024 21:23

Rommy5 +1169

Davey Klaassen de schijnvoetballer.

09-09-2024 21:15

Orangesoul +5980

Nee het middenveld van Ajax is 1 grote poppenkast

09-09-2024 21:22

ck69 +13059

En daar hebben we er al 1 van, staat ook nog eens op zijn positie en al 2 jaar basis 😄

09-09-2024 22:37

Orangesoul +5980

En de supporters slikken het als zoete koek..

09-09-2024 23:55

SamW +1438

Ajax zit momenteel niet in een fase waarin we alle wedstrijden wel even winnen. Zeker niet tegen de, laten we zeggen, eerste zes van de Eredivisie en ook niet in de Europa League. Je gaat dus in situaties komen dat je in de laatste fase van een wedstrijd iets moet forceren. Va banque spelen dus.
Nog twintig minuten te spelen en daar komen Weghorst en Klaassen het veld in. De een voor de oorlog en de ander voor de afvallende ballen die daardoor in de zestien vallen. Ik ziet het wel voor me, hoor.

09-09-2024 20:52

Jayq +3339

Ik zie het ook voor me... en gruwel van de gedachte

Iets wat ik totaal niet (structureel) wil zien bij Ajax.

10-09-2024 09:36

Henkje +3415

Het is echt weer het FdB tijdperk aan het worden zeg wat een drama. Alles wat overmars en ten hag hebben opgebouwd bij het grof vuil gegooid.

09-09-2024 20:35

OpaHooligan +3552

Waren de FdB schalen niet de fundering voor de successen die daarna kwamen? Overigens, ik zou graag een FdB jaartje hebben hoor. Niet zo'n best voetbal, maar de concurrenten nog minder en wij de schaal. Doe ik het voor.

09-09-2024 20:39

TheSpecialOne +8830

Je doet je naam echt eer aan.

10-09-2024 09:06

OpaHooligan +3552

"Je doet je naam echt eer aan."

Klopt, en ik weet dat ik daarin anders ben dan veel Ajax fans, daarom heb ik hem ook gekozen! Ik ben Ajax fan, puur omdat ik uit Amsterdam kom en voetbal spannend vind. Maar van mij hoeft het niet allemaal 'mooi' te zijn. Die bal mag bij een belangrijke wedstrijd en 1-0 voor in blessuretijd, best het stadion uit geschoten worden om tijd te winnen.

10-09-2024 09:23

Vak425 +221

Daar win je geen tijd meer mee, staan 20 ballenjongens langs de lijn met de volgende bal. Binnen 2 seconden kan er weer gespeeld worden als de ingooiende partij dat wil.

10-09-2024 11:48

OpaHooligan +3552

Ja oké, maar bij wijze van. Ik ben niet Ajax fan vanwege de voetbalstijl, maar vanwege mijn regionale binding met Amsterdam. En omdat de rest van de familie dat ook heeft, en ik zo opgevoed ben door mijn Ajax-fan vader.

10-09-2024 12:04

DeMeervanweleer +7562

Overmars en Ten Hag hebben Ajax te dicht bij de zon laten vliegen, daar betalen we nu nog steeds de prijs voor. De huidige stand van zaken biedt ook weinig hoop; een technisch directeur die een selectie het seizoen instuurt met twee buitenspelers en een aanvallende middenvelder. Dan ook nog de pech van die politie acties, het zijn zware tijden voor een Ajacied.

09-09-2024 20:45

Suavimani +11860

Icarus, nice..

09-09-2024 20:48

Godenzoon24 +15266

Overmars heeft me in laten zien dat het hof van utopia ook voor ons nog bestaat!

09-09-2024 22:42

TheSpecialOne +8830

Die politiestakingen zijn geen pech. Ajax wordt doelbewust uitgekozen.

10-09-2024 09:08

Ajax27 +19086

Door het zuinige beleid van Overmars en het bestuur moest FdB het met een steeds mindere selectie doen. Hij wist er echter het maximale uit te persen en bleef kampioen worden wat veel verbloemde.

Pas toen Bosz dramatisch begon werd er ingegrepen en werd Ziyech gehaald. En daarna in de winter Neres.

FdB heeft juist het fundament voor de successen gelegd maar helaas pas na z'n tijd werd er met geld gesmeten en werden er dure spelers gehaald met enorme salarissen.

Een salarishuis wat nu blijkt dat onder diezelfde Over.ars en consorten met wanbeleid ons tot dit heeft gebracht. Bijna terug naar 2010 toen we ook geen cent te makken hadden.

09-09-2024 20:57

Godenzoon24 +15266

Dat kwam door de opvolgers. Overmars heeft dat budget zelf gecreëerd met zijn beleid! Heeft daarna geïnvesteerd om ons op niveau te krijgen om Europees mee te spelen. Iets wat niemand meer voor mogelijk hield. Kocht en betaalde verl maar verkocht ook geweldig. En ook zijn floot verkocht hij voor weinig verlies. De man was geweldig en dan nog zijn er idioten die hem de schuld geven. Zonder hem hadden we niet eens geweten dat de Europese top aanvallen nog mogelijk was. Ik ben hem nog steeds dankbaar!

09-09-2024 22:46

Ajax27 +19086

Na het succesjaar 2018 2019 zijn we qua salarissen boven onze stand gaan leven. Het ging van 25 miljoen omhoog naar 50+ miljoen aan salarissen. Daar waar PSV en Feyenoord nu nog steeds 20-25 miljoen betalen. Dat je 2-4 spelers hebt die qua ervaring/kwaliteit/salaris een stuk boven de rest staan noem je hierarchie. Maar dat er op een gegeven moment 5+ bankspelers zaten die 2+ miljoen per jaar verdiende... Dan heb je echt nergens meer naar gekeken.

Veerman, 1 van de beste middenvelders nu, verdient bij PSV gewoon 800k. Zo'n speler zou hier bij Ajax 2 miljoen verdienen.

Stop je kop niet in het zand en doe niet net alsof alles wat Overmars deed perfect was. Het wanbeleid werd in die jaren al ingezet. Mislintat kreeg al de opdracht om dat salarishuis terug te schroeven. Daar mag nu Kroes verder mee gaan. We mogen weer lekker eerst een paar jaar sparen of hopen dat Brobbey er dit seizoen 40+ in legt in alle competities en dan voor 60+ miljoen wordt verkocht voordat we weer wat fatsoenlijke mogen investeren.

10-09-2024 06:30

TheSpecialOne +8830

Neem het die mensen niet kwalijk joh. Ze kunnen en willen niet logisch nadenken. Volgens mij komt dit door een totaal misplaatste loyaliteit naar Frank de Boer toe.
Want Frank de Boer heeft Ajax vier kampioenschappen gegeven en is dus heilig. O

10-09-2024 09:14

Dude125 +1183

Iemand die meetraint bij oude club is van alle tijden. Heeft werkelijk waar nog NUL keer een contract opgeleverd. Dat het merendeel van jullie dat niet kan bevatten, zegt meer iets over het gemiddelde intellect en realiteitszin hier. Beiden niet hoog.

09-09-2024 21:05

TheSpecialOne +8830

Frank de Boer wil weer dolgraag trainer van Ajax worden. Dan is de cirkel weer rond.

10-09-2024 09:05

Tommyshelby +128441

Dus Klaassen gaat morgen meedoen tegen Ajax?

09-09-2024 20:21

wijzijndebeste123 +163074

Als hij morgen met 1 van zn 4 balcontacten de bal binnen rommelt kan Kroes zich waarschijnlijk niet meer bedwingen.

09-09-2024 20:36

LukaLitmanen +81952

Die gaat gewoon komen qua contract.

Geloof er geen reet van dat ie even alleen komy trainen.

Dan had bij Antwerp ook kunnen doen toch, plus contract en Overmars?

09-09-2024 23:38

superajax +11403

Als ik zeker zou weten dat hij 2 keer de winnende maakt tegen PSV mag hij gerust contractje krijgen.

09-09-2024 20:18

HJC +7988

Voor mij is hij meer dan welkom !
Echte Ajacied, is altijd heel belangrijk voor Ajax geweest

09-09-2024 20:13

Pretletter +249

Het is te triest voor woorden hoeveel azijnzeikerds hier aanwezig zijn.

Als het goed gaat staan ze te blazen van blijdschap en bij mindere jaren, gaat er niets goed!

09-09-2024 20:02

Nr.10 +110947

Joh, als het goed gaat zijn ze blij, en als het minder gaat dan zeiken ze daarover. Goh wat raar zeg.

09-09-2024 21:33

Godenzoon24 +15266

Andersom zou gekker zijn he!

09-09-2024 22:47

Pretletter +249

Gewoon niet zeiken maar steunen is beter!

09-09-2024 23:19

Eyongtarkaenoh +2519

geef die jongen een stage vergoeding en laat hem wat wijze dingen roepen in de kleedkamer

09-09-2024 19:57

LukaLitmanen +81952

Klaassen gaat echt niet alleen bij Jong trainen als hij geen uitzicht heeft op contract bij Ajax.

Anders had hij nu al bij Royal Antwerp getekend.

09-09-2024 19:48

twynestar +28209

Dat is onzin natuurlijk. Spelers doen dat ook omdat er stille hoop is van zijn zijde of die van de makelaar.

Ik zeg niet dat hij uiteindelijk niet komt, want je ziet de campagne vanuit Verweij al op gang komen en straks komen woorden als branie en gogme weer voorbij, maar spelers trainen vaak genoeg mee ook bij 2e elftallen, zonder echt uitzicht op een contract.

09-09-2024 20:42

Nr.10 +110947

Hij kan misschien ook nog wel naar Turkije, misschien wacht hij daar wel op. Waarschijnlijk meer verdienen dan in België.

09-09-2024 21:34

RickyAFCA +1894

Nou contract geven onze Davy! Al is het als invaller. Zeker een meerwaarde!

09-09-2024 19:46

twynestar +28209

Davy de Fauw?

09-09-2024 20:42

RickyAFCA +1894

Dat was nog eens een verdediger! Roda toch? Hahah

09-09-2024 21:23

Lullo +6052

Mooi dat ie meetraint, zo hoort het ook.. Als je zoveel wedstrijden voor Ajax hebt gespeeld en je hebt (nog) geen club, hoor je gewoon welkom te zijn om mee te trainen om je fitheid op peil te houden, al dan niet bij Jong Ajax. Laten we wel wezen, natuurlijk krijgt Davy geen contract aangeboden en dat is logisch. Heeft inmiddels echt geen meerwaarde voor dit Ajax (ervaring is er nu genoeg en de manier waarop hij voetbalt is niet functioneel binnen het voetbal dat Farioli wil spelen). Nu is het zelfs nog even win-win, dat hij met die jonge gasten van Jong aan de slag kan.

09-09-2024 19:35

ajaxfan1972 +2473

Ben benieuwd Hoelang het duurt voor er in de tg staat dat hij t geweldig doet op de trainingen
Ik heb respect voor klaasen en hij heeft veel goede dingen gedaan voor ons int verleden
Maar z'n tijd is voorbij meetrainen tuurlijk prima en verder niet meer aan beginnen

09-09-2024 19:14

twynestar +28209

Verweij begint al. Volledig spontaan natuurlijk.

09-09-2024 20:43

Moooo +3962

Wat doet Ajax of een Klaassen nou verkeerd.
Mag Mister 1-0 niet eens mee trainen van de koekwaus personen hier?

09-09-2024 18:55

Ajaxsupporter02 +13851

Ik heb oprecht geen reactie gezien die stelt dat hij niet mee mag trainen. Wel dat ze bang zijn dat Ajax hem nog een contract gaat aanbieden.

09-09-2024 18:58

Moooo +3962

Alles is op angst geregeerd, geen vertrouwen in de selectie en Farioli?
Ajax staat aan het eind van de rit gewoon 2de.

Het is toch mooi dat een Klaassen even mee traint bij Jong, why not, geef hem een prestatie contract?

Gelijk die angst, het is een op en top Ajacied die kan koppen en vaak goed gepositioneerd staat.
Mister 1 -0 heerlijk voor de jonge onervaren selectie die maar wat pingelen een geen rendement in de kont hebben.. (10 kansen nodig hebben om tot een goal te komen)

Als Tadic of Blind denkt van ik ga lekker mee trainen bij jong, gaan de dames hier ook gelijk lopen huilen en schreeuwen?

Echt een wijf ben je, er is helemaal niks aan de hand, je ziet apen en beren, maar die lopen er helemaal niet op de toekomst..

09-09-2024 21:31

Ajaxsupporter02 +13851

Heb je moeite met lezen? Ik zei letterlijk dat mensen het niet erg vinden dat hij meetraint.

09-09-2024 21:57

Moooo +3962

Waarom ga je dan huilen dat Ajax hem mogelijk een contract aan zal kunnen bieden? Dat iedereen hier er ook nog bang voor zullen zijn mocht Ajax dat doen, snik snik..

09-09-2024 22:26

Ajaxsupporter02 +13851

Waar praat jij over met huilen joh ei. Ik ben er alleen geen voorstander van. Als jij dat wel bent dan is dat je goed recht.

09-09-2024 22:34

Moooo +3962

Als Ajacied ben je blij met spelers als een Deef als ze mee mogen trainen bij jong..
Heerlijk trainen met iemand die bij Inter vorig seizoen zijn minuten maakte Idem dito bij een Eriksen.

Blijkbaar ben jij geen echte Ajacied en gaat bang zijn?

Ik prijs een Klaassen aan, Ajax wil wel hoor, alleen voor Klaassen komt hij in een identieke rol als waarvoor hij vertrok. Dus in goed overleg is het besloten om het niet te doen..

Als Eriksen volgend seizoen terug komt, hij wordt met open armen ontvangen..

Ga eens bij het afronden kijken bij de trainingen van Ajax/Jong Ajax en vergelijk Klaassen met de 9/10 jongens..
Dan zie je de meerwaarde van een Klaassen in een elftal.

Klaassen wil nog wekelijks spelen en dat gaat bij Ajax niet gebeuren.
Prima oplossing zo..

09-09-2024 22:47

Ajaxsupporter02 +13851

Ik heb totaal geen problemen met Klaassen die meetraint en ik ben zelf een rasechte Ajacied.

10-09-2024 08:23

Gonzalez75 +5864

Dat is helemaal niet Davy Klaassen op de foto. Die is namelijk zo kaal als maar kan zijn. Dit is volgens mij zijn broer, Danny.

09-09-2024 19:12

Moooo +3962

Inderdaad hij lijkt meer op Messi dan op Klaassen, maar goed de dames hier vinden het niet leuk..

09-09-2024 21:35

Clubliefde34 +6079

Kijk wat je middenveld is nu man.. om daar davy aan toe te voegen kan zeker geen kwaad. Echte ajacied, geeft alles en weet in tegenstelling tot taylor wat kansen afmaken is! Je hebt niks te verliezen man!

09-09-2024 18:52

Ajaxsupporter02 +13851

Taylor is veel beter dan Klaassen. Dat is niet omdat Taylor een wereldspeler is, maar je hebt toch gezien dat Klaassen op het middenveld een blok aan je been is geworden?

Je voegt alleen kwantiteit toe met hem erbij.

09-09-2024 19:01

Clubliefde34 +6079

Als invaller of bij blesurres en schorsingen erbij hebben is niks mis mee. Kijk naar je selectie man 🤣 die gozer is transfervrij for fuck sake!

09-09-2024 19:16

ck69 +13059

Taylor voegt ook niets toe

09-09-2024 19:27

Ajaxsupporter02 +13851

Je kan dan beter in Jong kijken als de nood echt hoog is met Chourak, Mokio (die daar zijn potten speelt bij Jong nu), etc. Die hebben potentie en kunnen waarde vertegenwoordigen. Klaassen niet.

09-09-2024 19:30

Ajaxsupporter02 +13851

Zeker meer dan Klaassen zou doen.

09-09-2024 19:30

Nozempie +642

Ik denk dat hij voor de breedte een prima speler is. Het is niet de messias maar ik denk dat hij niet minder is als een Taylor etc.

09-09-2024 18:50

Ajaxsupporter02 +13851

Behalve afmaken, waarin is hij beter dan Taylor?

09-09-2024 19:01

Clubliefde34 +6079

Werken voor je piep geld! Daarin ook.

09-09-2024 19:17

WantAmsterdam +115972

Ja want 90 minuten in de dekking of naast de spits te staan is hoe je als Ajax middenvelder voor je geld moet werken?
Dan bevalt me Taylor zijn manier van werken wel beter.

09-09-2024 19:25

Okocha078 +13670

Sowieso is Taylor degene die altijd ergens bovenin staat qua gelopen kilometers. Verdedigende orientatie is nog niet super, maar doet echt wel zijn best

09-09-2024 19:29

ck69 +13059

Taylor doet dat ook man 🤣

Waarom denk je anders dat Taylor tegen die Grieken 20 passes verstuurt in een helft, waar Berghuis er meer dan 50 had? Juist, omdat Taylor ook lekker voorin hangt tegen zo'n tegenstander.

09-09-2024 19:29

WantAmsterdam +115972

20 passjes? Dat verstuurt Klaassen niet eens over 90 minuten.

09-09-2024 19:30

Mitchjo +6173

Nu nog het bekende 1-2tje tussen Kroes en de Telegraaf.

09-09-2024 18:47

Robertini +39034

"Nog" geen sprake vind ik zorgwekkend.

09-09-2024 18:42

jeffrey_van_der_sluis +30361

Prima, niks mis mee. Helemaal eens met de topreactie van Jaap.

09-09-2024 18:30

Eurysaces +29499

Soort mantelzorgtaak voor de talenten van jong Ajax. Goed voor die jongens, leren ze ook van.

09-09-2024 18:22

BillSplate +9679

Gelukkig maar. Hij kent Wijndal i.i.g. dus dat helpt wel met de introducties.

09-09-2024 18:09

Standby +9871

Ik heb het gevoel dat de media al snel zal gaan pushen voor het vastleggen van Klaassen. Bij de Telegraaf zullen ze wel zeggen dat Klaassen een geweldige indruk achterlaat, wanneer hij een keer scoort op de training.

09-09-2024 18:08

BackInBlack +14462

Niet te hopen

09-09-2024 18:09

babanightshift +8961

Mocht hij voor een appel-en-een-ei nog een jaartje de topsport-cultuur willen bewaken samen met Pasveer en co., zou je hem er best bij kunnen gebruiken.

En ja het beste is er natuurlijk al lang van af; en ja het is niet het niveau dat je op de lange termijn wilt nastreven met Ajax; en ja hij was slecht in z’n laatste periode bij Ajax. Dit weet ik allemaal, dus dat hoeft mijns inziens allemaal niet nogmaals uitvoerig behandeld te worden. Klaassen is een Ajacied in hart en nieren en dat is ook iets waard

09-09-2024 18:00

PietZwaar +605

Zeker!
Vooral als hij vlgnd jaar de 1-0 maakt in de EL finale :)

09-09-2024 18:09

tijssenajax +13921

Gewoon nee inderdaad. We kunnen we een heel verhaal vertellen. Maar gewoon nee. Klaar.

09-09-2024 19:26

PietZwaar +605

Klaassen is haarscherp nu!
Helemaal upgraded @ Inter... ik zeg doen!

09-09-2024 17:54

Jww +2276

https://www.youtube.com/watch?v=yFz_lEGxiCg

09-09-2024 18:05

Diemenaar +280

? Hij heeft bijna niks gespeeld daar…

09-09-2024 19:10

FdJMdL +4505

jong ajax is meer zijn niveau

09-09-2024 17:53

AFCA020! +6083

Nou, nu kunnen alle zuurpruimen ook weer rustig ademhalen…

Kanonnen zeg wat kortzichtig en wat een respectloos gebral bij sommige hier…

09-09-2024 17:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.