[Update II] 'Transfer Neres nu op losse schroeven'

door Bart Veenstra 229

[Update II] 'Transfer Neres nu op losse schroeven'

door Bart Veenstra 229

Laatst geüpdatet

De Telegraaf schrijft zaterdagochtend dat Ajax is 'overvallen' door een megabod van het Chinese Guangzhou Evergrande op David Neres. De club uit China heeft een bod van dertig miljoen euro gedaan op de Braziliaanse aanvaller, die het bij Ajax de laatste tijd moet doen met een reserverol.

Eerder gaf directeur spelersbeleid Marc Overmars nog aan dat in de winterse transferperiode niemand wilde laten gaan, maar volgens De Telegraaf lijkt hij daar voor een bedrag van rond de veertig miljoen euro nu wel toe bereid. Neres zou ontevreden zijn bij Ajax en daarnaast lijkt Ajax niet snel weer zo'n enorme som geld voor de aanvaller te kunnen krijgen.

Te lezen valt dat Overmars Ajax waarschijnlijk niet achterna reist naar Florida, waar de club een trainingskamp belegt. 'De directeur hoopt de spectaculaire transfer vanuit Amsterdam af te ronden en zou daarmee de critici van het eerste uur de mond snoeren.'

Wellicht speelt ook de mogelijke komst van Diego Lainez een rol in de afweging van Overmars om Neres te verkopen. Binnen de technische staf, de scouting én Overmars zou het idee leven dat Lainez inmiddels al zo ver is dat hij direct van waarde (als invaller) kan zijn. Eén ding is volgens de ochtendkrant zeker: 'Neres staat in elk geval open voor de transfer naar China, waar miljoenen euro’s salaris voor het oprapen liggen'.

Update - 06.55 uur (10 januari 2019) - 'Guangzhou biedt 43 miljoen op Neres'

Het Chinese Guangzhou Evergrande heeft woensdag een bod van 43 miljoen euro gedaan op Ajax-aanvaller David Neres, zo meldt De Telegraaf. De ochtendkrant schrijft bovendien dat Ajax openstaat voor een deal met de Chinese club, zodra Diego Lainez als vervanger binnen is gehaald. Met Club América zou Ajax nu een akkoord naderen over de transfer van de talentvolle aanvaller.

Neres zelf zou volgens De Telegraaf niets liever willen dan zijn koffers pakken. De speler kan een 'kapitaal jaarsalaris' gaan verdienen in China, maar ook op sportief vlak heeft Neres reden om te vertrekken. Na Bayern München-uit is er veel onbegrip bij de Braziliaan. In de Allianz Arena speelde hij zijn beste wedstrijd in dienst van Ajax, maar daarna verloor hij zijn basisplaats. Daardoor vindt hij dat Ten Hag hem onrecht heeft aangedaan.

Update II - 07.15 uur (11 januari 2019) - 'Transfer Neres nu op losse schroeven'

Door het afketsen van de transfer van Diego Lainez is het nog maar de vraag of Ajax bereid is om David Neres te laten gaan. De Amsterdamse club wilde Neres eerder alleen verkopen wanneer Lainez als vervanger werd binnengehaald. De Mexicaan koos uiteindelijk voor een transfer naar Real Betis en volgens De Telegraaf staat de transfer van Neres nu dan ook 'op losse schroeven'.

Deze week op Ajax Showtime: een nieuwe Onze Trots! Dit keer spreken wij met Rotjoch, presentator en oprichter van 101Barz! Lees zijn verhaal over Ajax hier!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxbrl +13988

Die gaat gewoon voor die 43M en we krijgen er niks voor terug let maar op , Zou niet handig zijn want buiten de basis-11 hebben we niet zo gek veel kwaliteit.

12-01-2019 16:14

vdhaas +1

Neres heeft unieke kwaliteiten. Hoeveel buitenspelers hebben we de laatste jaren gehad die hun man voorbij kwamen? Laten we niet vergeten dat Ziyech ws aan zijn laatste maanden bezig is.

12-01-2019 12:59

Massimo +0

Mike Verweij/De Telegraaf de laatste dagen:

- Ajax gaat echt niet voor het commerciële aspect naar Amerika toe en toen De Boer naar Brazilië ging (ook destijds om commerciële redenen van Aegon) werden ze kampioen hoor en niet toen ze de laatste jaren in Europa bleven.
- Kiest Lainez voor de taal en de zon (Betis) of voor het sportieve? (Ajax)
- Ajax heeft een akkoord met Club America, maar de reden dat hij naar Betis gaat is omdat Betis 2 miljoen meer heeft geboden.
- Ajax krijgt verrassend bod van 14 miljoen binnen op Wöber. (Transfersom 10,5 met een eventuele bonus van 0,5 miljoen.)

Ik denk dat ik het bod van 43 miljoen op Neres, waar in instantie 30 miljoen is geboden en Ajax 40 miljoen wil hebben (uit dezelfde krant), voorlopig maar met een paar eetlepels zout ga nemen.

11-01-2019 22:16

Redrum +96356

Ja Mike en zijn achterbakse kornuiten zijn flink van het padje af.

11-01-2019 22:56

RSM +3923

Neres gaat slagen bij Ajax

11-01-2019 20:23

Groengras +49

Stel dat het verhaal waar is, dan is het hopen dat Neres de juiste mindset heeft. Persoonlijk vind ik 43 miljoen veel voor Neres. Garanties heb je niet in het voetbal en geld domineert het voetbal.

We draaien dit seizoen geweldig in de CL. De CL dit seizoen winnen is misschien niet realistisch, maar dromen mag. Toch kijkende naar de lange termijn, stel dat Ajax wel dolberg had verkocht voor 50 milj, Neres voor 43 milj enz. en hier nieuwe talenten (voor minder) voor terugkoopt. Lange termijn geeft dit je de financiële en dus ook meer sportieve mogelijkheden om aan te haken bij de top. Ander aspect om rekening mee te houden is hoe de toekomstige talenten (van buitenaf) tegen Ajax aankijken als Ajax de naam krijgt heel moeilijk te doen bij transfers ongeacht wensen van de speler.

Beetje meer respect voor Overmars en co kan soms geen kwaad. We doen het op dit moment sportief en financieel erg goed. Lijkt me geen makkelijke job met al die belangen en onzekerheden. Hoop dat we nu een goed pad bewandelen voor de lange termijn!

11-01-2019 16:37

Ajaxxxisdebeste +6

Nu moet hij sowieso blijven... 30 miljoen ontvang je toch wel...en voor 13 miljoen heb je geen vervanger...

11-01-2019 15:46

Babayaka +7

Beetje Dom dit eigenlijk Kan je niet meet weigeren hem te laten gaan, Ajax heeft zich flink in de voetbal geschoten door de mexikaan te missen, en open te staan voor cerkoop van neres

11-01-2019 15:03

mickey2602 +4800

Als alle verhalen kloppen daarover... Kan me nl niet voorstellen dat Neres zó ontevreden was dat ie weg wilde en kan me ook niet voorstellen dat ze Neres zouden laten gaan,weliswaar tegen een enorm bedrag maar dan nog.

11-01-2019 15:56

Kuningast +5091

Mensen die roepen dat dit bedrag niet te weigeren is mogen mij ff uitleggen waarom..?

11-01-2019 14:11

TheRiviera +5510

Hopelijk blijft Neres. Ik heb veel liever dat de selectie met bepalende spelers intact blijft i.p.v dat er een jong talentje komt die zichzelf nog moet aanpassen. En ik zit het sowieso niet zitten in spelers die roepen dat ze graag naar Ajax willen maar dan alsnog voor een andere club kiezen.

11-01-2019 13:42

Youri08 +23

43 miljoen is wel erg veel voor Neres. Ik zou het Overmars niet kwalijk nemen als hij die ruim 30 miljoen winst pakt ondanks dat die Mexicaan niet komt.

11-01-2019 13:20

Redrum +96356

Los van het geld, als Neres zelf weg wil moet je hem gewoon laten gaan. Wat is zijn meerwaarde als bankzitter als hij boos en gefrustreerd is?

11-01-2019 14:24

echtgras +825

Als er zo een aanbieding komt snap ik dat Neres daar interesse in heeft. Maar wie zegt dat hij boos en gefrustreerd is als het (nu) niet doorgaat?
Misschien kan hij er wel mee leven nog een half jaartje te blijven. In de zomer zal er ook nog interesse zijn. En nu pakt hij misschien nog minuten mee tegen Real Madrid of kan hij kampioen worden.

11-01-2019 15:55

Fieldman +0

Alles op alles zetten om Robben binnen te halen na de zomer. Dan heb je een leider en de beste speler van de Eredivisie in ëén.

11-01-2019 13:18

TheRiviera +5510

Denk je nou echt serieus dat Robben naar Ajax komt? Denk eerder dat hij naar PSV terug zou gaan.

11-01-2019 13:38

Fieldman +0

Waarom niet naar Ajax?

We moeten er gewoon energie in stoppen.

11-01-2019 13:43

DaNaRWaL +4367

Stam kwam ook van AC Milan naar Ajax. Ik denk dat Ajax een grote kans zou maken als ze er voor zouden gaan. Ik denk alleen niet dat Ajax dat doet

11-01-2019 21:36

Redrum +96356

Robben is vaker geblesseerd dan dat hij fit is. En dan speelt hij nu niet eens op kunstgras.. Laat die jongen lekker naar psv gaan zou ik zeggen. Als ze geluk hebben dan kan hij 3 keer meespelen.

11-01-2019 14:26

Fieldman +0

In het tempo van Nederland kan hij makkelijk fit blijven.

Dit tekent toch weer een bepaalde arrogantie bij ons. Denken dat we niet ons best moeten doen voor een van de beste aanvallers van Nederland aller tijden. Bovendien een perfecte mentaliteit. We laten hem gewoon naar onze concurrent gaan en klagen dat we weer geen kampioen worden.

11-01-2019 15:43

VIPete +81

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat Lainez niet is gekomen. Lijkt me een technisch zeer bekwaam spelertje met veel potentie.

Neres heeft een doorkooppercentage van 22.5% in zn contract als ik de braziliaanse tv moet geloven, dus dan houd je zon 33 mln over waar nog eens de fees vanaf gaan enzo. Wellicht dat je hem dat liever nog een tijdje houdt.

Aan de andere kant, zo'n bedrag verwacht ik niet nog een keer te ontvangen, of hij moet t weer op z'n heupen krijgen.

11-01-2019 13:07

Hutsniffauw +501

Hoop echt dat overmars een alternatief achter de hand heeft.

11-01-2019 12:59

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Als we nu gewoon Ihatarren wegkapen bij PSV voor 10 miljoen?

11-01-2019 12:52

Fieldman +0

Die kerel is erg goed ja.

11-01-2019 13:18

flyingsoccer +1

Je houd een ontevreden speler wat ga je doen als Ajax zijn de kies je voor de € 43 miljoen of laat je deze speler op de bank moeilijke afweging.

11-01-2019 12:49

FrancescosRavioli +15447

Iedereen roept dat hij nu ontevreden is. Maar op basis van wat? Neres lijkt vooralsnog prima in Amsterdam te zitten. Als hij blijft presteren komt die gewilde transfer heus wel. Het kan best dat Neres in deze weinig keus heeft. China is ook niet van je het.

11-01-2019 12:52

Fieldman +0

Neres moet je nu wel houden natuurlijk. Of Marc moet nog een alternatieve Lainez op het oog hebben. Maar dat is onwaarschijnlijk.

11-01-2019 12:12

Hutsniffauw +501

Dat heeft hij waarschijnlijk wel. Alleen houd hij Het nog binnenkamers. Hoop Echt dat Ajax nog iemand weet aan te trekken, met het oog op het aankomende zomer.

11-01-2019 12:20

louis60 +11473

Lekker begin van 2019. Hoe kan je nu na anderhalf jaar volgen alweer een talent door je vingers laten glippen. En dat voor Betis. En dan heeft dat Mexicaanse k* lampje ook nog een 'een goed woordje' gedaan voor Betis. Amateurs.

11-01-2019 10:44

A'dam Oud-West +0

Kan gebeuren dus, maar het lijkt niet helemaal gezond om dan zo'n gefrustreerde reactie hier achter te laten. Bij Real Betis kan hij voetballen met (waarschijnlijk) zijn grote held Guardado... die vent heeft echt wel aanzien in Mexico.

11-01-2019 11:24

BowedUkelele +85

Ik heb een keer anderhalf jaar achter een vrouw aangezeten. Uiteindelijk koos ze toch voor iemand anders. En kreeg ik een straatverbod. Onbegrijpelijk.

11-01-2019 12:16

Ajacied33 +36963

Hahahahahahah

11-01-2019 12:23

Sampaoli +39374

Lainez komt niet, was een goede aankoop geweest maar op dit moment is Neres zeker nog beter dan hij. Absoluut aan zijn contract houden want zonder Neres is de selectie echt ernstig verzwakt.

11-01-2019 10:34

FrankRijkaard4 +1859

Ik wil kampioen worden en daarvoor is hij gewoon ook nodig

11-01-2019 10:18

Gijsje +0

Wat ben ik blij, dat transfer van die Diego niet doorgaat zeg.Fysiek nog een jongetje.M.i.O19 materiaal.Youtube filmpjes zeggen helemaal niets.Paar jaar geleden Muric op zo'n filmpje gezien.Fenomenaal.Bij Ajax 0,0

11-01-2019 10:10

FrancescosRavioli +15447

Tsja soms zit t mee soms zit het tegen. Lobotka en Fischer rendeerden ook niet. Spelen nu de pannen van het dak.

11-01-2019 12:54

Mikey Stormram +1932

Je gaat nooit een vervanger vinden die net zo goed is als Neres die in de Eredivisie wil gaan voetballen op kunstgrasveldjes bij Excelsior voor een salaris van max 2 a 3 miljoen. Daarnaast is Neres gewoon basiswaardig alleen speelt Van de Beek altijd omdat z’n zaakwaarnemer liep te klagen en te dreigen in de media.

11-01-2019 10:03

Fieldman +0

Ben je die hele slechte wedstrijden van Neres op 10' en op links vergeten?
Van de Beek is daarnaast gewoon een prima voetballer. Waarom denk je dat hij gelinkt wordt aan PSG, Tottenham en AS Roma. Weliswaar als roulatiespeler, maar dan nog.

11-01-2019 12:10

AFCA7 +205

Ik denk dat ze hem van de hand doen voor 43 miljoen.... ze hebben Bande, Traore, Labyad en Lang eventueel nog als vervangers en Cherny ook nog... Ze zijn allemaal wat minder dan Neres maar de vervangers zijn er wel in de selectie en laten we eerlijk zijn 43 miljoen is een geweldig bedrag voor een wisselspeler. Ze hebben nog 2/3e van een maand om een vervanger te halen. Hunter kan eventueel ook op rechts net als Tadic met wat verschuivingen op het middenrif

11-01-2019 10:00

talent020 +7

Huntelaar op rechts? hij heeft een blauwe maandag bij Milan daar gestaan, maar heeft niets van een rechtsbuiten voor de rest,

11-01-2019 10:22

MSwertz92 +323

Kap is allemaal met zeiken man, laat Ajax gewoon hun werk doen. Als ze Neres verkopen komt er heus wel een vervanger. Ik vind 43 mill voor Neres aardig veel op dit moment en ze zullen Dolberg ook wel in hun achterhoofd hebben omdat die ook niet meer op zijn oude niveau zit. Ik begrijp het wel als ze Neres verkopen voor 43 mill. En ik las ook dat hij een salaris van 10 mill per jaar daar kan krijgen en als hij daar dan heel graag heen wil moet je gewoon verkopen.

11-01-2019 09:47

Inhartennieren +677

Nee! die mensen die nu zeggen dat ze hem maar moeten laten gaan zijn straks ook de personen die lopen zeiken als we weer naast het kampioenschap vissen.
Alles in het belang van Ajax.
Deze speler gaat nog heel belangrijk zijn.
Hij is de enige die de plek van Ziyech op kan vullen mocht die geblesseerd raken.
Alle andere komen gewoon te kort helaas.

11-01-2019 10:05

FrancescosRavioli +15447

40m is hij over een half jaar ook wel waard idd. En stel zn waarde daalt met 10m maar je wordt kampioen. Lekker boeiend.

11-01-2019 12:56

Leviathan +168

Neres gewoon meer tijd op de rechterkant geven.

11-01-2019 09:11

3*stars*3 +23699

Ik hoop dat ze hem binnenboord houden maar met Ajax weet je het nooit...
Zou mij gewoon niet verbazen als Ajax toch Neres gaat verkopen.
Ze zullen dan waarschijnlijk roepen dat hij ontevreden is of iets in die richting.
Ajax blijft natuurlijk ook een bedrijf.
Ze zullen dan ergens iemand oppikken voor 10/12mil.
Misschien die Skov ofzo maar dat lijkt mij echt geen Ajax speler.

Maar let maar op, money making machine Ajax, gaat Neres gewoon verkopen.
Mark my words...

11-01-2019 09:00

Ajacied33 +36963

Ik ben er heel erg bang voor. Lezen we maandag na het weekend dat Ajax Neres verkocht heeft en we het met Cherny gaan doen....Doemscenario

11-01-2019 09:23

3*stars*3 +23699

Neres gaat weg, hoe langer ik er over nadenk...Ajax kennende, gaan ze gewoon geen nee zeggen.
Gister deed Neres ook mee met B-keus en dat zijn allemaal van die kleine seintjes.

Die zal “ontevreden” zijn en “we moeten gemotiveerde spelers hebben” etc.
Gaan we binnenkort wel horen.
43mil is natuurlijk veel geld maar is weer tijd voor sportief succes en dan heb je gewoon een brede selectie nodig.

Cerny of Neres is een wereld van verschil.

11-01-2019 09:42

Knalpot +3656

Zag er gister weinig van terug anders die wereld van verschil. Denk dat die verschillen helemaal niet zo groot zijn maar dat er hier een paar fans een beetje overmoedig zijn over een bepaald fantastisch half jaar van Neres. Dat ie daarna al bijna een seizoen vele malen minder is dat schrijven ze dan af op de trainer etc. kan zijn maar het kan net zo goed zijn dat dit Neres zn natuurlijke top is dit huidige niveau.

11-01-2019 12:43

3*stars*3 +23699

Dit seizoen ook speler met meeste assists, uit open spel.
Terwijl hij niet alles speelt....

Maar de meningen verschillen over Neres maar ik denk dat er veel meer in zit bij hem.
Gewoon rest van de spelers nu maar hij elkaar houden en in de zomer maar kijken wie je erbij haalt om te vervangen.
Niet midden in het seizoen.

Slaat trouwens nergens op om een oefenpot erbij te halen om Cerny en Neres te vergelijken met elkaar maar ok...

11-01-2019 14:46

DaNaRWaL +4367

Wat zal Ajax nog binnen hengelen aan knaken als ze een ronde of 2 verder komen in de CL? Als dat gelijk is aan 50/60 mln (verkoop Neres en Wöber) dan snap ik de overweging van Ajax wel. Eventuele beoogde aankopen voor de komende seizoenen zien Ajax als een geweldige kans op heel veel ervaring en mega veel poen en (blijkbaar minder belangrijk) meespelen in de CL. Wat ik bedoel te zeggen is dat de verkoop van Neres door veel spelers ook als iets heel positiefs gezien wordt. En wie kan garanderen dat Ajax een ronde of 2 verder komt als je Neres níet verkoopt?

Natuurlijk wil ik ook dat Ajax de dubbel pakt en zo ver mogelijk komt in de CL, maar €€€€€€€€ zijn nu eenmaal de drijfveer voor veel dingen in het leven.

11-01-2019 08:54

AjaxCitizen +2168

Ben op zich niet rouwig om het mislopen van Lainez. Leuk die 43 miljoen, maar met Neres heb je iemand die je al in huis hebt en er direct kan staan. Lainez had zich eerst nog helemaal aan moeten passen en is nog maar 18. Het was nog maar afwachten hoe goed hij het zou doen als hij volgend seizoen Ziyech moest opvolgen.

11-01-2019 08:54

PJSM +0

Wie zegt dat Lainez een succes zou zijn? Geen idee. Elke speler van 18 krijgt tegenwoordig de titel supertalent. Maar goef. Met Neres weet je wat je hebt (al is 43 mln veel geld). Daarnaast zijn er wel betere spelers te halen voor 15 mln dan Lainez.

11-01-2019 08:45

3*stars*3 +23699

Achteraf lijkt makkelijk praten maar mensen dachten er wel heel makkelijk over.
Tuurlijk is Lainez een groot talent maar talenten hebben ook tijd nodig.
Neres kwam in januari 2017 maar had ook een half jaar nodig om te wennen.
En de stats van Neres (betrokken bij 42 goals in 55 ED duels), kan je niet zo makkelijk opvangen.
Mexicaanse Messi of niet.

11-01-2019 09:03

koenos1 +7978

Precies! en toch wel vreemd dat de Europese topclubs geen interesse hadden in Lainez

11-01-2019 09:10

Ajacied33 +36963

Ik was blij dat Lainez niet kwam omdat daarmee Neres behouden zal worden. Maar het mag nu natuurlijk niet misgaan. Als Neres ook vertrekt is het een kleine ramp hoor. We hebben Neres nodig als groep. Baal al genoeg van het feit dat Wober weg is

11-01-2019 08:10

Rdk1983 +4

Hadden gewoon niet over transfers moeten beginnrn en doen wat ze beloofd hadden. Niemand weg. Maar blijkt maar weer dat zodra er geld geboden wordy de sportieve resultaten wel risico mogen lopen.

11-01-2019 07:47

Gewoon Gijs +18455

Nou kappen met die transfers in de winter. Je hebt Neres nu laten ruiken aan groot geld vanwege Lainez. En nu die niet komt moet je nog maar zien of die focus weer krijgt.

11-01-2019 07:32

Amsterdamsetrots +4545

Met het feit dat Lainez niet komt, heeft hij nog meer zicht op een vaste basisplaats voor volgend seizoen. Hopelijk ziet Neres dat ook zo, voor het geld hoeven wij het iig niet te doen. Hierna naar een mooie subtopper in Europa.

11-01-2019 00:36

Noxin +15672

Nooit klagen als je er naast staat, maar dan komt er een Chinees met een zak geld en ineens is 'je onrecht aangedaan'.

10-01-2019 17:57

Ajax27 +19263

Ja je kan ook klagen zoals Gudelj dat je het niet op kan brengen om op de bank plaats te nemen. Tja dan zijn ook je dagen geteld.

10-01-2019 22:27

33AFCA020 +0

vraagprijs verhogen naar 50 miljoen! heb liever dat Neres gewoon blijft want ik ben een fan van hem maar zoveel geld voor een speler die niet altijd in de plannen van Ten Hag voorkomt kan en mag je eigenlijk niet weigeren vind ik.

10-01-2019 17:38

TheRiviera +5510

Zou makkelijk te weigeren zijn met oog op de titel. Op dit moment is het van belang dat het team intact word gehouden. Het verkopen van belangrijke spelers is een domme zet. Vooral aangezien Ten Hag vaker heeft aangegeven dat realistisch gezien ze meer dan 11 basis spelers hebben en daar valt Neres gewoon onder.

De club is nog op 3 fronten actief en dan heb je simpelweg gewoon je volledige selectie fit en in vorm nodig. Ookal zou Lainez komen met een eventuele vertrek van Neres zou je het team alsnog uit balans halen. Als zowel Frenkie en De Ligt niet mogen vertrekken en op dit moment niet willen vertrekken moeten dezelfde regels gelden voor Neres en moet hij zelf ook dezelfde mentaliteit tonen.

10-01-2019 18:02

33AFCA020 +0

daar heb je wel gelijk in. het team intact houden is ook wel het beste wat je kunt doen. toch denk ik dat ze zo'n hoge prijs niet gaan weigeren. hoop natuurlijk dat die blijft want is met oog op de Eredivisie, KNVB Beker en Champions League nog erg belangrijk ook al speelt die niet altijd. zou toch wel graag zien dat als Ajax hem behoudt hij wel wat vaker speelt.

10-01-2019 18:23

mickey2602 +4800

Toen ik dit las was mijn eerste gedachte,die zien we niet terug in Nederland.
Maar het ligt er veel aan hoe Neres er zelf in staat.
Klopt het wat kranten(Telegraaf) zeggen,dat hij ontevreden is op de bank en graag weg wil,dan zeg ik laat gaan voor 43 miljoen.
Als hij met zo'n transfer gelijk zijn familie kan en wil onderhouden dan is dat ook een redelijk goede reden om nu al zoiets te gaan doen.
Maar ik heb eigenlijk niet het idee dat David ongelukkig is bij Ajax en ik heb ook niet het idee dat hij deze stap nu al wil maken. Hij zal zelf ook zien dat je vanuit Ajax ook naar Europese (sub)top kan gaan en daar ook redelijk wat geld kan binnen halen.
Dus tsja,blijft gewoon afwachten tot de officiele melding hierover.

10-01-2019 15:34

EKS +5

Zo'n aanbod is voor een subtopper uit een tweede wereldland als Neres gewoon de jackpot.

Wat als hij verder uit de gratie raakt, of geblesseerd? Nee, als je de berichten moet geloven over zijn vooruitzichten in China dan is hij niet te houden en doet Ajax er goed aan gewoon mee te werken. Ook voor de hoofdprijs natuurlijk.

10-01-2019 17:58

kade88 +0

Tweede wereldland? Brazilië is niet communistisch.

11-01-2019 07:27

NouridolbergNeres34 +1925

Heel erg onverstandig om deze kleine assistenkoning te verkopen, hoort wat mij betreft ook in de basis.
Lainez is een geweldig talent maar zal zich moeten aanpassen, Neres staat er gelijk, je strijdt nog mee op 3 fronten competitie, CL en beker.

Pak die 40 of 30 mil lekker in de zomer en hou deze klasbak in Mokum.

10-01-2019 13:31

Amsterdamsetrots +4545

Precies, met verkopen van de Ligt, de Jong, Onana en Ziyech vang je deze zomer genoeg geld.

10-01-2019 13:59

Amsterdamsetrots +4545

In beginsel zou je dit bod op Neres niet kunnen weigeren. Echter zitten we nu in de 'luxepositie' dat het minder om geld gaat en er een afweging gemaakt kan worden tussen het sportieve aspect. In de zomer vangen we hoogstwaarschijnlijk al iets van 180 miljoen aan transfers, en Neres kunnen we dit- en volgend seizoen heel goed gebruiken. Hoop dat hij ook wel inziet dat hij volgend jaar gewoon vaste basisspeler wordt. Wellicht dat de geruchten rondom Lainez hem daar wat zenuwachtig over maken.

10-01-2019 13:27

Willem410 +3135

Ajax zit gewoon weer in een dilemma, eigenlijk kan je dit niet weigeren en het bod op Wober ook niet maar iedereen zal ze er op afreken als je aan het einde van het jaar geen kampioen bent, terwijl je er met zoveel geld extra erbij op de lange termijn, helemaal nu ze ook bereid zijn het weer te investeren er als club waarschijnlijk weer stereker op gaat worden.
Ik vraag me ook weleens af waarom zich nooit een club in de winterstop bij psv meld voor Lozano of Bergwijn, iedereen weet dat ze dat daar sowieso niet kunnen weigeren.
Niet dat ik ze dat geld gun maar het zal met het oog op de titelstrijd wel een aardige dreun zijn.

10-01-2019 13:16

MosesD +14730

Hoezo Wöber verkopen? Vormt volgens seizoen gewoon het centrale duo met of Magallan of Schuurs. Onderschatte speler, nog heel jong en veel potentie.

10-01-2019 13:28

Amsterdamsetrots +4545

Wober en Magallan klinkt als een goed duo. Alleen Wober vindt ik in de opbouw een onzekere indruk maken en dit is ook niet Magallan zijn sterkste punt, heb ik van horen zeggen. Dat baart mij nog enige zorgen. Wie weet kan Magallan verassen!!

10-01-2019 14:01

Ozymandias +159568

Waarom zijn zo veel mensen ervan overtuigd dat Blind volgend seizoen op het middenveld speelt? Ten Hag kiest duidelijk voor een speelstijl met een '10' en Blind is als middenvelder door zijn gebrek aan atletisch vermogen alleen geschikt als '6'. Aangezien Ajax niet met een '6' speelt lijkt het me logischer als Blind op '4' blijft staan, ook omdat Magallán een type Blind naast zich nodig heeft om een deel van zijn opbouwende taken over te nemen. Ik verwacht dat Ajax volgend seizoen met Tagliafico, Blind, Magallán en Mazraoui als verdediging speelt.

10-01-2019 15:17

AlexIbarra +19352

Ik weet ook niet meer zo zeker of TH Blind volgend jaar doorschuift, al ging ik daar eerst ook vanuit. Verdediging staat best goed dit jaar.

Kun je mij uitleggen waarom jij vindt dat Daley op 6 minder atletisch vermogen nodig heeft dan wanneer hij 1 vd 2 controleurs is?
In mijn ogen moet een 'eenzame' 6 juist meer gaten dichtlopen en duels uitvechten dan wanneer VM's het met z'n tweeën op kunnen lossen.

10-01-2019 17:01

Ozymandias +159568

Zoals Gerrie Mühren ooit zei is de '6' de enige speler op het veld die relatief langzaam mag zijn. Dat komt omdat (zoals Cruijff meerdere keren heeft uitgelegd) de ruimte die een '6' bespeelt relatief klein is (een stuk kleiner dan die van een linker- of rechtercentrale middenvelder). Daardoor is het vooral belangrijk dan een '6' een hoge handelingssnelheid en goed anticipatievermogen heeft en niet zo belangrijk dat hij een groot atletisch vermogen heeft.

10-01-2019 18:24

AlexIbarra +19352

Dank voor je uitleg. Ik snap ook wat je bedoelt, sowieso levert Schöne natuurlijk vaak het bewijs dat je gelijk hebt.

Hoewel hij de positie beter bezette dan De Jong, Donny of evt. andere gegadigden, is hij voor mij ook het bewijs dat ik het liever anders zie. Ik zie het liefst een stofzuiger met het voetballend vermogen om snel en goed het eerste of tweede stationnetje aan te spelen als hij de bal heeft.

Kopsterk zijn is geen must, maar wel handig tegen Fellaini. Sprintsnelheid ook geen must, maar kan per wedstrijd net 2 of 3 onderscheppinkjes meer opleveren. Met meer loopvermogen kun je de relatief kleine ruimte van een 6 toch iets groter maken en vaker aansluiten of in de counter een man houden ipv terughobbelen in een zone.

Ik houd wel van een type Davids, Kanté, Fernandinho, Busquets. Eerste vereiste is voetballend meekomen, dus liever Blind / Schöne dan Hendrix, Bazoer of Gudelj. Maar (een deel van) je duels kunnen winnen 1 tegen 1 bij balverlies is ook belangrijk. Naast inzicht / ervaring is het fijn als iemand iets extras brengt zoals loopvermogen, kopkracht, fysiek, wendbaarheid, afstandsschot, etc.

Sowieso is het fijn om beide opties te hebben. Willem II-thuis kan een andere invulling vragen dan Real-uit. Maar we zaten ooit met Zimling als CVM dus misschien moet ik gewoon tevreden zijn met Schöne, Blind of 4-2-3-1. ;)

11-01-2019 00:23

Wereld +1

hij is onze enige speler die én doelgericht is én overzicht heeft én snel/explosief is én kan dribbelen.
Misschien dat Bandé dat ook in zich heeft, maar die is nog lang niet fit.
We hebben anders verder niemand meer die een mannetje kan uitspelen.

Niet weg doen dus, tenzij hij echt weg wil
zelfde geldt voor Wöber, houden als hij niet weg wil

10-01-2019 13:12

EKS +5

Mazraoui zou ook prima uit de voeten moeten kunnen in die rol, misschien een iets andere invulling en met iets minder flair, maar niet minder effectief.

Met Veltman op de weg terug zou dit een optie kunnen zijn,

10-01-2019 13:24

Zidaan +155

Neres zijn we kwijt ben ik bang. Ben groot fan, maar kwam op twitter een staartje tegen die een ander licht op de situatie deed schijnen: gezien zijn achtergrond - komt uit vrij arm milieu, en gebruikt zijn voetbaltalent om zijn familie financieel te ondersteunen - zal hij er waarschijnlijk voor kiezen om zichzelf onafhankelijk te voetballen. Ik geef hem geen ongelijk, maar een aderlating vind ik het wel!

10-01-2019 12:54

Ajax412 +1331

Ja precies, hij is echt een publiekslieveling geworden/aan het worden. Al die foto's waar hij zo geweldig op staat, die nonchalante stonede blik van hem, geweldig haha! Kan ook nog eens geweldig voetballen. Lainez heeft een iets betere dribbel en is wat behendiger, maar Neres is een stuk doelgerichter denk ik.

10-01-2019 13:00

Mario65 +3

Sinds zijn geweldige prestatie tegen Bayern vond Ten Hag het blijkbaar nodig om er maar een bankzitter van te maken.
Natuurlijk is Neres ontevreden en terecht..
Nu zitten de Chinezen er bovenop en bieden zij hem een geweldig salaris.
Ja dan wordt het voor die jongen erg aantrekkelijk gemaakt, mede door het domme beleid van Ten Hag omtrent Neres.
Maar 43 miljoen is een ferm bedrag en zou het lukken om Lainez binnen te halen dan mogen we hopen dat deze een verbetering is en geen mislukking.

10-01-2019 12:50

kaashaas +4

Moet dit niet bij bijzaken en geruchten?

10-01-2019 12:47

Ozymandias +159568

Overmars en Ten Hag moeten om tafel gaan met Neres en duidelijk voorleggen wat ze met hem van plan zijn in 2019. Daarna zou ik hem een paar dagen de tijd geven om te bepalen wat hij zelf het liefste wil en die wens accepteren. Als hij zelf wil vertrekken zou ik hem dus laten gaan mits Guangzhou Evergrande aan de vraagprijs van Ajax wil voldoen. Hetzelfde geld voor Wöber en zijn mogelijke transfer naar Sevilla.

10-01-2019 12:39

Pheadrus +2

Je kunt het begrijpen; hij wil spelen net als Wober. Van bijden hebben we nog niet het beste gezien en daar baal ik van. Lainez is dus de vervanger van Neres. Wie wordt dan de vervanger van Ziyech? Oh ja, dat was Labyad.

Het is gewoon balen; voor een half jaar staat er iets moois en dan valt het weer uit elkaar.

10-01-2019 12:30

Fieldman +0

Clubs als Ajax en PSV zijn opstapjes naar de Europese top en daardoor valt per definitie de boel regelmatig uit elkaar. Aankomende zomer verliezen we heel veel goede spelers, maar van Wober, Neres OUT en Magallan, Lainez IN word je echt niet zwakker.

10-01-2019 12:44

Daminem +401

Ik vrees dat we afscheid moeten nemen van Neres, aangezien hij ook niet op de Breakfast show stond van vandaag. Zeer spijtig, want ik denk dat Lainez niet eens in de buurt komt van het rendement van Neres. Neres is een beetje het slachtoffer van het aanblijven van Ziyech geworden. Ik hoop echt dat hij nog blijft, zodat hij volgend seizoen Ziyech kan vervangen.

10-01-2019 12:29

AjaxfanRuben +223

Je verkoopt een basisspeler, geen wisselspeler. Zoals ten Hag zegt: we hebben 15 basisspelers. De vraag is alleen: ten Hag heeft Neres de laatste tijd niet voor niets een stuk minder laten spelen. De vraag is ook hoe goed Lainez direct kan leveren met assists en goals, geen 2e younes graag met 4 goals in een seizoen, handjevol assists.

10-01-2019 12:27

pizzapunt +0

Kan het niet laten;

Het lijkt erop dat Neres daar wel aan de Guangzhou willen vanwege dat Evergrande salaris!

10-01-2019 12:27

AjaxfanRuben +223

Ghungzhou komt in de zomer toch wel weer terug?

10-01-2019 12:25

Fieldman +0

Nee, wss halen ze dan een andere gast voor een veel te hoog bedrag. Zoals Malcolm.

10-01-2019 12:45

WZAWZDBESTE +25

Strik eromheen en naar China sturen. Van dat geld Alderweireld en lainez halen deze transfer periode. Alderweireld mag weg voor 27,5 miljoen. Een flinke invenstering maar hij kan nog een aantal jaar zeer belangrijk zijn voor ons. Om ver te komen in de CL is onze verdediging een groter probleem dan de aanval. Hoe geweldig zou een verdediging met Mazraoui, de Ligt, Alderweireld en Nico zijn met Frenkie en Daley ervoor.

10-01-2019 12:17

Daminem +401

Alderweireld is rechtsbenig. Die gaat nooit op een linkercentrale verdedigingsplek staan. Net als dat Daley nooit op een rechtercentrale verdedigingsplek zou staan. Alderweireld had een optie geweest i.p.v. Magallan.

10-01-2019 12:31

Fieldman +0

Vandaag gaat er wel duidelijkheid komen denk ik. De Mexicanen worden langzaam wakker en zien straks het mailtje van Marc in de inbox.
Iets in de trant van 16 miljoen plus 20% doorverkoop, omdat Marc haast heeft en er vandaag klaar mee wilt zijn. Aangezien er een Chinese club op zijn antwoord wacht.
Dus dat wordt Mike Verweij in de gaten houden na 00:00.

10-01-2019 12:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.