[Update II] Bergwijn: 'Het is een eer om aanvoerder te mogen zijn van Ajax'

door Timo Suur 1383

Bron Voetbal International, De Telegraaf, ESPN

[Update II] Bergwijn: 'Het is een eer om aanvoerder te mogen zijn van Ajax'

door Timo Suur 1383

Bron Voetbal International, De Telegraaf, ESPN

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn is de opvolger van Dusan Tadić als aanvoerder van Ajax, zo melden Voetbal International en De Telegraaf. Maurice Steijn heeft dit maandag in een persoonlijk gesprek aan de vleugelaanvaller verteld en het wordt later op de dinsdag tijdens de Open Dag van Ajax naar buiten gebracht. De oefenmeester zal later bepalen wie de tweede en derde aanvoerder zullen zijn.

Steijn geeft hiermee een duidelijk signaal naar Bergwijn. De vleugelaanvaller moet een belangrijke rol gaan spelen in de komende seizoenen in het shirt van de Amsterdammers. Hij heeft nog een contract tot de zomer van 2027 en zodoende wordt hij gezien als de ideale aanvoerder voor de lange termijn. In de voorbereiding maakte Bergwijn een uitstekende indruk bij Ajax en in het oefenduel met FC Augsburg droeg hij voor het eerst de aanvoerdersband. Afgelopen seizoen was de aanvaller goed voor twaalf goals en vijf assists in de Eredivisie.

Ajax begint aankomende zaterdag aan de competitie met een thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. Tijdens dit duel zal Bergwijn voor het eerst de aanvoerdersband dragen in een officieel duel. Hij is bij Ajax de opvolger van Tadić. Laatstgenoemde vertrok naar Fenerbahçe en dus moest Steijn op zoek naar een nieuwe aanvoerder. De Servïer was jarenlang de captain van de Amsterdammers, maar koos deze zomer voor een vertrek wegens een andere visie over de toekomst van Ajax.

'Klaassen overweegt vertrek bij Ajax'

De Telegraaf schrijft verder dat Steijn op een later moment beslist wie de tweede en derde aanvoerder zullen worden. Edson Álvarez en Davy Klaassen werden binnen Ajax gezien als de reserveaanvoerders, maar eerstgenoemde staat op het punt om te vertrekken naar West Ham United, terwijl Klaassen een vertrek overweegt bij Ajax. In de voorbereiding werd de band door verschillende spelers gedragen. Naast Bergwijn waren ook Gerónimo Rulli, Devyne Rensch, Klaassen en Branco van den Boomen tijdelijk aanvoerder van de Amsterdammers.

Update - 14.40 uur (dinsdag 8 augustus) - Steijn bevestigt keuze voor Bergwijn als aanvoerder Ajax: 'Bewust voor hem gekozen'

Maurice Steijn heeft op de Open Dag van Ajax bevestigd dat Steven Bergwijn komend seizoen de aanvoerder is van Ajax. ‘Hij heeft de aanvoerdersband gedragen tegen Augsburg en toen heb ik ook met hem gesproken of hij zich goed voelde bij het aanvoerderschap van Ajax', begint Steijn zijn uitleg tegenover ESPN. De vleugelaanvaller voelde zich goed bij het aanvoerderschap en zodoende is hij komend seizoen de captain van Ajax. 'Ik heb bewust voor hem gekozen, omdat hij nu een goede leeftijd en ervaring heeft. Het is een vaste waarde, international en een jongen van de stad. In dat opzicht heb ik voor hem gekozen', aldus Steijn.

Update II - 15.00 uur (dinsdag 8 augustus) - Bergwijn: 'Het is een eer om aanvoerder te mogen zijn van Ajax'

Voor Steven Bergwijn voelt het geweldig om de nieuwe aanvoerder te zijn van Ajax, zo vertelt hij tijdens de Open Dag van Ajax. 'Het is een eer om aanvoerder te mogen zijn van Ajax', aldus de vleugelaanvaller. Hij kreeg het maandag te horen van trainer Maurice Steijn. 'Ik werd gister naar het kantoor geroepen van de trainer en toen hebben we het samen besproken.’ Bergwijn ziet het komende seizoen positief tegemoet. 'Ik weet dat we hard aan het werken zijn met elkaar. Ik heb zeker heel veel vertrouwen in het nieuwe seizoen.'

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bergkam +4653

Ja foutje, net aan het bijkomen van de open dag.

09-08-2023 10:05

Lars.v +3039

Het is weer behoorlijk stil.. zaterdag beginnen we toch alweer

09-08-2023 09:54

ditisdebeslissing +4174

Vandaag maar weer eens een nieuw spelertje erbij.

09-08-2023 09:36

Schip +23362

Deze man was onzichtbaar op het WK, onzichtbaar in talloze wedstrijden voor Ajax, bracht er wat onbegrijpelijke norse blikken uit naar media toen die vroegen naar zijn vorm op het WK, opstootjes etc etc.

Punt is dat Steijn geen alternatieven heeft. Klaassen zou een non playing captain zijn. Heb je weinig aan. Berghuis vermoed ik ergens ook, anders snap ik niet waarom hij geen aanvoerder is. Brobbey is er niet volwassen genoeg voor en ook de rest zijn dromers: Rensch, Taylor, Wijndal. Verder enkel nieuwkomers. Het is echt gebrek aan keuzes.

Ook daarom zou je graag een klasse routinier hebben zien komen.

09-08-2023 09:04

B2tob4 +12078

Aanvoerder of niet, wat Ajax nodig heeft zijn spelers die op "de dooie momenten" het team op sleeptouw nemen en gaan sleuren om een beslissing te forceren. Harde waarheid is dat Bergwijn ook is binnengehaald bij Ajax als speler met een volwassen statuur, als belangrijke afmaker en doelpuntenmaker. Tot op heden heeft hij dat nog niet waar kunnen maken. Ook in de voorbereiding zagen we wederom "de onmacht" om op beslissende momenten juist wel te scoren. Dat soort momenten onderscheid je als speler, en geeft je echt aanzien binnen het team..!

09-08-2023 09:48

afcagunners95 +554

Wat is dat toch met mensen. Hij draait een prima voorbereiding, ziet er fit uit en lijkt klaar om dit seizoen te gaan vlammen. Speelde tegen Dortmund verder een erg puike pot. De tendens om hem was de afgelopen weken erg positief, maar nu hij aanvoerder wordt draait de publieke opinie over hem compleet?! Opeens zien we onder elke post van Bergwijn gezeik, gezeur en negatieve reacties. Hij is de enige speler die zeker is van zijn plek, ervaring heeft en niet nieuw is. Je hebt letterlijk niemand anders. Berghuis opperen mensen, maar die zal helemaal niet zeker zijn van een basisplek, zeker niet als er een nieuwe 10 komt.

Laten we Ajax dit jaar steunen en niet terugvallen in het negatieve en het afbranden van onze spelers. Bergwijn kan met een beetje vertrouwen een van de steunpilaren worden, en belangrijk zijn voor Ajax. Het team en de club heeft positiviteit nodig en onze frustratie over het uitblijven van transfers hoeft toch niet op de spelers te worden geuit? Man man man, wat hoop ik dat deze AMSTERDAMSE jongen gaat vlammen, dat willen we toch? Iemand die onze stad vertegenwoordigt? Een speler die notabene al bij PSV spelend de interesse van Ajax niet wilde wegwuiven.
Ga achter de club staan! In plaats van je te gedragen als een verwende supporter, bah.

09-08-2023 08:05

Qifesh +24917

Altijd die extra haat naar eigen jeugd of amsterdammers als het niet draait.. net altijd wat meer afgunst naar die gasten wanneer ze een donkere huid hebben of een Marokkaans accentje.. sorry dat ik het zeg maar ik zie een fucking patroon die velen hier niet gaan erkennen maar dat weten we allang..

09-08-2023 08:45

Vik86 +42397

Wat moet een Nederlander met een marrokaanse accent?

09-08-2023 09:09

Qifesh +24917

jou irriteren?

marokkaans accent bedoelde je zeker...

09-08-2023 09:17

Piet Henk Kippenhof +2711

Oh, dat geloof ik zeker. Op AS is het vaak nog duidelijker.
Zo onnozel, aangezien het om fucking Ajax gaat uit fucking Amsterdam. Ben hier geboren en getogen, Slotervaart, Bijlmer, Mercatorbuurt, alle geuren en KLEUREN, dat maakt Amsterdam. Over het algemeen zie ik liever een Yussef en Shaquille uit Amsterdam voor ons spelen, dan Jeroen uit Huppelkutveen.

09-08-2023 09:37

Ferd +38373

het gaat niet om de kleur Qifesh. Met een jongen als Seedorf, Winter, Davids etc had ik geen enkel probleem als aanvoerder. Het gaat om karakter en Bergwijn is nou geen type met leiderskwaliteiten.

Hetzelfde met Boilessen bijvoorbeeld, die is blank, maar ook van hem vond ik het belachelijk dat hij aanvoerder werd. Om dezelfde reden waarom ik Bergwijn een opmerkelijke keuze vind.

10-08-2023 09:45

Qifesh +24917

Seedorf en Davids zijn nooit aanvoerder geweest bij Ajax. Enkel Aaron winter. Het ging me trouwens niet enkel om de aanvoerdersband maar de algemene bejegening naar spelers die wat meer straattaal praten, want dat is echt wel ff op een andere toon hoor.

Ben het er zelf ook niet helemaal mee eens maar eerlijk is eerlijk wie dan wel? Branco heeft nog niets bewezen en de rest gaat nr de uitgang of heeft minder ervaring. Daarom vind ik het gek dat je het een opmerkelijke keuze vind. Bij sommige leiders zie je pas dat ze in die rol kunnen gedijen als ze die rol toebedeeld krijgen. Je kunt iemands karakter best positief beïnvloeden door bijvoorbeeld niet minder maar meer verantwoordelijkheid te geven. Ik vond Timber een opmerkelijke aanvoerder als je naar karakters kijkt. Misschien is dit de juiste push om hem een stukje volwassener te krijgen, dus ik vind het te voorbarig om hem als aanvoerder te beoordelen.

10-08-2023 10:00

FransHoek +8964

Ik ben het met je eens. Een hoop mensen hier hebben nog steeds een trauma van vorig jaar denk ik. Een andere reden is dat er steeds meer (negatieve) trollen actief zijn op AS. En dat kunnen net zo goed psv fans zijn.

09-08-2023 09:25

swekker +301

Ik ben het met je eens dat er veel te veel gezeikt wordt over spelers en alles rondom Ajax. In het geval van Bergwijn als aanvoerder ben ik echter wel sceptisch. Hij is - tot nu toe - niet iemand is die zijn mouwen opstroopt en zijn teamgenoten motiveert wanneer het even wat minder gaat. In tegendeel zelfs, voor mijn gevoel is hij de eerste die zijn kop laat hangen en vervalt in negatieve emotie. Hopelijk neemt hij zijn nieuwe taak serieus en geeft het hem nieuwe energie waardoor hij een nieuwe kant van zichzelf kan laten zien.

09-08-2023 10:17

Maestro +180

Bergwijn aanvoerder. Hoe die is die gifbeker?

Hopelijk is het alleen om zijn verkoopprijs op te drijven…

09-08-2023 07:19

Bergkam +4653

Wie zou jij aanvoerder maken op dit moment van een team dat louter uit vraagtekens bestaat. Davy is gepasseerd, héél veelzeggend naar de uitgang!???

09-08-2023 07:24

Ferd +38373

Rulli, Van der Boomen, Berghuis.

10-08-2023 09:46

Bergkam +4653

Zijn die onomstreden volgens jou? Rully nog een paar fouten en hij staat ter discussie. Misschien nog weg en kan zich beter focussen op hoge ballen dan het elftal bij de hand nemen. Foutje van Steijn om te spreken over eerste keeper dit seizoen. Deed van Basten als onervaren trainer ook ooit. Doet uiteraard ook goede dingen. Berghuis misschien nog weg en geschorst eerste 3 wedstrijden. Heeft ook een klein rood knopje in z'n bovenkamer dat soms aan gaat, waar hij geen grip op heeft. (Wel veel kleiner dan bij Noa). Branco moet zich eerst nog bewijzen in de wedstrijden die er echt om gaan. Maar veelbelovend wat mij betreft. Dan misschien reserve aanvoerder?

10-08-2023 11:03

Bergkam +4653

Een aanvoerder komt vanzelf bovendrijven, op het veld, in de kleedkamer, qua coaching en iemand die in woord en daad het voortouw neemt. Als die persoon dan Bergwijn is op dit moment, dan is het een normale, logische keuze van de trainer. Persoonlijk ben ik voorstander van één van de centrale verdedigers omdat je van achteruit het spel m.i. beter kan overzien en je beter contact hebt met alle team genoten tijdens de wedstrijd. Maar aangezien op dit moment nog bijna niemand zeker is van zijn plek achterin is dat nu nog geen optie. Dus Bergwijn, omdat hij blijkbaar onbetwist is bij Stein.

09-08-2023 07:13

Nick.E +12

Wakker jongen? BergWIJN.

09-08-2023 08:07

B2tob4 +12078

@: Dus Berghuis, omdat hij blijkbaar onbetwist is bij Stein.

Bergwijn bedoel je..

09-08-2023 09:38

Bennyben +13708

Snap echt niet dat er nog mensen positief gestemd zijn over komend seizoen, deze jongen word toch meteen met de grond gelijk gemaakt het eerste het beste interview en terrecht dit is geen uithangbord voor je club.

09-08-2023 07:11

Qifesh +24917

En dus staat ie bij voorbaat al terrecht?

09-08-2023 08:47

PetrusKeizer +10739

Gek, ik lees net een oud bericht elders, 27 juli, dat Klaassen mogelijk transfervrij naar Besiktas zou kunnen verkassen. Ontbinden contract. Anyone?

09-08-2023 05:07

MennoJerry +4104

Hij was in gesprek met Ajax over zijn rol toch? Ik las een paar dagen geleden juist dat hij nu gewoon blijft..

09-08-2023 07:04

PetrusKeizer +10739

Ja idd, dus tegenstrijdige berichten....

09-08-2023 07:27

Suarez16_ +9176

Dat gegeil op psv ook na de voorrondes. Ik heb ze een keer uitgeschakeld zien worden in de voorrondes van de EL tegen de nummer 6 van Kroatie en vervolgens kampioen zien worden. Ik heb ze ook met 5-1 zien winnen van Galatasaray en kansloos 2de zien worden vervolgens.

09-08-2023 00:49

Voetballover +3083

Geen berghuis?

08-08-2023 22:55

Georginho14 +1294

Ga weer is een keer goed vlammen jongen.

08-08-2023 22:35

ach ja +5798

Je hebt kans dat dit wel wat doet bij bergwijn en dat hij zich veel verantwoordelijker voelt en daardoor beter gaat spelen.

08-08-2023 22:34

The Future +5567

Nee, bij Bergwijn niet. Dat kan bij spelers die altijd al gif hadden, maar te onstuimig waren, zoals bij Suarez, soms goed gaan. Het gebeurt echter nooit dat iemand die zo onwijs gemakzuchtig en slap van zichzelf is zo'n stap nog kan zetten... In zijn hele carrière tot nu toe heeft hij nog nooit enige potentie om een leider te kunnen worden of überhaupt de wil die stap te zetten getoond. Hij is altijd een van de mentaal zwakke spelers geweest. Iemand die als eerste door het ijs zakt, het snelst zijn kop laat hangen. Ik kan mij niet voorstellen dat dit geen fiasco wordt.

08-08-2023 23:29

twynestar +28230

Bedankt, heer Titulaer, voor deze voorspelling.
Bergwijn speelt een goede voorbereiding en is apentrots op zijn rol, dat is voor nu belangrijk. Hoe het loopt als het tegenzit zullen we zien.

09-08-2023 00:11

The Future +5567

Dat is een reactie van oerdomme mensen. "We zien wel hoe het loopt" als uitgangspunt nemen... Man man man...

09-08-2023 08:56

PalFischerArmy +2617

Geen idee waarom, maar Babel tweet een foto van hem samen met Berghuis (uur geleden).

08-08-2023 22:24

Ajax1114 +19393

We kunnen na JC Schaal en vandaag wel conclusie trekken dat PSV topfavoriet is voor de titel en dat ze een toptrainer hebben maar dat laatste wisten de meesten hier natuurlijk al.

08-08-2023 22:24

ach ja +5798

Zo wonnen wij dik van rangers…. Zegt geen drol

08-08-2023 22:29

Danielson +50248

Ha ha ha ha.
Ik kan me die 5-1 tegen Galatasaray vorig seizoen nog goed herinneren. Toen was het ook hosanna. Een paar weken later vlogen ze er tegen Rangers uit.

08-08-2023 22:33

3*stars*3 +23370

Nou lekker toch, alles en iedereen in koor schreeuwen dat PSV titel favoriet is.
Prima en Fey is zeker van 2e plek en gaat de verrassing van de CL worden.

Ajax zou dat vorig jaar wel ff doen en we weten hoe het afliep.
Vooral door met ophemelen van de concurrenten.

08-08-2023 23:18

arantes12345 +2321

Je merkt tegen dit prutsende sturm graz al dat psv vreselijk veel ruimte achterin laat, al spelen ze wel erg goed en leuk voetbal

08-08-2023 22:16

Toramanggg +7168

Hahaha mensen die psv ophemelen op basis van sturm graz .. iedereen wint van sturm graz of zien jullie niet dat ze van het niveau Fortuna Sittard zijn?

08-08-2023 22:11

LukaLitmanen +81964

Peter Bosz maakt PSV wel iets sympathieker..

08-08-2023 22:08

Michael 1974 +21983

Jeetje. Lukalitmanen is positief. Dat maken we dan ook eens mee. Weliswaar over bosz en niet over ajax, maar toch….het is een begin

08-08-2023 22:30

Vik86 +42397

Misschien word hij wel fan van psv

09-08-2023 07:04

Marcw1972 +16547

Nee, nooit. Psv en sympathiek(er), ga je mond spoelen. Of je toetsenbord 😁

08-08-2023 22:31

Danielson +50248

Wat????? PSV maakt Bosz onsympathieker.

08-08-2023 22:34

Panna +5042

Wat vind je er zo sympathiek aan dan?

09-08-2023 06:57

Sander31 +7690

Krijg toch wel spanning hoor. Wat als Steijn niet goed uitpakt. Bosz lag echt voor het oprapen

08-08-2023 22:06

AdK +1657

Duidelijke speelstijl van Bosz aanwezig, de valkuil ook: ze worden moe en dan staat de verdediging bij fitte/betere tegenstanders onder druk. Van SG moeten ze op hun sloffen kunnen winnen, en doen ze dan ook, goed voor de NL-punten.

Contrast is ook weer zo kenmerkend. De jeugd onder Bosz krijgt de kans en wordt bezongen door de commentatoren/media.
Bij ons wordt de jeugd al snel te licht bevonden, al hebben ze nog amper gespeeld (Forbs wordt hier op AS al bekritiseerd).
Ze trainen hard, komt allemaal wel goed, Steijn is geen groentje meer als coach hè.

08-08-2023 22:05

3*stars*3 +23370

Leuke is dat PSV (Brands) al 10 jaar roept dat ze vol voor eigen jeugd gaan.
Totdat ze weer wat knaken of een constructie vinden om een speler te huren/kopen.
Binnenkort verdwijnt Berabi uit de basis en krijgt die speler van Bayern een plekkie.
Bakayoko kwam erin omdat Madueke wegging en omdat die Braziliaan van Chelsea in de lappenmand lag.
Alles hangt van toeval aan elkaar vast maar niemand die er dieper op ingaat.

Als ik zo hoor en lees was fey afgelopen vrijdag ook erg matig en vooral middenveld sloeg nergens op.
Vandaag zie je dan zo’n Sturm, tja.
Het zit dat clubje nog niet tegen…

08-08-2023 23:24

mido1988 +4290

Als ik Psv zie spelen ben ik toch benieuwd wat de afweging is geweest om voor Steijn te gaan. Zeg maar welk debat er is gevoerd. Zolang de keuze niet op basis van sentimenten is kan ik er mee leven.

08-08-2023 22:03

Holadieje +5887

Staat bosz op 't veld te ballen dan?

08-08-2023 22:12

Danielson +50248

PSV JC schaal plus eerste voorronde 2022 onder kapitein Haddock: zag dat er niet precies hetzelfde uit?

08-08-2023 22:36

Bennyben +13708

Dit word weer een klote seizoen, op basis van wat verdient Bergwijn überhaupt een basisplaats nu nog aanvoerder ook is helemaal een lachertje. Heb nu al geen zin in het nieuwe seizoen rensch weer dezelfde fouten zien maken, met taylor word het middenveld weer overlopen en Bergwijn vind het allemaal wel prima.

08-08-2023 21:49

Patrick78 +51764

Verder alles goed?

08-08-2023 21:58

Sportvolgert +40272

Als je er geen zin in hebt prima. Je hoeft niet te kijken hoor. Ga lekker wat anders doen.

08-08-2023 22:03

Michael 1974 +21983

Het is maar hoe je wilt kijken. Ik kijk naar ajax als de club die al heel mijn leven de absolute top uitdaagt, leidend is (of het nu skyboxen in de meer waren, de bouw vd arena of het voetbal of jeugdopleiding zelf), en waar ik ook ter wereld was tot mooie reacties leidde: cruijff, van basten, kluivert, rijkaard…..

Nu wat minder, maar we zijn weer aan het bouwen. Er zit voldoende talent en daar komen er wel een paar echt van bovendrijven en dan wat goede aankopen en we zijn er weer.

Dus ik kan zin hebben in hato, de wederopstanding van bergwijn, forbs, branco, berghuis, en misschien wel van axel dongen, vos, misehouy, brobbey, godts of ……

En ja, er kan genoeg beter, en er valt genoeg te zeuren. Maar de minderen selecteren zichzelf wel uit en dan komt ajax weer bovenaan…dit jaar, of anders volgend jaar. Wzawzdb

08-08-2023 22:15

Bennyben +13708

Doe ik ook scheelt een hoop ergernis

08-08-2023 22:26

AdK +1657

Zo, flesje azijn lekker?

08-08-2023 22:05

Panna +5042

Bergwijn:"Hup Ajax!"

09-08-2023 07:00

Slang3 +45786

Laat Borges wat tapes van Bakayoko terugkijken

08-08-2023 21:49

Lars.v +3039

Team swingt sowieso wel. Bosz is wat we nodig hadden niet Steijn

08-08-2023 21:54

Slang3 +45786

ja vooral de fitheid ook, zetten nu nog binnen 5sec druk. Tegen Feyenoord ook fysiek overklast

08-08-2023 21:57

Lars.v +3039

Inderdaad. Maarja het is te hopen dat onze toppers ook willen vechten voor de bal en de winst. ❌️❌️❌️

08-08-2023 21:58

WantAmsterdam +116038

Het is Sturm Graz man, als iemand die de Oostenrijkse competitie een beetje volgt kan ik je zeggen dat het een matige ploeg is.

08-08-2023 22:00

Lars.v +3039

Ja prima, maar ze willen wel! Wij verliezen van de nummer 11 van België en de nummer 15 van Duitsland.. niks oefenwedstrijd, er op knallen en laten zien dat je wilt winnen

08-08-2023 22:02

LukaLitmanen +81964

Wij veloren van Union, Getafe, etc recent nog

08-08-2023 22:08

WantAmsterdam +116038

Serieus? Je vergelijkt oefenwedstrijden in de voorbereiding waar onze selectie nog niet eens rond was met een PSV op volle oorlogsterkte (meer of minder) in de voorronde CL?

Ja LukaLitmanen, maar daar was Steijn nog niet aan het roer.

08-08-2023 22:11

Lars.v +3039

Ja zeker, daar ligt de basis voor de rest van het seizoen.

Zat ook geen idee achter het spel van de afgelopen wedstrijden, vond je wel dan?

08-08-2023 22:16

WantAmsterdam +116038

Ja dat vond ik (bij vlagen) wel. Maar nogmaals, het is totaal onzinnig om oefenwedstrijd met de voorronde CL te vergelijken.

08-08-2023 22:26

Michael 1974 +21983

Want borges kan er niets van?

08-08-2023 22:16

Slang3 +45786

goede conclusie man, nee zodat hij weet hoe hij als rechtsbuiten de ruimte voor hem kan benutten

08-08-2023 22:26

Michael 1974 +21983

Okee, maar dat kan hij niet? Want even oprecht, ik heb borges tien minuten zien spelen. Geen idee of hij de ruimtes goed kan benutten.

Hoorde wel dat hij heel snel is, en bij man city in de jong ploeg de beste was, dus misschien kan hij wel wat met ruimte. Misschien zelfs zonder ruimte

08-08-2023 22:33

IlBello +395

Heel dom van Ajax, om niet voor Bosz te gaan, je ziet al een duidelijke speelwijze en energie. Zie PSV wel hoge ogen gooien in de eredivisie. Hoop alleen op het Dortmund scenario, na een 6 weken verloren ze alles, maar zal in de zwakke eredivisie niet zo snel gebeuren ben ik bang..

08-08-2023 21:21

jeppas +3522

Het ziet er allemaal heel leuk het voetbal onder Bosz tegen de kleine clubs, maar tegen de grote clubs in de CL zal hij zoals vaker is gebleken de deksel op de neus krijgen door het opportunisme spel

08-08-2023 21:27

Lars.v +3039

Zolang je één keer meer scoort zie ik het probleem niet 🤐

08-08-2023 21:56

jollie18 +9850

Topclubs spelen altijd op hun best in Europa. Vorig seizoen dacht ook iedereen dat ze wel even kampioen gingen worden naar de geweldige vrcl..Heb vrijdag een wedstrijd gezien waar ik niet onder de indruk was van Feyenoord en PSV

08-08-2023 21:27

lexy88 +8816

Ja dat is elke keer bij Bosz. Flitsende start en hij wordt ook steeds ervarener, dus hij slijpt het er sneller in. Bovendien lijkt deze speelwijze als die van Schmidt die nog maar een jaar weg is. Maar ze gaan dit niet volhouden

08-08-2023 21:46

jollie18 +9850

Sturm Graz is nu ook niet de sterkste tegenstander. Hoewel PSV wel leuk speelt moet het in de volgende ronde gaan gebeuren

08-08-2023 21:59

Oempaloempa +1475

Slimme gast die Steijn

08-08-2023 21:20

SpursAjax +6669

Jammer dat Ajax Lang niet als nummer 10 heeft gekocht...

08-08-2023 21:19

Saudara +7061

Dit is mogelijk precies wat Bergwijn nodig heeft om in het veld als voetballer het verschil te maken. Dit zal hem een enorme boost geven om nog meer voorop te gaan en de voorbeeldrol te pakken. Vooralsnog krijgt hij mijn vertrouwen. Succes man!

08-08-2023 21:18

shota99 +1081

Sturm Graz zoekt nog een shirt sponsor.

08-08-2023 21:11

Mv9494 +16618

ze nemen dezelfde als Feyenoord: Prijsvrij

08-08-2023 21:13

sexyajaxgirl +924

Wat moet een aanvoerder kunnen?
1. Praten
2. Communiceren
3. De kar trekken, voorop in de strijd gaan
4. Andere spelers enthousiast maken er op te knallen.

Op hoeveel van deze vier punten scoort hij?

08-08-2023 21:09

Bennyben +13708

Haha precies dit heeft al moeite om zichzelf te motiveren.

08-08-2023 21:51

Rommy5 +1169

Waarom heeft Ajax geen belangstelling voor Zyech ? Te duur ?

08-08-2023 21:08

Vincent.d +4204

Psv scoort aardig zie ik...

08-08-2023 21:04

Robertini +39100

Ik heb eigenlijk best goede hoop dat Bergwijn dit op gaat pakken. Hij speelde in de voorbereiding al een stuk scherper dan vorig seizoen, wie weet is dit net dat extra duwtje dat hij nodig heeft.

08-08-2023 20:25

bRiANn +475

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/08/wesley-sneijder-is-zeer-teleurgesteld-in-ajax-en-sluit-rentree-uit

Dag Sneijder!!

08-08-2023 20:01

IRBaboon +6852

Goh... Met Sneijder had je enkel een hoop onrust binnengehaald. Had je 'm aangesteld, dan was hij ook wel binnen een paar maanden met veel kabaal vertrokken. Geen zin meer, een conflict, wat dan ook. Sneijder kan niet binnen een trainersstaf functioneren, laat staan zichzelf wegcijferen voor de club. Goed dat Steijn en Mislintat dat ook inzien.

08-08-2023 20:04

DeWijsneus +25675

Er is al een AS artikel over.

08-08-2023 20:21

Henkjanklaas +20608

Slimme en verstandige keuze zeker om bij hem de scherpe randen in zijn houding eraf te halen. Nu krijgt hij meer algemene verantwoordelijkheid en is een robbertje vechten er niet meer zo snel bij. Een volwassen houding vol energie wordt nu van hem zeker gevraagd

08-08-2023 19:57

dp92 +11232

Alles moet om Wesley draaien. We moeten alle onderhandelingen met aankopen stoppen en puur alleen werken om Wesley binnen te halen, althans volgens Wesley dan

08-08-2023 19:49

komopajax777 +13210

Een goede keus!Bergwijn speelt ook goed en laat zijn kwaliteiten zien.En hij is naar eigen zeggen notabene afgevallen en erg fit!Dat zegt veel over de vorige trainers die een te zware speler tolereerden.

08-08-2023 19:48

Cruijffolutie +343

Laten we hopen dat het hem echt vleugels geeft.

Als je een jaar geleden had gezegd dat Steijn onze coach zou zijn en Bergwijn onze aanvoerder, was je echt de jellinek in gestuurd.

08-08-2023 19:48

3sterren +20205

Ik kom er net uit dankzij A. Schreuder ...

08-08-2023 19:55

AdK +1657

Jellinek? Das nieuw voor me 🤣

08-08-2023 19:57

AdK +1657

Sneijder wil de spotlight en het moet altijd precies zo gaan als hij bedacht heeft. Zo niet, dan lijkt hij telkens lange tenen te hebben en bijt hij (weer) in de media van zich af.
Er was zeker nog wel plek voor hem, alles op z’n tijd. Maar geduld is niet een kwaliteit van onze held Sneijder (voorbeelden te over, functies bij Utrecht, Den Bosch of het begeleiden van Ihataren).

08-08-2023 19:47

emieltjuhh +17811

Wesley komt niet mannen!

08-08-2023 19:46

Balgevoel +30849

Prima. Iemand die de woorden van Steijn zó interpreteert, zelf al aangaf dat alles nog onzeker is en dan ook nog in deze tijd een 'How can I make this about me'tje' uit de hoge (haha) hoed tovert, kunnen we missen als kiespijn.

08-08-2023 19:50

emieltjuhh +17811

Jaaa precies dit

08-08-2023 20:13

Panna +5042

Eerste gevoel is dat ik dit jammer vind. Ik denk dat hij zeker wat had kunnen toevoegen aan het team en aan de technische staf.... Je vraagt je soms ook wel af wat ons plan nou is.....

08-08-2023 19:50

Ajacied1981 +17412

gelukkig niet. wat een praatjesmaker is dat zeg

08-08-2023 19:51

Blazehaze +2845

Gebrek aan beter zullen we maar zeggen..

08-08-2023 19:46

Mocrodammerr +22974

Sneijder keert niet terug bij Ajax. Oneens met koers

08-08-2023 19:25

FreeThulli +6029

Dan zal het met de koers wel goed zitten.

08-08-2023 19:31

komopajax777 +13210

Hij heeft makkelijk praten vanaf de zijlijn zonder verantwoordelijkheid.De huidige koers is de juiste koers!

08-08-2023 19:49

Jeremias +1661

Bergwijn en leider zijn?
Neen. Dat heeft hij niet in zich. Het is eerder een tactische zet van de leiding. Ze willen die jongen gewoon op scherp zetten.

08-08-2023 19:14

komopajax777 +13210

Wat is volgens jou een leider dan?Bergwijn is een prima aanvoerder op basis van de 5 door Steijn aangegeven criteria.

08-08-2023 19:51

Jeremias +1661

Denk eens na .... Er loopt helemaal geen leider rond. Nu zeker niet.
Het lijkt meer op een ordinaire noodgreep. Deze jongen even paaien na zijn dramatische prestaties die nota bene al zoveel heeft gekost. Allemaal tegen beter weten in.

08-08-2023 21:29

Berkov81 +1534

Zou niet mijn eerste gedachte zijn om hem aanvoerder te maken , maar zou ook niet echt weten wie daj wel. Misschien is het wel goed voor hem (en het team)

08-08-2023 19:14

Jeffsajax +1895

Yo Bro’s
Na de training ff een lyrics rappen.
Vandaag trancilo toch, moeten nog een jonkel klappe.

Zonder dolle, go for it Stevie

08-08-2023 19:10

Kleineui +559

Vooral benieuwd naar die jonkel van je

08-08-2023 19:28

Tommyshelby +128516

https://www.vi.nl/pro/analyse/waarom-sven-mislintat-dol-is-op-ajax-doelwit-hiroki-ito

Kan iemand dit ff samenvatten? B.v.d.

08-08-2023 18:46

Vik86 +42397

Heeft de pas van blind, hij lost alles met finesse op, heeft inzicht, daarbij ook snelheid. .. Enigste zwakte is zijn duel kracht en kopduels.. Volgens VI kun je dat oplossen door een verdediger naast hem te zetten die sterk met duels is.. Misschien word ito/medic wel een koppeltje

08-08-2023 18:58

komopajax777 +13210

In de video's blijkt weinig van een gebrek aan duelkracht over de grond en in de lucht.De jongens van VI kunnen soms ook enorm uit hun nek lullen zoals die Pieter de Zwart.

08-08-2023 19:59

Oxxer +163874 moderator

@Peakyblinders

Ga jij de return Andre vs Redondo kijken?

08-08-2023 19:31

Tommyshelby +128516

Ja, zeker weten

08-08-2023 20:44

Oxxer +163874 moderator

Zitten een paar spannende affiches tussen.

08-08-2023 20:47

ZwartNazareth +1411

Ja tuurlijk, waarom maken we hem geen minister-president?

08-08-2023 18:42

36 +8585

Het dragen van het shirt moet je al trots maken

08-08-2023 18:39

Mofson +8151

Prima keuze , denk dat het best slim is om Bergwijn belangrijk te maken.

08-08-2023 18:38

Keizer +29975

Als dit helpt om hem die vorm van begin vorig seizoen te laten pakken dan waarom niet.

08-08-2023 18:37

LukaLitmanen +81964

Nu is het doel om ook in de herfst en winter te knallen (;

08-08-2023 18:38

afca4eva +5942

In deze selectie is het misschien nog wel een meesterzet ook..
Kwalitatief je beste speler en als dit er voor zorgt dat hij vleugels krijgt en daardoor die 15 a 20 min per wedstrijd het sjokken achterwege laat is het een schot in de roos.

08-08-2023 18:24

LukaLitmanen +81964

Kudus en Berghuis waren beter dan Bergwijn afgelopen seizoen

08-08-2023 19:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.