[Update] Ajax rekent op Younes richting PAOK

door Bart Veenstra 31

[Update] Ajax rekent op Younes richting PAOK

door Bart Veenstra 31

Laatst geüpdatet

Ajax zal dinsdagmiddag met 26 spelers afreizen naar Zuid-Frankrijk, waar het zijn laatste twee oefenduels zal spelen in de voorbereiding op het komende seizoen. Opvallende naam in de selectie van trainer Peter Bosz is die van verdediger Terry Lartey-Sanniez. Verder reizen ook Damil Dankerlui en Sheraldo Becker mee, terwijl ook Matthijs de Ligt en Richaïro Zivkovic nog altijd tot de groep behoren. Dit maakt de Amsterdamse club bekend via Ajax.nl.

Het duo Davinson Sanchez (Copa Libertadores) en Arek Milik (vakantie na EK) ontbreekt nog, terwijl Amin Younes (lichte liesklachten), Lasse Schöne (lichte knieklachten), Ricardo van Rhijn (vertrekt naar Club Brugge) en Thulani Serero (geblesseerd en mag weg) eveneens afwezig zijn. Ajax speelt woensdagmiddag om 15.00 uur tegen AS Béziers, dat uitkomt op het derde niveau in Frankrijk. Om 20.00 uur speelt Ajax vervolgens tegen Olympique Marseille. De verwachting is dat tegen eerstgenoemde club Bosz met zijn wisselspelers zal spelen, waarna de basisploeg tegen Olympique Marseille zal starten.

Voordat Ajax vertrekt naar Frankrijk werkt het nog een training af in Amsterdam. Daarna zal de vice-kampioen in de namiddag arriveren in Béziers. Verder wordt vermeld dat de wedstrijd tegen AS Béziers te zien zal zijn via Ajax.nl, terwijl de wedstrijd tegen Olympique Marseille te bekijken is via FOX Sports.

De volledige selectie:
Jasper Cillessen
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Heiko Westermann
Vaclav Cerny
Robert Muric
Mateo Cassierra
Frenkie de Jong
Kenny Tete
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Damil Dankerlui
Matthijs de Ligt
Sheraldo Becker
Richairo Zivkovic
Terry Lartey-Sanniez

Update - 14.50 uur
Ondanks zijn lichte liesblessure zal Amin Younes volgende week dinsdag hoogstwaarschijnlijk gewoon mee kunnen doen in de belangrijke wedstrijd tegen PAOK Saloniki in de derde voorronde van de Champions League. Mike Verweij, journalist bij De Telegraaf, laat weten dat de Amsterdamse club rekent op de diensten van de Duitse buitenspeler.

Lees meer over:
Plaats reactie

Debeste11 +0

Het lijkt wel of dat we tegen Real Madrid spelen, PAOK Saloniki is toch geen tegenstander om bang van te worden. Zometeen 2x 90 minuten gas geven en de voorbereiding vergeten. Spelers als Becker, Zivkovic en zelfs Acolatse hebben speelminuten gehad. We moeten gewoon achter onze club gaan in plaats van azijnzeiken.

20-07-2016 11:03

Frankkie +0

Toen Ajax 4 x kampioen werd met "het voetbal van Frank" stonden al deze mekkerende droeftoeters het hardst te schreeuwen naast de arena, Helemaal niks in Rotterdam!!!!

En nu schreeuwen zij het hardst dat Frank de Boer de slechtste trainer is geweest die we hebben gehad en dat Bosz daar nu de vruchten van Plukt.

20-07-2016 07:57

EVH +8

Iedereen zit te miepen over onze backs, maar onze backs zijn verdedigend uiterst sterk. Zeker Tete die ik een absolute topper zie worden.

Het algehele niveau qua voetbaltechnisch vermogen, diepgang, fysieke kracht en dynamiek op het middenveld en in de aanval is niet voldoende.

Dat is te wijten aan een dramatisch zwakke trainer van de afgelopen vijfenhalf jaar die alleen maar aandacht heeft geschonken aan een type voetbalspel dat niets van doen heeft met echt voetbal. Maar meer met verdedigen en schuifvoetbal. Daar is ook de selectie op afgestemd, al jarenlang nu.

Bovendien is het aankoopbeleid dramatisch slecht geweest.

Plukken we (Peter Bosz) nu allemaal de wrange vruchten van.

19-07-2016 20:38

J00DT0TMIJND00D +0

Dat ze verdedigend ijzersterk zijn is prima, maar voor het spel wat Ajax wilt spelen moet je als back zijnde ook goed kunnen aanvallen en dat kunnen beiden niet. Daarom zie ik veel liever een type Van Aanholt dan een Dijks.

19-07-2016 20:44

Jappie Cillessen +0

Misschien komt dit omdat ik Boilesen gewend ben maar ik vond Dijks het afgelopen seizoen juist veel aanvallende acties maken.

20-07-2016 18:30

NouriVandeBeek +7

Gudelj speelt morgen niet tegen OM. Ik verwacht dat Van de Beek hem vervangt. Frenkie de Jong kreeg afgelopen zaterdag maar 45 minuten. Die staat nog onder Sinkgraven en Van de Beek.

Cillessen
Tete-Veltman-Riedewald-Dijks
Bazoer-Klaassen-Van de Beek
Cerny-Cassierra-El Ghazi

19-07-2016 19:57

Fredschuit1 +1538

Geen Younes??

19-07-2016 20:22

Henning +0

tijd voor Sneijder!

19-07-2016 19:40

Fredschuit1 +1538

Waarom geen Iniesta? Ik snap je keuze hoor maar het is gewoon niet reeël.

19-07-2016 19:42

Remonajax +0

Iniesta hoef ik nooit in een ajax shirt te zien na een bepaald moment in 2010...

19-07-2016 23:43

ajaxfan4life82 +0

Liever een oefenwedstrijd aan de kant, dan maanden in de lappenmand.. Hoop dat hij er bij is tegen PAOK.

19-07-2016 17:49

afca95 +1319

Younes of niet. Ajax gaat dit gewoon niet winnen over 2 duels.. Gezien de voorbereiding en deze selectie hoor je niet thuis in de CL, maar ergens in de kelder van de EL. Als je een beetje mee wilt doen moet je gewoon 30 - 40 miljoen in de selectie pompen. Maar dit bestuur heeft liever goede prestaties op de beurs dan een waardig Ajax. 1-3 Paok voorspel ik, 3 counters om je oren..

19-07-2016 17:34

OntlastendeMiddenvelder +1987

Beursgang heeft hier niets mee te maken.

19-07-2016 17:37

afca95 +1319

Bij Financiele prestaties krijgen de heren een bonus uitgekeerd dus wel degelijk dat dit er mee te maken heeft. Daarbij doen de RVC nogal schimmig over de voorwaarden, mij is geleerd als een bobo schimmig doet dan weet je genoeg

19-07-2016 18:00

OntlastendeMiddenvelder +1987

Een beursgang is een gang naar de beurs. Kun je maar één keer doen, of anders nog eens als je daarna van de beurs af gaat. We hebben het maar één keer gedaan, in de jaren negentig. Van een beursgang is nu geen sprake.

19-07-2016 18:03

afca95 +1319

Prestatie op de beurs speciaal voor jou zal ik het even aanpassen.

19-07-2016 18:07

RusselWestbrook +21

Prestaties op de beurs?

Jij hebt werkelijk waar geen idee waar je over praat, of wel? Je roept maar wat. Alsof er ook maar iets of iemand bij Ajax is die beoordeeld wordt op de op koers van het Ajax aandeel.

19-07-2016 19:59

RusselWestbrook +21

Krijg sterk het vermoeden dat je, voor de zoveelste keer, probeert te suggereren dat de RvC bonussen krijgt op basis van financiële prestaties.

19-07-2016 18:11

hallo1 +0

heb jij gezopen? 30-40 miljoen in selectie pompen? Wat heeft een beursgang nu met dit alles temaken?

19-07-2016 17:47

afca95 +1319

Zoals ik het zeg. Bestuur houdt geld op de bank om de bobo's te pleasen want owee als Ajax rode cijfertjes draait dan krijgen de hoge heertjes geen bonussen. Ze profileren zich toch dat ze altijd CL moeten spelen? Dan moet je ook investeren in een CL waardige selectie. In elke linie moet je gewoon een topper hebben, van 28-30 jaar hebben. Je kan gewoon niet met een selectie van 18-23 jarige gasten mee doen in Europa en elk jaar kampioen worden.

19-07-2016 17:55

RusselWestbrook +21

Welke hoge heertjes heb je het over?

Er zijn niet zoveel mensen binnen Ajax die op basis van financiële prestaties een bonus krijgen, dus ben zéér benieuwd.

Maar verwacht dat het angstvallig stil gaat blijven.

19-07-2016 18:10

Ajax#1900 +1

Precies. Gewoon populisme hier.

19-07-2016 18:21

Lijpe +0

Ga de bedragen eens optellen die De Boer heeft uitgeven de afgelopen jaren aan volslagen miskopen.

19-07-2016 18:27

TheTruth +0

We moeten meer types als Dijks, Tete, Mickey en Younes hebben. Echte kerels.

19-07-2016 17:04

afca95 +1319

Mickey Mouse?? past wel bij onze competitie..

19-07-2016 17:25

Qwibuss98 +19

Weet iemand wanneer Sanchez zich bij de selectie aansluit?
Direct na de Copa, of heeft hij nog vakantie?

19-07-2016 16:03

rutger133 +0

Na mijn mening had Becker iets meer kansen mogen krijgen in de voorbereiding, speler met enorme snelheid! Geen topper, maar lijkt me toch een bruikbare buitenspeler als je ziet in wat voor situatie ajax 1 nu zit.

19-07-2016 16:01

Professor +11252

Hier op AS zeuren we redelijk vaak dat er snel een buitenspeler bij moet komen (ik ook hoor).
Maar zie we hebben toch wel een beetje gelijk Younes blessure en heel Ajax is in de war.
Kom op Overmars leg wat centen op tafel en haal er snel een binnen. Stel dat de blessure tegenvalt dan heb je nog een nieuwe buitenspeler voor de tweede wedstrijd voorronde CL.

19-07-2016 15:59

Raydo +1523

Hier op AS wordt er over zowat alle posities redelijk vaak gezeurd dat er iemand bij moet komen.

19-07-2016 16:39

Professor +11252

Natuurlijk zeuren kunnen we, maar Overmars heeft meerdere keren al gezegd dat er een buitenspeler bij gaat komen. Vandaar.

19-07-2016 17:10

AjaciedForLive +74

Sisto vind het tijd om weg te gaan bij FC Midtjylland. Speelde goeie wedstrijden vorig jaar zou zeker een versterking zijn.

19-07-2016 15:23

RSM +3923

Tuurlijk alleen op youness. Dat kan die man niet in z'n eentje klare. Hij is wel de beste Ajacied.

19-07-2016 15:16

Johnvanessen +193

@MikeVerweij: #Ajax houdt @AminYounes11 met lichte liesblessure uit voorzorg thuis. Club rekent op buitenspeler in #CL ...

Op buitenspeler in CL of
Op de buitenspeler in CL.

Wil niet heel ver denken. Maar is toch wel een verschil?

Ook omdat hij eerst dit twitterde: @MikeVerweij: De liesblessure die @AminYounes11 aan de kant houdt, lijkt mee te vallen. #CL in principe niet in gevaar #voorzorg #Ajax

19-07-2016 14:45

Mokum_32 +1

Zal wel met het max aantal leestekens te maken hebben die je kan gebruiken op twitter. No big deal

19-07-2016 14:52

Johnvanessen +193

En die 3 puntjes konden wel? ;p

19-07-2016 14:54

Mokum_32 +1

Hahah ja das waar zal wel niks achterzitten :)

19-07-2016 15:02

Johnvanessen +193

Iets teveel hoop denk ik haha!

19-07-2016 15:04

Piejotter +9

Younes vind het gewoon leuk om " buiten te spelen"

19-07-2016 15:17

Bedero +366

Het is blijkbaar ineens populair om heel het falen van Ajax toe te schrijven aan slecht meevoetballende backs. Ja, Tete en Dijks zijn voetballend niet de beste, maar in mijn optiek ligt het probleem vooral op het middenveld. Bij Ajax is het middenveld geen verbindende linie tussen verdediging en aanval. Er is altijd hoogstens 1 middenvelder aanspeelbaar bij Ajax en Ajax verliest bijna altijd de slag op het middenveld. De backs moeten ten eerste veel meer naar voren staan om meer aanspeelpunten te creeeren over de middenlijn en daarnaast moeten de middenvelders veel dynamischer zijn en zich meer aanbieden. Er moet een overtal situatie komen op het middenveld als je vanuit daar wil voetballen.

Nu is het namelijk zo dat de verdediging altijd de bal heeft en die vervolgens nooit kwijt kan. Ze spelen hem 1) naar elkaar achterin 2) naar Gudelj die hem terug kaatst 3) naar 1 van de vleugels die een actie moet maken.

Als je naar Guardiola kijkt, die speelt met zijn backs extreem hoog en zorgt altijd voor overtalsituaties op het middenveld door dynamische middenvelders met veel bewegingsvrijheid.

Conclusie: Ajax faalt doordat middenveld te statisch is en onderbezet is, niet omdat de backs niet kunnen voetballen.

Ben benieuwd naar jullie meningen, wie het hier wel/niet mee eens zijn?

19-07-2016 14:17

Mokum_32 +1

Backs moeten sowieso niet opbouwen dat moeten middenvelders doen pas in een later stadium komen de backs ter sprake die moeten er over heen gaan zonder bal zoals dani Alves en alba.

19-07-2016 14:20

robbertvd +2415

Je hebt wel een punt, ik denk dat het ook bij Ajax wel schort bij sommige aan mentalteit, bedoel ze krijgen hun tonnen toch wel dus waarom zouden ze. Dat gevoel heb ik best vaak, ook bij NL elftal. Ik houd me zoon wel scherp!! haha

19-07-2016 15:31

Minsc +1521

De punt naar achter is zo dom, je centrale middenvelder gaat zo als extra verdediger voor de defensie spelen. Gewoon 3 middenvelders die alle 3 aanvallen en verdedigen, dan heb je 3 i.p.v. 2 aanspeelpunten en veel meer mogelijkheden dus.

19-07-2016 16:24

Intec +0

Punt naar achteren was juist dat waar cruijf voor stond. In controlerende middenvelder andere 2 aanvallend. Opkomende backs. Met punt naar achteren heb je juist een goede veldbezetting.

19-07-2016 16:44

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Misschien moet je het even tekenen op een papiertje, met de looplijn van de spelers. Met een 6 zijn er namelijk veel meer positiewisselingen mogelijk waardoor je veldbezetting beter is. De 6 gaat tussen of iets voor de twee centrale verdedigers staan, zo kunnen de backs extreem hoog gaan staan en heb je in balbezit altijd een voordeel.

19-07-2016 16:57

afcazeist +0

het is beter om je 6 een stuk voor je cv's te hebben staan, achter de voorste linie van de tegenstander. zo heb je altijd een aanspeelmogelijkheid en speel je sneller vooruit, mits je geen Gudelj of bazoer op 6 hebt staan die alleen maar terug spelen. type strootman moet t zijn.

19-07-2016 17:11

bergkamp_0021 +0

hoe je het ook draait het blijft gewoon mannen tegen jongen:)

19-07-2016 15:43

Redrum +96337

Dat is het belangrijkste probleem, het zijn geen kerels bij Ajax.

19-07-2016 16:31

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Ajax faalt ook door het selectiebeleid van de afgelopen jaren. Te veel een focus op power, te weinig op techniek. Vergelijk de selectie van Jol maar eens met de selectie van nu, daar zat op iedere linie meer voetballend vermogen, de verdedigers konden beter voetballen, de backs hadden betere aanvallende kwaliteiten, de middenvelders waren in staat mooie steekpasses te geven en alle aanvallers konden hun man voorbij komen.

Het resultaat is 5 jaar later dat we zoveel hebben ingeboet aan technische kwaliteit, dat ik me afvraag of het Ajax-spel niet gewoon veel te moeilijk is voor deze selectie.

19-07-2016 17:01

J00DT0TMIJND00D +0

Helemaal mee eens!

19-07-2016 17:47

BRAMHOUTEN +3813

Ik denk eerder dat wij een speler missen die met een individuele actie een kans kan creëren.elk team weet als je tegen Ajax inzakt ze het moeilijk hebben. Ik vraag me altijd af waarom Ajax altijd met 4 verdedigers moet spelen als de tegenstander maar met 1 spits speelt. Gooi er een creatieve middenvelder bij die gewoon iemand vrij voor het doel zet. Ik hoor iedereen hier maar roepen over beton voetbal, maar dat is het hedendaagse voetbal nu eenmaal, de belangen zijn gewoon te groot geworden. Alleen Barcelona en Bayern speelt leuk voetbal om naar te kijken, maar dat komt vooral door de individuele klasse maar ook deze teams bouwen eerst zekerheid in.

19-07-2016 18:22

jtsmit +1

Dat had Ziyech kunnen zijn, bovendien kan hij ook nog rechts voorin spelen (hangend).

19-07-2016 19:17

Johnvanessen +193

Ben wel benieuwd naar het elftal tegen Marseille. Op Younes na zal dat 11tal worden tegen Paok! Ben benieuwd of er al koppen gaan rollen na aanleiding van stuk in telegraag, of dat het gewoon verwachtte opstelling gaat worden.

19-07-2016 13:56

Michael25 +822

Bosz zal ook wel inzien dat er zekerheid ingebouwd moet worden in de kwalificatiewedstrijden. In de loop van het seizoen zullen de contouren van de nieuwe speelstijl duidelijk gaan worden, maar voorlopig eerst proberen geen knullige tegengoals te gaan krijgen. Dat stuk in de Telegraaf vond ik wel verontrustend. Er lijkt een bepaalde onwil/gebrek aan overtuiging te zijn bij de spelers. Ik hoop dat de staf die spelers heeft geïdentificeerd, indien nodig moeten zij maar gaan banken ten faveure van jongens die wel vertrouwen hebben in de nieuwe speelstijl. We willen juist af van dat angsthazen betonvoetbal van de laatste jaren.

19-07-2016 14:07

Jayq +3396

Interessante selectie. 3 keepers, 9 verdedigers, 7 middenvelders en 7 aanvallers.

Van iedere linie zal dus 1 speler zijn die geen basisplaats krijgt. En in de trainingsopbouw van de voorbereiding is het min of meer de bedoeling dat iedereen nu 90 minuten kan en gaat voetballen.

Keepers: Onana of Boer zal op de bank beginnen (misschien beide 45 minuten)
Verdedigers: Lartey Sanniez of Dankerlui zal waarschijnlijk op de bank zitten
Middenvelders: De grote vraag...
Aanvallers: Cassierra en Dolberg zullen ongetwijfeld de voorkeur boven Zivkovic krijgen. Becker zal (bij het reserveteam) spelen door de afwezigheid van Youness.

Wie van de 7 middenvelders zal er reserve staan in beide wedstrijden?
Klaassen, Bazoer, Gudelj - lijkt voorlopig (ook) de basis bij Bosz te zijn
Van de Beek, Schone, Sinkgraven - lijken 'vastere' waardes in de selectie te zijn dan De Jong (Schone is onder Bosz een middenvelder)

Dat zou beteken dat De Jong reserve is, wat erg jammer zou zijn. Ik ben zeer benieuwd wie er morgen opgesteld gaan worden tijdens de laatste generale repetities.

EDIT: Schone is alsnog geblesseerd afgehaakt, dus dat 'middenveld-probleem' is opgelost voor morgen.

19-07-2016 13:49

Johnvanessen +193

Gudelj geschorst tegen Paok, zal denk ik niet spelen in de basisploeg tegen Marseille!

Denk dat Bosz gaat kiezen voor Klaassen-Schone-Bazoer en voor 'veilig' gaat.

En dan voorhoede El Ghazi - Dolberg/Cassierra - Cerny

19-07-2016 13:57

Jayq +3396

Ah, dat is een goede opmerking, ff geen rekening gehouden met die schorsing. Is wel een goede reden om Gudelj niet in de opstelling tegen Marseille te zetten. En misschien ook wel een reden om tegen Beziers andere de voorkeur te geven.

19-07-2016 14:05

Johnvanessen +193

Schone ook geblesseerd. Dus dan zal Gudelj wel in andere wedstrijd spelen. En dan gelukkig Frenkie ook.

1. Klaassen, Bazoer, vd Beek
2.Gudelj, Frenkie, Sinkgraven

Zal het dan wel worden denk ik!

19-07-2016 14:08

Johnvanessen +193

Schone ook niet mee.

Doe mij maar Bazoer-Klaassen-vdBeek op het middenveld tegen Marseille. Al vind ik Bazoer laatste tijd wel drama

19-07-2016 14:03

Michael25 +822

Gelukkig is die onzin met Schöne op rechts in ieder geval afgelopen. Ik hoop dat Sinkgraven of anders De Jong of Van De Beek de permanente vervanger zullen worden van Gudelj in de basis. Hij is te veel een type Klaassen om er ook nog eens bij te zetten. Hopelijk breken deze jongens of Nouri dit seizoen definitief door, zodat we weer wat moois kunnen zien op het middenveld. De aanvallers zijn goed, we hebben in wezen een goede verdediging (al hebben ze nog behoorlijk wat gewenningsverschijnselen met het nieuwe systeem), maar op het middenveld zal Bosz harde keuzes moeten maken. Als de vervanger van Gudelj het goed doet tegen PAOK kan dat zomaar de vaste basis worden.

19-07-2016 14:04

Cruyffie +2403

Ik vind vooral Dijks extreem de zwakste schakel. Vooral in de opbouw, waar backs toch best belangrijk kunnen zijn. Zoals ie afgelopen wedstrijd met de bal in de voet recht tegen zn tegenstander aanliep, en daardoor tegengoal, onvoorstelbaar.

Punt is dat er niet echt iemand achter hem zit, die wel technisch verfijnd is, ook geen jeugd. Wordt bijv Savastano nog doorgeschoven?

19-07-2016 13:31

boye04 +0

Kan aan mij liggen maar volgens mij is het juist niet slim om op te bouwen via je backs. Die hebben maar 2 opties, óf recht naar voren naar de links/rechtsbuiten óf breed/terug spelen. Als je via je middenvelders opbouwt kan je letterlijk alle kanten op. Je backs moeten pas in balbezit komen op de helft van de tegenstander, niet op eigen helft.

19-07-2016 13:56

fanvooraltijd +6837

dat Serero weg mag bij vind ik vreemd. Hij toont altijd inzet en werkt keihard. iets wat bij de meeste spelers ontbreekt. hij moet een voorbeeld zijn voor die andere slap janussen.

19-07-2016 13:30

Bensco +7179

dat zou toch juist de reden moeten zijn dat hij weg mag? serero heeft afgelopen seizoen maar 2 van de 14 gespeelde eredivisie wedstrijden in de basis gestaan. De overige waren allemaal invalbeurtjes waarvan de meeste nog kort ook. Hij heeft zijn nut de afgelopen jaren al bewezen maar is gewoon voorbij gestreefd door anderen. Thulani is niks anders dan professioneel geweest en heeft zich nooit negatief uitgelaten over de club. Ik gun die jongen liever een mooie transfer dan nog een jaar weg te rotten bij ons op de bank.

19-07-2016 13:46

Suarez16_ +9395

Mag hopen dat het bij Younes gee blessure is. Zal echt een aderlating zijn. Met Milik en Younes zijn je 2 beste spelers weg.

19-07-2016 13:00

DeKenner +9406

Het feit dat hij niet eens meegaat kan ook duiden op een langere absentie en mogelijk het missen van het duel tegen PAOK... Anders zou hij toch zeker wel meegaan naar Frankrijk voor het groepsproces/tactische besprekingen? Ik hoop uiteraard dat ik het mis heb. Hopelijk volgt snel meer nieuws.

19-07-2016 13:25

Redrum +96337

Ik mag toch serieus hopen dat ze gewoon allebei de potjes winnen morgen, anders ga je echt met een zwaar kutgevoel de wedstrijden tegen Paok in. Reken maar dat dat tussen de oortjes gaat zitten bij onze jongens. Ze kunnen al geen ene moer meer hebben tegenwoordig.

19-07-2016 12:56

JubbegaAFCA +46

Dat hoop ik ook

19-07-2016 12:58

MosesD +14730

Van Marseille winnen? Vergeet het maar.

19-07-2016 13:02

3*stars*3 +23698

Marseille was altijd mijn favoriete Franse club maar vorig jaar was het bedroevend.
Batshuayi (al vertrokken) en Diarra (optie om transfervrij te vertrekken omdat OM geen EU voetbal speelt) waren hun beste spelers en hun 1e keep, Mandanda is ook vertrokken en kwestie van tijd voordat N'Koudou vertrekt naar Spurs.

Alessandrini is wel een gevaarlijke speler, als hij zijn dag heeft maar verder is het niet zoveel, wel veel power.

Als Ajax tegen een Lyon moest, was het bijna mission impossible maar Marseille is ook weer aan et bouwen aan een nieuw ploegie.

19-07-2016 13:18

ajax0916 +4203

*Younes lichte liesklachten, vandaar niet mee*

19-07-2016 12:53

JoostEmpty +1

Younes was geblesseerd geraakt tegen Gent toch? Hij zal dus nog wel last hebben.
Ach, hij is prima te vervangen door Cerny, Nouri of Muric. En anders Becker en wat meer op de counter spelen tegen PAOK, want resultaat is even belangrijker dan het spel.

19-07-2016 12:53

daniajax1 +4

Wat een onzin om Serero helemaal buiten de selectie te laten. Mag weg. Ja, Van Rhijn mocht ook weg toch. En Zivkovic ook volgens mij. En Viergever. Serero is een prima speler voor Ajax en de enige speler die op 6 kan in de selectie. Ik vind het vreemd.

19-07-2016 12:47

Piejotter +9

Geblesseerd.

19-07-2016 12:53

ajax0916 +4203

Younes echt de enige die we nou echt niet mochten verliezen tegen paok

19-07-2016 12:47

WyZynDeBeste +2

Blessure Younes?

19-07-2016 12:47

Pauw +2255

Sorry, maar het feit dat Ajax de voorronde van de CL zonder (fitte) spits ingaat waar je op kunt rekenen, kan ik niet anders beoordelen dan een gebrek aan ambitie of t onvermogen spelers op waarde te schatten.

19-07-2016 12:39

A'dam Oud-West +0

Klaassen en El Ghazi hebben deze voorbereiding ook al in de spits gestaan. Tegen PAOK gaat dat echt wel voldoende zijn.

19-07-2016 12:42

Harrie Nak +4

Grapjas. Beiden hebben vorig seizoen nogal veel laten zien. De vorige Europese wedstrijden tegen "kleine clubs" gingen ook nogal lekker, niet?

19-07-2016 13:19

maus_afca +0

waar is Amin Younes?

19-07-2016 12:33

dennalafca +0

serero gaat niet mee? in gesprek met een nieuwe club?

19-07-2016 12:32

Maxwell_5 +6979

Succes Terry!

19-07-2016 12:32

willieovertoom +596

Yes. Eindelijk.

Als Jaap Stam en Andries Ulderink normaal met hem waren omgesprongen was Lartey nu de vaste back-up van Tete. Heeft zoveel potentie, ook voetballend uitstekend. Leuk voorbeeld was de laatste wedstrijd in de Jupiler League vorig seizoen, tegen Den Bosch. Zat toen op de tribune en keek mijn ogen uit. Als hij niet doorbreekt weet ik het ook niet meer.

Is de wedstrijd tegen Béziers ook live te volgen?

19-07-2016 12:31

IboAFCA +16251

De wedstrijd tegen Beziers is te volgen op Ajax.nl

19-07-2016 12:36

Jayq +3396

Lartey is nu in principe alsnog de back-up van Tete geworden.
Van Rhijn Verkocht, Owusu verhuurd.
Alleen zou er ook met Veltman geschoven kunnen worden, en dan Sanchez of Westermann centraal.

19-07-2016 13:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.