[Update] 'Ajax presenteert Rugani op zijn vroegst op dinsdag'

door Jesse ter Haar 620

Bron De Telegraaf

[Update] 'Ajax presenteert Rugani op zijn vroegst op dinsdag'

door Jesse ter Haar 620

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax huurt Daniele Rugani zonder optie tot koop van Juventus, zo schrijft De Telegraaf zondagmiddag. De Italiaanse centrumverdediger, voor wie de weg zo goed als vrij is gemaakt door het naderende vertrek van Jakov Medić, ondergaat maandag zijn medische keuring in Amsterdam.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

De Amsterdamse club en de club uit Turijn vonden elkaar al een week of twee geleden in de huurtransfer van Rugani. Daaraan werd echter wel direct toegevoegd dat er eerste ruimte in de selectie gemaakt zou moeten worden om hem daadwerkelijk te kunnen verwelkomen. Josip Šutalo en Jakov Medić leken de aangewezen verdedigers om ruimte te maken voor de routinier.

In de tussentijd heeft Šutalo echter indruk gemaakt op hoofdtrainer Francesco Farioli. Hij kan rekenen op een basisplaats in de opening van het seizoen en dat luistert hij op met goede prestatie. 'Natuurlijk wil ik dat hij blijft. Vanaf het moment dat hij terugkwam, werkt hij elke dag heel hard. Zowel binnen als buiten de lijnen. Ik ben heel positief over zijn ontwikkeling', sprak de Italiaan onder meer.

Zodoende verschoof de aandacht van Šutalo naar Medić, die van de club mocht uitkijken naar een nieuwe werkgever. Er ging echter wat tijd overheen, waardoor er berichten verschenen over concurrentie van Bologna in de strijd om de handtekening van Rugani. De Champions League-deelnemer uit de Serie A zou het Ajax-target echter zien als tweede keus achter Logan Costa van Toulouse.

Inmiddels is Medić op weg naar de uitgang bij Ajax en dus lijkt de belangrijke stap gezet. VfL Bochum schiet de Amsterdammers te hulp en huurt de Kroaat het komende seizoen. De Duitse club heeft daarbij een koopoptie van drie miljoen euro bedongen in de huurdeal en neemt het salaris van Medić van anderhalf miljoen euro gedurende het hele seizoen over van Ajax.

Bouwman maakt indruk

Hoewel de transfer van Medić nog bevestigd moet worden, is de komst van Rugani dus in gang gezet. Ajax huurt de Italiaanse centrumverdediger voor één seizoen en heeft geen optie tot koop opgenomen in de deal. Dat is mede het geval omdat de clubleiding vertrouwen hij hebben in Ajax-talent Aaron Bouwman. Het lang vastleggen van een routinier zou de ontwikkeling van de jongeling in de weg kunnen staan.

Update - 20.20 uur (19 augustus 2024) - 'Ajax presenteert Rugani op zijn vroegst op dinsdag'

Daniele Rugani wordt op maandag niet meer gepresenteerd als nieuwste aanwinst van Ajax, zo schrijft Mike Verweij van De Telegraaf. De benodigde documenten moeten nog worden verzameld door de daarvoor aangewezen personen en dus laat de presentatie nog even op zich wachten. 'Aankondiging komst Daniele Rugani naar Ajax op zijn vroegst dinsdag', zo schrijft de Ajax-watcher op X. De Amsterdammers huren de verdediger - zonder optie tot koop - van Juventus.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Cee.E +113

Ik brand hem niet af. Ik vind alleen niet zo goed. En ik zie het ook noet gebeuren dat hij een sensatie wordt. Maar ik hoop echt dat jij gelijk krijgt.

02-09-2024 23:31

Pantelinho +2606

Rugani vind ik een goede versterking waar ik bij Henderson toch mijn twijfels had. Zakt nooit door de ondergrens en had in Italië de pech dat hij 2 toppers voor zich had. Is een stabiele factor die ondergewaardeerd wordt en wat ik lees van juve fans vinden ze het jammer omdat hij voor diepte zorgde in het elftal

21-08-2024 11:16

jeffrey2022 +8200

Geen idee waarom het zo lang moet duren, ik heb op Twitter al een presentatie foto gezien van hem en kroes.

20-08-2024 22:23

Patrick78 +52051

Heb je een link ?

20-08-2024 23:13

jeffrey2022 +8200

https://x.com/crapanzanorobin/status/1825966476202848287?s=46

21-08-2024 00:12

milan-jantje +2836

Gewoon morgen doen, gewoon die flapdrollen van de telegraaf geen gelijk geven zure Verweij en Driessen nooit geen gelijk meer laten hebben.

20-08-2024 21:21

FlyingDutchMan +17314

Rugani heeft al twee keer van hotel moeten wisselen omdat ajax de Telegraaf geen gelijk wil geven..

20-08-2024 21:22

DoorVriendschapVerenigdAjax +3173

Iemand enig idee waarom hij nog niet is gepresenteerd? Toch problemen met de medische keuring of gewoon tranquilo?

20-08-2024 21:09

Sallons@AS +226

Presentatie is al geweest. Gaat een foto van Alfredo Pedulla rond op twitter. Kroes aan tafel met Rugani, pen in de hand, contract voor zijn neus. Zal morgen wel de wereld in worden geslingerd. Direct zijn eerste werkdag natuurlijk. Kan de club morgen ook beelden van zijn training posten.

21-08-2024 00:17

hendo +4769

En op zn laats?

20-08-2024 19:59

Patrick78 +52051

Duurt lang

20-08-2024 19:45

Louis.K +2117

Nog niks

20-08-2024 19:41

Yeshyeshyall +10942

Jaja geen haast, tijd zat. Beter nog: gewoon niemand halen en er vol voor gaan met deze selectie

20-08-2024 19:21

Rockanje23 +37060

Het contracteren van Tijn Peters had voorrang vandaag ?

20-08-2024 19:03

DinoAFCA +1336

Duurt in ieder geval weer lekker lang des Ajax's!

20-08-2024 17:42

Chrismokum020 +16405

Ik vind het een prima optie voor erbij. Baas komt tekort, Janse is nog zo jong en moet zich nog meer bewijzen en Kaplan sukkelt nu met zijn fysiek. Hato wordt als linksback gebruikt dus een beetje ervaring achterin kan geen kwaad.

20-08-2024 13:19

FlyingDutchMan +17314

Helaas mannen, uit de medische keuring is gebleken dat Rugani geen Ajax dna bevat, waarna hij teleurgesteld is teruggekeerd naar Turijn..

20-08-2024 12:55

ProfessorX +19827

hahahahahah leuk comment

20-08-2024 13:35

Nr.10 +111133

Wij moesten absoluut een ervaren centrale verdediger halen die leiding kan geven achterin. Je hebt in elke linie een leider idealiter, en al helemaal achterin. Nu hebben we alleen maar hele jonge, onervaren verdedigers en Sutalo, die zichzelf heeft herpakt maar geen leider is. Dat kan gewoon niet.
Dus, logisch dat we een ervaren cv halen, ben ik helemaal voor en begrijp ik volkomen. Of Rugani een goede is, dat weet ik niet, en heb ik mijn twijfels bij. Hij heeft al 10 jaar geen volledig seizoen gespeeld, dat kan een probleem zijn. Huren ben ik ook geen fan van.

Hier en daar zie ik mensen die zich zorgen maken om de bezetting, of we nu niet teveel spelers achterin hebben. Snap ik niet. Ten eerste is teveel spelers niet een heel serieus probleem, te weinig is een probleem. Ten tweede speelt Hato niet als cv, maar als linksback. Janse blijkt daar het eerste alternatief voor Hato. Je hebt dus in totaal 6 spelers (Sutalo, Rugani, Kaplan, Baas, Hato, Janse) voor drie posities, waarvan een aantal echt net komt kijken. Dat is gewoon een normale bezetting, en zonder een cv erbij was het te weinig geweest.

20-08-2024 10:32

ProfessorX +19827

Buiten dat Janse kan beter vlieg uren maken in Jong Ajax daar de lijnen gaan uitzetten , want Rugani blijft maar 1 seizoen !

20-08-2024 13:37

Yeshyeshyall +10942

Maak me vooral zorgen over de kwaliteit

20-08-2024 19:22

willem1958 +8768

Farioli zal het wel weten maar nu Sutalo vaste keus lijkt te zijn en je hebt Kaplan en Hato die beiden als linker cv kunnen spelen en dan heb je ook nog de jonkies die aan de deur kloppen zoals Baas en Janse waarom heb je dan Rugani nodig?
Ik denk dat Ajax beter zou kunnen kijken voor een goed voetballende middenvelder die de lijnen kan uitzetten en creatief is.

20-08-2024 10:10

Nr.10 +111133

Je hebt alleen maar jonge spelers achterin, niemand die leiding geeft. Dat kan niet.
Of Rugani de juiste speler is weet ik niet, maar je moet absoluut een ervaren cv halen.
Hato speelt linksback trouwens, en Janse lijkt daar het alternatief. Dus je hebt met Sutalo, Rugani, Kaplan en Baas straks gewoon vier cv's, wat een prima bezetting is.

20-08-2024 10:27

willem1958 +8768

Ik vraag me af of ze Kaplan niet als zes kunnen omturnen, hij heeft rust en overzicht, kan verdedigen en heeft een uitstekende pass, Als farioli hem zegt dat ie meer z'n mond met opendoen ivm coaching dan zou hij een hele complete speler op zes zijn.

20-08-2024 10:37

NouridolbergNeres34 +1906

Zie liever Hato op 6’, Henderson verkopen. Zit je alleen met een probleem op de linksback positie.

20-08-2024 11:56

ProfessorX +19827

plus duel en kop kracht helemaal geen slechte optie

20-08-2024 13:38

ProfessorX +19827

dan kan je weer Baas daar kwijt

20-08-2024 13:38

Robertini +39307

Ik blijf enorme twijfels hebben bij deze transfer.

20-08-2024 08:08

ProfessorX +19827

ik niet in alle opzichten begrijpend

20-08-2024 08:20

Robertini +39307

Fijn dat jij begrijpend bent, maar ik vind deze transfer niet begrijpelijk. Rugani speelt in z'n carrière meestal op LCV, daar hebben we al genoeg spelers lopen, talenten die hij alleen maar in de weg loopt.

Als hij voor RCV is gehaald, komt hij achter Sutalo, waar ik hem te duur voor vind, dan had je beter de goedkopere Medic kunnen houden.

20-08-2024 08:26

ProfessorX +19827

ook Sutalo moet even in de rust of niet , maar Hato is echt voor de linksback nu die kan je niet als lcv opstellen , Youri doet het prima maar ook die is eigenlijk een linksback .
Kaplan veel geblesseerd of niet fit ik weet niet wat er speelt .
Dus gezien de situatie achterin kan je simpel weg niet met jeugd spelen zeker niet als de 3e plek een must is en EL groepfase.

Vandaar snap ik het wel zeker gezien het afgelopen seizoen plus we weten niet wat er toen der tijd is afgesproken met Rugani en Juve.

Buitendat hij wordt voor 1 jaar gehuurd zonder koop optie dus staat niemand in de weg.

20-08-2024 09:41

Robertini +39307

Hato moet juist terug naar lcv, is echt niks op linksback. Baas terug naar links, dan heb je alsnog Hato, Kaplan en Janse op LCV.

Dus of hij is gehaald voor een positie waar hij niet vaak gespeeld heeft, of hij is gehaald voor een positie waar we drie grote talenten hebben.

20-08-2024 13:35

ProfessorX +19827

Ik vind Hato niet goed genoeg voor de LCV positie en dat bleek ook nee zou ik nog niet doen en zijn vlieguren maken waar hij nu staat daar leert hij overzicht te hebben positioneren en ruimtes afdekken iets wat je ook zag toen hij LCV stond foute keuzes maken.

20-08-2024 14:00

Robertini +39307

Dat zie ik compleet het tegenovergestelde.

20-08-2024 15:26

ProfessorX +19827

Dat mag en is alleen maar goed

20-08-2024 17:54

Robertini +39307

Zeker, meningen mogen verschillen, zolang de discussie maar respectvol is, en deze was prima!

20-08-2024 18:47

JoeBlow +8183

Yep, dit snijdt hout.

Zo’n gast moet je alleen halen als hij speelklaar is en onmiddellijk in de basis kan om een probleem op te lossen.

Huren van een dure buitenlander voor “erbij” is echt onzinnig.

20-08-2024 19:20

ProfessorX +19827

Fijn gesprek Robertsons

20-08-2024 22:05

Stoffel +18544

Fijn dat we eindelijk wat creativiteit toevoegen

20-08-2024 08:05

Yeshyeshyall +10942

Ik baal ontzettend van deze transfer periode maar het goede er aan is dat het ruimte geeft om onze jeugd weer van waarde te laten zijn onder een goede trainer. Bouwman, Janse, Mokio, Jetten, Faberski, Vos(??), Alders kom er maar in!

20-08-2024 07:22

ProfessorX +19827

juist deze jongens en Dies Janse ook moeten wel de tijd krijgen zich te ontwikkelen .

20-08-2024 08:21

Yeshyeshyall +10942

Ja idealiter wel maar het is ook een beetje hoe het altijd gegaan is, die 2 hele goede staan vanzelf op

20-08-2024 19:24

Ajax23071973 +519

Dus hij wordt net zo traag gepresenteerd als dat ie voetbalt? ;-)

20-08-2024 06:46

NIO +3024

Je hebt ook gewoon jongens als ooijer poulsen en huntelaar nodig in je team.

20-08-2024 02:15

MichelAngelo66 +22258

Daar komt onze verlosser. Komt ie het middenveld verbeteren? Of de aansluiting naar het middenveld? Komt ie überhaupt voor de basis? Of is het zoveelste breedte aankoop, huur in dit geval.

19-08-2024 23:59

Litmanen95 +1087

Laat het zeuren en zeiken maar over aan Valentijn ‘die marathon van Siffan wordt natuurlijk niets’ Driessen. Wat een nar.

19-08-2024 23:48

Nr.10 +111133

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit echt een groot succes wordt.
Waar is de nieuwe Lisandro Martinez, Davidson Sanchez, Nicolas Tagliafico? Wat is de scouting eigenlijk überhaupt aan het doen? Hebben wij nog een scouting?

19-08-2024 23:47

NIO +3024

Onze scouting is morsdood al jaren wie heeft een scouting afdeling nodig als miljoenen hebt om te verbranden?

20-08-2024 02:16

ProfessorX +19827

niemand kon jou genoemde spelers en waren toen wel enthousiast op yoube beelden en nu bij het zelfde niet .

Ik weet nog dat Tagliafico grote vraagtekens waren omdat hij mislukt was in Spanje en al ouder was .

Sanchez kon niet voetballen maar zijn inzet was prima toen

20-08-2024 08:25

Nr.10 +111133

Zijn inzet was prima? Sanchez was een fucking monster in dat Europa League seizoen.

20-08-2024 10:28

ProfessorX +19827

maar iedereen vond toen dat het afwachten was puur omdat niemand hem kon !
Zelfs Bosz maakte de fout om hem niet op te stellen tegen Rostov toen de tijd wat Ajax prompt verloor .en de rest is geschiedenis

20-08-2024 10:32

NouridolbergNeres34 +1906

Ze scouten nu alleen nog bij het 2e van Man City en dure bankzitters van topclubs.

20-08-2024 11:58

JoeBlow +8183

Je zou het bijna retroactief als een compliment aan Mislintat zien dat hij de scouting min of meer negeerde.

20-08-2024 19:22

Yeshyeshyall +10942

Is wel een aardige verdediger hoor, niet per se nodig maar geen slechte speler dacht ik

20-08-2024 19:24

WeirdAJAX +12227

Dus Rugani wordt de concurrent en waardevolle standin voor Sutalo. Toch niet heel gek als je behalve Rensch geen kwalitatief alternatief voor die positie hebt? En je hebt vorig seizoen 20 mln betaald voor Sutalo.
Ik snap deze wel

19-08-2024 23:47

ProfessorX +19827

Rugani is een LCV en waardevol voor Sutalo , Dies Janse , Kaplan en zelfs Hato

20-08-2024 13:41

Techno303 +2619

Leuk en aardig, maar volgens mij hebben we meer belang bij middenvelders en aanvallers

19-08-2024 23:27

Amp +37712

Heeft anderhalve week om fit te geraken voor zn eerste match dus, neem aan dat ie niet mee mag doen europees en nog wat zaken moet regelen omtrent verblijf etc. Lekker dan. Eventuele aanvallende versterking ofnop t middenveld zullen half of eind september speelklaar zijn, inclusief traore

19-08-2024 23:09

ProfessorX +19827

geen enkele nieuwe speler kan direct mee doen europees aangezien je eerst een lijst moet inleveren .
Al kom messi afgetraind dan nog niet

20-08-2024 08:27

Amp +37712

Ja dat zeg ik toch

20-08-2024 09:48

ProfessorX +19827

ja ? oke sorry dan had ik het verkeerd begrepen excuus moi .

20-08-2024 09:50

Adammer +2855

Waarom verhuren wij iedereen met koop-optie ? Is zeker niet in belang van Ajax. Presteren ze goed, dan is het vaak een koopje. Presteren ze niet goed, dan werden ze sowieso niet gekocht. Ajax nuurt Rugani zonder koop-optie! Tell me why ?

19-08-2024 23:01

Amp +37712

Is niet zo vreemd toch? Overmars vehuurde ook wel spelers met koopoptie. Verschil was dat hij wel wat te besteden had destijda, mede door eigen handelen

19-08-2024 23:07

ProfessorX +19827

Als je veel spelers kan verhuren komen ze ook in de etalage te staan en makkelijker te verkopen of aan de club of aan een andere club of zelfs dat de speler zich dus danig ontwikkeld een aanwinst voor Ajax kan zijn.

2e aspect is dat hij van de loonlijst gaat 10 spelers van gemiddeld 1,5 miljoen is 15 miljoen minder salaris in dit boekjaar en daar kan je dan weer op terug halen ( Rugani en 2 extra spelers)
Budget is er wel want dat valt buiten de begroting om .

weg nu Mikautadze, Conceicao, Sanchez, Rulli allen verkoop
Sosa , Medic , verhuur met optie koop
er van uit gaand dat Bergwijn , Gaaei, Forbs, Taylor , Rensch ,Gorter, Wijndal, Unuvar interesse voor is lost het zich van zelf op

Belangrijk dit seizoen is de 3e plaats minimaal en EL poule fase .

20-08-2024 08:36

JesusZoonVanGod +5826

Goede zet om hem te halen. Een stabiele verdediging moet de basis van het elftal zijn. Alleen op die manier kun je voor een top 3 of 4 notering gaan. Vorig seizoen ontzettend veel punten weggegeven door domme tegendoelpunten. Als je dat er uit krijgt dan eindig je met 10-12 punten meer.

19-08-2024 22:55

Tommyshelby +129014

Opbouwend verwacht ik er weinig van. In de duels zal ie z'n mannetje staan.
Vooral benieuwd naar z'n defensieve inzicht en of ie tegen de middenlijn aan kan spelen.

19-08-2024 22:40

ProfessorX +19827

dan zal een van je middenvelders beter moeten aanbieden

20-08-2024 08:37

PaulEast +7883

De Nederlandse pulp media hebben al weer wat gevonden over Rugani…. Zijn bruiloftsfeest zou te luidruchtig te zijn geweest. Wat een schande. Welkom in de wereld van Ajax Rugani. Een wereld vol succes supporters en pulp media.

19-08-2024 22:30

Nr.10 +111133

Haha wat lees jij dan?

19-08-2024 23:49

PaulEast +7883

Mijn telefoon ….

20-08-2024 15:12

MichelAngelo66 +22258

Denk je dat het in Italië allemaal hoogstaande proza is in de media?

20-08-2024 00:01

ProfessorX +19827

Paparazzi is daar uitgevonden dacht ik hahahhaah

20-08-2024 08:38

PaulEast +7883

Ook waar…. 😂

20-08-2024 15:11

HertogH +15843

Vooraf sceptisch omtrent zijn komst, maar ik begin toch optimistischer te worden.

Kan ook ijdele hoop zijn overigens.

Hopelijk is met deze transfer en het goede presteren van Sutalo de komst van Rosario (die gezien werd als CV) uit de lucht.

19-08-2024 22:16

Bensco +7170

Ik snap je skeptische houding maar je moet Rugani als directe vervanger van Medic zien. En dan brengt hij voor praktisch hetzelfde salaris als medic meer ervaring met zich mee, voetbalt met een hoger niveau en kan hij hopelijk ook beter de jonge spelers begeleiden qua topsport mentaliteit. Medic was overduidelijk een miskoop die niks meer bracht. Met Rugani krijg je een nieuwe speler en dus een nieuwe kans op een speler die wel wat kan toevoegen aan dit Ajax.

19-08-2024 22:46

Nr.10 +111133

Volgens Transferwatch wordt Rosario gezien als 6, en worden Mannsverk en Henderson beiden niet als echte 6 gezien. Goede bron

19-08-2024 23:49

Yeshyeshyall +10942

Zeker goede bron maar Mannsverk is wel echt een 6 toch? Of bedoel je kwalitatief niet goed genoeg? Daar ben ik het wel mee eens al is ie nog jong

20-08-2024 07:25

NipeB +15799

Rosario, 4 seizoenen lang het lachertje van PSV. Maar omdat Farioli in een andere competitie 1 seizoen met hem heeft gewerkt vindt Ajax het prima. Van de Boomen was ook een sensatie in Frankrijk. We zien hoe die het hier doet. Rosario is helemaal niks en dat ga je direct weer zien als hij naar Ajax zou komen. Als TD mag je ook wel eens nee verkopen aan je trainer.

20-08-2024 07:54

ProfessorX +19827

En toch is de Franse competitie 10x beter dan de Nederlandse blijft het ook raar vinden .

20-08-2024 08:39

Yeshyeshyall +10942

Ja eens, ik heb Rosario nauwelijks zien spelen laatste jaren. Bij psv was het niks en eens dat de coach niet over de aankopen moet gaan

20-08-2024 19:26

champhead +14368

Kan Rugani Engels? Ben wel fan van zijn ervaring. En de keren dat ik hem heb zien spelen was hij nooit slecht zoals hier nog wellis wordt beweerd. Maar als hij geen Engels kan snap ik het niet zo goed voor een jaartje.

19-08-2024 22:05

jokje1040 +6

Verlengstuk van Fariolli gaat straks basis spelen met zijn ervaring en weet wat er gevraagd wordt in Italië als verdediger, ik verwacht dat Baas uiteindelijk weer op de back gaat spelen zeker als Kaplan en Hato weer in het centrum gaan spelen met een in vorm gekomen Sutalo.

Hoop dat Rugani wat gif kan brengen in het spel van Ajax.

19-08-2024 22:13

Rob1976 +9489

Klopt het dat Rugani onze derde mamoettanker is na vd Boomen en Henderson, oftewel weinig snelheid en draaicirkel? Voetbalprimeur heeft het daarover

19-08-2024 22:01

Patrick78 +52051

Voetbalprimeur……next

19-08-2024 22:02

Web +178830

Ze gaan voor degelijkheid bij Ajax
Veel wedstrijden straks met minimaal verschil winnen

19-08-2024 22:03

Rob1976 +9489

Niet waar we op zitten te wachten, maar ik vrees momenteel wel het enige haalbare

20-08-2024 00:23

ProfessorX +19827

Rugani zie de situatie wat er gaat gebeuren zeer goed net als Daely Blind dat had en anticipeer er op ook scoor hij sterk met het hoofd en makkelijk .
Plus hoe je het wend of keert Italianen en verdedigen zijn 1 natuur product.

20-08-2024 08:42

Web +178830

Ik ben benieuwd hoe dit komt te staan
Als Sutalo voldoet waarom haal je dan een RCV?
Beide niet het sterke punt inschuiven
En ook nul creativiteit op het middenveld

Ajax zal degelijk worden en saai

19-08-2024 22:00

Cello +52947 moderator

@Web

Het zal één van de twee gaan worden, denk ik. Ik geloof er niet in dat Farioli met 2 rechtsbenige cv's gaat spelen. Misschien schuift ie Sutalo wel naar de rechtsback positie?.

19-08-2024 22:33

Web +178830

Daar houd ik dus ook rekening mee

20-08-2024 07:20

GGXIII +6513

Ik verwacht juist Sutalo en Rugani. Dus die 2 rechtsbenige verdedigers.
Zoals je zegt Sutalo doet het nu prima, het zou raar zijn hem te banken. Rugani op de bank gaat sowieso geen optie worden, daar verdiend hij teveel voor plus hij zou zelf nooit komen voor de bank bij Ajax.

Zet daarnaast nog tegenaan dat ze kijken om Kaplan te lozen omdat die "niet de juiste mentaliteit" zou hebben.

Allemaal tekenen dat Rugani of Sutalo op lcv komen.

Ik ben dus net als jij bang dat we een saai Ajax gaan zien.

20-08-2024 07:49

Francesco +5677

Rugani en Sutalo zijn beide rechtsbening en hun beste positie is RCV...
Net even een analyse gehoord en Rugani speelt liever ook niet op LCV...

Kortom,

KAPLAN____RUGANI

is het beste voor het team.

Dan moeten Rugani en Sutalo maar concureren. Moge de beste spelen.

19-08-2024 21:56

Patrick78 +52051

De Ligt - Sanchez? Allebei RCV.

19-08-2024 21:58

Web +178830

Daar liep wel een middenveld voor waar je ballen in kon leveren

19-08-2024 22:04

Francesco +5677

Patrick@

daar noem je even 2....

Probeer daar maar even langs te komen.

19-08-2024 22:21

ProfessorX +19827

Is gelul Rugani speelde hoofdzakelijk over de linkse kant !
Dus ja HIJ kan LCV spelen wat hij ook gewend is.

20-08-2024 08:44

Apoc9 +1663

Zou Halilovic niet iets zijn voor ons? Hoeft niet veel te kosten en heeft in zijn kleine teen alleen al meer creativiteit Taylor en Fitz-Jim. Ga er voor nu vanuit dat spelers als Eriksen niet haalbaar zijn iig.

19-08-2024 21:51

AFCACruijff14 +161487

Ja, daar zou ik het best mee aandurven.

19-08-2024 21:53

twynestar +28341

Zo'n jongen haal je er denk ik goedkoop bij als je 2e of 3e optie voor een positie niet in de jeugd rondloopt. Niet als 1e optie die het echt beter moet maken. Dus ik zou zeggen; als er veel jongens goed verkocht worden en je opeens toch een gaatje hebt voor een extra creatieve jongen die niet de kar hoeft te trekken, dan is ie welkom.

19-08-2024 21:55

Koekie87 +20987

Lijkt me een meer betaalbare optie dan de namen die ik tot nu toe heb gelezen zoals Sergi Roberto etc. Lijkt me wel meer de vijver waarin we zouden moeten vissen.

19-08-2024 21:57

JJFajax +3547

Veels te wisselvallig. Hier in Nederland zijn op dit moment geen spelers buiten psv en feyenoord die ons beter maken kwa creativiteit.
Probeer Arda Guler te huren voor 2 jaar, zit bij Madrid toch alleen maar op de bank

19-08-2024 22:01

Berkov81 +1548

Lekker realistisch

19-08-2024 22:34

jokje1040 +6

100% waar die zie ik graag komen!

19-08-2024 22:15

Yeshyeshyall +10942

Leuke speler, als er geen geld vrij komt kunnen we hem misschien huren ;)

20-08-2024 07:27

Steffenhagen +37832

Ajax en documenten : de duur betaalde juristen werken liever niet na 17.00 uur

19-08-2024 21:46

twynestar +28341

Complete onzin natuurlijk. Juristen worden gevraagd om risico's dicht te timmeren. Als het sneller moet, dan moet je ze zeggen dat het minder secuur hoeft. Dan zul je af en toe zien dat een letter of credit toch nog multi-interpretabel is, maar goed.

Dat het lang duurt lijkt vooral omdat de nieuwtjes zo verdomd vroeg uitlekken. Als het dan zo ver niet is dan is het makkelijk om het op anonieme juristen te gooien ipv dat 'journalisten' zelf bekennen dat ze een beetje prematuur erbij waren.

19-08-2024 21:57

JJFajax +3547

Heeft te maken dat Ajax op de beurs zit. Als beurs gesloten is mogen ze geen nieuws meer naar buiten brengen

19-08-2024 22:04

XXX +294

Nee, precies andersom. Grote deals of andere informatie die de koers kan beïnvloeden mag juist niet tijdens openingstijden naar buiten gebracht worden. Overigens lijkt me dit soort kleine huurdeals geen koers gevoelige informatie. Tevens geen verrassing meer.

19-08-2024 23:02

Litti100 +263

Ook beetje lastig om dat nog op maandagavond te doen

19-08-2024 21:41

TontoKarnaggel +42509

Valt me al een tijd op dat de sfeer in het stadion heel anders is dan hier op AS. Waar hier alles kut met klote is en men vooral druk is met elkaar een depressie in te praten, zien mijn medevakkers ook wel dat het niet best is, maar proberen ze daar, in tegenstelling tot hier, zo positief mogelijk mee om te gaan. Wie er gelijk heeft weet ik niet, wat ik leuker vind weet ik wel....

19-08-2024 21:40

vandenhaas4 +15080

Ik zit hier al een tijdje op AS, en het lijkt steeds negatiever te zijn geworden. Nu zijn de prestaties van de afgelopen twee jaar daar ook naar, maar ik denk ook dat hier veel negatievelingen zitten. Zeker onder de mensen die vaak reageren. Ook is er meer onderling gedoe.

19-08-2024 21:43

MVG +16473

De meesten zijn alleen maar bezig met zielige eigen agendaatjes en gelijk halen. Continu overdreven standpunten aannemen om aandacht te krijgen of om oeverloze discussies uit te lokken. Het gaat meer over namen van Kroes tot Mislintat van Schip tot Rensch dan over Ajax en het komend seizoen.

19-08-2024 21:50

AFCACruijff14 +161487

Je kan moeilijk een AS corteo houden bij elk topic :-)

En ja, AS is vrij zuur maar je treft hier gewoon de gehele maatschappij aan, van hoog tot laagopgeleid, van positief tot negatief ingesteld. Dat is ook op Facebook zo. Je kan je eraan ergeren (doe ik ook), maar zaak is dat niet teveel te doen.

19-08-2024 21:47

Web +178830

@Tonto
Precies
Ik kom ook minder, hier hangt niet meer de echte Ajax sfeer
Kon ik nog naar het stadion

19-08-2024 21:53

TontoKarnaggel +42509

Ach, gewoon de juiste topics uitzoeken en als het toch te negatief word ben je er met
1 tikkie op je schermpie er weer uit 😉
Jammer dat je niet meer in het stadion komt, hoewel het niet altijd is wat je hoopt blijft het toch de enige echte Ajaxbeleving en zit er zo af en toe echt een potje tussen die je nooit had willen missen, herrinneringen voor het leven zeg maar....

19-08-2024 22:04

Web +178830

Zeker
Ik heb fantastische herinneringen van die wedstrijden

19-08-2024 22:08

Nr.10 +111133

In het stadion stel je je toch ook anders op dan hier? Als ik in het stadion zit ben ik bezig met Ajax supporten, hier kom ik om discussie te hebben over hoe het gaat bij de club. Twee verschillende dingen voor mij.

19-08-2024 23:52

FlipjeTiel +1040

Even stomme vraag maar zou Rugani niet rechtsback kunnen spelen? Verschil tussen centraal rechts of rechtsback is toch niet zo heel groot (zeker niet in de eredivisie)? Of zie ik dit verkeerd!

19-08-2024 21:38

Patrick78 +52051

Nee. Hij is een CV.

19-08-2024 21:39

themons +740

Ja, dat zie je verkeerd.

19-08-2024 21:43

HendrikAjax +16834

Nee in de taken rn benodigde kwaliteiten van een cv en rechtsback zit wel degelijk verschil. Sommigen spelers beschikken de kwaliteiten voor beiden. Rugani is niet zo een speler die kan alleen op cv

19-08-2024 22:35

AFCACruijff14 +161487

Ik vind Hato geen linksback, maar ok. Hij voldoet.

Als je nog eens Rensch kan lozen en voor Gaaei een serieuze concurrent op rechtsback haalt en dan Sutalo en Rugani centraal zet, dan staat er wel een redelijke achterhoede.

Moet er nog een creatieve spelmaker, rechtsbuiten, linksbuiten en spits bij.

Anders eindigen we op 45 competitiegoals.

19-08-2024 21:35

wijzijndebeste123 +163929

De verdediging staat met een goede rechtsback idd. Weghorst zal komen dus dan heb je je spits. Maar dan heb je nog 3 creatievelingen nodig. Ik zie dat niet gebeuren gezien t bericht van Transferwatch vandaag.

19-08-2024 21:36

AFCACruijff14 +161487

Nee, ik geloof ook niet dat ze aan alles gaan voldoen. Haal op zijn minst maar een rechtsbuiten want mijn vertrouwen in Traoré daalt met de wedstrijd.

Middenveld een creatieve spelmaker erbij. Henderson en Berghuis erbij. Weghorst voorin, die is tenminste wel fit.

19-08-2024 21:38

wijzijndebeste123 +163929

Rechtsbuiten gaat komen volgens Transferwatch. Maar die creatieve middenvelder zie ik niet komen en die is cruciaal. Daarvoor moeten eerst meerdere middenvelders vertrekken.

19-08-2024 21:40

Koekie87 +20987

Zal Rosario ook nog komen want volgens sommige kan die ook op die plek uit de voeten. Moet er zelf absoluut niet aan denken maar verbaast me niks als die jongen ook nog komt.

19-08-2024 21:40

AFCACruijff14 +161487

Rosario is welkom als hij Rensch vervangt. Op het middenveld hoeft het zeker niet.

19-08-2024 21:41

AFCACruijff14 +161487

Wat een armoede, lopen we dan met Taylor, FJ en Hlynsson. Zou ze allemaal samen inruilen voor een echt goede creatieve spelmaker.

19-08-2024 21:42

Ajaxlee +5560

Wat nou als een een rechtsbuiten komt die ook op 10 kan (als creatieve middenvelder) en ook nog transfervrij is? Dat zou toch top zijn! Ik noem even een naam: Yazici

19-08-2024 21:50

Koekie87 +20987

Volgens sommige hier is Fitz-Jim zo een enorm talent die elke week zou moeten spelen. Ik zie het absoluut niet wat die mensen dan precies in deze jongen zien!!! Kan wel leuk ballen maar is allemaal te vrijblijvend en zit totaal geen urgentie in zijn spel.

19-08-2024 21:52

AFCACruijff14 +161487

Als je een multi-inzetbare rb zoekt zou ik echt voor Sergi Roberto gaan. Die kan doorschuiven naar je middenveld.

19-08-2024 21:52

Koekie87 +20987

Het punt met zo een Sergi Roberto is dat hij waarschijnelijk een enorm salaris wil ontvangen en komt dan pas in beeld als een jongen als Bergwijn word verkocht.

19-08-2024 21:55

jokje1040 +6

Dan moet je ook een rechtsbuiten halen die een actiee maakt en de voorzet gaat geven aan Weghorst.

19-08-2024 22:18

Ajax23071973 +519

Hoe lang is die Fritz-Jim nou al een talent? Ik denk al een jaar of 5-6 als het niet langer is. Hetzelfde voor zo’n Unuvar waar werkelijk nooit iets uit is gekomen. Wanneer ben je eigenlijk talent af?

19-08-2024 22:41

Nr.10 +111133

Dat bericht op Transferwatch was gewoon deprimerend. Goede bron, en helemaal niets over ene aanvallende middenvelder of behoefte aan creativiteit. Fucking Rosario…

19-08-2024 23:54

Yeshyeshyall +10942

Zodra Akpom gaat en die gaat echt wel haal je Weghorst. Verkoop Forbs moet denk ik zorgen voor wat lucht: extra rechtsbuiten en Rosario? Alles wat dan nog meer gaat haal je een speler voor terug. Denk zoiets

20-08-2024 07:31

themons +740

Rugani past wel goed bij het roulatiesysteem van Farioli. Heeft nog nooit meer dan de helft van de duels gespeeld.

19-08-2024 21:35

Ajaxfan31183 +16391

Even een vraagje moet rugani ook een werkvergunning hebben om in Nederland te spelen , want anders grote kans dat hij drie weken niet inzetbaar is . Of hoeven Europeanen geen werk vergunning aanvragen als ze in de EU blijven voetballen

19-08-2024 21:34

MVG +16473

Ja maar krijgt hij meteen. Wel eens van Schengen gehoord?

19-08-2024 21:35

Ajaxfan31183 +16391

Ja die heb ik voor mn dochter ook altijd nodig als we op vakantie gaan naar t buitenland, adhd patiëntje 🤣🤣🤣🤣

19-08-2024 21:51

themons +740

Binnen EU geen werkvergunning nodig.

19-08-2024 21:39

Sulejmani15 +872

James Mc Atee? Lijkt me een leuke speler met creativiteit

19-08-2024 21:33

wijzijndebeste123 +163929

Yep. Zo n jongen zou je een seizoen kunnen proberen te huren. Kroes zijn specialiteit is huur en verhuur. Dus hij zou moeten weten hoe t werkt.

19-08-2024 21:34

Ricoteb +53174

Guardiola zei vorige week dat ie McAtee niet meer wilde verhuren of verkopen.

19-08-2024 21:41

MrIvez +3513

Toch jammer dat er geen optie tot koop in zit, hoe meer optionaliteit je hebt, hoe beter. Doet die het kut, koop je hem niet.

19-08-2024 21:32

MVG +16473

Wat een stel huilebalken hier. Die jongen heeft nog geen minuut voor Ajax gespeeld of hij wordt al afgeschreven. Komt van Juventus, kost ons niks behalve salaris. Veel ervaring in de serie A. Juiste leeftijd.
Voor sommige mensen deugt niks op het moment.
Dit wil niet zeggen dat ik tevreden ben met de transferperiode tot nu toe, maar dat oeverloze gezanik van sommige mensen daar krijg ik echt een kut van.

19-08-2024 21:31

Francesco +5677

Rugani huren is gewoon een goede move, Ajax kan geen spelers kopen nu zomaar, al zouden ze een nieuwe Tagliafico gevonden hebben in Zuid Amerika voor 10 miljoen.

Rugani huren om de al zo zwakke verdediging sterker te maken is gewoon een goede zet.

19-08-2024 21:32

MVG +16473

Ik vind het geen slechte move maar de noodzaak op andere posities is wel groter. Ik geloof wel dat er nog een hoop gaat gebeuren op transfer gebied.

19-08-2024 21:34

Francesco +5677

MVG@

heb je gezien hoe Ajax verdedigde bij de goal van Panaithinakos?

Dat was het centrum van Ajax....

Tegen Nac heeft Ajax 3 goals tegen gekregen.........1 afgekeurd...

straks moet je naar Rotterdam...

Sutalo@ uitgeroepen door wijzijndebeste als byfar de beste verdediger van de selectie, zie ik niet daar de verdediging leiden en coachen....

Rugani is dringend nodig.

Gaaei, Rensch, Sutalo, Hato.......
het stelt verdedigend allemaal niet zoveel voor......

19-08-2024 21:36

MVG +16473

Ik heb wel vertrouwen in Sutalo. Maar wat meer ervaring naast hem zou niet verkeerd zijn. Rensch en Gaaei zijn allebei niet basis waardig. Daar ligt ook een groot probleem. Bovendien vind ik dat Mannsverk het matig invulde tegen NAC. Ik snap niet dat Henderson niet speelde in de organisatie strak te houden.

19-08-2024 21:40

Francesco +5677

Mansverk, Gaaei, rensch zijn allemaal zwakke plekken...
de waarheid is gewoon, geen Ajax materiaal.

Maar dan vind ik van velen spelers niet in het huidige team als ik kijk naar 2019 of 1995, of 2003....

Sutalo is in mijn ogen ook geen Ajax materiaal.

Hij heeft geen enkele competentie als speler, waarin hij uitblinkt....zoals Ajax verdedigers van weleer...en dat is schrijnend...

Kaplan heeft dat wel bv.
Kaplan is aan de bal, een soort van Chivu. Heeft een rust. Tevens heeft iedereen gezien dat hij echt een krijger is.

Dat krijger zijn, zie ik ook niet bij Sutalo.

19-08-2024 21:44

MVG +16473

Ik denk dat Sutalo vorig jaar net als vele anderen een heel zwaar seizoen heeft gehad met bakken vol kritiek, dat dure prijskaartje om zijn nek en 3 verschillende trainers die op hun eigen manier allemaal even waardeloos waren.
Nu lijkt hij onder Farioli op te leven en speelt eigenlijk prima, zoals je had verwacht bij zijn komst. Hij is er nog niet maar ik heb wel vertrouwen in die jongen.

19-08-2024 21:55

jokje1040 +6

Precies Sutalo speelt ook beter met een leidend type naast hem.

19-08-2024 22:22

jokje1040 +6

Precies pas beoordelen na de transfer window. Gaat nog genoeg gebeuren. Forbs gaat weg Vos gaat weg, Medic is zo verhuurd, Akpom zou nog wel gaan. Dan heb je ruimte om wat te doen en kan je echt je selectie op de schop gooien.

19-08-2024 22:21

themons +740

Welkom Rugani! Nu Hegworst nog en een creatieve middenvelder.

19-08-2024 21:27

Sense of.H +5454

https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/33640/bonucci-stond-open-voor-ajax-ook-top-vijf-speler-uit-mls-aangeboden-in-arena.html

19-08-2024 21:27

Francesco +5677

is van vorige zomer, collega.

19-08-2024 21:29

MichelBoerebach +29190

Bonucci had ik dus wel graag bij ons gehad.

19-08-2024 21:29

daslogisch1 +10199

We gaan hem rustig brengen, en de komende aanwinsten ook. Alle tijd immers...Volgende week de volgende.

19-08-2024 21:21

MichelBoerebach +29190

De volgende nederlaag, ja.

19-08-2024 21:22

Patrick78 +52051

‘ Questo Rugani dell'ultimo periodo andava tenuto ,pronto all'occorrenza affidabile !!! ‘

‘ Grande operazione. Dopo Bremer era l'unico difensore centrale affidabile. Regalato all'Ajax per un anno ‘

‘ ciao Daniele grazie per avere sempre fatto il professionista esemplare ‘

‘ Lo avrei visto bene al Milan al posto di Tomori o Thiaw ‘

‘ Sempre meglio di Kalulu è. Poi va in club blasonato ‘

‘ Non lo manderei mai via per prendere Kalulu. Ha sempre fatto il suo. Meglio anche di Gatti.‘

‘ Ci priviamo gratis, anche se solo per un anno, di un difensore che, almeno nell'ultima stagione, non ha sfigurato quando è stato chiamato in causa, senza avere la certezza di un sostituto. Infatti stiamo aspettando le grazie di Kalulu, che peraltro non sappiamo se tornato pienamente in forma. Mah!! ‘

Enkele reacties van Juventus fans.

Daniele is echt een versterking voor dit Ajax. Ik ben zeker!

19-08-2024 21:15

Johnnie +387

Mooi! Heb je vertaling?

19-08-2024 21:23

wijzijndebeste123 +163929

'This Rugani of the last period had to be kept, ready if necessary, reliable!!! '

'Great operation. After Bremer he was the only reliable central defender. Gifted to Ajax for a year

'Hi Daniele, thank you for always being an exemplary professional'

'I would have seen him well at Milan in place of Tomori or Thiaw'

' Still better than Kalulu is. Then he goes to a famous club

'I would never send him away to get Kalulu. He always did his thing. Better even than Gatti.'

' We deprive ourselves for free, even if only for a year, of a defender who, at least in the last season, did not disfigure when he was called into action, without having the certainty of a replacement. In fact we are waiting for Kalulu's graces, although we don't know if he is back fully fit. Meh!! '

19-08-2024 21:24

Patrick78 +52051

@ wijzijndebeste123

Bedankt !

19-08-2024 21:25

wijzijndebeste123 +163929

Ik word er al wat positiever over. Hopelijk gaat hij samen met Sutalo een niet te nemen vesting vormen.

19-08-2024 21:26

Johnnie +387

Dankjewel. Klinkt goed, maar ook zonder hoopvolle teksten ben ik wel bij met Rugani. Als één van de weinige heb ik het idee.

19-08-2024 21:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.