Timber openhartig: 'Zijn ook momenten geweest dat ik dacht: misschien moet ik gaan'

door NielsOpdam 104

Bron Algemeen Dagblad

Timber openhartig: 'Zijn ook momenten geweest dat ik dacht: misschien moet ik gaan'

door NielsOpdam 104

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Jurriën Timber heeft tijdens de afgelopen transferperiode wel eens gedacht aan een vertrek bij Ajax. Dat vertelt de Ajax-verdediger aan het Algemeen Dagblad. Toch koos Timber er uiteindelijk voor om bij Ajax te blijven en zijn contract te verlengen. 'Geld speelde geen seconde een rol. Of er afspraken gemaakt zijn om volgend jaar een transfer te maken? Dat is wel de bedoeling ja, maar je weet nooit hoe het loopt. Maar daar is goed over gesproken samen met Ajax.'

Als Timber naar een buitenlandse topclub was gegaan, dan weet hij dat hij veel topspitsen had getroffen. Toch had de Ajacied niet het gevoel dat hij daar aan toe was. 'We spelen in de Champions League met Ajax, in Nederland kan ik nog veel leren en er komt nog een WK aan. Ik krijg hier nog voldoende topduels. Er is veel interesse geweest, ja, van meerdere clubs. Het was een drukke zomer.' Toch is er een reden dat Timber bij Ajax is gebleven. 'Dat is omdat ik denk dat ik hier nog genoeg te leren heb en hier op mijn plek ben. Ik heb plannen om hier verder te groeien. De Champions League was niet per se een factor. Het ging meer om mijn gevoel.'

Uiteraard heeft de centrale verdediger wel getwijfeld over zijn toekomst. 'Er zijn ook momenten geweest dat ik dacht: misschien moet ik gaan. Natuurlijk. De ene dag denk je: ik blijf. De andere dag komt er een prachtige kans voorbij waarvan je denkt dat je die eigenlijk niet kunt laten gaan. De verleiding van een topclub in een topcompetitie is groot. Elke dag denk je wat anders, ook omdat heel veel mensen het erover hebben. Daardoor denk je er zelf ook veel over na.'

'Voor hen is Ajax meer een tussenstap'

Volgens Timber klopten veel dingen die naar buiten kwamen niet. Zo raadde bondscoach Louis van Gaal hem niet af om naar Manchester United te vertrekken. 'Hij zei niet: blijf bij Ajax, want als je te weinig minuten maakt, is de kans minder groot dat je op het WK gaat spelen. Hij zei juist, en dat voel ik zelf ook, dat als ik een keuze maak, hij wist dat ik daar ook minuten ging maken... De bondscoach spreekt zijn vertrouwen in me uit. Hij zegt helemaal niet: pas op voor die of die club. Je hebt het over voetbal, over clubs. Hij geeft zijn mening. En die neem ik van iemand die zo lang meeloopt en zo veel clubs kent, heel serieus.'

Tijdens de afgelopen periode waren er verschillende Ajacieden die trainingen oversloegen wegens transferperikelen. Dat is iets wat bij Timber niet de bedoeling is. Hij wil met Ajax in goede harmonie samenwerken. 'Ik kan Antony echter wel begrijpen bij zo’n hoog bod. Of je dan niet moet gaan trainen, weet ik niet. Mohammed Kudus zit op de bank. Voor Edson Álvarez is Chelsea een unieke kans. Ik zou dit zelf niet zo snel doen, maar dat kan ik pas zeggen als ik in z’n situatie verkeer. Zij zitten in het moment. Je weet niet wat ze voelen. Ik denk dat achtergrond ook een rol speelt. Voor hen is Ajax meer een tussenstap. Ze zijn uit een ander land gekomen om via Ajax naar een grotere club te gaan. Ze voelen zich thuis, maar ze zijn ook weer niet thuis.'

'Quinten kon mijn teamgenoot weer worden, daar hoopte ik op'

Voor de Ajax-verdediger was de afgelopen transferperiode erg leerzaam. 'Ik denk dat dit ook één van de meest hectische zomers bij Ajax was. Op Deadline Day was het nog niet rustig. Daar gaat de groep heel goed mee om. Bij Ajax, waar vaak alles wordt uitvergroot, leer je ook dat je altijd moet presteren. Ik heb ook mijn broertje Quinten een transfer naar Feyenoord zien maken. Hij kon mijn teamgenoot weer worden. Daar hoopte ik, net als mijn moeder, op. Maar je wilt vooral dat hij de keuze maakt die het beste voor hem is.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

JordyAjacied +19537

Waar zouden jullie hem graag zien spelen in de toekomst, ik vind bijvoorbeeld Arsenal wel echt bij hem passen, een club die er weer bij komt en als hij een aantal jaar daar voor stabiliteit kan zorgen zou fantastisch zijn, of straks weer naast Martinez zou ook mooi zijn. Zou ook goed bij Barcelona passen maar in gun Barcelona Timber niet.

04-09-2022 21:43

Aurelius1 +19736

De gebroeders Timber zijn zeer netjes opgevoed. Timber is een zeer verstandige jongen. Los daarvan, het wordt tijd dat ie een basisplaats krijgt in Oranje. De ligt zit op de bank en van Dijk faalt te vaak. Als het niet achterin kan, dan rechts op het middenveld.

04-09-2022 17:36

MrPink +82148

Blij dat hij is gebleven. Nog niet klaar bij Ajax.

03-09-2022 15:03

De3mos +12082

Bassey en timber gaat een jaar smullen worden. Buiten dat om kan ik niet wachten om met dat duo al mijn psv vrienden te slopen op fifa.

03-09-2022 15:00

hans_van_kins +1325

Hele verstandige jongen. Heeft alles goed op een rijtje gezet,alle voor en nadelen op een rijtje gezet en toen een beslissing genomen. Zijn "tijd" gaat zéker nog komen. Daar kunnen sommige nog een lesje van leren. Niét direct aan het grote geld denken, ďat komt vanzelf wel. Blij dat hij zo'n karakter heeft.

03-09-2022 13:58

Pancho +441

Heel erg blij dat ook niet deze speler is vertrokken. Maar, kom op man, waarom nu al bezig met een vertrek? Ook al is het dan ‘pas’ volgend seizoen. Er is toch helemaal niets mis mee om nog 2 of 3 jaar bij Ajax te spelen?

Of komt dat omdat het hem steeds wordt gevraagd, of is het gewoon al normaal geworden dat onze talenten maar een paar seizoen blijven? Maar ik gun hem het beste, we gaan het zien.

03-09-2022 13:44

KudusDream +12972

Tja, ook wel logisch dat als je er zo ver bovenuit steekt en ik vermoed voor de 3ex op rij kampioen gaat worden, je meer uitdaging zoekt dan weer tegen Cambuur en Fortuna.

03-09-2022 14:32

Okocha078 +14282

Jammer dat deze topper na dit seizoen alweer lijkt te vertrekken. Zie hem wel voor een mooi bedrag gaan. Wellicht een idee om Tsyganskov in de winter te halen alvast een lijntje te leggen met een andere speler voor Kiev:Zarbanyi toptalent als cv en ze hebben gelijk een maatje. Zal wel wat kosten, maar Timber zal ook voor veel geld gaan

03-09-2022 13:39

champhead +14548

Artikel op NOS hoe hamstelaar aan zijn info komt. Grappig

03-09-2022 13:25

Bc te P +22130

Leuk inkijkje idd ☺

03-09-2022 13:37

Tov +1798

Ook grappig, van Gaal raad Gakpo af om overstap te maken. En voor Timber is het geen probleem die speelt toch wel.

03-09-2022 13:43

Simpelishetmoeilijkst +25516

We hebben enorm veel geluk met deze jongen bij Ajax. Is heel eerlijk en correct. Denk dat we hem na dit seizoen zullen zien vertrekken helaas, maar als dat zo zal zijn, denk ik dat je geen betere vertegenwoordiging van Ajax kan hebben bij een topclub. Zie hem wel naar Manchester gaan, al lijkt Varane het goed te doen onder leiding van Licha.

03-09-2022 13:22

Dolblij +45820

Openhartig met een realistische kijk op zijn toekomst. Zo zou je het veel vaker willen zien. Top dat hij is gebleven.

03-09-2022 12:52

YRGI +33019

Toch blijft het triest dat onze eigen jeugdspelers twee jaar in de basis spelen en dan al willen vertrekken.

03-09-2022 12:38

ajax4perez +9622

Heel fijn en professioneel dat hij zo open is over zijn gedachten en wensen.

Ik zie in hem echt wel een captain ontstaan over 3 jaar ofzo

03-09-2022 12:31

YRGI +33019

Dat zal dan niet bij ons zijn.

03-09-2022 12:38

Masz +3731

De premier league is een soort super league geworden. Er gaat nu zoveel geld naar de PL dat de competitie steeds interresanter wordt voor de spelers en publiek. Als je een speler toegang tot een top 5 team van de PL ontzegt moet je wel een heel goed verhaal hebben.

Teams als Bayern M., PSG, Barca, Real Madrid, Juventus, Milaan en ook Ajax krijgen het steeds moeilijker om financieel tegen die PL teams op te boxen. Sportief worden ze ook steeds vaker leeg gezogen.

De UEFA met CL krijgt nog een vette kluif om de concurrentie van de PL te kunnen blijven voeren. Dit is essentieel om spelers bij Ajax te kunnen vasthouden.

03-09-2022 12:10

Pietsnot +15019

Dat kan heel eenvoudig sinds de Brexit. Met 1 politieke pennenstreek droogt de lijn volledig op

Maar dat hoeft niet. Zo groot is het verschil tussen de PL en Europa nog niet

03-09-2022 12:22

Web +178830

Het word voor Ajax steeds lastiger
Als ze op de top zitten, of zelfs nog lang niet Gravenberch gaan ze weg
Wel te begrijpen voor dat gigantische veel geld wat ze kunnen verdienen

Mensen die denken dat Ajax structureel aan kan haken, gaan het van zelf wel merken dat dit niet mogelijk is

Dan moet je al het geluk hebben dat het met de transfers mee zit zoals Antony en Martinez
Dat is helemaal niet vanzelfsprekend

Ook in je eigen jeugd staan er niet altijd exceptionele talenten als Timber klaar
Daarom moet je zorgen dat spelers als Vos. ( die heeft wekelijk alles ) geprikkeld blijven, die moeten af en toe ruiken aan het grote Ajax. En ik voorspel als je hem er morgen in zet doet hij zo mee.

Daarom moet de selectie niet te breed zijn
Want die moet je allen tevreden houden, en dat gaat ten koste van de jeugd

Trainers zijn nooit tevreden
Hansen mocht niet uitgeleend worden, omdat hij misschien ooit EEN keer nodig is. Hij heeft er 4 voor het staan in de pikorde
Dat ze daar aan toe geven, zou ik nooit doen

Trainers bepalen NIET het beleid
Ajax bepaald hoe breed de selectie is, en dat er ruimte MOET blijven voor de jeugd

03-09-2022 11:51

Pietsnot +15019

Op korte termijn is aanhaken lastig. Tegelijkertijd vinden er diverse ontwikkelingen plaats. Zo gaat ongetwijfeld de Europese structuur op een dag in de niet al te verre toekomst veranderen. Dit KAN goed voor Ajax uitpakken.

Ook verkopen binnenkort de tv gelden. Hier ligt een kans voor Ajax. Ik weet niet hoe innovatief ze dit gaan aanpakken. Maar ik kan me voorstellen dat Ajax hoe ze het ook aanpakken en gehoord een veelvoud zal krijgen van wat ze nu krijgen. De BeneLiga ligt nu stil omdat de UEFA dit tegenhoudt. Ze weigeren de KNVB en de Belgische bond Europese tickets te geven naar ratio, omdat de grote landen en het name Frankrijk de hete adem van een BeNeliga in de nek voelt

Maar deze blokkade kan zomaar na een politiek doe



Spel verdwijnen en dan kan het snel gaan

En ook de interne Eredivisie kan versterkt worden door deze op een andere wijze in te kleden. Bijvoorbeeld voor en na de winterstop een competitie met 9 tot 10 sterkste clubs van NL om zo de weerstand te verhogen

Ook een nieuw stadion dat veel meer inkomsten kan genereren vanuit publiek en business

En ook vanuit het huidige stadion kunnen meer inkomsten gegenereerd worden. Al is het maar met lompe prijsverhogingen

03-09-2022 12:34

Simpelishetmoeilijkst +25516

Zoals bijna altijd heb je gelijk, Web. Het lijkt mij de taak van de directie, dat een trainer duidelijk gemaakt wordt, dat hij jeugd met veel talent, zoals Hansen en Vos langzaam moet inbrengen bij het eerste. Dat lijkt me niet heel ingewikkeld als je met 3-0 voorstaat tegen de mindere clubs.

03-09-2022 13:27

The Class of 2019 +920

Jurrien is een hele stabiele, verstandige en slimme jongen. Zijn karakter komt heel goed overeen met zijn kwaliteiten op het veld!

Hij zegt hiernaast ook hele verstandige dingen over jongens zoals Antony en Alvarez. Natuurlijk is weigeren mee te trainen absoluut niet de juiste manier, maar wij kunnen ons nooit helemaal in deze jongens verplaatsen, vanwege een aantal redenen:

- Wij kijken veel emotioneler naar Ajax als fans zijnde dan jongens uit andere landen/continenten die Ajax als springplank zien naar een grotere club.

- Deze jongens hebben een hele familie waarvoor een dergelijke transfer levensveranderd kan zijn en daar kunnen wij ons in het welvarende Nederland minder bij voorstellen. Pak ‘em beet de partners en directe familie en eventuele kinderen van Frenkie of Matthijs de Ligt zullen mee profiteren van hun succes. Bij een Antony, Alvarez of Kudus ligt dit waarschijnlijk heel anders en kunnen zij een veel grotere groep met mensen financieel een beter leven geven.

- Daarnaast zijn deze jongens ook nog ergens opgegroeid waar ze veel meer hebben moeten vechten om aan de top te komen. Het is niet goed, maar daardoor zullen er eerder alles aan doen om iets te forceren om daar te komen.

Zo zijn er vast nog vele andere redenen die ten grondslag kunnen liggen. Nogmaals ik wil niks goed praten, maar het valt deels wel te verklaren, hoe vervelend voor Ajax en de supporters ook.

03-09-2022 11:47

lor020 +366

Bedankt voor het blijven TImber we hebben je nog wel een jaartje (het liefst langer) nodig na het vertrek van onze slager Martinez. Zeer volwassen speler.

03-09-2022 11:42

Nr.10 +111831

Laten we eerlijk zijn: Timber is er wel klaar voor. Terecht speler van het jaar in de Eredivisie. Hij is gewoon veel verder dan een Gravenberch was bijvoorbeeld. Kan niet veel clubs bedenken waarvan ik denk dat hij niet snel in de basis zou staan. Dat terwijl hij bij ons eigenlijk ook pas 1,5 seizoen in de basis staat. Maar ik heb zelden een speler gezien die direct zó stabiel is. Echt een topspeler, hij gaat dit seizoen weer een geweldig duo vormen met Bassey achterin.

03-09-2022 11:37

S.Ajacied +5231

Dit was de enige juiste keuze. Nog een jaartje bij Ajax en daarna de stap verder omhoog.

03-09-2022 11:32

Rob.C +8418

Goed en verstandig van hem...

Daar zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen...

03-09-2022 11:21

Pietsnot +15019

'Zijn ook momenten geweest dat ik dacht: misschien moet ik gaan'

-----> Dat hebben alle mannen denk ik weleens......

03-09-2022 10:59

Kaatje +4837

Jurriën Timber. Zelfbewust, Slim, Geloof, hoop en liefde. En zijn moeder als belangrijkste houvast.
Een geweldige speler en altijd willen gaan voor het team.
Een aanstormend krijger voor op de (Europese) velden.

03-09-2022 10:55

Ozhan +1532

Hadden we maar Quinten Timber gehaald en Alvarez verkocht voor 50m. Niet dat ik denk dat Quinten beter is, maar dan was wel iedereen gelukkiger van geworden.

03-09-2022 10:45

thelordjoshua +10641

Intelligente jongen. Weet waarmee die bezig is.

03-09-2022 10:41

Hollister +12628

Wel fijn om te weten dat je de volgende zomer ook gewoon al kan rekenen op een 130 miljoen euro aan uitgaande transfers... Timber en Alvarez en misschien nog een Kudus als hij nog steeds wil vertrekken... 150 miljoen moet je wel kunnen vangen voor deze 3 spelers... dus nu al orienteren op vervangers... om vooral Timber te vervangen heb je als Ajax zijnde al een aardige uitdaging

03-09-2022 10:41

AjaxAmsterdamnn +4198

Ik hou van Timber. Geweldige moderne verdediger. Zou me niet verbazen als een Barca of City voor hem komt volgend jaar, al zou ik hem zelf het liefst bij Real zien. Ik waardeer deze transparantie ook onwijs. Hij gaat dus volgend jaar weg en dat zegt hij gewoon. Klaar. Eerlijkheid duurt het langst, ipv die “het kan raar lopen in de voetballerij” onzin.

03-09-2022 10:36

AFCAjaxMidNineties +12849

Hebben we gewoon aan Louis van Gaal te danken dat hij nog ajacied is. Niet mooier maken dan dat het is. Gakpo bij PSV exact hetzelfde.

03-09-2022 10:28

AjaxAmsterdamnn +4198

Hij zegt juist dat v Gaal ook vertrouwen in Timber had als hij wél een transfer had gemaakt. Timber is gebleven omdat hij dat zelf wilde blijven.

03-09-2022 10:34

AFCAjaxMidNineties +12849

Schei toch uit. Gaat puur om de kans op speelminuten. En terecht. Niet mooier maken dan dat het is.

03-09-2022 10:37

AjaxAmsterdamnn +4198

Timber zou (zonder blessures) gewoon basis staan bij z’n nieuwe club, dus je praat wat mij betreft onzin haha!

03-09-2022 10:41

kanye.w +4151

@midnineties lees de tekst anders even

03-09-2022 11:44

Simpelishetmoeilijkst +25516

Denk dat
Vsn Gaal heel goed adviseren geeft aan degene die wil luisteren. Denk, dat Ten Hag het wel gaat redden bij ManU voorlopig, ook al raadde. Louis het hem af.

03-09-2022 13:34

AvStern +5966

Geweldige jongen en een echte Ajacied.

03-09-2022 10:20

DeHeerVanDeMeer +25213

Verstandig, eerlijk en mooi open interview..
Timber komt er wel gaat met applaus de voordeur uit. 👍

03-09-2022 10:16

Bonno1978 +6549

Toch mooi als je zo’n jongen eerlijk hoort praten over zijn gedachtes en uiteindelijke keuze? Echt geen speld tussen te krijgen. Die stippelt z’n carrière op een hele reële manier uit en heeft respect voor de club. Die gun je straks dan ook als geen ander de absolute top..

03-09-2022 10:10

sebastiaan1900 +5395

Dit had Gravenberch en Nous ook moeten doen. De club poen opleveren. Gravenberch had maar 1-jarig contract dan vang je niet een flinke transfersom.

03-09-2022 10:01

Simpelishetmoeilijkst +25516

Gravrnberdch zei altijd, dat hij ervoor zou zorgen, dat Ajax een behoorlijke granfeesom voor hem zou opstrijken, en wat mij betreft heeft hij zijn woord gehouden, en is door de voordeur vertrokken. Of het verstsndig was om Nasr Bayern te gaan is afwachten geblazen. We zullen hetvgasn zie. Nous’ situatie begrijp ik ook wel, want Ajax heeft fouten gemaakt. Ik die jongen, en ik ben dankbaar voor zijn voetballende bijdrages, zoals de lijnincidenten, momenten die je niet snel vergeet.

03-09-2022 13:38

Brooklyn +4160

De “verleiding”. Lees: de Duivel. En Louis, de Aartsengel, die Timber op het juiste spoor houdt. Hemels!

Nu voetballen!

03-09-2022 09:58

tyzinho +1324

'Daar hoorden zij engelen zingen...'

03-09-2022 10:53

JCMS +2092

Bij afwezigheid van Tadic zou ik in Timber wel een aanvoerder zien.

03-09-2022 09:57

Qifesh +24917

blind is onpasseerbaar

03-09-2022 10:00

Brooklyn +4160

Gaat ook wel gebeuren. Maar alleen meevoetballen is voor Tadic onvoldoende drijfveer ben ik bang. Dit in de eredivisie. Het vergt dus een creatieve oplossing. Klaarstomen als assistent-trainer. Maar misschien nog te vroeg.

03-09-2022 10:05

Gooseman +11916

Zo'n bijzondere teksten van Timber vind ik het niet. Het is toch waanzin dat spelers na een jaar goed te spelen alleen maar al met de gedachte spelen om te vertrekken? Minimaal 2 jaar top spelen en vertrekken als grote mijnheer, en binnenkomen als grote mijnheer. Dat is waar Ajax voor staat. Teveel Van de Beekjes is niet goed voor het imago.

03-09-2022 09:57

VoorOnzePloeg +5140

Van dit soort jongens moet je er meer hebben

03-09-2022 09:46

HallelujahAmsterdam +10649

Bij Timber is 1 van z'n grote kwaliteiten z'n kwetsbaarheid.

Hij is bereid nog veel te investeren en leren (van anderen). Maar ook gefocust. Is duidelijk wat hij wilt , waar hij zijn mening geeft over Kudus en Alvarez , geeft hij ook inzicht in z'n eigen toekomst.
Zegt eigenlijk nooit iets geks. Een leider.
Een grote toekomst

03-09-2022 09:41

Maikel +6862

Het wel of niet slagen bij een topclub hangt vaak af van welke trainer is er op dát moment. Je kunt er ook op het verkeerde moment naar toe gaan.
Niet alles is te plannen.

03-09-2022 09:36

Simpelishetmoeilijkst +25516

Dat klopt. Daarom denk ik dat het voor Alvarez goed is dat hij niet naar Chelsea kon gasnan, want ik vind die trainer daar niets. Denk ook niet dat hij daar nog heel lang mag blijven.

03-09-2022 13:41

KingOfTheMatch +7088

Prima teksten, mag van mij Captain worden. Ook als Tadic en Blind niet gaan banken.
Verder moeten we niet al te moeilijk doen over Alvarez en Kudus, die hebben welgeteld 1 dag training gemist.
Boeiend.

03-09-2022 09:35

Gewoon Gijs +18517

Eerlijk interview, daar hou ik wel van. Punt is dat spelers al jong / snel de kans krijgen voor buitenlandse competitie met aanzien en goed geld bij clubs die niet leeg gekocht worden. (Timber is nu leuk gebleven, maar Ajax 1 is wel aardig uitgekleed.) Als de kans is, is het in zekere zin nooit te vroeg in een korte, onzekere carrière

03-09-2022 09:33

Gerard36 +1560

is volgend jaar dus weg, wat logisch is ajax heeft voor hem kaplan al gehaald, en voor alvarez is grillitch al gehaald, regeren is vooruit zien

03-09-2022 09:32

ajax4ever001 +18771

Kaplan is voor Nous gehaald

03-09-2022 09:45

Gooseman +11916

Kaplan is geen RB. Daar staan Rensch en Sanchez. Kaplan is wel degelijk gehaald omdat Schuurs is vertrokken. Met een beetje geluk kan hij Timber t.z.t. vervangen. Hoop gevestigd op de jeugd.

03-09-2022 09:54

Gerard36 +1560

voor nous is sanches toch gehaald?

03-09-2022 10:02

Schip +23639

Mwah, Rensch is de beoogde opvolger. Sanchez kwam als alternatief / back up.

03-09-2022 10:06

HStorm +3184

Familie Timber is niet vies van eer, respect en gezond verstand. Ik bedank zijn familie voor het afleveren van een wereldtopper!

03-09-2022 09:25

Petterson +25311

Toch vind ik het een opmerkelijk interview dat veel vragen oproept.

Als geld echt geen seconde een rol speelt, waarom wil je dan überhaupt al over een jaar een stap naar een club elders maken? Is voetballen bij Ajax niet gewoon het mooiste wat er is op aarde? Wellicht moet ik mijn supportersbril afzetten, maar ik begrijp echt de aantrekkingskracht van die buitenlandse zogenaamde topclubs niet als ik puur naar het voetbal en de spelvreugde kijk. Hooguit dat het niet leuk is om in NL altijd maar weer tegen teams te moeten spelen die zich ingraven en de bus parkeren. Maar dat is in Spanje of Italië ook niet direct veel beter als je voor de topclubs in die landen speelt.

En het verhaal van Quinten is me ook niet duidelijk. Iedereen in de familie zag hem graag terug naar Ajax komen .. behalve Quinten zelf kennelijk .. die liet de kans om opnieuw met zijn broer te voetballen liever lopen om bij Feyenoord te gaan shinen!? Kennelijk was Quinten er niet van overtuigd dat hij bij Ajax aan spelen zou komen (en wellicht terecht), althans niet op de positie die hij zelf voor ogen heeft.

03-09-2022 09:16

Holadieje +6070

Joh het is toch kicken om in het buitenland ook naam te maken in een ander land. Kan me voorstellen dat dit gaaf is voor die gasten. Ze hebben maar 10 jaar ongeveer in hun hele carrière. Er staat altijd weer een nieuw topper op bij ons aller Ajax, dat is een feit

03-09-2022 09:21

Petterson +25311

Dat laatste is zeker waar. Maar ik begrijp dus oprecht niet wat er nu zo kicken aan is om voor een Engelse of Spaanse, laat staan Italiaanse subtopper te gaan spelen en daar een beetje mee te kabbelen, terwijl je ook bij de club waar je bent opgegroeid sportieve (w.o. Europese) successen kunt behalen in een speelstijl die bewondering in heel de wereld oproept!

03-09-2022 09:25

AFCAMM +11411

Het zou prachtig zijn als iedereen zou zeggen ‘we blijven hier om van Ajax weer een club te maken die om de CL speelt’ ipv die club in het buitenland te zoeken.. maar ja, dan spelen ze in de Eredivisie. Ik kan me best voorstellen dat ze daar snel op uitgekeken raken als ze ook enige ambities hebben en zichzelf ook sportief willen meten met anderen.

03-09-2022 09:47

Holadieje +6070

In Engeland en Spanje bijvoorbeeld leeft Voetbal veel meer. Daar zitten hele volksstammen klaar om voetbal te kijken in het weekend. Hier is die voetbalcultuur veel minder. En inderdaad de tegenstand in de competitie is hier we matig

03-09-2022 10:04

Robbie en de Kock +11309

Helaas snapt iedereen anders dat wel....

03-09-2022 10:42

ReconditeNL +6490

Je wil toch als verdediger wekelijks tegen de beste spitsen ter wereld spelen en niet je hele carriere meerendeel van de seizoenen tegen de Michiel Kramers van de wereld spelen ?

Een verdediger als Timber wordt max 10-15 wedstrijden per seizoen echt uitgedaagd tegen een goeie spits als hij bij Ajax speelt (afhankelijk van hoe ver ajax komt in Europa). Ik snap heel goed dat hij zich zo ver mogelijk wil ontwikkelen en om dat te bereiken zou hij wekelijks moeten worden uitgedaagd in een top competitie

03-09-2022 09:26

Petterson +25311

De kracht van Timber ligt nu ook juist in het actief naar voren verdedigen en op tijd zich zelf aanvallend inschakelen. En dat kan echt bijna alleen maar bij Ajax als verdediger. Kijk hoe het Mathijs is vergaan .. dat is ook geen schim meer van zichzelf. Die had bij Ajax 10jaar aanvoerder kunnen zijn, een levende legende kunnen worden, record prijspakker, ieder jaar 6-12 wedstrijden tegen Europese spitsen kunnen spelen, en zich ook volkomen financieel onafhankelijk kunnen spelen, met een lach op zijn gezicht! En nu staat hij al jaren lang stil in zijn ontwikkeling, en verlaat Bayern over een jaar of 2 wellicht via de achterdeur om ergens in de Engelse middenmoot te belanden .. dat gun je onze jongens toch niet!?

03-09-2022 09:32

FrancescosRavioli +15465

Wie zegt dat hij bij Bayern niet slaagt?

En al draaide Juve niet. Hij was verreweg hun beste speler. Ik maak me meer zorgen om Frenkie.

03-09-2022 10:06

Maikel +6862

Mee eens. En blijkbaar is Jurriën Timber ervan overtuigd elders in een topteam te gaan spelen.
Ik zie het hem ook wel doen, alleen is dit geen garantie.
Ziyech was er ook van overtuigd, Donny eveneens, Dest (😂😂). Martinez kent een goeie start. Afwachten. Antony zelfde verhaal.
Bergwijn heeft het niet gered in de PL. Son is nóg beter.

03-09-2022 09:30

Betuwe85 +21302

Joh voetballen bij ajax is misschien heel mooi maar stadion als woudestijn en het mandemakers stadion ben je wel een keer klaar mee. als prof zijnde wil je het hoogst haalbare en dat is ajax helaas niet in iedergeval niet de eredivisie . Dat is spelen in de pl oid

03-09-2022 09:44

Maxwell_5 +6979

Vergeet vooral niet dat Ajax spelers ook gewoon wil doorverkopen hè? Wetende dat je een springplank bent, dan stel je jezelf ook in op een vertrek dmv de inhoud van een contract en dat je verzekerd bent van een bepaalde vorm van “compensatie voor gemaakte kosten”. Kijk ook naar doorstroom. Stel dat Dest wel een supertalent was geweest en ervoor koos om maar te blijven en te blijven dan hadden we Mazraoui nooit (althans niet als rechtsback) en elk ander supertalent dat daar achter zit, hier aan het werk gezien. Je wil iedere jeugdspeler ook een bepaald perspectief meegeven, dat gaat haast niet als Daley jaar in, jaar uit blijft hangen. Dan krijg je zoiets als bij Barca dat het team te oud wordt, je plotseling moet verjongen en al die jaren al je eigen talent verpatst aan de rest van de competitie.

Met bovenstaande wil ik dus alleen maar zeggen dat spelers hoogstwaarschijnlijk ook vanuit Ajax een push zullen krijgen dat het tijd wordt om te gaan. De vraag blijft altijd: wat is het juiste moment? Sommigen hangen er een leeftijd aan, anderen na een X-aantal jaar in het eerste of het behalen van tastbare prijzen of als je te goed bent geworden voor de eredivisie, maar wie bepaald dat laatste? Ik weiger te geloven dat iedere speler van Ajax alléén om financiële redenen weg wil. Op sportief vlak wil je ook een volgende stap zetten, jezelf meten met en tegen andere spelers in een sterkere competitie met andere ideeën en spelopvattingen. Groeien als mens, weg uit een vertrouwde omgeving, weg van vrienden en je ouders. In perspectief allemaal stappen die wij ongetwijfeld in het normale (bedrijfs)leven ook willen maken of hebben gemaakt.

03-09-2022 10:05

Simpelishetmoeilijkst +25516

Op een gegeven moment moet je het meeste uit je carrière zien te halen, ook op financieel gebied. Heb het zelf ook meegemaakt, en ben weggegaan voor de centjes.

03-09-2022 13:44

jeffrey_van_der_sluis +30596

Verstandige jongen, slaat inderdaad de spijker op zijn kop met de zin "Voor hen is Ajax meer een tussenstap. Ze zijn uit een ander land gekomen om via Ajax naar een grotere club te gaan. Ze voelen zich thuis, maar ze zijn ook weer niet thuis.''

Alle PSV'ers die zo geilen op het feit dat Gakpo blijft en Antony bij ons ging muiten vergeten dat die vergelijking niet opgaat omdat wij Timber hebben, een jongen van de club, die ook bleef.

03-09-2022 09:12

Brakkenelis +3528

Die vergelijking slaat sowieso mank, Gakpo speelt vanaf de jeugd bij PSV en Antony enkel 2 jaar bij Ajax. Niet zo heel vreemd dat de 1 meer met de eigen club heeft dan de ander.

Maar als Gakpo naar ManU kon of een andere grote club was hij deze transferperiode ook gewoon weg.

Die supporters denken dat hij om clubliefde nog gebleven is maar dat is reinste onzin.

03-09-2022 10:04

jeffrey_van_der_sluis +30596

Precies, maar ze grijpen nu alles aan om Ajax uit te lachen om hun CL verdriet te vergeten 🤣. Wat een sneue bende

03-09-2022 11:27

Altijdindestraat +40431

Ik wil hierbij even melden: ik blijf voor altijd.

03-09-2022 09:11

jeffrey_van_der_sluis +30596

Ik ook amigo.

03-09-2022 09:13

burwatti +14415

Ik wil nog wel eens een trainingkje overslaan, maar ook ik ga nergens heen!

03-09-2022 09:31

GiiaAfca +9101

Timber is een real one. Hele slimme en verstandige gozer die ik volgend jaar zeker een mooi transfer gun

03-09-2022 09:10

Laudrup10 +17211

Naar Real?

03-09-2022 10:42

hetgroteajax +659

Nou weten we het wel over die timber

03-09-2022 09:07

Robuust +2068

Komt zelden voor dat een openhartig interview daadwerkelijk openhartig is. Verstandige jongen die Timber.

03-09-2022 09:05

Panna +5064

Het weerstaan van de verleiding is ook een kwaliteit. Zijn kans komt nog wel!

03-09-2022 09:04

Oxxer +165749 moderator

Dit is 100% het laatste seizoen van Timber bij Ajax, het lot van een club met topjeugd uit een opleidingsland. Duurt een paar wedstrijden en dan staat er een ijzersterk duo achterin met Bassey en Timber. Ik ben nog steeds onder de indruk van de indrukwekkende en intimiderende Usain Boltachtige sprint van Bassey vs FC Utrecht.

03-09-2022 09:02

Maikel +6862

"Raspaard van Mokum"
Beter dan Renpaard van Stratum 😂
Ok, die loopt met oogkleppen. Dat maakt het wel moeilijker.😁

03-09-2022 09:33

Ajacied33 +37056

Verstandige teksten en lijkt me geen jongen die zich gek laat maken. Hij heeft ook gelijk over Alvarez, die jongens zien Ajax echt als een tussenstap naar een grotere club/competitie

03-09-2022 09:01

ReconditeNL +6490

Timber is een uniek mens in de verrotte wereld van het voetbal waar het uiteindelijk haast bijna altijd alleen om geld draait, ook bij een heel groot deel van de spelers die uit de jeugdopleiding komen. Zeer blij dat we nog een seizoen van hem kunnen genieten.

03-09-2022 09:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.