TG: 'Ajax gaat vol voor terugkeer Blind'

door Jesse ter Haar 155

TG: 'Ajax gaat vol voor terugkeer Blind'

door Jesse ter Haar 155

Laatst geüpdatet

Ajax gaat vol voor een terugkeer van Daley Blind naar Ajax, zo weet De Telegraaf te vertellen op hun website. Na de transfer van Dusan Tadic moet de speler van Manchester United de volgende ervaren aankoop worden en de international staat daar zelf ook niet onwelwillend tegenover.

Blind heeft zelf namelijk ook aangegeven oren te hebben naar een terugkeer naar Amsterdam. Daarnaast heeft de voormalig Ajacied een contract in Engeland met de looptijd van nog slechts een jaar. De vader van de verdediger annex middenvelder, Danny Blind, is vandaag de dag onderdeel van de Raad van Commissarissen.

De 28-jarige voetballer speelde in een eerder stadium al 143 duels voor Ajax, voordat hij 2014 voor 17,5 miljoen euro naar Manchester vertrok. Daar kwam Blind in vier seizoenen tijd tot een totaal van 141 wedstrijden en na die termijn keert hij graag terug.

Bestel het nieuwe thuisshirt van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrosQ +1

Dat zou fantastisch zijn. Ik zou hem gebruiken als inschuivende 4 of als 6.

4–3-3: Onana; Mazraoui, De Ligt, Wöber, Tagliafico; vd Beek, Blind, de Jong; Neres, Huntelaar/Dolberg, Tadic.

3-4-3: Onana; De Ligt, Wöber, Tagliafico; vd Beek, Tadic (‘10), Blind (‘6), F. de Jong; Neres, Huntelaar/Dolberg, Labyad

03-07-2018 00:00

fc Barcelona_ke +19246

Ajax kan niet betalen meldt voetbalprimeur

02-07-2018 20:55

GvanderK +2747 moderator

Ja want 'voetbalprimeur' is echt zo betrouwbaar....!

03-07-2018 09:15

Ajaxvooraltijd +2

Sjaak swart schijnt ook op de hoogte te zijn dat Ajax er mee bezig is volgens Mike verweij. Check zijn twitter maar.

02-07-2018 20:49

ram +7283

Hmm... als dit zou lukken zou dat heel nice zijn. Dat heb je Magallan trouwens écht niet meer nodig. Ik vind hem sowieso al niet echt een prioriteit maar als Daley komt is ie dat natuurlijk helemaal niet meer.

Ik was voorstander van onderstaande basisploeg (2) maar als Daley komt zou ik toch voor direct onderstaande (1) gaan. Als het tegenzit kun je dan gemakkelijk omschakelen naar (2).

1.
Onana
Aankoop, De Ligt, Wober, Tagliafico
Blind
Van de Beek, F. de Jong
Neres, Dolberg, Tadic

2.
Onana
Aankoop, De Ligt, Wober (of Blind), Tagliafico
Van de Beek (of Blind), F.De Jong (of Blind)
Tadic, Neres, Labyad
Dolberg

02-07-2018 20:32

Willem Alexander +2

Zou toch geweldig zijn dit. Hopen dat papa hem overhaalt.

02-07-2018 19:33

Gerbrand +157

Blind terug zou geweldig zijn! Hij plaatst altijd naar de juiste man, altijd op de goede voet zelfs uit moeilijke situaties. Hij is heel kopsterk en kan een defensie leiden.Ziet altijd de juiste afspeelmogelijkheid. Zal in het centrum het best tot zijn recht komen.

02-07-2018 19:31

Frenkiebaasdejong +22

Jeetje daley erbij zou ook wel lekker zijn hoor. Ben dan wel benieuwd voor welke positie ze hem in gedachten hebben. Kan natuurlijk op veel plekken spelen. Op CVM is ie denk ik het beste. Alleen hoop ik niet dat het dan ten koste gaat van Frenkie, al zie ik die liever nog een linie naar voren op 10 samen met Tadic (ervan uitgaande dat Ziyech nog weggaat). Ook wel weer zonde van Donny dan natuurlijk. Maar daar worden die gasten ook weer beter van. Wel benieuwd hoe het allemaal lopen gaat...

02-07-2018 19:02

eros +4790

Zou een goede en gewenste aankoop zijn.
Schöne wordt oud.
Frenkie is voorlopig nog geleseerd.
Daarachter hebben we Eiting die ik nog niet vind voldoen.
Daarnaast kan Blind ook centraal en als linksback spelen.

tenHag wil 3-4-3 gaan spelen:

Onana
deLigt-Magallan-Tagliafico
Blind
vdBeek-Frenkie
Tadic
Neres-Dolberg-Labyad

02-07-2018 18:38

Ajaxbrl +13737

Nu nog Babel er bij en we hebben een zeer goede uitgebalanceerde selectie!

02-07-2018 16:03

eros +4790

Babel en Labyad zou mooi zijn. Alleen vragen ze 10 miljoen voor hem terwijl hij nog een contract heeft voor 1 jaar. Denk niet dat ajax zo gek is.

Blind heeft ook nog een contract voor 1 jaar. Wat zou hij moeten kosten?

02-07-2018 18:41

BennJii020 +2

Mooi team dan wel...

Onana

Mazraoui de Ligt Blind Tagliafico

Frenkie
Tadic VdBeek

Neres Dolberg Labyad

02-07-2018 15:26

MelleAfca +14307

Als je trouwens even naar onze as kijkt: Onana, De Ligt, Frenkie, Donny, Tadic, Dolberg,(Blind),(Ziyech).
Dat zijn namen waar elke subtopper in Europa voor zou tekenen. En wij maar denken dat we nooit meer zouden aanhaken...

02-07-2018 15:20

AJAIXIXIXI +1

Als Blind nog komt en Ziyech blijft dan is dit (qua kwaliteit) de sterkste selectie van de afgelopen 5/10 jaar.

02-07-2018 15:23

Sommelier +0

Als veltman weer terug is worden we kampioen!!

02-07-2018 15:14

Ajax4proud +10846

In tegenstelling tot Siem de Jong waar je niks meer van hoort, vind ik dit wel een goede transfer. Laat hem maar komen :)!

02-07-2018 15:03

AFCAGERT +0

Volgends de geruchten tekend kevin-prince Boateng deze week een contract voor 2 seizoenen bij ajax..

02-07-2018 14:47

AFCZlatan +1

Z’n duim...

02-07-2018 14:53

GvanderK +2747 moderator

Teveel gezopen afgelopen weekend? Die gast hoeft sowieso niet te komen van mij.

02-07-2018 15:11

Amsteraaij +2243

dank hiervoor. ging ff googlen door jouw comment. kwam uit bij bikini shoot foto's van de vrouw van boateng. aanrader! melissa sata

02-07-2018 15:59

Ferd +38482

wat heeft die een paardenbek zeg, lijkt Sarah Jessica Parker wel. Je gaat er spontaan van hinniken.

03-07-2018 04:55

Ajaxbrl +13737

Ja en Balotelli en Eto'o tekenen ook voor een jaar volgende week toch?

02-07-2018 16:06

De Stift +7065

Geweldig als dit lukt! Wat een prachtige as kan je dan maken: Onana, Blind, De Ligt, De Jong, Van de Beek, Tadic en Dolberg.

Net als bij Tadic geldt hier: eerst zien, dan geloven. Maar goed: Tadic is ook gekomen, dus wie weet.

Overigens is het onzin dat Blind's komst een vertrek van De Jong zou inluiden. Blind kan linksback, als linker centrale verdediger en als verdedigende middenvelder. De Jong is veel aanvallender ingesteld en is toch boven alles een middenvelder.

In een 4-3-3 speel je bijvoorveeld met:

Onana
Mazraoui - De Ligt - Blind - Tagliofico
De Jong
Van de Beek Tadic
Neres - Dolberg - Cerny / Bande

In een 3 - 4 -3 bijvoorbeeld:

Onana
De Ligt - Magallan - Tagliofico
Blind
Van de Beek - De Jong
Tadic
Neres - Dolberg - Labyad

En in een 3-5-2:
Onana
De Ligt - Magallan - Tagliofico
De Jong - Blind
Tadic - Van de Beek - Labyad
Neres - Dolberg

Kortom: voldoende mogelijkheden voor Blind samen met De Jong. In mijn beleving kan Blind echt wat toevoegen aan deze ploeg. Uiteraard zijn ervaring, maar vooral met zijn passing en inzicht. Blind is niet de snelste en niet de sterkste verdediger, maar leest het spelletje uitstekend. Bovendien heeft hij een geweldige lange pass. Op het moment hebben we achterin niet echt spelers die met een lange pass het spel open kunnen breken (Ziyech kan dat natuurlijk wel, maar die gaat weg). De Ligt is die vaardigheid nog aan het ontwikkelen en een speler als Frenkie de Jong is vooral meester in het korte tikken. Daley Blind is op de top van zijn kunnen. Hij heeft zich de afgelopen jaren staande gehouden bij Manchester United in de wereldtop. Daar heeft hij zich niet kunnen onderscheiden. Ik denk dat Blind net niet de kwaliteit van de absolute top heeft, maar dus voor Ajax -net als Tadic- een geweldige speler om de stap naar de Europese subtop weer te zetten. Als de stabiele kwaliteiten van dergelijke spelers samenvallen met de potentie van toptalenten als Onana, De Ligt, De Jong, Neres en Dolberg kan Ajax mogelijk weer aansluiten bij de Europese subtop. Kortom Daley: welkom terug!

02-07-2018 14:35

Bouke +0

opstelling zou kunnen;

Onana

De Ligt Magallan Nico

Blind
Donny Frenkie d J.
Tadic

Neres Dolberg Labyad


Bank; KJH, Schone , Bandé, Sierhuis, Mazrouai,Wober enz enz ..

02-07-2018 14:20

Starring +4697

Mensen denken hier niet door. De komst van Blind betekent zeer waarschijnlijk het vertrek van onze kleine baltovenaar Frenkie de Jong. Nou, ik zie nog altijd liever Frenkie de Jong op het veld dan Daley Blind. Of ben ik blind?

Overmars krijgt hier veren in z'n kont maar weet geen toptalent lang(er) vast te houden en stelt een vreemdeling aan als coach met alle gevolgen van dien. Heeft die man nog geen heimwee naar Tukkerland?

02-07-2018 13:42

Rolleman +0

goh. Heb toch liever iemand wie GRAAG voor de club wilt spelen en iemand waar t maar om 1 ding draait en dat is prijzenpakken met ajax. dan iemand wie een groot talent is, maar na 1 fatsoenlijk halfjaar al in Barcelona zit met zijn gedachten!

02-07-2018 13:53

ajaxminimax +5447

Waarom zal de Jong dan vertrekken? Als die man gewoon logisch nadenkt blijft ie. Met alle respect voor hem, maar die is nog niet klaar voor Fc Barcelona.

02-07-2018 13:59

ajaxcied4life +26047

Dat is ook de reden dat de grotere clubs hun posities dubbel hebben bezet. Competitie binnen een selectie is nodig en goed. Frenkie wordt juist een betere speler door de komst van Blind. Daatnaast is het seizoen erg lang, iedereen zal minuten gaan maken.

02-07-2018 14:24

Ajaxinhethart +1

Jij bent inderdaad blind

02-07-2018 14:33

Ajax4proud +10846

De eerste alinea, als een speler wil vertrekken dan kan je daar niks aan doen. Een ongemotiveerde speler heb je totaal niks aan.

De tweede alinea, vind vreemdeling wel een raar woord. We moeten hem voor nu accepteren, ik ben zelf ook geen voorstander van Ten Hag zijn tactiek en project blabla . Maar mocht hij dit seizoen zijn waarde bewijzen door kampioen te worden, dan zullen de rollen waarschijnlijk omgedraaid worden. Dan is ie geniaal!

02-07-2018 15:12

Rentokill +4607

Voorlopig moet onze kleine baltovenaar Frenkie de Jong eerst nog maar eens herstellen en doorbreken in onze selectie. En ik denk ook dat je de zaak omdraait. Het moet zijn: Het aanstaande vertrek betekend wellicht de komst van Blind. Over het vasthouden van talenten: Dat is heel simpel. Ajax redt het met recetteopbrengst, reclame, merchandise en TV gelden alleen niet. Daarnaast heeft Ajax ervoor gekozen niet afhankelijk te zijn van de CL (terecht). Dus er moet geld bij. Als Barca 50 miljoen voor de Ligt wil neerleggen en de Raad van Bestuur zegt 'dat moeten we doen' Dan moet Overmars dat doen. Of ie nou wil of niet. Dus.... al met om een beetje domme reactie.

02-07-2018 15:31

davidsglory +798

It's coming home, it's coming home, it's coming
Football's coming home (We'll go on getting bad results)
It's coming home, it's coming home, it's coming
Football's coming home
It's coming home, it's coming home, it's coming
Football's coming home
It's coming home, it's coming home, it's coming
Football's coming home

02-07-2018 12:57

AFCAjax +17839

iedereen prijst marc overmars, maar de enige reden dat mark nu met geld aan het smijten is om spelers als tadic binnen te halen is om z'n eigen haggie genaamd hag te redden.
Hij heeft hag persoonlijk aangewezen en het is een vriend van hem.
Het is een hele matige trainer die koste wat het kost kampioen moet worden. Beter hadden we een kwaliteit trainer als Bosz waarvoor dit soort geld werd getrokken voor gerichte aankopen, helaas zullen we bosz waarschijnlijk niet meer terugzien.

02-07-2018 12:37

Genant +4

Nee, hij heeft pas sinds het vertrek van Bergkamp carte blanche gekregen als technisch manager. Iets wat bijvoorbeeld een Marcel Brands al zes jaar had bij PSV. Je kunt dus nu pas Overmars echt gaan beoordelen.

02-07-2018 12:42

NoPants +7489

Of je stelt hem verantwoordelijk voor de transfers, aangezien hij degene is die uiteindelijk de grootste stem heeft qua transfers. Of je geeft de verantwoordelijkheid aan scouts/coach. Tuurlijk heeft overmars niks te maken met klaassen, kluivert, of de ligt. Maar als je hem op younes afrekent, dan ook op milik. Net als sanchez, dolberg, frenkie, neres, en onana. Bij elke transfers komen scouts kijken, dat veldmate en olsen vaak in de media besproken worden als scouts doet daar niks aan af.

02-07-2018 13:54

glob +230

afgelopen 3 jaar 150 miljoen binnen gekomen aan transfergeld. daarbij valt het geld van de CL in het niet.

02-07-2018 13:57

ajaxcied4life +26047

Hahahaha, dat inderdaad.

02-07-2018 14:26

Ajax#1900 +1

Lekker selectief stukje dit.

02-07-2018 15:06

Ozymandias +159568

Overmars bemoeid zich ook nauwelijks met de jeugdopleiding. Hij is nog een directeur spelerszaken en geen technisch directeur. Als lid van het technisch hart heeft hij natuurlijk inspraak over de jeugdopleiding maar Ouaali kan behoorlijk autonoom te werk gaan. Sinds het vertrek van Bergkamp is de taakverdeling een stuk duidelijker geworden. Vd Sar bemoeit zich met de algemene zaken, Overmars is verantwoordelijk voor het spelersbeleid vanaf 16 jaar en ouder (transferbeleid, contract onderhandelingen, etc.) en Ouaali is verantwoordelijk voor het jeugdbeleid. Ik heb persoonlijk behoorlijk wat vertrouwen in de huidige organisatie van Ajax.

02-07-2018 16:41

JordyAjacied +19200

Niks te klagen op Marc, financieel is de club nog nooit zo welvarend geweest. Mislukte aankopen heeft iedere club, genoeg aankopen die wel geslaagd zijn. Marc mag van mij altijd aanblijven wat er ook gaat gebeuren in de toekomst.

02-07-2018 12:54

Ajax#1900 +1

Wat een onzin dit. En welkom hier.

02-07-2018 13:10

Rentokill +4607

Diezelfde Overmars heeft ook heel veel geld opgeleverd door eerst Marc Netto te spelen. Als je spaart kun je iets uitgeven.Haggie en Hag hen je leuk gevonden maar komt niet uit de koker van Overmars. Overmars kwam overigens zelf met Bosz. Was ook niet verantwoordelijk voor de onenigheid met Bosz, dat was Bergkamp die Keizer naar voren schoof. Dus je schuift Marc nu wel heel veel onzin in de schoenen.

02-07-2018 15:39

Bjorn +12439

Ik zie enorme optimisme met opstellingen en kampioen voor de komende 3 jaar, maar het is pas 2 juli. Er gaat echt nog getrokken worden aan spelers van ons de komende twee maanden en de komende jaren. Droomopstellingen gaan hoogst waarschijnlijk totaal niet uitkomen. Helaas.

Daley Blind zou in mijn ogen een enorm goede versterking zijn. Maar dit kan ook wel eens betekenen dat er concreet getrokken wordt aan De Ligt en/of Frenkie de Jong.

02-07-2018 12:30

Bjorn +12439

De rest blijft, hopen we. Een zak geld van 50 of 60 miljoen maakt alles anders. Zeker wanneer Blind er al is, zal er sneller overstag gegaan worden.

Rustig afwachten wat er 1 september nog op het veld staan. Te vroeg om te juichen.

02-07-2018 13:52

jo1 +4584

Mooi hoor, idd voor Nederlandse begrippen zijn Tadic en Blind superaankopen.
Goed gedaan als dit waar is. Kapitaal op het veld staan !

02-07-2018 12:24

GvanderK +2747 moderator

Tadic en Blind zijn voor Ajax gewoon topaankopen hoor, zeker omdat het allebei voetballers zijn met 4 jaar Premier League ervaring mogen we gewoon hartstikke blij zijn. Laten we allemaal gewoon is 100% achter Ajax staan en vetrouwen hebben in onze club. Kritiek is niet erg, maar laten we vooral eerst spelers gaan toejuichen inplaats van ze vooraf alweer af te zeiken. Ben allang super blij dat Ajax eindelijk goed gaat investeren in de groep, we willen toch allemaal dat ze kampioen worden, geef ze dan ook vertrouwen! #WijzijnAjaxwijzijndeBeste

02-07-2018 12:17

Rdk1983 +4

Centrum met de Ligt en Blind?

02-07-2018 12:16

Balgobind +1

100% doen!

02-07-2018 12:10

wladimir +3059

Ga dan voor Vertonghen. Ook een Ajacied en nog maar een jaar contract.

02-07-2018 12:01

ajaxminimax +5447

Denk dat Vertonghen iets duurder is hoor... Die man is een held in Londen.

02-07-2018 12:05

Bobbaasje +3

Was ook mijn gedachte. Tottenham kan het ook prima opvangen met Alderweireld en Sánchez in de achterhoede.

02-07-2018 12:05

Marcao +27

Maar zet wel een snelle speler naast hem als hij verdedigt. Je kan nog zo slim zijn en het spel goed kunnen lezen, gebrek aan snelheid is zijn enige zwakte. Maar ik zou het toejuichen als hij komt!

02-07-2018 12:00

Ajaxfan16 +27419

mensen die Blind afkraken hebben hem zeker niet gezien in zijn laatste twee seizoenen bij ajax, toen was hij gewoon 1 van de betere en nu 4 jaar ervaring bij united, ik juich dit alleen maar toe

02-07-2018 11:49

ajaxminimax +5447

Je weet dat je op Ajaxshowtime zit hè. Hier zal altijd commentaar blijven bij een evt. aankoop. Zelfs bij tadic was niet iedereen positief. En zelfs als een messi/ronaldo komt, zal er commentaar zijn. Ik hunker naar de titel, maar ik hunker ook naar een tijd dat iedereen zich als een blok achter Ajax schaadt en niet direct gaan zeiken bij een verloren wedstrijd.

02-07-2018 12:04

MelleAfca +14307

Kritiek op zich is niet zo erg, als het gegrond is. Maar het probleem is dat je gewoon de gekste dingen voorbij ziet komen. Als je inderdaad niet snapt dat Blind en Tadic twee wereldaankopen zijn, dan moet je gewoon lekker gaan vissen ofzo, maar niet over voetbal proberen te praten.

02-07-2018 12:08

Genant +4

Daley Blind toont tenminste aan een echte Ajacied te zijn. Hij kan nog makkelijk vier jaar ergens zijn zakken vullen ....natuurlijk hoeft hij bij Ajax niet op een houtje te bijten maar ergens anders verdient hij een veelvoud. Daarnaast is hij ook gewoon een ontzettend goede voetballer. Een spelversneller pur sang met zijn snelle passses tussen de linies. Hij is inzetbaar op LCV, CM en LB. Topaankoop.

02-07-2018 12:09

Nosky +1032

Onana
Tagliafico - Blind - De Ligt - Mazraoui
Ziyech - (F) de Jong - Van de Beek
Tadic - Dolberg - Neres

Lijkt me een prima basis voor tegen Sturm Graz. Uberhaupt een prima basis tegen welke ploeg dan ook.
Mits De Jong (nog) niet fit, Schone op zijn plek. Als Van de Beek ook (nog) niet inzetbaar is, kun je Labyad inzetten en desnoods spelen met de posities Labyad, Ziyech en Tadic.

02-07-2018 11:39

TheTruth +0

Neres en Tadic staan verkeerd om vgm.

02-07-2018 11:40

NoPants +7489

Nee, de opstelling staat alleen ondersteboven.

02-07-2018 15:23

komopajax777 +13234

Dit zou een geweldige zet zijn van Ajax!Ervaring,kwaliteit en Ajacied in hart en nieren, Daley Blind.

02-07-2018 11:36

TheTruth +0

Ben ik dan de enige die nooit iets gezien heeft in deze gozer? Alles wat ik me van hem kan herinneren is dat hij heel veel balletjes naar achteren geeft. (Op die mooie voorzet op van Persie na dan...)

02-07-2018 11:33

BGB +0

Toch gek dat van Gaal en Mourinho het wel in hem zagen

02-07-2018 11:34

TheTruth +0

Van Gaal had niet veel te kiezen dat jaar.

02-07-2018 11:38

Adam24 +39114

Nee klopt, gelukkig was er iemand die 4x kampioen met Ajax is geworden, 3e op een WK, in het wk-team van het jaar stond en MOTM tegen Spanje was (als Linksback, een unicum). En dan te bedenken dat hij Centraal eigenlijk beter is. Maar goed hij kan er helemaal niks van natuurlijk, kijk maar naar Mourinho, die vind dat ook. En dat is natuurlijk weer iedere week smullen! Een van de duurte selecties ooit en dan zulk voetbal op de mat leggen. Dat moeten we als maatstaaf nemen!

02-07-2018 11:46

AjaciedForLive +72

En frank niet te vergeten.

02-07-2018 11:51

funnymountain +0

Ik denk dat je de enige bent.

02-07-2018 11:37

Adam24 +39114

Deze napraterij van balletjes breed is echt schrijnend. Ee zijn maar weinig verdedigers met een betere inspeelpass. Hoe er van achteruit gevoetbald wordt heeft vooral te maken met hoe men voorin loopt, of beter gezegd, of men voorin loopt. Of gaan we na gisteren zeggen dat Ramos en Pique ook niet kunnen opbouwen?

02-07-2018 11:41

TheTruth +0

Is geen napraterij, heb het met mijn eigen ogen gezien maar misschien is het anders als hij niet op het middenveld speelt maar achterin.

02-07-2018 11:45

Ajaxvooraltijd +2

De afgunst en het azijngehalte stijgt weer met de minuut nadat er lucht is van wederom een waarschijnlijke topaankoop door Overmars.

edit: Ik ga even naar buiten genieten van het weer. Hopelijk loop ik geen zonnesteek op zoals Overmarsgeld, Achterlijn en Altijdgelijk ed.

02-07-2018 11:17

louis60 +11472

Leuke reserve. Altijd goed om achter de hand te hebben.

02-07-2018 11:04

Ajaxvooraltijd +2

Hij is tien keer beter dan al die talentjes en eredivisiespelers. Dus als reserve lijkt me niet dat hij komt. Zijn vader was ook geen geweldenaar vroeger maar oh zo belangrijk voor het behalen van die beker met de grote oren.

02-07-2018 11:14

komopajax777 +13234

Zijn vader Danny was een geweldige inschuivende moderne verdediger die mede stabiliteit gaf aan het grote Ajax van de 90er jaren.Blijkbaar was jij toen nog niet geboren of blind...

02-07-2018 11:38

Mokum31 +6128

Topaankoop
En die Argentijn er nog bij en we kunnen beginnen

02-07-2018 11:02

AbdelhakNouri22 +2

Er zou een versterking komen op elke linie werd gezegd. Middenveld (Tadic), verdediging (Magallan en/of Blind) lijken/zijn zeker. Maar de vraag is wie er voorin nog bijkomt.

02-07-2018 12:22

Ajaxvooraltijd +2

Mensen hebben het over de traagheid van Blind maar er zijn legio voorbeelden van spelverdelers die allemaal niet bijster snel zijn maar dat goedmaken juist door dat te compenseren met overzicht. Bovendien heb ik soms echt het idee dat het warme weer en een slokkie op mensen het een beetje te heet krijgen in die bovenkamer als ze stellen dat ze Blind op niet te verstane wijze met allerlei randverwijzingen niet graag zien komen. Blind is veel sterker en harder geworden in zijn tijd in Engeland en lacht echt om het niveau eredivisie. Hij won overigens wel gewoon de El ten kostte van Ajax.

02-07-2018 10:59

GerardAjax26 +2

Goede speler natuurlijk, maar waar gaat ie spelen? Met VD Beek, Frenkie en Tadic heb je al een uitstekend middenveld met daarachter Schone en Eiting, Sinkgraven die weer terug komt, Labyad die er kan spelen. En dan komen er nog genoeg talentvolle middenvelders aan waarvan ik onder de indruk ben zoals Matusiwa. En Siem de Jong heeft ook nog een 2 jarig contract..

Het centrale duo Wober - De Ligt beviel me eigenlijk wel vorig jaar. Blind komt niet voor de bank terug, dus dan zou Wober op de bank belanden.. iets wat ik jammer zou vinden.

Als alleen Ziyech nog vertrekt, vind ik de selectie eigenlijk wel goed zo.

02-07-2018 10:58

GerardAjax26 +2

Dat is toch kapitaalvernietiging? Wober is een jaar geleden voor 7,5 miljoen gehaald en belandt dan na een goed debuutjaar op de bank. Ajax heeft allemaal rechtsbacks gekocht voor miljoenen, om een jaar later met 3 verdedigers te gaan spelen..

Zou achterin gewoon spelen met Tagliafico, Wober, De Ligt en Mazraoui. Middenveld met Frenkie, Donny en Tadic. En voorin Labyad, Dolberg en Neres.

En dan heb je met oa Huntelaar, Schone, Eiting, Schuurs, Bande, Matisuwa, Sinkgraven een sterke bank. Zowel het basiselftal als de bank is een mooie balans tussen talentvolle spelers en ervaren jongens.

02-07-2018 11:32

GerardAjax26 +2

Je vindt Wober een twijfelachtige aankoop?

02-07-2018 12:25

Jajijdaar +1

Ik hoop echt stiekem dat Ziyech realiseert dat Ajax goed bezig is en vol voor het kampioenschap gaat met de nieuwe versterkingen. Maar waarschijnlijk gaat hij toch Kluivert achterna. Denk dat het vandaag officieel bekend wordt gemaakt.

Wat een geweldig team zou je hebben als Ajax zijnde:

--Labyad--Dolberg--Neres--
-----Ziyech-----Tadic------------
-----------Frenkie/Blind----------
--Nico--Magallan--De Ligt--Mazraoui-
---------------Onana-------------------------

02-07-2018 10:52

GerardAjax26 +2

Ik hoop dat Ziyech gewoon vertrekt. Vind het een goede voetballer hoor, maar zou het zonde vinden als een jongen van de club als VD Beek op de bank belandt voor iemand die al heeft aangegeven toe is aan een nieuwe uitdaging.

Net zoals die Argentijn. Op basis van wat is hij beter dan Wober?

02-07-2018 11:02

Jajijdaar +1

V/d Beek heeft een grote gun factor bij mij.
Maar ik denk dat hij net niet dat beetje extra brengt wat een Ajax-speler zou moeten hebben.

Ik vind het een type Klaassen, Siem de Jong in wording. Alhoewel V/d Beek wel betere kwaliteiten heeft dan zijn twee voorgangers. Ik zie liever creatieve spelers.

02-07-2018 11:04

GerardAjax26 +2

Er waren wel wisselmogelijkheden hoor, Bosz maakte daar gewoon onvoldoende gebruik van.

02-07-2018 11:35

zivkabrimovic +261

Tadic Dolberg Neres

VdBeek Frenkie
Blind

Taglia Magallán De Ligt Nouss

Onana

Als je hier geen kampioen mee wordt..

02-07-2018 10:46

RensAjax16 +0

Moet dolberg wel weer de oude worden.

02-07-2018 11:02

AltijdGelijk +1

Welke oud spelers waren nou echt een succes?

Daley Blind werd notabene nog uitgefloten Door eigen supporters! En nu willen we hem terug halen?

Ik vond het een leuke speler! Maar Frenkie en Donny zijn 2 klassen beter!

Plus Blind gaat dan Matusiwa, Gravenberch en Eiting voor de voeten lopen, Ziyech is er ook nog!

Blind is een Slappe zak, laat hem lekker daar, ik hoef hem niet!

02-07-2018 10:44

Ajaxvooraltijd +2

Je kunt je naam wel aanpassen.

02-07-2018 10:49

davidgravemaker +2

Omdat ze vaak op veel te late leeftijd nog kwamen afbouwen bij Ajax, of compleet mislukt ergens anders waren (Siem de Jong).

Blind heeft het gewoon goed gedaan in Manchester, is nog 'maar' 28 en kan nog wat toevoegen aan Ajax.

02-07-2018 10:51

ginonator1 +0

in plaats van magallan: graag! voor op het middenveld: niet doen! hoop toch echt dat dit een plan b is voor magallan

02-07-2018 10:40

Vak430 +0

Dan zou je toch wel een lekker team kunnen neerzetten..

Tadic Dolberg Neres
Frenkie Blind Donny
Nico De Ligt Magallan Mazraoui
Onana

02-07-2018 10:40

GvanAchteren +869

Onana......
Magallán de Ligt.......
Mazzraoui Blind Tagliafico of Sinkgraven......
vd Beek de Jong......
Tadic.....
Neres Dolberg

Tadic op 10. Blind op 6. Mazzraoui en Nico of afhankelijk van de situatie Sinkie over de hele lengte. In dat laatste geval kiezen tussen Magallán en Nico naast de Ligt.

Ik vind het jammer dat Labyad dan moet banken. Maar er zal wsch genoeg gelegenheid komen om in te vallen. Ik ben het trouwens met een vorige spreker eens dat er (eindelijk) een goed roulatie beleid moet komen. Want volgend jaar ziet het er allemaal weer anders uit en we mogen de talentenontwikkeling op geen enkele manier frustreren.

02-07-2018 10:37

Lazell +16989

Nou Daley, kans om je woorden van 10 jaar terug waar te maken:

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/23672/blind-18-ik-wil-mister-ajax-worden-.html&page=1

02-07-2018 10:36

Rdk1983 +4

Hoop niet dat dat betekend dat Frenkie of de Ligt gaan, en Blind vervanger is.

02-07-2018 10:29

Daniii +246

Dit is nog eens goed wakker worden, ik hoop dat het waar is want dan krijgen we echt een super elftal als het zo doorgaat.
Niet dat Blind zo'n groot technicus is maar hij zou wel een van de belangrijkste spelers worden in dit team met zijn slimme paasjes vooruit en druk zetten.

02-07-2018 10:12

suske +25

Blind komt voor Ziyech want die gaat morgen hoogst waarschijnlijk naar AS Roma. Las ik bij de geruchtenmolen. Dan komt Magálan nog en misschien nog een voor hoede speler. Maar laten we alle ontwikkelingen maar eens afwachten.

02-07-2018 10:04

Nosky +1032

Stel je voor dat én Blind komt, én Ziyech blijft. Dan heb je met hen twee, Tadic, De Ligt, De Jong, Neres, Dolberg, Tagliafico en Van de Beek toch een bak kwaliteit en potentie rondlopen zeg.

Als, als Ajax er dan in slaagt om de Champions League te bereiken, neem je afstand van de rest in Nederland. En gaan er ook nog meer deuren open.

Dan wordt het namelijk een realistisch scenario om aan Vertonghen en Alderweireld te denken als De Ligt vertrekt volgend jaar. Om maar een voorbeeld te noemen.

De transferzomer lijkt af te stevenen op een zeer mooie editie. Als het allemaal lukt en het betaalt zich uit in resultaat, dan zetten we zeer grote stappen richting de gedroomde aansluiting bij de Europese subtop.

Het kampioenschap moet er dit jaar ook wel inzitten. Er staat (hoe dan ook) tijdig een goede selectie. PSV lijkt me hoe dan ook zwakker geworden en gaan denk ik niet nog zo'n jaar als afgelopen jaar draaien en bij Feyenoord zie ik het ook niet gebeuren. De rest hoeven we sowieso niet te vrezen.

Ik heb er zin in en hoop ook dat we kunnen watertanden komend seizoen.
Nu hopen en wachten op de #BREAKING tweet van Mike Verweij.

02-07-2018 09:40

tonny +0

niet nodig zonde van het geld

02-07-2018 09:36

NouridolbergNeres34 +1906

Zolang dit maar niet betekent dat frenkie pleite gaat, want dan baal ik hard. het middenveld is nu wel echt overvol.

Blind, Tadic, ziyech, frenkie, donny, sinkgraven, schone, eiting, labyad, siem, en dan heb je nog talenten die eraan komen (Bijleveld, Gravenberch, V. jensen).

Mag hopen dat er dan ook doorgeselecteerd gaat worden. Ziyech zal nog wel vertrekken, eiting dan maar verhuren denk ik, en van siem afscheid nemen.

Blind als cv ben ik niet kapot van, zie hem het liefste op 6 en anders linksback.

Dit maakt de aankoop van labyad helemaal overbodig, had daar een echte linksbuiten voor gehaald.

02-07-2018 09:29

NouridolbergNeres34 +1906

Dan nog zit je met 8 middenvelders plus talenten die eraan komen, hij wil 3–4-2-1 gaan spelen of 4-3-3.

02-07-2018 09:40

echtgras +804

Nee 3 basisspelers en 3 backups. De rest is nog niet goed genoeg.
Blind, Tadic en Frenkie.
Vd Beek, Schone en Eiting.
Al kan Gravenberch ondanks zn 16 jaar Schøne misschien ook wel naar plek 7 verwijzen. Die is goed bezig.

02-07-2018 09:46

NouridolbergNeres34 +1906

Jij denkt dat donny een bankzitter gaat worden, dan is hij pleite hoor. Ook een lekkere uitstraling naar de jeugdopleiding.

Je beste talenten als back up gebruiken.

02-07-2018 09:53

echtgras +804

Zo kan ik ook nog een paar spelers opnoemen, Matusiwa, De Wit pffff
Ziyech gaat sowieso weg maak je geen zorgen hoor.
Sinkgraven heeft 3 wedstrijden gespeeld in 3 jaar tijd. Eiting gaat heus wel zn minuten maken hoor. Schøne ben je vergeten maar dat is gewoon je backup.
Siem heeft geen toekomst bij Ajax. Labyad is een buitenspeler.
In de praktijk heb je:
Blind, Tadic en Frenkie als basis en vd Beek als 1ste backup. Ook nu is bijv Frenkie helaas nog lang niet fit.
Schøne en Eiting zijn je wisselspelers. Dus elke plek dubbel bezet. Dat valt best mee.

02-07-2018 09:41

NouridolbergNeres34 +1906

Noem ik de wit en matusiwa dan? Nee toch beter lezen gap
Dat zijn middelmatige talenten. Ik heb het over bijleveld en gravenberch, pasquali, enz
Sinkgraven 3 wedstrijden gespeeld....in 3 jaar.... koekoek!

Labyad heeft al 3 jaar niet als buitenspeler gespeeld, labyad is net zoveel een buitenspeler als schone op rechts onder de boer, helemaal niet dus.

02-07-2018 09:50

BrandjeXL +81

Stel dat Frenkie wel gaat dan is dit toch prima geanticipeerd?!

02-07-2018 09:41

NouridolbergNeres34 +1906

Ik zie frenkie juist eerder gaan met al die aankopen op het middenveld.

Ik zie blind trouwens graag komen hoor. Snap die andere overbodige aankopen niet zo, labyad bijv. Als je al voor blind en tadic gaat, waarom haal je hem dan nog.

02-07-2018 09:52

Jariiii +22017

Laat maar komen. Schat aan ervaring, teamspeler, zeker voor de eredivisiewedstrijden van absolute meerwaarde. En iemand die echt graag voor Ajax speelt, da's altijd een pre.

02-07-2018 09:28

Sterretje73 +5238

Yup plus dat hij prima het spelletje leest en vreselijk goed kan anticiperen juist dankzij het gemis aan snelheid. Om hem heen staan genoeg ijzervreters die dat angeltje er wel uittrekken. Zie dit helemaal goed komen...

02-07-2018 09:36

robinozzi +0

150 wedstrijden ervaring in de verdediging gestaan bij Manchester United. Mourinho heeft hem alle aspecten van het verdedigen geleerd. Gewoon centraal naast Matthijs komend seizoen.

Misschien volgend seizoen kijken of hij goed is voor verdedigende middenvelder. Nu is hij daar niet nodig met Tadic - Donny - Frenkie en de andere middenvelders

02-07-2018 09:19

Nosky +1032

Ik hoop ook dat de beoogde komst van Blind voor de positie centraal achterin is. Magallán mag wat mij betreft dan een streep doorheen.

Denk ook dat het raadzaam is om Eiting te verhuren, die gaat niet veelvuldig aan bod komen, en kan de ervaring goed gebruiken.

02-07-2018 09:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.