Ten Hag baalt: 'We hebben kansen genoeg gehad om het verschil te maken'

door NickOoms 69

Bron ESPN

Ten Hag baalt: 'We hebben kansen genoeg gehad om het verschil te maken'

door NickOoms 69

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is van mening dat Ajax zaterdagavond het duel met Heracles Almelo in de eerste twintig minuten al kon beslissen. Echter gebeurde dit niet, want de Amsterdammers wisten net als de Almeloërs niet te scoren, waardoor het duel in een 0-0 gelijkspel eindigde.

'Ik denk dat we goed begonnen', begint Ten Hag tegenover ESPN. 'Heracles had niks in te brengen. Na een minuut of 25 kregen ze pas de eerste kans en in de tweede helft één hele grote. De tegenstander krijgt altijd wel een kans als je continu op de helft van de tegenstander speelt. Die hebben ze ook wel gehad, maar ik denk dat wij ook een stuk of zes à zeven hele goede mogelijkheden hebben gehad. We hebben kansen genoeg gehad om het verschil te maken.'

In de afgelopen vijf seizoenen wist Ajax op bezoek bij Heracles slechts één keer te winnen. Van een angstgegner wil Ten Hag niet spreken. 'Iedere ploeg heeft het hier wel lastig. Wij moeten iedere wedstrijd winnen. Als we niet winnen, dan is het niet goed genoeg. Zo eerlijk moeten we ook zijn. Uiteindelijk hebben we ook niet verloren. Als je dan niet kunt winnen, moet je ook niet verliezen en dat hebben ze goed begrepen.'

Fitheid spelers voor duel met Dortmund

De spelers van Ajax ontvingen van de spelers van Heracles veel schoppen. Desondanks maakt Ten Hag zich geen zorgen over het duel van woensdag tegen Borussia Dortmund in de Champions League. 'Ik denk dat het met de fitheid wel goed zit, maar ik zie wel een paar kneuzingen, want er werd hard gestreden. Dan wordt er wel eens meer meegenomen dan alleen de bal, maar ik denk dat het richting woensdag oké is.'

Lees meer over:
Plaats reactie

karlhof +4703

Ajax neemt dit soort wedstrijden niet serieus. Een bijzonder slecht kunstgrasveld en het weekend voor Dortmund.

Het kost altijd minstens 1 of 1 1/2 uur om te wennen aan het kunstgras. Ajax had vrijdag moeten afreizen naar Almelo en vrijdagavond op dat veld moeten trainen. Daarmee toon je aan dat je de wedstrijd serieus neemt en je hebt geen problemen meer met het kunstgras tijdens de wedstrijd. Ik had de indruk dat sommige spelers met verkeerde schoenen speelden. Sommige spelers hadden totaal geen grip op het kunstgras, vooral in de tweede helft.

TH had ook eerder moeten wisselen. Niet Klaassen maar Kudus had moeten spelen in de tweede helft. Ook Blind en Tadic hadden de tweede helft moeten worden vervangen.

01-11-2021 09:17

meerzicht +937

Ajax heeft het niet zo lastig tegen Heracles, Ajax heeft veel meer last van angst in het spelen op kunstgras. Dat veld werd er niet beter op na de langdurige regen. Daarnaast zijn deze clubs gewoon enorm fel op de man omdat ze weten dat Ajax daar ook angstig in is om geblesseerd te raken ( zeker vlak voor een CL duel). Iedereen richt zijn pijlen weer op Ajax inclusief die lui van ESPN. Heerlijk als Ajax punten laat liggen en dan kan Ajax er ineens helemaal niets meer van. Terwijl we niet moeten vergeten dat ook hun keeper ze in de wedstrijd houdt ( de onze ook trouwens)

31-10-2021 14:12

Qifesh +24917

tadic Haller en Antony had ik graag zien banken voor daramy Kudus/Danilo en met neres beginnen. Die gasten hebben onderhand toch best wat honger en snakken naar minuten..

31-10-2021 11:53

RN +14719

Als we zo doorgaan in de competitie gaat het gewoon heel erg lastig worden om 1ste worden

31-10-2021 11:25

Eurysaces +29519

Alsof PSV het ons lastig gaat maken, of zie jij een andere club die ik over het hoofd zie?

31-10-2021 11:46

Michael 1974 +21985

Kijk je wel eens naar de wedstrijden van PSV en Feijenoord? No way dat die boven ons eindigen 😂

31-10-2021 12:45

RN +14719

Ze staan er anders kort op allemaal..

31-10-2021 16:17

Ajacied33 +36706

Ongelooflijke paniekzaaier ben jij. Bij elke post is het negatief en angstig. Jij moet wel een fan van een andere club zijn. Echt iedereen doet het in z'n broek voor Ajax, en jij komt met Feyenoord aanzetten als titelkandidaat. Man man, heel droevig en tegelijkertijd grappig

31-10-2021 12:19

Buitenspel +1521

Die hoogmoed van jou komt jou nog eens heel duur te staan.

01-11-2021 09:41

Allesreiniger +3361

Sjoh... ik vraag me altijd af waarom een heel seizoen voorspelt kan worden op de laatste wedstrijd. Na utrecht wordt het drama, na pav zijn we praktisch kampioen en nu wordt het weer heel lastig... blijf nou gewoon weg van die voorspellingen voor over een half jaar, dat kan je niet voorspellen. Ajax heeft in maart wel met 6 punten achter gestaan en nog kampioen worden, en ook andersom (1-1 graafschap laatste pot auw).

31-10-2021 15:09

Harrie.S +427

Gewoon schande steeds maar weer als je duidelijk laat zien dat je de CL voorkeur geeft.
De competitie is net zo belangrijk en die doe je niet altijd op 50 % af.
Dit moet Ten Hag veel beter manegen.
Dit slappe gedrag is profonwaardig en kan je de titel kosten.

31-10-2021 11:24

AjaxPassion +3899

Bedankt voor je bijdrage Harrie.

Wel een beetje jammer dat je op je profielfoto samen met je kameraad in een Feyenoordshirtje staat te poseren.

31-10-2021 11:30

Henkjanklaas +20619

Kan zijn maar wat Harrie zegt klopt gewoon. Geen woord Spaans bij. Ajax kent enorme pieken maar vreemd genoeg nog steeds diepe dalen.

31-10-2021 12:19

AjaxPassion +3899

Nou, dat betwijfel ik Henk. Het is toch geen schande dat je de CL de voorkeur geeft? In de CL wordt je een grote club en maak je naam. Daar is het geld te verdienen en daar kun je laten zien hoe goed je nu daadwerkelijk bent. Dat zijn ook de wedstrijden waar ik het meest van geniet. Op wedstrijden zoals tegen Borussia kan ik namelijk wel even teren.

Competitie is prima om daar wat gas terug te nemen. Je kunt maar een aantal wedstrijden per jaar 100% geven, zoals tegen Borussia en destijds tegen Real Madrid. Dat houd je geen 60 wedstrijden vol, want het zijn ook maar mensen. In de competitie is 80% genoeg. En 50% zoals gisteren net wat te weinig. So be it, geen man overboord. Er is nog niks aan de hand, we zijn nog niet op 1/3e van de competitie. Op het einde gasgeven en alles komt goed.

31-10-2021 12:34

ajaxwestland09 +28948

tja de instelling hoe je een wedstrijd in gaat denken we doen dit wel even op 70 80 % en je gaat een lastige wedstrijd krijgen, dit stoort me echt aan deze ploeg, ze kunnen verdomd goed voetballen maar als het even tegen zit geven ze niet thuis. komt een belangrijke wedstrijd in Duitsland aan dus daar maar op focussen, vind dit ook de schuld van de technische staf nu speel je nog gelijk had zomaar kunnen verliezen. wissels waren ook gewoon ruk waarom geen daramy, danilo brengen en op het laatst gewoon de ballen hoog voor op haller en schuurs , oorlog maken in de 16 totaal geen plan B. Woensdag kunnen de heren het wel weer en is het hosanna en tegen go ahead thuis kunnen ze het wel weer opbrengen omdat het publiek er achter staat.

31-10-2021 11:00

Henkjanklaas +20619

Goed verwoord Westland. Zat me ook rot te ergeren.

31-10-2021 12:20

AINIESTA +44615

Genoeg kansen om eens goed te wisselen en het verschil te maken. Helaas de standaard kutwissels. Kudus en Daramy zullen zich inmiddels wel afvragen waarom ze in hemelsnaam gehaald zijn voor 9 en 13 miljoen.

31-10-2021 10:53

Harrie.S +427

Daar dacht ik ook aan maar Ajax heeft de focus helemaal op Dortmund gericht.
Kudus en Daramy spelen daar ook een rol in en ten Hag lijkt geen risico's te willen nemen richting Dortmund.
Winst in Dortmund is immers overwinteren in de CL, maar dat ten kosten van de competitie?.

31-10-2021 11:27

AjaxPassion +3899

Tuurlijk. Wat maakt die flutcompetitie nou weer uit dan?

Op het eind even gasgeven en je bent kampioen. Laten we hier nu a.u.b. geen energie aan verspillen. In de CL worden de pegels verdeeld, en dáár maak je naam.

31-10-2021 11:33

AjaxPassion +3899

Ik snap niet dat iedereen in de paniekmodus schiet. Je staat toch nog gewoon bovenaan? Er zitten altijd kutwedstrijden tussen. Bij elke club in elk land.

31-10-2021 11:47

Henkjanklaas +20619

Ja maar je moet wel in de eerste plaats kampioen worden om die CL premie binnen te halen.

31-10-2021 12:21

AINIESTA +44615

Alsof Kudus of Daramy dinsdag in de basis zullen staan.

31-10-2021 12:32

AjaxPassion +3899

Nee hoor, als we zo doorgaan met heel Nederland, dan hebben we over 2 jaar zelfs 3! clubs die de CL in kunnen gaan. Dus de niks 1-3 van NL.

Nu zijn dat er nog 2, maar met een dergelijke goede ranking als die van Ajax is de weg in de groepsfase van de CL ook niet al te lastig. Wat is dan belangrijker, die flutcompetitie, of presteren in Europa?

31-10-2021 12:40

Knalpot +3610

ik denk dat de wissel van Rensch daar ook wel mee te maken had. Ik denk dat er nog wel aanvallende wissels gepland stonden alleen was die blessure niet voorzien en stonden een Daramy en of Danilo nog niet klaar en was dat al wel het 3e wisselmoment.

31-10-2021 14:54

DiAngelo +2408

Je zal niet elke wedstrijd op 100 % kunnen spelen, zeker niet aan de vooravond op n belangrijk championsleage duel. Ook City, Liverpool hadden bv duur puntverlies. Ten Hag moet dan de stand-ins wisselen om wedstrijdritme op te doen. Darami, Kudus en Danilo hadden de overwinning veilig gesteld. Een gemiste kans waardoor niet enkel Dortmund maar ook PSV er weer in kan geloven. Dure fout van Ten Hag die gewoon niet door schakelt. Laat je talenten voetballen en geef je ervaren spelers wat rust. Je ziet aan Rensch en Neres hoe moeilijk het is om de juiste flow te houden als je veel bankt. Danilo zou ook beter kunnen werken in de kleine ruimtes die er waren.

31-10-2021 10:52

Stefansuarez +19013

Daramy ook maar verkopen , die jongen toont aan een actie in huis te hebben en die mag nooit invallen

31-10-2021 10:26

Ajaxisart +18768

Als trainer moet je herkennen dat de selectie niet op scherp stond. Dat kan Ten Hag niet, want je verliest al voor de 3e keer onnodig punten. Een goede trainer zorgt er dan voor door goede wissels of een verrassende beginopstelling dat er geforceerd een bepaalde nieuwe energie in de ploeg komt. Ten Hag heeft die kwaliteiten duidelijk niet. Het blijft een matige trainer met een geweldige selectie.

31-10-2021 10:04

RuffRhythim +24837

Haha krijg je dit weer. 🤣

31-10-2021 10:19

Ajaxisart +18768

Ja, en? Wil jij zeggen dat Ten Hag ooit een matige wedstrijd heeft kunnen omkeren door iets verrassends? De groep motiveren voor CL is niet moeilijk, maar in de competitie hebben we al 7 onnodige verliespunten vanwege een gebrekkige instelling.

31-10-2021 10:37

RuffRhythim +24837

Nee het gaat mij erom dat het dus weer de spelers zijn als die een wedstrijd winnen en de trainer het weer is als er in een van de vele te spelen wedstrijden puntverlies geleden wordt alsof de spelers geen enkele blaam treft en het alleen de trainer is die schuldig is aan puntverlies.
Play another tune....

31-10-2021 11:04

Knalpot +3610

Zoals die verrassende beginopstellingen van heer Schmidt?

31-10-2021 14:55

RBP +7700

Ik vind het vooral schrijnend dat, wanneer je merkt dat het niet goed loopt als trainer, je terugvalt op Alvarez-Klaassen-Haller. Iets wat genoeg keren bewezen heeft totaal niet bevorderend te zijn voor het voetbal. Om dan vervolgens niet te (willen?) realiseren dat je iemand nodig hebt om een mannetje langs te komen, en daarmee Daramy te brengen, is nog pijnlijker.

Ten Hag doet veel goed, maar dit soort beslissingen/potjes zijn er te vaak onder hem. En dan blijft hij hetzelfde doen.

31-10-2021 09:57

31xAjax +7907

Altijd vermakelijk te lezen dat de trainer een andere wedstrijd heeft gezien dan de rest van Nederland. Ten Hag geeft altijd zo hoog op over de breedte van de selektie, ' we hebben wel 16 basisspelers" maar in de praktijk maakt hij er weinig gebruik van. Steeds maar weer dezelfde obligate wissels. En dan roepen de analisten en de media dat hij taktisch zo sterk zou zijn. Nou, in de wedstrijden dat dat nodig is laat hij dat nooit zien. Gisteren had hij er wel 10 kunnen wisselen, maar wat was er nou op tegen om tijdens de rust, of kort erna, Alvarez op de plaats van Timber te zetten, Timber naar rechts en dan Klaasen en Kudus op het middenveld en Daramy en Danilo voorin? Rensch, Gravenberch, Tadic en Haller er af. En zo waren er nog wel meer opties.....

31-10-2021 09:53

Ajacied33 +36706

Ik vind de vele negatieve reacties hier echt overdreven. Ik ben ook teleurgesteld en had zeker op 3 punten gerekend. Maar kan niet altijd feest zijn. We horen denk ik na City, Bayern en Liverpool tot de beste ploeg van Europa. En raad eens? City verliest thuis van Palace, Liverpool speelt thuis gelijk en Bayern verloor middels met een recordboete. Elke ploeg heeft weleens met "onnodig" puntverlies te maken, zeker net voor of na een belangrijke EU week. De eerste 30 minuten had Ajax er gewoon 2 of 3 in moeten knallen, mogelijkheden daarvoor zijn er geweest. Je speelt gelijk en meteen weer paniek en ramptoeristen als Engeltje en zijn component meteen weer actief hier. Hahah hilarisch is het wel. Er was iemand hier die zelfs bang was voor Feyenoord uit..... Geef mij maar de betere ploegen als tegenstander,veel liever dan Heracles. We staan er ongelooflijk goed voor. In NL ben je gewoon de aller allerbeste, duidelijk. Je krijgt niets tegen en scoort erg veel. In Europa blaas je Dortmund, Besiktas en Sporting weg alsof je tegen RKC speelt. En er is wereldwijde respect voor Ajax door de manier van spelen. Je blaast de ene beste ploeg van de ED weg met 5-0!!!, en dan zijn er mensen bang dat je geen kampioen wordt. Ajax kan alleen van zichzelf verliezen

31-10-2021 09:50

RuffRhythim +24837

Ja eens hoor. Gelijk is alles weer compleet kut en kan de trainer er weer geen reet van en zijn de spelers ook allemaal weer eikels etc etc.

Ja was een pestwestrijd en was ook niet tevreden maar dit soort potjes komen nog wel vaker langs. In de Eredivisie maakt dat voor Ajax niet zo veel uit, kampioen worden we toch wel.

31-10-2021 10:23

Engeltje +7351

Opties gezien sta je er helemaal niet goed voor, pisvee heeft een veel zwaarder programma gehad, Ajax, Feyenooit en AZ al gehad, spelen tegen ons nog in Eindhoven

31-10-2021 12:13

Henkjanklaas +20619

Gaat om de instelling die dan niet in orde is en daar ergert menig supporter zich dood aan.

31-10-2021 12:24

Ajax4proud +10841

Ajax word wel kampioen alleen dit zijn wel weer dure punten. Waar Psv gewoon gewonnen heeft en Ajax geen Ajax zou zijn en weer onderuit gaat op kunstgras. Blijkbaar spelen ze weer met de helft van de krachten.. anders had je er op z'n minst 3 gemaakt. Op naar de cl wedstrijd en deze snel vergeten.

31-10-2021 09:49

cantharel +3523

Blijf me toch afvragen waarom ten Hag niet meer gebruik maakt van de wisselspelers die zitten te verpieteren op de bank.13 mln betalen en geen kans geven, Kuduz geen kans, Danilo geen kans als elke speler top is kan ik het begrijpen maar het was gewoon slecht dus wissel en laat de wedstrijd omdraaien na rust. Misschien had je ook niet gewonnen maar nu ook niet.Verontrustend vind ik zijn opmerking van als je moeilijk kan winnen moet je in elk geval niet verliezen. Een vrijbrief voor veel gelijke spelen.

31-10-2021 09:48

TheoCZ +3023

In dit soort wedstrijden (kunstgras) moet je Haller niet in de spits zetten. Maakte paar lelijke uitglijders met als gevolg dat hij in de rest van de wedstrijd voorzichtiger gaat spelen met het oog op blessures. Dus Tadic in de spits, lekker laten rommelen in de 16, Berghuis op rechts en Antony op links en Klaassen op het middenveld.

31-10-2021 09:43

RN +14719

Vraag me serieus af of het dit jaar wel goed komt

31-10-2021 09:26

Ajacied33 +36706

Sarcasme neem ik aan?

31-10-2021 09:41

RN +14719

Nee hoor

31-10-2021 10:23

Multi +33237

Ik denk dat Erik de jongens maar eens goed duidelijk moet maken dat die titel ook verdomd belangrijk is i.v.m. de CL volgend jaar. Dus dat zij zich ook maar is beter moeten opladen tegen de kleinere jongens.

En als ze graag een transfer maken naar een City of een andere grote club in het buitenland, ze deze wedstrijden ook moeten presteren en niet door de ondergrens moeten zakken. Zeker de grote clubs die willen spelers met een constanter niveau, dan iemand die 1 wedstrijd goed is en vervolgens weer 4 onzichtbaar is. En kom je daar alsnog terecht zal je anders binnen no time op de tribune terecht komen.

31-10-2021 08:53

Msc +14160

TH mag zich kapot schamen.. wie doet het relatief gezien slechter? Schmidt met die kut selectie of TH met deze miljoenenploeg?

De onder en bovengrens ligt veel te ver uit elkaar…

31-10-2021 08:38

XRaY +18970

Zo makkelijk om ten Hag hiervan de schuld te geven. We hebben het hier niet over kinderen die nog geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Of denk je dat ten Hag de boel niet scherp zet gezien de historie van dit soort wedstrijden?

31-10-2021 09:01

Msc +14160

Bij v gaal was dit niet gebeurd… soms moet je het team - juist na een goede week- “opschudden” door wissels toe te passen. Doe eens ietsjes anders: tadic in de spits, Klaassen erachter, daramy of neres links.( Heracles heeft zich hier niet op ingesteld) Als het dan niet loopt kan je Haller erbij brengen.. wat heeft hij nu teweeg gebracht met z’n wissels? Hij gaf zelfs toe dat het met Klaassen niet beter ging of hr spelbeeld echt veranderde… nou lekker dan

31-10-2021 09:04

slumpf +4563

Ik dacht dat het juist belangrijk was om zoveel mogelijk met een constante selectie aan te treden, zodat er automatismen ontstaan.

31-10-2021 09:12

Msc +14160

Niet als je merkt dat de scherpte er niet is… TH zag het na 5 min al hij had de ploeg op scherp moeten zetten

31-10-2021 09:16

XRaY +18970

Dat is altijd achteraf. Het feit is gewoon dat Ajax het nagelaten heeft om deze wedstrijd over de streep te trekken terwijl de kansen er echt wel waren. Niemand had het dan ook over wissels gehad. Vind het daarom erg makkelijk om het op de wissels/wisselbeleid te gooien. Als ten Hag deze wel had toegepast en het liep niet had het ook niet goed geweest. Ajax speelde gewoon kut op enkele uitzonderingen na. Wijze les (hopelijk) en zet gelijk de verhoudingen weer op scherp.

31-10-2021 11:14

Marquinho +2050

Overdrijven is ook een vak. De wedstrijd - op kunstgras- voorafgaand aan een super belangrijke CL-ronde niet winnen. Nou nou wat een ramp. Drama queen.

31-10-2021 09:28

Msc +14160

Hoezo belangrijke CL wedstrijd? Als Ajax zich nu niet meer kwalificeert dan mogen ze zich helemaal dood schamen

31-10-2021 09:34

louis60 +11472

We kunnen ons schijnbaar alleen maar opladen tegen de betere clubs. CL gaat de wereld over Dan geven ze alles. Daarbij is het grappig dat we punten verspelen in geboortestreek van Ten Hag. Enschede en Almelo. En tegen de oude club van TH. Utrecht. Toeval? Maar goed we staan nog bovenaan en woensdag zijn ze weer scherp. Wel met Nous. Rensch even niet.

31-10-2021 08:32

Qifesh +24917

Zonder Mazraoui is dit elftal echt stukken minder gevaarlijk juist erg weinig kansen gecreëerd.... Raiola is blij met Mazraoui's griepje.. zonder een goede links én rechtsback is dit Ajax makkelijk te doorzien

31-10-2021 08:30

fanvooraltijd +6797

Jouw elftal speelde allerbelabberdst Erik . Blind ,Tadic ,Haller Anthony, gingen voorop in de malaise ! Daarin ga jij ,TH ,ook mee. Ik had Gravenberg gewisseld , Tadic, Blind en Haller rust gegeven om andere ,gemotiveerde spelers ,een kans te geven . En Ja ze hadden het in 20 minuten kunnen beslissen maar na 95 minuten was het nog niet beslist.

31-10-2021 08:27

Qifesh +24917

Mee eens, alleen Gravenberch speelde nog best aardig dacht ik..

31-10-2021 11:51

AjaxAddicted +2988

Ga eens voor de spiegel staan, domme kabouter. Als Antony niet goed genoeg is, wissel je hem in de rust al. En aan Rensch heb je ook geen zak. Aanvallend doet hij totaal niet mee. Klaassen met zijn hakbal. Tadic dramatisch. Wissel hem dan! Nee, we hebben geen Huntelaar meer die een pot kan openbreken, laat staan een man die vanaf de tweede lijn een pot kan openbreken. Allemaal heel plichtmatig. Met dank aan die kabouter

31-10-2021 08:22

Drukwerk1968 +7110

en woensdag weer mee in de polonaise? Bovendien, dat schelden is nergens voor nodig.

31-10-2021 08:41

12eman +5882

Hoor verder ook niemand over de pingel die niet gegeven is.. was dat er echt geen? Had ik m'n Ajax bril op? Verdediger was toch gewoon te laat?

31-10-2021 08:04

WillyBrokamp +11117

Er had op zijn minst naar gekeken moeten worden. Zelfs op NOS.nl (en dat is echt niet pro Ajax, staat zoiets) Maar ja, als de VAR naar Pornhub aan het kijken is...

31-10-2021 08:12

fanvooraltijd +6797

100% penalty . Werd amper naar gekeken .

31-10-2021 08:19

Juichtoon +32465

Zolang Ajax en haar media hier geen aandacht voor vragen is er geen arbiter die Ajax de 0-1 schenkt. Want het is veiliger Ajax te benadelen dan Ajax te bevoordelen. Dit dienen we te doorbreken.

31-10-2021 08:25

AjaxAddicted +2988

Hou op man met je pingel. Ajax liep te zeiken tegen zichzelf. Gewoon voetballen!!

31-10-2021 08:23

Juichtoon +32465

Arbitrage moer gewoon doen wat ze moeten doen. Al kom je voor het eerst in de 96e minuut de middenlijn over. Het jurydeel van de sport zijn zij van...

31-10-2021 08:26

12eman +5882

Werd naar gekeken door de VAR. Maar vervolgens geen uitleg waarom niet. Dat vind ik het meest bijzonder. Geef dan toelichting. Er is contact. Er zat geen bal bij. Binnen de 16... Wat wil je nog meer?

31-10-2021 08:24

12eman +5882

@ajaxaddict. Reageer eens kalm joh. Ik stel gewoon een vraag. Ze speelden ook als een krant. Hoor je mij zeggen dat dat niet zo is?

31-10-2021 08:49

Juichtoon +32465

De echte wil om te winnen was niet aanwezig. Ajax kreeg de laatste 10 minuten slechts 1 kans, Heracles trouwens ook.
Vergelijk dat eens met bv Fnoord die tegen RKC al 2 kansen in de laatste 10 seconden kreeg. En 5 kansen in de laatste 10 minuten.
In de slotfase zouden we veel meer en sneller de ballen in de 16 moeten pompen. Spelers moeten daar dan ook heen bewegen. Ajax bleef maar volharden in het spel wat niets opleverde gisteravond.

31-10-2021 07:39

AjaxAddicted +2988

Ajax heeft in de hele wedstrijd 4 kansen gehad en 2 schoten op goal. Het was zeer matig. En dat is de enige conclusie

31-10-2021 08:24

RN +14719

Ik vraag me serieus af of dit Ajax wel kampioen gaat worden. Na de winter psv en utrecht uit.. kan wel eens een heel lastig verhaal worden

31-10-2021 07:08

afca85meer4ever +2955

Gast, we worden met twee vingers in de neus kampioen. PSV bakt er echt helemaal niets en Feyenoord gaat zijn puntjes ook nog wel laten liggen.

31-10-2021 07:30

Juichtoon +32465

Want? Voorlopig staat PSV weer rechtop na de uppercut van vorige week. En dat is na Utrecht 0-1 al de 2e keer.
En wie te vaak z'n tegenstanders terug laat komen.....

31-10-2021 07:42

AjaxAddicted +2988

We staan 1 punt voor op 010 en 2 op Pisvee. Ze bakken er niets van….

31-10-2021 08:27

AjaxAddicted +2988

Klopt! Met dank aan deze kabouter. Van de 5 wedstrijden uit haal je 7 punten en niet eens de allermoeilijksten. Het elftal is echt niet in balans. En als je dan nog zo gaat wisselen…

31-10-2021 08:27

Anti-040-Loserclub +1893

Iedere keer lopen ze weer punt verlies op tegen dat kut Heracles.
Als ze nou net zo spelen & effectief zijn zoals in de CL dan wordt het geen onneembare vesting meer in Almelo.

31-10-2021 07:02

AjaxAddicted +2988

7 puntjes uit 5 uitwedstrijden….

31-10-2021 08:28

SanchoPanza +397

Misschien moet je dat nog eens narekenen...
https://www.sofascore.com/team/football/ajax/2953

11 punten uit 5 uitwedstrijden is niet slecht, maar dat het gisteren geen beste wedstrijd was, is duidelijk.

31-10-2021 11:44

3sterren +20205

″Iedere ploeg heeft het hier wel lastig.″ aldus Ten Hag.

Maar niet iedere ploeg verspeelt er dure punten, Erik.
Waarom staan zij anders op plek 13 ? ...

31-10-2021 06:22

Cello +52937 moderator

Genoeg kansen om meer dan een gelijk spel te halen. Duidelijk. Ook duidelijk dat de intensiteit vandaag veel minder was. Alles moest gebeuren op bijna letterlijk de vierkante meter en dan luistert het heel nauw dat passes, aannames, etc heel nauwkeurig zijn. Dat was het niet.
Het veld was ook al niet echt voordelig, want het plastic veld was echt wel glad en dan ga je je toch anders bewegen, natuurlijke bewegingen kunnen dan veelal niet en ga je op een aangepaste manier bewegen om maar niet weg te glijden. En voor een team dat een muur moet doorbreken en waarbij de nauwkeurigheid vrijwel 100% moet zijn in passing en aannames is het echt wel nadelig te noemen dat je je anders dan anders moet gaan bewegen.

Maar dan nog had je deze pot gewoon kunnen en moeten winnen.

En op de één of andere manier laat het me ook niet los, dat men toch wéér met de wedstrijd van Dortmund in het achterhoofd al speelde. Het mag niet, het moet niet, maar het gebeurt toch.... Dus gaan een flink aantal spelers toch meer op het zgn. veilig spelen. Om heel te blijven. En dat veld helpt dan dat ook in de hand.

Al met al. Teleurstellend. Op naar Dortmund èn verder....

31-10-2021 02:34

arufred +9800

De emotie en strijdlust tijdens C.L.wedstrijden ontbrak voor de zoveelste keer weer tijdens een ere-divisie wedstrijd. Het zijn toch dezelfde spelers.

31-10-2021 01:12

WantAmsterdam +116101

“Uiteindelijk hebben we ook niet verloren” is wel een beetje triest hoor. We zijn Ajax en zij zijn foking Heracles. Daar winnen zou geen probleem moeten zijn als je enigszins je niveau haalt.
Erik, stop aub met altijd dezelfde wissels een geef Daramy eens een kans. Brengt zoveel energie als die erin komt.

31-10-2021 00:46

Turbo +41917

Die lamlendige indruk die we in de Eredivisie buiten de JCA maken is wel een structureel probleem inmiddels. Ook de wissels van TH blijven een pijnpunt. Nu krijgen we elke week de geforceerde Klaassen-wissel waarbij gelijk het voetbal uit de ploeg is. Dat TH wederom Alvarez laat staan terwijl hij er voor spek en bonen bij loopt en volledig vrij gelaten kan worden door de tegenstander is ook een ezel en steen verhaal. Als Alvarez defensief zn werk doet: prima. Als daar geen gelegenheid voor is of hij dat nalaat terwijl je voetballend niet door de as komt: wisselen. In alle 3 de Eredivisie zeperds slaagde TH erin met zijn wissels minder voetbal en creativiteit op het veld te krijgen. Hou daar aub mee op want het kost punten.

31-10-2021 00:38

AjaxAddicted +2988

Inderdaad. Alvarez deed totaal niet mee! Zelfs Schuurs had meer drang naar voren. Had dan Kudus gebracht en Daramy. Berghuis op rechts want die wil wel. Antony had na een half uur al moeten banken. En Neres ook zo’n geforceerde wissel. Heb je geen zak aan. Nee, het wisselbeleid was ala Schmidt

31-10-2021 08:32

Bc te P +22130

Ik kan t woord leermomenten niet meer horen. Hadden zus, hadden zo. En dan blij zijn dat je niet verliest .... excuse me

31-10-2021 00:29

ajaxwestland09 +28948

Ik heb me echt zitten ergeren aan de instelling van de spelers , zo kopbal van timber moet gewoon zitten net als tadic. Die hakbal van mr 1-0 nonchalant, Anthony met zijn schoten hoog over , pases naar elkaar die mislukken. Wat een dag en nacht verschil met psv thuis. Dan ook nog te bedenken een week de tijd om je voor te bereiden en de tegenstander nog een wedstrijd gespeeld woensdag. Zo groot verval kan niet bij een club als Ajax tuurlijk het zijn geen robots maar zo presteren zoals ze gedaan hebben is gewoon belachelijk en beschamend. Aparte is dit is geen incident dit gebeurt vaker en dat dat gewoon niet uit de ploeg gaat en gewoon scherp beginnen laten zien hier valt niks te halen dat soort mentaliteit mis je dan

31-10-2021 00:07

Talentje020 +19883

Op de kopbal van Tadic na heb ik niet echt een grote kans waargenomen maargoed, hopelijk trekt ook Erik hier zijn lessen uit, want vooral zijn wisselbeleid is zorgelijk te noemen.

31-10-2021 00:06

WantAmsterdam +116101

Kopbal timber mocht ook erin. Klassen had die bal gewoon moeten aannemen inplaats van dat kansloze hakje. Dan was dat ook een grote kans. Verder had Antony zo een 5 kansloze schoten. Daaruit had je ook meer kunnne halen.
Maar 7 goede kansen lijkt wel overdreven.

31-10-2021 00:49

wendoo9 +8110

Jij hebt ook je kansen gehad om de boel om te gooien, maar dat heb je ook niet gedaan Erik !!

30-10-2021 23:35

mvdk +43907 moderator

Ah nu moet Ten Hag weer weg. En als we Dortmund komende week verslaan winnen we de wereldbeker? Bepaalde mensen zie ik alleen als we punten verspelen.

30-10-2021 23:29

DSanders +1807

Het roepen om een vertrek van Ten Hag vind ik inderdaad slap, maar enige kritiek op het feit dat hij als 'topcoach' niet lijkt te leren van eerder gemaakte fouten lijkt me terecht.

30-10-2021 23:34

mvdk +43907 moderator

Wat moet hij leren dan? De spelers moeten die bal er gewoon in schieten. Zelfs Ajax B moet Heracles oprollen. Ongeacht de samenstelling. We kregen genoeg kansen, maar hij wou er niet in. Helaas horen die avonden erbij. Ook in 71, 72, 73 en 95 had je die.

30-10-2021 23:39

DSanders +1807

Ik ben het met je eens dat slechte dagen er bij horen, maar zoals ik hieronder aangeef zijn dit drie slechte dagen in korte tijd, afgewisseld met (extreem) goede dagen. Om die reden vraag ik mij af of Ten Hag en zijn staf het in zich hebben om de Ajacieden te motiveren voor mindere wedstrijden.

30-10-2021 23:54

Ajaxisart +18768

Hij hoeft niet weg, maar kan hij misschien ook een keer leren om een wedstrijd goed te “lezen” en bij een mindere wedstrijd de boel om te draaien. Daar ben je trainer voor, om als het niet loopt, de zaak om te draaien door tijdig en goed te wisselen. Dát heb ik hem echter nog nooit zien doen.

30-10-2021 23:41

MichelBoerebach +29181

Eric staat inderdaad niet bepaald bekend om zijn 'gouden wissels'. M.a.w.: als het niet loopt, zijn we de lul! Zoals vandaag, dus.

30-10-2021 23:58

Eurysaces +29519

Natuurlijk moet ten Hag niet weg, doet het geweldig, maar dit was wel echt een wanvertoning van ten Hag. Waarom staan Haller, Alvarez en Klaassen weer samen op het veld? Zonder Mazroui werd het zelfs nog veel pijnlijker, totaal geen voetbal in de as.

Met Rensch, Timber, Martinez en Blind heb je 4 centrale verdedigers, waarom moet Alvarez er dan nog bij staan? Die jongen doet het goed, maar is echt afhankelijk van de backs die het voetballend van hem over nemen, zie je ook als Blind gewisseld wordt, dan moet Timber het van Alvarez overnemen om de boel te redden. Overigens was Alvarez niet de slechtste bij Ajax, maar wel de meest overbodige.

Daramy en Kudus hadden moeten spelen, spelers die wel iets in de kleine ruimte kunnen, maar de standaard wissels gingen voor op het teambelang. Ik hoop echt dat iemand intern de ballen heeft om ten Hag hier op aan te spreken, want dit kost nu gewoon 2 punten.

30-10-2021 23:45

WantAmsterdam +116101

Vandaag speelden wij eigenlijk met 5 cv. Dan gaat het ergens fout ja.

31-10-2021 00:52

ajaxwestland09 +28948

Eerlijk is eerlijk ten hag zijn wissels pakte slecht uit en had nog 2x kunnen wisselen om iets te doen maar nee

30-10-2021 23:56

WillyBrokamp +11117

Hij heeft 3 wisselmomenten. De eerste keer had hij 3 spelers moeten wisselen ipv 1. Dan heeft hij daarna nog ruimte voor nog twee wissels, aanvallend en/of verdedigend.
Ik heb ETH hoog zitten maar de wisselstrategie (als die er al was) van gisteren was waardeloos...

31-10-2021 08:21

Gooseman +11884

Tjonge jonge, puntverlies op een klote plastic veld in Almelo tussen topwedstrijden door en de trainer en spelers krijgen ervan langs. Dit Ajax laad zich niet meer op voor zulke wedstrijden. Woensdag staan ze er weer.

30-10-2021 23:28

Ajaxisart +18768

Dat is 4 dagen te laat.

30-10-2021 23:42

WillyBrokamp +11117

Dat denk ik dus ook. En ik begrijp het ook wel. Ze moeten die wedstrijd de eerste 20 minuten in het slot gooien. Daarna wordt het hotsknotsbegonia voetbal tegen een slechte imitatie van Getafe

31-10-2021 08:24

Koningtoto +60250

Ajax-Barendrecht voor de beker. Weer een horde waar je u tegen zegt.

30-10-2021 23:27

vanreenen +10236

Jong Ajax sturen met Onana op doel.

30-10-2021 23:32

Stefansuarez +19013

Ik hoop toch wel dat daramy eens gebracht word i.p.v neres.

30-10-2021 23:26

Eurysaces +29519

Liever voor Haller, zeker als Klaassen dezelfde lijnen als Haller blijft lopen.

30-10-2021 23:47

Bloedzweetentranen +4985

Allemaal heel leuk hoor die CL, en het is ook geweldig, maar dit soort potjes zie je zoveel zwaktes bij Ajax. De inzet, omschakelen bij balverlies, balbezit en waar ik me nog het meeste aan stoor; de dramatische wissels.
Waarom wissel je berghuis, de meest creatieve man op het middenveld, terwijl Haller kans op kans om zeep mag helpen. Je hebt een snelle, behendige Daramy op de bank zitten van bijna 15 miljoen en je brengt een Neres zwaar zwaar uit vorm.
Het inzicht van een aardappel wat dat betreft die ten Hag.

30-10-2021 23:26

vanreenen +10236

Matchfixing.

30-10-2021 23:32

WantAmsterdam +116101

Het zijn een soort vriendjes wissels. Tadic mag nooit eruit, Haller niet te vaak, Neres en Klaassen moeten altijd minuten maken, en dan komen zo ook altijd voor dezelfde spelers want de rest mag je hoe dan ook niet wisselen.

31-10-2021 00:44

Alvarez352009Ajax +12061

Ik vind dit echt heel slecht. Er is echt geen enkel zelfkritiek bij Ten Hag en bijv Pasveer. Ze stappen er wel heel licht overheen

30-10-2021 23:18

Sjaakie +5808

Ten Hag en zelfkritiek...🤔

31-10-2021 01:03

ajaxwestland09 +28948

Ja kansen Ja maar veel te slap allemaal en inspiratieloos en niet de mentaliteit

30-10-2021 23:14

Ajaxisart +18768

Het ergste is nog dat je nu al het verschil had kunnen en moeten maken t.o.v. PSV en Feyenoord. Allemaal hartstikke leuk die potjes CL, maar winnen zullen we dit nooit. Kampioen worden is het allerbelangrijkste, dan kun je je uitgavenpatroon volhouden. De focus moet dus op de competitie en niet op de CL.

30-10-2021 23:09

FlorisE1981 +2286

37 voor en 2 tegen en toch al 7 verliespunten, dit zegt genoeg over hoe Ajax speelt onder tenHag. Als het niet loopt zie je bijna nooit een tactische ingeving of wissel van tenHag. Als hij de tijd krijgt kan hij vast prima een tactisch plan opstellen, maar als het niet zo loopt als hij wil dan heeft hij geen plan B. Komt elke keer weer met zijn standaard wissels aan en laat over het algemeen dezelfde spelers aankloten. Zijn vermogen om een wedstrijd te kantelen en naar zijn hand te zetten is er gewoon niet. En daarom ga ik ook nooit een fan worden van tenHag.

30-10-2021 23:06

Ajaxisart +18768

mee eens

30-10-2021 23:10

michaellaudrup +4660

Je bent aan je stand verplicht om 6 a7 punten los te staan met zo een begroting .

30-10-2021 23:22

Artemio +31937

Met zo’n doelsaldo ben je dat ook eigenlijk verplicht.

30-10-2021 23:33

wendoo9 +8110

Jij ziet het ! Vorm van vriendjes politiek bij Ten hag. Tadic, Gravenberch, Haller waren rijp voor de bank. Hij heeft niet het vermogen om de wedstrijd te lezen heb ik het idee. Als iets moet gaan forceren heb je voetballers nodig en geen Alvarez en Haller. Die zijn dan overbodig.

30-10-2021 23:30

michaellaudrup +4660

Zet er eens een paar wissels in de diva's lopen zich alleen maar te sparen. Moet wel zeggen dat ik Gravenbergh vanavond een van de beste vond.

30-10-2021 23:05

hakimziyech +18246

Zeg maar gerust één van de minst slechte, voor de rest wel met je eens. Zelfde met Timber. Pasveer uitblinker, zegt eigenlijk genoeg tegen zo'n provincieclub. Laat woensdag maar zien dat je wel degelijk beter kan zou ik zeggen.

30-10-2021 23:16

MichelBoerebach +29181

Beter dan hij de laatste weken speelde!

30-10-2021 23:18

Simpelishetmoeilijkst +25171

Erik zou dit wel erg moeten vinden, want dit mag niet gebeuren, als je top-club wil zijn. We verliezen veel teveel punten tegen clubs, waarvan je mag verwachten dat je die wint. Kan niet geaccepteerd worden bij Ajax.

30-10-2021 23:05

DSanders +1807

Het is toch wel een teken dat Ten Hag als coach dit seizoen al drie keer in dezelfde val is getrapt. Je weet van tevoren dat tegenstanders als Utrecht, Twente en Heracles 120% gaan geven. Als coach onderschat je dan de tegenstander of heb je niet het (sociale) vermogen om je team mentaal voor te bereiden op dit soort wedstrijden. Misschien is het slim Schreuder terug te halen als assistent?

30-10-2021 23:02

widmfan7 +1883

Totaal oneens met hem. Natuurlijk hadden we meer overwicht en meer druk op hun helft, maar de beste kansen waren in mijn ogen voor Heracles. De spelers lijken toch teveel al met Dortmund uit bezig en daardoor verspeel je dure punten. De klakkies zullen de komende 2 wedstrijden wel winnen en komen dan op 1 punt van ons en PSV staat er inmiddels ook maar 2 achter ons. Deze selectie geeft ons veel hoogtepunten maar zoals tegen Utrecht, Twente en nu Heracles lijkt er ook een bepaalde laksheid in te sluipen en dat is jammer.

30-10-2021 22:59

Engeltje +7351

Heracles heeft betere kansen gehad anders

30-10-2021 22:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.