Telegraaf: 'Overmars in beeld bij Newcastle United'

door NielsOpdam 130

Bron De Telegraaf

Telegraaf: 'Overmars in beeld bij Newcastle United'

door NielsOpdam 130

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax-directeur Marc Overmars is in beeld bij Newcastle United, zo meldt De Telegraaf woensdagavond. De Engelse club is overgenomen door steenrijke Arabieren, die Newcastle United net zo groot willen maken als bijvoorbeeld Manchester City.

'Op het moment dat iedere voetballiefhebber tot ver over de grenzen nog nageniet van het volgasvoetbal van de Amsterdammers, weet de leiding van Newcastle dat één man moet worden toegevoegd aan het lijstje met kandidaten dat in aanmerking komt voor een van de moeilijkste en daardoor straks bestbetaalde klussen in de Engelse Premier League', begint De Telegraaf over Overmars, die eerder al in beeld was bij FC Barcelona, Arsenal en Manchester United.

Newcastle United wil Overmars binnenhalen als 'sporting director'. 'Of hij openstaat voor een switch naar Engeland, en juist naar een van de meest kapitaalkrachtige clubs straks in Europa, is niet bekend. De huidige directeur voetbalzaken van Ajax wenst niet te reageren op het nieuws dat hij een van de kandidaten is.' Overmars ligt tot eind 2024 vast in Amsterdam, maar kan ieder moment vertrekken. Hij heeft een opzegtermijn van drie maanden, schrijft het medium.

'Ajax moet hopen dat meerdere grote namen zich zullen melden'

'Waar Ajax op moet hopen is dat meerdere grote namen zich voor de job van sporting director zullen melden in Newcastle en dat andere belangen – in de top van het Engelse voetbal hebben makelaars, die grote spelers in hun stal hebben, grote invloed op het aanstellen van coaches en directeuren – een rol gaan spelen', vervolgt De Telegraaf, dat afsluit met het volgende. 'Voor Overmars zelf lijkt de tijd rijp om een grote move te maken.'

Ajax na masterclass tegen Dortmund in top tien CL-kanshebbers!

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10278

Telegraaf maakt bekend dat hun verhaal over Overmars het zoveelste onjuiste lulverhaal is.

02-11-2021 18:10

SoNick +333

Leuk, maar wat moet ie daar toch gaan doen. Dan verwacht ik nog eerder dat hij straks gaat bouwen om een Barcelona of Arsenal weer in het juiste spoor te krijgen.

22-10-2021 12:21

ToekomstTalent +9550

De krant van Valentijn Valentijn Valentijn
De krant van Valentijn staat vol met leugens en chagrijn

22-10-2021 11:25

Brooklyn +4147

Overmars is niet vies van wat handelen/dealen en wie weet heeft ie nog zin in een mooi buitenlands avontuur als TD mocht de kans zich voordoen. He also loves that game. Maar spelen met oliedollars zit volgens mij niet in Marc’s natuur. Zie hem de status en het respect dat hij als TD (bij Ajax) heeft opgebouwd ook niet zomaar te grabbel gooien.
Een ieder die met oliedollars speelt of heeft gespeeld wordt in dat deel van het voetbalwereldje waar status en heldendom in hoog aanzien staan eenvoudig beschouwd als lulletje. Pep Guardiola bijvoorbeeld staat daar gewoon bekend als lulletje Pep.

Veel erger is dit vooruitzicht: Overmars die later aan zijn kleinkinderen verteld over zijn prestaties als TD bij Newcastle Utd. Het antwoord koud in Marcs gezicht: “Ja Opa, zó kan ik het ook. Zó kan iedereen het!”. Brrrrrrrr.

22-10-2021 09:33

vanreenen +10278

Ook onjuiste aannames en net zoveel slap gelul als in De Telegraaf.

02-11-2021 18:12

michaellaudrup +4660

Kunnen we Sar niet weggeven?

22-10-2021 09:19

Hollister +12592

want waarom stumperd?

22-10-2021 12:55

Kaatje +4803

Nou Mark, dat wordt weer een afzegbrief schrijven. Want zeg nou zelf, waarom zou je gaan? Moet je je iedere keer verantwoorden aan die sjoemel sjeiks. En die engelse koffie is ook niks. Blijf gewoon bij Ajax, nog genoeg latjes hoger te leggen hier.

22-10-2021 00:01

Keizer11 +930

Ajax Showtime, de Telegraaf zegt, de Telegraaf vindt, de Telegraaf meldt. Leg van de afgelopen tijd de vele meningen naast elkaar van de Telegraaf en je zult zien dat verdomd weinig uitkomt van alles wat zij beweren. Het is vaak ballonnetjes opgooien en kijken wat er gebeurt. Opnaaierij.

21-10-2021 23:20

KKoossiiee +3062

Speculatie .... krantje moet ook vol !

21-10-2021 20:46

DeMeer1976 +3095

Van de ene toekomstige CL winnaar naar de andere.

21-10-2021 20:24

SR83 +1765

Met pijn gun ik hem een megastap.

21-10-2021 19:18

FissaDeGekste +3384

Overmars heeft een paar maanden geleden nog duidelijk gemaakt dat wij als fans ons niet druk hoeven te maken om zijn vertrek.

Ik neem dit 'nieuws' dan ook met een korreltje zout. Onze tycoon uit Epe blijft gewoon en daarmee basta. Kijk eens waar Ajax nu weer mee bezig is joh, nieuwe buikschuivers liggen gewoon in het verschiet.

21-10-2021 17:50

Sterretje73 +5250

Exact, zoals ik Marc hier door het dorp zie schuiven heb ik echt het gevoel dat hij er niet over peinst om weer uit NL te vertrekken.

21-10-2021 18:04

SR83 +1765

Toen was Newcastle United nog Newcastle United

21-10-2021 19:18

AFCA2211 +1046

Zou gek zijn als het niet zo zou zijn toch

21-10-2021 17:21

wladimir +3059

Verkoop André Onana, Noussair Mazraoui en Nicolas Tagliafico vast aan Newcastle deze winter. Dan kan ten Hag in de zomer als manager beginnen en dan pikt Overmars Mathijs de Ligt, Lissandro Martinez, Donny van de Beek, Ryan Gravenberch, Hakim Ziyech, Antony en Sebastien Haller op. Alle oliedollars naar Ajax.

21-10-2021 16:42

Indoorajaxzoon +606

Marc is een echte Ajax man met een geschiedenis die er niet om liegt, hij is echt wel slim genoeg om te weten dat vanuit de kennis van onze Ajax cultuur hij ook zo succesvol is geworden! Ik ben van mening dat dit soort verhalen altijd de media in wordt geblazen puur voor de sensatie gehalte want dat verkoopt! En ja de media moet wat te schrijven hebben hahahha Baby don't worry zou ik als laatst willen zeggen! Op naar mooie successen dit seizoen ik heb er zin in!!!

21-10-2021 14:40

Matzet +5390

Ik zou het onverstandig vinden van Marc om naar Newcastle te gaan. Op het eerste oog lijkt het een walhalla met al het beschikbare geld, maar ik denk dat je van een koude kermis thuis komen.
Het verwachtingspatroon is enorm, maar de absolute topspelers gaan niet direct naar Newcastle. Dat betekent dat je bakken met geld moet uitgeven aan spelers die daar net onder zitten en dan is het zeer de vraag of je daarmee meteen resultaat boekt, terwijl dat wel wordt geeist. Kijk maar naar Everton en Marcel Brands. Bakken met geld uitgeven, maar geen resultaat.

21-10-2021 14:23

Pirsig +519

Ik maak mij meer zorgen over Ten Hag. Die moet er nu Europees goed op staan. Maar die zal alleen nog naar Bayern willen en die hebben net een nieuwe coach.

21-10-2021 13:26

Juan62 +46242

Ik ben bang dat de hele Ajax organisatie de komende maanden hier op AS voorbij komt, als eventuele aankoop van N.U
Vervelend daar het waarschijnlijk aan het eind vd rit allemaal onzin blijkt te zijn.
Bedenk alleen maar bij dit bericht, dat je een directeur bij een opleidingsclub zou wegkopen, voor een direct resultaat willende koopclub

21-10-2021 13:01

Schip +23488

Ik vraag me af of Overmars niet liever bij traditionele topclubs werkt zoals AJax of Arsenal. Bij die laatste kan hij weer een club naar de top helpen. Newcastle is weer zo'n perverse rijke olieclub. Je moet daar snel presteren, anders ga je bij het vuil. Kijk naar hoe ze met de trainer omgaan. Enige dat Overmars zou kunnen verleiden, is een exorbitant salaris, wat ze ongetwijfeld aanbieden aan de TD.

Dit soort interesse zal blijven komen als Ajax weer gaat stunten in de CL en zeker door zulk voetbal te spelen. Dat verwacht men gewoon niet van een club uit een kleine competitie.

21-10-2021 12:30

JOHANisGOD +18498

https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/transfers-geruchten/353248/dit-megabedrag-kan-overmars-verdienen-bij-newcastle-united

21-10-2021 12:17

RensvN +679

'Voor Overmars zelf lijkt de tijd rijp om een grote move te maken.'

Waarom zou hij die move willen/moeten maken?!
Overmars heeft in zijn carrière meer geld verdient dan dat zijn kleinkinderen kunnen opmaken. Zijn familie en vrienden wonen hier en hij heeft het ook nog eens goed naar zijn zin bij Ajax.
Als ik in zijn schoenen stond zou ik die move in elk geval zeker niet maken maar lekker in Amsterdam blijven.

21-10-2021 12:12

noppenkoning +41361

Precies hij heeft al tientallen miljoenen eigen vermogen. Natuurlijk is geld belangrijk voor iedereen, maar hoe ouder je wordt en hoe meer je hebt hoe onbelangrijker geld wordt.

21-10-2021 12:16

Koningtoto +60477

Overmars gaat niet weg voor we een Europese hoofdprijs hebben.

21-10-2021 11:47

RuffRhythim +24837

Ik hoop ook echt dat dat zijn persoonlijke streven is.

21-10-2021 12:23

Koningtoto +60477

Gezien zijn persoonlijke succes in zaken en zijn winnaarsmentaliteit, denk ik dat dit wel zijn streven is ja.

21-10-2021 12:38

Nick14 +25889

Heb je hem gesproken?

21-10-2021 12:31

oudzuid2 +7292

kakkies hebben zich ook weer van hun beste kant laten zien lees ik

21-10-2021 11:33

Libero +19165

Die zijn echt niet goed bij hun paasei hoor.

21-10-2021 11:48

thepower1990 +35726

Ik begin me oprecht af te vragen hoe veilig de spelers van Ajax zijn straks tijdens de klassieker. Helemaal na de overstap van Berghuis is dat doorgesnoven tuig tot alles in staat.

21-10-2021 11:59

Libero +19165

Ja idd, dat blijft wss niet bij aanstekers en bekers met pis.

21-10-2021 12:21

MankeNeliss +9814

Stuitend, wat bezielt je in hemelsnaam om daartoe over te gaan.

21-10-2021 11:58

JD84 +2100

Wat heb ik gemist?

21-10-2021 12:37

Libero +19165

Ca. 30 Feyenoordtokkies hebben op een terras in Rotje bestuursleden van de tegenstander van vanavond Union Berlin aangevallen.

21-10-2021 13:04

JD84 +2100

Thanks voor die update! Man man, wat een kansloosheid daar in Rotterdam...

22-10-2021 14:17

Ajax27 +19201

Het is pure speculatie... daarom zou dit eerder in 'Geruchten' thuishoren dan in 'Hoofdnieuws'. Maar dat even terzijde. Als ik hieronder lees dat Overmars z'n schaapjes al op het droge heeft en dat anderen zich afvragen of ie nog wel ambities heeft om met z'n gezin naar het buitenland te gaan.... komop mensen.

Overmars is een topsporter geweest. Z'n familie weet niet beter dan dat ze continu naar plekken verhuizen waar het op dat moment te doen is. En het zou om Engeland gaan, niet ergens in China ofzo. Familie en vrienden zijn zo op en neer en zijzelf ook. Hij is 48, geen 68, natuurlijk heeft hij nog ambities.

Wat de uitdaging betreft: Natuurlijk blijft het nog steeds een uitdaging. Je moet presteren. Staan City en PSG ieder jaar in de CL finale? Nee, bij lange na niet. Het is dan ook echt zo gemakkelijk om de juiste combinatie van spelers bij elkaar te zoeken die voor elkaar door het vuur willen en voor elkaar de nodige meters willen lopen. Dus ook al heb je een onuitputtelijk budget... dan nog moeten de goeie spelers met de juiste bank erbij worden gehaald. Dus ja, daar ligt een mooie uitdaging.

De uitdaging bij Ajax. In zijn jaren heeft ajax een EL finale behaald, CL halve finale, paar kampioenschappen en nog wat andere prijzen. Stel je voor dat Ajax dit jaar met geweldig voetbal de finale van de CL haalt, of zelfs de finale wint. Dan heb je het ultieme behaald wat er te behalen valt, hoger kan niet. En wat gebeurt er hierna, dan wordt het halve team weggekocht en kun je weer overnieuw beginnen. Dat zou het perfecte moment zijn voor iemand anders om met een berg geld aan een nieuw team te gaan bouwen.

Wat betreft het financiele. Of je nu wel of niet je schaapjes op het droge hebt. Nu bij Ajax krijgt ie een basissalaris van rond de 400k. Hier komen allerlei bonussen bij op basis van transfers, prestaties, maar ook of hij nog een extra jaartje blijft (voor ieder jaar extra 250k bonus). Zo komt ie op een jaarsalaris van 1,5-2,5 miljoen. Ik weet bij god niet over wat voor salaris een Newcastle het zou hebben, maar stel je voor dat ie daar 10 miljoen per jaar kan verdienen en een 5-jarig contract krijgt, dan denk je daar wel serieus over na ja.

21-10-2021 11:30

Sluk +2593

Eens, zo kijk ik ook wel een beetje tegen voetballers aan. Je hebt 1 voetbal carriere, dan wil je die ook niet slijten bij 1 club, uitzonderingen daar gelaten, dan wil je wel wat van Europa zien. Neemt niet weg dat ik me voor kan stellen dat je je liever onsterfelijk maakt in eigen land door met Ajax in het huidige voetbalklimaat met gezond beleid het ultieme te behalen (CL winnen) dan met oneindige geldstromen de CL te kopen, als dat al lukt, want die zekerheid heb je niet. Plus dat dat ook niet bepaald een wonderbaarlijke prestatie is. Qua roem zou ik dan toch voor de prestatie in eigen land gaan.

21-10-2021 11:44

Ajax27 +19201

Zeker, helemaal gelijk in. Maar wat ALS je die finale haalt of zelfs de finale wint. Wat valt er dan meer te bereiken bij Ajax?

Als je het dan hebt over ambities dan is een nieuwe club een mooie uitdaging. Waar zijn mooie uitdagingen? Aan het begin van een reis staan van een club die de wereld binnen 5 jaar wilt veroveren (Newcastle), z'n oude club terug naar glorie brengen met een mix van ervaring en jeugd (Arsenal), of een stervende club door slimme aankopen in de komende 5 jaar terug brengen naar de Europese top (Barcelona). Iedere club heeft z'n eigen ambities/uitdagingen. Aan Overmars de vraag, welke uitdaging lijkt hem het mooiste, waarvan zou hij de meeste voldoening krijgen.

22-10-2021 09:40

Adam24 +39142

Hoe is de koffie in Newcastle?

21-10-2021 10:26

UwSchipper +5630

Net zo brown als de Ale...

21-10-2021 20:48

Amp +37799

Lijkt wel alsof ze allemaal hopen dat ie weggaat

21-10-2021 10:15

suske +25

Mijn mening is dat Mark beter bij Ajax kan blijven alle andere clubs die hem zouden willen daar van kunnen 95 % geen garanties geven voor de toekomst.

21-10-2021 09:40

EuforischeRealist +15589

Als je clubs als Barcelona, Arsenal en Manchester United (waarvan je er bij 2 nog een verleden als speler hebt) afslaat kan ik me niet voorstellen dat je ingaat op een aanbod van een nietszeggende club als Newcastle.
Ja er is daar een geldschip binnengevaren, maar bij ManU had hij ook voldoende kunnen besteden gezien de aankopen daar de laatste jaren. Bovendien zul je je altijd moeten verdedigen tegen het feit dat eigenlijk iedereen die job goed kan uitvoeren want met een consortium dat geloof ik meer dan 300 miljard vertegenwoordigd is het niet heel lastig om spelers te halen.

Kortom, blijf maar lekker zitten waar je zit Mark. We zijn hier nog lang niet klaar met je!!!

21-10-2021 09:02

Maik +422

Tja, ik ben het persoonlijk helemaal met je eens. Maar als je helemaal een elftal kan bouwen met alle middelen die je maar wenst, en je eigen salaris vast een blanco cheque zal zijn, kan ik me ook wel weer voorstellen dat je ervoor gaat. Misschien had ik het zelf ook wel gedaan, na jaren iets moois opgebouwd in Amsterdam. Al ben ik wss teveel Ajacied om die op zich logische keuze te maken 😆

21-10-2021 09:48

NUL20 +335

Marc heeft z'n schaapjes allang op het droge.
Denk eerlijk gezegd dat hij het wel prima vindt zoals het nu gaat... waarom al die extra onnodige stress daar in het koude regenachtige noorden van Engeland.

21-10-2021 08:55

Ajax27 +19201

Dat maakt geen zak uit. Of je nou 100k op de bank hebt staan, 1 miljoen, of 100 miljoen. Als je ergens in een paar jaar tijd inclusief bonussen een hele hoop extra kunt verdienen, dan doe je dat. Hij is 48, geen 68.

21-10-2021 09:16

EersteAanname +2193

Oh, maakt dat niet uit? Als je mij 100 miljoen geeft ga ik echt geen stressvol beroep meer uitvoeren hoor.

21-10-2021 09:36

Ajax27 +19201

Jij niet, maar gelukkig heb je mensen met ambities in de wereld.
Denk je dat mensen als Bill Gates, Jeff Bezos, Elon Musk na hun eerste miljoenen dachten... zo, mijn taak zit erop. Ik ga de rest van m'n leven op een eilandje met een Mohito in de handen zitten? Nee ze blijven hun hele leven keihard werken en constant nieuwe uitdagingen zoeken. Zij het in hun eigen branche, zij het door slim te investeren, of zij het door ontwikkelingshulp te bieden en te funden.

Stel je bent 30, en je krijgt een zak met 30 miljoen. Zeg even dat je 80 jaar oud wordt... ga je dan de komende 50 jaar niets anders doen dan chillen? Jong ik weet zeker dat je jezelf binnen een paar jaar compleet nutteloos voelt.

22-10-2021 09:45

Sjakio +2379

prima, maar er gaat niemand van de ajax stal met je mee!

21-10-2021 08:47

0184AFCA +173

Wat een sensatiezoekers weer die Telegraaf.

21-10-2021 08:31

noppenkoning +41361

Liever in Mokum zonder poen dan in Newcastle met 300 miljoen.

21-10-2021 08:18

Royloy +34

Je bedoelt 300 miljard maar inderdaad heel veel geld.

21-10-2021 08:46

Pizzapunt20 +10019

Vraag me oprecht af of mannen zoals Overmars met een partner (en misschien kinderen) nog zitten we wachten op buitenlandse ambities. Helemaal als je financieel al binnen bent en je goed presteert met Ajax. Je sleept dan niet alleen jezelf mee. Anderzijds zijn ze het van jongs af aan gewend.

21-10-2021 08:06

RobbertB +2187

Zie je het voor je? Dat Overmars het onderste uit de kan wil bij een contractbespreking of transfer. En dat de zaakwaarnemer dan één belletje pleegt naar de eigenaren van de club en dat Overmars dan overruled wordt. Want ze willen die speler toch wel heel graag hebben.

Denk dat de TD bij Newcastle een soort ceremoniële functie gaat hebben.

Kan die beter naar Arsenal, daar is nog wat te winnen.

21-10-2021 07:55

Raydo +1520

Dit. Heeft absoluut niks te zoeken bij Newcastle.

21-10-2021 08:18

sebastiaan1900 +5341

Naar je werk op een kameel ;)

21-10-2021 09:28

brullie +7035

Dat zou vreselijk zijn als Marc dit zou doen!

21-10-2021 06:51

KKoossiiee +3062

Pure speculatie, gaat echt nergens over.

21-10-2021 06:14

FTS95 +16076

Tja, zou jammer zijn...Maar van een echte oude Engelse volksclub de grootste club ter wereld kunnen maken met een zak geld zonder bodem en dat je daarbij zelf ook waarschijnlijk een niet onverdienstelijk salaris opstrijkt...Hmmm, best geinig projectje lijkt mij.

21-10-2021 06:09

RuffRhythim +24837

Je geeft eigenlijk precies de juiste argumenten aan die aantonen hoe fout dit allemaal is....

21-10-2021 07:52

Duggoutdennis +6346

Hoe fout het ook is, hoe leuk het ook kan zijn voor iemand als Overmars.. Soort van Football Manager spelen eigenlijk.. Ondanks dat ik altijd met Ajax speel klinkt wat FTS95 zegt ook best geinig als side-game.. De vraag is natuurlijk of hij alles wat hij nu heeft op het spel wil zetten voor een project waarbij je ook zomaar eruit gegooid kan worden als het niet gaat zoals zij willen..

21-10-2021 08:41

RuffRhythim +24837

Duggoutdennis, ik misgun het Overmars ook zeker niet hoor, maar het is gewoon zo feitelijk treurig niets-voorstellend clubje ineens veruit de rijkste voetbalclub ter wereld is geworden. De zoveelste, en dan deze ook echt tot de 10e macht.

En wat je zegt inderdaad: wil Overmars "a proper footballclub like Ajax" hiervoor inruilen en zich in een qua toekomstperspectief onzeker project storten?

21-10-2021 11:46

FTS95 +16076

Dat bedoel ik ook, ik speel advocaat van de duivel..

21-10-2021 09:51

Op_een_oude_slof +4359

Tja, als een club het goed doet, dan zijn dit de consequenties. Beter zo weg gaan dan ontslagen door wan beleid of slechte prestaties...liever het eerste kunnen wij nog een ben genieten met dit soort wedstrijden en resultaten 👌

21-10-2021 02:41

Rentokill +4607

Voetbal wordt verkocht aan machtswellust. Je kunt je afvragen of dit soort eigenaren daadwerkelijk een club kopen als speeltje of daar andere bedoelingen mee hebben.

21-10-2021 02:18

Dulp +342

Nee, de Saudi's gebruiken dit om hun moordlustige regime wit te wassen. Hetzelfde geldt voor PSG en de City group.

21-10-2021 08:33

Rentokill +4607

Maar ook de Murdockjes en de Abramovitchjes hebben meer macht dan Mark Rutte of Boris Johnson... Allemaal geen lieverdjes.

21-10-2021 10:33

Leo Valk +1363

Als Overmars mocht besluiten Ajax te verlaten, zal dat een enorme financiele klapper worden, voor hem, maar uiteraard ook voor Ajax, een bonus dus, maar het zal voor Ajax niet echt een grote verandering brengen. Grote en minder grote namen hebben Ajax al eerder verlaten, namen hoef ik niet te noemen, jullie kennen ze allemaal.

Ajax is Ajax, en ook de taken die Overmars eventueel zal achterlaten, zullen ingevuld worden door een ander, dat is het lot, maar ook de cultuur van Ajax. Wie er ook vertrok, of zal vertrekken, spelers, trainers, of een technisch directeur, Ajax komt altijd weer bovendrijven, en zal dat blijven doen!

Iets dat de Europese voetbalwereld na de klinische verwijdering van de Borussen opnieuw hebben moeten vaststellen! Ajax "leegkopen", is onmogelijk, het gaat niet om de mensen, maar om de cultuur! Ajax Forever! "Wij" zijn Ajax, en "wij" zijn niet te koop!

21-10-2021 01:52

Ferd +38535

die bonus voor Ajax zou wel eens vies kunnen tegenvallen aangezien Overmars een opzegtermijn heeft van 3 maanden, en daarna gratis de overstap kan maken.

21-10-2021 05:06

wladimir +3059

Precies! Ook zonder Overmars blijven we de beste en de rijkste van NL.

21-10-2021 09:05

Libero +19165

Los van zijn korte opzegtermijn denk ik sws niet dat een TD serieus geld op zou leveren.
En weer los dáárvan betwijfel ik of Overmars er wel zin in zou hebben. Die zit met zijn gezin wel goed in NL en is ook niet heel erg weg van de druk die bij zijn functie komt kijken. Misschien dat Arsenal een optie voor hem zou zijn, maar elders als TD (of geef het een naampje) zie ik niet zo gauw gebeuren. Maar ja, Overmars heeft geen scrupules en voor 10x zijn huidige salaris kijkt hij er wellicht heel anders tegenaan.
In ieder geval zou Newcastle wel een langdurig project inhouden. Met de beperkingen van FFP kunnen ze niet ineens een topselectie bij elkaar kopen en dan nog gaat het vormen van een team dat zich zou kunnen meten met de allergrootsten niet over een nacht ijs.

21-10-2021 09:58

afc_ajax +623

Zoveelste gerucht, niet dat Overmars gaat vertrekken maar wij moeten echt een back-up lijstje opstellen voor het geval dat.

21-10-2021 01:41

Libero +19165

Wij zijn Ajax.

21-10-2021 10:03

Raydo +1520

Hamstra.

21-10-2021 08:19

Oxxer +164395 moderator

Met alle respect Hamstra is een nobody in de voetballerij, als hij belt voor een speler moet hij die 3 x uitleggen wie hij is. En na afloop van het gesprek zijn copy paspoort en visitekaartje mailen.

Voor Overmars gaan alle deuren open, ex top voetballer met titels en een goede TD en die wil jij vervangen door Hamstra.

21-10-2021 09:58

afc_ajax +623

Ik hoop en denk niet dat Raydo serieus is, ten minste ik mag hopen van niet.

Hij is ook niet geschikt, echter denk ik dat Overmars vervangen(op hetzelfde niveau) niet gaat lukken. Wij zullen creatief moeten zijn en iemand vinden die de visie doorzet. Dat wil niet zeggen dat hij/zij even goed zal zijn als Overmars.

21-10-2021 10:02

Kingoffdatoilet +17190

Nou ze mogen 100 miljoen neerleggen voor hem

21-10-2021 00:58

JariJari +15254

Opzegtermijn 3 maanden, dus 0 euro's voor ons.

21-10-2021 01:45

Kingoffdatoilet +17190

Lees de reactie van mij met een korreltje zout.

21-10-2021 09:58

31xAjax +7949

Overmars kan niet op elk willekeurig moment weg met 3 maanden opzegtermijn. En als hij een keer naar de PL gaat wordt het Arsenal. Daar ligt voor hem een veel mooiere uitdaging...

21-10-2021 00:48

VluggeJaapie +2044

Ik denk zelfs manu.. samen met vd sar en ten hag.... helaas.

21-10-2021 00:49

IRBaboon +6852

Ten Hag gaat echt niet naar Engeland.

21-10-2021 08:04

VluggeJaapie +2044

Ik hoop het ook niet maar reken er ma oo als vd Sar en Overmars na Manu gaat, gaat Ten hag mee!!!

21-10-2021 09:15

Krullen +8051

Onzin, next.

21-10-2021 00:42

Henkjanklaas +20643

Het leeg “kopen” begint toch niet nu al. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat de sjeiks etc. van deze wereld Ajax in al haar gelederen weer kaal gaat plukken, mochten we ver komen in de CL.
De tragedie van ons aller Ajax

21-10-2021 00:35

rafael32 +982

Eerst mijn complimenten voor de EPL, niet alleen in woord maar nu ook in daden een league met indrukwekkende grote diversiteit. Het maakt niet uit welke kleur, etniciteit of godsdienst de psychopaat, massamoordenaar, maffialid of Wallstreet pornoboys hebben, zo lang ze maar veel poen hebben kunnen ze iedere club in de EPL opkopen.

Vreemd genoeg hoor ik wel over Qatar boycotten maar niet over Salman, de echte nieuwe eigenaar van Newcastle. Neem toch aan dat de Nederlandse tv nu de wedstrijden van Newcastle gaat boycotten. Is natuurlijk wat vreemd om R.de.Boer niet meer op Ziggo te zien vanwege banden met het regime van Qatar, en dan Newcastle van Salman, die echt nog een paar graden erger is, niet alleen door het vermoorden van Amerikaanse journalisten maar vooral vanwege de slachting van volkomen onschuldige vrouwen, kinderen en mannen in Jemen, gewoon uit te zenden. En dan hebben het nog niet over op wat vleesgeworden griezel allemaal in eigen land heeft uitgevreten.

Nou, als Marc daarvoor tekent, weten we gelijk wat voor ventje het is.

21-10-2021 00:21

Ferd +38535

Ronald de Boer is nog gewoon op TV te zien, en er is heel veel protest geweest tegen deze overname. Daarom heeft het ook een jaar geduurd voor het eindelijk zo ver was, en nu nog werkt de EPL ze tegen met een sponsorverbod.

21-10-2021 05:08

Ibuprobrimovic +4609

Enige tijd dat ik Newcastle een mooie club vond, was in de tijd met Shearer. Mooie subtopclub in engeland. Net als Leeds. Daarna ging het snel bergafwaarts. Werd het een elftal met Anita, Cissé, Doumbia, janmaat enz. Of had je opeens een volledig "zwart" elftal (waar ik overigens niks op tegen heb) dat echt verschrikkelijk voetbal liet zien. Heeft zijn glans verloren en wordt niks meer. Door het geld misschien dat het een soort Leipzig word. Een bij-elkaar-gekocht zooitje zonder identiteit

20-10-2021 23:59

Ozymandias +159568

Newcastle United heeft qua identiteit een enorme voorsprong op wat Manchester City had. Newcastle United heeft de stad Newcastle als identiteit. Newcastle United heeft in Engeland altijd een soort status van topclub zonder topteam gehad terwijl ze nooit een topclub zijn geweest, vanwege de stad Newcastle en hun relatie tot Newcastle United. Ik vind het verschikkelijk dat ze door de Saudi's zijn gekocht want Newcastle United was in vele aspecten de laatste grote Engelse club wat nog niet hun identiteit hadden verkocht aan een buitenstaander. De laatste grote Engelse volksclub waar de normale (niet upper-middleclass of upperclass) Engelsman nog een seizoenskaart kan betalen.

21-10-2021 00:11

Rob1706 +1694

Volledig mee eens. Heb vrienden wonen in Newcastle en heb nodige wedstrijden in St James' Park bezocht. De sfeer voor de wedstrijden in de lokale pubs was al geweldig maar werd overtroffen tijdens de wedstrijden.

21-10-2021 04:05

Oxxer +164395 moderator

Ik zag Dirk Kuyt een lobby starten om
Overmars naar Northumbria te motiveren.

Vanaf morgen volgen Hans Kraay, ESPN en de rest van de media. Ajax wordt te goed dus moeten de sterkhouders zsm weg.

20-10-2021 23:36

Rasmussen +25823

Het is een grote hetze tegen Ajax. Men wil voorkomen dat we de komende 10 jaar 9 titels pakken.

21-10-2021 00:00

AFCA-pride +17360

Northumbria>>> jij kijkt Vikings waarschijnlijk ;-)

21-10-2021 00:11

Oxxer +164395 moderator

Nope, ik weet iets van geschiedenis en heb collega’s in the UK.

21-10-2021 01:37

Psychevore +21186

Ik begrijp iets niet helemaal aan dat Newcastle gebeuren. Ja, ze zijn gekocht door een steenrijk consortium. Schitterend, ofzo, maar de tijden dat eigenaren ongelimiteerd geld in een club mochten pompen zijn al lang voorbij.

Newcastle moet, gemeten over 3 jaar, break-even draaien, anders volgt er een straf van de UEFA. Eigenaren mogen elk seizoen nog maar 50 miljoen extra in de club pompen. Dus over 3 jaar gemeten mogen de eigenaren maar 150 miljoen extra in de club stoppen, alles wat ze verder uitgeven moet terugverdiend worden door Newcastle.

Dus tenzij er prijzen gewonnen gaan worden en spelers voor hele grote bedragen verkocht gaan worden is Newcastle nog lang niet de rijkste club van de wereld. Maar bijna de hele media doet alsof ze dat wel zijn.

Ik snap er niets van.

20-10-2021 23:35

Robertini +39392

Doen ze stiekem een sponsorconstructie, het lukt PSG al jaren.

20-10-2021 23:51

BaasBaas +8349

Haha ja ik snap dat dus ook niet, maar kijk naar city en psg die doen dat ook gewoon. City heeft nog veel inkomsten zitten in de PL enzovoort, maar PSG speelt in de farmer league en heeft totaal de inkomsten niet om zoveel spelers te halen en betalen.

21-10-2021 00:09

Juichtoon +32554

De Jumbo constructie ligt voor de hand ...

21-10-2021 09:40

MrPink +81934

Voor 1 miljard. Is niks voor die lui. Gaat nog knetter gek worden met die Arabieren

20-10-2021 23:30

Jariiii +22103

Lijkt me weinig uitdaging voor hem inzitten, met een enorme zak poen.

20-10-2021 23:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.