Tagliafico spreekt teleurstelling in Ajax uit: 'Barça was voor mij een droomkans'

door Bart Veenstra 70

Bron AS

Tagliafico spreekt teleurstelling in Ajax uit: 'Barça was voor mij een droomkans'

door Bart Veenstra 70

Bron AS

Laatst geüpdatet

Nicolás Tagliafico heeft zijn teleurstelling in Ajax in een interview met AS uitgesproken. De linksback, die dit seizoen bankzitter is in Amsterdam, had in de afgelopen transferperiode een transfer kunnen maken naar FC Barcelona, maar Ajax hield dat tegen.

FC Barcelona wilde Tagliafico in de wintertransferperiode alleen op huurbasis overnemen, terwijl Ajax de Argentijn alleen had willen verkopen. Een akkoord werd niet bereikt en dus speelt Tagliafico voor de rest van dit seizoen 'gewoon' voor Ajax. Van een basisplaats is dit seizoen echter geen sprake. Een blessure en een schorsing aan het begin van het seizoen zorgde ervoor dat andere spelers - lees: Lisandro Martínez en Daley Blind - de kans kregen en ook grepen.

Dat Ajax niet meewerkte aan een tussentijds vertrek van Tagliafico zorgt voor teleurstelling bij de verdediger. 'Ik speel nu vier jaar bij deze club en ik heb gespeeld met een hoofdwond en met een beschermende bril waardoor ik maar zeventig procent zich had. Ik had ook eens een gezwollen enkel en hoewel ik niet honderd procent fit was, heb ik nooit nee gezegd. Ik heb altijd alles gegeven, elke keer weer.'

'Ook buiten het veld waren er goede mogelijkheden, maar ik heb altijd de belangen van de club verdedigd', vervolgt Tagliafico. 'Op dit moment kreeg ik een grote kans om voor Barcelona te spelen, al liet de club me niet gaan. Natuurlijk stellen ze mij dan teleur. Ik begrijp dat het geen makkelijke situatie is, maar uiteindelijk doet het beide partijen pijn. Voor mij omdat ik niet kreeg wat ik wilde en voor de club omdat het me niet heeft weten te verkopen.'

Tagliafico ziet zijn droom niet uitkomen

En zo kwam de droom van Tagliafico om voor FC Barcelona te spelen niet uit. 'Het is jammer. Dit was een unieke kans, om naar een club als Barça te gaan. Voor mij was het een droomkans en Ajax heeft niet geholpen.'

Tagliafico denkt dat zijn professionaliteit hem veel heeft geholpen in zijn carrière, maar dat het hem dit keer tegenzat. 'Het stelt mij teleur omdat ik het gevoel heb dat mijn professionaliteit mij geschaad heeft. Ik heb altijd goed getraind, ik heb nooit een probleem veroorzaakt. Dat is mijn mentaliteit en dat is hoe ik mij gedraag en ik ben altijd zo, maar ik zie dat het soms helpt en soms wordt bestraft.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Afcajelle91 +1438

Schandalig hoe ze met Nico omgaan. Veruit de beste linksback van de Eredivisie! Ook beter als Blind. Alleen hij moet wel begrijpen dat Ajax hem niet gaat verhuren. Als Barca hem zo graag wilt, dan kopen ze hem maar. Ze konden ook 55m voor Torres neerleggen. Als ik Nico was zou ik nieteens willen als ze geen geld willen neerleggen. Dat betekent dat ze je niet als basisspeler zien. En dat bij een club die op dit moment veel minder is als Ajax.

06-02-2022 16:06

Mike1 +5392

Als hij zo graag naar Barcelona had willen gaan had hij toch kunnen kiezen om zichzelf vrij te kopen en dat bedrag later aan Barcelona te laten uitbetalen zodra het hen beter gaat

06-02-2022 06:50

Ferd +38681

Nico, denk er nog een keer over na jongen. Is het de schuld van Ajax, die op zich wel mee wilde werken, of is het de schuld van Barcelona die geen kleine transfersom voor je op tafel wilde leggen?

05-02-2022 09:42

TheRiviera +5514

Ik acht Ajax schuldige hierin. Vooral als je al lange tijd afweet van een vertrekwens van een speler dan ga je zoeken naar een oplossing. Als Nico hier niet meer wilt spelen moet je hem gewoon van de hand doen.

05-02-2022 16:03

NoPants +7536

100% mee eens. “Van de hand doen” niet een 29 jarige met nog anderhalf jaar contract gaan verhuren voor een jaar…

05-02-2022 19:28

TheRiviera +5514

Nico zou niet verhuurd worden voor een jaar maar het komende half jaar. Hij had in de zomer gewoon terug geweest en verkocht kunnen worden zoals ze nu ook van plan zijn. Maar zijn vertrekwens is al sinds vorig seizoen bekend dan kan je preventief handelen.

06-02-2022 03:18

Ferd +38681

dan moet jij er ook nog een keer over nadenken Riviera.

Ajax dacht mee, Ajax zocht een oplossing. Ajax wilde meewerken en vroeg daarom een lage transfersom. Barcelona zocht geen oplossing, die wilden alleen huren, zelfs een koopoptie was teveel voor FC Bankrupt.

06-02-2022 03:54

Ferd +38681

Zijn vertrekwens is al langer bekend ja, en Ajax had in de zomer ook mee willen werken alleen kwam er niemand voor Nico. Is dat de schuld van Ajax?

06-02-2022 03:55

TheRiviera +5514

Ajax dacht helemaal niet mee. Ze hielden vast aan een transfersom van 7 miljoen en Barca moest zichzelf houden aan de regels van financial fair play. Ze hadden hem mogelijk wel kunnen kopen maar dan hadden ze hem geen salaris kunnen geven daarom wou ze hem huren.

En waarom zou dat erg geweest zijn? Ajax is sowieso van plan Nico van de hand te doen in de zomer. Had het dan zo erg geweest als hij een halfjaartje ergens anders kan strijden voor speelminuten vooral met oog op het WK.

Vandaag zit hij weer op de bank. Het is duidelijk dat Ten Hag hem niet nodig heeft.

06-02-2022 17:14

TheRiviera +5514

Zoals ik al eerder zei. PREVENTIEF HANDELEN. Als je weet dat een speler weg wilt dan zorg je dat je een vervanger in huis hebt of sowieso kan halen. Als Ajax dit had gedaan dan hadden ze mogelijk Nico wel kunnen laten vertrekken op huurbasis.

Alle topclubs handelen 9 van de 10 keer preventief. Als Ajax zo graag een topclub wilt zijn qua prestaties, ingaande en uitgaande transfers etc etc dan moet het wel zo handelen. Ze zijn bereid dik 25 miljoen ongeveer neer te leggen voor Bergwijn maar kunnen niet eens een back halen die Nico's situatie ( tijdelijk ) oplost.

06-02-2022 17:17

Ferd +38681

Ajax dacht wel mee, ze gingen in gesprek en vroegen slechts 7 miljoen wat onder de marktwaarde is.

07-02-2022 02:31

Ferd +38681

Ajax handelt preventief en daarom speelt Nico nu minder. Dus je loopt maar weer wat dom te janken.

07-02-2022 02:31

TheRiviera +5514

Dat is geen voorbeeld van preventief handelen. Sorry maar dat was een oliedomme reactie van je. Preventief handelen is zorgen dat je andere back achter de hand hebt of zo snel mogelijk kan kopen/huren zodra een van je backs wilt vertrekken.

Als Ajax afgelopen zomer een nieuwe linksback had aangetrokken dan hadden ze Nico nu kunnen laten vertrekken het is niet alsof ze hem nodig hebben gehad de afgelopen maanden.

07-02-2022 03:07

TheRiviera +5514

Dat is niet meedenken. Het was onrealistisch voor Ajax om überhaupt 10 tot 15 miljoen te vragen voor een back die niet speelt en over een paar maanden 30 word. Daarnaast loopt zijn contract niet lang meer door.

Ajax is niet dom. Ze vroegen 7 miljoen omdat ze logisch gezien niet meer konden vragen maar zelfs 7 miljoen is veel voor een club die zich moet houden aan de financial fair play regels en simpelweg 7 miljoen niet op tafel kan leggen want ze moeten Nico ook nog een salaris kunnen geven. Volledige kosten hadden sowieso boven de 10 miljoen gezeten dan.

Ajax had simpelweg beter moeten handelen. Als spelers weg willen zorgt dan ook dat ze kunnen vertrekken. Je wilt niet met ongemotiveerde spelers blijven zitten.

07-02-2022 03:13

Ferd +38681

dit is een oliedomme reactie van jou: Martinez werd 2 seizoenen geleden al gehaald om Tagliafico te vervangen. Prima preventief gehandeld, alleen bleef Nico maar bij Ajax hangen.

07-02-2022 03:23

Ferd +38681

Het is wel meedenken. Ajax had ook gewoon direct de hoorn op de haak kunnen gooien toen Barcelona belde.

En dat Barca geen 7 miljoen kan betalen is pure onzin. Ze betaalde een week eerder nog 55 miljoen voor Torres.

07-02-2022 03:23

TheRiviera +5514

Nee dat is ook niet preventief handelen want Ajax is hem niet blijven gebruiken als een Linksback. Als je Martinez haalt om Nico op te volgen moet je wel blijven trainen met hem op die positie. Dus niet hem op het middenveld zetten of centraal achterin en dan met Blind als back gaan spelen.

Als je Martinez haalt als de opvolger van Nico dan moet je hem ook wel zo gebruiken. Maar Ajax stapte al langer van het idee af om Martinez als back te gebruiken dus dan ben je terug bij af en moet je weer preventief handelen en oplossing achter de hand hebben en dat heeft Ajax niet gedaan.

07-02-2022 14:45

TheRiviera +5514

Jij snapt niet echt hoe voetbal werk het? Dat Barcalona 55 miljoen neerlegt voor Torres betekend niet dat de club nog eens 7 miljoen MAG neerleggen voor Nico. Je snapt toch wel hoe de regels van financial fair play werken?

Daarnaast kan je de situaties van Nico en Torres absoluut niet vergelijken met elkaar. We praten hier over een jong talent van 21 dat speelde bij City in de PREMIER LEAGUE en daarnaast nog een contract tot 2025 had. Daarnaast heeft Barcelona ruimte moeten vrijmaken in hun selectie om zijn komst mogelijk te maken.

En dan hebben we Nico. Een back waarvan zijn marktwaarde zowat opgedroogd is omdat hij niet speelt, geen lang contract meer heeft, over een paar maanden 30 word en in de Mickey Mouse league speelt.

De investering van 55 miljoen in torres is iets voor nu en de toekomst. Het halen van Nico zou een tijdelijk iets wezen. Dan ga je absoluut niet met grote bedragen gooien. Zelfs Ajax zou daar niet aan voldoen in een soortgelijke positie.

Het is ook grappig hoe supporters hier lopen te janken of het feit dat Tottenham meer geld vraagt voor Bergwijn en speler die normaliter op de bank zit. Maar wanneer Ajax precies hetzelfde doet tegenover Barca voor een speler die op de bank zit is het volkomen terecht.

07-02-2022 14:58

Ferd +38681

Jij snapt het niet, ze mogen dat wel.

Tagliafico en Bergwijn vergelijken, dan ben je echt niet wijs. Ajax stelde zich ruimhartig op, terwijl de Spurs de prijs juist verhoogde. Maar goed, feiten doen er voor jou niet toe.

11-02-2022 09:21

TheRiviera +5514

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399665

https://sportsfinding.com/the-keys-to-the-financial-fair-play-of-fc-barcelona/126957/

Ik zou zeggen lees eens wat misschien leer je dan nog wat. De feitelijke conclusie is dat Barcalona niet de mogelijkheid had om Tagliafico te kopen en daarnaast ook nog een salaris aan te bieden. Misschien kon dat wel als Dembele was vertrokken maar hij bleef gewoon zitten.

En de situaities van Bergwijn en Nico zijn juist wel te vergelijken want in beide gevallen moet een club onderhandelen met een andere club die niet mee wilt werken en onrealistische bedragen vraagt voor een speler die overbodig is. Ondanks dat de bedragen groot verschillen komt het er toch op neer dat zowel Barcelona als Ajax niet de bedragen konden neerleggen die van hun geeist.

Voor vele supporters komt het er gewoon op neer dat clubs mee moeten werken met Ajax zolang Ajax wat van hun wilt maar Ajax zelf hoeft niet mee te werken wanneer een andere club wat van hun verlangt.

11-02-2022 12:27

DonAdam +2360

Normaal gesproken heeft hij een topmentaliteit, maar hij klaagt hier als een kleutertje. Hij schuift de schuld in de schoenen van Ajax, maar Barca kwam niet eens op de proppen met een kleine transfersom. Hij heeft 4 jaar alles voor de club gegeven, dus Overmars had heus de hoofdprijs niet verlangt, maar Barcelona is te gierig om ook maar iets te bieden. Huur met verplichte optie tot koop bijvoorbeeld, zodat de aankoop in volgend boekjaar komt.

Sowieso vraag ik mij af waarom hij perse het voor Barcelona verloren seizoen wil afmaken. Bij Ajax strijdt hij nog om alle prijzen en speelt hij CL.

04-02-2022 19:13

KleineReus +6612

Alleen hij strijdt dus niet zo veel. Kan me best voorstellen dat hij dan liever elders iets nieuws was begonnen. Sowieso geeft hij in dat interview (wat hier niet is vertaald) voor de goed verstaander ook wel aan dat hij een beetje op Ajax is uitgekeken en toe is aan verandering van spijs.

04-02-2022 20:09

Ferd +38681

bij Barca was hij ook alleen maar bankzitter geweest, met precies 0 kansen op prijzen.

05-02-2022 09:43

TheRiviera +5514

Barca maakt gewoon nog kans op prijzen hoor en hij had daar te minsten kunnen strijden met Alba voor een plek in de basis. Dit is bij Ajax simpelweg niet meer mogelijk.

05-02-2022 16:06

Ajacied1981 +17412

Ik snap het echt wel. Maar....je zit bij een wereldclub met een wereldsalaris en had voor een fooi gekocht kunnen worden. En die fooi bleek al te veel....

04-02-2022 19:03

Andersen de man +2004

Precies. Als ze dat al niet over hebben maar wel tientallen miljoenen voor die aanvaller, tsjah.. snap dat hij de stap wil nemen. Hopelijk luchten deze woorden op en gaaf hij weer strijden als de strijder die hij is

05-02-2022 22:23

Jariking +5445

Barca is toch vergane glorie. Waarom daarheen.
En volgens mij heeft hij veel krediet verspeelt bij ETh door zn rode kaart in de Jcs.

04-02-2022 19:03

3*stars*3 +23711

Dat Barca is momenteel troep maar is en blijft qua naam een wereldclub waar spelers wereldwijd, als jochie over hebben gedroomd.
Daarnaast is hij bijna 30.

Lijkt idd erop dat hij het had verpest tijdens die JC schaal maar dat mag hem niet blijven achtervolgen.
Vond het gewoon sneu dat TH hem in sommige duels er voor +-8min erin bracht bij een duel waar het al 3-0 stond.
Hij heeft het altijd over selectie van 15/16 man maar je moet het dan wel beter managen toch?
Zeker met een volwassen prof als Nico.

05-02-2022 04:31

YRGI +33019

Bij mij ook. Die gast pakt veel te veel debiele kaarten. Hopelijk heeft hij daar nu van geleerd. Desalniettemin verder wel een topspeler die meer dient te spelen.

05-02-2022 13:43

Dani Banani +398

Ik snap de teleurstelling in Ajax. Maar hij is belangrijk voor ons. Ik hoop TH geeft hem meer speeltijd.

En in Barca moet hij ook teleurgestelt zijn. Legen ze 10 mil op de taafel is het rond.

04-02-2022 18:43

Ferd +38681

met de helft waren ze al een eind gekomen.

05-02-2022 09:44

Ajax1114 +19393

Hij hoort in de basis, klopt, maar hij moet niet zeiken als Barcelona hem alleen wilt huren. Dus omdat hij goed zijn best heeft gedaan moet Ajax hem maar voor niets laten gaan. Ben benieuwd of hij bij een andere club dat ook zou verwachten.

04-02-2022 18:43

ST +23098

Meer dan logisch dat hij teleurgesteld is in Ajax. Hij had namelijk basisspeler moeten zijn en niet op de bank. Daar hoort namelijk Blind. Wij weten niet hoe hoog en of er een bod is gedaan door Barcelona. Ik snap goed dat hij op zijn leeftijd en als reserve aanvoerder van Argentinië elke wedstrijd wilt spelen. Dan is het zuur dat je bij Ajax op de bank zit en niet naar Barca kan vechten voor een plek in de basis. Als Nico basisspeler was geweest had je nu geen gezeik met hem gehad.

04-02-2022 18:20

Dick +854

Boehoe…..dit is topsport en moet je maar beter zijn. En als het bod niet goed genoeg is, dan is het jammer en blijf je zitten waar je zit

04-02-2022 18:39

Ferd +38681

we weten dat er GEEN bod gedaan is door Barcelona, die wilde hem alleen huren. Dat is van beide kanten bevestigd.

05-02-2022 09:44

gebakkenperen +3128

Geweldige speler en dito mentaliteit. Daarom is zijn geldelijke beloning ook goed. Terecht dat Ajax hier deze keuze gemaakt heeft.

04-02-2022 17:55

Amsterdamnoord +6208

Tja, ik snap dat hij baalt, maar Ajax heeft het recht hem aan zijn contract te houden - net zoals spelers het recht hebben niet te verlengen

Het echte probleem hier is natuurlijk die ene club uit Barcelona, wat een rukclub is dat in een hele korte tijd geworden zeg

04-02-2022 17:50

KKoossiiee +3062

Eigenlijk best tragisch dat zo'n grote club openlijk loopt te leuren terwijl ze hem niet kunnen betalen.
Als Barca hem echt had gewild, hadden ze de knaken wel op tafel gelegd.
Maarja, is wellicht niet anders als wat er gebeurde tussen Bergwijn en Ajax.

04-02-2022 17:43

Amp +38307

Verschillend natuurlijk. Ajax kon maar wilde niet zoveel aan bergwijn uitgeven

04-02-2022 18:02

Michael 1974 +22042

Barcelona is de schuldige, niet Ajax, maar Nico is een held dus knallen als de kans komt en dan deze zomer naar Barca.

04-02-2022 17:43

Sambavleugels +18792

Je zal maar op de bank gehouden worden door Alvarez. Begrijpelijk dat dat gekmakend is.

04-02-2022 17:34

Capocapo +12001

Slecht verhaal

04-02-2022 17:58

Krullen +8078

Ohja, want Alvarez speelt linksback.

04-02-2022 18:07

Nick14 +25889

Nee daar staat Blind.
En die hoort weer op de plek van de grinta-meneer.

04-02-2022 18:09

ST +23098

Nee. Die hoort op de bank.

04-02-2022 18:16

Ferd +38681

nee, Blind kan op 6 de boel niet belopen.

05-02-2022 09:45

NeeI +108423

Ik begrijp zijn frustratie. Echter, als Barcelona gewoon een (laag) bedrag op tafel had gelegd, was hij nu speler van de Catalanen.

Dat Ten Hag het anders op moet lossen is duidelijk.

04-02-2022 17:21

Patrick78 +53131

Nee dear Nico, het is allemaal de schuld van Barcelona.

04-02-2022 17:20

Rechtspootoprechtsbuiten +1800

Laat hem lekker ff teleurgesteld zijn. Kop op, schouders eronder en knallen wanneer je kan spelen. Na dit seizoen z’n contract laten ontbinden vanwege bewezen diensten. Iedereen blij. God wat moeten ze blij zijn dat ik geen TD ben.

04-02-2022 17:13

Schip +23639

Ik begrijp hem 100%. Hij speelt niet, terwijl hij het wel brengt als hij invalt. Hij is te goed voor de bank van Ajax vind ik en heeft een WK op het spel staan. Als hij dan toch niet speelt en een hele grote club - ondanks hun financiële crisis - komt langs, begrijp ik zijn teleurstelling erg goed. En zeker omdat ruim daarvoor hij al klaagde over het feit dat TH niet erg communicatief is.

Liefste zie ik hem weer spelen, zodat hij door de voordeur weg kan. Hij blij met CL wedstrijden, blij met speeltijd voor WK, Ajax weer een krijger erbij binnen de lijnen.

04-02-2022 16:54

Ferd +38681

hij speelt niet, maar bij Barcelona zou hij ook banken. Weinig verschil dus, alleen qua weer.

05-02-2022 09:46

frenkiedejong53 +9792

ruilen tegen Frenkie en de 40 miljoen nog casseren

04-02-2022 16:53

VoorOnzePloeg +5140

Ligt toch aan Barcelona en niet aan Ajax? Dat Barcelona financieel lekker in de problemen zit hebben wij niks mee te maken... Jammer dit Nico

04-02-2022 16:51

frenkiedejong53 +9792

Barcelona? Droom? wat wil hij in Gods naam daar??
dat wordt de volgende 3 jaar geen CL..

04-02-2022 16:51

ST +23098

Lekker weer en in je eigen taal lullen

04-02-2022 18:18

Rikkie66 +22910

uithuilen en DOOOOOR

04-02-2022 16:30

89Topo +3764

Hij speelde met een bril en een gezwollen enkel.. nou zeg. Hup marc ontbind dat contract en stuur hem gratis met een privejet naar barcelona. Hou toch op zeg. Maak je eerst maar druk over dat die schrale club geen euro voor je over had. En dat ze die gewoon hebben liggen is wel gebleken afgelopen transferwindow.

04-02-2022 16:28

nicholas87 +818

Nico, je bent een held. Ik snap je teleurstelling. Einde van het seizoen krijg je een groots afscheid van het ajaxpubliek, want dat verdien je na 4,5 jaar alles te hebben gegeven voor ajax

04-02-2022 16:05

TheRiviera +5514

Denk je nou echt? Heb je de reacties hier op AS gegeven? Nobody gives a fuck. Het is duidelijk dat een speler zoals Nico alleen gerespecteerd word zolang hij zijn mond dichthoud en braaf op de bank blijft zitten.

Behalve dat hij nu zijn teleurstelling uitspreekt heb ik Nico nog nooit wat slechts over Ajax horen zeggen en nu op het moment dat hij zijn onvrede uitspreekt zie je ineens hoeveel mensen zich tegen hem keren.

Daarnaast is het absoluut geen zekerheid dat er een mooie club voor hem gaat komen in de zomer. Hij word dan 30 en hij speelt bij een club in de Eredivisie. Kan jij de laatste keer herinneren dat een topclub bij Ajax aan de deur klopte voor een back die bijna 30 is?

04-02-2022 16:21

nicholas87 +818

Die reacties boeien me niet zo, Nico heeft nooit een onvertogen woord gezegd terwijl er in zijn geval veel voor valt te zeggen. Vorig jaar zat Martinez in dit schuitje, snapte niemand waarom Martinez op de bank zat ten faveure van Blind. Maar om martinez kan niemand nu meer heen, samen met antony en tadic de eerste op het wedstrijd formulier.

Ik geloof echt dat Overmars eind vh seizoen Nico voor een vriendenprijs laat vertrekken, maar niet nu in de winter gratis naar barcelona laat gaan.

04-02-2022 16:25

TheRiviera +5514

Ajax had ook preventief kunnen handelen. Ze wisten al sinds vorig seizoen dat Nico een transfer wou maken. Met zijn leeftijd zullen er weinig mooie en/of grote clubs voor hem in de rij staan. En dat Overmars hem zal laten gaan voor een vriendenprijsje is duidelijk maar dat zal niks meer uitmaken.

Hij word dan bijna 30 dus er zullen geen mooie clubs voor hem in de rij staan. Eerder wat subtoppers die graag gebruik willen maken van het vriendenprijsje. Ongeacht wat mensen vinden is de naam Barca nog steeds een grote naam. Ongeacht wat mensen vinden zal de financiële situatie van de club hun niet ten onder laten gaan. Qua transfers was dit de beste mogelijkheid voor Nico en dat zit er helaas niet in.

Dit laksheid in handelen is juist de reden waarom spelers zoals Onana, Mazraoui en volgend jaar ook mogelijk Gravenberch gratis de deur uit lopen. En Nico zal niet met een goed gevoel vertrekken bij Ajax.

04-02-2022 16:41

TheRiviera +5514

Daarvoor hoef je niet aan te tafel bij Overmars te zitten. Met het aantrekken van Lisandro in 2019 had Ajax al iemand gehaald als vervanger voor Nico omdat ze ervan uitgingen dat hij niet lang meer bij Ajax zou spelen.

Vooral na het success in de Champions League was Nico een gewilde back maar logisch wilde Ajax hem destijds niet kwijt. Als je dan daarna een vervanger binnen haalt maar vanwege omstandigheden hem uiteindelijk niet als linksback gaat gebruiken dan zal je toch vooruit moeten denken en weer iemand scouten als vervanging voor Nico, vooral als de jeugd niet goed genoeg is.

Ik ben gewoon van mening dat Ajax meer preventief actie had kunnen ondernemen. Nu blijf je met een speler zitten die hier niet meer wilt zijn en zulke mensen wil je normaal gesproken niet in de groep hebben. Zodra een speler wilt vertrekken laat hem dan ook gaan. Iemand die niet meer voor Ajax wilt spelen zal nooit de volledige 100% geven.

Voor Nico valt de komende maanden helaas niks meer te halen. Het is jammer want ik heb veel genoten van hem maar hij zal Ajax niet met een goed gevoel gaan verlaten.

05-02-2022 06:02

Ferd +38681

en vorig seizoen mocht Nico ook een transfer maken. Sterker nog, vorige maand mocht Nico nog een transfer maken, alleen de paupers van Barcelona waren niet bereid om een kleine transfersom over te maken.

05-02-2022 09:48

TheRiviera +5514

Ze hebben het geld wel maar de club heeft ook een limiet op hun salaris plafond. Als ik zou moeten gokken dat konden ze Nico wel betalen maar dan zouden ze hem gaan salaris kunnen aanbieden vooral omdat Dembele niet wou vertrekken. Dus ik neem aan dat dit de reden is waarom ze hem wouden huren zodat ze alsnog zijn salaris konden betalen.

Het is wel te snappen dat Ajax niet blij is met deze deal maar alsnog heb ik zo'n mijn twijfels rondom de situatie. Ze wisten namelijk al LANG van te voren dat Nico een transfer wilde maken dus dan handel je gewoon preventief en zorgt dat je een mogelijke vervanger hebt. Daarnaast word er vanuit Ajax geroepen dat ze hem eigenlijk niet kwijt willen met oog op de komende drukke maanden maar je bent wel volledig bereid om hem te verkopen.

Ongeacht of je hem verkoopt of verhuurt zal je een vervanger moeten aantrekken. Dit vertelt mij dus dat Ajax perse eerst wou verkopen voordat ze überhaupt iemand zouden aantrekken ook al hebben ze wel het geld om dit te doen. Daarnaast gaat dit in de zomer ook problemen opleveren want Nico gaat sowieso zeker vertrekken waardoor je alleen met Blind overblijft op de linksback positie. Dus als er niks vanuit de jeugd opstaat heb je een vervanger nodig.

Maar de club wilt ook graag Bergwijn halen en graag Brobbey terug halen. Daarnaast loopt Mazraoui gratis de deur uit en heb je daar ook een vervanger voor nodig want ik betwijfel of Rensch er al klaar voor is en Klaiber is een back-up. Doordat Ajax niet preventief handelt zullen er vele gaten vallen in de selectie waardoor een verkoop van Gravenberch en Antony bijna noodzakelijk word.

05-02-2022 15:32

TheRiviera +5514

Het is wel teleurstellend om te zien hoe mensen hier op AS zichzelf nu ineens tegen Tagliafico keren. Altijd hem prijzen voor zijn inzet, houding etc etc maar zodra hij eens eerlijk en openbaar zijn teleurstelling laat blijken met Ajax is het ineens gedaan. Nu moet hij ineens ze mond dichthouden.

Mensen moeten ook eens ophouden met hun gejank over Barcelona. Het begint er heel zielig uit te zien. Als Nico graag naar Barca had willen gaan dan is dat zijn keuze. Hij word dit jaar 30 en dus had best wel eens zijn laatste kans kunnen zijn om te vertrekken. Mensen vergeten even dat hij nooit naar Ajax is gekomen om hier te blijven zitten en als Ten Hag hem niet gebruikt dan is het volkomen logisch dat hij geïrriteerd raakt.

Vooral omdat hij al langer wilt vertrekken had Ajax meer een prioriteit ervan kunnen maken om een goede linksback aan te trekken. Het is niet alsof Blind elke wedstrijd geweldig speelt. Nu zal Nico in de zomer met een zuur gevoel vertrekken en dat is niet iets wat je wilt.

04-02-2022 16:02

Web +178830

Die ploeg is naar de kloten gegaan door het belachelijke salaris wat ze aan Messi geven
En dan moeten clubs als Ajax maar mee denken met ze
Beetje zielig aan het worden daar in Barcelona
Trainer ontslaan en die neemt ook nog eens 10 miljoen mee
Want sinds die tijd gaat het goed toch?

Barcelona moet in de spiegel kijken
En niet denken dat ze door wanbeleid voor een dubbeltje op de eerste rang zitten

04-02-2022 16:00

TheRiviera +5514

Waarom denk je dat schulden hebben de houding van een club veranderd? Ben je letterlijk zo naive. In een soortgelijke situatie had Ajax precies hetzelfde gehandeld. Top clubs zullen altijd handelen als top clubs. Er word weinig gekeken naar de wensen van een speler en meer naar het belang van de club zelf.

04-02-2022 16:10

Altijdindestraat +40431

Barca heeft geen cent voor je over en dan boos op Ajax zijn...

04-02-2022 15:47

Web +178830

De omgedraaide wereld

04-02-2022 16:01

DeBaarsjes +3158

Hopen dat Erikje hem nou vaker speelminuten gunt in de 2e competitiehelft

04-02-2022 15:42

Ajax95Duivendrecht +24268

Deels heeft Nico natuurlijk zelf een beetje zijn huidige situatie ingeluid. Want als hij vorig jaar en met name deze zomervoorbereiding overtuigend had gespeeld, dan zou Ten Hag nooit reden gehad hebben om Blind erin te zetten voor hem. Maar hij speelde al een hele tijd niet goed. Het hele vorige seizoen was hij uit vorm en ook in de voorbereiding was hij niet goed. Blind deed dat vanaf linksback meteen wel toen hij de kans kreeg. Dus het is terecht dat Blind de voorkeur boven hem heeft gekregen destijds.

Waar ik alleen wel moeite mee heb, is het feit dat Ten Hag hem nu helemaal lijkt te negeren. Hij geeft hem helemaal geen minuten meer. Dat is niet goed. Sowieso is dat wel een negatief dingetje van Ten Hag: hij rouleert te weinig. Hij zou de wisselspelers en talenten veel meer speeltijd moeten geven. Uiteindelijk vertegenwoordigen zij ook transferwaarde en heb je weinig aan back-up-spelers zonder speelritme. Er wordt ook steeds gezegd dat de wisselspelers het niet laten zien in de minuten die ze krijgen. Met zo weinig speelminuten die ze krijgen is dat niet gek. Dan raak je als wisselspeler vanzelf wel uit vorm door het gebrek aan ritme op het hoogste voetbalniveau.

04-02-2022 15:42

036AFCA97 +146682

Jammer dat Barcelona niet is gekomen voor Blind.

04-02-2022 15:33

Web +178830

Meen je dit nu echt?
Zie je niet de meerwaarde van Blind?
Over zijn minder punt
Noem eens goals die Ajax tegen krijgt door Blind
Weet je nog wat Tagliafigo deed in de Johan Cruijff schaal?
Goede speler
Maar hier word hij veel te groot gemaakt
Heel wat wedstrijden bang geweest om een nodig rood bij Tagliafigo

04-02-2022 15:53

Pizzapunt20 +10078

Als ze hem graag hadden willen hebben, hadden ze wel centen overgemaakt en geen huurdeal willen maken.

04-02-2022 15:32

Franz Fabelhaft +5160

Nico moet niet zo mieren. Wat had hij dan verwacht? "Hoi Barcelona, hier heb je een belangrijke speler van ons, het hoeft jullie nu niets te kosten. Kijk van de zomer maar of je hem wilt kopen of terugsturen. Groetjes, Marc Overmars"?

04-02-2022 15:32

AlexIbarra +19352

Volgens mij sta je hier zondag basis Nico, laat het maar weer een keer zien.
Ik snap dat je graag je lijntje met Barcelona open wilt houden maar daar mis je momenteel niks.

Alleen het weer is beter.

04-02-2022 15:31

Jaridebeste1 +6730

Spreek je teleurstelling maar in Barcelona uit. Die club heeft miljoenen over voor een Torres en voor jou zijn ze nog te beroerd om 7 miljoen af te tikken.
En alsof Ajax blij moet zijn dat jij je altijd professioneel hebt gedragen? Dat is echt niet meer dan normaal. Beetje jammer dit. Valt me wel tegen van Nico eerlijk gezegd.

04-02-2022 15:21

Oxxer +165749 moderator

Nico zou teleurgesteld moeten zijn in Barcelona CF. Zij stelden een voor Ajax ongunstige deal voor en tegelijk maakten zij Nico gek. Ajax is geen club meer die gaat buigen als Barca iets wil.

04-02-2022 15:18

Redrum +96371

Precies ja. Triest dat hij dit zelf niet inziet. Barcelona is een walgelijke club. Spelers het hoofd op hol brengen en vervolgens niet aan de eisen van de verkopende club willen voldoen. Dan ben je als club geen knip voor de neus waard in mijn ogen.

04-02-2022 15:28

AlexIbarra +19352

Als we nou de hoofdprijs hadden gevraagd, is het wat anders.
(Zij zitten krap met hun nieuwe lening van meer dan een miljard euro..)

Maar Nico kost al bijzonder weinig. Dan leg je dat bedrag toch gewoon neer?

04-02-2022 15:33

TheRiviera +5514

Het probleem bij Barca zit bij hun salarisuitgave. Vanwege hun schulden mogen ze niet boven de 100 miljoen zitten. Ze hadden mogelijk Tagliafico wel kunnen betalen maar dan hadden ze hem geen salaris kunnen geven.

04-02-2022 16:14

AlexIbarra +19352

Ze hebben Ferran Torres voor veel geld kunnen halen.
Bij Nico zat zelfs huur met een verplichte koopoptie voor de zomer er niet in.
Dan heb je imo gewoon helemaal zelf je budget opgemaakt.

04-02-2022 17:39

Knalpot +3666

Dus haal je een dure Torres terwijl je nog 10 andere aanvallers rond hebt lopen? Hadden ze maar eerst beter na moeten denken en prioriteiten moeten stellen. Barcelona is de grootste veedrijver die er maar bestaat en dan moeten wij een beetje mee gaan werken omdat een kalfje van ons graag naar hun toe wil? Hadden ze maar Nico voor Nico aan moeten bieden, nee maar dan kan het ineens niet want hun nummer 12,13, en 14 kunnen ze niet missen en wij wel natuurlijk.

04-02-2022 18:12

Oxxer +165749 moderator

@TheRieviera

Het probleem bij Barca zit bij hun gedachte dat zij nog steeds die geweldige club zijn en spelers binnen denken te halen met mooie praatjes en kutvoorstellen naar de verkopende club.

04-02-2022 19:36

Jeugd +24959

Tagliafico sleept er wel alles met de haren bij. Onterecht naar mijn mening. Ik snap dat hij baalt maar Ajax wilde best meewerken, alleen niet weggeven.
Barcelona wilde geen eerlijke prijs betalen Nico, ga daar maar eens te rade ipv de schuld bij Ajax leggen.
Wat betreft het geleuter over hoofdwonden etc. Dat mag je met de nodige trots doen voor een heel VET salaris. Niet huilen Nico! Past niet bij jou.

04-02-2022 15:10

Web +178830

Zo is het toch
Niet de zielige jongen uit gaan halen. Kijken wat ik allemaal gedaan heb voor Ajax

04-02-2022 15:12

Het_Olympisch_Stadion +5631

Ik denk dat dit uiteindelijk een eind goed-al goed verhaal gaat worden. Nico krijgt 100% zeker nog speeltijd (2e seizoenshelft is altijd een veldslag), gaat belangrijk zijn en prijzen pakken. Dan komt er een mooie club die de juiste prijs betaalt en Nico krijgt een schitterend afscheid, met "Nico! Nico!" nog 1 maal galmend door de inmiddels weer overvolle Arena. Dit alles ipv een anoniem winters vertrek naar een noodlijdende Spaanse middenmoter.

04-02-2022 15:07

Altijdindestraat +40431

Speler gek maken zonder enige bod uit te brengen, armoedzaaiers.

04-02-2022 15:04

MankeNeliss +9814

Alleen Barcelona was niet serieus genoeg. Dat lag dus niet aan Ajax.
Ik denk dat het eea indirect met Dembele te maken heeft, die op het laatste moment toch maar niet verkaste. Zitten ze met een bos gesjeesde spitsen in hun melik.

04-02-2022 14:59

Caparzo +4259

Wat een vreselijke "puntje-puntje-puntje-armoedzaaiers" daar bij die Calçotada-vreters. Opzouten!

04-02-2022 14:56

Web +178830

Kut Barcelona maakt de spelers gek
Maar geld is er niet
Dan moet je weg blijven

Ik snap Tagliafigo wel
Maar Ajax ook
Kopen of je niet melden

04-02-2022 14:55

Nick14 +25889

Gedraag je eens, aso.

04-02-2022 18:12

Sampaoli +39410

Teleurstelling is logisch, denk dat het mee speelt in het verlies in rationaliteit wat betreft zijn reactie. Want Nico is niet dom, hij ziet ook wel in dat deze deal voor Ajax geen voordelen had.

04-02-2022 14:55

behangdelul +32958

Snap zijn reactie TOTAAL NIET. Ja ik snap zijn teleurstelling wel, maar dan mag hij lekker teleurgesteld zijn in Barcelona dat weer tientallen miljoenen uitgeeft, maar niet even een paar miljoen voor jou kan ophoesten.

04-02-2022 14:37

Sven Heida +1384

Hij had of kan zijn contract ook afkopen .

04-02-2022 14:36

RobbertB +2187

Barca heeft zichzelf ook geen dienst bewezen. Ze hadden Ajax moeten respecteren en eerst moeten onderhandelen met Ajax. Nu is Nico verdrietig.

Eerste keer dat ze aankloppen voor een speler, verkopen wij hem liever aan Real. Doei Barca

04-02-2022 14:31

Web +178830

Helemaal eens
Maar geld hebben ze niet
Spelers met niets blij maken

04-02-2022 14:57

AFCAHELLMOND +2243

Lang was Nico de eerste speler die ik op papier zou zetten in de opstelling, dat is nu het geval niet meer. Nu zit hij denk ik terecht op de bank, zichzelf een beetje in de voet geschoten met rare overtredingen en tackles. Zijn invalbeurten zijn schaars en als hij speelt is het niet meer wat het was. Echt jammer want ik zag hem graag voetballen.

04-02-2022 14:30

Web +178830

Blind vind ik ook beter daar
Ondanks Blind niet zo sterk is in verdedigen
Wel in het goed opstellen
Maar goals kost het Ajax nooit

04-02-2022 14:58

Multi +33571

Ik ben het er volledig mee eens dat Nico meer hoort te spelen. Maar Nico moet zich ook goed beseffen dat Barca zelfs niet eens een schamele 7 miljoen voor hem over heeft gehad.
Blijkbaar was hij dus alleen een optie als hij heel goedkoop of via een huurconstructie kon komen. Lekker vertrouwen spreken ze dan al in je uit op deze manier.

04-02-2022 14:21

Ajacied33 +37055

Dit valt me een beetje tegen van Nico, kom op man. Je speelt bij Ajax, een beter team als Barca. Dus je zet geen stap achteruit. En bovendien teken je met je volle verstand een contract toch.

04-02-2022 14:18

TheRiviera +5514

Waarom denkt iedereen hier ineens dat Barca ineens een stap achteruit is? Realiseren mensen dan niet dat de club nog steeds speelt in een veel sterkere competitie? Sinds dat Barcalona wat financiële schulden heeft en Ajax het mooi doet in de Champions League zijn veel supporters ver naast hun schoenen gaan lopen. De arrogantie druipt er van af.

04-02-2022 16:31

Kaatje +4837

Beste Nico, ik begrijp dat je dit als een grote teleurstelling voelt in relatie tot je inzet en toewijding aan Ajax. Echter, de teleurstelling die je voelt, zou je bij Barcelona al binnen een maand voelen. Als zij jou echt hadden willen hebben, dan hadden ze die paar miljoen wel op tafel kunnen leggen. Dan hadden ze een signaal afgegeven dat je ook kans had dat je zou spelen. Maar je was enkel goed voor huur, zelfs geen huur met koopoptie. Had het je echt betere maanden gegeven ?
Ik geloof echt dat Ajax alles geprobeerd heeft, maar het kan niet zo zijn dat enkel Barcelona bepaalt en beslist. En Ajax is geen liefdadigheidsinstelling, zeker niet in deze tijden.
Natuurlijk wil jij spelen en ik hoop van harte dat we je de resterende maanden an dit seizoen regelmatiger op het veld gaan zien. Met al je strijd en inzet die je altijd hebt gehad. En misschien is deze grote teleurstelling nodig om straks nog een geweldige kans te zien komen.
Blij je met Argentinië op het veld te hebben zien staan; hoop dat het je goed heeft gedaan.

04-02-2022 14:12

AFCACruijff14 +163311

Sorry, ik mag hem bijzonder graag maar ik ben nu klaar met dit gezeik. Hij heeft zijn contract met volle overtuiging getekend, in goede en slechte tijden. Hier is het even klote voor hem, maar bij Barca was hij ook wissel geworden. En Barca dacht ook dat we hier de Aldi zijn, ze hadden niet eens een transfersom voor Nico over, het moest huren zijn. Ja, doei dan.

Goede kans door blessures dat hij zondag kan spelen, ga er gewoon voor. Pak prijzen en neem in de zomer met opgeheven hoofd afscheid.

Belang van Ajax staat nog altijd ver boven het belang van een speler voor me.

04-02-2022 14:11

Redrum +96371

Wat ik sowieso nergens hoor of lees is dat Nico gewoon terecht op de bank zit. Speelde vorig seizoen als een natte krant en viel alleen op door debiele overtredingen. Zijn rode kaart tegen psv in augustus was het absolute dieptepunt. Nico is in gedachten anderhalf jaar geleden al vertrokken bij Ajax.

04-02-2022 14:19

Ajax95Duivendrecht +24268

@Redrum

Dit inderdaad.

Ja, Ten Hag moet zeker meer gaan rouleren en zijn stand-in-spelers meer minuten geven dan nu gebeurt. Maar dat Nico geen basisspeler meer is, ligt toch vooral aan hem zelf. Blind heeft namelijk vanaf het moment dat hij op linksback geposteerd werd, aantoonbaar beter gepresteerd dan Nico de anderhalf jaar daarvóór speelde.

Is nog geen excuus voor Ten Hag om wisselspelers zoals Nico maar dood te negeren, maar het is andersom ook geen excuus voor Nico zelf om nu ineens te doen alsof hij van alles te eisen heeft. Hij presteerde gewoon niet goed na het 2019 CL-seizoen, dat is hoe het zit.

04-02-2022 15:48

RFHK +12903

Helemaal mee eens, Nico is gewoon voorbij gestreeft door Blind.

04-02-2022 14:22

AFCACruijff14 +163311

Eens. Blind heeft het gewoon goed gedaan. Heeft wel een slechte fase gehad, maar dan nog is zijn spelintelligentie en passing enorm belangrijk voor Ajax.

Wel had Ten Hag Nico veel meer minuten kunnen geven. Dat is wel jammer dat hij dat nagelaten heeft.

04-02-2022 14:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.