Suarez belooft beterschap

door Sander 28

Suarez belooft beterschap

door Sander 28

Laatst geüpdatet

Trainer Jol sprak vrijdag nog even met zijn spelers over de nederlaag tegen de club uit Turijn. ''Ik was een beetje boos op Luis Suarez omdat hij een gele kaart kreeg. Hij mist daardoor de return.''

''Gelukkig was Suarez ook boos op zichzelf. Hij heeft beterschap beloofd. Hij kan al tegen Vitesse laten zien dat hij het meent. In de eredivisie kan hij zich ook geen gele kaart meer permitteren.''

Vertonghen

Jol: ''Vertonghen baalde ook van die twee tegentreffers. Maar we hebben niet door Vertonghen verloren. We kregen zeventien doelpogingen en Juventus slechts vier. Dan mag je niet verliezen. Maar we moeten niet te lang stil staan bij de nederlaag. Het is nu vooral belangrijk dat we van Vitesse winnen.''

Voor de zieke Kennedy Bakircioglü en geblesseerde Gabri en Rasmus Lindgren komt het duel met Vitesse te vroeg.

Lees meer over:
Plaats reactie

gguuss +0

ik ben t wel met je eens hoor, vind ogararu helemaal geen slechte voetballer, maar we hebben wel betere voetballers op zijn plekken. Ik vind rommedahl het afgelopen tijd helemaal niet slecht doen, scoort regelmatig en is gewoon prima voetballer.. denk dat hij er wel in staat.. of ajax begint gewoon precies hetzelfde aan de wedstrijd als tegen juve, maar dan met pantelic voor suarez... zo simpel is t;)

20-02-2010 18:59

gguuss +0

ik kwam niet verder met lezen nadat ik las dat je ogararu op rechtsbuiten wilde zetten a la beckham...
goeie grap

20-02-2010 15:45

RafaelvdVaart +0

Hebben we dat niet vaker gehoord....

Het is al stukken minder geworden, maar het is ook deels de aard van het beestje. Suarez heeft gewoon dat Zuid-Amerikaanse temperament, en dat kun je niet laten verdwijnen, alleen wat beheersen. Maar zo af en toe gaat het helaas toch mis. Zoiezo krijgt Suarez bijna al zijn kaarten voor overtredingen die niets met voetbal te maken hebben.

19-02-2010 18:36

AFCAHOOLIGAN +1002

Vind het wel een beetje vreemd, Tis toch ook risico van het vak zeg maar dat je een gele kaart krijgt, Al was het nou een domme gele kaart zoals je shirt uitrekken oke dan snap ik het. Maar nu achjah.

19-02-2010 17:27

Rolo +13837

Deze was ook behoorlijk dom, als je weet dat je op scherp staat mag je nooit een gele kaart pakken voor mekkeren tegen de scheids....

20-02-2010 11:37

tijger19 +123

okee is waar, maaar het hij heeft die kaart gekregen door het gebaar.. hij zei niks het gebaaar deed het hem in nederland krijg je voor zoon gebaar geen kaart.

20-02-2010 13:11

Balgobind +1

Reactie op Jeff, vrijdag 19 februari 2010 14:24Mijn grote complimenten voor Oleguer! Nooit zeiken en door iedereen afgeschreven. Hij doet gewoon weer wat die moet doen. Zijn man uitschakelen en geen gezeik! Echt op!

Helemaal mee eens, heeft het gelukkig weer te pakken

19-02-2010 16:34

Santos +0

word tijd dat luis verkocht word, domme kaarten pakt ie en we kunnen niet zeggen dat ie in z'n beste vorm is. Ze moeten zien 40 miljoen te beuren en een beetje de verliezen compenseren en gewoon weer op nul beginnen.

19-02-2010 16:32

afcas +3820

ben jij gek in je hoofd?

zelfs als hij niet in zijn beste vorm is is hij nog 1 van de beteren

hij legt toch nu al 23 goals erin in de competitie en dat worden er zeker weten nog meer

gewoon 2x cl met hem halen heb je ook al 40 miljoen en dan verkopen voor 40 miljoen heb je dikkere winst

20-02-2010 09:54

Rolo +13837

Ik ben blij dat jij niet in de organisatie van Ajax zit. Dan had je na een slechte wedstrijd (neem Sparta thuis) alle basisspelers op dat moment verkocht en weer op nul begonnen.

20-02-2010 11:38

theAFCAboy +0

Beter geen kaart pakken! Anders tegen pisvee er niet bij toch .. of zit utrecht er nog tussen ?

19-02-2010 16:15

Gabri1964 +0

eerst kutrecht dan pisvee

19-02-2010 17:14

Sazzz +1

Fijn dat ie beterschap belooft. Heeft ie al vaker gedaan. het is toch idioot dat een spits in de Beker er al een schorsing op heeft zitten, in de EL al tegen een schorsing aan loopt en dan in de competitie ook al weer bijna een schorsing heeft? Fijn, zo'n aanvoerder...
Leuk dat Jan kijkt naar de hoeveelheid kansen die juve heeft gehad. De helft is er dus in gegaan... Wiens schuld was dat...?

19-02-2010 15:41

ReneAFCAjax +0

Ja, je kan het zo negatief bekijken. Je kan ook kijken naar wat Luis wél goed doet. Met zijn treffers en assists is hij van onschatbare waarde voor ons Ajax. En dat maakt het WEL een goede aanvoerder. Overigens vind ik Demy de Zeeuw een prima reserve-aanvoerder in het geval wanneer Luis afwezig is.

19-02-2010 15:44

Sazzz +1

En daarom baal ik zo van die d\stomme acties van hem!! Hij is zo belangrijk voor Ajax en dan door zulke domme dingen is hij er te vaak niet bij. Hij is daardoor geen goede aanvoerder, omdat hij zich te veel laat gaan. Demy vind ik een betere optie als aanvoerder. Al loopt ook hij regelmatig tegen een kaart aan, maar dat gebeurt door overtredingen in het heetst van de strijd en op het middenveld. De kaarten van Luis zijn allemaal door praten, spelbederf en duiken. Dom, dom, dom...

19-02-2010 15:52

ReneAFCAjax +0

Ja klopt, daar heb je een punt. Suarez is daarin minder volwassen dan De Zeeuw denk ik. Ik zelf ben erg gecharmeerd van een aanvoerder als Thomas Vermaelen. Een sterke speler die overzicht heeft en professionaliteit uitstraalt. Ik denk wanneer Jan Vertonghen zich wat meer ontwikkeld het een prima aanvoerder zou kunnen zijn.

19-02-2010 15:55

Sazzz +1

Ja, maar nu zou ik Vertonghen nog lekker bezig laten met zichzelf, kost hem vooralsnog genoeg. Maar hij is idd een optie voor de toekomst. Alderweireld ook wel trouwens, misschien nog wel meer dan Vertonghen. Hij is minstens zo goed én twee jaar jonger...

19-02-2010 18:49

linksback +0

Onze ideale aanvoerder speelt nog niet bij ons. We hebben een speler als Joris Mathijsen nodig centraal achterin. Iemand die de verdediging neerzet, de jonge jongens kan aansturen en ook gewoon een leider is. Daar kunnen jongens als Toby en Jan zich aan optrekken.

Ik ben deze zomer dus blij als we maar 1 speler halen en dit de zó gewenste ervaren centrale verdediger is.

20-02-2010 11:47

tijger19 +123

ik denk niet dat Jan een goede aanvoerder is.. hij is een goede sterke aanvoerder maar hy en toby zijn nou niet die spelers die hun bek open trekken om het team te sturen, al ben ik niet zo gecharmeerd van een aanvaller als aanvoerder ik heb liever een middenvelder of verdediger, want die heeft wat meer overzicht

20-02-2010 13:14

elpresidente +2

Het is inderdaad belachelijk. Vond gister de kaart wel overdreven. Maar Suarez had het kunnen weten want de scheids had er al eerder geel voor gegeven. Hij baalde gewoon dat hij niet in de wedstrijd zat. Iets wat ik al voorspelt had als Jol hem in de spits zou zetten., Grote verdedigers in zijn nek en 2 verdedigende middenvelders voor zijn neus. Suarez is een goeie voetballer maar heeft wel wat ruimte nodig.

19-02-2010 15:55

albertAFCA +0

Tja we zullen zien, zal altijd in z'n karatker blijven zitten.

En voor iedereen die nu zegt dat Oleguer moet blijven staan; wat heb je aan hem in potjes als vitesse-thuis? met alle respect, deze man is verdedigend een klasse beter dan Jan en Toby maar opbouwend niet goed genoeg. Met toby en Jan heb je twee cv's die iets met een bal kunnen en ook nog redelijk kunnen verdedigen.
Ik zou Ollie altijd opstellen tegen clubs die met gevaarlijke spitsen spelen of veel op onze helft zijn (Juventus en Psv/twente in mindere mate) dan heb je echt een goede aan hem. Echter, tegen de mindere clubs kan ie alleen maar falen omdat ie gewoon geen werk te doen heeft..

19-02-2010 14:58

Arendinho +0

Kijk, jij snapt het!

Tegen mindere clubs komen de cv's veel in balbezit, dan zalt Oleguer door het ijs. Laat hem maar mooi een spits uit de wedstrijd spelen, en de bal inleveren bij een middenvelder! Dat is zíjn ding. Niets meer, niets minder.

Ontopic: Suarez viel me gisteren tegen.. Vertonghen vond ik juist goed.. maar als ik iedereen hoor dat die goals zijn fouten waren, maar eens herhalingen terugzien! (want ja, in het stadion zie je ook niet alles ;))

19-02-2010 15:27

Kevin020 +0

''Hier moeten we van leren''. Ik hoor het elk jaar, jaar in jaar uit. Oké, dan leren we ervan. Maar als er elk seizoen weer een compleet ander elftal staat, blijf je leren omdat de lessen in vorige seizoenen niet mee worden genomen. Simpelweg omdat de spelers weg gaan.

Passend voorbeeld:

De man van Juventus, Del Piero heeft al 20 jaar ervaring op het hoogste niveau, nationaal als internationaal. Onze man bij AJAX: Suarez, net 2,5 seizoen ervaring op nationaal top niveau en internationaal alleen ervaring met de Uefa Cup, geen champions leauge.

Ik bedoel maar, Ajax moet eens een keer een selectie 3 a 4 seizoenen compleet houden. Daar bedoel ik mee, de kern. 8 a 9 basisspelers die sowieso niet vertrekken.

''Wij zijn Ajax, wij zijn de beste''

19-02-2010 14:30

Jeff +0

Mijn grote complimenten voor Oleguer! Nooit zeiken en door iedereen afgeschreven. Hij doet gewoon weer wat die moet doen. Zijn man uitschakelen en geen gezeik! Echt op!

19-02-2010 14:24

tv020 +0

Ik zou ook niet zeiken als ik 2 miljoen in een jaar zou maken. Maar moet toegeven dat hij het goed oppakt, was na Anderlecht bang dattie het volledig kwijt was.

19-02-2010 14:48

ReneAFCAjax +0

Sorry hoor maar als iemand niet zijn excuses hoeft aan te bieden is het Luis wel! Hij is een van de weinige constant goed presterende spelers. Hij scoort, maar is ook een teamplayer. Kijk maar hoeveel assists hij op zijn naam heeft staan. Ik vind dat de nederlaag van gister aan niemand te wijten is, we speelden goed en met behoorlijk veel lef. Ik heb gister genoten, het was een mooie wedstrijd.

19-02-2010 14:04

Beretta +5

Het is inderdaad niet alleen Vertonghen's schuld. Bij de 1-1 worden er twee man geklopt op intelligentie en wacht van der Wiel rustig af op wat De Ceglie gaat doen, zonder enige druk te zetten waardoor De Ceglie rustig kan voorgeven. Ik vind de 1-1 daarom ook meer de schuld van die 3 dan van Vertonghen.

Bij de 1-2 mag zo'n voorzet natuurlijk ook niet komen op zo'n manier, ik geloof dat van der Wiel weer terug aan het hobbelen was, maar Vertonghen moet natuurlijk wel beter timen zodat Amauri niet zijn gewicht kan gebruiken om Vertonghen naar beneden te drukken, en anders was het misschien een plan geweest om tegen hem aan te springen :P.

goed, geen onbekende foutjes dus, want van der Wiel is vededigend wel vaker laks, nonchalant en ongenconcentreerd geweest geweest, aanvallend is hij geweldig dus als hij dit onder de knie krijgt is hij zeker wereldtop, hij speelde ook een prima wedstrijd verder. Net zoals Vertonghen, die ik echt uitstekend vond spelen maar twee net mis timede helaas.

Verder niet bijster slim van Suarez inderdaad maar ik vond die scheids wel behoorlijk hard zeiken over dit soort dingen. Je mag toch wel even je emoties laten gaan? Zolang het maar niet respectloos is. Die kaart van Sulejmani sloeg bijvoorbeeld nergens op, hij viel misschien wat overdreven maar raakte zijn balans gewoon kwijt, dan kan je moeilijk blijven staan.

Dat experiment van die dudes bij de achterlijn mogen ze wat mij betreft gelijk opheffen, als je zo'n duidelijk, wedstrijdbepalende, overtreding van Chiellini mist heb je ook totaal geen toegevoegde waarde (de lijnrechter had hem ook wel mogen zien trouwens).

19-02-2010 13:53

EmJay +0

Nou Atouba die heeft dan toch nog een aardige WAO uitkering ontvangen. 1 wedstrijd meegedaan.

19-02-2010 13:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.