Steijn spreekt over Vos: 'Ik schroom niet om dat soort jongens voor de leeuwen te gooien'

door NielsOpdam 555

Bron AS

Steijn spreekt over Vos: 'Ik schroom niet om dat soort jongens voor de leeuwen te gooien'

door NielsOpdam 555

Bron AS

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn zal het aandurven om Silvano Vos in de basisopstelling te laten beginnen tegen Feyenoord, zo vertelt de trainer van Ajax op een persconferentie voorafgaand aan De Klassieker. Of hij het uiteindelijk ook echt doet, wil de oefenmeester niet zeggen. Vos mocht donderdagavond in de rust invallen tijdens de thuiswedstrijd tegen Olympique Marseille (3-3) en maakte een goede indruk.

Na afloop vertelde de jonge middenvelder dat hij last had van zijn knieën, maar volgens Steijn 'lijkt het goed te zijn'. De Ajax-trainer geeft wel aan dat hij voorzichtig is met Vos. 'We hebben met hem en een aantal andere jongens uit Jong Ajax een duidelijk plan besproken. Er was wat interesse om ze te verhuren, maar dat wilden wij per se niet. Je moet ook kijken naar het fysieke verhaal. Het is best een stap van Jong Ajax naar het eerste. In zijn geval hoop ik dat hij gisteren (donderdag, red.) ongeschonden uit de strijd is gekomen.'

Op de vraag of Vos dan ook in de basisopstelling mag beginnen, antwoordt Steijn. 'Dat weet ik nog niet, dat zullen we zondag zien.' Even later krijgt de oefenmeester de vraag of hij het wel aan zou durven met Vos in de basiself. 'Ik schroom niet om dat soort jongens voor de leeuwen te gooien. Ze weten wat ze te doen staat, wij moeten ze daarin steunen door een duidelijk plan en handvatten mee te geven. In mijn optiek maakt het dan niet uit hoe oud ze zijn. Ze zijn ook wel wat gewend in de Ajax-opleiding.'

'Rensch was nog niet fit genoeg om eventueel in te vallen'

Verder was Devyne Rensch donderdag 'niet helemaal okselfris'. De rechtsachter zat dan ook op de bank en werd vervangen door Anton Gaaei. 'Ik vind dat Gaaei in ieder geval de power naar voren heeft. Hij moet ook nog steeds in de gaten houden wat er verdedigend gevraagd wordt, dat is duidelijk en daar zijn we ook mee bezig. Rensch was ook nog niet fit genoeg om eventueel in te vallen, dus we zullen kijken hoe dat zich zondag voor zal doen.'

Aan de linkerkant stond Borna Sosa opgesteld. Steijn moet met de Kroatische verdediger aan de slag om hem bij balverlies beter te maken, vertelt de trainer. 'Er zijn wel momenten dat hij gewoon korter moet dekken. Dat heeft ook met communicatie achterin te maken, waar we mee bezig zijn. Hij moet het verdedigend beter doen dan op dit moment. Maar ik kijk naar het positieve. Ik vind dat hij in heel veel opzichten een Ajax-speler is. Hij had ook een goede assist van de week.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jeremias +1661

Steijn doet dit goed om als antwoord te geven op verschillende (mis-)koopjes van die Mislintat.
Het is goed dat 'dat soort jongens' nu al worden ingezet.
d'Enige manier om Vos te laten rijpen.

24-09-2023 15:52

blackka_black +257

Ik voel dat we morgen gaan winnen ..

23-09-2023 23:34

JoeBlow +8190

Frits Barend had ook weer een briljant idee!

Weet je wat, je vraagt gewoon aan een oud speler om lekker met zijn vrouw op reis te gaan om een weekje een speler te bekijken.

Waar zouden we toch zijn zonder de unieke inzichten van al die gasten.

23-09-2023 18:35

insectenverdelg +23473

Frits was niets voor niets van de buis. Maar ja voor de gemiddelde Op1 kijker is Frits een feest der herkenning.

23-09-2023 18:40

Jarisuarez +1537

Op die Vos zit wel een goede kop, die komt er wel. Net als Hato, Timber en de Ligt toentertijd. Die gasten staan er direct met lef en zelfvertrouwen ongeacht hun leeftijd. Zij weten gewoon wat ze kunnen. Vind ik altijd lekker om te zien.

23-09-2023 14:31

Aldek +5090

Is Haludovic( Fortuna) niks voor Ajax?

Zo’n speler midden we echt imo

23-09-2023 00:03

Kleineui +559

Naah, vind Halilovic beter

23-09-2023 01:14

3sterren +20205

Haludovic is een talentvolle spits, doodzonde om hem in het midden op te stellen ...

23-09-2023 21:33

JanTa +15855

Berghuis en Taylor aan de buitenkant en Vos als teruggetrokken middenvelder met andere woorden, punt naar achteren. De verdediging blijft een probleem.

22-09-2023 23:00

Orangesoul +5988

De verdediging staat gewoon goed. Het middenveld van Ajax is te stroperig en er vallen zoveel gaten op t middenveld dat elke aanval van de tegenpartij een kans is. Dit probleem speelde onder Schreuder ook en dit jaar ook weer. Het middenveld van Ajax is gewoon zwak en er zit geen voetballende oplossing in. Taylor staat vaak te hoog en komt nooit terug en de nummer 10 idem, waardoor de 6 in zn eentje alle tegen aanvallen moet opvangen. Dit speelde ook onder Alvarez die verzoop op t middenveld omdat 1 vd middenvelders nooit meeverdedigde. Vaak was dat Taylor en nu nog.

22-09-2023 23:31

JanTa +15855

Verdedigend staat het helemaal niet goed het is 1 grote gatenkaas en dat is de rede waardoor Vos tegen de kaarten aanliep. Hij moest de gaten dichten die de verdediging liet vallen en weer zie ik hier lieden die de misaankopen lopen te verdedigen en doen elke kritiek af met een oneliner.

22-09-2023 23:39

Orangesoul +5988

Hoezo staat Vos laatste man dan? Speelt ie achter de verdediging? Leuk al die spelers die willen aanvallen maar terug komen ho maar! Vos en voorheen Alvarez kunnen puin ruimen en gaten dichten omdat medespelers als een slapjanus meeverdedigen of als een trage slak teruglopen.

23-09-2023 00:11

JanTa +15855

Erdedigend goed, heb jij naar de verkeerde wedstrijden gekeken?

23-09-2023 00:15

Orangesoul +5988

Verdedigend staat t prima. Ajax is nooit verdedigend ingesteld. Als Ajax continu wordt overlopen op t middenveld dan kan de verdediging continu aan de bak. Begin eerst met de juiste mensen te zetten op t middenveld die de bal vast kunnen houden en het spel kunnen maken. Anders kan je net zo goed alleen maar verdedigende middenvelders opstellen als je het spel niet wilt maken en de bus wilt parkeren voor het doel. Vos is een prima speler die als box to box speler kan spelen op 6 of 8. Een Taylor aardige knul maar daar win je de oorlog niet mee die laat t al 2 jaar lang niet zien. Een Mansverk, Tahirovic of Vos kan ook prima op die positie. Berghuis of Hlynsson, Misehouy op 10

23-09-2023 09:30

3sterren +20205

Misschien staan ze dan wel goed, maar ze vallen ook heel gemakkelijk om of glijden uit ...

23-09-2023 21:34

caspervans +5350

Het fijne is wel, dat er nu daadwerkelijk aanknopingspunten zijn. Nee, het was niet goed, maar in tegenstelling tot de pot tegen Twente, was er iets meer te herkennen. Nog lang niet veel, maar wel iets. En vanuit iets kun je werken. Beetje bij beetje.

22-09-2023 18:59

JanBiesbos +29082

Voor de leeuwen gooien hebben we gezien dat werkt averechts. Blij dat hij met onze opstelling begon die wij hier hadden aangegeven. I

22-09-2023 18:32

Beachboy +2910

Ik zou toch wat meer teruggetrokken spelen zondag, de verdediging in deze fase nog wat dichter op elkaar laten spelen en het middenveld in niet balbezit niet te ver daarvoor. Dat is natuurlijk vloeken in de kerk, maar dit team heeft ritme en vertrouwen nodig. Dat is i.m.o. belangrijker dan onze spelprincipes die we later weer belangrijker moeten maken.

Vos laten spelen is een no brainer. En hoewel ik me gruwelijk geïrriteerd heb aan de gemiste kansen gisteren, denk ik dat Taylor ook gewoon moet spelen. Met Berghuis erbij is het middenveld dan compleet.

En ik zou hem geen basis zetten, maar ik denk dat Van den Boomen ook nuttig kan zijn voor een wat defensiever Ajax, hij kan namelijk zowel een cross pass, als een diepte pass geven achter de laatste linie van Feyenoord.

22-09-2023 17:15

Bky +56665

Voor een Steijn is het ook wel vrij aantrekkelijk om jeugd op te stellen. De Arena slaat in één helft om en geeft een applaus voor een jongen die uit de jeugd komt nadat hij er met rood afgestuurd wordt. Ik hoop dat dit doorwerkt en dat Steijn hierop ook gewoon bijv. Misehouy meer mee gaat nemen.

22-09-2023 17:14

WijZijnAjaxAmsterdam +11631

Wie zouden jullie RB zetten zondag? Gaaei of Rensch Gaaei speelde gister toch gewoon een “oké” wedstrijd? Tuurlijk kan het allemaal nog veel beter maar vond hem lekker fel en is ook snel iets wat Rensch niet heeft.

22-09-2023 17:07

Bky +56665

Gaaei, maar dan zou ik met Akpom gaan spelen. Gaaei gaf echt wel een aantal goeie voorzetten, maar Brobbey loopt altijd alsof hij hem nog nooit aangeleerd is hoe je op voorzetten moet lopen. Hij stond overal, maar nergens waar Gaaei de bal logischerwijs neerlegde.

22-09-2023 17:16

Beachboy +2910

Ik vond Gaaei gisteren verdedigend zeer matig. Ook opbouwend ben ik nog niet overtuigd, bij voldoende ruimte kwam ie tot zijn recht en gaf ie inderdaad een aantal gevaarlijke (tenminste als er op geanticipeerd was) voorzetten. Onder druk en in de kleinere ruimten was ie onzorgvuldig, wellicht dat ie gespannen was. Maar een fel Feyenoord maakt hem helemaal gek ben ik bang. Om dan de vraag te beantwoorden, is Rensch beter en daarbij dus ook een logischere keuze op dit moment? Nou nee, ook niet. Steeds als je denkt nu komt het bij Rensch, dan komt het meestal niet. Tegen Feyenoord is Rensch niet een type speler die opeens een wereldwedstrijd speelt ben ik bang. Rensch of Gaaiei, ik heb er oprecht geen antwoord op.

22-09-2023 17:21

ElSandrini +18190

We gaan ze pakken zondag, ik voel het !

22-09-2023 16:58

JoeBlow +8190

Ik snap echt niet waarom Steijn sommige dingen zegt:

Zeikvraag: “Is het onwennigheid of onkunde”
Steijn: “Laten we hopen onwennigheid”

Als je nou de laatste twee weken een enorme partij bagger over je heen hebt gekregen naar aanleiding van jouw eigen uitspraken over “we zullen zien of ze goed genoeg zijn” - waarom zeg je dit dan?

Waarom geef je bloedzuigers als Verweij dan de kans om dat weer levend te houden?

Zeg dan gewoon: “het is absoluut zeker onwennigheid” - zelfs als je eigenlijk iets anders denkt.

Het is een aimabele man tijdens interviews, maar hij heeft echt wat media coaching nodig. Hou je muil, geef mensen intern feedback en geef de media geen opening tot speculatie.

22-09-2023 16:35

nightgoat +31037

Bergwijn en Brobbey kunnen beter een B&B gaan beginnen.

Op hun sloffen, ergens heel erg ver van hier.

22-09-2023 16:31

debarbaar +8250

Leuk hoor Vos, maar ik heb maar 2 leuke acties gezien en verder was hij net zo slecht als zijn voorganger. In een normaal functionerend Ajax zou hij niet eens bij de selectie zitten. Er wort gejuicht omdat we de weg kwijt zijn en elke piepklein lichtpuntje verwelkomen als een nieuwe zon.

22-09-2023 16:13

JoeBlow +8190

Dan wordt het naast een cursus spellen ook tijd voor een bril, gap.

22-09-2023 16:40

ajaxminimax +5467

Als ik jou was zal ik toch maar een afspraak maken bij de opticien...

22-09-2023 16:56

rodnet +10323

Stok en een hondje nodig?

22-09-2023 17:02

Cruyffie +2403

Goeie teksten. Valt me alleszins mee, onze Steijn. Missertat mag vliegen, wmb

22-09-2023 16:12

DTM1970 +1506

alex-kroes-deed-zelf-onderzoek-naar-transfers-ajax-en-kwam-tot-duidelijke-conclusie staat op footbaltransfers

22-09-2023 16:03

FissaDeGekste +3385

Is Rensch ooit niet geblesseerd trouwens?

Heeft hij dan een heel lage pijngrens? Of heeft hij héél veel pech.

Ik denk dat de vraag stellen hem beantwoorden is.

22-09-2023 16:00

Nr.10 +111236

Met Gaaei en Sosa samen ben je veel te kwetsbaar. Gisteren gebeurde het vaak dat ze gewoon allebei een behoorlijk eind voor de bal stonden in de omschakeling. Ik vind Rensch weer flink tegenvallen dit seizoen, maar Sosa kan aanvallend belangrijk zijn, dus zou ervoor kiezen om Sosa wel op te stellen, en dan Rensch op rechts omdat die minder de neiging heeft om te hoog te staan.

22-09-2023 15:46

Godenzoon24 +15308

Rensch kan ook niet verdedigen. Sosa gewoon nog wat aanpassen. Is die intelligent genoeg voor en verdedigen enzo kan die prima alleen te vaak weg. Hopelijk is Gaaei ook nog te trainen. Bij hem lijkt het echt wel een gebrekkige positionering te zijn en verdedigend gewoon matig.

22-09-2023 16:04

Amsjes +169

Wie moet er nou rechtsback gaan spelen?

22-09-2023 15:40

Stefansuarez +19059

Nu Godts en Misehouy nog

22-09-2023 15:35

Sjaakie +5812

Wanneer was Rensch voor het laatst 'okselfris'?
Hopelijk is dit het definitieve einde van deze anti-voetballer. Loop me al ruim 3 seizoenen kapot te ergeren.

22-09-2023 15:27

fc Barcelona_ke +19255

toch begreep ik niet waarom vos eerder niet af en toe ingevallen door Steijn. gisteren kreeg hij ineens een kans en pakt heel goed uit.

22-09-2023 15:23

Amsjes +169

Middenveld met van den Boomen/Taylor - Berghuis - Vos graag.

22-09-2023 15:17

erwtenpeller +2032

Je moet je eens afvragen waarom Ajax na een kwartier zo ver terug val.conditioneel is Ajax een ramp er wordt zo veel ruimte gegeven en de bal binnen 3 seconden terug verdedigen kom omdat de ruimte tussen aanval en verdediging veel te groot is.

22-09-2023 15:09

Web +178830

Ja ik heb het donderdag hiet zo vaak gezegd
Het veld is te groot, daarom loop je er zo door een
Maar het was al beter dan tegen Twente

22-09-2023 15:12

Mikki02 +2319

Inderdaad. Los van conditie niet te belopen voor middenvelders zoals het gister stond.
Zeker niet met die hoeveelheden balverlies.

22-09-2023 15:22

3sterren +20205

Voor een ‘Hagenees’ heeft Steijn een behoorlijke dosis gezonde Amsterdamse bluf.

Dat hij af en toe een talent uit de eigen Ajaxopleiding verkiest boven een aangekocht talent, valt enorm te prijzen.

Hato elke wedstrijd in de basis laten staan is zeker ook een uiting van het hebben van voetbalintelligentie en daarmee toont hij ook de Ajaxfilosofie te respecteren.

Ik zeg: “Vooral doorgaan Maurice” …

22-09-2023 15:08

Nr.10 +111236

Tja hoe kan je Hato nou niet opstellen? Wie moet er dan in? Medic?
Ik mis ook de Amsterdamse bluf juist bij Steijn, wie gaat er nou voor een thuiswedstrijd tegen Feyenoord zeggen dat je misschien genoegen moet nemen met een gelijkspel?

22-09-2023 15:50

Sunny +9553

Als je merkt dat het er niet inzit !

22-09-2023 22:49

Chesterson93 +3322

Ik hoop dat Ünüvar beter terugkomt en een interessante en goede optie op de 10-positie wordt.

22-09-2023 15:04

Vik86 +42397

Als wissel ideale speler

22-09-2023 15:05

Chesterson93 +3322

Hij is verder dan Misehouy en krijgt nu ED-ervaring. Denk je dat hij zich niet in de basis kan spelen?

23-09-2023 15:15

Vik86 +42397

Een kinderhand is snel gevult op AS.. Steijn zet vos erin om de supporters te paaien.. Hij doet dat echt niet omdat vos beter is dan de andere middenvelders.. 2 weken geleden was hij nog niet goed genoeg.. Nu opeens gooit hij vos erin en mensen krijgen vertrouwen in hem.. Mensen vergeten ff dat het gisteren nergens op leek en dan zijn tactiek waardeloos is...

22-09-2023 14:58

Lazell +16989

Of hij heeft zich gewoon bedacht. Kan ook, toch? Tis nou niet dat Mansverk zich op de kaart heeft gezet tegen Twente

22-09-2023 15:02

Vik86 +42397

Die jongen was er net 3 dagen, wat verwacht je dan?..Steijn zwetst maar wat, hij zegt elke persco wat anders..

22-09-2023 15:03

Web +178830

Voorbedacht ben je tegen, en over al de nadruk op leggen
Dat kun je niet meer rieeel kijken naar hem

22-09-2023 15:11

Lazell +16989

Natuurlijk zeg je wat anders als je je hebt bedacht. Steijn had (om welke reden dan ook) vertrouwen in Mansverk. Daarna niet meer. Zo simpel kan het ook zijn. Kan me niet voorstellen dat hij niet in zijn ogen de sterkste spelers opstelt. Supporters paai je het meeste met resultaat.

22-09-2023 15:13

Godenzoon24 +15308

45 minuten de kans na 2 trainingen op de club. Als Ajax net zo snel hun vertrouwen verliest kan die vast gaan inpakken!

22-09-2023 16:08

3sterren +20205

Ik woon sinds enkele jaren in het wijngebied van Italië en ik spreek als ervaringsdeskundige, wijn smaakt beter dan azijn.
Je zou het eens moeten proberen ; ) …

22-09-2023 15:12

NW23 +5058

Waarom zo anti-Steijn? Een trainer die in zo'n idiote situatie is gebracht als Steijn is gebracht door de TD, die mag je wel wat meer steun geven.

Waardeloze tactiek? Wat verwacht je dan precies? Jij wil ook vol druk naar voren? Met een elftal wat nog geen 5 keer samen heeft getraind?

Ik wil ook graag druk naar voren zien. Dat is ook mijn Ajax. Maar realisme is wel een groot goed. Als je vol druk zet en je doet dit niet goed, dan ben je kanonnenvoer. Van een elftal wat nog geen 5x heeft samengespeeld, kun je niet verwachten dat ze een vol pressie systeem goed uitvoeren. Dat is echt een utopie, al zet je Guardiola voor de groep.

Steijn heeft gisteren juist een uitstekende tactiek gehanteerd. De tegenstander opvangen, de ruimtes klein proberen te houden en op de juiste momenten wel druk zetten. Bij momenten gebeurde dat ook en dat werd nog best goed uitgevoerd want het team viel bij die momenten niet uit elkaar. Daar mag je Steijn best de credits voor geven.

Natuurlijk gaven we gister veel te veel weg. Maar dat zit niet in tactiek. De helft kwam door eigen fouten. De andere helft ook door zwak verdedigen zoals bij de 3-3 en natuurlijk omdat je ook gewoon te maken hebt met een tegenstander die voorin een paar hele goede spelers heeft. Steijn kan er ook niets aan doen dat Gaaei op 5 meter dekt en achteruit gaat lopen. Dat OM binnen deze tactiek nog tot meer kansen komt omdat de nou eenmaal nog geen automatismen zijn, de communicatie moet nog verbeteren in de verdediging, dat is niet zo heel vreemd.

Ajax speelde met een achterhoede Gorter, Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa en daarvoor Tahirovic. Met uitzondering van Hato speelde niemand vorig seizoen bij Ajax. Gaaei, Sutalo en Sosa zijn pas een paar weken bij Ajax en hebben daardoor (en door de interland break) nog amper met elkaar getraind. Nogal logisch dat die afstemming nog verbetering nodig heeft en dat er niet altijd op de juiste momenten druk op de bal wordt gezet. Dat is een direct gevolg van de transferpolitiek van Sven Mislintat. Een elftal vol met buitenlanders, grotendeels samengesteld in de laatste twee weken van de transfermarkt - toen het seizoen al gaande was. Alle tijd die er was om een team op elkaar ingespeeld te laten raken was toen al verstreken. Met die situatie moet Steijn maar dealen. Hij kan niet toveren.

Ik heb al meermaals gezegd dat ik niet overtuigd ben dat Steijn de juiste man op de juiste plaats is. Maar dat weerhoud mij er niet van om de situatie wel in perspectief te beoordelen. Steijn is zwaar in de steek gelaten door de TD en is voor een nagenoeg onmogelijke klus gezet. Dan verdient hij gewoon een kans. Je kunt hem niet kwalijk nemen dat hij dit nu nog niet op gang heeft gekregen en ook niet dat er nog zo weinig patronen zichtbaar zijn. Dat krijg je als je pas eind augustus een groot deel van je selectie krijgt.

22-09-2023 15:32

3sterren +20205

Heldere analyse en bovendien ook nog eens goed verwoord.
Iedere Ajacied verdient een realistische kans.
Daarom vind ik jouw pleidooi zo mooi, want dat is wat een Ajaxsupporter hoort te doen. ...

22-09-2023 19:06

michaellaudrup +4660

Beobbey moet eruit, Bergwijn brengt ook te weinig.

22-09-2023 14:56

Chesterson93 +3322

Wie was zondag de beste speler aan Ajax-zijde?

22-09-2023 15:02

Hersenspinsel +8076

Be obbey zeg Brobbey.

22-09-2023 15:12

gi0vanni +7257

Ik ken veel aankopen maar wie is Beobbey? 😉😉😉

22-09-2023 15:11

Web +178830

Stop eens met op elk woord wat Steijn zegt het slechte er in te zien
Alles op de weegschaal leggen
Hij heeft daar een partij spelers gekregen van Sven
En kijkt nu echt wel wat het beste is
Taylor is ook terecht terug in de basis gekomen

Zeg nu niet weer straks als hij er wel uit zou moeten, ik het weer een geweldige trainer vond

Nee Slot is met grote afstand de beste trainer van Nederland
Die zet vol druk maar weet hoe
Daar kan Bosz heel veel van leren

22-09-2023 14:51

V12 +867

Fitz Jim was ook een goede optie geweest maar die is verhuurd net als Gorter bijna verhuurd was. Heel slim allemaal.

22-09-2023 14:51

Aurelius1 +19735

Haha, ja, trainers zuigen echt overal een puntje aan. Het was duidelijk dat hij het niet zag zitten aan het begin van het seizoen om jeugdspelers in te zetten. Pas nadat is gebleken dat Sven z'n aankopen waardeloos zijn moest hij wel.

22-09-2023 14:44

Web +178830

Te makkelijk is dit

22-09-2023 14:47

Danielson +50469

En gewoon onzin.

22-09-2023 14:48

Aurelius1 +19735

Wat is er onzin aan?

22-09-2023 14:52

Web +178830

@Auerelius
Als je kiest voor een, zie je het dan in de andere niet zitten
Dat is die onzin

22-09-2023 15:08

Aurelius1 +19735

Hij hoopte op goede spelers van Mislintat en gaf aan dat Vos en Misehouy op hun beurt moesten wachten. Nu blijkt dat de spelers van Mislintat bijna allemaal waardeloos zijn, gaat hij het met jeugdspelers proberen. Dit heeft niets te maken met durven te maken, maar gewoon gedwongen worden iets anders te doen.

22-09-2023 15:22

Godenzoon24 +15308

1 x een matige helft en ze staan er weer naast!

22-09-2023 16:12

Vik86 +42397

Hij doet dit om de supporters voor zich te winnen, hij ziet zijn ontslag al aankomen bij verlies zondag..

22-09-2023 14:56

3sterren +20205

Een bekend Nederlands gezegde luidt: “Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald” …

22-09-2023 15:14

Web +178830

Vind het zo leuk dat nu velen roepen waarom koopje?
De selectie was toch veel te smal zonder
Blind,Timber, Alvarez, Kudus, Tadic en Klaassen
Ook niet de misten

Als je nu geen middenvelders had gehaald dan had Taylor opdezelfde manier verder gegaan
Concurrentie heeft hem sterker gemaakt

Vod heeft dit ook nodig, van naturen zie ik in hem geen echte strijder buiten goed voetballen om
Nu moet hij wel, en beseft het denk ik ook

Concurrentie heb je nodig in een team

Brobbey heeft het besef ook, werkt hard
Scoren moet beter

22-09-2023 14:44

Hersenspinsel +8076

Vos svp🦊

22-09-2023 15:14

sebastiaan1900 +5341

Als je zondag en tegen Volendam (inhaalwedstrijd) wint, sta je qua gelijk met Feyenoord. Crisis voorbij.

22-09-2023 14:40

atouba19 +3501

Scheelt dat we nooit gaan winnen van Feyenoord

22-09-2023 14:42

Web +178830

Waarom niet?
Zondag weer een stapje maken
De meeste spelers zitten nog niet op 70 procent van wat ze kunnen

22-09-2023 14:45

AjaxAdvocaat +12687

Lekkere Ajacied ben je als je dat van te voren al weet te zeggen zeg

22-09-2023 14:48

Vik86 +42397

Web we hebben geen stap gemaakt.

22-09-2023 15:00

Mv9494 +16636

hahaha ongelofelijk Vik dat mensen dit denken. Het kwam gewoon puur doordat het bij beide ploegen organisatorisch zo slecht stond dat het lijkt alsof we allebei redelijk speelden

22-09-2023 15:38

atouba19 +3501

Precies! Mensen hebben zand in hun ogen. De aankopen zijn een voor een n drama. Terwijl 010 als n huis staat. Waarheid is soms pijnlijk.

22-09-2023 18:25

atouba19 +3501

Hahahaha dit lijkt niet eens op 70%. Doe je ogen open web en aanschouw de puinhoop. Elke aankoop hoort niet thuis in Ajax 1.

22-09-2023 18:26

atouba19 +3501

Ben je er nog zo zeker van @web?

24-09-2023 17:20

Aurora +4553

Ik heb gisteren ook weer genoten. Het was af en toe billen knijpen, maar ik zag weer wat branie en vechtlust terug. Wat ik het mooiste vond is dat de lach weer terug was. Spelplezier is toch een belangrijke graadmeter van Ajax. Steijn wisselde goed. Vos voor Tahirovic was logisch(Wat speelde die jongen in de eerste helft slecht,zeg) Daarna vd Boomen en Akpom voor Berghuis(was helemaal op) en Brobbey( ik heb enorme vraagtekens bij deze spits). Achterin moet er nog wel wat gebeuren. Hato vind ik ijzersterk en Sutalo moet echt nog wennen(op een gegeven moment durfde hij niet meer in te spelen) Het vertrouwen moet bij Sutalo weer worden opgebouwd maar in potentie is hij goed genoeg voor het eerste. De backs moeten ook nog wennen. Gaaei speelde gewoon slecht. Maar het was pas zijn eerste basisplek. Sosa vind ik prima, maar moet goed timen wanneer hij komt. De gehele rest verdediging is nog steeds een drama. Haal AUB Bogarde weer terug om de verdediging te trainen en voor te bereiden.
Het middenveld met Vos, Taylor en Berghuis lekker laten staan. Zij moeten ook meer oog hebben voor de restverdediging. Maar in dit middenveld zit genoeg techniek, slimheid en branie.
In de aanval was Forbs gisteren bij far de beste man. Ik zou die lekker laten staan daar. In de spits zou ik ook Mikautadze en/of Akpom proberen. Brobbey kan niet koppen en meer dan de helft van de ballen springen van zijn voet af. Hij werkt keihard, maar is nu momenteel gewoon geen goede spits. Bergwijn mag van mij een paar maandjes banken. Die is het helemaal kwijt. Zet daar Godts neer en laat die vaak wisselen van positie met Forbs.
Maar wat ik gisteren gezien geeft me weer hoop. We moeten Steijn de tijd geven om met deze selectie er wat van te maken. Mislintat moeten we ook de tijd gunnen. Die moest alles alleen doen en kreeg financieel carte blanche en dan maak je fouten. Als er straks een sterke AD is, zal hij ook wat meer in toom worden gehouden. We zijn er nog lang niet en Feyenoord is denk ik nu nog te sterk, maar er zit genoeg potentie in de selectie. Het is aan Steijn en de staff om er een geheel van te maken. En dat zullen we moeten afwachten. Maar geef iedereen effe de tijd. Nu mensen weer wegsturen is geen oplossing want er zijn geen goede directe vervangers voor handen.

22-09-2023 14:40

Hersenspinsel +8076

Carte blanche , wat betekent dat? Geen budget? Sven moest elke keer wachten op geld en kon pas kopen bij verkoop .
Voor de rest ik heb ook nog steeds hoop maar we moeten wel realistisch zijn, dit is een nieuw team en heeft tijd nodig.
Wel smullen gisteren 22.2 jaar het nieuwe Ajax.

22-09-2023 15:21

3sterren +20205

Ik ben voorstander van nieuwe spelers een kans te geven en daarbij geduld te tonen.

Een middenvelder heeft meer tijd nodig, dat begrijp ik.

Maar waar moet een verdediger eigenlijk aan wennen ?
Hij moet de bal afpakken van zijn directe tegenstander. Dat moet je op zijn niveau, international Kroatië, toch wel kunnen ? …

22-09-2023 15:22

Web +178830

Geef hen aub de tijd
Ook ik heb mij bedenkingen met Steijn
Maar er uitgooien levert ook niet alles op
Wie moet en wil het dan doen?

Nu zeg ik niet dat je hem aan moet laten modderen
Maar om nu al dit te doen

22-09-2023 14:37

Danielson +50469

Niet nu al maar na een nederlaag tegen Feyenoord komt dat moment wel nader.

22-09-2023 14:50

roodwit007 +14212

Heeft helaas vaak met een gebrek aan taal te maken , voor velen van ons is Nederlands al af en toe een punt maar als spelers elkaar niet begrijpen en de helft spreek en versta niet eens engels dan heb je snel een probleem en dat was Donderdag heel goed te zien

22-09-2023 14:50

Dirigent +6873

Waarom haal je dan Tahirovic, Mannsverk en Vd Boomen.

Je hebt Vos en Misehouy en eigenlijk had je ook nog Fitz-Jim....

22-09-2023 14:37

Web +178830

Ajax heeft wel een goede selectie nodig
Hoeveel zijn er wel niet vertrokken?

22-09-2023 14:38

Dirigent +6873

Ze hebben gewoon de potentie onderschat van spelers zoals Vos, Hato, Misehouy, Fitz-Jim, Godts....

22-09-2023 14:39

Vik86 +42397

@dirigent.. Hoe de potentie onderschat?.. Jij zwetst ook maar wat!..

22-09-2023 14:41

profoff +8380

Het zijn nog niet aantoonbaar betere spelers. Had je 2 jaar geleden gedacht dat we zoveel geld zouden betalen voor spelers die, (omdat ze nog moeten wennen) ballen niet aan kunnen nemen, vergeten te verdedigen, of voetballand niet veel soeps lijken?

22-09-2023 14:58

3sterren +20205

Hoezo, of je nu een aangekocht jeugdig talent opstelt, of een exponent uit de eige opleiding, in beide gevallen is het afwachten hoe het kwartje valt.
Dan prefereer ik toch het Ajaxtalent boven de aankoop …

22-09-2023 15:27

Danielson +50469

FJ: ook zo iemand die zolang hij niet in het eerste zit bijna mythische kwaliteiten worden toegedacht door velen hier. Mythische kwaliteiten die hij niet heeft want zelfs voor Excelsior schiet hij tekort.

22-09-2023 14:52

AjaxAdvocaat +12687

Steijn begint langzaam mijn vertrouwen terug te winnen, verwacht echt wel een resultaat zondag

22-09-2023 14:30

Robertini +39408

Op basis waarvan?

22-09-2023 14:32

AjaxAdvocaat +12687

De ballen hebben om Vos in te brengen

22-09-2023 14:33

Robertini +39408

Lijkt me belangrijker dat Ajax goed speelt en gisteren viel dat toch tegen.

22-09-2023 14:41

AjaxAdvocaat +12687

Vond je? Vond het oprecht wel goed in de tweede helft, belangrijkste is dat er vooruitgang te zien is en dat vond ik gisteren toch echt wel zichtbaar. Jammer van die tegendoelpunten maar 2 daarvan kwamen alleen al door (in mijn ogen) blunders van de keeper. Ook toch minstens 3 100% kansen gehad

22-09-2023 14:47

Robertini +39408

Ik vond van niet, zij hadden meer kansen, de 3-2 viel heel onverdiend en het had makkelijk 3-5/6 kunnen worden.

22-09-2023 18:07

RvhC74 +5371

Waar blijft de eerste update dat Mislitat en Hendriks per direct ontslagen zijn

22-09-2023 14:29

Danielson +50469

Vraag het je vriendjes Falentijn en Dikke Mike.

22-09-2023 14:53

Noam +4115

Mooi, nu nog Misehouy en Godtz brengen

22-09-2023 14:27

Danielson +50469

Godts? Ik zou Mikautadze vanaf links laten spelen.

22-09-2023 14:54

Adam24 +39143

En zo maak je je spelers en een team dus kapot. Schuiven, schuiven, schuiven. In de voorbereiding speel je niet goed en halen we 2 concurrenten, als die concurrenten een slechte wedstrijd spelen zitten ze weer op de bank. Als Vos zondag niet goed speelt mag hij weer op de bank zitten. Zelfde met Taylor en Van den Boomen. Resultaat: niemand heeft vertrouwen.

22-09-2023 14:27

Balou +1830

Om die verdedigers beter te maken moet Ajax Bogarde snel terughalen. Die zal die gasten wel even snel leren hoe verdedigers horen te spelen zodat die gatenkaas tot het verleden zal zijn 😉😉

22-09-2023 14:26

Danielson +50469

Bogarde heeft een integriteitsprobleem dus het is ondenkbaar dat Ajax hem terughaalt. Begrijp werkelijk niet waarom men daarover maar blijft doorzeuren.

22-09-2023 14:55

Balou +1830

Integriteitsprobleem?? Vertel

22-09-2023 16:18

Amp +37800

Rensch niet fit genoeg om in te vallen? Waarom zit hij dan überhaupt op de bank? Dan had je een misehouy of een rechtsback-optie mee kunnen nemen (bvb gooijer)...

En nu ineens durft hij vos wel op te stellen. Alsof hij in een paar weken een 4.0 versie is geworden tov de voorbereiding

22-09-2023 14:21

3sterren +20205

Zoek eens in het woordenboek op wat voortschrijdend inzicht betekent …

22-09-2023 15:30

LukaLitmanen +82103

*Vos maakt een foutje zondag*

Deel van AS: 'Hoe kan Steijn nou kiezen voor een 18-jarige?? Dit doet hij alleen om Mislintat te naaien. Wat een achterbakse smeerlap is het!'

22-09-2023 14:17

MennoJerry +4109

Had je Tahirovic of Mannsverk gewoon lekker bij respectievelijk Roma of Molde kunnen laten..

Fijn trouwens dat Forbs lekker speelde op rechts. Ik hoop dat hij deze lijn doortrekt. El Ghazi als tweede Rechtsbuiten en dan is dat probleem ook weer opgelost.
En met Misehouy heb je gewoon een een goede 10 achter Berghuis.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn toch?

22-09-2023 14:09

Vik86 +42397

Jij bent ook een simpele..

22-09-2023 14:18

MennoJerry +4109

Zo simpel is het toch ook? Wat zeg ik dat raar is dan?

22-09-2023 17:21

3sterren +20205

Volg jij eigenlijk wel regelmatig het Ajaxnieuws op AS ? ; ) Anwar vertrekt namelijk naar Duitsland …

22-09-2023 15:33

MennoJerry +4109

Natuurlijk volg ik dat, maar zoals de meeste hier speculeren doe ik dat ook. Dit had de meest simpele oplossing geweest. Of heb ik ongelijk?

22-09-2023 17:22

3sterren +20205

Het antwoord ja, want je speculeert dus dat hij terugkomt, hij is namelijk al rond met FSV Mainz, hekkensluiter in de Bundesliga ; ) ...

22-09-2023 19:14

MennoJerry +4109

Precies. Had hij beter bij ons kunnen tekenen. En vind ik dat dus ook heel gek vanwege het feit dat wij geen echte rechtsbuiten hebben.. maarja, ik vind wel meer raar qua genomen beslissingen het afgelopen jaar..

22-09-2023 21:44

Indy2 +15254

"Steijn durft Vos in basis te zetten"

Wat een held is onze trainer. Wat een moed heeft deze man. En wat een tactisch wonder is hij !

22-09-2023 14:05

3sterren +20205

Ik vind jou vanachter je toetsenbord veel heldhaftiger …

22-09-2023 15:34

Techno303 +2619

Nu al last van zijn knieën 🤔

22-09-2023 13:58

afct +8973

Steijn durft ? Steijn moet vos in de basis zetten.

22-09-2023 13:58

Starring +4697

Een goede coach of TD met Ajax-visie had meteen de toegevoegde waarde van Silvano Vos gezien. Een gevalletje beter te laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Nu eens kijken hoe lang het duurt voordat Steijn inziet dat ook een jeugdige speler als Mika Godts meer kan brengen dan aanvoerder én recordaankoop Steven Bergwijn.

22-09-2023 13:57

Babangida83 +23930

Het grappig hieraan is dat dit soort jongens, nauwelijks of niet kansen kregen in de voorbereiding en ze qua invalbeurten niet duidelijk gebracht werden. Bovendien werden de jeugdspelers nog niet goed genoeg bevonden, vandaar al die aankopen.

Dat staat in schril contrast met zijn uitspraak van gisteren dat hij spelers voor de leeuwen gooit.
Dat Vos nu ineens er in komt een hele helft tegen Marseille komt uit het niets. Daar lijkt ook geen plan achter te zitten. Sterker, als je zo begaand ben met hun fysiek, dan had je Vos veel eerder al wat minuten laten maken om aan de intensiteit te wennen.

Ik ben erg blij dat Vos gebracht werd, maar het lijkt voor mij heel erg op een charmeoffensief nu zijn baan op het spel staat.

22-09-2023 13:56

AjaxAddicted +2988

Ik was ook zeer verbaasd! Ik roep al een hele tijd om Hato en Vos er gewoon in te gooien. toen werd er geroepen dat ze er nog niet klaar voor waren...en nu ineens een helft spelen?? huh?

22-09-2023 14:25

Babangida83 +23930

Maar zo zijn er nog wel meerdere spelers. Waarom koop je Manssverk, als je Fitz Jim hebt? Ze moeten zich allebei nog verder ontwikkelen, dus waarom zou je gaan voor de duurdere optie? Misehouy - uitblinker bij Jong Ajax - waarom krijgt die geen invalbeurtjes als onze spelers op 10 allemaal verzaken. Voor Godts hetzelfde. Forbs had meer krediet dan onze eigen Godts. Wel mooi te zien dat Forbs nu wat beter wordt, maar Godts is beter in de kleine ruimte en past dus beter bij Ajax.
Zoveel vragen... :-) Zo onduidelijk beleid...

22-09-2023 14:39

AjaxAddicted +2988

Dat is dus als je iemand binnenhaalt en je vrijbaan geeft om te kopen zonder je te verdiepen in de club, de jeugd en de spelers…Amen!

22-09-2023 15:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.