'Spelers willen extra zekerheid richting CL'

door Bart Veenstra 139

'Spelers willen extra zekerheid richting CL'

door Bart Veenstra 139

Laatst geüpdatet

Enkele spelers van Ajax zouden richting de belangrijke derde voorronde van de Champions League extra zekerheid willen inbouwen. Dat meldt De Telegraaf maandagochtend. Na de slechte resultaten in de oefenduels in de voorbereiding, zou er sprake zijn van lichte onrust in de spelersgroep.

Ajax verloor tot op heden in de voorbereiding drie van de vier wedstrijden, waarna de spelers aangaven zichzelf nog niet in staat achten om negentig minuten bij balverlies de tegenstander collectief af te jagen. Bovendien zouden enkele spelers af en toe ook weleens willen inzakken.

Hiermee komt Bosz, die juist werd aangesteld om het voetbal in de Amsterdam ArenA aantrekkelijker te maken, voor een lastig dilemma te staan: moet hij zich tijdelijk aanpassen aan de wensen van enkele spelers of moet hij stug doorgaan met het opleggen van zijn visie? Volgens de ochtendkrant moet Bosz er in ieder geval voor zorgen dat iedereen voor aanvang van de duels in de derde voorronde van de Champions League op één lijn zit.

De WZAWZDB-Snapback van Kolere is vernieuwd! Nu in hogere kwaliteit beschikbaar voor 22,50 euro.

Lees meer over:
Plaats reactie

Gewoon Gijs +18454

Kort na de schande van Doetinchem en het mislopen van de titel werd er geroepen dat er 2 kanonnen bij zouden komen. Die zijn ook heel hard nodig om het niveau op te krikken. Jonge talenten zijn leuk, maar zonder kanonnen om zich heen, verdrinken ze. Zonder versterking met kanonnen wordt dit het 3e seizoen op rij zonder kampioenschap. Dat mag de leiding zich meer dan aanrekenen.

19-07-2016 19:30

robbertvd +2415

pfff wat een mentaliteit zeg, verwende mannetjes. Voetballen moet je anders lekker seizoenskaarten betalen voor ons ofzo als straf. Serieus mijn zoon zou dit niet eens durven vragen. Ga zo door Bosz

19-07-2016 15:34

trainerdv +2

Die oefenwedstdijden boeien niet.
90 minuten afjagen aub. De spelers die dat niet trekken, gaan wisselen als ze moe zijn.
Ben heel blij met deze frisse wind. Aub geen enkele concessie hieraan. Laat de spelers maar klagen en zeuren. De winnaar voelt geen vermoeidheid en als dit gaat lopen zullen onze tegenstanders kapot gaan. Dit is de enige manier die bij ons Ajax past en waarom we bekend zijn geworden.

19-07-2016 10:32

kampioenenjood +5081

Ik denk dat dit een belangrijk punt is waarom het zo mis gaat in de voorbereiding. Niet alle spelers zetten zich 100% in om echt aanvallend te spelen. Als je hoog staat en één of twee spelers verzaken loop je ontzettend veel risico. Zelfs een goede amateurploeg kan dat dan gewoon uitspelen omdat de ruimtes achterin (of voor hun voorin) zo groot worden.

18-07-2016 22:52

AjaxAddicted +3006

De inzet is inderdaad het probleem. Als je ziet hoe Veltman die bal naar Klaassen schiet. En Klaassen stond gewoon stil. Typerend voor het huidige Ajax. Maar dit probleem hadden ze ook al de laatste twee onder Frankie. Te makkelijk, Bazoer, Klaassen, Tete, Riedewald staan stil in ontwikkeling en hebben geen concurrentie genoeg. Gaat te makkelijk.

19-07-2016 08:29

deMeester +11450

Dat krijg je er nu van als je altijd bezuinigd op aankopen dan komen er teveel zwakke spelers en kun je niet meer goed aanvallen. Dit is niet de schuld van Bosz, de Boer, Overmars of de spelers maar van de RvC die weigert Ajax sterker te maken. Maar ja zij kijken liever naar bankafschriften dan naar voetbal!

18-07-2016 20:54

dianaajax +0

viergever-van de hoorn-zivkovic-duarte- sinkgraven- allemaal ligt het aan Rvc???

18-07-2016 22:11

deMeester +11450

Ja! Door het zuinige beleid zijn deze spelers aangetrokken! Duarte is gekomen als vervanger van Eriksen terwijl daar hele andere optie voor waren zoals Defour, maar de RvC weigerde de portemonnee te trekken. Viergever en van der Hoorn stonden ook in belangstelling van PSV dat waren niet direct slechte aankopen. Luuk de Jong had in Amsterdam gespeeld als de RvC niet zat te huilen over een paar stuiver meer. Wij hadden PSV en Feyenoord op onoverbrugbare achterstand kunnen zetten als we gewoon geïnvesteerd hadden. Ajax was gewoon kampioen geworden als die krentenkakkers van de RvC een tweede spits hadden gehaald, maar nee hoor. Bij Sinkgraven is het er nog niet uitgekomen dat kan gebeuren maar voor hetzelfde geldt bloeit hij weer helemaal op. Ziemelink komt ook door de RvC , als ze gewoon door waren gegaan met Poulsen was er niets aan de hand geweest. Maar ja het mag weer eens niets kosten. Overigens zijn Viergever en Duarte ook gekomen omdat er niemand anders meer beschikbaar was. Want de RvC vond het weer eens nodig om eerst spelers te laten vertrekken, lekker laat zodat er niets meer kon worden gehaald, dat is ook genoeg gebeurt. Nee zonder de RvC had Ajax er veel en veel beter voorgestaan. Hadden we meer geld uit de CL gehaald meer geld gehad op de verkoop van spelers, want met goede routine konden talenten zich veel beter ontwikkelen en zich optrekken kunnen optrekken aan deze kanjers. Maar nee het moest zo goedkoop mogelijk waardoor juist de talenten de routine moest verbeteren. Nee dat Ajax afglijdt is voor 100% te wijten aan de RvC en helemaal niemand anders, De Boer had veel aanvallender gespeeld als hij beter materiaal had. En dat gaat met Bosz ook gebeuren. Ajax kan niet aanvallend spelen omdat het niet beschikt voor het gewenste materiaal. En wat doet de RvC verder nog om aan geld te komen? NIETS een verstandige RvC zorgt ervoor dat ze het regionale bedrijfsleven betrekt bij Ajax, praat met de gemeente, koopt en faciliteert de Arena en denkt na over nieuwe constructie maar deze luie zakken, doen niets in een dynamische wereld.

19-07-2016 18:12

korem +878

De manier van voetballen heeft er niks mee te maken tegen een stel amateurs. Zon wedstrijd hoor je op inzet en passie altijd al te winnen. Hoe kun je nu als Ajax speler nu dit zo zeggen als je vorig jaar in de laatste wedstrijd kampioenschap verspilt en nu van amateur clubs verliest inzet daar ontbreekt het aan door het vuur gaan om te winnen, je speelt fucking bij de grootste en mooiste club van Nederland. Wie niet wil gaat lekker op de bank prima moment om door te selecteren, zegt genoeg dat het zogenaamde reserve elftal beter presteerde.

18-07-2016 20:43

deajaxcommissie +0

Ik denk dat het eerder om de verdedigend luie spelers gaat zoals Bazoer, El Ghazi, Schöne en Riedewald (vanuit zijn positie verdedigd hij goed bij een tegen counter slecht). Spelers die bij balverlies altijd een paar seconde te laat lopen. In het systeem van de Boer kon het vaak gecorrigeerd worden door een ander, in het systeem van Bosz staat balverlies voor een tegen doelpunt tot dusver dan. Frenkie, Cerny, Sinkgraven, en Donny hebben wat dat betreft veel meer pit. Alleen zijn de "basis" spelers over 34 wedstrijden veel constanter dan de bovengenoemde spelers. Dilemma's Dilemma's je zou maar Peter Bosz heten op dit moment :p.

18-07-2016 19:01

SoAFCA +0

Hier gaan de meeste spelers al de fout in. Pressie, doorverdedigen , jagen etc. Moet als team, als eentje twijfelt kan het al gedaan zijn. Zodra de aanvalsleider druk zet moet iedereen op zijn man staan, en een centrale speler moet doorverdedigen.

18-07-2016 18:55

X-RaY +3

Naar mijn idee is het toch te vroeg om alles op de rit te krijgen bij die gasten,heb er nog wel vertrouwen in maar ik denk dat het te vroeg dag is om een nieuw systeem zo snel erin te slijpen voor deze voorrondes.
Mijn vermoeden is dat ze een tijdje gaan kwakkelen en bepaalde gewoontes moeilijk kunnen afleren omdat ze gewend zijn om elke keer vanachter uit hebben moeten opbouwen.
Het positiespel wat ze bij Frank hebben geleerd is daar lijdend aan dat is er zo in gebrand en daar zijn ze vertrouwd in want het is nog zo jong allemaal wat er rond loopt.
De tijd zullen ze nodig hebben,de vraag alleen is of ze dat krijgen.

18-07-2016 18:38

deajaxcommissie +0

Inderdaad. Daarnaast heeft niemand het vermogen om de boel om te zetten als het niet loopt tijdens een wedstrijd. Dan kijken ze allemaal naar elkaar en naar de zijlijn zo van..wat nu?! Het zijn soort van voor geprogrammeerde robots. En dat neem ik Frank de Boer wel een beetje kwalijk hij heeft spelers met een mening meningloos gemaakt of grofweg weg gewerkt. Spelers zoals Kishna en theo janssen. Het zijn allemaal brave studentjes met weinig persoonlijkheid. Ajax mist gewoon een aantal klootzakken (qua spel) in de selectie.

18-07-2016 19:14

X-RaY +3

Precies! En dan krijg je weer het wel bekende balletje breed en uiteindelijk heeft de tegenstander weer tijd om zich te hergroeperen.
Dat irriteerde me de afgelopen jaren sowieso,elke keer als er een speler opendraaide dan heb je de kans om het spel open te breken met bijv. een splijtende pass,telkens de makkelijke weg zoeken door terug of breed spelen.
En net wat jij zegt de Boer heeft ze verlamd met controle/positiespel voetbal er zit/zat totaal geen voetbal gogme in met kloten die vooruit durft te spelen.
Één ding is zeker dat middenveld moet op de schop daar moeten spelers staan die lef hebben en dat spel durven open te draaien naar voren want anders wordt het weer nix dit seizoen helaas.

18-07-2016 19:45

SjakieWolfs +3

Hij moet gewoon punten pakken met deze selectie. CL heb ik al uit m'n hoofd gezet als ik zo eerlijk mag zijn. Als we nog niet van AFC kunnen winnen zal Sparta uit ook nog lastig worden. Ik vrees dat Bosz en Kruzen de kerst niet halen en John van den Brom bij AZ ook niet.

18-07-2016 18:24

bromma13 +0

We hebben toch afgelopen jaren gezien dat we het met die "zekerheden" het ook niet redden in Europa. De wedstrijden die we toen goed hebben gespeeld gingen we er volle bak op dus ik snap dit niet helemaal. De tegendoelpunten in de oefenwedstrijden leken toch veelal persoonlijke blunders. Gewoon verder gaan waar je mee bezig was en de spelers die niet mee willen gewoon vervangen.

18-07-2016 17:33

NouriVandeBeek +7

Bosz lijkt mij niet iemand die concessies gaat doen en terecht. De spelers maken zelf oerdomme persoonlijke fouten die weinig met een aanvallend spel te maken hebben.

De spelers lopen zelfs te weinig. Als je Salzburg en Liefering zag. Dat is pas drukzetten. Dat is 100% geven.

18-07-2016 17:08

Redrum +96337

Ik heb zo'n vermoeden dat Peter tegen die Grieken zomaar eens met een hele verrassende opstelling kan komen. Hij heeft tijdens de afgelopen 4 potjes wel een beetje de balans opgemaakt denk ik zo en het zou me niet verbazen als een aantal basisspelers van vorig jaar op de bank mogen beginnen.

18-07-2016 16:38

Pauw +2255

Hoop niet dat de 'hoge heren' in de selectie bij Ajax woensdag aanstaande de kantjes ervanaf lopen, om t een en ander te 'bewijzen'...

18-07-2016 15:32

Savastano +0

Ajax moet een heel andere richting uit.
We moeten af van type spelers als Gudelj en met alle respect Klaassen. Dit zijn lopers die een beetje kunnen beuken en rennen.
Ajax moet heel snel naar een middenveld toe gaan werken met spelers als Nouri en frenkie de Jong. Met die de Boer volgelingen gaat het niks worden.

18-07-2016 15:13

Rolo +13838

Types als Gudelj, werkpaardjes, zul je altijd nodig hebben. Je kan niet alleen maar met raspaarden werken, er zal iemand het vuile werk op moeten knappen.

18-07-2016 17:03

DHNC +34

Zijn het niet de supporters die klagen, dan is het wel de spelersgroep. Nooit saai, Ajax. Teleurstellend vind ik het wel. Heb eens vertrouwen. Spelers zijn geen trainer, spelers zijn werkmieren die moeten uitvoeren naar hun kunnen. De trainer zet het neer en wordt daarop beoordeeld door zijn meerdere. Dat is niet de spelersgroep.

Min of meer daarop aansluitend, al is het eigenlijk meer gericht aan mede-supporters, hier een stukje: https://ajaxwintdewereldcup.nl/2016/07/18/judaskus/

18-07-2016 14:57

Pinpanter +3

Werkmieren past meer bij 010. Als je vanwege de resultaten van de oefenwedstrijden niet je speelsysteem ter discussie stelt is dat wel heel naïef. Blij dat deze mannen dit aankaarten. Een verandering van spelstijl kost tijd. Moet je dan in die omschakeling je CL-mogelijkheden er voor opofferen?
Ze stellen wat voor, maar kijk weer eens wat een oordelen er weer worden uitgekotst. Sinds wanneer heeft Ajax mondige spelers? Sinds J.C.! En Ajax staat er bekend om.

18-07-2016 17:20

trooop +3885

Muiterij noemen we dit. Het schip is de haven nog niet uit of er wordt al aan de koers getwijfeld. Meteen overboord kieperen dit soort zwakkelingen, voordat de rest mee gaat lopen doen. We varen vanaf nu het avontuur tegemoet, het tijdperk zekerheid inbouwen is voorbij. Wie dat niet zag zitten had lekker van boord moeten stappen toen kapitein frank dat deed.

18-07-2016 14:36

Adam24 +39387

Hahaha, ik ben het totaal oneens met je reactie maar props voor de vertelling!

18-07-2016 14:40

Rolo +13838

Er was een tijd dat de spelers wanneer ze het veld op kwamen in het mooiste shirt ter wereld al met 1-0 voor stonden. Nu vragen ze 8 dagen voor de voorronde CL of ze aub met meer zekerheid mogen spelen.... Weg bravoure, weg angst om tegen Ajax te spelen. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste! Maar mag ik aub wel iets verder inzakken? Kom op zeg, waar zijn we mee bezig. Het is toch van de zotte als je spelers ziet die in de oefenpotjes in de tweede helft beter spelen dan de beoogde basis 11. Het is simpel Peter, de beste speelt.... Laat ze maar voelen dat ze moeten knokken voor een plaats. Niks beoogde basis 11... speel je niet goed op dit moment terwijl 8 dagen één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen op de planning staat, ben je niet scherp? Bank! Vooral scherpte... hoe kun je dat missen nu nog! Dat je één keer op je bek gaat in de voorbereiding, kan, nieuwe trainer, nieuwe stijl.. no worries,.... Laat woensdag maar zien wie er moet starten. Al starten we met Jong Ajax, mochten die wel het snot voor de ogen lopen en laten zien dat ze het mooiste shirt ter wereld met trots dragen!

18-07-2016 14:24

han23 +0

vervang dat wzawzdb maar voor wij zijn ajax wij zijn de mooiste!! de beste zijn we allang niet meer. je kan europees echt niet zo eigenwijs blijven en vol op de aanval gaan. kijk naar psv. die hebben het afgelopen jaar prima gedaan, met wat behoudener te spelen. en dan kan iedereen gaan ropen, ja dat is niet des ajax. maar we willen toch weer een keer hoge ogen gooien in Europa? de tijden zijn veranderd, wij hebben niet meer de spelers om de doorsnee europese ploeg ff met de rug tegen de muur te zetten. nu zal iedereen met het voorbeeld van die wedstrijd tegen Barcelona komen, maar dat was een incident. dat niveau hebben we daarna NOOIT meer gehaald

18-07-2016 14:36

Rolo +13838

Het WZAWZB was om aan te geven dat de Amsterdamse bluf compleet verdwenen is. En nee, natuurlijk moet je niet eigenwijs gaan spelen in Europa, dat is zelfmoord. Maar kom op, als je nu al kopje onder gaat tegen FC Liefering, AA Gent, Brofnof (Of wie het dan ook mag zijn) en op een 1-1 blijft steken tegen AFC. Ik mag hopen dat je daar toch wel met de borst vooruit mag kan voetballen en de blik naar voren. Ander sta je na de eerste speelronde (Sparta) op 0 punten en een doelsaldo van -4.

Waar is de bluf gebleven die Ajax jaren heeft getoond? Heeft die plaats gemaakt voor angsthazen voetbal? Spelers die meer zekerheid willen? Dus erkennen kwaliteit te kort te komen op dit moment? Cerny die omkijkt wanneer hij druk zet of de rest wel mee doet? Niks omkijken, de rest moet. Als er één gas geeft moet je er van uitgaan dat de rest je dekt. We gaan samen de oorlog in... loop jij maar vooruit, ik kijk wel van achter een boom. Pak de tegenstander bij de strot en laat zien dat er niks te halen valt. Dat doe je 5 wedstrijden in het begin van de competitie en 3/4 van de Eredivisie komt weer met de broek vol richting de Arena. Nu is het omgekeerd, iedereen denkt wat te halen in Amsterdam.... en nog terecht ook.

18-07-2016 16:57

Jaimy26 +1

Je moet ook gewoon luisteren naar ke spelers. Je team weet wanneer je moet pressen en wanneer naar achter te vallen. Wees onvoorspelbaar ;)

18-07-2016 14:23

grannig mokum1 +1

Dat is wel zo, maar alles moet ook kloppen dat de lines aansluit. En de achterhoede ze moeten compact staan

18-07-2016 14:38

Adam24 +39387

Als ik de reacties hier zo lees moet daadwerkelijk iedereen, van bestuur tot trainer tot gehele selectie, vertrekken. Houd je niet veel over hoor.

18-07-2016 14:08

RusselWestbrook +21

Welkom op AST.

18-07-2016 14:35

Wally020 +247

https://www.youtube.com/watch?v=x0BQ9-0pqoQ

Als Petertje de poppetjes op deze manier aanpakt, dan rijst mijn vertrouwen!
Het kan toch niet zo zijn dat we straks met stront in de kicksen het veld betreden, die boys zijn verwend en weten niet wat knokken is..
We zijn gvd de beste in Nederland,laat dat dan ook zien!!

18-07-2016 13:55

Intec +0

Liever lui dan moe. Angst hoort ook niet bij deze club anders ben je onwaardig voor deze club. En dat zijn alleen hoop spelers van deze selectie.

18-07-2016 13:30

DeKenner +9406

Hetgeen mij frustreert is dat we met Bosz een nieuwe trainer hebben met een compleet nieuwe speelstijl, maar dat hij vooralsnog voor nagenoeg dezelfde basisformatie lijkt te kiezen als De Boer. Er zijn veel spelers 'rijp voor de slacht', maar de eerste slachting heb ik nog niet gezien. Wat zou er gebeuren als Bosz besluit Veltman, Klaassen of Gudelj te passeren? De Boer heeft deze spelers belangrijk gemaakt, en het lijken daarmee ook de spelers te zijn die het 'voor het zeggen hebben' binnen de selectie. Het passeren van (een van) deze spelers zal ook de verhoudingen binnen de selectie weleens aardig kunnen veranderen. Ik had echt de hoop dat iedereen op 0 begon en dat Bosz de in zijn ogen beste spelers zou opstellen. Wellicht is het allemaal teveel gevraagd in dit korte tijdsbestek, maar ik vrees dat hoe langer hij wacht met ingrijpen, hoe groter de achterstand wordt.

18-07-2016 13:20

PeriJode +0

Wat heeft ie dan achter de hand drie keer niks!

18-07-2016 13:26

DeKenner +9406

Inderdaad weinig. Maar doordat hij weinig nieuws heeft geprobeerd met zijn basisopstelling begint de tijd nu ook wel heel erg te dringen.

Met het oog op de dubbele CL-ontmoeting met PAOK zou ik nu vol gaan voor deze opstelling:

Cillessen
Veltman Westermann Riedewald Dijks
Klaassen Sinkgraven Gudelj
Cerny Cassierra Younes

Veltman op rechts om daar iets meer aanvallende impulsen te hebben en omdat hij vooralsnog wat krediet verdient. Westermann centraal om de boel goed te organiseren en duelkracht toe te voegen. Sinkgraven op het middenveld om in ieder geval één creatieve speler in deze linie te hebben. En Cassierra in de spits omdat er nog geen alternatieven zijn.

Op de iets langere termijn hoop ik op Tete als rechtsback, Sanches centraal (al besef ik dat het afwachten is hij het gaat doen) eminimaal één van Nouri, vdBeek of De Jong op het middenveld en Milik in de punt. Maar zelfs als al deze wijzigingen goed uitpakken komen we nog creativiteit en stootkracht tekort.

18-07-2016 13:37

boye04 +0

Gudelj is geschorst voor PAOK en Tete is een betere rechtsback dan Veltman. Jammer voor Veltman maar die hoort gewoon op de bank. Is niet goed genoeg.

18-07-2016 13:43

14Abdelhak14 +600

Doorselecteren met de jongen die dit voetbal wél aankunnen. Als we net zo laf gaan spelen als al die andere clubs dan gaan we het zeker afleggen op termijn. Dit hebben we gezien met Frankie in Europa. Want met dat laffe voetbal zijn we uitgeschakeld door zeer matige tegenstanders. Tegen City, Barca, Ac milaan (eerste wedstrijd) en ManUtd werd er wél met lef gevoetbald.

oftewel Peter gewoon lekker zijn gang laten gaan en zorgen voor een selectie die dit type voetbal goed kan spelen. Dus met voetballende backs en middenvelders (lees Gudelj en Dijks mogen vertrekken) en creatieve buitenspelers.

18-07-2016 13:18

PeriJode +0

Stuurloos schip ! wat een aanfluiting.........................de club van de hoofdstad, oh nee het lachertje van Nederland.

18-07-2016 13:11

Bijgoochem +191

Stemmingmakerij dit... "enkele spelers", "lichte onrust". Logisch dat je wat twijfel hebt als je voor je belangrijkste wedstrijd van het jaar net een nieuwe strategie aan het oefenen bent, en dat nog niet zo lekker is ingeslepen. Dat is altijd ons probleem, we kunnen niet rustig een paar maanden bouwen aan een team maar er moet altijd gepresteerd worden.

18-07-2016 13:09

Jayajax +163

Laat die spelers er eerst maar eens voor zorgen dat hun eigen spel het niveau Ajax waardig is. Dat het collectieve jagen nog geen automatisme is dat kan. Al lijkt me dit toch gewoon een bepaalde mentaliteit en discipline die men moet opbrengen. Hoe dan ook, wat mij van de oefenpotjes is bijgebleven was geen opportunistische speelstijl met heel veel druk naar voren, maar totaal onnodige persoonlijke fouten zonder dat daar enige aanleiding voor was. Op die manier is het in elke speelstijl een moeilijke opgave om een goed resultaat te halen.

In plaats van dat men nu al gaat piepen dat het er niet in zit, investeer in jezelf en zorg ervoor dat je je stinkende best doet om er in ieder geval voor te zorgen dat jou als speler niks te verwijten valt. Bovendien is de basis nog allerminst zeker, waardoor iedere speler zich toch uit de naad zou moeten werken om zich tegenover Bosz te bewijzen. Als ik prof was bij Ajax zou ik het wel weten...

18-07-2016 13:06

flyingsoccer +1

Bosz moet niet afstappen van zijn visie. Als spelers niet instaat zijn dat uit te voeren wat gevraagd wordt dan zijn ze het niveau niet waard en gaan ze maar bij excelsior of cambuur voetballen.
Ze worden vet betaald en ze gaan piepen als er meer verwacht wordt dan ben je het shirt niet waard en overschat je je eigen kwaliteiten.

18-07-2016 12:49

Adam24 +39387

Een trainer moet zich altijd aanpassen naar de selectie. Een trainer is een passant en wanneer er een grotere club met meer salaris voor de deur staat is het meestal de eerste die vertrekt.

18-07-2016 14:05

daniajax1 +4

Ik wil echt niemand van jullie hier horen als we met dit voetbal afgaan tegen PAOK. Laat ik vooropstellen dat ook ik graag aanvallend voetbal wil zien, maar na 5 jaar de Boer en spelers die niet anders kennen kost het tijd om dat te veranderen. Als het dan niet lukt tegen wat amateurs is het logisch dat er twijfel ontstaat. De spelers willen namelijk CL spelen en winnen van PAOK. Voor sommigen is CL voetbal behalen totaal onbelangrijk lijkt het hieronder. Maar dan ook niet janken als we eraf gaan met een spel dat de spelers nog totaal niet beheersen, een elftal zonder fatsoenlijke spits en nul automatismen. Hoe dan ook, Bosz heeft een belangrijke beslissing te maken.

18-07-2016 12:49

korem +878

De manier van voetballen heeft er niks mee te maken tegen een stel amateurs. Zon wedstrijd hoor je op inzet en passie altijd al te winnen. Hoe kun je nu als Ajax speler nu dit zo zeggen als je vorig jaar in de laatste wedstrijd kampioenschap verspilt en nu van amateur clubs verliest inzet daar ontbreekt het aan door het vuur gaan om te winnen, je speelt fucking bij de grootste en mooiste club van Nederland

18-07-2016 13:09

druif +0

CL voetbal is belangrijk. Alleen hebben ze de grote (en haast enige) kans om die te bereiken vorig jaar gewoon laten liggen, door niet te winnen tegen een al gedegradeerd De Graafschap. Daardoor moet je nu vol aan de bak, om een horde te nemen die haast niet te nemen valt.

Via de twee voorrondes-CL na amper vier weken voorbereiding het toernooi alsnog bereiken is haast schier onmogelijk voor een Nederlandse club. Ook voor een Ajax. En ook voor een Ajax zonder nieuwe trainer, en met meer zekerheid ingebouwd. Zoals deze selectie vorig jaar, onder de Boer, ook al tegen Rapid aantoonde.

Het probleem is niet Bosz of zijn speelwijze. Het probleem is denk ik vooral de onjuiste verwachting dat die vCL nu nog prioriteit zou moeten hebben. De kans om door te gaan is daarvoor gewoon te klein.

Beter dán alvast de focus op de competitie. En ondertussen lekker aan de bal gaan in die vCL en gewoon maar zien wat je eruit kunt slepen. Met zeuren en miepen ga je het in ieder geval niet halen. En met aanpassen zul je ook de stappen niet gaan zetten om dadelijk, met een andere speelstijl, klaar te zijn voor de competitie.

18-07-2016 13:17

AJAXZZZ +0

Waar blijft die buitenspeler nou ?
Ach, wat zeur ik.
De competitie begint voorlopig nog niet.

Oh wacht !

18-07-2016 12:46

Yoyoyoyo +0

Haal Veltman en Viergever eruit. Scheelt je 80% aan tegendoelpunten.

18-07-2016 12:45

AJAXZZZ +0

Zouden de spelers bij Atletico Madrid, Simeone, ook klagen over de training ?

18-07-2016 12:45

daniajax1 +4

Wie klaagt hier over de training?

18-07-2016 12:50

talent020 +7

Durven ze niet denk ik:p die Simeone hoeft zijn spierballen maar te tonen en degene die het in zijn hoofd haalde vlucht het kantoortje alweer uit.

18-07-2016 15:54

Red Devil +3604

Het is beter als degenen die het niveau niet aankunnen hun biezen pakken ipv te gaan lopen janken.
Hierdoor geven ze nu zelf toe dat ze helemaal niet zo goed zijn als dat ze zelf denken te zijn.

18-07-2016 12:38

Ajax Koersvast +0

De betreffende spelers meteen vervangen aub!!

18-07-2016 12:36

godenzonensuper +0

Dus Bosz is bezig om het spel van de Boer eruit te krijgen (zal een tijdje duren) en de spelers gaan dat nu vertragen? Als Bosz hieraan toegeeft is hij zijn geloofwaardigheid direct kwijt.

18-07-2016 12:26

De Ajax Ziel +2

Goede voetbalvisie Peter Bosz, die hooguit aanpassing in instelling en opstelling - tijdelijk 4 middenvelders wellicht?- vereist. Meer vertrouwen in Peter Bosz als coach dan in Frank de Boer.

18-07-2016 12:17

Christian Eriksen +0

Dit is echt schandalig. Die kerels krijgen miljoenen betaald, maar als het even niet allemaal perfect gaat meteen gaan zeuren in de media? Misselijkmakend echt. Beste Peter Bosz, hou alsjeblieft vast aan je eigen speelstijl en zet de klagende spelers dan maar op de bank als ze zoveel moeite hebben om door te zetten. Wat een slappe hap zeg.

18-07-2016 12:06

daniajax1 +4

De spelers zien dat het tijd kost om een nieuwe speelstijl aan te leren en dat het nog totaal niet lekker loopt, dat ze geen fatsoenlijke spits hebben in de eerste wedstrijd, en willen graag CL spelen en niet afgaan tegen PAOK. Dat is toch logisch? Ik ben er ook bang voor dat ze compleet weg worden gecounterd als ze zo aanvallend gaan spelen.

18-07-2016 12:12

jvs +0

Wat een krom artikel! Wat is nou "extra zekerheid". Er wordt hier waarschijnlijk bedoeld, dat spelers verdedigender willen spelen. Of de ruimtes kleiner willen maken.
Met zekerheid heeft dat niks te maken.
Als je zekerheid wil hebben moet je Serero in de goal zetten. Weet je zeker dat je er een paar om je oren krijgt.

18-07-2016 12:06

daniajax1 +4

Hier kon je op wachten. Natuurlijk kost het tijd om een heel elftal compleet anders te laten spelen. Zeker als diezelfde spelers 3-5 jaar onder de Boer helemaal anders hebben gespeeld, vaak in een cruciale leeftijdscategorie. Dat zijn automatismen geworden en krijg je er na jaren trainen niet binnen een paar weken uit. Dat wist iedereen toch toen Bosz werd aangesteld? Dat de spelers zien dat het nog zeer moeizaam gaat, maar winst belangrijker achten voor de CL is ook volkomen begrijpelijk. Al die ophef die ik hier allemaal lees mag wel wat minder.

18-07-2016 12:01

atalantanio +539

Ze mogen zo onderhand echt wel een oefenwedstrijd gaan winnen, alleen op die manier ontstaat er iets van vertrouwen. Nu terug gaan naar de ''Frank de Boer manier'' heeft geen zin, dat is passé. Of moet De Boer even snel terugkomen voor de wedstrijden tegen PAOK? :p

Ik zie het somber in, die wedstrijden tegen PAOK komen veel te vroeg.

18-07-2016 11:59

wladimir +3059

Milik doet nog niet mee in de CL. Bus parkeren en op de counter spelen met El Ghazi , Muric en / of Cerny.

18-07-2016 11:53

hallo1 +0

Kwaliteit geeft de doorslag. En dat is wat er bij Ajax ontbreekt. Guardiola-voetbal werkt perfect bij Barcelona omdat je daar de creativiteit van Messi, Neymar en onze eigen Suarez hebt. Bij Bayern werkt het ook perfect omdat je daar Robben, Costa, Lewandowski en nog een paar creativiteit hebt. Bij Ajax hebben we alleen Younes die zijn mannetje voor bijj komt. Leuk om zo met Ajax te spelen tegen Willem 2 en Excelsior maar in voorronde Champions Laegue is dat een doodsvonnis.

18-07-2016 11:50

wladimir +3059

Cerny en Muric hebben creativiteit. El Ghazi heeft een prima voorzet en is erg doelgericht.

18-07-2016 11:54

hallo1 +0

Cerny en Muric zijn grote talenten maar nog veel te jong om iedere week dat te kunnen. Dat gaat dus soms heel goed en de andere keer is het weer niets. Daarom hebben weook spelers nodig die wat ouder zijn en dat wel al kunnen zo als Younes. El Ghazi is een blind paard.

18-07-2016 11:56

Rommy +0

Jammer dat ze tegen de Graafschap geen zekerheid hadden ingebouwd !

18-07-2016 11:48

Sallons@AS +226

Waarom lijkt het alsof de meesten hier denken dat de spelers terug willen naar de speelwijze van de Boer? Dat hebben de spelers volgens de Telegraaf toch niet aangegeven? Zij vinden dat zij het, als collectief, niet kunnen opbrengen om 90 min lang met hoge druk naar voren te spelen en willen graag af en toe terugzakken. De spelers willen door in de CL en dat willen wij ook. Is het dan raar dat die jongens het op safe willen spelen? Toen PSV tegen Atletico 5-3-1 speelden, werd er niks meer dan lof uitgesproken, Ajax wilt zekerheidjes inbouwen en word met de grond gelijk gemaakt. Er word vaak gedacht dat de trainer bepaalt en de spelers maar moeten uitvoeren. Deze statement van de spelers laat toch echt zien dat spelers meedenken. Daarbij laat de groep zien dat het wel volgens de wijze van Bosz wilt voetballen, maar dat het er alles aan wilt doen om door te gaan. Zelfs als dat betekent dat zij even moeten afwijken van het beoogde spel. Koste wat het kost dames en heren...koste wat het kost.

18-07-2016 11:47

Rsv +1

Als dit verhaal waar is, is het echt ongelooflijk. Wat een jankerds zitten er dan in deze selectie, ze zouden eens wat meer ballen moeten tonen in plaats van allemaal de ideale schoonzoon te zijn. Mocht Bosz gehoor geven aan dit groepje jankerds dan kan hij net zo goed gelijk vertrekken of dezelfde speelwijze als FdB hanteren. Het wennen aan de nieuwe speelwijze zal absoluut gepaard gaan met pieken en dalen, maar het feit dat een groepje spelers hier bang voor is is in mijn ogen Ajax-onwaardig. Met de hoofdpersonen in kwestie zou ik wel een woordje willen wisselen, al hoop ik stiekem dat Bosz ze aanpakt en aangeeft dat de ingeslagen koers niet gewijzigd gaat worden.

18-07-2016 11:47

Toekomst1900 +2

Wat maakt iedereen zich weer druk om woorden van De Telegraaf! Net als het woord: kanon! Door Ajax niet genoemd. In dit artikel worden geen namen genoemd he. Dus we kunnen niemand aanwijzen. Daarnaast zal de Telegraaf wel geirriteerd zijn dat er zo weinig te melden is. Dan krijgt Voetbalzone de primeur van VanRhijn ook nog. En extra zekerheid is altijd wel slim toch? Ik denk dat we goed opweg zijn! Als we nu alles hadden gewonnen, dan is het nog moeilijker om aan te wijzen wat er fout gaat. Dat we nu onderuit gaan, prima! Als we volgende week maar winnen, misschien met die extra zekerheid?

18-07-2016 11:46

AFCZlatan +1

Als je op de juiste manier druk zet, kost het als het goed is minder energie. Daarom begrijp ik het niet echt en twijfel ik aan de betrouwbaarheid van dit artikel.

18-07-2016 11:39

Adam24 +39387

Ookal denk ik dat het een onzin artikel is maar CL kwalificatie moet je gewoon winnen! In de competitie gelden andere wetten. Daar kan je bouwen naar de speelstijl die je wilt hanteren. Daarnaast pak je als nieuwe trainer eerst de dingen die goed waren en vanuit daar ontwikkel je je eigen speelstijl. Je kan niet alles in één keer veranderen.

18-07-2016 11:34

HarryHarHar +3019

Niemand maakt hem (Overmars) wakker, gewoon omdat hij geen geld uit mag geven van de RVC. een tijdje terug was er een gesprek van Andy van de Meijde met Ziyech in de auto en Andy vroeg kom van de zomer naar Ajax, zegt Ziyech dat kan niet want Ajax wil geen geld uitgeven... tjá hiermee is alles gezegd, gelijk de reden van het fiasco van afgelopen seizoen en ook het fiasco waar we nu mee zitten acht!! (8) dagen voor de CL... hier zakt toch je broek vanaf... en dan kunnen we allemaal wel hopen op dit en hopelijk dat... kom op zeg.. wij zijn Ajax.....

18-07-2016 11:31

JPC40 +3

Hier mee wordt nog even duidelijk waar dus de angel in zit, fysiek zijn deze jongens zo zwak dat ze niet in staat zijn om 90 minuten druk te zetten bij de tegenpartij, dit is schokkend !!.
Het feit dat er nu al onrust is, geeft ook de situatie van Bosz aan.

18-07-2016 11:28

Adam24 +39387

Er is geen team ter wereld dat negentig minuten drukzet. Dortmund onder Klopp kwam dichtbij maar verder zie je het nergens.

18-07-2016 11:37

JPC40 +3

Ja daar heb je gelijk in, maar het feit dat men nu al begint te klagen zegt al alles als je praat of fysiek wilskracht.
Dat er überhaupt geklaagd wordt zegt eigenlijk al heel veel, of de jongens wel of geen gelijk hebben, doet er niet eens toe.

18-07-2016 11:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.