'Spelers Ajax op termijn bereid salaris in te leveren'

door Bart Veenstra 18

'Spelers Ajax op termijn bereid salaris in te leveren'

door Bart Veenstra 18

Laatst geüpdatet

De spelers van Ajax zijn bereid om op termijn een percentage van hun salarissen in te leveren. Dat vertelt Nicolás Tagliafico in een interview met het Franse medium Le Monde.

Bij meerdere clubs in Europa hebben de spelers salarissen ingeleverd en ook in Nederland is het niet uitgesloten dat spelers een percentage van hun salaris moeten inleveren. Bij Ajax zou dit op termijn kunnen gebeuren. 'We hebben met de clubleiding gesproken. Ajax heeft het voordeel dat het een club is die slim wordt gemanaged met de visie op de lange termijn. De club verkoopt de spelers voor veel geld en de club is ook erg stabiel.'

'Op dit moment hebben we ons salaris niet ingeleverd', zegt Tagliafico. 'Maar we zijn wel overeen gekomen dat, als deze situatie zich voortzet, we ons salaris met een bepaald percentage verlagen', aldus de vice-aanvoerder van het Argentijnse elftal. Tagliafico geeft aan waarom de situatie in Nederland anders is dan in het buitenland. 'In Nederland zijn de tv-gelden niet zo hoog als in andere landen, maar er zouden wel verliezen kunnen zijn op het niveau van sponsoren en kaartverkoop. Het idee is dan om de club op verschillende niveaus te helpen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AlexIbarra +19352

Met de transferperiode op komst zou ik het sterk vinden als Ajax zijn verplichtingen 'gewoon' nakomt. Geen toezegging om concurrenten EU-geld te geven maar netjes je eigen mensen doorbetalen met het geld dat we dankzij hen hebben verdiend.
Anders moet je een Donny, Onana, Veltman, Neres, etc. in mei gaan vragen om uit clubliefde 30% salaris in te leveren, én in juli vragen om uit clubliefde nog een jaar te blijven ipv het dubbele te gaan verdienen in een grotere competitie. Ik bedel liever maar 1 keer.

Het is een natuurlijke reactie om te bezuinigen in onzekere tijden (doe ik zelf nu ook als zzp'er) maar ik denk dat Ajax er meer aan heeft om vooruit te denken. In NL en internationaal hebben we met onze 'financieel gezonde' positie een groot voordeel.
We kunnen nu 2 Marins ipv 1 kopen voor 12 miljoen.. ;)

Dat natuurlijk niet maar op zich is het nu wel de tijd om slim te winkelen. Je weet zeker dat je CL speelt (als er weer een CL komt), en die financiele buffer hebben we voor dit soort tijden opgebouwd.
Volgens mij moeten we niet te veel naar de rest vd voetbalwereld kijken, die allemaal een stapje terug moeten zetten. (Behalve Newcastle schijnbaar)

Ik pleit niet voor onverantwoorde risico's maar het is zonde om naar aanleiding van een eenmalig verlies van van 50-100 mln euro, de begroting vrijwillig te halveren en 6 basisspelers te verkopen voor relatief lage prijzen. En niks halen maar je vermogen op peil houden.
Net zoals je incidentele meevallers (transfers) niet kunt meebegroten, moeten we nu niet doen alsof elk jaar een rampjaar zoals dit gaat worden.

Al kan het zeker nog ff duren voor de Arena weer vol zit.

07-05-2020 13:21

Ajaxbrl +13994

Ja als ze vertrekken zeker hoeven we niets meer te betalen aan ze!

06-05-2020 18:29

Dennis129 +11894

Ja lijkt me logisch. Je kan ook niet aan supporters gaan vragen of ze bij willen dragen door af te zien van compensatie als al die miljonairs niets bijdragen

05-05-2020 16:46

Kingoffdatoilet +17295

Vind het wel mooi dat Ajax zo lang de salarissen gewoon door kan betalen. Knap werk. Dat is zo goed voor je imago onder de spelers. Voor toekomstige spelers is het risico dan ook lager. Je weet, ik krijg misschien een iets lager salaris dan elders, maar mijn salaris wordt wel langer of altijd betaald en dat kan elders snel anders zijn.

05-05-2020 16:44

louis60 +11473

Onzin. Dit is 1 keer in de 50 jaar. Na corona is het weer 'business as usual'. Ik vind dat het team dit seizoen zijn hoge salaris niet waard was. De rijkste club weet AZ niet eens op afstand te zetten. Verkeerde aankopen. Bij TU hebben ze uitgerekend dat AZ meer kans had op kampioenschap. Daarbij hielden ze rekening met sterkte tegenstanders laatste deel competitie. Ze hadden in de winter gewoon twee toppers van AZ moeten kopen!

05-05-2020 18:02

Tomajax1990 +193

Dat is natuurlijk ook wel onzin. Wat als AZ een keer een penalty tegen zou krijgen door domme pech of een paar blessures. Of tegenstanders die boven zichzelf uitstijgen. Het is allemaal als als als, je zal het gewoon nooit weten. Feit is, Ajax stond bovenaan bij het beëindigen van de competitie.

05-05-2020 19:12

vanreenen +10359

Eens. Bizot, 1 speler dus, was geblesseerd en gelijk verliezen ze 3 wedstrijden op rij. En maar lullen dat ze 2x van Ajax hebben gewonnen. Jazeker.....op 15 december 2019 speelde Ajax met 6 invallers. Als naast Bizot nog eens 5 spelers zouden wegvallen van die paspoppen, verliezen ze 8 wedstrijden op rij. Dus graag vergelijken met voltallige selectie en niet met een veredeld B-elftal. Ziyech, Promes, Neres, Blind, Veltman en ??? waren geblesseerd. Was het niet ook Onana?

05-05-2020 21:34

louis60 +11473

Tegen Utrecht beker waren we op Neres na compleet. Toch?

05-05-2020 22:14

Kingoffdatoilet +17295

Ajax heeft dit seizoen veel pech gehad. De berekening van de TU zijn alsnog voorspellingen. Ajax heeft altijd meer kans gehad omdat ze bovenaan staan en ook weer beter gingen spelen

06-05-2020 01:42

altijdwelwat +7

Vraag mij af of een percentage een eerlijke verdeling oplevert . De salaris verschillen bij Ajax zijn natuurlijk enorm Tadic verdient in zijn eentje waarschijnlijk meer dan Eiting , Schuurs, Gravenberch, Lang, Ekkelenkamp en Dest bij elkaar.

05-05-2020 15:28

Ajaxamsterdam0485 +0

Dat is toch overal, bij Barcelona leveren ze 70% in voor Messi is dat voor zover ik weet 21,7 miljoen en dat is weer aanzienlijk hoger dan het jaarsalaris van een De jong en een Suarez

05-05-2020 15:31

trodat4030 +97442

Wat zou eerlijker zijn dan in jouw ogen? Een vast bedrag? Iedereen 100K (als voorbeeld), dat is misschien 2 procent voor Ziyech, maar het halve jaarsalaris voor Ekkelenkamp (ofzo). Juist door een percentage te nemen, blijft de impact voor iedereen hetzelfde. Belasting betaal je toch ook in percentages ipv een vast bedrag? Dat is omdat niet iedereen hetzelfde inkomen heeft.

05-05-2020 15:37

EKS +5

Wel wordt belasting berekend met een staffeltje, zodat de meest verdienenden gemiddeld een hoger percentage betalen. Misschien zou altijd zoiets willen voorstellen.

05-05-2020 15:59

Radie125 +1629

het % in geld voor Tadic zou bv bij 25% meteen 1.000.000 op jaar basis opleveren bij Dest 150.000.

05-05-2020 16:17

Kingoffdatoilet +17295

Percentages zijn vaak eerlijker dan vaste bedragen.

05-05-2020 16:41

Koekepeer +1467

Voor verlagen wel. Voor verhogen niet.

05-05-2020 23:30

off +26

Zouden ze wel met Levchenko hebben overlegd? Anders voelt hij zich weer gepasseerd.

05-05-2020 14:55

sucre +15274

Ok Nico, zo hoort het.

05-05-2020 14:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.